Garret1410 schreef op zondag 02 november 2014 @ 20:38:
[...]
Denk niet dat het daar aan ligt. Ook tekst in Safari is niet scherp als je het met een full HD scherm vergelijkt.
Je went eraan (net als gelig scherm) maar als ik naar een Full HD scherm kijk dan is de tekst mooier en leest ook prettiger.
Ik denk dat het aan het gebruikte lettertype ligt icm resolutie scherm.
Ik heb namelijk ook een Galaxy S5 liggen en dat leest gewoon lekkerder.
Tja... Dat het minder scherp is dan de Galaxy S5 is toch logisch

De iPhone 6 heeft een resolutie van 1334×750 pixels op een scherm van 4,7". Dat geeft een PPI van 330. De Galaxy S5 heeft een resolutie van 1920x1080 op 5.1", wat neerkomt op een PPI van 430. Dus de Galaxy S5 is simpelweg scherper dan de iPhone 6.... De 6 Plus heeft een groter scherm met een (naar verhouding) een nog hogere resolutie. De 6 Plus komt uit op een PPI van 401. Dus de 6 Plus is scherper dan de normale 6.
De iPhone 4/4S/5/5C/5S en iPhone 6 hebben allemaal een PPI van 330. Mensen die zeggen dat de een scherper is dan de ander lullen maar wat. Zit meer tussen de oren in dat geval...
En nogmaals: je kan gewoon terug swipen in de meeste apps. Zowat alle apps die ik gebruik hebben dat ingebouwd. Alleen Google doet koppig met de eigen apps, maar dat doen ze al jaren. Gebruik enkel YouTube van hun en daar hoeft het niet per se. Facebook, Twitter, WhatsApp, Telegram, Spotify nog veel meer en alle native iOS apps hebben terug swipen ingebouwd. Moet je alleen wel weten dat het kan en hoe het werkt...
[
Voor 15% gewijzigd door
ASNNetworks op 02-11-2014 20:51
]