Klopt, maar op 1024x768 alles low, hoort de 290x geen 8-15 fps te halen in M:LL.Thomg schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:02:
Vind je het gek als alle spellen die je speelt ( die 3 iig ) beter werken met nvidia dan AMD.

En bij pCars kan ik geloven dat de fps niet al te hoog is, het eist enorm veel en is in development.
Deze stond alleen aan op de 970 om te kijken of hoe het reageert op veel mem gebruik. En dat vond ik nog redelijk goed gaan, ter herinnering: ik ruilde de kaart omdat hij verkocht was onder valse info.Thomg schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:02:
Nog even een tip van mij, zet supersampling uit.
Tenzij je echt bijzonder veel fps krijgt en je kaart wat nuttigers wilt laten doen dan botweg meer fps te produceren dan je ooit nodig zal hebben is SS het niet waard. Hogere rendering resolution ziet er mooier uit, maar is het echt naar mijn mening niet waard tov de performance verlies.
Blijft een leuk filmpje, zeer waarschijnlijk nog accuraat ook..Thomg schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:02:
Als je een 980 koopt na je een 970 hebt teruggestuurd wegens het geheugen debakel...
http://youtu.be/spZJrsssPA0?t=2m6s
Ik laat dit filmpje even mijn mening weergeven.
Dit had ik dus ook, heb alleen wel de 290x geprobeerd... en vond hem duidelijk slechter.wimdezoveelste schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:25:
@Thomg, tja die Nvidia engineer weet wel waar die over praat hoor...![]()
Nu ik weet van het geheugenleugentje van Nvidia en het feit dat het effect heeft op performance(in de meeste gevallen niet merkbaar), zou ik er gewoon op gaan letten. En zodra ik straks een game zou gaan spelen waar ik micro-stutter in zou zien, dan zou ik dit altijd wijten aan het geheugen van de 970 en balen dat ik hem niet terug had gebracht... Dus voor mij was de enige keuze hem terugbrengen en ja de 980 was voor mij de enige kaart die ik als goede vervanger zag... jammer alleen dat hij meteen 140euro meer kostte