Redondo1982 schreef op zondag 28 september 2014 @ 00:49:
[...]
En dus pas je je hele houding en manier van leven aan voor een phablet? Nou, ik heb de 6+ gezien en het is gewoon een onding. Dat ding is van een afstand net een iPad Mini. De telefoon grootte wordt gewoon te gek en dan is deze telefoon met 5,5" ook nog eens bijzonder groot uitgevallen. Ik heb hem in mijn handen gehad en het ziet er goed uit, maar het is gewoon geen praktisch iets. Ik snap gewoon niet dat particuliere mensen dit kopen en ik vergelijk het ook met de tijd van de Nokia Communicator. Daar zag je toen ook mensen mee lopen en vroeg je jezelf af waarvoor ze het nou daadwerkelijk gebruikten.
Eh nee, dat doe ik voor geen enkele materieel iets, maar dat terzijde. Ik heb de Samsung Note 2 gehad zakelijk en dat was een van de meest fijne smartphones die ik heb gehad qua formaat. Ik werk fulltime en reis meer met de auto dan de fiets of OV. In de auto gaat het op een airframe zoals mijn zakelijke toestel en bel ik handsfree. Op het werk neem ik nu alleen de Plus mee en indien nodig m'n laptop als ik processen moet modelleren of workshops moet houden. Mail is een genot op een dergelijk scherm, pdf-bestanden lezen (rapporten, procesflows, presentaties, wetenschappelijke artikelen). Het leest gewoon geweldig en is zeer praktisch zonder dat je hoeft in te zoomen of schema's op twee pagina's hebt.
Ik lees erg veel en dit scherm is ideaal. Overigens heeft het m'n iPad Air of Mini niet vervangen hoor. GoT surfen doe ik nog steeds het liefst op een 10" of groter (27"

).
In het weekend dan houd ik het vast (deed ik met m'n 5s in een BookBook ook) of gaat het in m'n broekzak of in de auto of op de fiets in m'n rugzak. Op Taekwondo blijft het in de sporttas en de sportschool gewoon in m'n trainingsbroek.
Overigens lopen ze in Azië gewoon met iPads en andere tablets in de metro en op straat. Soms zelfs met twee smartphones, dus echt vreemd is het niet.
Ik heb altijd al een groter scherm icm met iOS willen hebben en dit is ideaal. Over het gezeik met de bezels en dat het groter is dan de Note 3, echt, merk je die paar centimeters verschil als je er mee loopt? Dat neem ik voor lief omdat ik er touch id voor terug krijg. Een van de grootste verassingen qua features het afgelopen jaar voor mij persoonlijk. Met de 5s dacht ik, ja wel leuk, maar na een jaar gebruik kan ik niet meer zonder.
M'n collega is een architect en loopt met een 6" Nokia. Deze er naast gelegd en het is wel iets kleiner, maar niet heel veel. Je moet denk bij de plus gewoon qua formaat uitgaan van een 6". Dat is groot, maar om gelijk af te doen "niemand heeft dit nodig" is echt heel kortzichtig.