Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik heb een e-mail naar EVGA gestuurd, en ik kan mijn 970 upgraden naar een 980 voor 50% bijbetaling. Perfecte service dus bij EVGA. Daarbij kan ik via hun website ook nog iets van 10 jaar garantie krijgen geloof ik.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:07
Koninkje schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:19:
Ik heb een e-mail naar EVGA gestuurd, en ik kan mijn 970 upgraden naar een 980 voor 50% bijbetaling. Perfecte service dus bij EVGA. Daarbij kan ik via hun website ook nog iets van 10 jaar garantie krijgen geloof ik.
Wow dat klinkt goed, misschien moet ik dan ook maar eens een email sturen naar Asus.. Wat heb je naar EVGA gestuurd? Zou je dat mailtje zonder bv persoonlijke aanhef en of afsluiting hier willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

MetalSonic schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:49:
[...]

Wow dat klinkt goed, misschien moet ik dan ook maar eens een email sturen naar Asus.. Wat heb je naar EVGA gestuurd? Zou je dat mailtje zonder bv persoonlijke aanhef en of afsluiting hier willen zetten?
Natuurlijk!

Dear sir/madam,

Recently I found out that my GTX 970 4GB FTW doesn't quite use the full 4GB's of VRAM. I have this card for about 3 months now, and I am in need of a card that uses the full 4GB of VRAM. I constantly find myself having enormous amounts of stuttering when playing certain games. After some research, I found out that this is because of the wellknown 3,5GB VRAM problem in use by Nvidia cards. This is only the problem with 970 cards. So I'm wondering, is there a possibility that I can somehow trade my 970 for a GTX 980 graphics card?
I look forward hearing from you.

Yours faithfully,

-knip-

En toen kreeg ik een mailtje terug waarin benchmarks werden vermeld en framerates etc, en ik kan elk moment mijn GTX 970 FTW laten upgraden voor een GTX 980 EVGA versie naar keuze, ik moet wel het verschil betalen. Maar door te onderhandelen hoef ik maar 50% bij te betalen. Dus ik ben nu even aan het sparen (lees: werken) om binnenkort te upgraden naar een GTX 980 :9~

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Koninkje schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:01:
[...]

Natuurlijk!

Dear sir/madam,

Recently I found out that my GTX 970 4GB FTW doesn't quite use the full 4GB's of VRAM. I have this card for about 3 months now, and I am in need of a card that uses the full 4GB of VRAM. I constantly find myself having enormous amounts of stuttering when playing certain games. After some research, I found out that this is because of the wellknown 3,5GB VRAM problem in use by Nvidia cards. This is only the problem with 970 cards. So I'm wondering, is there a possibility that I can somehow trade my 970 for a GTX 980 graphics card?

Yours faithfully,

-knip-

En toen kreeg ik een mailtje terug waarin benchmarks werden vermeld en framerates etc, en ik kan elk moment mijn GTX 970 FTW laten upgraden voor een GTX 980 EVGA versie naar keuze, ik moet wel het verschil betalen. Maar door te onderhandelen hoef ik maar 50% bij te betalen. Dus ik ben nu even aan het sparen (lees: werken) om binnenkort te upgraden naar een GTX 980 :9~
Zo hey, gaaf zeg. En dan moet je hem direct naar EVGA sturen? je had hem daar besteld? Hoe heb je verder onderhandeld? 50% bijbetalen voor een gtx 980 is natuurlijk wel heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

MetalSonic schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:14:
[...]

Zo hey, gaaf zeg. En dan moet je hem direct naar EVGA sturen? je had hem daar besteld? Hoe heb je verder onderhandeld? 50% bijbetalen voor een gtx 980 is natuurlijk wel heel gaaf!
Ik ga hem binnenkort inderdaad opsturen naar EVGA Benelux, en al het contact plus administratie gaat via de mail. :D
Zo zie je maar weer; "nee heb je, ja kun je krijgen"

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-10 10:54
Koninkje schreef op zondag 01 maart 2015 @ 21:25:
[...]

Ik ga hem binnenkort inderdaad opsturen naar EVGA Benelux, en al het contact plus administratie gaat via de mail. :D
Zo zie je maar weer; "nee heb je, ja kun je krijgen"
Ik heb helaas een andere ervaring. Ze konden mij ook een upgrade geven, maar naar 1 versie 599 dollar terwijl er goedkopere staan op hun site die beter presteren. Tevens vragen ze de volle mep en geen 50% korting.

Daarom heb ik hem maar naar Alternate gestuurd om te kijken wat die voor mij kunnen doen. Anders ga ik maar kijken of ik een zelfde deal alsnog kan kijgen bij EVGA als Alternate "niks" kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

[...]

Natuurlijk!

Dear sir/madam,

Yours faithfully,

-knip-

Als ik heel eerlijk ben geloof ik niet dat je er 50% af hebt kunnen krijgen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Deem schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:22:
[...]

Als ik heel eerlijk ben geloof ik niet dat je er 50% af hebt kunnen krijgen.
Ze kwamen met het aanbod om eerst volledig het verschil te moeten bijbetalen, maar omdat ik voor 50 euro de 10 jaar garantie erbij heb aangeschaft, heb ik het op een "oh ik ben al zo lang vast klant blabla" gegooid. En toen kwamen ze met het aanbod om dan 50% bij te betalen, dus eigenlijk betaal ik 50 euro + 50%.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Woot, knoop ook doorgehakt en ook lid geworden van groene kamp.

340€voor nieuwe Galax 970 EXOC Black Edition inc. levering :D

En nu maar wachten op levering.. ^^

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Julios schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:56:
Ik heb ook een GTX970 gekocht en ik ga hem vandaag terug sturen naar Alternate. Ik kreeg een zelfde reactie als jij.

Ik vond het ook een vreemde reactie en Ik zal zien wat er gebeurt.
al iets gehoord van Alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
MetalSonic schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:32:
[...]

al iets gehoord van Alternate?
Gisteren het bericht gehad dat ze de kaart hebben ontvangen |:( . Dit is een standaard mailtje denk ik, dus vandaag afwachten.

Edit: Ze hebben zonder te overleggen of andere voorstellen het geld gewoon terug gestort.
Ik moet zeggen dit is ook een prima oplossing! Had liever gehad dat ze eerst hadden overlegd :> .

[ Voor 25% gewijzigd door Julios op 03-03-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Julios schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:14:
[...]

Gisteren het bericht gehad dat ze de kaart hebben ontvangen |:( . Dit is een standaard mailtje denk ik, dus vandaag afwachten.

Edit: Ze hebben zonder te overleggen of andere voorstellen het geld gewoon terug gestort.
Ik moet zeggen dit is ook een prima oplossing! Had liever gehad dat ze eerst hadden overlegd :> .
Ah mooi dan, had je er nog een begeleidende brief bij gedaan?

Ik denk dat ik morgen maar eens mijn kaart op stuur, even duimen dat ik ook mijn geld terug krijg en dan de gtx 980 bestellen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
[...]

Natuurlijk!

Dear sir/madam,

Yours faithfully,

-knip-

EVGA heeft altijd toch al het stepup programma gehad? Zie http://www.evga.com/support/stepup/ . Moet je alleen binnen 90 dagen doen. Wat voor meerprijs bieden zie via die pagina aan jou aan?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

sdk1985 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:01:
[...]

EVGA heeft altijd toch al het stepup programma gehad? Zie http://www.evga.com/support/stepup/ . Moet je alleen binnen 90 dagen doen. Wat voor meerprijs bieden zie via die pagina aan jou aan?
Ik heb dus het voordeel dat ik het niet binnen 90 dagen hoef te doen, en je moet via het step-up programme het verschil bijbetalen.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
Koninkje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:04:
[...]

Ik heb dus het voordeel dat ik het niet binnen 90 dagen hoef te doen, en je moet via het step-up programme het verschil bijbetalen.
Mja je zei about 3 months ago en 50% korting op de upgrade. Maar ik vroeg me af of ze je niet een beetje voor de gek houden met je een plezier doen. Om dat te checken moet je even bij setup kijken wat je normaal betaalt :*) .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 16:20

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Wat is eigenlijkk de reden dat van alle kaarten uit de GTX 900 serie alleen de 980 met een zogenaamde "reference koeler" komt en bijvoorbeeld de 970 en 960 niet ?

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Die referentie cooler is nogal prijzig om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 16:20

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

unfor schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:04:
Die referentie cooler is nogal prijzig om te maken.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind persoonlijk de koelers op de 970 en 960 echt niet mooi en zou best bereid zijn om iets meer geld uit te moeten geven voor de in mijn ogen betere en mooiere "reference koeler"

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
JoeCool schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 18:53:
Wat is eigenlijkk de reden dat van alle kaarten uit de GTX 900 serie alleen de 980 met een zogenaamde "reference koeler" komt en bijvoorbeeld de 970 en 960 niet ?
De 970 is wel te krijgen als refrence, in america liggen ze gewoon in de winkels. De 960 is een ander verhaal, vanwege het een "budget" kaart is krijg je daar bij de zwart plastic refrence cooler die ook op de 760 en de 660 zaten. Niet iets om aan te raden vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derck0509
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-05-2023
Ik heb de 970 heerlijk stil vergelijken mijn oiude amd 7990.

Dit had misschein wel 2 gcpu's maar ik mis niks.

Ja de herrie van die kaart als kiespijn :p

Ik bouw aan Fast Furious scooters en Scooteronderdelenshop of Ikbensieraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-10 15:48
Zijn er 9xx kaarten die Thunderbolt (Apple Cinema Display) ondersteunen? Al wat Gegoogled maar mijn Cinema Display verkopen zal denk ik de enigste optie worden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
SanderH_ schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 00:31:
Zijn er 9xx kaarten die Thunderbolt (Apple Cinema Display) ondersteunen? Al wat Gegoogled maar mijn Cinema Display verkopen zal denk ik de enigste optie worden..?
kennis van mij gebruikt 2 cinemadisplays met een 780 dus ik denk dat de 9xx dat ook wel kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
theuberdude14 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 00:39:
[...]

kennis van mij gebruikt 2 cinemadisplays met een 780 dus ik denk dat de 9xx dat ook wel kunnen
Er zijn nogal wat verschillende uitvoeringen van die dingen. Ben je zeker dat het om Thunderbolt gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
SanderH_ schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 00:49:
[...]

Er zijn nogal wat verschillende uitvoeringen van die dingen. Ben je zeker dat het om Thunderbolt gaat?
Dat is een goede vraag, volgensmij heeft de displayport versie. Misshien kun je een active displayport naar thunderbolt adapter gebruiken maar daar kunnen andere misshien een betere tip over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
MetalSonic schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:50:
[...]

Ah mooi dan, had je er nog een begeleidende brief bij gedaan?

Ik denk dat ik morgen maar eens mijn kaart op stuur, even duimen dat ik ook mijn geld terug krijg en dan de gtx 980 bestellen :9
Nee niks meegstuurd behalve de documenten die benodigd waren(Kreeg een mail met info van Alternate)
Geld is inmiddels op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Julios schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:27:
[...]

Nee niks meegstuurd behalve de documenten die benodigd waren(Kreeg een mail met info van Alternate)
Geld is inmiddels op mijn rekening.
Net ook de mijne maar aangetekend verstuurd, je zal net zien da iemand je kaart weggrist bij zo'n postkantoortje ;( ....

Nu dus duimen dat ik m'n geld terug krijg :) . Moet je btw als je van de 970 naar de 980 gaat ook je drivers verwijderen van de 970? of synchroniseert dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julios
MetalSonic schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:29:
[...]

Net ook de mijne maar aangetekend verstuurd, je zal net zien da iemand je kaart weggrist bij zo'n postkantoortje ;( ....

Nu dus duimen dat ik m'n geld terug krijg :) . Moet je btw als je van de 970 naar de 980 gaat ook je drivers verwijderen van de 970? of synchroniseert dat automatisch?
Haha zal je net zien :P

Hoop voor je dat ze net zo omgaan als met mijn case.
Het kan geen kwaad om de drivers te schonen bij een eventuele upgrade/downgrade. Het wordt vaak zelfs aangeraden. Een schone lei is vaak ook beter dan zitten rommelen in oude meuk.
DDU(display driver uninstaller) wordt vaak aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:13
@Metal: ik gin gvan 680 naar 980. Heb nooit iets gedaan met drivers. Volgens mij zijn alle drivers gelijk en heb je niet echt een voor 970 en voor 980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik was toch alweer aan het opruimen dus ik heb voor de zekerheid maar de nvidia experience etc weggegooid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
beebie121 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:05:
@Metal: ik gin gvan 680 naar 980. Heb nooit iets gedaan met drivers. Volgens mij zijn alle drivers gelijk en heb je niet echt een voor 970 en voor 980
Misschien heb je dan geluk gehad. Ik ben zelf van een SLI GTX670 naar GTX970 gegaan zonder de drivers van tevoren te wipen. Allemaal problemen erdoor gekregen en kreeg ze ook niet meer fatsoenlijk verwijderd uiteindelijk. Oftewel gewoon wel doen voor de zekerheid! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:13
@Bas: kan het ook niet iets te maken hebben met sli? ik weet het niet hoor en wellicht heb ik geluk gehad.

het verstandigste is idd leeg halen.. maar iets met lui en snel etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Tja, spreekt voor zich. Mensen die klagen over performance, framespikes of 'futureproof sli' hebben het wat mij betreft gewoon onjuist en zijn kuddedieren die hier en daar iets hebben gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een zeer tevreden gtx 970 eigenaar.
Ben van een 760 overgestapt, dus sowieso dikke vooruitgang!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:44

Phntm

Tlingelingeling

Deem schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 19:23:
[video]

Tja, spreekt voor zich. Mensen die klagen over performance, framespikes of 'futureproof sli' hebben het wat mij betreft gewoon onjuist en zijn kuddedieren die hier en daar iets hebben gehoord.
En nu zullen dus ook heel veel schapen en ja-knikkers gewoon ophouden en beseffen dat ze toch maar eerst meer onderzoek moeten gaan doen. +1 voor Digital Foundry. Zou ook vet zijn als Tweakers in-depth ging in plaats van klakkeloos andere nieuws sites overnemen met berichten als "dit is hoe het eigenlijk zit <link hier>". Nee, Tweakers, jullie kunnen echt wel reviewen, gooi even de "Definitieve resultaat van de 970 mythe: Performance issues of lariekoek?!" En dan gewoon real-time testen en opnemen die hap en dan zijn jullie grote helden die verschillende nieuwe kopers toch nog laat zien dat ze niet bang hoeven te zijn. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als het je echt om performance te doen is kun je beter 3x een 970 kopen ipv 2x een 980 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Julios schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Haha zal je net zien :P

Hoop voor je dat ze net zo omgaan als met mijn case.
Het kan geen kwaad om de drivers te schonen bij een eventuele upgrade/downgrade. Het wordt vaak zelfs aangeraden. Een schone lei is vaak ook beter dan zitten rommelen in oude meuk.
DDU(display driver uninstaller) wordt vaak aangeraden.
Net de email gekregen dat ze mijn kaart hebben ontvangen en in behandeling nemen, ik hoop echt dat ik morgen dat mailtje krijg dat ze het geld terug storten. O-) Vervolgens meteen de gtx 980 bestellen. En als ze mijn 970 terug sturen kan ik natuurlijk nog contact opnemen met ASUS..

Ik wil nu ook wel gewoon een kaart die 4gig geheugen heeft voor games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Phntm schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:24:
[...]

En nu zullen dus ook heel veel schapen en ja-knikkers gewoon ophouden en beseffen dat ze toch maar eerst meer onderzoek moeten gaan doen. +1 voor Digital Foundry. Zou ook vet zijn als Tweakers in-depth ging in plaats van klakkeloos andere nieuws sites overnemen met berichten als "dit is hoe het eigenlijk zit <link hier>". Nee, Tweakers, jullie kunnen echt wel reviewen, gooi even de "Definitieve resultaat van de 970 mythe: Performance issues of lariekoek?!" En dan gewoon real-time testen en opnemen die hap en dan zijn jullie grote helden die verschillende nieuwe kopers toch nog laat zien dat ze niet bang hoeven te zijn. _/-\o_
Je kan hier nog eindeloos over doorgaan maar nvidia heeft iedereen gewoon voorgelogen. Dat is gewoon not done.
Tweakers in depth, mwoah dat gaat niks meer toevoegen. Verder is de kaart nog steeds prima voor het geld maar nVidia had gewoon niet moeten liegen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Help!!!! schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:59:
[...]

Je kan hier nog eindeloos over doorgaan maar nvidia heeft iedereen gewoon voorgelogen. Dat is gewoon not done.
Tweakers in depth, mwoah dat gaat niks meer toevoegen. Verder is de kaart nog steeds prima voor het geld maar nVidia had gewoon niet moeten liegen.
Bij mij ging het meer om hoe de kaart presteerde dan wat nVidia op de doos plakte, of ze erover logen of niet. De prestaties waren gewoon super en persoonlijk was dat de reden dat ik het kocht. Dat de specs niet klopte of dat nVidia loog veranderde voor mij weinig; De prestaties zijn nog steeds gelijk. Maar goed, liegen mag ook niet hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Help!!!! schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:59:
[...]

1. Ze hebben niet gelogen. Ze hebben een fout gemaakt en dat ook erkent.

2. De fout heeft verder geen implicatie voor het product en de verwachte prestaties.

3. Ik ken niemand die een GPU kocht op basis van hoeveelheid ROP's.

Voordat dit verhaal bekend werd, hoorde je er niemand over. Je koopt een GPU op basis van een verwachte prestatie en met die prestatie blijkt achteraf niets aan de hand te zijn.

Sterker nog, de ontwikkelaar die de 'test' ontwikkelde die de geheugensplit aantoonde, is zelf naar voren gekomen dat het resultaat niet representatief is voor de reallife prestaties.

Dus het product is goed, de prestaties zijn zoals verwacht. De specs op de doos kloppen. Maar omdat er een fout op de website stond dat er van een onderdeel maar X hoeveelheid i.p.v. Y zit, ga jij moeilijk doen.
Moeilijk doen omdat het kan...

Juist nu 'achteraf' bekend wordt dat er niks aan de hand is (zoals verwacht, aangezien vooraf ook al vast stond dat de prestaties gewoon prima zijn), maak je jezelf met die instelling, in mijn opinie, gewoon belachelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Deem op 06-03-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Deem schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:01:
[...]

1. Ze hebben niet gelogen. Ze hebben een fout gemaakt en dat ook erkent.

2. De fout heeft verder geen implicatie voor het product en de verwachte prestaties.

3. Ik ken niemand die een GPU kocht op basis van hoeveelheid ROP's. Voordat dit verhaal bekend werd, hoorde je er niemand over.
@1
Je begrijpt dat je nogal onnozel overkomt ? nVidia is naar buiten gekomen nadat de community het gevoel had dat er iets niet klopte, en ook pas ver na de launch.

Er zijn denk ik honderden mensen, waarschijnlijk paar duizend mensen bij de ontwikkeling van zo’n kaart betrokken. En heel veel mensen daarvan begrijpen prima hoe het product technisch gezien in elkaar zit. Niet in de laatste plaats de CEO zelf die ook een techneut is. Die leest die reviews ook.

Zou het dan zo zijn dat de techneuten nooit reviews, reviewkits etc lezen en fouten intern niet communiceren :? Zou het zo zijn dat niemand in het marketing team obv communicatie met de techneuten begreep dat de specs in de reviewkit etc niet klopte? Niemand bij nVidia die dit al die maanden doorhad :? Laat me niet lachen dat is volkomen ongeloofwaardig.

Een fout was het geweest als binnen een paar dagen, max een week na de reviews een statement naar buiten was gekomen. Ze hebben de fout bewust in stand gehouden en daarmee werd het een leugen.

Maar goed bij bedrijven kun je dat verwachten, maar dat consumenten dit soort gedrag nog gaan zitten bagatalliseren, blijf ik hoogst curieus vinden…

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je hebt nog nooit bij een groot bedrijf met strakke deadlines gewerkt?
Je wil niet weten hoeveel 'fouten' er in producten zitten die de afdelingsmanager al niet weet (al zal dat in dit geval onwaarschijnlijk zijn), laat staan de andere afdelingen of zelfs de CEO.
Ik kan me heel goed indenken dat deze informatie niet bekend was (of verkeerd beoordeeld) bij degenen die dit moesten communiceren naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
mitsumark schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:45:
Je wil niet weten hoeveel 'fouten' er in producten zitten die de afdelingsmanager al niet weet (al zal dat in dit geval onwaarschijnlijk zijn), laat staan de andere afdelingen of zelfs de CEO.
Ik kan me heel goed indenken dat deze informatie niet bekend was (of verkeerd beoordeeld) bij degenen die dit moesten communiceren naar buiten.
Veel bedrijven hebben strakke deadlines neemt niet weg dat wat er gebeurd is gewoon niet mocht. Je verkoopt ook geen auto met in de catalogus 180 pk en later blijkt dat hij maar 150pk kan gebruiken. Dan is een excuses niet genoeg. Bij auto's is er dan een terugroep actie, Nvidia doet helaas weinig naast het excuses. Beetje jammer natuurlijk dit. Nvidia zou 't initiatief moeten nemen bij het herstellen van het vertrouwen van de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

MetalSonic schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:20:
[...]

Veel bedrijven hebben strakke deadlines neemt niet weg dat wat er gebeurd is gewoon niet mocht. Je verkoopt ook geen auto met in de catalogus 180 pk en later blijkt dat hij maar 150pk kan gebruiken. Dan is een excuses niet genoeg. Bij auto's is er dan een terugroep actie, Nvidia doet helaas weinig naast het excuses. Beetje jammer natuurlijk dit. Nvidia zou 't initiatief moeten nemen bij het herstellen van het vertrouwen van de consument.
Die vergelijking gaat niet op, want de prestaties (zoals bij motoren uitgedrukt in pk) zijn wel zoals geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Deem schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:27:
[...]

Die vergelijking gaat niet op, want de prestaties (zoals bij motoren uitgedrukt in pk) zijn wel zoals geadverteerd.
Is dat zo? toen ik mijn kaart bestelde stond er dat er 4 gig video geheugen was, nu lees ik pas (sinds een paar weken) dat het 3,5 met 0,5 is en sommige websites zeggen gewoon 3.5...

De vergelijking met het aantal pk's klopt natuurlijk niet precies maar ik kan even niks anders verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

MetalSonic schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:38:
[...]

Is dat zo? toen ik mijn kaart bestelde stond er dat er 4 gig video geheugen was, nu lees ik pas (sinds een paar weken) dat het 3,5 met 0,5 is en sommige websites zeggen gewoon 3.5...

De vergelijking met het aantal pk's klopt natuurlijk niet precies maar ik kan even niks anders verzinnen.
De kaart heeft gewoon 4 GB aan geheugen opgedeeld in 2 blokken van 3,5 en 0,5 en games kunnen die 4GB gewoon aanspreken en heeft verder geen impact op de prestaties. Ja dat is zo, en dat is ook meerdere malen aangetoond en bevestigd. Dus wat is nu het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Deem schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:41:
[...]

De kaart heeft gewoon 4 GB aan geheugen opgedeeld in 2 blokken van 3,5 en 0,5 en games kunnen die 4GB gewoon aanspreken en heeft verder geen impact op de prestaties. Ja dat is zo, en dat is ook meerdere malen aangetoond en bevestigd. Dus wat is nu het probleem?
We mogen dat niet zeggen omdat het een eeuwige circle jerk moet blijven. De conclusie dat de kaart gewoon doet wat ie moet doen is vals. En het feit dat er gelogen is over specificaties zal toch blijkbaar belangrijker zijn dan de eerlijke prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

mitsumark schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:45:
Sorry maar dit is gewoon gelul. Dat met het geheugen/rops is een key design decision. En als het al verkeerd in de reviewkit kwam door miscommunicatie dan is het ttv de reviews echt wel opgevallen bij heel veel mensen bij nVidia.

Als je het verhaal van nvidia al geloofwaardig vindt dan vraag ik me sterk af wanneer voor jou iets ongeloofwaardig is.

De wens van sommige mensen om een overduidelijk BS verhaal te geloven en verdedigen..... Ik kan er niet bij....

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat nou als je niet merkt dat je kaart niet doet wattie zou moeten doen? (zoals bij de meeste mensen het geval is)
Dan is er niks aan de hand toch?

Om even in auto termen te spreken: Je auto kan 250 km/u, heeft volgens de fabriek 180pk.
Maar in de praktijk blijkt je auto dus 150pk te hebben en gaat niet harder dan 200 km/u.
Dan zijn er vast mensen die gaan lopen klagen, maar de meesten zullen zeggen: Wat maakt het uit, we rijden toch vrijwel nooit 200km/u of harder.

Zo zie ik het, en ik ben ook gewoon tevreden met de 970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik ben het er mee eens dat de 970 een prima kaart is. Wellicht als hij eerder was aangeprezen als een 3,5 gig kaart dat ik mij nergens slecht over voelde. Enfin dat is niet gebeurd zoals bekend wat ik niet netjes vind.

Alternate heeft gelukkig veel pluspunten gepakt, gisteren hebben ze mijn 970 ontvangen en ze hebben vanochtend een (omruil) order geplaatst voor een 980 :) iedereen tevreden. Top service imo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ok, om bij de auto analogie te blijven dan...

De fabriek zegt 180 Pk en 8 cilinders.

De auto heeft ook daadwerkelijk 180 Pk en 8 cilinders.

Maar de cilinder as opgedeeld in 2 stukken, 1 lang stuk met 7 cilinders en een kort stuk met 1 cilinder + die laatste losstaande cilinder heeft maar 1 injectiepunt i.p.v. 4.

De autoverkoper heeft gezegd dat alle 8 cilinders op papier 180 Pk maken.

Maar er niet bij gezegd dat van die 180 Pk, 170 Pk eigenlijk alleen die eerste 7 cilinders verantwoordelijk zijn, en die 8ste cilinder maar 10 extra Pk levert.

Maakt dat onder de streep iets uit? nee, want de auto is en blijft 180 Pk leveren. Is er technisch iets mis? Nee. Geen reden om de auto te ruilen.

Kan je het de verkoper kwalijk nemen? Misschien. Maar de verkoper heeft achteraf nog een brief gestuurd, met daarin een verklaring dat hij een foutje heeft gemaakt. Gelukkig geen cruciale fout.

[ Voor 46% gewijzigd door Deem op 06-03-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
Deem schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:15:
Ok, om bij de auto analogie te blijven dan...

De fabriek zegt 180 Pk en 8 cilinders.

De auto heeft ook daadwerkelijk 180Pk en 8 cilinders.

Maar de cilinder as opgedeeld in 2 stukken, 1 met 7 cilinder en een kort stuk met 1 + 1 cilinder heeft ipv 4, maar 1 injectiepunt.

Dat hele verhaal met de cilinders was niet juist gecommuniceerd. Maakt het dat een slechte auto, nee, is dat een reden om die reden te ruilen, nee.
Dit vind ik wel de beste uitleg die ik tot nu toe heb gelezen, hulde *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:00

derx666

mecker ende blaet

Het enige waar de 9x0 serie issues mee lijkt te hebben is DX9 spellen. In alle/de meeste nieuwe games werken ze prima, alleen in DX9 games zijn er toch wel problemen met framedrops (zie ook 1 of 2 pagina's terug de vergelijking van glnk van een 770gtx, 970gtx en 980gtx in iRacing (dx9).
Hopelijk is dat alleen een kwestie van driver optimalisaties, maar het lijkt erop dat dx9 geen hoge prio meer heeft bij nvidia. Aan de ene kant wel begrijpelijk, want dx10 is gereleased samen met Vista (eind januari 2007), wat dus al 8 jaar geleden is... Het houdt natuurlijk een keer op om te optimaliseren voor die ouwe meuk :)
Gelukkig is iRacing bezig om de code om te schrijven naar dx11/12, maar dat gaat nog wel een tijdje duren. Tot die tijd wacht ik wel ff af met m'n 670gtx...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 21:58
GTX970 historie had mij bijna ook doen geloven dat ik een foute keuze had gemaakt door toch deze kaart aan te kopen toen BF4 haperingen had... Nochtans stonden mijn grafische instellingen niet heel hoog, waren mijn FPS zeker goed en maakte het weinig tot geen verschil dat ik mijn grafische settings verhoog of verlaagde (fps steeg of zakte beetje, maar bleef ruim boven de 60).

Na veel testen en zoeken (en vloeken). Bleek het een ander stukje hardware te zijn die voor de microshutter zorgde, namelijk mijn hardeschijf. Ik had BF4 en windows op mijn SSD staan. Maar de user en documenten map van windows op mijn HDD. Bleek dat BF af en toe iets wegschrijft naar een map in de documenten of app data en doordat mijn HDD zichzelf al in een standby modus iedere keer gezet had, moest deze terug wakker worden en dan wegschrijven en dat zorgde voor de micro shutter.

Was een energiebesparende functie die wat te agressief stond, na via een tooltje dat aangepast te hebben waren mijn problemen opgelost. Maar op het eerste gedacht, met al die zever rond de GTX970 word je beetje op verkeerd been gezet en denk je snel het verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Marsmillo schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 01:53:
GTX970 historie had mij bijna ook doen geloven dat ik een foute keuze had gemaakt door toch deze kaart aan te kopen toen BF4 haperingen had... Nochtans stonden mijn grafische instellingen niet heel hoog, waren mijn FPS zeker goed en maakte het weinig tot geen verschil dat ik mijn grafische settings verhoog of verlaagde (fps steeg of zakte beetje, maar bleef ruim boven de 60).

Na veel testen en zoeken (en vloeken). Bleek het een ander stukje hardware te zijn die voor de microshutter zorgde, namelijk mijn hardeschijf. Ik had BF4 en windows op mijn SSD staan. Maar de user en documenten map van windows op mijn HDD. Bleek dat BF af en toe iets wegschrijft naar een map in de documenten of app data en doordat mijn HDD zichzelf al in een standby modus iedere keer gezet had, moest deze terug wakker worden en dan wegschrijven en dat zorgde voor de micro shutter.

Was een energiebesparende functie die wat te agressief stond, na via een tooltje dat aangepast te hebben waren mijn problemen opgelost. Maar op het eerste gedacht, met al die zever rond de GTX970 word je beetje op verkeerd been gezet en denk je snel het verkeerde.
Hoe ben je er dan achter gekomen wat de oorzaak was van het probleem? Ik heb btw 9 van de 10 games op mijn HDD staan maar mijn user docs etc staan wel op de SSD / C schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 21:58
MetalSonic schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 09:02:
[...]

Hoe ben je er dan achter gekomen wat de oorzaak was van het probleem? Ik heb btw 9 van de 10 games op mijn HDD staan maar mijn user docs etc staan wel op de SSD / C schijf
Hdd maakte regelmatig een raar tjeep geluid. Ik ben dat gaan onderzoeken en kwam er al snel achter dat dit iets te maken had met het APM beheer. Doordat eindelijk bf en windows vanop mijn ssd werkte, werd de hdd niet veel gebruikt waardoor er een energiesparende maatregel actief kwam. De schrijf en leeskoppen parkeerde zich, toen bf wel iets wou wegschrijven naar de documenten die op mijn hdd stond, moest die terug wakker worden. Dat duurde even, waardoor ik een microshutter kreeg en maakte ook dat tjeep geluid.

Dus eindelijk door het ene te onderzoeken, kwam ik een oplossing van het andere tegen. Heb ondertussen via een script de APM settings van mijn hdd aangepast en het probleem komt momenteel niet meer opmerkingswaardig voor. Ook ontdekt dat als ik bvb teamspeak gebruik die ook op die hdd staat, het probleem ook niet voorkomt omdat de schijf dan in gebruik is en niet in zijn standby mod komt.

Raar, maar zoals ik zei. Door als dat gtx970 geleuter denk je al snel het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Marsmillo schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:11:
[...]

Hdd maakte regelmatig een raar tjeep geluid. Ik ben dat gaan onderzoeken en kwam er al snel achter dat dit iets te maken had met het APM beheer. Doordat eindelijk bf en windows vanop mijn ssd werkte, werd de hdd niet veel gebruikt waardoor er een energiesparende maatregel actief kwam. De schrijf en leeskoppen parkeerde zich, toen bf wel iets wou wegschrijven naar de documenten die op mijn hdd stond, moest die terug wakker worden. Dat duurde even, waardoor ik een microshutter kreeg en maakte ook dat tjeep geluid.

Dus eindelijk door het ene te onderzoeken, kwam ik een oplossing van het andere tegen. Heb ondertussen via een script de APM settings van mijn hdd aangepast en het probleem komt momenteel niet meer opmerkingswaardig voor. Ook ontdekt dat als ik bvb teamspeak gebruik die ook op die hdd staat, het probleem ook niet voorkomt omdat de schijf dan in gebruik is en niet in zijn standby mod komt.

Raar, maar zoals ik zei. Door als dat gtx970 geleuter denk je al snel het ergste.
Mooiste is dat je erachter bent gekomen wat het probleem veroorzaakte en hoe het kon worden opgelost _/-\o_ . Van dat gekke geluid zou ik 't spaans benauwd krijgen. Als ik iets hoor van de computer, zacht getik of iets anders of weet ik wat dan denk ik al meteen van: "oh nee wat is hier dan aan de hand??".

Net btw de GTX 980 geïnstalleerd :) en hij draait Hearthstone als een zonnetje :+ , en Far cry 4 deed hij ook lekker smooth.

Viel mij wel iets op aan de instellingen, die staat bij "Maximaal vooraf gerenderde frames op gebruik 3D toepassings instelling" maar bij de vorige kaart stond hij op 3, wat is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Net een lekker "what the fuck moment", na 1 minuut Far Cry 4 ging mijn video kaart ineens loeien als een gek. Fans op vol vermogen denk ik want hij maakte meer geluid dan wat mijn xfx 7970 ghz vroeger maakte. Iemand een idee wat dit is? hoe dat kan? Hij bleef ook loeien.

Het gaat om een ASUS GTX Strix 980, de ASUS 970 heb ik echt nog nooit gehoord ook bij games zoals Far Cry 4.. Wellicht is het iets dat ik in de software ergens moet aanpassen? Het viel mij op dat ik ook nog zelf de DSR optie moest aanzetten bij het configuratiescherm voordat ik het kon selecteren.

[ Voor 39% gewijzigd door MetalSonic op 08-03-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

MetalSonic schreef op zondag 08 maart 2015 @ 12:09:
Net een lekker "what the fuck moment", na 1 minuut Far Cry 4 ging mijn video kaart ineens loeien als een gek. Fans op vol vermogen denk ik want hij maakte meer geluid dan wat mijn xfx 7970 ghz vroeger maakte. Iemand een idee wat dit is? hoe dat kan? Hij bleef ook loeien.

Het gaat om een ASUS GTX Strix 980, de ASUS 970 heb ik echt nog nooit gehoord ook bij games zoals Far Cry 4.. Wellicht is het iets dat ik in de software ergens moet aanpassen? Het viel mij op dat ik ook nog zelf de DSR optie moest aanzetten bij het configuratiescherm voordat ik het kon selecteren.
Je kunt dmv een asus programma je fancurve zien en aanpassen voor de STRIX, naam van het programma ben ik even kwijt ;(

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Test setup: Farcry 4 icm ASUS GTX 980
Title scherm en ingame: GPU temperatuur 80 graden, fan speed 76
GPU temperatuur in IDLE = 37 graden

als je hier kijkt:
http://www.hardocp.com/ar...ard_review/4#.VPw9TfmG9GY

zie je dat dit helemaal niet klopt allemaal, argh word hier zo gek van, geen zin om weer contact op te nemen met Alternate 8)7 |:(
Beide fans draaien maar dit is echt raar, de ASUS zou juist stil moeten zijn? Waarom wordt hij zo heet?

[ Voor 40% gewijzigd door MetalSonic op 08-03-2015 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Waarschijnlijk geen goede verbinding met de kern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
unfor schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:17:
Waarschijnlijk geen goede verbinding met de kern.
kan je deze toelichten? wat houdt dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
MetalSonic schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:48:
[...]

kan je deze toelichten? wat houdt dit in?
Dat de kern van de GPU geen goede verbinding maakt met de heatsink.
Dit komt wel eens voor door verkeerde montage of een productie-fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Wat een ellende zeg videokaarten :(, ik was in eerste instantie nog zo blij dat er geen coil whine was en dat de framerate hoger was dan bij mijn 970. Maarja dan dus dit. Nouja ik heb al een email gestuurd naar Alternate en ze zullen me wel een RMA verzoek sturen. Je zou zeggen dat voor zulke dure producten dit soort dingen niet kunnen/ mogen.

Edit: maarja fouten kunnen gemaakt worden bij de productie van dergelijke complexe producten, hopelijk maken ze hem of sturen ze er één waar gewoon niks mee mankeert. Als ik eenmaal de goede 980 zal ik er zeker enkele jaren plezier van hebben :)

[ Voor 34% gewijzigd door MetalSonic op 08-03-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalSonic schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:50:
Wat een ellende zeg videokaarten :(, ik was in eerste instantie nog zo blij dat er geen coil whine was en dat de framerate hoger was dan bij mijn 970. Maarja dan dus dit. Nouja ik heb al een email gestuurd naar Alternate en ze zullen me wel een RMA verzoek sturen. Je zou zeggen dat voor zulke dure producten dit soort dingen niet kunnen/ mogen.

Edit: maarja fouten kunnen gemaakt worden bij de productie van dergelijke complexe producten, hopelijk maken ze hem of sturen ze er één waar gewoon niks mee mankeert. Als ik eenmaal de goede 980 zal ik er zeker enkele jaren plezier van hebben :)
Er is niets mis met die kaart, de fans gaan pas draaien bij 65 graden als je hem op fabrieksinstellingen laat staan. Hierdoor is de temperatuur sowieso wat hoger in idle en haal je sneller de 80 graden under load. Ik heb zelf een eigen fanprofiel ingesteld met MSI afterburner, maar je kan bijvoorbeeld ook GPU Tweak van Asus zelf gebruiken.
De fans van mijn Strix draaien standaard op 35% in idle en gaat gestaag omhoog tot 65% bij 80 graden. Kaart blijft zo een stuk koeler tijdens gamen dan de fabrieksinstellingen. En ik hoor de fans niet in idle. Je moet zelf een beetje met de fancurves spelen wat voor jou het beste lijkt.

Ik heb hem zo;
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/13zv6ok.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:09:
[...]

Er is niets mis met die kaart, de fans gaan pas draaien bij 65 graden als je hem op fabrieksinstellingen laat staan. Hierdoor is de temperatuur sowieso wat hoger in idle en haal je sneller de 80 graden under load. Ik heb zelf een eigen fanprofiel ingesteld met MSI afterburner, maar je kan bijvoorbeeld ook GPU Tweak van Asus zelf gebruiken.
De fans van mijn Strix draaien standaard op 35% in idle en gaat gestaag omhoog tot 65% bij 80 graden. Kaart blijft zo een stuk koeler tijdens gamen dan de fabrieksinstellingen. En ik hoor de fans niet in idle. Je moet zelf een beetje met de fancurves spelen wat voor jou het beste lijkt.

Ik heb hem zo;
[afbeelding]
Op dit moment heb ik geen flauw idee meer of er wel of niet iets mankeert mijn videokaart. In Crysis 3 gaat hij pas loeien als ik de vsync uitzet..

Ik vergelijk hem steeds met de ASUS 970 maar die was natuurlijk wat minder snel. Maar 't lijkt wel of ik met 10% meer snelheid betaal met 200% meer geluid.

Welke instellingen heb je bij Nvidia control panel? (ik game op één scherm en ik zag al dat hij stond op instellingen voor twee schermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
MSI gtx970 draait hier idle op 0% fanspeed en blijft daarmee koeltjes op 27 graden hangen.
Onder load met een overklok naar 1552MHz komt hij nooit hoger als 58 graden tijdens het benchen en de fans blijven onhoorbaar stil.

[ Voor 64% gewijzigd door calsonic op 08-03-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
calsonic schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:00:
MSI gtx970 draait hier idle op 0% fanspeed en blijft daarmee koeltjes op 27 graden hangen.
Onder load met een overklok naar 1552MHz komt hij nooit hoger als 58 graden tijdens het benchen en de fans blijven onhoorbaar stil.
Dit had ik ook bij mijn 970, maar is dit normaal voor een 980? :? De recensies zeggen dat de 980 ook onder full niet echt hoorbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Fans zijn exact hetzelfde op de 970 en 980 volgens mij dus zou niets mogen uitmaken.
En wat ik ervan gelezen heb zijn ze op de 980 ook gewoon stil te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
calsonic schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:38:
Fans zijn exact hetzelfde op de 970 en 980 volgens mij dus zou niets mogen uitmaken.
En wat ik ervan gelezen heb zijn ze op de 980 ook gewoon stil te noemen.
Dan begrijp ik niet waarom Farcry 4 en Crysis 2 bij mijn 970 niet ervoor zorgde dat mijn fans geluid maakten terwijl dit wel gebeurt bij de 980?

Wat het nog vreemder maakt, gisteravond speelde ik ook Farcry 4 met precies dezelfde instellingen als vandaag en gister avond waren de fans geen enkele keer op volle toeren/ hoorbaar gegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door MetalSonic op 08-03-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalSonic schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:09:
Test setup: Farcry 4 icm ASUS GTX 980
Title scherm en ingame: GPU temperatuur 80 graden, fan speed 76
GPU temperatuur in IDLE = 37 graden

als je hier kijkt:
http://www.hardocp.com/ar...ard_review/4#.VPw9TfmG9GY

zie je dat dit helemaal niet klopt allemaal, argh word hier zo gek van, geen zin om weer contact op te nemen met Alternate 8)7 |:(
Beide fans draaien maar dit is echt raar, de ASUS zou juist stil moeten zijn? Waarom wordt hij zo heet?
In mijn ogen klopt dit echt niet
80 graden op fanspeed 76 8)7
Volgens mij is het ook slecht contact of teveel koelpasta

Ik zou zoveel mogelijk bewijsmateriaal maken om toch niet simpelweg afgewimpeld te worden voor RMA

Jammer voorval , alvast veel succes.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:09:
[...]

Ik heb hem zo;
[afbeelding]
Ik heb jouw fan instellingen toegepast bij Crysis 2 en nu is hij eindelijk een stuk stiller, ook als hij 70 graden is dan is het geluid nog niet hinderlijk, dan hoor je hem zachtjes maar das prima. Zoals de Engelsen zeggen: "works like a charm" _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
nvidia666 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:39:
[...]

In mijn ogen klopt dit echt niet
80 graden op fanspeed 76 8)7
Volgens mij is het ook slecht contact of teveel koelpasta

Ik zou zoveel mogelijk bewijsmateriaal maken om toch niet simpelweg afgewimpeld te worden voor RMA

Jammer voorval , alvast veel succes.
Ik wacht de email van Alternate even af, maar ik weet nu dus niet of het nou wel of niet klopt allemaal. Ik heb mijn fan instellingen aangepast en nu is hij stukken stiller en de temperatuur blijft ook normaal. Maarja nogmaals, ik vind het verwarrend en vraag mij nu af of er nu wel of niet iets mee mankeert. Dit is bij Crysis 2

Ik heb vorige week al mijn 970 teruggestuurd vanwege het 3,5 gig debacel, hebben ze netjes 't geld terugbetaald en om nou nu een 980 te sturen, tja als 't defect is beter nu dan over 2 weken maarja lastig dit. ;(

Tering zooi, ook met de nieuwe fan instellingen is Farcry 4 onspeelbaar door de herrie die er komt, echt alsof de stofzuiger aan gaat ofzo |:(

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/967z7k4br/Farcry_4_temperatuur.jpg

En dit is op 1080P, met SMAA, wordt nog wat als je er op hogere resoluties mee gaat spelen ;w

ook hier zie ik dat hij helemaal niet zo heet hoort te worden:
http://www.tweaktown.com/...-card-review/index15.html

niks verbazenswekkend want ze promoten met "silent gaming etc" :>

[ Voor 24% gewijzigd door MetalSonic op 08-03-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalSonic schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:04:
[...]

Ik wacht de email van Alternate even af, maar ik weet nu dus niet of het nou wel of niet klopt allemaal. Ik heb mijn fan instellingen aangepast en nu is hij stukken stiller en de temperatuur blijft ook normaal. Maarja nogmaals, ik vind het verwarrend en vraag mij nu af of er nu wel of niet iets mee mankeert. Dit is bij Crysis 2

Ik heb vorige week al mijn 970 teruggestuurd vanwege het 3,5 gig debacel, hebben ze netjes 't geld terugbetaald en om nou nu een 980 te sturen, tja als 't defect is beter nu dan over 2 weken maarja lastig dit. ;(

Tering zooi, ook met de nieuwe fan instellingen is Farcry 4 onspeelbaar door de herrie die er komt, echt alsof de stofzuiger aan gaat ofzo |:(

[afbeelding]

En dit is op 1080P, met SMAA, wordt nog wat als je er op hogere resoluties mee gaat spelen ;w

ook hier zie ik dat hij helemaal niet zo heet hoort te worden:
http://www.tweaktown.com/...-card-review/index15.html

niks verbazenswekkend want ze promoten met "silent gaming etc" :>
Het viel mij op dat mijn kaarten veel lawaai gingen maken als de fans de 68% of hoger draaien. Door de aangepaste faninstellingen komt de temperatuur in 90% van de games niet boven de 73 graden in mijn systeem. En ik heb een SLI opstelling met 2x GTX 980 Strix. Fans draaien tussen 50% en 65% tijdens gamen, wat best stil is. In sommige games zoals Assassins Creed Unity of andere slecht geoptimaliseerde games gaan mijn kaarten ook loeien, maar over het algemeen ervaar ik de kaarten als stil.

Misschien helpt het als je de fans nog een tikkeltje zachter laat lopen bij hogere temperaturen, niet iedere kast en videokaart is hetzelfde. Je kan het goed monitoren met de on screen display die bij Afterburner zit. Dan kan je in game je fanspeed en temperatuur checken (ook je fps, cpu, memory als je wilt).

Vink in de tab 'On Screen Display' de temperatuur en fanspeed van je videokaart aan;
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2j61emf.png

In Rivatuner, wat je als het goed hebt met Afterburner geinstalleerd hebt moet het volgende aangevinkt zijn;
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/zv1zk2.png

Op het scherm tijdens het gamen zie je dan zoiets;
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2itk7ed.png

Dan kan je monitoren vanaf welke temp/fanspeed je kaart een teringherrie gaat maken en je faninstellingen daarop aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:24:
[...]

Het viel mij op dat mijn kaarten veel lawaai gingen maken als de fans de 68% of hoger draaien. Door de aangepaste faninstellingen komt de temperatuur in 90% van de games niet boven de 73 graden in mijn systeem. En ik heb een SLI opstelling met 2x GTX 980 Strix. Fans draaien tussen 50% en 65% tijdens gamen, wat best stil is. In sommige games zoals Assassins Creed Unity of andere slecht geoptimaliseerde games gaan mijn kaarten ook loeien, maar over het algemeen ervaar ik de kaarten als stil.

Misschien helpt het als je de fans nog een tikkeltje zachter laat lopen bij hogere temperaturen, niet iedere kast en videokaart is hetzelfde. Je kan het goed monitoren met de on screen display die bij Afterburner zit. Dan kan je in game je fanspeed en temperatuur checken (ook je fps, cpu, memory als je wilt).

Vink in de tab 'On Screen Display' de temperatuur en fanspeed van je videokaart aan;
[afbeelding]

In Rivatuner, wat je als het goed hebt met Afterburner geinstalleerd hebt moet het volgende aangevinkt zijn;
[afbeelding]

Op het scherm tijdens het gamen zie je dan zoiets;
[afbeelding]

Dan kan je monitoren vanaf welke temp/fanspeed je kaart een teringherrie gaat maken en je faninstellingen daarop aanpassen.
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie, heel leerzaam. Op dit moment is mijn 980 onderweg naar Alternate. Als ze hem laten repareren of vervangen dan zal ik het gebruiken. Als ze zeggen dat er niks mis is dan wil ik het geld terug en dan neem ik een andere 980. Eentje die wel echt comfortabel gaming kan garanderen (op basis van < 45 dba oid).

Ik hoef niet de snelste 980 maar ik wil wel dat hij zo stil was als dat mijn 970 was. En volgens recensies is dat geen onterecht verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetalSonic schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:47:
[...]

Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie, heel leerzaam. Op dit moment is mijn 980 onderweg naar Alternate. Als ze hem laten repareren of vervangen dan zal ik het gebruiken. Als ze zeggen dat er niks mis is dan wil ik het geld terug en dan neem ik een andere 980. Eentje die wel echt comfortabel gaming kan garanderen (op basis van < 45 dba oid).

Ik hoef niet de snelste 980 maar ik wil wel dat hij zo stil was als dat mijn 970 was. En volgens recensies is dat geen onterecht verzoek.
Ik denk dat je dan beter voor een andere 980 kan gaan, een andere Strix zal hetzelfde resultaat opleveren vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat lijkt mij heel sterk, de Asus GTX 980 hoort namelijk een hele stille kaart te zijn.
ASUS's card is almost inaudible even under full load, while being faster than any other single-GPU card on the market. Really impressive.
https://www.techpowerup.c.../GTX_980_STRIX_OC/24.html

Dus het kan alleen maar een defect/probleem zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:52:
[...]

Ik denk dat je dan beter voor een andere 980 kan gaan, een andere Strix zal hetzelfde resultaat opleveren vrees ik :)
Wat kan je aanraden? Om je te sturen: het hoeft niet de goedkoopste te zijn en ook niet de snelste gtx 980, als 't maar de stilste is :) MSI wellicht?

Uiteraard hoop ik dat Alternate mijn kaart maakt of vervangt dan ga ik daar mee verder, want de performance wel erg fijn _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
-The_Mask- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:33:
Dat lijkt mij heel sterk, de Asus GTX 980 hoort namelijk een hele stille kaart te zijn.

[...]

https://www.techpowerup.c.../GTX_980_STRIX_OC/24.html

Dus het kan alleen maar een defect/probleem zijn.
Hopelijk ziet Alternate ook dat er dus een defect/ probleem is, want ja ik koos hierom (als stilst zijnde reputatie) dus voor de ASUS STRIX OC :'(

Link net bekeken die kan ik ook naar Alternate sturen als ze mij niet geloven :), die cijfers mbt het geluid had ik bij mijn GTX 970 _O_ die was echt fluister stil :o

[ Voor 15% gewijzigd door MetalSonic op 09-03-2015 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een 970 en 980 verschillen niet bijster veel qua warmteontwikkeling hoor.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Afgelopen week Titanfall weer eens geinstalleerd, want gratis DLC :)
Blijkt dat die ook vrij makkelijk meer dan 3.5 GB kan gebruiken, heb nog geen enkel prestatie probleem gehad.
Ook geen hickups of microstutters, waar een FPS gamer toch vrij gevoelig voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Even een (dom) vraagje, maar als ik op alle 4 de poorten van m'n GTX970 een scherm aansluit, dan kunnen er slechts 3 aangestuurd worden right?

Hoe bepaalt de videokaart dan welk scherm geen beeld geeft? Ik overweeg een derde scherm te kopen, maar heb m'n tv ook aangesloten op m'n videokaart. Die heb ik eigenlijk standaard uit staan (via Windows op non-actief gezet), en die gaat alleen aan als ik een film wil zien. Kan ik dan gewoon alle 3 de monitoren gebruiken als de tv uit staat, en zodra ik m'n tv wil gebruiken 1 monitor uitzetten en dan m'n tv aan?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 09:23

Zorian

What the fox?

calsonic schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:00:
0% fanspeed en 27 graden?
Dat haalt mijn EVGA FTW+ niet hoor, die hikt permanent rond de 62c-63c waardoor de fan toch stiekem altijd aan staat op 200-300RPM ofzo.

Idle, PC staat 2 uur aan en heb niks open behalve Chrome en Spotify.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D2FO1iVl.png

Dat is waarschijnlijk ook de oorzaak dat de rest zo relatief warm is. Er komt een enorme bak hitte van die backplate af als ik zo even mijn hand erboven houd.

[ Voor 29% gewijzigd door Zorian op 17-03-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 14:56

Gmount

Ecorunner lid

En wat voor temperaturen+fanspeeds heb je dan tijdens load?
Mijn msi 970 doet ook 26-30 graden op idle en 65 graden tijdens zware games (standaard fan instellingen).

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Gmount schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:38:
En wat voor temperaturen+fanspeeds heb je dan tijdens load?
Mijn msi 970 doet ook 26-30 graden op idle en 65 graden tijdens zware games (standaard fan instellingen).
Circa 77c tijdens een 1080p preset testritje met Furmark.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u8eyZ8A.png

In games tikt ie soms de 85c-90c aan, maar dan kicken de fans ook echt hard in naar 70% en lijkt het net alsof de PC opstijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Zorian op 17-03-2015 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 17:37
Nieuwe Geforce drivers : 347.88 vandaag uit + Geforce Experience 2.3.10 (beta)

http://www.geforce.com/drivers/results/83080 :)

[ Voor 24% gewijzigd door EucalyptaVIII op 17-03-2015 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Strict gezien geen GTX 9xx kaart, maar wel dezelfde architectuur en daarom denk ik alsnog wel interessant voor dit topic: AnandTech: NVIDIA GeForce GTX Titan X Review.

Erg interessant artikel vond ik zelf en indrukwekkende game / FP32 prestaties, maar wel ten koste van FP64 (double precision) prestaties, waar de Titan X volkomen kansloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Zorian schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:49:
[...]

Circa 77c tijdens een 1080p preset testritje met Furmark.

[afbeelding]

In games tikt ie soms de 85c-90c aan, maar dan kicken de fans ook echt hard in naar 70% en lijkt het net alsof de PC opstijgt.
Dat klinkt niet gezond :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Thomg schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:31:
[...]

Dat klinkt niet gezond :>
Dat idee had ik ook al als ik zo lees dat de gemiddelde 970 rond de 45-50c zit passief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kid Jansen schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:23:
Strict gezien geen GTX 9xx kaart, maar wel dezelfde architectuur en daarom denk ik alsnog wel interessant voor dit topic: AnandTech: NVIDIA GeForce GTX Titan X Review.

Erg interessant artikel vond ik zelf en indrukwekkende game / FP32 prestaties, maar wel ten koste van FP64 (double precision) prestaties, waar de Titan X volkomen kansloos is.
Wat ik jammer vind is dat de merken hun eigen koelers niet mogen plaatsen.

Nu is het zelf erop plaatsen met alle risico's vandien + garantie die verloren gaat op een 1200 euro kaart :| :| :|
Als ik ene koop is het om m'n NZXT kraken 60 erop te plaatsen

Maar nu eerst zoeken naar het beste garantieafhandelingsmerk alsook webshop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
nvidia666 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:05:
[...]

Wat ik jammer vind is dat de merken hun eigen koelers niet mogen plaatsen.
Daarvoor zal zoiets als een op de GM200 gebaseerde GTX 990 (Ti) voor zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
http://www.evga.com/Produ...CD-45BE-B32A-5E2907099334 niet echt een eigen cooler maar wel iets anders dan een refrence blower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Vanmiddag de MSI GTX 980 4G Gaming ontvangen, na 3-4 uur bezig te zijn met de installatie (lees, er was geen signaal, daarna verkeerde bios instellingen gedaan, uiteindelijk een bios reset die niet werkte en daarna wel) kan ik nu wat delen.

Test setup: i7 3770K @ 3.8 gigahez (ja teruggeclockt door bios reset) en een MSI GTX 980 gaming
Crysis 2 op ultra @ 1080P met full direct x support liet mijn kaart niet boven de 64 graden komen, hierdoor was hij gewoon stil, onhoorbaar _O_.

Als ik iets hoor aan geluid dan is dat 't geluid van de case fans (die btw vervangen worden door twee Noctua's) maar echt ik hoop dat ik het plezier dat ik deze avond had van de 980 ook de komende weken, maanden heb en dat hij niet ineens stom gaat doen. Want 1080P op ultra en een onhoorbare kaart is datgene dat ik al heel lang zoek _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
MetalSonic schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:15:
Vanmiddag de MSI GTX 980 4G Gaming ontvangen, na 3-4 uur bezig te zijn met de installatie (lees, er was geen signaal, daarna verkeerde bios instellingen gedaan, uiteindelijk een bios reset die niet werkte en daarna wel) kan ik nu wat delen.

Test setup: i7 3770K @ 3.8 gigahez (ja teruggeclockt door bios reset) en een MSI GTX 980 gaming
Crysis 2 op ultra @ 1080P met full direct x support liet mijn kaart niet boven de 64 graden komen, hierdoor was hij gewoon stil, onhoorbaar _O_.

Als ik iets hoor aan geluid dan is dat 't geluid van de case fans (die btw vervangen worden door twee Noctua's) maar echt ik hoop dat ik het plezier dat ik deze avond had van de 980 ook de komende weken, maanden heb en dat hij niet ineens stom gaat doen. Want 1080P op ultra en een onhoorbare kaart is datgene dat ik al heel lang zoek _O_
Ben ook zeer tevreden met mijn 980 gaming, is ook fluister stil, zit een nzxt kraken g10 op, moet nog eens een keer gaan overclocken om te kijken wat ik er extra uit kan persen.

Heb jij toevallig last van coilwhine bij hele hoge FPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
theuberdude14 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:08:
[...]

Ben ook zeer tevreden met mijn 980 gaming, is ook fluister stil, zit een nzxt kraken g10 op, moet nog eens een keer gaan overclocken om te kijken wat ik er extra uit kan persen.

Heb jij toevallig last van coilwhine bij hele hoge FPS?
Yup ik heb een paar keer coil whine gehoord, onder andere bij Crysis 2 bij het laadscherm. Fraps gaf een fps aan van rond de 5.000.

Net ook even UT gespeeld (die nieuwste) en dan op Outpost (enige high res map) en dat was ook lekker smooth 8)

[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 19-03-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 17:56
Ben ook nog steeds erg tevreden met mijn MSI 970. Wat een fantastische kaart voor het geld (gekocht voor 345). Geen coil whine en nog geen haperingen gemerkt al zit ik op 1080p.
MetalSonic schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 00:22:
Net ook even UT gespeeld (die nieuwste) en dan op Outpost (enige high res map) en dat was ook lekker smooth 8)
offtopic:
Via de store kun je ook nog DM-Lea downloaden, die is ook 'af' :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik heb EVGA gemailed waarom de GPU zo heet werd.
Hun antwoord: Omdat je meer dan 1 monitor eraan hebt hangen.
Blijkbaar gaat dan de GPU altijd op maximale clockspeed werken.
Hun oplossing: http://forums.evga.com/98...fix-m2247670.aspx#2247768

Dit werkt!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gqKwAXH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Zit er enige logica achter welke kaarten er juist de kenmerkende groene LED en bijhorende behuizing heeft?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yjYC23S.jpg?1

Alle kaarten vanaf een GTX 770 tot hun meest recente Titan X (ook al is die nu zwart), of mis ik nog iets?

[ Voor 3% gewijzigd door SanderH_ op 19-03-2015 14:21 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 45 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid van de 980ti, zie [nVidia GeForce GTX 980Ti] Levertijden & beschikbaarheid.