Precies. Ruilen zullen ze dat ding. Fijn dat die knop zo deed, heb je tenminste een ander argument om het ding te ruilen. Het buigen mag officieel dan niet zo'n groot probleem zijn, alleen hier op Tweakers heb ik er al te veel problemen over gelezen. Ik weet niet of ik daar wel €699 + de bijna verplichte €100 Applecare voor wil gaan betalen.Domus schreef op maandag 02 februari 2015 @ 18:14:
[...]
Die van mij is wel 6x zo gebogen geweest. Uiteindelijk door elke keer terug te buigen gaan je knoppen ook anders positioneren (lichtjes) en soms ook stroever klikken. Mijn aan/uit knop werd dus hierdoor gewoon lam, hij klikte helemaal niet meer. Op basis van slecht functionerende aan/uit knop garantie aangevraagd en binnen 3 dagen nieuw toestel gekregen.
Gaan we niet linksom, gaan dan gaan we rechtsom, maar vervangen zullen ze! Overigens moet je gewoon bij T-Mobile zijn, je hebt het toestel van hen gekocht en ze mogen je niet wegsturen en zich achter de fabrikant verschuilen.
Nu zit ik te twijfelen of het de iPhone 6 64GB of de iPhone 6 plus 64GB moet nemen. Ik heb zelf een oneplus one gsm. De grote vind ik persoonlijk een heel klein nadeel vanwege mijn kleine handjes. Maar daarintegen vind ik het scherm grootte weer perfect. Nu is mijn vraag: Kan ik de iPhone 6 plus vergelijken met de oneplus one gsm?
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
http://www.phonearena.com...lus/phones/8346,8603,8908pinokkia schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:47:
Nu zit ik te twijfelen of het de iPhone 6 64GB of de iPhone 6 plus 64GB moet nemen. Ik heb zelf een oneplus one gsm. De grote vind ik persoonlijk een heel klein nadeel vanwege mijn kleine handjes. Maar daarintegen vind ik het scherm grootte weer perfect. Nu is mijn vraag: Kan ik de iPhone 6 plus vergelijken met de oneplus one gsm?
De 6 Plus is helaas groter dan de OnePlus One, dus die switch zul je weinig aan hebben. De normale 6 is wel fors kleiner natuurlijk
Weet iemand of er nog iets anders is aan een Iphone 6 in China of draait deze dezelfde IOS als op andere plekken zonder onnodige meuk?
Nickname KasPlantje.
Officieel is het hetzelfde, echter ik denk dat Chinese overheid stiekem wat erop zet.GerGio schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:32:
Weet iemand of er nog iets anders is aan een Iphone 6 in China of draait deze dezelfde IOS als op andere plekken zonder onnodige meuk?
Verwijderd
Ach, en op de "gewone" kijkt de Amerikaanse overheid lekker mee. Allemaal één pot nat.Mizgala28 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:50:
[...]
Officieel is het hetzelfde, echter ik denk dat Chinese overheid stiekem wat erop zet.
Die hebben alleen geen "Great Firewall"Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:54:
[...]
Ach, en op de "gewone" kijkt de Amerikaanse overheid lekker mee. Allemaal één pot nat.
Verwijderd
Nou... sommige dingen zijn daar opvallend vaak offline of opvallend lastig online te houdenMizgala28 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:01:
[...]
Die hebben alleen geen "Great Firewall"
De hardware zelf is in ieder geval niet echt geschikt voor gebruik in Nederland ivm frequenties.GerGio schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:32:
Bedankt Sorbo. Ga gelijk even vergelijken.Sorbo schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:51:
[...]
http://www.phonearena.com...lus/phones/8346,8603,8908
De 6 Plus is helaas groter dan de OnePlus One, dus die switch zul je weinig aan hebben. De normale 6 is wel fors kleiner natuurlijk
Dit is mijn iPhone 6 (niet de plus) 

Geen hoesje, maar ook geen beschadigingen. Zit gewoon altijd in m'n (niet al te strakke) voorzak van m'n jeans... Morgen een telefonische afspraak met Apple. Ben benieuwd.

Geen hoesje, maar ook geen beschadigingen. Zit gewoon altijd in m'n (niet al te strakke) voorzak van m'n jeans... Morgen een telefonische afspraak met Apple. Ben benieuwd.
Is er een moment geweest dat je ging zitten en voelde dat je iets forceerde of niet?
Nee, helemaal niet. iPhone is ook echt nog helemaal maagdelijk omdat ik hem nooit in een zak stop met iets anders erin. Enige wat ik kan bedenken is dat ik wat vaker door de knieën ga omdat ik fotograaf ben. Verder zit hij bv in de auto vrijwel altijd in een houder en als ik thuis ben, dan ligt hij op m'n bureau (heb een pebble voor meldingen). Ik snap er echt niks van.
Opvallend is trouwens dat de knik alleen aan de kant van de simtray zit, tegenovergesteld volgens mij aan de Plus die juist bij de onderste volumeknop buigt.
Opvallend is trouwens dat de knik alleen aan de kant van de simtray zit, tegenovergesteld volgens mij aan de Plus die juist bij de onderste volumeknop buigt.
[ Voor 17% gewijzigd door Enzo Dizono op 03-02-2015 22:02 ]
En dan beweren ze op iCulture dat het wereldwijd MAAR 9 keer gebeurt is.Enzo Dizono schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:22:
[afbeelding]
Ik heb dat zelf al bij 4 vrienden gezien...
Ik denk dat ik de 6 maar oversla, wachten tot 7 en hopen dat de design geen dun stukje goedkoop aluminium is, want dun is het en voelt goedkoop aan (vergeleken met de 5S en ouder).
Voorlopig dus nog op Android blijven, ik verkocht de 4 in 2013 omdat ik op de 6 wachtte en de 5S niet wou, maar ik had beter gewoon de 5S kunnen nemen maar nu is het niet waard, wachten dus.
Haha, dat je nog steeds met dat verhaal zeult. Het is toch wel duidelijk dat het vaker gebeurd. Apple heeft destijds alleen gezegd dat ze nog maar 9 meldingen wereldwijd hadden gehad voor zover zij wisten.
Ook al zijn dat er inmiddels 500.000, dan is dat nog een te klein percentage om er als buitenstaander stil bij te blijven staan. Dan is het nog steeds waarschijnlijker dat het binnen de mogelijke probleemmarges mag vallen. Apple zal er zeker wat aan willen gaan doen met het komende model, maar nu druk om maken en omgooien zal meer kosten.
Ook al zijn dat er inmiddels 500.000, dan is dat nog een te klein percentage om er als buitenstaander stil bij te blijven staan. Dan is het nog steeds waarschijnlijker dat het binnen de mogelijke probleemmarges mag vallen. Apple zal er zeker wat aan willen gaan doen met het komende model, maar nu druk om maken en omgooien zal meer kosten.
Waarom is de 5s het niet meer waard ? buiten een kleine camera verbetering en groter scherm is ie net hetzelfde als de 6, verschil tussen de A7 en A8 cpu merk je niet eens in dagelijks gebruik.Mizgala28 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:23:
[...]
En dan beweren ze op iCulture dat het wereldwijd MAAR 9 keer gebeurt is.
Ik denk dat ik de 6 maar oversla, wachten tot 7 en hopen dat de design geen dun stukje goedkoop aluminium is, want dun is het en voelt goedkoop aan (vergeleken met de 5S en ouder).
Voorlopig dus nog op Android blijven, ik verkocht de 4 in 2013 omdat ik op de 6 wachtte en de 5S niet wou, maar ik had beter gewoon de 5S kunnen nemen maar nu is het niet waard, wachten dus.
Nuja veel zal ook afhangen of je graag op Android zit ( ik persoonlijk niet ) en voor welke prijs je nog aan een 5s raakt neem ik aan.
Beste tweakers. Ik zit met een groot probleem. Ik heb een iPhone 5S en sinds vandaag een iPhone 6. Alleen krijg ik iedere keer de zelfde kpn sms binnen om het minuut. Wat kan ik hier tegen doen?
5S kwam in 2013 uit, dus hij krijgt nog ongeveer tot volgend jaar updates, ik wil toch echt meteen de nieuwste telefoon in plaats van in half 2017 weer geld neersmijten.Katmi schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:07:
[...]
Waarom is de 5s het niet meer waard ? buiten een kleine camera verbetering en groter scherm is ie net hetzelfde als de 6, verschil tussen de A7 en A8 cpu merk je niet eens in dagelijks gebruik.
Nuja veel zal ook afhangen of je graag op Android zit ( ik persoonlijk niet ) en voor welke prijs je nog aan een 5s raakt neem ik aan.
(Ik slaap namelijk niet op geld)
De 5s krijgt normaal gezien nog 2 grote updates( zogezegd ios 9 en 10) en draait dus nog zeker meer dan 2 jaar op de nieuwste software.Mizgala28 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:58:
[...]
5S kwam in 2013 uit, dus hij krijgt nog ongeveer tot volgend jaar updates, ik wil toch echt meteen de nieuwste telefoon in plaats van in half 2017 weer geld neersmijten.
(Ik slaap namelijk niet op geld)
Hoe snel hij nog zal draaien binnen 2 jaar weet niemand natuurlijk.
2 grote updates, dus dit jaar en volgend, misschien dat hij in 2017 nog iOS 11 krijgt maar dan heb ik liever de nieuwste, heb ik niet na 2 jaar vanaf nu dat de boel trager wordt of dat er functies ontbreken.whistleblazer schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 00:58:
[...]
De 5s krijgt normaal gezien nog 2 grote updates( zogezegd ios 9 en 10) en draait dus nog zeker meer dan 2 jaar op de nieuwste software.
Hoe snel hij nog zal draaien binnen 2 jaar weet niemand natuurlijk.
Als het goed is kun je ergens onder je instellinen de optie service sms uitschakelen. Ik heb het wel eens gehad in het buitenland, ik was als de dood voor extra kosten, maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn.pinokkia schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:12:
Beste tweakers. Ik zit met een groot probleem. Ik heb een iPhone 5S en sinds vandaag een iPhone 6. Alleen krijg ik iedere keer de zelfde kpn sms binnen om het minuut. Wat kan ik hier tegen doen?
Update op de gebogen non-plus 6: Ik heb met apple aan de telefoon gehangen, foto's gestuurd en na aanvankelijke terughoudendheid hebben ze me een nieuw toestel aangeboden. Onder hoge uitzondering, aldus Apple.
[ Voor 16% gewijzigd door Enzo Dizono op 05-02-2015 11:10 ]
Het is altijd met hoge uitzondering natuurlijk, want het komt gewoon vrij weinig voor.
Wat dat betreft moet je in ieder geval niet zomaar opgeven.
Wat dat betreft moet je in ieder geval niet zomaar opgeven.
Klopt inderdaad. Bedankt voor je antwoord.Enzo Dizono schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:08:
[...]
Als het goed is kun je ergens onder je instellinen de optie service sms uitschakelen. Ik heb het wel eens gehad in het buitenland, ik was als de dood voor extra kosten, maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn.
Ik heb een iPhone 6 16GB, die ben ik een maandje aan het gebruiken voor m'n werk, om er wat feel voor te krijgen. We gaan namelijk van Samsung de overstap maken naar iPhone, omdat ik nul ervaring met Apple heb en ik toch verantwoordelijk ben voor eindondersteuning naar onze gebruikers toe, moet ik er ook het een en ander van weten. Na die maand ga ik weer fijn terug naar mijn Oneplus One.
Nu maak ik geen gebruik van iCloud of iCloud Drive (blijft aan 1 stuk door op 'Bijwerken' staan in het menu Instellingen > iCloud).
Ik gebruik dus Dropbox voor camera upload. Een nadeel, ook foto's en video's die ik via Whatsapp ontvang komen in mijn Camera Upload map van Dropbox te staan. Een boel nutteloze junk zit daar tussen, die wil ik er graag uit filteren.
Iemand daar een oplossing voor?
EDIT: Mijn ervaringen met mijn allereerste Apple product na twee weken: Prachtig toestel om te zien, de antenne lijnen vind ik zelfs wel wat hebben. Echter de camera die uitsteekt is een ongelooflijke misser, ik durf te wedden dat Steve nu andersom in z'n graf ligt. Het schuifje om de mobiel op trillen te zetten is leuk, maar als je het toestel met je linkerhand vasthoud (ik ben links) dan is die onmogelijk te bedienen. Het OS voelt lekker vlot aan, ook niet zo vreemd als het OS voor een specifieke telefoon gemaakt is. Dat gaat nu eenmaal niet met Android.
Verder vind ik iOS te beperkt. In mijn ogen lijkt het alsof het gemaakt is voor 1 specifieke manier van werken. Het is gemaakt naar de ideeën en meningen van één persoon. Als je dat niet aanstaat, laat iOS dan maar zitten. Ik vind het mooie aan Android juist dat je het helemaal naar eigen wens aan kunt passen (widgets, grote van iconen, thema's, de mogelijkheid om vanuit iedere applicatie naar je instellingen te kunnen i.p.v. telkens terug te moeten naar je homescreen).
Dat dus, plus dat ik niet begrijp waarom deze telefoon meer dan € 600,- moet kosten.
Waar bijvoorbeeld Samsung wat van kan leren is de manier waarop de iPhone in z'n doosje verpakt zit. Ik heb het doosje volgens mij wel 10x open gemaakt en weer dicht gedaan omdat ik het zo geweldig gedaan vond. Echter, als Apple dit ook zo gedaan had zoals Samsung het nu doet, had het zo € 50,- op de prijs kunnen schelen.
Hier op 't werk (collega van me heeft ook een iPhone 6 om uit te proberen) maakten we de vergelijking met een handschoen.
Android: handschoen met 5 vingers. Hand met 5 vingers, past perfect, past het niet, pas je de handschoen aan.
iPhone: handschoen met 3 vingers. Hand met 5 vingers, moet 2 vingers afhakken om het te laten passen.
Nu maak ik geen gebruik van iCloud of iCloud Drive (blijft aan 1 stuk door op 'Bijwerken' staan in het menu Instellingen > iCloud).
Ik gebruik dus Dropbox voor camera upload. Een nadeel, ook foto's en video's die ik via Whatsapp ontvang komen in mijn Camera Upload map van Dropbox te staan. Een boel nutteloze junk zit daar tussen, die wil ik er graag uit filteren.
EDIT: Mijn ervaringen met mijn allereerste Apple product na twee weken: Prachtig toestel om te zien, de antenne lijnen vind ik zelfs wel wat hebben. Echter de camera die uitsteekt is een ongelooflijke misser, ik durf te wedden dat Steve nu andersom in z'n graf ligt. Het schuifje om de mobiel op trillen te zetten is leuk, maar als je het toestel met je linkerhand vasthoud (ik ben links) dan is die onmogelijk te bedienen. Het OS voelt lekker vlot aan, ook niet zo vreemd als het OS voor een specifieke telefoon gemaakt is. Dat gaat nu eenmaal niet met Android.
Verder vind ik iOS te beperkt. In mijn ogen lijkt het alsof het gemaakt is voor 1 specifieke manier van werken. Het is gemaakt naar de ideeën en meningen van één persoon. Als je dat niet aanstaat, laat iOS dan maar zitten. Ik vind het mooie aan Android juist dat je het helemaal naar eigen wens aan kunt passen (widgets, grote van iconen, thema's, de mogelijkheid om vanuit iedere applicatie naar je instellingen te kunnen i.p.v. telkens terug te moeten naar je homescreen).
Dat dus, plus dat ik niet begrijp waarom deze telefoon meer dan € 600,- moet kosten.
Waar bijvoorbeeld Samsung wat van kan leren is de manier waarop de iPhone in z'n doosje verpakt zit. Ik heb het doosje volgens mij wel 10x open gemaakt en weer dicht gedaan omdat ik het zo geweldig gedaan vond. Echter, als Apple dit ook zo gedaan had zoals Samsung het nu doet, had het zo € 50,- op de prijs kunnen schelen.
Hier op 't werk (collega van me heeft ook een iPhone 6 om uit te proberen) maakten we de vergelijking met een handschoen.
Android: handschoen met 5 vingers. Hand met 5 vingers, past perfect, past het niet, pas je de handschoen aan.
iPhone: handschoen met 3 vingers. Hand met 5 vingers, moet 2 vingers afhakken om het te laten passen.
[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 05-02-2015 15:40 ]
Of in Whatsapp uitzetten dat hij media opslaat, of elke keer zelf handmatig de media naar een andere album verhuizen. Whatsapp voor iOS zet het niet in een aparte album/map zoals op Android.FastFred schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:07:
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Klopt, heb hem ook al in de hand gehad en voelt echt niet zo stevig aan vergeleken met de oudere modellen.. Anders wel een top toestelMizgala28 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:23:
[...]
En dan beweren ze op iCulture dat het wereldwijd MAAR 9 keer gebeurt is.
Ik had dit juist bij de volumeknoppen op mijn iphone 6 (niet de plus)Enzo Dizono schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:22:
[afbeelding]
1 ochtend gebruikt en hij was al gebogen. Enig moment dat ik hem een halve seconde forceerde was toen ik mijn schoenen wilde aandoen.
Vanuit mij een vraag met als doel om jullie meningen te horen zodat het mijn besluitvorming kan ondersteunen:
Ik heb momenteel een Iphone 5 16gb met vodafone Red abbo. Per 15 maart zou ik kunnen verlengen als in 4 maanden voor afloop contract. Het punt is dat mijn iphone 5 het goed doet behalve soms paarse strepen bij maken foto's (echter al 1 maand niet meer gehad). Ik kan er via vodafone inruil €119,- voor krijgen en dan zou ik niets hoeven bijbetalen als ik een iphone 6 64gb zou kiezen. Echter nu dilemma, ik lees veel over dat ook iphone 6 kan buigen. Ik wil absoluut een goede stevige hoes eromheen dus dat zou dan gewn probleem zijn. Zijn er redenen om toch te wachten want per slot van rekening zou het 'maar' 6 maanden wachten zijn voordat de 6s uitkomt en ik nu ook wel eens in de 's-golf' zou willen zitten 😁
Ik heb momenteel een Iphone 5 16gb met vodafone Red abbo. Per 15 maart zou ik kunnen verlengen als in 4 maanden voor afloop contract. Het punt is dat mijn iphone 5 het goed doet behalve soms paarse strepen bij maken foto's (echter al 1 maand niet meer gehad). Ik kan er via vodafone inruil €119,- voor krijgen en dan zou ik niets hoeven bijbetalen als ik een iphone 6 64gb zou kiezen. Echter nu dilemma, ik lees veel over dat ook iphone 6 kan buigen. Ik wil absoluut een goede stevige hoes eromheen dus dat zou dan gewn probleem zijn. Zijn er redenen om toch te wachten want per slot van rekening zou het 'maar' 6 maanden wachten zijn voordat de 6s uitkomt en ik nu ook wel eens in de 's-golf' zou willen zitten 😁
Wow, dat is de slechtste en stomste vergelijking die ik in tijden gehoord heb... Hoop daf er beter over de support nagedacht is die je mag verlenen.FastFred schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:07:
Hij noemt het nadeel van iOS, jij noemt het voordeel.Bigg Balls schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:44:
[...]
Wow, dat is de slechtste en stomste vergelijking die ik in tijden gehoord heb... Hoop daf er beter over de support nagedacht is die je mag verlenen.
Let op je woorden.
[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 07-02-2015 16:48 ]
Let een beetje op je woorden.
[ Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 07-02-2015 16:37 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Pardon? Juist ja, weer eentje die niet helemaal nadenkt voor die reageert, er is een verschil tussen zeiken en nadelen/voordelen aangeven.
Heb jij ooit een Android gehad? Ik heb nu Android en daarvoor jarenlang iOS en beide hebben voor en nadelen, en eerlijk gezegd vind ik dat alleen mensen die beide hebben gebruikt en echt een eerlijke mening hebben (geen fanboys of merkgebonden mensen) iets mogen zeggen, helaas zijn daar er heel weinig van.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 07-02-2015 16:39 ]
Niet in whatsappgroepen gaat zitten waar mensen constant ontzettend grappige plaatjes en filmpjes rondsturen lijkt me de beste remedieFastFred schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:07:
Kende je hem persoonlijk zo goed dan?EDIT: Mijn ervaringen met mijn allereerste Apple product na twee weken: Prachtig toestel om te zien, de antenne lijnen vind ik zelfs wel wat hebben. Echter de camera die uitsteekt is een ongelooflijke misser, ik durf te wedden dat Steve nu andersom in z'n graf ligt.
Ik hou m'n telefoon ook altijd met m'n linkerhand vast maar kan met m'n duim prima het schuifje bedienenHet schuifje om de mobiel op trillen te zetten is leuk, maar als je het toestel met je linkerhand vasthoud (ik ben links) dan is die onmogelijk te bedienen.
Wat onhandig is aan de 6 is dat de powerknop op dezelfde hoogte zit als de volumeknoppen, waardoor je ze soms tegelijk indrukt.
Opschmuck dus die er voor zorgt dat deze telefoons vaak uitermate traag zijn. Handig johHet OS voelt lekker vlot aan, ook niet zo vreemd als het OS voor een specifieke telefoon gemaakt is. Dat gaat nu eenmaal niet met Android.
Tja zo werkt het wel vaker als je overstapt op een nieuw systeem. Als je een Windows pc wilt gebruiken alsof het Ubuntu is loop je ook tegen muren aan. Dan kan je eigenwijs willen dat het net zo werkt als Ubuntu, maar het is nou eenmaal een ander systeem. Dus of je moet je daarvoor open stellen en je hier en daar aanpassen. Of je bonkt keihard met je hoofd tegen die muren aan, keer op keer.Dat dus, plus dat ik niet begrijp waarom deze telefoon meer dan € 600,- moet kosten.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
@hierboven, aanpassen van je telefoon maakt hem alleen traag als je niet weet wat je doet, zo installeerde ik vaak vroeger bij mensen op Samsung telefoons dat ze een andere launcher hadden die sneller was, of een andere widgets instelde omdat de standard niet goed was.
Nou was dat vroeger zo, Samsung leert bij de duurdere toestellen van hun fouten, maar of het nou Android, ios, Windows phone, Windows, OSX of Ubuntu is, zelf naar wens aanpassen is altijd een goed iets zolang je maar weet wat je doet.
En voor de rest, laten we deze absurde discussie stoppen want het heeft absoluut geen enkele toevoeging hier.
Nou was dat vroeger zo, Samsung leert bij de duurdere toestellen van hun fouten, maar of het nou Android, ios, Windows phone, Windows, OSX of Ubuntu is, zelf naar wens aanpassen is altijd een goed iets zolang je maar weet wat je doet.
En voor de rest, laten we deze absurde discussie stoppen want het heeft absoluut geen enkele toevoeging hier.
[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 07-02-2015 11:08 ]
Zo gaan we niet met elkaar om.
[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 07-02-2015 16:37 ]
*knip*
[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 07-02-2015 16:40 ]
Het topic is weer wat opgeschoond. De volgende keer graag niet reageren, als iemand de grens over gaat. Even rustig ademhalen en een topic report aanmaken. Anders loopt het helemaal uit de hand
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Sorry Mizgala28

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 07-02-2015 17:52 ]
Is goed, voor de rest gooien we zand erover
offtopic:
Discussie Android vs iOS is zinloos.
Heb beide en beide hebben voor en nadelen. De perfecte telefoon bestaat niet omdat iedereen andere wensen heeft.
Ik zou ook het liefst een mix van beide zien maar dat kan niet altijd, hoewel ik wel merk dat het steeds meer naar elkaar toe komt.
Wat maakt het uit wat voor telefoon je hebt. Als jij er maar tevreden mee bent.
Je kunt wel discussiëren maar het brengt je geen steek verder. Google of Apple gaan heus niet hun besturingssysteem aanpassen.
Neem het zoals het is en wees tevreden met je luxeprobleem.
Discussie Android vs iOS is zinloos.
Heb beide en beide hebben voor en nadelen. De perfecte telefoon bestaat niet omdat iedereen andere wensen heeft.
Ik zou ook het liefst een mix van beide zien maar dat kan niet altijd, hoewel ik wel merk dat het steeds meer naar elkaar toe komt.
Wat maakt het uit wat voor telefoon je hebt. Als jij er maar tevreden mee bent.
Je kunt wel discussiëren maar het brengt je geen steek verder. Google of Apple gaan heus niet hun besturingssysteem aanpassen.
Neem het zoals het is en wees tevreden met je luxeprobleem.
Helemaal mee eens. Ik kon me best vinden in zijn verhaal. Ben ook tijdje overgestapt geweest naar Android en op sommige punten, voornamelijk dat het persoonsgebonden is kon ik me vinden. Tot ik de onderste vergelijking las. Toen had ik echt iets van wtf?Bigg Balls schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:44:
[...]
Wow, dat is de slechtste en stomste vergelijking die ik in tijden gehoord heb... Hoop daf er beter over de support nagedacht is die je mag verlenen.
Ik ben heel blij dat ik na 2 jaar weer terug ben gegaan naar iOs/iPhone. En wel om de volgende redenen:
- Videoweergave op sites en in apps is seamless
- Samenwerking met mijn carkit (Volkswagen) is 10x beter
- Samenwerking met mijn home theatre is 10x beter
- Fotokwaliteit
- Voor mij persoonlijk 100x efficiëntere workflows qua instellingen en omtrent delen van bestanden en informatie
- Snelheid
- Toetsenbord
there's no tweak without the tweaker
Noem mij eens 1 voordeel van het iOS toetsenbord in vergelijking met anderen? Ben ik oprecht benieuwd naar. Voor ieder speciaal teken of cijfertje moet ik naar een andere toetsenbord weergave, ben continue bezig met switchen, zoals dat op een Nokia E71/E72 ook was, 6 jaar geleden ofzo.virtualJac schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:04:
• Toetsenbord
Kortom, voor mij een verademing. Ook al zal niet iedereen het hiermee eens zijn.
De snelheid van het toestel in het algemeen is gewoon erg goed, het besturingssysteem is gebouwd om optimaal gebruik te maken van de hardware, wat je bij Android gewoon mist omdat iedere fabrikant andere hardware gebruikt en het OS op zijn manier aanpast. Instellingen zijn vaak ook op logische plekken te vinden, waar het bij Android soms nog zoeken is. Camera van de iPhone, ook om te filmen, vind ik geweldig, prachtige kwaliteit.
Echter camera upload van Dropbox werkt gewoon niet, foto's die ik zaterdag gemaakt had, had ik gisteravond pas op Dropbox staan (en dat pas nadat ik Dropbox handmatig gestart had), internetverbinding is bij vlagen gewoon traag, ook via WiFi en ook als ik naast het accespoint zit. Een Youtube filmpje starten ging een paar keer zo traag dat ik het filmpje sneller kon kijken door mijn Oneplus te starten en hetzelfde filmpje te laden.
[ Voor 49% gewijzigd door FastFred op 10-02-2015 10:46 ]
Er zit geen voordeel in het toetsenbord van IOS, wat dat betreft hadden ze beter kunnen kijken naar het toetsenbord van BB10, of in ieder geval er voor zorgen dat het ding herkent in wat voor taal ik typ ! want dat switchen wordt ik wel een beetje moedeloos van, is vast wel een app voor maar dat wil ik dus niet.
Samsung Flip 7
Sorry, stond er een beetje scheef. Ik bedoel meer het touch screen, waardoor ik 100x minder typfouten maak tijdens het typen. Had op mijn Samsung Swiftkey. De alternatieve toetsen zitten daar wel iets gunstiger, maar maakte alsnog meer typfouten.FastFred schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:26:
[...]
Noem mij eens 1 voordeel van het iOS toetsenbord in vergelijking met anderen? Ben ik oprecht benieuwd naar. Voor ieder speciaal teken of cijfertje moet ik naar een andere toetsenbord weergave, ben continue bezig met switchen, zoals dat op een Nokia E71/E72 ook was, 6 jaar geleden ofzo.
De snelheid van het toestel in het algemeen is gewoon erg goed, het besturingssysteem is gebouwd om optimaal gebruik te maken van de hardware, wat je bij Android gewoon mist omdat iedere fabrikant andere hardware gebruikt en het OS op zijn manier aanpast. Instellingen zijn vaak ook op logische plekken te vinden, waar het bij Android soms nog zoeken is. Camera van de iPhone, ook om te filmen, vind ik geweldig, prachtige kwaliteit.
Echter camera upload van Dropbox werkt gewoon niet, foto's die ik zaterdag gemaakt had, had ik gisteravond pas op Dropbox staan (en dat pas nadat ik Dropbox handmatig gestart had), internetverbinding is bij vlagen gewoon traag, ook via WiFi en ook als ik naast het accespoint zit. Een Youtube filmpje starten ging een paar keer zo traag dat ik het filmpje sneller kon kijken door mijn Oneplus te starten en hetzelfde filmpje te laden.
Heb jij dikkere vingers of zo? Ik bedoel ik kan op iedere telefoon typen zonder fouten, ook op kleinere dan de iPhone 5S of 6.virtualJac schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:10:
[...]
Sorry, stond er een beetje scheef. Ik bedoel meer het touch screen, waardoor ik 100x minder typfouten maak tijdens het typen. Had op mijn Samsung Swiftkey. De alternatieve toetsen zitten daar wel iets gunstiger, maar maakte alsnog meer typfouten.
iPhone toetsenbord is niet echt plezierig om mee te werken. Heb ook al SwiftKey geprobeerd maar die is nog lang niet wat het moet zijn.
Nee het Android SwiftKey toetsenbord is een stuk beter. Ook het Samsung standaard toetsenbord is beter.
Moet nu te vaak wisselen tussen toetsenbord om een cijfer of speciaal teken te typen, waarom!
Ook de voorspelling is gewoon slecht.
Maar ach, alles went.
Nee het Android SwiftKey toetsenbord is een stuk beter. Ook het Samsung standaard toetsenbord is beter.
Moet nu te vaak wisselen tussen toetsenbord om een cijfer of speciaal teken te typen, waarom!
Maar ach, alles went.
[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 10-02-2015 21:57 ]
Ik vind zelf beide Apple toetsenbord en Google toetsenbord (op android) fijn, maar ik moet wel toegevn dat de woord voorspelling bij iOS om te huilen is, echter daartegen werkt spraak beter dan bij Google.Garret1410 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:54:
iPhone toetsenbord is niet echt plezierig om mee te werken. Heb ook al SwiftKey geprobeerd maar die is nog lang niet wat het moet zijn.
Maar ach, alles went.
Ik heb grote handen. En ik gebruik geen auto-correct of voorspelling, dus wil woorden graag in 1x goed typen. Bij Swiftkey gebruikte ik dit alles wel, omdat ieder woord zo'n beetje verkeerd gespeld werdMizgala28 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:17:
[...]
Heb jij dikkere vingers of zo? Ik bedoel ik kan op iedere telefoon typen zonder fouten, ook op kleinere dan de iPhone 5S of 6.
edit: En ik KAN ook op iedere telefoon foutloos typen... alleen op de iPhone veel en veel sneller.
[ Voor 7% gewijzigd door virtualJac op 11-02-2015 11:56 ]
Bijna 2 weken had een collega mijn telefoon gemold door er een sleutelbos op te laten landen. Ik heb hem toen opgestuurd naar Dynafix met de gedachte dat het 1 grote ramp zou worden.
Voor het weekend al te horen gekregen dat ze 'm niet kunnen repareren maar omruilen. Zojuist het andere toestel gekregen en het is een perfect toestel. Geen idee of het een nieuwe of refurbished is, wat ik wel weet is dat ie er als nieuw uitziet.
Is de hele reparatie met Dynafix toch nog goed afgelopen...
Voor het weekend al te horen gekregen dat ze 'm niet kunnen repareren maar omruilen. Zojuist het andere toestel gekregen en het is een perfect toestel. Geen idee of het een nieuwe of refurbished is, wat ik wel weet is dat ie er als nieuw uitziet.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Denk dat je een van de weinige bent waar het in één keer goed gaatMazeWing schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:37:
Bijna 2 weken had een collega mijn telefoon gemold door er een sleutelbos op te laten landen. Ik heb hem toen opgestuurd naar Dynafix met de gedachte dat het 1 grote ramp zou worden.
Ik heb de iPhone 6 al enige tijd maar merkte laatst opdat hij in de rechter boven- en onderhoek begint te vervagen. Nu heb ik de telefoon wel eens laten vallen

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Ik heb een iPhone 6 (64GB), met nieuwste software erop, gisteravond had ik gewoon een springboard restart
. Ik merk ook dat een aantal apps weleens crashen bij openen, (whatsapp(sinds Facebook overname) is echt gewoon k*t de laatste tijd). Merken jullie dat er crashes voorkomen ed.?
ontdekte zaterdag dat er op mijn 6Plus een zwart plekje op foto's verscheen. Dit plekje was ook te zien op de preview. Lens gekuist maar het probleem bleef. Onmiddellijk een afspraak gemaakt met de apple store voor maandag ochtend. Binnen en buiten binnen 15 minuten met een "nieuwe" telefoon. Toen ik daar was merkte de kerel aan de Genius Bar ook op dat mijn silicone Apple hoes aan 1 hoekje wat slijtage had ... nieuwe hoes er ook bij.
Heerlijke service.
Heerlijke service.
Gisteren een Iphone 6 gekregen van de zaak. Nu wil ik ermee dmv bluetooth verbinden met mijn MBP 13" mid 2012, lukt dit niet. Er zit IOS 8.1.3 op. Meerdere mensen die hier last van hebben?
Dubbele postXmoo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:54:
Gisteren een Iphone 6 gekregen van de zaak. Nu wil ik ermee dmv bluetooth verbinden met mijn MBP 13" mid 2012, lukt dit niet. Er zit IOS 8.1.3 op. Meerdere mensen die hier last van hebben?
Maar nee, hier kon ik laatst toen ik het probeerde gewoon verbinden met mijn rMBP. iPhone zit wel op 8.1 wegens jailbreak.
Ik wil zowel voor mijn iPhone 5 als mijn 6 naar de winkel maar het zit niet echt in de buurtboosterbosch schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:28:
ontdekte zaterdag dat er op mijn 6Plus een zwart plekje op foto's verscheen. Dit plekje was ook te zien op de preview. Lens gekuist maar het probleem bleef. Onmiddellijk een afspraak gemaakt met de apple store voor maandag ochtend. Binnen en buiten binnen 15 minuten met een "nieuwe" telefoon. Toen ik daar was merkte de kerel aan de Genius Bar ook op dat mijn silicone Apple hoes aan 1 hoekje wat slijtage had ... nieuwe hoes er ook bij.
Heerlijke service.

Momenteel kan ik ook niet even een paar uur gaan reizen
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
AppleCare+ gekocht?boosterbosch schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:28:
Heerlijke service.
nee standaard garantie en zelfs niet bij de apple store gekocht.
Heb je hem gejailbreakt? Toen ik de mijne had gejailbreakt had ik ook last van crashes. BIj een nieuwe iOS update is de jailbreak ongedaan gemaakt en heb ik nergens meer last van.Tweaker010 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:21:
Ik heb een iPhone 6 (64GB), met nieuwste software erop, gisteravond had ik gewoon een springboard restart. Ik merk ook dat een aantal apps weleens crashen bij openen, (whatsapp(sinds Facebook overname) is echt gewoon k*t de laatste tijd). Merken jullie dat er crashes voorkomen ed.?
Heb je het verversen op de achtergrond aan staan bij Dropbox? Bij mij staan de foto's gewoon in Carousel als ik de App open, geupload en al.FastFred schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:26:
[...]
Jup, kwam daar vanmiddag achter dat die uit stondDwightKSchrute schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:09:
[...]
Heb je het verversen op de achtergrond aan staan bij Dropbox? Bij mij staan de foto's gewoon in Carousel als ik de App open, geupload en al.

Het rare is wel dat het in het begin wel gewerkt heeft zonder dat 'verversen op achtergrond' aan stond
[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 11-02-2015 20:57 ]
Geen jailbreak nee. Best raar dat hij crasht danNitai schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:48:
[...]
Heb je hem gejailbreakt? Toen ik de mijne had gejailbreakt had ik ook last van crashes. BIj een nieuwe iOS update is de jailbreak ongedaan gemaakt en heb ik nergens meer last van.
Heb je een oudere backup terug gezet toen je naar deze nieuwe iPhone ging? Anders een full restore doen en kijken of dat helpt. Mocht dat niet helpen, dan zou ik even met Apple bellen.Tweaker010 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:17:
[...]
Geen jailbreak nee. Best raar dat hij crasht dan
Heb hem inderdaad wel van een oudere Backup teruggezet. Is dat een probleem?Nitai schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:36:
[...]
Heb je een oudere backup terug gezet toen je naar deze nieuwe iPhone ging? Anders een full restore doen en kijken of dat helpt. Mocht dat niet helpen, dan zou ik even met Apple bellen.
ik kan binnenkort verlengen bij vodafone en neem dan de 64 iphone 6. Wat is dan het voordeel van apple care ten opzichte van de standaard garantie? Volgens mij is het toch zo dat ik eventueel ook gewoon naar een apple store kan voor garantie of moet dat beslist dan via vodafone?
Het 1e jaar kan je rechtstreeks naar Apple
Mijn boefje is liev!
Of in de Apple Store verlengen heb je twee jaar
Plus met applecare plus mag je twee incidenten claimen... dus laat hem tweemaal kapot vallen en dan krijg je twemaal een nieuwe !
MuziekLiefhebbert
Met eigen risico van €69 en je krijgt een refurb (die niet van nieuw te onderscheiden is overigens, maar moet wel ff gezegd worden
)
Ik was te laat met Apple Care+ afsluiten. Kan alleen de eerste 60 dagen. Glad vergeten.
Ik was te laat met Apple Care+ afsluiten. Kan alleen de eerste 60 dagen. Glad vergeten.
Ik sta in dubio momenteel...
Bijna drie weken geleden is mijn 5s gesneuveld tijdens een verkeersongeval (van mijn fiets gereden door een scooter, welke door is gereden) en mijn verzekering vergoed de huidige aankoop waarde van mijn 5s (een 32gb SG). Ik was dik tevreden met de 5s echter "met een bijdrage" kan ik een 6 (64gb uiteraard) halen. Ik heb een Sim-Ohly abonnement welke tot 10-15 loopt maar upgraden omwille de "nieuwigheid" doe ik eigenlijk niet.
Voor mij is de 6 weinig extra's op de .7" en NFC na. Met zicht op de toekomst lijkt een 6 mij wel een betere keuze maar in hoeverre twijfel ik nog. Veel accessoires voor mijn 5s die komen te vervallen heb ik niet, mijn vriendin gebruikt deze gewoon verder met haar 5. Hooguit een autohouder voor navigatie die ik nieuw moet aanschaffen en een nieuwe case (welke ook gesneuveld is helaas).
Voordelen:
- +0,7"
- NFC
- Gebruikelijke snelheid updates
- iets betere accuduur (naar het schijnt)
Nadelen:
- Prijziger
- "Gevoeliger voor schade" ??
- Nieuwe autohouder.
Wat zouden jullie doen?
Bijna drie weken geleden is mijn 5s gesneuveld tijdens een verkeersongeval (van mijn fiets gereden door een scooter, welke door is gereden) en mijn verzekering vergoed de huidige aankoop waarde van mijn 5s (een 32gb SG). Ik was dik tevreden met de 5s echter "met een bijdrage" kan ik een 6 (64gb uiteraard) halen. Ik heb een Sim-Ohly abonnement welke tot 10-15 loopt maar upgraden omwille de "nieuwigheid" doe ik eigenlijk niet.
Voor mij is de 6 weinig extra's op de .7" en NFC na. Met zicht op de toekomst lijkt een 6 mij wel een betere keuze maar in hoeverre twijfel ik nog. Veel accessoires voor mijn 5s die komen te vervallen heb ik niet, mijn vriendin gebruikt deze gewoon verder met haar 5. Hooguit een autohouder voor navigatie die ik nieuw moet aanschaffen en een nieuwe case (welke ook gesneuveld is helaas).
Voordelen:
- +0,7"
- NFC
- Gebruikelijke snelheid updates
- iets betere accuduur (naar het schijnt)
Nadelen:
- Prijziger
- "Gevoeliger voor schade" ??
- Nieuwe autohouder.
Wat zouden jullie doen?
Maar wel toegeven dat de 6 minder stevig is en goedkoper (de aluminium) aanvoelt dan de 5S.deBennie schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 21:41:
Voor de 6 gaan. 100% zeker.
Haters gonna hate, helaas klopt dat wel.
Shit, ik merk ineens op dat als ik rechtsonder op mijn iPhone 6 druk er speling op zit. Dus het gedeelte waar de home knop zit en ook de rechtse rand van onder naar boven. Heb hem sinds september via typhone. Mijn vraag is: wat kan ik hiermee doen? Ik vind het vrij storend namelijk.
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Die ervaring heb ik niet.Mizgala28 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:17:
[...]
Maar wel toegeven dat de 6 minder stevig is en goedkoper (de aluminium) aanvoelt dan de 5S.
Haters gonna hate, helaas klopt dat wel.
De 6 is in mijn ogen eerder een stap vooruit.
Heb inmiddels contact gehad met typhone. Ik moet mijn iPhone ter reparatie op laten sturen, of laten ophalen door apple. Nu ben ik via de apple website alles aan het invullen, maar ik kan nergens vinden wat de kosten zijn voor het ophalen, repareren en terugbrengen van het toestel. Heb ook gegoogled maar kan niks vinden. Hopelijk kan iemand mij wat vertellen. Bedankt alvast.cv8x schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:28:
Shit, ik merk ineens op dat als ik rechtsonder op mijn iPhone 6 druk er speling op zit. Dus het gedeelte waar de home knop zit en ook de rechtse rand van onder naar boven. Heb hem sinds september via typhone. Mijn vraag is: wat kan ik hiermee doen? Ik vind het vrij storend namelijk.
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Dat is kosteloos in mijn ervaring, je krijgt een ups label toegezonden en hiermee maak je een afhaal afspraak.
Alhoewel het doorgaans sneller is dit rechtstreek met Apple te regelen mag Typhone je natuurlijk niet zomaar doorsturen naar de fabrikant; zij moeten dit voor je oplossen.
Alhoewel het doorgaans sneller is dit rechtstreek met Apple te regelen mag Typhone je natuurlijk niet zomaar doorsturen naar de fabrikant; zij moeten dit voor je oplossen.
Dank voor je reactie ijscobar. Krijg ik ook een vervangend toestel dat jij weet?
Je hebt geen recht op vervangend toestel, alleen op reparatie.
ok bedankt voor de info.
Nope, je hebt geen recht op vervanging noch op reparatie. Het enige waar je recht op hebt is een werkend apparaat. Hoe de verkoper dat regelt is zijn probleem, meestal kiest hij voor reparatie want dat is de goedkoopste optie.SidewalkSuper schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:27:
Ik merkte sinds kort dat er stof achter de cameralens zat van mijn iPhone 5. Op de foto's zag ik vage vlekken en "lijntjes". Ik heb even gebeld met Apple en die zeiden mij dat dat onder garantie ging hersteld worden als ik hen het toestel kon bezorgen. Vervolgens heb ik mijn iPhone 5 terug naar Vanden Borre (winkelketen hier in België waar de iPhone gekocht is) gebracht. Ik kreeg zonder aarzelen een vervangtoestel mee: een Samsung Galaxy Alpha. Daarmee kan ik gerust 1 à 2 weken overleven.SidewalkSuper schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:27:
Opmerking: het vervangtoestel krijg ik van Vanden Borre, niet van Apple. Maar afhankelijk waar je je iPhone gekocht hebt zul je betere of slechtere service krijgen vermoed ik. Ik ben er iig blij mee.
En om terug ontopic over iPhone 6 te praten: ik ben sinds gisteren dan ook de trotse eigenaar van een iPhone 6, het space grey 64 GB model. Tegen dat mijn iPhone 5 hersteld is, of dat ik een refurbished iPhone 5 terug gekregen heb, zet ik die te koop. Ik vond 16 net te weinig voor m'n iPhone 6 maar 64 lijkt mij dan weer veel. Ik hoop dat Apple voor hun iPhone 6S of 7 een basismodel voorziet met 32 GB. Komende van een iPhone 5 is het even wennen aan de grootte van het scherm, ook al heb ik een week met een Galaxy Alpha rond gelopen die even groot is. Niks dan lof tot nu toe.
Ik had hetzelfde probleem alleen op een andere plek. ben naar de apple store in haarlem geweest waar ze het weer 'vastgeklikt' hebben. echter kwam het na een week weer los. Same story en 15 min later nieuwe telefoon gehadcv8x schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:29:
[...]
Heb inmiddels contact gehad met typhone. Ik moet mijn iPhone ter reparatie op laten sturen, of laten ophalen door apple. Nu ben ik via de apple website alles aan het invullen, maar ik kan nergens vinden wat de kosten zijn voor het ophalen, repareren en terugbrengen van het toestel. Heb ook gegoogled maar kan niks vinden. Hopelijk kan iemand mij wat vertellen. Bedankt alvast.
Ik heb mijn iphone al een hele tijd en werkt perfect. Nu heb ik rechts onder naast de home button. Een klik gevoel als ik wat druk op het zwarte gedeelte. Me iphone heeft nog niet gevallen en word altijd gebruikt in zen hoesje. Zou dit onder garantie vallen en/of hebben er hier nog dit probleem. Als je rechts beneden drukt hoor je een klik en heb je het gevoel ook.
Maak bij de Genius bar een afspraak en ze repareren dit kosteloos of vervangen kosteloos je toestel. Zo is het bij mij ook gegaan.Stijnb_ schreef op zondag 15 februari 2015 @ 17:33:
Ik heb mijn iphone al een hele tijd en werkt perfect. Nu heb ik rechts onder naast de home button. Een klik gevoel als ik wat druk op het zwarte gedeelte. Me iphone heeft nog niet gevallen en word altijd gebruikt in zen hoesje. Zou dit onder garantie vallen en/of hebben er hier nog dit probleem. Als je rechts beneden drukt hoor je een klik en heb je het gevoel ook.
PSN: Finally_Chris
Heb hem gekocht in de online store. Woon in belgië kan in dan gewoon binnen lopen in een premium resseler?CR1691 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:49:
[...]
Maak bij de Genius bar een afspraak en ze repareren dit kosteloos of vervangen kosteloos je toestel. Zo is het bij mij ook gegaan.
Online of fysiek maakt geen verschil. Voor het omwisselen van je telefoon kun je alleen bij Apple zelf terecht.Stijnb_ schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:32:
[...]
Heb hem gekocht in de online store. Woon in belgië kan in dan gewoon binnen lopen in een premium resseler?
PSN: Finally_Chris
Ik heb vorige week mijn iPhone 6 gekocht. Op eBay staan veel advertenties Apple Care voor de halve prijs. Is het daadwerkelijk mogelijk om alsnog tegen korting Apple Care te kopen?
tot 60 dagen na aankoop dacht ikchronoz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:40:
Ik heb vorige week mijn iPhone 6 gekocht. Op eBay staan veel advertenties Apple Care voor de halve prijs. Is het daadwerkelijk mogelijk om alsnog tegen korting Apple Care te kopen?
Dat is Apple Care en wat je bij Apple kan kopen is Apple Care+. Bij de Apple Care+ krijg je een soort van verzekering. Lees je even in.chronoz schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:40:
Twee weken geleden een iPhone 6 gekocht en mijn 5 verkocht, mijn 5 werkte prima op de laatste versie van iOS 8.x.x die erop draaide mijn 6 op iOS 8.1.3 vertoont echter veel fouten. Ik maakte een kopie van mijn 5 en installeerde deze op mijn 6, de kopie via iTunes werkte al vanaf het begin niet helemaal lekker het haperde een beetje dus besloten om een clean install te doen, de telefoon geconfigureerd als nieuwe telefoon en mijn apps en de rest gedownload de haperingen zijn gelukkig verdwenen maar heb nog steeds een lijstje aan fouten.
1) Overal behalve op het toegangsscherm heb ik last van het volgende, ik zit bijvoorbeeld in een app en laat mijn duim rusten op de homeknop of beweeg hem er even overheen dan krijg ik een grijze vlakte boven mijn scherm ik heb dan een grijze vlakte die 30% van mijn scherm inneemt.
Foto:
2) De WiFi verbinding valt soms helemaal weg, dit doet hij spontaan soms of als hij 2 uur stand by staat er is niet echt een patroon in de vinden wanneer hij dit doet. Hij schakelt niet over op 3G/4G mails komen niet meer binnen en apps laad hij niet meer als je ze opent. Probleem verdwijnt als ik mijn WiFi schakelaar uit schakel en weer aan. Dan werkt het weer voorlopig. Heeft niet te maken met de grenzen van het WiFi netwerk hij zit in ruime dekking dan.
3) Berichtgeving van apps vertoont ook mankementen bijvoorbeeld de NOS, bij instellingen -> berichtgeving kan hij de app hem niet vinden, hij kon hem ook niet vinden als in bij instelling omlaag scrollde echter staat hij er sinds twee dagen weer bij en kan ik enkel daar een knopje bedienen voor het gebruik van mobiele data wat voorheen op mijn 5 volgens mij ook zo was. Ik krijg nu geen notificaties binnen van de NOS bij instelling in de app zelf kan ik een schakelaar bedienen van notificaties deze doet echter niets bij mij waarmee ik hem terug krijg in het berichtencentrum.
4) Het selecteren van tekst in safari gaat ook niet meer zoals het ooit ging, het is zeer moeilijk om het stuk te selecteren wat ik wil en dat te kopiëren erg buggy op alle websites last van.
Indien iemand een oplossing weet van een van mijn punten hierboven hoor ik het graag.
1) Overal behalve op het toegangsscherm heb ik last van het volgende, ik zit bijvoorbeeld in een app en laat mijn duim rusten op de homeknop of beweeg hem er even overheen dan krijg ik een grijze vlakte boven mijn scherm ik heb dan een grijze vlakte die 30% van mijn scherm inneemt.
Foto:

2) De WiFi verbinding valt soms helemaal weg, dit doet hij spontaan soms of als hij 2 uur stand by staat er is niet echt een patroon in de vinden wanneer hij dit doet. Hij schakelt niet over op 3G/4G mails komen niet meer binnen en apps laad hij niet meer als je ze opent. Probleem verdwijnt als ik mijn WiFi schakelaar uit schakel en weer aan. Dan werkt het weer voorlopig. Heeft niet te maken met de grenzen van het WiFi netwerk hij zit in ruime dekking dan.
3) Berichtgeving van apps vertoont ook mankementen bijvoorbeeld de NOS, bij instellingen -> berichtgeving kan hij de app hem niet vinden, hij kon hem ook niet vinden als in bij instelling omlaag scrollde echter staat hij er sinds twee dagen weer bij en kan ik enkel daar een knopje bedienen voor het gebruik van mobiele data wat voorheen op mijn 5 volgens mij ook zo was. Ik krijg nu geen notificaties binnen van de NOS bij instelling in de app zelf kan ik een schakelaar bedienen van notificaties deze doet echter niets bij mij waarmee ik hem terug krijg in het berichtencentrum.
4) Het selecteren van tekst in safari gaat ook niet meer zoals het ooit ging, het is zeer moeilijk om het stuk te selecteren wat ik wil en dat te kopiëren erg buggy op alle websites last van.
Indien iemand een oplossing weet van een van mijn punten hierboven hoor ik het graag.
Punt 1 het reachability en is een feature: double tap op de homeknop en het scherm zakt naar beneden zodat je met je duim knoppen en linkjes die bovenaan staan kunt bereiken.
https://gigaom.com/2014/0...one-6-and-6-plus-feature/
https://gigaom.com/2014/0...one-6-and-6-plus-feature/
Bij-Dennis- schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:50:
Instellingen > Berichtgeving
zie je bovenin een rijtje met 'Inbegrepen' en daaronder een rijtje met 'Niet inbegrepen'. Kijk je wel bij beide? Ik zie daar namelijk gewoon de NOS-app staan en als ik hem aanvink kan ik berichtgeving instellen.
Het knopje van mobiele data zie ik alleen bij:
Instellingen > Mobiel netwerk (naar beneden scrollen)
Die hoort niet onder Berichtgeving te zitten.
Kun je omschrijven hoe je een stuk tekst probeert te selecteren?4) Het selecteren van tekst in safari gaat ook niet meer zoals het ooit ging, het is zeer moeilijk om het stuk te selecteren wat ik wil en dat te kopiëren erg buggy op alle websites last van.
...less is more
Ik heb bij beide gekeken en daar staat hij niet. Het knopje van mobiele data zie ik ook op de manier hoe jij hem ziet, echter kwam deze pas een paar dagen geleden ineens tevoorschijn vandaar mijn vermelding erover. (Inmiddels draait mijn clean install al bijna twee weken)
m.b.t. tekst selecteren en kopiëren ervan heb ik meerdere berichten gelezen van mensen waar bij dit niet helemaal lekker werkt, het is moeilijk om het stuk dat je wilt goed te selecteren. Ik ben even het topic en de berichten erover even kwijt, was wel op tweakers.net indien ik deze weer zie zal ik de link wel toevoegen in deze post.
m.b.t. tekst selecteren en kopiëren ervan heb ik meerdere berichten gelezen van mensen waar bij dit niet helemaal lekker werkt, het is moeilijk om het stuk dat je wilt goed te selecteren. Ik ben even het topic en de berichten erover even kwijt, was wel op tweakers.net indien ik deze weer zie zal ik de link wel toevoegen in deze post.
Het moeilijk selecteren van tekst kan inderdaad voorkomen. Heb ik ook bij sommige webpagina's. Op tweakers.net artikelen en reacties heb ik dat dan weer niet. Dan is het heel makkelijk.
Voornaamste is dat je de touch op de tekst lang moet laten duren, totdat je het vergrootglas krijgt. Ook bij het uitbreiden moet je de grenzen lang ingedrukthouden en dan pas verslepen.
Maar goed, sommige websites zijn inderdaad lastig en dan kopieert hij de hele blok ipv een woord en is het bijna onmogelijk om 1 woord of link te kopieren.
Voornaamste is dat je de touch op de tekst lang moet laten duren, totdat je het vergrootglas krijgt. Ook bij het uitbreiden moet je de grenzen lang ingedrukthouden en dan pas verslepen.
Maar goed, sommige websites zijn inderdaad lastig en dan kopieert hij de hele blok ipv een woord en is het bijna onmogelijk om 1 woord of link te kopieren.
Kom er net achter dat ik helemaal geen Itunes op met 6+ heb staan.....ik neem aan niemand met ios 8......
Hoe kan ik nu muziek kopen op de Iphone (en niet op de PC met Itunes)
Alvast bedankt
Alvast bedankt
PSN: IXI_BUDDHA_IXI
iTunes Store zit gewoon bij de apps "out of the box " Paars icoontje. Of bedoelde jij wat anders?Buddha_ schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:04:
Kom er net achter dat ik helemaal geen Itunes op met 6+ heb staan.....ik neem aan niemand met ios 8......
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 17-02-2015 12:11 ]
Heel maf dat ik de Itunes Store niet op me Iphone kan vinden.......en ook nergens te downloaden....volgens mij doe ik iets goed fout!!
Standaard staat hij op je homescreen. Heb je hem misschien naar een andere map verplaatst?Buddha_ schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:17:
Heel maf dat ik de Itunes Store niet op me Iphone kan vinden.......en ook nergens te downloaden....volgens mij doe ik iets goed fout!!
Probeer is te zoeken op je iPone? ( op je home screen naar beneden vegen, dan komt de zoekbalk naar voren en tik daar Itunes store in ).
Met zoeken kan de Iphone ook niets vinden van Itunes.......
In de App store kan ik Itunes niet downloaden....misschien een instelling ofzo?
Het heet ook niet iTunes maar iTunes store..(net zoals de App Store)Buddha_ schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:24:
Met zoeken kan de Iphone ook niets vinden van Itunes.......
iTunes zelf staat als het goed is op je pc.
En misschien staat ie ergens in een mapje?
Power to the beat.
Restoren van je iPhone via Itunes for Windows/Mac?
http://support.apple.com/en-gb/HT204204
Default zou hij er op moeten staan. Bij mij op de eerste pagina in de map Extra's.
http://support.apple.com/en-gb/HT204204
Default zou hij er op moeten staan. Bij mij op de eerste pagina in de map Extra's.
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.