Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 07:34
Het viel me op dat er m.b.t. Enpass vrijwel niks te vinden is op GoT. Ik heb deze wachtwoordmanager nu een aantal maanden in gebruik (op Windows 7/10 en Windows Phone), en het gemak plus de gebruiksvriendelijkheid is prima bevonden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zs2X8Nv.png?1

Features
De belangrijkste features op een rijtje:
  • Gratis op desktop, mobiele versie gratis tot 20 wachtwoorden (daarna eenmalig +/- €10 per OS)
  • AES 256-bit SQLCipher (SQLCipher is een open source extensie voor databaseversleuteling)
  • Autofill en autosave op webpagina's d.m.v. browserextensies op Firefox, Chrome, Safari en (sinds kort) Opera en Vivaldi
  • Ondersteuning voor iPhone, iPad, Android, Windows Phone, BlackBerry, Modern Windows, Mac OS, Windows en Linux
  • Importeren uit een hoop andere managers, o.a. 1Password, Keepass, KeepassX, LastPass, RoboForm (https://enpass.io/docs/desktop-windows/import_export.html)
  • Géén account vereist en géén cloud opslag op Enpass servers
  • Optionele cloudopslag/backup op eigen accounts: Dropbox, Google Drive, OneDrive, Box, Folder en ownCloud/WebDAV
  • Configureerbare password generator ingebouwd in zowel desktop als mobiele versie
  • Mobiele versie bevat ingebouwde browser met autofill
  • Time-out autolock functie instelbaar

Updates:
  • TOTP ondersteuning: one-time passwords in Enpass
  • Password Audit, snel overzicht van zwakke en/of oude wachtwoorden
  • Iphone 3D touch ondersteuning
  • Universal Windows app
  • fingerprint ondersteuning
  • Windows Hello ondersteuning
  • Apple Watch OS2 ondersteuning
  • Auto-fill via Notifications, naast het Enpass toetsenbord
  • Verbergen van icon in taakbalk/dock
  • Auto-starten van Enpass bij opstarten desktop systeem

Subjectieve ervaringen:
  • Zéér duidelijke handleidingen
  • Regelmatige updates
  • Korte en duidelijke EULA/ToS/gebruikersvoorwaarden
  • Aantrekkelijke doch functionele interface
  • India-based, dus geen NSA toestanden(?)
  • Eenmalig €10 per mobiel platform is in mijn ogen een koopje Ondertussen bieden ze de keuze uit een single-abonnement, family-abonnement of eenmalige aankoop. Zie onder.
  • Het gebrek aan open source kan vertrouwen minderen
  • De enkele reviews die er te vinden zijn, zijn veelal gedateerd. Enpass heeft echter ondertussen flinke stappen gemaakt
Zijn er meer mensen die deze wachtwoordmanager gebruiken? Ik weet dat LastPass een erg populair alternatief is, maar met in het achterhoofd de hack (nieuws: Hackers bemachtigen persoonsgegevens van servers LastPass), overname door het infameuze LogMeIn (nieuws: LogMeIn neemt LastPass over) en de recente phishingaanval (nieuws: Onderzoeker toont gerichte phishingaanval op LastPass) is het voor mij duidelijk dat een manager 'in de cloud' verre van ideaal is.
Als ander alternatief zou (het open source) Keepass een optie zijn, maar dat is in mijn ogen een dinosaurus met een interface uit 1998. Daarnaast zou ik m.b.t. autofillen een hoop omwegen en/of externe plugins moeten nemen om dit te verwezenlijken. Plus, geen ondersteuning voor Keepass in Windows Phone. Wat dat betreft heb ik liever een alles-in-een oplossing zoals nu met Enpass. :)

Pricing
Enpass heeft hun prijsmodel aangepast. Ze bieden nu de keuze uit een single-abonnement, family-abonnement of eenmalige aankoop.
Er zijn makkelijk promo codes te vinden online voor een aantrekkelijke aanbieding (tussen de 30% en 60% korting voor alle drie de varianten). Google is uw vriend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrsHqZbuHHHb9rDYMFjXGFOM2jw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QAjYVel9H3K2MXTSSz3B7aKo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door geekeep op 17-02-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik heb helemaal geen ervaring met password managers en ben me een beetje aan het oriënteren op dit gebied. Tot nu probeer ik mijn wachtwoorden allemaal te onthouden maar met de mate van verschillende diensten wordt dit steeds lastiger.

Uit de gebruikers reviews van deze programma's kom je veel verschillende ervaringen tegen. Ik zal me er nog een beetje in verdiepen en een paar applicaties uitproberen waaronder deze Enpass.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[Password Managers] Discussie- en reviewtopic
Staat 'ie daar niet in??

[ Voor 53% gewijzigd door Jester-NL op 27-01-2016 19:47 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Nope. Althans, niet in de OP onder "Password managers op de markt". Daarnaast slechts enkele vermeldingen in dat topic waaronder (zoals ik ook in de startpost vermeldde) een aantal verouderde kritiekpunten m.b.t. extensies.

Wat mij betreft mag Enpass dan ook zeker wat meer aandacht krijgen, zeker gezien de hoeveelheid ondersteunde platformen, het gebrek aan een verplichte registratie, het moderne uiterlijk en gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Na een aantal updates afgelopen maanden (regelmatige updates bij Enpass zijn een mooie bijkomstigheid) per toeval vandaag ontdekt dat ze afgelopen week versie 5.2.0 time-based OTP hebben toegevoegd aan de client:
https://www.enpass.io/blo...available-for-more-users/

Mooie toevoeging voor de mobiele versie zodat je niet van app hoeft te switchen. Bij de desktop versie wel mijn twijfels omdat je je 'tweede factor' om in te loggen op deze manier op dezelfde plek staat als je wachtwoorden.

Buiten dat ben ik na ruim een half jaar gebruik tevreden over Enpass. Mooie, duidelijke interface, syncen tussen apparaten gaat prima en het opslaan/bijwerken van inloggegevens gaat vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Hoe verhoudt dit zich met andere managers zoals 1password?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Ik gebruik deze ook. eerst op mijn z10 (bb10) en nu op mijn iphone icm een desktop versie op zowel een windows laptop als een mac. Ideaal dat ze met elkaar syncen. Daar heb ik nu dropbox voor gebruikt, maar kan ook via je WebDav. Ik ben er erg blij mee. Enige applicatie waar ik volgens mij ooit voor heb betaald op de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wilde Enpass uitproberen en heb de windows client (voor de desktop) gedownload.
Echter krijg ik een melding "This publisher has been blocked from running software on your machine"

Dit heb ik op meerdere machines (in verschillende domeinen).

Enig idee wat het zou kunnen zijn ?

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

deviltje schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:58:
Ik wilde Enpass uitproberen en heb de windows client (voor de desktop) gedownload.
Echter krijg ik een melding "This publisher has been blocked from running software on your machine"

Ik heb de set-up ook maar even gedownload, en mijn Windows10-machine zegt hetzelfde. Het internet staat vol met oplossingen die er op neer komen dat ik mijn PC even moet ontdoen van allerlei (standaard) beveiligingsinstellingen, en aangezien ik DAT niet zo'n goed idee vindt, heb ik even verder gekeken...

In de eigenschappen van het set-up bestand staat een tabje 'Digital Signatures'. Klik daarop en je krijgt (wat) informatie over de ondertekening van het bestand. Klik je vervolgens 'Sinew Software' aan, dan kun je details selecteren en leer je wat meer over het bestand... zoals "A certificate was explicitly revoked by its issuer"
Met andere woorden (en dat staat een klik verder ook), Comodo (de uitgever van het code-signing certificaat dat Sinew Software gebruikt) heeft het certificaat ingetrokken. En om die reden zegt jouw Windows dat hij het bestand in kwestie niet vertrouwd.

Nu kun je natuurlijk je UAC uitzetten en je firewall and so on, and so on en het bestand alsnog installeren. Een andere optie is om de makers te contacten en een andere set-up verzoeken (met een geldig certificaat ondertekend, of (desnoods) niet ondertekend, maar dat laatste lijkt me niet heel slim bij het online opslaan van je wachtwoorden). Of je kijkt naar een ander pakket dat je in plaats van Enpass zou kunnen gebruiken.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 16:16

TheVMaster

Moderator WOS
deviltje schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:58:

Vreemd, ik heb hem ook draaien op Windows 10 (al een tijdje) in een domein en heb vorige week nog een nieuwe versie geinstalleerd (de beta desktopversie met Edge extension support). Herken de issues die jij hebt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Hier draait hij ook op een win10 machine. Auto backup naar dropbox. Werkt allemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Miss_80 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:51:
Hier draait hij ook op een win10 machine. Auto backup naar dropbox. Werkt allemaal prima
Auto-backup? Hoe stel je dat in dan...? Bij mijn synchroniseert hij naar OneDrive (zodat de wachtwoorden tussen Windows Phone, iPad, tablet en Windows laptop in sync blijven), dat is wat anders dan backuppen.

Ik kan wel een backup maken, maar dat moet handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Je hebt gelijk, ik zit termen door elkaar te halen. Hij synchroniseert, backup niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Naar aanleiding van de post van TheVMaster heb ik het bestand opnieuw gedownload. Of eigenlijk... een nieuwe versie.
Eerder vandaag was de meest recente versie 5.2.0, en daarin heb ik (nog steeds) een issue met het certificaat. Ergens daarna is versie 5.2.1 op de site geplaatst, en deze is wel correct ondertekend, en laat zich wel installeren.
Een van de gemelde fixes:
* The code signatures of Enpass has been updated.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Jester-NL schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:29:
Naar aanleiding van de post van TheVMaster heb ik het bestand opnieuw gedownload. Of eigenlijk... een nieuwe versie.
Eerder vandaag was de meest recente versie 5.2.0, en daarin heb ik (nog steeds) een issue met het certificaat. Ergens daarna is versie 5.2.1 op de site geplaatst, en deze is wel correct ondertekend, en laat zich wel installeren.
[...]
Ik zag inderdaad in de beta mail (die ik enkele minuten geleden binnen kreeg) ook deze opmerking staan :
We have just updated Enpass beta v5.2.2 to v5.2.3 due to a critical issue in the code-signature certificate where the code-signature of the last Beta version 5.2.2 was revoked due to some human error at our end, resulting of which you would be facing problem in using Enpass Extension or even in installing version 5.2.0.
Ooops...maar gelukkig gefixt dus! De Edge extensie is niet geupdate, maar die werkte eigenlijk al helemaal goed. Wat mij betreft mogen ze die lanceren in de Windows 10 Store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
5.2.1 geeft bij mij helaas nog problemen. Symantec Endpoint protecten geeft een security risk..
Ik ga maar even inschrijven voor de beta.

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Jester-NL schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:29:
[...]
Snelle fix dus!

Ondertussen wat features toegevoegd:
- Windows Hello ondersteuning
- Generator verbeteringen voor uitspreekbare wachtwoorden
- Fingerprint ondersteuning
- Auto-start bij desktop systemen
- Verbergen van taakbalk/dock

Android:
- Uitgebreidere auto-fill via Notifications (naast het Enpass toetsenbord). Android 5.0 vereist voor Notifications. Overige auto-fill vereist Android 4.3

iOS:
- 3D touch support (Peek and Pop)
- Watch OS2 support
- Selective field sharing

Ik ben ondertussen ook geswitcht van Windows Phone naar Android. Even €10 aftikken (een koopje voor dit soort software) en ik had weer volledig toegang tot alle wachtwoorden. :) Fingerprint support is heerlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door geekeep op 12-07-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Enpass 5.3.0 is uitgebracht, waaronder ondersteuning voor Vivaldi browser (eerder dan LastPass dus).

Ik kwam dit trouwens tegen:
https://www.enpass.io/blo...r-windows-microsoft-edge/

Zeer duidelijke uitleg over waarom de Edge extensie zo lang op zich laat wachten. Blijkbaar is het vrij moeilijk vanwege gebrek aan Microsoft APIs die gebruikt kunnen worden. Er is een workaround, maar die is minder veiliger (vanuit Edge's oogpunt). Vond het Enpass wel sieren zoiets toe te lichten aan hun gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06 16:06
Ik zit er aan te denken om ook Enpass te gaan gebruiken. Ik test nu met LastPass.

Hoe doen jullie het bijv. met een wachtwoord van bijv. Spotify als je die op een andere pc wil gebruiken dan je eigen, je heb dan namelijk geen toegang tot je wachtwoorden? Of je moet alles synchroniseren met je telefoon en dan overtypen van je telefoon?

En met welke cloud dienst synchroniseren jullie de database?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pa-Lu
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-06 21:37
Sinds een aantal maanden gebruik ik Enpass als wachtwoordmanager op mijn laptop / tablet en smartphone. Ik synchroniseer niet met de cloud maar met mijn NAS via WebDav. Dit is ook hoofdzakelijk de reden dat ik ben overgestapt vanuit LastPass, ik wil mijn wachtwoorden database niet bij een derde partij in de cloud zetten. Ook de Enpass interface en gebruikersgemak bevalt mij prima!

In de gevallen dat ik op een vreemde PC een wachtwoord nodig heb typ ik deze inderdaad over vanuit mijn telefoon. Echter gebeurd het zelden dat ik een wachtwoord op een vreemde PC nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 09:30
Ik heb ook zojuist Enpass eens geprobeerd en het bevalt mij goed. Eigenlijk is het een soort Keepass (met een eigen programma en een koppeling met de browser). Alleen vind ik Enpass er beter uitzien, en de plugin met Chrome vind ik een stuk beter en mooier werken. In Keepass vind ik dat nogal een gedoe om dat aan de praat te krijgen.

Ook het koppelen van een 2e device gaat makkelijk. Voor mij genoeg reden om de Lastpass plugin in Chrome maar eens te disablen en te kijken hoe Enpass bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 00:31
Ik ben sinds een weekje ook aan het testen met Enpass. Ik maakte tot nu toe nog geen gebruik van een password manager, maar vond het toch wel tijd worden.

Omdat ik altijd alles liefst in eigen beheer houd, heb ik net als Pa-Lu ingesteld dat het synchroniseren verloopt via WebDAV (over HTTPS) naar mijn NAS. Dat werkt super (snel)!
Omdat het nog een test betreft, heb ik nog niet de moeite genomen om een apart account op de NAS aan te maken hiervoor, maar dat ga ik wel nog doen (mócht iemand die login gegevens ooit achterhalen, dan hoeft hij/zij natuurlijk niet zomaar aan alle andere mappen en bestanden te kunnen komen via de WebDAV verbinding).

Ik heb Enpass tot nu toe geïnstalleerd op mijn MacBook Pro, iPhone 6, iPad 3, Samsung Galaxy SIII mini (Android 4.1.x) van mijn vrouw en haar Samsung Galaxy Tab tablet (Android 5.x). Werkt tot nu toe best goed.
Alleen de auto-fill (i.c.m. auto-login) bij login formulieren op web pagina's vind ik niet altijd goed werken op mijn iPhone. Bij bijv. de login pagina van mijn Synology NAS werkt het prima vanaf mijn MacBook, maar op mijn iPhone vult hij niks in!? Als ik dat automatisch inloggen uit zet, dan werkt het wel goed. Uiteindelijk dus toch gewoon goed bruikbaar...

Je kunt in de App instellen na hoeveel minuten inactiviteit de App gelocked wordt. Op de iPhone kan ik Touch ID gebruiken om hem te unlocken, wat erg snel werkt. Op mijn iPad en de beide Samsung devices ontbreekt die optie helaas, waardoor het soms wel hinderlijk is om de nogal lange master key (die niet identiek hoeft te zijn op elk device, maar m.i. maak je het jezelf dan wel erg lastig...) in te moeten tikken op die kleine on-screen toetsjes. Dat maakt het gebruik van een password manager m.i. wat minder praktisch, wat de gebruikersacceptatie m.n. bij mijn vrouw vermindert (probeer haar al warm te maken voor een iPhone met Touch ID ter vervanging van haar huidige smartphone ;)).

Tot nu toe overall dus erg tevreden, al heb ik volgens mij nog zeker niet alle functionaliteit getest en/of optimaal uitgeprobeerd. Ik priegel nog even verder, zit nog niet aan de 20 wachtwoorden, voordat ik besluit om de betaalde Pro variant van de iOS en Android App te nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door timothee op 07-08-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Paar dingen die mij intussen zijn opgevallen:

1. De iOS app en Mac OS X applicatie denken verschillend over de sterkte van een specifiek wachtwoord: bij iOS zegt hij "zwak", op de Mac geeft ie "goed" aan!? Lijkt mij een bugje, een van jullie dit ook al ervaren?

2. In de iOS app staan de wachtwoord items alfabetisch gesorteerd en gegroepeerd per letter. In de Mac OS X app wordt niet gegroepeerd op letter, wat ik minder overzichtelijk vind ogen. Ik heb nog niet gekeken hoe dat zit in de Android app en Windows 10 applicatie.

3. Als ik Enpass voor Windows 10 installeer en bij de initiële setup kies voor bestaande gebruiker, dan lukt het niet om te verbinden met mijn NAS via WebDAV. Geef ik aan dat ik nieuwe gebruiker ben en stel ik de synchronisatie vervolgens in, dan lukt het wel en heb ik alle wachtwoord data beschikbaar.

4. Er is geen plugin/extensie voor Internet Explorer beschikbaar. Dat had ik uiteraard vooraf kunnen weten, maar valt mij nu pas op. Beetje jammer, want ik gebruik IE juist meer dan Chrome en Firefox op de Windows pc. Mijn vrouw gebruikt gelukkig Firefox, dus voor haar zou dit geen issue zijn. Voor mij ook niet heel erg, want ik werk primair op mijn MacBook, maar toch...maakt het toch minder geschikt om op het werk in te gaan zetten.

Wie van jullie gebruikt Enpass met meerdere personen? Ik wil het samen met mijn vrouw gaan gebruiken, maar twijfel nog of we beiden een eigen installatie met eigen db bestand (hebben gescheiden accounts op de Windows pc, maar delen bijv. de iPad) zouden gebruiken of 1 installatie / 1 db bestand en dan scheiding via mappen in Enpass. Wat is uit ervaring raadzaam?

[ Voor 51% gewijzigd door timothee op 07-08-2016 12:19 ]

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:13
Wat zijn de voordelen van dit pakket tegenover 1password, deze gebruik ik namelijk al lange tijd op mijn iphone en mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
qwasd schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:17:
Wat zijn de voordelen van dit pakket tegenover 1password, deze gebruik ik namelijk al lange tijd op mijn iphone en mac.
Ik heb geen ervaring met 1Password, dus echt goed vergelijken kan ik ze niet. Ik was initieel wel van plan om mij verder in 1Password te verdiepen omdat ik het er mooi uit vond zien. Redenen waarom ik verder ben gaan kijken en voor Enpass heb gekozen:

- 1Password heeft volgens hun eigen website een Windows desktop client in bèta i.t.t. de client van Enpass.
- De 1Password Android app vereist Android 5.x of nieuwer. De app van Enpass draait vanaf Android 4.1.x.
- 1Password slaat je data in de Cloud op, waar dat bij Enpass lokaal is (en evt. op je eigen NAS - enkel db bestand sync, geen inhoudelijke data).

Qua lay-out lijkt Enpass wel erg veel op 1Password.

Wat de IE / Edge browser plugin voor Enpass betreft, n.a.v. mijn eerdere opmerking hierover: ik las dat ze geen plannen hebben voor een IE plugin, wel voor Edge. Op zich vind ik dat prima, al verplicht je dat wel om Windows 10 te gebruiken als je niet aan Chrome of Firefox wilt.
Ze lopen wel nog tegen problemen aan vanwege een ontbrekende API in Edge, las ik laatst in een blog post. Ik vermoed echter dat dit probleem met de Windows 10 Anniversary update is opgelost omdat Edge vanaf die update ondersteuning biedt voor extensions. Hopelijk volgt er snel een Enpass plugin/extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:13
Bedankt voor je reactie. Ik ga Enpass zeker eens downloaden en bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
timothee schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 02:00:

Je kunt in de App instellen na hoeveel minuten inactiviteit de App gelocked wordt. Op de iPhone kan ik Touch ID gebruiken om hem te unlocken, wat erg snel werkt. Op mijn iPad en de beide Samsung devices ontbreekt die optie helaas, waardoor het soms wel hinderlijk is om de nogal lange master key (die niet identiek hoeft te zijn op elk device, maar m.i. maak je het jezelf dan wel erg lastig...) in te moeten tikken op die kleine on-screen toetsjes. Dat maakt het gebruik van een password manager m.i. wat minder praktisch, wat de gebruikersacceptatie m.n. bij mijn vrouw vermindert (probeer haar al warm te maken voor een iPhone met Touch ID ter vervanging van haar huidige smartphone ;)).
Je kunt bij vergrendelen na x minuten inactiviteit ook kiezen voor locken na minimaliseren/hoofdvenster sluiten (in geval van desktop) of locken na switchen naar een ander scherm/app (in geval van smartphone). Dit is aan of uit te zetten.

W.b. Touch ID. Ik heb een Android telefoon met vingerafdruklezer en kan moeiteloos toegang tot Enpass verkrijgen via mijn vingerafdruk. Of bedoel je dat op de Samsung devices touch-toegang hardware-matig (i.p.v. Enpass optie) ontbreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
geekeep schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 22:38:
W.b. Touch ID. Ik heb een Android telefoon met vingerafdruklezer en kan moeiteloos toegang tot Enpass verkrijgen via mijn vingerafdruk. Of bedoel je dat op de Samsung devices touch-toegang hardware-matig (i.p.v. Enpass optie) ontbreekt?
Dat laatste bedoelde ik. Op de Samsung Galaxy SIII mini van mijn vrouw zit geen vingerafdruk sensor.
Dat is wel een wenselijke extra op een volgend toestel i.c.m. Enpass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:58
Ik dacht ik probeer enpass ook eens (op Windows 10 en laatste Firefox).

Ik blijft onderstaande melding krijgen.

Enpass Connection Error

Please start Enpass desktop app and make sure you have checked "Enable Browser Extension" in Enpass Preferences, before using Enpass Browser Extension.

Ik heb de browser entensions aangezet. Firefox extension geinstalleerd... Verify browser aan/uit maakt niet uit.

Ook reageert alles in de enpass Windows applicatie ongelofelijk traag...

Enig idee?

Edit:
Heel af en toe na wat gerommel werkt het maar meestal maar 1x... :-(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Als je alles uit zet, is dan enpass wel vlot? Hier draait het ook op een windows 10 laptop en vlot. Ik heb alleen geen extensies aanstaan dus vandaar mijn vraag of de boel ook traag is als je de extensies verwijderd. Misschien ligt daar ergens het issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Zal ik eens proberen maar zonder browser integratie is het voor mij niet interessant.

Edit:
Maakt niet uit of ik het aan of uit zet.

Bovengenoemd probleem is ook op Windows 2012 en Chrome dus of ik doe iets verkeerd of de browser extensies werken niet goed op Windows.

Heeft iemand dit wel werken???

[ Voor 94% gewijzigd door technorabilia op 24-08-2016 07:48 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb het net voor je uitgeprobeerd op Windows10 icl Chrome. Eerst een aantal wachtwoorden verwijderd uit de settings van chrome. Daarna drie aangemaakt voor oa tweakers, FB en Kodi forum. Werkt perfect. Wachtwoorden worden bijgewerkt als het nodig is en als Enpass nog niet open is dan wordt ik gevraagd mijn hoofd wachtwoord eerst in te vullen. Zie ook meteen een sync melding met dropbox waar hij een nieuwe versie van het bestand plaatst.

Update: krijg nu ook dezelfde melding als jij.

Update 2: zie dit topic. Er is een bekend probleem met Win64 bits en ze zijn er mee bezig

[ Voor 21% gewijzigd door Miss_80 op 24-08-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 11:37

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Mijn interesse is gewekt vanwege verschillende issue's die ik heb/had met LP dus ik ben maar eens gaan testen met Enpass. Ik ben niet ver gekomen want mijn huidge browser (PaleMoon (exoot, dus begrijpelijk)) wordt niet ondersteunt door de browser extensie en weigert te installeren. Vervolgens ben ik over gegaan naar de laatste Firefox 64bit en daar de browser extensie geïnstalleerd. De enpass browser extensie geeft helaas een error melding. Ik doorgemaild naar support, is een bekende bug wordt aangewerkt is het antwoord. Ok, dan maar IE opstarten en kijken wat enpass daar doet, kan ik nergens de enpass extensie vinden / installeren?

Ok ik geef het op, de app ziet er veel belovend uit, als browser extensies gewoon werken, ook op de iPad dan is dat voor mij een dikke plus. Ook synchronisatie onderling eventueel op private cloud, super! Ook het costmodel kan ik mee leven, eenmailige betaling ipv maandelijks, super! Nu nog net even iets meer volwassener worden en dan stap ik van LP af naar Enpass, echter vandaag de dag dus nog niet. ;(

Update 25-08: Ik had net een email ontvangen van Enpass development dat men een update heeft uitgebracht welke de problemen met FF 64bit zou moeten verhelpen, en jawel works like a charm. We gaan weer verder met testen ..

[ Voor 15% gewijzigd door WeaZuL op 25-08-2016 14:01 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Lijkt nu te werken.
Ik heb nu "minimize app to system tray" nu aan staan.
Maar ik weet 100% zeker dat ik eerder de app ook open had staan. Ok, 99% dan... :)

[ Voor 100% gewijzigd door technorabilia op 30-08-2016 14:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
kraades schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:50:
Ik dacht ik probeer enpass ook eens (op Windows 10 en laatste Firefox).

Ik blijft onderstaande melding krijgen.

Enpass Connection Error

Please start Enpass desktop app and make sure you have checked "Enable Browser Extension" in Enpass Preferences, before using Enpass Browser Extension.

Ik heb de browser entensions aangezet. Firefox extension geinstalleerd... Verify browser aan/uit maakt niet uit.

Ook reageert alles in de enpass Windows applicatie ongelofelijk traag...

Enig idee?

Edit:
Heel af en toe na wat gerommel werkt het maar meestal maar 1x... :-(
kraades schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:00:
Lijkt nu te werken.
Ik heb nu "minimize app to system tray" nu aan staan.
Maar ik weet 100% zeker dat ik eerder de app ook open had staan. Ok, 99% dan... :)
Precies. Die connection error komt 9 van de 10 keer op als Enpass niet gestart is/gesloten is. Ik laat Enpass daarom ook voortaan auto-starten met het systeem.

Ik zag trouwens net iets anders voorbij komen:
https://www.enpass.io/blo...date-of-enpass-installer/
Ik vind het mooi als bedrijven openheid van zaken geven over bepaalde issues. Niets dan hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nog een andere vraag.

Ik heb de Enpass app op Android geinstalleerd (evaluatie. max 20 records).
Wat ik mis is de integratie in de Chrome browser. Voorheen liet ik Google de passwords onthouden en dat werkt prima. Bij elke login in Chrome wordt dan automatisch login/password ingevuld.

Ik kan nu wel wel vanuit de Enpass app de URL starten in de Enpass browser of Chrome browser.
Bij de Enpass browser wordt login/password netjes ingevuld. Bij Chrome is dat niet het geval.

Nu snap ik uit technisch oogpunt wel dat het niet gaat lukken in Chrome als er geen koppeling in de vorm van een plugin is maar toch.
Is dit niet mogelijk? Moet ik dan voor Android toch ook weer Google password gaan gebruiken als ik dit wil?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
kraades schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:16:
Nog een andere vraag.

Ik heb de Enpass app op Android geinstalleerd (evaluatie. max 20 records).
Wat ik mis is de integratie in de Chrome browser. Voorheen liet ik Google de passwords onthouden en dat werkt prima. Bij elke login in Chrome wordt dan automatisch login/password ingevuld.

Ik kan nu wel wel vanuit de Enpass app de URL starten in de Enpass browser of Chrome browser.
Bij de Enpass browser wordt login/password netjes ingevuld. Bij Chrome is dat niet het geval.

Nu snap ik uit technisch oogpunt wel dat het niet gaat lukken in Chrome als er geen koppeling in de vorm van een plugin is maar toch.
Is dit niet mogelijk? Moet ik dan voor Android toch ook weer Google password gaan gebruiken als ik dit wil?
Die optie is recentelijk toegevoegd in de vorm van Notifications.

https://www.enpass.io/docs/android/usebrowser.html

Effe aanzetten in Enpass instellingen, staat standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
geekeep schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:37:
[...]

Die optie is recentelijk toegevoegd in de vorm van Notifications.

https://www.enpass.io/docs/android/usebrowser.html

Effe aanzetten in Enpass instellingen, staat standaard uit.
Bedankt. Werkt bij mij helaas (nog) niet.
Enpass Autofill wordt bij de Accessibility settings na aanzetten en toegang geven automatisch weer op Off gezet.

Edit:
Zolang de de Enpass app open hebt staan met de Autofill is On dan werkt de autofill in Chrome.
Zodra je de app sluit dan staat Autofill weer op Off en werkt autofill in Chrome niet meer.
Lijkt erop dat de settings niet goed weggeschreven worden bij afsluiten?

[ Voor 22% gewijzigd door technorabilia op 05-09-2016 11:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
kraades schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:01:
[...]

Bedankt. Werkt bij mij helaas (nog) niet.
Enpass Autofill wordt bij de Accessibility settings na aanzetten en toegang geven automatisch weer op Off gezet.

Edit:
Zolang de de Enpass app open hebt staan met de Autofill is On dan werkt de autofill in Chrome.
Zodra je de app sluit dan staat Autofill weer op Off en werkt autofill in Chrome niet meer.
Lijkt erop dat de settings niet goed weggeschreven worden bij afsluiten?
Heb het net even getest, en inderdaad na sluiten van Enpass (verwijderen uit geheugen) staat de autofill weer op Off, in zowel Enpass als Android Accessibility settings.
Het lijkt er dan op dat Enpass, net als in Windows, actief moet zijn wil je gebruik maken van de functionaliteit. Wat wel enigszins begrijpelijk is, want een applicatie die niet runt (in de achtergrond) zou niets moeten doen.
Maar dat de settings terug gezet worden lijkt me meer een security dingetje van Android, en Enpass is dan gewoon afhankelijk van wat Android toestaat.

https://www.enpass.io/kb/...eps-getting-disabled-why/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Klinkt logisch.
Ik heb de Enpass app nu als "Protected App" ingesteld en nu lijkt het te werken. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Ik gebruik enpass nu al een tijdje en ga er steeds meer gebruik van maken, werkt best aardig! Ik heb echter 1 ding wat niet werkt en dat is basic authentication / http auth. In het geval van een authenticatie popup gebeurt er niets, kan ik nergens enpass activeren ook niet met de snelkoppeling. Meerdere mensen daar problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Laatst online: 17-05-2024
Heeft er iemand enig idee of er enige vorm van TFA mogelijk is?\

edit:

nvm

[ Voor 11% gewijzigd door Drumstick3 op 10-10-2016 21:34 ]

• Faab de nde
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01-2021
Na wat onderzoek wil ik wel een andere password manager gebruiken, die wat meer functionaleit bied. Ik gebruik een eenvoudige Password Manager app op mijn Win 10 telefoon, en die werkt opzich prima.

De toegevoegde functionaliteit van Enpass kan dus interessant zijn, maar ik zit een beetje met de toestemmingen die ik de app moet geven in win 10.
Enpass Windows 10 store

Deze mag dan namelijk:
  • Uw webcam gebruiken
  • Toegang verkrijgen tot uw internetverbinding
  • Toegang verkrijgen tot uw thuis- of bedrijfsnetwerken
  • Toegang verkrijgen tot uw browser
  • Uw telefoon gebruiken
  • De netwerkservices van uw apparaat gebruiken
  • Een anoniem Microsoft-account gebruiken
  • Toegang verkrijgen tot uw internetverbinding en werken als server.
  • Tekstberichten lezen en verwijderen
  • Gegevens gebruiken die op een extern opslagapparaat zijn opgeslagen
Ik vind dit nogal een lijst, en vraag mij af waarom en waarvoor deze app dat allemaal nodig heeft. Wellicht dat het wel meevalt, maar ik ben altijd wat kritisch over wat een App allemaal wilt kunnen done op mijn telefoon.

Ter vergelijk, ik gebruik nu deze maar die heeft een stuk minder machtigingen.
Weet iemand wellicht waar deze machtiginen voor nodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Faab de nde schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:45:
Deze mag dan namelijk:
  • Uw webcam gebruiken
  • Toegang verkrijgen tot uw internetverbinding
  • Toegang verkrijgen tot uw thuis- of bedrijfsnetwerken
  • Uw telefoon gebruiken
  • Een anoniem Microsoft-account gebruiken
  • Toegang verkrijgen tot uw internetverbinding en werken als server.
  • Tekstberichten lezen en verwijderen
  • Gegevens gebruiken die op een extern opslagapparaat zijn opgeslagen
Ik vind dit nogal een lijst, en vraag mij af waarom en waarvoor deze app dat allemaal nodig heeft. Wellicht dat het wel meevalt, maar ik ben altijd wat kritisch over wat een App allemaal wilt kunnen done op mijn telefoon.
Weet iemand wellicht waar deze machtiginen voor nodig zijn?
Ik begrijp je zorgen, maar denk dat het een combinatie is van de vertaling van de machtigingen uit het Engels én een niet zo heldere / concrete formulering. Deze beschrijving van machtigingen suggereert dat de app deze machtigingen hoe dan ook nodig heeft c.q. gaat gebruiken, maar dat betwijfel ik.
  • De (web)cam is m.i. alleen nodig op het moment dat je een QR-code wilt scannen t.b.v. de TOTP functionaliteit.
  • Toegang tot je browser is benodigd als je die integratie wenst voor auto fill functionaliteit.
  • Toegang tot de netwerkservices van je apparaat, internetverbinding, netwerken en Gegevens gebruiken die op een extern opslagapparaat zijn opgeslagen is nodig als je de wachtwoord database wilt synchroniseren met een van de aangeboden diensten (of bijv. je eigen NAS).
Een anoniem Microsoft-account gebruiken, Toegang verkrijgen tot uw internetverbinding en werken als server en Tekstberichten lezen en verwijderen vind ik ook vreemd, geen idee waar dat voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:32

PnD

like in Pinda ^_^

Ik ben ook eens aan het kijken of Enpass onze wachtwoord app gaat worden (gebruik er nu geen).
Gebruik Windows 10 desktop en iOS. Nu heb ik op mijn desktop de UWP versie geïnstalleerd, omdat ik toch wel graag Windows Hello wil gebruiken.

De prefill functie in Chrome vind ik toch wel erg prettig, maar die vervalt dan als ik het goed uitgezocht heb, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Nu een weekje in gebruik en toch wel erg tevreden over de tool. Gebruik nog wel de Windows desktop versie, zodat Chrome extension werkt. Jammer dat ik daar de vingerafdruk niet in kan gebruiken.

De iOS app werkt prima met Touch ID en verder de copy-paste functie. De ingebakken browser gebruik ik niet, dat vind ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:04
Vraag: als je met z'n 2en 1 laptop (alles in de browser, Firefox) en ook 1 tablet (zij Chrome, ik Firefox) gebruikt, daarnaast elk eigen telefoon, hoe doe je dat dan met Enpass?

Ik kan me voorstellen dat ik op de laptop dan gedwongen ben om 2 Firefox profielen aan te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumstick3
  • Laatst online: 17-05-2024
Wat wil je precies doen? Juist dezelfde database gebruiken of een andere? En op die ene laptop en tablet heb je daar verschillende accounts op of niet?

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Als je gewoon met 1 database werkt is er geen probleem aangezien er voor beide een extensie is.
Ik heb er voor gekozen om met mijn vrouw in 1 database op dropbox te werken. Heb wel verschillende codes op de verschillende apparaten voor toegang tot de database.

Gisteren de iOS app aangeschaft, omdat ik wel overtuigd ben dat dit dé app is voor ons.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 11:41
Aandachtig dit topic gelezen en deze password manager lijkt me ook wel interessant.
Er zijn wel wat kleine dingen die ik anders gewend ben.
Ik gebruik nu Keepass en daar kan ik vanuit mijn browser ook nieuwe entry's opslaan in de database dat lijkt met de Enpass browser plugin niet te kunnen? Werkt dus wel |:(
Ook vond ik het in Keepass wel prettig dat ik de Favicons kon downloaden, maakt de entries toch net iets duidelijker, dat mis ik een beetje in Enpass.
Verder werkt de autofill optie redelijk okay, soms iets of wat vervelend dat deze denkt een invoer veld te zien wat het eigenlijk niet is maar daar kan ik wel mee leven.
PnD schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:12:
Als je gewoon met 1 database werkt is er geen probleem aangezien er voor beide een extensie is.
Ik heb er voor gekozen om met mijn vrouw in 1 database op dropbox te werken. Heb wel verschillende codes op de verschillende apparaten voor toegang tot de database.

Gisteren de iOS app aangeschaft, omdat ik wel overtuigd ben dat dit dé app is voor ons.
Meerdere users op 1 database? Hoe werkt dat dan precies, gescheiden entries in de database of alles op 1 hoop?

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 22-12-2016 11:45 ]

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb alles op één hoop. Er zit een goede zoekfunctie op, dus ik zie de meerwaarde van de mapjes e.d. niet zo.

De entries kan hij vanzelf opslaan/bijwerken, dat werkt best goed vind ik. Af en toe met 2-factor authenticatie kan het wel irritant zijn.

• Jazco2nd
Drumstick3 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:47:
Wat wil je precies doen? Juist dezelfde database gebruiken of een andere? En op die ene laptop en tablet heb je daar verschillende accounts op of niet?
Eigenlijk juist niet dezelfde database gebruiken...
Laptop:
we loggen nu steeds elkaar uit/in voor diverse dingen. Ik dacht al om dan met 2 FF profielen te werken maar daar heb ik eigenlijk geen zin in. Gebruik wel Firefox Sync.
Android Tablet:
ingesteld op haar Google account. Ik doe alles in Firefox, die weer via Firefox Sync dezelfde dingen onthoud als de laptop.

En elk een eigen Android telefoon: dat houden we graag gescheiden.

Ik heb het idee dat al die password managers nog helemaal niet hebben nagedacht over apparaten die door meerdere gebruikers worden gebruikt..

In principe is het al heel handig als we elk een eigen Enpass database hebben voor op de smartphones. Het draait dan alleen nog om de tablet. We gaan lang reizen en laten de laptop thuis.

Heb ook nog een RPI3 (bij de ouders) waarop ik NextCloud wil installeren en Enpass daarmee laten syncen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 22-12-2016 13:50 ]

• technorabilia
Wij hebben elk een aparte database op dropbox (moet nog naar de nas toe).
Telefoon is makkelijk; daar installeer je de app en koppel je aan deze persoonlijke database.
Op de laptop (ik ga uit van Windows) heb je de eigen Enpass settings en dus de persoonlijke database.
Op de browser weet ik even niet. Ik ga er vanuit dat de brower extensie weer koppelt met Enpass die gekoppeld is aan de persoonlijke database?
(mijn vriendin gebruikt de laptop niet dus ik het het niet getest)

Voorheen hadden we een gedeelde database maar met 2000+ entries wil je dat eigenlijk niet. Nu houden we het mooi gescheiden.

👉🏻 Blog 👈🏻

• technorabilia
Zelf ook nog een vraag.

Sinds de laatste Enpass desktop update weer de volgende melding:

Enpass Connection Error

Op Windows 10 met Chrome browser.. Enpass is actief, Browser extensions staat aan. Extension al eens opnieuw geinstalleerd.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:14
Ik zag op Facebook iets voorbijkomen over een 50% korting vanwege Kerst. Weet niet of de aanbieding nog werkt (via iOS lijk ik nog gewoon €4,99 te moeten betalen) maar ik dacht: ik deel het hier even :)

Als we de hypotheek rond hebben dan vraag ik weer een creditcard aan en dan ga ik de volledige versie ook kopen, erg fijne passwordmanager. Heb de database op Dropbox, werkt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 23-12-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
ThinkPadd schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:20:
Ik zag op Facebook iets voorbijkomen over een 50% korting vanwege Kerst. Weet niet of de aanbieding nog werkt (via iOS lijk ik nog gewoon €4,99 te moeten betalen) maar ik dacht: ik deel het hier even :)

Als we de hypotheek rond hebben dan vraag ik weer een creditcard aan en dan ga ik de volledige versie ook kopen, erg fijne passwordmanager. Heb de database op Dropbox, werkt prima.
Volgens mij werkt dat nog. Ik meen dat het eerst een tientje was op mijn Android maar nu 4,81. Maar direct gekocht (of ik het gebruiken ga weet ik nog niet)

/edit:
Hoe maak je een custom Rubriek aan, weet iemand dat?
En iemand al een connectie kunnen maken met STACK webdav? Hier wil ie maar niet verbinden.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 23-12-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:10:
Zelf ook nog een vraag.

Sinds de laatste Enpass desktop update weer de volgende melding:

Enpass Connection Error

Op Windows 10 met Chrome browser.. Enpass is actief, Browser extensions staat aan. Extension al eens opnieuw geinstalleerd.
Iemand?
Echt spijt dat ik de update heb geinstalleerd. Werkte nl. perfect.

Enpass 5.4.0.4 op Windows 10
Chrome 55.0.2883.87 m (64-bit)
Enpass extension 5.3.3

Enpass is actief dus dat is het probleem niet.
En browser extension staat aan natuurlijk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Kan je niet helpen, heb dezelfde versies en werkt perfect:

Enpass extension 5.3.3
Chrome Versie 55.0.2883.87 m (64-bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
PnD schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:09:
Kan je niet helpen, heb dezelfde versies en werkt perfect:

Enpass extension 5.3.3
Chrome Versie 55.0.2883.87 m (64-bit)
Bedankt voor het nakijken. Dan zal ik Enpass eens herinstalleren.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:17:
[...]

Bedankt voor het nakijken. Dan zal ik Enpass eens herinstalleren.
Het komt door Sophos Web Filter die we hier standaard hebben draaien. Blijkbaar zit daar een conflict. :-(

Edit:
Communicatie met localhost toestaan en het werkt weer.

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 06-01-2017 06:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 12:23

zeroday

There is no alternative!

iemand een idee of dit in combinatie kan werken met de standaard remote desktop applicatie van Microsoft om zo naar een server te kunnen? ik moet tig servers beheren en loop altijd te klootviolen met de wachtwoorden die ik 10x achter elkaar verkeerd intik ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 22:00
zeroday schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:58:
iemand een idee of dit in combinatie kan werken met de standaard remote desktop applicatie van Microsoft om zo naar een server te kunnen? ik moet tig servers beheren en loop altijd te klootviolen met de wachtwoorden die ik 10x achter elkaar verkeerd intik ..
Hoe bedoel je dat precies? Dat je rechtstreeks in de inlogpopup van je RDP sessie de Enpass credentials kunt krijgen?

Dat is namelijk niet mogelijk. Er is wel een shortcut key welke je kunt definieren, maar die werkt alleen in combinatie met de browser plugins.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 12:23

zeroday

There is no alternative!

DaLass schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:01:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Dat je rechtstreeks in de inlogpopup van je RDP sessie de Enpass credentials kunt krijgen?

Dat is namelijk niet mogelijk. Er is wel een shortcut key welke je kunt definieren, maar die werkt alleen in combinatie met de browser plugins.
yup dat bedoelde ik ;-) want juist daarvoor kan ik niet echt een lekkere tool vinden ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Laatst online: 22:00
zeroday schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:42:
[...]

yup dat bedoelde ik ;-) want juist daarvoor kan ik niet echt een lekkere tool vinden ..
Je kunt de wachtwoorden wel eenvoudig kopieren vanuit de applicatie, dus dat scheelt je 10x verkeerd intikken. :)

Wat ik fijn vind aan deze applicatie is de sync met bijvoorbeeld een webdav locatie. Ik draai Enpass op mijn Macbook, Windows laptop, iPhone en iPad en heb overal altijd een up-to-date overzicht, zonder dat de data bij een derde opgeslagen staat.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timothee
N.a.v. de 3Doc documentaire "Addicted to my phone", zojuist eens een proefje gedaan met Burp Suite om te kijken waarmee de Enpass app op mijn iPhone verbinding maakt. Is de eerste keer dat ik deze applicatie test, dus ben nog onervaren als het gaat om het interpreteren van de data, maar zover ik kan zien wordt in elk geval met de volgende hosts verbinding gemaakt bij het starten van de app:

- Met mijn NAS via WebDAV over https (logisch, want daarmee sync ik mijn db bestand)
- https://app-measurement.com/a (domein is van Google, is mij niet helemaal duidelijk wat ze ermee doen)
- https://play.googleapis.com/log (geen idee waar dit voor dient, ik draai op iOS, niet op Android met de Google Play Store)
- https://rest.sinew.in/api...&lite=false&version=5.4.5 (check op updates bij ontwikkelaar Sinew in India)

Kan het niet met 100% zekerheid zeggen, omdat ik nog niet alle info goed kan interpreteren, maar volgens mij wordt er geen vertrouwelijke data gedeeld met een andere host dan mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hoe gaan jullie met de Chrome browser plugin om?
Ik heb het idee dat deze plugin met "zijn eieren na pasen komt", hij springt er pas bij in als ik zo'n beetje zelf de velden al gevuld heb. Ik heb het idee dat deze pas getriggerd wordt zodra er een password field geselecteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dat is precies mijn ervaring.

Wat ook niet handig is, is dat als je je registreert bij een site en een wachtwoord laat genereren via de plugin (Chrome in mijn geval), deze wordt ingevuld en er wordt ingelogd. Ik heb al eens gehad dat ik geen vraag kreeg om de site als nieuwe entry op te slaan en toen wist ik het nieuwe password dus niet. Ik was wel ingelogd en klikte op 'wachtwoord wijzigen' bij die site, maar toen werd er om het oude wachtwoord gevraagd (wat dus door Enpass werd gegenereerd). Niet heel handig dus.

Uiteindelijk is mijn workaround om in Enpass zelf maar een nieuwe entry aan te maken en een wachtwoord te genereren. Het vervelende is alleen dat hij die site dan als een nieuwe entry ziet en vraagt of ik hem wil opslaan. Ik kan niet kiezen om een bestaande entry te overschrijven/mergen. Erg irritant.

Wat mij ook tegenvalt is het updateproces van Enpass. Hij geeft een melding dat er een update is, die gaat hij downloaden en vervolgens opent er een .zip (meen ik), met daarin de installer. Ik als Tweaker begrijp dat, maar voor mijn vriendin is dat niet duidelijk. Ze klikt op 'update', maar in haar ogen wordt de applicatie niet bijgewerkt (omdat ze die tussenstap niet goed begrijpt).

Uiteindelijk heb ik in de 4 maanden dat ik Enpass nu gebruik nog steeds niet helemaal de 'klik' er mee. Het ziet er een stuk beter uit dan het antiek ogende KeePass, maar echt 100% overtuigd ben ik nog niet. Heb het gevoel dat er 'beter' te verkrijgen is op de markt.

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 11-01-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik werk op dezelfde manier dus eerst aanmaken in enpass met dezelfde irritaties.

Op Android moet ik sinds een week of twee nu eerst enpass starten voordat deze en notificatie geeft. Alle settings staan voor zover ik kan zien goed.

Nee, geen optimale ervaring hier. Maar ook nog geen alternatief.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik ben ook nog niet onverdeeld gelukkig met de applicatie wb gebruiksgemak. Als ik naar een pagina ga waar Enpass de gegevens gewoon van heeft, dan nog, moet ik eerst op het icoontje klikken om de applicatie vrij te geven en dubbelklikken op het item wat vermeld wordt. Dan pas vult hij de gegevens in. Ik had verwacht dat dat automatisch zou gaan.... misschien was mijn aanname daarin ook verkeerd. Zou kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
zeroday schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:58:
offtopic:
Hier gebruik ik Devolutions Remote Desktop Manager voor (gratis versie). Daar kun je 'sessies' in configureren waardoor je alleen nog maar hoeft te dubbelklikken en je een RDP/SSH/webpagina opent en de username/password automatisch worden ingevuld _/-\o_

De database laat ik op Dropbox wegschrijven, zodat deze altijd gesynchroniseerd is tussen m'n desktop en m'n laptop. Werkt ideaal.

In het verleden ook wel 'mRemoteNG' gebruikt, maar ik weet niet of die ook vSphere en SSH e.d. kan

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 11-01-2017 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
offtopic:
mRemoteNG kan met een externe applicatie werken zodat je ook 3rd party tools (bv. terminal emulator) kunt gebruiken. Mits de 3rd party tool de username/password die je instelt in mRemoteNG kan ontvangen bv. via command line arguments.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik herken jullie issues niet. Als ik op een site kom gebruik ik mijn snelkoppeling, vul mijn enpass wachtwoord in en dan logt ie in.

Bij nieuwe sites genereer ik een wachtwoord met enpass en komt ie meestal automatisch met het verzoek om een entry te maken. Een enkele keer moet het inderdaad handmatig.
Het is niet 100%, maar toch zeker wel 95%. Zullen vast veel verschillende technieken zijn om een inlogscherm te maken, dus ik vind het wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Welke OS/browser combinatie gebruik je?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

W10 / Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
De ontwikkelaars van Enpass zitten niet stil. Ondertussen al een aantal updates mogen installeren, zowel op desktop als mobiel. Op dit moment versie 5.5 die de mogelijkheid biedt om bijlagen (foto's, scan, ..) toe te voegen aan je login-item. Max grootte is 200KB per bijlage om de versleutelde database met gegevens enigszins fatsoenlijk te houden (o.a. voor snelheid syncen).

Leuke toevoeging:
When you’re attaching images, you’ll be presented with the extra set of options to crop, rotate, and rename the images. Also, large images will automatically be compressed by Enpass before being saved in the keychain.
En LastPass is (weer) negatief in het nieuws vandaag. Ik ben nog steeds verbaasd dat zo weinig mensen Enpass gebruiken c.q. kennen.

Eerlijk gezegd zou ik graag een onderzoeker zien die Enpass eens helemaal doorlicht. Met posts als deze: timothee in "[Ervaringen] Enpass wachtwoordmanager"
blijkt maar weer dat Enpass géén gekke internetverbindingen maakt. Met een (korte) EULA in duidelijke taal, een aantrekkelijke/eenmalige prijs en een stijlvolle interface blijft Enpass toch een mooi alternatief voor de dinosaurus genaamd Keepass. >:)

ik lijk wel een fanboy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jammer genoeg beoordelen mensen een wachtwoord manager op features en niet op security.
Een wachtwoord manager moet zo simpel mogelijk zijn, dan is deze veel makkelijker te auditen en dan blijft de code veel beter beheersbaar.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wel mee eens. Zo'n optie van bijlagen toevoegen is leuk maar ik vraag mij dan af of de focus wel in orde is. Ik snap dat men onderscheidend wil zijn maar zo'n feature hoort er toch niet in?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Laatst online: 22:01
Zelf gebruik ik het nu een tijdje en werkt perfect, wel 'jammer' dat Enpass niet werkt binnen apps op mijn Android toestel? Ik moet dus telkens schakelen tussen Enpass en de app om het wachtwoord te kopiëren en plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@thafusion
Via settings, autofill moet je de service aanzetten en enpass als protected app instellen dus dat deze niet wordt afgesloten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Laatst online: 22:01
Zal van de weeks eens gaan testen @kraades, dit staat standaard niet aan vanuit security?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@thafusion
Klopt, dat moet je nog aanzetten na installatie.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

PnD schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:16:
Ik herken jullie issues niet. Als ik op een site kom gebruik ik mijn snelkoppeling, vul mijn enpass wachtwoord in en dan logt ie in.

Bij nieuwe sites genereer ik een wachtwoord met enpass en komt ie meestal automatisch met het verzoek om een entry te maken. Een enkele keer moet het inderdaad handmatig.
Het is niet 100%, maar toch zeker wel 95%. Zullen vast veel verschillende technieken zijn om een inlogscherm te maken, dus ik vind het wel prima.
Zelfde ervaring hier!
thafusion schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 21:48:
Zelf gebruik ik het nu een tijdje en werkt perfect, wel 'jammer' dat Enpass niet werkt binnen apps op mijn Android toestel? Ik moet dus telkens schakelen tussen Enpass en de app om het wachtwoord te kopiëren en plakken.
Android ondersteund virtuele toetsenborden. Enpass virtuele toetsenbord zorgt ervoor dat je niet continu moet schakelen tussen apps. Je selecteert je username veld in je in te loggen app, wijzig je toetsenbord naar enpass toetsenbord. Er verschijnt een balk boven het toetsenbord met "Tik om in te vullen" log in en selecteer of zoek dan je app in Enpass. Selecteer je app, je wordt terug geleid naar je initiële app en boven het toetsenbord staan dan de enpass property velden van die app bijv. gebruikersnaam, email en/of wachtwoord. Selecteer vervolgens het veld dat je wilt vullen en selecteer daarna het specifieke enpass veld met de waarde uit het enpass veld. De velden worden dan "semi automatisch" gevuld. Dit kan icm diverse browsers en alle apps onder android. Ik maak hier continu gebruik van. Soms wordt de app automatisch gedetecteerd binnen enpass soms niet en moet je hem zelf selecteren.

Voor mij afdoende, als ik het terug lees zijn het aardig wat handelingen. Ik ben er echter erg content mee, al mijn wachtwoorden bestaan uit +20 random karakters, :X onthouden is in alle gevallen geen optie.

Ik merk overigens wel dat de werking hierboven beschreven verschilt per webbrowser. Firefox werkt zoals hierboven omschreven, Chrome daarentegen doet meer / beter aan autofill.

[ Voor 20% gewijzigd door WeaZuL op 03-05-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mmm lekker dan. Vandaag is ineens mij Pro license verdwenen in Android App :(
Is er een andere manier deze te herstellen anders dan een mail te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmTri
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 13:37
Dat is vreemd. De license is gelinkt aan je Google account voor zover ik weet. Heb je iets veranderd aan de account instellingen op je device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
WeaZuL schreef op maandag 24 april 2017 @ 18:38:
[...]

Zelfde ervaring hier!

[...]

Android ondersteund virtuele toetsenborden. Enpass virtuele toetsenbord zorgt ervoor dat je niet continu moet schakelen tussen apps. Je selecteert je username veld in je in te loggen app, wijzig je toetsenbord naar enpass toetsenbord. Er verschijnt een balk boven het toetsenbord met "Tik om in te vullen" log in en selecteer of zoek dan je app in Enpass. Selecteer je app, je wordt terug geleid naar je initiële app en boven het toetsenbord staan dan de enpass property velden van die app bijv. gebruikersnaam, email en/of wachtwoord. Selecteer vervolgens het veld dat je wilt vullen en selecteer daarna het specifieke enpass veld met de waarde uit het enpass veld. De velden worden dan "semi automatisch" gevuld. Dit kan icm diverse browsers en alle apps onder android. Ik maak hier continu gebruik van. Soms wordt de app automatisch gedetecteerd binnen enpass soms niet en moet je hem zelf selecteren.

Voor mij afdoende, als ik het terug lees zijn het aardig wat handelingen. Ik ben er echter erg content mee, al mijn wachtwoorden bestaan uit +20 random karakters, :X onthouden is in alle gevallen geen optie.

Ik merk overigens wel dat de werking hierboven beschreven verschilt per webbrowser. Firefox werkt zoals hierboven omschreven, Chrome daarentegen doet meer / beter aan autofill.
Als ik bij Android Settings > Language & Input kijk, staat Enpass keyboard er niet tussen hoor. Hoe activeer je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Jazco2nd schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:33:
[...]

Als ik bij Android Settings > Language & Input kijk, staat Enpass keyboard er niet tussen hoor. Hoe activeer je dit?
Instellingen -> Talen en Invoer -> Virtueel toetsenbord -> Toetsenbord Beheren en dan Enpass Keyboard activeren.

Mocht het Enpass Keyboard niet in het rijtje voorkomen, dan moet je het Enpass Keyboard nog activeren in de Enpass App onder: Menu -> Instellingen -> Autofill en dan de optie "Enpass Keyboard" activeren.

[ Voor 23% gewijzigd door WeaZuL op 31-07-2017 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvan_os
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-07-2020
Iemand al ervaring met het sychroniseren van de wachtwoorden tussen diverse apparaten zonder dat in het net op moet.

Dacht zelf de gegevens op een externe schijf te zetten maar krijg ze dan niet op mijn iphone.

Ik hoor het graag.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Wat bedoel je met "het net op moeten"?

Je zou kunnen synchroniseren met jouw eigen webdav/cloud?
De rest is allemaal bij een cloud leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Ik heb de gratis versie van Enpas op al mijn apparaten eens geïnstalleerd (iPhone, iPad en iMac) en kan zeggen dat deze password manager me zeer goed bevalt.
Ook de prijs valt zeer goed mee voor de apps slechts 1x €10.99 voor al mijn Apple-devices.
Waarbij de Desktopversie voor alle platvormen gratis is, hierdoor kan ik Enpass later ook op mijn werk op een Windows-pc gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 12:21
Ik ben deze week nu ook begonnen met Enpass.
Voor het eerst een password manager, om toch veiliger qua wachtwoorden te zitten.
Hiervoor had ik een system dat ik overal een ander wachtwoord had door de eerste 2 letters van een website te verwerken in het wachtwoord.
Op zich een leuk systeem als je gegevens op een website gestolen worden en het database van die website in z'n geheel wordt gebruikt op andere sites, maar als je wachtwoord ergens op internet staat is het toch niet zo'n fijn gevoel dat door 2 letters aan te passen iemand ook op alle andere sites kan komen.
En het wachtwoord was ook gewoon te kort met 10 karakters.
Tot nu toe werkt het allemaal goed, al heb ik voor de probeer nog geen Android abonnement gekocht en werk nog even met de proef versie op m'n mobiel deze week.

Ik ben denk ik wel een paar uur bezig geweest met vergelijken van password managers en heb voor deze gekozen om de volgende redenen:
- synchronisatie buiten de servers van het programma om, dus minder gevoelig voor een directe hack;
- een goed ogende interface;
- een goedkoper programma, maar wel betaald (betaald geeft iets minder risico dat het verdwijnt doordat kosten kunnen worden terugverdiend);
- ook al verdwijnt het, dan zou het nog steeds kunnen werken doordat er geen synchronisatie via servers is (alleen wellicht op devices niet meer);
- de mogelijkheid om documenten op te slaan, specifiek om ook mijn paspoort en rijbewijs er in op te slaan.

Tot nu toe werkt alles nog perfect zoals gehoopt.
Het is wel even wat opstart werk qua instellingen enzo, maar de documentatie op de website is goed.

Ik had ergens op m'n pc nog een documentje met een stuk of 4 wachtwoorden van sites die ik nooit gebruik staan, dus die er ook in gedaan (en daarna ingelogd voor sterkere wachtwoorden).
Één van deze sites was van een lege spaarrekening bij een spaarbank waar toch nog bijna 3 euro op bleek te staan, bleek ik nog rijker te zijn dan ik dacht B-)

Ik heb mooi de ervaringen in dit topic en het algemene topic voor mijn keuze kunnen gebruiken, dus bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 00:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik gebuik Enpass ook sinds begin 2016 en wint het in mijn ogen nog steeds van de andere bekendere vaults. Ik gebruik het nu voor PC en laptop op mijn werk, de laptop thuis en mijn telefoon, en alles vanuit 1 gesyncte database op OneDrive. Nog steeds erg te spreken over eenvoud (in zowel gebruik als in layout) en het feit dat ook gelijk de TOTP gesynct kan worden; geen afhankelijkheid meer van een Google of MS-authenticator en daarmee per sé het gebruik van je telefoon bij een dergelijke login.

Overigens is er gisteren een update uitgekomen waarbij ook de TOTP ook automatisch op je klembord hangt zodra je op een website inlogt met je toetsencombinatie. Dat werkt in theorie best mooi, maar in de praktijk uhm... helemaal niet. De release notes zeggen onder andere:
Autocopy the TOTP to Clipboard- Signing into your online accounts that require TOTP has never been easier as Enpass will now auto-copy the TOTP from the item to clipboard after autofilling your login details. You just have to paste it into the required field and go!
Dat wekt bij mij de indruk dat ik alleen nog maar een CTRL-V hoef te doen als ik de TOTP moet invullen. Ik krijg echter de tekst op mijn veld wat ik als laatst zelf ergens op het klembord heb gezet. Iemand dezelfde ervaring, toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32
Ik heb op dit moment Keepass, maar ben aan het kijken of ik Enpass kan gaan gebruiken.
Nog even langzaamaan spullen over zetten en kijken hoe het precies werkt.
Hoe gaan jullie om met gezamenlijke dingen? Dus een gezamenlijke email of webwinkels welke je samen gebruikt enzovoorts. Kon dat namelijk niet echt vinden in het systeem.
Bij 1-pass oid kan dat wel namelijk, maar ja. Die heeft een abonnementsvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32
Ondertussen sinds dat mijn server gehackt is geweest overgegaan op Enpass en moet zeggen, werkt prima. Syncen tussen mijn pc en telefoon via google drive gaat zonder dat ik er eigenlijk veel aan hoef te doen.
De app moet ik nog wel kopen, want die 19 items is echt uiteraard te weinig, maar goed. Dat tientje is dan money well spent. Binnenkort mijn vrouw ook maar even over zetten. Die gebruikt nog niets op het moment, maar wilde eerst zelf testen hoe en wat.

zie overigens dat ik inloggen en wachtwoord voor beide gebruik. Hoe doen jullie dat als best practice?

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 25-04-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

fmb

Vandaag afgestapt van de inlog synchronisatie via Google (werk vrijwel alleen in Google Chrome) naar Enpass.

Mijn vereisten waren:
* Veilige versleutelde opslag
* Geen synchronisatie in een cloud anders dan "mijn eigen cloud" (Synology NAS ;-) )
* Offline kunnen gebruiken
* Acceptabele kosten

Enpass voldeed volledig en bevalt vooralsnog uitstekend!

Via WebDAV synchroniseert de encrypted database met de NAS. Is er geen internet voorhanden dan hebben de applicaties (op laptop of telefoon in mijn geval) de meest recente versie van de database lokaal en heb je alles gewoon voorhanden.

Ook bleek dat je aanvullend ook nog eens onder andere creditcards/bankpassen kan toevoegen (ideaal, vergeet ik mijn pin niet meer ;-) ) en dat je beveiligde notities kan opslaan.

Vooralsnog dus enthousiast en die (eenmalig) 11 euro om meer dan 20 inlog accounts op de telefoon te kunnen zien geef ik er graag aan uit.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

bvan_os schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:53:
Iemand al ervaring met het sychroniseren van de wachtwoorden tussen diverse apparaten zonder dat in het net op moet.

Dacht zelf de gegevens op een externe schijf te zetten maar krijg ze dan niet op mijn iphone.

Ik hoor het graag.

mvg
Ik synchroniseer via WebDAV met mijn NAS thuis. Werkt als volgt:
* elke Enpass applicatie heeft een eigen versleutelde database
* bij wijzigingen wordt de database op de NAS vervangen
* offline heb je dus altijd een volledige versie van de laatse database voorhanden

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 18:06
fmb schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:18:
[...]

Ik synchroniseer via WebDAV met mijn NAS thuis. Werkt als volgt:
* elke Enpass applicatie heeft een eigen versleutelde database
* bij wijzigingen wordt de database op de NAS vervangen
* offline heb je dus altijd een volledige versie van de laatse database voorhanden
Ik heb geprobeerd via webDav met mijn nas te syncen.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om die aan de gang te krijgen.

Ik activeer webDaV.
stel bij enpass in: naamvannas.synology.me:5005 en dan login en wachtwoord.

Maar vervolgens krijg ik een melding dat het niet werkt. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

darklord007 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 20:36:
[...]

Ik heb geprobeerd via webDav met mijn nas te syncen.

Ik krijg het echter niet voor elkaar om die aan de gang te krijgen.

Ik activeer webDaV.
stel bij enpass in: naamvannas.synology.me:5005 en dan login en wachtwoord.

Maar vervolgens krijg ik een melding dat het niet werkt. Wat zie ik over het hoofd?
Werk je vanuit je eigen wifi netwerk, of van buiten je huis?

Wat eerste tips voor deze 2 opties:
1.Vanaf je eigen wifi netwerk is naamvannas.synology.me alleen bereikbaar als je een eigen DNS server draait die de url omzet naar een intern ip adres. Probeer het eens als test met het daadwerkelijke ip adres van je nas? Als dat werkt kun je (of niet) kun je vanaf daar verder zoeken.
2. Van buiten je huis: overbodig vraag waarschijnlijk, maar heb je poort 5005 open staan en stuurt deze door naar de NAS?

[ Voor 3% gewijzigd door fmb op 28-05-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-06 15:08
Poeh, dat kunnen hoop dingen zijn:
Is je path volledig? Er moet wel naar een map gelinked worden.
Heb je poort 5005 wel als poort ingesteld bij je synology?
En de tips van @fmb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

@darklord007 Je kan ook dit topic nog doorlezen, geeft wat handige tips om te troubleshooten (bijv. via je browser de webdav benaderen): https://discussion.enpass...-with-webdav-on-synology/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 18:06
fmb schreef op maandag 28 mei 2018 @ 23:27:
[...]

Werk je vanuit je eigen wifi netwerk, of van buiten je huis?

Wat eerste tips voor deze 2 opties:
1.Vanaf je eigen wifi netwerk is naamvannas.synology.me alleen bereikbaar als je een eigen DNS server draait die de url omzet naar een intern ip adres. Probeer het eens als test met het daadwerkelijke ip adres van je nas? Als dat werkt kun je (of niet) kun je vanaf daar verder zoeken.
2. Van buiten je huis: overbodig vraag waarschijnlijk, maar heb je poort 5005 open staan en stuurt deze door naar de NAS?
sorry voor de late reactie,

Ik heb nu poort 5005 open gezet (vervelend, mijn router zit aan de max van 19 poorten, tplink archerc7) en via de pc software geprobeerd en die werkte wel!

thxs :)
Pagina: 1 2 Laatste