"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen81! op 18-01-2015 12:50 ]
[ Voor 74% gewijzigd door Cardwizard op 18-01-2015 13:55 ]
On another more: is het al bekend wat de gratis auto van deze maand wordt? Met de nieuwe DLC zin in elk geval de volgende auto's aangekondigd:
Ferrari Enzo Ferrari
Jaguar CX-75
Corvette ZR1
Ik hoop persoonlijk wel op een échte auto, geen concept zoals die Renault en geen misbaksel zoals dat hoekige geval. De Merc was perfect voor mij, maar smaken mogen verschillen natuurlijk.
Oh en Kiwi, volgens mij sta ik op je voor met de Beetle challenge
PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort
Welkom, het is ook leukcardwizard schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:56:
Zo club opgeheven en bij 2slow4comfort aangesloten , lijkt me leuk!
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Edit: sluit DC af , start hem opnieuw op en ze zijn beschikbaar
[ Voor 17% gewijzigd door Cardwizard op 18-01-2015 14:18 ]
Squeaky: 1:15.562
Kiwi: 1:15.567
*na 24 ronden gebeurde er het volgende:
De Elements trophy ook gehaald
[YouTube: http://youtu.be/e9OyCI-QC6Y]
[ Voor 63% gewijzigd door Superkiwi op 18-01-2015 15:15 ]
Woppa, en platinum
Nog de Pagani wet lap en de Venom hot lap 2 voor 100%.
De naam is Racing Tweakers en mijn PSN is RadianceNL
Toevalig heb ik de gisteren de T100 binnen gekregen en dit zijn mijn bevindingen. Het stuur werkt in ieder geval met driveclub. Alle knoppen worden ook herkent. Heb ergens gelezen dat je het stuurtje pas in de usb poort moet doen nadat driveclub is opgestart. Dit gedaan en vervolgens wordt het stuurtje herkent. De controller kun je dan ook niet meer gebruiken.giganielsie schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:38:
Rijden er hier veel mensen met stuur? Ik zit ook naar de t100 te kijken maar ga denk ik eerst nog afwachten wat Project Cars doet. Is ook zo zonde als je zo'n stuurtje maar voor 1 spel koopt
De FFB in dit stuurtje is krachtig. Deze heb ik via de instellingen teruggeschroeft naar 40% en dat voelt prima aan. Aangezien dit mijn eerste stuurtje is moest ik wel even wennen aan het sturen hiermee. Maar na een uurtje ermee gespeelt te hebben heb ik wel het gevoel meer controle te hebben. Zo heb ik bv de Cayoosh Trials waarbij mijn beste tijd met een controller in de 3:06 was met het stuurtje teruggebracht naar in de 3:03. Tevens rijd ik met het stuurtje de volkswagen challenge naar in de 1:45, iets wat me met een controller nog niet was gelukt.
Je hebt wel iets nodig om het stuurtje fatsoenlijk op te monteren. Als je niet fijn zit of de pedalen staan onhandig dan wordt het plezier snel minder heb ik gemerkt. Heb zelf een laptop tafeltje van de ikea gehaald en een eenvoudige constructie van hout gemaakt voor de pedalen. Dit werkt vooralsnog prima. Misschien dat ik later investeer in een playseat of wheel stand.
Het stuurtje zelf voelt degelijk aan alhoewel van plastic. Het stuurwiel is vrij klein maar ligt fijn in de hand. De pedalen zijn tevens van plastic maar geven voldoende tegen druk.
Al met al vind ik het stuurtje van toegevoegde waarde. Het maakt de toch al leuke game driveclub nog leuker. Project cars word straks ook ondersteund. Heb deze voor €78,- bij conrad besteld en voor dat bedrag vind ik dit een uitstekend stuurtje.
edit: heb het al gevonden , die is dus maar heel even beschikbaar geweest , ben benieuwd of die nog terug komt , lijkt me wel geinig
Is er trouwens al een goede reden om een season pass te kopen ? Zie zo niet iets dat we missen zonder ? Al helemaal niet omdat Redline en Elements gratis zijn
[ Voor 55% gewijzigd door Cardwizard op 19-01-2015 01:05 ]
Gisteren kreeg ik deze als uitdaging van Kiwi. Sodeknetter, ik had net zo goed met een blinddoek om kunnen rijden. Maar uiteindelijk wel gelukt.
Echt een supersysteem, die uitdagingen! Zo kon ik dus ondanks dat ik geen season pass heb toch meegenieten. Bedankt, Kiwi!
he radiance ik meld me bij je aan vanavond!Radiance schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:17:
Ik heb een nieuwe club aangemaakt mochten mensen interesse hebben.
Het is me niet helemaal duidelijk of ik nu een plus-abonnement kan nemen en dan deze editie van Driveclub kan kopen, zonder dat ik ooit iets van Driveclub heb gehad (scheelt €15 met de "normale" versie).
Er staat "Beleef de spannende races op volle kracht door je DRIVECLUB™ PlayStation®Plus Edition te upgraden.", maar er staat verder niet expliciet dat je daarvoor een eerdere aankoop nodig heb (die ik nu niet meer kan vinden).
Lees ik ergens overheen? Kunnen jullie me meer duidelijkheid verschaffen?
Er staat heel groot bij dat het een Upgrade is, dus je zult DriveClub zelf wel moeten hebbenRepsaj_Nav schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:34:
Ik zie in de PS Store de "upgrade" van de Plus Editie van Driveclub staan, voor €25: https://store.sonyenterta...00003_00-XXXXDRIVECLUBPSU
Het is me niet helemaal duidelijk of ik nu een plus-abonnement kan nemen en dan deze editie van Driveclub kan kopen, zonder dat ik ooit iets van Driveclub heb gehad (scheelt €15 met de "normale" versie).
Er staat "Beleef de spannende races op volle kracht door je DRIVECLUB™ PlayStation®Plus Edition te upgraden.", maar er staat verder niet expliciet dat je daarvoor een eerdere aankoop nodig heb (die ik nu niet meer kan vinden).
Auto's.cardwizard schreef op maandag 19 januari 2015 @ 00:32:
Is er trouwens al een goede reden om een season pass te kopen ? Zie zo niet iets dat we missen zonder ? Al helemaal niet omdat Redline en Elements gratis zijn
Nee hoor, is gewoon de volledige game voor 25 euro. En ja hij werkt ook nog als je Plus opzegt.CappieL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:42:
[...]
Er staat heel groot bij dat het een Upgrade is, dus je zult DriveClub zelf wel moeten hebben
[ Voor 35% gewijzigd door On_E op 19-01-2015 10:46 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik heb wel een PS+ abbonement, maar ik heb nog NOOIT iets van driveclub gekocht ooit. Kocht hem afgelopen zaterdag voor 25 euro en kan gewoon overal in.Repsaj_Nav schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:34:
Ik zie in de PS Store de "upgrade" van de Plus Editie van Driveclub staan, voor €25: https://store.sonyenterta...00003_00-XXXXDRIVECLUBPSU
Overigens niet veel verwacht van het spel. Maar toch wel al wat uurtjes in gestoken afgelopen weekend. Harstikke leuk. Mooie combinatie van arcade en sim, en ook gelijk lekke pittig. In 2 daagjes tot lvl 13 gekomen en er is nog zat te doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Denko op 19-01-2015 10:52 ]
PSN & XBL: Denkoyugo
Heb je de "gewone" DC gekocht of de Plus-editie?Denko schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:45:
[...]
Ik heb wel een PS+ abbonement, maar ik heb nog NOOIT iets van driveclub gekocht ooit. Kocht hem afgelopen zaterdag voor 25 euro en kan gewoon overal in.
Zie dat beide games ook 14.7GB zijn.
Als je Plus hebt , koop je voor €25 de volledige game. Je hoeft dus niets anders te kopen dan deze.Repsaj_Nav schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:34:
Kort samengevat: De Plus versie is de volledige versie. Je moet alleen een geldig Plus abbo hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door skreppiedoe op 19-01-2015 10:50 ]
Verwijderd
Dan koop je eigenlijk 2 keer hetzelfde. Want die upgrade is uiteindelijke datgene dat je ook in de winkel koopt als ik het goed begrijp.CappieL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:42:
[...]
Er staat heel groot bij dat het een Upgrade is, dus je zult DriveClub zelf wel moeten hebben
Er mag dan nog geen gratis PS+ versie zijn, deze upgrade geeft u blijkbaar wel al toegang tot de ganse game.
Zo had ik het begrepen en wordt blijkbaar ook bevestigd door Denko.
De 'gewone' DriveClub is digitaal ook niet meer beschikbaar zie ik net, omdat ik PS Plus-abo hebVerwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:48:
[...]
Dan koop je eigenlijk 2 keer hetzelfde. Want die upgrade is uiteindelijke datgene dat je ook in de winkel koopt als ik het goed begrijp.
Er mag dan nog geen gratis PS+ versie zijn, deze upgrade geeft u blijkbaar wel al toegang tot de ganse game.
Zo had ik het begrepen en wordt blijkbaar ook bevestigd door Denko.
Verwijderd
Ik zag het ook daarnet toen ik de store aan het bekijken was.CappieL schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:49:
[...]
De 'gewone' DriveClub is digitaal ook niet meer beschikbaar zie ik net, omdat ik PS Plus-abo heb
Wanneer kunnen we die nieuwe tracks van Japan juist verwachten? Die zouden normaal vandaag beschikbaar moeten zijn maar ik kon nog niet direct iets vinden.
Zal wel ergens in de middag zijn, zo gaat het meestal met updates op PSN.Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 10:59:
[...]
Ik zag het ook daarnet toen ik de store aan het bekijken was.
Wanneer kunnen we die nieuwe tracks van Japan juist verwachten? Die zouden normaal vandaag beschikbaar moeten zijn maar ik kon nog niet direct iets vinden.
edit: De update is live
You can download the new game update and play all 5 of the new Japan tracks (1.10) now!
It's a big one: 3.33GB of stunning new tracks, a new online game mode, improved AI, better weather visuals and many, many more improvements based on your feedback. smile-emoticon
Here's the full details of Game Update 1.10:
The update size is 3.33GB. The total size of all updates so far is 5.87GB.
New Features:
* Adds a new online game mode: Multiplayer Time Trial
* Adds five new tracks in Japan, offering 11 variants in total:
* Nakasendo, Japan (2 variants) http://youtu.be/5pelsHntT_U
* Lake Shoji, Japan (2 variants) http://youtu.be/dlY6beTjTXc
* Asagiri Hills Racetrack (3 variants) http://youtu.be/20iRyYN-I3c
* Takahagi Hills (2 variants) http://youtu.be/v7x5MgMTgW4
* Goshodaira (2 variants) http://youtu.be/ll3Xtq6kbM4
Gameplay Improvements:
* Makes changes to AI drafting behaviour, .
* Makes changes to the impact of world collisions whilst driving on a straight, to reduce the amount of drag and speed lost from impact.
* Adds a new option to Event Settings to race without crowd, track infrastructure and corner flags.
* Adds the option to browse and register for Multiplayer events via the Social Hub.
* Windscreen wiper speeds have been changed.
* A bug with AI car wing mirrors not showing a reflecltion has now been fixed.
* Disables overscan compensation when playing via Remote Play.
* Adds a link to the PlayStation®Store to the DRIVECLUB Home menu.
* Also includes a number of minor bug fixes, performance improvements and usability tweaks.
Photomode Improvements:
* Adds the option to reset damage and remove dirt when taking a photo.
* Adds the option to permanently hide camera movement controls when accessing Photo Mode.
* Players can now access Photo Mode while using a steering wheel via R3.
* Players can now move the camera while OSD is disabled in photo mode.
Add-ons (coming January 27-29):
* Adds support for the Icona Vulcano, coming to PlayStation®Store as a free download later in January.
* Adds support for the Apex Expansion Pack, coming to PlayStation®Store as a premium download later in January.
This Expansion Pack includes the Apex Car Pack and Apex Tour Pack.
* The Apex Car Pack includes 5 new cars: Enzo Ferrari, Caterham R500 Superlight, Chevrolet Corvette ZR1 Centennial Edition, McLaren 650S Coupe, and Jaguar C-X75 Prototype Edition.
* The Apex Tour Pack includes 11 new Events and 5 new Trophies.
* Adds support for the Sakura Tour Pack, coming to PlayStation®Store as a premium download later in January.
* The Sakura Tour Pack includes 11 new Events and 5 new Trophies.
* Adds support for 2 new livery packs, coming to PlayStation®Store as a premium download later in January. Each Livery Pack contains 5 new livery patterns to customise your cars with.
There's more to come in the next game update, so please keep sharing your feedback about DRIVECLUB with us to help the game continue to evolve around you.
[ Voor 78% gewijzigd door On_E op 19-01-2015 11:27 ]
Racen zonder corner vlaggen... dat wordt leuk
Redline en Elements zijn niet gratis toch?cardwizard schreef op maandag 19 januari 2015 @ 00:32:
Enkel Photo-finish en Ignition naar mijn weten.
Maar goed, kijk eens in de OP als je precies wilt weten wat je met de season pass extra krijgt
You're welcome!DrWoetR schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:23:
[...]
Echt een supersysteem, die uitdagingen! Zo kon ik dus ondanks dat ik geen season pass heb toch meegenieten. Bedankt, Kiwi!
Ik moet nog 2 natte time trials in de Elements tour; daar maak ik ook wel challenges van
[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 19-01-2015 11:53 ]
Helaas dus toch geen "echte" auto. Ik had liever een Japanse of American musclecar gezien.* Adds support for the Icona Vulcano, coming to PlayStation®Store as a free download later in January.
Anyway, ik kijk uit naar uit naar je challenges, Kiwi.
Nog geen reacties op mijn vorige vraag. Laat ik de vraag dan anders stellen: wie hier speelt met een stuurtje én Wheelstandpro? Zou je mij zo'n ding aanbevelen of is het het allemaal nét niet?
Ik heb afgelopen weekend de PS plus "upgrade" gekocht in de store verder niks , Redline en Elements zijn hier gewoon beschikbaardvdkiwi schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:50:
[...]
Redline en Elements zijn niet gratis toch?
Enkel Photo-finish en Ignition naar mijn weten.
[ Voor 29% gewijzigd door Cardwizard op 19-01-2015 13:28 ]
Ongeveer 16 posts terug beschrijf ik mijn ervaring met de Thrustmaster t100, een 'budget' stuurtje met force feedback. Voorlopig nog geen wheelstand, gebruik nu eem laptop tafeltje van de ikea. Kort samengevat maakt het in mijn optiek driveclub een leukere game. Ook heb ik gisteren avond wat sterren gehaald in de tour met het stuurtje welke mij met de controller niet zijn gelukt. Het is even wennen maar uiteindelijk geeft het meer controle dan een controller.DrWoetR schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:36:
[...]
Helaas dus toch geen "echte" auto. Ik had liever een Japanse of American musclecar gezien.
Anyway, ik kijk uit naar uit naar je challenges, Kiwi.
Nog geen reacties op mijn vorige vraag. Laat ik de vraag dan anders stellen: wie hier speelt met een stuurtje én Wheelstandpro? Zou je mij zo'n ding aanbevelen of is het het allemaal nét niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Tweakarim op 19-01-2015 13:33 ]
PSN gamertag: H3nk13024
Ja maar om ze te spelen moet je ze toch echt kopen ;-)cardwizard schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:28:
[...]
Ik heb afgelopen weekend de PS plus "upgrade" gekocht in de store verder niks , Redline en Elements zijn hier gewoon beschikbaar
PSNID : HoefMeistert
idd ik zie het net...... nou reden nr.1 om die season pass te kopenHoefMeistert schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:15:
[...]
Ja maar om ze te spelen moet je ze toch echt kopen ;-)
Toen ik net mijn G25 had gekocht (met GT5 prologue) had ik er een wheelstand pro bij.DrWoetR schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:36:
[...]
Handig opklapbaar dingetje wat echt nauwelijks ruimte inneemt.
Je gaat op de bank (of stoel) zitten en klapt het ding uit, klaar.
Enige wat ik vond is dat ie soms wat naar voren gleed, maar een beetje anti-slip op de onderkant plakken en dat is ook opgelost.
Voor het geld (120 euro meen ik) een prima standaard voor je stuur
Oke cool.
Zijn er meer mensen van GoT die deze club hebben gejoined? If so, wat is je PSN naam? Had hem op open gezet om alvast te kunnen beginnen met levelen maar weet niet wie de 2 anderen in de club zijn.
Verwijderd
Zal her en der nog wat mensen requesten for friend op de PS4 want er zitten er nogal wat op zeg van dit forum.
De lat ligt lekker hoog, mischien bij sommige challengers wel te hoog voor mij maar daar houd ik wel van, maar ook de SP lijkt steeds wat moeilijker te worden, ik zit nu met de Venom lap 2, soms zoooo close en dan 1 klein tikje te veel gas of te scherp ingestuurd en vroemm weg is de hoogste ster ghost car.
Ik speel ook redelijk veel Grid Autosport Sport en soms wat Assetto Corsa op de PC, maar merk als ik het lang heb gedaan weer even goed moet wennen en aan de Driveclub handling en vooral aan de PS4 controller, en vice versa natuurlijk
Vind alle drie de racegames tof op hun eigen manier maar Driveclub is toch verruit mijn favoriet met Grid Autosport als goede 2e.
Kijk uit naar Japan
Wat een prachtige track...
Welkom!Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:54:
Gisteren ook een Tweakersclub gejoined, die van DrWoetR dus nog meer challengers, waarvoor dank.:)
Zal her en der nog wat mensen requesten for friend op de PS4 want er zitten er nogal wat op zeg van dit forum.
Ook staat er een plaatje in de OP met DLC.
Als jij -omdat je al 2 packs (van de 12, voor zo'n 2 euro per maand, maar dat terzijde) gratis hebt- geen meerwaarde ziet, dan vooral niet doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 20-01-2015 13:05 ]
Ok Kiwi, dit weekend ga ik wellicht om.dvdkiwi schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:53:
Kijk eens een paar posts terug, daar heb ik al gezegd wat je met de season pass (maandelijks) extra krijgt.
Als jij -omdat je al 2 packs (van de 12, voor zo'n 2 euro per maand, maar dat terzijde) gratis hebt- geen meerwaarde ziet, dan vooral niet doen.
Even kijken of de Season Pass er nog bij komt
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires
Ok thanks Kiwi, vroeg me meer af wat er nog gereleased gaat worden voor die €25, omdat er toch al aantal dingen gratis zijn vergeven....maar duidelijk, ga m van het weekend ook wel ff aanschaffen.dvdkiwi schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 12:53:
Kijk eens een paar posts terug, daar heb ik al gezegd wat je met de season pass (maandelijks) extra krijgt.
Evolution Studios heeft ook al aangegeven dat ze een extra DLC maken voor de Season Pass houders omdat er dus 1 DLC gratis is weggegeven.EL-Nino-1980 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:17:
[...]
Ok thanks Kiwi, vroeg me meer af wat er nog gereleased gaat worden voor die €25, omdat er toch al aantal dingen gratis zijn vergeven....maar duidelijk, ga m van het weekend ook wel ff aanschaffen.
Ik snap de verwarring wel. De tracks zijn gratis beschikbaar (wat lijkt op gratis DLC) echter de season pass geeft je de bijbehorende tour met events, sterren en trophies en nog wat auto'sLoadedBaton schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:55:
[...]
Ok Kiwi, dit weekend ga ik wellicht om.
Even kijken of de Season Pass er nog bij komt
Op basis van het plaatje in de openings post lijkt het erop dat ze het zo blijven doen, dus maandelijks "graties" de tracks en de tour sjizzle via de season pass
PSNID : HoefMeistert
Er komen iedere maand nieuwe gratis tracks & auto's, daar kan je ook wel lekker mee vooruit.
Als season pass houder krijg je iedere maand ook nog eens extra tour packs, incl extra auto's en tracks.
Gezien het feit dat ze vanaf launch (oktober 2014) tot een jaar verder (oktober 2015) maandelijks met nieuwe DLC komen, is 24 euro (2 euro per maand) helemaal niet veel geld dus. Maar wel veel fun
Eindelijk!!LoadedBaton schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:55:
[...]
Ok Kiwi, dit weekend ga ik wellicht om.
[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 20-01-2015 16:00 ]
Mijn god wat vallen die challenges me tegen zeg

De controller zweet me uit de klauwen af en toe en ik heb je al een paar keer goed vervloekt
De rest van de maanden zie ik geen nieuwe tracks staan in dat DLC overzicht?
Klinkt bekend,heb ik ook al last van . Heb inmiddels ook een paar races van de Elements tour gedaan en kan niet anders zeggen dat ik toch wel erg onder de indruk ben van de grafische pracht, en ook de veranderende rij eigenschappen tijdens de weersveranderingen zijn erg goed(lees moeilijk).cardwizard schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:59:
[...]
Mijn god wat vallen die challenges me tegen zeg, te lang geen racer gespeeld vrees ik
De controller zweet me uit de klauwen af en toe en ik heb je al een paar keer goed vervloekt
Je hebt gelijk.On_E schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:00:
Volgens mij komt er nog maar 1 track of locatie bij, volgende maand.
De rest van de maanden zie ik geen nieuwe tracks staan in dat DLC overzicht?
Vanaf maart 2 tourpacks en een car pack per maand.
Op de PS3 had ik een stuurtje met pedalen, alleen werkt deze niet op de PS4.
Paar dagen op de bank gespeeld met de controller maar vind het niks...kan niet tippen aan de tijden van Kiwi en dat stoort me
Na een paar dagen getwijfeld te hebben aan de T100 en de T300 vanavond de T300 en Playseat Challenge besteld. Gelijk een stoel erbij
Zag alleen dat de prijs bij Redcoon het goedkoopst was en vanavond gemaild naar playseatstore of het goedkoper kan. Gelijk mailtje terug dat ze een bundel hebben wat 10% procent scheelt...zag ik niet op de site staan. En nog extra korting gekregen omdat ik het kom ophalen. Totaal onder de 500 euro.
Michel happy en vrijdag de eerste attack op de tijden van Kiwi
Nu nog een clubje vinden.
Ik kan van jou dus ook de nodige challenges verwachten
Maare, zó snel ben ik nou ook weer niet hoor
Dan maar met controller en me ergeren aan de meestal behoorlijk snellere tijden , DC vind ik trouwens echt een prachtige game en speelt heerlijk weg , had ik deze maar eerder gekocht
Heb nog getwijfeld tussen de wheelstand pro en deze. Maar de playseat heeft gelijk een stoel en vind hem er beter uitzien.
Heb me ook bij je club aangemeldRadiance schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:17:
Bedankt voor je terugkoppeling, ik ben echt bijna overstag om ook een stuur aan te schaffen. Hoe voelt de kwaliteit aan van de schakelflippers op de T100? Ik neig erg sterk naar de T300 (o.a. grotere stuurhoek, is een pré i.v.m. p.C.A.R.S. en GT7) maar het prijsverschil is dusdanig groot dat ik nog geen keuze heb kunnen maken.Tweakarim schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:31:
Ongeveer 16 posts terug beschrijf ik mijn ervaring met de Thrustmaster t100, een 'budget' stuurtje met force feedback. Voorlopig nog geen wheelstand, gebruik nu eem laptop tafeltje van de ikea. Kort samengevat maakt het in mijn optiek driveclub een leukere game. Ook heb ik gisteren avond wat sterren gehaald in de tour met het stuurtje welke mij met de controller niet zijn gelukt. Het is even wennen maar uiteindelijk geeft het meer controle dan een controller.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:54:
...
De lat ligt lekker hoog, mischien bij sommige challengers wel te hoog voor mij maar daar houd ik wel van, maar ook de SP lijkt steeds wat moeilijker te worden, ik zit nu met de Venom lap 2, soms zoooo close en dan 1 klein tikje te veel gas of te scherp ingestuurd en vroemm weg is de hoogste ster ghost car.
Haha, daar hebben we allemaal last van. Welkom bij de club, enjoy!cardwizard schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:59:
Mijn god wat vallen die challenges me tegen zeg, te lang geen racer gespeeld vrees ik
Wil je je ervaringen met de playseat met mij delen? Ik overweeg mijn opties op dit moment nog qua WheelstandPro of deze playseat. Het feit dat ik ze op kan klappen is een must, dus een volwaardige playseat is geen optie. Maar ik vraag mij af hoe die stoel zit, je lijkt zo ver achterover te hangen. Tevens ben ik benieuwd of je de afstand stoel-pedalen-stuur zelf in kan stellen?MichelatNL schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:04:
Na een paar dagen getwijfeld te hebben aan de T100 en de T300 vanavond de T300 en Playseat Challenge besteld. Gelijk een stoel erbij
Verder over de T300RS, ik lees dat de pedalen zo-zo zijn. Nu zou een stuurtje voor mij nieuw zijn, maar de rem werkt dus niet zoals in een auto? Druk opbouwend?
Hier is een videoreview van de playseat challenge van Inside Sim Racing: http://youtu.be/1_lxcNdMdmUDrWoetR schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:38:
[...]
Bedankt voor je terugkoppeling, ik ben echt bijna overstag om ook een stuur aan te schaffen. Hoe voelt de kwaliteit aan van de schakelflippers op de T100? Ik neig erg sterk naar de T300 (o.a. grotere stuurhoek, is een pré i.v.m. p.C.A.R.S. en GT7) maar het prijsverschil is dusdanig groot dat ik nog geen keuze heb kunnen maken.
[...]
[...]
Haha, daar hebben we allemaal last van. Welkom bij de club, enjoy!
[...]
Wil je je ervaringen met de playseat met mij delen? Ik overweeg mijn opties op dit moment nog qua WheelstandPro of deze playseat. Het feit dat ik ze op kan klappen is een must, dus een volwaardige playseat is geen optie. Maar ik vraag mij af hoe die stoel zit, je lijkt zo ver achterover te hangen. Tevens ben ik benieuwd of je de afstand stoel-pedalen-stuur zelf in kan stellen?
Verder over de T300RS, ik lees dat de pedalen zo-zo zijn. Nu zou een stuurtje voor mij nieuw zijn, maar de rem werkt dus niet zoals in een auto? Druk opbouwend?
[ Voor 6% gewijzigd door bukkum op 20-01-2015 23:24 ]
Ik heb me ook net aangemeld.Radiance schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:17:
Ik vind de stuur flippers degelijk aanvoelen. Zelf vind ik het spel al moeilijk genoeg met automaat dus heb de flippers nog niet zoveel gebruikt maar de indruk die ik er van heb is dat de kwaliteit ruim voldoende is. Het hele stuur is van een soort plastic maar voelt zwaar en delijjk aan en ligt ondanks het kleine formaat fijn in de hand.DrWoetR schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:38:
[...]
Bedankt voor je terugkoppeling, ik ben echt bijna overstag om ook een stuur aan te schaffen. Hoe voelt de kwaliteit aan van de schakelflippers op de T100? Ik neig erg sterk naar de T300 (o.a. grotere stuurhoek, is een pré i.v.m. p.C.A.R.S. en GT7) maar het prijsverschil is dusdanig groot dat ik nog geen keuze heb kunnen maken.
Gewoon niet doen ! je bent me al te snel afDrWoetR schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:38:
[...]
ik ben echt bijna overstag om ook een stuur aan te schaffen.
Oefening baart kunst. Ik kan op bepaalde tracks / auto's de tijden van Kiwi evenaren met de DS4. Hoewel ik natuurlijk niet weet hoe goed hij zijn best heeft gedaan met stuur of DS4.cardwizard schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:17:
[...]
Gewoon niet doen ! je bent me al te snel af
Ik zag het, heb je vriendschap geaccepteerd ook
Oké nice, ik zal je vanmiddag accepteren want zat vol geloof ik. Wat is je PSN? Dan gooi ik 'onbekende' eruit. Als meer mensen van hier willen joinen, heb nog 2 spots voor mensen van Tweakers
[ Voor 27% gewijzigd door Radiance op 21-01-2015 10:53 ]
Had je mijn post ook gelezen dat ik me had aangemeld bij je club? Niet dat ik straks de game opstart en ineens zonder club zitRadiance schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:29:
[...]
Oké nice, ik zal je vanmiddag accepteren want zat vol geloof ik. Dan gooi ik 'onbekende' eruit. Dus als meer mensen van hier willen joinen, heb nog 2 spots voor Tweakers
Staat het stuur wel stevig op de wheelstand? Ik ben zelf erg aan het twijfelen tussen een volledige playseat en een wheelstand. Ik heb al een mooie Ikea Pello in mijn studeerkamer staanbukkum schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 23:22:
Ik heb zelf de Wheelstand pro en de welbekende ikea stoel (Pello van 29,95). Ik vind dit echt perfect werken en je klapt het zo in. De stoel stond toch al in de woonkamer. Heb nog wel het t80 stuurtje maar vind dat al gaaf ondanks geen ffb.
De DS4 ligt me toch niet zo goed in de hand om te racen, dus zal ik ook maar naar een stuurtje beginnen kijken. Op PS3 speelde ik altijd met een DFGT/wheelstand. Jammer dat Logitech stuurtjes niet werken op de PS4...
Radiance - als je nog een plaatsje vrij hebt, wil ik ook wel jullie club joinen?
Zat circuits in DC hoor?SonnyBBQ schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:37:
Ik heb me sinds gisteren ook maar DriveClub aangeschaft. Normaal speel ik liever circuit-racers, maar het wachten op zo'n PS4 racer duurde me te lang...
Public roads are not a racetrack
Henkie boy in de racing tweakers club had ik uitgenodigd omdat hij mij als vriend had toegevoegd net voor ik de club joinde echter vraag ik het me af of hij een tweakers is?Radiance schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:29:
[...]
Oké nice, ik zal je vanmiddag accepteren want zat vol geloof ik. Wat is je PSN? Dan gooi ik 'onbekende' eruit. Als meer mensen van hier willen joinen, heb nog 2 spots voor mensen van Tweakers
wat voor soort evenement ligt jou overigens het beste... heb wat tijden van je verbeterd maar er zijn er ook waar ik echt nog niet aan kon komen.
[ Voor 13% gewijzigd door P33R op 21-01-2015 12:17 ]
Er zitten toch echt gesloten circuits in de game, fictieve maar toch!SonnyBBQ schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:43:
[...]
Public roads are not a racetrackIk bedoelde dus circuits als Francorchamp, Nurburgring, Laguna Seca, etc...
Ja hoor, moet ik even plek maken voor je. De club heet Racing Tweakers. Wat is je PSN? Heb daarna nog als het goed is 1 spot voor een tweaker.SonnyBBQ schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:37:
Radiance - als je nog een plaatsje vrij hebt, wil ik ook wel jullie club joinen?
Z'n PSN profiel taal staat op Zweeds zag ik gisteren dus denk het niet?P33R schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:16:
[...]
Henkie boy in de racing tweakers club had ik uitgenodigd omdat hij mij als vriend had toegevoegd net voor ik de club joinde echter vraag ik het me af of hij een tweakers is?
wat voor soort evenement ligt jou overigens het beste... heb wat tijden van je verbeterd maar er zijn er ook waar ik echt nog niet aan kon komen.
Ik vind die racen van A naar B over het algemeen het leukste maar ik zocht nu de challenges uit op merk auto ivm snel roem opbouwen. Ik speel overigens samen met m'n vriendin dus niet alle tijden zijn altijd van mij
Eindelijk!!sanant schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:51:
Beter, bij de drift-uitdagingen kan je niet meer terug rijden
Als ze nu ook eens zorgen dat je niet meer gelijk de nr1 als ghost krijgt nadat je de target tijd hebt verbetert...
Een drift event hoor je soepel door te komen, zonder ook maar ergens stil te staan
Cool, thanks. Ik heb net ook al een request gestuurd. PSN=SonnyBBQRadiance schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:40:
[...]
Ja hoor, moet ik even plek maken voor je. De club heet Racing Tweakers. Wat is je PSN? Heb daarna nog als het goed is 1 spot voor een tweaker.
Inderdaad. Ik zal maar gewoon doen alsof ze echt zijnOn_E schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:20:
[...]
Er zitten toch echt gesloten circuits in de game, fictieve maar toch!
Ik heb jullie verzoek geaccepteerd en plek vrij gemaakt en meteen de privacy naar prive veranderdSonnyBBQ schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:30:
[...]
Cool, thanks. Ik heb net ook al een request gestuurd. PSN=SonnyBBQ
Nu moeten jullie alleen nog accepteren geloof ik want zie jullie er nog niet tussen staan?
Scrooge NL
das duidelijk wellicht zit daar het verschil dan qua finish postitiesRadiance schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:40:
[...]
Ja hoor, moet ik even plek maken voor je. De club heet Racing Tweakers. Wat is je PSN? Heb daarna nog als het goed is 1 spot voor een tweaker.
[...]
Z'n PSN profiel taal staat op Zweeds zag ik gisteren dus denk het niet?
Ik vind die racen van A naar B over het algemeen het leukste maar ik zocht nu de challenges uit op merk auto ivm snel roem opbouwen. Ik speel overigens samen met m'n vriendin dus niet alle tijden zijn altijd van mijOok die time laps, die oneindige rondjes, vind ik wel leuk. Enige wat me (nog) niet echt ligt is driften maar vind dit wel leuk om te doen al zijn sommige auto's echt niet te houden, wellicht omdat we met een DS4 spelen? Zaten er wel aan te denken om een stuurtje aan te schaffen na alle lovende verhalen hier maar moet eerst maar even goed kijken hoe en waar we dit kwijt kunnen en welk stuurtje we dan aanschaffen.
wellicht ruilen we Henkie zijn plaats voor een tweakers
Hoe werkt dat precies?VinnieV schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:45:
Nog een fijne: de time trail multiplayer modus....woohoo zeg ik!
Zit je met meerdere mensen in een multiplayersessie een time trial te doen?
Kan je dan door andere auto's heen rijden alsof het ghosts zijn of is er wel contact tussen de auto's?
Stuur zit echt goed stevig vast op de wheelstand. Goed verstelbaar en als ie uitgeklapt is dan staat hij degelijk "vast" op de vloer. Tijdens het racen verschuift er niks.Tijar schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:08:
[...]
Staat het stuur wel stevig op de wheelstand? Ik ben zelf erg aan het twijfelen tussen een volledige playseat en een wheelstand. Ik heb al een mooie Ikea Pello in mijn studeerkamer staan
Done... Nu even zien als ik iets voor de club kan betekenen...Radiance schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:47:
[...]
[...]
Ik heb jullie verzoek geaccepteerd en plek vrij gemaakt en meteen de privacy naar prive veranderd
Nu moeten jullie alleen nog accepteren geloof ik want zie jullie er nog niet tussen staan?
Ook net geaccepteerd.Radiance schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:47:
[...]
[...]
Ik heb jullie verzoek geaccepteerd en plek vrij gemaakt en meteen de privacy naar prive veranderd
Is er eigenlijk een manier om je individuele bijdrage aan de club te tracken?
precies zoals je het nu zegt. Er is geen contact met de andere racers. Die zie je dus als ghosts. Je ziet de nr.1 tijd rechtsboven staan, dat is dus je doeltijd.dvdkiwi schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:21:
[...]
Hoe werkt dat precies?
Zit je met meerdere mensen in een multiplayersessie een time trial te doen?
Kan je dan door andere auto's heen rijden alsof het ghosts zijn of is er wel contact tussen de auto's?
Scrooge NL
Klinkt als een toffe feature
Tijdens time trials kan ik gewoon redelijk goede tijden zetten maar tegen AI lukt niks...
Ik kan ook maar niet wennen aan de mega steering lock van de t500 icm de niet meedraaiende shifter pedals.
Langzame bochten duren ook veel te lang doordat ik mijn stuur zo ver moet doordraaien.
Daar ben ik het helemaal mee eens. De G25 had dit wel en dat werkt zo veel lekkerder.Unbreukable schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:49:
icm de niet meedraaiende shifter pedals.
Je andere punten kan ik me niet in vinden sorry
(Ik draai mijn stuur sporadisch 270 graden, maar veelal kom ik als maximum rond de 180 uit)
[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 21-01-2015 22:07 ]
Hoe heb jij jouw T500 ingesteld?
Enkel de pedalen op zijn kop gezet
Misschien moet ik die FF van 100% wat verder omlaag zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door Unbreukable op 21-01-2015 23:54 ]
En de stress van een teruglopende tijd om een goede ronde neer te zetten werkt ook fijn mee. Gisteren een poosje zitten proberen, en na een uurtje was ik gesloopt ;-)
Aan alle kanten vliegen er ghosts om je heen. Het is verstandig om na de start even te wachten en dan pas te vertrekken, dan zijn de eerste al weg en heb je geen last van laagvliegende ghosts....
Ik kan de overstuur in deze game redelijk opvangen nu.Unbreukable schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 23:34:
Hoe ga jij bijvoorbeeld om met die mega overstuur tijdens die Alpine Hotlap in de Redline tour?
Misschien moet ik die FF van 100% wat verder omlaag zetten.
Kort en flink regensturen werkt meestal goed.
Probleem met Driveclub is dat je niet echt weet wannéér en hoeveel de auto gaat oversturen.
Soms stuurt ie een klein beetje over, begin je met corrigeren maar blijkt ie toch niet verder te oversturen.
Dan sta je door de correctie dus weer scheef op de baan...
Maar bij flink wat bochten moet ik bij het uitkomen even tegensturen.
Mijn FF staat op medium dacht ik. Stuurhulp uit uiteraard.
voeg me even toe op psn (belgian_wacko) als je er graag bij wil
nederlanders zijn ook welkom maar dan moeten ze wel vlaamsch spreken
Verder tot nu toe een heerlijke game, wat een graphics en een fantastische mix tussen acarde en sim. Geen gedoe met aan je auto sleutelen maar gewoon gaan, en dan die regen en day/night cycle
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Scrooge NL