Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anteros schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:12:
Ik heb, zoals eerder aangegeven, een gele band in mijn scherm met schaduwvlekjes onder oa de klok. Nu heb ik gebeld naar Apple (0800 - ...) en zij vertellen mij doodleuk dat ik niet een afspraak kan maken met de Genius bar voor het omruilen van het toestel???
Je kan gewoon een afspraak maken bij de Apple Store en daar zullen ze je telefoon ook omruilen als het defect geconstateerd wordt (ook al heb je hem online gekocht)
PS: En dan is er ook nog een aardige kans dat mijn vervangend toestel ook nog eens kuren heeft (non-uniform display, plop-geluiden, etc)....
Daar zou ik me allemaal niet zo veel zorgen om maken. Ik heb door omstandigheden 6 nieuwe iPhone 6'en gehad de afgelopen weken en heb maar bij eentje een miniem mankement gehad dat de sim-tray niet 100% aansloot op het frame. Verder geen spookklachten gehad (ook niet gezocht)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:33
Klinkt als een broodje aap verhaal. Je kan gewoon een afspraak maken met de Genius Bar als je problemen met je toestel ondervindt. Grote kans dat je toestel wordt omgeruild als de genius ook het probleem ziet. Ik snap dat als je niet in de buurt van een Apple Store woont, je graag wil dat het toestel wordt opgehaald. Dan kun je kiezen voor optie 2 van hierboven.

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:41
fsfikke schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:35:
[...]

Je kan gewoon een afspraak maken bij de Apple Store en daar zullen ze je telefoon ook omruilen als het defect geconstateerd wordt (ook al heb je hem online gekocht)
[...]

Daar zou ik me allemaal niet zo veel zorgen om maken. Ik heb door omstandigheden 6 nieuwe iPhone 6'en gehad de afgelopen weken en heb maar bij eentje een miniem mankement gehad dat de sim-tray niet 100% aansloot op het frame. Verder geen spookklachten gehad (ook niet gezocht)
1 op 6 is best veel hoor :P :)

Maar bedankt voor je antwoord.

@Safaci: Bedankt voor je antwoord.

Dus wat kan ik het beste doen volgens jullie? De vervanger annuleren en ergens volgende week/week daarna naar een Apple store gaan voor een vervanger?

• DMC90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11 19:01
Ik heb morgen een afspraak bij apple store amsterdam en ben erg benieuwd wat ze me gaan vertellen. Iphone niet in de apple store gekocht, dus ben bang dat het toestel niet zomaar gaat worden omgeruild.

Daarnaast verdwijnt en komt dat plop geluid van het scherm, erg bizar. Zul je zien dat t in de rumoerige apple store niet aangetoond kan worden... My luck. Was echter al van plan Apple Care + aan te schaffen, geen zin in gezeur in de toekomst en wil dat alles via Apple zelf geregeld wordt

Edit:
Is er een grote kans trouwens dat er geen nieuwe vervangende toestellen op voorraad zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door DMC90 op 30-10-2014 14:20 ]

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:04
willieboy90 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:18:
Ik heb morgen een afspraak bij apple store amsterdam en ben erg benieuwd wat ze me gaan vertellen. Iphone niet in de apple store gekocht, dus ben bang dat het toestel niet zomaar gaat worden omgeruild.

Daarnaast verdwijnt en komt dat plop geluid van het scherm, erg bizar. Zul je zien dat t in de rumoerige apple store niet aangetoond kan worden... My luck. Was echter al van plan Apple Care + aan te schaffen, geen zin in gezeur in de toekomst en wil dat alles via Apple zelf geregeld wordt

Edit:
Is er een grote kans trouwens dat er geen nieuwe vervangende toestellen op voorraad zijn?
Waarom zo bang? Ze bijten niet hoor! Bovendien is de service van Apple de beste ter wereld.

Als jouw iPhone een mankement heeft wordt hij direct omgeruild. Als je hem hebt gekocht in de Apple Store dan doen ze dit twee jaar lang. Heb je hem bij een wederverkoper gekocht dan is het eerste jaar van deze service van toepassing en het tweede jaar via de wederverkoper.

Hier heb je dus geen Applecare+ voor nodig. Die is er alleen voor onbenullen.

I don't have dreams, I have goals!!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Op mijn iPhone 6 moet ik nu elke keer het wachtwoord invoeren van mijn Apple ID/iTunes account. Ook bij updates? Dat irriteert mij enorm.

Op mijn iPhone 4 en iPad kan ik gewoon op update klikken en dat gaat ie inderdaad updaten zonder wachtwoord te moeten invoeren.

Het zal vast een instelling zijn, maar waar zit die instelling ergens? En nee, ik wil niet dat automatische updates aanzetten.

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 23:04
readytoflow schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:55:
Op mijn iPhone 6 moet ik nu elke keer het wachtwoord invoeren van mijn Apple ID/iTunes account. Ook bij updates? Dat irriteert mij enorm.

Op mijn iPhone 4 en iPad kan ik gewoon op update klikken en dat gaat ie inderdaad updaten zonder wachtwoord te moeten invoeren.

Het zal vast een instelling zijn, maar waar zit die instelling ergens? En nee, ik wil niet dat automatische updates aanzetten.
Staan Beperkingen niet toevallig aan? Te vinden bij Instellingen -> Algemeen -> Beperkingen.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Redondo1982 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:44:
[...]

Hier heb je dus geen Applecare+ voor nodig. Die is er alleen voor onbenullen.
Oh. Dus ook zonder AppleCare+ kan ik mijn iPhone als voorbeeld kapot laten vallen of in de wc laten vallen en krijg ik voor €69 eigen risico een nieuwe? Of geen fee voor Express replacements mocht er een garantie gevalletje spelen. Scheelt ook weer €29,95 en velen wonen niet naast de Apple Store.

;)

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Fuwor schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:12:
[...]

Staan Beperkingen niet toevallig aan? Te vinden bij Instellingen -> Algemeen -> Beperkingen.
Staat wel aan ja, ik weet eigenlijk ook niet waarom? Maar op mijn iPad staat het ook aan zie ik nu, en daar heb ik geen last van een wachtwoord bij updates.

Heb het eens uitgezet. Eens kijken of dat wat uitmaakt.

• Redondo1982
UltraSub schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 16:29:
[...]

Oh. Dus ook zonder AppleCare+ kan ik mijn iPhone als voorbeeld kapot laten vallen of in de wc laten vallen en krijg ik voor €69 eigen risico een nieuwe? Of geen fee voor Express replacements mocht er een garantie gevalletje spelen. Scheelt ook weer €29,95 en velen wonen niet naast de Apple Store.

;)
Kapot laten vallen en in de wc laten vallen is toch onbenullig? En vergeet de aanschafprijs van € 99,- niet.

En moet je al uit gaan van een express replacement dan? Als je dit echt zo hard nodig hebt een keer, dan betaal ik met alle liefde die € 29,95. Overigens heb ik het een keer zonder gedaan en toen was mn iPad terug binnen 2 dagen.

Maar ieder zijn keus, maar ik vind Applecare+ zonde van het geld en is alleen raadzaam als je regelmatig je apparaten laat vallen. Voor de extra technische ondersteuning hoef je het niet doen evenals de gratis optie van Express Replacement.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Nu een dag de iPhone 6 in gebruik en ik snap echt niet waarom de powerbutton aan de zijkant zit, elke keer als ik deze gebruik druk ik ook op een van de volumeknoppen. Ik erger me meer dan ik blij zou moeten zijn met een nieuwe telefoon.

• iphonejunky
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2024
Nou gister vertelde ik dus mijn probleem omtrent mijn batterij.
Vandaag dus eerst een Back-up gemaakt en toen alles opnieuw geïnstalleerd....

Nou en wat blijkt ik krijg mijn reservekopie en niet meer op na ongeveer 45% krijg ik de melding reserkopie is beschadigd.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wie weer wat ik moet doen?
Want al me foto's etc zitten erin....

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
shoombak schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:22:
Nu een dag de iPhone 6 in gebruik en ik snap echt niet waarom de powerbutton aan de zijkant zit, elke keer als ik deze gebruik druk ik ook op een van de volumeknoppen. Ik erger me meer dan ik blij zou moeten zijn met een nieuwe telefoon.
Ik kom van Android af, daar zit de powerbutton ook altijd aan de zijkant, toch veel makkelijker dan aan de bovenkant met de grootte van het toestel?

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels besloten een iPhone 6 te nemen in plaats van zijn grote broer, om het feit dat het echt een té groot apparaat is voor in mijn broekzak, laat staan 's zomers met een kort broekje. Daarnaast is de bezel echt te groot uitgevallen, het scherm is fijn groot, de bezel té groot. Komt lomp over. Ik merk dat typen lastiger is en ik merk dat ik continue mijn ogen moet bijstellen om te focussen op de boven- of onderkant van het scherm.

De veilige modus is dus 4.7". Wellicht over twee jaar klaar voor een grotere stap, óf hopen op een 5.2" met een smalle bezel. :)

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Venuz schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:04:
Hebben jullie, met de iPhone 6 (niet de plus), ook dat de zwarte tekst van de statusbar getoond wordt bij het fullscreen tonen van foto's in je berichten?
Het gaat hier dan om afbeeldingen die echt fullscreen zijn, want bij foto's met zwarte balken is de zwarte statusbalk tekst sowieso niet erop te zien.
Volgens mij is het eerder een iOS8 probleem. Ik meen het op mijn oude iPhone (een 5c) te hebben gezien en ook bij collega's die een 4s hebben. Op mijn 6 en die van een collega heb ik de issue, dat weet ik in ieder geval 100% zeker.
Colors schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:03:
Ik ging mijn IPhone 6 vergelijken met de 6 plus en 6 plus is wit echt wit. bij de normale 6 is het net wat richting geel. Verder zijn de kleuren wel erg mooi alleen wit lijkt meer richting geel. terwijl ik zwart weer beter vind bij de normale 6.
Dat is een interpretatiefout. Als wit heel erg wit is dan is dat geen wit maar blauw. Als wit gelig is dan is het in 9 van de 10 gevallen wel wit. Dat is ook de reden waarom een wit t-shirt helemaal niet behoort op te lichten bij een blacklight. Doet ie dat wel dan is ie niet wit maar blauw.

• UltraSub
Vanavond de plus binnen gekregen. Zet ik net WiFi uit, valt me op dat ik in huis geen 4G heb, waar mijn 5S gewoon constant minimaal 2 streepjes 4G had. Vodafone op het moment nog. 4G switch staat aan, reset netwerksettings ook al gedaan. Ook buiten geen 4G. Lijkt me vrij sterk eigenlijk. Op de 5S was het gewoon 25/25 Mbps.
Mis ik iets?

/edit
Hmm
https://discussions.apple.com/thread/6552386

/edit 2
Nope. Nogo. Geen 4G. Niks nakkes nada. :(

[ Voor 14% gewijzigd door UltraSub op 31-10-2014 00:08 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

iphonejunky schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:44:
Nou gister vertelde ik dus mijn probleem omtrent mijn batterij.
Vandaag dus eerst een Back-up gemaakt en toen alles opnieuw geïnstalleerd....

Nou en wat blijkt ik krijg mijn reservekopie en niet meer op na ongeveer 45% krijg ik de melding reserkopie is beschadigd.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wie weer wat ik moet doen?
Want al me foto's etc zitten erin....
Ik zou even kijken met het programma iBackupBot wat die er nog van kan lezen.

• keest12
  • Laatst online: 06-12-2023
UltraSub schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:29:
Vanavond de plus binnen gekregen. Zet ik net WiFi uit, valt me op dat ik in huis geen 4G heb, waar mijn 5S gewoon constant minimaal 2 streepjes 4G had. Vodafone op het moment nog. 4G switch staat aan, reset netwerksettings ook al gedaan. Ook buiten geen 4G. Lijkt me vrij sterk eigenlijk. Op de 5S was het gewoon 25/25 Mbps.
Mis ik iets?

/edit
Hmm
https://discussions.apple.com/thread/6552386

/edit 2
Nope. Nogo. Geen 4G. Niks nakkes nada. :(
Merk juist dat m'n 6 Plus een tikkeltje beter bereik heeft dan m'n 5s! Zal misschien aan je toestel liggen?

Edit: Misschien dat de provider toevallig bezig was in de buurt met werkzaamheden? Laatst had ik het hele treintraject binnen Amsterdam geen 4G met KPN en daar schrok ik wel een beetje van, terwijl dit normaal altijd volledige dekking had. Een laar dagen later was het weer volledig herstelt en was het bereik zelfs nog beter.

[ Voor 19% gewijzigd door keest12 op 31-10-2014 08:01 ]

• UltraSub
keest12 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 07:59:
[...]

Merk juist dat m'n 6 Plus een tikkeltje beter bereik heeft dan m'n 5s! Zal misschien aan je toestel liggen?

Edit: Misschien dat de provider toevallig bezig was in de buurt met werkzaamheden? Laatst had ik het hele treintraject binnen Amsterdam geen 4G met KPN en daar schrok ik wel een beetje van, terwijl dit normaal altijd volledige dekking had. Een laar dagen later was het weer volledig herstelt en was het bereik zelfs nog beter.
Zou dan wel heel toevallig zijn want de 5S had nog 4G toen ik hem uitzette. Wat wel "raar" was, verder geen aandacht aan geschonken, het toestel kwam met 8.0.2. Zag ik toen ik niet kon restoren. Tijdens die halve setup 2x een sms van voda dat mijn toestel niet klaar was voor hun netwerk. Ik denk zal dadelijk wel een update van ze komen. Wellicht dat daar wat mis is gegaan. Daarom ook netwerk en later nog eens netwerk reset gedaan. Maar dat helpt dus niet.

/edit
Sim net in mijn 5S gestopt, meteen 4G. Zou dus moeten werken.

/edit 2
Hallo 4G op de Plus. Doet het 8)7
Phew, gelukkig geen defect toestel :P

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 31-10-2014 08:42 ]

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:41
Misschien moet je nog een carrier update van Vodafone krijgen?

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 08:28

gday

TENACIOUS D TIME!!!

ppl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:22:
[...]

Dat is een interpretatiefout. Als wit heel erg wit is dan is dat geen wit maar blauw. Als wit gelig is dan is het in 9 van de 10 gevallen wel wit. Dat is ook de reden waarom een wit t-shirt helemaal niet behoort op te lichten bij een blacklight. Doet ie dat wel dan is ie niet wit maar blauw.
Zonder dat je daadwerkelijk weet wat de andere persoon ziet kun je niet van een 'interpretatiefout' spreken, lijkt mij.

En zonder al te diep op je laatste zin in te gaan: de reden dat iets oplicht bij black light is afaik de mate van fosforescentie. Dat het dan witter dan wit lijkt komt omdat de opgevangen energie met een wat lagere golflengte weer wordt uitgezonden (blauw zit aan de kant van het kleurenspectrum bij UV), niet omdat het van zichzelf wit of blauw is.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• UltraSub
Had niet verwacht trouwens dat er nog steeds zo weinig apps een update zouden hebben gehad voor de nieuwe schermformaten. :(

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:29:
Had niet verwacht trouwens dat er nog steeds zo weinig apps een update zouden hebben gehad voor de nieuwe schermformaten. :(
Apple maakt het ook niet makkelijk. Mijn app, met de update voor iPhone 6, zit al meer dan een week in review (een proces dat normaal gesproken slechts een paar uur duurt). Andere developers wachten soms nog langer.

Dus, een deel van dit 'probleem' ligt ook bij Apple zelf.

• UltraSub
Ai.. Dat zuigt. Zouden ze het zo druk hebben dan door alle updates?

• Rappa1985
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-11-2023
UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:29:
Ben het helaas gewend. Het was het zelfde verhaal met de 5 :(

LiquidBunny.nl. Voor en door gamers.

• Colors
  • Laatst online: 29-10 09:58
willieboy90 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:18:

Edit:
Ik ben er gister ook heen geweest zelfde probleem maar dan in den haag. (heb hem ook niet via Apple gekocht)
Bij mij hebben ze het scherm vervangen en alles zit nu goed vast (duurde ander half uur).

• DMC90
Colors schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:02:
[...]

Ik ben er gister ook heen geweest zelfde probleem maar dan in den haag. (heb hem ook niet via Apple gekocht)
Bij mij hebben ze het scherm vervangen en alles zit nu goed vast (duurde ander half uur).
Persoonlijk geen fan van het scherm repareren. Op andere fora al tegen gekomen dat het scherm weer de zelfde verschijnselen gaat vertonen. Ik hoop persoonlijk op een nieuw toestel, we zien het vanmiddag!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-11 13:41
Mijn iPhone 6 was gebogen/ingedeukt. Dit is gekomen doordat ik in de trein tegen een prullenbakje leunde met de kant waar m'n telefoon zat en door het schudden en de druk is hij dus ingedeukt door de punt. Gevolgen waren dat de iPhone niet alleen was ingedeukt, maar ook wat gebogen. Verder had ik last van backlightbleeding en wat vreemde witte lightspots.

Ik heb gelukkig Applecare+ want volgens de persoon in kwestie viel het niet onder de normale garantie, hoewel ik van mening blijf dat een andere telefoon echt niet zo snel gebogen zou zijn geweest, aangezien er niet bijzonder veel kracht op stond naar mijn idee.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Colors
willieboy90 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:34:
[...]

Persoonlijk geen fan van het scherm repareren. Op andere fora al tegen gekomen dat het scherm weer de zelfde verschijnselen gaat vertonen. Ik hoop persoonlijk op een nieuw toestel, we zien het vanmiddag!
Ik mocht ook een refurbished toestel. maar mijn keuze ging uit vervanging van beeldscherm. hij zit nu wel goed vast en als het in de toekomst los laat dan kan ik altijd nog terug.

• DMC90
Colors schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:43:
[...]

Ik mocht ook een refurbished toestel. maar mijn keuze ging uit vervanging van beeldscherm. hij zit nu wel goed vast en als het in de toekomst los laat dan kan ik altijd nog terug.
Wat houdt refurbished nou eigenlijk in? Toestel dat eerder al is gebruikt?

• Pixelz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-11 13:00
willieboy90 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:09:
[...]

Gebruikt en teruggestuurd vanwege reparatie bijvoorbeeld. Dus zou 100% moeten werken en met garantie maar niet nieuw dus.

• Colors
[...]

Een refurbished iPhone (in het Nederlands: ‘gereviseerde’ iPhone) is een iPhone die eerder gebruikt is geweest, maar is schoongemaakt, gerepareerd en waar nodig van nieuwe onderdelen is voorzien. In principe is het dus een tweedehands toestel, met het belangrijke verschil dat een partij (dat kan ook Apple zijn) het toestel heeft gecontroleerd op gebreken.

Wat ik snel op internet heb gevonden.
Maar lijkt me sterk dat ze van de iPhone 6 en 6 plus al refurbished toestel hebben. ik denk zelf dat die nog wel nieuw zijn.

Maar mijn keuze was toch liever het scherm vervangen, ik vind het zo goed mijn scherm zit nu goed vast hoor geen 'tik' of plop meer als ik druk.

[ Voor 12% gewijzigd door Colors op 31-10-2014 11:36 ]

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03
Holy shit

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b8kzKlJ.png?1

• UltraSub
Niet bang zijn voor een refurb. Die van Apple is gewoon als nieuw. Je ziet het verschil niet en gaat het nooit merken ook niet :)

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-10 11:50
[...]

Een refurbished iPhone heeft trouwens altijd een nieuwe behuizing en een nieuw scherm!

...less is more

• DMC90
Colors schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:25:
[...]

Een refurbished iPhone (in het Nederlands: ‘gereviseerde’ iPhone) is een iPhone die eerder gebruikt is geweest, maar is schoongemaakt, gerepareerd en waar nodig van nieuwe onderdelen is voorzien. In principe is het dus een tweedehands toestel, met het belangrijke verschil dat een partij (dat kan ook Apple zijn) het toestel heeft gecontroleerd op gebreken.

Wat ik snel op internet heb gevonden.
Maar lijkt me sterk dat ze van de iPhone 6 en 6 plus al refurbished toestel hebben. ik denk zelf dat die nog wel nieuw zijn.

Maar mijn keuze was toch liever het scherm vervangen, ik vind het zo goed mijn scherm zit nu goed vast hoor geen 'tik' of plop meer als ik druk.
Tel wordt as we speak nu gerepareerd, gevraagd naar een nieuw toestel maar dit was niet mogelijk zei de 'genius'. :P

Hopelijk dat mijn scherm straks na afloop ook gewoon muurvast zit. Moet toch zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben ik de kwaliteit van de eerste batch iPhones. Dit gezeur ook gehad met mn iPhone 5 destijds. Toen pas de winkel uitgelopen met de 4e iPhone 5 die me werd aangeboden, alle andere hadden krassen in het zwart geverfde aluminium en hele flimsy knoppen. 8)7

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:29:
Niet bang zijn voor een refurb. Die van Apple is gewoon als nieuw. Je ziet het verschil niet en gaat het nooit merken ook niet :)
Ze vervangen sowieso ook het scherm en de case dus je ziet optisch nergens gebruikssporen. En daarbij, we hebben het over de iPhone 6, dat ding is net een maandje uit :p

Ik heb gisteren eindelijk mijn iPhone 6 van Vodafone ontvangen. Helaas een dode sub-pixel, wordt as we speak een nieuw scherm ingezet door Apple Store Den Haag. Ze ruilen hem niet om als de telefoon niet bij Apple zelf vandaan komt.

Normaal verkoop ik de telefoon die ik bij m'n abonnement krijg en haal ik er zelf eentje bij Apple, ook vanwege de 2 jaar garantie, maar door een major fuckup van Vodafone lukte dat dit jaar niet. Oh well, dan maar volgend jaar een 6S :p

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 31-10-2014 12:36 ]

• DMC90
fsfikke schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:34:
[...]

Ze vervangen sowieso ook het scherm en de case dus je ziet optisch nergens gebruikssporen. En daarbij, we hebben het over de iPhone 6, dat ding is net een maandje uit :p

Ik heb gisteren eindelijk mijn iPhone 6 van Vodafone ontvangen. Helaas een dode sub-pixel, wordt as we speak een nieuw scherm ingezet door Apple Store Den Haag. Ze ruilen hem niet om als de telefoon niet bij Apple zelf vandaan komt.
Dat vermoedde ik dus al.

Moet die telefoon maar eens meer als een gebruiksvoorwerp gaan beschouwen en niet als een soort juweel. Begint mij een beetje te irriteren.

• UltraSub
Das nieuw voor mij. Vorig jaar 5S bij voda, 2 maanden later camera strepen, Apple gebeld, expres replacement.

• Redondo1982
fsfikke schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:34:
[...]

Normaal verkoop ik de telefoon die ik bij m'n abonnement krijg en haal ik er zelf eentje bij Apple, ook vanwege de 2 jaar garantie, maar door een major fuckup van Vodafone lukte dat dit jaar niet. Oh well, dan maar volgend jaar een 6S :p
Onzin, ze hanteren dezelfde service als bij een iPhone die rechstreeks is gekocht bij Apple. Enkel voor het eerste garantiejaar en het tweede jaar via de wederverkoper.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Redondo1982 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:49:
[...]

Onzin, ze hanteren dezelfde service als bij een iPhone die rechstreeks is gekocht bij Apple. Enkel voor het eerste garantiejaar en het tweede jaar via de wederverkoper.
Dude :X
Ik vertel alleen wat de genius mij geen 60 minuten geleden vertelde. Ik heb er specifiek naar gevraagd. Vroeger was dit anders, dat klopt.
Maar goed, wat jij wilt :z
UltraSub schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:44:
Das nieuw voor mij. Vorig jaar 5S bij voda, 2 maanden later camera strepen, Apple gebeld, expres replacement.
Dat is dus niet in een Apple Store ;)

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 31-10-2014 13:04 ]

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Vraag voor mensen die de icloud keychain gebruiken icm touch id.
Past iOS8 nu re-authentication toe op niveau van wachtwoorden invullen binnens safari?

Naar mijn weten kon dat niet in iOS7. Maw, éénmaal je gsm ontgrendeld was, kon een derde op elke website dit in jouw kechain zat.
Gezien ikzelf geen touchID heb, kan ik dit niet uittesten.

Battle.net: NagaByrd#2844

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
nagasy schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:12:
Vraag voor mensen die de icloud keychain gebruiken icm touch id.
Past iOS8 nu re-authentication toe op niveau van wachtwoorden invullen binnens safari?

Naar mijn weten kon dat niet in iOS7. Maw, éénmaal je gsm ontgrendeld was, kon een derde op elke website dit in jouw kechain zat.
Gezien ikzelf geen touchID heb, kan ik dit niet uittesten.
Nee wachtwoord wordt gewoon ingevuld nadat het device is ontgrendeld met TouchID.

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

FrameWork. schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:17:
[...]

Nee wachtwoord wordt gewoon ingevuld nadat het device is ontgrendeld met TouchID.
Thx,

Spijtig, gemiste kans om dit aan te passen in iOS8.
Dan blijf ik momenteel nog bij 1password

Battle.net: NagaByrd#2844

• Cubix
  • Niet online
Voor mijn gevoel blijft de iPhone lang op 100% hangen, en daarna gaat het plots sneller. (tussen 99% en 95% bijvoorbeeld)

• UltraSub
Kan springboard niet gelocked worden in portret op de plus? Vind het maar reteirritant.

/edit
Nee dus tenzij je toestel in zoom modus gebruikt. Wil ik niet. Hoop dat het in volgende release van iOS te disablen is.

[ Voor 42% gewijzigd door UltraSub op 31-10-2014 14:35 ]

• DMC90
Scherm net vervangen in dr Apple store.

Eerste wat me opvalt en wat colors al zei, het scherm is aanzienlijk geler dan de demo telefoons bij apple. Meteen even nagevraagd bij de genius lui en dit zou komen door het 'lijmlaagje dat nog moet uitharden' of iets dergelijks. Komt er op neer dat het in verloop der tijd steeds witter wordt.

Zelf niet veel verstand van displays dus wat zeggen jullie? verhaal over het lijm onzin?

En los van het lijmverhaal, kan het zijn dat het scherm nog moet 'inbranden ofzo'?

• Anteros
willieboy90 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:38:

Eerste wat me opvalt en wat colors al zei, het scherm is aanzienlijk geler dan de demo telefoons bij apple. Meteen even nagevraagd bij de genius lui en dit zou komen door het 'lijmlaagje dat nog moet uitharden' of iets dergelijks. Komt er op neer dat het in verloop der tijd steeds witter wordt.

Zelf niet veel verstand van displays dus wat zeggen jullie? verhaal over het lijm onzin?

En los van het lijmverhaal, kan het zijn dat het scherm nog moet 'inbranden ofzo'?
Hmm, dit baart me toch een beetje zorgen. Ik krijg een nieuwe iPhone 6 toegestuurd omdat ik een gele band bovenin heb. Ook heb ik daarbij enkele donkere vlekken bij de klok en het WIFI symbool.

Nu hoop ik dus dat mijn nieuwe iPhone wel een mooi egaal wit scherm laat zien. Echter heb ik er weinig vertrouwen in, oa door bovenstaande. Ook heb ik in de Apple Store in Haarlem diverse iPhone's 6 gezien met gele banden, donkere vlekken, enz... Het blijft 'spannend' of mijn nieuwe iPhone dus wel een goed scherm heeft...

Op een of andere manier is Apple erg slecht vwb schermkwaliteit/-uniformiteit.

Vwb de gele tint.. zover ik begrepen/ervaren heb ik het een broodje aap verhaal. Geel blijft geel.

[ Voor 6% gewijzigd door Anteros op 31-10-2014 15:00 ]

• DMC90
Anteros schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:59:
[...]

Hmm, dit baart me toch een beetje zorgen. Ik krijg een nieuwe iPhone 6 toegestuurd omdat ik een gele band bovenin heb. Ook heb ik daarbij enkele donkere vlekken bij de klok en het WIFI symbool.

Nu hoop ik dus dat mijn nieuwe iPhone wel een mooi egaal wit scherm laat zien. Echter heb ik er weinig vertrouwen in, oa door bovenstaande. Ook heb ik in de Apple Store in Haarlem diverse iPhone's 6 gezien met gele banden, donkere vlekken, enz... Het blijft 'spannend' of mijn nieuwe iPhone dus wel een goed scherm heeft...

Vwb de gele tint.. zover ik begrepen/ervaren heb ik het een broodje aap verhaal. Geel blijft geel.
Lekker dan... Ik kijk het nog een paar dagen of mssn weken aan en ga dan een nieuw toestel eisen. Wellicht dat er bij een nieuwe batch iphones de schermen eindelijk wel goed zijn.

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-11 06:51
willieboy90 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:08:
[...]

Lekker dan... Ik kijk het nog een paar dagen of mssn weken aan en ga dan een nieuw toestel eisen. Wellicht dat er bij een nieuwe batch iphones de schermen eindelijk wel goed zijn.
Vandaag op het werk ook twee keer een iPhone 6 in ontvangst mogen nemen en het was duidelijk te zien dat een scherm mooi wit was en het andere scherm een gele en doffe tint had. Misschien worden de schermen net als de eerste retina macbooks door twee verschillende fabrikanten gefabriceerd?

• Colors
[...]

Ik twijfel daarmee
Gister mijn iPhone 6 met mijn oude 5s vergeleken (wit kleur alleen). toen vond ik dat mijn 5s fel wit kleur had vergeleken met mijn iPhone 6
Vandaag weer ernaar gekeken dan merk ik wel dat mijn IPhone 6 beter is geworden kwa wit kleur (oogt warmer en mooier om naar te kijken) het is wel beetje richting geel nog. het is alleen het witte kleur andere kleuren zijn veel mooier dan mijn 5s.

Ik heb hem wel uurtje of 2 op een wit achtergrond max helderheid aan gelaten. tegen mij hadden ze ook gezegd dat het geller minder zou worden omdat de schermen nieuw zijn.

Maar ik kijk het nog even aan want ik heb er nu minder last van dan gister.

Wel jammer dat Apple meerdere leverancier gebruikt voor hun schermpjes want ik geloof best wel dat de ene scherm beter is dan de ander.

[ Voor 4% gewijzigd door Colors op 31-10-2014 15:29 ]

• Colors
Nano2009 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:10:
[...]

Vandaag op het werk ook twee keer een iPhone 6 in ontvangst mogen nemen en het was duidelijk te zien dat een scherm mooi wit was en het andere scherm een gele en doffe tint had. Misschien worden de schermen net als de eerste retina macbooks door twee verschillende fabrikanten gefabriceerd?
Denk het wel.
Als je foto's wilt maken graag ben wel benieuwd naar het verschil :)

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-11 12:35
[...]

Het vervelende is, als je het eenmaal ziet, ga je het ook niet meer ontzien..
Had bij mijn eerste iPhone 6 een soort gele vingerafdruk dwars over het scherm. Teruggestuurd, want ook al zag ik het niet bij het homescreen, toen ik eenmaal even een witte achtergrond had stoorde het mij mateloos.
(overigens, mijn 2e iPhone 6 had een zwarte dode pixel midden in het scherm, dus voolopig loop ik nog steeds met mijn iPhone 5 :+ )

• Anteros
[sarcasme]
Iedereen hartstikke 'bedankt' voor het verhogen van mijn vertrouwen in Apple en haar displays :S
[/sarcasme]

• DMC90
Anteros schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:57:
[sarcasme]
Iedereen hartstikke 'bedankt' voor het verhogen van mijn vertrouwen in Apple en haar displays :S
[/sarcasme]
You're welcome :/

Zou willen dat het anders was!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 11:36
Die Whatsapp-app mogen ze ook wel eens gaan updaten zeg. Het is echt niet te doen meer.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-11 11:53
Wat dacht je van Marktplaats. Helemaal kansloos

Waar ik me ook een beetje aan erger is dat wanneer ik een woord verkeerd type of spatie vergeet, dat ik dan de cursor niet kanverplaatsen. Moet dan het hele woord opnieuw typen. Is dit een instelling misschien

[ Voor 69% gewijzigd door Garret1410 op 31-10-2014 17:32 ]

Verwijderd

Garret1410 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:29:
Idd, marktplaats is nu een bron van irritatie...

Verwijderd

Garret1410 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:29:
Idd, marktplaats is nu een bron van irritatie...

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:10
willieboy90 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:38:

Als ik dit lees, moet ik gelijk aan het forum van OnePlus One denken. Daar is ook veel last van een gele band en dat schijnt te komen doordat de lijm nog niet helemaal opgedroogd is in de fabriek. Er schijnen een tweetal oplossingen te zijn: twee uur in de volle zon leggen of een paar minuten onder een UV-lamp...
Gezien het klimaat, denk ik dat je aan de UV moet... ;)

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 12:35
Ik heb na grondig onderzoek met allemaal verschillende kleuren schermen kunnen constateren dat ik mazzel heb blijkbaar en een volledig goed scherm heb. :)

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:46:
Ik heb na grondig onderzoek met allemaal verschillende kleuren schermen kunnen constateren dat ik mazzel heb blijkbaar en een volledig goed scherm heb. :)
Dat heb je gewoon nog niet goed genoeg gekeken/gezocht :p

edit:
Maw. als je hard genoeg wilt kan je alles zien :p

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 31-10-2014 18:01 ]

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 12:35
fsfikke schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:48:
[...]

Dat heb je gewoon nog niet goed genoeg gekeken/gezocht :p
Haha, misschien zie ik het dan gewoon niet. En dat ga ik houden ook, anders erger ik me er kapot aan....

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 00:58
Begin deze maand had ik al wat gepost over mijn probleem met die iphone 6 schermpjes, dit heeft dus niks te maken met de eerste lading meer.
Heb er zelf 3 gehad, 1e met een kras IN het glas en gele gloed/donkere schaduwbalken...2e was nog geler, wit was voor de helft van het scherm wit en ging over naar pisgeel, 3e idem geel bruine gloed en donker bovenin...toen ik wederom terug ging naar de store, meteen geld terug gevraagd. Kon nog een keer ruilen, maar dacht wacht wel effe een maand tot de kinderziektes uit die ladingen zijn...
Gister even in de mediamarkt wezen kijken voor de plus en normale 6, moet zeggen dat het scherm dan behoorlijk tegenvalt tussen al het fullhd geweld wat er omheen staat..zelfs de 5s lijkt strakker en scherper toe ogen als de 6. Dit verschil zag ik eigenlijk thuis al met mijn eigen 5s, scherper en wit is wit als sneeuw.

Ondanks dat ik de normale 6 kwa formaat ideaal vindt, overweeg ik de Plus nu.... hoop stiekem dat het scherm drama met de 6 tijdelijk is en straks wel gewoon 9 van de 10 keer in orde is.

Verwijderd

Ik heb de plus, maar daar is geen geel plekje op te zien. Ben blijkbaar een van de gelukkige die een normaal wit scherm heeft..

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 20:32
Hmm, baart me wel wat zorgen als ik dit allemaal lees over het scherm. Zie het vaker bij de iPhone 6 dan de 6+. Je betaalt minimaal 700,- dan mag je toch wel verwachten dat je scherm wit is en niet geel? Wat is de ratio verwachten jullie bij een iPhone 6 en een geel scherm? Wil hem morgen gaan kopen bij de MM. Daar gelijk uit de doos halen en testen?

[ Voor 15% gewijzigd door Untouchablezz20 op 31-10-2014 19:21 ]

Verwijderd

Vind ik teveel gedoe ik wil gewoon iets dat werkt. Geen persoonlijke voorkeuren moeten instellen etc

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:35
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:20:
Hmm, baart me wel wat zorgen als ik dit allemaal lees over het scherm. Zie het vaker bij de iPhone 6 dan de 6+. Je betaalt minimaal 700,- dan mag je toch wel verwachten dat je scherm wit is en niet geel? Wat is de ratio verwachten jullie bij een iPhone 6 en een geel scherm? Wil hem morgen gaan kopen bij de MM. Daar gelijk uit de doos halen en testen?
Ik denk dat je het veel ziet omdat je alleen de negatieve ervaringen hoort. De mensen die geen last hebben 'klagen' niet.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 20:32
Heb je ook gelijk in. Als je trouwens Googled dan zie je bij elke iPhone release dat er mensen zijn met een geel scherm.

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
@Bontes: de ppi van de 6 gelijk is aan de 5S en de 6 plus zelfs hoger dus dat het er scherper uitziet lijkt mij vrij lastig.

Wat men vergeet is dat de 5S en vorige versies teveel naar blauw neigen qua kleurweergave (blijkt uit reviews van Tweakers) dus misschien is de 6 wel veel beter en doet hij daardoor geliger aan?

• ppl
  • Niet online
gday schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:24:
Zonder dat je daadwerkelijk weet wat de andere persoon ziet kun je niet van een 'interpretatiefout' spreken, lijkt mij.
Het is een algemeen bekende fout. Wat mensen als "gelig" interpreteren is in werkelijkheid echt wit. Dat komt doordat er tegenwoordig blauw door wit gemengd wordt waardoor de kleur er koeler uitziet. Je veranderd de kleurtemperatuur op een dusdanige wijze dat het de perceptie geeft van stralend wit. Het is ook een bekende truc bij het witten van je plafond. Je voegt blauwsel toe omdat je dan ziet waar je bent geweest en omdat het wit nog "witter" (lees: koeler) maakt.
En zonder al te diep op je laatste zin in te gaan: de reden dat iets oplicht bij black light is afaik de mate van fosforescentie
En dat zal ook meespelen.

Anyway, waar het uiteindelijk omgaat is een egaal scherm. Als het scherm overal dezelfde afwijking heeft is dat het beste (sommige schermen zijn meer richting geel, anderen meer richting blauw en weer anderen richting rood), als je plekken ziet is het misse boel. Soms zijn dat de chemicaliën die zijn gebruikt voor productie en montage, die moeten dan vanzelf verdwijnen (met een weekje of 2 vaak al) maar als je het niet vertrouwd gewoon terug naar de verkoper.

Dit is allemaal ook niet nieuw of iets van de laatste paar jaar. Dit kennen we al sinds dat we die tft dingen gebruiken. De kwaliteit is er in de loop der jaren alleen maar beter op geworden. We kunnen vandaag de dag tenminste consistent panels produceren met een behoorlijk consistente kwaliteit (en vrijwel geen dooie pixels meer!). Waar vroeger pixelgarantie een must was is dat tegenwoordig niet meer nodig.

Goed om te weten: mensen die met kleurechtheid moeten werken gebruiken vaak een kleurtemperatuur van 6500K. Voor menigeen hier zal dat neerkomen op een geel scherm (meeste schermen zijn namelijk aanzienlijk koeler afgesteld met temperaturen van meer dan 9000K, die zien er vaak blauwig uit).

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:20:
Denk je echt dat 75% van de iPhones pisgele schermen hebben en je er niets over hoort op het nieuws? Dat zijn letterlijk tientallen miljoenen iPhones die afwijken en geen enkele website gebruikt dat om een yellowgate te starten? ppl legt het heel mooi uit.

• DMC90
ppl schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:29:
[...]

Het is een algemeen bekende fout. Wat mensen als "gelig" interpreteren is in werkelijkheid echt wit. Dat komt doordat er tegenwoordig blauw door wit gemengd wordt waardoor de kleur er koeler uitziet. Je veranderd de kleurtemperatuur op een dusdanige wijze dat het de perceptie geeft van stralend wit. Het is ook een bekende truc bij het witten van je plafond. Je voegt blauwsel toe omdat je dan ziet waar je bent geweest en omdat het wit nog "witter" (lees: koeler) maakt.

[...]

Anyway, waar het uiteindelijk omgaat is een egaal scherm. Als het scherm overal dezelfde afwijking heeft is dat het beste (sommige schermen zijn meer richting geel, anderen meer richting blauw en weer anderen richting rood), als je plekken ziet is het misse boel. Soms zijn dat de chemicaliën die zijn gebruikt voor productie en montage, die moeten dan vanzelf verdwijnen (met een weekje of 2 vaak al) maar als je het niet vertrouwd gewoon terug naar de verkoper.

Dit is allemaal ook niet nieuw of iets van de laatste paar jaar. Dit kennen we al sinds dat we die tft dingen gebruiken. De kwaliteit is er in de loop der jaren alleen maar beter op geworden. We kunnen vandaag de dag tenminste consistent panels produceren met een behoorlijk consistente kwaliteit (en vrijwel geen dooie pixels meer!). Waar vroeger pixelgarantie een must was is dat tegenwoordig niet meer nodig.

Goed om te weten: mensen die met kleurechtheid moeten werken gebruiken vaak een kleurtemperatuur van 6500K. Voor menigeen hier zal dat neerkomen op een geel scherm (meeste schermen zijn namelijk aanzienlijk koeler afgesteld met temperaturen van meer dan 9000K, die zien er vaak blauwig uit).
Ik ben het met je eens wat betreft het kleurtemperatuur verhaal en voorkeuren etcetera, maar ik merk echt dat mijn scherm (en veel schermen van anderen gewoon) onacceptabel geler is. Ik vermoed dat het scherm gewoon niet goed gecalibreerd is of iets dergelijks.

Punt is gewoon dat de geligheid op mijn scherm niets heeft te maken met voorkeuren of 'zeuren/klagen'. Toen ik mijn scherm naast de demo exemplaren in de winkel hield was ik om eerlijk te zijn best geschrokken van de geligheid van mijn scherm.

Daarnaast valt me nu ook steeds meer op dat de linker onderkant en rechter bovenkant geler zijn dan de rest van het scherm. Van een goede uniformiteit is niet te spreken.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-11 11:53
Bontes schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:24:

Gister even in de mediamarkt wezen kijken voor de plus en normale 6, moet zeggen dat het scherm dan behoorlijk tegenvalt tussen al het fullhd geweld wat er omheen staat..zelfs de 5s lijkt strakker en scherper toe ogen als de 6. Dit verschil zag ik eigenlijk thuis al met mijn eigen 5s, scherper en wit is wit als sneeuw.
Het eerste wat mij opviel bij de iphone 6 was dat de tekst/letters niet scherp zijn. Weet niet of dit aan resolutie ligt of gewoon verkeerde lettertype.

Je went er wel aan maar kijk je naar een Full HD scherm dan zie je pas het verschil. Gek dat dit niet in reviews naar voren is gekomen.

Wat kleurtemperatuur betreft vind ik het niet gelig. Naast een wit A4 neigt het juis naar blauw bij mij.

Scherm uniformiteit is waar heel veel schermen last van hebben. Is het te extreem dan moet je ermee terug maar de een ziet het sneller dan de ander en sommigen (lees meesten) zien het helemaal niet.

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
iPhone 6 batterij gebruik tijdens de tentamenweek. _/-\o_ Uiteraard verschilt het per gebruiker, met veel ge-sog is het natuurlijk een stuk minder. Maar ik ben inmiddels redelijk resistent tegen het soggen en studeer tijdens tentamenperiodes gemiddeld 10 uur op een dag.

Het meeste is 24/7 MotionX gebruikt, dit gebruik ik om mn slaap-patroon te monitoren en het helpt me om op een ideale tijd gewekt te worden. De app staat dus ongeveer 7.5 uur per nacht aan om mn slaap te onderzoeken.
Messaging wordt verspreid over WA, Telegram en iMsg, maar voornamelijk zijn degene die ik spreek, ook in de UB te vinden tijdens deze saaie periodes.

Brightness staat op 100%, Wifi aan. Locatievoorzieningen en background refresh staan voor veel apps aan.
Afbeeldingslocatie: http://tldr.me/ez065m.png

[ Voor 6% gewijzigd door Z_Jr op 01-11-2014 09:44 ]

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Z_Jr schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:40:
iPhone 6 batterij gebruik tijdens de tentamenweek. _/-\o_ Uiteraard verschilt het per gebruiker, met veel ge-sog is het natuurlijk een stuk minder. Maar ik ben inmiddels redelijk resistent tegen het soggen en studeer tijdens tentamenperiodes gemiddeld 10 uur op een dag.

Het meeste is 24/7 MotionX gebruikt, dit gebruik ik om mn slaap-patroon te monitoren en het helpt me om op een ideale tijd gewekt te worden. De app staat dus ongeveer 7.5 uur per nacht aan om mn slaap te onderzoeken.
Messaging wordt verspreid over WA, Telegram en iMsg, maar voornamelijk zijn degene die ik spreek, ook in de UB te vinden tijdens deze saaie periodes.

Brightness staat op 100%, Wifi aan. Locatievoorzieningen en background refresh staan voor veel apps aan.
[afbeelding]
'Iphone has been plugged in since last charge' ?

• UltraSub
Bontes schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:24:
Begin deze maand had ik al wat gepost over mijn probleem met die iphone 6 schermpjes, dit heeft dus niks te maken met de eerste lading meer.
Heb er zelf 3 gehad, 1e met een kras IN het glas en gele gloed/donkere schaduwbalken...2e was nog geler, wit was voor de helft van het scherm wit en ging over naar pisgeel, 3e idem geel bruine gloed en donker bovenin...toen ik wederom terug ging naar de store, meteen geld terug gevraagd. Kon nog een keer ruilen, maar dacht wacht wel effe een maand tot de kinderziektes uit die ladingen zijn...

Ondanks dat ik de normale 6 kwa formaat ideaal vindt, overweeg ik de Plus nu.... hoop stiekem dat het scherm drama met de 6 tijdelijk is en straks wel gewoon 9 van de 10 keer in orde is.
http://www.displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm (scroll eens naar conclusions of lees het hele stuk).
Toch raar dat een leading test site van schermen, die meet en objectief is, de schermen van de 6 en Plus als een van de beste schermen er uit ziet komen. Als je dat dan afzet tegen wat jij hierboven schrijft, dan is dat toch best raar?

Ik denk dat jij gevoelig bent voor de onnatuurlijke vibrant kleuren, de opgepompte kleuren zeg maar. En als jij naar een gecalibreerd scherm zou kijken (bijvoorbeeld een dikke LCD voor fotobewerking), jij dat wit niet mooi zou vinden, en de kleuren te flets.

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 01-11-2014 10:14 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

UltraSub schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:12:
[...]

http://www.displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm (scroll eens naar conclusions of lees het hele stuk).
Toch raar dat een leading test site van schermen, die meet en objectief is, de schermen van de 6 en Plus als een van de beste schermen er uit ziet komen. Als je dat dan afzet tegen wat jij hierboven schrijft, dan is dat toch best raar?
Raar? Je eigen mening moet dus altijd overeen komen met die van 'experts'? Gelukkig niet ... :)

• UltraSub
Lees ff mijn edit ;)

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

ppl schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 21:29:
[...]

[...]

Als je kijkt naar RAL-kleuren zoals 9010, het pure wit, komt dat ook blauwig over op ons, maar dat wil niet zeggen dat het blauw is. ;)

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
gday schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:19:
[...]

Als je kijkt naar RAL-kleuren zoals 9010, het pure wit, komt dat ook blauwig over op ons, maar dat wil niet zeggen dat het blauw is. ;)
Daar ben ik het niet mee eens, op de muren heb ik voornamelijk 9010 maar op de trap heb ik echt wit wit/blauwachtig zitten en dan lijkt ral 9010 gewoon geliger. Het gaat erom wat voor referentie je hebt, daarbij speelt licht een grote rol hoe jij de kleuren ervaart op dat moment.

Daarbij vind ik de vergelijking met ral-kleuren en kleurtemparatuur in kelvin maar erg apart.

[ Voor 8% gewijzigd door AngelusHD op 01-11-2014 11:14 ]

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 13:05
gday schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:14:
[...]

Raar? Je eigen mening moet dus altijd overeen komen met die van 'experts'? Gelukkig niet ... :)
Nee, maar ik heb de mening van een expert wel wat hoger zitten dan iemand die zelf maar wat vind.
Jij hebt een mening, een expert kijkt ook naar cijfers en feiten

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 00:58
Garret1410 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:17:
[...]

Het eerste wat mij opviel bij de iphone 6 was dat de tekst/letters niet scherp zijn. Weet niet of dit aan resolutie ligt of gewoon verkeerde lettertype.

Je went er wel aan maar kijk je naar een Full HD scherm dan zie je pas het verschil. Gek dat dit niet in reviews naar voren is gekomen.

Wat kleurtemperatuur betreft vind ik het niet gelig. Naast een wit A4 neigt het juis naar blauw bij mij.

Scherm uniformiteit is waar heel veel schermen last van hebben. Is het te extreem dan moet je ermee terug maar de een ziet het sneller dan de ander en sommigen (lees meesten) zien het helemaal niet.
Ja dat klopt, dat is wat mij ook direct opviel bij de letters..gewoon veel minder scherp. 5s oogde gek genoeg strakker en naast de Full HD zie je het pas echt goed. Blijft zonde dat Apple voor deze resolutie gekozen heeft in de 4,7 inch (gele gloed erbuiten gelaten), misschien een marketing truck om de Plus uit te laten blinken... anyway goed weekend iedereen ;)

• Aardmens
Bontes schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:28:
[...]

Ja dat klopt, dat is wat mij ook direct opviel bij de letters..gewoon veel minder scherp. 5s oogde gek genoeg strakker en naast de Full HD zie je het pas echt goed. Blijft zonde dat Apple voor deze resolutie gekozen heeft in de 4,7 inch (gele gloed erbuiten gelaten), misschien een marketing truck om de Plus uit te laten blinken... anyway goed weekend iedereen ;)
De ppi van de 6 is even hoog als de 5S,5, 4S en 4...

Het zal met het lettertype te maken hebben.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18
Zijn er eigenlijk geen android roms te flashen op een IPhone? Helaas niet dus. Jammer.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 01-11-2014 12:38 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Azqi schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:49:
[...]

'Iphone has been plugged in since last charge' ?
Ya klopt, goed gezien. Ik hing hem net aan de laptop en dacht toen, hmm wat zou de Usage zijn? Snel de telefoon er weer uitgetrokken en een screenshot gemaakt.

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Phusebox schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:36:
Zijn er eigenlijk geen android roms te flashen op een IPhone? Helaas niet dus. Jammer.
Waarom zou je dat willen? Verkeerde telefoon gekocht denk ik :+

• ppl
  • Niet online
willieboy90 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:18:
Punt is gewoon dat de geligheid op mijn scherm niets heeft te maken met voorkeuren of 'zeuren/klagen'. Toen ik mijn scherm naast de demo exemplaren in de winkel hield was ik om eerlijk te zijn best geschrokken van de geligheid van mijn scherm.
Dat ligt eraan hoe gelig dat scherm is. Als je schermen gaat vergelijken zie je sowieso heel makkelijk het verschil en ervaar je het ook als een heel erg groot verschil. Als je er afzonderlijk naar kijkt valt het niet eens op tenzij het echt mis is.
Daarnaast valt me nu ook steeds meer op dat de linker onderkant en rechter bovenkant geler zijn dan de rest van het scherm. Van een goede uniformiteit is niet te spreken.
En wat zou dan handig zijn om te doen? M.a.w. een beetje nadenken mag ook wel.
Garret1410 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:17:
Applicaties moeten wel de resolutie van de 6 en 6+ ondersteunen want als ze dat niet doen worden ze opgeblazen. Die opgeblazen apps zien er niet alleen groot maar ook wazig uit. Bij apps die wel gebruik van de resolutie van die 6/6+ maken zou alles gewoon scherp moeten zijn. Op mijn eigen iPhone 6 ervaar ik dat ook als zodanig.
Over het algemeen is dit de meest handige test. Als het in de buurt zit van het A4'tje dan is er niks mis. Als je echt een grote afwijking zit en je ziet deze ook zonder vergelijkingsmateriaal kan er iets mis zijn (goh, wat zou je dan moeten doen?).
gday schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:19:
En dat claim ik dan ook niet ;) Blauw is een compleet andere kleur maar een kleur, welke dan ook, kan wel als blauwig overkomen (of gelig of ...). Dat is wat er hier aan de hand is. In dit geval is gewoon wit gelig en is puur wit blauwig. Dat pure komt nou juist door dat blauwige, dat koelere.

Vergeet hierbij niet dat we maar 3 basiskleuren hebben en dat al het andere een bepaalde combinatie van die 3 is. Wit valt daar ook onder (ook al kun je beargumenteren dat zowel wit als zwart geen kleuren zijn maar dat is een hele andere discussie :)).

• DMC90
ppl schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 19:01:

[...]

En wat zou dan handig zijn om te doen? M.a.w. een beetje nadenken mag ook wel.

[...]
Please enlighten me

[ Voor 3% gewijzigd door DMC90 op 01-11-2014 19:38 ]

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:22

swv

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:07:
[...]

Kun je die zo gemakkelijk weer terugbrengen? Ben benieuwd wat je er van vind over 2 weken.
Zoals belooft zou ik laten weten wat ik van de iPhone 6 Plus vind na twee weken gebruik. De twee weken zijn bijna om en ik heb gisteren definitief besloten wat ik ga doen. Maar eerst wil ik graag nog mijn ervaring delen in de 1,5 week dat ik de Plus heb gebruikt. Als je geen zin hebt in een lang verhaal dan verwijs ik je graag door naar de laatste alinea :P

Het is werkelijk waar een pracht apparaat. Elke keer als ik hem uit mijn broekzak tover en ik kijk naar het scherm dan krijg ik een grote glimlach op mijn gezicht. Het schermt went, het bedienen met één of twee handen went en het formaat went. De batterijduur is echt geniaal. Dat ding is niet leeg te krijgen _/-\o_ Wel vind ik het irritant dat veel apps nog niet zijn geoptimaliseerd voor het grote scherm. Dan noem ik het beruchte Whatsapp, maar ook bijvoorbeeld nieuwsapps zoals die van de NOS. Maar oke, ook dat went en dan troost ik mij met de gedachte dat dat tijdelijk is.

Wat went er dan niet? De Plus in, en ik zeg het er maar bij, de voorzak van mijn broeken. De eerste week was ik vooral thuis vanwege vakantie en toen was ik heel tevreden en optimistisch over de 6 Plus. Dat is in dit topic ook nog terug te lezen. Afgelopen week echter moest ik weer naar school. Dat betekent op de fiets, met de trein, zitten, trappen lopen, in volle bussen staan of zitten, op school trappen lopen enz enz. Ik zeg het je eerlijk: Ik was er continu mee bezig of de Plus wel goed in mijn broek zat en of ik nergens tegenaan stootte. Soms voelde ik wat druk van de iPhone op mijn been en verschoof ik hem in mijn zak zodat het wat comfortabeler aanvoelde. Vaak deed ik hem in de binnenzak van mijn jas. Maar niet in alle situaties heb ik een jas bij me ;) Afgelopen donderdag had ik besloten om twee nieuwe jeans te kopen. Twee broeken die ik heb vond ik altijd al wat krapjes en die hadden ook niet de ruimste zakken dus die waren eigenlijk al aan vervanging toe. Bij de zoektocht naar de nieuwe broeken heb ik dus extra gelet op de grootte van de zakken en de algehele ruimte rond de heupen.

Wat broeken betreft ben ik wel geslaagd, MAAR...

... vrijdag begon er toch wat aan mij te knagen. Ik besefte mij dat ik de hele week bewust veel te druk bezig was met het comfortabel dragen van de Plus in mijn zakken (om moe van te worden). Daarnaast was ik ook steeds bezorgd of er in sommige situaties niet teveel druk op de iPhone kwam te staan. En ja, nu is hij nog kaasrecht, maar voor hoelang? Ik vind dat hele bendgate gebeuren wel een tikkeltje overdreven, maar ik geloof absoluut dat er een kern van waarheid inzit. Daarbij komt dat ik afgelopen donderdag in de Apple Store in Den Haag nog een genius had gevraagd of er al mensen zijn teruggekomen met gebogen iPhones. Hij bevestigde dat en voegde er aan toe dat een gebogen iPhone niet binnen de garantie valt.

Dan rest mij dus de vraag: Moet ik mij aanpassen aan de telefoon of moet de telefoon zich aanpassen aan mij? Op dit moment pas ik mij aan aan de telefoon en dat vind ik irritant. Hoe mooi ik de 6 Plus ook vind, en hoe graag ik hem ook zou willen houden, in MIJN broekzakken is de Plus geen pretje. Ik ben er teveel mee bezig hoe ik hem draag. Ik stop mijn telefoon, sleutels en een puist van een portemonnee altijd zonder problemen in mijn voorzakken en dat wil ik ook blijven doen zodat ik altijd het nodige veilig bij me heb. Tijdens het reizen in een jas stoppen is geen optie, en al helemaal niet in de zomer.

Ik ga voor de 4.7". Het verschil is niet gigantisch met de Plus, maar in een broekzak maakt dat net het verschil. Daarnaast bespaar ik er weer 100 euro mee en heb ik meer comfort. Wat ik doe met mijn iPad Mini? Geen idee eerlijk gezegd. De 6 Plus had voor mijn gebruik de iPad absoluut vervangen. Bij de 'gewone' 6 ben ik daar nog niet zo zeker van. De tijd zal het leren...

• DMC90
Ik zou persoonlijk nooit aan het formaat van een 6+ kunnen wennen en vind dat je de betere keuze maakt door de normale 6 te kiezen. Jij moet je niet aanpassen aan een telefoon, een telefoon moet je (sommige onderdelen ervan tenminste) makkelijker maken! Ik geloof graag dat een 6+ een prachtig toestel is, maar dat is naar mijn mening de normale 6 ook (ondanks mijn constante gezeik over het scherm :/ ).

Ik zou persoonlijk gek worden van een telefoon die niet eenvoudig meer te bedienen is met een hand, neemt wat mij betreft de belangrijkste functie van een telefoon weg. Ikzelf heb dus een 6 en vind het toestel en de grootte helemaal geweldig, maar toch als ik de 5S van mijn vriendin in handen heb, blijf ik dat een 'beter' formaat vinden voor een toestel. Daarnaast ben ik ook een persoon die een kern van waarheid ziet in het hele bendgate formaat. Tuurlijk buigt dat ding niet zomaar, maar zo'n grote telefoon in een strakke broekzak wanneer bijvoorbeeld iemand (je vriendin) op je schoot ploft, ben benieuwd hoe een toestel van dat formaat het kan hebben.

Ik ben trouwens heel erg benieuwd of Apple komende tijd een 'high end' toestel (geen 5C dingen dus) gaat uitbrengen in het oude formaat (4"). Hoewel ik persoonlijk niet graag terug zou gaan naar het 4" formaat.

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Mijn nieuwe iPhone 6 bevalt opzich goed, maar ik had problemen met de wifi. Deze was bij mij thuis echt ongelofelijk traag. Met m'n iPhone 4S of andere apparaten op het netwerk had en heb ik geen problemen. Het probleem blijkt bij de iPhone 6 te liggen, deze kan niet overweg met WEP-beveiling van je router. Mocht je hetzelfde probleem ervaren, schakel dan je router over op WPA. Een beetje omslachtig, maar het werkt.

www.jessekraal.nl

• ppl
  • Niet online
Er is geen enkele reden te bedenken voor het gebruik van WEP of WPA. Als je wifi wilt hebben dan zorg je ervoor dat er ofwel geen beveiliging op zit (dat heb je effectief ook met WEP en WPA, zo onveilig zijn ze; die gebruiken levert dus alleen extra gedoe op, meer zal het niet opleveren) of dat je WPA2 gebruikt wanneer je wel beveiliging wilt (maakt niet uit of je AES of 802.1X gebruikt in dit geval). Dat zie je ook terug in mobile devices, routers en access points: support voor WEP en WPA is er niet meer of het is gewoon ruk.

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 02-11-2014 00:42 ]

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:24
Zit er nou een beschermfolietje op de camera, wanneer de iPhone nieuw uit de doos komt?

Vind de camera toch aardig kwetsbaar zo wanneer je het toestel op zn rug legt.

there's no tweak without the tweaker

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 23:46
WEP is idd een zwaar verouderde beveiliging en zo lek als een mandje.
Wpa2 is echt het minimale wat je zou moeten gebruiken tegenwoordig.

• Aardmens
virtualJac schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:56:
Zit er nou een beschermfolietje op de camera, wanneer de iPhone nieuw uit de doos komt?

Vind de camera toch aardig kwetsbaar zo wanneer je het toestel op zn rug legt.
Camera heeft saffierglas en zal dus niet snel bekrast worden.

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-10 02:07
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:22:
[...]

Nee, er is geen Simlock meer.
Let op: Je ontvangt de Vodafone-variant van het toestel. Ga naar de niet Vodafone-variant van het toestel

is dit iets anders dan.?
verschil is 42 euro op een toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door harryvos op 02-11-2014 12:44 ]

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:52
Hoe zit het eigenlijk met de backbutton in iOS? Die zit altijd helemaal in de bovenhoek. Is dat niet lastig te bereiken met je vinger, bij de 4.7 inch versie.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Is al een paar keer langsgekomen. Er is geen verschil.

• keest12
  • Laatst online: 06-12-2023
Wat mij opviel is dat veel tech reviewers het hadden over de speaker van de iPhone 6 Plus die een lekkere kick en punch zou hebben. Die van de iPhone 6 zou daarentegen wel harder kunnen, maar had niet dat de kwaliteit van de speaker van de 6 Plus. Het viel mij al op dat mijn iPhone 6 Plus niet echt een vooruitgang was qua speaker t.o.v. de 5s. Ik dacht dat dit weer lekker werd overdreven door de media. Nu had ik en een maatje de speakers van de 6 Plus en 6 vergeleken en wat bleek, zijn toestel had een speaker die kwalitatief van hoger kwaliteit is dan die van mijn 6 Plus en had zelfs meer punch dan die van mij.

Ik ben geen mierenneuker maar dit viel mij wel gelijk op. Wat is jullie mening met de speaker van de nieuwe iPhones?
Pagina: 1 ... 31 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.