Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pvt_Ryan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
deBennie schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:36:
Je hebt toch verder niks aan die nfc? :)
Je hebt zeker wel wat aan NFC (check http://www.iphonehacks.com/2014/09/iphone-6-nfc-uses.html) alleen Apple heeft het tot nu toe nog afgeschermd voor Apple pay, wat een erg mooi systeem is echter nog niet in Nederland beschikbaar. Maar waarschijnlijk zal er in het jailbreak circuit binnenkort wel wat handige apps verschijnen voor de NFC chip :9~

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:03
Pvt_Ryan schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:56:
[...]

Je hebt zeker wel wat aan NFC (check http://www.iphonehacks.com/2014/09/iphone-6-nfc-uses.html) alleen Apple heeft het tot nu toe nog afgeschermd voor Apple pay, wat een erg mooi systeem is echter nog niet in Nederland beschikbaar. Maar waarschijnlijk zal er in het jailbreak circuit binnenkort wel wat handige apps verschijnen voor de NFC chip :9~
Ik zou dan twee keer nadenken voor ik Apple Pay gebruik op een jailbroken iPhone 6.

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-11 19:19
judith.1987 schreef op zondag 16 november 2014 @ 09:33:
[...]

Waarom haat je Android? Heb je het ooit geprobeerd of roep je dat gewoon maar? Ik heb nu een Iphone6 en moet zeggen dat ik Android bij vlagen zelfs mis. Zoveel meer mogelijkheden tot personaliseren etc. Ook crashen mijn apps in IOS vaker dan op Android (hoevaak Spotify en Whatsapp zichzelf ineens afsluiten is niet te tellen). Ik ben niet iemand die bij een merk blijft hangen. Heb nu een Iphone, maar hiervoor had ik een Sony, Samsung en HTC. Van al deze toestellen was mijn Sony het meest stabiel. IOS ziet er wel veel strakker uit, dat moet wel gezegd worden. Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen. Maar je zou het altijd kunnen proberen met een Samsung toch? Volgens mij mag je overal binnen 14 dagen retourneren indien er geen schade zichtbaar is.
Omdat ik google niet vertrouw (ja de rest ook niet, maar google net wat meer door hun verdieningsmodel)
En het feit dat apps op android vaak toegang tot vanalles en nog wat willen en ik op ios gewoon alles kan blokkeren en toch nog de app kan gebruiken. (staat android dit tegenwoordig ook toe of is het nog niet zo ver doorgevoerd als bij ios?)
Daarnaast vind ik apps wat gestroomlijnder op ios (alhoewel aan de reacties te zien hier over de iphone 6, is dat op dit moment nog niet optimaal :p)
Maar moet zeggen dat het wel een tijdje terug is dat ik android heb gebruikt (samsung galaxy s1,s2 en de s3 voor 2 weken) dus er zal wel veel veranderd zijn.
Ook vele uren van mijn leven verspild op xda-developers :9
Vind persoonlijk minder bloatware en minder customizable opties relaxer.
Eerste maand speel je nog met alle instellingen, maar daarna doe je er toch voornamelijk simpele dingen op.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pvt_Ryan schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:20:
Het enige wat me wel opvalt is dat zodra je de aan-/uitknop in wil drukken bij one handed bediening, je heel gauw ook de volumeknop indrukt aangezien die dan precies tegenover onder je wijsvinger ligt.
Yup en daarom snap ik ook niet waarom iedereen dat zo'n goede positie van de powerknop vindt. Afijn, als je je aanleert om je vinger op de mute switch te houden gaat het wel.

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
ppl schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:46:
[...]

Yup en daarom snap ik ook niet waarom iedereen dat zo'n goede positie van de powerknop vindt. Afijn, als je je aanleert om je vinger op de mute switch te houden gaat het wel.
Het is inderdaad ongelooflijk, waarom ze dit gedaan hebben.... Android toestellen hadden dit al, slechtste hardware kopie ooit. Op meerdere reviews verwijzen ze naar de concurrent dat dit een goede keuze is, ik heb in iedergeval genoeg irritaties eraan.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
petervandamned schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:26:
[...]

Wist niet eens van een logboek :) zal een speuren hoe ik erop moet komen dan
Instellingen/privacy/diagnose en gebruik.
Ik had die random boots ook op mijn eerste toestel en kreeg ze steeds vaker. Leek op een hardware issue. Heb een nieuwe gekregen in de Apple Store.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Aws
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-10 21:50

Aws

Streup schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:33:
[...]

Instellingen/privacy/diagnose en gebruik.
Ik had die random boots ook op mijn eerste toestel en kreeg ze steeds vaker. Leek op een hardware issue. Heb een nieuwe gekregen in de Apple Store.
Ik heb de reboot probleem ook. Als ik mijn logs open word ik er zelf niet wijzer van helaas. Hoe kan ik zien of het op een hardware issue lijkt, en of ik mijn iPhone kan ruilen?

• Streup
  • Laatst online: 07-10 13:22
Aws schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:02:
[...]

Ik heb de reboot probleem ook. Als ik mijn logs open word ik er zelf niet wijzer van helaas. Hoe kan ik zien of het op een hardware issue lijkt, en of ik mijn iPhone kan ruilen?
Er schijnt een log file te kunnen staan met panic in de naam. Dan is het sowieso mis. Ik had dat niet. Ik had wel de telefoon, na initieel een oude kopie erop gezet te hebben, opnieuw geïnstalleerd als nieuwe telefoon en toen kreeg ik het nog steeds. Vandaar dat ik concludeer dat het een hardware probleem was. Ik heb op de nieuwe telefoon gewoon de oude kopie gezet en geen last dus het lijkt niet aan die kopie te liggen.

Als ik jou was zou ik een back-up maken en opnieuw installeren als nieuwe telefoon en kijken of je de issues dan nog steeds hebt. Zo ja teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• toonr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2023
Hoi
Ik heb sinds kort een iPhone 6 plus 128 gb
Als ik marktplaats op safari open en iets in de zoekbalk typ dan start mijn iPhone opnieuw op,
Weet iemand wat dat kan zijn
Gr Toon

• Fusajiro
  • Laatst online: 08-02-2022
Het is niet te geloven, maar de WhatsApp update met iPhone 6/6 Plus ondersteuning is live 😜

Trouwens wel echt alleen de resolutie.
Geen interactieve notificaties of extensions.

Nou ja, ik kan het in elk geval weer normaal lezen.

[ Voor 42% gewijzigd door Fusajiro op 17-11-2014 22:04 ]

XBOX One: Agonis

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
En het werkt nog ook. ...

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10 11:50
toonr schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:41:
Hoi
Ik heb sinds kort een iPhone 6 plus 128 gb
Als ik marktplaats op safari open en iets in de zoekbalk typ dan start mijn iPhone opnieuw op,
Weet iemand wat dat kan zijn
Gr Toon
dat hoort uiteraard niet zo. Aangezien je een 128GB hebt, zou het iets met je geheugen kunnen zijn. Ik kan het niet reproduceren op een 64GB 6plus. Wat je nu moet doen:
  1. backup maken
  2. factory reset
  3. geen backup terugzetten
  4. nogmaals kijken of het probleem zich voordoet
zoja: terug naar Apple
zonee: probleem opgelost

...less is more

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:59
Whatsapp is eindelijke geoptimaliseerd voor de iPhone 6! Dit was de laatste app die ik dagelijks gebruik en nog geen update ontvangen heeft :)

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02
Ó
funk-e schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:55:
[...]

dat hoort uiteraard niet zo. Aangezien je een 128GB hebt, zou het iets met je geheugen kunnen zijn. Ik kan het niet reproduceren op een 64GB 6plus. Wat je nu moet doen:
  1. backup maken
  2. factory reset
Het geheugen is volgens mij niet het probleem. Ik heb een 16GB 6 Plus met exact hetzelfde probleem. (voor de duidelijkheid: dit probleem doet zich voor op de desktop versie van marktplaats.nl)
Het ligt volgens mij aan de 6 Plus, want bij de "gewone" 6 kan ik het niet reproduceren.

• judith.1987
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Eindelijk een Whatsapp update! Ziet er 10x beter uit. Nu hopen dat hij niet meer crasht...

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10 11:50
alvani schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:52:
Ó
[...]

Het geheugen is volgens mij niet het probleem. Ik heb een 16GB 6 Plus met exact hetzelfde probleem. (voor de duidelijkheid: dit probleem doet zich voor op de desktop versie van marktplaats.nl)
Het ligt volgens mij aan de 6 Plus, want bij de "gewone" 6 kan ik het niet reproduceren.
ooh, bij de desktopsite...

Als ik dat probeer blijft mijn safari even hangen en vervolgens geeft hij een melding dat safari opnieuw geladen is. Mijn iPhone crasht dus niet.

...less is more

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-11 12:48
Eindelijk zeg, de whatsapp update voor de 6/plus is er!

Dat heeft me lang geduurd..

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27
Bij mij ook! Maar dan beide! Eerst werd de site geladen, bij nogmaals proberen kreeg ik een herstart! Vreemd.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand iOS 8.1.1 al draaiende op een iPhone 6? Ik heb een standbytijd van mijn iPhone van ruim 2 dagen en wil geen batterydrain, dus wacht liever even op ervaringen. :)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

THE_BASE schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:03:
Iemand iOS 8.1.1 al draaiende op een iPhone 6? Ik heb een standbytijd van mijn iPhone van ruim 2 dagen en wil geen batterydrain, dus wacht liever even op ervaringen. :)
Ik heb mijn telefoon vannacht om 10 over 2 uit de oplader gehaald, zit nu op 92% gebruik anderhalf uur, stand by iets meer dan 7 uur.
Dit is natuurlijk veel te vroeg voor een definitieve diagnose, maar op het eerste gezicht lijkt er niets veranderd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 18-11-2014 09:08 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15

henri8096

BIM is not a software!

1 uur en 29 minuten gebruik en 3 uur en 10 minuten stand-by brengen mij op 96%

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:37
wesleytjuh schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:54:
[...]

Ik herkende dit ook niet, maar sinds ik IOS8 op mijn iPhone draai is het een ramp. Heeft heel mijn IOS ervaring verpest eigenlijk, zeker geen reden meer om bij Apple te blijven dus.
Welke iPhone heb jij?

Verwijderd

funk-e schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:55:
[...]

1. backup maken
  2. factory reset
Je moet dit uitvoeren in safari en dan de desktopversie opvragen !!!
Dus niet de mobiele versie maar de volledige desktopversie
Dan krijg ik zowel op de 16GB als de 64GB IPhone 6 plus een respring !!
Al met al denk ik dus niet aan een Hardware defect.

Edward

Verwijderd

alvani schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:52:
Ó
[...]

Heb het ook op zowel een 16GB als een 64GB versie van de IPhone 6 plus.
Dus ik ben er redelijk gerust op dat het en software fout is.

Edward

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Draait hier sinds gisterenavond, maar merk er niets van.

Yo.

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Hier ook sinds gisterenavond en mn iPhone 6 is niet leger dan normaal op een werkdag...
Vrij korte ervaring natuurlijk, maar dus niet spectaculair anders in ieder geval!

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 08:12
Whatsapp inderdaad een heel stuk mooier. Zeker ook op iphone 6+. Zoveel meer in het scherm nu, heerlijk! Nu nog de nu.nl app!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-11 12:48
Echt he, want ios8 is echt zoveel anders dan ios7.. de meeste toevoegingen merk je geeneens iets van in dagelijks gebruik.

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
De ervaring op de iPhone 6 Plus wordt steeds beter. Ik was even bang dat Apple het een beetje kwijt was maar de iOS 8.1.1 update en de verschillende app updates maken de telefoon echt gigantisch snel en stabiel. Filmpjes starten eindelijk weer op de milliseconde, apps openen heel vlug en de algemene stabiliteit lijkt ook verbeterd. Daarnaast is de batterijduur behouden gebleven en is deze telefoon hard op weg om m'n meest favoriete iPhone ooit te worden!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 17:26
Sinds NL launchdate tevreden gebruiker van de iPhone 6 Plus. Firmware 8.0.1 was mij (gelukkig) ontgaan, maar verder heb ik telkens de telefoon snel up-to-date. Alleen 8.1.1 (via OTA) gaf mij problemen met de music player app. Deze klapt er steeds uit na hooguit 2 songs. Van afspeellijsten werd telkens slechts 1 song afgespeeld. Maak je de telefoon wakker, dan blijkt de music player ook niet meer op de achtergrond te draaien.
Ik vond in Apple Communities ook gebruikers met deze problemen, maar geen oplossing.

Onder instellingen->iTunes en App Store heb ik vervolgens iTunes Match uitgeschakeld om enkel de locale playlists en songs af te spelen, maar het probleem blijft. Na een volledige herstart van mijn telefoon had ik ook geen playlists meer in het overzicht van de music player.
Pas na het aanzetten van iTunes Match werden alle lijsten in enkele minuten opnieuw opgebouwd en liet iTunes Match dit zien via een voortgangsbalk. Daarna zijn de problemen met de music player app niet meer voor gekomen. Hopelijk was ik hier de enige met dit probleem en anders is dit een mogelijke oplossing >:)

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11 22:21
Damm, gisteren nieuwe Iphone 6 gekregen. Vandaag in eens zwart scherm. Het lijkt er op alsof die het op de achtergrond nog wel doet (trillen bij geluid naar stil etc) Siri geluid bij het indrukken van de home knop etc. Weet iemand een manier waarop ik kan achterhalen of het scherm uberhaupt nog werkt? Anders moet ik het toestel retouneren (en dat na 4 weken wachten :( op levering).

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
r.e.s schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:07:
Damm, gisteren nieuwe Iphone 6 gekregen. Vandaag in eens zwart scherm. Het lijkt er op alsof die het op de achtergrond nog wel doet (trillen bij geluid naar stil etc) Siri geluid bij het indrukken van de home knop etc. Weet iemand een manier waarop ik kan achterhalen of het scherm uberhaupt nog werkt? Anders moet ik het toestel retouneren (en dat na 4 weken wachten :( op levering).
Combinatie knop indrukken om een harde reset te geven? Home knop en volume knop uit mijn hoofd (onder of boven, moet je maar even testen).

• Fusajiro
  • Laatst online: 08-02-2022
Recon24 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:57:
[...]

Combinatie knop indrukken om een harde reset te geven? Home knop en volume knop uit mijn hoofd (onder of boven, moet je maar even testen).
Home + Power ingedrukt houden is dat.
Als het scherm nog werkt zie je het Apple logo.

XBOX One: Agonis

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
iPhone 6 64GB SG, 4e vervanging, terug een dode pixel, zelf niet 1 maar 4 nu!
Godverdomme. Heb er 3 van de 4 met dode pixels ontvangen en 1 stuk met een pisgeel scherm.
Apple wilt niet meer vervangen, enkel een refund geven.

Kwaliteit is niet meer wat het was?!

• opa_paul
  • Laatst online: 19-07-2024
laurensdbb schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:37:
iPhone 6 64GB SG, 4e vervanging, terug een dode pixel, zelf niet 1 maar 4 nu!
Godverdomme. Heb er 3 van de 4 met dode pixels ontvangen en 1 stuk met een pisgeel scherm.
Apple wilt niet meer vervangen, enkel een refund geven.

Kwaliteit is niet meer wat het was?!
Ik snap je probleem en irritatie. Echter heb jij nou gewoon zoveel pech of ben je gewoon veel te kritisch? 8)7 Ik heb van de 3 iPhones die ik heb gehad nog nooit een iPhone terug gestuurd vanwege een probleem met het scherm/pixels/lijm/camera en dergelijke. Wel 1x vanwege slechte 3G chip die steeds geen contact kon maken/verloor. Maar dat is dan ook echt heel erg lastig en na 2 dagen had ik een nieuwe! >:)

Om me heen zijn er honderden mensen met iPhones en hoor nooit dat iemand er 1 terug stuurt of jouw problemen ervaart! Hier op het forum wel, maar dat zijn dan ook de kritische tweakers/liefhebbers die er vaak ook iets meer verstand van hebben. Dus waar ligt het aan als je er 4 moet terug sturen?

(zelf heb ik dezelfde iPhone als jij in 'perfecte' staat als je het mij vraagt) :?

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 12:35
Ik vind dat hij best kritisch mag zijn. Een telefoon met defecten wil je gewoon niet hebben!
Een dode pixel op je monitor of TV ''out of the box'' accepteer je ook niet, dus waarom bij een iPhone wel?

Dus het is voornamelijk pech bij hem.

• laurensdbb
Ik weet zelf ook niet hoe het komt, ik weet maar 1 ding en dat is dat 2 van de iphones serienummer startende met C3 hadden en eentje startende met C7. De andere met het geel scherm had geen pixelproblemen en had ook een andere nummer.. Ik heb eerder het gevoel dat ze een aparte batch opzij houden voor repairs aangezien die nummer zo dicht bij elkaar liggen allemaal (als ik het gehele serienummer bijkijk). De nieuwste iphones zitten al aan serienummer F39 en hoger.

Gewoon niet aardig dat ik nu eerst een refund moet doorgaan om dan pas een nieuwe via apple te krijgen.

BTW als je de pixel goed wilt zien download 'SPOTTER' van de app store.. Kan je door te tikken op je scherm de meest pixelgevoelige kleuren zien. Op een groene achtergrond zijn ze het best te zien.
Dus ik zou zeggen, test het eens..

Bij mijn iPhone 5 en 5S nooit van iets last gehad, idem bij mijn ipad's.
*snel omruilen, 7 a 10dagen wachten dus. Maar ik mocht het oude toestel bijhouden tot het nieuwe geleverd werd, ik ben al sinds 08/10 bezig...

[ Voor 28% gewijzigd door laurensdbb op 19-11-2014 18:04 ]

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:26
Hoe ruilen jullie zo snel om? Mijn scherm heeft krasjes en ik wil hem om laten ruilen. Maar ik ben hem tenminste 1 tot 2 weken kwijt bij iCentre, zonder leentoestel. Of ik moet naar Amsterdam afreizen, maar dat is voor deze Groninger eigenlijk niet te doen?

• Fuwor
  • Laatst online: 09:15
Dennisweb schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:03:
Hoe ruilen jullie zo snel om? Mijn scherm heeft krasjes en ik wil hem om laten ruilen. Maar ik ben hem tenminste 1 tot 2 weken kwijt bij iCentre, zonder leentoestel. Of ik moet naar Amsterdam afreizen, maar dat is voor deze Groninger eigenlijk niet te doen?
Apple zelf heeft iPhones apart liggen speciaal voor DOA's, vandaar.

• Dennisweb
Fuwor schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:05:
[...]

Apple zelf heeft iPhones apart liggen speciaal voor DOA's, vandaar.
Ik heb mijn iPhone op 26 september gekocht. Nog geen twee maanden verder zitten er twee krassen op mijn scherm die ik zeker niet zelf veroorzaakt heb. Wat is beter? Morgen naar iCentre en de telefoon een tijd kwijt zijn, of vrijdag naar Apple Store in Amsterdam reizen?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:38:
[...]

Ik heb mijn iPhone op 26 september gekocht. Nog geen twee maanden verder zitten er twee krassen op mijn scherm die ik zeker niet zelf veroorzaakt heb. Wat is beter? Morgen naar iCentre en de telefoon een tijd kwijt zijn, of vrijdag naar Apple Store in Amsterdam reizen?
Uuhm als je zelf in Amsterdam centrum woont, dan zou ik de laatste optie kiezen. Nogal moeilijk voor ons om te beslissen wat het beste in jouw agenda past 8)7

🌞🍃

• opa_paul
  • Laatst online: 19-07-2024
laurensdbb schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:01:
Ik weet zelf ook niet hoe het komt, ik weet maar 1 ding en dat is dat 2 van de iphones serienummer startende met C3 hadden en eentje startende met C7. De andere met het geel scherm had geen pixelproblemen en had ook een andere nummer.. Ik heb eerder het gevoel dat ze een aparte batch opzij houden voor repairs aangezien die nummer zo dicht bij elkaar liggen allemaal (als ik het gehele serienummer bijkijk). De nieuwste iphones zitten al aan serienummer F39 en hoger.

Gewoon niet aardig dat ik nu eerst een refund moet doorgaan om dan pas een nieuwe via apple te krijgen.

BTW als je de pixel goed wilt zien download 'SPOTTER' van de app store.. Kan je door te tikken op je scherm de meest pixelgevoelige kleuren zien. Op een groene achtergrond zijn ze het best te zien.
Dus ik zou zeggen, test het eens..

Bij mijn iPhone 5 en 5S nooit van iets last gehad, idem bij mijn ipad's.
*snel omruilen, 7 a 10dagen wachten dus. Maar ik mocht het oude toestel bijhouden tot het nieuwe geleverd werd, ik ben al sinds 08/10 bezig...
Mijn iPhone heeft serienummer C38....

Maar goed, snap je wel, maar ik zou het nooit zover laten komen. :? Ik zou, als het echt onacceptabel is, een hele boze brief/telefoongesprek voeren met Apple waarin ik desnoods dreig met rechtsbijstandverzekering en een nieuwe EIS! Ik zou dan per se een nieuwe en geen refurbished eisen. Wanneer ze moeilijk blijven doen vraag je om een refund en bestel je gewoon zelf een nieuwe! Zo moeilijk is dat toch niet. 8)7 Anders reserveer je vast een nieuwe, zo nodig onder naam van eega ofzo, en dan vraag je refund net voordat ze m versturen. Zit je toch nog maar 2 dagen zonder telefoon.

Succes.

• laurensdbb
Dat is ook wat ik dus nu ga doen! Blijkbaar komt een nieuwe uit de laatste batch uit China wisten ze mij te zeggen.

Nieuwe replacements komen uit NL vanuit hun eigen opzij gelegde stock (uit vroegere batches) omdat replacements voorrang krijgen op nieuwe toestellen.

Blijkbaar kon ik bij de replacements ook vragen naar een nieuwe uit China (met langere wachttijd) maar dan heb je wel effectief een nieuwe uit een nieuwere/nieuwste batch (met minder kinderziektes), wat ik dus niet wist.

Erg zuur dat ik weer moet wachten en dat er 2x geld van mijn creditcard moet, nu nog eens -800 voor de nieuwe bestelling en hopelijk +800 van de refund in dezelfde maand anders is er even -1600 op de rekening.

[ Voor 5% gewijzigd door laurensdbb op 19-11-2014 19:23 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

opa_paul schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:52:
[...]

Mijn iPhone heeft serienummer C38....
Er zijn honderduizenden, zo niet miljoenen iPhones die met dezelfde combinatie beginnen. Met een sample set van 3 kan je echt niet zeggen dat alle iPhones die met C8 beginnen 2 dode pixels hebben of zo iets. Het kan mensen een fijn gevoel geven om een bepaalde invloed uit te oefenen op welk serienummer ze krijgen. Maar 's nachts bij NET 5 een waarzegster bellen kan ook een fijn gevoel geven :p
waarin ik desnoods dreig met rechtsbijstandverzekering en een nieuwe EIS!
Ze worden bij Apple echt totaal niet warm van dat soort dreigementen. Ook brieven van advocaten hebben niet meer impact dan als je het zelf schrijft.
laurensdbb schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:21:
Erg zuur dat ik weer moet wachten en dat er 2x geld van mijn creditcard moet, nu nog eens -800 voor de nieuwe bestelling en hopelijk +800 van de refund in dezelfde maand anders is er even -1600 op de rekening.
Je moet niets, je kiest ook zelf voor een ingewikkelde weg.

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 19-11-2014 20:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• kamerplant
  • Niet online
Na de ios 8.1.1 update geeft de NPO Gemist app bij mijn geen geluid meer op de iphone speaker, terwijl andere apps gewoon prima geluid geven. Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd. Hebben jullie hier ook last van? Betreft iphone 6.

🌞🍃

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 09:52
Dennisweb schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:03:
Jou scherm heeft krasjes.............en jij denkt dat je dan een nieuwe krijgt na twee maanden, want die krasjes komen niet door jou, door wie dan, de beruchte kaboutertjes ?? :+ 8)7

Samsung Flip 7

• laurensdbb
[...]

Je moet niets, je kiest ook zelf voor een ingewikkelde weg.
Hoezo, ik kies niet voor een refund :) ik wil gewoon een goed toestel wat ze na 4 omruilingen niet meer kunnen doen. Refund of returb

• Dennisweb
dave1972 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:02:
[...]

Jou scherm heeft krasjes.............en jij denkt dat je dan een nieuwe krijgt na twee maanden, want die krasjes komen niet door jou, door wie dan, de beruchte kaboutertjes ?? :+ 8)7
Buitengewoon sympathieke reactie. Voordat je de toetsenbordheld uithangt kun je natuurlijk je ook even verdiepen in de materie.

https://discussions.apple.com/thread/6555765

• Redondo1982
  • Laatst online: 16:15
Dennisweb schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:40:
[...]
Buitengewoon sympathieke reactie. Voordat je de toetsenbordheld uithangt kun je natuurlijk je ook even verdiepen in de materie.

Nou, ik vind het wel logisch dat hij zo reageert. Ik wist wel van dit probleem af, maar als je jouw verhaal leest zonder dat je achtergrondinformatie hebt dan lijkt het een vreemd verhaal. Je gaat dan garantie claimen over iets dat is overkomen door eigen toedoen. Bovendien ga je bij jouw verhaal ook niet het hele internet afstruinen om te kijken of dit een bekend probleem is. Krasjes zijn normaliter door het gebruik. Jij had daarintegen veel duidelijker kunnen zijn en verwijzen naar dit probleem in je eerste reactie. Dan had er veel meer sympathie geweest voor jouw probleem. Nu zorg jij er juist voor dat de sympathie voor jou verloren gaat, omdat je hem datgene verwijt wat jij eigenlijk had moeten koppelen aan jouw eerste reactie.

Je bent nu de rollen aan het omdraaien. Desalniettemin vind ik het kut voor je dat je iPhone beschadigd is. Ik hoop dat je gehoor krijgt bij Apple. Laat het ons weten!

I don't have dreams, I have goals!!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:46

MrDry

Desperados!

Ik sta op het punt om mijn 4s te vervangen door een moderner exemplaar. Nou twijfel ik of de ca 150 euro die ik meer betalen moet voor een 6 (64gb) t.o.v. een 5s (32gb) ook echt meerwaarde biedt.

Ook is de 6 wel een heel stuk groter dan mijn 4s. Qua scherm uiteraard top maar in je broekzak een nadeel.

Hoe zien jullie dit?

Quod licet lovi, non licet bovi

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 08:28

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dennisweb schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:40:
[...]

Rare reactie. Als jij het hebt over krasjes moeten wij maar andere fora gaan afstruinen om informatie te zoeken over jouw probleem?

Overigens, ook na jouw link te hebben bekeken vind ik een nieuw toestel/scherm erg ver gaan:
• Als het door jouw eigen toedoen gebeurd is, zou hetzelfde gebeurd zijn met een ander toestel.
• Als het niet door jouw toedoen komt maar het scherm bij wijze van spreken al krast als je ernaar kijkt, dan zal er straks ook hetzelfde gebeuren met een ander toestel.

Dus, wat dan?

[ Voor 10% gewijzigd door gday op 20-11-2014 11:56 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Volkan1984
  • Laatst online: 16:37
Scrtz schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:05:
[...]

Echt he, want ios8 is echt zoveel anders dan ios7.. de meeste toevoegingen merk je geeneens iets van in dagelijks gebruik.
Nou, ik bedoelde eigenlijk dat ik het me kan voorstellen dat iOS8 op een 4S wellicht niet zo plezierig werkt als dat iOS7 deed. Vandaar de vraag aan wesleytjuh welke iPhone hij heeft. Ik heb hier alleen geen reactie meer op gekregen.

• Redondo1982
MrDry schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:26:
Ik sta op het punt om mijn 4s te vervangen door een moderner exemplaar. Nou twijfel ik of de ca 150 euro die ik meer betalen moet voor een 6 (64gb) t.o.v. een 5s (32gb) ook echt meerwaarde biedt.

Ook is de 6 wel een heel stuk groter dan mijn 4s. Qua scherm uiteraard top maar in je broekzak een nadeel.

Hoe zien jullie dit?
In mijn geval vind ik het zelfs wel € 300,- waard. Tuurlijk ga je niet meer betalen, maar ik wil even aangeven dat de upgrade van een 5s naar een 6 echt een grote stap is. En hij zit in mijn spijkerbroeken gewoon lekker. Ik draag geen skinny jeans, maar ook geen wijde broeken. Het zit er een beetje tussenin.

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-11 16:14
Wellicht netjes om te melden, ondanks het feit dat het al een paar weekjes geleden plaatsvond. Mijn iPhone 6, gekocht bij Typhone, vertoonde rare plopperige geluiden als ik linksbovenin het scherm zachtjes indrukte. Dit heb ik gemeld bij de AS in Haarlem en kreeg gelijk een nieuw toestel mee. Sweet! *O*

• dave1972
gday schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:51:
[...]

Rare reactie. Als jij het hebt over krasjes moeten wij maar andere fora gaan afstruinen om informatie te zoeken over jouw probleem?

Overigens, ook na jouw link te hebben bekeken vind ik een nieuw toestel/scherm erg ver gaan:
• Als het door jouw eigen toedoen gebeurd is, zou hetzelfde gebeurd zijn met een ander toestel.
• Als het niet door jouw toedoen komt maar het scherm bij wijze van spreken al krast als je ernaar kijkt, dan zal er straks ook hetzelfde gebeuren met een ander toestel.

Dus, wat dan?
Dus dat, als je geen krassen wilt op je scherm dan moet je een screenprotector gebruiken ( vanaf dag 1) . Of je had moeten wachten tot ze een saffierscherm hebben. Ik zie het al voor me : ja goedendag ik wil graag mijn tel inruilen voor een nieuwe want ik heb krasjes op mijn scherm :+

Soms heb ik gewoon het idee dat er mensen misbruik maken van de extreem goede service van Apple.
Oh en nog iets @Dennisweb ik wil het ook rustig zeggen als je voor me staat hoor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dave1972 op 20-11-2014 13:31 ]

Samsung Flip 7

• judith.1987
  • Niet online
Pff heb mijn Iphone nu een week of 7. De eerste heb ik terug gebracht vanwege een leeg lopende batterij. Daar had deze geen last van tot aan vandaag. Terwijl ik bezig ben zie ik de telefoon gewoon per 2 minuten met een procent zakken. Heb al een reset gedaan maar heeft geen zin. Iemand anders tips? Of moet ik gewoon weer terug ermee? Eigenlijk weinig zin om mijn phone weken kwijt te zijn :(. Jammer dat mijn eerste apple ervaring zo tegenvalt....

• judith.1987
  • Niet online
Toevoeging bovenstaand bericht: ios 8,1,1 gedownload eergisteren. Misschien is dat een oorzaak voor de battery drain?

• Dennisweb
dave1972 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:30:
[...]

Dus dat, als je geen krassen wilt op je scherm dan moet je een screenprotector gebruiken ( vanaf dag 1) . Of je had moeten wachten tot ze een saffierscherm hebben. Ik zie het al voor me : ja goedendag ik wil graag mijn tel inruilen voor een nieuwe want ik heb krasjes op mijn scherm :+

Soms heb ik gewoon het idee dat er mensen misbruik maken van de extreem goede service van Apple.
Oh en nog iets @Dennisweb ik wil het ook rustig zeggen als je voor me staat hoor ;)
Klopt, Dave. Ik maak misbruik van de service van Apple. Want ik sla namelijk dagelijks met een hamer op mijn toestel. Dat vind ik leuk. Daarna laat ik mijn kat nog even zijn nageltjes scherpen. Dat moet immers ook gebeuren. Speciaal voor Dave: dit is sarcasme!

Nu even serieus: vandaag naar de iCentre geweest en is inderdaad volgens de medewerker niet normaal. Zaterdag terugkomen om aan de servicemedewerkers te laten zien. Bij iCentre kunnen ze zich - in tegenstelling tot sommige tweakers - voorstellen dat ik het vervelend vind om tegen haarscheurtjes in schermen aan te kijken. Waarschijnlijk ruilen ze hem om.

Nee, ik maak geen misbruik van de goede service van Apple. Ik betaal 800 euro voor een toestel, en ik weet ook wel dat bij normaal gebruik de telefoon krast. Maar binnen twee maanden, dat heb ik niet eerder gezien. En er zijn nog 400 mensen met mij die de service 'misbruiken'. Ik wil prima jouw toestel even tegen de muur gooien en je vervolgens vertellen dat je je niet zo aan moet stellen. O-)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zijn het nou haarscheurtjes of krassen :?

39

• Dennisweb
Fietsbel schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:49:
Zijn het nou haarscheurtjes of krassen :?
Haarscheurtjes. Het is te ondiep om het te voelen. Het zijn hele kleine scheurtjes die echt de vorm van een haar hebben. Ik noemde ze krassen omdat ik ze daarmee vergelijk. Maar krassen zijn diep, en dat is hier zeer zeker niet het geval.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:44
Dennisweb schreef op woensdag 19 november 2014 @ 18:38:
[...]

WTF 8)7
Hoe komen die krassen er dan na twee maanden op?

Haters everywhere but I don’t really care

• Dennisweb
matthijst schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:01:
[...]

WTF 8)7
Hoe komen die krassen er dan na twee maanden op?
Naar het lijkt is er een probleem met oleophobic layer of een ander probleem met het glas. Ik ben niet de enige:
https://discussions.apple...555765?start=405&tstart=0

Je gaat me niet vertellen dat al die mensen allemaal hun telefoon waardeloos behandelen. De meesten schrijven zelfs dat ze - net als ik - hun telefoon als een baby beschouwen. Maar ik hoef me gelukkig op Tweakers niet de verdedigen. Dat doe ik wel bij iCentre en Apple.

Zelfs met Apple gechat en ook bij Apple geven ze aan dat het hier om een productiefout kan gaan.

• matthijst
26 responses op die poll van ze?

• Dennisweb
Ja. De poll is pas op pagina 38 in het leven geroepen. Niet iedereen heeft om die reden de poll ingevuld. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom jullie mijn gedrag zo erg afkeuren.

Jullie sturen zelf producten om de haverklap terug. Ik kan me nog een fiks aantal Tweakers herinneren die hun 5S terugstuurden omdat hun TouchID dubbelklikte. En dan nog dat gedoe over een rammelende powerbutton. Dat was toen ook geen probleem.

Helaas bestaat dat probleem met het scherm echt. Ik draag mijn 6 Plus in een pouche en een soft case op de achterkant. Er zit nooit iets in mijn rechterzak behalve de telefoon. Ik heb ook geen nagels want die breken bij mij toch af. Niemand anders bedient mijn telefoon en mijn sleutels zitten altijd in mijn andere zak.

Ik snap dat ik in deze discussie de bewijslast heb. Maar het wachten is erop dat jullie natuurlijk zelf dit probleem ervaren.

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:03
dave1972 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:02:
[...]

Hahah of de Tanden fee..? :X

• Dennisweb
rjm81 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:14:
[...]

Hahah of de Tanden fee..? :X
Waarom is dat problemen met buigen-topic er eigenlijk? Wie buigt je telefoon dan? Kaboutertjes zeker? Die problemen bestaan helemaal niet. Want altijd alles ligt 100 procent aan jezelf. Als je telefoon buigt, dan heb je hem vast overreden met een monster-truck!

• matthijst
Maak je niet zo druk :)
Aan de reacties hier kun je wel alvast een beetje zien hoe de gemiddelde mens erover denkt. Hopelijk is Apple ruimdenkender :)

• judith.1987
  • Niet online
Mijn iphone naar de telefoonwinkel genomen. Helaas moet hij opgestuurd worden :( tweede iphone al met hetzelfde probleem: heftige battery drainage. Ik vraag me af of ik nu gewoon pech heb of dat ik wat verkeerd doe??? 6 weken deed hij het perfect en nu ineens loopt hij leeg. Ik laad iedere dag netjes op zodra hij onder de 5 procent komt en laad altijd op tot 100 procent...

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
Wat ik me afvraag: waarom kan Apple in godsnaam niet een %^!#@$ wekker goed laten werken?

Het probleem: als ik een notificatie krijg voordat mijn wekker afgaat (en dat gebeurt tussen 2 en 8 uur 's morgen best geregeld), maakt m'n wekker geen geluid. Pas als ik hem snooze en daarna hem unlock, gaat'ie het weer doen (behalve als ik een notificatie binnenkrijg voor die tijd).

Ik heb dit probleem gehad met m'n 4, 5 en nu met de 6 plus. Ongelooflijk dat er zo'n bug zó vreselijk lang in kan/mag zitten. Wel NFC toevoegen, maar een wekkertje laten werken: ho maar :(

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:15
judith.1987 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:16:
Mijn iphone naar de telefoonwinkel genomen. Helaas moet hij opgestuurd worden :( tweede iphone al met hetzelfde probleem: heftige battery drainage. Ik vraag me af of ik nu gewoon pech heb of dat ik wat verkeerd doe??? 6 weken deed hij het perfect en nu ineens loopt hij leeg. Ik laad iedere dag netjes op zodra hij onder de 5 procent komt en laad altijd op tot 100 procent...
In 6 weken tijd kun je niet heel veel verkeerd doen, behalve een app installeren die voor een drain zorg, maar neem aan dat je dat wel in de gaten hebt gehouden. Klinkt als botte pech.

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:28:
[...]

In 6 weken tijd kun je niet heel veel verkeerd doen, behalve een app installeren die voor een drain zorg, maar neem aan dat je dat wel in de gaten hebt gehouden. Klinkt als botte pech.
Lijkt mij een app. Ik had uit het niets ook geen batterij meer over, 3x per dag laden etc. Bitcoin Billionaire eens een dag uit gelaten (dus ook uit multitask) en toen kon ie weer als vanouds mee. :)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 21:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

don_jorg schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 10:22:
Wat ik me afvraag: waarom kan Apple in godsnaam niet een %^!#@$ wekker goed laten werken?

Het probleem: als ik een notificatie krijg voordat mijn wekker afgaat (en dat gebeurt tussen 2 en 8 uur 's morgen best geregeld), maakt m'n wekker geen geluid. Pas als ik hem snooze en daarna hem unlock, gaat'ie het weer doen (behalve als ik een notificatie binnenkrijg voor die tijd).

Ik heb dit probleem gehad met m'n 4, 5 en nu met de 6 plus. Ongelooflijk dat er zo'n bug zó vreselijk lang in kan/mag zitten. Wel NFC toevoegen, maar een wekkertje laten werken: ho maar :(
Misschien een vraagje, maar heb je dit sinds je iPhone 4 al eens bij Apple zelf neergelegd?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:34
Uiteraard, maar krijg geen reactie.

Ben niet de enige, trouwens:
- http://www.geek.com/apple...finally-be-a-fix-1607081/
- https://discussions.apple.com/thread/2784546

Zowel de 5 als de 6+ heb ik compleet van 0 geïnstalleerd (alleen de contacten gekopieerd). Ik heb maar weer eens een bugreport ingediend...

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
Had deze week ook enorme drain, iphone 6 plus werd ook warm. Bleek mijn Pebble horloge te zijn (probleem met soort vastloper waarbij het scherm ook niet meer goed werkt), die de bluetooth verbinding overbelastte. Pebble uit en het probleem was opgelost. Krijg van Pebble een nieuw horloge. iPhone is sindsdien weer prima qua batterij gebruik.

Probeer eens bluetooth uit, wifi uit, gps uit (na elkaar) en zo te troubleshooten.

Check ook je apps en hun batterijgebruik: instellingen, algemeen, gebruik, batterijgebruik

[ Voor 7% gewijzigd door woutwout op 21-11-2014 11:16 ]

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 08:28

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dennisweb schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:03:
[...]

Naar het lijkt is er een probleem met oleophobic layer of een ander probleem met het glas. Ik ben niet de enige:
https://discussions.apple...555765?start=405&tstart=0

Je gaat me niet vertellen dat al die mensen allemaal hun telefoon waardeloos behandelen. De meesten schrijven zelfs dat ze - net als ik - hun telefoon als een baby beschouwen. Maar ik hoef me gelukkig op Tweakers niet de verdedigen. Dat doe ik wel bij iCentre en Apple.

Zelfs met Apple gechat en ook bij Apple geven ze aan dat het hier om een productiefout kan gaan.
Los van wie er gelijk heeft in dit verhaal: ik vind de toon die je aanslaat in een aantal van jouw reacties echt van een bedenkelijk niveau ...
Dennisweb schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:19:
[...]

Waarom is dat problemen met buigen-topic er eigenlijk? Wie buigt je telefoon dan? Kaboutertjes zeker? Die problemen bestaan helemaal niet. Want altijd alles ligt 100 procent aan jezelf. Als je telefoon buigt, dan heb je hem vast overreden met een monster-truck!
Ook weer een rare reactie. Je wilt toch niet gaan beweren dat een gebogen telefoon net zo vaak voorkomt bij smartphones als een bekrast scherm? Of dat er net zo veel kracht voor nodig is om een scherm te bekrassen als om een telefoon te buigen? Vreemde vergelijking dus. Daarnaast intereseert dat hele 'bendgate' mij ook niet bepaald.

Ik ken je persoonlijk natuurlijk absoluut niet maar je komt in je reacties echt uitermate onsympathiek over ...

[ Voor 33% gewijzigd door gday op 21-11-2014 15:00 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Redondo1982 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:49:
[...]

In mijn geval vind ik het zelfs wel € 300,- waard. Tuurlijk ga je niet meer betalen, maar ik wil even aangeven dat de upgrade van een 5s naar een 6 echt een grote stap is. En hij zit in mijn spijkerbroeken gewoon lekker. Ik draag geen skinny jeans, maar ook geen wijde broeken. Het zit er een beetje tussenin.
In hoe zeer is de upgrade 5s naar een 6 een grote stap dan? Zal denk alleen in size zijn dan!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Camera is ook beter. Tenminste bij de Plus scheelt het echt wel. Mijn vriendin heeft nu mijn 5S, en ik zie duidelijk verschil in weinig licht situaties. Stabilisatie van video ook een pre.
Qua snelheid merk ik inderdaad ook niet veel verschil. Maar dat komt later wel, als we naar iOS9 gaan :P

/edit
Kijk eens welke app bovenaan staat in battery usage? Meestal is het een geinstalleerde app.

[ Voor 50% gewijzigd door UltraSub op 21-11-2014 13:14 ]

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:44
De reden voor mij om van de iPhone 5S naar de iPhone 6+ te gaan was het grote scherm met dito resolutie. Verder was de accuduur ook een groot pluspunt. De iPhone 6 vond ik zelf niet zo een grote stap.

• UltraSub
Accuduur is werkelijk absurd. Niet leeg te krijgen! Dat is misschien wel het allergrootste pluspunt! :+

• dave1972
Onder de 5 procent is van huis uit al te laag en slecht, je moet gewoon laden wanneer je wil.

Samsung Flip 7

• kamerplant
  • Niet online
dave1972 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:40:
[...]

Onder de 5 procent is van huis uit al te laag en slecht, je moet gewoon laden wanneer je wil.
Wat bedoelt ge daar precies mee?

🌞🍃

• dave1972
Je mening geven is prima. Maar dan wel op een normale manier :)

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 21-11-2014 15:12 ]

Samsung Flip 7

• dave1972
Datafeest schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:43:
[...]

Wat bedoelt ge daar precies mee?
Dat het voor de huidige batterijen het juist slecht is om ze zo extreem leeg te laten lopen, vroeger met de oude accu's was dit idd het geval en was dit ook nodig, die van nu moet je gewoon laden wanneer je wilt en zeker niet zo laag laten drainen. :)

Samsung Flip 7

• judith.1987
  • Niet online
woutwout schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:13:
[...]

Had deze week ook enorme drain, iphone 6 plus werd ook warm. Bleek mijn Pebble horloge te zijn (probleem met soort vastloper waarbij het scherm ook niet meer goed werkt), die de bluetooth verbinding overbelastte. Pebble uit en het probleem was opgelost. Krijg van Pebble een nieuw horloge. iPhone is sindsdien weer prima qua batterij gebruik.

Probeer eens bluetooth uit, wifi uit, gps uit (na elkaar) en zo te troubleshooten.

Check ook je apps en hun batterijgebruik: instellingen, algemeen, gebruik, batterijgebruik
Bedankt voor jullie reacties. Allemaal al gedaan maar heb geen nieuwe apps gedownload en mijn gebruik is niet anders dan een week geleden. Denk gewoon echt een gare batterij. Naar de genius bar gebeld en daar zeiden ze dat dit echt abnormaal was. Als ik naar Amsterdam kom dan krijg ik een nieuw toestel. _/-\o_ Dus ga volgende week even 2 uurtjes met de trein daarvoor, dat is altijd beter dan mijn telefoon 3 weken kwijt zijn ;)

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11 13:33

lux

Aan alle mensen die nog twijfelen tussen de iPhone 6 en 6 Plus ... Ik heb de iPhone 6 nu bijna 2 maanden en kan het volgende zeggen:
Je kan de iPhone 6 ook niet meer met 1 hand bedienen dus is geen reden om voor de iPhone 6 te gaan.
De iPhone 6 Plus kan wel te groot zijn voor strakke broeken ... Of hij plooit dat zou ik niet durven zeggen.
Ik zou nu voor de iPhone 6 Plus gaan. Zeker vanwege de extra batterij capaciteit en de super camera.
Niet dat beide op de iPhone 6 zoveel minder/slechter zijn maar waarom niet voor alle features gaan? Oh en vergeet het mooie 1080p scherm niet :9~

[ Voor 4% gewijzigd door lux op 21-11-2014 15:32 ]

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:52
Altijd maar dat ge%##%$ over accu's. Gebruik dat ding en als de accu versleten is laat je deze vervangen voor een paar tientjes. Big deal!

Verder zit er een beveiligingscircuit in wat voorkomt dat de accu TE ver ontladen raakt. 5% in je schermpje betekent niet dat er 5% accu-capaciteit over is. Nee, dat is echt wel meer. Te ver ontladen of overladen is niet mogelijk. Simpel.

PS: Het zal vast de levensduur iets wat verlagen maar again... we spreken over een paar tientjes voor vervanging.

• judith.1987
  • Niet online
Anteros schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:38:
Altijd maar dat ge%##%$ over accu's. Gebruik dat ding en als de accu versleten is laat je deze vervangen voor een paar tientjes. Big deal!

Verder zit er een beveiligingscircuit in wat voorkomt dat de accu TE ver ontladen raakt. 5% in je schermpje betekent niet dat er 5% accu-capaciteit over is. Nee, dat is echt wel meer. Te ver ontladen of overladen is niet mogelijk. Simpel.

PS: Het zal vast de levensduur iets wat verlagen maar again... we spreken over een paar tientjes voor vervanging.
Ik weet niet of je mij bedoeld maar ik heb een telefoon t.w.v. 799 die na 6 weken al een gare batterij heeft, waardoor ik hem 2 x per dag moet opladen. No way dat ik een paar tientjes voor een vervangende accu ga betalen. Na een jaar oke, maar dit is gewoon een product dat hapert en dat hoort niet. Misschien dat anderen denken schijt eraan, maar ik ga echt niet met een gloednieuw toestel lopen dat na 3 uur alweer leeg is. Apple wilt het toestel direct vervangen dus ik denk dat dat meer dan genoeg zegt :)

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 13:05
lux schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:31:
Aan alle mensen die nog twijfelen tussen de iPhone 6 en 6 Plus ... Ik heb de iPhone 6 nu bijna 2 maanden en kan het volgende zeggen:
Je kan de iPhone 6 ook niet meer met 1 hand bedienen dus is geen reden om voor de iPhone 6 te gaan.
De iPhone 6 Plus kan wel te groot zijn voor strakke broeken ... Of hij plooit dat zou ik niet durven zeggen.
Ik zou nu voor de iPhone 6 Plus gaan. Zeker vanwege de extra batterij capaciteit en de super camera.
Niet dat beide op de iPhone 6 zoveel minder/slechter zijn maar waarom niet voor alle features gaan? Oh en vergeet het mooie 1080p scherm niet :9~
Ik heb dat juist niet.
Ik zou zeggen, kies gewoon voor de iPhone 6 als je twijfelt.
Ben zeer tevreden met de iPhone 6, is inderdaad ook al nauwelijks met 1 hand te bedienen, maar ik heb nog steeds totaal geen behoefte aan de iPhone 6 plus, scherm is voor mij groot zat en mooi zat.

Accu van mijn Iphone 6 vind ik ook al perfect, gaat gemiddeld bijna 2 dagen mee _/-\o_
Ken al een paar mensen die toch ietwat spijt hebben van de 6 plus en als ze opnieuw zouden moeten kiezen waarschijnlijk voor de kleinere versie zouden gaan.
Maar goed, twijfel je niet dan moet je uiteraard voor de 6 plus gaan, blijft een persoonlijk iets.

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35

Rudios

Lost in space?

Ik ben erg tevreden met de plus, voor mij een aparte ervaring dat ik - als zijnde poweruser - de accu gewoon NIET leeg krijg in 1 dag, wat een monster die plus 8)

Whole lot of stars ***

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:52
judith.1987 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:57:
[...]

Ik weet niet of je mij bedoeld maar ik heb een telefoon t.w.v. 799 die na 6 weken al een gare batterij heeft, waardoor ik hem 2 x per dag moet opladen. No way dat ik een paar tientjes voor een vervangende accu ga betalen. Na een jaar oke, maar dit is gewoon een product dat hapert en dat hoort niet. Misschien dat anderen denken schijt eraan, maar ik ga echt niet met een gloednieuw toestel lopen dat na 3 uur alweer leeg is. Apple wilt het toestel direct vervangen dus ik denk dat dat meer dan genoeg zegt :)
Sorry, ik was niet duidelijk. Ik had het niet tegen jou maar ik bedoelde het meer algemeen. Uiteraard is wat jij beschrijft niet goed.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02:02
Heb net een iPhone6
Mijn ogen worden wat slechter, dus ik dacht: dat is mooi fijn groot net een groter scherm. Zij alle lettertjes nog steeds piepklein op tweakers...
Lettergrootte veranderen in instellingen helpt niet.
Iemand een idee?

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11 14:06

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Daejji schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:08:
[...]

Accu van mijn Iphone 6 vind ik ook al perfect, gaat gemiddeld bijna 2 dagen mee _/-\o_
Ken al een paar mensen die toch ietwat spijt hebben van de 6 plus en als ze opnieuw zouden moeten kiezen waarschijnlijk voor de kleinere versie zouden gaan.
Maar goed, twijfel je niet dan moet je uiteraard voor de 6 plus gaan, blijft een persoonlijk iets.
Ik had de plus en ben overgegaan naar de 6. Normaal hou ik van grote toestellen zoals de Note serie, maar ik vond het voor de iphone niets toevoegen (en die enorm overdreven grote randen langs het scherm pff 8)7)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• Redondo1982
Xtr3me4me schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:49:
[...]

In hoe zeer is de upgrade 5s naar een 6 een grote stap dan? Zal denk alleen in size zijn dan!
Nee, in beleving.

• matthijst
Dit soort reacties zijn natuurlijk ongewenst.

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 22-11-2014 12:20 ]

• Msi92
  • Laatst online: 22-09 07:03
Ik werk bij de Protect en Support van de phonehouse (geek squad) nu is het zo dat een klant geen geluid had bij het bellen. Dus omgewisseld voor een nieuwe iPhone 6, zelfde probleem.... dus weer omgewisseld en ja hoor weer het zelfde probleem dus dan maar met een iPhone 6 plus geprobeerd guess what? weer hetzelfde shit probleem (ander simkaart gebruikt/van alles geprobeerd) maar helaas bij het bellen hoor je nog steeds niks.

Heel frappant!!

• Dennisweb
Msi92 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:29:
Ik werk bij de Protect en Support van de phonehouse (geek squad) nu is het zo dat een klant geen geluid had bij het bellen. Dus omgewisseld voor een nieuwe iPhone 6, zelfde probleem.... dus weer omgewisseld en ja hoor weer het zelfde probleem dus dan maar met een iPhone 6 plus geprobeerd guess what? weer hetzelfde shit probleem (ander simkaart gebruikt/van alles geprobeerd) maar helaas bij het bellen hoor je nog steeds niks.

Heel frappant!!
De beschermingssticker wel van de iPhone gehaald? :+

• Msi92
Wat denk je zelf? :p

• Dennisweb
Ik stond dus op 26 september in de Apple Store te klagen over het zachte geluid van de iPhone 6 Plus. Bleek dus dat de Genius de sticker er niet had afgehaald. :F

• Msi92
Nja 1,5 uur later heb ik maar besloten om de klant zijn geld terug te geven zzzz ^^

• UltraSub
judith.1987 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:30:
[...]

Bedankt voor jullie reacties. Allemaal al gedaan maar heb geen nieuwe apps gedownload en mijn gebruik is niet anders dan een week geleden. Denk gewoon echt een gare batterij. Naar de genius bar gebeld en daar zeiden ze dat dit echt abnormaal was. Als ik naar Amsterdam kom dan krijg ik een nieuw toestel. _/-\o_ Dus ga volgende week even 2 uurtjes met de trein daarvoor, dat is altijd beter dan mijn telefoon 3 weken kwijt zijn ;)
Je kunt ook een express replacement vragen. Kost je €29, dag later toestel in huis, restoren, oude gratis terug sturen in die verpakking. Klaar. Maar goed, is maar hoeveel knaken de tijd je waard is ;)
Pagina: 1 ... 35 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.