Gisteren dus nog even kunnen rijden en toen bedacht ik me dat dit circuit eigenlijk simpel gezegd uit 3 bochten bestaat.
Bocht 1: rechts, gemiddelde snelheid 163
Bocht 4/5: rechts, dubbele apex
Bocht 7: rechts, off camber
Waarbij alle bochten even belangrijk zijn, maar 4/5 en 7 de moeilijkste. Vooral doordat de Audi een ondersturende baksteen is (zoals alle Audi's), mis je bij 4/5 al snel de tweede apex en kom je bij 7 vaak te ruim uit.
Daarom zie je Beest41 ook bocht 7 gek insturen: hij duwt de wagen bewust in een drift om onderstuur te voorkomen. Echter is de grens hierin heel fijn, want teveel overstuur in een langzame wagen vertraagd weer enorm.
Ik kreeg iig. bocht 7 prima zonder drift onder controle, maar vind het een lastige bocht: insturen bij het bochtbordje, beetje remmen en zo snel mogelijk weer op het gas. Met de neus over de kerbs, geen wielen in het stof.
Bocht 4/5 is ook een wazige bocht. Je kan meerdere lijnen rijden:
- Wijd in en tweede apex raken (remmen voor de bocht gas los tussen de apexen);
- Strak in en beide apexen raken (hard remmen voor de bocht, na de eerste apex vol gas);
- Nog strakker in en beide apexen raken met 2 wielen in het stof (minder hard remmen, je wordt geremd en gestuurd door de wielen in het stof).
Volgens mij is lijn 3 het snelst. Baas41 rijdt 2, ikzelf ook, maar heb 3 net ontdekt. Ik denk dat 3 erg snel is.
Alle drie de bochten aan elkaar knopen is het doel.
Nog één dag te gaan!

Eensch
[
Voor 6% gewijzigd door
SqueakyClean op 20-02-2015 10:21
]