Zoals belooft zou ik laten weten wat ik van de iPhone 6 Plus vind na twee weken gebruik. De twee weken zijn bijna om en ik heb gisteren definitief besloten wat ik ga doen. Maar eerst wil ik graag nog mijn ervaring delen in de 1,5 week dat ik de Plus heb gebruikt. Als je geen zin hebt in een lang verhaal dan verwijs ik je graag door naar de laatste alinea
Het is werkelijk waar een pracht apparaat. Elke keer als ik hem uit mijn broekzak tover en ik kijk naar het scherm dan krijg ik een grote glimlach op mijn gezicht. Het schermt went, het bedienen met één of twee handen went en het formaat went. De batterijduur is echt geniaal. Dat ding is niet leeg te krijgen

Wel vind ik het irritant dat veel apps nog niet zijn geoptimaliseerd voor het grote scherm. Dan noem ik het beruchte Whatsapp, maar ook bijvoorbeeld nieuwsapps zoals die van de NOS. Maar oke, ook dat went en dan troost ik mij met de gedachte dat dat tijdelijk is.
Wat went er dan niet? De Plus in, en ik zeg het er maar bij, de voorzak van mijn broeken. De eerste week was ik vooral thuis vanwege vakantie en toen was ik heel tevreden en optimistisch over de 6 Plus. Dat is in dit topic ook nog terug te lezen. Afgelopen week echter moest ik weer naar school. Dat betekent op de fiets, met de trein, zitten, trappen lopen, in volle bussen staan of zitten, op school trappen lopen enz enz. Ik zeg het je eerlijk: Ik was er continu mee bezig of de Plus wel goed in mijn broek zat en of ik nergens tegenaan stootte. Soms voelde ik wat druk van de iPhone op mijn been en verschoof ik hem in mijn zak zodat het wat comfortabeler aanvoelde. Vaak deed ik hem in de binnenzak van mijn jas. Maar niet in alle situaties heb ik een jas bij me

Afgelopen donderdag had ik besloten om twee nieuwe jeans te kopen. Twee broeken die ik heb vond ik altijd al wat krapjes en die hadden ook niet de ruimste zakken dus die waren eigenlijk al aan vervanging toe. Bij de zoektocht naar de nieuwe broeken heb ik dus extra gelet op de grootte van de zakken en de algehele ruimte rond de heupen.
Wat broeken betreft ben ik wel geslaagd, MAAR...
... vrijdag begon er toch wat aan mij te knagen. Ik besefte mij dat ik de hele week bewust veel te druk bezig was met het comfortabel dragen van de Plus in mijn zakken (om moe van te worden). Daarnaast was ik ook steeds bezorgd of er in sommige situaties niet teveel druk op de iPhone kwam te staan. En ja, nu is hij nog kaasrecht, maar voor hoelang? Ik vind dat hele bendgate gebeuren wel een tikkeltje overdreven, maar ik geloof absoluut dat er een kern van waarheid inzit. Daarbij komt dat ik afgelopen donderdag in de Apple Store in Den Haag nog een genius had gevraagd of er al mensen zijn teruggekomen met gebogen iPhones. Hij bevestigde dat en voegde er aan toe dat een gebogen iPhone niet binnen de garantie valt.
Dan rest mij dus de vraag: Moet ik mij aanpassen aan de telefoon of moet de telefoon zich aanpassen aan mij? Op dit moment pas ik mij aan aan de telefoon en dat vind ik irritant. Hoe mooi ik de 6 Plus ook vind, en hoe graag ik hem ook zou willen houden, in MIJN broekzakken is de Plus geen pretje. Ik ben er teveel mee bezig hoe ik hem draag. Ik stop mijn telefoon, sleutels en een puist van een portemonnee altijd zonder problemen in mijn voorzakken en dat wil ik ook blijven doen zodat ik altijd het nodige veilig bij me heb. Tijdens het reizen in een jas stoppen is geen optie, en al helemaal niet in de zomer.
Ik ga voor de 4.7". Het verschil is niet gigantisch met de Plus, maar in een broekzak maakt dat net het verschil. Daarnaast bespaar ik er weer 100 euro mee en heb ik meer comfort. Wat ik doe met mijn iPad Mini? Geen idee eerlijk gezegd. De 6 Plus had voor mijn gebruik de iPad absoluut vervangen. Bij de 'gewone' 6 ben ik daar nog niet zo zeker van. De tijd zal het leren...