Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
heb er geen Profiel bijgekregen.

en deze ook nog ff nagekeken (ja, ik heb een jailbreak), gelukkig heb ik in het onderstaande niks staan;

/Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries/sfbase.dylib

ik heb dit via dit artikel over uitleg over die Chineze rotzooi;

http://www.imore.com/here...-about-wirelurker-malware

[ Voor 27% gewijzigd door _Bailey_ op 06-11-2014 12:26 ]

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 09:52
Geert1976 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:24:
heb er geen Profiel bijgekregen.

en deze ook nog ff nagekeken (ja, ik heb een jailbreak), gelukkig heb ik in het onderstaande niks staan;

/Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries/sfbase.dylib

ik heb dit via dit artikel over uitleg over die Chineze rotzooi;

http://www.imore.com/here...-about-wirelurker-malware
Heb ik ook niet staan ondanks de WA beta ;) stress om niks.

Samsung Flip 7

• _Bailey_
  • Niet online
dave1972 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:50:
[...]

Heb ik ook niet staan ondanks de WA beta ;) stress om niks.
nou, ik stond anders al op het punt om mijn nieuwe iPhone 6 hier in de Kliko te gooien ;)

• dave1972
Geert1976 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:55:
[...]

nou, ik stond anders al op het punt om mijn nieuwe iPhone 6 hier in de Kliko te gooien ;)
Hahaha zeg t f als je dat doet :p

Samsung Flip 7

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:48
Nou ik heb aan de hand van alle berichten de Iphone configuration utility geïnstalleerd en gekeken bij Voorzieningenprofielen / Provisioning Profiles en daar zie ik wel staan com.dc.dm56 en ik kan hem niet verwijderen.

Kan dit (de) malware zijn?

I don't have dreams, I have goals!!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-11 22:22
Lol @ "stress om niks". Bagatelliseer dit aub niet, voor mensen die wel geïnteresseerd zijn in een veilig apparaat.
Je weet gewoon niet wat je je op de hals haalt. Maar goed, als jij zoveel risico wil lopen dan is dat jouw keus.
Je leert kinderen ook altijd links en rechts kijken bij het oversteken en dan hoop je maar dat ze het ook doen.

@ Redondo
Heb je nog meer info? Een plaatje ofzo. Dit kan inderdaad te maken hebben met zo'n app, maar ik herken het zelf ook niet. Dus geen paniek gelijk. :)

[ Voor 19% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-11-2014 13:27 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
keest12 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:57:
[...]

Hoe snellere verbinding je hebt, hoe beter de kwaliteit van de filmpjes automatisch worden in Safari. Dus heb jij een trage 3G verbinding, dan zal het filmpje niet van hoge kwaliteit zijn. Heb jij 4G net zo snel als Wi-Fi, dan heb je waarschijnlijk gewoon 720p. En ja dit gaat heel hard dan.
Dit dus.
Van ~ 1GB per maand naar ~ 3GB per maand sinds ik 4G heb. Alles wordt ook meteen vol gecached, terwijl je voorheen vaak niet eens een filmpje afgekeken zou hebben. Of een Facebook timeline met automatisch afspelen in de timeline. Scroll door je timeline en het is kassa in de bundel :)
Zijn maar voorbeelden, maar als je voor het eerst 4G hebt verandert je dataverbruik, ook al denk je hetzelfde te doen.

• Redondo1982
SidewalkSuper schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:25:
Lol @ "stress om niks". Bagatelliseer dit aub niet, voor mensen die wel geïnteresseerd zijn in een veilig apparaat.
Je weet gewoon niet wat je je op de hals haalt. Maar goed, als jij zoveel risico wil lopen dan is dat jouw keus.
Je leert kinderen ook altijd links en rechts kijken bij het oversteken en dan hoop je maar dat ze het ook doen.

@ Redondo
Heb je nog meer info? Een plaatje ofzo. Dit kan inderdaad te maken hebben met zo'n app, maar ik herken het zelf ook niet. Dus geen paniek gelijk. :)
Afbeeldingslocatie: http://i1374.photobucket.com/albums/ag410/b__hol/2014-10/Naamloos_zps43286d0d.png

• SidewalkSuper
Interessant, geen idee waarmee dat te maken heeft.
Op je iPhone zie je hem niet via Instellingen > Algemeen > Profielen?

[ Voor 41% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-11-2014 13:49 ]

• Redondo1982
SidewalkSuper schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:49:
Interessant, geen idee waarmee dat te maken heeft.
Op je iPhone zie je hem niet via Instellingen > Algemeen > Profielen?
Nee, profielen staat er bij mij helemaal niet tussen. Maar dat zou ook alleen bij vorige versies van ios8 moeten zijn, toch?

Ik ben nu wel heel erg benieuwd wat dit is, aangezien dit de eerste keer is dat iets installeer op deze manier. Normaal wacht ik altijd netjes op de app store. Dus je zou bijna zeggen dat deze van whatsapp moet zijn. Of kan dit ook gewoon van een app uit de store zijn? Ik heb wel al whatsapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

• SidewalkSuper
Het moet mijns inziens wel te maken hebben met die manier van installeren.

• Redondo1982
SidewalkSuper schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:57:
Het moet mijns inziens wel te maken hebben met die manier van installeren.
Ja, lijkt mij ook. Aangezien dit de eerste keer is moet het whatsapp zijn. Kan er ook niks over vinden op internet.

Zou het misschien kunnen zijn dat ik hem niet verwijderd krijg, omdat ik die beta heb verwijderd.

Dit is de foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://i1374.photobucket.com/albums/ag410/b__hol/2014-10/Foutmelding_zpsc71655ee.png

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:04

Maxow

Hidden Sound System

Persoonlijk lijkt me niet dat het te maken heeft met het verwijderen van de app. Volgens mij staat zo'n profiel los van de app en ligt dat op een heel andere niveau (securitytechnisch, maar ook qua bestandslocatie)

Misschien eerder een rechtenissue?

• SidewalkSuper
Ik zie dat via MovieBox ook zo'n provisioning profile geïnstalleerd is. Dit zijn precies van die dingen waar ik eerder al op doelde dat je niet weet wat je je op de hals haalt.

[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-11-2014 14:16 ]

• Redondo1982
SidewalkSuper schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:16:
Ik zie dat via MovieBox ook zo'n provisioning profile geïnstalleerd is. Dit zijn precies van die dingen waar ik eerder al op doelde dat je niet weet wat je je op de hals haalt.
Zelfde wat ik heb of een ander profile?

En ook niet verwijderbaar?

• Redondo1982
Maxow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:04:
Persoonlijk lijkt me niet dat het te maken heeft met het verwijderen van de app. Volgens mij staat zo'n profiel los van de app en ligt dat op een heel andere niveau (securitytechnisch, maar ook qua bestandslocatie)

Misschien eerder een rechtenissue?
Heb ik net bekeken, maar kan in het programma niks kwa rechten aanpassen.

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Ik heb zelf ook de beta geïnstalleerd vandaag, zodra ik thuis ben zal ik eens kijken of ik hetzelfde profiel heb staan en of ik die ook niet kan verwijderen.

• Redondo1982
Maxow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:42:
Ik heb zelf ook de beta geïnstalleerd vandaag, zodra ik thuis ben zal ik eens kijken of ik hetzelfde profiel heb staan en of ik die ook niet kan verwijderen.
Graag! _/-\o_

• SidewalkSuper
Ik zou dr geld op zetten dat iedereen die op die manier apps heeft geïnstalleerd dat profiel (of een ander profiel wat actief was tijdens een andere iOS versie) erop heeft staan.
22-10-2015 duidt mijns inziens erop dat het van op zn laatst 22-10-2014 moet zijn en 1 jaar geldig is.

[ Voor 22% gewijzigd door SidewalkSuper op 06-11-2014 15:13 ]

• Redondo1982
SidewalkSuper schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:13:
Ik zou dr geld op zetten dat iedereen die op die manier apps heeft geïnstalleerd dat profiel (of een ander profiel wat actief was tijdens een andere iOS versie) erop heeft staan.
22-10-2015 duidt mijns inziens erop dat het van op zn laatst 22-10-2014 moet zijn en 1 jaar geldig is.
Oftewel, jij bedoeld dat het geen kwaad kan. Heb ik het goed?

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:22
Mijn iPhone 6 bevalt me prima. Heb wel een aantal problemen:

1. Mijn batterij is erg snel leeg, ook bij minimaal gebruik. Zoals vandaag heb ik hem amper gebruikt maar toch nog maar 5% batterij over. Dat is echt niet normaal. Ik heb alles uitgezet dat ook maar enigszins batterij verbruikt.

2. Mijn home button reageert niet meer op mijn vingerafdruk. Touch ID bleek uitgeschakeld te zijn. Als ik deze aan probeer te zetten geeft hij de melding "failed, unable to complete touch IS setup. Please go back and try again".

Komen deze issues ook voor bij jullie?

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:43
@ MikeHuberts; 1. Kijk eens bij Instellingen -> Gebruik -> Batterijgebruik, wat staat daar over je batterijgebruik?
2. Zit je toevallig op 8.0.1? Heb je de laatste software update (8.1) al geïnstalleerd?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-11 12:31
n.m.

[ Voor 98% gewijzigd door Martijn op 06-11-2014 22:01 . Reden: vraag ondergesneeuwd onder malware ;) ]

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Zojuist even gekeken, telefoon aangesloten op m'n Macbook en bij mij staat dat profiel er ook in. De "remove" optie is greyed out, dus verwijderen is geen optie.

• Redondo1982
Maxow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:24:
[...]

Zojuist even gekeken, telefoon aangesloten op m'n Macbook en bij mij staat dat profiel er ook in. De "remove" optie is greyed out, dus verwijderen is geen optie.
Blij toe! Bedankt voor het checken.

Kan natuurlijk ook zijn dat we beide geïnfecteerd zijn _O-

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Redondo1982 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:31:
[...]

Blij toe! Bedankt voor het checken.

Kan natuurlijk ook zijn dat we beide geïnfecteerd zijn _O-
Nu een restore aan het doen naar de situatie van gisteravond, dan check ik het opnieuw. Ik ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn ;)

• _Bailey_
  • Niet online
Maxow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:38:
[...]

Nu een restore aan het doen naar de situatie van gisteravond, dan check ik het opnieuw. Ik ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn ;)
Hoor graag je bevindingen na je Restore!! :)

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-11 07:41

NvM

Het is vast geen toeval dat Onemorething.nl een artikel heeft geplaatst over deze malware: http://www.onemorething.n...geen-acute-bedreiging-is/

• Redondo1982
Maxow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 17:38:
[...]

Heb ik al gedaan vanmiddag en gaf hetzelfde resultaat. Wel na het terugzetten van een volledige reservekopie. Dus misschien met alleen contacten etc dat het dan beter gaat.

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

De restore is gereed en bij mij is het profiel verdwenen bij de provisioning profiles! Is dus wel degelijk gekomen na de installatie van WhatsApp.

• _Bailey_
  • Niet online
Maxow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:44:
De restore is gereed en bij mij is het profiel verdwenen bij de provisioning profiles! Is dus wel degelijk gekomen na de installatie van WhatsApp.
mooi dat je het zo hebt kunnen oplossen!! _/-\o_

Dat wordt dus Restore en GEEN backup teruzetten voor de mensen die WhatsApp beta via pyger hebben installed

• Ankyou
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 12:46
Ik ben niet bepaald bekend op het gebied van malware, maar wat gebeurt er (of kan er gebeuren) met je foon als je dit profiel/de malware dus hebt?

MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB

• Maxow

Maxow

Hidden Sound System

Geert1976 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:47:
[...]

mooi dat je het zo hebt kunnen oplossen!! _/-\o_

Dat wordt dus Restore en GEEN backup teruzetten voor de mensen die WhatsApp beta via pyger hebben installed
Wacht :P. Ik heb hem gerestored en daarna mijn backup (van gisteravond, toen ik de beta nog niet had geïnstalleerd) teruggezet. Dus je kunt je backup gerust terugzetten, als die maar voor de installatie van de beta is gemaakt :)

• _Bailey_
  • Niet online
Maxow schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:01:
[...]

Wacht :P. Ik heb hem gerestored en daarna mijn backup (van gisteravond, toen ik de beta nog niet had geïnstalleerd) teruggezet. Dus je kunt je backup gerust terugzetten, als die maar voor de installatie van de beta is gemaakt :)
top! thanks voor deze nuttige toevoeging! :)

Verwijderd

Ik had gister ook die Whatsapp beta via pyger gedaan en had ook een profiel staan, maar die kon ik gewoon verwijderen... toeval?

• LegeBoekenkast
Fuwor schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:42:
@ MikeHuberts; 1. Kijk eens bij Instellingen -> Gebruik -> Batterijgebruik, wat staat daar over je batterijgebruik?
2. Zit je toevallig op 8.0.1? Heb je de laatste software update (8.1) al geïnstalleerd?
Er staat niets interessants in. 9 uur standby 2 uur 7 min gebruik. Dat is echter amper zo ik heb hem van 7:30 tot 14:30 kunnen gebruiken. Waarvan hij minimaal 80% van de tijd in mijn broekzak zat. De meest gebruikte app is chrome met 52%, dat is dan ook de enige app die ik vandaag gebruikt heb, naast whatsapp etc.

Ik heb 8.1 geïnstalleerd, 8.01 heeft er nooit opgestaan.

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 22:08
Is dit te zien in de Profiel in whatsapp zelf? Want bij mij staat enkel mijn eigen profiel.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Verwijderd

Thiago schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:35:
Is dit te zien in de Profiel in whatsapp zelf? Want bij mij staat enkel mijn eigen profiel.
Bij instellingen / Algemeen en dan helemaal onderaan...

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:34:
Ik had gister ook die Whatsapp beta via pyger gedaan en had ook een profiel staan, maar die kon ik gewoon verwijderen... toeval?
Als ik dit (Profiel) ook niet kan vinden in mijn iPhone (beta inmiddels verwijderd), zit ik dan soort van safe?

• dave1972
Redondo1982 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:25:
Nou ik heb aan de hand van alle berichten de Iphone configuration utility geïnstalleerd en gekeken bij Voorzieningenprofielen / Provisioning Profiles en daar zie ik wel staan com.dc.dm56 en ik kan hem niet verwijderen.

Kan dit (de) malware zijn?
Ik heb die tool dus ook maar eens geinstalleerd, en gekeken bij voozieningsprofielen, maar bij mij staat er helemaal niks, ondanks dat ik EN WA Beta heb EN Moviebox...........

HERSTEL ik heb hem ook, volgens mij is dat een Apple certificaat die gebruikt wordt voor die WA Beta

[ Voor 8% gewijzigd door dave1972 op 06-11-2014 19:57 ]

Samsung Flip 7

• Thiago
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:38:
[...]

Bij instellingen / Algemeen en dan helemaal onderaan...
Dus veronderstel gewoon in de instellingen van uw iPhone. Daar helemaal onderaan bij mij is het laatste "vertrouwde opslag"

Verwijderd

Thiago schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:01:
[...]

Dus veronderstel gewoon in de instellingen van uw iPhone. Daar helemaal onderaan bij mij is het laatste "vertrouwde opslag"
De instellingen van je iPhone idd.

• Thiago
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:06:
[...]

De instellingen van je iPhone idd.
En wat zou er moeten staan als je geïnfecteerd zou zijn?

Alvast Bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Ik weet niet of je dan ook geïnfecteerd zou zijn, maar dan moet er een profiel staan... en die hoort daar niet...

• dave1972
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:10:
Ik weet niet of je dan ook geïnfecteerd zou zijn, maar dan moet er een profiel staan... en die hoort daar niet...
Bij mij staat daar alleen een nummer....

EDIT dat hoort er te staan lees ik net. Verder staat er geen profiel bij.

[ Voor 12% gewijzigd door dave1972 op 06-11-2014 20:21 ]

Samsung Flip 7

• Thiago
Bij mij naast vertrouwde opslag dus ook enkel een nummer. Geen profiel

• dave1972
Thiago schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:25:
Bij mij naast vertrouwde opslag dus ook enkel een nummer. Geen profiel
En als je dit ook niet hebt staan ( als je een JB hebt ) in /Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries/sfbase.dylib dan is er volgens zeggen niks aan de hand :) en dan gaat het om sfbase.dylib, als je die wel hebt staan dan verwijderen.

[ Voor 9% gewijzigd door dave1972 op 06-11-2014 20:29 ]

Samsung Flip 7

• _Bailey_
  • Niet online
dave1972 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:28:
[...]

En als je dit ook niet hebt staan ( als je een JB hebt ) in /Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries/sfbase.dylib dan is er volgens zeggen niks aan de hand :) en dan gaat het om sfbase.dylib, als je die wel hebt staan dan verwijderen.
ik ken het bovenstaande, maar dat heeft volgens mij helemaal niets te maken met de WhatsApp beta van pyger

• dave1972
Geert1976 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:31:
[...]

ik ken het bovenstaande, maar dat heeft volgens mij helemaal niets te maken met de WhatsApp beta van pyger
Dat weet ik niet ik dacht dat men juist bang was dat er via De WA van Pyger iets binnen zou komen. Ik begreep van Timosha dat ze gebruik maken van "gestolen"certificaten, en volgens mij is dat wat je ziet zo een cerificaat ? of sla ik nu de plank volledig mis ?

Samsung Flip 7

• dave1972
Maar waar zijn jullie nu bang voor dan ? voor dat virus ? ik begreep dat je die alleen kan krijgen via een Apple Machine, die dan besmet moet zijn, en als je dan je Iphone er op aan sluit hij dan je iphone infecteert.

Samsung Flip 7

Verwijderd

Wat is dat com.dc.dm56 dan?, hoort dat op je iphone te staan of is dat mee gekomen met whatsapp beta?
Verder had ik ook een dabao1 profiel, maar die heb ik kunnen verwijderen...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 20:55 ]

• dave1972
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:53:
Wat is dat com.dc.dm56 dan?, hoort dat op je iphone te staan of is dat mee gekomen met whatsapp beta?
Iemand hier heeft zijn helemaal opnieuw geinstalleerd zonder die WA toen was het weg, dus volgens mij is dat zo een "gestolen certificaat" die ze gebruiken zodat je die WA beta er zonder problemen op kan zetten.

Samsung Flip 7

• dave1972
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:53:
Verder had ik ook een dabao1 profiel, maar die heb ik kunnen verwijderen...
Ik heb die jij hebt en een ppp5, die eerste is op zeker van die WA die andere is dan volgens mij van MovieBox

( dat zijn namelijk de enige die ik op die manier heb geinstalleerd )

[ Voor 8% gewijzigd door dave1972 op 06-11-2014 20:58 ]

Samsung Flip 7

Verwijderd

Ik wacht ff af of het echt kwaad kan, en anders voel ik een restore aankomen.... Zo geen zin in!

• dave1972
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:02:
Ik wacht ff af of het echt kwaad kan, en anders voel ik een restore aankomen.... Zo geen zin in!
Ik denk dat het geen kwaad kan, het heeft in ieder geval niks te maken met dat "virus" wat nu rond gaat op OSX.

Samsung Flip 7

• dave1972
BTW als je deze hebt in in /Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries ........ unflod.dylib dan heb je dus wel een probleem en zit er niks anders op dan een restore.

Meer kun je lezen hier : http://www.reddit.com/r/j...m_saurik_for_anyone_with/

[ Voor 26% gewijzigd door dave1972 op 06-11-2014 21:27 ]

Samsung Flip 7

Verwijderd

dave1972 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:24:
BTW als je deze hebt in in /Library/MobileSubstrate/DynamicLibraries ........ unflod.dylib dan heb je dus wel een probleem en zit er niks anders op dan een restore.

Meer kun je lezen hier : http://www.reddit.com/r/j...m_saurik_for_anyone_with/
Mijn ipad met jailbreak is schoon, maar mijn iphone heeft geen jailbreak dus kan ik het helaas niet zien.

• dave1972
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:34:
[...]

Mijn ipad met jailbreak is schoon, maar mijn iphone heeft geen jailbreak dus kan ik het helaas niet zien.
Dan is het nu het moment om te Jailbreaken ( kan je het gelijk checken ), volgens Saurik is het nu allemaal ok: If you are waiting to jailbreak your iOS 8.0-8.1 device until things are "stable enough": we now seem to be ready! ;P http://en.pangu.io/

Samsung Flip 7

• Martijn
Wordt het hele malware verhaal niet een beetje off-topic? Misschien een idee om daar een apart topic voor te gebruiken... Vervuild de boel hier een beetje...

• dave1972
Martijn schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:48:
Wordt het hele malware verhaal niet een beetje off-topic? Misschien een idee om daar een apart topic voor te gebruiken... Vervuild de boel hier een beetje...
Kan je niet anders dan gelijk geven, excuus.

Samsung Flip 7

Verwijderd

Martijn schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:48:
Je heb gelijk!

• _Bailey_
  • Niet online
Helemaal gelijk

• Martijn
Zie dat 64GB plus modellen langzaam maar zeker wat beter reserveerbaar worden bij de Apple stores. Nu had ik er 2x Silver besteld online, wat dus nog een week of 3-4 duurt. Zit nu te twijfelen om maar in een store te reserveren en online af te bestellen. Enige wat me nog een beetje tegen houdt is bendgate... Weet niet of Apple achter de schermen aan een oplossing werkt maar dan zou de 3-4 weken extra levertijd misschien een 'gefixte' telefoon betekenen... Hoe waarschijnlijk is het uberhaubt dat er in het huidige model wat aangepast wordt?

• Eddddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:30
Sinds vandaag de Iphone 6 plus 64gb SG in gebruik. Geregistreerd als nieuwe Iphone.

Vervolgens bij gebruik zie ik dit: 4,7 in gebruik en 50,9 beschikbaar..

Is dit normaal?

• dreuzel78
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Eddddd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:27:
Sinds vandaag de Iphone 6 plus 64gb SG in gebruik. Geregistreerd als nieuwe Iphone.

Vervolgens bij gebruik zie ik dit: 4,7 in gebruik en 50,9 beschikbaar..

Is dit normaal?
Volstrekt normaal. IOS en standaard apps nemen ook ruimte in.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:37
Mooie tijd om mijn 6 plus eens te restoren en opnieuw te beginnen denk ik , zet al vanaf de eerste iPhone telkens een reservekopie terug en heb toch heel wat geëxperimenteerd in die jaren , jailbreaken , installeren uit vage bronnen etc. etc.

Zal wel geen verschil merken maar het is in ieder geval een fris idee }:O

• Eddddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:30
dreuzel78 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:53:
[...]

Volstrekt normaal. IOS en standaard apps nemen ook ruimte in.
Oke, vond het nog al veel t.o.v. mijn vorige iphone 4s 16 gb

maar niks aan de hand dus, mooi thanks :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Nu een week de iPhone 6. Ik denk dat Steve Jobs gelijk heeft, de iPhone 4 en 5 vind ik qua formaat handiger. Moet er maar aan wennen denk ik.

• Redondo1982
Tom schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:08:
Nu een week de iPhone 6. Ik denk dat Steve Jobs gelijk heeft, de iPhone 4 en 5 vind ik qua formaat handiger. Moet er maar aan wennen denk ik.
Eerste week is het zoeken inderdaad. Nu meer dan een maand in gebruik en ik wil nooit meer anders. Houding aangepast en ik heb kleine handen, dus het is voor iedereen mogelijk. Heerlijk toestel!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-11 14:36

Cliffie

Trompetslet

Sinds gisteren mijn iPhone 6 gekregen, BloX met 4G aangezet bij Vodafone, maar krijg dus onmogelijk 4G :(

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Cliffie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:16:
Sinds gisteren mijn iPhone 6 gekregen, BloX met 4G aangezet bij Vodafone, maar krijg dus onmogelijk 4G :(
Optie staat wel aan op de iPhone?
Toestel even herstarten?
Heb je wel 4G dekking daar?

• Redondo1982
Jieve schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:28:
[...]

Toestel even herstarten?
Sowieso heb ik gisteren ook bijna de gehele ochtend en middag alleen maar 3g gehad op plekken waar ik normaal altijd 4g heb. Denk dat ze bezig waren of een storing oid. Dus dat kan het ook nog zijn.

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Redondo1982 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:33:
[...]

Sowieso heb ik gisteren ook bijna de gehele ochtend en middag alleen maar 3g gehad op plekken waar ik normaal altijd 4g heb. Denk dat ze bezig waren of een storing oid. Dus dat kan het ook nog zijn.
Ik heb ook een iPhone 6 met Vodafone 4G abbo, en soms zegt hij 3G maar heeft hij wel dezelfde snelheid als 4G (>20 Mbps in Speedtest app).

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Jieve schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:28:
[...]

Toestel even herstarten?
Telefoon van mijn vriendin ligt er naast en die krijgt wel gewoon 4G. Heb alles al geprobeerd, ook contact met Vodafone gehad. Lekker wazig. Ga zo proberen mijn SIM in de telefoon van mijn vriendin te doen, dan zien we wel weer verder hoe het gaat.

• LegeBoekenkast
Wat een ellende, gisteren mijn telefoon compleet gereset en hersteld. Batterijverbruik is nog steeds om te janken. Telefoon amper gebruikt vandaag en nog maar 23% over. Ook doet touch ID het nog steeds niet, dat wordt naar de Apple store.

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Iemand ervaring met het toevoegen van een American Express Green Card aan passbook in verband met Apple Pay? Ik krijg de melding dat toevoegen op dit moment niet mogelijk is. Later nog eens proberen, of bellen met American Express. Gebeld met American Express. Zij geven aan dat Apple Pay met de Green Card mogelijk is, dus dat toevoegen zou moeten lukken. Advies is om het later te proberen...

Heb gekeken op Google, maar vind geen relevante resultaten over het toevoegen van een Amerikaanse charge card (iedere maand wordt het volledig bedrag afgeschreven) aan Apple Pay.

3 in de rij, kassa erbij

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 01:28

zomertje

Barisax knorretje

Cliffie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:30:
[...]

Telefoon van mijn vriendin ligt er naast en die krijgt wel gewoon 4G. Heb alles al geprobeerd, ook contact met Vodafone gehad. Lekker wazig. Ga zo proberen mijn SIM in de telefoon van mijn vriendin te doen, dan zien we wel weer verder hoe het gaat.
Weet je vriendin hier van? ;) :o

Helaas, het hielp niet. Mijn sim deed ook geen 4g in zijn toestel. Andersom gaan we nog testen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Mijn iphone 6 plus reboot zich af en toe. Tot nu toe enkele kleren voorgekomen. Sommige apps crashen ook. Iemand hier ervaring mee?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:46
Welke size iPhone heb je? Wellicht degene met het brakke geheugen?

http://www.macrumors.com/...nd-flash-iphone-6-6-plus/

Verwijderd

iphone 6 plus 64 GB. mm.. zou het mogelijk kunnen zijn dat deze het ook heeft?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:46
Tja geen idee zal je wat verder onderzoek moeten doen, ik heb ook een plus 64gb en nergens last van.

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 00:58
Nandgate? ;) Goed dat Apple dit aanpakt, jammer dat dit niet goed getest is voor de release.
Ook een ander lichtpuntje vandaag, want Apple heeft achter de schermen, in de 6 en de Plus een aanpassing gemaakt zodat deze veel minder snel buigt ter hoogte van de Simslider en volumeknoppen. Wordt gezegd dat je het voelt, tikkeltje zwaarder. Dus het is beter om 3 maanden te wachten na de release.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bontes schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 01:27:

Ook een ander lichtpuntje vandaag, want Apple heeft achter de schermen, in de 6 en de Plus een aanpassing gemaakt zodat deze veel minder snel buigt ter hoogte van de Simslider en volumeknoppen. Wordt gezegd dat je het voelt, tikkeltje zwaarder. Dus het is beter om 3 maanden te wachten na de release.
Heb je daar toevallig een link van naar een bron? kan er zelf niks over vinden

39

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-11 16:29
Fietsbel schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 02:28:
[...]

Heb je daar toevallig een link van naar een bron? kan er zelf niks over vinden
Is al gedebunked op diverse websites.

http://9to5mac.com/2014/1...update-weight-difference/

• Richie B
Het circuleert op diverse sites idd, macrumors en zoals hierboven 9to5mac. Ook in dit filmpje wat ik net toevallig tegen kwam heeft de man het erover: YouTube: iPhone 6 plus bending fixed, US Galaxy Note Edge, Moto Maxx & more - Pocketnow Daily vanaf 1:46 ongeveer. Zo gek vind ik het niet, dit is Apple natuurlijk niet in de koude kleren gaan zitten.

• Redondo1982
De behuzing is ook zwak, want gisteren loop ik met de iPhone ergens heel rustig tegenaan en er zit al een putje in mijn behuizing. Dat heb ik met mn andere iPhones niet gehad. De iphone zat in mn broekzak, dus had sowieso al wat extra bescherming. Het is allemaal heel zwak.

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56
Bontes schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:13:
Het circuleert op diverse sites idd, macrumors en zoals hierboven 9to5mac. Ook in dit filmpje wat ik net toevallig tegen kwam heeft de man het erover: YouTube: iPhone 6 plus bending fixed, US Galaxy Note Edge, Moto Maxx & more - Pocketnow Daily vanaf 1:46 ongeveer. Zo gek vind ik het niet, dit is Apple natuurlijk niet in de koude kleren gaan zitten.
Zoals eerder door jelle. gemeld, is die theorie al door meerdere websites debunked (o.a. door iFixit). Tussen verschillende iPhone 6 modellen kan al een verschil van 1,5 tot 2,0 gram voorkomen.

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Update geen 4G op iPhone 6: werkt nog steeds niet. Naar Vodafone winkel geweest, andere SIM er in, zelfde resultaat: Alleen maar 3G. Nu maar mijn telefoon updaten naar iOS 8.1 en hopen dat het werkt......

Baal er enorm van, geneuzel.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Precies, had die berichten wel voorbij zien komen.
Bontes schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:13:
Wordt allemaal tegengesproken. Eerst maar eens zien. Iedereen kan wel van alles roepen en eigen aannames presenteren als feiten.

39

• opa_paul
  • Laatst online: 19-07-2024
Cliffie schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:37:
Update geen 4G op iPhone 6: werkt nog steeds niet. Naar Vodafone winkel geweest, andere SIM er in, zelfde resultaat: Alleen maar 3G. Nu maar mijn telefoon updaten naar iOS 8.1 en hopen dat het werkt......

Baal er enorm van, geneuzel.
Je hebt ook al je netwerkinstellingen/mobiel datanetwerk opnieuw ingesteld? Vaak is het wel de eerste keer zo als je de sim erin doet dat ie dan niet meteen 4G pakt. Start je de iPhone dan opnieuw op dan pakt ie m wel. Maar dat heb je dus al gedaan. Maar toch zou ik proberen je netwerk te resetten en anders een herstel.

Alhoewel ik mijn iPhone 5 terug heb moeten sturen omdat die steeds slecht 3G signaal had. Oftewel. Er kan ook een chip kapot zijn... Ofzo...

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

opa_paul schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:09:
[...]

Je hebt ook al je netwerkinstellingen/mobiel datanetwerk opnieuw ingesteld? Vaak is het wel de eerste keer zo als je de sim erin doet dat ie dan niet meteen 4G pakt. Start je de iPhone dan opnieuw op dan pakt ie m wel. Maar dat heb je dus al gedaan. Maar toch zou ik proberen je netwerk te resetten en anders een herstel.

Alhoewel ik mijn iPhone 5 terug heb moeten sturen omdat die steeds slecht 3G signaal had. Oftewel. Er kan ook een chip kapot zijn... Ofzo...
Heb alles al gedaan. Maar helpt niet. Nu geupgrade naar 8.1 en dat helpt ook niet.

• opa_paul
  • Laatst online: 19-07-2024
Cliffie schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:22:
[...]

Heb alles al gedaan. Maar helpt niet. Nu geupgrade naar 8.1 en dat helpt ook niet.
Dan heb je een nieuwe nodig...
Alhoewel Apple eerst van je vraagt om een herstel te doen en dan als nieuw apparaat in te stellen. Als het dan nog zo is dan krijg je een nieuwe. (Voor 29€ aangezien je waarschijnlijk niet zonder telefoon wil zitten)

Voordeel bij mijn iPhone 5 was dat ik na 5 maanden een nieuwe kreeg met dus ook nieuw scherm en batterij. Toch makkelijk voor verkoop geweest afgelopen maand.

Succes

• Richie B
Fietsbel schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:44:
[...]

Precies, had die berichten wel voorbij zien komen.

[...]

Wordt allemaal tegengesproken. Eerst maar eens zien. Iedereen kan wel van alles roepen en eigen aannames presenteren als feiten.
Dit is ook in stilte gebeurd, zelfde geldt voor het flashgeheugen van de 64gb en 128gb toestellen.
Snap wel dat dit tegen gesproken wordt...anders breekt de hell los bij de klanten van september en oktober die niet meer kunnen ruilen. Sony heeft dit bv. ook bij hun PS4 gedaan, mensen die nu een console halen, hebben er eentje met betere koeling en wifi ontvanger als mensen die er een hebben vanaf launch.
Maar goed, we houden het nieuws en youtube maar in de gaten wat die bendfix betreft. Verbazen zou het mij niet in ieder geval.
Goed weekend allemaal !

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

opa_paul schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:44:
[...]

Dan heb je een nieuwe nodig...
Alhoewel Apple eerst van je vraagt om een herstel te doen en dan als nieuw apparaat in te stellen. Als het dan nog zo is dan krijg je een nieuwe. (Voor 29€ aangezien je waarschijnlijk niet zonder telefoon wil zitten)

Voordeel bij mijn iPhone 5 was dat ik na 5 maanden een nieuwe kreeg met dus ook nieuw scherm en batterij. Toch makkelijk voor verkoop geweest afgelopen maand.

Succes
Ik heb em besteld bij Coolblue, dus die gaan dat maar even heel haarfijn oplossen dan. Gekloot, heb er weken en weken op gewacht, krijg je dit gezeik.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Iemand nog vette razorsharp wallpapers voor de Plus?

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:01
Bontes schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:26:
[...]

Dit is ook in stilte gebeurd, zelfde geldt voor het flashgeheugen van de 64gb en 128gb toestellen.
Snap wel dat dit tegen gesproken wordt...anders breekt de hell los bij de klanten van september en oktober die niet meer kunnen ruilen.
Ik heb een 128 GB model, maar ik ga er vanuit dat als deze problemen gaat vertonen vanwege het geheugen, dat dit gewoon onder de garantie valt.

Ik vraag me eigenlijk af hoe groot dit probleem nu echt is. Tot vandaag heb ik er nog niemand over gehoord. En als ik ga zoeken op internet vind ik hoofdzakelijk nieuwsberichten van een dag oud die allemaal naar het zelfde bronartikel verwijzen op een Koreaanse website.

Apple zal niet voor niks van geheugen wisselen (wellicht uit voorzorg), maar ik heb het idee dat het allemaal weer veel te veel wordt opgeblazen alsof er een megagroot probleem is.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Cliffie

Cliffie

Trompetslet

Cliffie schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:06:
[...]

Ik heb em besteld bij Coolblue, dus die gaan dat maar even heel haarfijn oplossen dan. Gekloot, heb er weken en weken op gewacht, krijg je dit gezeik.
Iets verder in de analyse. Het ligt niet aan de telefoon. De SIM van mijn vriendin heeft wel 4G in mijn telefoon. Mijn SIM in haar telefoon geeft gewoon nog 3G. Heb al andere SIM gehaald bij de Vodafone. Moet dus iets zijn in mijn profiel of abonnement.

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:20
UltraSub schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:56:
Iemand nog vette razorsharp wallpapers voor de Plus?
Heb ook al hier en daar zitten zoeken. Echt mooie scherpe wallappers zijn volgens mij schaars!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb een iPhone 6 128 Gb welke last heeft van reboots en vastlopers.
Ik heb tijdens het rebooten een aantal keer kort een volledig rood scherm gezien tussen de Apple logos door en één keer een volledig blauw scherm...

Na de reboot werkt de WiFi niet meer (knop is greyed out dus kan de knop niet eens aan- of uitzetten) en heb ik last van vastlopers.

Ben ik dan een van de gelukkigen? Hebben meer mensen hier last van gehad?

[ Voor 27% gewijzigd door Snoop op 08-11-2014 20:20 ]

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:01
Hoeveel apps heb je geïnstalleerd staan?
En heb je dit probleem vanaf de aanschaf, of is het later ontstaan (zo ja, wanneer)?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Pagina: 1 ... 33 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.