Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Canon Eos 7D Mark II

Inhoudsopgave

• 20.2 Megapixel CMOS (APS-C) sensor and ISO 100–16000 (expandable to H1: 25600, H2: 51200) for reduced noise at high ISOs and high performance Dual DIGIC 6 Image Processors for outstanding image quality and processing speed.
  • High speed continuous shooting up to 10.0 fps allows you to capture fast action.
  • 65-point* all cross-type AF system for high-performance, accurate subject tracking with EV -3 sensitivity (center point) for focusing in extreme low-light conditions.
  • Canon’s innovative Dual Pixel CMOS AF enables you to shoot video like a camcorder with smooth, fast, and accurate autofocus and lets you enjoy instant and precise autofocus even when shooting stills.
  • Stunning Full HD video with Custom Movie Servo AF (speed and sensitivity) for continuous focus tracking of moving subjects, multiple frame rates including Full HD recording at 60p in MOV and MP4 formats and uncompressed HDMI out.
  • Intelligent Viewfinder II provides approximately 100% field of view for shooting ease.
  • Improved custom controls and built-in intervalometer and bulb timer for expanded creativity.
  • Magnesium alloy body with shutter durability up to 200,000 cycles and enhanced dust and weather resistance.
  • EOS Scene Detection System features a new 150,000-pixel/RGB+IR metering sensor for improved precision.
  • Built-in GPS** Receiver provides a digital compass, records location information (longitude, latitude, elevation and universal coordinated time (UTC)) as EXIF information for geotagging images when shooting.
  • 3.0-inch Clear View II LCD monitor (approximately 1,040,000 dots) for bright and clear viewing.
« · ^

« · ^

KopjeThee wijzigde deze reactie 12-12-2014 18:06 (23%)

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
Casemodding

Zie je niet vaak bij camara's, maar waarom ook niet... :)

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
AHBdV schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:44:
Interesant om te lezen wat de AF allemaal kan. Wow!
De optie "AI Focus AF for switching the AF Operation Automatically" lijkt mij wel leuk. Ik ben benieuwd hoe goed dat tracking werkt.

Het valt me op dat er wel veel lenzen zijn waar niet alle AF punten werken, of maar beperkt. De 15-85 (die gebruik ik vaak) bijvoorbeeld, valt in groep B, wat inhoudt dat wel alle AF punten werken, maar de middelste geen double cross is.

KopjeThee wijzigde deze reactie 25-09-2014 18:06 (6%)

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
Bravo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:46:
[...]
...
Wat betreft de categorie van je lens, het is een f/3.5-5.6, dus het f/2.8 AF-punt heeft geen effect omdat de lensopening niet groot genoeg kan zijn.
O ja, natuurlijk.

• KopjeThee
  • Niet online
De camera is verkrijgbaar vanaf 30 oktober, althans in de VS.
http://www.amazon.com/gp/product/B00NEWZDRG
http://www.canonrumors.co...shipping-october-30-2014/
quote:
wappiewappie schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:51:
[...]
De foto uit een 6D kun je toch ook bijsnijden tot APS-C formaat. ;)
Dit zou een mooie start kunnen zijn van een discussie over equivalentie. :)
http://www.dpreview.com/a...nce-and-why-should-i-care

Universal Creations wijzigde deze reactie 21-10-2014 19:29 (49%)
Reden: Dubbelpost

• KopjeThee
  • Niet online

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
FireFly3k schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:55:
[...]

Lekker positieve titel van die review. En dan ook nog eens "It’s still a large and heavy DSLR that is a pain to carry around".
Iemand had echt zin om een review te schrijven daar :p
Ja, die titel: "Canon 7D Mark II: The Best DSLR For Sports and Wildlife, But That's All". Met name die "But That's All". Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat je probeert te fotograferen, maar wat mij betreft is dit het enige wat überhaupt telt. En ik fotografeer helemaal geen atleten of dieren in het wild (misschien af en toe wat vogels), maar eenvoudigweg mijn kinderen... Zou diegene in reviews van andere camera's schrijven: "Geschikt voor absoluut stilstaande objecten, but that's all"? :) Zo kan je alles wel bagatelliseren.

• KopjeThee
  • Niet online
Ik vind het jammer dat Canon geen 4k video mogelijk heeft gemaakt op de 7d mark 2. De hardware lijkt er op zich wel snel genoeg voor. Dus mogelijk zal er ooit een firmware update komen om 4k mogelijk te maken. Denken jullie dat dit ooit gebeurt?

Poll: Krijgt de 7d mark ii ooit 4k video?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

P.S. Uiteraard is dit niet een hele serieuze vraag, omdat ik denk dat alleen sommige mensen bij Canon hier echt iets over zouden kunnen vertellen. En in principe moeten we er van uit gaan dat het nooit gebeurt. Het wordt ook niet bij de verkoop beloofd.

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
Hahn schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:27:
Waarop baseer je dat de hardware snel genoeg zou moeten zijn om 4k te kunnen doen? Want met die redenering kan je dat volgens mij ook wel zeggen over de 5D3 ofzo :P Not gonna happen either way.
Nou ja, die dual Digic 6 processoren hebben behoorlijk wat rekenkracht, vermoed ik. Maar zeker weet ik dat natuurlijk niet.

Ik zie hier: Wikipedia: DIGIC
Dat een enkele Digic 6 1080p op 60 fps kan. Dan zou een dubbele Digic 6 misschien 4k op 30fps kunnen. Lijkt mij ongeveer evenveel beeldinformatie.

KopjeThee wijzigde deze reactie 25-10-2014 16:33 (22%)

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
Universal Creations schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:46:
De vraag is natuurlijk ook of de sensor zo snel uitgelezen kan worden. Maar wie weet.
Ik heb geen flauw idee of onderstaande redenatie ergens op slaat, of dat het heel anders werkt.

Op de volledige resolutie uitlezen lukt ten minste op 10fps, en 1080p lukt op 60fps. Het eerste betekent dat er 5472*3648*10=199.618.560 pixels/seconde worden verwerkt. Het 2e betekent dat er 1080*1920*60=124.416.000 pixels/seconde worden verwerkt. 1 frame 4k (UHDTV) is 3840*2160=8.294.400 pixels. Met 199.618.560 pixels/seconde zou je dus 199.618.560/8.294.400 = 24,07 frames/seconde kunnen verwerken.

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
Universal Creations schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:02:
Ik snap dat de bitrate hetzelfde is, maar je moet nu opeens veel meer beeldlijnen gaan uitlezen. Het is niet alleen de verwerking ervan, maar ook gewoon puur de uitleessnelheid.
Het ging me niet om de bitrate, maar de snelheid waarmee we al weten dat de 7d2 sensor uitgelezen kan worden. Zou natuurlijk een onwenselijk rolling shutter effect kunnen geven :) Maar eigenlijk is het punt gewoon: De hardware van de 7d2 zit erg dicht tegen het mogelijk maken van 4k aan. Maar misschien is het nog net niet genoeg, of toch net wel :)

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
moozzuzz schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 23:00:
[...]
Kinderen zijn natuurlijk heel erg stilzittend #enal.
Absoluut niet kan ik zeggen. Ik vermoed dat de schrijver van die review geen kinderen heeft. Anders had hij niet opgeschreven: "Canon 7D Mark II: The Best DSLR For Sports and Wildlife, But That's All" :)

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
Sjekster schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 07:29:
Kinderen vallen onder noemer wildlife, wist je dat niet?
O ja, dat was ik vergeten :)

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
quote:
debeer schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:58:
Accu's zijn opgeladen en de instellingen nagekeken.
Morgen de eerste test >:)
Wat is jullie eerste indruk van de camera? AF en snelheid zijn volgens mij de belangrijkste selling points. Zijn die echt zo goed? Is er nog meer goed? Of zijn er ook dingen slecht? Nieuwsgierig :)

• KopjeThee
  • Niet online
http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-7d-mark-ii

Dpreview heeft een complete review online gezet.

• KopjeThee
  • Niet online
quote:
Ik heb geen 7D2, maar AF voor filmen is volgens mij altijd een lastige feature. 7D2 heeft wel een leuke feature dat de focus instelbaar langzaam wijzigt. Maar de essentie van het probleem is volgens mij dat de camera eigenlijk vaak niet goed kan bepalen waar je als filmer op wilt focussen. En als de focus te vaak wijzigt, krijg je niet bepaald prettige beelden om naar te kijken.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True