Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rutje!
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
De eerste analyse van Clarke Vision:
http://www.clarkvision.co...ion-canon-7dii/index.html

• Vishari Beduk
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-04 09:44

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

en ik maar denken dat een camera bedoelt is om foto's te maken :+

anyway, waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe het zit met de kleuren
als je foto's vergelijk tussen de 7D/550D/60D enerzijds en de 5D2/5D3 anderzijds
dan viel direct op dat de 5D's veel diepere kleuren hebben, de anderen hebben opvallend minder kleur
ik had zelfs de indruk dat de 40D betere/mooiere kleuren had dan de 60D
dus de vraag is; zijn de 7D2 kleuren meer richting 5D's of 7D?

मकालु

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:20

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als je effe tot begin volgend jaar wacht dan laat ik je wel weten hoe de foto's zijn ;)

Ik heb namelijk iets geleerd de afgelopen jaren : Altijd aan het begin van een jaar nieuwe gear kopen, want dan gebruik je het een jaar lang grofweg en zit er niet een irritante pauze tussen dat winter heet en je benut beter je garantie :Y)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• melly
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 19-07 12:59
Colin Knight: Canon 7Dii review
http://youtu.be/7wytOaZ4rOs

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
nero355 schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:44:
Als je effe tot begin volgend jaar wacht dan laat ik je wel weten hoe de foto's zijn ;)

Ik heb namelijk iets geleerd de afgelopen jaren : Altijd aan het begin van een jaar nieuwe gear kopen, want dan gebruik je het een jaar lang grofweg en zit er niet een irritante pauze tussen dat winter heet en je benut beter je garantie :Y)
Verdere practische advies: wacht minimaal een half jaar tot een jaar, dan kost het een stuk minder.

• ajhaverkamp
  • Nu online

ajhaverkamp

gewoon Arjan

quote:
nero355 schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:44:
Woon jij in Zuid-Afrika? Want in NL zit de winter aan het begin van het jaar. Trouwens een jaargetijde dat ik gewoon door blijf gaan met fotograferen.

This footer is intentionally left blank

• Scirocco
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16-07 06:46
Lol, de winter is misschien wel het mooiste seizoen in Nederland waar je juist veel wilt fotograferen.
Ook al hebben we geen of minder sneeuw/ijs, de zon staat zo mooi laag en geeft veel mooier en bruikbaarder licht over de gehele dag. Waar je in de zomer overdag nogal last hebt van te fel zonlicht en harde schaduwen. En waar zonsopkomst en zonsondergang al voorbij zijn voordat je een lens gewisseld hebt.. *bij wijze van*

| Nissan 200SX S13 | MacBook Pro 15" 2.2Ghz, OCZ Vertex 3 | OnePlus 2 | 7D | 10-400 1.4L IS USM

• nero355

nero355

quote:
ajhaverkamp schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:15:
Woon jij in Zuid-Afrika? Want in NL zit de winter aan het begin van het jaar. Trouwens een jaargetijde dat ik gewoon door blijf gaan met fotograferen.
In Nederland zitten alle jaargetijden in bijna alle maanden van het jaar soms dus dat zegt weinig :+

Maar ergens in Februari beginnen de eerste rally's in Nederland en later in Maart/April de eerste interessante races op Zolder/CPZ/Assen dus dat is zo'n beetje mijn begin van het seizoen elk jaar :)

Het is niet zo dat ik niks fotografeer als er sneeuw ligt of zo, maar in ieder geval veel minder dan laten we zeggen Februari t/m Oktober/November ongeveer. En af en toe heeft mijn 580EX II ook nog wel wat te doen ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Pasquald
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-04-2015
DPreview heeft een Video neergezet over "Capturing nature with the Canon EOS 7D Mark II". Schijnt wel een goede Video te zijn gezien de reacties. Vanavond eens bekijken.

Video: Capturing nature with the Canon EOS 7D Mark II

Pasquald wijzigde deze reactie 11-11-2014 12:43 (13%)

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-7d-mark-ii

Dpreview heeft een complete review online gezet.

• elhopo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:42

elhopo

nemo sine cruce

84 % score, en dan toch een silver award... Ik heb die rating van ze nooit begrepen. Voornamelijk de dynamic range en de video kwaliteit zijn wat teleurstellend begrijp ik.

Hundreds of years from now, it will not matter what my bank account was, the sort of house I lived in, or the kind of car I drove... But the world may be different because I did something so bafflingly crazy that my ruins become a tourist attraction.

• Robberto
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 16-07 16:15
Ik ben opzoek naar iemand met een 7D mk II en die niet gebruik heeft gemaakt van de Lens Cashback actie van Canon. Ik wil een lens gaan kopen maar wil daar niet een 7D mk II bij. Iemand die me wil helpen?http://www.canon.nl/lenscashback. :)

Robberto wijzigde deze reactie 26-01-2015 14:20 (8%)

• Pasquald
Dan mag je wel opschieten :)

Maar ik kan je helaas niet helpen heb mijn Cashback al gebruikt.

• Rutje!
  • Niet online
Ik heb de mijne gebruikt om de 100mm f/2.8L te kopen. Volgens mij loopt de cashback nog tot dinsdag, dus wacht inderdaad niet te lang als je nog wat wilt.

• FireFly3k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21-07 21:49
Loopt inderdaad tot en met morgen, maar was het ook niet zo dat je het toestel tegelijk met de lenzen moest kopen?

PSN - 500px - Flickr

• Pasquald
Nee dat hoeft niet, is mijn ervaring.

Ik heb zelf eerst de Camera gekocht en een maand later een EF 100mm F/2.8L. Bij het registreren kun je bij beide een aankoop datum invullen.

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20-07 13:20
Zit hard te denken aan een opvolger van mijn 7d1 en toch heeft de 7d2 toch wel zijn voordelen. Huidige focussysteem valt soms toch een beetje tegen, echt hit en miss.. maar dat is soms op te lossen met een hard reset en de kleuren van de 7d2 lijken toch wel iets mooier uit te komen.

Alternatieven zijn de 6d of de 5d3, maar als ik de focuspoints bekijk van de 6d, dan valt die haast al meteen af, dat is echt ondermaats voor mij.

5d3 is de next best thing, is FF dus toch iets betere IQ wat dat betreft, maarja, toch weer 1000 duurder dan de 7d2.. pff.. kan maar moeilijk de keuze maken. Iemand hier eventueel voor de zelfde keuze gestaan die kan vertellen waarom hij/zij voor de 7d2 of de 5d3 is gegaan?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:39

Deathchant

Don't intend. Do!

Het enige waar je volgens mij (flink) op vooruitgaat met een 5D3 t.o.v. 7D2 is de sensor/IQ (DR, nabewerkingsruimte etc.).
Is je dat 1000 euro waard? Je moet je 10-18 verkopen dan, maar daar zul je vermoedelijk wel iets voor terug willen (16-35 misschien, of een samyang 14/2.8?) en dan ben je iets meer kwijt dan enkel 1000 euro....

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Pasquald
Ja heb zelf ook toen over nazitten denken. 6D viel voor mij gelijk af. Bediening vind ik minder prettig als bij de 7D/7D2 en 5D3 en de AF kan ik niets mee. Ik vind het prettig om alle punten te gebruiken en hou niet van focus recompose. Op de 6D heb je 11 punten welke ook nog dicht op elkaar zitten in het midden van het frame.

5D3 is een mooie camera, zat alleen met die €1000 meer prijs. Dat betaal je alleen voor de sensor/IQ. Verder is de 7D2 in alle opzichten beter. Ook bij de 5D3 heb je de AF punten redelijk bij elkaar in het midden van het frame zitten al is het wel een stuk beter als bij de 6D. Voor IQ toen eens op Flickr zitten rond kijken naar resultaten van andere om te kijken wat ik van IQ vond. Ik vond lastig, IQ was beter maar vond geen 1000 euro beter. Toen uiteindelijk toch voor de 7D2 gegaan ook deels door de cropfactor welke ik wel prettig vind. 300mm geeft zelfde beeld als 540mm op FF en ga je met de 5D3 1,6x croppen hou je maar iets van 8MP over. Echter als je weinig tele schiet en dus niet hoeft te croppen heb je toch dat IQ voordeel bij de 5D3 en ook qua scherpte, je huidige FF lenzen doen het beter op FF door de lagere pixeldichtheid. Ik moet zeggen blijf hem nog steeds lastig vinden, denk dat je voor je zelf moet bepalen of je het de 1000 euro waard vind. Je kunt die 1000 euro eventueel ook nog gebruiken voor een extra lens als je nu nog iets mist.
quote:
Deathchant schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:45:
Het enige waar je volgens mij (flink) op vooruitgaat met een 5D3 t.o.v. 7D2 is de sensor/IQ (DR, nabewerkingsruimte etc.).
Je gaat als je DXO cijfers moet geloven 1 stop vooruit in noise over de hele range en 0,5 stops DR bij de hogere ISO's. Bij ISO 100-800 ofzo is er weinig verschil in DR. Je tonal range is over de hele range beter door de grotere pixels. Maar weet niet of je het een flinke vooruitgang kunt noemen.

http://www.dxomark.com/Ca...5D-Mark-III___977_836_795

• CasGas
quote:
Deathchant schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:45:
Is je dat 1000 euro waard? Je moet je 10-18 verkopen dan, maar daar zul je vermoedelijk wel iets voor terug willen (16-35 misschien, of een samyang 14/2.8?) en dan ben je iets meer kwijt dan enkel 1000 euro....
De 7D1 blijft gewoon in de kist, dus wat dat betreft hoef ik geen consessies te doen qua lenzen.
quote:
Pasquald schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:04:
Ja heb zelf ook toen over nazitten denken. 6D viel voor mij gelijk af. Bediening vind ik minder prettig als bij de 7D/7D2 en 5D3 en de AF kan ik niets mee. Ik vind het prettig om alle punten te gebruiken en hou niet van focus recompose. Op de 6D heb je 11 punten welke ook nog dicht op elkaar zitten in het midden van het frame.

5D3 is een mooie camera, zat alleen met die €1000 meer prijs. Dat betaal je alleen voor de sensor/IQ. Verder is de 7D2 in alle opzichten beter. Ook bij de 5D3 heb je de AF punten redelijk bij elkaar in het midden van het frame zitten al is het wel een stuk beter als bij de 6D. Voor IQ toen eens op Flickr zitten rond kijken naar resultaten van andere om te kijken wat ik van IQ vond. Ik vond lastig, IQ was beter maar vond geen 1000 euro beter. Toen uiteindelijk toch voor de 7D2 gegaan ook deels door de cropfactor welke ik wel prettig vind. 300mm geeft zelfde beeld als 540mm op FF en ga je met de 5D3 1,6x croppen hou je maar iets van 8MP over. Echter als je weinig tele schiet en dus niet hoeft te croppen heb je toch dat IQ voordeel bij de 5D3 en ook qua scherpte, je huidige FF lenzen doen het beter op FF door de lagere pixeldichtheid. Ik moet zeggen blijf hem nog steeds lastig vinden, denk dat je voor je zelf moet bepalen of je het de 1000 euro waard vind. Je kunt die 1000 euro eventueel ook nog gebruiken voor een extra lens als je nu nog iets mist.
IQ ten opzichte van de 7D1 is bij beide keuzes volgens mij al een flinke verbetering. In mijn achterhoofd heb ik dan nog "als je de 5d3 kiest heb je in ieder geval een FF camera" wat totaal nergens op gebaseerd is, maar dat begint ook steeds minder mee te wegen in dat opzicht. Ik heb niet 1 specifieke range waar ik veel in schiet, dus daar heb ik ook geen voordeel ten opzichte van 1 van de 2.

Misschien moet ik Flickr ook maar eens doornemen om te kijken of ik daar nog het een en ander kan zien beoordelen, maar volgens mij ben ik dan meer opzoek naar een speld in een hooiberg.
quote:
Dit is wel een betere review, bij sommige andere heb ik toch een beetje canon-reclame gehalte (zoals http://www.dpreview.com/a...-the-canon-eos-7d-mark-ii). Misschien is het niet zo, maar toch is het mijn inziens iets teveel "gescript"..

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14:39

Deathchant

Don't intend. Do!

@Pasquald, ok fair enough. Dan denk ik dat zijn keuze ook gaat afhangen van of hij ook echt de snelle burstrate veel gebruikt en ook nodig heeft. De 5D3 zit op 6fps, waar de 7D1 op 8fps zit en de 7D2 nog meer.
Mijn 40D doet 6,5 fps, en het verschil met de 7D1 (8fps) is 'maar' 1,5fps, maar gevoelsmatig is de 7D1 echt een STUK sneller, dus de 7D2 zeker.

De AF is gewoon goed op alle 3. Maar de 6D heeft het middelste focuspunt tot -3 EV gevoelig, dat is meer dan de 5D3 en 7D2, dus die zal bij slechtere lichtomstanden veel vaker een focus krijgen.
Maar dit ter zijde.

Dan zou je dus in de situatie van CasGas alleen de 5D3 overwegen als je vaker tegen te lange sluitertijden-limieten gaat aanlopen (en dus op hogere iso's wilt schieten).

Deathchant wijzigde deze reactie 18-02-2015 10:02 (13%)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Pasquald
quote:
CasGas schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:46:
[...]

Misschien moet ik Flickr ook maar eens doornemen om te kijken of ik daar nog het een en ander kan zien beoordelen, maar volgens mij ben ik dan meer opzoek naar een speld in een hooiberg.
Dat wel want er zitten er genoeg op Flickr inderdaad die zelfs met FF geen goede foto voor elkaar krijgen. Maar ik heb er toen gewoon eens een 5D3 groep gepakt en gewoon beetje de mooie foto's uitgepikt om te kijken wat ik er van vond als ik aan het pixelpeepen was.
quote:
Deathchant schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:01:
De AF is gewoon goed op alle 3. Maar de 6D heeft het middelste focuspunt tot -3 EV gevoelig, dat is meer dan de 5D3 en 7D2, dus die zal bij slechtere lichtomstanden veel vaker een focus krijgen.
Bij de 7D2 is het center AF point ook tot -3EV en is tenopzichte van de 6D nog dubbel cross type waar dat bij de 6D maar enkel crosstype is. Ook heb je bij de 7D2 de mogelijkheid tot AF bij F/8.0. Dus 7D2 is zelfs beter volgens de specs. Je kunt hem ook nog kleiner maken dan de standaard grote van de AF punt. Wat trouwens bij alle AF punten mogelijk is.

Pasquald wijzigde deze reactie 18-02-2015 10:46 (5%)

• henkie196
  • Niet online
Hebben die 7D2 AF cross punten dezelfde eigenaardige eigenschappen als die cross punten in de 5D3 AF, die alleen cross (of was dat double cross?) zijn bij specifieke lenzen, maar niet bij andere lenzen, ongeacht de lichtsterkte van de lenzen?

• Rutje!
  • Niet online
quote:
henkie196 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:00:
Hebben die 7D2 AF cross punten dezelfde eigenaardige eigenschappen als die cross punten in de 5D3 AF, die alleen cross (of was dat double cross?) zijn bij specifieke lenzen, maar niet bij andere lenzen, ongeacht de lichtsterkte van de lenzen?
Klopt, alleen lenzen in groep A maken daar gebruik van, en die moeten sowieso f/2.8 of sneller zijn. De overige lenzen maken wel gebruik van de normale cross-type, tenzij ze in de slechtste groep G vallen, maar dat zijn alleen erg oude of bijvoorbeeld icm met een extender.

edit:
Die groepen zijn onder andere te vinden in de "AF-setting Guidebook"
http://learn.usa.canon.co...os7dmk2_afGuidebook.shtml

Rutje! wijzigde deze reactie 18-02-2015 11:21 (11%)

• henkie196
  • Niet online
Opmerkelijk dat een toch tamelijk nieuwe 10-18 in groep E valt (zie pagina's 33-35 van de pdf), waarbij alleen de middelste groep cross is, en de buitenste punten helemaal niks doen.

Kennelijk iets met UWA lenzen, de 10-22 valt ook maar in groep C.

• Pasquald
quote:
henkie196 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:00:
Center AF punt is bij 5D3 ook dual crosstype. Een aantal crosstype punten zijn wel anders als bij de 7D2. Waar bij de 7D2 alle AF punten F/5.6 zijn is dat bij de 5D3 wat anders hieronder stukje tekst van The Digital Picture.

Over 5D3:
"Five of the central AF points, arranged vertically down the mid-line of the frame, function as Dual-Cross type AF points with lenses featuring an f/2.8 or faster maximum aperture (as seen on the central AF point of the EOS 7D). This means they are also arranged with a diagonally orientated AF point in an ‘X', plus a conventional horizontally and vertically arranged AF point, like a ‘+', offering increased focus precision."

"With lenses that have a maximum aperture of f/5.6, or faster, the central bank of 21 AF points will all function as cross-type AF sensors, and the left and right banks of 20 AF points each will act as cross-type sensors at f/4 and f/5.6."
quote:
henkie196 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:32:
Opmerkelijk dat een toch tamelijk nieuwe 10-18 in groep E valt (zie pagina's 33-35 van de pdf), waarbij alleen de middelste groep cross is, en de buitenste punten helemaal niks doen.

Aan de buitenkant vallen inderdaad 20 AF punten weg. Verschil met de 5D3 met de 7D2 is dat de AF punten veel verder richting de buitenkant doorlopen. De 10-18mm is daar niet echt best en mogelijk dat ze daarom kiezen om die buitenste 20 uit te zetten. Bij de 5D3 heb je dat niet echt doordat de buitenste AF punten niet veel verder komen dan de 45 AF punten welke bij de 7D2 over blijven met een 10-18mm erop.

Hier even een vergelijk van de viewfinders:
Canon EOS 7D Mark II Viewfinder:

Canon EOS 5D Mark III Viewfinder:

Canon EOS 6D Viewfinder:

Pasquald wijzigde deze reactie 18-02-2015 11:54 (33%)

• CasGas
Zijn de accu's ook compatibel met elkaar, kan ik de LP-E6 van de 7d1 ook gebruiken in de 7d2 en visa versa?

Het voordeel van Canon LP-E6N ten opzichte van de Canon LP-E6 is dat deze een hogere capaciteit heeft. De accu is echter nog steeds compatibel met de LC-E6 en de LC-E6E.

Maar zijn de chargers zelf ook compatibel? Als ik er 1 kan gebruiken voor beide is het ook prima, maar heb geen zin om van alles 2 mee te gaan nemen, ik heb al teveel meuk om mee te slepen :)

De remote is ook over te zetten volgens mij, soms toch wel handig (los van de timelapse functie die er al in zit)

• Pasquald
Charger is hetzelfde als bij de 7D, die is niet veranderd. Bij mij zit de lader van mijn 7D2 nog steeds in de doos.

Accu is ook compatible heeft alleen een klein beetje meer capaciteit. Je kunt de LP-E6N ook gewoon in de 7D of 5D3 gebruiken. Ik heb een grip voor mijn 7D2 en gebruikte af en toe ook de oude accu in mijn 7D2 in combinatie met de nieuwe accu.

Pasquald wijzigde deze reactie 18-02-2015 13:06 (9%)

• henkie196
  • Niet online
quote:
Pasquald schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:35:
Aan de buitenkant vallen inderdaad 20 AF punten weg. Verschil met de 5D3 met de 7D2 is dat de AF punten veel verder richting de buitenkant doorlopen. De 10-18mm is daar niet echt best en mogelijk dat ze daarom kiezen om die buitenste 20 uit te zetten. Bij de 5D3 heb je dat niet echt doordat de buitenste AF punten niet veel verder komen dan de 45 AF punten welke bij de 7D2 over blijven met een 10-18mm erop.
De hoeken van een 10-18 zijn niet echt geweldig (zeker op 10mm), maar het nou ook weer niet zo dat een 10-22 het daar veel beter doet, dus dat lijkt me niet een logische oorzaak. Daarnaast is een 50/1.8 wijd open duidelijk slechter in de hoeken (en in het midden) en die zit wel in groep A.

Ik vraag me trouwens af wat er met die AF punten gebeurd als je er een third party lens op zet. Welke groep(en) zouden die in vallen?

• Silasje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-06 12:47

Silasje

www.Entjes.eu

Heren, ik zit eraan te denken om volgende week een 7D MII op te halen. Reden hiervoor?
- Ik werk nu al 2.5 jaar met een 550D (50.000 clicks bijna gehaald). Rubbers laten los, loopt soms vast etc.. Ellende dus.
- Mijn werk bestaat voor 60% uit filmen en 40% fotografie.

De keuze voor de 7D MII is voor mij vrij makkelijk, want de 7D MII bied een aantal dingen die maar weinig bieden:

- 10fps burst
- Autofocus tijdens filmen
- en niet te vergeten de 50FPS film in HD
- Crop sensor i.v.m. 3 lenzen die ik graag blijf gebruiken.

Zijn er hier al mensen in het topic die een 7D MII hebben? Ik ga of in overleg morgen naar foto konijnenberg in Den Ham om hem te testen of ik bestel hem volgende week online. Foto's op verzoek en het uploaden van een aantal RAW foto's doe ik dan ook graag voor jullie. Laat maar vast horen :)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Rutje!
  • Niet online
Ik heb er één maar nog niet gebruikt om te filmen. Een nadeel voor video ivm de 70D is het ontbreken van een touchscreen, om mee te focussen. Als je video belangrijk vind zou ik die ook overwegen, heeft natuurlijk ook weer wat minpunten tov de 7D2.

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
quote:
Ik heb geen 7D2, maar AF voor filmen is volgens mij altijd een lastige feature. 7D2 heeft wel een leuke feature dat de focus instelbaar langzaam wijzigt. Maar de essentie van het probleem is volgens mij dat de camera eigenlijk vaak niet goed kan bepalen waar je als filmer op wilt focussen. En als de focus te vaak wijzigt, krijg je niet bepaald prettige beelden om naar te kijken.

• Silasje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-06 12:47

Silasje

www.Entjes.eu

De 7D2 heeft ook een feature waarbij hij met de focus gezichten blijft volgen. Ideaal als ik al lopend een interview op straat aan het filmen ben. Dan maakt de afstand tussen mij en onderwerp niet meer uit, dat corrigeerd de camera.

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Vishari Beduk
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21-04 09:44

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

quote:
henkie196 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:32:

quote:
Pasquald schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:35:
[...]
mee eens met Pasquald
en daarnaast moet je beseffen dat fase detectie op basis van parallax werkt; er worden patronen van twee lichtbundels vergeleken
het verschil tussen f/2.8 - f/4 - f/5.6 ziet hem niet in de hoeveelheid licht maar in de afstand van de lichtbundels die gebruikt worden; hoe verder deze van elkaar zitten hoe nauwkeuriger de meting
logisch dus dat een f/2.8 AF-punt op de rand niet gaat lukken omdat er gewoon niet voldoende glas zit
en het beeld mag ook niet te veel vervormd zijn anders lukt de vergelijking niet
disclaimer: correct me if I'm wrong

मकालु

• nero355

nero355

quote:
KopjeThee schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:17:
Ik heb geen 7D2, maar AF voor filmen is volgens mij altijd een lastige feature. 7D2 heeft wel een leuke feature dat de focus instelbaar langzaam wijzigt. Maar de essentie van het probleem is volgens mij dat de camera eigenlijk vaak niet goed kan bepalen waar je als filmer op wilt focussen. En als de focus te vaak wijzigt, krijg je niet bepaald prettige beelden om naar te kijken.
Daarom moet je dat ook de camera vertellen door de juiste DPAF modus te gebruiken ;)

Ik heb er nog niet echt veel mee gespeeld, maar je kan de DPAF modus kiezen waarbij je een groot vierkant kan bewegen op je scherm welke hetzelfde eruit ziet als die op de non-DPAF modellen en alles wat je met dat vierkant aanwijst wordt gewoon constant op gefocust.
Dat vierkant kan je bewegen met de joystick naast het scherm, zoals altijd bij Live View :)

• FireFly3k
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21-07 21:49
De 1.0.4 firmware update is net uitgebracht, http://www.canonrumors.co...-firmware-1-04-available/.
quote:
Firmware Version 1.0.4 incorporates the following fixes:

Fixes a phenomenon in which the camera’s AF function may not operate properly at a focal length of approximately 100mm when used with the EF 70-200mm f/2.8L IS II USM lens.
Fixes a phenomenon in which, in rare instances, the reduction of the flicker effect cannot be achieved when in AI servo AF mode, despite the “Anti-flicker shoot” function being set to “Enable”.
Fixes a phenomenon in which the Picture Style settings may not be applied to the captured image when the camera is set to custom shooting mode C1, C2 or C3.
Fixes a phenomenon in which, in very rare cases, the first still image captured in live view mode may not record the correct date and time.
Fixes a phenomenon in which, in very rare cases, image noise may appear in JPEG images when brightness or contrast is corrected by the Auto Lighting Optimizer function.

PSN - 500px - Flickr

• ralpharma
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21-07 18:27
Hoe is - bij zij die zich gelukkig kunnen prijzen met de 7DII in hun bezit - de ruis op hogere ISO-waarden? En de automatische ruisreductie?

Is er misschien zelfs iemand die de vergelijking kan maken met de 70D, 6D of nieuwere FF's van Canon?

“Some infinities are bigger than other infinities.”

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-07 19:53
DPreview new studio comparison doet precies wat je zoekt. Vanwaar de vraag naar automatische ruisreductie, want dat gebruik je alleen met jpg.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• henkie196
  • Niet online
Af en toe moet je bij die compare tool wel op letten (moet je eigenlijk altijd bij alle compare tools, maar goed). Ik heb wel eens gehad dat ik dacht dat een camera wat onscherp was (oftewel: veel ruisreductie), maar als ik dan in het midden van het frame keek, dat het plaatje opeens veel scherper was. Oftewel, dat was meer invloed van de lens dan van de ruisreductie. Je moet dus wel weten waar je op moet letten bij dat soort plaatjes.

• Jaymz
  • Laatst online: 21-07 21:18

Jaymz

Keep on moving !

quote:
ralpharma schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:37:
Hoe is - bij zij die zich gelukkig kunnen prijzen met de 7DII in hun bezit - de ruis op hogere ISO-waarden? En de automatische ruisreductie?

Is er misschien zelfs iemand die de vergelijking kan maken met de 70D, 6D of nieuwere FF's van Canon?
Deze eerste 5 foto's zijn gemaakt op respectievelijk ISO 4000, 2500, 6400, 1250 en 1000 (Av + Auto ISO), in Lightroom is er natuurlijk wat aan de luminance slider getrokken. Automatische ruisreductie kan ik niks over zeggen (want RAW).

Ik ben zelf, naast wat er in de de diverse reviews allemaal te lezen valt, vooral erg blij dat het grootste gedeelte van de viewfinder is gevuld met betrouwbare, snelle focuspunten. Deze foto is niet gecropped, het actieve focuspunt zit bovenop z'n neus :)

Ik vind het ook meer dan handig dat ik af-start kan gebruiken voor [af-start] en * kan programmeren dat 'ie dan overschakelt naar AI-Servo in de door mij gewenste case en af-modus.

Ik vind de Auto ISO functie (en de mogelijkheid het 1/F-Stop algoritme te beinvloeden) ook erg handig, ik begrijp dat lang niet alle modellen deze laatste functie hebben :)

Daarnaast kan ik alle reviews onderschrijven die juichen over de snelheid en accuraatheid van de AF en de burstrate, de keren dat ik de focus niet super-de-puper vind is meestal als ik wide open ga (EF-24-70 IS I, EF-70-200 L IS I) :)

• henkie196
  • Niet online
quote:
Jaymz schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:46:
Daarnaast kan ik alle reviews onderschrijven die juichen over de snelheid en accuraatheid van de AF en de burstrate, de keren dat ik de focus niet super-de-puper vind is meestal als ik wide open ga (EF-24-70 IS I, EF-70-200 L IS I) :)
Is dat alleen niet juist wanneer je de focus goed wilt hebben? Dit suggereert eerder dat de focus normaalgesproken ook niet geweldig is, maar dat je het niet merkt door de grotere scherptediepte bij kleinere diafragma's.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

quote:
henkie196 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:09:
[...]

Is dat alleen niet juist wanneer je de focus goed wilt hebben? Dit suggereert eerder dat de focus normaalgesproken ook niet geweldig is, maar dat je het niet merkt door de grotere scherptediepte bij kleinere diafragma's.
Ik ben een ongelofelijke zeurpiet als het om scherpte of ruis gaat; de keren dàt ik iets aan de scherpte opmerk is als ik wide-open schiet; wanneer lenzen erom bekend staan dat ze nog wel eens wat softer zijn; op F3 - F4 heb ik vrijwel alleen maar scherpe foto's. Volgens mij is de scherptediepte dan nog steeds vrij smal op bijvoorbeeld 100 mm ;)

• henkie196
  • Niet online
De scherptediepte kan op 100mm vrij dun zijn, maar dat hangt ook af van de afstand tot het onderwerp.

Maar als ik je zo goed begrijp is niet de focus het probleem, maar de scherpte van de lenzen wijd open. Ik zie trouwens dat je een 24-70 IS hebt opgeschreven, maar de enige 24-70 van Canon met IS is de f4 versie. En ik meen dat die ook wijd open al behoorlijk scherp zou moeten zijn.

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Oeps, bedoelde de EF 24-70 F2.8 L :)

Wide open (F2.8) zijn beide lenzen al behoorlijk scherp, ik heb dan ook geen issue's met de AF van de camera denk ik. 80-90% van de foto's op F2.8 - F4 (daarboven kom ik niet zo vaak :P) zijn ragscherp :)

• ralpharma
Hier is V&A voor

Universal Creations wijzigde deze reactie 17-08-2015 19:08 (92%)

• Soinar
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 25-07-2016
Er is een update beschikbaar gekomen voor de 7D Mark II versie 1.0.5 met voornamelijk wat bugs geplet.

Canon NL Firmware update pagina: http://www.canon.nl/suppo...ark_ii.aspx?type=firmware

Release note:
quote:
Firmwareversie 1.0.5 bevat de volgende oplossingen en verbeteringen:

1. Verbetert de AF-nauwkeurigheid in combinatie met het EF 16-35mm f/2.8L USM-objectief en EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM-objectief.
2. Oplossing voor een probleem waarbij in zeldzame gevallen de "correctie helderheid randen" inconsistent is toegepast.
3. Oplossing voor een probleem waarbij de voortgangsbalk die tijdens een EF-objectief firmware-update op het LCD-scherm wordt weergegeven, vastloopt op 100%, ook al is de update voltooid.
4. Oplossing voor een verwerkingsprobleem met betrekking tot de schrikkelseconde voor de geotag-informatie die aan de opname wordt toegevoegd en loggegevens voor GPS-functies.
5. Oplossing voor een probleem waarbij in zeldzame gevallen op het moment van opname Err 70 optreedt of de sluiter niet ontspant.

Opmerking:
Na het updaten van de firmware, moet u eventuele AF-Microaanpassingen voor uw EF 16-35mm f/2.8L USM- of EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM-objectief opnieuw bevestigen.

Firmwareversie 1.0.5 is voor camera's met firmwareversie 1.0.4 of ouder. Als de camera al over firmwareversie 1.0.5 beschikt, hoeft u de firmware niet bij te werken.

Lees voordat u de firmware van de camera bijwerkt de instructies goed door en download daarna pas de firmware.

Canon AE-1, EOS 7D Mark II, EOS M - Fujifilm X-T1

• ralpharma
Nog even en deze beauty zit ook in mijn gear...

Welke hand strap (van Canon) zou je adviseren? Of is er niet zoveel keuze?

• Soinar
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 25-07-2016
Ik gebruik een Blackrapid strap met mijn 7D2 en moet zeggen dat vind ik wel erg fijn, maar dat is geen hand strap. Heb verder geen ervaring met een hand strap en weet ook niet of die er voor de 7D2 zijn.

Maar waarschijnlijk is er wel genoeg te vinden op Ebay ook voor weinig. Je zult toch zelf moeten kijken of je wat kan vinden wat je fijn lijkt. Want is wel redelijk persoonlijk.

Canon AE-1, EOS 7D Mark II, EOS M - Fujifilm X-T1

• ralpharma
quote:
Soinar schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 00:32:
Ik gebruik een Blackrapid strap met mijn 7D2 en moet zeggen dat vind ik wel erg fijn, maar dat is geen hand strap. Heb verder geen ervaring met een hand strap en weet ook niet of die er voor de 7D2 zijn.

Maar waarschijnlijk is er wel genoeg te vinden op Ebay ook voor weinig. Je zult toch zelf moeten kijken of je wat kan vinden wat je fijn lijkt. Want is wel redelijk persoonlijk.
Ik heb tot nu toe een E2 van Canon op mijn 60D en die komt inderdaad via Ebay uit China ;)
Voor een nieuw 'monster' van deze waarde wil ik liever een originele versie (hij zal losschieten :| )

Edit: nu een originele E2 erop zitten en dat is toch wat makkelijker te bevestigen. Heerlijke handriem overigens, maar met warm weer word het wel wat plakkerig

ralpharma wijzigde deze reactie 19-09-2015 15:42 (10%)

Pagina: 1 2 3 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 AMD

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True