Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gday schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:57:
Ja, en er zijn ongetwijfeld ook mensen die prima uit te voeten kunnen met de 8GB die je nu standaard bij de iPhone 5c krijgt. Moet dat dan maar de standaard worden?
Als dat de meerderheid van de mensen is zou het uitermate dom zijn om het niet te doen. Het gaat hier niet om wat jij vindt of wat Pietje vindt, het gaat er hierbij om wat bepaalde groepen mensen vinden. Laten we hier niet vergeten dat producten gemaakt worden om te worden verkocht. Dan is het wel zo fijn dat je met iets komt wat mensen ook daadwerkelijk willen kopen. Daar gaat het een bedrijf om. Ze moeten grote hoeveelheden kwijt.

Ik heb eerder het idee dat het 16GB model veruit het meest gekocht wordt en dat juist de 2 modellen daarna door een groep worden gekocht met specifiekere eisen omtrent hoeveelheid opslag. Als ik om mij heen kijk zie ik ook alleen maar de basismodellen van laptops en telefoons. Nooit de middelste of maxed out versie. Kennelijk leeft dat niet bij de gemiddelde consument. Bij mij is dit meer onderbuikgevoel maar bij Apple (en ook vrijwel ieder ander bedrijf) doet men daar onderzoek naar en heeft men daar cijfers van. Misschien is dat de onderbouwing voor mijn onderbuikgevoel, misschien weerspreekt het dat ook en is dat 16GB model er inderdaad alleen maar om mensen naar het middelste model te krijgen (omdat ze zien dat die minder verkoopt). Ik denk dat heel veel mensen gewoon een iPhone willen en genoeg hebben aan de instapper met 16GB. Die 32GB en meer interesseert ze vaak totaal niet.
En geheugen is door de jaren heen natuurlijk alleen maar goedkoper geworden.
Ligt eraan over welke periode je het bekijkt. Ten opzichte van de jaren 90 is het heel wat goedkoper geworden, ten opzichte van vorig jaar daarentegen...
16GB is voor mij ook veel en veel te weinig. Mijn iPhone is dan zó snel vol dat ik het idee heb dat ik dat ding kan gebruiken voor maar 50% van de dingen waar ik 'm daadwerkelijk voor wil gebruiken.
Dat heb ik met 16, 32 en 64GB. Die 64GB is aan de krappe kant en dat is niet fijn bij installatie van een nieuwe iOS versie. Daarom heb ik de 128GB gekocht. Twee collega's van mij hebben ook op die manier zitten kijken. Eentje heeft 16GB genomen en een ander weer 64GB maar beiden keken mij aan alsof ik knettergek was. We zijn in ieder geval blij dat Apple die 3 opslaggroottes aanbied :)
keanu_ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:14:
De 64Gb heeft natuurlijk wel weer wat extra restwaarde, mits je hem wilt verkopen natuurlijk
Restwaarde met dit soort dingen is puur gokken. Het ligt maar net aan wat Apple als opvolger introduceert, hoeveel mensen die achterkant van de 6/6+ waarderen en hoe groot het buigprobleem nou daadwerkelijk is (zien we pas na een paar maanden). En dan is dat alleen nog maar wat punten voor dit specifieke model. Natuurlijk gelden ook de algemene regels bij verkoop zoals de staat van de telefoon. Hoe minder gebruikssporen hoe meer geld iemand er voor over heeft.

@gforcegti: het is en blijft een smartphone met een camera waarin een ongelooflijk kleine sensor in zit. Nadeel van die kleine sensoren is de slechte prestatie in weinig licht omgevingen (je krijgt datgene wat je beschrijft: veel ruis, bewegingsonscherpte). M.a.w. hoe graag Apple en de rest van de wereld het ook zou willen, ze kunnen niet om de natuurwetten heen. Wil je in weinig licht omgevingen fotograferen dan zul je moeten flitsen, bij moeten lichten of een camera kopen die veel beter geschikt is voor dat soort fotografeerwerk. Voor een smartphone/point & shoot zijn de camera's van de iPhone gewoon goed. Doe je geen slechte koop aan maar ze kunnen niet alles.

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 07:03
Ook altijd kleur bij kleur gehad :$

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e21Cpe5.jpg?1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/16Nzqw8.png?1

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 11:05
Ik heb sinds gistermiddag met de iPhone 6+ rondgelopen en gekeken welke van de twee iPhone 6 toestellen mij het beste bevalt. De iPhone 6 had ik overigens al een week in huis.

Na een aantal uur gebruik neig ik meer naar de iPhone 6 dan naar de 6+, en wel hierom:
  • apps in landscape modus voegt mijn inziens nog niet genoeg toe. Het kan zijn dat apps hiervoor nog geoptimaliseerd moeten worden, zodat ze op de plus meer een iPad interface krijgen dan een iPhone interface
  • Je moet de telefoon niet meer in één hand willen gebruiken. Je kan het in één hand vasthouden, maar echt lekker voelt het dan niet. Als je de telefoon met twee handen vasthoudt daarintegen, werkt het allemaal weer vertrouwd en minimaal net zo fijn als met de normale iPhone.
  • Ik ben blij dat je tegenwoordig andere toetsenborden kunt gebruiken. In landscape modus kom je namelijk net niet makkelijk in het midden van het toetsenbord, daar is de telefoon net te groot voor. Andere toetsenborden kunnen splitsen over het scherm, dan vervalt dit issue
  • Betere accuduur kan ik nog niets over zeggen. Hij leek ongeveer even lang met de acculading te doen als de normale 6 de eerste keer dat ik deze startte. Ik heb de telefoon maar een paar uur geprobeerd, naar mijn mening niet genoeg om iets over accuduur te kunnen zeggen.
  • De telefoon past met gemak in mijn broekzakken. Ik draag normale jeans en op het werk een pantalon, in beide broeksoorten past te plus prima. Maar om nou te zeggen dat het echt lekker zit in je broek is wat anders. Vooral als je zit merk je toch wel dat de telefoon groot is...
Wat wel echt voordelen zijn ten opzichte van de 6:
  • Het grote scherm. Een full hd film op het scherm kijken ziet er echt subliem uit. De kleurweergave is prachtig en het grote scherm voorziet je van genoeg detail. Ook omdat het scherm lekker groot is kijken films er beter op dat op het kleinere 6 scherm. Ook spelletjes en dergelijke spelen fijner op de plus; je hebt net even wat meer ruimte waardoor controls net wat lekkerder blijken te werken.
  • Gewicht. De plus is net even wat zwaarder dan de 6. Door het verschil had ik met de 6+ net het idee dat ik iets meer 'telefoon' in mijn handen had. Waarschijnlijk komt dit omdat mijn vorige telefoon nog zwaarder was en went dit vanzelf.
Ik denk dat de 6+ vooral wennen is. Als je accepteert dat de telefoon met twee handen bediend moet worden en de grootte van de telefoon geen enkel probleem is, dan zou ik kiezen voor de plus. Er zijn nu echter nog te weinig apps die gebruik maken van het grote scherm (wat een kwestie van tijd zal zijn hoop ik), waardoor ik de meerwaarde van de 6+ nog niet echt zie. Ik wil niet het risico lopen dat apps niet geoptimaliseerd worden voor de 6+ waardoor ik voor mezelf de keuze voor de 6+ niet kan rechtvaardigen.

Even schaamteloos: ik heb nog een 6+ te koop, space grey, 64gb, met zwart lederen apple hoes. PM me als je geïnteresseerd bent ;-)

Verwijderd

Als mijn iPhone 6 de 10% accu bereikt springt hij bij gebruik in een keer naar 4%. Dit is me al 2 maal opgevallen. Voor de rest werkt de accu prima. 7 uur gebruik en 2 dagen en 15 uur standby. Meer mensen die dit ervaren?

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-11 13:10
Op welke helderheid van het scherm halen jullie deze tijden bij de 6+? ik heb de helderheid voluit staan, gebruik m'n telefoon behoorlijk intensief, maar van 07:30 tot laten we zeggen 00:00 red ik niet op 1x opladen. Telefoon sinds vrijdag in gebruik, laadt alleen op direct aan stopcontact of gekoppeld aan m'n macbook..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:41
crazylegs schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:52:
Op welke helderheid van het scherm halen jullie deze tijden bij de 6+? ik heb de helderheid voluit staan, gebruik m'n telefoon behoorlijk intensief, maar van 07:30 tot laten we zeggen 00:00 red ik niet op 1x opladen. Telefoon sinds vrijdag in gebruik, laadt alleen op direct aan stopcontact of gekoppeld aan m'n macbook..
Helderheid voluit ? Daarom gebruikt hij veel energie

Ik heb de helderheid op automatisch staan , komt nauwelijks voorbij de 50%

• crazylegs
cardwizard schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:05:
[...]

Helderheid voluit ? Daarom gebruikt hij veel energie

Ik heb de helderheid op automatisch staan , komt nauwelijks voorbij de 50%
Voluit vind ik persoonlijk fijner werken :)

• Bekse
  • Laatst online: 29-05 17:43
crazylegs schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:07:
[...]

Dus accu snel leeg :)

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:09
Hoe kom je aan de Paper app? :) Via de US store?

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:47
crazylegs schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:07:
[...]

wtf,
ik wordt verblind wanneer ik hem op 100% zet

Bij mij staat hij ook op auto en na een dag intensief gebruik staat mijn accu tussen de 50 en 60%

...less is more

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hoedje schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:12:
Overduidelijk is wel overdreven. De iPhone 6 Plus doet het beter met weinig licht dan de Lumia 1520. Daarbij is de camera in de S5 ook weer niet zo slecht ;). Maar je kan natuurlijk niet de camera's in telefoons gaan vergelijk met DSLRs.
Pak je eigen link er nog eens bij...
De S5 is wel degelijk bagger.
Pak de 100% crop er eens bij en de crop van de 1520 is overduidelijk scherper dan de iPhone 6 of 6+...

Daarnaast heb ik een 6 en geen 6+, dus mijn reactie sloeg op de 6, welke geen optische stabilisatie heeft...

En de Lumia 930, die in de praktijk beter lijkt te zijn dan de 1520, is niet eens meegenomen...
Hier moet toch een mooiere oplossing voor zijn. Heb je al eens gekeken naar Divide (https://itunes.apple.com/us/app/divide/id527098963)? Je kunt dat natuurlijk puur gebruiken voor het toevoegen van contacten. Voor de rest gebruik je gewoon de standaard apps.
Ik heb de iPhone al aan mijn vrouw gegeven...
Hij liep ook constant vast.
Nu weet ik dat er problemen met de Facebook app zijn, maar toch dat was de grootste ergernis, daarnaast vanuit whatsapp contacten opslaan, resulteerde in vastlopen en met een paar foto's nemen kreeg ik opeens zwart scherm.

Nu schijnt er ook wat bij iOS 8 te liggen, maar goed het is verre van stabiel.
McLovinB schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:50:
Ik doe het iets anders: voordat je een nieuw nummer opslaat in je contacten, ga je naar Groepen (in de Contacten app) en daar vink je alleen het account aan waar je je nummer in wilt opslaan. Als je daarna het nieuwe contact opslaat, staat hij meteen daarin. Daarna weer even alle accounts die je wilt zien terug selecteren.
Nog steeds omslachtig en niet echt handig, maar wellicht sneller dan telkens naar Instellingen te moeten gaan?
Hier mag echt nog welk iets aan gaan gebeuren vanuit Apple. Ook wanneer je dus een contact in je verkeerde account heb opgeslagen, is er geen makkelijke manier om deze even snel te verplaatsen. :/
Ik ga toch voor de Lumia 930 op dit moment, heb ik dit weekend besloten...
De iPhone is naar mijn vrouw gegaan.

Ik probeer de 6S misschien wel weer een keer, volgend jaar.
ppl schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:18:
Ik heb al wat meer systemen gebruikt in de loop der jaren maar ik heb er nog geen 1 gevonden die in staat is om deze scheiding toe te passen. Iets wat met de jaren erger is geworden omdat men steeds meer voor complete integratie gaat zodat je niet meer ziet waar nou wat staat. De enige oplossing schijnt 3rd party apps te zijn die zich wel op dit soort dingen richt naast een echte scheiding tussen werk en prive: twee smartphones (prive en werk). Dat laatste is wat ik nu gebruik en dat werkt aanzienlijk makkelijker.
Dan wil ik je toch eens Windows Phone zakelijk aanraden!
Dit werk by default en de GAL leest hij gewoon uit exchange uit. Zoek binnen contacten op een naam, die vindt hij niet op de telefoon en daaronder vraagt hij of hij hem binnen één van de gekoppelde exchange account binnen het domein moet zoeken. Druk op dat domein en voila:
- locatie, kamer, interne doorkiesnummer, die ik direct kan bellen door per domein een prefix voor te definieren!

I-de-aal!
Als ik naar huis ga dan gaat de werk telefoon uit en blijft zelfs op werk liggen. Heb ik geen last meer van mensen die niet snappen dat werktijden tussen 8.30 en 17.00 liggen en je hebt ook niet de prikkel om snel even wat te doen (gelukkig heb ik daar dan weer geen last van) :) Waar ik nog wel over twijfel is het gebruik van OmniFocus. Dat werkt eigenlijk alleen goed als je alles in het systeem (en daarmee bedoel ik je taakbeheermethodiek en niet OmniFocus) gooit en daar verwerkt. Het lijkt onvermijdelijk om daar de mix van prive en werk te maken. Gelukkig hebben ze er wel over nagedacht en kun je de focus zetten op bepaalde delen (bijv. alleen prive zaken of een heel specifiek project).
Ik heb liever één telefoon voor beide en krijg gewoone en vergoeding... Dat is persoonlijk...
ed14n schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:23:
Vanaf de introductie ben ik een iPhone gebruiker. Een import uit Amerika. Later bij de introductie van de 3GS overgestapt. Twee jaar later overgegaan naar de 4S. Duidelijk de meest duurzame van de 3 versies. De vorige waren beide na twee jaar wel aan vervanging toe. De 4S heb ik inmiddels 3 jaar. Eigenlijk is deze telefoon wel aan vervanging toe. Normaal zou ik geen moment twijfelen en een nieuwe halen, alleen deze keer is het anders.

Het instapmodel is 16GB, en ik denk met het grote scherm en in de toekomst grotere Apps dat de opslagcapaciteit niet meer toereikend is. Nu is 16GB ook al een beetje passen en meten. Een 64GB variant kost gelijk €800. Ik stel mezelf de vraag of dat een telefoon wel waard is? Het lijkt erop dat de iPhone per designgeneratie (1 - 3G/3GS - 4/4S - 5/5S - 6) €100 duurder wordt.

Ik ben een groot fan van iOS, maar ik vraag me af of het prijsverschil het mij nog waard is. Een top Android toestel is onder de € 500 beschikbaar.

Is het prijsverschil nog wel te rechtvaardigen? Begin ik een oude zeikerd te worden?
Het blijft veel te duur voor wat je krijgt, maar toch wil "iedereen" het.
Ik wilde het ook proberen.

900 ballen voor een telefoontje :?
Toch eigenlijk ziek gestoord...
BellySM schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:08:
Afgezien van de gunstigere restwaarde is wat mij (weer) heeft doen kiezen voor IOS
Het restwaarde punt vind ik altijd zo'n onzin!
Ik betaal nu 900 euro voor een iPhone 6, 128GB

Wat krijg ik er over twee jaar voor terug? Als het minder dan 400 is, heb ik 500 euro verloren.
Als ik een high end Android toestel van 500 euro koop, heb ik altijd meer restwaarde dan ik totaal bij de iPhone 6 al verloren heb...

Procentueel kun je een betere restwaarde hebben, maar door de hoge aanschafprijs ben je hem met absolute bedragen weer helemaal kwijt...

Dus restwaarde is een zeer slechte reden om een iPhone te kopen, dit geldt voor ieder ander duur product ook...

"Ja, ik koop een Ferrari omdat ik er na 2 jaar nog 100.000 voor terug krijg" Ja, je vergeet alleen dat hij je 3 ton heeft gekost, dus dat je al 200.000 hebt "verloren".
Ik gok een deukje in het aluminium?
Meulendijks89 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:45:
Ik heb ook 16GB gekozen maar in mij geval is dat geboeg want ik zet er een muziek op, fotos zet ik bijvoorbeeld op dropbox en heel veel apps heb ik er niet opstaan alleen die ik echt gebruik. Ik heb nu nog 10GB vrij :o :+
Ik zal niet zeggen hoeveel mijn vrouw over heeft :X
Of eigenlijk: Nooit vol krijgt ;)

Ik heb de grap al gemaakt: Je mag een nieuwe zodra hij vol is ;)
Rebel-Rebel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:09:
Heeft iemand hier nog goede ervaringen met een screenprotector (bepaald merk) voor de 6?
Ik zou adviseren een week of 2 te wachten en ik heb begrepen dat dan iedere A-mac een soort sealer heeft staan (wachten nu nog op de mal, voor de iPhone 6 en 6+
Dat schijnt de minst zichtbare optie te zijn, zonder luchtbubbels en zelf klooien.

Youtube: DashcamNL

• Cardwizard
funk-e schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:55:
[...]

wtf,
ik wordt verblind wanneer ik hem op 100% zet

Bij mij staat hij ook op auto en na een dag intensief gebruik staat mijn accu tussen de 50 en 60%
Haal de dag ook zonder bij te moeten laden , op 100% vind ik ook echt te fel , in het donker staat hij zelfs helemaal terug en dan zou het nog minder mogen

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Via mijn werkgever kan ik met belastingvoordeel en ADV dagen een Iphone 6 kopen :) Net besteld dus :)

Yo.

• Msi92
Safaci schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:27:
[...]

Hoe kom je aan de Paper app? :) Via de US store?
Yup O+

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10 21:36

Ruudboy

Database Beheerder

dfrenner schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:57:

Ik zou adviseren een week of 2 te wachten en ik heb begrepen dat dan iedere A-mac een soort sealer heeft staan (wachten nu nog op de mal, voor de iPhone 6 en 6+
Dat schijnt de minst zichtbare optie te zijn, zonder luchtbubbels en zelf klooien.
Ik hoorde ze bij Amac iets zeggen van 'we krijgen pas na 6 maanden de mal voor een nieuwe iPhone', maar ik hoop dat dat niet klopt, want dan heeft iedereen al een protector...

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Ruudboy schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:49:
Ik hoorde ze bij Amac iets zeggen van 'we krijgen pas na 6 maanden de mal voor een nieuwe iPhone', maar ik hoop dat dat niet klopt, want dan heeft iedereen al een protector...
Ze zeiden vorige week, ik hoop hem over twee weken te hebben, hadden eigenlijk al verwacht...

Youtube: DashcamNL

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 09:36

racoon

mooowwww

ik kan als ik de Facebook app open en iemand heeft een filmpje gepost geen geluid horen, ook niet als ik op het filmpje klik, speel ik het filmpje op mijn mac af dan doet hij het wel, welke instelling zie ik over het hoofd?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 15:06

DeluxZ

Livin' the good life

De mute knop ? :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 09:36

racoon

mooowwww

Bedankt,dan heb ik wel geluid

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Mijn gebruik, het is een zes plus 128g, plex verbruikt idd veel, vooral als hij moet synchroniseren, en als ik mijn mobiele data gebruik om de series te gebruiken, facebook verbruikt redelijk weinig, zit er niet super lang op maar eerder normaal gebruik, meestal gebruik ik mijn gsm 4.5 uur per dag en 14uur standby, laat hem nooit twee dagen, elke nacht wordt hij gewoon opgeladen.Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/e0e79f0ad64a59f448c12db442cff382.png

En dan mijn uitvinding, een oplader hubje, gewoon direct aan een ipad lader van 2.1A aangesloten, vind ik wel redelijk handig, en met lijmpistool vastgeplakt. (barnacules style voor degene die hem kennen. ..)
Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/c0f0e7b6ef4a88e6bd6aa8e8de4c1081.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door thibautb op 15-10-2014 19:46 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:19

Nitai

Live the life you love.

thibautb schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:43:
En dan mijn uitvinding, een oplader hubje, gewoon direct aan een ipad lader van 2.1A aangesloten, vind ik wel redelijk handig, en met lijmpistool vastgeplakt. (barnacules style voor degene die hem kennen. ..)
[afbeelding]
Ik gebruik een Anker. Helemaal verliefd op dat ding (via Huiskamer er op gekomen via een medetweaker)
Afbeeldingslocatie: http://www.ianker.com/images/pics/goods_img/71AN7105-B5A/71AN7105-B5A_BA_TD01.jpg

Laadt alles op, iPad, iPhone, PS4 controllers, compact camera, e-reader etc. Schakelt zelf naar de optimale spanning.

Zo handig dat ik er eentje thuis heb en eentje op het werk.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Cardwizard
En eindelijk is de Facebook update er ook

Zo langzamerhand zien de meeste apps er normaal uit op mijn 6 plus , en is het telkens minder een iPhone voor slechtzienden

[ Voor 20% gewijzigd door Cardwizard op 15-10-2014 20:56 ]

• Scrtz
  • Laatst online: 12-11 12:48
cardwizard schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:51:

Zo langzamerhand zien de meeste apps er normaal uit op mijn 6 plus , en is het telkens minder een iPhone voor slechtzienden
Nu nog whatsapp en dan ben ik tevreden, rest vind ik minder spannend :P

Wat je overigens kunt doen om meer ruimte op whatsapp te gebruiken is naar instellingen > beeldscherm en helderheid> tekstgrootte te gaan en deze zo klein mogelijk te zetten.

Whatsapp ondersteunt namelijk dynamische tekst waardoor het er al een stuk meer iphone 6 proof uitziet.

[ Voor 28% gewijzigd door Scrtz op 15-10-2014 21:00 ]

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 22:08
Scrtz schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:59:
[...]

Wat je overigens kunt doen om meer ruimte op whatsapp te gebruiken is naar instellingen > beeldscherm en helderheid> tekstgrootte te gaan en deze zo klein mogelijk te zetten.

Whatsapp ondersteunt namelijk dynamische tekst waardoor het er al een stuk meer iphone 6 proof uitziet.
Die zal er ook elk moment zijn:

Ilhan Pektas @0xmaciln · 8 uur 8 uur geleden
#WhatsApp wurde von Apple gestern Nacht freigegeben! Es ist ein typischer Ablauf. Jetzt wird gewartet bis der Entwickler die App freigibt!!!

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

• Scrtz
Thiago schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:02:
[...]

Die zal er ook elk moment zijn:

Ilhan Pektas @0xmaciln · 8 uur 8 uur geleden
#WhatsApp wurde von Apple gestern Nacht freigegeben! Es ist ein typischer Ablauf. Jetzt wird gewartet bis der Entwickler die App freigibt!!!
Goed nieuws! Wordt al direct een stuk vrolijker van gebruiken van mijn iPhone 6 haha

• Cardwizard
Scrtz schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:59:
[...]

Dat zal inderdaad niet lang meer duren , gebruik de beta al een tijdje en die ziet er top uit

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-11 04:52
Vandaag ook de sprong gewaagd en van Android (Nexus5) naar iPhone(iPhone6 16G) overgestapt
Enkel men scherm vertoonde precies zo in de linker benedenhoek een blauwe schijn (precies zo een spray van in paint) nu dat de telefoon langer opstaat is die schijn aan het verdwijnen.
Als het morgen nog is ga ik tegen even langs de winkel waar ik em gekocht heb.
Voor de rest heel tevreden van (plus leek me toch wat groot), het is toch wel wennen als je van Android komt!!
Nu nog eens kijken naar een leuk hoesje

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:23
cardwizard schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:51:

YouTube en Skype hebben vandaag ook een update gekregen! Gaat de goede kant op :)

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 14:29

Dawn

..Sworn to the Dark..

De_Remus schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:44:
Vandaag ook de sprong gewaagd en van Android (Nexus5) naar iPhone(iPhone6 16G) overgestapt
Enkel men scherm vertoonde precies zo in de linker benedenhoek een blauwe schijn (precies zo een spray van in paint) nu dat de telefoon langer opstaat is die schijn aan het verdwijnen.
Voor de rest heel tevreden van (plus leek me toch wat groot), het is toch wel wennen als je van Android komt!!
zelfde overstap gemaakt van het weekend...
kijk eens in het Hoesjestopic, vast dat je wat leuk tegen komt! de Spigens zijn aardig in trek ;)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• ppl
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 12:57:
Dan wil ik je toch eens Windows Phone zakelijk aanraden!
Dit werk by default en de GAL leest hij gewoon uit exchange uit. Zoek binnen contacten op een naam, die vindt hij niet op de telefoon en daaronder vraagt hij of hij hem binnen één van de gekoppelde exchange account binnen het domein moet zoeken. Druk op dat domein en voila:
- locatie, kamer, interne doorkiesnummer, die ik direct kan bellen door per domein een prefix voor te definieren!
Ik heb al wat dingen aan Windows 8.1 en Windows Phone 8.1 gebruikt en de conclusie blijft hetzelfde. De enige die er in de buurt kwam was PalmOS destijds. Wat mijn iPhone wel netjes doet is adressen opzoeken binnen Exchange zonder dat ik daarvoor het adressenboek ingeschakeld hoef te hebben. Scheelt weer een paar duizend contacten :) Het enige wat ik niet kan is daar de overige info bekijken maar dat wordt bij ons toch al niet zo gebruikt (er is wat ingevuld maar hoe actueel het is...). We hebben een apart doorzoekbaar adresboek die actief gewijzigd wordt en dus veel actueler is. Dat is gewoon een webpagina.
Ik heb liever één telefoon voor beide en krijg gewoone en vergoeding... Dat is persoonlijk...
Yup en het ligt er ook maar net aan wat je met het werk kunt regelen.
Het blijft veel te duur voor wat je krijgt, maar toch wil "iedereen" het.
Ik wilde het ook proberen.

900 ballen voor een telefoontje :?
Toch eigenlijk ziek gestoord...
Vinden dat het ziek gestoord is is nou juist hetgeen wat ziek gestoord is. Tegenwoordig zijn het allang geen telefoons meer maar zakcomputers waarmee je ook kunt bellen. Het is vooral de oude PDA functionaliteit die met kop en schouders er bovenuit steekt eveneens als het entertainment deel. In heel veel gevallen vervangt het ding de laptop/tablet, zeker in het bedrijfsleven (je monteur een tablet, laptop en telefoon geven...dat kan slimmer!). Smartphones zijn meer tools geworden en daar hebben veel mensen een zekere prijs voor over. En wat nog mooier is: de iPhone richt zich ook vooral op mensen die door een lichamelijke beperking niet of niet goed in staat zijn om zo'n apparaat te bedienen. Juist dat schittert bij de rest vrijwel altijd in afwezigheid. Voor die groep is die 900 euro voor een apparaat die ze ineens wel kunnen gebruiken verre van ziek gestoord.

Wat wel ziek gestoord is, is zo'n ding kopen voor de heb of de mooi. Dan heb je gewoon geld teveel.
Wat krijg ik er over twee jaar voor terug? Als het minder dan 400 is, heb ik 500 euro verloren.
Als ik een high end Android toestel van 500 euro koop, heb ik altijd meer restwaarde dan ik totaal bij de iPhone 6 al verloren heb...
Ook dit is weer een complete misrekening doordat er geen enkele rekening wordt gehouden met de feiten. Jullie gaan allemaal uit van de beste gevallen en die bestaan vrijwel nooit. Krasje erop? Sja, jammer dan, waarde daalt fors. Model niet meer ondersteund? Jammer joh. Veel van die modellen in de verkoop? Helaas, jij hebt een krasje en die ander niet.
Procentueel kun je een betere restwaarde hebben, maar door de hoge aanschafprijs ben je hem met absolute bedragen weer helemaal kwijt...

Dus restwaarde is een zeer slechte reden om een iPhone te kopen, dit geldt voor ieder ander duur product ook...
Klopt geen moer van. De aanschafprijs zegt niets over restwaarde, de staat van het toestel en de vraag naar het toestel daarentegen wel. De aanschafprijs speelt vaker een rol bij de verkoper want die wil zo weinig mogelijk verlies draaien (en bijgevolg is dat in 9 van de 10 gevallen men ook geen realistische bedragen vraagt). Populariteit van iPhones is vrij hoog en de wil voor een nieuw model ook. Door de hogere prijs slaan veel mensen 'm over. Dat levert een hele mooie tweedehandsmarkt op want de mensen die steeds upgraden naar het nieuwer model kunnen daar hun ouder model verkopen aan de mensen die voor een lager bedrag wel zo'n iPhone kunnen bemachtigen. Als je dan ook nog eens zorgt dat je product van dusdanig kwaliteit is dat ie er na een tijdje gebruiken er nog mooi uitziet zit je gebakken. Andere producten die zeer gewild zijn kennen ongetwijfeld ook zo'n proces.

Het is niet zo dat je een zekere restwaarde zult behalen omdat daarvoor teveel andere factoren een rol zullen spelen. Dat is echt koffiedik kijken. Waar de andere poster een te positief plaatje voorspiegelde spiegel jij de negatieve versie daarvan hier voor.
Ik zal niet zeggen hoeveel mijn vrouw over heeft :X
Of eigenlijk: Nooit vol krijgt ;)
Och, daar ken ik er wel meer van. Die gebruiken 'm alleen als telefoon en e-mailclient plus de agenda en dan doen ze al heel spannende dingen 8)
Nitai schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:58:
[...]

Ik gebruik een Anker. Helemaal verliefd op dat ding (via Huiskamer er op gekomen via een medetweaker)
[afbeelding]

Laadt alles op, iPad, iPhone, PS4 controllers, compact camera, e-reader etc. Schakelt zelf naar de optimale spanning.

Waar heb je die besteld?
Deatheyee schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:26:
[...]

YouTube en Skype hebben vandaag ook een update gekregen! Gaat de goede kant op :)
Mja, in het begin was er zo'n update gekte. Dat lijkt nu compleet afgestorven wat ik eigenlijk best wel jammer vind. Gelukkig hebben diverse ontwikkelaars al iPhone 6/6+ compatible updates aangekondigd.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:19

Nitai

Live the life you love.

ppl schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 00:30:

[...]

Waar heb je die besteld?
Sorry, had ik er even bij moeten vermelden. Ik heb het bij Amazon.de vandaan.

Anker® 40W 5V / 8A 5-Port USB Ladegerät Ladeadapter mit PowerIQ Technologie un... http://www.amazon.de/dp/B...w_r_tw_awdl_K-Zpub19BSEKB

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-10 13:52
Nitai schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 05:47:
[...]

Sorry, had ik er even bij moeten vermelden. Ik heb het bij Amazon.de vandaan.

Anker® 40W 5V / 8A 5-Port USB Ladegerät Ladeadapter mit PowerIQ Technologie un... http://www.amazon.de/dp/B...w_r_tw_awdl_K-Zpub19BSEKB
besteld! :D _/-\o_

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-11 20:00
Me too B)

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11 08:28

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nitai schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 19:58:
[...]

[afbeelding]

Deze heb ik ook, maar dan in het wit om beter aan te sluiten bij de Lightning-kabels van iPhone en iPad. :) Ik vond het opladen met de lader die Apple levert bij de iPhone 6+ wat langzaam gaan. Ben helemaal tevreden met de oplader van Anker!

ingen vill veta var du köpt din tröja

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

De_Remus schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 21:44:
Aan hoesjes doe ik niet. Ik gebruik altijd volledig transparante skins, zoals deze:
http://www.bodyguardz.com...-shields-skins-films.html

Deze heb ik zowel op mijn iPhone als mijn iPad zitten, en je ziet nauwelijks dat er überhaupt iets omheen zit terwijl ik toch beschermd ben (niet tegen vallen uiteraard, maar ik laat mijn devices nooit vallen). Voordeel is ook meteen dat de iPhone minder snel uit je hand glijdt.

Ziet er zo uit (klik voor grotere versie):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/717032/skins_ipad_iphone.png

[ Voor 6% gewijzigd door gday op 16-10-2014 10:34 ]

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 00:58
Colors schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:06:
Een vriend van mijn heeft zijn IPhone 6 (de normale) binnen en zijn scherm is donkerder aan de bovenkant (bij statusbalk) hebben meer mensen hier last van?

Beste hoe je dit kan testen is
Wit scherm
Helderheid max
donker ruimte

Schijnt via google dat meerdere last hiervan hebbe donkerder scherm aan de bovenkant of gele waas/scherm
Dit had ik dus ook 3x (2 x de 6 geruild ) en de 3e in de winkel zelf uit het doosje gehaald om te controleren op dode pixels en vertoonde eveneens die donkere "schaduw" onder en boven, onder is het zelfs meer geelachtig (zie je goed bij notities of agenda). Kon hem op dat moment nog een keer ruilen maar durfde dat eigenlijk niet meer aan. Buiten dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit zo getwijveld over een upgrade, beide hebben plus en minpunten en had daarom liever gezien dat beide modellen exact dezelfde specs hadden. Ik begon met de Plus op release, mooi scherm en goeie fotos alleen stuitte ik al gauw op een geheugen tekort (moest apps sluiten om een ander op te starten) dit is te danken aan de magere 1gb ram.
Ook lever je behoorlijk wat performance in tegenover de normale 6, dit is bij zwaardere games en benchmarks goed te zien helaas. De normale 6 is kwa model en formaat schitterend, ook kwa snelheid is het een duivel. Enkel laatst genoemde heeft veel problemen met het scherm en is duidelijk donkerder als mijn 5s, wit is echt wit op de 5s en op de normale 6 wat "warmer" lijkt wel (en dan niet te spreken over de donkere schaduwen onder en boven die blijkbaar 9 van de 10 exemplaren heeft) Aan de ene kant zou ik de gok nog een keer willen wagen om een perfect exemplaar in handen te krijgen, aan de andere kant is een upgrade vanaf de 5s op het grotere scherm na de moeite niet waard. Alles draait even vlot op dit kleine monster (zen garden, modern combat ). Ik laat het in ieder geval maar even rusten ;)

ps. de nieuwe modellen zijn hoe dan ook schitterend en brand ze niet af omdat ik samen met toch wel vele anderen toevallig deze ervaringen heb, als je een 100% goed exemplaar heb, kun je heel gelukkig zijn met de nieuwe 6.

[ Voor 5% gewijzigd door Richie B op 16-10-2014 10:59 ]

• Colors
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-10 09:58
Bontes schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:51:
[...]

Dit had ik dus ook 3x (2 x de 6 geruild ) en de 3e in de winkel zelf uit het doosje gehaald om te controleren op dode pixels en vertoonde eveneens die donkere "schaduw" onder en boven, onder is het zelfs meer geelachtig (zie je goed bij notities of agenda). Kon hem op dat moment nog een keer ruilen maar durfde dat eigenlijk niet meer aan. Buiten dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit zo getwijveld over een upgrade, beide hebben plus en minpunten en had daarom liever gezien dat beide modellen exact dezelfde specs hadden. Ik begon met de Plus op release, mooi scherm en goeie fotos alleen stuitte ik al gauw op een geheugen tekort (moest apps sluiten om een ander op te starten) dit is te danken aan de magere 1gb ram.
Ook lever je behoorlijk wat performance in tegenover de normale 6, dit is bij zwaardere games en benchmarks goed te zien helaas. De normale 6 is kwa model en formaat schitterend, ook kwa snelheid is het een duivel. Enkel laatst genoemde heeft veel problemen met het scherm en is duidelijk donkerder als mijn 5s, wit is echt wit op de 5s en op de normale 6 wat "warmer" lijkt wel (en dan niet te spreken over de donkere schaduwen onder en boven die blijkbaar 9 van de 10 exemplaren heeft) Aan de ene kant zou ik de gok nog een keer willen wagen om een perfect exemplaar in handen te krijgen, aan de andere kant is een upgrade vanaf de 5s op het grotere scherm na de moeite niet waard. Alles draait even vlot op dit kleine monster (zen garden, modern combat ). Ik laat het in ieder geval maar even rusten ;)

ps. de nieuwe modellen zijn hoe dan ook schitterend en brand ze niet af omdat ik samen met toch wel vele anderen toevallig deze ervaringen heb, als je een 100% goed exemplaar heb, kun je heel gelukkig zijn met de nieuwe 6.
Hij heeft hem laten omruilen en deze heeft er minder last van. Na 24 uur gebruik zegt hij wel tegen mij dat het zo goed als weg is, ik weet niet of dat mogelijk is.

Ik hoop dat die van mij ook ergens deze maand binnenkomt en dan maar hopen dat hij goed is :9~

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-11 20:58
Ik heb het idee dat Whatsapp niet goed werkt op m'n iPhone 6 / IOS 8.
Af en toe zie ik pas de berichten als ik op het Whatsapp icoontje klik (dan gaat hij refreshen). Push werkt dat niet lijkt het?

Dit zowel via Wifi als via 3G/4G.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

xares schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:39:
Ik heb het idee dat Whatsapp niet goed werkt op m'n iPhone 6 / IOS 8.
Af en toe zie ik pas de berichten als ik op het Whatsapp icoontje klik (dan gaat hij refreshen). Push werkt dat niet lijkt het?

Dit zowel via Wifi als via 3G/4G.
lijkt 'by design' te zijn, al hoop ik dat de aankomende WA update dit verhelpt.
kan ook zijn dat dit komt als je in de background je app afsluit en alleen de notificatie door komt.
ben momenteel aan het testen of dat de zaak veranderd.

de de Android app pusht de app namelijk constant alles als vergelijking

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• devionic
  • Laatst online: 17-11-2022
Iemand die zn Iphone 6 in Amerika heeft gekocht en hem hier gebruikt?
Ben benieuwd of de Europese versie (kan enkel via Sprint gekocht worden in de US) hier werkt.

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11 17:26
Ergens (in dit forum?) heb ik gelezen dat je in de US store voor de "tmobile contract-free" model moet gaan. Dit heb ik onlangs ook als tip aan een familielid meegegeven. Kan iemand dit (eigen ervaring) bevestigen?

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
jup! Hier... Ik gebruik een Anerikaanse iPhone 6, TMobile full price.

Alles werkt 100% met mijn kpn sim

Verwijderd

Morgen ga ik een Iphone 6 plus halen (toestel voor mijn werk).

Wil het toestel graag zelf configureren (apps, contacten; outlook werk, ...).

Graag even jullie info of onderstaande stappen correct zijn :

* Oude Iphone opkuisen
* Reservekopie via I Cloud maken
* Simkaart in nieuw toestel plaatsen
* Nieuw toestel aanzetten
* Reservekopie ophalen via I Cloud

Paar vraagjes :

Klopt bovenstaande volgorde?
Moet oud toestel aan staan voor overzetting?
Steek je simkaart vooraleer je nieuw toestel inschakelt?
Welke paswoorden heb je nodig bij de configuratie?

Zijn er bepaalde toeters en bellen op de Iphone 6 plus die je nog moet configureren bovenop de overzetting van de reservekopie?

Graag jullie input !

Alvast bedankt.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:37

RnB

• Klopt bovenstaande volgorde?
    Alleen het feit dat je een iCloud back-up maakt alvorens je de volgende stappen uitvoert, is belangrijk. De rest boeit niet echt.
  • Moet oud toestel aan staan voor overzetting?
    Nee, je back-up staat op iCloud, daar heb je je oude telefoon niet meer voor nodig.
  • Steek je simkaart vooraleer je nieuw toestel inschakelt?
    Hoeft niet per se. Je kan ook de simkaart terwijl de iPhone aanstaat erin doen, geeft geen problemen.
  • Welke paswoorden heb je nodig bij de configuratie?
    Die van je Apple ID en al je accounts die je wilt toevoegen (mail, fb, twitter, etc).

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:09
Persoonlijk maak ik naast een iCloud backup ook altijd een iTunes backup.

Mocht herstel vanuit het één niet werken, dan heb je nog een tweede mogelijkheid.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Dawn schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:50:
[...]

lijkt 'by design' te zijn, al hoop ik dat de aankomende WA update dit verhelpt.
kan ook zijn dat dit komt als je in de background je app afsluit en alleen de notificatie door komt.
ben momenteel aan het testen of dat de zaak veranderd.

de de Android app pusht de app namelijk constant alles als vergelijking
Als je de WA app niet afsluit werkt de push wel :)

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11 20:39
Instagram update voor de iPhone 6(+) is ook live! Net als de update voor iWork.

Eindelijk! Vandaag Instagram en Facebook, nu Whatsapp nog en dan begint het ergens op te lijken.. Als Soundcloud, Snapchat en Rabobank dan nog even een update krijgen dan zijn al mijn belangrijkste apps weer in orde. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mr Ton op 17-10-2014 01:06 ]

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 23:04
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:03:
Morgen ga ik een Iphone 6 plus halen (toestel voor mijn werk).

Wil het toestel graag zelf configureren (apps, contacten; outlook werk, ...).
Mocht je alle wachtwoorden van Mail etc. mee willen nemen van je oude naar het nieuwe toestel, kan je een gecodeerde reservekopie maken in iTunes, dan hoef je ook niet al je mailaccounts e.d. in te stellen. ;-)

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:09
Hmm, sinds ik iPhone 6 heb in een hoesje gedaan, als ik hem niet gebruik zit hij in een case met doekje erom heen tegen stof/krassen etc. Ben ik net aan het controleren allemaal vuil in die hoesje wat op me iPhone zit, en bij me volume knop 2 lichte/dunne krasjes. Nu lees ik online dat veel mensen hebben dat hun iphone 6 / plus krasjes heeft op de randen. MEnsen hier ook last van?

• crazylegs
Sinds 2 dagen mijn beeldschermverlichting op automatisch gezet ipv constant voluit. Nu sinds vanmorgen half 10 de telefoon van de lader. Redelijk veel gebruikt, veel whatsapp, 40-50 foto's gemaakt, wat twitter, beetje facebooken en nog steeds 85% over. Wauw! ( iphone 6+ )

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-11 10:57
crazylegs schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:06:
Sinds 2 dagen mijn beeldschermverlichting op automatisch gezet ipv constant voluit. Nu sinds vanmorgen half 10 de telefoon van de lader. Redelijk veel gebruikt, veel whatsapp, 40-50 foto's gemaakt, wat twitter, beetje facebooken en nog steeds 85% over. Wauw! ( iphone 6+ )
Constant voluit had je eerst? Wow. Draai al jaren handmatig, en meer dan de helft heb je doorgaans niet nodig. In volle zon misschien ja. Doe je dat toch dan vreet dat werkelijk stroom :)

• Streup
  • Laatst online: 07-10 13:22
Caneezy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:02:
Hmm, sinds ik iPhone 6 heb in een hoesje gedaan, als ik hem niet gebruik zit hij in een case met doekje erom heen tegen stof/krassen etc. Ben ik net aan het controleren allemaal vuil in die hoesje wat op me iPhone zit, en bij me volume knop 2 lichte/dunne krasjes. Nu lees ik online dat veel mensen hebben dat hun iphone 6 / plus krasjes heeft op de randen. MEnsen hier ook last van?
Welk hoesje?

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• sacaji
Rubberen hoesje van Vodafone. https://discussions.apple...555765?start=210&tstart=0 zie hier dat veel mensen hier last van hebben en problemen met coating. Zojuist VF gebeld en zegt dat ik langs kan gaan om eventueel om te ruilen... Maar wil graag weten of anderen hier last hebben van minimale krasjes op hun iPhone 6? Ik heb sinds ik mijn telefoon heb nooit de volume knop aangeraakt en heb daar 2 lichte dunne krasjes op, best debiel als het in een hoesje zit + nooit gebruikt?

Gaat me voornamelijk om het zilvere gedeelte ( de randen van de iPhone / achterkant ), op me scherm opzich merk ik nog geen echte krassen.

[ Voor 10% gewijzigd door sacaji op 17-10-2014 16:02 ]

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 09:52
Ik heb slechte ervaringen met hoesjes, had het bij mijn 5s en kreeg allemaal witte puntjes ( beschadigingen) door dat er vuil in mijn hoesje zat. Daarom voor mij nooit meer een case maar een full body bescherm plakker.

Samsung Flip 7

• sacaji
dave1972 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:09:
Ik heb slechte ervaringen met hoesjes, had het bij mijn 5s en kreeg allemaal witte puntjes ( beschadigingen) door dat er vuil in mijn hoesje zat. Daarom voor mij nooit meer een case maar een full body bescherm plakker.
Merk ook al dat vuil, denk ik maar dat ik zonder hoesje ga. Verleden meer krassen gekregen met hoesje dan zonder, lijkt er op als je zuinig er mee om wilt gaan het meer verpest....

Wil alleen weten of de randen/zijkanten van de iPhone 6 nou echt zo makkelijk krast in tegenstelling tot de iphone 5/4s, heb zo vaak die 4S van mij gegooit maar nooit krassene op de achterkant, zijkant wel... Volgens mij heeft iedereen dat dan wel.

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 11:05
dave1972 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:09:
het nadeel van zo'n full body plakker is naar mijn idee dat als je je telefoon laat vallen dat de plakker minder goed beschermd als een hoesje / bumper en dergelijke.

• dave1972
Thysiej schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:13:
[...]

het nadeel van zo'n full body plakker is naar mijn idee dat als je je telefoon laat vallen dat de plakker minder goed beschermd als een hoesje / bumper en dergelijke.
Dan doe je naast die fullbody nog een bumper :+ of hoesje of case etc etc _/-\o_

Samsung Flip 7

• Scrtz
Ik heb nu een maand de iPhone 6, eigenlijk nog geen krasjes ontdekt en gebruik geen hoesje of protector meer. Enigste waar ik (nu nog) op let is dat de iPhone altijd op een papiertje of iets dergelijks ligt, nooit zomaar op tafel.

Voor de rest gewoon plezier hebben van het design, ipv zo'n klote hoesje zodat het lijkt alsof je een android knommel gebruikt.

• Executor16
  • Niet online
Ik heb net de iPhone 6 binnen en natuurlijk gelijk begonnen met alles installeren (niet via de lader of kabel maar gewoon wireless). Het valt mij op dat het toestel al snel erg warm wordt (na 15 minuten ongeveer). Dit had ik bij mijn 5S eigenlijk helemaal niet zo erg. Is dit normaal?

• dave1972
Executor16 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:44:
Ik heb net de iPhone 6 binnen en natuurlijk gelijk begonnen met alles installeren (niet via de lader of kabel maar gewoon wireless). Het valt mij op dat het toestel al snel erg warm wordt (na 15 minuten ongeveer). Dit had ik bij mijn 5S eigenlijk helemaal niet zo erg. Is dit normaal?
Dat lijkt me wel als je van alles aan t installeren bent etc etc :+

Samsung Flip 7

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

dave1972 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:57:
[...]

Dat lijkt me wel als je van alles aan t installeren bent etc etc :+
ongewoon is het wel, ik deed hetzelfde maar had nergens last van eigenlijk.
is het warm als zijnde 'onhoudbaar' of 'merkbaar warm', dat laatste is niet erg namelijk.

• thibautb
met wat voor lader laat je hem op? want die ipad laders die maken hem wel warm en zonder lader kan het nog steeds als hij bv de heletijd op een stuk hout ligt;

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:34
Executor16 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:44:
Back-up terugzetten, apps installeren. Zal nog wel even warm blijven maar dat is eenmalig.

• rayparlour
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-05 13:30
Vandaag op mijn 6+ Een reservekopie van mijn 5s gezet. Van te voren een clean install gebruikt, wel met contacten enzo gesyncd via iCloud. Nu heb ik sinds dat de reservekopie erop staat dat de contacten wel in de lijst staan maar als ik gebeld wordt of zelf bel deze vaak het telefoonnummer geeft ipv de naam. Erg vervelend, sommige contacten staan als +31 erin en sommige niet. De +31 hebben geen probleem. Iemand een makkelijke oplossing hiervoor?

• thibautb
normaal gezien kan je terug via icloud je contacten synchroniseren en dan zou het moeten gaan.

• rayparlour
  • Laatst online: 14-05 13:30
Heb dit al geprobeerd, ook iCloud verwijderd en opnieuw ingesteld. Geen resultaat. Straks even de Back-up opnieuw erop zetten, hopelijk werkt dat

Verwijderd

't is logisch dat je telefoon stoffig/vies raakt door een hoes... Daarom hoor je hem ook af en toe schoon te maken. :')

• sacaji
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:29:
't is logisch dat je telefoon stoffig/vies raakt door een hoes... Daarom hoor je hem ook af en toe schoon te maken. :')
Maar heel raar als je krasjes krijgt van je hoesje, vind je niet?

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Caneezy schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:22:
[...]

Maar heel raar als je krasjes krijgt van je hoesje, vind je niet?
In principe wel ja. Hooguit als er in het hoesje zandkorreltjes (of andere harde dingen) komen en daardoor alsnog krassen ontstaan. Een hoesje zit doorgaans namelijk strak om het apparaat heen.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:31

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Net een dealtje op Marktplaats gevonden, 830 voor een nieuwe 128GB SG met gratis leren slide hoesje.
Als een kind zo blij mijn oude 4S back-uppen (8.0.2 op een 4S, big mistake) en vannacht even laten herinstalleren want dat kost wel een uurtje of wat.

Simmetje even gecut met een scalpel, minder dan twee minuten werk, werken!

Om beetje OT te blijven, wel een flinke slag groter dan die ouwe 4S zeg... de voorgaande eigenaar vond hem al te groot t.o.v. een 5S...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Tijgert schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 00:40:
Net een dealtje op Marktplaats gevonden, 830 voor een nieuwe 128GB SG met gratis leren slide hoesje.
Als een kind zo blij mijn oude 4S back-uppen (8.0.2 op een 4S, big mistake) en vannacht even laten herinstalleren want dat kost wel een uurtje of wat.

Simmetje even gecut met een scalpel, minder dan twee minuten werk, werken!

Om beetje OT te blijven, wel een flinke slag groter dan die ouwe 4S zeg... de voorgaande eigenaar vond hem al te groot t.o.v. een 5S...
Daar wen je wel aan! In het begin vond ik hem ook gigantisch en wist ik niet zo goed wat ik ermee aan moest. Na een tijdje veranderd je gebruik en ga je hem anders gebruiken omdat zowel het scherm veel groter is en meer mogelijkheden biedt, als dat de accu niet binnen no time leegloopt als je bezig bent met een intensieve sessie. Vooral als je hem gewoon dagelijks gaat gebruiken voor werk, school of whatever kom je in situaties dat je god op je blote knieën gaat bedanken voor je geweldige toestel, haha! Veel plezier ermee.

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door sjors123 op 18-10-2014 18:22 ]

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Thysiej schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:13:
[...]

Skins gebruik ik daarom ook alleen vanwege krasjes. :) Ik vertrouw mezelf genoeg om de telefoon niet niet te laten vallen. Dat gaat al jaren goed.

• Msi92
WOW super tevreden!! :$

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3XFGPxj.png?1

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

iPhone 6+ neem ik aan??

• vistu
  • Laatst online: 10:54
Afgaande op de resolutie van het screenshot is het een 6

• pclinde
  • Laatst online: 05-11 10:10

pclinde

TechGaming.nl

Hoi,

Ik ben momenteel in het bezit van een iPhone 5, en in december wil ik een iPhone 6 of 6 + nemen. Ik draag eigenlijk altijd mijn telefoon in mijn broekzak, heeft iemand hier ervaringen mee met de +?

Bedankt :)

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• Msi92
iPhone 6 ja :p

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:06
pclinde schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:33:
Hoi,

Ik ben momenteel in het bezit van een iPhone 5, en in december wil ik een iPhone 6 of 6 + nemen. Ik draag eigenlijk altijd mijn telefoon in mijn broekzak, heeft iemand hier ervaringen mee met de +?

Ja. Ik heb de 6+. Al staande en lopende gaat het allemaal prima in mijn broekzakken (ze zijn niet eens zo heel erg groot, spijkerbroeken en chino's). Zitten daarentegen durf ik niet echt te doen, dus dan haal ik er hem meestal even uit.

• Jeroen O
Ik heb ook een 6+.

Mijn broeken zijn voorzien van ruime broekzakken en zitten niet te strak. Daardoor past de 6+ er goed in. En als ik ga zitten komt er niet teveel kracht op. Hij is in ieder geval nog recht. Wel heb ik er een Apple leren case omheen.

Als ik thuis ben of in de auto zit, haal ik hem wel altijd uit mijn broekzak.

• here2stay
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb een plus. Kleine broekzakken (want vrouw), maar draag de telefoon gewoon in mn zakken. Ja, hij steekt wat uit, dus in de winkels doe ik hem achter de rits van mn jas of in de tas. En als ik ga zitten legde ik hem altijd al naast me neer. En verder ben ik verliefd op het formaat;)

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

here2stay schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:41:
Ik heb een plus. Kleine broekzakken (want vrouw), maar draag de telefoon gewoon in mn zakken. Ja, hij steekt wat uit, dus in de winkels doe ik hem achter de rits van mn jas of in de tas. En als ik ga zitten legde ik hem altijd al naast me neer. En verder ben ik verliefd op het formaat;)
Hmmm jullie brengen mij toch in twijfel. Ik wil graag de resolutie van de iPhone 6+... Als die goed in broekzakken te dragen is, dan vind ik het erg aantrekkelijk. Heb je ook ervaring met skinny jeans? Ik draag soms ook wel eens wat strakkere spijkerbroeken, en zit er dan nog een hoesje omheen of?

Thanks! (Beide reacties)

• laurensdbb
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik haal eerder een 5u screen-on time.
Maar ik gebruik mijn iPhone 6 dan ook als telefoon:
- GPS aan, locatievoorzieningen aan
- 4G aan, push e-mails (15min interval)
- brightness 60% constant

Verwijderd

Bizar, dat haal ik bij verre niet maar bij mij zijn er teveel achtergrond zaken want het gebruik loopt altijd redelijk snel omhoog ondanks dat ik hem dan niet gebruikt. Meerdere exchange accounts (push) verbruikt denk heel veel batterij...

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:11
Ik heb de iphone 6 nu iets meer als een week in gebruik na de overstap van de iphone 5.
Al met al ben ik er harstikke tevreden mee.

Het enige nadeel wat ik me kan bedenken is dat ik pijn aan mijn vingers krijg als ik de iphone met 1 hand gebruik voor langere tijd. Dit heb ik in 2 jaar tijd nooit met de iphone 5 gehad. Hebben meer mensen hier last van?

• here2stay
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-07-2024
pclinde schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:49:
[...]

Hmmm jullie brengen mij toch in twijfel. Ik wil graag de resolutie van de iPhone 6+... Als die goed in broekzakken te dragen is, dan vind ik het erg aantrekkelijk. Heb je ook ervaring met skinny jeans? Ik draag soms ook wel eens wat strakkere spijkerbroeken, en zit er dan nog een hoesje omheen of?

Thanks! (Beide reacties)
Ik draag voornamelijk skinny jeans en ervaar zelf geen ongemak. Zit een hoesje van 0,3mm omheen. Eerder had ik een 4s en die had ik eerder tijdens shoppen of uitgaan ook in mn broekzak zitten. Zal ik nu wel voorzichtiger mee zijn ivm jatgevaar. Maar goed, de tijd dat ik elke do, vr en za op stap was is al wel een beetje voorbij, dus de grootste verandering die ik merk is dat ik de iphone met slecht weer eerder in mn jas of tas doe dan voorheen. Maar ik krijg er al die tijd dat ik met mn telefoon speel iets moois voor terug;)

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

here2stay schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:42:
[...]

Ik draag voornamelijk skinny jeans en ervaar zelf geen ongemak. Zit een hoesje van 0,3mm omheen. Eerder had ik een 4s en die had ik eerder tijdens shoppen of uitgaan ook in mn broekzak zitten. Zal ik nu wel voorzichtiger mee zijn ivm jatgevaar. Maar goed, de tijd dat ik elke do, vr en za op stap was is al wel een beetje voorbij, dus de grootste verandering die ik merk is dat ik de iphone met slecht weer eerder in mn jas of tas doe dan voorheen. Maar ik krijg er al die tijd dat ik met mn telefoon speel iets moois voor terug;)
Cool! Thanks. Ja ik ging vroeger ook meer uit, maar ben zo af en toe nog wel te vinden in het uitgaansleven. ;) Ik zit veelal op verschillende locaties i.v.m. werk en studie, dus een groot scherm kan ik wel waarderen.

Dat is het inderdaad, het scherm is gewoon iets wat opvallend mooier is dan bij de iPhone 6.

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
pclinde schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 11:33:
Hoi,

Ik zou niet twijfelen! Ik heb de 6+ nu ruim een week in bezit, en ik moet zeggen dat het in begin nogal wennen was. Als je overstapt van iPhone op iPhone is het vooral gewoon weer een iPhone de eerste paar uur. Alles installeren etc. brengt geen verassingen. De echte voldoening kwam bij mij in de loop van de week bij dagelijks gebruik in verschillende situaties. Bij het wachten in de trein is het geweldig om filmpjes te kijken of tv te kijken via UPC Horizon. Boeken lezen en surfen is ook echt een plezier, voorheen had ik een iPad en deed ik dit soort langdurige sessies vaak op de iPad, maar nu heb ik die niet meer nodig!

Het grote voordeel is dat je dus eigenlijk altijd een soort van compacte tablet op zak hebt, dus je kan altijd doen wat je hart je begeeft. Bij mijn iPhone 5s was ik dan voorzichtig met m'n batterij omdat die bij hevige sessies binnen no time een groot deel van de batterij verloor. Dit is veel minder het geval, waardoor het veel aantrekkelijker wordt om gewoon even lekker op je telefoon te zitten. Bovendien helpt het grotere scherm er ook wel enorm bij dat alles comfortabeler is om te doen.

Wat betreft het formaat valt het reuze mee. Ik had het Apple hoesje eromheen, maar na een tijdje was ik het zat. Ik gebruik mijn iPhones altijd zonder hoesjes dus nu ben ik dat ook maar weer gaan doen. Ik draag geen skinny jeans, maar wel gewoon modieuze broeken en ik heb absoluut nergens last van. Dat ie zo dun is helpt daarbij ook wel, en nee hij buigt niet! Ik kan de telefoon zelfs in een hand gebruiken als het even moet, tuurlijk liever doe ik het ook met twee handen maar in sommige situaties kan ik prima uit de voeten met het formaat in een hand. Zulke grote handen heb ik ook niet.

De apps krijgen langzaam aan ook allemaal een update. Facebook, YouTube, Twitter, Flickr en Instagram hebben al een update gehad. De rest zal waarschijnlijk binnen 1 a 2 maanden volgen. Deze iPhone is voor mij de grootste verandering geweest sinds het gebruik van mijn allereerste iPhone. Dat zegt ook wel iets.

Al met al, wees niet gevreesd maar zoek hem vooral zelf even op in de winkel. Mij is het allemaal meegevallen, maar voor een ander kan de ervaring weer heel anders zijn.

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-11 23:45
Heb af en toe last van enige lag op mijn plus. Bijvoorbeeld bij het kiezen van een van de standaard achtergronden verloopt het scrollen niet echt soepel. Is dit bij meerdere gebruikers zo?

• Executor16
  • Niet online
Met de iPhone 6 heb ik soms last dat het scherm niet wil roteren naar landscape (maken van foto's / video's in de native app) of in andere apps zoals TomTom. Na een xx aantal minuten werkt het ineens weer normaal. Heb er in dit topic nog niets over kunnen vinden maar via Google en Apple Forums aardig wat resultaten. Iemand hier die dit herkent? Hopelijk is het slechts een bug in iOS.

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-11 14:51
henkna schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:41:
Heb af en toe last van enige lag op mijn plus. Bijvoorbeeld bij het kiezen van een van de standaard achtergronden verloopt het scrollen niet echt soepel. Is dit bij meerdere gebruikers zo?
Het voorbeeld dat je noemt komt bij mij ook voor, maar verder zie ik het weinig in apps geoptimaliseerd voor iPhone 6 (plus) en iOS 8.

Wat wel zo is, is dat de 6 Plus door de hogere resolutie meer rekenkracht nodig heeft voor het verwerken van beeld. Daar komt bij dat de interface in een nog hogere resolutie wordt gerenderd en wordt gedownsampled met een factor van 1.15 naar 1080p. Zie: http://www.paintcodeapp.c...one-6-screens-demystified

Verwijderd

Hebben jullie er soms ook last van tijdens het bellen dat de andere kant niet goed hoorbaar is? En dat de andere kant jou ook soms niet goed kan horen?
Ik heb het met meerdere nummers geprobeerd. Soms komt het wel voor, soms niet.

• pclinde

pclinde

TechGaming.nl

keest12 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:13:
[...]

Ik zou niet twijfelen! Ik heb de 6+ nu ruim een week in bezit, en ik moet zeggen dat het in begin nogal wennen was. Als je overstapt van iPhone op iPhone is het vooral gewoon weer een iPhone de eerste paar uur. Alles installeren etc. brengt geen verassingen. De echte voldoening kwam bij mij in de loop van de week bij dagelijks gebruik in verschillende situaties. Bij het wachten in de trein is het geweldig om filmpjes te kijken of tv te kijken via UPC Horizon. Boeken lezen en surfen is ook echt een plezier, voorheen had ik een iPad en deed ik dit soort langdurige sessies vaak op de iPad, maar nu heb ik die niet meer nodig!

Het grote voordeel is dat je dus eigenlijk altijd een soort van compacte tablet op zak hebt, dus je kan altijd doen wat je hart je begeeft. Bij mijn iPhone 5s was ik dan voorzichtig met m'n batterij omdat die bij hevige sessies binnen no time een groot deel van de batterij verloor. Dit is veel minder het geval, waardoor het veel aantrekkelijker wordt om gewoon even lekker op je telefoon te zitten. Bovendien helpt het grotere scherm er ook wel enorm bij dat alles comfortabeler is om te doen.

Wat betreft het formaat valt het reuze mee. Ik had het Apple hoesje eromheen, maar na een tijdje was ik het zat. Ik gebruik mijn iPhones altijd zonder hoesjes dus nu ben ik dat ook maar weer gaan doen. Ik draag geen skinny jeans, maar wel gewoon modieuze broeken en ik heb absoluut nergens last van. Dat ie zo dun is helpt daarbij ook wel, en nee hij buigt niet! Ik kan de telefoon zelfs in een hand gebruiken als het even moet, tuurlijk liever doe ik het ook met twee handen maar in sommige situaties kan ik prima uit de voeten met het formaat in een hand. Zulke grote handen heb ik ook niet.

De apps krijgen langzaam aan ook allemaal een update. Facebook, YouTube, Twitter, Flickr en Instagram hebben al een update gehad. De rest zal waarschijnlijk binnen 1 a 2 maanden volgen. Deze iPhone is voor mij de grootste verandering geweest sinds het gebruik van mijn allereerste iPhone. Dat zegt ook wel iets.

Al met al, wees niet gevreesd maar zoek hem vooral zelf even op in de winkel. Mij is het allemaal meegevallen, maar voor een ander kan de ervaring weer heel anders zijn.
Wow! Super bedankt voor de uitgebreide informatie, dit waardeer ik enorm. :)

• Blarretje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-10-2024
Inmiddels ook al ruim een maand de 6 plus in het bezit. Bevalt uitstekend. Tijdens reizen apparaat gewoon in broekzak. Als ik ga zitten, haal ik de telefoon uit de zak. Het prachtige scherm(formaat) is echt een plus ten op zichte van de 6.

• dennis_rsb
  • Laatst online: 18:12
Blarretje schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 07:07:
Inmiddels ook al ruim een maand de 6 plus in het bezit. Bevalt uitstekend. Tijdens reizen apparaat gewoon in broekzak. Als ik ga zitten, haal ik de telefoon uit de zak. Het prachtige scherm(formaat) is echt een plus ten op zichte van de 6.
Toch lijkt me dit niet in alle omstandigheden handig. Stel je gaat naar een voetbalwedstrijd of een sollicitatiegesprek en het is mooi weer, geen jas aan. Waar laat je dan je telefoon? Heel de tijd vast houden lijkt mij niet handig en/of gepast in zulke situaties.

• DwightKSchrute
dennis_rsb schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 07:48:
[...]

Toch lijkt me dit niet in alle omstandigheden handig. Stel je gaat naar een voetbalwedstrijd of een sollicitatiegesprek en het is mooi weer, geen jas aan. Waar laat je dan je telefoon? Heel de tijd vast houden lijkt mij niet handig en/of gepast in zulke situaties.
Klopt.

Gisteren naar Jimmy Carr geweest in de RAI en daar heb ik hem dus constant op mijn schoot moeten houden. Dat is wel een nadeel, maar weegt voor mij niet op tegen alle voordelen van het grote scherm e.d.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:22

swv

Blarretje schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 07:07:
En om welke reden doe je hem dan uit je broekzak halen wanneer je gaat zitten? Zijn je zakken niet ruim genoeg? Is ie erg aanwezig in je broekzak (als een plank-->lelijk)? Is het oncomfortabel? Ik overweeg ook een 6 plus en ik heb al even de note 3 van mijn pa geprobeerd en ik kan mij bovenstaande punten voorstellen.

Een tweede vraag: zijn er mensen met een 6 plus die hun iPad (mini) daardoor niet meer gebruiken? Ik heb een iPad mini retina met allerlei accessoires, maar ik kan gewoon niet productief zijn op een tablet. In de praktijk komt het er op neer dat ik gewoon simpele dingen doe (ook in de trein) die momenteel op mijn iPhone 5s ook prima kunnen.

Ik heb de iPad 1, 2, 3 gehad en nu dus de mini retina. Echt een topapparaat en ik ben er nog steeds heel tevreden over, maar ik had nooit gedacht dat Apple de overstap naar 5,5" zou maken (wie wel). Ik overweeg dus om van twee apparaten naar één te gaan. Komende week ga ik ook naar de Apple Store maar daar kan ik geen praktijk ervaring opdoen natuurlijk ;)

• DwightKSchrute
sww89 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:12:
[...]

En om welke reden doe je hem dan uit je broekzak halen wanneer je gaat zitten? Zijn je zakken niet ruim genoeg? Is ie erg aanwezig in je broekzak (als een plank-->lelijk)? Is het oncomfortabel? Ik overweeg ook een 6 plus en ik heb al even de note 3 van mijn pa geprobeerd en ik kan mij bovenstaande punten voorstellen.

Een tweede vraag: zijn er mensen met een 6 plus die hun iPad (mini) daardoor niet meer gebruiken? Ik heb een iPad mini retina met allerlei accessoires, maar ik kan gewoon niet productief zijn op een tablet. In de praktijk komt het er op neer dat ik gewoon simpele dingen doe (ook in de trein) die momenteel op mijn iPhone 5s ook prima kunnen.

Ik heb de iPad 1, 2, 3 gehad en nu dus de mini retina. Echt een topapparaat en ik ben er nog steeds heel tevreden over, maar ik had nooit gedacht dat Apple de overstap naar 5,5" zou maken (wie wel). Ik overweeg dus om van twee apparaten naar één te gaan. Komende week ga ik ook naar de Apple Store maar daar kan ik geen praktijk ervaring opdoen natuurlijk ;)
Thuis op de bank vind ik de iPad Mini Retina nog steeds meerwaarde hebben. Groter scherm leest toch makkelijker, kijkt makkelijker video etc. In de trein heeft de iPhone 6+ mijn iPad Mini Retina wel vervangen. Thuis moet ik overigens een beetje geluk hebben als ik hem wil gebruiken, de iPad staat ondertussen vol met spelletjes die mijn vrouw speelt :)

En om antwoord te geven op je eerste vraag: ik haal hem uit mijn broekzak omdat ze daar inderdaad niet ruim genoeg voor zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door DwightKSchrute op 20-10-2014 10:30 ]

• Jeroen O
De iPad (Air) wordt nog wel gebruikt, maar wel minder.

Toen ik nog een iPhone 4S had, deed ik thuis praktisch alles op de iPad (internetten, spelletjes spelen).

Nu met een iPhone 6 plus zijn deze taken ook heel goed uit te voeren. Toch vindt ik de iPad toch een voordeel hebben vanwege de speciaal daarvoor geoptimaliseerde apps.
Bovendien heb ik een aantal spellen die alleen op de iPad draaien. Dus de iPad die blijft wel.

In de praktijk pak ik meestal gewoon wat binnen handbereik ligt.

Zelf haal ik hem thuis ook uit mijn broekzak thuis. Dat zit net iets comfortabeler en ben (wellicht onterecht) toch een beetje bang dat deze buigt als je per ongeluk een verkeerde beweging maakt.

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 21:09
sww89 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:12:
[...]

Ikzelf heb mijn iPad mini retina verkocht zelfs voordat ik mijn 6 plus binnen had. Ik mis mijn iPad helemaal niet aangezien ik de 6 plus handiger vind om te gebruiken in de trein. Thuis gebruikte ik de iPad alleen om even te surfen en in bed series te kijken. Dingen voor mijn studie doe ik toch liever op mijn laptop.

Bij mij past de 6 plus in al mijn broekzakken, zelfs in 2 skinny jeans!! In het begin zal je de telefoon misschien wel voelen maar dit went wel. Je ziet bij strakke broeken wel de vorm van de telefoon als je naar je broekzak kijkt. De eerste 2 weken dacht ik wel van WOOOW!.....alsof er een tablet in mijn broek zat >:)
Pagina: 1 ... 28 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.