Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:58

Thomg

Aww yiss

j0ppie schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:49:
Hoe zou ik dat moeten achterhalen dan?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iDidfeq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
j0ppie schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:50:
Ik draai de zelfde score als calsonic met een 2600K @ 4.5ghz:)
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je je nvidia control panel af stelt. Mijn score was wel valide bevonden:) Je kunt natuurlijk allerlei dingen forceren.
Ik zal ook de 4,5GHz eens proberen, dat maakt blijkbaar toch nog wel uit dus!
nVidia control panel afstellen? Daar staat alles gewoon helemaal default. Is dat bij jou/jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
texture filtering quality kun je op preformance zetten ipv quality. Dat scheelt een paar puntjes om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
Ik ga er wel bij iedereen van uit dat ze nVidia settings allemaal op default hebben, anders is het niet goed te vergelijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:29
Ik heb net na 1,5 week RMA procedure mijn nieuwe vervangende GTX 970 binnen maar nu heb ik last van coil whine. Wie bepaald eigenlijk of het acceptabel is? Op internet lees ik dat veel mensen er last van hebben bij de nieuwe Nvidia kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
glnk schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:24:
Ik heb net na 1,5 week RMA procedure mijn nieuwe vervangende GTX 970 binnen maar nu heb ik last van coil whine. Wie bepaald eigenlijk of het acceptabel is? Op internet lees ik dat veel mensen er last van hebben bij de nieuwe Nvidia kaarten
Het hoort gewoon niet, ook al heb je last van een lichte coil whine. Dus RMA moet altijd mogelijk zijn.

Het ligt echter bij jou of je het storend vind of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ferio schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:26:
[...]

Het hoort gewoon niet, ook al heb je last van een lichte coil whine. Dus RMA moet altijd mogelijk zijn.

Het ligt echter bij jou of je het storend vind of niet..
Echt storend vind ik het niet maar ik heb liever geen coil whine. De kans is groot dat ik er opnieuw een krijg met coil whine als ik deze retour stuur. Misschien moet ik er maar genoegen mee nemen. Welke videokaarten (fabrikanten) hebben absoluut geen coil whine?

Eigenlijk wil ik ook niet af van 3x displayport i.v.m. de mogelijkheid om 3 g-sync monitors aan te sluiten

[ Voor 9% gewijzigd door glnk op 11-10-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
glnk schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:36:
[...]

Echt storend vind ik het niet maar ik heb liever geen coil whine. De kans is groot dat ik er opnieuw een krijg met coil whine als ik deze retour stuur. Misschien moet ik er maar genoegen mee nemen. Welke videokaarten (fabrikanten) hebben absoluut geen coil whine?

Eigenlijk wil ik ook niet af van 3x displayport i.v.m. de mogelijkheid om 3 g-sync monitors aan te sluiten
Die kans bestaat dat je er weer 1 terug krijgt die het heeft. Als je het hoort tijdens het gamen zou ik het toch terug sturen.

Ik heb de Gigabyte gaming en ik heb het ook, maar ik moet echt met mijn oor tegen de kast aandrukken wil ik het lichtjes horen... ik heb er vrede mee (tenzij het erger word)

[ Voor 9% gewijzigd door Ferio op 11-10-2014 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
Ik heb ook de Gigabyte G1 gaming. Eigenlijk is het niet een typische coil whine met hoge tonen maar meer zoals deze:

Een licht ratelent geluid. Hoorbaar onder het draaien van 3DMark Fire Strike of een game zonder fps lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

glnk schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:36:
[...]

Er is niet een fabrikant die dit wel of niet heeft.
Alle fabrikanten hebben hier evenveel last van.
Je kan nog de burn in proberen ( ff lang onder 100% load gooien ) en kijken wat er dan gebeurd.

Anders kan je ook nog een stillere kast overwegen, een headphone/set kopen, iets tussen je pc en kast zetten... etc.
glnk schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:48:
Ik heb ook de Gigabyte G1 gaming. Eigenlijk is het niet een typische coil whine met hoge tonen maar meer zoals deze:

[video]

Een licht ratelent geluid. Hoorbaar onder het draaien van 3DMark Fire Strike of een game zonder fps lock
Misschien handig om je kabels van achteren te laten komen ipv voren.
Ik hoor het trouwens nauwelijks.

[ Voor 23% gewijzigd door Thomg op 11-10-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
glnk schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:48:

Dit heb ik ook, maar ik moet echt met mijn oor er tegenaan hangen wil ik het horen.

Stoort verders niet, maar mocht het erger worden gaat ie RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Soeski schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:21:
Ik ga er wel bij iedereen van uit dat ze nVidia settings allemaal op default hebben, anders is het niet goed te vergelijken natuurlijk.
3DMark staat gewoon op de default settings hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 23:44
Ik las een paar pagina's terug dat EVGA niet veel aan is deze generatie, daarentegen komt hij wel als beste uit de roundup. MSI ben ik zelf niet zo'n fan van door recente ervaringen, bovendien lees ik hier veel over coilwhine. Is er een reden waarom EVGA zo verafschuwd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Gideonnn schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:36:
Ik las een paar pagina's terug dat EVGA niet veel aan is deze generatie, daarentegen komt hij wel als beste uit de roundup. MSI ben ik zelf niet zo'n fan van door recente ervaringen, bovendien lees ik hier veel over coilwhine. Is er een reden waarom EVGA zo verafschuwd wordt?
Hmm, om eerlijk te zijn vertrouw ik de tweakers review niet echt.
Als ik guru3d mag geloven zitten de MSI en Gigabyte echt nek aan nek qua dB onder load en max temperatuur, zie ik echt niet hier in terug.

Vertrouw guru hier toch nog wel wat meer op :/

Ze hebben mijn vertrouwen al flink geschaad met de 7970 lightning.

[ Voor 10% gewijzigd door Thomg op 12-10-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
Thomg schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:48:
[...]

Hmm, om eerlijk te zijn vertrouw ik de tweakers review niet echt.
Als ik guru3d mag geloven zitten de MSI en Gigabyte echt nek aan nek qua dB onder load en max temperatuur, zie ik echt niet hier in terug.

Vertrouw guru hier toch nog wel wat meer op :/

Ze hebben mijn vertrouwen al flink geschaad met de 7970 lightning.
Ik ben zelf ook aan het wachten op de HWI review om een andere kant te bekijken. Wat me wel beviel uit de roundup van Tweakers was dat de EVGA wat kleiner bleek te zijn, omdat ik een mini-ITX systeempje heb kan dat nog wel eens fijn zijn. Ik wil niet meer wachten! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Zelf hoop ik eerder op een TPU review, daar hebben ze namelijk ook de MSI EVGA en ASUS gerieviewed.

Maar blijkbaar doen ze dat vrijwel nooit :(

Ehh, als formaat uitmaakt kan je toch gewoon naar de EVGA site toe gaan en de dimensies opzoeken?
Waarom heb je reviews nodig?

[ Voor 31% gewijzigd door Thomg op 12-10-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromus
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-07 18:24
Ik keek vanochtend eens even in hwinfo64 en ik zie dat mijn kaart GTX870 heet. Hebben meer mensen dit probleem?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ygK5IUal.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Jeromus op 12-10-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat was de verwachte naam van kaart, oude versie van hwinfo misschien, anders moet het nog worden geüpdate.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideonnn
Jeromus schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:08:
Ik keek vanochtend eens even in hwinfo64 en ik zie dat mijn kaart GTX870 heet. Hebben meer mensen dit probleem?

[afbeelding]
Je moet even deze link gebruiken: http://i.imgur.com/ygK5IUa.jpg

Wel heel grappig dat dit nog niet gerenamed is. Eis een refund! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromus
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-07 18:24
Begon me al af te vragen of ik niet een potje was opgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Gideonnn schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 11:36:
Ik las op overclock.net ook dat EVGA op zijn modellen met uitzondering van de duurste FTW modellen het voltage gelocked hebben op 1.20V waardoor het overclock potentieel erg gelimiteerd is ten opzichte van o.a. de Asus, MSI en Gigabyte modellen.

De tweakers review kijkt hier niet eens naar (Ook niet naar zaken als Powerlimits die vastgezet zijn in de standaard biossen), waardoor de EVGA in de tweakers review vanwege zijn iets hogere standaard clocksnelheid bij de Tweakers.net review al snel in de meeste tests als "beste" naar voren komt. Een aardige review voor de standaard consument die niet gaat tweaken, maar juist de zaken die voor tweakers de doorslag moeten geven bij een aankoop van een kaart worden in de Tweakers.net review buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
lol ik heb ook een 870gtx :D. Ik ben het helemaal met Dennism eens. Tweakers is volgensmij bezig hun doelgroep te veranderen. Van tweakers naar de meer normale consument. Vandaar ineens alle spotjes op onderandere de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ik heb zojuist mijn Gigabyte 970 Gaming OC'ed en kwam uit op mooie waardes en helemaal stabiel.

Mooi kaartje! :)

Voor mij gevoel kan ik hem zelfs nog verder pushen.

Afterburner settings
Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/v32loz.jpg

Gpuz (Memory clock max = 2000.7 , Fan speed max = 66%)
Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/ff1qaa.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Ferio op 12-10-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
@ ferio. Draaien die settings ook stabiel op furmark met met post-fx & extreme burn in aangevinkt? Ik merk namelijk veel verschil in stabiliteit tussen applicaties. Furmark geeft als 1ste stabiliteits problemen gevolgt door firestrike. Benchmarks als heaven en valley blijven het langst stabiel draaien.
Verder erg mooie clocks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
j0ppie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:30:
@ ferio. Draaien die settings ook stabiel op furmark met met post-fx & extreme burn in aangevinkt? Ik merk namelijk veel verschil in stabiliteit tussen applicaties. Furmark geeft als 1ste stabiliteits problemen gevolgt door firestrike. Benchmarks als heaven en valley blijven het langst stabiel draaien.
Verder erg mooie clocks!
Zal het is met furmark draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:45

Snippertje

Light up your life

Hoe heb je die power limit verhoogd naar 112?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
j0ppie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:30:
Verder erg mooie clocks!
Stabiel. :)

Temperatuur loopt alleen op tot 69 graden en blijft hierop.
Snippertje schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:35:
Hoe heb je die power limit verhoogd naar 112?
Kon ik gewoon aanpassen.

[ Voor 15% gewijzigd door Ferio op 12-10-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Dan heb je een zeer mooi exemplaar te pakken :) Want zo hoog krijg ik die van mij (tot nu toe) nog niet. Hoe kan het dat je power limit boven de 110 hebt gekregen? Ik meende dat alle kaarten daar op gelockt zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
j0ppie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:45:
Dan heb je een zeer mooi exemplaar te pakken :) Want zo hoog krijg ik die van mij (tot nu toe) nog niet. Hoe kan het dat je power limit boven de 110 hebt gekregen? Ik meende dat alle kaarten daar op gelockt zouden zijn?
Ik heb geen idee.. kon dat gewoon intoetsen.. heb er niets aan gedaan.

Heb je ook een Gigabyte?

Het valt me op dat ik ook totaal de ventilatoren niet hoor, vrijwel stil. Met de oude R9 290x was het net een turbine die volop draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Nee ik heb de MSI. Ik kan me niet voorstellen dat je kaart ook constant naar 1600mhz boost als je furmark draait in de bovenstaande settings. Ik merk dat zonder post-fx hij constant naar 1500mhz boost en dat de TDP rond de 80-90 schommeld. Maar zodra ik post-FX aanzet gaat de TDP naar 110~, terwijl de boost nauwelijks aanslaat. Ik heb het gevoel dat de kaart dan zo zwaar word belast dat die niet genoeg power heeft om nog hoger te boosten. de TDP zit namelijk al aan de max van 110%. Ik vind het dan ook jammer dat de power slider niet hoger kan. Hopelijk komt hier nog een mod voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

http://www.overclock.net/...msi-gaming-vs-gigabyte-g1

Leesvoer

When we analyze the results from the zoomed in graph in the above spoiler, it is clear they directly correlate to the allowable tdp/power limit set for each card. The Gigabyte G1 experiences zero throttling in both FS and FSE, only hitting a max power limit of 92%, well below even the default 100% limit, and the G1 card also scores the highest of the three as a result. Both the ASUS and MSI cards experience mild throttling and also exceed their default and max power limit settings. As a result both cards score less, however it is a very minor difference. Out of the three cards the ASUS card experiences the most throttling at these clock settings, which is understandable as the ASUS card also has the lowest max power limit of the three cards (~196w). As the MSI and ASUS cards approach clock speeds higher than 1501mhz, they will continue to throttle due to the power limit even if voltage and temperature requirements are still met safely. The Gigabyte card will however not experience the same issue due to having a much higher power limit available and as explained in the bios analysis.

[ Voor 84% gewijzigd door Thomg op 12-10-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Mooi stukje uitleg:) Er staat ook dat de VRM's van de MSI minder goed gekloelt worden. Helaas kan ik deze niet uitlezen via gpu-z. Echter merk ik wel dat ik minder snel artefacts krijg met een hogere fanspeed. En ik vermoede al dat het kwam door de VRM temps. Zeker weten zal ik het niet.

EDIT:
Ik zit nu te denken. Ik kan wel hopen dat er een hacked bios uitkomt voor de MSI versie die zorgt dat het powerlimit omhoog kan. Maar de VRM's zou ik dan eerst van betere koeling moeten voorzien wil ik hier echt meer resultaten mee willen boeken.

[ Voor 30% gewijzigd door j0ppie op 12-10-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
j0ppie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:20:
Mooi stukje uitleg:) Er staat ook dat de VRM's van de MSI minder goed gekloelt worden. Helaas kan ik deze niet uitlezen via gpu-z. Echter merk ik wel dat ik minder snel artefacts krijg met een hogere fanspeed. En ik vermoede al dat het kwam door de VRM temps. Zeker weten zal ik het niet.

EDIT:
Ik zit nu te denken. Ik kan wel hopen dat er een hacked bios uitkomt voor de MSI versie die zorgt dat het powerlimit omhoog kan. Maar de VRM's zou ik dan eerst van betere koeling moeten voorzien wil ik hier echt meer resultaten mee willen boeken.
Denk 't niet.. voor zover mij bekend: VRM's doen het of doen het niet, en als ze oververhit raken dan poppen ze met als resultaar een dooie kaart.
Die dingen zijn gebouwd om rond 90c te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
VRM's hebben vaak ingebouwde beveiliging. Mijn vorrige kaart klokte zichzelf terug zodra de vrm's de 110graden aanraakte. Kaarten die dit niet hebben kunnen zeker wel freezen op het moment dat ze te heet worden zonder meteen het lootje te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Thomg schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:09:
http://www.overclock.net/...msi-gaming-vs-gigabyte-g1

Leesvoer

When we analyze the results from the zoomed in graph in the above spoiler, it is clear they directly correlate to the allowable tdp/power limit set for each card. The Gigabyte G1 experiences zero throttling in both FS and FSE, only hitting a max power limit of 92%, well below even the default 100% limit, and the G1 card also scores the highest of the three as a result. Both the ASUS and MSI cards experience mild throttling and also exceed their default and max power limit settings. As a result both cards score less, however it is a very minor difference. Out of the three cards the ASUS card experiences the most throttling at these clock settings, which is understandable as the ASUS card also has the lowest max power limit of the three cards (~196w). As the MSI and ASUS cards approach clock speeds higher than 1501mhz, they will continue to throttle due to the power limit even if voltage and temperature requirements are still met safely. The Gigabyte card will however not experience the same issue due to having a much higher power limit available and as explained in the bios analysis.
Loopt hier tijdens Watch Dogs continu stabiel op 1552MHz zonder te throttelen ;)
Ferio schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:16:
Ik heb zojuist mijn Gigabyte 970 Gaming OC'ed en kwam uit op mooie waardes en helemaal stabiel.

Mooi kaartje! :)

Voor mij gevoel kan ik hem zelfs nog verder pushen.

Afterburner settings
[afbeelding]

Gpuz (Memory clock max = 2000.7 , Fan speed max = 66%)
[afbeelding]
Wreed man 1600MHz _/-\o_

Denk dat als we 2 generaties verder zijn de kaarten wel op 2GHz zullen draaien :9~

[ Voor 17% gewijzigd door calsonic op 12-10-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik denk dat we eerder zoals bij CPU dualcores gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
unfor schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:51:
Ik denk dat we eerder zoals bij CPU dualcores gaan zien.
Zou leuk zijn ja quad-, hexa- of octacore gpu's :9~

[ Voor 13% gewijzigd door calsonic op 12-10-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Dat is er al. En we noemen het sli of crossfire. Over het algemeen gaat de clocksnelheid ook neit steeds meer omhoog. Of iig langzaam. Het zijn meer het aantal cuda cores dat word vergroot:)
Vooral in de ogen van game ontwikkelaars zijn meerdere gpu's niet handig. Want ze programmeren tegenwoordig bijna alels crossplatform. Dus zolang consoles hier niet mee gaan werken zullen pc gamers er weinig aan hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door j0ppie op 12-10-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
j0ppie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:52:
Dat is er al. En we noemen het sli of crossfire. Over het algemeen gaat de clocksnelheid ook neit steeds meer omhoog. Of iig langzaam. Het zijn meer het aantal cuda cores dat word vergroot:)
De snelheid gaat ook met iedere generatie omhoog hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Maar goed, conclussie is dus dat mijn kaart tot 1530 kan. Misschien nog iets meer. Maar het TDP houd het soms wat tegen waardoor de kaart zich terug kan klokken. Geheugen krijg ik niet heel hoog helaas. Rond de +350-400. Opzich allemaal niet heel slecht dus. Maar zeker geen winnend lot uit de sillicon lottery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Heb hem hier nog nooit hoger als 105% gezien - wat wel zou kunnen schelen voor een nog hogere clocksnelheid is het voltage naar 1,3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Draai furemark maar eens met post-fx en extreme burn in aangevinkt. max anti aliasing. Ik verwacht dat bij een game als metro je kaart ook wel throttled. Het hangt zegmaar van de applicatie af. Wat is de ASIC score van je kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Asic is 78,6% van mijn kaart.
Heb Metro 2033 en Metro Last Light ook al als test gebruikt maar blijft continu stabiel op boost snelheid draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik ben nog even wat wezen tweaken zit nu op
+87 voltage
110% powerlimit
+209 core clock (1550 boost)
+375 memory clock (3881mhz)

Met alle settings standaard in nvidia control panel een firestrike run gedaan P11214
http://www.3dmark.com/3dm/4342058
Dit icm 2600K @ 4.5ghz 16gbram 1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Als ik +209 op de core doe kom ik uit op een boost van 1575MHz blijft dan alleen niet stabiel draaien jammer genoeg

Net ff Furmark geprobeerd, ondanks dat ik het eigenlijk een onrealistische belasting vind, en dan throtteld hij idd wel en komt dan op max 115,2%

[ Voor 38% gewijzigd door calsonic op 12-10-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Wordt Furmark nog aangeraden om te draaien ja? Ik ben ermee gestopt toen ik tijdens de AMD HD79xx generatie enkele berichten las op diverse overclock sites over het feit dat Furmark kaarten zou opblazen op settings die met andere stabiliteitstest programma's volledig safe waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

j0ppie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:52:
Vooral in de ogen van game ontwikkelaars zijn meerdere gpu's niet handig. Want ze programmeren tegenwoordig bijna alels crossplatform. Dus zolang consoles hier niet mee gaan werken zullen pc gamers er weinig aan hebben.
Ik geloof zelfs dat er enkele kaarten waren die dual waren, dus 2 x de grafische chip op 1 kaart gebouwd. Geen idee welk type/merk. Maar nog steeds iets anders als dualcore :)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
j0ppie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:51:
Ik ben nog even wat wezen tweaken zit nu op
+87 voltage
110% powerlimit
+209 core clock (1550 boost)
+375 memory clock (3881mhz)

Met alle settings standaard in nvidia control panel een firestrike run gedaan P11214
http://www.3dmark.com/3dm/4342058
Dit icm 2600K @ 4.5ghz 16gbram 1600
Met mijn eerder geposte settings kom ik uit op 11972 , niet slecht denk ik.

MIjn core clock blijft overigens bij firestorm maar tot 1323 en geheugen op 1970. Andere benchmarks pakken wel de volle 1601mhz, 2008... raar.

[ Voor 14% gewijzigd door Ferio op 12-10-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Kijk eens tijdens zo'n firestrike run in GPU-Z wat je TDP doet. Misschien throtteld die wel. 11972 is idd een mooie score. Wat voor CPU heb je ernaast? Eigenlijk vind ik het maar onhandig dat de meeste mensen ind ie topic firestrike scores vergelijken:P gezien feit dat de CPU er grote invleod op heeft. Ook als is de CPU helemaal geen bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
j0ppie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 19:15:
Kijk eens tijdens zo'n firestrike run in GPU-Z wat je TDP doet. Misschien throtteld die wel. 11972 is idd een mooie score. Wat voor CPU heb je ernaast? Eigenlijk vind ik het maar onhandig dat de meeste mensen ind ie topic firestrike scores vergelijken:P gezien feit dat de CPU er grote invleod op heeft. Ook als is de CPU helemaal geen bottleneck.
I5 2500k @ 4.8ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Mijn powerlimit bij MSI afterburner kan tot 122%. Dat verschilt dus gewoon ruimschoots per kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
euhm nee? Alle msi kaarten zitten op 110% max. Dit is wel vreemd! Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
j0ppie schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:00:
euhm nee? Alle msi kaarten zitten op 110% max. Dit is wel vreemd! Iemand enig idee?
Misschien verschil tussen 970 en 980? Ik kan 'm iig opschroeven tot 122%, mij hoor je niet klagen :p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Aah dat zou heel goed kunnen:) Die heeft natuurlijk sowieso wat meer stroom nodig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kepler bios tweaker
laat wss niet toe om tdp limiet op te schroeven
mijn 780L staat op 500 watt ; )
En is nog te weinig

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Ik zag net wat users die een EVGA superclocked hebben. De core op +150 gezet en geheugen op +300 en daarbij een temperatuur halen van 84c...

Blij dat ik de Gigabyte hebt gehaald zeg.. haal net de 67c met +210 op de core en +500 op het geheugen op 50% fan speed.

Thanks he Thomg! :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Ferio op 13-10-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Ik ben vandaag beetje begonnen met kijken tot hoever mijn kaart komt.

Tot nu toe stabiel op

1531 core (+190)
1976 mem (+450)
max 71 graden

Fan speed is niet hoger gegaan dan 58%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 15:03
Hallo

Ik ben aan het overwegen om een GTX 970 te kopen.

Op dit moment heb ik geen videokaart, ik gebruik deze op men CPU nl. een HD4600.(core i5 4460)

raar maar waar Dirt 3 & Watch Dogs draaien gewoon, beiden op 1280x720 low detail natuurlijk.

Ik zit wel met een ITX case, nl. de coolermaster Elite 120 Advanced dus veel airflow heb ik niet.

Welke kaart raden jullie mij aan? De kaart overklokken zal ik niet doen.

Mvg

Greg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Greg1983 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 16:07:
Hallo

Ik ben aan het overwegen om een GTX 970 te kopen.

Op dit moment heb ik geen videokaart, ik gebruik deze op men CPU nl. een HD4600.(core i5 4460)

raar maar waar Dirt 3 & Watch Dogs draaien gewoon, beiden op 1280x720 low detail natuurlijk.

Ik zit wel met een ITX case, nl. de coolermaster Elite 120 Advanced dus veel airflow heb ik niet.

Welke kaart raden jullie mij aan? De kaart overklokken zal ik niet doen.

Mvg

Greg
Als ik de site mag geloven past alles!
http://www.coolermaster.c...i-itx/elite-120-advanced/
De gigabyte is 312mm en die zit nog ruim onder de 343mm.
Ferio schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:56:
Ik zag net wat users die een EVGA superclocked hebben. De core op +150 gezet en geheugen op +300 en daarbij een temperatuur halen van 84c...

Blij dat ik de Gigabyte hebt gehaald zeg.. haal net de 67c met +210 op de core en +500 op het geheugen op 50% fan speed.

Thanks he Thomg! :-)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Geen airflow lijkt me geen probleem voor een 970. Het is 1 van de koelste kaarten die ik ooit gehad heb. Zeker als je niet overklokt zou hitte geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greg1983
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 15:03
Dus qua merk speelt het geen rol.

Bij Komplett.be krijgen ze de MSI Gaming G4 pas over 2 dagen terug binnen.

Mss dan toch gaan voor de MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Aankoopadvies hoort thuis in het Componenten Aankoopadvies forum, niet hier a.u.b..
Zie het beleid aldaar mocht je er een topic willen openen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
j0ppie schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:29:
Geen airflow lijkt me geen probleem voor een 970. Het is 1 van de koelste kaarten die ik ooit gehad heb. Zeker als je niet overklokt zou hitte geen probleem zijn.
Zeker een koel kaartje is hier momenteel 28 graden en passief gekoeld :)
Zelfs overklokt heb ik hem tijdens benchmarks nog niet boven de 65 graden gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door calsonic op 13-10-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
calsonic schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:46:
[...]

Zeker een koel kaartje is hier momenteel 28 graden en passief gekoeld :)
Zelfs overklokt heb ik hem tijdens benchmarks nog niet boven de 65 graden gehad.
Kan zelfs best zijn dat je op de standaardclocks zelfs een lagere voltage kan zetten.
Hogere Clockfrequenties generen veel minder hitte dan voltages.

Dus voor de echte freaks kan je zelfs eens proberen om zo laag mogelijk voltage te halen op de standaardclocks van je kaart of de opgegeven van Nvidia.

Ik kon tot -100 gaan in Msi afterburner maar sinds ik er een waterkoeling op geplaatst heb is het op die instelling onstabiel -75 zou vermoedelijk wel lukken.

Scheelt een hoop warmte als je koelingsmogelijkheden beperkt zijn.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb m'n Asus Strix 970 binnen en man man wat een leuk kaartje! Slechts een 8pin power connector en nooit hoorbaar. Zelfs tijdens benchmarks draait de fan maximaal op 35% (incl OC). Ik heb ook Fire Strike even getest met twee videokaarten.

i5 4690K @ 4.6 Ghz, 1.275v (Stock is 3.5 Ghz)
MSI 780 GTX Stock score: 8707
Asus 970 GTX Stock score: 9213

MSI 780 GTX +125c, +300m, +9mv, 100%, score: 9600

Asus 970 GTX +100c, +250m, +10mv, 100%, score: 9894
Asus 970 GTX +100c, +250m, +10mv, 110%, score: 10091
(Zelfde OC waarden, alleen power limit naar 110%. Hij throttelde hier dus)
Deze kan nog naar de 120% in Afterburner

CPU is idle 34 graden en wordt maximaal 65 graden.
780 GTX behaalde max 70 graden en de 970 GTX 68 graden.
Echter is de Asus 970 GTX totaal niet hoorbaar :)

Dit waren even snel wat testjes maar ik moet nog uitgebreid de overclockmogelijkheden testen!
Ik wilde gewoon even de 10k barrière passeren :D

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 13-10-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:08
Over een paar dagen toch maar dat Gigabyte kaartje in huis halen...

Of?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stin00

mag ik vragen welke frequentie dat is van de 780L ? ik gok +- 1230 boost
dan zit je ongeveer aan de max van de 780L want ik geraak zonder of weinig extra voltage aan 1242/57 Mhz

1280 lukt nog maar is weinig stabiel op gelijk welke voltage en ik vrees dat ik op de harde muur zit want 1306 is verre het maximum ook al steek ik er 1.35 mV op met 500 watt verbruik (alleen kaart) tot gevolg >:) 8)

En kort gezegd die 970 kan wel +150 op core

onder 1500 Mhz = :|
1500-1550 :)
1550-1600 >:)
1600+ _/-\o_ :9~ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als iemand problemen heeft met TDP limiet bij overclocken dus niet boven de 110% kan.
kan mss eens proberen z'n bios te tweaken met kepler bios tweaker 1.27 in sectie powertable.

Ik kan de waardes aanpassen maar de waardes die vermeld worden in 970/980 bios van msi lijken wel aan de rare kant , dus ben ik zeker niet verantwoordelijk voor schade die daaruit voorkomt maar normaal gezien kan er weinig fout gaan althans de kaart zal niet beschadigd zijn alleen je bios zal corrupt zijn en wss op de post blijft hangen tenzij je echt idiote waardes gaat aannemen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
nvidia666 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:11:
Stin00

mag ik vragen welke frequentie dat is van de 780L ? ik gok +- 1230 boost
dan zit je ongeveer aan de max van de 780L want ik geraak zonder of weinig extra voltage aan 1242/57 Mhz

1280 lukt nog maar is weinig stabiel op gelijk welke voltage en ik vrees dat ik op de harde muur zit want 1306 is verre het maximum ook al steek ik er 1.35 mV op met 500 watt verbruik (alleen kaart) tot gevolg >:) 8)

En kort gezegd die 970 kan wel +150 op core

onder 1500 Mhz = :|
1500-1550 :)
1550-1600 >:)
1600+ _/-\o_ :9~ :+
Haha ik heb eigenlijk geen idee want ik heb de kaart gisteren verkocht!
Ik had hem nooit overgeclockt en nu maar gewoon wat ingesteld, kaart deed helemaal niet moeilijk.
Ik zou dus helaas niet weten wat het maximum van m'n kaart was :(

Bios flashen van je GPU is overigens wel wat riskant maar uiteraard wel mogelijk. Ik zou dit wel via USB stick in 'dos' proberen te doen en zeker niet vanuit Windows (Om problemen te voorkomen).

Ik kan de Asus Strix 970GTX overigens op 120% power limit zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door je eigen bios op te slaan en tweaken en flashen met nvflash in Windows en boeltje heropstarten kan er maar zeer weinig misgaan en al helemaal dat je hem hardwarematig beschadigd
die kans is bijna onbestaande Door allerlei beveiligingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Zijn er hier ook al mensen die hem van waterblokje voorzien hebben?

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
offtopic:
Nee, maar zat er wel om te twijfelen om er een bureau omheen te bouwen; maar je was me voor :p

Ik krijg sinds ik mn 970 heb geinstaleerd ongeveer een BSOD per dag; nog geen tijd/zin gehad om te troubleshooten want die BSODs kwamen altijd ongelegen, dus moest ik snel weer rebooten! Iemand hier last van (Clean Windows install, drivers laatste stable versie)?

Gok dat het in mn RAM zit, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Laatst online: 21:40
Zijn er al meer details bekend over de mainstream & low-end GraKa's in de 900 serie?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Las ergens dat de 960 volgende maand uit zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
pryth schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:17:
offtopic:
Nee, maar zat er wel om te twijfelen om er een bureau omheen te bouwen; maar je was me voor :p

Ik krijg sinds ik mn 970 heb geinstaleerd ongeveer een BSOD per dag; nog geen tijd/zin gehad om te troubleshooten want die BSODs kwamen altijd ongelegen, dus moest ik snel weer rebooten! Iemand hier last van (Clean Windows install, drivers laatste stable versie)?

Gok dat het in mn RAM zit, maar toch.
Geen BSOD.

Wel moeite met opstarten in Surround op 3 HD schermen. Gaat met erg veel pijn en moeite en kost wat reboots. Schijnt vaker voor te komen en ligt ergens in de drivers. Sluit ik eerst Surround af, dan is er weer geen probleem bij het opstarten.

Verder is ook afsluiten 9 van de 10x geen feest. PC sluit wel de schermen af, maar blijft aan staan. Moet hem via de powerbutton uitzetten. Jammere is wel, dat ik vroeger door op enter te drukken mijn PC aan kon zetten. Dat zit er dus niet meer in als ik hem 'hard' uitzet. Maar ja, het zou geen stuk elektronica zijn als het in 10% van de gevallen wel gewoon goed gaat. 8)7

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
calsonic schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:59:
Las ergens dat de 960 volgende maand uit zal komen.
Hij zou deze maand komen. Maar geruchten zeggen pas in 2015. 970 doet het zo goed dat nvidia nog even geld wil vangen. Altans dit word gedacht:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
De x6x kaart is waar het echte gevecht om de verkoopcijfers plaats vind. Het is de "high end van de mainstream" en op dit gebied wordt zwaar gevochten met AMD.

Dus ik kan wel ergens begrijpen dat Nvidia nog even wacht met hun sterkste troef in te zetten.

Qua prestaties moet de GTX 960 tussen de GTX 770 en GTX 780 komen te liggen en die laatste 2 zijn fors duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
omdat de x6x serie altijd een aantrekkelijk prijskaartje dient te hebben. Dit was tenminste altijd zo. Is het inderdaad niet handig om nu zo'n snelle kaart zo goedkoop aan te bieden. AMD heeft ook aangegeven dat hun prijsverlaging tijdelijk is om de grote hoeveelheid kaarten weg te werken. Natuurlijk zou AMD permanent kunnen zakken met de prijzen naar een punt waarop het nog steeds de aantrekkelijkere chip is. En kan nvidia meteen de 960 releasen om het gevecht aan te gaan. Maar Ze willen beide ook marges overhouden. Ik ben het alleen niet met je eens dat amd het gevecht niet aan gaat in het hogere sigment. De 290x en zeker de 290 zijn nog steeds hele snelle chips zeker op hogere resoluties. Op 4K is de 290x zelfs de snelste kaart in veel gevallen. Vooral als je kijkt naar minimale framerate doet die het erg goed door de grote geheugenbus. De 970 is echter voor de meeste mensen op 1080/1440p de beste kaart van het moment. Goedkoop/snel stil en erg zuinig.
Ik vind het wel aanlokkelijk om mijn 970 in SLI te zetten. Maar ik zie er toch vanaf omdat AMD in maart al met hun 300 series schijnt te komen. En ik denk dat nvidia niet veel later met hun GK210 komt.

[ Voor 9% gewijzigd door j0ppie op 14-10-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
j0ppie schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:46:
Maar ik zie er toch vanaf omdat AMD in maart al met hun 300 series schijnt te komen. En ik denk dat nvidia niet veel later met hun GK210 komt.
In maart "al".. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Dat is een halfjaar verder en ben benieuwd of ze niet weer met een relabel van GPU's komen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik denk het niet. Volgensmij waren ze ook al bezig met een nieuwe architectuur. Maar ik denk dat ze wel in 1x alles eruit gooien. En niet eerst een kleinere chip. Adners hadden ze dat nu moeten doen. En dat zou dan inhouden dat AMD in wijze een generatie overslaat. Maar ze moeten wel met een stuk zuinigere chips komen. Want het is echt absurt hoe zuinig de 970&980 zijn qua prestatie/stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Gezien de geschiedenis met cpu's en gpu's van ati/amd zie ik dat niet zo snel gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ze hoeven ook niet een zuinigere chip te maken. Als het maar een verbetering word. Als ze ergens tussen de r9 290 en de 970 in gaan zitten hebben mensen er geen problemen mee verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 21:43
j0ppie schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:45:
Ze hoeven ook niet een zuinigere chip te maken. Als het maar een verbetering word. Als ze ergens tussen de r9 290 en de 970 in gaan zitten hebben mensen er geen problemen mee verwacht ik.
Je bedoelt stroomverbruik?
Ik ben ben geen AMD fanboy,maar de 290 die ik vanaf december heb(Ik heb er wel een andere koeler op gezet)werkt nu al meer als een half jaar zonder problemen.
En was voor het uitbrengen van de 970 de beste kaart om te kopen.
Als je nu een nieuwe gpu zou kopen ben je gek als geen 970 koopt maar ga je met een lager budget zoeken dan kan je voor ongeveer 200 euro een non reference 290 kopen op v&a en weet ik zeker dat je niet teleur wordt gesteld.
Dus al zou amd een betere gpu maken als 290(x) doen ze gewoon weer mee.

[ Voor 44% gewijzigd door maus3142 op 15-10-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maus3142 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:56:
[...]

Je bedoelt stroomverbruik?
Ik ben ben geen AMD fanboy,maar de 290 die ik vanaf december heb(Ik heb er wel een andere koeler op gezet)werkt nu al meer als een half jaar zonder problemen.
En was voor het uitbrengen van de 970 de beste kaart om te kopen.
Als je nu een nieuwe gpu zou kopen ben je gek als geen 970 koopt maar ga je met een lager budget zoeken dan kan je voor ongeveer 200 euro een non reference 290 kopen op v&a en weet ik zeker dat je niet teleur wordt gesteld.
Dus al zou amd een betere gpu maken als 290(x) doen ze gewoon weer mee.
Als ze weer een 300 watt kachel gaat uitbrengen die meer verbruikt en hitte genereert
gaan ze wss niet veel meer verkopen tenzij de prestaties veel beter zijn of een interessante prijs hebben

De toon is vast gezet Door nvidia qua stroomverbruik in het high end segment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nvidia666 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:49:
[...]

Als ze weer een 300 watt kachel gaat uitbrengen die meer verbruikt en hitte genereert
gaan ze wss niet veel meer verkopen tenzij de prestaties veel beter zijn of een interessante prijs hebben

De toon is vast gezet Door nvidia qua stroomverbruik in het high end segment
De high-end GPU moet nog komen en zal gewoon weer zo rond/richting de 300W gaan. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 21:43
Ik ben het met je eens dat de stroomverbruik te hoog is,wat ik wel denk dat al zou AMD er nooit een reference koeler op hebben gebouwt en de Msi,Asus en Sapphires van deze wereld hun gang hebben laten gaan door een kaart te bouwen die niet trotlet door slechte koeling,de discusie over stroomgebruik een stuk minder zou zijn.
En deze 9xx mischien 30%meer prestatie zou leveren met mischien wel 30/40% meer stroom verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GTX 980ti komt op 250watt uit met 20 % meer prestaties dan de gtx980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:02:
GTX 980ti komt op 250watt uit met 20 % meer prestaties dan de gtx980.
Heb je een bron? Dit lijkt me helemaal niet aannemlijke dat er een 980ti aan komt.... De 900 series is de opvolger van de 680gtx. En er was ook geen 680ti. We hebben het hier over de kleinere GM204 chip. Dus ik vraag me sterk af of deze informatie niet uit je duim is gezogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0ppie schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:17:
[...]

Heb je een bron? Dit lijkt me helemaal niet aannemlijke dat er een 980ti aan komt.... De 900 series is de opvolger van de 680gtx. En er was ook geen 680ti. We hebben het hier over de kleinere GM204 chip. Dus ik vraag me sterk af of deze informatie niet uit je duim is gezogen.
Ja ik zuig het uit mijn duim.
http://www.game-debate.co...er%20Than%20Titan%20Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Die chip zal waarschijnlijk geen 980ti heten:) Maar een hele nieuwe serie vormen. Maar dat is puur gebaseerd op het verleden:P Nvidia kan natuurlijk doen wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Laatst online: 09-09 17:35
Ik wil een 980 kopen maar mijn enige twijfel is of mijn i5 2500k (geclocked naar 4.5 ghz) een bottleneck zal zijn?
Matthias87 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:13:
[...]

Geen bottleneck. Heb zelf vrijdag mijn GTX580 vervangen door een GTX980.

Heb een i5 2500k op 4.6 ghz. Draait als een zonnetje.
edit: thanks

[ Voor 54% gewijzigd door dannbla op 15-10-2014 11:33 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Een paar pagina's terug waren mensen met een 920 i7 die zeiden dat hun cpu geen bottleneck vormde op een 970gtx. Je firestrike score zal wat lager uitvallen. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat die cpu geen bottleneck vormt voor een 980. Hoewel je qua prijs/prestatie misschien beter een 970 zou kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
j0ppie schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:32:
Een paar pagina's terug waren mensen met een 920 i7 die zeiden dat hun cpu geen bottleneck vormde op een 970gtx. Je firestrike score zal wat lager uitvallen. Maar ik weet eigenlijk wel zeker dat die cpu geen bottleneck vormt voor een 980. Hoewel je qua prijs/prestatie misschien beter een 970 zou kunnen overwegen.
Hmm grote twijfel hierover inderdaad. Keuzes, keuzes! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Als het geld geen probleem is zou ik voor de 980 gaan. Maar als je op je centen zit. Is de 970 de betere keuze. Met een beetje OC zit je zo op de prestaties van een stock 980.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
j0ppie schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:44:
Als het geld geen probleem is zou ik voor de 980 gaan. Maar als je op je centen zit. Is de 970 de betere keuze. Met een beetje OC zit je zo op de prestaties van een stock 980.
Hoe graag ik het ook zou willen, kan ik niet eeuwig op mijn 2500k teren :P.
Ik denk dat ik dan toch voor de 970 ga. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik denk dat je er langer op kunt teren als dat je zelf denkt. :) De snelheid winst van de nieuwere generaties is echt minimaal. En zeker op 4.5GHZ doet je 2500k niet onder voor niet OC 4000 series cpu's. Iig vormen geen van beide een bottleneck. Zoals ik al zei mensen met de 1ste generatie i7 cpu's zeggen geen bottleneck te ervaren icm een 970gtx. En als directx 12 echt zo veel belovend is dan kun je nog langer mee met je huidige CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Dat Nvidia eventueel nog een 980Ti achter de hand heeft, zal me niets verbazen.
Ze hebben een sterke troef ingezet, maar je moet altijd een troef achter de hand houden.

Dat was destijd ook de reden van de release van GTX Titan. AMD had Nvidia toen stevig op achterstand gezet en de Titan was, naar mijn mening, een "sprong van een kat in het nauw".

Verder vraag ik me stiekem af of de entry GT920/GT930 al de power heeft om de 9800GT / GTX te evenaren of te verslaan. Want met de huidige entry kaarten halen dat zelfs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_Jeff schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:23:
Dat Nvidia eventueel nog een 980Ti achter de hand heeft, zal me niets verbazen.
Ze hebben een sterke troef ingezet, maar je moet altijd een troef achter de hand houden.

Dat was destijd ook de reden van de release van GTX Titan. AMD had Nvidia toen stevig op achterstand gezet en de Titan was, naar mijn mening, een "sprong van een kat in het nauw".

Verder vraag ik me stiekem af of de entry GT920/GT930 al de power heeft om de 9800GT / GTX te evenaren of te verslaan. Want met de huidige entry kaarten halen dat zelfs niet.
Hwi heeft eens een bericht geplaatst dat MSI wacht met hun lightning kaart uit te brengen omdat ze niet willen dat die voorbij gestoken word Door een betere kaart

BV 980L en dan komt er een 980ti uit dat scenario willen ze vermijden dus vermoed ik ook dat nvidia nog een kaart achterhoud

Vermoedelijk zal die maar pas uitkomen als antwoord op amd hun 300 series dus ergens februari maart 2015

Een 980ti lightning en ben meteen verkocht en klaar voor 4K :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
nvidia666 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

Hwi heeft eens een bericht geplaatst dat MSI wacht met hun lightning kaart uit te brengen omdat ze niet willen dat die voorbij gestoken word Door een betere kaart

BV 980L en dan komt er een 980ti uit dat scenario willen ze vermijden dus vermoed ik ook dat nvidia nog een kaart achterhoud

Vermoedelijk zal die maar pas uitkomen als antwoord op amd hun 300 series dus ergens februari maart 2015

Een 980ti lightning en ben meteen verkocht en klaar voor 4K :)
Denk alsnog wel SLI minimaal voor fatsoenlijke fps op 4k.
Pagina: 1 ... 7 ... 45 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid van de 980ti, zie [nVidia GeForce GTX 980Ti] Levertijden & beschikbaarheid.