Als dat de meerderheid van de mensen is zou het uitermate dom zijn om het niet te doen. Het gaat hier niet om wat jij vindt of wat Pietje vindt, het gaat er hierbij om wat bepaalde groepen mensen vinden. Laten we hier niet vergeten dat producten gemaakt worden om te worden verkocht. Dan is het wel zo fijn dat je met iets komt wat mensen ook daadwerkelijk willen kopen. Daar gaat het een bedrijf om. Ze moeten grote hoeveelheden kwijt.gday schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:57:
Ja, en er zijn ongetwijfeld ook mensen die prima uit te voeten kunnen met de 8GB die je nu standaard bij de iPhone 5c krijgt. Moet dat dan maar de standaard worden?
Ik heb eerder het idee dat het 16GB model veruit het meest gekocht wordt en dat juist de 2 modellen daarna door een groep worden gekocht met specifiekere eisen omtrent hoeveelheid opslag. Als ik om mij heen kijk zie ik ook alleen maar de basismodellen van laptops en telefoons. Nooit de middelste of maxed out versie. Kennelijk leeft dat niet bij de gemiddelde consument. Bij mij is dit meer onderbuikgevoel maar bij Apple (en ook vrijwel ieder ander bedrijf) doet men daar onderzoek naar en heeft men daar cijfers van. Misschien is dat de onderbouwing voor mijn onderbuikgevoel, misschien weerspreekt het dat ook en is dat 16GB model er inderdaad alleen maar om mensen naar het middelste model te krijgen (omdat ze zien dat die minder verkoopt). Ik denk dat heel veel mensen gewoon een iPhone willen en genoeg hebben aan de instapper met 16GB. Die 32GB en meer interesseert ze vaak totaal niet.
Ligt eraan over welke periode je het bekijkt. Ten opzichte van de jaren 90 is het heel wat goedkoper geworden, ten opzichte van vorig jaar daarentegen...En geheugen is door de jaren heen natuurlijk alleen maar goedkoper geworden.
Dat heb ik met 16, 32 en 64GB. Die 64GB is aan de krappe kant en dat is niet fijn bij installatie van een nieuwe iOS versie. Daarom heb ik de 128GB gekocht. Twee collega's van mij hebben ook op die manier zitten kijken. Eentje heeft 16GB genomen en een ander weer 64GB maar beiden keken mij aan alsof ik knettergek was. We zijn in ieder geval blij dat Apple die 3 opslaggroottes aanbied16GB is voor mij ook veel en veel te weinig. Mijn iPhone is dan zó snel vol dat ik het idee heb dat ik dat ding kan gebruiken voor maar 50% van de dingen waar ik 'm daadwerkelijk voor wil gebruiken.
Restwaarde met dit soort dingen is puur gokken. Het ligt maar net aan wat Apple als opvolger introduceert, hoeveel mensen die achterkant van de 6/6+ waarderen en hoe groot het buigprobleem nou daadwerkelijk is (zien we pas na een paar maanden). En dan is dat alleen nog maar wat punten voor dit specifieke model. Natuurlijk gelden ook de algemene regels bij verkoop zoals de staat van de telefoon. Hoe minder gebruikssporen hoe meer geld iemand er voor over heeft.keanu_ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:14:
De 64Gb heeft natuurlijk wel weer wat extra restwaarde, mits je hem wilt verkopen natuurlijk
@gforcegti: het is en blijft een smartphone met een camera waarin een ongelooflijk kleine sensor in zit. Nadeel van die kleine sensoren is de slechte prestatie in weinig licht omgevingen (je krijgt datgene wat je beschrijft: veel ruis, bewegingsonscherpte). M.a.w. hoe graag Apple en de rest van de wereld het ook zou willen, ze kunnen niet om de natuurwetten heen. Wil je in weinig licht omgevingen fotograferen dan zul je moeten flitsen, bij moeten lichten of een camera kopen die veel beter geschikt is voor dat soort fotografeerwerk. Voor een smartphone/point & shoot zijn de camera's van de iPhone gewoon goed. Doe je geen slechte koop aan maar ze kunnen niet alles.