• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:00
darklord007 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:45:
[...]

sorry voor de late reactie,

Ik heb nu poort 5005 open gezet (vervelend, mijn router zit aan de max van 19 poorten, tplink archerc7) en via de pc software geprobeerd en die werkte wel!

thxs :)
Goed om te horen!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waspoeder
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:27
Sinds vandaag ook gebruiker van enpass

Heb op me next cloud server een aparte user aangemaakt (ik dacht vanwege veiligheid)
En het werkt eigenlijk perfect op me macbook/windows/iphone/linux (debian)

1 van de weinig met goede plugins voor safari en edge
En alles in eigen beheer

Nu al mijn wachtwoorden nog om laten zetten

Edit:
Als me cloud plat ligt dan hebben alle devices die online zijn toch laatste versie ?
Dan zou icloud keychain gewoon helemaal uitgeschakeld kunnen worden

[Voor 19% gewijzigd door waspoeder op 03-06-2018 13:46]

• fmb
waspoeder schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:51:
...
Edit:
Als me cloud plat ligt dan hebben alle devices die online zijn toch laatste versie ?
Dan zou icloud keychain gewoon helemaal uitgeschakeld kunnen worden
Alle versies hebben offline altijd de laatst gesynchroniseerde versie. Ik heb niet getest wat er gebeurt als er op 2 verschillende apparaten en update wordt gedaan van een zelfde wachtwoord/account of eventueel zelfs van verschillende; ik neem aan dat hij dan de meest recente wijziging pakt, maar daar kan het natuurlijk net mis gaan. De kans is echter klein dat je heel vaak en op verschillende apparaten accounts gaat aanpassen in Enpass.

Dus ja: je kan na synchronisatie alle Enpass clients weer offline houden, maar updates van accounts blijven dan logischerwijs ook bij die ene client en worden niet gesynchroniseerd naar de andere clients.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

PnD

like in Pinda ^_^

Heeft iemand de v6 beta al in gebruik?

Al mijn oude & nieuwe systemen

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:13
Sinds kort de android app in gebruik, maar ik vind het nog verre van ideaal. Op aardig wat websites wordt er geen autofill optie gegeven vanuit Enpass, terwijl wel alle toegankelijkheidsinstellingen goed staan. Bijvoorbeeld op aliexpress.com wordt die optie niet gegeven. Dacht misschien dit op te lossen door de mobiele url toe te voegen aan de login in Enpass, maar nog steeds geen Autofill optie.

Installeer ik vervolgens LastPass, maak dezelfde login aan voor Aliexpress en geef de app dezelfde toestemmingen als Enpass en voila... dat werkt wel. Dus waar gaat het fout met Enpass?

Zelfde geldt voor tweakers zelf en nog enkele andere sites. Enpass werkt qua autofill meer niet dan wel...

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:08
Freakster86 schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:00:
Sinds kort de android app in gebruik, maar ik vind het nog verre van ideaal. Op aardig wat websites wordt er geen autofill optie gegeven vanuit Enpass, terwijl wel alle toegankelijkheidsinstellingen goed staan. Bijvoorbeeld op aliexpress.com wordt die optie niet gegeven. Dacht misschien dit op te lossen door de mobiele url toe te voegen aan de login in Enpass, maar nog steeds geen Autofill optie.

Installeer ik vervolgens LastPass, maak dezelfde login aan voor Aliexpress en geef de app dezelfde toestemmingen als Enpass en voila... dat werkt wel. Dus waar gaat het fout met Enpass?

Zelfde geldt voor tweakers zelf en nog enkele andere sites. Enpass werkt qua autofill meer niet dan wel...
Enpass op Android altijd brak gevonden en op het forum is het vaak doodstil als je een probleem in de Android app benoemt. Het doet mij twijfelen aan Enpass maar ik ken geen enkel ander alternatief dat via personal cloud kan werken.
Ik heb betaald voor Enpass dus baal nogal.

Het werkt in browsers op Android echt voor geen meter (al staat de Accessibility Service aan + permission).

Daarnaast als het wel een keer werkt, zorgt de Enpass melding onder het invulscherm vaak dat het toetsenbord deels bedekt is waardoor ik niks kan invullen (Android 9 op Pixel). Ongelooflijk simpel op te lossen volgens mij maar een update blijft al maanden uit.

De dag dat Lastpass personal cloud ondersteund simpelweg door een folder te benoemen die je kan syncen ben ik over.

• Freakster86
@Jazco2nd Ik heb maar eens de proef op de som genomen en gekeken welke sites/browsers nu wel werken.

- 10 random sites
Pepper.com
Ebay.nl
Tweakers.net
Forum.Fok.nl
Amazon.de
Marktplaats.nl
Gearbest.com
Aliexpress.com
Mediamarkt.nl
Netflix.nl

- 3 browsers (chrome, edge en firefox)
- 3 password managers (enpass, bitwarden en lastpass)

Dit alles op een Xiaomi Redmi Note 5 met miui 10. Elke manager apart geïnstalleerd en tussentijds de telefoon gereboot, voor zover dat zin heeft/had. Los van het feit dat firefox veel trager is met het laden van sites, kwam ik voor wat betreft de wachtwoord managers tot een schrikbarende conclusie.

- Enpass - werkt bij geen enkele site in geen enkele browser
- Bitwarden - werkt bij geen enkele site in geen enkele browser Correctie, geeft een notificatie in de statusbalk om naar je kluis te gaan en de login te selecteren. Erg omslachtig...
- Lastpass - werkt wel in chrome en edge perfect, maar niet in firefox om de een of andere reden.

Ik heb elke password manager dezelfde autofill toestemmingen gegeven in instellingen. Alle instellingen in de browsers zijn standaard. Enpass heb ik zelfs een tweede kans gegeven door hem opnieuw te installeren en in te stellen, maar dat mocht niet baten. In het begin deed autofill van Enpass het nog heel soms, maar nu gewoon totaal niet. Weet iemand waar dit aan ligt en kan iemand dit eens zelf testen? Misschien dat er toch een instelling fout staat, want dat enpass én bitwarden gewoonweg niks invullen vind ik erg frapant.

[Voor 4% gewijzigd door Freakster86 op 26-09-2018 00:38]

• Jazco2nd
Freakster86 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:38:
@Jazco2nd Ik heb maar eens de proef op de som genomen en gekeken welke sites/browsers nu wel werken.

- 10 random sites
Pepper.com
Ebay.nl
Tweakers.net
Forum.Fok.nl
Amazon.de
Marktplaats.nl
Gearbest.com
Aliexpress.com
Mediamarkt.nl
Netflix.nl

- 3 browsers (chrome, edge en firefox)
- 3 password managers (enpass, bitwarden en lastpass)

Dit alles op een Xiaomi Redmi Note 5 met miui 10. Elke manager apart geïnstalleerd en tussentijds de telefoon gereboot, voor zover dat zin heeft/had. Los van het feit dat firefox veel trager is met het laden van sites, kwam ik voor wat betreft de wachtwoord managers tot een schrikbarende conclusie.

- Enpass - werkt bij geen enkele site in geen enkele browser
- Bitwarden - werkt bij geen enkele site in geen enkele browser Correctie, geeft een notificatie in de statusbalk om naar je kluis te gaan en de login te selecteren. Erg omslachtig...
- Lastpass - werkt wel in chrome en edge perfect, maar niet in firefox om de een of andere reden.

Ik heb elke password manager dezelfde autofill toestemmingen gegeven in instellingen. Alle instellingen in de browsers zijn standaard. Enpass heb ik zelfs een tweede kans gegeven door hem opnieuw te installeren en in te stellen, maar dat mocht niet baten. In het begin deed autofill van Enpass het nog heel soms, maar nu gewoon totaal niet. Weet iemand waar dit aan ligt en kan iemand dit eens zelf testen? Misschien dat er toch een instelling fout staat, want dat enpass én bitwarden gewoonweg niks invullen vind ik erg frapant.
Ontzettend bedankt. Zou je dit aub op het Enpass forum kunnen zetten in een nieuw topic? Want Android lijkt daar weinig aandacht van Developers testers krijgen en nu is het gewoon overduidelijk.

Je hebt trouwens niet je Android versie vermeld. Mogelijk heeft het te maken met Android 9 en is Lastpass de enige die daar goede ondersteuning voor heeft?

Edit:
Bitwarden kende ik nog niet. Open source, gratis voor particulieren én je kan je eigen bitwarden server opzetten. Maar werkt dat laatste dan met 1 account? Wat als je meer mensen in je huis hebt? Ik gebruik Enpass icm SyncThing. Dat is misschien meer "lichtgewicht" oplossing en kan je voor alle mensen in je huishouden simpel opzetten (ieder z'n eigen folder op je nas).

[Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 26-09-2018 09:11]

• Freakster86
@Jazco2nd Ik denk dat ik maar aansluit bij het eerste topic boven aan de lijst: https://discussion.enpass...s-supposed-to-on-android/ Gaat om Android 9 zie ik. Nvm.

Ik gebruik MIUI 10 welke is gebaseerd op Android 8.1. Mogelijk is het een extra setting binnen MIUI die dwars ligt, al heb ik voor mijn gevoel alles doorgespit. Waar lastpass een mooi draw over app window geeft, laat de rest niks zien of enkel een notificatie via de statusbalk. En dat laatste is volgens mij alleen omdat ik die toestemming zelf heb gegeven in de hoop dat het dan normaal zou werken.

Dacht Enpass te kunnen doorzetten naar mijn ouders, maar op deze manier is het gewoon niet aan te bevelen. Android werkt niet, edge extensie had al vaak connectie problemen nadat de pc uit slaapstand kwam en de laatste weken zelfs 3 keer een totale vastloper van Enpass gehad.

• Jazco2nd
Hmm ik gebruik Android 9 op de Pixel. Ja heel jammer dit want ik wil graag overstappen op Kiwi Browser (Chromium based en van een Chromium developer, sneller dan Chrome, zonder de Google meuk maar met ad/coinmine/cookiemelding blocker, dark mode, bottom address bar) zodra de volgende versie uitkomt maar dan wil ik wel dat m'n wachtwoorden netjes uit Enpass kunnen komen (nu zit alles in Firefox).

• Jazco2nd
Freakster86 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:19:
@Jazco2nd Ik denk dat ik maar aansluit bij het eerste topic boven aan de lijst: https://discussion.enpass...s-supposed-to-on-android/ Gaat om Android 9 zie ik. Nvm.

Ik gebruik MIUI 10 welke is gebaseerd op Android 8.1. Mogelijk is het een extra setting binnen MIUI die dwars ligt, al heb ik voor mijn gevoel alles doorgespit. Waar lastpass een mooi draw over app window geeft, laat de rest niks zien of enkel een notificatie via de statusbalk. En dat laatste is volgens mij alleen omdat ik die toestemming zelf heb gegeven in de hoop dat het dan normaal zou werken.

Dacht Enpass te kunnen doorzetten naar mijn ouders, maar op deze manier is het gewoon niet aan te bevelen. Android werkt niet, edge extensie had al vaak connectie problemen nadat de pc uit slaapstand kwam en de laatste weken zelfs 3 keer een totale vastloper van Enpass gehad.
Dat topic heb ik geopend :) treurig dat er niemand op reageert misschien wordt Enpass nog nauwelijks gebruikt?
Via de app > settings > help > write us kan je ook een email sturen. Heb ik nu ook gedaan.

• Freakster86
@Jazco2nd Inderdaad een mail gestuurd. Krijg met geen mogelijkheid een topic geopend. Telkens een spam melding en dat ik het over een paar seconden opnieuw moet proberen.

Kwam er gister dus achter dat Bitwarden wel een notificatie gaf in de statusbar (na handmatig die toestemming te hebben gegeven). Net Enpass weer getest en blijkbaar doet Enpass dat nu ook. Enpass geeft nu wel een notificatie, maar die is enkel zichtbaar na een swipedown. In de statusbar wordt niets zichtbaar. En het mooie "autofill with Enpass" plaatje dat bij login/wachtwoord moet verschijnen zoals ik overal zie, krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Verre van gebruiksvriendelijk in mijn ogen. Zeker in vergelijking met LastPass.

Benieuwd wat/of support iets van zich laat horen.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb het gevoel dat het niet goed gaat qua ontwikkeling. Op het forum is er ook maar één kerel die ergens op reageerd. Er worden geen harde afspraken over releases gedaan. Een beta versie draait al maanden met heel weinig/geen updates.
Allemaal signalen dat het niet goed gaat met het bedrijf m.i.

Toch zonde van het tientje wat ik in de android app gestoken heb, na mijn overstap vanuit iOS.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:53
Ik ben eigenlijk heel tevreden. Laatste update was aug 2018, dus vrij recent. Verder doet het wat het moet doen. Niet reageren op mail hoeft niet te betekenen dat het product zo goed als dood is.

• Freakster86
Ik lijk een "omweg" te hebben gevonden. App > settings > autofill. Dat stond bij mij allemaal aangevinkt. Geen succes. Toegankelijkheidsinstellingen allemaal doorgelopen. Geen succes. Zojuist opnieuw "keyboard" uit en aan gevinkt. Dan word je doorgestuurd naar "beschikbare virtuele toetsenborden". Daar staat bij mij

1. Gboard
2. Enpass Keyboard
3. Google spraakgestuurd typen

Die stonden allemaal aangevinkt, waarbij 2 afhankelijk is van 1.

Toen dus optie 3 uitgeschakeld. Dan krijg je in prinicipe hetzelfde toetsenbord maar nu boven het toetsenbord "tik om te vullen" te zien met het Enpass logo wanneer je op een login pagina terecht komt.. Dát werkt dus wel! Je klikt erop, vingerafdruk login, en gelijk de lijst met logins voor die site. Aanklikken en het wordt ingevuld.

Binnen apps heb je dan een dubbele melding. Daar krijg je wel gewoon keurig "autofill with Enpass" te zien zodra je op username/password klikt. Het is dus niet zoals het hoort, maar het werkt wel voor nu.

• Jazco2nd
Freakster86 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:50:
Ik lijk een "omweg" te hebben gevonden. App > settings > autofill. Dat stond bij mij allemaal aangevinkt. Geen succes. Toegankelijkheidsinstellingen allemaal doorgelopen. Geen succes. Zojuist opnieuw "keyboard" uit en aan gevinkt. Dan word je doorgestuurd naar "beschikbare virtuele toetsenborden". Daar staat bij mij

1. Gboard
2. Enpass Keyboard
3. Google spraakgestuurd typen

Die stonden allemaal aangevinkt, waarbij 2 afhankelijk is van 1.

Toen dus optie 3 uitgeschakeld. Dan krijg je in prinicipe hetzelfde toetsenbord maar nu boven het toetsenbord "tik om te vullen" te zien met het Enpass logo wanneer je op een login pagina terecht komt.. Dát werkt dus wel! Je klikt erop, vingerafdruk login, en gelijk de lijst met logins voor die site. Aanklikken en het wordt ingevuld.

Binnen apps heb je dan een dubbele melding. Daar krijg je wel gewoon keurig "autofill with Enpass" te zien zodra je op username/password klikt. Het is dus niet zoals het hoort, maar het werkt wel voor nu.
Jij gebruikt Enpass Keyboard. Het hoort gewoon via de Accessability Service te werken in de browser en Android Autofill framework in apps.
Freakster86 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:13:
@Jazco2nd Inderdaad een mail gestuurd. Krijg met geen mogelijkheid een topic geopend. Telkens een spam melding en dat ik het over een paar seconden opnieuw moet proberen.

Kwam er gister dus achter dat Bitwarden wel een notificatie gaf in de statusbar (na handmatig die toestemming te hebben gegeven). Net Enpass weer getest en blijkbaar doet Enpass dat nu ook. Enpass geeft nu wel een notificatie, maar die is enkel zichtbaar na een swipedown. In de statusbar wordt niets zichtbaar. En het mooie "autofill with Enpass" plaatje dat bij login/wachtwoord moet verschijnen zoals ik overal zie, krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Verre van gebruiksvriendelijk in mijn ogen. Zeker in vergelijking met LastPass.

Benieuwd wat/of support iets van zich laat horen.
Vreemd, hier op Android 9 dus helemaal niet. In Chrome ben ik nu aan het testen en verschijnt het bij sommige sites (Tweakers) wel zichtbaar als notificatie, bij veel sites helemaal niet (geen notificatie, ook niet onzichtbaar). Firefox sowieso niks bij geen enkele site. Misschien ligt dat aan Firefox.
Zapato schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:46:
Ik ben eigenlijk heel tevreden. Laatste update was aug 2018, dus vrij recent. Verder doet het wat het moet doen. Niet reageren op mail hoeft niet te betekenen dat het product zo goed als dood is.
Maar als je hebt betaald via de Play Store en het werkt niet meer op Android (al een tijdje) én het forum is stil. Zijn dat toch wel signalen?

• Freakster86
@Jazco2nd Ja, klopt. Keyboard is de enige "snelle" oplossing. Via noticatie werkt het nu wel, maar is redelijk omslachtig. Heb enkele andere wachtwoordmanagers getest om te vergelijken.

WachtwoordmanagerDrawn over appNotificatieReactie support
EnpassBegin wel, nu nietJaVroeg om meer info
BitwardenNeeJa"By design"
RoboformJaJan.v.t.
LastPassJaJan.v.t.

Enpass support reageerde na 2 dagen en vroeg om meer info en om de toestemmingen opnieuw uit/aan te zetten, maar dat heeft niet geholpen. Vreemde is dus dat in het begin dit heel even heeft gewerkt. Bitwarden support reageerde heel snel, 2x na een paar uur, maar houden het bij "by design" en stellen dat er dus niks mis is.

Wilde mijn ouders in eerste instantie ook naar Enpass overzetten, maar met het oog op gebruiksvriendelijkheid heb ik ze toch overgezet naar LastPass. Werkt voor een niet technisch persoon toch een stuk simpeler (ook op pc).

• Jazco2nd
Freakster86 schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:01:
@Jazco2nd Ja, klopt. Keyboard is de enige "snelle" oplossing. Via noticatie werkt het nu wel, maar is redelijk omslachtig. Heb enkele andere wachtwoordmanagers getest om te vergelijken.

Wachtwoordmanager~Drawn over app~Notificatie~Reactie support~
Enpass~Begin wel, nu niet~Ja~Vroeg om meer info~
Bitwarden~Nee~Ja~"By design"~
Roboform~Ja~Ja~n.v.t.~
LastPass~Ja~Ja~n.v.t.~

Enpass support reageerde na 2 dagen en vroeg om meer info en om de toestemmingen opnieuw uit/aan te zetten, maar dat heeft niet geholpen. Vreemde is dus dat in het begin dit heel even heeft gewerkt. Bitwarden support reageerde heel snel, 2x na een paar uur, maar houden het bij "by design" en stellen dat er dus niks mis is.

Wilde mijn ouders in eerste instantie ook naar Enpass overzetten, maar met het oog op gebruiksvriendelijkheid heb ik ze toch overgezet naar LastPass. Werkt voor een niet technisch persoon toch een stuk simpeler (ook op pc).
In de laatste Chrome versie lijkt Enpass precies te werken zoals het hoort (via notificatiebalk). Ik heb inmiddels reactie van de developers over Firefox:
First of all, I would like to share that Enpass autofill works only with that browser which provides accessibility events. This technical limitation is preventing us from auto-filling in other browsers (Firefox, in your case ) and that's why you've to search and fill in the details. You can also opt to manually fill the logins in Firefox with Enpass Keyboard.
Ik ben sowieso teleurgesteld in Firefox voor Android. Mozilla heeft totaal geen moeite gedaan om voor een goede ervaring te zorgen. Als ik zie hoe fijn Kiwi Browser werkt, met de mogelijkheid om de adresbalk naar onder te verhuizen, met veel betere night mode dan alle Firefox extensies kunnen bieden, geïntegreerde cookie melding blocker (waar je in Firefox maar net moet weten dat de addon daarvoor "I don't care about cookies" heet) en ad/Bitcoin mine blocker, vraag ik me hardop af wat Mozilla doet met al hun miljoenen. Geen enkele addon in Firefox heeft ondersteuning voor mobile view van hun instellingen. Anno 2018.

Kiwi is van een Chromium developer en is een browser zonder Google dingen. De volgende versie plet een paar irritante bugs en dan stap ik helemaal over van Firefox.

Ik ben dus weer redelijk tevreden met Enpass al ben ik nog wel een tikkeltje huiverig voor hun ietwat trage support en development.

Aan de andere kant: Bitwardens ondersteuning voor personal cloud vereist x86. Ze zijn duidelijk meer op Microsoft based bedrijven gericht. Enpass blijft dus mijn enige keus als je geen cloud wil en je wachtwoorden op een simpele nas (ARM based Raspberry bijvoorbeeld) wil syncen.

Mocht je op specifieke sites in Edge of Chrome op Android problemen hebben schrijft de Enpass developer:
For Chrome/Edge browser, I would suggest you please try re-enabling the Enpass Accessibility Services if you haven't tried it yet. Also, let me know are you facing the same problem with any specific website or all of them? If possible please share the URL of the website so that we can investigate further.

[Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 30-09-2018 13:21]

• Freakster86
Jazco2nd schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:19:
[...]

In de laatste Chrome versie lijkt Enpass precies te werken zoals het hoort (via notificatiebalk).
Maar ik wil juist dit: https://lh3.googleusercon...3jDl6UqQnsA=w1536-h723-rw

Dat heeft het een paar keer gedaan, maar daarna niet meer.

Voor wat betreft Firefox, daar had ik ook meer van verwacht. Het voelt aan als een trage browser op android en de support voor wachtwoordmanagers is voor die browser nóg problematischer. Maar goed, niets is perfect. LastPass leek het even te zijn, maar ondanks "dutch" als taal krijg je nog veel engels tussendoor. Blijkt dat een "community effort" te zijn. En dat voor een app die in de top 10 meest verdienende staat. En de extensie in edge op windows 10 maakt die browser echt ontzettend langzaam. Probleem is al meerdere jaren bekend, maar is niets aan gedaan.

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:45
Versie 6.0 is uit, zie ook de release notes per platform https://www.enpass.io/downloads/ en downloads: Enpass 6.0. De changelog verschilt per platform.

Voornaamste veranderingen:
- meerdere kluizen voor gedeelde wachtwoorden binnen een gezin of op het werk, met cloud sync uiteraard.
- donker thema.
- nieuwe UI.
- pre-shared keys (PSK's) als aanvullende beveiliging bij het delen van wachtwoorden.
- de Assistent voor auto-vullen in browser is uitgebreid en nu bijvoorbeeld ook beschikbaar via een sneltoets.
- keyfile als 2e factor naast je master wachtwoord.

Oh trouwens, Enpass biedt op dit moment 50% korting ($11.99 -> $5.99) op hun apps: https://www.enpass.io/pricing/. Zonder die korting nog steeds een (eenmalig) koopje, maar toch.

Ik moet zeggen dat Enpass na meerdere jaren gebruik blijft uitblinken in gebruiksgemak (zie ook de heldere handleidingen), ondersteuning van platforms én migratie, updates, in eigen beheer houden van data en een begrijpelijke EULA.

[Voor 13% gewijzigd door geekeep op 31-12-2018 14:18]

• Freakster86
Mooie (visuele) update. Jammer dat ze WM hebben laten vallen en dat je nu ook voor Desktop moet betalen voor de "premium features".

• fmb
Gebruik Enpass nu iets meer dan een half jaar. Werkt erg prettig en inderdaad de wachtwoorden fijn in eigen beheer.

In deze nieuwe versie nu erg handig om de vingerafdrukscanner op de laptop te kunnen gebruiken! (Windows Hello)

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

fmb schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:20:
Gebruik Enpass nu iets meer dan een half jaar. Werkt erg prettig en inderdaad de wachtwoorden fijn in eigen beheer.

In deze nieuwe versie nu erg handig om de vingerafdrugscanner op de laptop te kunnen gebruiken! (Windows Hello)
Ow fijn, eindelijk! Op mijn Android mis is ik de enpass browser wel. Meeste sites integreerd enpass toch niet in Chrome op Android

• Hanztouch
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-04-2022
Endpass nog maar is een keer weer proberen maar echt na 1 uurtje was ik het al weer zat.
Traag en nog is traag, duurde zeker 45 sec voor dat ie opgestart was.
Dan de eerste 2 inloggen slaat hij vrij vlot op ook via de extensie in chrome maar daarna steeds in de stand van zal ik het doen of zal ik het niet doen.

Dus delete geheel van de pc.

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik ben eigenlijk heel tevreden, zowel op W10 als op Android (samsung S8) doet de app wat het moet doen.

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:45
Gezien de huidige ontwikkelingen met betrekking tot andere wachtwoordmanagers heb ik de startpost bijgewerkt met de huidige pricing. Meer volgt, zoals de audit functionaliteit die er tegenwoordig in zit.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit mag wel naar P&B ipv CSA, ik verplaats het. Er is overigens al een [Password Managers] Discussie- en reviewtopic voor algemene discussie en vergelijking met andere tools.
Hier specifieke ervaringen / problemen / vragen over Enpass kan wmb. wel hier (zoals specifieke problemen met andere tools ook in eigen topics kunnen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Anoniem: 210193

Ik vind Enpass al jaren super werken. Zowel op Mac OS, iOS als Windows.
Synchroniseren doe ik via Webdav naar een eigen lokale server die enkel in LAN beschikbaar is, lijkt me dus een perfect veilige oplossing zonder de cloud te gebruiken.
Met promo codes is het ook best betaalbaar, € 36 voor lifetime is eigenlijk peanuts.

Use ENX3D-QPDT6 to get a 35% discount on the one-time license, or
use ENHMN-ADA3V for a 60% discount on the subscription plans.

Ik heb er ook een kleine review van staan op mijn blog: https://egregius.be/2021/enpass-the-best-password-manager/

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 210193 op 18-02-2021 16:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:59

technorabilia

(fka kraades)

Enpass 6.6.3 op Android 7.0.
https://www.enpass.io/release-notes/android/

Voorheen was het als volgt. Zodra ik ergens wilde inloggen en op een login veld kwam kon ik via de Android notificaties Enpass oproepen en zodoende login en password invullen.

Sinds kort krijg ik geen notificaties meer maar krijg ik een Enpass melding onder het invulveld.
https://tweakers.net/i/1D1OJo_3iKjiO0Ta2y7HGJoSC9c=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/Zb9CUVnnZTAAcNtM0EYfkpN5.png?f=fotoalbum_small

Ook prima maar het werkt maar op een beperkt aantal sites. Bij mij werkt bijvoorbeeld Bol.com wel maar de Staatsloterij niet net als een reeks andere sites die niet werken. Voorheen via de notificaties werkte dit op elke site.

Is dit bij jullie ook zo en is er een oplossing om de nieuwe (?) manier op elke site te laten werken.

[Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 07-03-2021 09:10]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:09
Ik ken het probleem van de missende notificaties. Bij mij komt alleen de Enpass melding ook niet tevoorschijn.
Zowel binnen een app waar ik opnieuw moest inloggen als in m'n browser komt de melding niet tevoorschijn, waarbij ik moet opmerken dat ik met een niet ondersteunde browser werk (waar hij het eerst dus wel op deed).
Kortom, op deze manier heb ik er mobiel praktisch niets aan. Maar even op zoek gaan of er een oplossing is.

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-01 13:17
Het grootste probleem met Enpass op het moment, wat mij betreft, is dat er grote problemen zijn met het invullen van formulieren.

Met de Enpass desktop browser plugin actief, springt je tekstcursor op een willekeurig moment ineens naar een ander invulveld van het formulier.

Ook werken toetsenbordcombinaties / keyboard shortcuts / hotkeys of hoe je ze ook wil noemen, niet meer. In ieder geval niet meer in (Wordpress site builder) Elementor.

Na de Enpass plugin uit te hebben geschakeld, werkt alles weer prima. Ik ervaar dit in macOS maar anderen hebben dit net zo goed in de Windows variant.

Dit probleem speelt al sinds november en is bekend bij de makers maar een fix blijft dus al maanden uit. :(

Ik baal hier enorm van. Niet alleen omdat ik recent een licentie heb gekocht, maar ook omdat ik alle wachtwoorden net een beetje netjes overgezet had.

• RobinInDaHood
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-01 08:14
laptopleon schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:42:
Het grootste probleem met Enpass op het moment, wat mij betreft, is dat er grote problemen zijn met het invullen van formulieren.

Met de Enpass desktop browser plugin actief, springt je tekstcursor op een willekeurig moment ineens naar een ander invulveld van het formulier.

Ook werken toetsenbordcombinaties / keyboard shortcuts / hotkeys of hoe je ze ook wil noemen, niet meer. In ieder geval niet meer in (Wordpress site builder) Elementor.

Na de Enpass plugin uit te hebben geschakeld, werkt alles weer prima. Ik ervaar dit in macOS maar anderen hebben dit net zo goed in de Windows variant.

Dit probleem speelt al sinds november en is bekend bij de makers maar een fix blijft dus al maanden uit. :(

Ik baal hier enorm van. Niet alleen omdat ik recent een licentie heb gekocht, maar ook omdat ik alle wachtwoorden net een beetje netjes overgezet had.
Same here. Ik vond het erg fijn werken een tijd geleden. Maar nu de password/username velden complexer zijn geworden denkt Enpass dat bijna elk inputveld kan worden gevuld met een username of password. Eigenlijk is autofill niet meer bruikbaar nu en zou ik een alternatief moeten vinden na al die jaren.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee