Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Canon Eos 7D Mark II

Inhoudsopgave

• 20.2 Megapixel CMOS (APS-C) sensor and ISO 100–16000 (expandable to H1: 25600, H2: 51200) for reduced noise at high ISOs and high performance Dual DIGIC 6 Image Processors for outstanding image quality and processing speed.
  • High speed continuous shooting up to 10.0 fps allows you to capture fast action.
  • 65-point* all cross-type AF system for high-performance, accurate subject tracking with EV -3 sensitivity (center point) for focusing in extreme low-light conditions.
  • Canon’s innovative Dual Pixel CMOS AF enables you to shoot video like a camcorder with smooth, fast, and accurate autofocus and lets you enjoy instant and precise autofocus even when shooting stills.
  • Stunning Full HD video with Custom Movie Servo AF (speed and sensitivity) for continuous focus tracking of moving subjects, multiple frame rates including Full HD recording at 60p in MOV and MP4 formats and uncompressed HDMI out.
  • Intelligent Viewfinder II provides approximately 100% field of view for shooting ease.
  • Improved custom controls and built-in intervalometer and bulb timer for expanded creativity.
  • Magnesium alloy body with shutter durability up to 200,000 cycles and enhanced dust and weather resistance.
  • EOS Scene Detection System features a new 150,000-pixel/RGB+IR metering sensor for improved precision.
  • Built-in GPS** Receiver provides a digital compass, records location information (longitude, latitude, elevation and universal coordinated time (UTC)) as EXIF information for geotagging images when shooting.
  • 3.0-inch Clear View II LCD monitor (approximately 1,040,000 dots) for bright and clear viewing.
« · ^

« · ^

KopjeThee wijzigde deze reactie 12-12-2014 18:06 (23%)

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:50

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Al dar gezeur over de sensor en WiFi/touchscreen/draaibaar schermpje... gaaap :Z

Canon heeft gewoon een nieuwe "King of crop" gemaakt net als de 7D dat was en bijna 100% volgens mijn wensen dus ik ga er lekker één kopen ergens in Januari/Febrauri om zo heel 2015 ervan te genieten :Y)

Echt alles wat ik wou hebben op de eerste 7D zit er gewoon op _O_

De grip is ook zoals ik had verwacht!

nero355 wijzigde deze reactie 20-09-2014 02:27 (17%)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17:50

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lees net dit @ DPreview :
quote:
...with exposure comp in manual

The 7D Mark II continues the 1D X's tradition of allowing exposure compensation in M mode with Auto ISO (which essentially allows you to control image brightness via the ISO setting). And the implementation is more usable than on the 1D X: you can map the 'AF area select' thumb switch to change exposure compensation in conjunction with the main dial.

Previously, the only options were to use the Q Menu or the Set button to change exposure comp in M mode - either requiring you take your eye away from the viewfinder or hogging a useful button that many map to magnified view (to quickly check focus). Hitting the thumb switch and spinning the main control dial is a much nicer way of working.

It's worth pointing out that only the 1D X and 7D Mark II currently offer exposure comp in M mode with Auto ISO, but we have hopes for its inclusion in future models given its inclusion here in the 7D Mark II.
Dit was ongeveer mijn reactie :

Is echt DE feature van de 1D X die ze een tijdje geleden via firmware hebben toegevoegd die ik heel graag wil hebben :P

Dit vond ik dan weer minder :
quote:
Importantly, if you don't wish to use the thumb switch for AF area selection mode, you can reassign it to the following functions, using the 'Custom Controls' feature common to modern Canon cameras:

- AF area selection mode (default)
- AE Lock
- AE Lock Hold
- Toggle between selected AF point and center (or registered) AF point
- ISO (with dial)
- Exposure Compensation (with dial)
Geen One Shot AF > Servo AF mogelijkheid :-(
Maar een firmware update kan dat veranderen natuurlijk...

Kan niet wachten! oOo

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Pasquald
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-04-2015
quote:
elhopo schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 15:34:
[...]

Ik zou in dit geval kiezen voor de 6D. De sensor van de 5D mark III voor de prijs van de 7D mark II :)
Als je heel vaak juist niet het center AF-punt gebruikt en onderwerpen wilt kunnen volgen lijkt me de 6D niet echt een optie. Heeft maar weinig AF-punten, zitten heel erg in het midden bij elkaar en alleen het middelste AF-punt is goed. Ik zou daar dan niet voor kiezen.

Als je de viewfinders vergelijkt, zie je wel het verschil. De sensor van de 6D is geweldig maar daar houd het ook wel op als je echt gaat vergelijken en is maar net wat je verder belangrijk vind. Als je AF en snelheid belangrijk vind is de 6D niet echt een optie en dan snap ik wel waarom je eventueel nog een 5D3 zou overwegen. Ik heb zelf ook heel even een 6D overwogen maar de beperkte AF wordt het voor mij niet en daar ga ik me eerder aan ergeren dan iets meer ruis in een foto als ik weer voor crop ga. Plus de crop-factor wil ik toch niet missen, waardoor ik langere, dure, zware lenzen moet ga aanschaffen. Maar ja dat is allemaal persoonlijk.

Mij lijkt deze 7D2 een mooie upgrade met veel nieuwe features welke ik wel zie zitten.

Canon EOS 6D Viewfinder:

Canon EOS 7D Mark II Viewfinder:

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Ik vind het jammer dat Canon geen 4k video mogelijk heeft gemaakt op de 7d mark 2. De hardware lijkt er op zich wel snel genoeg voor. Dus mogelijk zal er ooit een firmware update komen om 4k mogelijk te maken. Denken jullie dat dit ooit gebeurt?

Poll: Krijgt de 7d mark ii ooit 4k video?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

P.S. Uiteraard is dit niet een hele serieuze vraag, omdat ik denk dat alleen sommige mensen bij Canon hier echt iets over zouden kunnen vertellen. En in principe moeten we er van uit gaan dat het nooit gebeurt. Het wordt ook niet bij de verkoop beloofd.

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-07 18:58

Gutteguttegut

CEO of TFD

Vanaf morgen bij Kamera Express te koop. :)

Gutteguttegut wijzigde deze reactie 30-10-2014 12:02 (73%)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Pasquald
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-04-2015
quote:
henkie196 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:00:
Hebben die 7D2 AF cross punten dezelfde eigenaardige eigenschappen als die cross punten in de 5D3 AF, die alleen cross (of was dat double cross?) zijn bij specifieke lenzen, maar niet bij andere lenzen, ongeacht de lichtsterkte van de lenzen?
Center AF punt is bij 5D3 ook dual crosstype. Een aantal crosstype punten zijn wel anders als bij de 7D2. Waar bij de 7D2 alle AF punten F/5.6 zijn is dat bij de 5D3 wat anders hieronder stukje tekst van The Digital Picture.

Over 5D3:
"Five of the central AF points, arranged vertically down the mid-line of the frame, function as Dual-Cross type AF points with lenses featuring an f/2.8 or faster maximum aperture (as seen on the central AF point of the EOS 7D). This means they are also arranged with a diagonally orientated AF point in an ‘X', plus a conventional horizontally and vertically arranged AF point, like a ‘+', offering increased focus precision."

"With lenses that have a maximum aperture of f/5.6, or faster, the central bank of 21 AF points will all function as cross-type AF sensors, and the left and right banks of 20 AF points each will act as cross-type sensors at f/4 and f/5.6."
quote:
henkie196 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:32:
Opmerkelijk dat een toch tamelijk nieuwe 10-18 in groep E valt (zie pagina's 33-35 van de pdf), waarbij alleen de middelste groep cross is, en de buitenste punten helemaal niks doen.

Kennelijk iets met UWA lenzen, de 10-22 valt ook maar in groep C.
Aan de buitenkant vallen inderdaad 20 AF punten weg. Verschil met de 5D3 met de 7D2 is dat de AF punten veel verder richting de buitenkant doorlopen. De 10-18mm is daar niet echt best en mogelijk dat ze daarom kiezen om die buitenste 20 uit te zetten. Bij de 5D3 heb je dat niet echt doordat de buitenste AF punten niet veel verder komen dan de 45 AF punten welke bij de 7D2 over blijven met een 10-18mm erop.

Hier even een vergelijk van de viewfinders:
Canon EOS 7D Mark II Viewfinder:

Canon EOS 5D Mark III Viewfinder:

Canon EOS 6D Viewfinder:

Pasquald wijzigde deze reactie 18-02-2015 11:54 (33%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True