Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
judith.1987 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:01:
Hebben jullie allemaal al een update naar 8.1 gedaan? Is dit aan te raden of zal ik nog even wachten? Hij loopt nu prima en las her en der toch wat probleempjes weer in 8.1.
8.1 heeft de batterijduur van m'n 6 plus met 10% verlengd, hij voelt ook koeler aan. En waar ik op 8.0.2 nog hier en daar lag had is dat nu helemaal weg.

[ Voor 49% gewijzigd door woutwout op 23-10-2014 13:54 ]

• iwtech
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-05-2021
Spammen is natuurlijk niet toegestaan.

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 23-10-2014 15:31 ]

• MarijnL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-10 08:43
*knip*

Ik heb mijn iPhone 6 nu vanaf begin oktober in gebruik en ik moet zeggen, die nieuwe update maakt alles net wat soepeler (of dit is alleen tussen mijn oren..).

Heb een goedkope ebay case besteld en een screenprotector die ergens deze week binnen moet komen! Al met al.. Super tevreden met mijn iPhone 6 SG!

Graag een TR aanmaken en niet reageren :)

[ Voor 49% gewijzigd door Hoedje op 23-10-2014 15:31 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Nu een paar dagen een iPhone 6 SG 64GB. Heerlijk formaat, heerlijk snel.

Helaas heb ik het probleem dat hij meerdere keren per dag vanzelf opnieuw opstart (soft reboot). Op MacRumors staat er al een heel topic over maar hier op Tweakers heb ik er nog niets over gelezen. Ik heb een oude kopie van mijn 4S erop gezet en een hoop (oude) apps gedownload. Als ik het MacRumors-topic doorlees zou het kunnen komen doordat er een app is die niet goed met de nieuwe resolutie om kan gaan. Ik ga hem vanavond maar opnieuw installeren als nieuwe telefoon en alleen de belangrijke apps erop zetten en kijken of dat het oplost. Ik heb het gevoel dat het softwarematig is want het is geen crash (geen BSOD ofzo), maar een snelle reboot (ca 15 sec, met een appeltje in beeld). Wel jammer want ik heb in mijn 6 jaar iPhones nog vrijwel nooit vastlopers gehad... :/

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:04
Streup schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:12:

Helaas heb ik het probleem dat hij meerdere keren per dag vanzelf opnieuw opstart (soft reboot). Op MacRumors staat er al een heel topic over maar hier op Tweakers heb ik er nog niets over gelezen. Ik heb een oude kopie van mijn 4S erop gezet en een hoop (oude) apps gedownload. Als ik het MacRumors-topic doorlees zou het kunnen komen doordat er een app is die niet goed met de nieuwe resolutie om kan gaan. Ik ga hem vanavond maar opnieuw installeren als nieuwe telefoon en alleen de belangrijke apps erop zetten en kijken of dat het oplost. Ik heb het gevoel dat het softwarematig is want het is geen crash (geen BSOD ofzo), maar een snelle reboot (ca 15 sec, met een appeltje in beeld). Wel jammer want ik heb in mijn 6 jaar iPhones nog vrijwel nooit vastlopers gehad... :/
Kijk even of je in de logboeken panic.plist kan vinden. Zo ja, dan gelijk retour gaan.

I don't have dreams, I have goals!!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Bontes schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:18:
[...]

Goed dat ik nog even snel in deze thread gedoken ben kwa ervaringen, stond op het punt de gok nu bijna 2 weken later te wagen en toch een iPhone 6 silver te bestellen.
Ik had namelijk exact hetzelfde, de eerste ontving ik met een scheurtje van 1cm IN het scherm, en 2 met een gele waas die heel duidelijk zichtbaar is bij witte achtergronden, en donkere schaduwachtige balken boven en onder. In de Store zelf zag je het haast niet maar dat komt door dat licht wat daar hangt. Het beeld is inderdaad ook duidelijk donkerder/warmer als je de 5s ernaast houdt, op de 5s is wit ook echt wit. Kon hem nog een keer ruilen maar zat al op de 13e dag en durfde het eigenlijk niet meer aan. Ik besloot op dat moment om even een paar weken te wachten, omdat ik dacht dat het aan de eerste ladingen zou liggen met dit euvel.
Ik hoop toch gewoon echt dat mijn volgende de goede is.. de eerste batches zijn toch al de deur uit nu.
De 14dagen retour start volgens mij gewoon telkens ik terug een nieuw toestel heb.. Lijkt mij maar logisch

Verwijderd

Ongelooflijk. Gewoon weer precies hetzelfde probleem met de volume knop met mijn nieuwe telefoon. Heb al een nieuwe 6 gekregen, en ook deze doet nu precies hetzelfde met de volume knop. (De volume knop loopt soms vast en ik kan dan het geluid niet lager of hoger zetten.)
Verschrikkelijk irritant en weet nou ook echt niet wat ik moet doen. Om nou terug te gaan naar de Hi winkel is ook weer wat, aangezien er nu krassen op zitten omdat hij is gevallen.

• Streup
Redondo1982 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:01:
[...]

Kijk even of je in de logboeken panic.plist kan vinden. Zo ja, dan gelijk retour gaan.
Staat er niet tussen. Ik ga hem eerst even opnieuw installeren...

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

Vandaag met Apple gebeld en er wordt een nieuwe opgestuurd met express levering. Ik kan nu eenmaal niet zonder iPhone, gezien ik deze ook voor mijn werk gebruik.(gebruik eigen toestel) Dit kost mij dus 29,- euro, maar ok..Ik krijg per 1 januari een iPhone van de zaak en dan verkoop ik waarschijnlijk mijn iPhone 6, dus Apple Care afsluiten toch maar niet gedaan…

Misschien domme vraag he..Bij het ingeven van mijn Imei nr op internet en ook in de case bij Apple, komt er een witte iPhone 6 naar voren als plaatje. Is dit fictief of? Waarom ik dit vraag, ik had hiervoor een witte en heb deze omgeruild voor een Space Grey…Krijg ik nu een witte of Space Grey opgestuurd? Excuus als dit dom overkomt.

Ondertussen knalt/plopt mijn scherm nog aardig….

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:04
pdavie2311 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:46:
Vandaag met Apple gebeld en er wordt een nieuwe opgestuurd met express levering. Ik kan nu eenmaal niet zonder iPhone, gezien ik deze ook voor mijn werk gebruik.(gebruik eigen toestel) Dit kost mij dus 29,- euro, maar ok..Ik krijg per 1 januari een iPhone van de zaak en dan verkoop ik waarschijnlijk mijn iPhone 6, dus Apple Care afsluiten toch maar niet gedaan…

Misschien domme vraag he..Bij het ingeven van mijn Imei nr op internet en ook in de case bij Apple, komt er een witte iPhone 6 naar voren als plaatje. Is dit fictief of? Waarom ik dit vraag, ik had hiervoor een witte en heb deze omgeruild voor een Space Grey…Krijg ik nu een witte of Space Grey opgestuurd? Excuus als dit dom overkomt.

Ondertussen knalt/plopt mijn scherm nog aardig….
Ik had hiervoor een zwarte 5s en die gaf op de Apple site ook een witte aan, dus geen paniek.

I don't have dreams, I have goals!!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 00:58
laurensdbb schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:36:
[...]

Ik hoop toch gewoon echt dat mijn volgende de goede is.. de eerste batches zijn toch al de deur uit nu.
De 14dagen retour start volgens mij gewoon telkens ik terug een nieuw toestel heb.. Lijkt mij maar logisch
Dat hoop ik van harte voor je ;) Ik wordt alleen maar angstiger als ik die forums lees, kijk maar eens op bv.iculture of applecommunications.. schrikbarend en ook zorgwekkend tegelijk. Mensen die net als jij en ik ook al 3 a 4 toestellen verder zijn met verschillende euvels oa die jij noemt (en ik ook had) accu's die niet werken naar behoren,niet werkende front camera, of met puntjes stof achter de lens, knopjes die er bijna los inhangen, homeknoppen die niet accuraat reageren. Toch wil ik er uiteindelijk nog steeds een! Plus of normale, beide even gehad maar twijvel enorm tussen die 2..kan maar niet kiezen...

Het komt uiteindelijk wel goed joh, Apple is een goed bedrijf ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Richie B op 24-10-2014 00:37 ]

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Dit is altijd zo moeilijk om een inschatting van te maken he. Je leest zo enorm veel problemen, maar op hoeveel telefoons is dat wel niet? Ik bedoel maar, je leest alleen over de klachten en niet over de mensen waar alles perfect werkt.

Ik heb in het verleden Android telefoons gehad, laatste paar waren een Nexus, daarover waren ook enorm veel problemen te lezen vaak (bouwkwaliteit etc), al was daarvan de oplage veel lager.

Apple handelt zo te lezen al die problemen heel netjes af trouwens.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:19

Nitai

Live the life you love.

Dat heeft elk toestel/merk inderdaad. Maar als je het positief bekijkt, dan weet je waar je op moet letten :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Benn1e
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09-2024
raishel70 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 05:04:
[...]

Ik heb de anker in het zwart met dank aan nitai.
Ik ben er superblij mee, top uitvinding! :)
Kan ik deze ergens bestellen zonder Credit Card? Ik had al gekeken op Ebay bij Anker maar die versturen niet naar Nederland.

[ Voor 0% gewijzigd door Benn1e op 24-10-2014 07:55 . Reden: Typo ]

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 17:54:
Ongelooflijk. Gewoon weer precies hetzelfde probleem met de volume knop met mijn nieuwe telefoon. Heb al een nieuwe 6 gekregen, en ook deze doet nu precies hetzelfde met de volume knop. (De volume knop loopt soms vast en ik kan dan het geluid niet lager of hoger zetten.)
Verschrikkelijk irritant en weet nou ook echt niet wat ik moet doen. Om nou terug te gaan naar de Hi winkel is ook weer wat, aangezien er nu krassen op zitten omdat hij is gevallen.
Heb je dit ook met muziek of alleen met filmpjes?
Als ik tijdens een Facebook filmpje bijvoorbeeld de knop om van stille modus naar normaal klik, dat knopje aan de linker zijkan, dan werken de volume knoppen helemaal nog niet. Als ik dan meteen het zelfde filmpje inlaad dan werken bij mij de knoppen soms ook niet goed. Even opnieuw inladen dan is het opgelost. Lijkt me software matig. Als ik gewoon het volume aan heb staan dan werken de knoppen altijd goed.

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 21:09
Iemand al zijn/haar iPhone 6 (Plus) gejailbreaked? Zo ja, wat zijn je ervaringen?

• virish01
Geprobeerd om de telefoon uit en aan de doen? Ik heb namelijk al 3x gehad dat het vierkantje waarin je ziet hoe hoog je volume is als je deze veranderd blijft staan in het scherm. Dit komt dus niet door het vast blijven zitten van mijn volumeknop. Na het opnieuw starten deed hij het gewoon weer normaal. Dit was overigens wel met 8.0.2. Met iOS 8.1 heb ik dit (nog) niet gehad.

• judith.1987
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Morgen ondergaat mijn iPhone de eerste echte camera test. Ik vlieg naar praag voor een groot dance feest in de o2 arena. Donker, veel lasers en een hele grote ruimte. Ben benieuwd hoe de fotos zullen zijn. Indien mogelijk zal ik na het weekend wat resultaten posten!

Verwijderd

0xrubennft schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 08:40:
[...]

Heb je dit ook met muziek of alleen met filmpjes?
Als ik tijdens een Facebook filmpje bijvoorbeeld de knop om van stille modus naar normaal klik, dat knopje aan de linker zijkan, dan werken de volume knoppen helemaal nog niet. Als ik dan meteen het zelfde filmpje inlaad dan werken bij mij de knoppen soms ook niet goed. Even opnieuw inladen dan is het opgelost. Lijkt me software matig. Als ik gewoon het volume aan heb staan dan werken de knoppen altijd goed.
Met alles... Zodra de volume knoppen raar doen, kan ik er niks meer mee en moet ik mijn telefoon uitzetten voor dat hij het weer normaal doet.

Verwijderd

virish01 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:12:
[...]

Geprobeerd om de telefoon uit en aan de doen? Ik heb namelijk al 3x gehad dat het vierkantje waarin je ziet hoe hoog je volume is als je deze veranderd blijft staan in het scherm. Dit komt dus niet door het vast blijven zitten van mijn volumeknop. Na het opnieuw starten deed hij het gewoon weer normaal. Dit was overigens wel met 8.0.2. Met iOS 8.1 heb ik dit (nog) niet gehad.
Ja, maar ik blijf op deze manier aan en uit doen. Het volume balkje blijft staan in het scherm PLUS ik kan de volume hoogte niet veranderen. Ben inmiddels half doof geworden dus :p

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ga proberen vanavond een Amerikaanse CC toe te voegen. Ben benieuwd waar ik dan Apple Pay al allemaal kan gebruiken.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• virish01
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:00:
[...]

Met alles... Zodra de volume knoppen raar doen, kan ik er niks meer mee en moet ik mijn telefoon uitzetten voor dat hij het weer normaal doet.
dus het ligt aan de software en niet aan je knoppen. Ik had dit ook met een eerder iOS. Als je ernaar googled kom je dit vaak tegen.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

iAbdel schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 12:40:
Hebben jullie ook problemen met batterijduur?
Nee, integendeel eigenlijk

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tbaJ738iRy43cKxfFmPoJVQ7/medium.png

[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 24-10-2014 17:28 ]

Elect a clown, expect a circus.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:03
Lezen boeken een beetje fijn op de 6 plus? Ik lees die nu op mijn ipad mini. Zou het niet vervelend vinden om over te stappen naar 1 apparaat waar alles op kan!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
giantgiantus schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:33:
Lezen boeken een beetje fijn op de 6 plus? Ik lees die nu op mijn ipad mini. Zou het niet vervelend vinden om over te stappen naar 1 apparaat waar alles op kan!
Zelfde overstap gedaan als jij beschrijft en ik ben er heel tevreden over. Tuurlijk heb je minder ruimte en heb je daardoor meer pagina's om doorheen te spitten, maar heb dit allerminst als vervelend ervaren.

• giantgiantus
keest12 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:40:
[...]

Zelfde overstap gedaan als jij beschrijft en ik ben er heel tevreden over. Tuurlijk heb je minder ruimte en heb je daardoor meer pagina's om doorheen te spitten, maar heb dit allerminst als vervelend ervaren.
Blijf me alleen zorgen maken over de Iphone 6+ in mn broekzak en fietsen. Een vriend maar eens zo gek krijgen dat ik zijn iphone 6+ even mag lenen.

Het helpt natuurlijk wel weer dat ik geen hoesjes of andere rare dingen ga gebruiken. Dus hij zal niet dikker worden!

• keest12
giantgiantus schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:44:
[...]

Blijf me alleen zorgen maken over de Iphone 6+ in mn broekzak en fietsen. Een vriend maar eens zo gek krijgen dat ik zijn iphone 6+ even mag lenen.

Het helpt natuurlijk wel weer dat ik geen hoesjes of andere rare dingen ga gebruiken. Dus hij zal niet dikker worden!
Ik gebruik hem zonder hoesje, vandaag in m'n broekzak mee gefietst, niks gemerkt! Ik draag geen skinny jeans maar wel redelijk modieuze broeken, wel moeten ze een beetje comfortabel zitten. In het formaat is het me alleen maar meegevallen en is ie zelfs waar nodig prima met een hand te gebruiken.

• keest12
Wat mij is opgevallen is dat de iPhone 6 en iPhone 6 Plus geen drastische snelheidsverbeteringen hebben gekregen. Zowel uit benchmarks als testen in de praktijk blijkt dat de 5s bijna even snel is, en ik zie daarom de concurrentie dit jaar toch wel uitlopen op Apple qua snelheid. Deze testen werden overigens wel uitgevoerd met apps die nog niet geoptimaliseerd waren voor de schermen van de iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Wat is jullie mening hierover? Denken jullie dat na optimalisatie van verschillende apps de telefoon aanzienlijk sneller zal worden, of is dit alles wat we krijgen qua snelheidswinst dit jaar?

Overigens klaag ik niet over de snelheid want over het algemeen vliegen de nieuwe iPhones door hun taken heen. Echter, sommige apps mogen echt nog wel wat beter hun best doen zoals YouTube. Het laden van filmpjes duur onnodig lang en de app is alles behalve stabiel.

[ Voor 18% gewijzigd door keest12 op 24-10-2014 17:53 ]

• giantgiantus
keest12 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:51:
Wat mij is opgevallen is dat de iPhone 6 en iPhone 6 Plus geen drastische snelheidsverbeteringen hebben gekregen. Zowel uit benchmarks als testen in de praktijk blijkt dat de 5s bijna even snel is, en ik zie daarom de concurrentie dit jaar toch wel uitlopen op Apple qua snelheid. Deze testen werden overigens wel uitgevoerd met apps die nog niet geoptimaliseerd waren voor de schermen van de iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Wat is jullie mening hierover? Denken jullie dat na optimalisatie van verschillende apps de telefoon aanzienlijk sneller zal worden, of is dit alles wat we krijgen qua snelheidswinst dit jaar?
Wat kan er dan nog sneller dan op de 5s? Games of waar moet ik aan denken?

• keest12
giantgiantus schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:53:
[...]

Wat kan er dan nog sneller dan op de 5s? Games of waar moet ik aan denken?
Het valt me op dat bijvoorbeeld de iPhone 6 in een een op een test tegen de Nexus 5 van een jaar oud op stock Android nek aan nek gaat, net als de iPhone 5s dat deed tegen de Nexus 5. Dit terwijl de iPhone vaak gewoon de 'speed champ' is en ieder jaar weer de snelheidsrace naar een nieuw niveau tilt. Ben benieuwd wat app optimalisatie en optimalisatie van het OS in de loop van het jaar ons gaat brengen!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11 20:00
Vraagje, is backlight bleeding iets waarvoor je garantie kunt claimen bij de Apple store?

Want ik heb een 6 plus, 128gb (los gekocht) en ik heb onderin best behoorlijk last van twee plekken backlight bleeding.Ik begin me er toch flink aan te irriteren eigenlijk en ik vind dat voor een tel van 999 eu zoiets eigenlijk niet kan.

Kan ik hiermee naar de Apple store gaan en garantie claimen of doen ze dat niet?

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-11 09:22
ik had het bij mijn 5, tot 2 keer toe zonder problemen (1tje zelfs na 1 jaar) omgeruild.

Bekijk mijn site: Remko.me

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:57

Rudios

Lost in space?

ElayZ schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:11:
Vraagje, is backlight bleeding iets waarvoor je garantie kunt claimen bij de Apple store?

Want ik heb een 6 plus, 128gb (los gekocht) en ik heb onderin best behoorlijk last van twee plekken backlight bleeding.Ik begin me er toch flink aan te irriteren eigenlijk en ik vind dat voor een tel van 999 eu zoiets eigenlijk niet kan.

Kan ik hiermee naar de Apple store gaan en garantie claimen of doen ze dat niet?
Ik weet niet of het ook voor iPhone geldt, maar mijn Macbook had hetzelfde en het scherm is gewoon vervangen onder garantie van Apple, lijkt me dat je gewoon een nieuwe krijgt, want backlight bleeding hoort gewoon niet, klaar.

Whole lot of stars ***

• Streup
Streup schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:12:

Vandaag een nieuwe telefoon gekregen in de Apple Store. Er was echt iets goed mis, ook na een aantal herinstallaties. Deze doet het vooralsnog prima. Meteen mijn blauwe leren hoes geruild voor een rode. Ook veel beter :)

Ik moet zeggen dat de service prima is bij de Apple Store. d:)b

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
Pfff... Nog een weekje en dan kan ik over van VF naar Hi, en eindelijk mijn iPhone bestellen. Vanaf het begin wilde ik een plus, gewoon omdat het kan en de betere camera. Tijdens het wachten op het kunnen bestellen werd vrij helder dat ik gewoon voor de 6 zou gaan omdat 4.7" de sweetspot is want het moet wel mobiel blijven en one-handed gebruik ik akelig veel. Maar na een review van Marques Brownlee ben ik weer opnieuw gaan twijfelen :|
http://t.co/MOE9k8kDEo

Gek word ik ervan! :+

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bontes schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 00:24:
Dat hoop ik van harte voor je ;) Ik wordt alleen maar angstiger als ik die forums lees, kijk maar eens op bv.iculture of applecommunications.. schrikbarend en ook zorgwekkend tegelijk.
Dat hoor ik inmiddels van zo'n beetje ieder stuk hardware/software dat er is. Nog nooit heb ik gehad dat ik me bij de mensen die de grote problemen hadden kon scharen. Ik heb hoogstens last gehad van wat bugs die vaak ook bekend waren en met een update weer werden opgelost. Als ik van het internet moet uitgaan moet ik helemaal niks kopen want het is allemaal gigantische troep dat nooit en te nimmer kan werken. Mijn eigen ervaringen die in de loop der jaren zijn opgebouwd aangevuld met mijn verstand zeggen echter het tegenovergestelde.

Met een gezonde blik naar de materie kijken en je zult zien dat veel problemen vaak helemaal niet zo ernstig zijn als men je wilt doen geloven. Sommigen zijn zelfs acceptabel en een aantal een gokje dat het wel in een update wordt opgelost.
virish01 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:08:
Iemand al zijn/haar iPhone 6 (Plus) gejailbreaked? Zo ja, wat zijn je ervaringen?
Wat zijn daar tegenwoordig nog de voordelen van voor iemand die verder geen tweaks aan het uiterlijk van het OS wil doen?
giantgiantus schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:44:
De kat op het spek binden, de goden verzoeken....en dan doel ik niet op bendgate :+
keest12 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 17:51:
Wat mij is opgevallen is dat de iPhone 6 en iPhone 6 Plus geen drastische snelheidsverbeteringen hebben gekregen.
Ehhh, die twee zijn sneller dan bijna alle voorgaande iPhones. De 5s is de enige uitzondering, daar is het verschil vrij klein (verschil is vooral terug te vinden in grafische performance). Snelheid is alleen niet de hoofdpoot van de nieuwe iPhones want dat is toch echt de grootte van het scherm. Apple Pay vind ik een goede tweede. De overige zaken zijn gewoon incrementele verbeteringen, meer gebruik van de techniek die er op dat moment is.

• smoken
  • Laatst online: 14:15
Weet iemand hoe Apple omgaat met dode/stuck pixels?
Ik heb er 1 rechtsboven, net onder de tijd. Valt alleen op bij lichte achtergronden, want dan blijft hij wit. Bij donkere achtergronden valt het, vreemd genoeg (?) niet op.

iPhone los gekocht bij typhone, ik heb AppleCare+
Woon niet in de buurt van een apple store....

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:57

Rudios

Lost in space?

Apple zal daar niet moeilijk over doen als ik iedereen z'n ervaringen erop nalees en ook mijn ervaring met de service van Apple is gewoon er goed en uiterst coulant. Apple bellen en deze handelen de zaak verder af.

[ Voor 8% gewijzigd door Rudios op 26-10-2014 09:40 ]

Whole lot of stars ***

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
UltraSub schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:50:
Pfff... Nog een weekje en dan kan ik over van VF naar Hi, en eindelijk mijn iPhone bestellen. Vanaf het begin wilde ik een plus, gewoon omdat het kan en de betere camera. Tijdens het wachten op het kunnen bestellen werd vrij helder dat ik gewoon voor de 6 zou gaan omdat 4.7" de sweetspot is want het moet wel mobiel blijven en one-handed gebruik ik akelig veel. Maar na een review van Marques Brownlee ben ik weer opnieuw gaan twijfelen :|

Pfff, moeilijke keuze inderdaad, het is ook een lap van een foon.
Ik kom van een 4s af, hoewel als ik de 6 oppak ik gelijk een vertrouwd gevoel krijg en logische keuze lijkt heb ik gewoon de 6+ genomen omdat het kan en omdat ik niet weer het zelfde wilde als me vorige foon.
Nu 3 dagen de 6+ (4weken geleden besteld maar er ging veel fout tijdens de bestelling) en ik heb voor mezelf ondanks dat het een grote* gok was de juiste keuze gemaakt.
Zoals je de review erbij haalt, had ik dat voor mezelf al geconstateerd.

Ondanks dit blijft het moeilijk hoe jij dit zal ervaren :)

• ppl
  • Niet online
Naar de winkel gaan en beide versies even een tijdje gebruiken wil nog wel eens helpen. Heb je in ieder geval al een idee hoe het vasthoudt en wat het verschil in schermoppervlak nou oplevert. Voor sommigen wil dat nog wel eens de twijfel weghalen. Met reviews kijken kom je er niet, daar is het net te persoonlijk voor.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

smoken schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 09:36:
Ik heb er 1 rechtsboven, net onder de tijd. Valt alleen op bij lichte achtergronden, want dan blijft hij wit. Bij donkere achtergronden valt het, vreemd genoeg (?) niet op.

Gewoon bellen dan. Ik heb op mijn rMBP na meer dan een jaar nog een nieuw scherm gekregen omdat ik opeens een dode pixel had. En ik heb geen Apple Care etc.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:19

Nitai

Live the life you love.

smoken schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 09:36:

Heb ik ook eens gehad. Ruilen ze gewoon direct om, zelfs zonder Apple Care.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Msi92
  • Laatst online: 22-09 07:03
http://nl.hardware.info/n...-mogelijk-gespot-in-china

Als dit zo is en het ook nog eens klopt dan ben ik best wel pissed/voel ik me genaaid :(

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem ook voor de 2e keer (dit is mn 2e iPhone 6).

Het gebeurt als ik mijn telefoon in mijn broekzak harder of zachter zet (via de hardwareknopjes op de telefoon zelf), het gebeurt niet altijd, en het werkt 2 kanten op (zowel vast blijven hangen in zachter als vast blijven hangen in harder).

Ik ga morgen weer Apple bellen en om mijn geld terug vragen. Ik heb tot nu toe alleen nog maar slechte ervaring met de online shop (vorig jaar tot 2x toe een iMac terug kunnen sturen omdat deze een slecht scherm had). Ik ga mijn derde (en laatste poging) wagen in de store. Als ik ook daar een slecht toestel krijg dan mogen ze hun troep houden.

Deze issue trouwens: YouTube: iPhone 6 Volume Bug

Op de apple fora zijn er genoeg mensen die hetzelfde probleem hebben. Niemand lijkt een concrete oplossing of oorzaak te hebben, het enige devies is terugsturen naar Apple.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2014 19:46 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:11

RnB

Daar heb ik ook last van gehad, maar een reboot heeft dat verholpen.
Op mijn 5S ook meermalen last van gehad, maar weer weg na een reboot.

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:29
Oke, ik heb nu een week de normale iPhone 6 en op zich ben ik er heel tevreden mee. Echter heb ik, net zoals meerdere mensen op i-net en enkele toestellen in de Apple store, een gele band bovenin met schaduwvlekken. Tevens is het scherm iets donkerder/geler aan de linkerkant. Ik ben erg kritisch en ik zie dit meteen. Het stoort me ook, maar ik had me voorgenomen om (voortaan) minder kritisch te zijn. Mijn vrouw stoorde zich er bv helemaal niet aan en dat maakt het leven wat makkelijker :).

Anyway, vandaag mijn nieuwe iPad Air 2 binnen gekregen en dat scherm is eens stuk uniformer - ps, wat is dat ding snel! :) -. Daardoor ga ik twijfelen of ik de 6 moet houden.

Nu heb ik meerdere Apple producten gehad, maar nog nooit iets via Apple iets laten repareren/vervangen. Mijn iPhone 6 heb ik online via Apple besteld. Enkele vragen:
  • Wat is nu de procedure als ik bv het toestel wil omruilen voor een nieuwe 6? De Apple Store is een uur rijden, dus kan het ook op een andere manier?
  • Als ik het toestel over bv een paar maanden opgeef voor garantie, wat is dan de procedure? Vervangend toestel? Repareren terwijl je wacht? Opsturen?
  • de 6 heeft nogal wat issues. Camera's die niet werken, scherm uniformiteit, volumeknop problemen, defecte pixels in het scherm, stof onder het scherm, enz. De kans is groot dat er weer een 'defect' toestel opgestuurd zou worden. Hoe vaak kan je je toestel eigenlijk omruilen?
  • Wat raden jullie mij aan om nu te doen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

• ppl
  • Niet online
Garantie verloopt via de verkopende partij, in jouw geval dus Apple zelf. Hoe het procedureel allemaal gaat is prima op te vragen bij Apple zelf door ze even te bellen. Waarschijnlijk is even langsrijden handiger (wel eerst afspraak maken, ben je tenminste meteen aan de beurt). Officieel moet je van de Nederlandse wetgeving en de EU-richtlijn direct aanspraak maken op de garantie wanneer je het defect constateert. Doe je dat niet dan is men ook niet meer verplicht om je garantie te leveren. Het komt niet supernauw aan op dat soort dingen maar maanden wachten is toch wel een probleem. Denk aan slijtage maar ook aan wat er gebeurd als je 'm dan laat vallen ("ja sorry meneer maar hij was al stuk, u heeft hem laten vallen").

Overigens zie ik qua issues geen ander beeld dan bij voorgaande iPhones sinds de 4 toen het allemaal zo bekend werd en de massa er eentje kocht. Dat is later ook allemaal maar een storm in een glas water gebleken. Zie je ook terug aan klanttevredenheidcijfers en de verkoopcijfers van de nieuwe modellen.

Wat heb je het liefste zelf? Als ik het zo lees zoek je een bepaalde zekerheid en wil je de iPhone eerst kunnen testen zodat je kunt besluiten om 'm mee te nemen of niet. Dan lijkt me een tripje naar de winkel sowieso al onoverkomelijk.

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Msi92 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:32:

Als dit zo is en het ook nog eens klopt dan ben ik best wel pissed/voel ik me genaaid :(
Waarom? de 64gb hier in NL is op dit moment even duur als de 32 vorig jaar was...

• judith.1987
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Weet iemand hoe ik hier foto's kan posten? Heb enkele prachtplaatje geschoten tijdens een feest van een fantastische lasershow. Verbazend goede foto's geworden! Ook de filmpjes zijn fantastisch met een heerlijk helder geluid. Ben echt zeer tevreden met de camera van de iPhone 6

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:50:

Ik heb ook lang getwijfeld, maar toch voor de 6+ gekozen.

Die grootte, daar wen je zeer snel aan!!!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:22

swv

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:07:
[...]

Ik heb ook lang getwijfeld, maar toch voor de 6+ gekozen.

Die grootte, daar wen je zeer snel aan!!!
Helemaal mee eens! Met twee handen bedienen is trouwens ook niet eens zo erg, want ik heb mn iPhones altijd al in een sleeve gehad en om hem daar uit te halen heb ik twee handen nodig. Nou als je dan toch twee handen daarvoor vrij hebt gemaakt kon ik net zo goed de 6+ gaan gebruiken ;)

Wat voor tegenargumenten blijven er dan nog over? Ik ben op een of andere manier toch wel bang dat ie eventueel kan buigen in mijn broekzak. Ook al weet ik dondersgoed dat dat zeldzaam is, toch blijf ik er voorzichtig mee. Hij is zo dun! Vandaag krijg ik mijn Sena Heritage Ultraslim sleeve binnen dus dan ben ik er wat geruster op :+

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-11 10:10

pclinde

TechGaming.nl

sww89 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:41:
[...]

Helemaal mee eens! Met twee handen bedienen is trouwens ook niet eens zo erg, want ik heb mn iPhones altijd al in een sleeve gehad en om hem daar uit te halen heb ik twee handen nodig. Nou als je dan toch twee handen daarvoor vrij hebt gemaakt kon ik net zo goed de 6+ gaan gebruiken ;)

Wat voor tegenargumenten blijven er dan nog over? Ik ben op een of andere manier toch wel bang dat ie eventueel kan buigen in mijn broekzak. Ook al weet ik dondersgoed dat dat zeldzaam is, toch blijf ik er voorzichtig mee. Hij is zo dun! Vandaag krijg ik mijn Sena Heritage Ultraslim sleeve binnen dus dan ben ik er wat geruster op :+
Ja, dat buigen daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Maar de camera, resolutie en het grotere landschapsmodus typen, daar doe ik het voor. Ik heb nu al zin in december. Afgelopen weekend hadden twee maatjes een iPhone 6 bij, en ik vond de telefoon eigenlijk wel ontzettend mooi.

Ze lachen me uit dat ik een 6+ wil, maar landschapsmodus typen en nog ruimte op je scherm 'het lijkt me een waar genot'. Vroeger altijd telefoons gehad met fysieke toetsenborden de Sony Xperia X1 en HTC Desire Z, die tijden mis ik wel, maar mijn gevoel zegt dat die compensatie eraan komt met de iPhone 6+. :D

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 08:28

gday

TENACIOUS D TIME!!!

pclinde schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:08:
[...]

Ze lachen me uit dat ik een 6+ wil, maar landschapsmodus typen en nog ruimte op je scherm 'het lijkt me een waar genot'. Vroeger altijd telefoons gehad met fysieke toetsenborden de Sony Xperia X1 en HTC Desire Z, die tijden mis ik wel, maar mijn gevoel zegt dat die compensatie eraan komt met de iPhone 6+. :D
Mensen die een ander uitlachen om wat voor telefoon hij neemt, zou ik persoonlijk gewoon zelf uitlachen.

ingen vill veta var du köpt din tröja

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Pffff, de iPhone 6 is toch een beetje buggy moet ik zeggen, maar geen idee waar het aan ligt...
Ligt het aan de sensor, aan whatsapp, aan ios 8?

Meerdere keren per dag moet hij herstart worden omdat hij in landscape blijft hangen. Dit merkt mijn vrouw voornamelijk in whatsapp, omdat ze dat constant doet ;)

Maar als je dan uit whatsapp gaat naar het homescreen, dan is het weg. Start je whatsapp opnieuw dan geeft hij een halve seconde portrait mode en daarna direct weer landscape mode, terwijl je de telefoon gewoon recht houdt...

Herkent iemand dit probleem?

Youtube: DashcamNL

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:35
dfrenner schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:56:
Pffff, de iPhone 6 is toch een beetje buggy moet ik zeggen, maar geen idee waar het aan ligt...
Ligt het aan de sensor, aan whatsapp, aan ios 8?

Meerdere keren per dag moet hij herstart worden omdat hij in landscape blijft hangen. Dit merkt mijn vrouw voornamelijk in whatsapp, omdat ze dat constant doet ;)

Maar als je dan uit whatsapp gaat naar het homescreen, dan is het weg. Start je whatsapp opnieuw dan geeft hij een halve seconde portrait mode en daarna direct weer landscape mode, terwijl je de telefoon gewoon recht houdt...

Herkent iemand dit probleem?
Wellicht omdat WA nog niet geüpdatet is?

• Venuz
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik zet dit toch even bij iPhone 6 en niet het iOS8 topic, omdat dit niet onder elk toestel (iemand die de Plus heeft, heeft dit niet) met iOs8.x schijnt te gebeuren, dus misschien puur de iPhone 6 (of just me):

Hebben jullie, met de iPhone 6 (niet de plus), ook dat de zwarte tekst van de statusbar getoond wordt bij het fullscreen tonen van foto's in je berichten?
Het gaat hier dan om afbeeldingen die echt fullscreen zijn, want bij foto's met zwarte balken is de zwarte statusbalk tekst sowieso niet erop te zien. Daarom heb ik het even met screenshots gedaan, omdat die fullscreen zijn.

Onder afbeeldingen zelf laat hij het wel correct zien, het is alleen bij berichten.

Zie hier het verschil:

Fullscreen in afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1YpDpPMl.jpg

Fullscreen in berichten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/amyWiGYl.jpg

Nog een extra shot:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ojclGstl.png

Ben benieuwd!

Edit: met Apple Support gechat ook over een ander dingetje en guess what: ze konden het reproduceren.
Maar niemand is het ooit opgevallen, omdat foto's meestal een balkje hebben :O

[ Voor 11% gewijzigd door Venuz op 28-10-2014 12:02 ]

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Pino112 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:02:
Wellicht omdat WA nog niet geüpdatet is?
Dan zouden toch meer mensen dit probleem moeten hebben!?

Daarbij lijkt de DS Photo app, ook niet op de achtergrond te runnen...
Alles foto's worden pas geupload bij het openen van de app...

Dit werkte voorheen wel altijd goed bij mijn weten...

Youtube: DashcamNL

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Omdat de 64 gig versie >4 weken levertijd heeft zit ik toch aan de 16 gig versie te denken. Ik ruim mijn telefoon regelmatig 'op' (fotos overzetten naar pc bijvoorbeeld). Is 16 genoeg ??

Yo.

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 09:52
VonFoX schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:44:
Omdat de 64 gig versie >4 weken levertijd heeft zit ik toch aan de 16 gig versie te denken. Ik ruim mijn telefoon regelmatig 'op' (fotos overzetten naar pc bijvoorbeeld). Is 16 genoeg ??
Als je geen of weinig games speelt dan wel, heb gewoon mijn apps erop die ik altijd gebruik en Genius Maps en heb nog bijna 9 gig over dus voor mij voldoende. _/-\o_

Samsung Flip 7

• Scrtz
  • Laatst online: 12-11 12:48
Eigenlijk zouden alle vragen omtrent is 16gb genoeg en is 128gb ssd genoeg bij de macbooks verboden moeten worden..

Nogmaals het is persoonlijk, niemand kan deze vraag voor jou beantwoorden, behalve jijzelf.

• Streup
VonFoX schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:44:
Zoals hierboven wordt gezegd ben jij de enige die hier antwoord op kan geven, maar omdat het OS zelf ook al enige GBs in beslag neemt en nieuwe apps steeds meer ruimte in beslag nemen zou ik zeker voor minimaal 64GB gaan. Mijn iPad Air 16GB had bv voor de update naar iOS 8 ca 5GB vrije ruimte nodig, en ik moest daarvoor verschillende apps verwijderen en veel muziek en foto's eraf halen. Dit vind ik persoonlijk zeer irritant. Ik neem aan dat je je nieuwe telefoon een aantal jaar wil gaan gebruiken, en dan ontkom je er niet aan dat je bij een 16GB model regelmatig tegen de limiet aan gaat lopen bij updates en het maken van foto's/video's.

• dave1972
Streup schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:20:
[...]

Zoals hierboven wordt gezegd ben jij de enige die hier antwoord op kan geven, maar omdat het OS zelf ook al enige GBs in beslag neemt en nieuwe apps steeds meer ruimte in beslag nemen zou ik zeker voor minimaal 64GB gaan. Mijn iPad Air 16GB had bv voor de update naar iOS 8 ca 5GB vrije ruimte nodig, en ik moest daarvoor verschillende apps verwijderen en veel muziek en foto's eraf halen. Dit vind ik persoonlijk zeer irritant. Ik neem aan dat je je nieuwe telefoon een aantal jaar wil gaan gebruiken, en dan ontkom je er niet aan dat je bij een 16GB model regelmatig tegen de limiet aan gaat lopen bij updates en het maken van foto's/video's.
Dat je zoveel vrije ruimte nodig hebt is omdat je een OTA update doet, doe je dit gewoon via Itunes, dan is er niks aan de hand, grote voordeel is dat je dan weer een gestreken RAMdisk hebt _/-\o_

Samsung Flip 7

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

OK, sorry voor de vervuiling. Toch maar 64 gig versie besteld, maar dan de zilveren omdat die als het goed is volgende week binnen zou moeten komen bij Vodafone (spave gray staat op 46+, silver op 45).

Yo.

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
grote voordeel is dat je dan weer een gestreken RAMdisk hebt
Verklaar u nader :|

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

• dave1972
Met een iTunes update wordt er een volledig nieuw disk image (ramdisk) geïnstalleerd. Een OTA update is een Delta-update met enkel de wijzigingen tov. de vorige firmware versie.

Samsung Flip 7

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 22:31
Ja daar heb ik ook last van!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Heb nu ook al een paar weken de 6+ en ik kom van de 5. Moet zeggen dat ik al helemaal aan de grootte gewend ben, ik had de 5 altijd in een bookbook zitten waardoor ik die ook eigenlijk bijna altijd met 2 handen gebruikte.
En met 1 hand is die ook nog redelijk te bedienen, niet zo makkelijk uiteraard als de 5, maar met mijn grote klauwen is het best te doen :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

dave1972 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:29:
[...]

Dat je zoveel vrije ruimte nodig hebt is omdat je een OTA update doet, doe je dit gewoon via Itunes, dan is er niks aan de hand, grote voordeel is dat je dan weer een gestreken RAMdisk hebt _/-\o_
Het irritante aan updaten via iTunes is dat ie altijd je iPhone/iPad wil gaan syncen. En dat syncen vind ik echt een totale ramp, want ik krijg dan allemaal apps op mijn devices die ik al maanden terug heb verwijderd.

De enige oplossing die ik daarvoor zie is handmatig die apps uit mijn library te gaan verwijderen, maar daar bedankt ik echt voor hoor ...

Stom genoeg is in het sync-proces je iTunes library nog altijd leidend, terwijl iedereen juist op zijn iDevice bijhoudt welke apps hij wel/niet wil hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door gday op 28-10-2014 16:22 ]

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-11 20:00
Msi92 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 19:32:

http://bgr.com/2014/10/28/32gb-iphone-6-and-iphone-6-plus/

Is gewoon de 64gb :)

• UltraSub
gday schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:09:
[...]

Het irritante aan updaten via iTunes is dat ie altijd je iPhone/iPad wil gaan syncen. En dat syncen vind ik echt een totale ramp, want ik krijg dan allemaal apps op mijn devices die ik al maanden terug heb verwijderd.

De enige oplossing die ik daarvoor zie is handmatig die apps uit mijn library te gaan verwijderen, maar daar bedankt ik echt voor hoor ...

Stom genoeg is in het sync-proces je iTunes library nog altijd leidend, terwijl iedereen juist op zijn iDevice bijhoudt welke apps hij wel/niet wil hebben.
1. Je kunt een vinkje uitzetten zodat apps niet automatisch syncen
2. Je kunt een vinkje zetten zodat iDevices niet automatisch syncen bij aansluiten
Zo moeilijk is het niet ;)

/edit
Optie 3; je drukt op het kruisje zodra er staat syncing :P

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 28-10-2014 19:52 ]

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-11 17:33

pdavie2311

Live life to the fullest..

De iPhone 6 gaat weer in de verkoop! Net een nieuwe baan aangenomen waar ik een iPhone 5s van de zaak krijg..Tja, zou gek zijn als ik deze niet ga gebruiken..Koop een iPad air 2 of een Macbook air weer denk ik..Huidige iPad 3 gaat dan naar mijn dochters….

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

UltraSub schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:51:
[...]

1. Je kunt een vinkje uitzetten zodat apps niet automatisch syncen
2. Je kunt een vinkje zetten zodat iDevices niet automatisch syncen bij aansluiten
Zo moeilijk is het niet ;)

/edit
Optie 3; je drukt op het kruisje zodra er staat syncing :P
1. Ik kan echt nergens een vinkje vinden waarmee je dat uit kunt zetten.

2. Als je een update wilt doen vereist iTunes dat je eerst een sync afrondt volgens mij. Het gaat dus niet om syncen bij aansluiten. Dat staat al eeuwen uit.

3. Op het kruisje klikken tijdens een update heeft volgens mij ook geen zin, omdat ie dan de update ook weigert te voltooien, toch? Dat was een van de eerste dingen die ik probeerde natuurlijk.

De oplossing die ik vandaag tegen ben gekomen is om alle apps uit je iTunes library te verwijderen en daarna purchases van je iPhone over te zetten naar iTunes. Duurt even, maar dan heb je alleen maar de apps in je library die je ook daadwerkelijk op je iPhone hebt.

Dat iTunes blijft echt een bak ellende.

[ Voor 5% gewijzigd door gday op 29-10-2014 00:32 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:47
gday schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:09:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12530167/sync.png

...less is more

• Colors
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-10 09:58
Eindelijk iPhone 6 ook binnen.
Hebben meer mensen last van een licht gele waas over het scherm?

Ik ging mijn IPhone 6 vergelijken met de 6 plus en 6 plus is wit echt wit. bij de normale 6 is het net wat richting geel. Verder zijn de kleuren wel erg mooi alleen wit lijkt meer richting geel. terwijl ik zwart weer beter vind bij de normale 6.
Trouwens het viel mij op toen ik de 6 plus erbij pakte en de kleuren ging vergelijken.

Meer mensen die dit ervaren dat wit iets richting geel is?

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vreemd? Ik dacht dat het aan WhatsApp lag, maar ook bij iMessage doet het zich voor:

Mijn vriendin stuurt een filmpje vd kids via WhatsApp, maar WhatsApp loopt eerst vast en daarna kan ik het fimpje niet in WhatsApp afspelen?
Dus ik laat het haar nog een keer sturen naar iMessage. Maar ook daar kan ik het filmpje niet afspelen.
Uiteraard ontvang ik via iMessage dit bericht ook op mijn iPad en daar kan ik het wel afspelen. Ook op mijn Macbook wordt het filmpje gewoon afgespeeld.

Ik heb hier een iPhone 6 64Gb. Alle iDevices hebben iOS 8.1. Mijn vriendin heeft een iPhone 5S.

A) meer mensen die dit probleem herkennen?
B) Iemand een idee waar het aan ligt of hoe ik dit oplos?

• iphonejunky
  • Laatst online: 10-01-2024
Eindelijk gewend aan de iphone 6 Plus fantastisch apparaat.

Heb hem nu een maand batterij duur was perfect alleen nu sinds 1,5 week dramatisch
De procenten vliegen weer eraf alsof ik weer een Iphone 5s heb.
Bij batterij verbruik word aangegevens 30% safari op top dit lijkt mij vrij veel de telefoon word ook ontzettend heet hiervoor nooit problemen gehad.

Zijn er meerdere mensen met soortgelijke problemen?

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:24
gday schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 00:31:
[...]

1. Ik kan echt nergens een vinkje vinden waarmee je dat uit kunt zetten.

2. Als je een update wilt doen vereist iTunes dat je eerst een sync afrondt volgens mij. Het gaat dus niet om syncen bij aansluiten. Dat staat al eeuwen uit.

3. Op het kruisje klikken tijdens een update heeft volgens mij ook geen zin, omdat ie dan de update ook weigert te voltooien, toch? Dat was een van de eerste dingen die ik probeerde natuurlijk.

De oplossing die ik vandaag tegen ben gekomen is om alle apps uit je iTunes library te verwijderen en daarna purchases van je iPhone over te zetten naar iTunes. Duurt even, maar dan heb je alleen maar de apps in je library die je ook daadwerkelijk op je iPhone hebt.

Dat iTunes blijft echt een bak ellende.
Natuurlijk gaat ie eerst syncen als je een update wilt doen, want hij maakt daarmee een backup van bepaalde bestanden. Rechtermuisknop op je iPhone en aankopen overzetten is ook handig om even te doen vooraleer je een update draait.

Het is echt niet zo lastig. :)

• UltraSub
Nee, maar hij bedoelt dat bij die sync automatisch apps worden geinstalleerd die wel al een keer gesynced zijn naar de iTunes library, maar hij al heeft verwijderd van zijn telefoon. Sync apps in iTunes staat dus aan, en het resultaat is dat iTunes (terecht) denkt, hee, die apps staan er niet meer op, ik moet syncen is me verteld, dus installeer ik ze weer.
Vinkje uit bij app sync en klaar.

/edit
Net getest, en wat funk-e beschrijft doet precies wat je verwacht, auto-sync is meteen disabled.
En hier app sync uitschakelen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ArFOcKi.png

[ Voor 33% gewijzigd door UltraSub op 29-10-2014 12:15 ]

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Msi92 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:25:
Halleluja heb een nieuwe iPhone gekregen van de MediaMarkt :$ (je kan net iets meer demanden als je daar werkt) gehehe vooral als je bij Telecom werkt
Phone House dus.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• SidewalkSuper
UltraSub schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:03:
Nee, maar hij bedoelt dat bij die sync automatisch apps worden geinstalleerd die wel al een keer gesynced zijn naar de iTunes library, maar hij al heeft verwijderd van zijn telefoon. Sync apps in iTunes staat dus aan, en het resultaat is dat iTunes (terecht) denkt, hee, die apps staan er niet meer op, ik moet syncen is me verteld, dus installeer ik ze weer.

/edit
Net getest, en wat funk-e beschrijft doet precies wat je verwacht, auto-sync is meteen disabled.

[...]

[afbeelding]
Ah, dat bedoelt ie. Naja ook simpel natuurlijk :p

• THE_BASE
  • Niet online
Nog steeds in twijfel betreffende een iPhone 6 of iPhone 6 Plus. Ik heb de luxe ze beiden te kunnen proberen voor een paar dagen.

Ik gebruik het toestel voor de normale functies als bellen, sms'en, appen, wat sociale media, e-mail en wat andere standaard zaken.

Wat ik prettig vind aan de Plus is toch de grootte van het display, maar het toestel zelf is aan de grote kant in mijn broekzak. Helemaal van de zomer met een korte broek. Ook programma's terug kijken en de standbytijden zijn een verademing. En een stom kleinigheidje: de ruimte tussen apps geven rust in het OS. Nadeel is dat een erg groot gedeelte van mijn favoriete apps nog altijd niet is geupdatet en dus wordt uitgerekt.

Een iPhone 6 is leuk, maar na een 5S is dat slechts een iets groter en beter Retina-display. Met de iPhone 6 Plus heb ik zelf het gevoel echt iets nieuws in handen te hebben. Ook een voordeel. Alleen de handzaamheid gaat wellicht op den duur opbreken, vandaar dat ik op zoek was naar ervaringen van gebruikers na een of twee weken.

Kortom: lastige keuze: ik ga richting de Plus, maar vertrouwt en veilig is een 6.

[ Voor 5% gewijzigd door THE_BASE op 29-10-2014 12:52 ]

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:50:
Nog steeds in twijfel betreffende een iPhone 6 of iPhone 6 Plus. Ik heb de luxe ze beiden te kunnen proberen voor een paar dagen.

Ik gebruik het toestel voor de normale functies als bellen, sms'en, appen, wat sociale media, e-mail en wat andere standaard zaken.

Wat ik prettig vind aan de Plus is toch de grootte van het display, maar het toestel zelf is aan de grote kant in mijn broekzak. Helemaal van de zomer met een korte broek. Ook programma's terug kijken en de standbytijden zijn een verademing. En een stom kleinigheidje: de ruimte tussen apps geven rust in het OS. Nadeel is dat een erg groot gedeelte van mijn favoriete apps nog altijd niet is geupdatet en dus wordt uitgerekt.

Een iPhone 6 is leuk, maar na een 5S is dat slechts een iets groter en beter Retina-display. Met de iPhone 6 Plus heb ik zelf het gevoel echt iets nieuws in handen te hebben. Ook een voordeel. Alleen de handzaamheid gaat wellicht op den duur opbreken, vandaar dat ik op zoek was naar ervaringen van gebruikers na een of twee weken.

Kortom: lastige keuze: ik ga richting de Plus, maar vertrouwt en veilig is een 6.
Het is voor mij natuurlijk makkelijk praten (want ik heb zelf voor de Plus gekozen), maar het bevalt me tot nu toe uitstekend. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik van een HTC One (4,7 inch) kom, dus een groter scherm al gewend was (en ik eigenlijk al weer wat groters wilde). Batterijduur, scherm vind ik belangrijker dan het kunnen bedienen met een hand (bovendien lukt me dat in de trein ook nog aardig). Scherm is erg mooi, ik doe minimaal 2 dagen op een batterijlading (werkdagen; in het weekend, waarin ik hem minder gebruik, haal ik drie dagen ook makkelijk).

Ik snap dat dit voor iedereen anders is, maar ik ben erg blij met mijn keuze en heb nog geen moment ook maar een beetje spijt gehad.

Edit: ik erger me overigens behoorlijk aan de apps die nog niet geüpdate zijn voor de 6 en 6 Plus, maar dat komt vanzelf wel een keer

[ Voor 3% gewijzigd door DwightKSchrute op 29-10-2014 13:03 ]

• THE_BASE
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:57:
[...]

Het is voor mij natuurlijk makkelijk praten (want ik heb zelf voor de Plus gekozen), maar het bevalt me tot nu toe uitstekend. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik van een HTC One (4,7 inch) kom, dus een groter scherm al gewend was (en ik eigenlijk al weer wat groters wilde). Batterijduur, scherm vind ik belangrijker dan het kunnen bedienen met een hand (bovendien lukt me dat in de trein ook nog aardig). Scherm is erg mooi, ik doe minimaal 2 dagen op een batterijlading (werkdagen; in het weekend, waarin ik hem minder gebruik, haal ik drie dagen ook makkelijk).

Ik snap dat dit voor iedereen anders is, maar ik ben erg blij met mijn keuze en heb nog geen moment ook maar een beetje spijt gehad.

Edit: ik erger me overigens behoorlijk aan de apps die nog niet geüpdate zijn voor de 6 en 6 Plus, maar dat komt vanzelf wel een keer
En hoe zit je dan met even snel in je broekzak doen en er weer uit? Of bellen? Want het is natuurlijk best een fors ding in je broek of aan je oor. Ik denk dat ik binnen een maand niet anders meer wil en dat is nu het gevoel.

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
THE_BASE schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:15:
[...]

En hoe zit je dan met even snel in je broekzak doen en er weer uit? Of bellen? Want het is natuurlijk best een fors ding in je broek of aan je oor. Ik denk dat ik binnen een maand niet anders meer wil en dat is nu het gevoel.
Ik geloof dat ik het al wel een keer eerder hier heb gepost, maar staand en lopend past hij gewoon in mijn broekzakken. Zittend durf ik dat in wat strakkere jeans (geen skinny) niet echt aan (ergens toch bang voor bendgate). In mijn chino's kan ik er ook prima mee zitten. Maar op het moment dat ik zit (trein, werk, thuis) kan ik hem ook prima ergens anders kwijt, dus hoeft hij ook niet in mijn broekzak.

Bellen gaat prima, misschien dat het er vreemd uit ziet, maar dat interesseert me eerlijk gezegd maar weinig. Ik heb hem nu 2,5 week en ik vind mijn oude HTC One maar een kleine telefoon (laat staan de 5s van mijn vrouw). Dus inderdaad: ik wil al niet anders meer.

• THE_BASE
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:27:
[...]

Ik geloof dat ik het al wel een keer eerder hier heb gepost, maar staand en lopend past hij gewoon in mijn broekzakken. Zittend durf ik dat in wat strakkere jeans (geen skinny) niet echt aan (ergens toch bang voor bendgate). In mijn chino's kan ik er ook prima mee zitten. Maar op het moment dat ik zit (trein, werk, thuis) kan ik hem ook prima ergens anders kwijt, dus hoeft hij ook niet in mijn broekzak.

Bellen gaat prima, misschien dat het er vreemd uit ziet, maar dat interesseert me eerlijk gezegd maar weinig. Ik heb hem nu 2,5 week en ik vind mijn oude HTC One maar een kleine telefoon (laat staan de 5s van mijn vrouw). Dus inderdaad: ik wil al niet anders meer.
Ben zeer benieuwd. Misschien maar gewoon doen dan toch. Vind iPhone 6 nu eenmaal een magere upgrade. Daarnaast wel jammer dat apps als Nu.nl ook geen haast hebben met updaten.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

UltraSub schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:03:

/edit

[...]

[afbeelding]
Oh man, zit die instelling dáár?!

Dat is dus precies wat mis is met iTunes. De interface klopt gewoon niet. Het aan-/uitzetten van syncen van muziek, films, boeken, tv-shows, podcasts, iTunes U en ringtones doe je op een andere plek dan het syncen van apps.

iTunes stamt nog uit de tijd dat je library op je computer was waar je alle mutaties op deed, die je dan vervolgens naar je iPod moest syncen. Dat werkt toch niet meer anno 2014 zeg ...

Ik heb het in ieder geval uitgevinkt. Ik ben benieuwd hoe het met de volgende iOS-update zal gaan. ;) Bedankt tot zo ver.

[ Voor 42% gewijzigd door gday op 29-10-2014 15:31 ]

Verwijderd

Wat vinden jullie de beste app om te zien/vinden wat er in de omgeving voor gelegenheden zijn/evenementen/hotels/eet-uitgaan gelegenheden maar ook banken enz.
Google maps gewoon?
Er zijn er zoveel tegenwoordig..(op elk gebied .. ) ;)

• SidewalkSuper
rofl, dat duurde niet lang
Email addresses stolen from CurrentC in security breach
CurrentC is already under fire for working with its retail partners to shut out Apple Pay, and it's now facing another mess: some email addresses of people using the app or who have signed up to learn more from the app have been taken from its systems. CurrentC is notifying potentially affected people over email, informing them that "unauthorized third parties obtained the email addresses of some of you" over the past 36 hours. It hasn't said exactly how many emails are affected, but it says that "no other information" was taken.

CurrentC's developer, MCX, did not immediately respond to a request for comment. It's not clear exactly what happened, but MCX tells Business Insider that the app was not affected by the breach. It appears then that CurrentC's website may have been where the issue occurred. Nonetheless, it's a bad look for CurrentC, which hopes to present itself as a secure mobile payments system. In fact, CurrentC even stores "sensitive customer information" in the cloud rather than on a given person's own phone, a practice that it says lowers risk of data theft.
Afbeeldingslocatie: http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/ppzq5vyw4l6sswqjriuu.png

[ Voor 101% gewijzigd door SidewalkSuper op 29-10-2014 17:35 ]

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:22:
Wat vinden jullie de beste app om te zien/vinden wat er in de omgeving voor gelegenheden zijn/evenementen/hotels/eet-uitgaan gelegenheden maar ook banken enz.
Google maps gewoon?
Er zijn er zoveel tegenwoordig..(op elk gebied .. ) ;)
Foursquare?

• DMC90
  • Laatst online: 12-11 19:01
iPhone 6 nu 2 dagen in gebruik en kom er net achter dat de linker kan van mijn scherm, net onder de volume buttons, een klik/pop geluid maakt als ik er op druk. Ene moment erger dan het andere. Heb meteen maar even een afspraak gemaakt bij de apple store, want ik vind dat dit voor een toestel van 800 euro niet geaccepteerd mag/kan worden.

Hoop dat ze niet moeilijk gaan doen, omdat het pop geluid/het los zitten van mijn scherm een stuk minder is dan ik op sommige andere fora en youtube filmpjes voorbij heb zien komen. Denk dat het geluid in een rumoerige Apple store niet goed te horen is.

Andere mensen die dit ook met hun iPhone hebben of hebben gehad (verholpen door Apple).

Toestel niet bij de Apple store gekocht, maar via HI. Neem aan dat dit geen problemen gaat veroorzaken en het onder de 1 jaar garantie valt?

• Colors
willieboy90 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:39:
iPhone 6 nu 2 dagen in gebruik en kom er net achter dat de linker kan van mijn scherm, net onder de volume buttons, een klik/pop geluid maakt als ik er op druk. Ene moment erger dan het andere. Heb meteen maar even een afspraak gemaakt bij de apple store, want ik vind dat dit voor een toestel van 800 euro niet geaccepteerd mag/kan worden.

Hoop dat ze niet moeilijk gaan doen, omdat het pop geluid/het los zitten van mijn scherm een stuk minder is dan ik op sommige andere fora en youtube filmpjes voorbij heb zien komen. Denk dat het geluid in een rumoerige Apple store niet goed te horen is.

Andere mensen die dit ook met hun iPhone hebben of hebben gehad (verholpen door Apple).

Toestel niet bij de Apple store gekocht, maar via HI. Neem aan dat dit geen problemen gaat veroorzaken en het onder de 1 jaar garantie valt?
Ik heb het ook maar ik weet wel zeker dat het niet mijn scherm is wat los zit.
Als ik links boven druk hoor ik een lichte tik. maar ik weet zeker dat het niet mijn scherm is, denk dat het iets binnen is als ik druk wat tikt.

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09
Colors schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:15:
[...]

Ik heb het ook maar ik weet wel zeker dat het niet mijn scherm is wat los zit.
Als ik links boven druk hoor ik een lichte tik. maar ik weet zeker dat het niet mijn scherm is, denk dat het iets binnen is als ik druk wat tikt.
Misschien de lijmlaag tussen het scherm en de accu?

• Colors
Safaci schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:08:
[...]

Misschien de lijmlaag tussen het scherm en de accu?
Zou best kunnen ik hoor het niet altijd. En als ik druk hoor ik het heel licht, maar dan moet ik mijn iPhone wel vlakbij me oor houden.
Als het over paar dagen erger word dan kunnen wij altijd terecht bij Apple >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Colors op 30-10-2014 10:14 ]

• DMC90
  • Laatst online: 12-11 19:01
Colors schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:12:
[...]

Zou best kunnen ik hoor het niet altijd. En als ik druk hoor ik het heel licht, maar dan moet ik mijn iPhone wel vlakbij me oor houden.
Als het over paar dagen erger word dan kunnen wij altijd terecht bij Apple >:)
Ik denk persoonlijk wel dat het om een 'los' scherm gaat. Het voelt namelijk echt alsof het scherm links een beetje meegeeft als ik erop druk. Daarnaast op andere fora en youtube filmpjes waar het voor tal andere met 100% zekerheid gaat over een los scherm. Las zelfs ergens dat er bij iemand licht uit de spleet lekt.

Overduidelijk heb ik het een stuk minder dan deze gevallen, maar toch. Denken jullie dat ik hiermee bij Apple terecht kan, ondanks ik de telefoon bij Hi heb gekocht?

Verder een heerlijk toestel trouwens!

• Colors
willieboy90 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:23:
[...]

Ik denk persoonlijk wel dat het om een 'los' scherm gaat. Het voelt namelijk echt alsof het scherm links een beetje meegeeft als ik erop druk. Daarnaast op andere fora en youtube filmpjes waar het voor tal andere met 100% zekerheid gaat over een los scherm. Las zelfs ergens dat er bij iemand licht uit de spleet lekt.

Overduidelijk heb ik het een stuk minder dan deze gevallen, maar toch. Denken jullie dat ik hiermee bij Apple terecht kan, ondanks ik de telefoon bij Hi heb gekocht?

Verder een heerlijk toestel trouwens!
Ja het probleem is ik zie niet dat mijn scherm los zit ook al druk ik. Het lijkt echt iets binnen als ik druk dat tikt (links boven) als ik mijn toestel schud hoor ik het ook heel licht. ik kijk het nog even aan want ik heb er geen last van.

Tuurlijk afspraak maken bij een Apple store en dan probleem uitleggen en aantonen dan krijg je gewoon een refurbished toestel mee.

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
Colors schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:39:
[...]

Ja het probleem is ik zie niet dat mijn scherm los zit ook al druk ik. Het lijkt echt iets binnen als ik druk dat tikt (links boven) als ik mijn toestel schud hoor ik het ook heel licht. ik kijk het nog even aan want ik heb er geen last van.

Tuurlijk afspraak maken bij een Apple store en dan probleem uitleggen en aantonen dan krijg je gewoon een refurbished toestel mee.
Ik heb precies hetzelfde gehad, de eerste keer had ik ook last van een tik. Ik heb deze iPhone omgeruild bij de Apple store (had ik hem ook gekocht). De tweede iPhone had alleen last van een klein beetje speling tussen het scherm en de behuizing. En ook deze heb ik weer probleemloos omgeruild. :)

• Anteros
Ik heb, zoals eerder aangegeven, een gele band in mijn scherm met schaduwvlekjes onder oa de klok. Nu heb ik gebeld naar Apple (0800 - ...) en zij vertellen mij doodleuk dat ik niet een afspraak kan maken met de Genius bar voor het omruilen van het toestel???

Nee, ik heb deze online gekocht en moet deze daarom ook online omruilen. Dat betekent dat TNT begin november mijn toestel op komt halen en dat ik een nieuwe krijg rond 20 november!?!? Ongeveer twee weken zonder toestel?

Is dat serieus zo, of hebben ze een kul-verhaal opgehangen? Ik kan a) niet twee a drie weken zonder telefoon (met een NANO-simkaart) en b) vind dat niet echt service.

Help :)

PS: En dan is er ook nog een aardige kans dat mijn vervangend toestel ook nog eens kuren heeft (non-uniform display, plop-geluiden, etc)....

[ Voor 9% gewijzigd door Anteros op 30-10-2014 13:15 ]

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-11 06:51
Anteros schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:12:
Ik heb, zoals eerder aangegeven, een gele band in mijn scherm met schaduwvlekjes onder oa de klok. Nu heb ik gebeld naar Apple (0800 - ...) en zij vertellen mij doodleuk dat ik niet een afspraak kan maken met de Genius bar voor het omruilen van het toestel???

Nee, ik heb deze online gekocht en moet deze daarom ook online omruilen. Dat betekent dat TNT begin november mijn toestel op komt halen en dat ik een nieuwe krijg rond 20 november!?!? Ongeveer twee weken zonder toestel?

Is dat serieus zo, of hebben ze een kul-verhaal opgehangen? Ik kan a) niet twee a drie weken zonder telefoon (met een NANO-simkaart) en b) vind dat niet echt service.

Help :)

PS: En dan is er ook nog een aardige kans dat mijn vervangend toestel ook nog eens kuren heeft (non-uniform display, plop-geluiden, etc)....
Normaal krijg je altijd drie opties dus misschien even terugbellen?

Ik heb de opties hieronder even voor je op een rijtje gezet :)

Optie 1 - [Kosten: Gratis] De telefoon wordt opgehaald, onderzocht en indien defect ondervonden gerepareerd/vervangen en terug gestuurd.

Optie 2 - [Kosten: € 29] Er wordt een nieuw exemplaar naar je toegestuurd. Je kunt rustig al je data overzetten waarna je het defecte toestel terug moet sturen.

Optie 3 - [Kosten: € 79] Optie 2 maar dan met een jaar extra garantie.

• Anteros
Optie 1 is voor mij geen optie. Nog geen 14 dagen oud.

Optie 2 is aangeboden maar ze gingen kijken of ze nog meer voor mij konden doen... Dat werd mijn optie X.

Optie 3 is nooit aangeboden en niet aantrekkelijk

Mijn optie X is gratis nieuwe thuisgestuurd krijgen en huidige wordt opgehaald. Wel met een 'void' van 2 weken :S.
Pagina: 1 ... 30 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.