Kan iemand mij zeggen of er een offline apparaat is waarop een aantal wachtwoorden en pincodes worden opgeslagen en getoond na inloggen ?
Waarbij dus geen pc of telefoon is benodigd.
Niet een dedicated apparaat bij mijn weten Er zijn wel kastjes die een code offline kunnen genereren voor een tweede factor authenticatie, denk aan RSA tokens, of bankier kastjes.linp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 13:56:
Kan iemand mij zeggen of er een offline apparaat is waarop een aantal wachtwoorden en pincodes worden opgeslagen en getoond na inloggen ?
Dat is wat ik wil vermijden dus.En er is ouderwets papier om het op te schrijven
Voor een digitaal niet vaardige persoon zou ik de tijd nemen om Bitwarden aan te leren. Die applicatie is gebruiksvriendelijker dan een los apparaat erbij onderhouden en gegenereerde wachtwoorden overtypen. Enige is dat de autofill goed moet werken.linp schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 17:16:
[...]
Dat is wat ik wil vermijden dus.
Ik heb een oudere telefoon (geen NFC ), wel usb-c, KeepassDX erop, ik kan ev. Yubikey gebruiken om in te loggen met vingerafdruk, ( zou beter zijn dan de tel. vingerafdruk?)
Ik heb ook Bitwarden premium, als dit makkelijker zou zijn,( de vault).
De bedoeling is dat deze methode ook wordt gebruikt door een niet digitaal vaardig persoon, dus ik houd het zo eenvoudig mogelijk.
Heb je deze optie al geprobeert? De desktop ap versie 7 instaleren en daar je kluis in laden en exporteren?JME schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:15:
Met het gezin willen we een 1Password familie-account via KPN afnemen. Ik heb op mijn iPhone al jaren de gratis 1Password 7 app staan. Die werkt alleen op het apparaat zelf, heeft wel een master wachtwoord maar geen accountnaam, dus ik kan het niet als bestaand account toevoegen aan de nieuwe versie. Er zitten 300+ wachtwoorden in en ik zit er niet zo op te wachten om die handmatig te gaan kopiëren naar de nieuwe versie. Een exportfunctie ontbreekt echter. Iemand suggesties?
[ Voor 10% gewijzigd door swhnld op 13-03-2025 08:57 ]
Ik zou zoiets 100% los van je provider willen regelen, zodat je niet gebonden bent aan deze provider.JME schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 21:15:
Met het gezin willen we een 1Password familie-account via KPN afnemen. Ik heb op mijn iPhone al jaren de gratis 1Password 7 app staan. Die werkt alleen op het apparaat zelf, heeft wel een master wachtwoord maar geen accountnaam, dus ik kan het niet als bestaand account toevoegen aan de nieuwe versie. Er zitten 300+ wachtwoorden in en ik zit er niet zo op te wachten om die handmatig te gaan kopiëren naar de nieuwe versie. Een exportfunctie ontbreekt echter. Iemand suggesties?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Het staat ook los. Je betaalt gewoon via provider een gereduceerd tarief. Het account en de voorwaarden zitten bij 1Password.Room42 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:19:
[...]
Ik zou zoiets 100% los van je provider willen regelen, zodat je niet gebonden bent aan deze provider.
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik zie dat een gekoppeld abonnement ook echt opgeheven wordt als het internetabonnement opgezegd wordt (omdat je overstapt naar een ander). Het abonnement is dan niet over te nemen. Zeker met wachtwoordmanagers is dat een ding. Dan moet je alles exporteren en weer importeren met alle risico's van dien.
Echter als je daar je abonnement opzegt, kun je waarschijnlijk niet dat account overnemen/meenemen. Je moet dan een nieuw, normaal account maken en je gegevens zelf overzetten.JME schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:24:
[...]
Het staat ook los. Je betaalt gewoon via provider een gereduceerd tarief. Het account en de voorwaarden zitten bij 1Password.
[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 13-03-2025 10:45 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
MIsschien beter eerst even onderzoek te doen voordat je gaat roepen, immers niet elk bedrijf is hetzelfde.Room42 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:43:
[...]
Echter als je daar je abonnement opzegt, kun je waarschijnlijk niet dat account overnemen/meenemen. Je moet dan een nieuw, normaal account maken en je gegevens zelf overzetten.
Ik heb dat soort dingen vaker voorbij zien komen. Niet specifiek dit geval, maar het komt doordat door KPN ingekocht is en dus eigenaar van het account is en dat niet zomaar omgezet kan worden.
Je moet het zelf weten, hoor, maar dan heb je in ieder geval iets om rekening mee te houden.
Ok...swhnld schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:21:
[...]
MIsschien beter eerst even onderzoek te doen voordat je gaat roepen, immers niet elk bedrijf is hetzelfde.
Dat is toch precies wat ik zeg?! Je kan dat account dus mogelijk niet zomaar meenemen. Je moet dan exporteren en opnieuw importeren in een nieuw account.https://www.kpn.com/veilig/wachtwoordmanager
Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik het abonnement stop?
Dan wordt je account bevroren. Je kan dan nog inloggen, maar je kan niets meer aanpassen.
Hier doe je dus, net als ik, omdat je het niet getest/onderzocht hebt, aannames dat het maar zo werkt.En waarschijnlijk (ik heb het niet getest bij KPN, maar heb 1password via werkgever en dan kon je thuis gratis privé gebruiken, daarbij werd aangegeven dat je bij verlaten werkgever een eigen billing kan toevoegen) kun je gewoon in je billing profiel bij 1password weer zelf gaan betalen op dat moment door de betreffende informatie toe te voegen:
https://support.1password.com/unlink-family/
[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 13-03-2025 11:30 ]
Ik had al een 1Password account en kan niet activeren bij KPN, wat nu?
Dat kan gebeuren, maar dat is gelukkig zo opgelost. Je ziet dan 'A 1Password account already exists for ...' als foutmelding. Je kan dan 3 dingen doen:
• Gebruik een ander e-mailadres. Je kan dan later je abonnement bij 1Password zelf stopzetten.
• Zet je abonnement bij 1Password zelf stop. Download je wachtwoorden eerst uit 1Password. En upload ze daarna naar je KPN Veilig Wachtwoordmanager.
• Annuleer je bestelling van 1Password bij KPN. En hou je eigen account bij 1Password.
Je kunt een bestaande wel overzetten naar KPN, maar alleen als je klant bent bij 1password.eu (het bedrijf dat de data in Europa opslaat), het kan niet als je klant bent bij de zusteronderneming 1password.com welke in de VS zit met zijn data, dan moet je een nieuwe.eu account maken en de datakluis inhoud migreren in de desktop app.Room42 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:34:
Wat mijn vermoeden alleen maar versterkt is dat je ook je bestaande account niet over kan zetten naar KPN
Waarschijnlijk doordat die post meer dan 10 jaar oud is.nielsiejjj92 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:14:
Waarom staan Bitwarden en ProtonPass niet in de lijst van het starttopic? Beide prima password managers en ook een gratis variant.
[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 14-03-2025 23:19 ]
kramerty88 is al sinds 1 januari niet meer online geweest hier en heeft in de afgelopen 4,5 jaar überhaupt niet gepost op het forum, dus ik denk dat je niet snel een antwoord zal krijgen.Room42 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 23:14:
@kramerty88 Heb jij misschien hulp nodig met het een beetje bijhouden van de OP? Ik wil deze best wel aanvullen voor je.
The devil is in the details.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Keuzes maken de Mens
Die is er wel degelijk.whahas schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:45:
[...]
Vooral de integratie met SimpleLogin waardoor je e-mail aliassen kan aanmaken vind ik erg prettig. Ik hoef nooit meer ergens mijn echte e-mail adres in te vullen.
Ik heb zo'n functie niet gezien bij BitWarden.
Keuzes maken de Mens
Al een hele tijd. Maanden. Ik gebruik zelf liever de webbrowser add-on in Firefox, omdat deze de naam van de website meeneemt in de alias. Dat deed de Bitwarden variant, geloof ik, niet.whahas schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:35:
Weet je toevallig ook hoe lang deze er al is?
Uiteraard heb je een SimpleLogin account nodig. Of dat de gratis variant kan zijn, weet ik niet. Als het al bij een Proton-subscription in zit, hoef je er niet extra voor te betalen.Moet je dan ook los betalen voor SimpleLogin?
Ik hoef dat namelijk niet.
Begrijp ik het goed dat je in Firefox op Android de Bitwarden-extensie geïnstalleerd hebt? Want dan zou ik gewoon de Bitwarden App voor Android installeren en daarop auto-fill instellen, zoals beschreven in de handleiding.nietorigineel schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:03:
De Bitwarden-extensie voor Firefox werkt bij mij niet goed op mijn Redmi Pad. Bij invulvelden is het icoon om in te loggen wel zichtbaar, maar erop tikken werkt niet. Ook als ik via de instellingen inlog, lukt het daarna niet om inloggegevens en wachtwoorden automatisch in te laten vullen. Op andere Android- en Windows-apparaten werkt het wel, dus het is geen algemeen probleem met Firefox of de Bitwarden-extensie. Zijn er meer mensen met deze ervaring, al dan niet op een Redmi Pad? En heeft iemand tips om dit eventueel op te lossen?
nu lifetime aanbieding live voor protonpass 199 euro.whahas schreef op woensdag 16 april 2025 @ 22:35:
Weet je toevallig ook hoe lang deze er al is?
Moet je dan ook los betalen voor SimpleLogin?
Ik hoef dat namelijk niet.
Keuzes maken de Mens
ja maar simplelogin functies ook. nu heb ik bitwarden premium en simplelogin betalende versie.whahas schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:52:
Gaaf, maar da's dus enkel Proton Pass? @Thibaut1234 ?
Keuzes maken de Mens
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Ik vind het vreemd dat er niet een eenvoudige unlock-beveiliging op de passwordmanager zit. In Edge zit dat wel gewoon ingebakken. Bij een dedicated password manager niet. Het ontgaat me. Ik lees dat Proton Pass biometrisch inloggen wel ondersteunt, maar enkel de betaalde variant. (https://proton.me/support...p-proton-pass-for-windows). Dat maakt de gratis versie Proton Pass voor mij niet veilig genoeg. Blijkbaar leggen andere gebruikers de lat wat lager met betrekking tot beveiliging.swhnld schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:50:
@wcduck je geeft zelf je antwoord, gebruiksgemak versus beveiliging.
Hoe krijgt iemand fysiek toegang tot je PC dat die bij je wachtwoord manager kan? Vanaf daar kun je door redeneren.
Keuzes maken de Mens
Dat had ik al in mijn eerste post aangegeven: je kan wel een pincode gebruiken, maar niet biometrisch unlocken. Naast minder gebruiksvriendelijk is dat, naar mijn mening, ook minder veilig aangezien mensen om je heen de pincode kunnen afkijken.SayWhatAgain! schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:12:
Tsja, dat kun je gewoon instellen:
[Afbeelding]
Ik juist niet. Wellicht heb ik een andere perspectief als op het op beveiliging aankomt. De standaard methode van Edge vind ik dan beter: biometrisch een wachtwoord invullen en enkel toegang tot de wachtwoorden na biometrisch aanmelden.whahas schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 20:16:
Ik zou het heel raar vinden indien het wél standaard vergrendelde, eerlijk gezegd.
Dan stel je toch lekker overal een passkey in?wcduck schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:53:
[...]
Ik juist niet. Wellicht heb ik een andere perspectief als op het op beveiliging aankomt. De standaard methode van Edge vind ik dan beter: biometrisch een wachtwoord invullen en enkel toegang tot de wachtwoorden na biometrisch aanmelden.
Keuzes maken de Mens
Eigenlijk is dat niet per se beter, iemand die je Windows Hello pin code heeft (die je hebt als backup wanneer je face id of vingerafdruk niet werkt) kan ook bij je wachtwoorden.wcduck schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:53:
[...]
Ik juist niet. Wellicht heb ik een andere perspectief als op het op beveiliging aankomt. De standaard methode van Edge vind ik dan beter: biometrisch een wachtwoord invullen en enkel toegang tot de wachtwoorden na biometrisch aanmelden.
In Windows weet ik mijn eigen pincode niet eens. Die is dus niet noodzakelijk wanneer je je aan moet melden. Ook wanneer gezichtsherkenning niet werkt, kan je je wachtwoord gebruiken in plaats van je pincode.swhnld schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:24:
[...]
Eigenlijk is dat niet per se beter, iemand die je Windows Hello pin code heeft (die je hebt als backup wanneer je face id of vingerafdruk niet werkt) kan ook bij je wachtwoorden.
[ Voor 8% gewijzigd door whahas op 25-05-2025 21:14 ]
Keuzes maken de Mens
Dit kan je volledig zelf instellen.wcduck schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:02:
[...]
In Windows weet ik mijn eigen pincode niet eens. Die is dus niet noodzakelijk wanneer je je aan moet melden. Ook wanneer gezichtsherkenning niet werkt, kan je je wachtwoord gebruiken in plaats van je pincode.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Hier werkt het gewoon nog.Philo Melos schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:54:
Zag net op mijn iPhone 12 dat Bitwarden sinds 8 mei jl niet meer synchroniseert. Meer mensen met dit probleem? Of iemand die een oplossing weet? Heb Bitwarden al gedelete en opnieuw geinstalleerd zonder succes.
[ Voor 5% gewijzigd door Phoolie op 30-05-2025 15:11 ]
Privacy enthousiast | Software Developer | Auteur en developer van AliasVault en SpamOK
Keuzes maken de Mens
Dankjewel voor je waardering! Supertof dat je het project wilt steunen.whahas schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 05:10:
Zit je al op iets zoals Patreon?
Ik wil graag jouw project maandelijks of jaarlijks ondersteunen.
Sta je hiervoor open, @lanedirt ?
Privacy enthousiast | Software Developer | Auteur en developer van AliasVault en SpamOK
Keuzes maken de Mens
Impressive! Ik zie op de website het volgende staan: "Biometric Authenticationlanedirt schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:54:
Hallo mede-tweakers,
Een half jaar geleden heb ik voor het eerst gepost in dit topic over AliasVault, een nieuwe privacy-first wachtwoordmanager van Nederlandse bodem gemaakt door ondergetekende :-). Ik ben nu precies een jaar met dit open-source project bezig. En sinds dat de freelance markt in NL vanwege de wet DBA enigszins is opgedroogd, heb ik sinds januari praktisch full-time aan dit project gewerkt. Ik wilde graag een update geven over waar ik het afgelopen half jaar aan heb gewerkt:
Nieuwe features:
- Browser extensie voor Chrome, Firefox, Edge en Safari
- iOS app met native autofill
- Android app met native autofill
- Importeer je wachtwoorden eenvoudig via de ingebouwde import wizard met ondersteuning voor: 1Password, Bitwarden, Chrome, Dashlane, Firefox, KeePass, KeePassXC, Proton Pass en Strongbox.
Statistieken
Ook leuk om wat cijfers te vermelden. Wat gestart is met een idee in mei 2024, is inmiddels uitgegroeid tot:
- 18 releases
- 2.300+ cloudgebruikers
- 5.700+ self-hosted downloads
- 900+ GitHub sterren
[Afbeelding]
Voor de mensen die nog niet van AliasVault hadden gehoord:
AliasVault is een privacy-first, end-to-end encrypted wachtwoordmanager met de unieke core feature: een ingebouwde alias generator en e-mailserver waarmee je voor iedere website een uniek e-mailadres en identiteit kunt aanmaken. Volledig zonder third-party afhankelijkheden. AliasVault is open-source (AGPLv3). Je kunt de officiele cloud versie gebruiken, maar je kunt het hele AliasVault platform ook volledig zelf thuis te hosten op een VM of Raspberry Pi dankzij een eenvoudig installatiescript.
Mijn plan is om komende maanden het platform verder te verbeteren en feature requests van gebruikers toe te voegen, om zo voor het eind van dit jaar v1.0 uit te kunnen brengen. Op dit moment doe ik alles zelf en bekostig ik alles voor de ontwikkeling uit eigen zak van mijn spaargeld. Maar mijn droom is om AliasVault uiteindelijk self-sustainable te maken en de doorontwikkeling (en dus mijn boterham) straks te kunnen bekostigen via premium abonnementen voor de officiele cloud versie en wellicht overige donaties.
Voor iedereen die geinteresseerd is in een wachtwoordmanager van Nederlandse bodem, volledig gehost in de EU en buiten de grip van de VS, neem gerust een kijkje en probeer het uit. Ik heb ook een video opgenomen waarin ik uitleg hoe het werkt die staat op de website. (Alvast sorry voor het Nederlandse accent.)![]()
- Website: https://www.aliasvault.net
- GitHub: https://github.com/lanedirt/AliasVault
Alle feedback is van harte welkom en neem ik graag mee in de verdere doorontwikkeling!
Nee, volgens mij kan jaarlijks terugkerend inderdaad niet nee. Alleen eenmalige en maandelijks terugkerende donaties worden ondersteund voor zover ik weet.whahas schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:00:
Helaas zie ik daar niet de mogelijkheid om je jaarlijks te ondersteunen. Kan dat wel? Misschien kijk ik verkeerd.
Dankjewel! Ja voor de AliasVault web app kun je inderdaad Windows Hello gebruiken voor het inloggen. Automatische autofill werkt echter niet via de web app maar via de browser extensie. Wanneer de browser wordt opgestart voer je eenmalig je master wachtwoord in, daarna wordt deze zolang je browser venster(s) actief blijven onthouden in het geheugen. Dus om wachtwoorden automatisch in te vullen op je desktop browser hoef je niet iedere keer opnieuw te authenticeren.wcduck schreef op zondag 15 juni 2025 @ 19:19:
[...]
Impressive! Ik zie op de website het volgende staan: "Biometric Authentication
Unlock your vault using fingerprint or face recognition on supported devices via WebAuthn.". Wordt ook Windows Hello ondersteund? Dus dat ik bij elk wachtwoord even in de camera kijk om een wachtwoord automatisch in te vullen?
Keuzes maken de Mens
@SayWhatAgain! Dankjewel voor het compliment!SayWhatAgain! schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:36:
@lanedirt mooi project, ziet er goed uit!
Ik heb zelf net 2 jaar Proton Unlimited gekocht, maar AliasVault lijkt t.z.t. zeker een mooi alternatief voor Proton Pass. Ik heb de website bekeken en zat eigenlijk nog met één vraag: hoe zit het met die cloud? Je geeft aan dat alles in de EU staat en buiten grip van de VS (Cloud Act). Kun je daar iets meer over vertellen? Waar worden backups opgeslagen en welke technologie wordt er gebuikt?
Ja AliasVault heeft een ingebouwde import en export functionaliteit sinds versie 0.16.0.edwin2021 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:48:
Kent aliasvault ook een import / export functie met bv csv file. Universeel bruikbaar en natuurlijk superlink als je er slordig mee omgaat maar wel enorm belangrijk om van de ene wachtwoord manager naar de andere gaat.
Btw kun je ook 2fa totp overzetten van de een naar de andere?
Super. Ik ga mij erin verdiepen. Bedankt voor ontwikkeling en antwoorden!lanedirt schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 15:21:
[...]
Ja AliasVault heeft een ingebouwde import en export functionaliteit sinds versie 0.16.0.![]()
Het importeren van credentials (inclusief 2fa totp) kan op het moment van schrijven vanuit de volgende bronnen: 1Password, Bitwarden, Chrome, Dashlane, Firefox, KeePass, KeePassXC, Proton Pass en Strongbox.
Andersom kun je je data in AliasVault ook weer exporteren naar een universeel CSV formaat en naar SQLite.
1
| Failed to deploy a stack: failed to resolve services environment: env file /data/compose/11/.env not found: stat /data/compose/11/.env: no such file or directory |
1
2
3
| Microsoft.AspNetCore.DataProtection.KeyManagement.XmlKeyManager.Microsoft.AspNetCore.DataProtection.KeyManagement.Internal.IInternalXmlKeyManager.DeserializeDescriptorFromKeyElement(XElement keyElement) [21:21:52 ERR] Microsoft.AspNetCore.DataProtection.KeyManagement.XmlKeyManager An exception occurred while processing the key element '<key id="89adbb75-f908-4bec-b929-892d283c9807" version="1" />'. {"EventId":{"Id":24,"Name":"ExceptionOccurredWhileProcessingTheKeyElement"},"Application":"AliasVault.Admin"} System.Security.Cryptography.CryptographicException: Unable to retrieve the decryption key. |
1
2
3
| 2025/06/21 21:25:38 [emerg] 9#9: host not found in upstream "admin:3002" in /etc/nginx/nginx.conf:17 nginx: [emerg] host not found in upstream "admin:3002" in /etc/nginx/nginx.conf:17 |
[ Voor 52% gewijzigd door Arfman op 21-06-2025 23:26 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hoi @edwin2021, De Discord server voor AliasVault is inderdaad (nog) niet te vinden via de Discord Server Discovery omdat een server minstens 1.000 leden nodig heeft voordat dit aangezet kan worden.edwin2021 schreef op maandag 23 juni 2025 @ 09:00:
Ik kan de discord niet vinden als ik zoek op aliasvault?
Aha, vandaar. Bij deze joined.lanedirt schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:02:
[...]
Hoi @edwin2021, De Discord server voor AliasVault is inderdaad (nog) niet te vinden via de Discord Server Discovery omdat een server minstens 1.000 leden nodig heeft voordat dit aangezet kan worden.
De invite-link staat daarom op de website. Hierbij ook een direct linkje: https://discord.gg/DsaXMTEtpF
Met AliasVault zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om 1.000 leden aan te makenlanedirt schreef op maandag 23 juni 2025 @ 10:02:
[...]
Hoi @edwin2021, De Discord server voor AliasVault is inderdaad (nog) niet te vinden via de Discord Server Discovery omdat een server minstens 1.000 leden nodig heeft voordat dit aangezet kan worden.
De invite-link staat daarom op de website. Hierbij ook een direct linkje: https://discord.gg/DsaXMTEtpF
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Na enkele dagen troubleshooten met Bitwarden heb ik de strijd opgegeven. Biometrisch unlocken wil maar niet lukken. Herinstalleren en de trucs die in vele topic hierover worden aangedragen hebben allemaal niet geholpen. Wat mij betreft is het een product dat niet goed werkt.wcduck schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 15:36:
Mijn doel is om mijn wachtwoorden veilig te kunnen invullen op zowel PC als telefoon. Dit wil ik doen door biometrisch een kluis de unlocken. Na Proton getest te hebben, bleek dit in de gratis versie niet ondersteund te worden. Gelukkig zou BitWarden dit wel ondersteunen. Ik loop in Bitwarden echter tegen het volgende probleem aan: als ik op "Ontgrendelen met Windows Hello" klik, gebeurt er helemaal niets. Ik heb de Edge plugin geinstalleerd, en daarna de Bitwarden app voor Windows. De instelling staan dusdanig dat de plugin en app zich locken na 1 minuut, waarna deze unlockt kan worden met Windows Hello. Doe ik iets fout of er is een storing? Zowel de plugin als de app unlocken niet met Windows Hello, ondanks dat deze optie wel wordt gegeven (Ontgrendelen met Windows Hello/Ontgrendelen met hoofdwachtwoord).
Voor kij werkt Bitwarden perfect, maar vervelend dat het voor jou (nog) niet werkt.wcduck schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:18:
[...]
Na enkele dagen troubleshooten met Bitwarden heb ik de strijd opgegeven. Biometrisch unlocken wil maar niet lukken. Herinstalleren en de trucs die in vele topic hierover worden aangedragen hebben allemaal niet geholpen. Wat mij betreft is het een product dat niet goed werkt.
Ik heb nu Proton Pass en Bitwarden geprobeerd. Kennen jullie andere passwordmanagers waarbij het unlocken van een vault via Windows Hello kan verlopen en die gratis geprobeerd kunnen worden?
Momenteel lijkt de password manager van Edge het best voor mij te werken, maar dat schaalt lastig naar Android.
Nee. Je zou een export kunnen maken, die kun je met een teksteditor openen en doorzoeken.R.G schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 23:19:
Kan je met Bitwarden ook op je wachtwoord zoeken, zodat je kan zien welke accounts allemaal een slecht, of gelekt wachtwoord bevatten?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Het is mij eenmaal gelukt de app te openen met Windows Hello. Daarna heeft het niet meer gewerkt. Ook is het eenmaal gelukt de extensie in Edge te openen met Windows Hello. Ik heb de app via de website gedownload. De plugin via de link van de website.patviev schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 21:53:
[...]
Voor kij werkt Bitwarden perfect, maar vervelend dat het voor jou (nog) niet werkt.
Weet niet watje al gedaan hebt, maar hier staat uitgelegd hoe je het voor elkaar kan krijgen. Lukt het wel om de Bitwarden App via Windows Hello te openen, niet zijnde de extensie? https://bitwarden.com/nl-nl/help/biometrics/
Heb je de Bitwarden client appgedownload van de site en niet via de windows store?
Keuzes maken de Mens
1Password geeft mij deze optie wel.wcduck schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 19:18:
[...]
Na enkele dagen troubleshooten met Bitwarden heb ik de strijd opgegeven. Biometrisch unlocken wil maar niet lukken. Herinstalleren en de trucs die in vele topic hierover worden aangedragen hebben allemaal niet geholpen. Wat mij betreft is het een product dat niet goed werkt.
Ik heb nu Proton Pass en Bitwarden geprobeerd. Kennen jullie andere passwordmanagers waarbij het unlocken van een vault via Windows Hello kan verlopen en die gratis geprobeerd kunnen worden?
Momenteel lijkt de password manager van Edge het best voor mij te werken, maar dat schaalt lastig naar Android.
[ Voor 3% gewijzigd door qwasd op 30-06-2025 00:52 ]
Het is zeker niet heilig voor mij. Het is voor mij verreweg de meest gebruiksvriendelijke manier van inloggen. Ik gebruik het over de dag gezien minimaal 20x voor andere aanmeldingen. Elke keer een pincode of wachtwoord invoeren in minder gebruiksvriendelijk en onveiliger (meekijken).whahas schreef op zondag 29 juni 2025 @ 11:47:
Waarom is Windows Hello, van notabene Microsoft, zo heilig voor jou?
Is het mogelijk om in je gewoontes de optie in te bouwen dat je meerdere manieren van biometrische identificaties gebruikt?wcduck schreef op maandag 30 juni 2025 @ 07:42:
[...]
Het is zeker niet heilig voor mij. Het is voor mij verreweg de meest gebruiksvriendelijke manier van inloggen. Ik gebruik het over de dag gezien minimaal 20x voor andere aanmeldingen. Elke keer een pincode of wachtwoord invoeren in minder gebruiksvriendelijk en onveiliger (meekijken).
Keuzes maken de Mens
Zo lang ik geen wachtwoord in hoef te vullen en het aanmelden vrijwel instantaan gaat, maakt de wijze van aanmelden mij niet uit. Windows Hello of vingerafdruk, ik heb beiden op mijn pc. Windows Hello is echter verreweg de snelste methode.whahas schreef op maandag 30 juni 2025 @ 08:20:
[...]
Is het mogelijk om in je gewoontes de optie in te bouwen dat je meerdere manieren van biometrische identificaties gebruikt?
Zo gebruik ik momenteel zowel Touch ID als Face ID en dat werkt best lekker voor mij. Ja, af en toe moet ik mijn telefoon erbij pakken, maar voor mij werkt dat prettig.
Trouwens, klopt het dat jij ook passkeys gebruikt?
Keuzes maken de Mens
De wachtwoorden waar het mij in dit geval om gaat zijn niet zo belangrijk. Dit zijn willekeurige websites met niet-kritieke gegevens. Ik wil gewoon snel en relatief veilig in kunnen loggen, maar niet zo onveilig als met een pincode. De echt belangrijke wachtwoorden sla ik niet op in een password manager. Die vertrouw ik ze niet toe.whahas schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:57:
Waarom wil je zo graag dat het instant gaat, @wcduck ?
We hebben het hier wel over de beveiliging van belangrijke gegevens!
Keuzes maken de Mens
wcduck schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 10:44:
2. de vault unlockt door biometrie (Windows Hello)
Punt 2 lijkt echter lastig te zijn. Signal ondersteunt enkel het unlocken van een vault in de Windows app, maar niet in de Edge plugin. Bitwarden zou punt 2 moeten ondersteunen, maar heb ik niet aan de pruttel gekregen. 1Password ga ik nog proberen.
Ik kan met voorstellen dat dit voor de meeste gebruikers voldoende is. Voor mij is dat niet zo. Ik wil dat iemand die toevallig bij mijn computer kan komen niet al mijn wachtwoorden in kan zien. Het is voor mij niet altijd haalbaar mijn computer te locken.3_s schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 14:49:
Ik open mijn kluis 's morgens en dan staat die de hele dag open. Tot mijn pc 's avonds uitgaat.
Ofwel zit ik aan mijn pc, ofwel is die vergrendeld.
Dat is, voor mij, veilig genoeg.
De echt belangrijke sites hebben toch MFA.
Je bent niet uniek, en daarom is er van alles ontwikkelt.wcduck schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:08:
[...]
Het is voor mij niet altijd haalbaar mijn computer te locken.
In welke situatie is het dan niet mogelijk om je computer te locken?wcduck schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 18:08:
[...]
Het is voor mij niet altijd haalbaar mijn computer te locken.
Ik moet dan instantaan weg van mijn werkplek.Phoolie schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:19:
[...]
In welke situatie is het dan niet mogelijk om je computer te locken?
En dan is er echt geen seconde tijd meer om even op [Windows] + [L] te drukken?
Vaak wel, maar niet altijd. Daarnaast toont het scherm af en toe informatie die toegankelijk moet blijven. Dan heb ik liever dat de password manager zich automatisch lockt na ieder gebruik (of na 1 minuut).Phoolie schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:36:
[...]
En dan is er echt geen seconde tijd meer om even op [Windows] + [L] te drukken?
Keuzes maken de Mens
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
[ Voor 91% gewijzigd door elsinga op 23-08-2025 09:09 ]
van bovenstaand heb ik vandaag geen last meer.Yucko schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 16:36:
bitwarden doet vervelend vandaag icm met Edge.
bij de gebruiker en wachtwoordvelden geen popup om credentials te selecteren.
Klik ik dan op het Bitwarden icoontje rechts bovenin (van de extensie zelf) dan geeft hij wel een of meerdere items die volgens de URI van toepassing zouden moeten zijn, maar als je er daadwerkelijk eentje selecteert dan krijg ik de melding "Automatisch invullen mislukt; kopieer en plak je inloggegevens handmatig"
In Google Chrome browser geen issues
wel zie ik dat in Edge de extensie versie 2025.8.0 is terwijl Chrome nog op 2025.7.0 zit
Iemand anders die misschien 2025.8.0 reeds geïnstalleerd hebben in Chrome en kunnen bevestigen of de extensie wel of niet goed werkt ?
[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 25-08-2025 13:30 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq