Eens met p0st dat de verdeling nu wat beter is weergegeven met de nieuwe kleuren. Kijk voor de grap ook eens naar het percentage: als je dus bijv. donkergroen bent betekent dit dat je gemiddeld beter presteert dan 82(!) % van alle WoT spelers.
Het beest
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Helemaal niet, wat vroeger een blauwe speler was, is nu een donkerblauwe speler. De percentielen van de paar bovenste groepen zijn hetzelfde gebleven. Een unicum is en blijft een speler die tot de top 0.1% van de spelersbasis behoort. De keuze om Great/Unicum/Super Unicum in principe hetzelfde te laten is gemaakt zodat die kleuren niet gedevalueerd worden. De oude blauwgroene kleur is vervangen door lichtblauw omdat blauwgroen niet altijd even vriendelijk is voor kleurenblinden.p0st schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:12:
[...]
Oh en het is nu idd makkelijker om blauw te worden, om zo beter onderscheid te maken tussen gemiddelde/bovengemiddelde/verbovengemiddelde spelers. Dat oprekken heeft ervoor gezorgd dat ook het "unicum-schap" iets lastiger te halen valt. Ik vind het zelf een goede beweging aangezien er voorheen nogal wat verschil zat tussen een net-groene speler en een bijna-blauwe speler qua overall WN8, nu is dat veel beperkter.
De berekening van de percentielen staat wel ergens online. Als ik me niet vergis is lichtblauwe speler 40% beter dan een donkergroene speler. Een donkergroene speler is dan weer 40% beter dan een lichtgroene speler, etc etc. Met als uitzonderingen unicum en super unicum, die zijn beide 20% beter dan de voorgaande groep.
En voor de mensen die zich nu ineens een stuk beter vinden omdat ze een andere kleur hebben: Sorry, dat ben je niet.
De kleurschaal is aangepast omdat met de oude kleurschaal een gemiddelde speler een rode kleur had, wat absoluut nergens op sloeg.
Thanks! Ga em vanavond eens bekijken!
Ik weet dat deze tank beroemd en berucht is. Ook al eens kennis mee gemaakt.
Maar ik wist nog niet van zijn bijnaam af.

Dan gebruikte ik blijkbaar nog een oudere en/of incorrecte schaal waarbij je vanaf 2350 lichtpaars werd, en is het dus maar goed dat ik weer eens een update van de schaal+kleurtjes gedaan hebUser schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:25:
[...]
Helemaal niet, wat vroeger een blauwe speler was, is nu een donkerblauwe speler. De percentielen van de paar bovenste groepen zijn hetzelfde gebleven. Een unicum is en blijft een speler die tot de top 0.1% van de spelersbasis behoort. De keuze om Great/Unicum/Super Unicum in principe hetzelfde te laten is gemaakt zodat die kleuren niet gedevalueerd worden. De oude blauwgroene kleur is vervangen door lichtblauw omdat blauwgroen niet altijd even vriendelijk is voor kleurenblinden.
De berekening van de percentielen staat wel ergens online. Als ik me niet vergis is lichtblauwe speler 40% beter dan een donkergroene speler. Een donkergroene speler is dan weer 40% beter dan een lichtgroene speler, etc etc. Met als uitzonderingen unicum en super unicum, die zijn beide 20% beter dan de voorgaande groep.
En voor de mensen die zich nu ineens een stuk beter vinden omdat ze een andere kleur hebben: Sorry, dat ben je niet.![]()
De kleurschaal is aangepast omdat met de oude kleurschaal een gemiddelde speler een rode kleur had, wat absoluut nergens op sloeg.
Edit: Oh en je spreekt jezelf tegen User
[ Voor 10% gewijzigd door p0st op 06-10-2014 10:32 ]
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Huidige quantielen (leuke woorden he?p0st schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:29:
[...]
Dan gebruikte ik blijkbaar nog een oudere en/of incorrecte schaal waarbij je vanaf 2350 lichtpaars werd, en is het dus maar goed dat ik weer eens een update van de schaal+kleurtjes gedaan heb
Edit: Oh en je spreekt jezelf tegen Userin je laatste alinea. Als je nu niet meer rood bent maar oranje of zelfs geel dan heb je nog steeds dezelfde stats maar heb je niet meer de rode kleur. Je bent qua prestaties/stats dus nog steeds hetzelfde maar WoTLabs vindt je beter (en je vindt jezelf dan dus ook beter) hehe
Nee, ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Wotlabs vind je ook helemaal niet beter. Het was pure onzin dat de kleur rood het label 'average' had en geel was 'good' of iets dergelijks. De labels hadden gewoon de verkeerde kleurtjes.WN8 ~ quantile
300 ~ 5.91%
450 ~ 19.85%
650 ~ 39.90%
900 ~ 62.78%
1200 ~ 82.41%
1600 ~ 95.19%
2000 ~ 99.06%
2450 ~ 99.90%
2900 ~ 99.993%
Jezelf beoordelen aan de hand van kleurtjes is helemaal retarded in principe. Volgens de kleurtjes is een speler met een WN8 van 2449 20% slechter dan een speler met 2450 WN8, en de gemiddelde WoT speler gedraagt zich er ook naar. HIJ IS PAARS, HIJ MOET DOOD, DIE SPELER MET 1 WN8 MINDER IS MAAR BLAUW, DIE PAARSE IS VEEL GEVAARLIJKER!!!
Proef ik hier wat frustratie?User schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
HIJ IS PAARS, HIJ MOET DOOD, DIE SPELER MET 1 WN8 MINDER IS MAAR BLAUW, DIE PAARSE IS VEEL GEVAARLIJKER!!!
Ik moet zeggen dat ik heel vaak "neppe" een paarse tegenstander tegenkom in een game. Ga je kijken hoeveel potjes ze hebben gespeeld: 0.0k. En dan heb ik het over tier 8+ potjes.
Oftewel: Ze hebben er een bak geld tegenaan gesmeten en gaan gelijk in de hogere tiers spelen.

Ik heb het motto: Gewoon spelen en alles proberen te killen wat er op je pad komt. (mits je natuurlijk zeker weet dat je het niet gaat winnen van een betreffende tank
er is ook een complot om user als 1e af te schieten, toch user? 
MOAR ARTY ON USER.
MOAR ARTY ON USER.
Zit je dan niet naar het aantal battles op die bepaalde tank te kijken?mkliko schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:44:
[...]
Proef ik hier wat frustratie?![]()
Ik moet zeggen dat ik heel vaak "neppe" een paarse tegenstander tegenkom in een game. Ga je kijken hoeveel potjes ze hebben gespeeld: 0.0k. En dan heb ik het over tier 8+ potjes.
Oftewel: Ze hebben er een bak geld tegenaan gesmeten en gaan gelijk in de hogere tiers spelen.Dan neem ik zei eigenlijk al niet meer serieus, voor zover ik dat bij echt goede wel doe. *not*
Ik heb het motto: Gewoon spelen en alles proberen te killen wat er op je pad komt. (mits je natuurlijk zeker weet dat je het niet gaat winnen van een betreffende tank)
Ja, er is frustratie. Toen ik (volgens een verouderd kleurschema) blauw werd, was ik plots het doelwit van alle arty ooit, behalve als er een speler in het team zat met een andere kleur/hogere WN8.
Ik neem aan dat je bedoelt "Dezelfde speler".User schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:47:
[...]
Zit je dan niet naar het aantal battles op die bepaalde tank te kijken?
[...]
Nee, voor zover ik erop gelet heb zijn het meestal wel andere spelers.
Of begrijp ik je vraag verkeerd?

XVM houd per speler het globaal aantal battles bij, maar ook het aantal battles door die speler op een specifieke tank. En aangezien je het over 0.0k had, zat je waarschijnlijk inderdaad naar tank specifieke battles te kijken voor die speler. En niet zijn totaal aantal battles.mkliko schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:51:
[...]
Ik neem aan dat je bedoelt "Dezelfde speler".
Nee, ik bedoel wat ik zeg, als ik wat anders bedoelde had ik wel wat anders geschreven.mkliko schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:51:
[...]
Ik neem aan dat je bedoelt "Dezelfde speler".
Sommige XVM configs geven aan hoeveel potjes een speler op een tank heeft gespeeld.
Haha is toch een gebruikelijk woord, kwantielen? Bij statistiek gebruikten we dat woord dagelijks (blij dat ik daar vanaf ben hehe)User schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
Huidige quantielen (leuke woorden he?)
[...]
Nee, ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Wotlabs vind je ook helemaal niet beter. Het was pure onzin dat de kleur rood het label 'average' had en geel was 'good' of iets dergelijks. De labels hadden gewoon de verkeerde kleurtjes.
Jezelf beoordelen aan de hand van kleurtjes is helemaal retarded in principe. Volgens de kleurtjes is een speler met een WN8 van 2449 20% slechter dan een speler met 2450 WN8, en de gemiddelde WoT speler gedraagt zich er ook naar. HIJ IS PAARS, HIJ MOET DOOD, DIE SPELER MET 1 WN8 MINDER IS MAAR BLAUW, DIE PAARSE IS VEEL GEVAARLIJKER!!!
En tja, het blijft een schaal met kleurtjes waarbij je iedereen de kleur kunt maken die je zelf leuk vindt, en eens dat de overgang van 2449 naar 2450 onzin is waarbij je ineens van blauw op paars schiet (of welke andere kleur switch dan ook) en iedereen daar ineens de conclusie aan verbindt dat jij prio-target bent en dus als eerste dood moet.
Het blijven indicaties, en ik onderschat niemand die geel/lichtgroen of hoger is. Een 'paarse' speler (lees: iemand met hoge WN8, ergo unicum) is gewoon iemand die zijn potjes consistent goed speelt, mapkennis heeft en zijn tank kent. Ook 'normale' spelers zoals ik hebben dit soort potjes maar doen vaker #yolo, schatten situaties verkeerd in, kennen de map/tank nog niet helemaal goed, etc.
Ik denk niet dat iedereen hier aan statistiek doet.p0st schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:08:
[...]
Haha is toch een gebruikelijk woord, kwantielen? Bij statistiek gebruikten we dat woord dagelijks (blij dat ik daar vanaf ben hehe)
En tja, het blijft een schaal met kleurtjes waarbij je iedereen de kleur kunt maken die je zelf leuk vindt, en eens dat de overgang van 2449 naar 2450 onzin is waarbij je ineens van blauw op paars schiet (of welke andere kleur switch dan ook) en iedereen daar ineens de conclusie aan verbindt dat jij prio-target bent en dus als eerste dood moet.
Het blijven indicaties, en ik onderschat niemand die geel/lichtgroen of hoger is. Een 'paarse' speler (lees: iemand met hoge WN8, ergo unicum) is gewoon iemand die zijn potjes consistent goed speelt, mapkennis heeft en zijn tank kent. Ook 'normale' spelers zoals ik hebben dit soort potjes maar doen vaker #yolo, schatten situaties verkeerd in, kennen de map/tank nog niet helemaal goed, etc.
Daarom zijn er gasten die een XVM config met een constant kleurverloop hebben. Geen gezeik meer met groepen, iemand is gewoon iets meer blauw dan een andere blauwe.
Ghehe wees blij, ik heb mijn tentamen 3x moeten maken voordat ik op een 6 uit kwamUser schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:12:
[...]
Ik denk niet dat iedereen hier aan statistiek doet.(ik ook niet trouwens
)
Daarom zijn er gasten die een XVM config met een constant kleurverloop hebben. Geen gezeik meer met groepen, iemand is gewoon iets meer blauw dan een andere blauwe.
Heb je toevallig een voorbeeld van zo'n config? Misschien dat ik namelijk wel een "smooth color scale" aan mijn eigen modpack toe wil voegen, maar het is me te veel werk om zelf +100 entries te gaan maken en daarbij html kleurtjes in te gaan tikken
Ik gebruik zelf geen XVM, maar ik zag dat een paar gasten op WoTLabs zo'n config in hun modpack hebben.p0st schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:18:
[...]
Ghehe wees blij, ik heb mijn tentamen 3x moeten maken voordat ik op een 6 uit kwam
Heb je toevallig een voorbeeld van zo'n config? Misschien dat ik namelijk wel een "smooth color scale" aan mijn eigen modpack toe wil voegen, maar het is me te veel werk om zelf +100 entries te gaan maken en daarbij html kleurtjes in te gaan tikken
Volgens mij denk je iets te hard dat heel de wereld tegen jou isUser schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
Huidige quantielen (leuke woorden he?)
[...]
HIJ IS PAARS, HIJ MOET DOOD, DIE SPELER MET 1 WN8 MINDER IS MAAR BLAUW, DIE PAARSE IS VEEL GEVAARLIJKER!!!
Zelf let ik zo goed als nooit op het niveau van mijn tegenstander, ik schiet gewoon op de tank die het grootste gevaar is zonder naar de stats te kijken. Eerder een soort van persoonlijke priority target lijst:
- 1 shot kill targets
- soft targets
- tanks die ik kan flanken vs frontaal
- toptiers eerst proberen pakken ipv low tiers (als die toch weinig pen&alpha hebben...)
Er is gewoon meestal geen tijd om naar de WN8 kleur te kijken.
Nu word ik dankzij deze nieuwe scale ook blauw, zonder er iets voor te doen, nou.. dat neemt wel een deel van de spanning weg. De groene WN8 zone was in het verleden wel veel te groot maar iedere keer gefocussed spelen om toch maar boven die 2.3k WN8 uit te blijven is nu plots niet meer zo hard nodig. Paars word ik toch nooit. Mmmm dan zal ik maar aan de Maus grind beginnen
Met die smooth color scale neem je dus dat gevoel weg dat je door goed te spelen over lange periode beloond kan worden met een nieuw kleurtje. (ja ik ben een statshoer en ik vind dat leuk hah)p0st schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:18:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door Inrage op 06-10-2014 11:32 ]
1989 WN8 met ~3000 recent. Gotta love XVM camo.Inrage schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:29:
[...]
Volgens mij denk je iets te hard dat heel de wereld tegen jou isEn je bent trouwens maar blauw !
Type 59 OP !User schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:38:
[...]
1989 WN8 met ~3000 recent. Gotta love XVM camo.
Dat specifiek unicum rushen kom ik vaak genoeg tegen (helaas).
Gisteren nog een mooi voorbeeld van, in een zeer cliché tank. Soudruh_Tonda en ik zaten in onze tier 9's in het kleine stadje in Ruinberg en de eerste tegenstander die head on met ons wilde gaan was een T57 die ook geen moeite nam om shells te ontwijken. Zijn doel was die clip weg raggen op ons en tevreden de battle leaven met gemiddeld 1600 damage
Gisteren nog een mooi voorbeeld van, in een zeer cliché tank. Soudruh_Tonda en ik zaten in onze tier 9's in het kleine stadje in Ruinberg en de eerste tegenstander die head on met ons wilde gaan was een T57 die ook geen moeite nam om shells te ontwijken. Zijn doel was die clip weg raggen op ons en tevreden de battle leaven met gemiddeld 1600 damage

Dus nu wil je eigenlijk zeggen dat het een voordeel is om paars te zijn want dan komen er hapklare nub brokjes voor je vizier staan?psychoclown schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:47:
Dat specifiek unicum rushen kom ik vaak genoeg tegen (helaas).
Enige nadeel van betere stats dat ik zelf al heb ondervonden is dat mensen kijken wie er goed is in het eigen team en die dan volgen. Deed ik vroeger ook en nu soms nog steeds en ok daar is opzich niks mis mee. Tenzij het een 0 camo logge heavy is die achter je komt staan en eventueel ook nog een duwtje geeft. Daar sta je dan mooi in een bosje shells te vangen.
[ Voor 21% gewijzigd door Inrage op 06-10-2014 11:53 ]
Nee, dan komen de scrubs naar voren rushen om jou koste wat het kost aan puin te schieten. Je wint daardoor het potje misschien wel, maar jouw speelplezier is compleet vergald.Inrage schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:51:
[...]
Dus nu wil je eigenlijk zeggen dat het een voordeel is om paars te zijn want dan komen er hapklare nub brokjes voor je vizier staan?
Also:

Soms moet je dingen doen die de tegenstander niet verwacht, zoals naar een medium plek gaan in de FV 183.
The enemy didn't know what hit 'em.
Ja en nee. Soms komen ze idd voor je staan zodat je lekker kan knallen, maar vaak genoeg dat ze dan een complete YOLO rush doen met een half team puur om jou te killen en dan maakt het ze niet uit waar hun terecht komen. Vaak genoeg dat een half team een yolo doet over de middenheuvel op prokhorovka.Inrage schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:51:
[...]
Dus nu wil je eigenlijk zeggen dat het een voordeel is om paars te zijn want dan komen er hapklare nub brokjes voor je vizier staan?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
User schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:57:
[...]
Nee, ik bedoel wat ik zeg, als ik wat anders bedoelde had ik wel wat anders geschreven.
Sommige XVM configs geven aan hoeveel potjes een speler op een tank heeft gespeeld.
Aaah, excuus.ThomasG schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:55:
[...]
XVM houd per speler het globaal aantal battles bij, maar ook het aantal battles door die speler op een specifieke tank. En aangezien je het over 0.0k had, zat je waarschijnlijk inderdaad naar tank specifieke battles te kijken voor die speler. En niet zijn totaal aantal battles.

Nee, volgens mij kijk ik wel naar het aantal globale games. Maar ik zal het nog eens wat scherper in de gaten houden. Misschien dat ik wel gewoon verkeerd kijk...
Ik heb zo'n mod pack als wat User beschrijft.
Ik krijg te zien hoeveel battles (afgerond op honderdtallen) en hun winrate in die specifieke tank.
Dat heeft zo zijn nut, het geeft een beperkt, maar meestal erg handig beeld van sommige outliners die je anders niet op merkt.
Zoals een gele speler, die recent Unicum waardes draait, zal meestal ook een unicum winrate hebben in sommige tanks.
Een hoge wn8, in combi met een een hoog aantal battles in een bepaalde tank met een winrate er aan vast, geeft een beeld, van hoe goed iemand is of niet.
Die info kan mij van gedacht veranderen, of ik naar plek A of B moet.
Ik krijg te zien hoeveel battles (afgerond op honderdtallen) en hun winrate in die specifieke tank.
Dat heeft zo zijn nut, het geeft een beperkt, maar meestal erg handig beeld van sommige outliners die je anders niet op merkt.
Zoals een gele speler, die recent Unicum waardes draait, zal meestal ook een unicum winrate hebben in sommige tanks.
Een hoge wn8, in combi met een een hoog aantal battles in een bepaalde tank met een winrate er aan vast, geeft een beeld, van hoe goed iemand is of niet.
Oh, met het nieuwe kleurenschema ben ik geen tomaat meer. Ben nu een banaan. Maar als ik kijk naar wat ik nu 'normale' potten vind, moet ik ook nog wel een donkergroene spruit kunnen worden, als ik genoeg speel.
Al zal dat wellicht er stiekem ook een beetje vanaf hangen welke tanks ik speel. Ik ben absoluut niet goed genoeg om zwakkere tanks in matige matchmaking te laten werken. Troost voor mij, ik zag gister QB aan het werk met zeer nadelige matchmaking en ook hij had het daar erg moeilijk mee.
Al zal dat wellicht er stiekem ook een beetje vanaf hangen welke tanks ik speel. Ik ben absoluut niet goed genoeg om zwakkere tanks in matige matchmaking te laten werken. Troost voor mij, ik zag gister QB aan het werk met zeer nadelige matchmaking en ook hij had het daar erg moeilijk mee.
Dat heb ik ook. Veel lights gespeeld voorheen. Erg leuk. Maar om daar elke pot een groene WN8 uit te slepen is heel erg lastig (op ~ tier 4-6). Vaak rijdt je voor spek en bonen voor mijn gevoel omdat je vaak in veel hogere tier matches komt.Gaius schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:42:
Oh, met het nieuwe kleurenschema ben ik geen tomaat meer. Ben nu een banaan. Maar als ik kijk naar wat ik nu 'normale' potten vind, moet ik ook nog wel een donkergroene spruit kunnen worden, als ik genoeg speel.
Daarnaast was ik toen ook nog een prutser en totaal niet met stats bezig. Maar meer crossen, spotten en schietvoer zijn.

Nu ben ik wel wat serieuzer aan het spelen en probeer ik echt zoveel mogelijk uit een potje te halen.
Maar dat verklaart nog wel waarom ik nog een tomaat ben, of nu net niet meer. De laatste 2/3 weken speel ik bijna alleen maar T29 en T32, die tanks liggen mij goed en ik haal daar eigenlijk bijna altijd wel een groene/donkergroene WN8 mee. Met uitschieters naar boven en naar beneden natuurlijk.
WN8-gemiddelde kruipt langzaam omhoog, dus we gaan de goede richting op.
Dat neemt niet weg dat ik nooit meer lights ga spelen, wil de nieuwe opvolger van de aufkl. panzer nog wel een keer unlocken!
[ Voor 11% gewijzigd door Kliko op 06-10-2014 13:50 ]
Tja, in sommige potjes en situaties gaat het hem gewoon niet worden.
Goed voorbeeld: pot gisteren in mijn IS-8 die nog compleet stock is. Komen we in een T10 match op Prokhorovka terecht, met een goede Conqueror GC speler bij de tegenpartij. Op Prokhorovka, waar dus GEEN cover is. Ben maar naar de hill gegaan, want campen op de 2 lijn is ook zo zinloos. Maar ja op de hill was ik ook nutteloos, want hum T10 meds spotten mij daar lichtjaren eerder dan dat ik hen spot. En ons team had geen T10 med, alleen een Leo Pta met dieprode stats die op J1 ging staan campen
.
Heb nog 2 schoten in een #Yolo ST-I weten te pompen alvorens de tegenstander doorhad dat de hill verder onbewaakt was.
In dat soort situaties ben je gewoon kansloos vanwege alle nadelige factoren die zich samensmelten in 1 potje: 1. je zit in een stock tank en bent geen toptier, 2. je komt op een open map terecht met een stock heavy met crappy viewrange en er is arty in de game, 3. de tegenstander heeft betere type tanks, ons team alleen maar TD's en heavies zonder scouts.. = gegarandeerde loss.
Gelukkig komen dit soort potjes niet zo heel vaak voor. Potje daarna met de IS-8 was ik toptier op Murovanka zonder arty. Toen 3K dmg kunnen doen en samen met Pepperrr en p0st >10K dmg gedaan en 7 kills gemaakt. Helaas wel verloren, maar in dat potje hebben we ons tenminste kunnen onderscheiden.
Goed voorbeeld: pot gisteren in mijn IS-8 die nog compleet stock is. Komen we in een T10 match op Prokhorovka terecht, met een goede Conqueror GC speler bij de tegenpartij. Op Prokhorovka, waar dus GEEN cover is. Ben maar naar de hill gegaan, want campen op de 2 lijn is ook zo zinloos. Maar ja op de hill was ik ook nutteloos, want hum T10 meds spotten mij daar lichtjaren eerder dan dat ik hen spot. En ons team had geen T10 med, alleen een Leo Pta met dieprode stats die op J1 ging staan campen

Heb nog 2 schoten in een #Yolo ST-I weten te pompen alvorens de tegenstander doorhad dat de hill verder onbewaakt was.
In dat soort situaties ben je gewoon kansloos vanwege alle nadelige factoren die zich samensmelten in 1 potje: 1. je zit in een stock tank en bent geen toptier, 2. je komt op een open map terecht met een stock heavy met crappy viewrange en er is arty in de game, 3. de tegenstander heeft betere type tanks, ons team alleen maar TD's en heavies zonder scouts.. = gegarandeerde loss.
Gelukkig komen dit soort potjes niet zo heel vaak voor. Potje daarna met de IS-8 was ik toptier op Murovanka zonder arty. Toen 3K dmg kunnen doen en samen met Pepperrr en p0st >10K dmg gedaan en 7 kills gemaakt. Helaas wel verloren, maar in dat potje hebben we ons tenminste kunnen onderscheiden.
Verwijderd
Zou wel nice zijn, ik weet alleen hoe je ze van notepad andere kleur maakt.p0st schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:18:
[...]
Ghehe wees blij, ik heb mijn tentamen 3x moeten maken voordat ik op een 6 uit kwam
Heb alle kleuren tot groen wit gemaakt, schilt een hoop
Welkom bij de clubVerwijderd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:57:
[...]
Zou wel nice zijn, ik weet alleen hoe je ze van notepad andere kleur maakt.
Heb alle kleuren tot groen wit gemaakt, schilt een hoop
Scheelt hoofdpijn en is beter voor het moraal in het begin van de battle.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Post, ik heb nu 2 dagen de top gun voor de Is8 en dat is een hele verademing. Je kan het kanon monteren op standaard tracks maar dan kan je geen equipment etc meer monteren.
Top gun is een gehele verademing maar de nauwkeurigheid laat wat te wensen over...
Top gun is een gehele verademing maar de nauwkeurigheid laat wat te wensen over...
In theorie heb je gelijk, je kunt best ver gaan in het analyseren van spelers. Vroeger wilde ik ook zoveel mogelijk weten, maar tegenwoordig hou ik het bij globale wn8. In de chaotische praktijk van een battle lees ik meer af aan het gedrag van spelers en outliers haal je er snel genoeg uit.BTU_Natas schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:33:
Ik heb zo'n mod pack als wat User beschrijft.
(p0st, kom maar door als je die config hebt
Ik gebruik geen XVM. Elke tegenstander is pro en elk teamlid is retarted totdat het tegendeel bewezen is.
Enige waar ik naar kijk, zijn clantags.
Andersom heb ik veel vaker last van. Peeps die mijn mening afdoen als n00b-ish omdat ik maar geel ben terwijl ze zelf groen of blauw zijn. Maar goed, ik ben ook niet blauw, dus kan ook niet dezelfde frustratie ervaren als jijUser schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:37:
En als een re-roller er zoveel waarde aan hecht om paars te wezen met ~2/3k battles, tsja, dan wordt je inderdaad mijn persoonlijke prio-target. Mensen met 15k battles en paars (of donkerblauw ook goed): respect for that. Re-rollers zijn alleen maar cijfergeil. Daarnaast zijn dat doorgaans ook degenen die in de 3e seconde van de battle al n00b-n00b tegen alles en iedereen beginnen te gillen. Verpesten echt kei-hard het being unicum aspect imho.
Fijn dat je zelf niet behoort tot het slag mens wat van generaliseren houdt
Ik schiet af wat er voor me staat, wellicht simplistisch, maar redelijk effectief
Ligt eraan of het teamgenoten zijn of niet.....dynosu schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:13:
Ik schiet af wat er voor me staat, wellicht simplistisch, maar redelijk effectief

Haha lijkt me ook ja, die top gun doet aardig wat meer pijn dan de BL-9! Toevallig gisteren met Pepperrr geplatooned die ook de top-gun net op dat moment kocht, en hij was ook blij verrast. Blijft idd een brawl-gun en geen snipe gun, blijft een lastige tank die IS-8 vanwege zijn medium-karakteristieken!Kepro schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:01:
Post, ik heb nu 2 dagen de top gun voor de Is8 en dat is een hele verademing. Je kan het kanon monteren op standaard tracks maar dan kan je geen equipment etc meer monteren.
Komt goed, mocht ik er aan toe komen dan hoor je hetIlikebananas schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:02:
[...]
In theorie heb je gelijk, je kunt best ver gaan in het analyseren van spelers. Vroeger wilde ik ook zoveel mogelijk weten, maar tegenwoordig hou ik het bij globale wn8. In de chaotische praktijk van een battle lees ik meer af aan het gedrag van spelers en outliers haal je er snel genoeg uit.
(p0st, kom maar door als je die config hebt)
Ook legitiem.User schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:10:
Ik gebruik geen XVM. Elke tegenstander is pro en elk teamlid is retarted totdat het tegendeel bewezen is.
Clantags zijn ook mooi.
(Zeker die van clans die niet weten hoe ze hem zonder achtergrond moeten maken, van die witte vlakken met een plaatje er in
Opzich geeft XVM een goede voorspelling hoe het team gaat presteren, maar hoevaak ik het ook al niet heb gezien dat goede spelers (WN8 2000+) al in de eerste paar minuten keihard falen.. Dan gaat wat jij zegt inderdaad ook wel opUser schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:10:
Wn8 is een gemiddelde, het geeft dus een kans weer.
Niemand rijd altijd 2000wn8, soms is het 500 en soms is het 3500 maar gemiddeld komt zo'n speler dan uit op 2000.
Die speler kan dus net zoals iedereen anders, binnen 1min sterven, kans dat hem/haar dat overkomt is alleen een stuk kleiner.
Niemand rijd altijd 2000wn8, soms is het 500 en soms is het 3500 maar gemiddeld komt zo'n speler dan uit op 2000.
Die speler kan dus net zoals iedereen anders, binnen 1min sterven, kans dat hem/haar dat overkomt is alleen een stuk kleiner.
Ik word weer even herinnerd aan een potje laatst waarbij XVM onze winkans op 12% inschatte. Dat was inderdaad heel snel voorbij.SerpentNL schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:30:
[...]
Opzich geeft XVM een goede voorspelling hoe het team gaat presteren,

Gefeliciteerd met je taartdag sataN_UTBBTU_Natas schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:32:
Wn8 is een gemiddelde, het geeft dus een kans weer.
Ik gebruik wel XVM, maar ik heb die winkans opzettelijk uitgezet. Zowel tijdens als na de battle. Het zegt namelijk niets, behalve dat de gemiddelde rating van het ene team hoger is dan die van het andere team. En het zien van die 12% heeft een psychologisch effect waardoor je bij voorbaat al verloren hebt. Als je gewoon rustig blijft en doet alsof het een 50/50% is, dan kun je ze alsnog winnen. Of in ieder geval zelf een goed potje spelen, ondanks de defeat.Gaius schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:32:
[...]
Ik word weer even herinnerd aan een potje laatst waarbij XVM onze winkans op 12% inschatte. Dat was inderdaad heel snel voorbij.![]()
Die winchance mod houdt te weinig rekening met de skill van de toptiers in je team. Daarom staat die bij mij ook uit. Zelfs als er 49% staat dan geeft dat een verkeerd gevoel voor je nog maar aan de battle begint.
Precies dit, en daarom staat ook deze optie in mijn modpack standaard uitInrage schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:41:
Die winchance mod houdt te weinig rekening met de skill van de toptiers in je team. Daarom staat die bij mij ook uit. Zelfs als er 49% staat dan geeft dat een verkeerd gevoel voor je nog maar aan de battle begint.
Heb de rating van XVM gewoon in z'n geheel niet aanstaan. Iemand op dit forum had laatst XVM zo ingesteld dat alleen blauw en paarse speler zichtbaar waren, dat is iets wat ik eventueel nog wel zou overwegen. Dat zou wel leerzaam kunnen zijn en info geven over priority targets.
Gisteren nog wel een "mooi" potje op mijn type 59. Ik sta tegenover een KV-85 en een IS-3. Ik schiet die kv-85 af en wil de laatste 228hp van die IS-3 wegschieten, heb is geen ammo meer
Heb het nog een beetje kunnen rekken door die IS-3 te huggen, maar ik had so weining hp dat die IS-3 met toch te pakken kreeg. Wel een Ace gehaald
Gisteren nog wel een "mooi" potje op mijn type 59. Ik sta tegenover een KV-85 en een IS-3. Ik schiet die kv-85 af en wil de laatste 228hp van die IS-3 wegschieten, heb is geen ammo meer

Shuttle st20g5
Pas maar op dat je User niet op je nek krijgt.Knowuse schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:54:
[...] Iemand op dit forum had laatst XVM zo ingesteld dat alleen blauw en paarse speler zichtbaar waren, dat is iets wat ik eventueel nog wel zou overwegen. Dat zou wel leerzaam kunnen zijn en info geven over priority targets.
haha omdat? Ik schiet ook altijd op blauwe en paarse spelers als eerst. En helemaal als ik in arty zit. En dan zelfs nog als ze een tier lager rijden dan een tank naast hun.mkliko schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:59:
[...]
Pas maar op dat je User niet op je nek krijgt.![]()
Ik ga er niet over liegen dat ik dat doe en ik wed dat er veel meer zijn die dat doen
Gisteren een donkerpaarse t49 compleet over de zeik. Klapte vol YOLO op hem met mijn 50100 en schoot hem helemaal weg. Ik overleefde het gelukkig, maar die t49 was 13 minuten compleet aan het flippen op mij. Tsja. had hij niet ver voor zijn team moeten uitrijden
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Tja, ik pak elke gram info die ik vinden kan. Alles wat mijn kansen verbetert is een goed ding.
dat het niet 100% zeker is wat je ziet in de getallen, ligt aan je interpetatie van die getallen. Neem ze met een correltje zout, net genoeg naar je eigen smaak.
Het is allemaal een groot grijs gebied, en niet een 0 of 1 kwestie.
Los daarvan, als de xvm winkans op je humeur werkt, zou ik het ook uitzetten, op het einde van de dag speel je dit spel voor het plezier, dunkt mij.
@Fordox, dankje
dat het niet 100% zeker is wat je ziet in de getallen, ligt aan je interpetatie van die getallen. Neem ze met een correltje zout, net genoeg naar je eigen smaak.
Los daarvan, als de xvm winkans op je humeur werkt, zou ik het ook uitzetten, op het einde van de dag speel je dit spel voor het plezier, dunkt mij.
@Fordox, dankje
Wijze woorden, en gefeliciteerd met je verjaardag!!BTU_Natas schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:03:
Tja, ik pak elke gram info die ik vinden kan. Alles wat mijn kansen verbetert is een goed ding.
@Fordox, dankje

Ik zit in een battle waar ik top tier ben in mijn T32. En omdat ik zo goed ben, heb ik de hoogste WN8 in het team.
Ik wordt gespot.
Uiteraard ben ik prio-target voor 2 FV304s, die mij letterlijk de hele match zitten te focussen.
Ik kon niemand raken en niemand spotten. Alleen werd ik wel gepermaspot.
HIJ HEEFT DE HOOGSTE WN8 VAN HET TEAM DUS HIJ MOET DOOD. Hij heeft nul en generlei tactische waarde, maar HIJ HEEFT DE HOOGSTE WN8 VAN HET TEAM DUS HIJ MOET DOOD.
Ik wordt gespot.
Uiteraard ben ik prio-target voor 2 FV304s, die mij letterlijk de hele match zitten te focussen.
Ik kon niemand raken en niemand spotten. Alleen werd ik wel gepermaspot.
HIJ HEEFT DE HOOGSTE WN8 VAN HET TEAM DUS HIJ MOET DOOD. Hij heeft nul en generlei tactische waarde, maar HIJ HEEFT DE HOOGSTE WN8 VAN HET TEAM DUS HIJ MOET DOOD.
Ik citeer:Bean77 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:02:
[...]
haha omdat? Ik schiet ook altijd op blauwe en paarse spelers als eerst. En helemaal als ik in arty zit. En dan zelfs nog als ze een tier lager rijden dan een tank naast hun.
Ik ga er niet over liegen dat ik dat doe en ik wed dat er veel meer zijn die dat doen
Gisteren een donkerpaarse t49 compleet over de zeik. Klapte vol YOLO op hem met mijn 50100 en schoot hem helemaal weg. Ik overleefde het gelukkig, maar die t49 was 13 minuten compleet aan het flippen op mij. Tsja. had hij niet ver voor zijn team moeten uitrijdenToch wel erg vermakelijk
User schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
Edit: User was mij net voor...

Pubbie Logic, end of story. Deal. With. ItUser schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:12:
Dat is toch niet zo gek dat ze dat denken/doen? In zo'n situatie had ik jou ook blijven schieten met arty.User schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:12:
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Doe ik eerlijk gezegd ook.Bean77 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:43:
[...]
Dat is toch niet zo gek dat ze dat denken/doen? In zo'n situatie had ik jou ook blijven schieten met arty.
Als de tegenstander een unicum in het team heeft zitten en ik zie een kans om die, met behoud van m'n eigen leven, die uit het spel te krijgen dan doe ik dat. Lijkt me een logisch gevolg van prio's stellen.
maar balen is het wel als je battle zo vergalt wordt.
Er valt prima mee te leven, en ik kan ze eigenlijks alleen maar gelijk geven. Als je een unicum geen voorrang geeft, in je prio lijstje (het moet natuurlijk wel kunnen) Dan is er een grote kans, dat die unicum je halve team afslacht.
in het geval van User, het is een gevaarlijk speler, helemaal als je hem het de ruimte geeft, gaat hij veel schade doen. Uitschakelen dus. (ophouden) is meestal ook genoeg.
in het geval van User, het is een gevaarlijk speler, helemaal als je hem het de ruimte geeft, gaat hij veel schade doen. Uitschakelen dus. (ophouden) is meestal ook genoeg.
Dat ze op me schieten dat ik de hoogste WN8 heb zal me een zorg zijn. Maar ik had absoluut geen tactische waarde, en dan is het gewoon smerig om op degene met de hoogste WN8 te schieten. De rest van mijn team had vrij spel omdat de arty niet eens naar hun omkeek.Bean77 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:43:
[...]
Dat is toch niet zo gek dat ze dat denken/doen? In zo'n situatie had ik jou ook blijven schieten met arty.
Maargoed, dat mijn team dan volledig faalde is weer een ander verhaal.
Tja ach, dat gebeurd zo vaak. Het is zuur dat je dan vrij weinig kunt bijdragen maar daarom heeft XVM zowel voor- als nadelen
tsja en een t32 rij je ook niet ff snel naar een andere kant van de map ofzo.User schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:00:
[...]
Dat ze op me schieten dat ik de hoogste WN8 heb zal me een zorg zijn. Maar ik had absoluut geen tactische waarde, en dan is het gewoon smerig om op degene met de hoogste WN8 te schieten. De rest van mijn team had vrij spel omdat de arty niet eens naar hun omkeek.
Had net na 2 potjes 6000 wn8. Potje daarna een batchat aan het ownen en natuurlijk weer een arty hit. GW Tiger raakte mij voor 1700dmg en ik was dood.......
Tier 8 arty die in één schot een tier X tank compleet kapot schiet......
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
User schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:12:
Je had zeker wel tactische waarde, door je hoge xvmrating heb je continue artyvuur getrokken waardoor je team daar geen last van had..ergo je was van grote tactische waarde voor het team..User schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:00:
Dat ze op me schieten dat ik de hoogste WN8 heb zal me een zorg zijn. Maar ik had absoluut geen tactische waarde, en dan is het gewoon smerig om op degene met de hoogste WN8 te schieten. De rest van mijn team had vrij spel omdat de arty niet eens naar hun omkeek.
Dat je team er vervolgens geen gebruik van maakte tsja dat is een ander verhaal

See? Voordeel van XVMShockWave schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 19:13:
[...]
[...]
Je had zeker wel tactische waarde, door je hoge xvmrating heb je continue artyvuur getrokken waardoor je team daar geen last van had..ergo je was van grote tactische waarde voor het team..![]()
Dat je team er vervolgens geen gebruik van maakte tsja dat is een ander verhaal
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Fuck deze game. Na deze twee bovenstaande potjes niks meer behaald boven de 1800.....wontcachme schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:56:
Had net na 2 potjes 6000 wn8. Potje daarna een batchat aan het ownen en natuurlijk weer een arty hit. GW Tiger raakte mij voor 1700dmg en ik was dood.......
Echt elke keer oneshot, bounces of alles en iedereen focussed op mij. Kan echt helemaal niks meer doen. Ga ik 2e lijn spelen dan bounced alles, ga ik vooraan dan is het halve team daar of ik krijg alle klappen en de batchat of leo naast mij helemaal niks. En dan niks gezegd over de wonderbaarlijke aim van sommige tanks. Ik schiet 5x op een T30 met de object140 en doe 0 dmg en hij schiet 2x met de big gun op mijn commanderhatch. Op 500m......
Klopt, ik heb ook wel eens meegemaakt, dan was het 20% winkans voor ons en die hadden we ook nog eens gewonnen.. Vaak gaan dan de sterkere spelers hyperagressief spelen waardoor ze diehard suicidenThomasG schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:21:
[...]
Ik gebruik wel XVM, maar ik heb die winkans opzettelijk uitgezet. Zowel tijdens als na de battle. Het zegt namelijk niets, behalve dat de gemiddelde rating van het ene team hoger is dan die van het andere team. En het zien van die 12% heeft een psychologisch effect waardoor je bij voorbaat al verloren hebt. Als je gewoon rustig blijft en doet alsof het een 50/50% is, dan kun je ze alsnog winnen. Of in ieder geval zelf een goed potje spelen, ondanks de defeat.
Het heeft opzich ook wel weer voordelen.
WTF moment van vandaag... Volgens een vijand was ik premium shells met mijn 50 100 aan het schieten. HESH shells wel te verstaan...

Blerg. Kom, ik ga nog even de 3x voor de Covenanter pakken. Afijn, 7 ongelofelijke zaadpotten later had ik 'm eindelijk. Af en toe word ik toch wat moedeloos van dit spel. En dan doe je nog een potje in de KV220 en pak je een scout-medal, lol. Sluiten we toch de avond nog even af met een mooie 31% winrate. Lekker hoor.
Ja vanavond was speciaal:wontcachme schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:04:
Fuck deze game. Na deze twee bovenstaande potjes niks meer behaald boven de 1800.....
Echt elke keer oneshot, bounces of alles en iedereen focussed op mij. Kan echt helemaal niks meer doen. Ga ik 2e lijn spelen dan bounced alles, ga ik vooraan dan is het halve team daar of ik krijg alle klappen en de batchat of leo naast mij helemaal niks. En dan niks gezegd over de wonderbaarlijke aim van sommige tanks. Ik schiet 5x op een T30 met de object140 en doe 0 dmg en hij schiet 2x met de big gun op mijn commanderhatch. Op 500m......

Werkelijk waar geen 1 van deze losses was close, er was gewoon geen beginnen aan. Van alle t9 potjes in deze rij GEEN EEN KEER toptier en alleen maar bij volslagen randdebielen als toptiers ingedeeld.
Normaal is mijn E5 een garantie voor winst na 2 of 3 potjes, getuige de 65% WR op die tank. Ik had tot morgen door kunnen gaan en dan had ik er nog geen potje op gewonnen.
Zelfs het laatste winst potje was irritant, dus ben maar gestopt. Het was duidelijk een flinke balansdag vandaag, niets mocht van WG..
Mooi is dat altijd dat gehuil in dit topic, wat is daar precies 't nut van? 
overigens vind ik XVM weldegelijk handig voor balans van flanken & priotarget (uiteraard wel met mate). Maar als je er toch 2 kan afschieten, doe dan die tomaat later maar.
overigens vind ik XVM weldegelijk handig voor balans van flanken & priotarget (uiteraard wel met mate). Maar als je er toch 2 kan afschieten, doe dan die tomaat later maar.
Het is beter je rage te delen dan het op te kroppen
Van je af schrijven kan therapeutisch werken!
Dat is dan weer waar. Zelf overigens weinig problemen vandaag
(afkloppen)
30 games oid 60% winrate en wn8 2500 gemiddeld ofzo. flink boven gemiddeld.
30 games oid 60% winrate en wn8 2500 gemiddeld ofzo. flink boven gemiddeld.
[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 06-10-2014 22:55 ]
Gedeelde smart is halve smartGoldenSample schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:44:
Mooi is dat altijd dat gehuil in dit topic, wat is daar precies 't nut van?
Mag niet klagen vanavond met 72% WR en 3.6k WN8, in combinatie met MrSize zijn offday komen we weer wat terug op de toppers in de clan ranking
Jup, na die potjes met jou en Bean nog 2 potjes gespeeld, waarvan 1 ge-2-shot door een GW E100 in de E4 en 1 potje geteamkilled door een ally E100 in de M41WB. GGMr_Size schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:45:
Het is beter je rage te delen dan het op te kroppenVan je af schrijven kan therapeutisch werken!

Goh jij ook al? Normaal haal ik op de meeste dagen een WN8 van 2400-2900 en >60% win, nu kwam de teller niet over 1800.. met een 47% win. Ook de T9 games, zat ik ook bij top tiers die vergeten waren hun bot programma op te starten.. Alleen in de Leo1 en E50M had ik goede games.. De T54 had er bij mij absoluut geen zin in, zelfde geldt voor de 140. Werd in de games vaak als eerste al dood geschoten, ook waren al mijn schoten dikke missers. Dus heb mijn WoT gebruik ook maar even flink naar beneden geschroefd.Mr_Size schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:42:
[...]
Ja vanavond was speciaal:
[afbeelding]
Werkelijk waar geen 1 van deze losses was close, er was gewoon geen beginnen aan. Van alle t9 potjes in deze rij GEEN EEN KEER toptier en alleen maar bij volslagen randdebielen als toptiers ingedeeld.
Normaal is mijn E5 een garantie voor winst na 2 of 3 potjes, getuige de 65% WR op die tank. Ik had tot morgen door kunnen gaan en dan had ik er nog geen potje op gewonnen.
Zelfs het laatste winst potje was irritant, dus ben maar gestopt. Het was duidelijk een flinke balansdag vandaag, niets mocht van WG..
Kortom.. frustrerend dagje

Daar had ik dus ook last van gisteren. Normaal in platoon schiet ik makkelijk boven de 2000 dmg maar nu nog geen eens boven de 1000 in de meeste potjes....SerpentNL schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:58:
[...]
De T54 had er bij mij absoluut geen zin in,

Laten we gisteren maar snel vergeten, en vandaag weer keihard gaan knallen
[ Voor 9% gewijzigd door Bigsexy3 op 07-10-2014 08:45 ]
Gisteren ging het eindelijk een keer goed. 69% winrate en 1700 WN8 wat goed is voor mij. En het belangrijkste eindelijk de Type 62 grind afgemaakt.
Nu ga ik de komende dagen de game niet meer aanraken.
Verwijderd
Van mij mogen ze XVM wel uitschakelen, iig voor artillerie. Belachelijk als een arty je constant aimt, dat gebeurd gelukkig bijna nooit.
Met arty spelen vindt ik persoonlijk ook wel wat hebben, je staat nergens veilig en vergroot de moeilijksheidsgraad in een potje.
Met arty spelen vindt ik persoonlijk ook wel wat hebben, je staat nergens veilig en vergroot de moeilijksheidsgraad in een potje.
Misschien moet ik ook eens arty spelen. Ik snap ze namelijk niet. Ik word redelijk vaak getarget, terwijl ik dan bijv. in een vrij beweeglijke tank rondrijd (zoals eerder genoemde Covenanter). Mijn stats zijn niet goed (al is m'n winrate op de één of andere manier 54%) en er zijn vaak op dat moment ook heavy tanks goed zichtbaar en out in the open.
Misschien is er een goede reden om op scouts te schieten. Ik snap wel dat je als arty liever wat minder beweeglijke snelle tanks hebt rondcrossen, maar de kans dat je ze raakt is klein. Het lijkt mij dat je meer waarde kunt toevoegen door een heavy tank encounter te helpen door de heavy's te bestoken. Maar goed, wat ik al zei, ik heb nooit arty gespeeld dus ik snap ze ook niet.
Misschien is er een goede reden om op scouts te schieten. Ik snap wel dat je als arty liever wat minder beweeglijke snelle tanks hebt rondcrossen, maar de kans dat je ze raakt is klein. Het lijkt mij dat je meer waarde kunt toevoegen door een heavy tank encounter te helpen door de heavy's te bestoken. Maar goed, wat ik al zei, ik heb nooit arty gespeeld dus ik snap ze ook niet.
Probeer dan een andere servert.
User: zolang jij je nog in de hoge regionen begeeft met je WN8 is er niets aan de hand.
User: zolang jij je nog in de hoge regionen begeeft met je WN8 is er niets aan de hand.
Same here. Al zit ik soms wel in een heavy, wat een reden kan zijn dat ze mij aanvallen. Maar vaak zit er bij mij in de buurt een nog gevaarlijkere tank van misschien wel 1/2 tiers hoger die volledig met rust gelaten wordt. Over zijn/haar staat kan ik dan niks zeggen, geen tijd om naar te kijken, maar mijn stat zijn niet bepaald om over naar huis te schrijven. Dus ik verwonder mij altijd dat ik zoveel last heb van arty sommige potjes. Heb zelf vaak dat als er meerdere arty's zijn, ze bijna allemaal op mij aimen, hoe groot is die kans.Gaius schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:46:
Misschien moet ik ook eens arty spelen. Ik snap ze namelijk niet. Ik word redelijk vaak getarget, terwijl ik dan bijv. in een vrij beweeglijke tank rondrijd (zoals eerder genoemde Covenanter). Mijn stats zijn niet goed (al is m'n winrate op de één of andere manier 54%) en er zijn vaak op dat moment ook heavy tanks goed zichtbaar en out in the open.
Misschien zijn het ook wel requests van de tegenpartij omdat ik goed opgesteld sta met mijn T29/T32.
Overigens heb ik een nieuwe anti-arty taktiek gehoord van een vriend van mij, al lijkt het mij sterk dat deze werkt:
Je kun speler ignoren, dat betekend dat je deze speler niet meer tegen zult komen in toekomstige potjes. Hij gaat standaard alle arty's ignoren en hoop zo ooit van het probleem af te komen.
[ Voor 12% gewijzigd door Kliko op 07-10-2014 10:01 ]
Arty speel je wanneer je een hand ergens anders nodig hebt...Gaius schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:46:
Maar goed, wat ik al zei, ik heb nooit arty gespeeld dus ik snap ze ook niet.

@above. Ignore helpt daar niet bij. Je kan alleen geen berichten meer van hem ontvangen in PM's of chats.
[ Voor 15% gewijzigd door wontcachme op 07-10-2014 10:06 ]
Volkomen logische verklaring voor w.m.b.:Gaius schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:46:
- covenanter is niet zooooo bewegelijk, zoals bijvoorbeeld een Chaffee of AMX;
- spotters uitschakelen is prio 1;
- bij langzame tanks is er meer kans om ze op een later tijdstip uit te schakelen;
- op aanvraag van teamgenoten omdat niemand ze kan raken bijvoorbeeld
Sure...wontcachme schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:05:
[...]
Arty speel je wanneer je een hand ergens anders nodig hebt...
[afbeelding]
Yep, om voor je mond te houden als je in de lach schiet vanwege een treintje heavies die lekker achter elkaar blijven staan om shells terug te koppen...wontcachme schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:05:
[...]
Arty speel je wanneer je een hand ergens anders nodig hebt...
[afbeelding]
@above. Ignore helpt daar niet bij. Je kan alleen geen berichten meer van hem ontvangen in PM's of chats.
Ze zijn ook niet goed te snappen omdat de meeste arty spelers die je in publics tegenkomt maar wat doen.Gaius schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:46:
Vaak zat heb ik liever geen arty in mijn eigen team omdat ze geen zak weten te raken of constant op verkeerde targets schieten. Ik mag dan wel geen arty speler zijn maar mijn tactisch inzicht is goed genoeg om de juiste inschattingen te kunnen maken (hence I'm an unicum) dat mag je echter niet verwachten van randoms tenzij het tegendeel bewezen is en dat is te zien in performance. Een niet zo'n goede speler kan zich koest houden en met een normale tank af en toe wat schade toebrengen maar een arty speler die niet weet waar die moet ondersteunen op welke momenten of niet kan aimen zal waarschijnlijk géén nuttige bijdrage leveren.
Haha, ik speel meestal 1 potje arty (Conq. GC) als ik net een bakkie koffie heb gehaald, ideale combi met 45 seconden reloadCZFoo schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:26:
[...]
Yep, om voor je mond te houden als je in de lach schiet vanwege een treintje heavies die lekker achter elkaar blijven staan om shells terug te koppen...![]()
![]()
45 sec reload? Ik ga m dan wel alt-tabben 
koffie is ook geen slecht idee tho, goed voor de concentratie
koffie is ook geen slecht idee tho, goed voor de concentratie
ik speel op het moment ff geen arty meer, werd zo moe van die crusader sp, blergh.
Ik heb nog nooit arty gespeeld. Zal ook niet snel gebeuren. Niet zozeer omdat ik tegen arty ben, maar meer omdat ik nu voorlopig geen zin heb om weer een nieuwe grind te beginnen.
Ik heb er nog genoeg open staan die nu allemaal al gepauzeerd zijn. Eerst maar eens een keer een paar grind afmaken zodat ik wat tier X in de garage heb staan voordat ik weer wat nieuwe lijnen ga starten.
Ik heb er nog genoeg open staan die nu allemaal al gepauzeerd zijn. Eerst maar eens een keer een paar grind afmaken zodat ik wat tier X in de garage heb staan voordat ik weer wat nieuwe lijnen ga starten.
Ik heb één artylijn gedaan. Er staat nu een gw type E te bestoffen in mijn garage. Op zich soms wel eens leuk, maar dat ding vreet credits en wanneer je zonder premium speelt is het gewoon zwaar om em te onderhouden.
Ik kan me iig wel vinden in de klik, haalt koffie, klik, ooe koekjes, klik. Ah gadver ze hebben weer een scout doorgelaten. 25k credits verlies.
Ik kan me iig wel vinden in de klik, haalt koffie, klik, ooe koekjes, klik. Ah gadver ze hebben weer een scout doorgelaten. 25k credits verlies.
Verwijderd
agh ja, ik vind arty erg saai om te spelen, ik wil toch alle tanks in mijn garage dus ben er maar mee begonnen. nu de FV tier 9 op 105k xp. Nog 155kxp te gaan.
Volgende tank die ik koop is de gw tiger P. gelukkig de GW tiger al vrijgespeeld met behulp van de update van 8.6, beste update sinds ik begonnen ben met spelen.
Volgende tank die ik koop is de gw tiger P. gelukkig de GW tiger al vrijgespeeld met behulp van de update van 8.6, beste update sinds ik begonnen ben met spelen.
Arty speel ik als ik 10k creds per game nodig heb zonder Premium account. Heb de M41 HMC en de FV304
Zonder premium zijn er toch veel tanks waarmee je makkelijk 10k kan verdienen (tier 4-6)? Met arty heb je meestal ook erg lange games omdat je meestal langer leeft. Met een medium kan je op dezelfde tijd misschien 2 potjes spelen en 20k verdienen. Ik zie daarom niet echt de link met arty spelen als credit grinder.
Zowiezo investeer je best in een premium tank (zij het via € of even hard grinden voor een event als met de Pershing) als je geen premium account hebt.
Zowiezo investeer je best in een premium tank (zij het via € of even hard grinden voor een event als met de Pershing) als je geen premium account hebt.
haha als ik het zo lees durft niemand meer te schrijven dat die arty speelt haha. Anyway ik speel wel arty. Overigens ook niet heel vaak, maar zo af en toe tussendoor vind ik het wel leuk. Heb niet voor niets alle t10 arties (behalve de Fransen, tier 6). Dan is het ook zonde om ze te laten staan.
En eigenlijk is het de schuld van WG. Ze moeten gewoon veel meer nieuwe lijnen uitbrengen met TD's, mediums en heavies
En eigenlijk is het de schuld van WG. Ze moeten gewoon veel meer nieuwe lijnen uitbrengen met TD's, mediums en heavies
Nou je bent niet de enige die het durft hoor bean
Ik speel ook niet zo veel arty, meestal alleen me daily dubble halen en soms pakt die wel redelijk uit. jammer genoeg wel een loss, maar wel top damage van beide teams

Ik durf er wel voor uit te komen hoor, speel regelmatig met m'n T92. Schiet bijna vol premium HE. Draai altijd verlies maar vind het zo mooi als je tanks oneshot.
Haal ook bergen Gore's medals binnen
Haal ook bergen Gore's medals binnen
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Dit topic is gesloten.