indien er beginnende belgische racers zitten hier, altijd welkom in de club "belracingteam" , mijn nick is belgian_wacko (level 21) en er zit ook nog een net gestarte driver in ...
Verwijderd
Challenge van Sturtiee_Be van vandaag. Was een lekker rondje dus ik dacht, deel 'em. 
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3F5pDQh_5eY]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3F5pDQh_5eY]
Lekker gereden!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Iemand anders die heel graag een bepaalde track terug zou willen zien? Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik de Nordschleife noem...
PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort
Verwijderd
Niet zo zeer een specifieke voorkeur maar ik zou graag wat langere tracks willen zien. Het soort waar je 2 minuten+ doet over een rondje of 5-7 minuten over een parcours. Die track in Schotland waar je 2+ minuten over één rondje doet is één van mijn favoriete toevoegingen.DrWoetR schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:10:
Iemand anders die heel graag een bepaalde track terug zou willen zien? Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik de Nordschleife noem...
De Nordschleife met dit rijgedrag en deze physics zou echt top zijn! 
Ideale combinatie.
Maar wat Harsch al zegt: wat langere point-to-point races bijvoorbeeld.
Ik verwacht nog wel een compleet nieuwe locatie ergens in een DLC.
Ideale combinatie.
Maar wat Harsch al zegt: wat langere point-to-point races bijvoorbeeld.
Ik verwacht nog wel een compleet nieuwe locatie ergens in een DLC.
En het grappige is dat ik achter jou aan zat toen ik de tijd neerzette..dvdkiwi schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:48:
Potverdorie Sqeekyclean, je bent snel met die Bentley op Olivers Landing
Ik heb nu 1:13.922 staan, waar jij 1:13.816 hebt.
Nog maar een beetje![]()
Wel naadje dat jouw ghost en mijn tussentijden tov jou het niet doen...
[video]
Jammer dat de ghost t niet doet... Maar lekkere wagen vind ik! Strak op de weg en bijna zo snel als de RS5...
Weinig tijd gehad deze week, maar heb vandaag de amateur-cup uitgespeeld. Eindelijk in performance wagens rijden.
Machtig spel!
Hoe kan jij nu achter mij aangezeten hebben? 
Was het die time trial uit de tour (ik weet niet meer of je daar nu uit meerdere auto's kan kiezen)?
Anyway, close finish! Congrats
Was het die time trial uit de tour (ik weet niet meer of je daar nu uit meerdere auto's kan kiezen)?
Yep, uit de tour. Jij bent met je RS5 nog 0.4 sec sneller...dvdkiwi schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:28:
Hoe kan jij nu achter mij aangezeten hebben?
Maar idd m'n eerste challenge gewonnen.
Vanmiddag verder!
Punten inderdaad 
En je bent een stapje dichterbij de "unbeatable" tophy.
En je bent een stapje dichterbij de "unbeatable" tophy.
Ik zat er 1 sec achter 4e ..
Rijden jullie aut of man en scheelt dat in tijd ??
Ik rij altijd aut ook mijn echte auto .
PSN: ghpeet
Ik schakel zelf.
Maar in deze game maakt auto of manual niet zo heel veel uit.
De view is veel belangrijker imo > bumpercam wint het van cockpit; toch rij ik altijd cockpit.
Wat ik wel jammer vind is dat je niet vanuit een te hoog toerental kan terugschakelen en af kan remmen op de motor. Pas als de game vindt "nu kan je veilig terugschakelen" kan je terugschakelen...
De view is veel belangrijker imo > bumpercam wint het van cockpit; toch rij ik altijd cockpit.
Wat ik wel jammer vind is dat je niet vanuit een te hoog toerental kan terugschakelen en af kan remmen op de motor. Pas als de game vindt "nu kan je veilig terugschakelen" kan je terugschakelen...
[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 10-01-2015 14:25 ]
Ik rij altijd bumper ,gisteren cockpit gereden en lijkt mij beter in regen .dvdkiwi schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:14:
Ik schakel zelf.
Verwijderd
Ik denk dat als ik hetzelfde in real-life zou rijden als in Driveclub, de politie mij al 20 keer van de weg af had gehaald.sanant schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:42:
Ik zat er 1 sec achter 4e ..
"Nee hoor agent, ik drifte gewoon die bocht door. Gaat sneller, krijg ik ook meer 'punten'".
Ik denk dat het wel helpt als je je rijbewijs hebt i.v.m. inzicht van bochten en dergelijken en wanneer je ongeveer moet remmen. Maar het belangrijkst is gewoon hand-oog coordinatie en concentratie.
In real-life rij ik een oude barrel van 23 jaar die handgeschakeld is. Maar in de game maakt schakelen niet echt heel veel uit.
Nu wordt het leuk t/m pro cup alle sterren behaald.Eindelijk gaat de snelheid omhoog
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Als ik er echt voor ga zitten, dan pak ik de dash view, dus niet de cockpit view.
En altijd zelf schakelen. Scheelt volgens mij wel tijd...
En altijd zelf schakelen. Scheelt volgens mij wel tijd...
Tour volledig voltooid 225/225 sterren,pff deed een half uur over venom lap,was best pittig.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Voor de rijders van ThundersDay (Club) top 1000 is in zicht !!!
Complimenten!Amaze86 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:53:
Tour volledig voltooid 225/225 sterren,pff deed een half uur over venom lap,was best pittig.
Zelf wil ik ook nog wel op 225/225 komen, maar voor nu mag ik van mezelf door naar het volgende onderdeel in de tour als ik 2/3e van de sterren heb. Soms haal ik wel gewoon alle sterren, maar voor dat laatste beetje heb ik ook regelmatig extra precisie nodig (van een stuurtje).
Of heeft iemand hier 225 uit 225 gehaald met alleen de controller?
Ja is zeker te doen met een controller, het is soms makkelijker om het met een betere auto te doen ;-) Maar het is te doen met bijna alle wagens. banen goed kennen en soms een beetje geluk.ralph075 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:24:
[...]
Complimenten!
Zelf wil ik ook nog wel op 225/225 komen, maar voor nu mag ik van mezelf door naar het volgende onderdeel in de tour als ik 2/3e van de sterren heb. Soms haal ik wel gewoon alle sterren, maar voor dat laatste beetje heb ik ook regelmatig extra precisie nodig (van een stuurtje).
Of heeft iemand hier 225 uit 225 gehaald met alleen de controller?
PSNID : HoefMeistert
405/405 met controller
, afgelopen weekend eindelijk level 50 geraakt, toch wel jammer dat daar een hoop grinden voor nodig is. Nu nog een shitload aan accolades halen en paar trophy's die ik metname moet halen door challanges te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door The Otherside op 12-01-2015 12:48 ]
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Yep hier alleen controller.ralph075 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 12:24:
[...]Of heeft iemand hier 225 uit 225 gehaald met alleen de controller?
Ha, geweldig! Jij hebt er ook wel de nodige uurtjes inzitten.....top man!sanant schreef op maandag 12 januari 2015 @ 10:34:
Voor de rijders van ThundersDay (Club) top 1000 is in zicht !!!
PSN gamertag: H3nk13024
Hoe hebben jullie de drift races met 3 sterren afgesloten? Paar keer geprobeerd maar krijg het echt niet voor elkaar
Ja,probeer handmatig te schakelen bij driftraces.giganielsie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:20:
Hoe hebben jullie de drift races met 3 sterren afgesloten? Paar keer geprobeerd maar krijg het echt niet voor elkaar
Oefenen, oefenen, oefenen, zodra je het "door" hebt is het te doen. Je moet de snelheid goed hebben, handrem, en proberen de snelheid erin te houden.giganielsie schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:20:
Het is lastig uit te leggen, behalve... oefenen ;-)
Driften is inderdaad oefenen, maar als je het eenmaal doorhebt is het niet zo moeilijk meer 
Zorg dat je niet met teveel snelheid de drift inzet, anders glij je aan de buitenkant de baan af.
Probeer de apex te raken met de neus zodat je wat meer ruimte als je naar buiten glijdt.
Gebruik de handrem om de drift in te zetten, maar druk 'm niet te lang in.
Als je eenmaal in de drift zit: tegensturen en gecontroleerd "spelen" met het gas.
Hoe groter de hoek van je auto tov de baan, hoe meer punten.
Mocht je wagen uit de drift lijken te raken dan kan je ook meesturen met de bocht, vaak trek je 'm dan weer de drift in.
Wat je ook kan doen voor een bocht is even naar de buitenkant sturen en daarna gelijk de bocht in sturen.
Door de gewichtsverschuiving breekt de achterkant makkelijker uit.
Zie hier:
*automatisch schakelen werkt prima*
Zorg dat je niet met teveel snelheid de drift inzet, anders glij je aan de buitenkant de baan af.
Probeer de apex te raken met de neus zodat je wat meer ruimte als je naar buiten glijdt.
Gebruik de handrem om de drift in te zetten, maar druk 'm niet te lang in.
Als je eenmaal in de drift zit: tegensturen en gecontroleerd "spelen" met het gas.
Hoe groter de hoek van je auto tov de baan, hoe meer punten.
Mocht je wagen uit de drift lijken te raken dan kan je ook meesturen met de bocht, vaak trek je 'm dan weer de drift in.
Wat je ook kan doen voor een bocht is even naar de buitenkant sturen en daarna gelijk de bocht in sturen.
Door de gewichtsverschuiving breekt de achterkant makkelijker uit.
Zie hier:
*automatisch schakelen werkt prima*
Ik ben verleden week maar weer begonnen met driveclub,had m gekocht bij de release maar na 1 keer spelen toch maar aan de kant geschoven gezien de problemen waar de game mee te maken had.
Nu alles naar behoren werkt is het een prima race game. Ik moest wel wennen aan de besturing maar dat komt vanzelf wel goed.
Is het de moeite waard om de season pass te kopen, ik zit nog te twijfelen om hem te halen.
Binnenkort ook maar eens op zoek naar een club,maargoed ik hoef me voorlopig niet te vervelen met de tour events.
Nu alles naar behoren werkt is het een prima race game. Ik moest wel wennen aan de besturing maar dat komt vanzelf wel goed.
Is het de moeite waard om de season pass te kopen, ik zit nog te twijfelen om hem te halen.
Binnenkort ook maar eens op zoek naar een club,maargoed ik hoef me voorlopig niet te vervelen met de tour events.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Oké, thanks voor de tips over het driften. We gaan maar is oefenen
Dutch Avengers nu op 169 wereldwijd met bijna 128.000.000 punten
en nu level 48 met veel dank aan Arjan3500 die nu geen sociaal leven meer heeft met meer dan 80.000.000 punten

Hoorde dat Japan als het goed is het nieuwe land wordt. Nu alleen nog private lobbies.

Hoorde dat Japan als het goed is het nieuwe land wordt. Nu alleen nog private lobbies.
Scrooge NL
Zag dat je persoonlijke stat's, heb die schermen nog nooit goed zien laden 
Het begint er echt op te lijken dat de online zaken sneller en stabieler worden.
Het begint er echt op te lijken dat de online zaken sneller en stabieler worden.
Verwijderd
Bedankt mensen die mijn friend request geaccepteerd hebben, maakt het spel meteen een heel stuk mooier met al die uitdagingen tegen *bekenden*.
Jullie leggen de lat, nouja lat zeg maar meerdere latten het niveau hoger voor mijn, phew moet flink aanhaken om nog als bezemwagen te kunnen functioneren
Nu nog een actieve club, die van mijn is zo dood als een pier al een paar maanden (lvl35), maar blijf erin voor de unlocked spullen zoals de wagens en liveries maar verlaat hem zo voor een actieve club van voor mijn part lvl1.
Gegroet
Jullie leggen de lat, nouja lat zeg maar meerdere latten het niveau hoger voor mijn, phew moet flink aanhaken om nog als bezemwagen te kunnen functioneren
Nu nog een actieve club, die van mijn is zo dood als een pier al een paar maanden (lvl35), maar blijf erin voor de unlocked spullen zoals de wagens en liveries maar verlaat hem zo voor een actieve club van voor mijn part lvl1.
Gegroet
Dag mensen, heb pas ook driveclub aangeschaft en vindt het een erg vermakelijke racegame. Kreeg al vrij snel een clubuitnodiging van een onbekende maar liefst join ik een nederlandse/belgische club. Mocht een club nog een (30+) lid zoeken dan ben ik in ieder geval beschikbaar. Heb wel wat ervaring met racegames maar ben zeker geen uitblinker, speel wel vrij regelmatig.
Zijn er mensen met ervaring met de Thrustmaster T80 icm driveclub? Voegt dit wat toe aan de race ervaring? Ben namelijk op zoek naar een betaalbaar stuurtje.
Zijn er mensen met ervaring met de Thrustmaster T80 icm driveclub? Voegt dit wat toe aan de race ervaring? Ben namelijk op zoek naar een betaalbaar stuurtje.
Niet doen.
T80 heeft geen Force Feedback.
En als je iets wilt van een stuurtje is het Force Feedback.
T80 heeft geen Force Feedback.
En als je iets wilt van een stuurtje is het Force Feedback.
Tja, daar zit ik ook enorm over te dubben. De T80 kan je voor €80 scoren, de T300 of T500 is gelijk heel veel duurder (meer dan 4x de prijs van een T80, €350).
Uiteraard zou ik het liefst de dure nemen, maar het gat ertussen is wel heel groot. Dat maakt het extra jammer dat de Logitech G27 (?) niet compatibel is met de PS4.
Tenzij tussen nu en juni er nog een andere optie op de markt komt, denk ik dat ik zelf eerst de T80 haal, daar een tijdje mee rijd tot ik voldoende budget voor de T300 heb. Kan ik de T80 daarna vast wel weer slijten aan iemand.
Uiteraard zou ik het liefst de dure nemen, maar het gat ertussen is wel heel groot. Dat maakt het extra jammer dat de Logitech G27 (?) niet compatibel is met de PS4.
Tenzij tussen nu en juni er nog een andere optie op de markt komt, denk ik dat ik zelf eerst de T80 haal, daar een tijdje mee rijd tot ik voldoende budget voor de T300 heb. Kan ik de T80 daarna vast wel weer slijten aan iemand.
De T80 is gewoon een wiel op een staaf. Hij draait rond, meer niet.
Er zit helemaal geen gevoel in, en dat gevoel heb je wel nodig in een racegame.
Met name voor het "voelen" van grip.
Een stuur is aan de prijs, dat ben ik met je eens. De prijs van de T80 zegt eigenlijk al genoeg over de kwaliteit
Er zit helemaal geen gevoel in, en dat gevoel heb je wel nodig in een racegame.
Met name voor het "voelen" van grip.
Een stuur is aan de prijs, dat ben ik met je eens. De prijs van de T80 zegt eigenlijk al genoeg over de kwaliteit
Ja, snap ik, dat de prijs al iets aangeeft. Wat ik vooral erg jammer vind is het grote gat qua prijs. Als er tussen de T80 en T300 een stuur zat die op de helft zit (ca. €200), dan zou ik er ook minder over dubben. Wat dat betreft is die Logitech G27 een ideaal stuur, maar ja.... *zucht*
Edit: en tel daarbij op dat ik er ook nog een playseat of wheelstand bij moet kopen.... zonder stoeltje zou er al sneller budget voor de T300 zijn...
Edit: en tel daarbij op dat ik er ook nog een playseat of wheelstand bij moet kopen.... zonder stoeltje zou er al sneller budget voor de T300 zijn...
[ Voor 20% gewijzigd door ralph075 op 13-01-2015 12:50 ]
Er zijn mensen die gebruiken gewoon een klaptafeltje van tell sell 
Iets minder solide, maar wel het stuurtje voor je neus
Maar ik snap wat je bedoelt; er zijn hele goedkope plastic stuurtjes, en een stapje hoger gelijk de goede dure sturen. Geen tussenweg of iets.
Ik vind het ook best apart dat de T300 zo weinig verschilt in prijs tov de T500.
Dan had ik de T300 een mooie tussenoplossing gevonden (a 200-250 euro bijvoorbeeld).
Iets minder solide, maar wel het stuurtje voor je neus
Maar ik snap wat je bedoelt; er zijn hele goedkope plastic stuurtjes, en een stapje hoger gelijk de goede dure sturen. Geen tussenweg of iets.
Ik vind het ook best apart dat de T300 zo weinig verschilt in prijs tov de T500.
Dan had ik de T300 een mooie tussenoplossing gevonden (a 200-250 euro bijvoorbeeld).
[ Voor 55% gewijzigd door Superkiwi op 13-01-2015 13:08 ]
Ja, maar ik wil het gewoon goed
(.... en dan kom ik aanzetten met een T80....
)
Linksom of rechtsom is het eigenlijk geen combi.... of een T80 op een goed stoeltje... of T300 op een klaptafeltje...
Het ultieme doel is een T300 op een goed stoeltje.... maar wil niet nog een jaar wachten op een stuurtje (tot het budget vrij is voor beide goede opties....)

Linksom of rechtsom is het eigenlijk geen combi.... of een T80 op een goed stoeltje... of T300 op een klaptafeltje...
Het ultieme doel is een T300 op een goed stoeltje.... maar wil niet nog een jaar wachten op een stuurtje (tot het budget vrij is voor beide goede opties....)
[ Voor 61% gewijzigd door ralph075 op 13-01-2015 13:33 ]
Ja, Arjan is echt altijd online te vinden... zit ie ook hier op Tweakers?Theo27 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:09:
Dutch Avengers nu op 169 wereldwijd met bijna 128.000.000 puntenen nu level 48 met veel dank aan Arjan3500 die nu geen sociaal leven meer heeft met meer dan 80.000.000 punten
![]()
[afbeelding]
En ik heb ook wel zo'n 2 miljoen punten bijgedragen, hè!
Maar wie heeft er daadwerkelijk ervaring met de T80 icm driveclub? Want reviews op amazon etc niet allemaal negatief. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een stuur in de duurdere klasse maar wordt driveclub er een nog leuke game op in vergelijking met een controller, ondanks het gebrek aan force feeback?
Club in een paar uur tijd meer dan 200 plaatsen gezakt

Betreffende de stuurtjes: zoek even goed op het internet, ik geloof dat de T100 ook werkt op een PS4. Volgens mij was er wel één "maar", dus zoek even goed. Deze heeft wél FFB en zit qua prijs niet ver van de T80...
Dezelfde "maren" zijn er met de T500:
-Werkt enkel ingame, niet in het PS menu;
-Geen share knop.
Maar goed, dat zijn geen grote problemen natuurlijk
-Werkt enkel ingame, niet in het PS menu;
-Geen share knop.
Maar goed, dat zijn geen grote problemen natuurlijk
Haha stom dat ik je niet genoemd heb. Hierbij alsnog en ook Joosty1986, freaky summer en Paul de RuiterSqueakyClean schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:08:
[...]
Ja, Arjan is echt altijd online te vinden... zit ie ook hier op Tweakers?
En ik heb ook wel zo'n 2 miljoen punten bijgedragen, hè!
Scrooge NL
De T100 is nog goedkoper als de T80 bij conrad bv €78,-. Ik lees op amazon dat deze werkt met driveclub, the crew en straks met project cars. Waarschijnlijk ga ik deze bestellen en dan zal ik mijn ervaringen posten.
Ik ben erg benieuwd, laat je ons je ervaringen weten? Ga je het stuur proberen i.c.m. bijv. een wheelstand of playseat? Eigenlijk wacht ik op een officieel volledig ondersteund stuur in de prijsklasse van een Logitech Driving Force GT, maar voor dit geld lijkt het een perfect ding! Dus, ik hoor het graag! Ook hoeveel lawaai zo'n ding maakt...Tweakarim schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:19:
De T100 is nog goedkoper als de T80 bij conrad bv €78,-. Ik lees op amazon dat deze werkt met driveclub, the crew en straks met project cars. Waarschijnlijk ga ik deze bestellen en dan zal ik mijn ervaringen posten.
Voor de rest: ik lees nog veel reacties dat mensen vragen of er nog plek is in een actieve club. Nu heeft onze club nog een paar plekjes over, maar ik weet niet zeker of wij als "actief" kwalificeren. We zijn gewoon een groep, voor elkaar onbekenden, die het leuk vinden elkaar uitdagingen te sturen en elkaars tijden na te jagen. Als je dat leuk lijkt, PM mij dan even voor de clubnaam of check mijn posts van kortgeleden.
Gewoon weer aan de bak dus....clubs zitten heel dicht op elkaar....maandagavond stonden we op 971sanant schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:14:
Club in een paar uur tijd meer dan 200 plaatsen gezakt![]()
Vrooaar dan maar ;-)
PSN gamertag: H3nk13024
Wow, thanks voor de tip, die T100 had ik gemist. Met slechts dezelfde beperkingen als de T500, maar wel force feedback, is dit zeer waarschijnlijk voor mij het stuurtje om mee te beginnen. In combinatie met een Playseat Challenge moet dat voor de zomer budgettechnisch wel lukken.DrWoetR schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:46:
Betreffende de stuurtjes: zoek even goed op het internet, ik geloof dat de T100 ook werkt op een PS4. Volgens mij was er wel één "maar", dus zoek even goed. Deze heeft wél FFB en zit qua prijs niet ver van de T80...
De T100 zal waarschijnlijk minder degelijk aanvoelen als een T300, maar om te beginnen meer dan prima, hoop ik.
Ik ga ook de T100 bestellen. Heb een forum gevonden waarin op een gegeven moment iemand behoorlijk uitgebreid zijn ervaringen post met de T100 icm driveclub en die zijn behoorlijk positief:https://www.avforums.com/threads/wheels-wheels-wheels.1911369/
Dan te bedenken dat de T100 nieuw goedkoper is dan de T80 maakt het een gemakkelijke keus voor iemand die niet teveel wilt uitgeven aan stuurtje.
Dan te bedenken dat de T100 nieuw goedkoper is dan de T80 maakt het een gemakkelijke keus voor iemand die niet teveel wilt uitgeven aan stuurtje.
De Ps plus upgrade versie is momenteel €25 in de PSN store voor de twijfelaars
Deze prijs was precies goed om ze te vergeven
dat ik nooit de beloofde demo heb gekregen. En nu heb ik eindelijk eens een reden om mijn T300 aan de PS4 te hangen 
Jammer dat mijn pedals niet op de PS4 werken, want die standaard plastic dingen zijn zo bagger
Jammer dat mijn pedals niet op de PS4 werken, want die standaard plastic dingen zijn zo bagger

Hoop op een discount van de season pass ;-)
Wut?
24,99 is al erg goedkoop voor alle uitbreidingen die je krijgt
Willen mensen alles voor niks tegenwoordig of zo?
24,99 is al erg goedkoop voor alle uitbreidingen die je krijgt
Verwijderd
Gejoined. Een paar dagen terug de game aangeschaft en zat met exact hetzelfde probleem. Friendrequest gestuurd.Masegate schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:31:
Omdat ik geen andere Tweakers clubs kon joinen ook maar zelf eentje aangemaakt: GoTweakers
Feel free to join.
Whaha.. nee niet voor niet's... het volledige spel is nu 24,99, en de season pass ookdvdkiwi schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:17:
Wut?
24,99 is al erg goedkoop voor alle uitbreidingen die je krijgt![]()
Ik snap het 
Als je klaar bent met de tour wil je nog meer, let maar op
En met alles DLC's samen krijg je zowat een complete nieuwe tour (178 nieuwe events).
Plus iedere maand auto's en tracks.
Je krijgt dus niet een klein beetje DLC, maar meer een volledige 2e game, net zo groot als de initiele Driveclub.
Trouwens een aardig lange nieuwe point to point track (4 minuten!) in Japan!
Als je klaar bent met de tour wil je nog meer, let maar op
En met alles DLC's samen krijg je zowat een complete nieuwe tour (178 nieuwe events).
Plus iedere maand auto's en tracks.
Je krijgt dus niet een klein beetje DLC, maar meer een volledige 2e game, net zo groot als de initiele Driveclub.
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 15-01-2015 13:00 ]
Jammer dat de season pass niet afgeprijsd is... Ik zat al op een aanbieding te wachten, maar had toch vorige maand het spel gekocht voor €35. Geen moment spijt van...
Nu de seasonpass nog....
Over stuurwielen gesproken, ik was benieuwd of er een mogelijkheid was om nog iets met m'n Fanatec CSP te doen en waarrachtig is er iets op gevonden om de pedalen met een Trustmaster stuur te gebruiken: de CPX adapter.

Als ik een stuur koop voor de PS4, gaat deze zeker mee in m'n mandje.
Over stuurwielen gesproken, ik was benieuwd of er een mogelijkheid was om nog iets met m'n Fanatec CSP te doen en waarrachtig is er iets op gevonden om de pedalen met een Trustmaster stuur te gebruiken: de CPX adapter.

Als ik een stuur koop voor de PS4, gaat deze zeker mee in m'n mandje.
[ Voor 5% gewijzigd door SqueakyClean op 15-01-2015 13:27 ]
Aan alle ''Where is my goddamn free Plus edition?'' posts te zien onder elk DC nieuwsbericht, ja, mensen willen alles voor niks tegenwoordig.dvdkiwi schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:17:
Wut?
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Wat een mooie prijs voor deze game. Ik baal alleen dat mijn G27 niet werkt. En online doe ik bijna nooit. Dus alleen de Tour met een controller.
Als de G27 (met een adapter) nu eens fatsoenlijk zou werken: instant buy.
Als de G27 (met een adapter) nu eens fatsoenlijk zou werken: instant buy.
Ik zal vanavond ook joinen, mits er plek isMasegate schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:31:
Omdat ik geen andere Tweakers clubs kon joinen ook maar zelf eentje aangemaakt: GoTweakers
Feel free to join.
Ook al is het een goede game, ik wacht nog even op de versie met PS+. Niet omdat ik een krent ben, maar omdat ik druk genoeg ben met GTA en BF. Verder kijk ik meer uit naar Project Cars, dat trekt mij persoonlijk wat meer.dvdkiwi schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:17:
Wut?
Het is niet zo dat ik echt zit te wachten op DriveClub, ik zie het meer als een leuke bonus bij PS+. Zelf had ik de game namelijk ook helemaal niet gekocht.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2rd6JjZ1aiA]dvdkiwi schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:55:
Eerlijk gezegd hoop ik dat de PS+ versie niet meer komt, omdat het spel het nu al niet trekt. Het komt nog best vaak voor dat ie de verbinding met de servers verliest. Ook als je challenges wilt bekijken of iets anders online gerelateerd, duurt het lang voordat de info zichtbaar wordt.Uffeltje schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:08:
[...]
Ook al is het een goede game, ik wacht nog even op de versie met PS+. Niet omdat ik een krent ben, maar omdat ik druk genoeg ben met GTA en BF. Verder kijk ik meer uit naar Project Cars, dat trekt mij persoonlijk wat meer.
Het is niet zo dat ik echt zit te wachten op DriveClub, ik zie het meer als een leuke bonus bij PS+. Zelf had ik de game namelijk ook helemaal niet gekocht.
Dus ook al vind ik het een fantastisch spel, is het online gedeelte nog lang niet rotsvast. De PS+ zou alles zo de afgrond in kieperen...
Hmm, jammer dat het nog niet altijd lekker loopt. Zou alleen niet de reden moeten zijn om het niet door te laten gaan.
Ontwikkelaars en uitgevers moeten eens leren dan genoeg servercapaciteit ook handig kan zijn.
Ontwikkelaars en uitgevers moeten eens leren dan genoeg servercapaciteit ook handig kan zijn.
Ik weet precies wat je bedoeltOn_E schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:59:
[...]
Aan alle ''Where is my goddamn free Plus edition?'' posts te zien onder elk DC nieuwsbericht, ja, mensen willen alles voor niks tegenwoordig.
Al die lui die de gratis versie willen zijn dezelfde lui die daarna gaan roepen dat ze zo weinig krijgen en dat het een k*t game is.
Gamers tegenwoordig...

Mwah dat is wel heel makkelijk over 1 kam scheren. Het is en blijft belachelijk dat je een beloofde plus versie op de dag zelf cancelt en het maanden later nog niet opgelost hebt of zelfs maar een inschatting kan geven. Dit is iets wat Sony heeft aangedragen als een main selling point voor PSplus en was voor mij DE reden om hem tot nu toe niet te kopen.
Dat je hem nu uiteindelijk gekocht hebt en de Plus versie er voor jou niet meer toe doet maakt het nog niet goed.
Je statement is dus bijvoorbeeld in mijn geval behoorlijk belachelijk aangezien ik alles koop waar ik maar zin in heb en naar naar schatting €250,- per maand aan games en accessoires aanschaf. De €25 waar hij nu voor te krijgen is vond ik een leuke prijs, maar alsnog had ik bijna deze deal laten liggen uit principe.
Dat je hem nu uiteindelijk gekocht hebt en de Plus versie er voor jou niet meer toe doet maakt het nog niet goed.
Je statement is dus bijvoorbeeld in mijn geval behoorlijk belachelijk aangezien ik alles koop waar ik maar zin in heb en naar naar schatting €250,- per maand aan games en accessoires aanschaf. De €25 waar hij nu voor te krijgen is vond ik een leuke prijs, maar alsnog had ik bijna deze deal laten liggen uit principe.
Ben het met je eens. Ik sta er niet eens van te kijken dat ze straks met een vage smoes de hele gratis versie afblazen. Driveclub was voor mij de reden om in de zomer van 2013 een PS4 te preorderen. Ondertussen vermaak ik me wel met andere (race)games.Beakzz schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:05:
Mwah dat is wel heel makkelijk over 1 kam scheren. Het is en blijft belachelijk dat je een beloofde plus versie op de dag zelf cancelt en het maanden later nog niet opgelost hebt of zelfs maar een inschatting kan geven. Dit is iets wat Sony heeft aangedragen als een main selling point voor PSplus en was voor mij DE reden om hem tot nu toe niet te kopen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Zojuist is bij mij ook Driveclub klaar met downloaden. Heb nu 2 races gedaan en alles staat nog op downloaden. Wat is dat voor iets raars? Kan iemand mij dat uitleggen?
Ben trouwens ook opzoek naar een club. Iemand suggesties? Ben een redelijk goede controllerracer als ik dat zelf mag zeggen. Moet wel ff wennen aan de besturing haha ;-).
IngamePSN is vdSande.
Ben trouwens ook opzoek naar een club. Iemand suggesties? Ben een redelijk goede controllerracer als ik dat zelf mag zeggen. Moet wel ff wennen aan de besturing haha ;-).
IngamePSN is vdSande.
Ik had ff een uurtje vanavond om te spelen en dacht "Welke moeilijke auto heb ik nog niet gereden?". Ik dus ff een willekeurig circuit uitgezocht in Noorwegen en kies een leuke auto uit: de Ariel Atom 500. Volgens mij hier ook wel gelezen dat t een lastige auto is en idd, hij glibbert en glijd over de weg, maar is super snel!
Eerste rondes rond de 1:20... lastige wagen... maar doorzetten is wat ik doe. 1:18 begint er al op te lijken en ik push nog wat harder door... driftend en glijdend door de bochten 1:17... 1:16... man, op te randje steeds, maar het kan sneller... laatste keer, laatste rondje en gaan!
Ik eindig met een 1:15:500, de zesde tijd in de leaderboards!
Whow, daar stond ik echt van te kijken!
Ik heb er natuurlijk direct een challenge van gemaakt en bij deze zijn jullie uitgedaagd!
Prachtige tijd met een prachtige wagen in een fantastisch spel!
Eerste rondes rond de 1:20... lastige wagen... maar doorzetten is wat ik doe. 1:18 begint er al op te lijken en ik push nog wat harder door... driftend en glijdend door de bochten 1:17... 1:16... man, op te randje steeds, maar het kan sneller... laatste keer, laatste rondje en gaan!
Ik eindig met een 1:15:500, de zesde tijd in de leaderboards!

Ik heb er natuurlijk direct een challenge van gemaakt en bij deze zijn jullie uitgedaagd!
Prachtige tijd met een prachtige wagen in een fantastisch spel!
Binnenkort toch maar de seasonpass aanschaffen.. Nog ff wachten tot de 10% kortingscompensatie voor afgelopen kerst:p scheelt weer
De GoTweakers club is een Bentley Continental GT rijker =D
Sorry ik rij geen AtomSqueakyClean schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:05:
Ik vind 'm echt té winkelwagen-achtig...
dvdkiwi schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:12:
[...]
Sorry ik rij geen Atom
Ik vind 'm echt té winkelwagen-achtig...
dvdkiwi: The answer's no, Squeaky. Ik rijdt niet in de Atom
SqueakyClean: No?
dvdkiwi: Yeah, what are you deaf and stupid? I said "NO!"
SqueakyClean: What's wrong, dvdkiwi. Chicken? *pokpokpokpokpok*
[ Voor 6% gewijzigd door SqueakyClean op 16-01-2015 08:10 ]
Tof om te zien dat er beweging in de GoTweakers club zit. Gisteren had ik al een afspraak met wat vrienden staan voor GTA, maar zal vanavond DC er weer in slingeren.
PSN: ButsMG
https://www.youtube.com/watch?v=dlY6beTjTXc
Track 2 van de 5 die we deze maand gratis krijgen.
Verder zijn er 3 nieuwe auto's gespot:
Ferrari Enzo
Jaguar C-X75
Corvette ZR1
Track 2 van de 5 die we deze maand gratis krijgen.
Verder zijn er 3 nieuwe auto's gespot:
Ferrari Enzo
Jaguar C-X75
Corvette ZR1
en een mooie fix in de komende update:
In the next game update we have reduced the impact for hitting the walls everywhere except on corners, to try and make it a little less frustrating than it already is when this happens. You'll still lose a little bit of speed, but not as much as before.
Hoop dat ze dit ook doen met naast de baan komen. Het is nu erg vreemd, bij sommige tracks rem je maximaal af als je een beetje naast de baan komt (natuurlijk niet met de hele auto in het gras
)
In the next game update we have reduced the impact for hitting the walls everywhere except on corners, to try and make it a little less frustrating than it already is when this happens. You'll still lose a little bit of speed, but not as much as before.
Hoop dat ze dit ook doen met naast de baan komen. Het is nu erg vreemd, bij sommige tracks rem je maximaal af als je een beetje naast de baan komt (natuurlijk niet met de hele auto in het gras
Je doet je best maar.
Ik rij nooit meer in die "auto"
vraagje aan driveclubbers hier: moet je de drift-events afwerken om up te levelen, of kun je die skippen?
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Je krijgt overal XP points voor (inhalen, driften, slipstreamen etc..), voor het bereiken van level 50 kun je de drift events skippen, je mist natuurlijk wel sterren om een tour 100% te halenCynicRelief schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:37:
vraagje aan driveclubbers hier: moet je de drift-events afwerken om up te levelen, of kun je die skippen?
[ Voor 5% gewijzigd door HoefMeistert op 16-01-2015 14:40 ]
ah ok thx; nja, ik heb het niet zo op driften (net als dat gymkhana in Dirt, yuck!); ook niet zo'n completionist trouwens, dus dat scheelt dan weer; ieder z'n ding vanzelfHoefMeistert schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:39:
[...]
Je krijgt overal XP points voor (inhalen, driften, slipstreamen etc..), voor het bereiken van level 50 kun je de drift events skippen, je mist natuurlijk wel sterren om een tour 100% te halen
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Mmm, net de UK Performance series gedaan van de Elements DLC.
Eerst cockpit en zelf schakelen. Resultaat: glibber glij glabber.
Daarna automatisch schakelen en bumperview. Resultaat: eerste poging 3 sterren.
De bumper view geeft een beter overzicht, dat wist ik, maar het lijkt alsof er wat hulpmiddeltjes inschakelen als je automatisch schakelt. Tractie verlies je nauwelijks, terwijl je met zelf schakelen de wagen constant aan het corrigeren bent.
Elements DLC is wel pittig trouwens
Morgen Venom hot lap 2 maar een doen; in het donker, in de regen
Eerst cockpit en zelf schakelen. Resultaat: glibber glij glabber.
Daarna automatisch schakelen en bumperview. Resultaat: eerste poging 3 sterren.
De bumper view geeft een beter overzicht, dat wist ik, maar het lijkt alsof er wat hulpmiddeltjes inschakelen als je automatisch schakelt. Tractie verlies je nauwelijks, terwijl je met zelf schakelen de wagen constant aan het corrigeren bent.
En een rondje in de Atom!dvdkiwi schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:31:
[...]
Oke, omdat je het zo lief vraagt doe ik die morgen ook 
Scottish summer uit de Elements DLC tour:
[YouTube: http://youtu.be/gPIUeBQ2JGE]
Paar foutjes, maar niet genoeg om de tijd (2:07.000) niet te halen
[YouTube: http://youtu.be/gPIUeBQ2JGE]
[ Voor 58% gewijzigd door Superkiwi op 16-01-2015 17:39 ]
Hahaha.... Tot mijn verbazing was zuperkiwi ook niet in staat mijn challenge te verbeteren. Dat lukt hem altijd, maar niet die ene keer met de Atom.
Ben zo vrij geweest deze club te joinen..Masegate schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:31:
Feel free to join.
Ja joh, gewoon proberen. Is lachen!dvdkiwi schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:22:
Oke, omdat je het zo lief vraagt doe ik die morgen ook
[video]
Maar tof filmpje. Ik wil ook graag meer in de regen enzo rijden (heb nog steeds niet in de sneeuw gereden), maar wil eerst de eerste tour uitrijden voordat ik aan de weer-tour begin... Is dat alleen Elements?
Ik ben nu lvl 34, ben bezig aan de pro-tour en vindt het erg tof. En dat zonder stuur!
Ik had jou ook aan de uitdaging toegevoegd. Kom ff kijken! Echt gaaf als je een goede ronde met de Atom eruit weet te persen!ralph075 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:47:
[...]
Hahaha.... Tot mijn verbazing was zuperkiwi ook niet in staat mijn challenge te verbeteren. Dat lukt hem altijd, maar niet die ene keer met de Atom.
Volgens mij heb ik 2 challenges best wel aardig gereden voor GoTweakers. Het begin is dus gemaakt! Was 2e voor een bepaalde challenge op een paar tiende van een seconde.
Kun je binnen een club ergens tijden/scores van mede clubleden bekijken?
Als clubleden de challenge ook gedaan hebben zie je ze op de leaderboards van die challenge bij je club staan 
@Sqeeky: tot nu toe is enkel Elements met weer.
@Sqeeky: tot nu toe is enkel Elements met weer.
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 17-01-2015 01:56 ]
Dat was jij dus die de tijdrit challenge met de Audi ergens naar de 1:13 bracht. Zelf kreeg ik mijn tijd niet onder de 1:16. Speel je met een stuurtje of controller? Nog tips hoe je zulke tijden neer zet?Masegate schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:17:
Volgens mij heb ik 2 challenges best wel aardig gereden voor GoTweakers. Het begin is dus gemaakt! Was 2e voor een bepaalde challenge op een paar tiende van een seconde.
Vraag me trouwens af of je in de bochten moet driften om de echt goede tijden neer te zetten want daar bak ik vooralsnog niks van.
Ik speel gewoon met de controller en de cameraview achter de auto.Tweakarim schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 07:50:
[...]
Dat was jij dus die de tijdrit challenge met de Audi ergens naar de 1:13 bracht. Zelf kreeg ik mijn tijd niet onder de 1:16. Speel je met een stuurtje of controller? Nog tips hoe je zulke tijden neer zet?
Vraag me trouwens af of je in de bochten moet driften om de echt goede tijden neer te zetten want daar bak ik vooralsnog niks van.
Tips geven is lastig. Ik drift in ieder geval zo weinig mogelijk in de bochten en ik probeer zo snel mogelijk de bochten uit te komen. Beter iets vroeger remmen en er snel uit dan andersom.
Verder weet ik het niet echt. Volgens mij heb ik er ook een beetje aanleg voor. Ik ben ook zo iemand die bij de eerste keer karten allemaal mensen die het vaker gedaan hadden voorbij reed. Meer dan dit kan ik er helaas ook niet van maken. Uiteindelijk baart oefening ook kunst.
Ik had bij die audi challenge ongeveer 6 of 7 ronden nodig voor ik hem foutloos kon rijden.
Volgens mij kost driften alleen maar tijd, dus ik probeer ook zo weinig mogelijk te driften. Verder is het een kwestie van veel rijden dan gaat het steeds beter , de meeste tour events kosten mij meerdere pogingen om de 3 sterren te halen.Tweakarim schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 07:50:
[...]
Dat was jij dus die de tijdrit challenge met de Audi ergens naar de 1:13 bracht. Zelf kreeg ik mijn tijd niet onder de 1:16. Speel je met een stuurtje of controller? Nog tips hoe je zulke tijden neer zet?
Heb gisteren 1 van de eerste events nog een keer opnieuw gedaan omdat ik nog 1 ster moest en nu was ik ruim 15 sec sneller over 3 ronden dus het gaat zeker vooruit.
Hop hop en platina is binnen
nu genieten van extra dlc.
Hier een rondje met de Atom:
[YouTube: http://youtu.be/v_xPL8UJs0I]
Redelijk vaak moeten herstarten omdat dat ding alle kanten op glijdt...
Er is nog wel wat winst te boeken (zeker als ik manual schakelen kies), maar ik was 'm zat
Nadeel van Driveclub is ook dat je al heel snel aan max throttle zit;
Stel mijn pedaal kan ik 10cm intrappen, dan zit ik bij 5cm al aan max throttle.
Gedoseerd gas geven is lastig zo.
Hopelijk gebruikt Project Cars die range optimaler.
En nog een R8 race uit de Elements tour:
[YouTube: http://youtu.be/Vf4rZjeS5BI]
Ook vaak moeten herstarten, omdat de AI gewoon een bitch is.
Ze duwen mij meerdere malen het zand in, waar ik dus tot bijna stilstand in afrem, en het hele veld komt vrolijk voorbij zetten
Ik ben blij dat ze die "rem" er wat af gaan halen met de volgende patch.
Oke, ik ben bezig met de Elements trophy event, maar dat is complete bullsh*t
De eerste race ging wel, al is die ook erg lastig. De 2e race op Holmastadt is ook in het donker met sneeuw.
Je ziet geen hol, en de AI raast over de baan alsof het een zonnige dag is...
Dit event zie ik me de komende tijd niet op goud halen.
[YouTube: http://youtu.be/e46rBPWeAdk]
[YouTube: http://youtu.be/v_xPL8UJs0I]
Redelijk vaak moeten herstarten omdat dat ding alle kanten op glijdt...
Er is nog wel wat winst te boeken (zeker als ik manual schakelen kies), maar ik was 'm zat
Nadeel van Driveclub is ook dat je al heel snel aan max throttle zit;
Stel mijn pedaal kan ik 10cm intrappen, dan zit ik bij 5cm al aan max throttle.
Gedoseerd gas geven is lastig zo.
Hopelijk gebruikt Project Cars die range optimaler.
En nog een R8 race uit de Elements tour:
[YouTube: http://youtu.be/Vf4rZjeS5BI]
Ook vaak moeten herstarten, omdat de AI gewoon een bitch is.
Ze duwen mij meerdere malen het zand in, waar ik dus tot bijna stilstand in afrem, en het hele veld komt vrolijk voorbij zetten
Ik ben blij dat ze die "rem" er wat af gaan halen met de volgende patch.
De eerste race ging wel, al is die ook erg lastig. De 2e race op Holmastadt is ook in het donker met sneeuw.
[YouTube: http://youtu.be/e46rBPWeAdk]
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 17-01-2015 21:59 ]
Verwijderd
Het valt beter mee dan je denkt.dvdkiwi schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:42:
Toen ik de track en het weer zag begon ik er ook al voor te vrezen maar uiteindelijk is het mij relatief vlot gelukt. Met de nodige pogingen natuurlijk.
Ik zie u vaak compleet de bocht uit gaan, iets wat met een beetje kennis van de track wel te voorkomen valt, ook ondanks de sneeuw denk ik. Zichtbaarheid is en blijft verschrikkelijk slecht natuurlijk, maar dat mag er zo nu en dan wel eens tussen zitten.
Lekker dicht bij tv gaan zitten zodat je alles goed ziet en dan is het makkelijker dan het lijkt.
Ondertussen 405/405*. Dat ze maar snel met de andere DLC komen.
Jij laat het wel heel simpel klinken 
Volgende week nieuwe DLC toch?
Verwijderd
Ja misschien wel, want er zitten uiteindelijk veel makkelijkere events in en die sneeuw maakt het aardig moeilijk.dvdkiwi schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 22:48:
Jij laat het wel heel simpel klinken
Maar jij laat het dan weer misschien iets te moeilijk klinken. Het is lang niet ondoenbaar.
DLC is voor maandag had ik gelezen.
Pff als ik dit zo lees hoef ik geen illusies te hebben om de game op 100% te krijgen. Maarja first things first, eerst de tour maar eens voltooien aangezien ik niet eens halverwege ben , de dlc komt later wel.
Het belangrijkste voor mezelf is dat ik me prima vermaak met driveclub , en een (race) game waar je zo doorheen speelt en alle trophies haalt in 1 keer is ook niets aan. Dit is iig voor mezelf een prima moeilijkheids graad.
Het belangrijkste voor mezelf is dat ik me prima vermaak met driveclub , en een (race) game waar je zo doorheen speelt en alle trophies haalt in 1 keer is ook niets aan. Dit is iig voor mezelf een prima moeilijkheids graad.
Ik ga nooit alle tour sterren halen, niet goed genoeg voor