Goede tip, thnx!! Maar heb nog studenten ov dus maak er maar een gezellig dagje Amsterdam vanUltraSub schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 23:00:
[...]
Je kunt ook een express replacement vragen. Kost je €29, dag later toestel in huis, restoren, oude gratis terug sturen in die verpakking. Klaar. Maar goed, is maar hoeveel knaken de tijd je waard is
Je bent in dit geval zelf de genius neem ik aan?Dennisweb schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:32:
[...]
Ik stond dus op 26 september in de Apple Store te klagen over het zachte geluid van de iPhone 6 Plus. Bleek dus dat de Genius de sticker er niet had afgehaald.
Hoezo zou een Applemannetje je plastic eraf moeten halen.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb een ding wat me mateloos irriteert aan safari: Wanneer ik op een site helemaal naar het onderste gedeelte van de pagina wil, moet ik eerst een uur scrollen op zowel mijn mac als mijn iphone. Zeer vervelend, aangezien niet iedere site een pagedown knop heeft zoals GOT. Heb al eens gegoogled, maar kon hier niet direct een oplossing voor vinden. Op android schoof je met de scrolbalk mee en je zat meteen onderaan de pagina, dit werkt op mijn Iphone helaas niet. Heeft iemand een andere oplossing?
Op de Mac kan je nog scrollen: scroll ff naar beneden of naar boven, ga met je muis naar de scrollbalk die tijdelijk te voorschijn komt en scroll daar de balk naar beneden.
Dit is op iOS inderdaad niet mogelijk.
Dit is op iOS inderdaad niet mogelijk.
Ik gebruik op de ipad een "scroll to bottom" link die in mijn favorietenbalk staat, scheelt inderdaad een hoop gescroll. Op de iphone werkt deze helaas niet..
Op mijn Mac gebruik ik gewoon Cmd + Up/Down arrow om te scrollen naar het begin/eind, of spatie voor het scrollen van één vensterhoogte.Chntl321 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 09:06:
Ik gebruik op de ipad een "scroll to bottom" link die in mijn favorietenbalk staat, scheelt inderdaad een hoop gescroll. Op de iphone werkt deze helaas niet..
Vreemd, hebben jullie dat pijltje icon met strep eronder niet? rechts onder in het beeld bij safari
Edit: valt mij op dat ik dat ook alleen op de iPhone heb en niet op de ipad
[ Voor 28% gewijzigd door Maite op 22-11-2014 10:23 ]
Verwijderd
Ervaar hetzelfde...Maite schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:15:
Vreemd, hebben jullie dat pijltje icon met strepen eronder niet? rechts onder in het beeld bij safari
Heeft dat niet te maken met welke site je bezoekt ? tweakers maakt er wel gebruik van Iculture dus niet.Maite schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:15:
Vreemd, hebben jullie dat pijltje icon met strep eronder niet? rechts onder in het beeld bij safari
Samsung Flip 7
Is de "End" knop op je toetsenbord niet makkelijker?bartpostma schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:14:
[...]
Op mijn Mac gebruik ik gewoon Cmd + Up/Down arrow om te scrollen naar het begin/eind, of spatie voor het scrollen van één vensterhoogte.
Op iOS moet je fysiek scrollen inderdaad, maar dat moet nooit meer dan een paar seconden duren, hoe sneller en groter je scrol beweging is hoe sneller hij scrolt, over het algemeen ben je met 3-4 swipes wel onderaan een pagina.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Omdat Apple het idee heeft dat het scherm niet groot genoeg is voor een landscape-mode.Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:27:
Waarom heeft de iphone 6 geen landscape modus zoals de 6plus?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Nul op rekest gehad bij iCentre over het krassende scherm. Ze hadden liever dat ik hem zelf door Apple op zou laten houden, omdat ze dit nog niet eerder meegemaakt hadden. Aardige vrouw van Apple aan de telefoon gehad die me vertelde dat beide problemen (krassend scherm/haarlijntjes en gedoe met mijn TouchID) verholpen gaan worden onder garantie.
Broer heeft ook problemen met zijn scherm. Wordt ook onder garantie opgelost. Stond vanmorgen even bij de MediaMarkt op de iPhone 6 Space Grey te kijken. Zag een behoorlijke kras op het toestel, dat terwijl die dingen de hele dag door bewaakt worden. Heb er ook maar even een foto van gemaakt.
Broer heeft ook problemen met zijn scherm. Wordt ook onder garantie opgelost. Stond vanmorgen even bij de MediaMarkt op de iPhone 6 Space Grey te kijken. Zag een behoorlijke kras op het toestel, dat terwijl die dingen de hele dag door bewaakt worden. Heb er ook maar even een foto van gemaakt.
Je gaat je eigen kraspolitie squad oprichten?Dennisweb schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:30:
Nul op rekest gehad bij iCentre over het krassende scherm. Ze hadden liever dat ik hem zelf door Apple op zou laten houden, omdat ze dit nog niet eerder meegemaakt hadden. Aardige vrouw van Apple aan de telefoon gehad die me vertelde dat beide problemen (krassend scherm/haarlijntjes en gedoe met mijn TouchID) verholpen gaan worden onder garantie.
Die bewaking kan je ook wel met een korrel zout nemen hoor, zijn altijd vandalen die er mee wegkomen.
Wacht even. Denk jij dat die kras op een demomodel eenzelfde oorzaak heeft als de krasjes op jouw scherm? Hoe harder je bezig bent je gelijk te halen (hier en bij andere partijen) hoe dubieuzer je verhaal wordt, eerlijk gezegd.Dennisweb schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:30:
Misschien had hij gehoopt op een onverwoestbaar model, hij was immers 800,- 
(zie dan al snel vergelijkingen met mensen die zeggen dat een iPhone 6 plus niet hoort te buigen, maar hem wel gewoon in een strakke broek proppen en er gedachteloos mee omgaan, lees; blootstellen aan een grote kans op buigen
).
(zie dan al snel vergelijkingen met mensen die zeggen dat een iPhone 6 plus niet hoort te buigen, maar hem wel gewoon in een strakke broek proppen en er gedachteloos mee omgaan, lees; blootstellen aan een grote kans op buigen
NvM schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:16:
[...]
Wacht even. Denk jij dat die kras op een demomodel eenzelfde oorzaak heeft als de krasjes op jouw scherm? Hoe harder je bezig bent je gelijk te halen (hier en bij andere partijen) hoe dubieuzer je verhaal wordt, eerlijk gezegd.
Samsung Flip 7
Dave, je mag ook gewoon schrijven dat je echt een hekel aan me hebt, hoor. We kennen jouw reacties nu wel. Ik wacht dan ook even totdat we over een maand of twee tot de conclusie komen dat er meer mensen zijn op Tweakers die hier last van hebben.
Ik zag op het Appleforum dat meer mensen naar de demo-modellen kijken om zo zekerder van hun zaak te zijn. Hier op Tweakers (vooral Dave heeft daar echt een handje van) is de beleving nogal groot altijd met het vingertje naar degene die reageert te wijzen. Vanaf nu ligt een probleem met je TouchID aan jezelf. Hoor je iets rammelen? Jammer dan, niet janken.
Nogmaals: ik kan me hier mensen herinneren die kijken naar een 'pisgeel' scherm en dan de telefoon terugsturen. En ik kan me ook iets herinneren over 'halve maantjes', dat bij meer mensen in dit topic voorkomt en sterk lijkt op wat ik ervaar. Als je een geel scherm hebt, ben je kleurenblind. Als je halve maantjes ziet, dan ben je er met je sleutels bij langs gekomen.
Ik ben een groot Apple-fan en heb al een iPhone sinds de 3GS. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ben behoorlijk zuinig op mijn spullen, maar heb al redelijk wat defecten meegemaakt. Vuil onder het glas van de iPad, dat bij productie eronder gekomen was (is gewoon gerepareerd). Dode pixels in de MacBook Pro van mij en mijn broer. Een defecte TouchID op mijn 5S. Of ik ben voor het ongeluk geboren, of ik doe toch echt iets fout. Maar dat kunnen jullie Tweakers - die graag in een glazen bol kijken - natuurlijk mij wel beantwoorden.
Met alle respect: er zijn genoeg mensen hier op Tweakers die behoorlijk prettig reageren. Met begrip, bijvoorbeeld. Maar bij sommige mensen (vooral bij jou Dave!) is dat ver te zoeken. Mocht je een hekel aan me hebben, stuur me dan even een DM. Vanaf nu vechten we dat daar uit.
Apple gaat waarschijnlijk dit probleem voor me oplossen onder garantie. Bij mijn broer ook. En lees het Appleforum eens. Of zijn dat allemaal Dennisweb-kloontjes?
Dat kun je volgens mij met geen enkele hedendaagse smartphone. Voor diverse dingen moet je alsnog met beide handen werken. Zoals dat ooit op een Palm Treo was geïmplementeerd vindt je het nergens meer. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet erg, met twee handen bedienen is wat comfortabeler. Met de ene houdt je het toestel vast en met de andere bedien je hem. In dat scenario is de iPhone 6 een stuk prettiger omdat ie wat smaller is. Houdt net even wat prettiger vast dan de 6+. Dat vasthouden is mijns inziens een veel belangrijker argument dan het kunnen bedienen met 1 hand. Kijk daar liever naar als je een telefoon koopt.lux schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:31:
Je kan de iPhone 6 ook niet meer met 1 hand bedienen dus is geen reden om voor de iPhone 6 te gaan.
Dat komt omdat die mensen een hersencel met elkaar moeten delen. Demomodellen in winkels, tja, de enige keer dat die er nog goed uitzien is aan het begin wanneer ze net uit hun doosje zijn. Daarna worden ze gesloopt door het vele gebruik en tegenwoordig door vandalen die menen dat ze alles maar moeten bekrassen en verbuigen om zo zekerder van hun zaak te zijn. Maar goed, mensen die een hersencel moeten delen kun je natuurlijk niet kwalijk nemen dat ze geen enkel stuk fatsoen kunnen opbrengen voor spullen die niet van hun zijn.Dennisweb schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:13:
Ik zag op het Appleforum dat meer mensen naar de demo-modellen kijken om zo zekerder van hun zaak te zijn.
Je krijgt dezelfde overdreven reacties terugNogmaals: ik kan me hier mensen herinneren die kijken naar een 'pisgeel' scherm en dan de telefoon terugsturen. En ik kan me ook iets herinneren over 'halve maantjes', dat bij meer mensen in dit topic voorkomt en sterk lijkt op wat ik ervaar. Als je een geel scherm hebt, ben je kleurenblind. Als je halve maantjes ziet, dan ben je er met je sleutels bij langs gekomen.
Sommige mensen zijn inderdaad voor het ongeluk geboren en soms gaan dingen gewoon stuk of gaat er iets mis. Shit happens zeggen ze dan maar dan mag men dan ook wel eens aanzienlijk stuk nuchter reageren op de materie. Het is tegenwoordig meer moord en brand, alsof iemands leven ervan afhangt. Aangevuld met allerlei samenzweringstheorieën en weet ik wat nog meer. De fantasie van menigeen met een probleem is echt veel te groot. Dat is waar anderen tegen ageren. Dus ja, in dat opzicht doe jij iets fout. Je overdrijft schromelijk. Heb je een probleem, ga dan gewoon naar de winkel en laat het ze oplossen maar ga niet als een kleuter op een forum lopen jengelen dat iets stuk is en daaromheen allerlei rare theorieën en bewijzen lopen zoeken zoals je nu doet.Of ik ben voor het ongeluk geboren, of ik doe toch echt iets fout.
Kunnen we dan nu weer down to earth verder met dit topic?
Ik begin me echt te irriteren aan de camera van de iPhone 6, maakt prima foto's hoor alleen zodra je gaat inzoomen is het echt belachelijk blurry en onduidelijk.... ??
Heet dat niet gewoon digitale zoom?Msi92 schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:12:
Ik begin me echt te irriteren aan de camera van de iPhone 6, maakt prima foto's hoor alleen zodra je gaat inzoomen is het echt belachelijk blurry en onduidelijk.... ??
Hoi!
Oh nee als je een foto maakt en vervolgens inzoomt is het super wazig
Dat ervaar ik bij alle foto's die niet gemaakt zijn met een dikke spiegelreflex, dus ik zou me er niet zo druk om maken.
Als je echt goede foto's wilt koop je een RX100 ofzo. Het blijft een smartphone.Msi92 schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:17:
[...]
Oh nee als je een foto maakt en vervolgens inzoomt is het super wazig
Als ik op mijn scherm druk hoor ik een klikkend geluid, alsof het scherm een beetje los zit. Meer mensen hier last van? Ik lees er wel een en ander over op internet. Heb mijn iPhone online bij Apple gekocht dus misschien toch maar wat mee doen...?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik heb nog geen reden gehad om op mijn scherm te drukken, ik veeg alleen maar...
Ja, linksboven zeker he. Heb zelf geen 6/6+, maar het viel me in de Apple store ook op dat bij sommige toestellen het scherm linksboven niet helemaal goed vast lijkt te zitten. En daar hoefde ik niet hard voor te drukken. Ding uit de standaard halen was genoeg. Voelde het gewoon.Eiríkr schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:30:
Als ik op mijn scherm druk hoor ik een klikkend geluid, alsof het scherm een beetje los zit. Meer mensen hier last van? Ik lees er wel een en ander over op internet. Heb mijn iPhone online bij Apple gekocht dus misschien toch maar wat mee doen...?
Kan hier drukken wat ik wil op mijn i6 SG 64Gb, maar geen klikje of kraakje te bekennen... heb ik geluk? of andersom?
Mijn iPhone 6 heeft hier ook last van. Ik heb dit alleen tussen de vergrendelknop en de simkaart. Zou hem graag naar Apple willen brengen maar ben daar iets te lui voor.Eiríkr schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:30:
Ik heb dat mijn iPhone 6+ denkt dat er een kop telefoon is aangesloten, heb niks raars gedaan, ineens had hij het vanmorgen.
Paar keer al een headset erin en eruit gehaald, schoon geblazen met een luchtblaaspompje van mijn spiegelreflex, voorzichtig met een tandenstoker erin mag ook allemaal niks baten.
Van de week maar even naar t-mobile, zouden ze hem daar kunnen kunnen kijken of ben ik dan hem meteen 2 weken kwijt? Dan wordt het toch even naar de apple store denk ik
Paar keer al een headset erin en eruit gehaald, schoon geblazen met een luchtblaaspompje van mijn spiegelreflex, voorzichtig met een tandenstoker erin mag ook allemaal niks baten.
Van de week maar even naar t-mobile, zouden ze hem daar kunnen kunnen kijken of ben ik dan hem meteen 2 weken kwijt? Dan wordt het toch even naar de apple store denk ik
Op precies dezelfde plek lijkt het bij mij ook te zijn begonnen. Nu heb ik het op het gehele scherm. Maar richting SIM kaart valt het het meest op.TweakerRecordzz schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:32:
[...]
Mijn iPhone 6 heeft hier ook last van. Ik heb dit alleen tussen de vergrendelknop en de simkaart. Zou hem graag naar Apple willen brengen maar ben daar iets te lui voor.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik heb sinds een paar weken de iPhone 6 en hoewel het een geweldige upgrade is tov m'n iPhone 4, ben ik toch wel teleurgesteld in de batterylife.
Op 3G en enkel browsen/youtube is ie na 5 uur zo goed als leeg, en mag ik hem dus tussentijds opladen om uberhaupt een gedeelte van een lange dag door te komen. Ik hoopte dat 8.1.1 zou helpen, maar het heeft geen enkel verschil gemaakt.. Een vriend van me haalt op de een of andere manier wel gewoon 8u, heeft iemand enig idee of ik nog iets kan proberen?
Zelf dacht ik dat dit misschien zou kunnen doordat ik de oude backup van mijn 4 heb overgezet, ipv de 6 te gebruiken als nieuw toestel.
Op 3G en enkel browsen/youtube is ie na 5 uur zo goed als leeg, en mag ik hem dus tussentijds opladen om uberhaupt een gedeelte van een lange dag door te komen. Ik hoopte dat 8.1.1 zou helpen, maar het heeft geen enkel verschil gemaakt.. Een vriend van me haalt op de een of andere manier wel gewoon 8u, heeft iemand enig idee of ik nog iets kan proberen?
Zelf dacht ik dat dit misschien zou kunnen doordat ik de oude backup van mijn 4 heb overgezet, ipv de 6 te gebruiken als nieuw toestel.
[ Voor 4% gewijzigd door Brokxie op 23-11-2014 19:30 ]
Terugzetten van back-ups is een soort van ducktape methode. Alles zit een beetje verkeerd op zijn plek vastgeplakt. Altijd met een schone telefoon beginnen!
Hier ben ik dus ook bang voor. Maar hoe kan ik bijvoorbeeld contacten/whatsappberichten etc overzetten, zonder meteen een complete reservekopie terug te zetten?D-TECH schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:41:
Terugzetten van back-ups is een soort van ducktape methode. Alles zit een beetje verkeerd op zijn plek vastgeplakt. Altijd met een schone telefoon beginnen!
Toch vreemd dan dat mijn iPhone 6 install van een 3GS naar 4 naar 4S naar 5 naar een andere 5 naar 5s en nu naar 6 gegaan is zonder dat ik ooit vreemde dingen gemerkt hebD-TECH schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:41:
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Misschien heeft het ermee te maken dat mijn oude iPhone 4 reservekopie van een gejailbreaked toestel is (o.a. Ncsettings en Zephyr).Spike_wolf schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:45:
[...]
Toch vreemd dan dat mijn iPhone 6 install van een 3GS naar 4 naar 4S naar 5 naar een andere 5 naar 5s en nu naar 6 gegaan is zonder dat ik ooit vreemde dingen gemerkt heb
Of is de 5 uur redelijk volgens de norm en moet ik er mee leven?
Nee dit is niet normaal, je stand-by tijd staat gelijk aan de gebruik tijd.KillerX42 schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:48:
[...]
Misschien heeft het ermee te maken dat mijn oude iPhone 4 reservekopie van een gejailbreaked toestel is (o.a. Ncsettings en Zephyr).
Dit betekend volgens mij dat er de hele tijd een app draait op de achtergrond, want dit is namelijk niet normaal.
Ook kan het er aan liggen dat er nog jailbreak restanten aanwezig zijn.
Als je tijd over hebt kan je je iPhone helemaal opnieuw installeren zonder een back-up van alle apps terug te zetten.
Dat is enkel deze keer (die van op het plaatje), letterlijk nonstop vanaf 100% op m'n telefoon gezeten (safari en youtube) na het updaten naar 8.1.1 (wat nul verschil opleverde tov 8.1).larsiey schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:21:
[...]
Nee dit is niet normaal, je stand-by tijd staat gelijk aan de gebruik tijd.
Dit betekend volgens mij dat er de hele tijd een app draait op de achtergrond, want dit is namelijk niet normaal.
Ook kan het er aan liggen dat er nog jailbreak restanten aanwezig zijn.
Als je tijd over hebt kan je je iPhone helemaal opnieuw installeren zonder een back-up van alle apps terug te zetten.
Welkom in de wazige wereld van digitale zoomMsi92 schreef op zondag 23 november 2014 @ 12:12:
Altijd dat gezeur over die camera, ik word er niet goed van. Het is toch een smartphone en geen camera?! De camera is voor een smartphone best goed te noemen.ppl schreef op zondag 23 november 2014 @ 23:19:
[...]
Welkom in de wazige wereld van digitale zoomDit soort camera's hebben een vaste brandpuntafstand en doen dus niet aan zoom. De enige manieren om te zoomen is met je voeten of digitaal en dat laatste betekent fors inleveren op kwaliteit (de wazigheid die je ziet). Het is niet voor niets dat iedereen met een beetje verstand van fotograferen al jaren afraadt om digitale zoom te gebruiken.
I don't have dreams, I have goals!!
Ik wil hier toch even op inhaken, ook al gaat dat erg off-topic. Ik ben namelijk van mening dat je hier toch echt zelf de voorzet voor hebt gegeven, door meteen ad hominem te gaan gebruiken zoals o.a. 'toetsenbordheld', terwijl de reactie van die persoon volledig begrijpelijk was voor de rest van de mensen in dit topic (ook voor mij). Daar maak je gewoon geen vrienden mee.Dennisweb schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:13:
[...]
Dave, je mag ook gewoon schrijven dat je echt een hekel aan me hebt, hoor. We kennen jouw reacties nu wel. Ik wacht dan ook even totdat we over een maand of twee tot de conclusie komen dat er meer mensen zijn op Tweakers die hier last van hebben.
Ik zag op het Appleforum dat meer mensen naar de demo-modellen kijken om zo zekerder van hun zaak te zijn. Hier op Tweakers (vooral Dave heeft daar echt een handje van) is de beleving nogal groot altijd met het vingertje naar degene die reageert te wijzen. Vanaf nu ligt een probleem met je TouchID aan jezelf. Hoor je iets rammelen? Jammer dan, niet janken.
Nogmaals: ik kan me hier mensen herinneren die kijken naar een 'pisgeel' scherm en dan de telefoon terugsturen. En ik kan me ook iets herinneren over 'halve maantjes', dat bij meer mensen in dit topic voorkomt en sterk lijkt op wat ik ervaar. Als je een geel scherm hebt, ben je kleurenblind. Als je halve maantjes ziet, dan ben je er met je sleutels bij langs gekomen.
Ik ben een groot Apple-fan en heb al een iPhone sinds de 3GS. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ik ben behoorlijk zuinig op mijn spullen, maar heb al redelijk wat defecten meegemaakt. Vuil onder het glas van de iPad, dat bij productie eronder gekomen was (is gewoon gerepareerd). Dode pixels in de MacBook Pro van mij en mijn broer. Een defecte TouchID op mijn 5S. Of ik ben voor het ongeluk geboren, of ik doe toch echt iets fout. Maar dat kunnen jullie Tweakers - die graag in een glazen bol kijken - natuurlijk mij wel beantwoorden.
Met alle respect: er zijn genoeg mensen hier op Tweakers die behoorlijk prettig reageren. Met begrip, bijvoorbeeld. Maar bij sommige mensen (vooral bij jou Dave!) is dat ver te zoeken. Mocht je een hekel aan me hebben, stuur me dan even een DM. Vanaf nu vechten we dat daar uit.
Apple gaat waarschijnlijk dit probleem voor me oplossen onder garantie. Bij mijn broer ook. En lees het Appleforum eens. Of zijn dat allemaal Dennisweb-kloontjes?
Zoals ik eerder al zei: je bent vast een prima persoon IRL maar ik vind je hier (gebaseerd op de laatste paar pagina's) bij vlagen erg onsympathiek. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen ...
ingen vill veta var du köpt din tröja
Nooit, maar dan ook nooit een reservekopie terug zetten met JB restanten dat is regel nr 1, doe je dit wel dan is dat vragen om problemen, altijd vers beginnenKillerX42 schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:48:
[...]
Misschien heeft het ermee te maken dat mijn oude iPhone 4 reservekopie van een gejailbreaked toestel is (o.a. Ncsettings en Zephyr).
Samsung Flip 7
Yup t woordje 'toetsenbordheld' ging het mij idd om, dat is insinuerend alsof ik in real life dat niet zou doen.gday schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:13:
[...]
Ik wil hier toch even op inhaken, ook al gaat dat erg off-topic. Ik ben namelijk van mening dat je hier toch echt zelf de voorzet voor hebt gegeven, door meteen ad hominem te gaan gebruiken zoals o.a. 'toetsenbordheld', terwijl de reactie van die persoon volledig begrijpelijk was voor de rest van de mensen in dit topic (ook voor mij). Daar maak je gewoon geen vrienden mee.
Zoals ik eerder al zei: je bent vast een prima persoon IRL maar ik vind je hier (gebaseerd op de laatste paar pagina's) bij vlagen erg onsympathiek. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen ...
Maar goed iedereen heeft zijn punt gemaakt. We gaan weer vrolijk verder
Samsung Flip 7
Misschien niet het goede topic, maar ik kon zo snel even geen ander topic hierover vinden.
Iemand die ervaring heeft met de Belkin Charging Dock voor de iPhone 5s i.c.m. iPhone 6?
Zo ja, past de iPhone 6 daar in
?
http://www.amazon.com/gp/...0&linkId=WSPHRBW5RCDOV7EQ
Iemand die ervaring heeft met de Belkin Charging Dock voor de iPhone 5s i.c.m. iPhone 6?
Zo ja, past de iPhone 6 daar in
http://www.amazon.com/gp/...0&linkId=WSPHRBW5RCDOV7EQ
Het is mij bij meerdere iPhones 6 / 6+ in de winkel opgevallen dat een wit scherm vrij snel van kleur verandert wanneer je het scherm naar links of rechts kantelt. Meer mensen deze ervaring?
Helaas, hier ook krassen onder het scherm. De beruchte halve maantjes. En nee, die vallen niet direct op in de Apple Store (mede door het licht), maar als je je iPhone de eerste schoonmaakbeurt geeft kun je ze zien zitten. Helaas had ik een Senior Advisor aan de lijn die letterlijk zei: "We hebben miljoenen telefoons verkocht en dan hebben een paar duizend mensen een probleem? Dat is ongetwijfeld cosmetische schade. En dat kun je niet laten repareren."
Toestel was onder reparatie, is onverrichter zake teruggestuurd. Moet er nu foto's van maken en bij Apple aantonen dat de krasjes er toch echt zitten. Dat zo'n toestel 800 euro kost en effectief niet na twee maanden zeer voorzichtig gebruik geen krassen zou mogen hebben, lijkt voor Apple maar weinig rationeel. Het is heel makkelijk om de consument de schuld te geven, maar of dat wel redelijk is, als je forum vijftig pagina's telt over hetzelfde probleem..
Toestel was onder reparatie, is onverrichter zake teruggestuurd. Moet er nu foto's van maken en bij Apple aantonen dat de krasjes er toch echt zitten. Dat zo'n toestel 800 euro kost en effectief niet na twee maanden zeer voorzichtig gebruik geen krassen zou mogen hebben, lijkt voor Apple maar weinig rationeel. Het is heel makkelijk om de consument de schuld te geven, maar of dat wel redelijk is, als je forum vijftig pagina's telt over hetzelfde probleem..
Ik wil wel eens Fotos zien...RiccardoNL schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:01:
Helaas, hier ook krassen onder het scherm. De beruchte halve maantjes. En nee, die vallen niet direct op in de Apple Store (mede door het licht), maar als je je iPhone de eerste schoonmaakbeurt geeft kun je ze zien zitten. Helaas had ik een Senior Advisor aan de lijn die letterlijk zei: "We hebben miljoenen telefoons verkocht en dan hebben een paar duizend mensen een probleem? Dat is ongetwijfeld cosmetische schade. En dat kun je niet laten repareren."
Zodra ik de telefoon weer terug heb.
Er is een verschil tussen hoe goed de kwaliteit is van de camera en het verwachtingspatroon. In dit geval is het probleem de verwachtingspatroon. Voor een compactcamera is de camera in de iPhone prima maar je moet er geen dslr kwaliteit van verwachten. Dat kan technisch/natuurkundig gewoonweg niet.Redondo1982 schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:11:
[...]
Altijd dat gezeur over die camera, ik word er niet goed van. Het is toch een smartphone en geen camera?! De camera is voor een smartphone best goed te noemen.
Digitale zoom op welke camera dan ook is verlies in kwaliteit en levert bijv. wazige plaatjes op. Dat geldt dus ook voor "camera zit op pocketcam niveau" want dat betekent dat je bijv. niet moet verwachten dat ie het goed gaat doen als het licht niet zo denderend is (slechte kwaliteit, veel ruis is wat je krijgt). Dat kun je op twee manieren interpreteren: "het is een kutding", "oh, ik moet gewoon voor wat meer licht zorgen". Het is gewoon handig om dit soort dingen te weten want het verklaart waarom je foto is zoals het is. Geldt voor alles wat maar een camera is.
Btw, de camera is onderdeel van de iPhone dus is het niet zo raar dat die ook onder de loep wordt genomen. Dat geldt net zo hard voor het bellen, wifi en noem alles maar op. Men moet alleen wel het verwachtingspatroon bijstellen.
Vervelende reactie is dat van die Senior Advisor. Alsof er niet een paar duizend fout kunnen zijn als ze er miljoenen hebben gemaakt. Echt zo'n uitspraak waar je heel lastig snel iets tegenin kunt brengen.RiccardoNL schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:01:
Helaas had ik een Senior Advisor aan de lijn die letterlijk zei: "We hebben miljoenen telefoons verkocht en dan hebben een paar duizend mensen een probleem? Dat is ongetwijfeld cosmetische schade. En dat kun je niet laten repareren."
Als ze toch allemaal hetzelfde worden gemaakt, hoeven er ook geen serienummers meer op te staan, want volgens de redenatie van die meneer verschillen al die miljoenen telefoons niet van elkaar.
Ik heb trouwens een keer een iLife dvd-tje gekocht bij een APR en dat dvd-tje wilde niet gelezen worden door mijn speler of de speler liep er een beetje raar op te harken ofzo. Ik voor de zekerheid teruggegaan met het ding.
Reactie verkoper : kan niet, er worden er tenslotte zoveel van geperst. Dezelfde domme redenatie dus, alsof er tijdens massaproductie niet iets fout kan gaan.
DVD-tje deed het daar wel en ik heb de software uiteindelijk wel kunnen installeren.
Precies, ook hier sinds de 4S jaarlijks de nieuwe iPhone en telkens de backup terug gezet, daar komt nog bij kijken dat ik IOS7 vanaf beta 1 draaide als dagelijkse telefoon en ik dat bij IOS8 ook deed, zelfs dat leverde geen problemen op met backups of iets dergelijks, dan doe je toch echt zelf iets verkeerd met backuppen.Spike_wolf schreef op zondag 23 november 2014 @ 19:45:
[...]
Toch vreemd dan dat mijn iPhone 6 install van een 3GS naar 4 naar 4S naar 5 naar een andere 5 naar 5s en nu naar 6 gegaan is zonder dat ik ooit vreemde dingen gemerkt heb
@hierboven, ik kan echt geen reden bedenken hoe krasjes die er niet bij het uitpakken opzaten een reden kunnen zijn om je iPhone om te wisselen, geef het ook een heel erg kleine kans dat Apple hier met mee gaat doen. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Zelf gebruik ik nu 2 maanden de iPhone 6 en heb ik een klein krasje op het scherm wat overeenkomt met jou probleem, jammer dan. Gebruik verder geen case of sleeve maar kan me ook niet echt druk maken om dat ene kleine krasje..
En die krassen zitten aan de binnenzijde? Lijkt me dat de beschadiging dan vrijwel zeker tijdens productie is opgetreden en dat je recht hebt op reparatie of vervanging.
Ik denk dat het maximaal produceren ten koste gaat van de kwaliteit en kwaliteitscontrole. Ik had mijn zinnen gezet op een 6+ maar geloof dat ik maar even wacht. Of de 6+ maar helemaal oversla en op de S wacht, misschien dat ze dan ook het doorbuigen hebben opgelost.
Volgens mij verkoopt Samsung twee keer zoveel telefoons t.o.v. Apple maar ik heb niet de indruk dat Samsung zulke productieproblemen heeft en niet aan de vraag kan voldoen.
Ik denk dat het maximaal produceren ten koste gaat van de kwaliteit en kwaliteitscontrole. Ik had mijn zinnen gezet op een 6+ maar geloof dat ik maar even wacht. Of de 6+ maar helemaal oversla en op de S wacht, misschien dat ze dan ook het doorbuigen hebben opgelost.
Volgens mij verkoopt Samsung twee keer zoveel telefoons t.o.v. Apple maar ik heb niet de indruk dat Samsung zulke productieproblemen heeft en niet aan de vraag kan voldoen.
Dat hoop ik wel, ja. Het is alleen heel frustrerend als het jouw woord versus dat van een Senior Advisor is. Zeker als die senior advisor gelooft dat alle Apple-producten perfect zijn en per definitie nooit problemen kunnen hebben..Pixelz schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:16:
En die krassen zitten aan de binnenzijde? Lijkt me dat de beschadiging dan vrijwel zeker tijdens productie is opgetreden en dat je recht hebt op reparatie of vervanging.
Dat kan wel degelijk voorkomen bij de coating. Staat ook op het apple community forum. Dat jij geen probleem maakt van krassen op een dure telefoon, is jouw goed recht. Net als het mijn goed recht is me er wel heel druk over te maken. Bon, als ik de krassen zelf veroorzaakt had, zou ik er mee moeten leven. Maar dat is in dit geval dus niet zo.Scrtz schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:11:
[...]
@hierboven, ik kan echt geen reden bedenken hoe krasjes die er niet bij het uitpakken opzaten een reden kunnen zijn om je iPhone om te wisselen, geef het ook een heel erg kleine kans dat Apple hier met mee gaat doen. Het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Zelf gebruik ik nu 2 maanden de iPhone 6 en heb ik een klein krasje op het scherm wat overeenkomt met jou probleem, jammer dan. Gebruik verder geen case of sleeve maar kan me ook niet echt druk maken om dat ene kleine krasje..
Dat het een gebruiksvoorwerp is, wil niet zeggen dat het na nog geen 2 maand al schade moet oplopen. Dat Of die krassen er niet bij het uitpakken al op zaten valt niet meer te zeggen. Je pakt je telefoon uit in de Apple Store en stelt hem in. Je kijkt dan niet eerst onder het licht of je krassen ziet zitten (ik niet tenminste
[ Voor 16% gewijzigd door RiccardoNL op 26-11-2014 16:13 ]
Ja, maar hoe kan het dat deze krassen je pas na twee maanden opvallen en niet na twee weken? Ik vind het aannemelijker dat er toch door gebruik na twee maanden wat krasjes opgekomen zijn, hoe zuinig je ook met het product bent, dan dat ze er al vanaf het begin opzaten maar ze je 'opeens' na twee maanden opvallen. Ook is het nogal makkelijk om dan gelijk een externe partij als schuldige aan te wijzen, in plaats van eerlijker en kritischer tegen jezelf te zijn en te erkennen dat die krasjes nou eenmaal ook door jouw gebruik kunnen komen.RiccardoNL schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:11:
[...]
Dat hoop ik wel, ja. Het is alleen heel frustrerend als het jouw woord versus dat van een Senior Advisor is. Zeker als die senior advisor gelooft dat alle Apple-producten perfect zijn en per definitie nooit problemen kunnen hebben..![]()
[...]
Dat kan wel degelijk voorkomen bij de coating. Staat ook op het apple community forum. Dat jij geen probleem maakt van krassen op een dure telefoon, is jouw goed recht. Net als het mijn goed recht is me er wel heel druk over te maken. Bon, als ik de krassen zelf veroorzaakt had, zou ik er mee moeten leven. Maar dat is in dit geval dus niet zo.
Dat het een gebruiksvoorwerp is, wil niet zeggen dat het na nog geen 2 maand al schade moet oplopen. Dat Of die krassen er niet bij het uitpakken al op zaten valt niet meer te zeggen. Je pakt je telefoon uit in de Apple Store en stelt hem in. Je kijkt dan niet eerst onder het licht of je krassen ziet zitten (ik niet tenminste). Pas bij een schoonmaakbeurt vallen die krassen op.
Hoe moet ik krasjes veroorzaken onder mijn scherm?NvM schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:51:
[...]
in plaats van eerlijker en kritischer tegen jezelf te zijn en te erkennen dat die krasjes nou eenmaal ook door jouw gebruik kunnen komen.
Ik ben prima kritisch op mezelf. Maak je daar vooral niet druk over
Nou, je voelt je wel snel aangevallen in ieder geval, terwijl ik wat simpele kritische vragen stel. Ik ben in ieder geval geïnteresseerd in jouw probleem met je iPhone 6. Hoe kom je erbij dat het 'duidelijk gaat om een productiefout'?RiccardoNL schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:05:
[...]
Hoe moet ik krasjes veroorzaken onder mijn scherm?Ik denk dat het nogal makkelijk is om andere forumleden de schuld in de schoenen te schuiven, terwijl het duidelijk gaat om een productiefout. En ja, die kunnen pas na een tijdje opvallen. Misschien heeft er wel al altijd een klein krasje ingezeten, maar is die naarmate de tijd vordert doorgescheurd? Nogal apart dat je denkt dat ik tegen me zelf sta te liegen.
Ik ben prima kritisch op mezelf. Maak je daar vooral niet druk over.
Ik denk niet dat je staat te liegen, ik denk dat (en nu herhaal/citeer ik mezelf): '(...) het aannemelijker [is] dat er toch door gebruik na twee maanden wat krasjes opgekomen zijn, hoe zuinig je ook met het product bent, dan dat ze er al vanaf het begin opzaten maar ze je 'opeens' na twee maanden opvallen.'
Ik zal trouwens de eerste zijn die, mocht er meer onderbouwde informatie boven water komen, jouw verhaal zal erkennen.
Wel, de scheuren zitten onder het scherm, daar ze niet voelbaar zijn met een nagel (ook vastgesteld door een iCentre-medewerker). Dan lijkt het me een productiefout. Ik zou niet weten hoe ik zelf onder het scherm zou moeten komen.NvM schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:25:
[...]
Nou, je voelt je wel snel aangevallen in ieder geval, terwijl ik wat simpele kritische vragen stel. Ik ben in ieder geval geïnteresseerd in jouw probleem met je iPhone 6. Hoe kom je erbij dat het 'duidelijk gaat om een productiefout'?
Ik zal trouwens de eerste zijn die, mocht er meer onderbouwde informatie boven water komen, jouw verhaal zal erkennen.
Enfin, wat onderbouwde informatie. Statistische gegevens:
Uit 52 reacties van mensen met haarscheuren is de volgende datasheet opgesteld door een gebruiker van het Apple-forum: link.
Zoals je ziet zijn er tot nu toe 16 gevallen gemeld (zometeen dus 17) bij de user van het forum. De fouten doen zich vooral voor bij de Space Gray-toestellen (87%). De mijne is ook Space Gray. 10 procent van de iPhones komt uit week 37 (die van mij ook). De meeste iPhones met problemen komt uit de C3-fabriek. Die van mij komt uit F2 (Chengzhou, Foxconn), die op de tweede plaats staat.
Ik heb een dergelijke haarscheur ook gehad bij mijn iphone 5s.. Deze zat precies in de hoek in de overgang van het scherm naar de zwarte rand, onder het glas. Dit merkte ik ook pas op na 8 maanden.. Toestel is gewoon onder garantie gerepareerd..
[ Voor 3% gewijzigd door Chntl321 op 26-11-2014 18:00 ]
Van mijn iPhone 6 was de front camera iets naar links verschoven, wat alleen een cosmetisch gebrek was. Even langs de Genius Bar in Amsterdam geweest en ze hebben er een compleet nieuwe display in gezet. Het viel binnen de garantie en werd binnen een uur gerepareerd. Een goede aanrader dus.
Tip: als je telefoon bekrast is en je hebt hetzelfde probleem dan verdwijnen dus ook de krasjes met het nieuwe display
Tip: als je telefoon bekrast is en je hebt hetzelfde probleem dan verdwijnen dus ook de krasjes met het nieuwe display
Je weet het nogal beter he.NvM schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:51:
[...]
Ja, maar hoe kan het dat deze krassen je pas na twee maanden opvallen en niet na twee weken? Ik vind het aannemelijker dat er toch door gebruik na twee maanden wat krasjes opgekomen zijn, hoe zuinig je ook met het product bent, dan dat ze er al vanaf het begin opzaten maar ze je 'opeens' na twee maanden opvallen. Ook is het nogal makkelijk om dan gelijk een externe partij als schuldige aan te wijzen, in plaats van eerlijker en kritischer tegen jezelf te zijn en te erkennen dat die krasjes nou eenmaal ook door jouw gebruik kunnen komen.
Volgens mij benadrukt hij al een paar keer dat de krasjes er niet op, maar er onder zitten. Hoe moet hij dat door eigen gebruik veroorzaakt hebben?
Je bericht is nogal mosterd na de maaltijd en uit de context gehaald omdat je het bericht van mij daarna niet gelezen hebt of gewoon negeert. Een beetje beter je best doen.Dancing_Animal schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:37:
[...]
Je weet het nogal beter he.
Volgens mij benadrukt hij al een paar keer dat de krasjes er niet op, maar er onder zitten. Hoe moet hij dat door eigen gebruik veroorzaakt hebben?
Speciaal voor jou dan nog een keer wat ik zei: 'Ik zal trouwens de eerste zijn die, mocht er meer onderbouwde informatie boven water komen, jouw verhaal zal erkennen.'
[ Voor 15% gewijzigd door NvM op 26-11-2014 22:33 ]
O, ok.NvM schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:31:
[...]
Je bericht is nogal mosterd na de maaltijd en uit de context gehaald omdat je het bericht van mij daarna niet gelezen hebt of gewoon negeert. Een beetje beter je best doen.
Speciaal voor jou dan nog een keer wat ik zei: 'Ik zal trouwens de eerste zijn die, mocht er meer onderbouwde informatie boven water komen, jouw verhaal zal erkennen.'
Helaas. Het is 'cosmetische schade' volgens Apple. En iedereen die zegt hier een nieuw toestel te hebben gekregen, of iets van gelijke aard, liegt volgens de Senior Advisor. Balen. Voor mij nooit een Apple-toestel meer.
Lijkt me vrij makkelijk tegenin te gaan.
Naar de winkel ermee ipv aan de telefoon afhandelen? En dan bedoel ik niet een iCentre-winkel.
Naar de winkel ermee ipv aan de telefoon afhandelen? En dan bedoel ik niet een iCentre-winkel.
[ Voor 18% gewijzigd door SidewalkSuper op 27-11-2014 16:45 ]
Dancing_Animal schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:21:
[...]
Ja, linksboven zeker he. Heb zelf geen 6/6+, maar het viel me in de Apple store ook op dat bij sommige toestellen het scherm linksboven niet helemaal goed vast lijkt te zitten. En daar hoefde ik niet hard voor te drukken. Ding uit de standaard halen was genoeg. Voelde het gewoon.
Psst, ik had 't al gemeldlakigucci schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:22:
Kan hier drukken wat ik wil op mijn i6 SG 64Gb, maar geen klikje of kraakje te bekennen... heb ik geluk? of andersom?
Volgens mij duurt deze discussie nu wel heel erg lang. Als ik terug lees heb je het toestel ter reparatie aangeboden en gerepareerd terug ontvangen. Het is mij niet duidelijk of het toestel naar apple is gestuurd, of via Icentre o.i.d.RiccardoNL schreef op donderdag 27 november 2014 @ 15:44:
Helaas. Het is 'cosmetische schade' volgens Apple. En iedereen die zegt hier een nieuw toestel te hebben gekregen, of iets van gelijke aard, liegt volgens de Senior Advisor. Balen. Voor mij nooit een Apple-toestel meer.
In het geval van alle andere dan Apple, maak een afspraak bij de "genius" bar bij een apple store en laat het zien. In het geval de krassen onder het scherm zitten (dit is lijkt mij makkelijk vast te stellen door met een nagel er over heen te gaan) dan wordt dat gewoon onder garantie gerepareerd. Ik heb ook wel eens een krak onder scherm gehad en die is gewoon direct vervangen.
Als je al wel bij apple store geweest ben, dan is het lijkt mij een gedane zaak en kan je niet anders dan je verlies nemen.
Hier maakt sinds kort mijn homeknop een hard geluid bij het indrukken. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Lijkt alleen als je de knop goed indrukt, dus in het midden. Heel irritant vind ik het....
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Ja dus?Jermaine schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:53:
[...]
[...]
Psst, ik had 't al gemeld› Jermaine in "[iPhone 6 & iPhone 6 Plus] Ervaringen & discussie"
Ik had dat ook. Na aanleiding van een YouTube filmpje heb ik de homeknop schoongemaakt met een wattenstaafje wat je normaal in je oren doet. In het filmpje werd daarbij alcohol gebruikt, dat had ik niet dus smeerde ik er een of ander verschillend chemisch goedje op. Nu maakt hij veel minder herrieCliffie schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:34:
Hier maakt sinds kort mijn homeknop een hard geluid bij het indrukken. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Lijkt alleen als je de knop goed indrukt, dus in het midden. Heel irritant vind ik het....
🌞🍃
Is Google kalender goed te synchroniseren met iOS 8
En staan deze dan ook in het berichten venster ?
En staan deze dan ook in het berichten venster ?
[ Voor 34% gewijzigd door Albert020 op 28-11-2014 16:09 ]
Wat bij mij meerdere keren met succes geholpen heeft is zuigen op de homeknop, ik weet het, het klinkt wat extreemDatafeest schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:10:
[...]
Ik had dat ook. Na aanleiding van een YouTube filmpje heb ik de homeknop schoongemaakt met een wattenstaafje wat je normaal in je oren doet. In het filmpje werd daarbij alcohol gebruikt, dat had ik niet dus smeerde ik er een of ander verschillend chemisch goedje op. Nu maakt hij veel minder herrie
Whole lot of stars ***
Daar is m'n vrouw heel goed in!Rudios schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 18:47:
[...]
Wat bij mij meerdere keren met succes geholpen heeft is zuigen op de homeknop, ik weet het, het klinkt wat extreemMaar het werkt echt. Lippen tuiten en dan heel hard erop zuigen, vaak schiet dan net iets eruit, of dat nou een minuscuul zandkorreltje is of iets anders, het heeft bij mij echt - meerdere keren - gewerkt.
🌞🍃
ah, dus het is haar al eerder gelukt?
Whole lot of stars ***
Kennis helemaal pissig, eergisteren een iPhone 6+ 64gb gehaald, zit er een kras op de lens, volgens Apple Store in Amsterdam door hem zelf veroorzaakt.
Kan niet omdat het bij uitpakken al zo was, op zich niet erg als je niet op iedere foto aan vage streep zag, hij gaat volgende week weer naar Apple Store, dit keer in Haarlem en als hij hetzelfde te horen krijgt neemt hij verdere stappen.
Zonde, je betaald wel 900 euro voor
Kan niet omdat het bij uitpakken al zo was, op zich niet erg als je niet op iedere foto aan vage streep zag, hij gaat volgende week weer naar Apple Store, dit keer in Haarlem en als hij hetzelfde te horen krijgt neemt hij verdere stappen.
Weet je zeker dat het pas sinds kort is en niet vanaf het begin? Wordt na verloop van tijd wat minder dan in het begin normaal gesproken, maar zeker sinds de TouchID sensor klikken ze best hard.Cliffie schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:34:
Saffier zou niet mogen krassen eigenlijk, vaag. Apple Store lijkt me inderdaad de beste keuze.Mizgala28 schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 19:57:
Kennis helemaal pissig, eergisteren een iPhone 6+ 64gb gehaald, zit er een kras op de lens, volgens Apple Store in Amsterdam door hem zelf veroorzaakt.
Whole lot of stars ***
Zowel bij de gewone 6 als de 6+ is geen sprake van saffier glas. Dit is onlangs zelf door Apple naar buiten gebracht vanwege het debacle rondom hun leverancier.Rudios schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:12:
[...]
Saffier zou niet mogen krassen eigenlijk, vaag. Apple Store lijkt me inderdaad de beste keuze.
Het gaat hier over de camera-lens en die is wel degelijk uitgevoerd met saffierglas. Het is krasbaar, maar dan moet het er erg hard aan toe gaan.Sheik schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:20:
[...]
Zowel bij de gewone 6 als de 6+ is geen sprake van saffier glas. Dit is onlangs zelf door Apple naar buiten gebracht vanwege het debacle rondom hun leverancier.
Whole lot of stars ***
Of Apple Store de beste keuze is blijft de vraag, hij probeert het volgende week in Haarlem maar in Amsterdam vonden ze dat het zijn eigen schuld was.Rudios schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:12:
[...]
Saffier zou niet mogen krassen eigenlijk, vaag. Apple Store lijkt me inderdaad de beste keuze.
Nee, dat weet ik niet zeker. Maar ineens valt het op, en dan kan je het niet meer negerenUltraSub schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:07:
[...]
Weet je zeker dat het pas sinds kort is en niet vanaf het begin? Wordt na verloop van tijd wat minder dan in het begin normaal gesproken, maar zeker sinds de TouchID sensor klikken ze best hard.
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Als je m jailbreaked dan kan je de tweak virtualhome gebruiken, dan gebruik je de touchid om naar je homescreen te gaan etc zonder hem in te drukkenCliffie schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 00:24:
[...]
Nee, dat weet ik niet zeker. Maar ineens valt het op, en dan kan je het niet meer negeren
[ Voor 4% gewijzigd door dave1972 op 29-11-2014 15:07 ]
Samsung Flip 7
Bedankt voor de tip. Reachability gebruik ik namelijk toch niet. Ik heb de trilling wel uitgezet.dave1972 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:06:
[...]
Als je m jailbreaked dan kan je de tweak virtualhome gebruiken, dan gebruik je de touchid om naar je homescreen te gaan etc zonder hem in te drukkenhet wordt dan een soort tiptoets
Sorry dat het verhaal niet helemaal duidelijk is. Ik heb m'n iPhone vanwege de krassen laten ophalen door een UPS-koerier. Ik woon zo'n 300 kilometer van Amsterdam, dus 'even' naar de Apple store zit er mede vanwege m'n fysieke toestand niet in. Een telefonische medewerker beloofde om de telefoon onder garantie te laten repareren. Echter, de reparateur zag de krassen niet zitten (eigenlijk niet goed gekeken, je hebt mijn foto's als bewijsmateriaal gezien).joffrey19 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 21:44:
[...]
Als je al wel bij apple store geweest ben, dan is het lijkt mij een gedane zaak en kan je niet anders dan je verlies nemen.
Daarop werd mijn iPhone teruggesteld en heb ik het aangekaart bij een Senior Advisor (de arrogante). Omdat hij leeft vanuit de overtuiging dat Apple perfect is, heb ik om een andere senior advisor gevraagd bij een chatmedewerker. Deze senior advisor kreeg de foto's van mijn iPhone te zien en erkende meteen dat die krassen lastig zijn. Hij kon zich inbeelden dat er een productiefout was, maar dan moest ik wel met bewijsmateriaal komen. Daarop heb ik hem twee links gestuurd. 1 van het Apple forum (het bijna 70-pagina tellende topic) en een datasheet met fabrieksdata, waaruit blijkt dat vooral iPhones met de F2 serie, geproduceerd tussen week 37 en week 39, dezelfde krassen onder het scherm vertonen. Apple heeft de zaak nu in onderzoek bij het engineering team.
Qua schermen, ja dat kan.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:29:
Kan het voorkomen dat de schermen van 2 identieke iphone 6' toch anders zijn qua helderheid? Een test gedaan, maar de ene is aanzienlijk feller dan het andere scherm. Daarnaast start de ene Iphone ook een stuk sneller op terwijl er 30 apps opstaan i.p.v. 3 op de andere. De traagste is helemaal leeg. Iemand een verklaring?
Qua snelheid, nee het zou zeker niet zo moeten zijn, factory reset lijkt mij wel zo slim en daarna back-up terug halen via iCloud.
Verwijderd
Apart, beiden zijn net hersteld van een factory reset 2 dagen. Waar zou het aan kunnen liggen?Mizgala28 schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:40:
[...]
Qua schermen, ja dat kan.
Qua snelheid, nee het zou zeker niet zo moeten zijn, factory reset lijkt mij wel zo slim en daarna back-up terug halen via iCloud.
Wel, hoera. Onder Apple Care mag ik m'n toestel omruilen. Alleen dat mag alleen per creditcard (heb ik niet, wil ik niet) en ik woon 300 kilometer van de dichtstbijzijnde Apple Store vandaan. Dus deed het Apple-meisje me het voorstel om 'm bij de iCentre in de stad Groningen om te ruilen. Moest ik ze eerst even bellen. Maar helaas, ik belde het dure 0900-nummer, het keuze menu speelde af en toen werd ik eruit gegooid. Nu zijn ze dicht. Fuck Apple's bureaucratie.
Ik zou het nogmaals proberen en dan via iTunes de hele iOS herinstalleren en testen voor je boel terugzet, is het traag dan is het een hardware defect, terug naar Apple dus.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 23:41:
[...]
Apart, beiden zijn net hersteld van een factory reset 2 dagen. Waar zou het aan kunnen liggen?
Als je geen cc wilt kies je ook bewust voor de nadelen dus dat kan je ze niet aanrekenen. Lijkt me heel netjes opgelost dat ze alsnog een manier aanbieden via een 3rd party.RiccardoNL schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:06:
Wel, hoera. Onder Apple Care mag ik m'n toestel omruilen. Alleen dat mag alleen per creditcard (heb ik niet, wil ik niet) en ik woon 300 kilometer van de dichtstbijzijnde Apple Store vandaan. Dus deed het Apple-meisje me het voorstel om 'm bij de iCentre in de stad Groningen om te ruilen. Moest ik ze eerst even bellen. Maar helaas, ik belde het dure 0900-nummer, het keuze menu speelde af en toen werd ik eruit gegooid. Nu zijn ze dicht. Fuck Apple's bureaucratie.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Netjes opgelost van Apple, imho.RiccardoNL schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:06:
ingen vill veta var du köpt din tröja
Netjes opgelost. Eerst klagen dat ze niet willen vervangen, nu vervangen ze, is het ook weer niet goed.
Man man.
Man man.
Ik denk aan een 16gb versie, hoeveel gb blijft er over voor gebruik?
Zeiken is ook een vakRiccardoNL schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:06:
XBOX One: Agonis
Ben nog niet overstag maar denk toch dat ik eind deze maand,
dus het nieuwe jaar overstap van Android naar iOS 8 !
dus het nieuwe jaar overstap van Android naar iOS 8 !
Sinds een tijdje terug eigenaar van een iPhone (6), buiten de grootte heb ik het me nog niet beklaagd.
Ik heb alleen het probleem dat als ik nu in Whatsapp berichtjes zit te sturen, dat hij dan telkens "ploep" geluidjes maakt als het berichtje verzonden is. De iPhone van een collega doet dat niet. Instellingen in Whatsapp staan toch alvast hetzelfde...
Ik heb alleen het probleem dat als ik nu in Whatsapp berichtjes zit te sturen, dat hij dan telkens "ploep" geluidjes maakt als het berichtje verzonden is. De iPhone van een collega doet dat niet. Instellingen in Whatsapp staan toch alvast hetzelfde...
Dat de winkels om 18:00 uur dicht gaan heeft toch niks met Apple te maken?RiccardoNL schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:06:
Je had ook gewoon de klantenservice kunnen bellen op het 'normaal tarief' 036 nummer.
Verder vind ik dat je een nette regeling voorgeschoteld krijgt.
there's no tweak without the tweaker
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.