Het viel me op dat er m.b.t. Enpass vrijwel niks te vinden is op GoT. Ik heb deze wachtwoordmanager nu een aantal maanden in gebruik (op Windows 7/10 en Windows Phone), en het gemak plus de gebruiksvriendelijkheid is prima bevonden.

Updates:
Subjectieve ervaringen:
Als ander alternatief zou (het open source) Keepass een optie zijn, maar dat is in mijn ogen een dinosaurus met een interface uit 1998. Daarnaast zou ik m.b.t. autofillen een hoop omwegen en/of externe plugins moeten nemen om dit te verwezenlijken. Plus, geen ondersteuning voor Keepass in Windows Phone. Wat dat betreft heb ik liever een alles-in-een oplossing zoals nu met Enpass.
Er zijn makkelijk promo codes te vinden online voor een aantrekkelijke aanbieding (tussen de 30% en 60% korting voor alle drie de varianten). Google is uw vriend.

Features
De belangrijkste features op een rijtje:- Gratis op desktop, mobiele versie gratis tot 20 wachtwoorden (daarna eenmalig +/- €10 per OS)
- AES 256-bit SQLCipher (SQLCipher is een open source extensie voor databaseversleuteling)
- Autofill en autosave op webpagina's d.m.v. browserextensies op Firefox, Chrome, Safari en (sinds kort) Opera en Vivaldi
- Ondersteuning voor iPhone, iPad, Android, Windows Phone, BlackBerry, Modern Windows, Mac OS, Windows en Linux
- Importeren uit een hoop andere managers, o.a. 1Password, Keepass, KeepassX, LastPass, RoboForm (https://enpass.io/docs/desktop-windows/import_export.html)
- Géén account vereist en géén cloud opslag op Enpass servers
- Optionele cloudopslag/backup op eigen accounts: Dropbox, Google Drive, OneDrive, Box, Folder en ownCloud/WebDAV
- Configureerbare password generator ingebouwd in zowel desktop als mobiele versie
- Mobiele versie bevat ingebouwde browser met autofill
- Time-out autolock functie instelbaar
Updates:
- TOTP ondersteuning: one-time passwords in Enpass
- Password Audit, snel overzicht van zwakke en/of oude wachtwoorden
- Iphone 3D touch ondersteuning
- Universal Windows app
- fingerprint ondersteuning
- Windows Hello ondersteuning
- Apple Watch OS2 ondersteuning
- Auto-fill via Notifications, naast het Enpass toetsenbord
- Verbergen van icon in taakbalk/dock
- Auto-starten van Enpass bij opstarten desktop systeem
Subjectieve ervaringen:
- Zéér duidelijke handleidingen
- Regelmatige updates
- Korte en duidelijke EULA/ToS/gebruikersvoorwaarden
- Aantrekkelijke doch functionele interface
- India-based, dus geen NSA toestanden(?)
- Eenmalig €10 per mobiel platform is in mijn ogen een koopje Ondertussen bieden ze de keuze uit een single-abonnement, family-abonnement of eenmalige aankoop. Zie onder.
- Het gebrek aan open source kan vertrouwen minderen
- De enkele reviews die er te vinden zijn, zijn veelal gedateerd. Enpass heeft echter ondertussen flinke stappen gemaakt
Als ander alternatief zou (het open source) Keepass een optie zijn, maar dat is in mijn ogen een dinosaurus met een interface uit 1998. Daarnaast zou ik m.b.t. autofillen een hoop omwegen en/of externe plugins moeten nemen om dit te verwezenlijken. Plus, geen ondersteuning voor Keepass in Windows Phone. Wat dat betreft heb ik liever een alles-in-een oplossing zoals nu met Enpass.
Pricing
Enpass heeft hun prijsmodel aangepast. Ze bieden nu de keuze uit een single-abonnement, family-abonnement of eenmalige aankoop.Er zijn makkelijk promo codes te vinden online voor een aantrekkelijke aanbieding (tussen de 30% en 60% korting voor alle drie de varianten). Google is uw vriend.
/f/image/QAjYVel9H3K2MXTSSz3B7aKo.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door geekeep op 17-02-2021 11:08 ]