Ik kan niks zeggen over bitwarden, want ik ken het niet.Halfwas schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 00:33:
Ik heb, na lang uitstellen, ook besloten om een password manager te gaan gebruiken.
Ik twijfel op dit moment tussen Bitwarden (ik heb wel een tientje over voor premium) en Keepass.
Bitwarden is een relatief jong project waarbij, als ik naar de Github kijk, één persoon de kar lijkt te trekken. Is dat genoeg voor een app waarin de stabiliteit en veiligheid van groot belang is? Bovendien is er (nog) geen app voor F-droid uit.
Keepass is in dat opzicht wat stabieler met meer devs, al zorgt dat ook weer voor versplintering en verwarring. Welke app of software kan ik het beste gebruiken op Linux/Android? De officiële (mono) software of KeepassXC?
Ik ben benieuwd naar wat jullie denken.
Keepass gebruik ik zelf, en bevalt zeer goed. Werkt op alle platformen die ik gebruik. En wat ik belangrijk vind bij dergelijke tools, is dat ze gegarandeerd geen netwerkactiviteit vertonen. Zelfs geen update check. Wat dat betreft heeft keepass windows en linux mij nooit teleurgesteld. Ik heb deze lange tijd gemonitored, en nul activiteit kunnen vaststellen. Ik zou zelf ook niet voor een online service kiezen.
Daarnaast vind ik de interfaces wel okay. en komt met functionaliteit die je verwacht. Goeie overzicht categorien, password generator, de db is uiteraard gencrypt. etc.
Dus keepass kan ik wel aanbevelen.
delete account