[PS4] Driveclub

Pagina: 1 2 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poulske schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:10:
Ik snap niet hoe mensen nu al kunnen zeggen dat Project Cars beter zal zijn. Waarop baseer je dat, heb je beiden games al gespeeld of baseer je dit puur op filmpjes? Project Cars ziet er beter uit, maar misschien zit het vol met bugs of speelt het voor geen meter.
Ik heb de kickstarter gebacked, krijg een PC en PS4 versie, speel hem al een half jaar op steam met oculus rift en stuurtje, speelt prima.

Driveclub daarentegen... Bijna cancelled, half jaar uitgesteld. Voel je 'm al aankomen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 15:09
Met dat half jaar uitstellen hebben ze de game nog beter kunnen maken. Vind het nog steeds een veel te voorbarige conclusie van je . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:51
Poulske schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:16:
Met dat half jaar uitstellen hebben ze de game nog beter kunnen maken. Vind het nog steeds een veel te voorbarige conclusie van je . ;)
Ik vind driveclub best leuk. Wel erg Arcade, maar dat maakt het juist leuk. Dat hele sim-gebeuren vind ik maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ladies and Gentlemen... I got 'em! :) Later op de avond mijn eerste ervaringen, want ik heb geen embargo :)

Driveclub SE

Driveclub SE

Driveclub SE

[ Voor 8% gewijzigd door BamSlam_ op 06-10-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Adlermann schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:32:
[...]

Ik vind driveclub best leuk. Wel erg Arcade, maar dat maakt het juist leuk. Dat hele sim-gebeuren vind ik maar niets.
Het zijn gewoon 2 totaal verschillende spellen. Het is alsof NBA Jam met NBA 2K wordt vergeleken ( ok iets minder verschil) en ook Project Cars is geen 100 % sim, want anders hebben ze niks op de PS4 te zoeken. Misschien iets bogen een GT en Forza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Nou, heb Driveclub een uurtje geprobeerd en ben not impressed. Grafisch vind ik het niet bijzonder en qua gameplay ook aardig boring. Clubs zijn inderdaad beperkt tot 6 deelnemers. Ik ga terug naar Burnout Paradise en Mario Kart 8 :)

Hierbij een videootje: https://fbcdn-video-e-a.a...2aa80329631a5afcbeb15e313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Probeer hem anders eerst eens in het Engels te zetten en dan even een paar uurtjes te oefenen, want als je op deze manier speelt is er inderdaad geen fuck aan.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ja maar, ik wil met bananen gooien, stunts uithalen, anderen uit hun auto knallen. 't is gewoon niet mijn type game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
Ik vind dat je geposte video er best mooi uitziet. Alleen lijkt het wel alsof je op ijs rijd.
Wil je de game misschien verkopen ;-)

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

BamSlam_ schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:20:
Nou, heb Driveclub een uurtje geprobeerd en ben not impressed. Grafisch vind ik het niet bijzonder en qua gameplay ook aardig boring. Clubs zijn inderdaad beperkt tot 6 deelnemers. Ik ga terug naar Burnout Paradise en Mario Kart 8 :)

Remmen en gas geven gaat niet werken tegelijk. ;)
Ik zag bij Mediamarkt Emmen een Driveclub PS4 bundel staan.
Maarja het lijkt mij niet echt een system seller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024

HAHAHAHAHAHA....ik zou nooit meer racespellen gaan spelen, of gewoon niet eerst een fles absint naar binnen werken. :+

Ik heb em gepre-ordered vandaag. Mijn naam staat al op de spreadsheet. Poulske, voeg jij nummer 2 tot 6 toe? En dan kijken of we meerdere tweakers clubs kunnen maken?

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Zo, uitgespeeld voor vandaag. Hier ga ik me wel een weke of twee mee vermaken.

Ik spele dit eigenlijk zoals ik vroeger Mario Kart (op de snes) speelde. Maak ik een foutje, restart, opnieuw, etc. (met time trials).

Z leer je de circuits wel een beetje kennen. Stond net met de standaard merc klasse a (van die type auto) 4e ofoz kwa tijd op canada, eerste maps. Iets van 250 overall (met alle autos). (met 2.54.8)

Wel aardig voor dag 1.

[ Voor 70% gewijzigd door Adlermann op 06-10-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een grap neem ik aan? Je hebt toch geen bananen nodig om 1 bocht fatsoenlijk te nemen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:12:
[...]

Ik heb de kickstarter gebacked, krijg een PC en PS4 versie, speel hem al een half jaar op steam met oculus rift en stuurtje, speelt prima.

Driveclub daarentegen... Bijna cancelled, half jaar uitgesteld. Voel je 'm al aankomen? :D
Hoe weet je dat je dat krijgt? Ik heb iig van WMD nog geen bericht of e-mail gehad en bij belangrijke notificaties op het forum ook niet.

edit;
En voor dat geld ook minstens de LE.

[ Voor 4% gewijzigd door Streskip op 06-10-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Is ie bij iemand al aan het pre-loaden / weet iemand wanneer dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hem al fysiek in de winkel zien liggen? Mediamarkt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
NeoGAF komt volledig kl**r op deze game..

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 07-10-2014 11:32 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:50

Melkaz

Melkazar

Ik zie dat de prijs voor de upgrade in de PSN store slechts 39,99 euro. Geld deze ook nog ná de 8ste? Momenteel vermaak ik me nog prima met Forza Horizon 2 dus wil ik eigenlijk eerst even de PS+ versie uitproberen.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 12:40

On_E

Housemusic

power_user schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:31:
Is ie bij iemand al aan het pre-loaden / weet iemand wanneer dat kan?
Om 13:00 uur vanmiddag is net bevestigd.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Laatst online: 24-08 10:42
http://www.onpsx.de/artikel.php?id=932

Hoe is jullie duits?? Graphics zijn erg goed.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:11
Rivanov schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:32:
NeoGAF komt volledig kl**r op deze game..
Haha las het net ook. Die zijn behoorlijk positief over de game, beloofd veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0entjeh88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 14:10

Jer0entjeh88

display: grid;

Lees op forums dat veel mensen klagen over de arcade rijstijl.... Dit is mijn inziens sowieso niet altijd een minpunt, maar als je het gaat vergelijken met de GT of Forza reeks dan is dit spel qua gameplay inderdaad een draak.

MAAR... Driveclub heeft altijd gezegd dat het meer arcade is dan sim dus ik snap nu ineens alle commentaar niet? Dit weet je toch vantevoren? Motorstorm was toch ook puur arcade? Zijn mensen onwetend of willen ze iets te bashen hebben...

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On_E schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:44:
[...]

Om 13:00 uur vanmiddag is net bevestigd.
Ik heb mijn PS4 hier speciaal voor aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:08:
[...]

Ik heb mijn PS4 hier speciaal voor aanstaan.
Fijn dat je dat met ons deelt. Dan kan ik nu met een gerust hart gaan lunchen :+

Overigens netjes dat ze alles in slechts 17GB weten te stoppen en de laadtijden max. 10 sec. zijn. Daar ergerde ik me bij vorige racegames regelmatig aan.

De Driveclub OST staat nu ook op iTunes: https://itunes.apple.com/...al-soundtrack/id925924957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Jer0entjeh88 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:05:
Lees op forums dat veel mensen klagen over de arcade rijstijl.... Dit is mijn inziens sowieso niet altijd een minpunt, maar als je het gaat vergelijken met de GT of Forza reeks dan is dit spel qua gameplay inderdaad een draak.

MAAR... Driveclub heeft altijd gezegd dat het meer arcade is dan sim dus ik snap nu ineens alle commentaar niet? Dit weet je toch vantevoren? Motorstorm was toch ook puur arcade? Zijn mensen onwetend of willen ze iets te bashen hebben...
Alshet puur sim zou zijn dan zou ik het iig niet spelen. Dat is puur frustatie voor mij namelijk.

Af en toe een bochtje te hard pakken en dan door de boarding snel weer de weg opgekaatst worden zodat je nauwelijks tijdv erliest is ideaal :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bij mij op de PS4 aan het downloaden nu :

DriveClub
De Update

Alleen bij de 3 preorder extras zegt ie dat ie ze niet kan downloaden.
Daar kijk ik straks wel even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Hmmm, nog steeds in twijfel. Ik heb de game als heel lang geleden gepre-orderd voor € 46,99, de update als PSN abonnee is € 39,99. Maar buiten de vraag of de Blu-ray Disc me € 7,00 waard is, twijfel ik toch wel bij de berichtgeving op de websites. Ik denk dat ik morgen eerst maar de PSN Plus versie binnen hengel, en daarna besluit of ik de Blu-ray versie behoud.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Just got back to racing. Took up cayoosh trials. UNBELIEVABLE. The scale and beauty of this track gave me goosebumps! And the sound of driving through that bridge with the crisscrossing steel beams is absolutely bonkers! I had to pause for a second because it was all too much to take in. 

I'm almost in tears guys. This is it. Don't care about reviews. Give it a 4 for all I care. Whine about how the game doesn't have a track on Mars or is missing an established gameplay mode that has been fundamental to racing games since the 18th century. I DON'T CARE! I haven't even played with my club mates yet and I already know. 

THIS. IS. FUCKING. IT!

Dit soort reacties doen het echt voor mij.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
Hahaha die gozer is gewoon een emotioneel wrak. Lees toch liever de mening van relativerende nuchtere mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Hahaha toffe reactie. 8)7

Even kijken hoe we het beste de mensen over de Clubs kunnen verdelen. Ik weet niet of er mensen zijn die specifiek met andere Tweakers in dezelfde club willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
Ook niet vergeten dat het op Gaf nogal grote Sony-pony's zijn die nog geen racegame hadden op de PS4. Dus tuurlijk zijn die overenthousiast ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:07

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Afbeeldingslocatie: http://a.pomf.se/yfwcag.gif

:Y

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Rivanov schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:37:
Ook niet vergeten dat het op Gaf nogal grote Sony-pony's zijn die nog geen racegame hadden op de PS4. Dus tuurlijk zijn die overenthousiast ;)
Vandaar dat Killzone en InFamous met de grond gelijk gemaakt zijn daar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er vet uit , bij mij is ie al helemaal gedownload , nog 1 nachtje slapen en ik kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
Wat mijn reactie ? Gaan we lekker sarcastisch doen ? :O De reactie waar ik op reageer is gewoon overdreven..PUNT. Je kan iets goed vinden, maar je gaat er niet bijna van huilen zonder een goed verhaal of je moet een emotioneel wrak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik had het over de reactie in de post van Theo27, in andere woorden, ben het compleet met je eens dat die vent een emotioneel wrak is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Ik wil bij jou Poulske.....ik willut....toe....please....! _O-

Ik zit trouwens nog wel te wachten op een racegame die je ipv alle tracks ook achterstevoren laat rijden, je gewoon zelf de track achteruit laat rijden. Komt op hetzelfde neer, alleen moelijker! Strafpunten voor vooruit rijden en het liefst met caravan er nog achter / voor. ;)

[ Voor 72% gewijzigd door power_user op 07-10-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gamespot 5/10
Eurogamer 6/10
Destructoid 7.5/10
Polygon 7,5/10
Game Informer 7,75/10
IGN 7,9/10

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:50:
Heeft iemand hem al fysiek in de winkel zien liggen? Mediamarkt ofzo?
Mijn plaatselijke Media Markt (in België) heeft hem al.. Heb ernaar moeten vragen maar na navraag bij zijn verantwoordelijke mocht hij het spel wel al verkopen. Thuis nog snel in de PS4 gestoken om te installeren en daarna moeten vertrekken, zal pas vanavond kunnen spelen. :(

Driveclub Supercar Services vanmiddag in Antwerpen was wel erg leuk, ritje meegereden in een Ferrari. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door bibi2205 op 07-10-2014 15:12 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

shoombak schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:08:
Gamespot 5/10
Eurogamer 6/10
Destructoid 7.5/10
Polygon 7,5/10
Game Informer 7,75/10
IGN 7,9/10

:X
Gamespot :

''Bland atmosphere, bland presentation, bland everything.
Stubborn AI and weird handling lead to frustration''

Eurogamer :

'No romance, no passion''

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Net de gamekings videoreview gekeken. Had misschien toch moeten wachten op pCARS. Daag 40 euro. Ga hem natuurlijk wel spelen en misschien vind ik hem zelf wel hartstikke leuk.

http://nl.ign.com/drive-c...6/review/driveclub-review

Schetst toch een heel ander beeld.

[ Voor 22% gewijzigd door power_user op 07-10-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Bijna iedereen heeft PS Plus natuurlijk, dus kan je hem wel serieus testen voor je hem koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
power_user schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:23:
Net de gamekings videoreview gekeken. Had misschien toch moeten wachten op pCARS. Daag 40 euro. Ga hem natuurlijk wel spelen en misschien vind ik hem zelf wel hartstikke leuk.

PCARS is mij te veel simulatie. Ik moet niet 5 dagen bezig zijn om het rijden een beetje te snappen, dan is het ook geen reet aan.

Maar wat ik me hier aan stoor is dat idd vele features toch wel missen..wtf regen sneeuw, waar blijf je.

En de zuurstokkleurtjes.

Maar zal eens kijken wat mijn mening over een week is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
power_user schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:23:

Want gamekings is natuurlijk de heilige graal en als hun het *** vinden is het natuurlijk ook *** |:( Misschien iets te voorbarig gereageerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Theo27 op 07-10-2014 15:58 ]

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:11
Theo27 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:56:
[...]

Want gamekings is natuurlijk de heilige graal en als hun het *** vinden is het natuurlijk ook *** |:( Misschien iets te voorbarig gereageerd.
Nee, maar in die video's krijg je altijd wel een redelijk beeld van een game vind ik, kijken er ook wel gewoon eerlijk/kritisch naar. En zo super negatief zijn ze trouwens nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Nu online
Poulske schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:48:
Ik had het over de reactie in de post van Theo27, in andere woorden, ben het compleet met je eens dat die vent een emotioneel wrak is. :P
Oh sorry !, maar quote de volgende keer ff dan ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theo27 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:56:
[...]

Ja, want we kopen games door reviews. We relativeren hypes door reviews.

Anyway: ik ga de gratis versie uitspelen en kijk dan of ik me 3-6 weken met de volledige game kan vermaken.
Zodra PCars uit is, is DC overbodig, maar 4 tientjes voor 3-6 weken race plezier is prima.
Goedkoper dan op de openbare weg scheuren hier ;)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v432/furiouz/kd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:28
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:40:
[...]

Ziet er vet uit , bij mij is ie al helemaal gedownload , nog 1 nachtje slapen en ik kan beginnen.
Is de PS Plus editie al te pre-downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:48
Zoals vele al hadden verwacht zijn de meeste reviews niet erg positief en alles behalve enthousiast. Ik lees vooral terug dat het racen wel "leuk" is, maar dat de slechte AI het erg frustrerend maakt. Zo schenkt de AI geen aandacht aan waar JIJ rijdt, waardoor je vaak gewoon aan de kant gebeukt wordt, en daar vervolgens ook nog minpunten voor krijgt...

Daarnaast lees ik veel terug dat de hoeveelheid content echt te laag is vergeleken met de overige racers. Ik heb de game zelf niet gespeeld, dus of dit waar is kan ik uiteraard niet beoordelen.

Ik hou het waarschijnlijk enkel bij de PS+ variant... Ik ga hier geen geld aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ik speel de PS+ versie en geef dan een oordeel. De cijfers van de reviews variëren zoals gewoonlijk weer flink en dat zegt al genoeg over het nut van reviews.
Dat er te weinig content in zit is jammer en dat de game nog niet af is, is slordig. Je zou denken dat als PD er niets mee te maken heeft de game toch af zou moeten zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

SparksNL schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:19:
Zoals vele al hadden verwacht zijn de meeste reviews niet erg positief en alles behalve enthousiast. Ik lees vooral terug dat het racen wel "leuk" is, maar dat de slechte AI het erg frustrerend maakt. Zo schenkt de AI geen aandacht aan waar JIJ rijdt, waardoor je vaak gewoon aan de kant gebeukt wordt, en daar vervolgens ook nog minpunten voor krijgt...

Daarnaast lees ik veel terug dat de hoeveelheid content echt te laag is vergeleken met de overige racers. Ik heb de game zelf niet gespeeld, dus of dit waar is kan ik uiteraard niet beoordelen.

Ik hou het waarschijnlijk enkel bij de PS+ variant... Ik ga hier geen geld aan uitgeven.
De meeste reviews zijn positief hoor, ik weet niet waar jij kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:48
On_E schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:45:
[...]

De meeste reviews zijn positief hoor, ik weet niet waar jij kijkt?
Misschien verkeerd verwoord, de reviews vallen slechter uit dan verwacht. Ik persoonlijk(!) ga altijd uit van gamespot, omdat hun vaak wat kritischer zijn dan de meeste sites. Op die site krijgt hij maar een 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

SparksNL schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:51:
[...]

Misschien verkeerd verwoord, de reviews vallen slechter uit dan verwacht. Ik persoonlijk(!) ga altijd uit van gamespot, omdat hun vaak wat kritischer zijn dan de meeste sites. Op die site krijgt hij maar een 5.
Heb je ook gelezen waarom Gamespot de game een 5 geeft? :)

Inmiddels op Metacritic :

3 reviews 9+
12 reviews 8+
12 reviews 7+
4 reviews 6+
2 reviews 5+

Voor een nieuwe IP prima scores als je het mij vraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door On_E op 07-10-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Heb net de game ge pre-load, viel me op dat de timer afloopt op 1 uur 's nachts in plaats van 00:00. Wat een onzin. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
3 uur aan gameplay met stuurtje: Thrustmaster T300 RS. Met iemand die er verstand van heeft :)

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:45

aKra

Intentionally left blank.

Er zijn geen bestaande circuits in verwerkt, begrijp ik dat goed? :)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:28
Zojuist de DriveClub Special Edition besteld ;)

Ben benieuwd. Heb er echt weer eens zin in na 2-3 jaar geen race games meer gespeeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:37
Anders is Driveclub altijd nog een leuk tussendoortje voordat The Crew uitkomt in december :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Vind hem vooralsnog zeer vermakelijk... Het is geen sim maar de auto's rijden prima. De nadruk ligt ook niet zozeer op eerste worden, netjes rijden is een must wil je niveaus stijgen... Ik ben er iig blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Op de een of andere manier is de game bij mij niet fullscreen, en ik kan het ook nergens in de settings aanpassen?

Zie het ook op screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/c32ug/0e01514fcc.jpg

@ hieronder: Nee het is de game zelf, homescherm van de playstation is wel gewoon fullscreen.

[ Voor 44% gewijzigd door shoombak op 07-10-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Hier geen last mee, kan je op jouw tv nog iets aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
Waar is de preload van Driveclub eigenlijk te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:07

Chrasher

Tevree met z'n PS5

shoombak schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:05:
Op de een of andere manier is de game bij mij niet fullscreen, en ik kan het ook nergens in de settings aanpassen?

Zie het ook op screenshots:
[afbeelding]

@ hieronder: Nee het is de game zelf, homescherm van de playstation is wel gewoon fullscreen.
Ga naar je beeldscherm instellingen van je PS4 (dus niet in het spel), daar moet je hem fullscreen zetten met de pijltjes (weet even niet uit mijn hoofd hoe dat menupunt heet). Standaard staat die voor wat overscan ingesteld.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
Een 8.6 wie moet ik nou serieus nemen?

http://www.gametrailers.com/reviews/5v3t3a/driveclub-review

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Mijn review is ingediend bij de redactie, kon er niet meer van maken. Behoorlijke deceptie dit spel. Was voor mij ooit de reden om een PS4 te kopen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Phydomir

Dennis

Goed, nog maar een keer. Reviews zijn meningen, dus niet gek dat daar verschil tussen zit. Dus, kijk de review en vergeet dat cijfer. Destiny kreeg ook veel 6jes die best terecht waren. Neemt niet weg dat ik het 100% mijn geld waard vond.

Met de PS+ versie aanstaande zou ik lekker aan de hand daarvan beslissen en niet zo zeer naar de reviews kijken.
Phusebox schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:52:
Mijn review is ingediend bij de redactie, kon er niet meer van maken. Behoorlijke deceptie dit spel. Was voor mij ooit de reden om een PS4 te kopen.
Goh, waarom verbaasd mee dat niets.

[ Voor 30% gewijzigd door Phydomir op 07-10-2014 18:55 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 23:16
Ik heb hem nog niet gelezen, maar ik begrijp dat je weinig tijd gaat steken in dit spel. Aangezien er slechts 6 mensen in een club kunnen, zal ik liever een club joinen met mensen die het wellicht wel leuk vinden en daardoor meer spelen. Ben zelf erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd :+ Tot nu toe ben ik nog geen review tegen gekomen die DC cartoony vindt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Ik moet wel zeggen dat de moeilijkheidsgraad van de eerste tours niet heel erg moeilijk is, ook de timetrials niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Moeilijkheidsgraad neemt langzaam toe, maar zo ook de frustraties over absurde penalties en ronduit slechte AI.

Niemand noemt het cartoony misschien maar het kleurgebruik is verre van natuurlijk. Als je puur voor arcade gaat is dat ook wel te begrijpen maar het matcht niet met de realistische settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:12:
Moeilijkheidsgraad neemt langzaam toe, maar zo ook de frustraties over absurde penalties en ronduit slechte AI.

Niemand noemt het cartoony misschien maar het kleurgebruik is verre van natuurlijk. Als je puur voor arcade gaat is dat ook wel te begrijpen maar het matcht niet met de realistische settings.
Jij bent lekker aan het kronkelen. Volgens jouw waarneming op de gamescom had Sony ons voor de gek gehouden al die tijd. Ze hadden ons realistische beelden voor geschoteld maar dat was niet de ware DC ! Nee, die had jij met eigen ogen gezien en dat was een cartoony game i.p.v. een realistich uitziende game. Sony was aan het liegen en wij waren onwetend. Vreemd genoeg zie ik nog steeds dezelfde beelden als toen, die volgens jou een verkeerd beeld van de game gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:21:
[...]

Jij bent lekker aan het kronkelen. Volgens jouw waarneming op de gamescom had Sony ons voor de gek gehouden al die tijd. Ze hadden ons realistische beelden voor geschoteld maar dat was niet de ware DC ! Nee, die had jij met eigen ogen gezien en dat was een cartoony game i.p.v. een realistich uitziende game. Sony was aan het liegen en wij waren onwetend. Vreemd genoeg zie ik nog steeds dezelfde beelden als toen, die volgens jou een verkeerd beeld van de game gaven.
Ik volg je niet. Ik blijf bij mijn standpunt en probeer uit te leggen dat de onrealistische felle, of cartoony, kleuren niet stroken met het feit dat men dan probeert realistische omgevingen er bij neer te zetten. Overdreven gezegd is het alsof je met Mario Kart kleuren het circuit van Spa Francorchamps probeert neer te zetten.

Het beeld op mijn gecalibreerde tv komt vrijwel volledig overeen met hoe ik het tijdens gamescom ervaren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:27:
[...]

Ik volg je niet. Ik blijf bij mijn standpunt en probeer uit te leggen dat de onrealistische felle, of cartoony, kleuren niet stroken met het feit dat men dan probeert realistische omgevingen er bij neer te zetten. Overdreven gezegd is het alsof je met Mario Kart kleuren het circuit van Spa Francorchamps probeert neer te zetten.

Het beeld op mijn gecalibreerde tv komt vrijwel volledig overeen met hoe ik het tijdens gamescom ervaren heb.
Ik bedoel dit soort opmerkingen
Phusebox schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:14:
Gelukkig hebben meerderen hier nu ook gezien dat Sony's presentatie niet strookt met de werkelijkheid voor wat betreft DriveClub en The Order. Hopelijk wordt mijn mening de volgende keer niet meteen afgedaan als belachelijke onwaarheden.
Phusebox schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:57:
[...]

Ik heb ook tig GIFS gezien van games maar dat geeft echt een vertekend beeld. Zelfs 1080p filmpjes zou je ook op een grote tv moeten bekijken om een goed beeld te krijgen maar door het verlies aan scherpte lijken dezen ook vaker mooier dan "in het echt".

Maar goed ik ga slapen. Morgen weer een lange dag. Zal jullie mijn mening besparen. Dan liever de fanboys geloven die alles op zo'n beurs vet vinden...
De strekking was wij hadden geen goed beeld van DC. Dat had jij zogenaamd wel en iedereen die DC realistisch vomd had het fout. Ook al waren er tig hands on ervaringen die heel wat anders beweerde. Dat waren uiteraard fanboys

En als het punt m.b.t. die zogenaamde onrealistische cartoony kleuren in geen 1 andere review wordt genoemd, zou het dan niet gewoon aan jezelf liggen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Chrasher schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:34:
[...]

Ga naar je beeldscherm instellingen van je PS4 (dus niet in het spel), daar moet je hem fullscreen zetten met de pijltjes (weet even niet uit mijn hoofd hoe dat menupunt heet). Standaard staat die voor wat overscan ingesteld.
Dat werkt inderdaad, alleen al mijn andere games werken prima op de standaard instellingen (en zien er wmb ook beter uit op de standaard instelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:42:
[...]

Ik bedoel dit soort opmerkingen

[...]

[...]

De strekking was wij hadden geen goed beeld van DC. Dat had jij zogenaamd wel en iedereen die DC realistisch vomd had het fout. Ook al waren er tig hands on ervaringen die heel wat anders beweerde. Dat waren uiteraard fanboys

En als het punt m.b.t. die zogenaamde onrealistische cartoony kleuren in geen 1 andere review wordt genoemd, zou het dan niet gewoon aan jezelf liggen ?
En nu de punten die het tegendeel bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ik heb nu een paar uur gespeeld en het valt wel tegen zeg, vooral qua graphics. De auto's zelf zien er prima uit, maar de tracks totaal niet. Alles is erg kaal, kleurloos, en sommige tracks lijken helemaal niet af (je ziet gewoon een kale vlakte in de verte), en de texture kwaliteit is ook niet al te best. Het verschil met Forza Horizon 2 is schrijnend. Daar zit veel meer kleur in en de presentatie is VEEL beter.

Gameplay is ok. De auto's rijden lekker. Erg arcade, maar dat was bekend. Maar ook hier doet het toch onder voor Forza Horizon 2. Daar merk je duidelijk verschil tussen de auto's en dat heb ik in Driveclub niet zo.

Ik kan niet zo goed uitleggen waarom ik het niet leuk vind, misschien omdat in Forza de auto de hoofdrolspeler is en in Driveclub gaat het meer om het sociale online gedoe, waar ik niks mee heb. Het helpt ook niet dat ik vandaag niet kan verbinden met de Driveclub servers.

Eerste indruk is gewoon slecht, hopelijk word het wat beter als ik verder speel. Maar ik denk dat ik uiteindelijk Driveclub links laat liggen en lekker verder ga met Forza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Valt wel een beetje tegen als ik de eerst ervaringen zo lees.. Keek juist enorm uit naar een aardige racer op de PS4 (m'n PS3 is overleden, ik mis GT6 :p ). Was eerst van plan om morgen al een exemplaar van Driveclub op te halen, maar nu twijfel ik. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Ben het wel met Phusebox eens trouwens, de game ziet er op sommige plekken cartoony uit. Vooral bij de overhead camera aan het begin van een race ziet de omgeving er onnatuurlijk uit. Bomen en gras zijn overgesatureerd. Zodra je gaat racen word het wel een stuk beter.

Het ziet er zeker niet uit als het visuele spektakel die ik verwacht had na alle trailers en gameplay videos. Ik denk dat je PS3 games kan vinden die er mooier uitzien. Maar het is zeker geen lelijke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Hij valt mij helemaal niet tegen... Heb zojuist alle hot-hatch events afgerond en heb me tot nu toe prima vermaakt...

Het vrijspelen van interessante auto's gaat erg vlot en van de moeilijkheidsgraad ben ik nog niet onder de indruk. Ik heb enkel wat moeite gehad met de time-trials in De Norwegian Open en de Rookie trophy... Grafisch is het op een paar puntjes na prima in orde (bij felle zo'n door de ruit zijn schaduwen nog wat kartelig en de draw-distance is heel af en toe wat minder, niets dat niet gepatched kan worden). Ook de Comment van Avioto kan ik plaatsen, maar aan cutscenes kan ik me nooit echt storen...

Gameplay is lekker arcade met af en toe wat onvoorspelbare AI, voor mij meer dan prima.

Ga je vergelijken met GT6 dan zal je zowel grafisch als qua gameplay een totaal andere game voorgeschoteld krijgen. Desondanks niet minder vermakelijk, het is maar wat je zoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Wat ik alleen af en teo jammer vind van de arcade gameplay (ik ben heel pro arcade btw) is dat sommige bochten juist nemen, langzamer is dan full speed in de barriere crashen en dan weer op het circuit komen zo.

Scheelt bij 1 cirucit gewoon 2 seconden op een bocht lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
hoe kunnen mensen al spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
In enschede is hij bv al sinds vrijdag te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
Kan iemand me trouwens wat vertellen over de soundtrack, wat ik tot nu toe gevonden heb bestaat deze voornamelijk uit dance muziek, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Soundtrack is enkel in menu's (standaard ten minste) en bevat voornamelijk dubstep/dance inderdaad... Ik heb nog geen muziek gehoord tijdens de races maar mismdit ook absoluut niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
bdalenoord schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:17:
Soundtrack is enkel in menu's (standaard ten minste) en bevat voornamelijk dubstep/dante inderdaad... Ik heb nog geen muziek gehoord tijdens de races maar mismdit ook absoluut niet...
Moet je inderdaad aanzetten in de menu's. Ik heb het gewoon op 100 gezet, vind ik wel fijn in arcade games :) Muziek is goed, maar weinig variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ja ik vind de soundtrack bij arcade racers ook altijd wel belangrijk, jammer dat er geen lekker gitaartracks bij zitten(of enige vorm van genre variatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou voor wie het nog lezen wil, mijn review: http://www.level30.nl/201...ation-4/review-driveclub/

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 07-10-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
Als je nog niet Forza Horizon 2 hebt gespeeld is de game denk ik best aardig (net even bij een vriend gespeeld). Zoals eerder al door andere aangegeven zijn de beelden veel minder en de gameplay idem dito. Voor de ps4 moeten we gewoon nog even wachten op een goede racegame. Mocht je al een next gen ervaring willen koop Forza Horizon 2 voor de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
offtopic:
Dan zou ik een X1 moeten kopen voor Forza. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
Dit heb je erg goed verwoord:
Datzelfde gevoel kreeg ik ook bij bepaalde circuits en omgevingen, die er over het geheel genomen vrij goed uit zien, maar op een of andere manier niet als af aanvoelen. De ene keer zijn het de bijna neon groene bomen die me doen denken dat ik in een arcade hal uit de jaren ’90 ben beland en de andere keer zijn het de verlaten Noorse en Schotse wegen die mij depressief stemmen met hun doodse uitstraling. De landschappen liggen erbij alsof de aarde reeds vergaan is en ik er als in een droom doorheen jaag, de binding tussen voertuig en omgeving missende.
Helemaal mee eens.

Ben wel verbaast dat je de graphics nog zo'n hoog cijfer geeft. Dat zou ik zelf een lager cijfer geven, en inhoud en gameplay hoger. Goede review hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
SChief schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:31:
offtopic:
Dan zou ik een X1 moeten kopen voor Forza. :+
Heb ik gedaan :+ Ps4 kan ik mooi gebruiken voor multiplatform games die er beter uitzien op de ps4. De exclusives kan ik op de X1 spelen. Grappig hoe tot nu toe de situatie precies tegenovergesteld is aan de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Heb je review vluchtig doorgelezen en kan bepaalde punten wel herkennen. Voor mij zijn dat echter voor het merendeel geen minpunten en ik denk dan ook dat hier door Sony verkeerd gewerkt is aan expectation management. Zelf ben ik pas sinds afgelopen week ingehaakt, heb wat YouTube video's bekeken en besloten deze game als overlapping tot PCars te kopen en ben dan ook nog niet teleurgesteld... Andere verwachtingen doen veel voor de ervaring...

Edit: ook heb ik het idee dat veel mensen het idee hebben van 'ze hebben er nu zo lang aan gewerkt, dat moet wel perfect zijn'. Kijk echter eens naar Gaan Turismo... Daar is het meer regel dan uitzondering de game flink uit te stellen en zelfs dan zijn die games lang niet perfect.

[ Voor 24% gewijzigd door hiekikowan op 07-10-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Wat me opviel in het derde uur van de review van Inside SimRacing is dat bij de Audi race de AI opeens scherp naar rechts stuurt om een andere auto vol de vangrail in te rammen. Hoe verzinnen ze dat?
Wat de kleuren betreft, ik heb daar vandaag ergens anders ook iets over gelezen maar weet niet meer welk artikel.

Ik oordeel pas als het op mijn eigen tv te zien is. Vind ik het niets, jammer maar helaas. Dan kan ik met Forza verder en wacht ik op een next gen GT7 (in 2017 of zo).
bdalenoord schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:36:
Heb je review vluchtig doorgelezen en kan bepaalde punten wel herkennen. Voor mij zijn dat echter voor het merendeel geen minpunten en ik denk dan ook dat hier door Sony verkeerd gewerkt is aan expectation management. Zelf ben ik pas sinds afgelopen week ingehaakt, heb wat YouTube video's bekeken en besloten deze game als overlapping tot PCars te kopen en ben dan ook nog niet teleurgesteld... Andere verwachtingen doen veel voor de ervaring...
Dat is het nadeel van hypen, het kan zich ook tegen je keren als je te hoge verwachtingen wekt. Maar wat de een als minpunt ziet zal de ander niet eens opvallen.

[ Voor 42% gewijzigd door Lekker Ventje op 07-10-2014 22:39 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik durf zelfs zo ver te gaan dat ik de game zoals ie in 2013 op gamescom was leuker vond dan de huidige vorm. Toen was het niet zo pretentieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Phusebox schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:55:
Ik durf zelfs zo ver te gaan dat ik de game zoals ie in 2013 op gamescom was leuker vond dan de huidige vorm. Toen was het niet zo pretentieus.
Get over it :). Zet je X1 aan en start FH2 op. Dat is echt een van de leukste racegames van de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik kan het zo snel niet vinden dus sorry als het al een keer voorbij is gekomen, maar verwachten we de plus editie echt om 0:00 uur of pas morgen in de loop van de dag?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
http://www.gamersyde.com/...multiplayer-33203_en.html

Ziet er toch echt wel heel vet uit hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-09 20:20
giantgiantus schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:02:
[...]

Get over it :). Zet je X1 aan en start FH2 op. Dat is echt een van de leukste racegames van de afgelopen jaren.
Jammer, ga dan maar weer terug naar xbox forum voor fh2
rajackar schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:13:
Ik kan het zo snel niet vinden dus sorry als het al een keer voorbij is gekomen, maar verwachten we de plus editie echt om 0:00 uur of pas morgen in de loop van de dag?
Dit zou ik ook graag willen weten, maar goed we zullen zo zien ;)
Wow graphics zijn in ieder geval goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
de plus versie alleen kun je morgen pas downloaden en spelen, de upgrade/volledige versie deze nacht om 1
Pagina: 1 2 ... 43 Laatste