https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Normale iPhone 6, Bepaalde varianten op Apple.com, .de, .co.uk
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit topic gaat natuurlijk niet alleen over de 64 gold.Donstil schreef op maandag 15 september 2014 @ 00:06:
[...]
Normale iPhone 6, Bepaalde varianten op Apple.com, .de, .co.uk
Maar ik zie t inderdaad, de 128 oa.
Dit gaat toch over de 6 in het algemeen?marijn65 schreef op maandag 15 september 2014 @ 00:16:
[...]
Dit topic gaat natuurlijk niet alleen over de 64 gold.
Maar ik zie t inderdaad, de 128 oa.
Daar hoort de gold dus ook bij, is niet alleen de gold trouwens.
Bedoel t meer zo van dat jij zei 7-10 werkdagen, en ik dacht gelijk aan t toestel dat ik wouDonstil schreef op maandag 15 september 2014 @ 01:18:
[...]
Dit gaat toch over de 6 in het algemeen?
Daar hoort de gold dus ook bij, is niet alleen de gold trouwens.
Verwijderd
Ik heb nu een 5, maar ben nog steeds niet overtuigd om te upgraden
-groter scherm
-beetje sneller
thats it?
Wat had je verwacht dan?Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:41:
prachtige telefoon hoor, 6+ alleen beetje te groot voor mij persoonlijk.
-groter scherm
-beetje sneller
thats it?
Ik heb zelf ook nog de 5, maar voor mij zijn TouchID, het nieuwe design (dat gebolde scherm swiped lekker) en de verbeterde camera toch goede redenen om over te stappen. Ik heb ook wel meer geheugen nodig dan de 16gb in mn 5, die zit bijna altijd vol. En die slomo videos wil ik graag kunnen maken, dat moet echt mooie momenten opleveren.Verwijderd schreef op maandag 15 september 2014 @ 08:41:
prachtige telefoon hoor, 6+ alleen beetje te groot voor mij persoonlijk.
-groter scherm
-beetje sneller
thats it?
De potentie van Apple Pay spreekt me ook enorm aan; laatst stond ik bij de kassa in de Jumbo en toen had ik echt zoiets van dit moet makkelijker kunnen.
[ Voor 10% gewijzigd door Mr Ton op 15-09-2014 09:15 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
[ Voor 6% gewijzigd door Bobo221 op 15-09-2014 09:50 ]
Ik raad je niet aan om de rood-zwarte sleeve bij Joli te kopen, het rode wordt na enige tijd Bordeaux-rood waarna het erg donker (en in mijn optiek lelijk) uitziet. Zwart-zwart of bruin-bruin lijkt mij een beter plan...360x schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:14:
[...]
Mooie sleeve is dat ja. Ga zelf denk ik voor de iPhone 6 versie van deze:
[afbeelding]
Joli Originals
An a day keeps the doctor away.
Er zijn al genoeg aanwijzingen dat het voor het einde v/h jaar hier al beschikbaar is...UltraSub schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:20:
Ik ben bang dat Apple Pay hier nog jaren gaat duren. Vergeet het Siri debacle niet. Tragische ontwikkeling, tegenwoordig zijn erg veel features US only, ook al beloven ze gouden bergen
Heel veel winkels hebben de infrastructuur er al voor in de winkels (Albert Heijn bv.) en dan hoeft alleen de backend aangepast te worden door de banken om ApplePay als betaalmethode te zien. En reken maar dat Apple hier achteraan zit bij de banken...
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Lastigste wordt alleen om Apple mee te laten werken.
Hoezo apple mee laten werken? Apple zoekt juist partners om aan boord te komen bij Apple pay..Fonta schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:48:
Er zijn inmiddels ook al verschillende banken die toegezegd hebben hier in mee te gaan.
Lastigste wordt alleen om Apple mee te laten werken.
/edit
Zijn er bronnen waarin de betreffende banken genoemd worden?
[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 15-09-2014 11:00 ]
Nu nog een kleur kiezen. Grijs of zilver. Zilver spreekt me wel aan omdat ik dan een mooie match met mijn MacBook heb. Echter vind ik de witte voorkant dan wel weer minder mooi dan een zwarte al is dat misschien weer een beetje saai. First world problems zullen we maar zeggen.
PSN: Finally_Chris
Ik ga ook voor de 6+ 64GB, ik ga voor een wit exemplaar idd ivm de combi met mijn macbook en met mijn toekomstige Apple watch.CR1691 schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:41:
Ik heb besloten om voor de 6 Plus te gaan met 64 gb. Ja het is een hoop geld maar als je al 800 euro voor een telefoon uitgeeft dan pak ik ook graag die verviervoudiging van het geheugen mee. Natuurlijk slim van Apple want dat is exact wat ze willen bereiken.
Nu nog een kleur kiezen. Grijs of zilver. Zilver spreekt me wel aan omdat ik dan een mooie match met mijn MacBook heb. Echter vind ik de witte voorkant dan wel weer minder mooi dan een zwarte al is dat misschien weer een beetje saai. First world problems zullen we maar zeggen.
Jarenlang wit gehad en blijf er bij dat wit anders, mooier en strakker is. Echter: die lelijke strepen op de iPhone 6 bij de witte variant vallen enorm op. Dus zwart deze keer.CR1691 schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:41:
Ik heb besloten om voor de 6 Plus te gaan met 64 gb. Ja het is een hoop geld maar als je al 800 euro voor een telefoon uitgeeft dan pak ik ook graag die verviervoudiging van het geheugen mee. Natuurlijk slim van Apple want dat is exact wat ze willen bereiken.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik denk dat het razendsnel gaat. Apple Pay is de grootste revolutie die ze deze keynote hebben ontketend. Dit is in mijn ogen gedoemd om werkelijk waar een gigantisch succes te worden.UltraSub schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:59:
Er zit een verschil tussen de hardware NFC compatible te hebben, en in zee te gaan met Apple en daar harde afspraken mee te maken. Het eerste zal redelijk snel gaan, maar het tweede is maar hoe hard Apple daar aan blijft trekken en of de banken die 0.15% extra fee willen. Ik zie het niet snel gebeuren, en dat relateer ik ook aan hoeveel effort Apple steekt in de benelux met andere zaken. het boeit ze weinig.
/edit
Zijn er bronnen waarin de betreffende banken genoemd worden?
Precies het zelf hierTHE_BASE schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:41:
[...]
Jarenlang wit gehad en blijf er bij dat wit anders, mooier en strakker is. Echter: die lelijke strepen op de iPhone 6 bij de witte variant vallen enorm op. Dus zwart deze keer.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Vergeet niet dat Apple hier, in tegenstelling tot Siri, geld mee verdient. En waar geld te verdienen is, zijn bedrijven er meestal als de kippen bij.RobbieB schreef op maandag 15 september 2014 @ 10:32:
[...]
Er zijn al genoeg aanwijzingen dat het voor het einde v/h jaar hier al beschikbaar is...
Heel veel winkels hebben de infrastructuur er al voor in de winkels (Albert Heijn bv.) en dan hoeft alleen de backend aangepast te worden door de banken om ApplePay als betaalmethode te zien. En reken maar dat Apple hier achteraan zit bij de banken...
Over Apple Pay en waarom de CEO van bank startup Moven denkt dat dit wel eens heel snel het einde kan betekenen van fysieke bankkaarten.
Dat is toch onmogelijk aangezien iedereen dan altijd iPhones moet kopen. Ik zie dat niet gebeuren.SidewalkSuper schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:52:
http://9to5mac.com/2014/0...3-years-argues-moven-ceo/
Over Apple Pay en waarom de CEO van bank startup Moven denkt dat dit wel eens heel snel het einde kan betekenen van fysieke bankkaarten.
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Misschien worden er ook wel andere vormen van NFC ondersteund, als Apple dit tot een groot succes wil maken zullen ze ook andere merken toe moeten laten.BombaAriba schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:14:
[...]
Dat is toch onmogelijk aangezien iedereen dan altijd iPhones moet kopen. Ik zie dat niet gebeuren.
Willen ze waarschijnlijk niet maarja

FTFYBombaAriba schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:14:
[...]
Dat is toch onmogelijk aangezien iedereen dan altijd iPhones een smartphone met nfc moet kopen. Ik zie dat niet gebeuren.
Wel eens met je conclusie, dat zal voorlopig niet gebeuren.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik denk dat in Nederland Rabobank eerder een monopolie bemachtigt op deze markt met MyOrder etc. Dat werkt op Android en iOS en wordt volgens mij al paar jaar mee getest. Ook bij AH's in Amsterdam. Dus Apple Pay is niet zo revolutionair als gedacht wordt.marijn65 schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:19:
[...]
Misschien worden er ook wel andere vormen van NFC ondersteund, als Apple dit tot een groot succes wil maken zullen ze ook andere merken toe moeten laten.
Willen ze waarschijnlijk niet maarja
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Nouja, dat myorder vereist internet. En werkt nog niet bij veel winkels. Meer restaurants, cafe's etc.BombaAriba schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:36:
[...]
Ik denk dat in Nederland Rabobank eerder een monopolie bemachtigt op deze markt met MyOrder etc. Dat werkt op Android en iOS en wordt volgens mij al paar jaar mee getest. Ook bij AH's in Amsterdam. Dus Apple Pay is niet zo revolutionair als gedacht wordt.
Heb t zelf ook wel eens gebruikt, maar het duurt best wel lang, echt heel snel gaat het niet.
Restaurant opzoeken, producten uitkiezen, in je mandje doen en dan betalen..
NFC is overal en altijd te gebruiken, no matter what.
Tenzij je telefoon kapot is natuurlijk.
Maar ik vind die uitvinding van ABN en ING ook geweldig. Betaal nu bijna altijd contactloos met ING, gaat echt razendsnel, voordat de kassamedewerker het bedrag heeft genoemd is mn betaling al voltooid
Heb dat ApplePay nog helemaal niet nodig
Dan geef je zelf al het antwoord. Waarom zouden banken Apple Pay gaan pushen, als ze het zelf goedkoper kunnen (geen fee afdragen aan Apple) en iedereen het toch al gebruikt.marijn65 schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:44:
[...]
Maar ik vind die uitvinding van ABN en ING ook geweldig. Betaal nu bijna altijd contactloos met ING, gaat echt razendsnel, voordat de kassamedewerker het bedrag heeft genoemd is mn betaling al voltooid
Heb dat ApplePay nog helemaal niet nodig
I don't have dreams, I have goals!!
Omdat Apple Pay two-factor authentication gebruikt + minder privacy gevoelig.UltraSub schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:05:
[...]
Dan geef je zelf al het antwoord. Waarom zouden banken Apple Pay gaan pushen, als ze het zelf goedkoper kunnen (geen fee afdragen aan Apple) en iedereen het toch al gebruikt.
De banken zitten er sowieso al achter natuurlijk, de betalingen gaan uiteindelijk via CC en toekomstig mogelijk ook andere betaalwijzen.UltraSub schreef op maandag 15 september 2014 @ 15:05:
[...]
Dan geef je zelf al het antwoord. Waarom zouden banken Apple Pay gaan pushen, als ze het zelf goedkoper kunnen (geen fee afdragen aan Apple) en iedereen het toch al gebruikt.
Apple Pay is slechts het tussenplatform.
Er is dus ook niet direct support van banken nodig, maar voornamelijk van de winkeliers en hun apparatuur. En wat dat betreft komt er vast apparatuur die naast Apple Pay ook wel andere NFC-methodes ondersteunt (voor Windows, Android etc). Want die zullen wel snel volgen.
Apps als MyOrder zijn wat dat betreft ook veel minder low-level en ook niet echt vergelijkbaar. Het zal zo vast mogelijk zijn om met Apple Pay in MyOrder te betalen bijvoorbeeld, zoals met OpenTables het geval is (beetje de Amerikaanse tegenhanger). Dat soort apps zijn een leuke tussenvorm en kunnen mooie extra's bieden (loyalty-programma's etc), maar kunnen dus prima bestaan naast low-level payment methodes als Apple Pay.
[ Voor 45% gewijzigd door Bosmonster op 15-09-2014 16:07 ]
Alleen een linkje dumpen is ook niet de bedoeling. Geef dan in een quote kort weer wat het nieuws is
Indrukwekkend aantal hoor!Er zijn meer dan 4 miljoen iPhone 6 en iPhone 6 Plus pre-orders geplaatst binnen de eerste 24 uur. Dit bevestigt Apple in een persbericht. Volgens Apple zijn er veel meer iPhones besteld dan er deze maand op voorraad zijn, waardoor veel bestellingen pas in oktober worden geleverd. Afgelopen week sprak Apple al over een verkooprecord, maar nu weten we om hoeveel bestelde iPhone 6-modellen het precies gaat.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
doen ze weer goed
Verwijderd
Dit laten ze altijd een beetje in het midden, met de iPhone 5 was het midden in de nacht volgens mij..crazylegs schreef op maandag 15 september 2014 @ 16:22:
ben zeer benieuwd wanneer we online kunnen bestellen, 26e direct om 00:00 of pas om 08:00 als de fysieke winkels ook open gaan..
Apple producten zijn echt super maar naar mijn mening is de kwaliteit wel omlaag gegaan sinds dat Apple met de iphone en de i pad is gekomen.
Afgaande op voorgaande jaren waarschijnlijk op donderdag.EValentino schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:05:
Is er al bekend wanneer we de eerste reviews kunnen verwachten?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat vind ik niet echt goed onderbouwd..schumi1986 schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:01:
Ben wel weer benieuwd wat de gebreken/productiefoutjes van de iphone 6 zijn
Apple producten zijn echt super maar naar mijn mening is de kwaliteit wel omlaag gegaan sinds dat Apple met de iphone en de i pad is gekomen.
Apple biedt super degelijke producten met o.a. hun macbook lijn en iMacs.
Tja, op internet lees je alleen de rotte appels, maar de andere miljoenen die goed functioneren hoor je niks van.
Het is altijd weer wachten op een ''-gate'', maar bij tientallen miljoenen verkochte producten, is het niet gek als er duizenden zijn met problemen.
Anyway, ik wil geen flame starten in dit topic, voordat het over (mogelijke) gebreken gaat..
[ Voor 6% gewijzigd door keanu_ op 15-09-2014 19:23 ]
Eerst zien dan geloven.SidewalkSuper schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:52:
http://9to5mac.com/2014/0...3-years-argues-moven-ceo/
Zo is het maar net; het maakt daarbij ook nog eens uit hoe je er mee om gaat - veel mensen die een telefoon kopen van 700+ euro zijn er nu eenmaal zuiniger op dan iemand die er eentje van 200,- koopt.keanu_ schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:23:
[...]
Dat vind ik niet echt goed onderbouwd..
Apple biedt super degelijke producten met o.a. hun macbook lijn en iMacs.
Tja, op internet lees je alleen de rotte appels, maar de andere miljoenen die goed functioneren hoor je niks van.
Het is altijd weer wachten op een ''-gate'', maar bij tientallen miljoenen verkochte producten, is het niet gek als er duizenden zijn met problemen.
Anyway, ik wil geen flame starten in dit topic, voordat het over (mogelijke) gebreken gaat..
Ben het overigens met je eens, Apple producten zijn mooie en degelijke apparaten die bij normaal gebruik zomaar 4-5 jaar mee kunnen gaan zonder dat je het ziet. Zelf het toetsenbord van onze bijna 5 jaar oude iMac die ik recent verkocht was nog zeer netjes. Iets meer dan een glansplekje op de meest gebruikte toetsen vond je niet.
Maargoed, als je jaren Samsung hebt gehad en je eerste iPhone was een 5 uit de serie van de kapotte knopjes en accu's dan vind je Apple niet zulk mooi spul. Terwijl ik inmiddels mijn 5e iPhone heb die ook weer probleemloos functioneert, dag na dag. Uiteindelijk is het goed als er meer partijen komen als Samsung of Apple - keuze is goed.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
http://www.applespot.nl/6...lus-64-en-128gb-modellen/
Come to daddy.Donstil schreef op maandag 15 september 2014 @ 21:48:
Ja ja ze komen eraan hoor jongens.
http://gizmodo.com/this-i...ook&utm_medium=socialflow
Maar inderdaad, zoals in die comments staat.
Moet een behoorlijke verzekering op staan..
Hopen dat ze wel gewoon verwijderd kunnen worden. Ik hoef ze in ieder geval niet.crazylegs schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:07:
Waarom ze dit doen snap ik eigenlijk niet.. Met een nieuw iDevice krijg je immers iWork sowieso al gratis.
http://www.applespot.nl/6...lus-64-en-128gb-modellen/
Er staan al zat apps op die opgedrongen worden maar niet verwijderd kunnen worden, het mapje "Apple meuk" blijft maar groeien hier.
Haha zo herkenbaar, en op de allerlaatste tablat waar je toch nooit komtDonstil schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:34:
[...]
Hopen dat ze wel gewoon verwijderd kunnen worden. Ik hoef ze in ieder geval niet.
Er staan al zat apps op die opgedrongen worden maar niet verwijderd kunnen worden, het mapje "Apple meuk" blijft maar groeien hier.
Op zich is iWork geen meuk, maar ze nemen nogal wat ruimte in beslag dus idd hoop ik ook dat ze te verwijderen zijn..Donstil schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:34:
[...]
Hopen dat ze wel gewoon verwijderd kunnen worden. Ik hoef ze in ieder geval niet.
Maar die rest wordt echt nooit gebruikt. Verwijderen moet kunnen, aangezien ze ook los te downloaden zijn. Apps die niet verwijderd kunnen worden, staan ook niet in de store.
Daar hoor ik wel meer goeie verhalen over.marijn65 schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:39:
Alleen iMovie is wel lachen, aftermovies maken enzo.
Maar die rest wordt echt nooit gebruikt. Verwijderen moet kunnen, aangezien ze ook los te downloaden zijn. Apps die niet verwijderd kunnen worden, staan ook niet in de store.
Ik film nu niet zoveel met mijn 5s maar misschien dat ik daar met de 6+ wel mee begin.
Schermpje is er groot genoeg voor om ook na te "bewerken"
Zelfde hier. Al was de slomo functie voor mij destijds een doorhakker. Gebruik t nauwelijks..Donstil schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:07:
[...]
Daar hoor ik wel meer goeie verhalen over.
Ik film nu niet zoveel met mijn 5s maar misschien dat ik daar met de 6+ wel mee begin.
Schermpje is er groot genoeg voor om ook na te "bewerken"
Heb met sommige festivals wel wat leuke filmpjes achter elkaar geplakt enzo, leuke overgangetjes, geluidjes en animaties. Moeite waard om je een keer in te verdiepen met de nieuwe!
Maar toch jammer dat t op de iPhone alleen niet zo uitgebreid is zoals op de iPad.
Misschien op de 6+ wel.
Hier nog een, dat Slomo filmen vond ik waanzinnig tof maar toen ik 3x mijn kat gefilmd had terwijl ze naar een plankje sprong had ik het wel gezienmarijn65 schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:20:
[...]
Zelfde hier. Al was de slomo functie voor mij destijds een doorhakker. Gebruik t nauwelijks..![]()
Heb met sommige festivals wel wat leuke filmpjes achter elkaar geplakt enzo, leuke overgangetjes, geluidjes en animaties. Moeite waard om je een keer in te verdiepen met de nieuwe!
Maar toch jammer dat t op de iPhone alleen niet zo uitgebreid is zoals op de iPad.
Misschien op de 6+ wel.
hahaha.Donstil schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:34:
[...]
Hier nog een, dat Slomo filmen vond ik waanzinnig tof maar toen ik 3x mijn kat gefilmd had terwijl ze naar een plankje sprong had ik het wel gezienverder heeft het weinig functie eigenlijk.
Dat zijn ook dè dingen om in slomo te filmen.
Maar die 240 fps is weer een hele nieuwe generatie slomo, misschien ga ik dat meer gebruiken. (not

Ik moet me er nog even in verdiepen wat daar nou precies anders aan is, althans met het dubbele aantal frames lijkt het me dat het beeld nog langzamer kan. Iets wat in de presentatie niet naar voren kwam, daar leek het juist wat sneller dan op de iPhone 5smarijn65 schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:37:
[...]
hahaha.
Dat zijn ook dè dingen om in slomo te filmen.
Maar die 240 fps is weer een hele nieuwe generatie slomo, misschien ga ik dat meer gebruiken. (not)
Ik weet, het gaat om 100,- euro, maar dat ik veel geld (voor de " normale " mens) Of denken jullie dat ik spijt ga krijgen?
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik heb altijd de 16GB genomen, nooit problemen mee gehad (foto's en video's direct naar Dropbox, muziek via Spotify, video's via Netflix), maar ik denk dat ik dit keer wel voor de 64GB ga. Ik had liever gezien dat het basismodel 32GB zou hebben, want dat zou zeker genoeg voor mij zijn. Dan hoef ik ook niet zo moeilijk te doen met apps en hoef ik alles ook niet direct op Dropbox te gooien.
Haal de 64GB, €100 op zo'n groot bedrag voor 4x zoveel geheugen is voor mij persoonlijk echt een no brainer. Apps worden steeds groter, je bibliotheek groeit enzovoorts. Als het veel geld voor je is zou ik eerder nog even wachten om te sparen dan nu gehaast een 16GB te halen!pdavie2311 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 07:18:
Ik neem ook de iPhone 6..Ik twijfel niet over de kleur, maar over GB? Ik heb gisteren mijn 5s verkocht, 32GB..Nu was die wel bomvol met 2500 foto's van mijn kids en ook nog eens 90 video's….Als ik dit nu bij de iPhone 6 in de Cloud op sla, dan moet 16GB genoeg zijn?
Ik weet, het gaat om 100,- euro, maar dat ik veel geld (voor de " normale " mens) Of denken jullie dat ik spijt ga krijgen?
Denk wel dat je van die 100 euro over twee jaar nog altijd 50 euro terug ziet in de restwaarde, neem dat ook mee in je overweging.
[ Voor 14% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 16-09-2014 09:11 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:10:
Die app grootte zat ik ook aan te denken. Een full HD scherm geeft ook meer mogelijkheden op grafisch vlak, waardoor de apps in potentie zullen groeien. Hoewel het aan de andere kant ook wel weer meevalt misschien: toen Apple met de 64 bit processor kwam, werd dit ook al geroepen en in de praktijk zijn de apps nog steeds niet erg groot vind ik, op games na. Maar dat waren ze al
Denk wel dat je van die 100 euro over twee jaar nog altijd 50 euro terug ziet in de restwaarde, neem dat ook mee in je overweging.
Voor mij persoonlijk is 16 GB meer dan genoeg.pdavie2311 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 07:18:
Ik neem ook de iPhone 6..Ik twijfel niet over de kleur, maar over GB? Ik heb gisteren mijn 5s verkocht, 32GB..Nu was die wel bomvol met 2500 foto's van mijn kids en ook nog eens 90 video's….Als ik dit nu bij de iPhone 6 in de Cloud op sla, dan moet 16GB genoeg zijn?
Vroeger had ik aan 16 GB nooit genoeg (en had ik een 32 GB 4s) maar op een gegeven moment ben ik daar compleet vanaf gestapt. Op een gegeven moment had ik er 100 apps op waarvan ik er maar 10 veel gebruikte. Ik ben toen eens opnieuw begonnen en een app alleen geïnstalleerd wanneer ik hem miste. Ruimt enorm op
Apps worden misschien wat groter door een iets hogere scherm resolutie maar ik verwacht daar geen verdubbeling van grootte o.i.d.
+1, al die zooi zoals de Tweakers appDonstil schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:49:
[...]
Voor mij persoonlijk is 16 GB meer dan genoeg.
Vroeger had ik aan 16 GB nooit genoeg (en had ik een 32 GB 4s) maar op een gegeven moment ben ik daar compleet vanaf gestapt. Op een gegeven moment had ik er 100 apps op waarvan ik er maar 10 veel gebruikte. Ik ben toen eens opnieuw begonnen en een app alleen geïnstalleerd wanneer ik hem miste. Ruimt enorm op. Nu heb ik 6 GB over van mijn 16 GB 5s. Ik heb daarom ook weer een 16 GB model genomen (Plus dat wel).
Apps worden misschien wat groter door een iets hogere scherm resolutie maar ik verwacht daar geen verdubbeling van grootte o.i.d.
Bye bye extra mogelijkheden qua hardware... (voorlopig in ieder geval dan toch).De extra mogelijkheden van nfc komen voorlopig niet beschikbaar in de iPhone 6 en 6 Plus, Apple stelt de chip alleen beschikbaar voor betaaldienst Apple Pay die vooralsnog alleen in de Verenigde Staten beschikbaar is.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De wifi AC niet vergeten ;-)Bye bye extra mogelijkheden qua hardware... (voorlopig in ieder geval dan toch).
Wauw dat vind ik wel een kwalijke zaak zegAllSeeyinEye schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:08:
http://www.nu.nl/gadgets/...ikbaar-ontwikkelaars.html
[...]
Bye bye extra mogelijkheden qua hardware... (voorlopig in ieder geval dan toch).
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Mede dankzij het niet meer studeren in de buurt dus dagelijks ov, anders luister ik ook amper via de iPhone op de auto af en toe na.
Ik heb ook wel graag voor 100 euro, beetje extra foto en muziek ruimte.Scrtz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:13:
Moet zeggen dat ik sinds 32gb ook wel veel apps erop heb staan. Qua muziek moet ik alleen nog het een en ander managen, dat hoeft dan dadelijk bij 64gb niet meer. Voor die 100 euro extra vind ik het wel chill om dat ding vol te gooien met muziek.
Mede dankzij het niet meer studeren in de buurt dus dagelijks ov, anders luister ik ook amper via de iPhone op de auto af en toe na.
Apps heb ik al jaren verkleint naar een aantal must have apps, en verder download ik er een paar voor byv reisen of ander soort situaties.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Master_A
Precies mijn overwegingen.. ik vind het wel rustig om lekker veel ruimte te hebben. Ik zit erover te twijfelen om mijn iphone 6+ gewoon de vervanger van mijn ipod nano te maken. Dat zou moeten kunnen toch aangezien ze 80 uur music playback claimen? Of denken jullie dat dat wel heel erg positief ingeschat is van Apple en mijn iphone als muziekspeler gebruiken wel een grote impact zal hebben op het battery life?Blerf schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:17:
[...]
Ik heb ook wel graag voor 100 euro, beetje extra foto en muziek ruimte.
Apps heb ik al jaren verkleint naar een aantal must have apps, en verder download ik er een paar voor byv reisen of ander soort situaties.
Nou ik denk dat het zeker wel je battery life gaat op eten en ze wel wat positief zijn, Maar des al niet te min gebruik ik me 5 ook als ipod ( met spotify offline luisteren ) pak ik altijd gewoon een serie platen die ik wil luisteren voor dat moment.jobias schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:19:
[...]
Precies mijn overwegingen.. ik vind het wel rustig om lekker veel ruimte te hebben. Ik zit erover te twijfelen om mijn iphone 6+ gewoon de vervanger van mijn ipod nano te maken. Dat zou moeten kunnen toch aangezien ze 80 uur music playback claimen? Of denken jullie dat dat wel heel erg positief ingeschat is van Apple en mijn iphone als muziekspeler gebruiken wel een grote impact zal hebben op het battery life?
Maar goed ik luister dan vooral muziek als ik op de racefiets zit voor meerdere uren, en ik neem eigenlijk altijd een extra batterij mee ( ja dat is best erg ) maar goed anderes houd die het geen 6uur vol met hier en daar een fototje. ( en dan heb ik ook nog een losse fiets computer. )
Goed kan me dus gewoon niet indenken dat nu de 6+ in eens dat allemaal zou oplossen.
Dat wil ik dus ook graag weten...Amiet01 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:17:
Gaan de Apple stores de iPhones vanaf de eerste dag ook met abbo's verkopen? Of alleen los? Ik meen me te herinneren dat er vorig jaar met de release van de iPhone 5S een speciale rij voor mensen was die toestel+abbo wilden hebben. Alleen stond er in die rij haast niemand...
Is het ook mogelijk mocht Apple plotseling met reserveringen gaan werken een toestel met een abonnement te reserveren of is het alleen mogelijk dan een losse te reserveren?
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Dat zal je we zien denk ik. Maar je kan vanaf komende vrijdag al pre-orderen bij een aantal telco's, waarom zou je dan nog wachten tot een week later bij apple zelf?Niek_1981 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:49:
[...]
Dat wil ik dus ook graag weten...
Is het ook mogelijk mocht Apple plotseling met reserveringen gaan werken een toestel met een abonnement te reserveren of is het alleen mogelijk dan een losse te reserveren?
Heb al jaren geen mp3 speler whatever meer, geen idee hoeveel uur jullie op een dag luisteren maar met 2 uur reizen per dag en de iPhone voor de rest nog vrij veel gebruiken haal ik een dagje prima.Blerf schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:24:
[...]
Nou ik denk dat het zeker wel je battery life gaat op eten en ze wel wat positief zijn, Maar des al niet te min gebruik ik me 5 ook als ipod ( met spotify offline luisteren ) pak ik altijd gewoon een serie platen die ik wil luisteren voor dat moment.
Maar goed ik luister dan vooral muziek als ik op de racefiets zit voor meerdere uren, en ik neem eigenlijk altijd een extra batterij mee ( ja dat is best erg ) maar goed anderes houd die het geen 6uur vol met hier en daar een fototje. ( en dan heb ik ook nog een losse fiets computer. )
Goed kan me dus gewoon niet indenken dat nu de 6+ in eens dat allemaal zou oplossen.
Omdat je bij telco's er een abo bij af moet sluiten en je geen los toestel kan reserveren.Thysiej schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:38:
[...]
Dat zal je we zien denk ik. Maar je kan vanaf komende vrijdag al pre-orderen bij een aantal telco's, waarom zou je dan nog wachten tot een week later bij apple zelf?
Omdat Apple hun eigen voorraad belangrijker vind dan de voorraad van de telco's.Thysiej schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:38:
[...]
Dat zal je we zien denk ik. Maar je kan vanaf komende vrijdag al pre-orderen bij een aantal telco's, waarom zou je dan nog wachten tot een week later bij apple zelf?
Ik heb nog een iPod Nano voor het Hardlopen maar verder gebruik ik ook alleen mijn iPhone.Scrtz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:40:
[...]
Heb al jaren geen mp3 speler whatever meer, geen idee hoeveel uur jullie op een dag luisteren maar met 2 uur reizen per dag en de iPhone voor de rest nog vrij veel gebruiken haal ik een dagje prima.
Onderweg in de Auto stream ik er Spotify mee, iets wat een MP3 speler simpelweg niet kan.
Ik moet toch op een of andere manier van mijn 16 GB Per maand data af
[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 16-09-2014 12:47 ]
Dat zal je wel zien is geen optie voor mij, ik ga niet op de bonnefooi naar Amsterdam als ik geen garantie heb dat ze het niet aanbieden.Thysiej schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:38:
[...]
Mocht ik geen duidelijkheid krijgen dan wacht ik gewoon.
En tevens ben ik een beetje klaar ben met vodafone hun repaircentrum, Dynafix...
Daardoor voeg ik liever de optie Applecare toe aan mijn iPhone wat dus niet kan wanneer ik hem bij Vodafone zelf bestel.
Dit idd, 2 jaar geleden meteen besteld bij Vodafone en het was daar toen al een complete chaos. Heb toen nog 6/8 weken moeten wachten op mijn iPhone 5.Donstil schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:44:
[...]
Omdat Apple hun eigen voorraad belangrijker vind dan de voorraad van de telco's.
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Sec als muziekspeler (dus zonder het scherm aan) verbruik je nauwelijks batterij. Ik ben een groot audioboeken verbruiker en ook muziek veel, en het valt me altijd op dat na uren luisteren er nauwelijks % van de batterij af is. Pas zodra je aan het scherm gaat zitten gebeurt dat.jobias schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:19:
[...]
Ik zit erover te twijfelen om mijn iphone 6+ gewoon de vervanger van mijn ipod nano te maken. Dat zou moeten kunnen toch aangezien ze 80 uur music playback claimen? Of denken jullie dat dat wel heel erg positief ingeschat is van Apple en mijn iphone als muziekspeler gebruiken wel een grote impact zal hebben op het battery life?
Duidelijk, in Duitsland en Frankrijk is het overigens alleen mogelijk om bij Apple icm prepaid te bestellen; abonnementen komen er vanuit de apple store niet bij voor zover mij bekend is (online is het iig niet met abonnement te bestellen).Niek_1981 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:56:
[...]
Dat zal je wel zien is geen optie voor mij, ik ga niet op de bonnefooi naar Amsterdam als ik geen garantie heb dat ze het niet aanbieden.
Mocht ik geen duidelijkheid krijgen dan wacht ik gewoon.
En tevens ben ik een beetje klaar ben met vodafone hun repaircentrum, Dynafix...
Daardoor voeg ik liever de optie Applecare toe aan mijn iPhone wat dus niet kan wanneer ik hem bij Vodafone zelf bestel.
[...]
Dit idd, 2 jaar geleden meteen besteld bij Vodafone en het was daar toen al een complete chaos. Heb toen nog 6/8 weken moeten wachten op mijn iPhone 5.
http://www.digitimes.com/news/a20140912PD208.htmlApple iPhone 6 products may suffer same dilemma as iPhone 5S/5C
Ninelu Tu, Taipei; Joseph Tsai, DIGITIMES [Monday 15 September 2014]
Apple estimates that demand for the iPhone 6 in 2014 will be around 60 million units while demand for the iPhone 6 Plus will be around 15 million, according to sources from the upstream supply chain, who added that the iPhone 6 and 6 Plus may also suffer from iPhone 5S and 5C's dilemma, whereby the iPhone 5S took most of the demand, leaving the 5C to suffer from inventory issues.
Although some component makers believe the iPhone 6's 4.7-inch display is sufficient for most consumers and demand for the smartphone is expected to be much stronger than that for the iPhone 6. Plus, some makers believe the iPhone 6 Plus' 5.5-inch display and longer battery life should attract more demand and the price gap of US$100 will only have a limited impact on demand for the iPhone 6 Plus.
Demand for the iPhone 6 and 6 Plus will also affect Apple's orders to its upstream manufacturing partners. Orders for the 4.7-inch iPhone 6 are currently being shared by Foxconn Electronics (Hon Hai Precision Industry) and Pegatron Technology, while the 5.5-inch iPhone 6 Plus is solely supplied by Foxconn.
Ik luister ook ongeveer zo'n tijd op een dag. Goed om te weten dat dat kan. Dank voor je reactie!Scrtz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 12:40:
[...]
Heb al jaren geen mp3 speler whatever meer, geen idee hoeveel uur jullie op een dag luisteren maar met 2 uur reizen per dag en de iPhone voor de rest nog vrij veel gebruiken haal ik een dagje prima.
Verwijderd
Ikzelf ga voor de 5.5" variant met 64gb opslag en de kleur hoef ik niet meer te vertellen. Waarom ik voor de "veel te dure iPhone" ga? Gewoon omdat het Apple is. Ik had voor mijn iPhone 4s altijd een telefoon van LG, Samsung ofzo maar nooit het topmodel. Deze modellen vond ik zo verschrikkelijk slecht (of het touchscreen vertoonde na een maand al krassen, of de telefoon was na drie maanden al sloom etc. etc.) dat ik uit frustratie maar de "veel te dure iPhone" kocht. Ik wist niet wat ik meemaakte. iOS is zo vreselijk goed doordacht dat alles naadloos op elkaar aansluit. Ik heb dit toestel nu 2,5 jaar en in grote lijnen levert hij nog steeds dezelfde prestaties als 2,5 jaar geleden. Mede door het goede gevoel over Apple heb ik ook het geld overgehad voor een iPad 3 (al was dat puur voor een overbruggingsperiode) en een MacBook Pro met Retina uit 2012. Ook bij deze MacBook valt het me op dat hij na twee jaar nog steeds dezelfde prestaties levert als toen ik hem net had, terwijl ik bij andere laptops al na drie maanden niet meer zonder oplader kon en me voortdurend ergerde aan een vastlopend besturingssysteem. Terug naar de iPhone. Van de concurrentie kan alles best verbeterd zijn, maar waarom zou ik overstappen naar Android, terwijl ik echt super tevreden ben met de prestaties van al mijn producten van Apple?
Beste Android-mensen, ik heb geen enkel idee hoe goed de prestaties momenteel zijn van de topmodellen van Samsung, HTC en andere aanbieders die hun telefoon laten draaien op Android, maar houd in godsnaam op met zaniken over hoe "overprized" de iPhone is en dat het absurd is dat mensen het ervoor overhebben. Ik heb vroeger (dat was in 2011 nog) ook altijd de mening gehad dat producten van Apple overprized zijn, maar sinds ik het een keer probeerde, vind ik het niet erg dat de producten wat aan de dure kant zijn. Het gemak dat ik ervaar en het grote vertrouwen dat ik heb in Apple dankzij hun prestaties in het verleden (en nu nog steeds dus) bij de toestellen die ik in mijn bezit heb, is de prijs meer dan waard. Ik vermoed dat zo'n beetje iedere Apple-gebruiker dit met mij eens is. En ja, een S5 of een Note 4 zal ook best supergoed zijn inmiddels.
Eigenlijk vind ik nog geen van de kampen echt een succes (ios, Android of Windows)
Ik ben wel blij dat ze eindelijk eens met een groter scherm komen en het ontwerp vind ik ook beter dan het ontwerp hiervoor.
En je kan nu eindelijk ook eens slowmotion filmen :-p
[ Voor 18% gewijzigd door Ursamajor op 16-09-2014 17:11 ]
Gadgets FTW!
Dat kon met de iPhone 5S ook alUrsamajor schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:52:
En je kan nu eindelijk ook eens slowmotion filmen :-p
Waarschijnlijk heeft tweakers er ook al één meegekregen vanuit de US? Alleen even wachten tot het embargo wordt opgeheven?Hoedje schreef op maandag 15 september 2014 @ 18:16:
[...]
Afgaande op voorgaande jaren waarschijnlijk op donderdag.
Welkom op planeet aarde waar we allemaal dezelfde gewone mensen zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:42:
Beste Android-mensen, blabla....
Dankjewel. Ik deel deze mening. Ik word er ook doodmoe van dat iedereen altijd maar loopt te zeuren dat alles van Apple veel te duur is. Prima als iemand dit soort prijzen niet wil betalen maar hou op met dat opleggen van je mening dat iedereen die wel Apple-spullen wil hebben, "gek" is of "wil patsen" of dat "het een hype" is.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:42:
Ikzelf ga voor de 5.5" variant met 64gb opslag en de kleur hoef ik niet meer te vertellen. Waarom ik voor de "veel te dure iPhone" ga? Gewoon omdat het Apple is. Ik had voor mijn iPhone 4s altijd een telefoon van LG, Samsung ofzo maar nooit het topmodel. Deze modellen vond ik zo verschrikkelijk slecht (of het touchscreen vertoonde na een maand al krassen, of de telefoon was na drie maanden al sloom etc. etc.) dat ik uit frustratie maar de "veel te dure iPhone" kocht. Ik wist niet wat ik meemaakte. iOS is zo vreselijk goed doordacht dat alles naadloos op elkaar aansluit. Ik heb dit toestel nu 2,5 jaar en in grote lijnen levert hij nog steeds dezelfde prestaties als 2,5 jaar geleden. Mede door het goede gevoel over Apple heb ik ook het geld overgehad voor een iPad 3 (al was dat puur voor een overbruggingsperiode) en een MacBook Pro met Retina uit 2012. Ook bij deze MacBook valt het me op dat hij na twee jaar nog steeds dezelfde prestaties levert als toen ik hem net had, terwijl ik bij andere laptops al na drie maanden niet meer zonder oplader kon en me voortdurend ergerde aan een vastlopend besturingssysteem. Terug naar de iPhone. Van de concurrentie kan alles best verbeterd zijn, maar waarom zou ik overstappen naar Android, terwijl ik echt super tevreden ben met de prestaties van al mijn producten van Apple?
Beste Android-mensen, ik heb geen enkel idee hoe goed de prestaties momenteel zijn van de topmodellen van Samsung, HTC en andere aanbieders die hun telefoon laten draaien op Android, maar houd in godsnaam op met zaniken over hoe "overprized" de iPhone is en dat het absurd is dat mensen het ervoor overhebben. Ik heb vroeger (dat was in 2011 nog) ook altijd de mening gehad dat producten van Apple overprized zijn, maar sinds ik het een keer probeerde, vind ik het niet erg dat de producten wat aan de dure kant zijn. Het gemak dat ik ervaar en het grote vertrouwen dat ik heb in Apple dankzij hun prestaties in het verleden (en nu nog steeds dus) bij de toestellen die ik in mijn bezit heb, is de prijs meer dan waard. Ik vermoed dat zo'n beetje iedere Apple-gebruiker dit met mij eens is. En ja, een S5 of een Note 4 zal ook best supergoed zijn inmiddels.
Verwijderd
echter, de iphone 6 slaat echt alles qua prijs
IPhone 6 een beetje wel, maar de 6 Plus al helemaal.Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:52:
ik heb zelf een iphone 5, vond deze toen al veel te duur..heb deze nu 2 jaar en werkt nog steeds als een bom.
Mizgala28 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:05:
[...]
IPhone 6 een beetje wel, maar de 6 Plus al helemaal.
16gb krijg ik spijt van denk ik, vandaar dat ik naar de 64gb iPhone 6 nijg...groot scherm wel weer leuk natuurlijk...
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
[ Voor 94% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-09-2014 21:43 ]
Er is geen verschil tussen de eerste verkoopprijs van de iPhone 5 en de iPhone 6. Alleen de 6 Plus is weer 100 euro duurder. Hoezo slaat die prijs alles?Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:52:
ik heb zelf een iphone 5, vond deze toen al veel te duur..heb deze nu 2 jaar en werkt nog steeds als een bom.
Hehe, het was al door iemand opgemerkt zie ik.
[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-09-2014 21:44 ]
Ja volgens mij is dat echt iets typisch Hollands ofzo, iemand maakt een keus, prima, maar dat moet dan het hele land weten. Anderen die dan een andere keus maken worden dat meteen voor gek verklaard, want de persoon in kwestie heeft natuurlijk het perfecte product gekocht.Volkan1984 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:39:
[...]
Dankjewel. Ik deel deze mening. Ik word er ook doodmoe van dat iedereen altijd maar loopt te zeuren dat alles van Apple veel te duur is. Prima als iemand dit soort prijzen niet wil betalen maar hou op met dat opleggen van je mening dat iedereen die wel Apple-spullen wil hebben, "gek" is of "wil patsen" of dat "het een hype" is.
Snap niet dat zulke mensen überhaupt in topics komen over producten die ze toch 'verafschuwen'.
Even iets anders dan gezeur rond de prijs, er is nu ook een Hands-om van de Plus.
http://www.idownloadblog....-hands-on-iphone-6-6plus/
Ik vind het ook mooi hoe Apple zijn producten adverteert, doen ze beter dan wie dan ook.
Wat de keuze ook is, tegenwoordig heb je gewoon een prima toestel, als je een high end model van welk merk ook koopt (uitzonderingen daar gelaten)
Gadgets FTW!
Verwijderd
Zo is dat, en een iPhone is dan ook puur een luxeproduct.Donstil schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:05:
Iets is alleen te duur voor mensen die het niet kunnen betalen.
Even iets anders dan gezeur rond de prijs, er is nu ook een Hands-om van de Plus.
http://www.idownloadblog....-hands-on-iphone-6-6plus/
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.