"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Jammer dat de remlichten niet werken. Wilde je video bestuderen om te kijken waar jij op de rem gaat, maar helaas.SCARfaceE schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:45:
Er zijn nog zeker een aantal mensen die mij kunnen verbeteren, maar hierbij dan toch mijn lap.
[video]
Remlichten doen 't gewoon? Ze zijn niet zo helder maar ze zijn zeker wel te zien in 't filmpje.Tweakarim schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:27:
[...]
Jammer dat de remlichten niet werken. Wilde je video bestuderen om te kijken waar jij op de rem gaat, maar helaas.
PSN ID: Beest41
Zou graag toch onder de 52 seconden willen maar zal echt moeilijk worden.
Alvast proficiat aan de andere rijders!
PSN : Fruitsla379
Bij bocht 1 ook ik moet echt remmen anders kom ik er niet doorheen. En dan nog maar met moeite.
53.8 gereden nu geloof ik. lijkt echt niet meer in te zitten helaas.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort
Nou ik ga hier ook altijd voor schut. En de pest is dat zodra ik m'n ghost daar voorbij zie komen ik eigenlijk de rest van de Lap al niet meer hoef te rijden en dat is zoals schimanski al zegt erg demotiverend. Ik ga dr vanavond nog eens even goed voor zitten en hoop toch echt onder die verdomde 53 te komen anders stuur ik het stuur terug naar AmazonDrWoetR schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:52:
Die eerste bocht hoef je niet heel veel te remmen, 2e vol gas over de curbs. De enige bocht waar ik moeite mee heb is de 3e. Ik ben nog steeds op zoek naar mijn ideale lijn, maar hopelijk vanavond weer een uurtje. Met stuur!
Is je vrouw nog steeds sneller??Radiance schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:16:
[...]
Nou ik ga hier ook altijd voor schut. En de pest is dat zodra ik m'n ghost daar voorbij zie komen ik eigenlijk de rest van de Lap al niet meer hoef te rijden en dat is zoals schimanski al zegt erg demotiverend. Ik ga dr vanavond nog eens even goed voor zitten en hoop toch echt onder die verdomde 53 te komen anders stuur ik het stuur terug naar AmazonNah, het blijft leuk om te doen maar en hoef echt geen 1e te worden maar ik moet en zal onder die 53 komen en jij en kiwi hebben al bewezen dat het mogelijk om met stuur dus het ligt gewoon aan mijn rij kunsten
PSN: ghpeet
Ze staat nu iets boven m'n eigen account.
Ze is wel sneller met opgeven want gister avond moest ik tegen Peggle aan kijken
Bocht 3-4 verlies ik telkens de meeste tijd. Zo maar eens even wat andere lijnen proberen rijden.DrWoetR schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:52:
Die eerste bocht hoef je niet heel veel te remmen, 2e vol gas over de curbs. De enige bocht waar ik moeite mee heb is de 3e. Ik ben nog steeds op zoek naar mijn ideale lijn, maar hopelijk vanavond weer een uurtje. Met stuur!
Ik heb nu ook mijn gegevens aangepast in het document. Sorry voor de vertraging hiervoor, de SSD in mijn desktop besloot er mee op te houden
Verwijderd

Maakt het er niet makkelijker op.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 13:01 ]
Als ik binnen een seconde van de nummer 1 kan blijven mag ik blij zijn...
Ik heb precies hetzelfde zie ook geen enkele ghost en dus tussentijden telt hij niet.Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:00:
Ik zie nog altijd geen ghost tijdens deze challenge (sinds de update dan), en ook de tussentijden slaan helemaal nergens op.![]()
Maakt het er niet makkelijker op.
Maar als ik die baan rij in time trail zie ik wel gewoon de ghost dus heeft er denk mee te maken dat de challenge voor de update aangemaakt is.
psn = bjornnl22
Dat heb ik ook!! halve seconde dan wel ...SonnyBBQ schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:15:
Net een 52.342 gereden. Aan de hand van mijn sectortijden moet ik er nog bijna een seconde af kunnen krijgen. Nu alleen nog die perfecte sectoren aaneen rijden... dat wil maar niet lukken.
Als ik binnen een seconde van de nummer 1 kan blijven mag ik blij zijn...
Nu 52.162
Loop in de laatste sector aardig wat in op Baas41 dus hij moet ook nog wel zo´0.3 van zijn tijd af krijgen .
Hoop dat ik de 51 .???? nog haal deze week
De laatste bocht is ook vrij bepalend. Ik neem hem vaak op dezelfde manier en toch heb ik serieuze verschillen in snelheid.
Verwijderd
Hier lijkt het terug te werken sinds deze middag. Vreemd, maar zoveel te beter.sparraps schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:24:
[...]
Ik heb precies hetzelfde zie ook geen enkele ghost en dus tussentijden telt hij niet.
Maar als ik die baan rij in time trail zie ik wel gewoon de ghost dus heeft er denk mee te maken dat de challenge voor de update aangemaakt is.
--
Terug naar de 5e plaats gegaan en ik ben hoopvol naar de toekomst toe.
Uiteindelijk kan ik vrij goed bij baas41 blijven (wel er steeds net iets achter), maar het is bij die 2 laatste bochten dat ik veel tijd verlies.
Daarom is de eerste bocht zo belangrijk. Bij het uitkomen van de eerste bocht moet je snelheid rond de 162 km/h zitten. Hoger is beter, maar netjes rijden is belangrijker.
Vervolgens is er maar één vuistregel: Piepende banden is tijdverlies.
Iets genuanceerder: te hard piepende banden is tijdverlies. Driftend door de bocht werkt dus averechts. Het betekent dat er voorwaardse kracht verloren gaat naar opzij.
De beste tijden zijn dus super strakke, netjes gereden rondjes, zonder driftend de bochten door, weinig over-/onderstuur en weinig schakelen, waarbij maximaal gebruik wordt gemaakt van de beschikbare ruimte op de weg.
Nu zijn er natuurlijk ook uitzonderingen en dat is bijvoorbeeld wanneer je af moet remmen en een bocht door moet, waarbij driften zeker een doel heeft (zie ook de eerste bocht van de nr. 1), maar dat is voor latere zorg. Probeer eerst op deze manier je rondjes te rijden en je wordt vanzelf sneller.
Een paar dagen terug had ik een 51,7 en stond ik 4e. Geen idee wat ik nu sta...
Fijn stukje tekst, ik ga er mijn voordeel mee doen....volgens mij kwam ik niet aan de 162 km/h en scoor ik dus maximaal een 52,8.....jammer dat ik vanavond wsl geen tijd heb, donderdag weer.SqueakyClean schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:56:
Het leuke aan de challenge in de TT is dat het een langzame auto is. Hierdoor wordt het bewaren van snelheid de top prioriteit, want snelheid verloren krijg je er te langzaam bij.
Daarom is de eerste bocht zo belangrijk. Bij het uitkomen van de eerste bocht moet je snelheid rond de 162 km/h zitten. Hoger is beter, maar netjes rijden is belangrijker.
Een paar dagen terug had ik een 51,7 en stond ik 4e. Geen idee wat ik nu sta...
Leuk man Tweakerchallenges

PSN gamertag: H3nk13024
Kan niet wachten na het hier al een tijdje mee lezen
Ah, moet je zwembad af?jongf7 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:16:
Morgen thuiswerkdag, dan ga ik in de koffie en lunch pauze mijn eerste tijden zetten.
Ik werk morgen middag ook thuis...
Maar een dagje in de week thuiswerken kan er wel vanaf.

Alles in de laatste sector gepakt, heb de eerste twee beetje verpest.. Dit kan nog veel sneller!
Toevallig had ik gisteren in bocht 1 een face-off op snelheid lopen.VinnieV schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:00:
[...]
volgens mij kwam ik niet aan de 162 km/h en scoor ik dus maximaal een 52,8.....
De keren dat ik er met 162-164km/u doorheen kwam waren spaarzaam, meestal was het ergens rond de 155-158km/u.
Echter scheelde dat vaak slechts 1 tot 3 tienden in de eerste sector.
En dan zie ik in de video van Beest dat het tot 173km/u kan
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 18-02-2015 18:42 ]
Bijvoorbeeld om morgenavond van 21:00 tot 21:30 een time challenge race te houden op een baan die niet vooraf bekent wordt gemaakt. Baan en auto worden pas op het laatste moment bepaald (bij voorkeur door iemand die zelf niet mee kan doen). Vervolgens word de challenge gemaakt en naar iedereen die mee wil doen verstuurd.
Het idee erachter is dus dat iedereen gelijktijdig bezig is om binnen dat half uur de beste tijd neer te zetten. Niet eindeloos opnieuw proberen maar binnen een half uur auto en baan leren kennen en hopelijk de beste tijd neerzetten.
Maar morgen Feyenoord en Ajax kijken
En inderdaad Feijenoord kijken ..
In dat rondje reed ik practisch op de achterbumper van de ghost van Beest tot de dubbele rechter in sector 2.
Sector 2 is waar ik nog veel laat liggen, kom daar heel moeilijk onder de 18 seconden, 17,6 is mijn snelste tijd daar nu.[niet in mn snelste ronde]
Sector 3 kan ik in 16,578 althans dat was mn snelste sectortijd daar vanavond.
Sector 1 weet ik eigenlijk niet precies, 17,7 geloof ik en dan kom je op 51,8 afgerond naar boven.
Oh, zie net dat 17,6 in sector 2 zo gek nog niet is als ik naar de sectortijden van Beest kijk.
Only fools are enslaved by time and space.
Ben nog te veel aan het slippen. Lijkt ook wel of die gelijk in een drift wil met sturen.
T kan met stuur ook...net 0.51,623 geredenDrWoetR schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:35:
Yessssss! Ik heb bewezen dat ik het óók met stuur onder de 52s krijg! Zojuist een hele whopping 0:00,004s van mijn vorige tijd met controller afgereden!
Erg leuk om te doen.
Respect voor iedereen die zo zijn best doet.
Soms echt frustrerend dat je dan in de laatste sector een foutje maakt!
Toch de druk vd ghost denk ik
1e bocht is zo belangrijk.
52,118 nu, onder de 52 wordt erg lastig.
Kak! Ik hoopte nog wel het snelste stuurtje te zijn! Ik had nog even door willen gaan, maar gezien de nachtelijke fratsen van mijn zoontje van 1,5jr de laatste week houd ik het toch maar voor gezien. Wellicht morgenmiddag of -avond nog maar eens proberen...MichelatNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:43:
[...]
T kan met stuur ook...net 0.51,623 gereden
Verwijderd
Wetende dat het mogelijk is zorgt ervoor dat ik blijf proberen, zelf na al die rondjes.

- Na een sessie van 225 000 punten hou ik het toch maar voor bekeken voor vandaag.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2015 00:28 ]
Scrooge NL
Nice!!MichelatNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:43:
[...]
T kan met stuur ook...net 0.51,623 gereden
Rondje opgeslagen?
Ik ben wel benieuwd hoe jij en DrWoetr omgaan met het stuur.
Vanmorgen bij het ontbijt mijn eerste rondjes gereden en de doelstelling al ruim gehaald, 51.9xx.jongf7 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:38:
..
Ik denk niet dat ik meer dan een uurtje heb deze week, dus ik zet in op een tijd onder de 53 seconden.
Maar ik heb geen idee of ik een beetje snel ben, voor driveclub jaren geen racegames gedaan, dus zeker geen actief racer.
Bij de lunch eens kijken of er nog wat af kan
Vraag mij af of iemand nog de toptijd van 51.25 nog gaat halen ,moet te doen zijn voor de 41 boys .
We staan met tweakers nu wel met veel man in de top 20
Ik ga morgen nog wel wat tijd vinden, wanneer eindigt deze challenge? Ofwel: hoelang hebben we nog ;-) ?sanant schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:37:
Ik denk dat ik met mijn 51.9xxxxxx mijn top 10 plaats niet ga houden ,moet sneller!!!
Vraag mij af of iemand nog de toptijd van 51.25 nog gaat halen ,moet te doen zijn voor de 41 boys .
We staan met tweakers nu wel met veel man in de top 20![]()
Eerste tijd is 53.333 maar dat moet natuurlijk veel beter.
Er zit bijna nergens een x tiende tussen 2 personen; het gaat allemaal om honderdsten.
Ik zag ook dat we al 1000+ rondjes hebben gereden
Op een minder eenvoudig en korte baan zullen de verschillen wel groter zijn, maar dit is zeker ook leuk
Verwijderd
Best tevreden met mijn 4e plaats maar de verschillen zijn zo klein dat het echt nog alle kanten op kan.
Oh Crap, moet ik m'n tijd in het spreadsheet zetten? Is de uitslag van de challenge niet handiger?dvdkiwi schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:27:
Aardige close calls op de spreadsheet!
*Wow, handmatig geschakeld met de DS4 en dan zo snel?
Knap!
[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 19-02-2015 11:41 ]
Wel een rondje in 3rd person gereden, maar dat vind ik gewoon een stuk minder leuk... Automaat vertik ik helemaal: ik wil wel wat te doen hebben achter het stuur.....
dvdkiwi schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:38:
Hahaha, ik miste al iets achter jouw naam
*Wow, handmatig geschakeld met de DS4 en dan zo snel?
Knap!
[ Voor 30% gewijzigd door SqueakyClean op 19-02-2015 11:43 ]
Kwam er gisteren achter dat als je video gaat opslaan dat je dat voor de ronde begint moet aanzettendvdkiwi schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:18:
[...]
Nice!!
Rondje opgeslagen?
Ik ben wel benieuwd hoe jij en DrWoetr omgaan met het stuur.

Gewoon na je goede rondje even de share knop aantikken en voor "save video" kiezen.
Zo staat het default ingesteld.
Nog zo´n 58 uurtjes....VinnieV schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:52:
[...]
Ik ga morgen nog wel wat tijd vinden, wanneer eindigt deze challenge? Ofwel: hoelang hebben we nog ;-) ?
Ben uit de top 10
Stand nu :

[ Voor 27% gewijzigd door sanant op 19-02-2015 12:23 ]
Zaterdag rond half 11 s avonds loopt ie af.VinnieV schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:52:
[...]
Ik ga morgen nog wel wat tijd vinden, wanneer eindigt deze challenge? Ofwel: hoelang hebben we nog ;-) ?
dat wordt dus toch nog wat rondes rijden
Ik heb me tussen de rear-camera rijders genesteld met motorkap cameraSqueakyClean schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:41:
Gevonden idd en aangevuld. Valt wel op dat iedereen boven me (sta 6e) met rear-camera rijdt en automaat...
En kijk nu eens: de lui met de meest arcade settings (rear cam, auto transmission) staan bovenaan
Doe dan maar iedereen die onder de 52 seconden is gekomen, vanwege te hard rijdenRadiance schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:18:
Laten we dan iedereen zonder stuur diskwalificeren, dan sta ik ook in de top 10

Dat is misschien nog eens een challenge. Zsm een ronde rijden zonder de 120km/h te overstijgen.VinnieV schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:30:
[...]
Doe dan maar iedereen die onder de 52 seconden is gekomen, vanwege te hard rijden
Of het snelste rondje achteruit rijden....SonnyBBQ schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:32:
[...]
Dat is misschien nog eens een challenge. Zsm een ronde rijden zonder de 120km/h te overstijgen.
Heb vandaag met backcam zo´n 30 rondjesgereden mmaar gaat ´m niet worden ben al blij dat ik dan in de 52 rij ...
Ik ga je nog even achter de broek zitten, het zal me toch een keer lukken sneller te zijn in een challenge ;-)sanant schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:47:
Ik sta eerste van de bumpercam rijders![]()
![]()
Heb vandaag met backcam zo´n 30 rondjesgereden mmaar gaat ´m niet worden ben al blij dat ik dan in de 52 rij ...
Zou tof zijn als dit met privé lobbies mogelijk wordt. Dan kun je gewoon een time trial starten met alleen genodigde en dan stel je de tijd in op een half uur. Leuk hierbij is ook dat je de andere(ghosts) ziet rijden.Tweakarim schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:42:
Is het voor de variatie leuk om behalve de langlopende time challenge ook een "time challenge race" te houden op een bepaald tijdstip voor een bepaalde duur?
Bijvoorbeeld om morgenavond van 21:00 tot 21:30 een time challenge race te houden op een baan die niet vooraf bekent wordt gemaakt. Baan en auto worden pas op het laatste moment bepaald (bij voorkeur door iemand die zelf niet mee kan doen). Vervolgens word de challenge gemaakt en naar iedereen die mee wil doen verstuurd.
Het idee erachter is dus dat iedereen gelijktijdig bezig is om binnen dat half uur de beste tijd neer te zetten. Niet eindeloos opnieuw proberen maar binnen een half uur auto en baan leren kennen en hopelijk de beste tijd neerzetten.
PSN: Joosty1986
Ik mis Dicewizard nog in de uitdagingVinnieV schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:05:
[...]
Ik ga je nog even achter de broek zitten, het zal me toch een keer lukken sneller te zijn in een challenge ;-)
@t Sloot25 met 4/1000 heb je me uit de top 10 gegooid

[ Voor 10% gewijzigd door sanant op 19-02-2015 16:33 ]
Helaas geen tijd meer. In sector 1 zit nog minstens een tiende!
[ Voor 4% gewijzigd door SqueakyClean op 19-02-2015 18:58 ]
PSN: Oldzkoel

* ralph075 vermoedt dat het in Squeakies voordeel is...
Die tijd heb ik alweer verbeterd.sanant schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:30:
[...]
Ik mis Dicewizard nog in de uitdaging![]()
@t Sloot25 met 4/1000 heb je me uit de top 10 gegooid![]()
Nog even in de herhaling (voor mezelf ook):
Linkje naar spreadsheet
(of een apart topic voor de Tweakers-competitie?)
[ Voor 21% gewijzigd door ralph075 op 19-02-2015 20:37 ]
PSN: Oldzkoel
51.966 nu.
Scrooge NL
Leuk idee maar voor mij niet haalbaar (vrouw/baby/beesten je kent het wel).Zjuzt schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:27:
[...]
Zou tof zijn als dit met privé lobbies mogelijk wordt. Dan kun je gewoon een time trial starten met alleen genodigde en dan stel je de tijd in op een half uur. Leuk hierbij is ook dat je de andere(ghosts) ziet rijden.
Wel vind ik dat 1 volle week te lang is voor een challenge. Tijden die nu gereden worden zijn bijna onmenselijk -o Ik zou opteren voor max 3 dagen. Het wordt anders wat saai en ik kan me niet verder aanzetten om nog eens x aantal rondjes te proberen, ik wil wel weer wat nieuws
Maar mss ben ik de enige die er zo over denkt?
Ik denk dat voor sommigen een week zelfs al te kort voelt
Vanavond nog een keer geprobeerd, maar ik geef het op voor deze challenge. Per meetpunt kan ik nog een flink beter totaal rondje rijden, maar ik krijg ze niet alle drie in 1 ronde tegelijk op hun best...
Lag net zelfs even eerste na de 1e bocht maar daarna laat ik t toch weer ergens liggen.
Scrooge NL
2 tegelijk is ook mooi idd.dvdkiwi schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:55:
Wellicht 2 tegelijk starten dan?
Ik denk dat voor sommigen een week zelfs al te kort voelt
@ drwoetr; als je 1 avondje in de week kunt gamen sta je heel ver onderaan met dit clubje....
Als er weer een nieuwe challenge is meld ik me aan!
[ Voor 15% gewijzigd door SCARfaceE op 20-02-2015 02:22 ]
Fixed... (hij is wel gestart in week 7, maar ja, challenge loopt overwegend in week 8 idd)Zjuzt schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 00:58:
Even klein puntje we zitten nu in week 8 dus spreadsheet klopt niet helemaal.
51:155! Tering, daar ga ik niet snel aan komen...!
Maar hoeveel pogingen?
Ik stem wel voor om daarvoor een kolom op te nemen in het spreadsheet. Volgens mij hebben sommige er 100+ rondjes in zitten....
Is er iemand in de gelegenheid om ff een screenshot te posten? Ben benieuwd naar de top 10, nu... Volgens mij zit de top 10 binnen een seconde...
[ Voor 17% gewijzigd door SqueakyClean op 20-02-2015 09:11 ]
Top 18 zelfs binnen een seconde ..SqueakyClean schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:08:
[...]
Is er iemand in de gelegenheid om ff een screenshot te posten? Ben benieuwd naar de top 10, nu... Volgens mij zit de top 10 binnen een seconde...

[ Voor 60% gewijzigd door sanant op 20-02-2015 09:31 ]
Zag gisteren wel staan hoeveel pogingen er totaal waren gedaan dat was op dat moment 2266.. Dus we hebben goed ons best gedaan.SqueakyClean schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:08:
[...]
51:155! Tering, daar ga ik niet snel aan komen...!
Maar hoeveel pogingen?
Ik stem wel voor om daarvoor een kolom op te nemen in het spreadsheet. Volgens mij hebben sommige er 100+ rondjes in zitten....