I don't have dreams, I have goals!!
Niet doen. Hier een 64GB Plus in gebruik. Staat zonder al te gek te doen al 14.2GB op. Alleen apps (en niet veel apps en geen games), en wat foto/video (1,8GB). Spotify pakt 1.2GB. Als je later gewoon lekker OTA wil kunnen updaten zou ik nooit voor 16GB gaan. Das war einmalMatthijsdv schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:21:
Ik denk aan een 16gb versie, hoeveel gb blijft er over voor gebruik?
Misschien heeft jou collega zijn geluid op vibrate staan, dan *plopt* Whatsapp niet.HyperBart schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:59:
Sinds een tijdje terug eigenaar van een iPhone (6), buiten de grootte heb ik het me nog niet beklaagd.
Ik heb alleen het probleem dat als ik nu in Whatsapp berichtjes zit te sturen, dat hij dan telkens "ploep" geluidjes maakt als het berichtje verzonden is. De iPhone van een collega doet dat niet. Instellingen in Whatsapp staan toch alvast hetzelfde...
Ik zou het ook niet doen. Ik heb ook al 15gb vol en heb er niet gek veel apps of muziek opstaan. Paar foto's en filmpjes schieten en het is zo vol. Je krijgt er spijt van denk ik wanneer je voor 16gb gaat. Tenzij je het geen probleem vindt om iedere maand je telefoon leeg te gooien qua foto's en muziek.Matthijsdv schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:21:
Ik denk aan een 16gb versie, hoeveel gb blijft er over voor gebruik?
Super toestel!
Ik heb alleen lichte krasjes op het scherm. Het zijn voornamelijk halve maantjes, een paar streepjes. Een paar van de krasjes zitten onder t scherm naast de home button, en die kan ik vrij gemakkelijk zien, de andere moet ik precies een goede hoek hebben om ze te zien.
Nu ben ik benieuwd of jullie er ook last van hebben? Ik gebruik geen screenprotector (duh) maar wel een apple leather case (heerlijk ding). Ik houd van puur qua scherm...
Als je even de laatste paar pagina's van dit topic doorleest, dan zie je dat RiccardoNL en Dennisweb hier ook last van hebben. Ook na een langere periode (twee maanden).JensinatoR schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:10:
Ik heb ook sinds twee maanden een iphone 6 (128gb), ik lees ook al een tijdje mee hier :-)
Super toestel!
Ik heb alleen lichte krasjes op het scherm. Het zijn voornamelijk halve maantjes, een paar streepjes. Een paar van de krasjes zitten onder t scherm naast de home button, en die kan ik vrij gemakkelijk zien, de andere moet ik precies een goede hoek hebben om ze te zien.
Nu ben ik benieuwd of jullie er ook last van hebben? Ik gebruik geen screenprotector (duh) maar wel een apple leather case (heerlijk ding). Ik houd van puur qua scherm...
Ik weet in ieder geval wel dat ik als ik mijn iPhone 6 krijg, ik uitgebreid foto's ga maken van het ding om niet met hetzelfde 'probleem' te komen zitten na twee maanden.
Mijn krasjes lijken niet onder het scherm te zitten, maar eerder in de coating.
Dit topic wat dennisweb aandroeg lijkt het probleem te beschrijven:
https://discussions.apple.com/thread/6555765
Het ziet er uit alsof de krasjes wel komen door gebruik, maar ik het zou niet moeten kunnen.
Ik zorg erg goed voor mijn iPhone, stop hem altijd in een lege broekzak of een lege jaszak, zonder zand of andere viezigheid.
Op deze manier heb ik een Galaxy Note en een Galaxy s4 samen 3 jaar in de broekzak gehad zonder 1 klein krasje. Hoe kan dat hier ineens zo snel gaan?
Zijn er hier nog mensen die op dezelfde manier omgaan met de iPhone maar nog steeds een krasvrij scherm hebben?
[ Voor 8% gewijzigd door Bensjero op 03-12-2014 13:09 ]
Jep, precies hetzelfde en nog geen krasje of beschadiging te zien. Dat was bij de 5 wel anders.JensinatoR schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:08:
Zijn er hier nog mensen die op dezelfde manier omgaan met de iPhone maar nog steeds een krasvrij scherm hebben?
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
Heb hem sinds de releasedag en nog geen krasje te zien. Gebruik hem in de originele leather case van Apple.JensinatoR schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:08:
| Macbook Air M1 16GB | iPhone 15 Pro Max 256GB | iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |
Verwijderd
Nergens een krasje te vinden, ik gebruik een Spigen airskinJensinatoR schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:08:
Ja same here, een klein krasje onderop het scherm, leg mijn iPhone sowieso nooit op het scherm en mijn telefoon altijd op mijn macbook sleeve of een blaadje of iets dergelijks, heel vreemd dus..JensinatoR schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:08:
De problemen van Dennisweb en RicardoNL heb ik inderdaad gezien.
Mijn krasjes lijken niet onder het scherm te zitten, maar eerder in de coating.
Dit topic wat dennisweb aandroeg lijkt het probleem te beschrijven:
https://discussions.apple.com/thread/6555765
Het ziet er uit alsof de krasjes wel komen door gebruik, maar ik het zou niet moeten kunnen.
Ik zorg erg goed voor mijn iPhone, stop hem altijd in een lege broekzak of een lege jaszak, zonder zand of andere viezigheid.
Op deze manier heb ik een Galaxy Note en een Galaxy s4 samen 3 jaar in de broekzak gehad zonder 1 klein krasje. Hoe kan dat hier ineens zo snel gaan?
Is het mogelijk om in te stellen dat hij ook oudere foto's oppakt?
Verwijderd
Misschien een idee om handmatig een stream aan te maken en daar alle leuke foto's in te gooien? Zo heb je de eerder gemaakte beste foto's nog steeds op je telefoon, al zal het niet mooi onderverdeeld zijn met datum, locatie etc.Danielson schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:08:
Ik heb gister mijn iPhone 6 ontvangen en geconfigureerd als nieuw toestel, maar hij pakt alleen de foto's van ongeveer de laatste twee weken uit de photostream.
Is het mogelijk om in te stellen dat hij ook oudere foto's oppakt?
Hier heb ik ook last van, ik zag dat de camera verschoven was. Even opgezocht en ik bleek niet de enige te zijnRob89 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:27:
Van mijn iPhone 6 was de front camera iets naar links verschoven, wat alleen een cosmetisch gebrek was. Even langs de Genius Bar in Amsterdam geweest en ze hebben er een compleet nieuwe display in gezet. Het viel binnen de garantie en werd binnen een uur gerepareerd. Een goede aanrader dus.
Tip: als je telefoon bekrast is en je hebt hetzelfde probleem dan verdwijnen dus ook de krasjes met het nieuwe display
Dit jaar heb ik hier wat meer moeite mee. De functie 'focus pixels' lijkt soms veel te snel z'n focus te leggen waardoor bepaalde delen van de foto niet goed scherp zijn, juist daar waar je scherpte wilt hebben. Hebben meer mensen hier last van?
Na een volledige refund van een iPhone 6, een nieuwe iPhone 6 64GB SG besteld. Gisteren ontvangen alleen blijkt deze terug een dode pixel te hebben en een kras van 1cm lang 'onder het scherm, een haarlijntje dus..' Erg irritant eens je het gezien hebt bij een witte achtergrond. Op naar de volgende vervanging..Scrtz schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:09:
[...]
Ja same here, een klein krasje onderop het scherm, leg mijn iPhone sowieso nooit op het scherm en mijn telefoon altijd op mijn macbook sleeve of een blaadje of iets dergelijks, heel vreemd dus..
Na deze keer wordt het geen iPhone 6 meer.. maar de iPhone 6+,Nexus 6, Note4
of wachten op de HTC One M9. Alle high-end phones gehad vorig jaar, nooit problemen gehad, tot bij deze.
Wel blij met de super support van APPLE.
Verwijderd
Na een ruime ruime 4 jaar een iPhone 4 16GB gebruikt te hebben en deze telkens ge-update naar de laatste iOS versie hield het afgelopen september op dus tijd een nieuwe iPhone.
Ik was vooraf erg aan het twijfelen welke versie te nemen, 6 of 6+. Beide iPhones zou een grote vernieuwing zijn als iPhone 4 gebruiker.
Ik ben uiteindelijk voor de 6+ gegaan omdat ik het jaar er voor een iPad mini Retina WiFi had aangeschaft en deze best wel vaak koppelde aan mijn iPhone 4 buitenshuis, toch fijn zo'n groter scherm.
Ben uiteindelijk voor een Amerikaanse iPhone 6 Plus Sprint versie gegaan, scheelde toch zo'n 150 euro.
De eerste in druk met de 6+ zijn erg positief, op een klein probleempje met het gereed voor gebruiken en overzetten van apps van mijn iPhone 4. Dit kwam uiteindelijk doordat ik op dit moment in China ben en het internet gewoon waardeloos is als de server die je wil gebruiken buiten China staat. Bij het installeren en herstellen van je Back-up geen mogelijkheid om een VPN te gebruiken, dus uiteindelijk voor een schone installatie gegaan. Met een iCloud account was het dan alleen zaak om alle apps even handmatig op te zoeken en het installeren, en daarmee Touch ID te gebruiken.
Touch ID is echt super, na het opslaan van 4 vingers wat snel en makkelijk te doen was is het echt ideal en snel om je iPhone te ontgrendelen en apps te downloaden / kopen. Het werkt echt 95% van de tijd en wanneer her niet werkt ligt het meestal omdat je vinger gewoon te ver ligt of je bewoog en haalde hem even niet iets te snel er vanaf. Als ik mijn iPad mini pak mis ik het gemak van Touch ID een beetje.
Het scherm, de hogere pixel dichtheid daar merk ik niet zo veel van, maar het verschil in samenstelling, de lagen, binding en lichtopbrengst is een wereld van verschil. Na met de iPhone 4 de eerste Retina iPhone te hebben gehad kan ik goed het verschil tussen 4 jaar aan scherm technologie merken, zelfs met de iPad mini van vorig jaar merk je een verschil maar dat wel een stuk kleiner. Ik lees graag boeken en zet mijn iBook en Kindle apps altijd in nachtmodus en het scherm is een stuk donkerder.
Verder kan ik niet wachten tot de rest van de wereld gebruik kan maken van Apple Pay.
Ook de foto's zien er goed uit, heb nog niet veel filmpjes geschoten, maar dat komt nog wel.
Voor de rest eindelijk gewoon een iPhone met een verbeterde batterij wat echt lekkerde werkt en je geen zorgen hoeft te maken. Als je een keer een uurtje een 3D spelletje speelt is niet gelijk je iPhone leeg.
Dus al met al dik tevreden! Hopelijk gaat deze ook weer 3-4 jaar mee.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2014 20:59 . Reden: Typo ]
Ik weet niet of die bij andere apps ook zo is hoor maar het is zeer irritant
Facebook verneukt het volume op de iPhone inderdaad. Dat merk je al als je een filmpje op Facebook per ongeluk 'wegswipet' en vervolgens weer aanklikt. Dan klopt er helemaal niets meer van het volume.virish01 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:40:
Hebben jullie ook last van dat als je muziek afspeelt (op de hoogste volume) en luistert met oordopjes, vervolgens een filmpje kijkt op facebook en hierna weer de muziek verder afspeelt, dat de volume dan veel zachter is terwijl hij aangeeft dat hij op zn allerhardst staat? Als ik facebook afsluit/kill via de multitask dan speelt hij de muziek wel weer af op zijn hardst.
Ik weet niet of die bij andere apps ook zo is hoor maar het is zeer irritant
ingen vill veta var du köpt din tröja
Grappig om te lezen. Mij valt serieus geen verschil op tussen de iPhone 6 scherm en de iPhone 4S.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:46:
Hierbij mijn ervaring na 1 week met een iPhone 6 Plus.
Na een ruime ruime 4 jaar een iPhone 4 16GB gebruikt te hebben en deze telkens ge-update naar de laatste iOS versie hield het afgelopen september op dus tijd een nieuwe iPhone.
Ik was vooraf erg aan het twijfelen welke versie te nemen, 6 of 6+. Beide iPhones zou een grote vernieuwing zijn als iPhone 4 gebruiker.
Ik ben uiteindelijk voor de 6+ gegaan omdat ik het jaar er voor een iPad mini Retina WiFi had aangeschaft en deze best wel vaak koppelde aan mijn iPhone 4 buitenshuis, toch fijn zo'n groter scherm.
Ben uiteindelijk voor een Amerikaanse iPhone 6 Plus Sprint versie gegaan, scheelde toch zo'n 150 euro.
De eerste in druk met de 6+ zijn erg positief, op een klein probleempje met het gereed voor gebruiken en overzetten van apps van mijn iPhone 4. Dit kwam uiteindelijk doordat ik op dit moment in China ben en het internet gewoon waardeloos is als de server die je wil gebruiken buiten China staat. Bij het installeren en herstellen van je Back-up geen mogelijkheid om een VPN te gebruiken, dus uiteindelijk voor een schone installatie gegaan. Met een iCloud account was het dan alleen zaak om alle apps even handmatig op te zoeken en het installeren, en daarmee Touch ID te gebruiken.
Touch ID is echt super, na het opslaan van 4 vingers wat snel en makkelijk te doen was is het echt ideal en snel om je iPhone te ontgrendelen en apps te downloaden / kopen. Het werkt echt 95% van de tijd en wanneer her niet werkt ligt het meestal omdat je vinger gewoon te ver ligt of je bewoog en haalde hem even niet iets te snel er vanaf. Als ik mijn iPad mini pak mis ik het gemak van Touch ID een beetje.
Het scherm, de hogere pixel dichtheid daar merk ik niet zo veel van, maar het verschil in samenstelling, de lagen, binding en lichtopbrengst is een wereld van verschil. Na met de iPhone 4 de eerste Retina iPhone te hebben gehad kan ik goed het verschil tussen 4 jaar aan scherm technologie merken, zelfs met de iPad mini van vorig jaar merk je een verschil maar dat wel een stuk kleiner. Ik lees graag boeken en zet mijn iBook en Kindle apps altijd in nachtmodus en het scherm is een stuk donkerder.
Verder kan ik niet wachten tot de rest van de wereld gebruik kan maken van Apple Pay.
Ook de foto's zien er goed uit, heb nog niet veel filmpjes geschoten, maar dat komt nog wel.
Voor de rest eindelijk gewoon een iPhone met een verbeterde batterij wat echt lekkerde werkt en je geen zorgen hoeft te maken. Als je een keer een uurtje een 3D spelletje speelt is niet gelijk je iPhone leeg.
Dus al met al dik tevreden! Hopelijk gaat deze ook weer 3-4 jaar mee.
O nee, toch wel: Als ik 's avonds zonder lenzen m'n iPhone gebruik, dan moet ik hem echt heel dicht bij houden. Dan lijk ik soms een zwart raster in het scherm te zien. Dat had de iPhone 4S niet.
Prima toestellen, beide iPhones!
🌞🍃
Zsm mee teruggaan. Als iets gaat ergeren is het wel een homeknop die z'n werk niet goed doet. Heb het hier met een hele oude iPhone en soms registreert ie een druk 2 of soms zelfs 3 keer. Zit ik ineens in het overzicht van openstaande apps of de stembediening. Vooral die laatste is dan weer heel lastig uit te komen met een gare homeknop.Igor92 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:07:
De homebutton van mijn iPhone 6 klikt dubbel, ik weet niet of dit altijd al zo is geweest, maar sinds vandaag valt het meer op doordat de knop ook een soort van 2 klikjes geeft. Meer mensen die hier last van hebben?
Is hier een reden voor, dat Apple vertraging heeft opgelopen en problemen heeft met uitleveren?
Hier in de UK is dit ook het geval, 16GB vlot verkrijgbaar, 128GB vrij vlot beschikbaar maar 64GB overal uit voorraad.StealthyPeanut schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:37:
Hier op het werk staan al voor lange tijd 2 iPhones in bestelling. Wat me erg op is gevallen, is de slechte leverbaarheid van de iPhones 64gb grijs. Ze staan ondertussen 3 weken in bestelling en we kunnen ze eindelijk maandag ophalen.
Is hier een reden voor, dat Apple vertraging heeft opgelopen en problemen heeft met uitleveren?
Als je terug zoekt in het topic of online zoekt, dan zie je dat dat wel vaker voorkomt. Ik had het zelf ook. Vaak komt dat doordat er wat vuil in de home-knop zit. Goed schoonmaken wat een wattestokje loste het bij mij opIgor92 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:07:
De homebutton van mijn iPhone 6 klikt dubbel, ik weet niet of dit altijd al zo is geweest, maar sinds vandaag valt het meer op doordat de knop ook een soort van 2 klikjes geeft. Meer mensen die hier last van hebben?
🌞🍃
De iphone 4s had ook een mooiere scherm dan de 4. Desondanks dat zie ik het verschil wel tussen de 4s en de 6+, maar niet zozeer op scherpte.Datafeest schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:03:
[...]
Grappig om te lezen. Mij valt serieus geen verschil op tussen de iPhone 6 scherm en de iPhone 4S.
O nee, toch wel: Als ik 's avonds zonder lenzen m'n iPhone gebruik, dan moet ik hem echt heel dicht bij houden. Dan lijk ik soms een zwart raster in het scherm te zien. Dat had de iPhone 4S niet.
Prima toestellen, beide iPhones!
Hoewel ik super blij ben met de 6+ en absolute niet meer terug wil, was de 4s echt een volwassen product icm ios5, deze ervaring is maar moeilijk te evenaren.
Ik doe ongeveer 3 jaar met een telefoon, de volgende word gelukkig weer de S variant van de iphone.
Het dagelijks opladen mis ik trouwens totaal niet, 3 dagen is makkelijk te halen, soms plak ik een 4de dag eraan.
6+ hier, geen probleem met lederen Apple hoes. Hoes zit er superstrak om.Dancing_Animal schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:23:
Hoe makkelijk of moeilijk is het eigenlijk om de iPhone 5/6 met lederen hoesje in broekzak te doen. Is dat niet wat stug en gaat de hoes er dan niet te makkelijk af?
Zelf heb ik ook een lederen Apple hoes en ik ervaar hetzelfde. Ik merk wel dat ik een aantal broeken niet meer draag, omdat mijn iPhone 6 Plus gewoon niet in die broekzakken past. Misschien dat ik ze ergens dieper kan laten maken, of dat mijn oma er wat mee kan.UltraSub schreef op zondag 07 december 2014 @ 12:38:
[...]
6+ hier, geen probleem met lederen Apple hoes. Hoes zit er superstrak om.
Verwijderd
Dat kan inderdaad. Weet nou niet meer of het 60 of 30 dagen was.Meulendijks89 schreef op zondag 07 december 2014 @ 20:57:
Sinds gisteren een iPhone 6 64GB Gold in bezitnou wil ik graag AppleCare er op hebben, ik heb zelf geen creditcard maar dit kan ook gewoon binnen 30 dagen in de Apple store toch?
Heb sinds kort een plus. Wat een bakbeest. Ik kom van Android af en ben de iets grotere schermen wel wat gewend, maar geen phablet size. Het is eigenlijk te groot om een goede telefoon te zijn, maar als kleine tablet is het subliem. Wat mij opvalt is dat het scherm echt ontzettend dicht op de oppervlakte zit, waardoor je het gevoel hebt dat je ook echt de pixels aanraakt. Erg leuk effect.
Heb nog een week om hem te ruilen... ik kijk het nog even aan
Nieuw modelletje alweer?Coldbullet schreef op maandag 08 december 2014 @ 00:41:
eiphone 6 kok
Ja, hier kan je een ei mee koken.
I don't have dreams, I have goals!!
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
had gisteren een 'nieuw' exemplaar van Apple ontvangen (express replacement) omdat mijn vorige een speling in het display had. Ik had een klikgeluid als ik op het linker gedeelte van het display druk. Heel vervelend maar het nieuwe exemplaar lijkt goed te zijn.opa_paul schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:52:
[...]
Mijn iPhone heeft serienummer C38....
Maar goed, snap je wel, maar ik zou het nooit zover laten komen.Ik zou, als het echt onacceptabel is, een hele boze brief/telefoongesprek voeren met Apple waarin ik desnoods dreig met rechtsbijstandverzekering en een nieuwe EIS! Ik zou dan per se een nieuwe en geen refurbished eisen. Wanneer ze moeilijk blijven doen vraag je om een refund en bestel je gewoon zelf een nieuwe! Zo moeilijk is dat toch niet.
Anders reserveer je vast een nieuwe, zo nodig onder naam van eega ofzo, en dan vraag je refund net voordat ze m versturen. Zit je toch nog maar 2 dagen zonder telefoon.
Succes.
Maar het serienummer is volgens mij eentje uit de refurbished serie. Mijn serienummer begint met FDMNM... en het modelnummer is NG4E2ZD/A ipv de MG4E2ZD/A.
Kan iemand dit bevestigen dat er al refurbished versies in omloop zijn?
vind het wel jammer hoor, want ik ben niet kapot van de refurbished modellen.....
maar heb een bon van de Apple Store en dus nog 2 jaar garantie.. (toch)?
dus mocht ik in de tussentijd weer wat hebben dan ruilen we gewoon weer om
[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 11-12-2014 22:49 ]
Nou in mijn iphone 5 tijd heb ik zoveel problemen gehad met refurbished modellen dat ik uiteindelijk toch een gloednieuwe 5S kreeg bij de release... (speling in display, zelfde als ik dus met mn 6 had)UltraSub schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:49:
Dat niet kapt zijn van refurbs is bij Apple echt nergens voor nodig. Die zijn gewoon in nieuwstaat. En ja, 2 jaar garantie
Is het nog geen 17 uur?
Zulke problemen waren er ook met nieuwe toestellen. Een refurb is een telefoon die precies hetzelfde productieproces doorloopt als een nieuwe telefoon, enkel worden er bepaalde onderdelen hergebruikt (met uitzondering van: behuizing, scherm, accu - deze zijn altijd nieuw).dkawa schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:45:
[...]
Nou in mijn iphone 5 tijd heb ik zoveel problemen gehad met refurbished modellen dat ik uiteindelijk toch een gloednieuwe 5S kreeg bij de release... (speling in display, zelfde als ik dus met mn 6 had)
Ik kan wel opnemen, maar zodra ik het opnemen stop gaat de app raar doen.
[ Voor 23% gewijzigd door Hoiz op 15-12-2014 19:57 ]
maar ik vroeg me dus af of het wel is voorgekomen dat het hier iets mis is gegaan. Je ontvangt dus een nieuw toestel (refurbished), oude toestel stuur je terug (overigens niks mee aan de hand, enkel speling in display). Maar daarna krijg je te horen dat er waterschade is of iets derg waardoor dan wel 900 EUR doorbelast wordt... hoe wil je dan bewijzen dat er niets met je toestel aan de hand was (geen waterschade of wat dan ook)...
mijn oude toestel is al in Breda ontvangen, maar moet nog door de keuring... Hoop dat ik 1 dezer dagen te horen/lezen krijg dat het OK is en het gereserveerde bedrag weer vrijgegeven wordt....
Klopt het dat een nieuw scherm voor de iPhone 6 ongeveer 121 euro kost? Dat staat op de site van Apple, maar bedrijven die ook schermen kunnen vervangen rekenen hiervoor tussen de 250 en 300 euro.
Verwijderd
Apple vervangt ook losse de schermen. Is bij mij gebeurt toen ik een dode pixel op m'n iPhone 6 had.Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:10:
Scherm vervangen is niet alleen kosten van het scherm, komt ook een stukje arbeid bij kijken. Bij Apple is het waarschijnlijk gewoon omwisselen van toestel en klaar.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Nee dat is alleen binnen de garantie. Buiten de garantie kost het 297,10 euro.pietr schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:29:
Klopt het dat een nieuw scherm voor de iPhone 6 ongeveer 121 euro kost? Dat staat op de site van Apple, maar bedrijven die ook schermen kunnen vervangen rekenen hiervoor tussen de 250 en 300 euro.
http://support.apple.com/kb/index?page=servicefaq&geo=Netherlands&product=iphone&locale=nl_NL
Moet nog even wennen maar bevalt mij prima tot dusver.
Iemand nog leuke tips qua gebruik of apps etc met iphone? weinig mensen in mijn directe omgeving met een Iphone
Heb nog anderhalve week om hem eventueel om te ruilen aangezien ik voor 16GB ben gegaan en hier lees dat dit niet erg verstandig is.
Snap sommige hier niet die zo in de stress raken van een krasje, verzeker je toestel dan gewoon. Krasje zat en je gooit hem kapot op de stoep en krijgt weer een nieuwe!
PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
Ik had ook 16GB maar nu 64GB. Je houd maar 12 van de 16 over dat is echt weinig. 64GB is voor mij weer te veel maar er is geen andere keus maar heb er zeker geen spijt vanRicloo86 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:01:
Sinds kort overgestapt van Samsung naar Iphone.
Moet nog even wennen maar bevalt mij prima tot dusver.
Iemand nog leuke tips qua gebruik of apps etc met iphone? weinig mensen in mijn directe omgeving met een Iphone
Heb nog anderhalve week om hem eventueel om te ruilen aangezien ik voor 16GB ben gegaan en hier lees dat dit niet erg verstandig is.
Snap sommige hier niet die zo in de stress raken van een krasje, verzeker je toestel dan gewoon. Krasje zat en je gooit hem kapot op de stoep en krijgt weer een nieuwe!
Nu begrijp ik waarom de verzekeringspremies altijd zo hoog zijnRicloo86 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:01:
Edit: ik reageerde op je opmerking dat je hem dan met opzet kapot op de stoep gooit, dat is dus fraude! De verzekering gaat er vanuit dat je zorgvuldig met je telefoon omgaat.
[ Voor 18% gewijzigd door Mediacj op 16-12-2014 15:28 ]
Nee hoor, als ik een barst in mijn scherm heb stuur ik hem op en krijg ik een nieuw scherm, betaal ik overigens toch voor. Is het een fabrieksfout en Iphone geeft niet thuis dan maar aanspraak maken op je verzekering.Mediacj schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:10:
[...]
Nu begrijp ik waarom de verzekeringspremies altijd zo hoog zijner is ook een ander woord voor fraude!
Heeft niets met fraude te maken, betaal er netjes voor iedere maand en als er ongemak aan is los van het feit of ik dat zelf doe of vanuit de fabriek een fout is gemaakt kan ik daar gewoon aanspraak op doen.
Overigens nog wel benieuwd naar jou andere woord voor fraude.
[ Voor 4% gewijzigd door Ricloo86 op 16-12-2014 15:19 ]
PSN: Ricloo86
Check mijn Virtual Photography account op Insta (ricloo86)
Da's flink balen. Echt ongelooflijk eigenlijk. M'n toestel zit in een hardcase en zit altijd apart in m'n binnenzak.zxcvb schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:49:
[...]
Nee dat is alleen binnen de garantie. Buiten de garantie kost het 297,10 euro.
http://support.apple.com/kb/index?page=servicefaq&geo=Netherlands&product=iphone&locale=nl_NL
Je kan eens kijken of je inboedelverzekering de schade dekt? Dat is best vaak het geval.pietr schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:21:
[...]
Da's flink balen. Echt ongelooflijk eigenlijk. M'n toestel zit in een hardcase en zit altijd apart in m'n binnenzak.
*snip* spam
[ Voor 20% gewijzigd door Daedalus op 09-01-2015 13:35 ]
Dat bedrag is het maximale wat ze rekenen voor een reparatie. Als het puur het scherm is, is het die €120. Ik heb mijn iPhone 6 Plus laten vallen, scherm kapot. Ze hebben wel een diagnostische test gedaan (als er meer kapot is, komt dat maximale bedrag in beeld), maar ze hebben alleen het scherm vervangen. Dat was ongeveer €140.zxcvb schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:49:
[...]
Nee dat is alleen binnen de garantie. Buiten de garantie kost het 297,10 euro.
🌞🍃
Lijkt me inderdaad dat er iets mis is met je abonnement.Datafeest schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:28:
Ik heb op m'n iPhone 6 met KPN 4G abonnement een "4G" icoon. Op een iPad Mini zie ik een "LTE" icoon staan. Als ik Google lees, dan blijkt dat LTE sneller en dus beter is. Klopt dat? Berekend dat dan ook dat er iets mis is met m'n KPN abonnement? Iemand die hier meer over weet?
Ik zou KPN even bellen als ik jou was.
[ Voor 11% gewijzigd door Fusajiro op 16-12-2014 17:54 ]
XBOX One: Agonis
Ik heb ook 4G van KPN/Hi en op mijn iPhone staat altijd 4G, heb nog nooit LTE zien staan.. Moet dit wel zo zijn danFusajiro schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:52:
[...]
Lijkt me inderdaad dat er iets mis is met je abonnement.
Ik zou KPN even bellen als ik jou was.
Ik noem een RTLXL, NPO, etc.?
Met android mijd ik de apps namelijk vanwege de reclames. Die heb je niet als je gewoon naar de site gaat en daar je video bekijkt
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Dat klinkt een stuk beter. Ik ga morgen nog een keer bellen.DwightKSchrute schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:07:
[...]
Dat bedrag is het maximale wat ze rekenen voor een reparatie. Als het puur het scherm is, is het die €120. Ik heb mijn iPhone 6 Plus laten vallen, scherm kapot. Ze hebben wel een diagnostische test gedaan (als er meer kapot is, komt dat maximale bedrag in beeld), maar ze hebben alleen het scherm vervangen. Dat was ongeveer €140.
4G is gewoon de Nederlandse naam voor LTE.Meulendijks89 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:20:
[...]
Ik heb ook 4G van KPN/Hi en op mijn iPhone staat altijd 4G, heb nog nooit LTE zien staan.. Moet dit wel zo zijn dan
XBOX One: Agonis
Thuis zit ik op wifi, dat werkt dan opeens niet meer, en als ik wifi uitzet werkt 4G ook niet meer.
Enige oplossing is het uit- en aanzetten.
Wie herkent dit, en beter nog, hoe los ik dit op?
Elect a clown, expect a circus.
Ben je zeker dat dit alleen op je iphone is, bij welke provider zit je voor internet thuis?Slasher schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:26:
Ik heb al sinds enige tijd last van dat om de paar dagen internet het niet meer doet op mijn 6.
Thuis zit ik op wifi, dat werkt dan opeens niet meer, en als ik wifi uitzet werkt 4G ook niet meer.
Enige oplossing is het uit- en aanzetten.
Wie herkent dit, en beter nog, hoe los ik dit op?
Internet thuis is Ziggo, maar dat zou dan toch niet verklaren dat mijn 4G ook niet meer werkt?thibautb schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:29:
[...]
Ben je zeker dat dit alleen op je iphone is, bij welke provider zit je voor internet thuis?
Elect a clown, expect a circus.
Ja kan gewoon. Dat doe ik soms omdat de app wat minder snel update dan de site. Dus als het programma net afgelopen is ga ik meestal naar de site ipv naar de app ;-)Barry|IA schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:33:
Kun je met iOS eigenlijk al eens wat filmpjes bekijken die op websites staan?
Ik noem een RTLXL, NPO, etc.?
Met android mijd ik de apps namelijk vanwege de reclames. Die heb je niet als je gewoon naar de site gaat en daar je video bekijkt
Op de website krijg je alsnog reclames te zien. En prima toch ook, gratis bestaat niet.bartpostma schreef op woensdag 17 december 2014 @ 09:07:
[...]
Ja kan gewoon. Dat doe ik soms omdat de app wat minder snel update dan de site. Dus als het programma net afgelopen is ga ik meestal naar de site ipv naar de app ;-)
🌞🍃
Gratis is een illusie inderdaad. Maar ik erger me verder niet aan reclames, zijn er niet veel (bij npo)Datafeest schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:11:
[...]
Op de website krijg je alsnog reclames te zien. En prima toch ook, gratis bestaat niet.
Dit heb ik alleen wanneer ik Siri opstart en weer afsluit. De speaker geeft dan nog voor een paar seconden een ruis, dit gaat door wanneer ik mn telefoon op standby zet.Boinkie schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:50:
Zijn er meer mensen die ruis uit de speaker horen komen als de telefoon op standby staat?
Ik denk dat dit een typisch gevalletje netwerk herstellen is:Slasher schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:30:
[...]
Internet thuis is Ziggo, maar dat zou dan toch niet verklaren dat mijn 4G ook niet meer werkt?
Instellingen, Algemeen, Stel opnieuw in en dan Herstel netwerkinstellingen.
Was namelijk bij 8.0 ook op de 6 en nadat je dit doet moet je wel wifi wachtwoorden opnieuw instellen, maar het moet dan beter gaan. Succes!
Power to the beat.
Heb de nieuwste iOS. Het vreemde is dat ik dit probleem eerst niet had. De apps werkten prima (ik gebruik ze regelmatig). De problemen zijn opeens ontstaan zonder dat ik kan aangeven wat er veranderd is. Geen nieuw iOS (had al de nieuwste) geen nieuwe apps wat ik mij kan herinneren...
(de nieuwste versies van de apps zijn geïnstalleerd)
Iemand een idee?
[ Voor 11% gewijzigd door Galois op 18-12-2014 19:34 ]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Heb me iPhone 6 zondag gebruikt als navigatie , toen de telefoon behoorlijk warm werd voor de zekerheid de navigatie afgesloten.
Toen ik hem savonds aan de lader wou doen paste de kabel niet meer , laad nog wel op bij goed door drukken
Gisteren bij de media markt geweest en die zeiden daar dat binnenkant dus was verbrand , als ik naar Apple store ga hoe groot is de kans dat ik een nieuwe krijg ?
Is wel 2 uur rijden voor mij.
Anders ken ik hem net zo goed opsturen .
Hoi!
Inderdaad Apple even bellen. Volgens mij kun je sowieso het eerste jaar bij hen terecht, mits je bon hebt. Als Apple het toestel vervangt en je gaat toch bij ze langs is het direct geregeld. Lever je je toestel in bij de MediaMarkt, dan sturen zij hem op naar een repair centre / Apple en ben je hem een tijdje kwijt.EWK schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:05:
Misschien kun je beter even bellen? Zijn kunnen je vraag beter en sneller beantwoorden dan wij, lijkt me.
Heb je de 64 GB of 128 GB iPhone? Die schijnen weleens vast te lopen door het gebruik van een bepaald type geheugen.Galois schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:29:
Apart... Sinds enkele dagen loopt de app van Funda, NS en Marktplaats vast. De apps doen het, totdat ik ergens op klik. Dan lopen ze vast. Ik kan dan we de Home knop gebruiken en ze handmatig afsluiten.
[ Voor 32% gewijzigd door Dancing_Animal op 19-12-2014 01:36 ]
Nee, de 16 GB. En zojuist ook met Facebook een vastloper. Lijkt dus eerder een probleem met de telefoonDancing_Animal schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 01:32:
[...]
.
[...]
Heb je de 64 GB of 128 GB iPhone? Die schijnen weleens vast te lopen door het gebruik van een bepaald type geheugen.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Drie weken geleden stond ik in de winkel voor de keuze tussen een iPhone 6 en iPhone 6 plus. Onder het motto wie niet waagt, heb ik gekozen voor de iPhone 6 plus. Het formaat was ik vrijwel onmiddellijk gewoon en ik ben er echt van beginnen te houden. Als je hoofdactiviteit van je telefoon bellen is raad ik de iPhone 6 aan, indien niet ga voor de plus!
Ik kan iedere iPhone 6 bezitter wel een screenprotector aanbevelen want mijn iPhone heeft spijtig genoeg al krasjes in het scherm. Dit komt echt niet door nalatigheid want men iPhone zit al van dag 1 in een wallet case en ter hoogte van de bankkaarten heb ik prijs.
Mvg
Verwijderd
Kan kloppen, bankkaarten veroorzaken vaak krassen op scherm, door schurende beweging. Ik gebruik daarom nooit meer de binnenkant van de wallet of flip voor een bankkaartR-Design schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:50:
Hallo
Drie weken geleden stond ik in de winkel voor de keuze tussen een iPhone 6 en iPhone 6 plus. Onder het motto wie niet waagt, heb ik gekozen voor de iPhone 6 plus. Het formaat was ik vrijwel onmiddellijk gewoon en ik ben er echt van beginnen te houden. Als je hoofdactiviteit van je telefoon bellen is raad ik de iPhone 6 aan, indien niet ga voor de plus!
Ik kan iedere iPhone 6 bezitter wel een screenprotector aanbevelen want mijn iPhone heeft spijtig genoeg al krasjes in het scherm. Dit komt echt niet door nalatigheid want men iPhone zit al van dag 1 in een wallet case en ter hoogte van de bankkaarten heb ik prijs.
Mvg
Zolang er geen saffier glas op zit koop ik een screenprotector. Maar ik merk er dit keer maar weinig van, sins ik gekozen heb voor ZAGG Glass ziet dit en voelt dit alsof er geen protector op zit, je kan het alleen zien aan de randen, die zijn trouwens ook afgerond, dus totaal niet scherp.R-Design schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:50:
Hallo
Mvg
In combinatie met een apple leather case heb ik geen ander hoesje meer nodig waar die uitgehaald moet worden.
De iphone 6 plus is een genot, hoe heb ik 3 jaar lang met een 4s kunnen rondlopen, dat kwam natuurlijk door ios, maar ben super blij dat apple deze stap heeft gemaakt.
Verwijderd
iphone 6 plus, maar er is altijd wel wat.. facebook ap is traag of werkt helemaal niet loopt vast, zelfde met instagram, kom thuis en zit ik op 3g want de wifi werkt niet, terwijl andere aparaten wel gewoon werken met de wifi op dat moment, loopt steeds vaker vast, allemaal kleine irritaties die te accepteren waren als ik nog op een 4s zat, maar nu ik dit monster heb wil ik ook gewoon dat alles rap werkt en goed.
iemand tips wat ik kan doen? en als er mensen zijn die een factory reset aanbevelen hoe kan ik dan het beste zorgen dat ik mn data etc weer snel terug krijg?
Zijn de randen van het scherm met de leather case nu wel beschermd?angelus20 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 09:30:
[...]
Zolang er geen saffier glas op zit koop ik een screenprotector. Maar ik merk er dit keer maar weinig van, sins ik gekozen heb voor ZAGG Glass ziet dit en voelt dit alsof er geen protector op zit, je kan het alleen zien aan de randen, die zijn trouwens ook afgerond, dus totaal niet scherp.
In combinatie met een apple leather case heb ik geen ander hoesje meer nodig waar die uitgehaald moet worden.
De iphone 6 plus is een genot, hoe heb ik 3 jaar lang met een 4s kunnen rondlopen, dat kwam natuurlijk door ios, maar ben super blij dat apple deze stap heeft gemaakt.
Edit : volgens mij niet, zag plaatje op Macrumors en daar zat tussen de leren behuizing en de ZAGG Glass een aantal millimeters ruimte. Zonde hoor.
[ Voor 8% gewijzigd door Dancing_Animal op 20-12-2014 19:06 ]
Het is algemeen bekend dat de software van Facebook ruk is (traag, crasht veel) en je beter de website kunt gebruiken. Wat wifi betreft wordt het verhaal al snel heel ingewikkeld (wifi is heel lastig troubleshooten). Zorg er in ieder geval voor dat alles incl. je router/access point de nieuwste software heeft. Wat je daarna ook nog kunt doen is je wifi opnieuw instellen op de iPhone (weghalen, opnieuw toevoegen), de netwerkinstellingen helemaal resetten of je iPhone helemaal opnieuw inrichten.Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:41:
iphone 6 plus, maar er is altijd wel wat.. facebook ap is traag of werkt helemaal niet loopt vast, zelfde met instagram, kom thuis en zit ik op 3g want de wifi werkt niet, terwijl andere aparaten wel gewoon werken met de wifi op dat moment, loopt steeds vaker vast, allemaal kleine irritaties die te accepteren waren als ik nog op een 4s zat, maar nu ik dit monster heb wil ik ook gewoon dat alles rap werkt en goed.
In het begin had ik een blauw-tint op witte achtergronden, nu begint het echter geel getint te worden?
Precies alsof de blacklight van sterkte wat afgenomen is. Scherpe achtergronden zien er ook 'minder' scherp uit?
Niet per ongeluk 'Verminder witpunt' aangezet? Dit zit bij Instellingen, Algemeen, Toegankelijkheid, Verhoog contrast.laurensdbb schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:06:
Niemand last van een geler wordend scherm?
In het begin had ik een blauw-tint op witte achtergronden, nu begint het echter geel getint te worden?
Precies alsof de blacklight van sterkte wat afgenomen is. Scherpe achtergronden zien er ook 'minder' scherp uit?
Er zit inderdaad een ruimte van 2mm tussen de GLASS protector en de applecase, dit komt omdat de iphone 6/+ afgerond kanten heeft. De ZAGG glass heeft op zijn beurt ook afgeronde kanten waardoor het natuurlijker aanvoelt. Je kunt het incombinatie met de applecase niet aanraken waardoor je het dus niet voelt maar alleen ziet.Dancing_Animal schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 16:08:
[...]
Zijn de randen van het scherm met de leather case nu wel beschermd?
Edit : volgens mij niet, zag plaatje op Macrumors en daar zat tussen de leren behuizing en de ZAGG Glass een aantal millimeters ruimte. Zonde hoor.
Voordeel van GLASS is dat het niet stroef aanvoelt en je beeld blijft mooi helder alsof er geen protector opzit, daarbij helpt het ook nog tegen breken bij het vallen van je iphone, iets dat ik niet graag doe, maar het kan gebeuren
Ik geef je gelijk, ook ik vond het zonde dat het niet helemaal aansloot, had het bijna daardoor niet gekocht, er is geen andere optie, de ZAGG blijft goed zitten, pasvorm is perfect, dun, afgerond.
Je moet het zelf weten hoe erg je het vindt, er zijn meer voordelen dan nadelen en het nadeel vind ik nu minder erg dan ik had verwacht, ook ik streef naar perfectie voor een 900,- telefoon.
Nope staat niet aan, niks staat aangevinkt. Raar maar waar de ene dag is het mooi 'crisp' en de andere dag is het dan weer geler, vooral bij een batterij die onder de 50% isDancing_Animal schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:52:
[...]
Niet per ongeluk 'Verminder witpunt' aangezet? Dit zit bij Instellingen, Algemeen, Toegankelijkheid, Verhoog contrast.
Wachten op de 6S of 7 zal qua grootte ook niets uit gaan maken ben ik bang? Is daar al iets over bekend?
Mijn boefje is liev!
6S zal sowieso niet anders worden qua maat, 7 weet ik niet.JB schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:31:
Ik zit nog in dubio mbt verlengen abbo. Heb nu een 5S en vind die qua grootte ideaal. De vraag is hier waarschijnlijk al 100x gesteld maar de iPhone 6 is wel een beetje met 1 hand te bedienen? Collega's hebben 'm al eens laten vallen juist omdat ze de telefoon af en toe moeten verleggen in de hand ivm grootte.
Wachten op de 6S of 7 zal qua grootte ook niets uit gaan maken ben ik bang? Is daar al iets over bekend?
Of de iPhone 6 een beetje met 1 hand te bedienen is? Ja en Nee, namelijk iPhone 6 is 4,7" en een Nexus 4 (4,7" scherm) en Galaxy S3 (4,8" scherm) vallen makkelijk met 1 hand te bedienen, echter iPhone 6 heeft van die gigantische bezels (zucht Apple, wat een faal...
En ja, dat kleine beetje maakt veel verschil vind ik.
Verwijderd
Hier exact hetzelfde. Ik heb de 6+ 64GB. WhatsApp, Marktplaats zijn de twee apps die bij mij heel vaak vastlopen. Daarnaast reboot mijn iphone ook spontaan. Weet iemand of dit toeval kan zijn, of echter ook hardware gerelateerd kan zijn?Galois schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:29:
Apart... Sinds enkele dagen loopt de app van Funda, NS en Marktplaats vast. De apps doen het, totdat ik ergens op klik. Dan lopen ze vast. Ik kan dan we de Home knop gebruiken en ze handmatig afsluiten.
Heb de nieuwste iOS. Het vreemde is dat ik dit probleem eerst niet had. De apps werkten prima (ik gebruik ze regelmatig). De problemen zijn opeens ontstaan zonder dat ik kan aangeven wat er veranderd is. Geen nieuw iOS (had al de nieuwste) geen nieuwe apps wat ik mij kan herinneren...
(de nieuwste versies van de apps zijn geïnstalleerd)
Iemand een idee?
Mensen die nog vragen of er al iets bekend is over opvolgende Apple producten, zucht..Mizgala28 schreef op maandag 22 december 2014 @ 10:59:
[...]
6S zal sowieso niet anders worden qua maat, 7 weet ik niet.
Of de iPhone 6 een beetje met 1 hand te bedienen is? Ja en Nee, namelijk iPhone 6 is 4,7" en een Nexus 4 (4,7" scherm) en Galaxy S3 (4,8" scherm) vallen makkelijk met 1 hand te bedienen, echter iPhone 6 heeft van die gigantische bezels (zucht Apple, wat een faal...) en ligt in de hand meer als een S5 (5,2" scherm) of een LG G2 (5.2" scherm).
En ja, dat kleine beetje maakt veel verschil vind ik.
Het ligt eraan wat je met 1 hand wilt doen, even snel het nieuws checken of een appje lezen gaat prima, echt reageren met 1 hand dus op het toetsenbord bezig zijn gaat hem niet worden, dan moet je boers gaan balanceren..
Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.
Heb een paar keer met de 6 Plus staan te spelen maar vind hem wat aan de grote/lompe kant nu ik een normale iPhone 6 heb, vind het erg fijn dat ik nu ook met 1 hand alles kan doen maar soms twijfel ik om de een of andere reden toch nog om die 6 Plus
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.