Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik ben van een 4S naar een 6 gegaan, maar ben erg teleurgesteld in het opnemen van video in situaties met weinig licht, bijvoorbeeld 's avonds in de huiskamer. Er staat dan gewoon verlichting aan en wanneer ik een foto maak dan is de belichting vergelijkbaar met wat je daadwerkelijk ziet. Schakel ik echter over naar video dan is het beeld extreem donker.

Het heeft dan ook geen zin om de brightness van de video te veranderen (tap en dan omhoog swipen), dit heeft namelijk geen enkel effect. Wanneer ik de video maak met de front-camera dan is de brightness wel 'normaal' / gelijk aan die van een foto. Ook video's opnemen met whatsapp geeft een helderder beeld. De 4S van mijn vriendin maakt in dezelfde belichtingssituatie een stuk betere / helderdere video's.

Ik heb al zitten Googelen, maar kan eigenlijk maar weinig vinden over dit probleem, op dit topic na: https://discussions.apple.com/thread/6576746. Daar hebben ze het erover dat de brightness is gecapped op iso 800 in de native camera app.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Dat is op een 5S ook het geval. Zodra je 'm op video zet, wordt het scherm aanzienlijk donkerder.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
VanRoyal schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:33:
Ik ben van een 4S naar een 6 gegaan, maar ben erg teleurgesteld in het opnemen van video in situaties met weinig licht, bijvoorbeeld 's avonds in de huiskamer. Er staat dan gewoon verlichting aan en wanneer ik een foto maak dan is de belichting vergelijkbaar met wat je daadwerkelijk ziet. Schakel ik echter over naar video dan is het beeld extreem donker.

Het heeft dan ook geen zin om de brightness van de video te veranderen (tap en dan omhoog swipen), dit heeft namelijk geen enkel effect. Wanneer ik de video maak met de front-camera dan is de brightness wel 'normaal' / gelijk aan die van een foto. Ook video's opnemen met whatsapp geeft een helderder beeld. De 4S van mijn vriendin maakt in dezelfde belichtingssituatie een stuk betere / helderdere video's.

Ik heb al zitten Googelen, maar kan eigenlijk maar weinig vinden over dit probleem, op dit topic na: https://discussions.apple.com/thread/6576746. Daar hebben ze het erover dat de brightness is gecapped op iso 800 in de native camera app.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen?
Juh, in het donker slaat het beeld echt nergens op. Apple moet natuurlijk wel verkoopredenen overhouden voor de iPhone 7, 8, 9, etc. "The camera is better than ever!"

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Meulendijks89 schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:48:
Toch veel mensen die voor de plus gaan. ik heb altijd grote Android toestellen gehad, mijn laatste was de Note 4.

Heb een paar keer met de 6 Plus staan te spelen maar vind hem wat aan de grote/lompe kant nu ik een normale iPhone 6 heb, vind het erg fijn dat ik nu ook met 1 hand alles kan doen maar soms twijfel ik om de een of andere reden toch nog om die 6 Plus :P
Ik ook en ik snap er nog steeds niks van dat mensen hem kopen. Toch blijf je ernaar loeren! Maar Apple heeft z'n bezels veel te groot gemaakt. De 6+ had een stuk kleiner kunnen zijn en datzelfde geldt voor de i6.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:29
Redondo1982 schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:44:
[...]

Ik ook en ik snap er nog steeds niks van dat mensen hem kopen. Toch blijf je ernaar loeren! Maar Apple heeft z'n bezels veel te groot gemaakt. De 6+ had een stuk kleiner kunnen zijn en datzelfde geldt voor de i6.
Is ook zo, als de bezels kleiner waren had ik zeker de plus gekocht maar ben zeer tevreden met de normale 6. Bezels mogen bij de volgende iPhone toch wel kleiner gemaakt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Datafeest schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:43:
[...]

Juh, in het donker slaat het beeld echt nergens op. Apple moet natuurlijk wel verkoopredenen overhouden voor de iPhone 7, 8, 9, etc. "The camera is better than ever!"
Nou lekker is dat. Verbaast me overigens wel dat je hier bijna niemand over hoort. De camera is m.i. 's avonds onbruikbaar geworden. En dan heb ik het over filmen met genoeg kunstlicht hè, dus niet buiten op straat ergens waar er alleen een lantaarnpaal staat. Ik zal zo meteen eens proberen een vergelijkingsvideo te maken om te zien of we het over dezelfde mate van brightness hebben.

Eerste clip is met de low res front-cam en komt overeen met de werkelijkheid, tweede clip is met de high res back-cam: https://vid.me/NFSL

[ Voor 11% gewijzigd door VanRoyal op 22-12-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:10
JB schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:31:
Ik zit nog in dubio mbt verlengen abbo. Heb nu een 5S en vind die qua grootte ideaal. De vraag is hier waarschijnlijk al 100x gesteld maar de iPhone 6 is wel een beetje met 1 hand te bedienen? Collega's hebben 'm al eens laten vallen juist omdat ze de telefoon af en toe moeten verleggen in de hand ivm grootte.

Wachten op de 6S of 7 zal qua grootte ook niets uit gaan maken ben ik bang? Is daar al iets over bekend?
Ik had eerst een iPhone 5, nu een 6, het was even wennen maar ik kan 'm goed met 1 hand bedienen. Gebruik heel af en toe reachability voor de linkerbovenhoek (ik bedien mijn telefoon met rechts).

Dat verleggen in de hand lijkt me eerder omdat de randen afgerond zijn waardoor hij tamelijk glad is, zeker in combinatie met het feit dat de telefoon dunner (en groter) is geworden.

Zit nu zelf naar een hoesje te kijken omdat ik bang ben dat de telefoon nog eens uit mijn handen valt als ik 'm gebruik in bijvoorbeeld de bus (heb een paar keer gehad dat als er voor een halte wordt gestopt of er een bocht wordt genomen hij bijna uit mijn handen glipte).

Het ligt er maar net aan hoe groot je handen zijn, dus kwestie van uitproberen in de winkel lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Redondo1982 schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:44:
[...]

De bezels zijn inderdaad erg groot, zowel de i6 als de i6+, ik zou niet twijfelen, als de bezels toch al groot zijn kies ik wel het grotere scherm formaat. Mooi appartaat de iphone 6, maar wat jij niet snapt, begrijp ik niet omtrent de normale 6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
angelus20 schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:48:
[...]

De bezels zijn inderdaad erg groot, zowel de i6 als de i6+, ik zou niet twijfelen, als de bezels toch al groot zijn kies ik wel het grotere scherm formaat. Mooi appartaat de iphone 6, maar wat jij niet snapt, begrijp ik niet omtrent de normale 6 :)
Ja, ik zit te twijfelen over een nieuwe station, maar denk dat ik maar ga voor de vrachtwagen dit keer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Redondo1982 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:03:
[...]

Ja, ik zit te twijfelen over een nieuwe station, maar denk dat ik maar ga voor de vrachtwagen dit keer. 8)7
Volgens mij begrijp je niet helemaal waarom ik zo kort door de bocht (met de vrachtwagen) reageer op jouw post.

Ik vind je keuze op de bezel waarom je niet een groter scherm neemt maar raar, het is best grappig dat je het andersom wel zo ziet.

Je hebt de 6 gekozen omdat deze beter bij jouw past, je belt waarschijnlijk vaak, vind de extra scherm oppervlakte geen toegevoegde waarde hebben voor jouw dagelijks gebruik.

Er zijn genoeg mensen die hun telefoon anders gebruiken, prefereren daarbij wel het grotere scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
-

[ Voor 100% gewijzigd door AngelusHD op 23-12-2014 08:48 . Reden: Wrong button ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
angelus20 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:46:
[...]

Volgens mij begrijp je niet helemaal waarom ik zo kort door de bocht (met de vrachtwagen) reageer op jouw post.

Ik vind je keuze op de bezel waarom je niet een groter scherm neemt maar raar, het is best grappig dat je het andersom wel zo ziet.

Je hebt de 6 gekozen omdat deze beter bij jouw past, je belt waarschijnlijk vaak, vind de extra scherm oppervlakte geen toegevoegde waarde hebben voor jouw dagelijks gebruik.

Er zijn genoeg mensen die hun telefoon anders gebruiken, prefereren daarbij wel het grotere scherm.
Je denkt me te kennen gezien de keus voor de i6? Ik had liever de i6+ gekocht hoor, maar aangezien de i6 al te groot is gemaakt door zijn enorme bezels is dat voor de i6+ natuurlijk helemaal het geval. Ik denk dat jij niet wilt inzien dat er misschien zat mensen alsnog een i6+ hadden gekocht, mits de bezels niet buiten proportioneel hadden geweest.

Met een i6+ kan je immers ook gewoon bellen en ik had een groter scherm ook wel leuk gevonden. De grootte van de i6 had de i6+ ongeveer moeten zijn. Nu is de i6+ een groot gedrocht, welke groter is dan een note. Terwijl de note een groter scherm heeft. Nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Redondo1982 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 09:40:
[...]

Je denkt me te kennen gezien de keus voor de i6? Ik had liever de i6+ gekocht hoor, maar aangezien de i6 al te groot is gemaakt door zijn enorme bezels is dat voor de i6+ natuurlijk helemaal het geval. Ik denk dat jij niet wilt inzien dat er misschien zat mensen alsnog een i6+ hadden gekocht, mits de bezels niet buiten proportioneel hadden geweest.

Met een i6+ kan je immers ook gewoon bellen en ik had een groter scherm ook wel leuk gevonden. De grootte van de i6 had de i6+ ongeveer moeten zijn. Nu is de i6+ een groot gedrocht, welke groter is dan een note. Terwijl de note een groter scherm heeft. Nergens voor nodig.
Ik heb de iphone 6+ naast de note 3 gehouden en ondanks dat hij inderdaad iets langer is is hij wel net iets minder breed en dik. Ook heb ik liever een home button(combi touch id) die rond is dan rechthoekig met ronde kanten.

Het was voor mij een simpel optelsom, ik wilde een groterbscherm dan de iphone 6 mij kon bieden, ik bel erg weinig en zelfs daar heb ik eigenlijk geen problemen mee.

ik had liever een groter scherm gehad in deze behuizing van de 6+, het formaat vind ik zo prima. Misschien snap je nu waarom ik niet wil inzien in uw mening.

Ook vind ik de iphone 6 qua behuizing totaal niet groot, maar dat mag vrij duidelijk zijn met wat ik hierboven heb uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
In vergelijking met andere high-end toestellen zijn de (afmetingen) bezels van de iPhone 6 en 6 Plus wel erg groot. Ze zullen de ruimte wel nodig hebben maar het kan beter. Het formaat van de iPhone 6 is voor mij goed maar de bezels had ik liever kleiner gezien of een iets groter scherm maar ze hebben de ruimte onder dan ook weer nodig voor de touch id.

De iPhone 6s zal waarschijnlijk niet anders zijn maar ik hoop dat ze bij de iPhone 7 het toch anders gaan aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De bezels aan de zijkanten zijn prima, eigenlijk zelfs te smal omdat je huid eroverheen valt en dus het touchscreen raakt. De bezel boven en onder is een ander verhaal. De homebutton is mooi groot en daardoor makkelijk in gebruik en tevens ook een goede vingerafdruklezer (je ziet een mooi groot stuk van de vinger). Die homebutton dicteert de grootte van de bezel onder en de grootte van die bezel onder dicteert die van de bovenste. Waarom? Omdat dit er mooi, uniform en strak uitziet. Een stuk rustiger voor de ogen. Als die bezel groottes aangepast moet worden betekent dat ook de homebutton aangepast moet worden. Dan kom je bij de Samsungs met kleine buttons waarbij de vinger over de vingerafdruklezer geveegd moet worden. Dat systeem werkt heel erg slecht vergeleken met het systeem die Apple heeft genomen. In dit geval is het dus Samsung die form over function toepast terwijl Apple function over form gebruikt. Zo simpel is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
ppl schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:18:
De bezels aan de zijkanten zijn prima, eigenlijk zelfs te smal omdat je huid eroverheen valt en dus het touchscreen raakt. De bezel boven en onder is een ander verhaal. De homebutton is mooi groot en daardoor makkelijk in gebruik en tevens ook een goede vingerafdruklezer (je ziet een mooi groot stuk van de vinger). Die homebutton dicteert de grootte van de bezel onder en de grootte van die bezel onder dicteert die van de bovenste. Waarom? Omdat dit er mooi, uniform en strak uitziet. Een stuk rustiger voor de ogen. Als die bezel groottes aangepast moet worden betekent dat ook de homebutton aangepast moet worden. Dan kom je bij de Samsungs met kleine buttons waarbij de vinger over de vingerafdruklezer geveegd moet worden. Dat systeem werkt heel erg slecht vergeleken met het systeem die Apple heeft genomen. In dit geval is het dus Samsung die form over function toepast terwijl Apple function over form gebruikt. Zo simpel is het :)
Dat is dan ook weer zo, ik ga straks bij iemand kijken voor een 6 Plus 64GB Space Grey als het bevalt koop ik deze alsnog, hoop wel dat ik er geen spijt van krijg. Ik heb ook een Note 4 gehad dus ben wel wat gewend maar goed. Als er nog iemand interesse heeft in een IPhone 6 64Gb Gold hoor ik het graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Meulendijks89 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:27:
[...]

Dat is dan ook weer zo, ik ga straks bij iemand kijken voor een 6 Plus 64GB Space Grey als het bevalt koop ik deze alsnog, hoop wel dat ik er geen spijt van krijg. Ik heb ook een Note 4 gehad dus ben wel wat gewend maar goed. Als er nog iemand interesse heeft in een IPhone 6 64Gb Gold hoor ik het graag :P
Net nog bij een klant van mij in m'n handen gehad en zoals gezegd m'n oog valt er nog steeds op. Echter wel behoorlijk groot en in mijn zakken (jeans) voel ik deze zeker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Redondo1982 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:50:
[...]

Net nog bij een klant van mij in m'n handen gehad en zoals gezegd m'n oog valt er nog steeds op. Echter wel behoorlijk groot en in mijn zakken (jeans) voel ik deze zeker zitten.
Daar had ik met de Note 4 erg weinig moeite mee dus dat komt wel goed daarnaast heb ik erg grote handen dus dat komt ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 18:59

pclinde

TechGaming.nl

Ik heb mijn iPhone 6 Plus! Tot zover ben ik zoet als een kind. Ik heb alleen een probleem met de tijd. Deze zet zich niet automatisch goed met de locatie- globale tijd. Ik heb iOS 8.1.2 (laatste versie).

Edit: fixed. :)

[ Voor 8% gewijzigd door pclinde op 23-12-2014 23:36 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
ppl schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:18:
Helemaal mee eens, hoe en waarom iets gedaan is.

Desondanks kan ik begrijpen dat mensen voor een 6 kiezen ipv een 6+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Heb nu een 6 plus in mijn handen en de 6 is alweer verkocht. Pfoe is toch even wennen weer het formaat haha. Wel heb ik het gevoel dat de trilmotor van de Plus anders is dan die van de normale 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Anders in de zin van positief?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb de 6 en de 6plus in handen gehad en de 6plus vond ik toch te groot. Meer het gevoel dat ik een mini tablet in handen had.

Ik ben toch maar voor de 6 gegaan. Bedoel je hebt toch alsnog een gevaarte in je broekzak zitten en vond zo'n grote telefoon niet lekker lopen.

Ben meer dan tevreden over mijn keuze!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Zo na een aantal uur al weer gewend aan het formaat. zeer tevreden met de Plus heb er zeker geen spijt van. Ik heb er ook geen problemen mee in de broekzak lopend of zittend.

Vind het scherm ook een stuk beter dan die van de 6. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Laatst online: 12-09 16:37
Ik ben zelf alweer vanaf dag een zoet met de 6. Vreemd genoeg heb ik soms nog wel "moeite" met het grote scherm. Waar je de 5S nog makkelijk lopend met een hand kon bedienen, gaat dit (voor mij althans) met de 6 toch een stukje lastiger!

Desondanks heb ik enorm veel plezier met dit toestel, en als ik nu de vijf vast houd dan merk ik dat toch ook wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Nog even een vraagje m.b.t. het meest efficiënte gebruik van de batterijduur. Is het slimmer op apps op de achtergrond te laten draaien, of deze via de 'multitask' functie uit te schakelen? Ik had toen gelezen dat er specifieke functies zijn die je persoonlijke gebruik analyseren, en op die manier de meest gunstige batterijverbruik instellen.

[ Voor 29% gewijzigd door pclinde op 24-12-2014 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
pclinde schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:45:
Nog even een vraagje m.b.t. het meest efficiënte gebruik van de batterijduur. Is het slimmer op apps op de achtergrond te laten draaien, of deze via de 'multitask' functie uit te schakelen? Ik had toen gelezen dat er specifieke functies zijn die je persoonlijke gebruik analyseren, en op die manier de meest gunstige batterijverbruik instellen.
Je telefoon doet dit allemaal zelf. Je hoeft daar in principe niets aan te doen. Het is wellicht wel slim om in te stellen welke apps op de achtergrond mogen verversen van je. Bijvoorbeeld navigatie en data managers enzo mogen op de achtergrond actief zijn, maar hier kan je toestemming voor geven geloof ik.

Zelf apps sluiten heeft totaal geen nut tenzij een app niet goed werkt op dat moment. Je kan het beste 1x per week de telefoon uit en aanzetten. Dat is het enige.
Voor je batterijgebruik te verbeteren hoef je alleen in google in te typen: 'batterij iphone verbeteren tips'
Die hebben wel nut.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:07
Orii schreef op woensdag 24 december 2014 @ 09:41:
Ik ben zelf alweer vanaf dag een zoet met de 6. Vreemd genoeg heb ik soms nog wel "moeite" met het grote scherm. Waar je de 5S nog makkelijk lopend met een hand kon bedienen, gaat dit (voor mij althans) met de 6 toch een stukje lastiger!

Desondanks heb ik enorm veel plezier met dit toestel, en als ik nu de vijf vast houd dan merk ik dat toch ook wel weer..
Misschien ten overvloede, maar als je twee keer tapt op de home button dan zakken je bovenste iconen een stuk, waardoor je er wel met je duim bij kan :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Laatst online: 12-09 16:37
virtualJac schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:48:
[...]

Misschien ten overvloede, maar als je twee keer tapt op de home button dan zakken je bovenste iconen een stuk, waardoor je er wel met je duim bij kan :)
Klopt, weet ik ;)
desondanks is het wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:47

RnB

Is het normaal dat de reactietijd van het beeldscherm van mijn iPhone ophoogt met de kou? Het is me met het koude weer opgevallen dat er veel "tear & smear" is bij bewegingen op het scherm. Is mijn iPhone weer op kamertemperatuur, zie ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

RnB schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 07:16:
Is het normaal dat de reactietijd van het beeldscherm van mijn iPhone ophoogt met de kou? Het is me met het koude weer opgevallen dat er veel "tear & smear" is bij bewegingen op het scherm. Is mijn iPhone weer op kamertemperatuur, zie ik het niet meer.
Klopt helemaal, met mijn 6 heb ik de kou nog niet getrotseerd, maar had het met de 3g, 4 en 5 ook. Lijkt me aannemelijk dat elke andere lcd daar last van heeft. Ik denk zelf dat het komt door de toenemende viscositeit bij lagere temperaturen. De batterijen doen het ook aanzienlijk minder bij extreme temperaturen. Bij temperaturen onder nul vielen de door kij eerder genoemde toestellen vaak vroegtijdig uit (bij 20-20%) en boven de 25 liepen ze snel leeg.

[ Voor 15% gewijzigd door fynrd1 op 27-12-2014 07:43 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
pclinde schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:45:
Het OS zou dit allemaal automatisch voor je moeten regelen en het werkt doorgaans ook prima. Er zijn echter een aantal apps die bugs hebben waardoor ze meer resources in gebruik nemen en dus een hoger stroomgebruik kennen. Op internet is wel te vinden welke dat zijn. Deze apps kun je het beste wel afsluiten. Andere dingen waar je op moet letten is het bijv. het gebruik van de GPS. Veel GPS apps kunnen in de achtergrond die nog raadplegen. Aangezien het gebruik van de GPS nogal wat energie kan kosten kun je het beter dit soort apps ook uitschakelen. Apps die zo nu en dan een keer de GPS checken zijn niet erg, die kun je gewoon laten staan. Voor de rest haal je wat meer uit het uitschakelen van bepaalde features in iOS. Er zijn zat guides op internet die je hierbij helpen.

Er zijn twee andere redenen om apps toch te sluiten: beter overzicht in de app switcher en betere performance (dit geldt overigens meer voor devices zoals de iPhone 4s en de iPad 2, de iOS devices die nog net iOS8 kunnen draaien).
RnB schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 07:16:
Is het normaal dat de reactietijd van het beeldscherm van mijn iPhone ophoogt met de kou?
Temperatuur heeft invloed op elektronica. Daarom staat er ook een maximum en minimum temperatuur voor zowel opslag als gebruik vermeld in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:12
Temperatuur heeft vooral invloed op LCD schermen. Dus ja, het is normaal dat het scherm trager wordt bij kou.

Andere apparaten met een LCD scherm hebben daar ook last van.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 09:33
Sinds vandaag werkt mijn speakertje bij het oor niet meer. Vlak er voor heb ik wel een melding gezien in de trant van "geen origineel apple accessoire, iets met hoofdtelefoon". Ik als ik hem op de speaker zet wel bellen, ook via de carkit. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:17

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Heb je al geprobeerd om er even een koptelefoon in te steken?
Even kijken of die wel werkt, dan weer los halen en kijken of je speaker het weer doet.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Spike_wolf schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:34:
Heb je al geprobeerd om er even een koptelefoon in te steken?
Even kijken of die wel werkt, dan weer los halen en kijken of je speaker het weer doet.
Ik heb het geprobeerd, helaas zonder resultaat. Balen!

Zo juist contact gehad met Apple, medewerker gaf aan dat waarschijnlijk de receiver kapot is. Aangezien ik geen zin heb om te wachten gekozen voor express service. Dinsdag krijg ik een nieuw toestel, ik moet zeggen dat de service goed is!!

[ Voor 27% gewijzigd door dukcer123 op 27-12-2014 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* dit heeft weinig met ervaringen met de iPhone te maken

[ Voor 173% gewijzigd door Daedalus op 28-12-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
@nlb, wat heeft dit met ervaring iPhone 6 plus te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De camera-applicatie van mijn iPhone 6 loop telkens vast. Iemand hier ook last van en mogelijk een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:00

Rudios

Lost in space?

dukcer123 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 17:16:
Sinds vandaag werkt mijn speakertje bij het oor niet meer. Vlak er voor heb ik wel een melding gezien in de trant van "geen origineel apple accessoire, iets met hoofdtelefoon". Ik als ik hem op de speaker zet wel bellen, ook via de carkit. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
hmm, toevallig, ik heb sinds een uur hetzelfde probleem helaas. Het zal wel het zelfde euvel zijn ;w

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 13:08
Rudios schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:02:
[...]

hmm, toevallig, ik heb sinds een uur hetzelfde probleem helaas. Het zal wel het zelfde euvel zijn ;w
Ik had dat vroeger met de iPhone 4, de bovenstaande oplossing hielp niet, alleen volledig opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Rudios schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:02:
[...]

Vandaag deed hij het weer, ik heb wederom contact opgenomen met Apple en dit aangegeven. De nieuwe telefoon geannuleerd, mocht het wederom voorkomen dan moet ik weer contact opnemen met Apple. Nu staat dit voorval in elk geval wel geregistreerd bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Heb dit forum doorgespit en de zoekfunctie gebruikt maar kom er helaas niet uit. Heb sinds eergisteren weer een iPhone 6 Plus na een korte overstap op de note 4. Heb het toestel overgenomen van iemand via marktplaats. Geseald en wel in doos en zelfs met de grote verzenddoos eromheen. De verkoper heeft het toestel ontvangen bij een abbo verlenging van Vodafone. Nu komt de grap: ik probeer dus het toestel te activeren met mijn Vodafone prepaid sim en krijg de melding:

Sim niet geldig. De simkaart die momenteel in deze iphone is geplaatst is van een aanbieder die niet wordt ondersteund onder het activeringsbeleid dat momenteel is toegewezen door de activeringsserver. Dit is geen hardware probleem met de iphone. Plaats een andere simkaart van een ondersteunende aanbieder in het apparaat of vraag uw aanbieder om de iphone te ontgrendelen.

Heb er simkaarten van verschillende Nederlandse providers in geprobeerd zonder positief resultaat. Heb al telefonisch contact gehad met apple maar die raadden een herstel aan vanuit iTunes, dat is dus niet mogelijk want iTunes geeft dezelfde melding. Afijn vanmiddag dus even langs de Amac store in Rotterdam geweest, die verwezen me door naar Vodafone. Die zitten er gelukkig naast en zij probeerden hun simkaarten uit en hebben ook geprobeerd om het toestel te herstellen, wat een half uur duurde. Zij konden ter plekke niks uitvoeren en boden als enige oplossing aan dat ik het toestel kon opsturen en dan 2 weken kwijt ben. Dit zie ik niet zitten omdat: A. de afleverbon niet op mijn naam staat en B. het toestel 2 dagen geleden is verstuurd door Vodafone, zit dus binnen de 14 dagen omruilgarantie. Later op de middag weer contact opgenomen met Apple voor een afspraak bij de Genius Bar. De dame die me deze keer te woord stond heeft meer moeite willen doen en is tot de conclusie gekomen dat Vodafone een Duits toestel heeft toegestuurd met een 'lock'. Zij leggen dus het probleem bij Vodafone en een afspraak is dus niet mogelijk. Toen ik de handleiding nakeek bleek deze idd Duits te zijn. Wat raar is, is dat het toestel wel gewoon om een pincode vraagt en het signaal voor bereik is er ook gewoon. Iemand een oplossing?

Heb nu namelijk nog de note 4 in gebruik, maar niet echt mijn toestel.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Heel simpel, je moet wezen bij diegene die hem aan jouw verkocht via marktplaats, desnoods geld terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die heeft het toestel ook ter goede trouw aan me verkocht. Heb ook de afleverbon meegekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Is de iPhone 6 een koukleum?

Vanavond 19.30 (-3?) was ik met iets van 30% aan het filmen (toch wel 10 min.) tot ik ineens een rood balkje zag waarna de iPhone meteen uitging. Toen ik hem bij de auto aan de oplader hing, ging de iPhone meteen aan en gaf nog 20% accu aan. Toen ik daarop de iphone weer pakte om buiten nog een foto te nemen en te versturen met iMessage viel 't ie weer meteen uit.

Misschien meer mensen last van nu het kouder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

readytoflow schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:03:

Vanavond 19.30 (-3?) was ik met iets van 30% aan het filmen (toch wel 10 min.) tot ik ineens een rood balkje zag waarna de iPhone meteen uitging. Toen ik hem bij de auto aan de oplader hing, ging de iPhone meteen aan en gaf nog 20% accu aan. Toen ik daarop de iphone weer pakte om buiten nog een foto te nemen en te versturen met iMessage viel 't ie weer meteen uit.

Lees mijn bericht van afgelopen zaterdag. Het zal er wel mee te maken hebben dat de batterij maar een kleine operatiewindow heeft qua temperaturen. Of naja, het is niet bedoeld voor extreem weer, laten we zeggen dat we vanuit 15C een afwijking hebben van plus minus 15 graden? Waarbinnen de batterij goed werkt. Niks om je zorgen over te kaken in iedergeval, en wel een teken dat je de iphone blootsteld aan omstandigheden waar die niet in hoort te zijn. Zeker met zijn aluminium body koel je het toestel flink af, waar je nadien last kan krijgen van condens etc. binnen in je toestel.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Uit de specs:
Temperatuur bij gebruik:
0 tot 35° C

Temperatuur bij opslag:
-20 tot 45° C

Relatieve luchtvochtigheid:
5-95%, niet-condenserend

Hoogte bij gebruik:
getest tot 3000 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-10 21:08
In een ander topic zie ik bijna iedereen een screenprotector kopen.Is het glas minder van kwaliteit tegenwoordig ?
Mijn 5s heb ik nooit iets opgeplakt en heeft nul krassen. Zelfs geen haarkrasjes.

Zou wel jammer zijn. Ben niet zo van de protectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-10 11:03
readytoflow schreef op maandag 29 december 2014 @ 00:03:

Daarom heeft Apple dit jaar hun kerstfilmpje lekker warm binnen bij de platenspeler gemaakt en niet buiten, zoals vorig jaar :P (Niet dat ik de specs van de 5S qua temperaturen weet, zeg ook maar wat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* dit is het topic voor ervaringen met iPhone 6 en iPhone 6 plus, niet BBM.

[ Voor 210% gewijzigd door Daedalus op 30-12-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
Mike-Nikon schreef op maandag 29 december 2014 @ 23:01:
In een ander topic zie ik bijna iedereen een screenprotector kopen.Is het glas minder van kwaliteit tegenwoordig ?
Mijn 5s heb ik nooit iets opgeplakt en heeft nul krassen. Zelfs geen haarkrasjes.

Zou wel jammer zijn. Ben niet zo van de protectors.
Ik heb je Pm gestuurd!

Screenprotectors mits een goeie zou ik gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Zelf zie ik het nut niet van een screenprotector. Net zoals op de iPhone 5 die ik had, heb ik nu op mijn iPhone 6 geen screenprotector. Nooit last gehad van krassen/krasjes en nu op mijn iPhone 6 ook niet.

Wel heb ik gisteren een hoesje besteld ter voorkoming van krassen op de achter/zijkanten.
https://www.knaldeals.com...gp11040-metal-red-1036458
Ziet er wel tof uit op een witte iPhone vind ik. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En inmiddels ook de beruchte klikjes als ik linksboven op m'n scherm tap :'(

Toch maar een afspraak maken en kijken of ze m'n scherm weer gaan vastdraaien (zodat ik later weer terugkan voor een nieuwe).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

Florisappelaar schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:23:
[...]

Ik heb je Pm gestuurd!

Screenprotectors mits een goeie zou ik gewoon doen
Zou ook graag een PM willen ontvangen. Zit toch nog in twijfel wat ik moet doen wel of niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Fonta schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:26:
Zelf zie ik het nut niet van een screenprotector. Net zoals op de iPhone 5 die ik had, heb ik nu op mijn iPhone 6 geen screenprotector. Nooit last gehad van krassen/krasjes en nu op mijn iPhone 6 ook niet.

Wel heb ik gisteren een hoesje besteld ter voorkoming van krassen op de achter/zijkanten.
https://www.knaldeals.com...gp11040-metal-red-1036458
Ziet er wel tof uit op een witte iPhone vind ik. 8)
Ik heb deze ook alleen dan champagne kleur voor me iphone 6 gold versie! Staat zeker stoer!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-10 23:32
BtM909 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:39:

Toch maar een afspraak maken en kijken of ze m'n scherm weer gaan vastdraaien (zodat ik later weer terugkan voor een nieuwe).
draaien ze niet vast.. gewoon inleveren en nieuwe (refurb) meekrijgen....

dit probleem had ik ook (128Gb Gold). Had geen zin om op en neer te gaan naar een Apple Store en had dus gebruik gemaakt van een express replacement... dit exemplaar is gelukkig top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

dkawa schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:37:
[...]

draaien ze niet vast.. gewoon inleveren en nieuwe (refurb) meekrijgen....

dit probleem had ik ook (128Gb Gold). Had geen zin om op en neer te gaan naar een Apple Store en had dus gebruik gemaakt van een express replacement... dit exemplaar is gelukkig top!
Ik heb dit probleem eerder gehad met de 5S en daar hebben ze het ook eerst vastgedraaid. Schijnt in meer dan de helft van de gevallen gewoon te werken.

Daarnaast verwacht ik gewoon een nieuwe en geen refurb, heb ik vorige keer na 9 maanden ook niet gekregen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:00

Rudios

Lost in space?

dukcer123 schreef op zondag 28 december 2014 @ 22:44:
[...]

Vandaag deed hij het weer, ik heb wederom contact opgenomen met Apple en dit aangegeven. De nieuwe telefoon geannuleerd, mocht het wederom voorkomen dan moet ik weer contact opnemen met Apple. Nu staat dit voorval in elk geval wel geregistreerd bij Apple.
Bij mij hetzelfde! 1 nacht aan de lader en hop... volgende dag deed hij het gewoon weer, vaag. Misschien een of andere bug dan!? :?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
Vandaag mijn 6 plus ophalen....... Ik kan toch gewoon de reserve kopie terug plaatsen ?
Ben dan toch niks kwijt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
In principe ben je niks kwijt, mits je bij de instellingen niet bepaalde zaken hebt uitgevink waar geen backup van gemaakt hoeft te worden.

Maar als je het veilig wilt doen, zou ik ook een iTunes backup maken en daar vanuit herstellen. Daar zit altijd alles in en ben je ook niet afhankelijk van icloud en een internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Ik heb meer gezeik gezien met restores via iTunes door messed up accounts/pc's/iTunes authorisaties/niet gesyncte apps/verkeerd geauthoriseerde apps* (* streep door nvt), dan met een iCloud restore.

/edit
Meest veilige optie: iCloud backup maken, iTunes backup maken, iCloud restore.

[ Voor 18% gewijzigd door UltraSub op 01-01-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad en herstel altijd via iTunes. Maar ik gebruik maar één iTunes account op mijn PC, dus dan gaat het automatisch wel goed.

Maar goed het gaat erom (zoals je eigenlijk ook al aangeeft) dat je twee verschillende backups maakt, zodat je nog ergens op terug kan vallen als herstel vanaf één van de twee niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-Nikon
Jeroen O schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 10:50:
In principe ben je niks kwijt, mits je bij de instellingen niet bepaalde zaken hebt uitgevink waar geen backup van gemaakt hoeft te worden.

Maar als je het veilig wilt doen, zou ik ook een iTunes backup maken en daar vanuit herstellen. Daar zit altijd alles in en ben je ook niet afhankelijk van icloud en een internetverbinding.
En gelukt.
Alles staat netjes op mijn 6 plus.

Wat een mega scherm zeg. Super blij mee.
Morgen eens een hoesje halen want hij is wel erg glad vergeleken bij een 5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik een iCloud backup kan laten maken op commando? Ik zal er wel overheen gelezen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00
Hoiz schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 23:14:
Kan iemand mij kort uitleggen hoe ik een iCloud backup kan laten maken op commando? Ik zal er wel overheen gelezen hebben..
Instellingen > iCloud > Reservekopie > Maak nu reservekopie.

Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 21:11

NvM

Jemig, WhatsApp voor de iPhone 6 zuipt echt enorm batterij. Drie keer wat appjes beantwoorden van maximaal 30 seconden per keer, drie keer een volle procent eraf. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 20:12
NvM schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:42:
Jemig, WhatsApp voor de iPhone 6 zuipt echt enorm batterij. Drie keer wat appjes beantwoorden van maximaal 30 seconden per keer, drie keer een volle procent eraf. Hebben meer mensen hier last van?
Ik let echt niet op de procenten, maar gewoon of bij normaal gebruik ik de dag goed doorkom. Word je anders zo neurotisch van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Inderdaad die percentage meter uitzetten op je display. Gewoon lekker gebruiken dat ding en als je batterij rood wordt aan de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:04
Jeroen O schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 11:32:
Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad en herstel altijd via iTunes. Maar ik gebruik maar één iTunes account op mijn PC, dus dan gaat het automatisch wel goed.

Maar goed het gaat erom (zoals je eigenlijk ook al aangeeft) dat je twee verschillende backups maakt, zodat je nog ergens op terug kan vallen als herstel vanaf één van de twee niet lukt.
Ik maak in Windows altijd even een nieuw account aan als ik via iTunes backup. Gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

keanu_ schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:34:
[...]

Ik let echt niet op de procenten, maar gewoon of bij normaal gebruik ik de dag goed doorkom. Word je anders zo neurotisch van ;)
Ik heb de afgelopen dinsdag de iPhone 6 gekregen en wil in het begin in de gaten houden wat het batterijgebruik is (af en toe lees ik hier over snel leeglopende, dus defecte, batterijen). Toen viel mij toevallig op dat vooral WhatsApp slurpt als een malle, vergeleken met andere apps.
ronwiel schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 12:01:
Inderdaad die percentage meter uitzetten op je display. Gewoon lekker gebruiken dat ding en als je batterij rood wordt aan de stroom.
Nee. Misschien dat jij dat fijn vindt maar ik heb een lange tijd geen smartphone gehad en wil kijken wat een beetje mijn gemiddelde verbruik/gebruik is de komende tijd zodat ik daar op kan anticiperen en dus niet op momenten dat ik de telefoon het hardst nodig heb, met een lege telefoon zit. Daarnaast zou ik het irritant vinden als er een bug zit in WhatsApp die er dus voor zorgt dat je batterij onnodig snel leegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de iPhone 6 downgraden van 8.1.2 naar 8.0.2. Ik heb de firmware versie van deze website gedownload: http://istheapplestoredown.com/ios.

Nu wil ik via iTunes de firmware versie terugzetten, maar iTunes zegt dat de gekozen firmware versie niet geschikt is voor mijn iPhone. Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Je kunt na een bepaalde tijd niet zonder meer terug naar een lagere firmware. Apple signed een firmware alvorens die terug te laten zetten. Stoppen ze met signeren, dan kun je de firmware wel hebben, je krijgt hem er alleen niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:09:
Je kunt na een bepaalde tijd niet zonder meer terug naar een lagere firmware. Apple signed een firmware alvorens die terug te laten zetten. Stoppen ze met signeren, dan kun je de firmware wel hebben, je krijgt hem er alleen niet meer op.
Dat is jammer, want bij 8.0.2 had je bij gebeld worden een knop voor opnemen en weigeren. Nu kan je alleen maar schuiven om op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:19:
[...]

Dat is jammer, want bij 8.0.2 had je bij gebeld worden een knop voor opnemen en weigeren. Nu kan je alleen maar schuiven om op te nemen.
De lockbutton dubbel indrukken heeft hetzelfde effect als een oproep weigeren.
Daarnaast kun je met één keer klikken op lockbutton of volumeknoppen de oproep negeren, hij gaat dan niet direct naar de voicemail maar je beltoon gaat niet meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuwor schreef op zondag 04 januari 2015 @ 13:25:
[...]

De lockbutton dubbel indrukken heeft hetzelfde effect als een oproep weigeren.
Daarnaast kun je met één keer klikken op lockbutton of volumeknoppen de oproep negeren, hij gaat dan niet direct naar de voicemail maar je beltoon gaat niet meer af.
Aha oke. Toch jammer dat je dat niet meer met een druk op het scherm kan doen.

Ik heb nog een probleem met 8.1.2.. Eerst kreeg ik inkomende telefoontjes op mijn mac te zien via FaceTime maar nu niet meer. Ik kan nog wel bellen via mac maar gebeld worden niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Weet je dat heel zeker van die schuifknop?
Bij mijn weten is het bij een unlocked telefoon altijd zo dat je twee knoppen hebt, opnemen en weigeren. En bij een locked telefoon al zo lang ik weet een schuif. Al heul veul iOS versies lang zo. Of ik moet me heel erg vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Wat UltraSub zegt, die twee knoppen worden alleen weergegeven wanneer je iPhone unlocked is. Is ie locked, krijg je een schuif te zien.
En over dat bellen via FaceTime, geen idee waar dat aan ligt, maar ik vind het nog veel te buggy. Het ging bij mij altijd goed, totdat ik een belangrijk telefoontje wilde opnemen op mijn MacBook, toen werkte het ineens niet.... Sindsdien gebruik ik het niet meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op zondag 04 januari 2015 @ 20:07:
Wat UltraSub zegt, die twee knoppen worden alleen weergegeven wanneer je iPhone unlocked is. Is ie locked, krijg je een schuif te zien.
En over dat bellen via FaceTime, geen idee waar dat aan ligt, maar ik vind het nog veel te buggy. Het ging bij mij altijd goed, totdat ik een belangrijk telefoontje wilde opnemen op mijn MacBook, toen werkte het ineens niet.... Sindsdien gebruik ik het niet meer. :P
Vreemd, want toen ik de iphone kocht stond er 8.0.2 op en had ik 2 knoppen bij gebeld worden. Sinds ik de update naar 8.1.2 had gedaan is het een schuif geworden. Heeft de update me iphone dan locked gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:06
Even een update nu zo na mijn iphone 6 drie maanden intensief te hebben gebruikt:

- Telefoon is meerdere malen gebogen geweest (en niet door gebruik in een achterzak) en heb ik recht moeten buigen. Het was een keer zelfs zo erg, dat er ruimte ontstond tussen het scherm en de case. En nee, niet omdat ik er als een hork mee om ben gegaan, ben niet extreem zuinig, maar gebruik de telefoon normaal.
- Ik heb een gouden 128Gb versie, en aan de onderkant/achterzijde slijt de gouden coating al
- Aan/uit knopje is al lam en klikt niet meer. Hier ga ik sowieso een warranty request voor doen.

Ding functioneert verder wel, maar de bouwkwaliteit is gewoon slecht, of in ieder geval veel te kwetsbaar gemaakt. Het valt me zwaar tegen voor een toestel van 900 euro. Inmiddels ook problemen met m'n Macbook Pro en gezeik met Yosemite. Apple wil volgens mij teveel tegelijk en wil het daarnaast te snel.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 00:16:
[...]

Vreemd, want toen ik de iphone kocht stond er 8.0.2 op en had ik 2 knoppen bij gebeld worden. Sinds ik de update naar 8.1.2 had gedaan is het een schuif geworden. Heeft de update me iphone dan locked gemaakt?
Nee, wat we zeggen is dat je denkt dat je op 8.0.2 die knoppen had. En die had je ook, omdat je toevallig gebeld werd toen je toch al met je telefoon aan het spelen was en je telefoon dus niet uit standby komt (en dus een schermlock heeft). Maar die zelfde knoppen en schuif heb je nu ook nog steeds. Probeer maar. Wat je beschrijft is al sinds jaar en dag normaal gedrag voor iOS, alleen je linkt het aan een firmware versie, terwijl er geen verschil is tussen 8.0.2 en 8.1.2 met betrekking tot dit gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Gisteren een iPhone 6 gehaald bij de mediamarkt, maar ik vrees dat ik een exemplaar met een defect beeldscherm te pakken heb. Met name op een witte achtergrond zijn duidelijk brede, horizontale grijze strepen te zien, die niet verdwijnen of veranderen van positie wanneer je scrolt.

Op gekleurde vlakken is er zo op het eerste gezicht geen kleurverschil waar te nemen.

Bij deze een foto gemaakt met een andere telefoon, komt wellicht niet helemaal goed tot zijn recht want in het echt zijn de strepen vele malen beter zichtbaar:

http://i57.tinypic.com/2nrhsf9.png

Heb ook al een screenshot van een compleet wit scherm gemaakt en bekeken op een andere telefoon, daar is niks te zien qua strepen dus het lijkt me toch echt in het beeldscherm te zitten.

Morgen maar eens een bezoekje brengen aan de MM, hopen dat dit exemplaar omgeruild kan worden ipv aan te bieden ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
paul-s83 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:37:
Gisteren een iPhone 6 gehaald bij de mediamarkt, maar ik vrees dat ik een exemplaar met een defect beeldscherm te pakken heb. Met name op een witte achtergrond zijn duidelijk brede, horizontale grijze strepen te zien, die niet verdwijnen of veranderen van positie wanneer je scrolt.

Op gekleurde vlakken is er zo op het eerste gezicht geen kleurverschil waar te nemen.

Bij deze een foto gemaakt met een andere telefoon, komt wellicht niet helemaal goed tot zijn recht want in het echt zijn de strepen vele malen beter zichtbaar:

http://i57.tinypic.com/2nrhsf9.png

Heb ook al een screenshot van een compleet wit scherm gemaakt en bekeken op een andere telefoon, daar is niks te zien qua strepen dus het lijkt me toch echt in het beeldscherm te zitten.

Morgen maar eens een bezoekje brengen aan de MM, hopen dat dit exemplaar omgeruild kan worden ipv aan te bieden ter reparatie.
Dat had ik ooit met de iPhone 4, bleek volgens Apple gewoon zo te horen.

Echter ze zeiden dat als het te storend is, ik tegen een kleine betaling een nieuwe krijg (iets van 50 euro toen) omdat dit niet onder garantie viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:03
BtM909 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:39:

Ook last van gehad, scherm in een handdoek een paar goed aandrukken en nergens last meer van gehad >:)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-10 21:44
Vandaag van i6 overgestapt naar i6+. Veel beter. Is wel even wennen maar man wat surft het heerlijk. Filmpje kijken is nu echt een genot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Appleman schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 00:12:
Vandaag van i6 overgestapt naar i6+. Veel beter. Is wel even wennen maar man wat surft het heerlijk. Filmpje kijken is nu echt een genot.
Een filmpje als in... Film? Want dan pak ik mijn iPad wel, of liever nog: Airplay via Apple TV naar 40 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
NvM schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:14:
[...]

Een filmpje als in... Film? Want dan pak ik mijn iPad wel, of liever nog: Airplay via Apple TV naar 40 inch scherm.
Ik werk parttime als parkeerbeheer in de Rai Amsterdam. Dus even een film kijken als het rustig is doe ik liever op mijn telefoon dan op mijn iPad. Of nog erger, mijn 40inch tv met apple tv :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM

NvM

Appleman schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:32:
[...]

Ik werk parttime als parkeerbeheer in de Rai Amsterdam. Dus even een film kijken als het rustig is doe ik liever op mijn telefoon dan op mijn iPad. Of nog erger, mijn 40inch tv met apple tv :9 .
Even heel erg super-offtopic: het klinkt heel fijn, film kijken onder je werk maar als je er over nadenkt... Is het niet heel saai? Dat je dus zó weinig te doen hebt dat je films kunt kijken? De dagen lijken mij dan ontzettend lang duren.

On-topic (hehe): sinds vorige week de iPhone 6 128GB Space grey (na twee maanden wachten) en heel tevreden. Ik vind de grootte tegenstrijdig. Een groter scherm is heerlijk maar toch nét te groot voor mijn handen. Maar een iPhone 5/5S/5C vind ik qua scherm weer te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Even een vraag , ik gebruik al sinds jaar en dag iPhones sinds een paar jaar geleden zijn deze toch altijd simlock vrij ?

Kreeg net namelijk te horen dat de iPhone 6 van Vodafone een simlock heeft en "branded" is (dat laatste lijkt mee ook heel sterk)

Iemand die daar wat over zeggen kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Branded is een iPhone nog nooit geweest. Vroeger stond de naam van de provider op de afbeelding van de iPhone op het doosje maar that's it. Simlocked zijn de iPhones van Vodafone ook niet meer.

Zie bijv: http://forum.vodafone.nl/...ck-vrij/m-p/217645#M10623

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Daarom juist , CoolBlue verzekerde me echter van wel , ik zei nog dat ze dat niet goed hadden volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

cardwizard schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:25:
Daarom juist , CoolBlue verzekerde me echter van wel , ik zei nog dat ze dat niet goed hadden volgens mij
smoken in "[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3"

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:58

Fl0yd

Dovahkiin

Gisteren na een uitstapje naar android de iPhone 6 besteld. Ik ben nog aan het twijfelen of ik AppleCare + afsluit of niet. 1 keer 99 euro betalen en dan maximaal 2 keer zonder gezeur een nieuw toestel krijgen (69 euro) eigen risico klinkt namelijk wel aantrekkelijk.

Ik heb even door het garantieoverzicht gegeken en iets is me nog niet helemaal duidelijk

http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Als ik géén Applecare neem, en ik heb binnen de garantie een defect, kan ik de telefoon dus opsturen of ik kan een Erkende Apple-serviceprovider binnenlopen. Die eerste optie is voor mij niet aantrekkelijk omdat je dan je iPhone kwijt bent.

Mijn vraag is nu, of je met normale garantie, met een defecte iPhone een applestore binnen kunt lopen en direct een nieuwe kunt krijgen? Of heb je dan ook kans dat je je iPhone een periode kwijt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Mijn ervaring is dat ze hem omruilen , dit kan overigens ook van uit huis , je betaald dan een bijdrage (dacht dat het 25 euro was) en dan kun je gebruik maken van express replacement service , dan sturen ze een nieuwe op en dan moet je het defect toestel binnen een week of 2 terug sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:11
cardwizard schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:02:
Mijn ervaring is dat ze hem omruilen , dit kan overigens ook van uit huis , je betaald dan een bijdrage (dacht dat het 25 euro was) en dan kun je gebruik maken van express replacement service , dan sturen ze een nieuwe op en dan moet je het defect toestel binnen een week of 2 terug sturen
Moet je wel een creditcard hebben volgens mij anders gaat dat feestje niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:58

Fl0yd

Dovahkiin

cardwizard schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:02:
Super, klinkt goed. Bedankt.
larsiey schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:51:
[...]

Moet je wel een creditcard hebben volgens mij anders gaat dat feestje niet door.
Zou voor mij geen probleem zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
NvM schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 14:46:
[...]

Even heel erg super-offtopic: het klinkt heel fijn, film kijken onder je werk maar als je er over nadenkt... Is het niet heel saai? Dat je dus zó weinig te doen hebt dat je films kunt kijken? De dagen lijken mij dan ontzettend lang duren.

On-topic (hehe): sinds vorige week de iPhone 6 128GB Space grey (na twee maanden wachten) en heel tevreden. Ik vind de grootte tegenstrijdig. Een groter scherm is heerlijk maar toch nét te groot voor mijn handen. Maar een iPhone 5/5S/5C vind ik qua scherm weer te klein.
Het is parttime en kwa drukte heb je pieken. Een voorbeeld, ik begin om 09.00 en ben 16.00 vrij (voorbeeld). Van 9 tot 11 is het redelijk rustig en kan k op m'n gemakje een serie kijken. Tussen 11 en 13.30 'ontploft' de bom los en is het knallen. Daarna is het weer ontspannen of gaan de mensen weg. Dan kan ik weer verder met mijn serie/film. Ik vind het geweldig, tijd vliegt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Mizgala28 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:50:
[...]

Dat had ik ooit met de iPhone 4, bleek volgens Apple gewoon zo te horen.

Echter ze zeiden dat als het te storend is, ik tegen een kleine betaling een nieuwe krijg (iets van 50 euro toen) omdat dit niet onder garantie viel.
Vanavond ff op en neer geweest naar de Mediamarkt waar ik het toestel had aangeschaft. Medewerkster zag direct het probleem. Toestel aangemeld als DOA en meteen een nieuw toestel meegekregen zonder problemen. Dit keer dus een prima service van de Mediamarkt!
Pagina: 1 ... 38 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.