Wachtwoorden, wachtwoorden en nog eens wachtwoorden. Wekelijks is het wel weer raak met een gelekte wachtwoorden-database. En omdat Jan en alleman overal dezelfde inlogcombinatie gebruikt is dat een steeds groter risico. Wij tweakers doen dat natuurlijk niet. Wij hebben allemaal verschillende wachtwoorden voor onze accounts en zijn heel creatief in het verzinnen van die wachtwoorden. Wij tweakers zijn wachtwoord bewust. Toch?
Helaas zien we ook op Tweakers dat mensen te makkelijke wachtwoorden hebben en dat data uit gelekte bestanden te matchen is met accountdata bij ons. Het is ook bijna niet te doen om willekeurige combinaties te onthouden voor alle sites die je gebruikt. Gelukkig zijn er alternatieven zoals Vaulteq. De eerste wachtwoordmanager van Nederlandse bodem.
Met Vaulteq heb je één veilig wachtwoord voor al je accounts en blijven je gegevens op een Nederlandse server staan. De app werkt op je smartphone in combinatie met een browser extension voor je desktop of laptop. Vaulteq werkt graag samen met een besloten groep tweakers die het product als eerste mogen proberen.
Via de poll hieronder kun je je als tester opgeven. We selecteren een groep van 20 tweakers die vanaf januari 2017 aan de slag gaan met de producten van Vaulteq. Uiteraard wordt tijdens de test van jullie verwacht dat je Vaulteq eventuele feedback en/of verbeterpunten zal geven.
Lijkt het je wat om als eerste de wachtwoordmanager van Vaulteq te testen? Geef je dan in de onderstaande poll op:
Test de wachtwoordmanager van Vaulteq
- JA, ik doe mee
- 76,1%
- Nee, ik laat deze actie aan me voorbij gaan
- 23,9%
Aantal stemmen: 201. Deelname gesloten op 05-12-2016 12:00. Stemmen is niet meer mogelijk.
Spelregels
- Inschrijven kan tot 5 december 2016 12:00 uur
- Geselecteerde testers krijgen na loting op 6 december een bericht van ons.
- Werknemers en crew van Vaulteq en Tweakers zijn uitgesloten van deelname
- Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
[Voor 27% gewijzigd door zeef op 24-11-2016 09:42]