Maar omdat het nu bij Apple gebeurt is het natuurlijk allemaal 10x zo grootNiGeLaToR schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:36:
[...]
Pakweg 10 miljoen Apple klanten zijn het met hem eens - en constateren nu dus proefondervindelijk ook dat in je broekzak niet handig is. Was altijd het argument voor een kleinere telefoon - makkelijker in je zak, dat is niet in ene anders omdat Apple ook een groter toestel uitbracht...
[...]
Denk ook dat het wel losloopt, tis even wennen en er zijn nu eenmaal mensen die met hun nieuwe reuze-phone eerst squats in een skinny jeans gaan doen. En dat kan blijkbaar niet.
Maat van me stond bij vuurwerk vorig jaar en terwijl hij staat te kijken knapt het glas van zijn iPhone 5 spontaan tijdens een luide knal. Oftewel; geen vuurwerk kijken met je iPhone?
Techcrunch postte al een artikel in de zin van 'volgende in de jaarlijkse release routine is de controverse dat-iets-niet-goed-is-aan-de-iPhone'. Inmiddels dus jaarlijks terugkerend fenomeenkeanu_ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:45:
[...]
Maar omdat het nu bij Apple gebeurt is het natuurlijk allemaal 10x zo groot
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Heb altijd m'n G3 (met 5.5 inch scherm) in m'n broekzak. Tijdens werk, fietsen, altijd. Is nog altijd recht.NiGeLaToR schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:18:
4,7-5.5" telefoons horen niet in je broek, tenzij je baggy pants draagt. Zodra je gaat zitten, breekt ie.
Nickname does not reflect reality
Waarom noem je dat een productiefout dan?Bobo221 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:50:
Ik ben Apple fan van het eerste uur, maar toch blijf ik me altijd verbazen hoe de meeste altijd maar alles slikken en het proberen goed te praten als het om zulke productiefouten aankomt. Was het niet met de antenne-gate dan was het wel met de scuff-gate en nu dan ook weer met de bend-gate.
Als ik mijn iPhone onder water hou gaat ie ook kapot. Is dat ook een productiefout dan?
Een telefoon die je niet in je broek moet/mag dragen, really?deBennie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:52:
Waarom noem je dat een productiefout dan?
Als ik mijn iPhone onder water hou gaat ie ook kapot. Is dat ook een productiefout dan?
Omdat ik het beestje bij zijn naam noem. En die vergelijking van jou gaat niet op. Een telefoon hoort in je jaszak of broekzak en niet in je vissekom.deBennie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:52:
[...]
Waarom noem je dat een productiefout dan?
Waar staat dat iPhone 6 niet in je broekzak mag? Over de iPhone 5 gingen soortgelijke verhalen rond, die zou ook zomaar spontaan buigen. Dat bleek onzin, bij normaal gebruik buigt een iPhone 5 niet. Ik gok dat het bij de 6 niet heel erg anders zal zijn.Brad Pitt schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:53:
[...]
Een telefoon die je niet in je broek moet/mag dragen, really?
De 6+ is "ietsjes*" groter dan een 5 en anders gebouwd.MarcoC schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:54:
[...]
Dat bleek onzin, bij normaal gebruik buigt een iPhone 5 niet. Ik gok dat het bij de 6 niet heel erg anders zal zijn.
*lees: ridicuul
Het is maar net wat je verwachting ervan is.Bobo221 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:54:
Omdat ik het beestje bij zijn naam noem. En die vergelijking van jou gaat niet op. Een telefoon hoort in je jaszak of broekzak en niet in je vissekom.
Als je het filmpje van de doorbuigende iPhone 6 ziet, dan zie je dat de beste man flink wat kracht moet zetten om de telefoon door te laten buigen.
Dan denk ik bij mezelf, als je je iPhone 6+ in je voorste broekzak heb zitten en er moet een flinke mate van druk gezet worden op die iPhone om 'm door te laten buigen, dan zit dat toch verre van comfortable? Dat zit toch niet lekker? En al helemaal niet 18 uur lang?
Dus ik denk dan bij mezelf, waar hebben we het over?
1. qua korte termijn toch maar even die telefoon uit je broek halen lijkt me.
2. qua langere termijn afvallen of grotere broeken dragen
Overigens niet om iets goed te praten, blijft wel een kwalijke zaak wat mij betreft. Maar je gaat een keer tegen grenzen aanlopen als je je toestel dunner en dunner maakt.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Nu snap ik dat het zeer persoonlijk is waarvoor je kiest, maar ik ben toch benieuwd waarom anderen kiezen voor de 6+. De specs geloof ik wel HD camera etc. etc. Maar qua gebruik.... Kies je de 6+ omdat je daar beter op kunt gamen..., bel je nauwelijks met je iphone en gebruik je je device meer voor het surfen etc. etc.
Maar goed, iedereen denk maar dat alles moet kunnen met zijn iPhone, maar zoals LuNaTiC zegt, eens lopen we tegen de grenzen aan. Kwestie van accepteren
Je hebt 5.5 inch en je hebt 5.5 inch. Geen problemen met die maat in mijn broek (qua telefoon hèkeanu_ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:05:
Persoonlijk denk ik dat ''phablets'' waar de 5,5'' toch wel echt onder geschaard mag worden, gewoon niet geschikt zijn voor in de broek, of in ieder geval, niet in broeken strak zitten of waar de mogelijkheid bestaat dat er veel druk op te staan. Laat staan uren op een rond dijbeen met een strakke jeans eromheen.
Touch ID (super-uitvinding) neemt of course ook aardig wat ruimte in!
Maar inderdaad de bezels (met name aan zijkant) had echt wel minder gemogen...
Ja, ik vond die plastic body nou niet heul erg 'premium' aanvoelen, als ik eerlijk ben.Brad Pitt schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:11:
[...]
Je hebt 5.5 inch en je hebt 5.5 inch. Geen problemen met die maat in mijn broek (qua telefoon hè).
[afbeelding]
Persoonlijk heb ik gekozen voor de 6+ vanwege het scherm. Ik heb een 4s gehad en ingeruild voor de HTC One (M7) (4,7") omdat ik het scherm van de 4s te klein vond. In het begin was de grootte van het scherm van de One wennen, maar dat wennen gaat erg snel. Nu denk ik vaak in de trein als ik wat op internet lees of een filmpje kijk ofspelletje speel kijk: mag wel een maatje groter. En omdat ik weer terug wil naar de iPhone (omdat ik nu, net als jij, voor de rest nu ook alles van Apple heb) kies ik dus voor de 6+dzzls schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:04:
Nadat ik geleidelijk aan de overstap heb gemaakt op Apple heb ik op mijn telefoon na alles van Apple (macbook, apple tv, ipad). Dus na jaren Android nu ook een Iphone voor mij :-D. Maar nu moet ik nog een keuze maken de Iphone 6 of de 6+.
Nu snap ik dat het zeer persoonlijk is waarvoor je kiest, maar ik ben toch benieuwd waarom anderen kiezen voor de 6+. De specs geloof ik wel HD camera etc. etc. Maar qua gebruik.... Kies je de 6+ omdat je daar beter op kunt gamen..., bel je nauwelijks met je iphone en gebruik je je device meer voor het surfen etc. etc.
Voordeel is dat ik hem in mijn broek mag en kan dragen en 'ie minder snel krast, door het inferieure materiaaldeBennie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:16:
Ja, ik vond die plastic body nou niet heul erg 'premium' aanvoelen, als ik eerlijk ben.
Ja, maar dan komt het neer op een design keuze en geen productie fout.Brad Pitt schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:18:
[...]
Voordeel is dat ik hem in mijn broek mag en kan dragen en 'ie minder snel krast, door het inferieure materiaal
Ik denk steeds maar dat er een dikke Amerikaan op is gaan zitten een middagje lang.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Op de adres balk tikken en dan in de body naar beneden "trekken" dus waar normaal de website word weergegeven.Scrtz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:37:
[...]
Klopt, die functie had ik dus al gevonden, maar kregen mijn schoonvader ( 6 plus ) en ik ( 6 ) dus niet werkend. Je klikt en er gebeurd helemaal niks.
offtopic..
179 euro voor een iphone 4s 8gb ( nieuw ).....is dat duur?
Twijfel heel erg tussen een 5s en een 6. 5s is handig in je broekzak, maar een 6 is natuurlijk een heel stuk sneller. Wie trekt mij over de streep?
Zit met exact hetzelfde.kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:32:
Ik zit nog een beetje te twijfelen. Heb op het moment een iPhone4 die ik binnenkort de deur uitdoe. De snelheid is werkelijk om te janken (mag ook wel na 4 jaar).
Twijfel heel erg tussen een 5s en een 6. 5s is handig in je broekzak, maar een 6 is natuurlijk een heel stuk sneller. Wie trekt mij over de streep?
Enerzijds vind ik een iphone 6 iets te groot, anderzijds als ik een 5s koop zit ik onmiddellijk al met "oud" spul
Dillema!
Zoveel sneller dat je het echt gaat merken??
Denk dat het ook een beetje design-vraag en schermgrootte-vraag is...
Nee, verschil merk je amper.Tha BasZ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:36:
@ kaos -> is de 6 nou echt een STUK sneller dan de 5S??
Zoveel sneller dat je het echt gaat merken??
Denk dat het ook een beetje design-vraag en schermgrootte-vraag is...
Zulke verhalen waren er met de release van de 5/5s ook. Ik kan tot nu toe de situaties die zijn geplaatst op internet op 1 hand tellen. Je vooral niet af laten schrikken. Over een maand hoor je hier niks meer over.kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:41:
Als het verschil amper merkbaar is koop ik een 5s. Al die bend-gate verhalen die ik nu lees (ook met de 6, niet alleen de plus) word ik niet vrolijk van.
Ga je het los aanschaffen of met een abonnement? De 5s is gewoon goedkoper op dit moment, zelfs tweedehands zeer aantrekkelijk .Qua snelheid zal je weinig merken denk ik tussen de 5s en 6.kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:41:
Als het verschil amper merkbaar is koop ik een 5s. Al die bend-gate verhalen die ik nu lees (ook met de 6, niet alleen de plus) word ik niet vrolijk van.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
vraag me af hoe dat gaat uitpakken als de telefoons in de toekomst nog dunner wordenkaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:41:
Al die bend-gate verhalen die ik nu lees (ook met de 6, niet alleen de plus) word ik niet vrolijk van.

Is ook wel zo hoor. Er zijn in het verleden inderdaad genoeg horrorverhalen geweest over toestellen die net op de markt gekomen zijn. De twijfel is er nog steeds een beetje, laat het nog even bezinkenTim14ww schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:43:
[...]
Zulke verhalen waren er met de release van de 5/5s ook. Ik kan tot nu toe de situaties die zijn geplaatst op internet op 1 hand tellen. Je vooral niet af laten schrikken. Over een maand hoor je hier niks meer over.
moet ik ook toegeven dat Apple met de iPhone 6+ had kunnen weten dat deze net groot genoeg is voor de broekzak, en dat men zonder nadenken er in stoppen en vervolgens hun dagelijkse dingen doen.
de iPhone6+ heeft blijkbaar de grens bereikt tussen portable en stevigheid, de iphone 5 en S grensde er ook al tegen aan,
en ik had van Apple toch meer doordachtheid verwacht.
Alhoewel ik tegen de "stopinjebroekzakengazitten-Gate" ben, hoop ik dat men er lekker mee doorgaat, en Apple, zonder dat het eigenlijk zou moeten, daardoor toekomstige Phablets steviger gaat maken.
En als ik er nu over nadenk, als de iPad Mini net iets kleiner was, dan zouden we ook al tegen dit probleem zijn aangelopen
In welk opzicht grensde de iphone 5 en 5s daar al tegen aan? Die waren niet groot genoeg om te buigen lijkt me, of bedoel je wat anders?absrnd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:58:
de iPhone6+ heeft blijkbaar de grens bereikt tussen portable en stevigheid, de iphone 5 en S grensde er ook al tegen aan,
Daar waren ook al flink wat meldingen over...kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:00:
[...]
In welk opzicht grensde de iphone 5 en 5s daar al tegen aan? Die waren niet groot genoeg om te buigen lijkt me, of bedoel je wat anders?

Ligt er aan, eigenlijk verwacht ik dat ik volgend jaar de 6S wel wil hebben, en daarom beter nu de 5S kan nemen. Ja de 5S is straks minder waard, maar ik koop hem nu ook voordeliger dus per saldo zal het vrij weinig uitmaken.zwik schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:40:
Maar waarschijnlijk ga je met een 6 een jaar langer mee doen omdat die iets minder snel langzaam zal worden, er is wel een verschil.
BradPitt is dan ook een mager mannetje met te wijde broeken (overigen knappe vrouw heb je, dus blijf vooral die broeken dragen)Brad Pitt schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:52:
[...]
Heb altijd m'n G3 (met 5.5 inch scherm) in m'n broekzak. Tijdens werk, fietsen, altijd. Is nog altijd recht.

Als ik een chino aan heb dan past een 5,5" telefoon qua diepte niet een helemaal in de zak. Als ik dan ga zitten, breekt elke telefoon gegarandeerd. Verschilt dus gewoon per kledingding. Zou nog geen probleem zijn, heb dan altijd nog de optie om een colbert aan te trekken en 'm in de binnenzak daarvan te laten glijden.
In m'n zondagse jeans past het wel, ook als ik ga zitten, maar comfortabel zal het niet zijn.

Kortom, ik zou dus zo'n maat telefoon niet zo snel in de broekzak stoppen, just my 2 ct's.
Het is tot nu toe vooral HER-halen-verhalen - zie steeds, in elk nieuwsbericht, elk forumitem, dezelfde foto van een gebogen iPhonekaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:41:
[ Voor 34% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-09-2014 11:18 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Na de introductie van de 5 en later de 5s, kwam er ook al her en der berichten over gebogen iPhones, maar dat kwam hoofdzakelijk door het stoppen in de achterzak,kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:00:
[...]
In welk opzicht grensde de iphone 5 en 5s daar al tegen aan? Die waren niet groot genoeg om te buigen lijkt me, of bedoel je wat anders?
daar was het buigpunt ook vaak rond de volumeknop.
YouTube: breaking my samsung SGH-X820
Een samsung SGH-X820 uit 2007 die breekt...
Voor mensen die nog twijfelen hier nog een review: Apple iPhone 6 vs Apple iPhone 6 Plus
of deze site via Tweaker EmielW.deBennie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:35:
lol, via de frontpage deze link:
YouTube: breaking my samsung SGH-X820
Een samsung SGH-X820 uit 2007 die breekt...
http://www.cultofmac.com/...history-bent-smartphones/
Verwijderd
Ben genijgt om een mythbusters uitspaak te doen!BlacKstaR- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:51:
[video]
http://youtu.be/TNUWSqqqQcU
De iphone 6 is veel steviger dan de 6 plus.
Wel erg blij met dit filmpje!
Als je alleen al ziet hoeveel kracht ze uitoefenen in de filmpjes

Het is hier al eerder gezegd, maar vergis je niet in de kracht die erop losgelaten wordt als het ding in je broekzak zit, bijvoorbeeld tijdens het fietsen.Dutchy88 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:08:
Ik denk ook dat de verhalen over dat buigen wel erg overtrokken worden.
Als je alleen al ziet hoeveel kracht ze uitoefenen in de filmpjes
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Als fanboy kan je dat vinden Mr Ton, maar dat alles klopt aan de Iphone6 is natuurlijk iets wat jij vindt. De uitstekende lens is gewoon erg kansloos natuurlijk voor een merk dat helemaal om Design draait. Ook de plastic rand vind ik er goedkoop uitzien.Mr Ton schreef op woensdag 10 september 2014 @ 11:40:
Voor mij gaat het de iPhone 6 64GB worden als opvolger van mijn iPhone 5. Prachtige telefoon waarbij alles perfect is uitgewerkt, zeker niet revolutionair maar wel gewoon super compleet. TouchID had ik nog niet dus dat is de perfecte innovatie voor mij persoonlijk.![]()
Andere merken kunnen gewoon niet aan dit niveau tippen, de iPhone 6 klopt op alle punten: Samsung S5 is mooi, maar plastic en ik ben geen fan van de skin. Lumia 930 te hoekig en WP. HTC One is een beauty, was hem denk ik geworden als ze er een competitieve camera in hadden gestopt. Nu kom ik toch weer bij de iPhone 6 uit.
Ben erg benieuwd naar de prijzen. Super dat ze de 32gb hebben vervangen voor 64gb. Het liefst had ik 32gb in het instap model gezien maar ik ken Apple en dat doen ze gewoon niet.
En waar komt inderdaad die release date vandaan, is die al officieel?
Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van het WP8.1 gebeuren en moet er niet aan denken om met iOs te moeten werken. Dat voor jou geen enkel merk eraan kan tippen is alleen maar mooi. Want dan heb jij jouw merk gevonden. Maar om het als feit weg te zetten is wel wat overdreven
Daarbij is het inderdaad totaal niet revolutionair meer wat Apple doet. Erg jammer voor een merk dat zoveel goeds heeft gebracht op veel fronten.
Als je dan ook nog de 6+ in je achterhoofd houdt ivm buigzaamheid...tja, dan is dit toch niet echt de beste phone die Apple op de markt heeft gebracht
[ Voor 45% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-09-2014 13:52 ]
De markt van smartphones staat ook al lang niet meer in de startblokken, dus waar zou je als merk zijnde nog revolutionair willen zijn? Altijd erg makkelijk om zo iets uit te kramen.StealthyPeanut schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:48:
Als fanboy kan je dat vinden Mr Ton, maar dat alles klopt aan de Iphone6 is natuurlijk iets wat jij vindt. De uitstekende lens is gewoon erg kansloos natuurlijk voor een merk dat helemaal om Design draait. Ook de plastic rand vind ik er goedkoop uitzien.
Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van het WP8.1 gebeuren en moet er niet aan denken om met iOs te moeten werken. Dat voor jou geen enkel merk eraan kan tippen is alleen maar mooi. Want dan heb jij jouw merk gevonden. Maar om het als feit weg te zetten is wel wat overdreven.
Daarbij is het inderdaad totaal niet revolutionair meer wat Apple doet. Erg jammer voor een merk dat zoveel goeds heeft gebracht op veel fronten.
Dat is op dit ogenblik geen enkel merkStealthyPeanut schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:48:
Als fanboy kan je dat vinden Mr Ton, maar dat alles klopt aan de Iphone6 is natuurlijk iets wat jij vindt. De uitstekende lens is gewoon erg kansloos natuurlijk voor een merk dat helemaal om Design draait. Ook de plastic rand vind ik er goedkoop uitzien.
Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van het WP8.1 gebeuren en moet er niet aan denken om met iOs te moeten werken. Dat voor jou geen enkel merk eraan kan tippen is alleen maar mooi. Want dan heb jij jouw merk gevonden. Maar om het als feit weg te zetten is wel wat overdreven.
Samsung Flip 7
[ Voor 50% gewijzigd door UltraSub op 24-09-2014 13:55 ]
Het zijn dan toch echt jouw eigen verwachtingen (die wellicht niet eens waargemaakt kunnen worden) waardoor jij teleurgesteld raakt in Apple en daardoor het merk totaal niet revolutionair noemt. Daar kan Apple dan verder niks aan doen en vind t ook wel vreemd dat je dat dan Apple wel aanrekent.StealthyPeanut schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:48:
Daarnaast, zegt Apple dat het revolutionair wil zijn? Volgens mij niet hoor.
Over je WP opmerking, ik heb 1.5 jaar een Lumia 920 gehad. Dus ook WP8.1. Ik was er in het begin lyrisch over, maar gaande weg kom je er achter dat de kwaliteit in apps achter blijft tov IOS. Ik bedoel dan de kwaliteit in uiterlijk en gebruikersgemak. Daar kwam ik eigenlijk achter nadat ik van die Lumia 920 weer overstapte naar een iPhone. Het gevoel wat zo'n iPhone + ecosysteem je geeft heb ik nooit bij de Lumia + WP8.1 kunnen vinden.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Dat doe ik ook, maar puur omdat ik nog wel eens tegen een tafel aan wil lopen... Dat kost je je scherm als die andersom in je broekzak zitMother_Goozz schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:57:
Heerlijk hoe mensen lekker kunnen zeuren bij iedere iphone release, er is altijd wat! Ik draag mijn telefoon altijd met het scherm naar de binnenkant, probeer hem dan maar eens te buigen
Herstel: mag niet onder normaal gebruik gebeuren. Of dat zo is valt nog te bezien.Niku schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:06:
Geestig hoe sommigen hier dat buigen verdedigen. Mag gewoon niet gebeuren, klaar.
pricewatch: Kenu Airframe Portable Car Mount
Als jij plezier hebt van jou smartphone, waar komt de frustratie dan vandaan dat je dit schreeuwerig kenbaar moet maken?
Wat ik nogal om mij heen merk is dat veel mensen zeiken op een iPhone of überhaupt Apple producten, terwijl de Apple gebruikers zelden zitten te zeuren op Android/WP/etc.Scrtz schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:27:
Ongelooflijk gewoon hoe hard Nederlanders kenbaar willen maken dat hun product 'perfect' is en alle andere producten afgezeken en slecht zijn.
Als jij plezier hebt van jou smartphone, waar komt de frustratie dan vandaan dat je dit schreeuwerig kenbaar moet maken?
Snap dat serieus niet.
afgunst..kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:34:
[...]
Wat ik nogal om mij heen merk is dat veel mensen zeiken op een iPhone of überhaupt Apple producten, terwijl de Apple gebruikers zelden zitten te zeuren op Android/WP/etc.
Snap dat serieus niet.
Ik kan wel lachen om de types waar je de hartslag gewoon ziet stijgen na het vallen van het woord Apple.
I served in a company of heroes.
Iets met calimero.kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:34:
[...]
Wat ik nogal om mij heen merk is dat veel mensen zeiken op een iPhone of überhaupt Apple producten, terwijl de Apple gebruikers zelden zitten te zeuren op Android/WP/etc.
Snap dat serieus niet.
Dan zou het toch andersom moeten zijn tegenwoordig?
Ik heb zelf een HTC One maar wel groot fan van iPod en Apple TV dus het maakt mij niet zoveel uit, maar ik krijg ook regelmatig een opmerking van iPhone gebruikers over mijn telefoon dus het is wel wederzijds, hoort er ook een beetje bij. :
Op welk gebied zou een iPhone gebruiker dan moeten opkijken tegen een Android gebruiker? Gewoon een vraag.Afvalzak schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:46:
[...]
Dan zou het toch andersom moeten zijn tegenwoordig?![]()
Ik heb zelf een HTC One maar wel groot fan van iPod en Apple TV dus het maakt mij niet zoveel uit, maar ik krijg ook regelmatig een opmerking van iPhone gebruikers over mijn telefoon dus het is wel wederzijds, hoort er ook een beetje bij. :
Tuurlijk hoort dat erbij. Het is een beetje zoals Ajax - Feyenoord, qua revaliteit.
Maar vervolgens gaat het om wat normaal gebruik is. En als mensen dan beweren dat het niet normaal is om een telefoon in je broekzak te stoppen dan zakt bij mij, jawel, die zelfde broek direct af. Een telefoon hoort in je broekzak te kunnen worden meegenomen. Voor, achter, in je kniezakken of net wat je zelf graag wilt. Ook als je een skinny jeans of een chino draagt. Als een telefoon niet tegen krachten kan die ontstaan wanneer je bukt of gaat zitten, dan is het ontwerp niet goed. Of moeten we allemaal met zo'n gangster tasje gaan lopen:MarcoC schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:08:
[...]
Herstel: mag niet onder normaal gebruik gebeuren. Of dat zo is valt nog te bezien.

Komt Tweakers overigens nog met een review van de iPhone of slaan we dit jaar over
Ik koppel het maar aan een vorm van apengedrag, kan er serieus met de pet niet bij.
Ik gebruik deze mount nu al iets meer dan een jaar en nog steeds naar alle tevredenheid! mijn iPhone klemt zich nog steeds goed vast en verschuift niet. Past zelf op de wat dikkere roostertjes van de ventilatie.xamirz schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:11:
Zonet de AirFrame besteld voor de iPhone 6. Ik zag hem iop iculture en gelijk besteld.. Misschien nog meer geïnteresseerden..
pricewatch: Kenu Airframe Portable Car Mount
Ik snap dat ook niet. Schaf aan wat je graag wilt hebben, en ga vervolgens niet concurrerende producten de grond in stampen, maar ben gewoon blij met wat je gekocht hebt.kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:12:
Ik vind het altijd zo kinderachtig. Volwassen mannen die een discussie aan het voeren zijn welke telefoon beter is. Niet alleen telefoons trouwens, maar ook auto's, televisies en merk boormachine.
Ik koppel het maar aan een vorm van apengedrag, kan er serieus met de pet niet bij.
Calimero zou betekenen dat er minder Android phones als iPhones zijn, dat is niet het geval.Ralluff schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:51:
[...]
Op welk gebied zou een iPhone gebruiker dan moeten opkijken tegen een Android gebruiker? Gewoon een vraag.
Tuurlijk hoort dat erbij. Het is een beetje zoals Ajax - Feyenoord, qua revaliteit.
Ik denk dat het de afgelopen tijd best wel gelijk getrokken is, vrijwel alle apps Apps zijn voor beide systemen en kwa snelheid scheelt het allemaal ook niet zoveel meer.
Zelf heb ik de HTC One gekozen omdat ik een groter scherm wilde en hij mij qua uiterlijk meer aantrok.
Nou ja, simpel te verklaren hoor. Een groot deel van de keuze van de aankoop van zaken als telefoons, auto's, televisies is gebaseerd op emotie. En emotie is persoonlijk. Dat je zoiets wil verdedigen is helemaal niet raar.kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:12:
Ik vind het altijd zo kinderachtig. Volwassen mannen die een discussie aan het voeren zijn welke telefoon beter is. Niet alleen telefoons trouwens, maar ook auto's, televisies en merk boormachine.
Ik zeg toch ook niet dat andere dat wel zijn? Ik bedoelde meer te zeggen, dat het bij mij overkomt als uitmelken. Elk jaar dezelfde telefoon voor de hoofdprijs met minimale aanpassingen. Hetzelfde als Samsung ook doet. Dat vind ik gewoon erg jammer.Scrtz schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:50:
[...]
De markt van smartphones staat ook al lang niet meer in de startblokken, dus waar zou je als merk zijnde nog revolutionair willen zijn? Altijd erg makkelijk om zo iets uit te kramen.
Ik heb 2 jaar de iPhone 4 gehad zakelijk, maar daar was ik wel snel klaar mee. Enorm beperkt in de vrijheid die IK belangrijk vind bij een toestel. Iets met Widgets, lockscreens, Tiles.... Daarnaast wil ik niet meer terug, nu ik met swiping heb gewerkt...deBennie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:56:
[...]
Het zijn dan toch echt jouw eigen verwachtingen (die wellicht niet eens waargemaakt kunnen worden) waardoor jij teleurgesteld raakt in Apple en daardoor het merk totaal niet revolutionair noemt. Daar kan Apple dan verder niks aan doen en vind t ook wel vreemd dat je dat dan Apple wel aanrekent.
Daarnaast, zegt Apple dat het revolutionair wil zijn? Volgens mij niet hoor.
Over je WP opmerking, ik heb 1.5 jaar een Lumia 920 gehad. Dus ook WP8.1. Ik was er in het begin lyrisch over, maar gaande weg kom je er achter dat de kwaliteit in apps achter blijft tov IOS. Ik bedoel dan de kwaliteit in uiterlijk en gebruikersgemak. Daar kwam ik eigenlijk achter nadat ik van die Lumia 920 weer overstapte naar een iPhone. Het gevoel wat zo'n iPhone + ecosysteem je geeft heb ik nooit bij de Lumia + WP8.1 kunnen vinden.
Wat Apps betreft heb ik er nu een enkele niet kunnen vinden, maar ik ben geen appgek, dus dat is voor mij van minder belang. Ik gebruik er veel en allemaal werken goed en naar mijn verwachting. Je kan W8 ook niet echt vergelijken met iOs natuurlijk. iOs is al vanaf 2007 met iPhone verbonden. Iets wat je over Nokia en Microsoft niet echt kunt zeggen
Mijn reactie was btw een antwoord op de Mr Ton reactie dat het een perfecte telefoon zou zijn. Hij vergelijkt het zelf met andere merken en dat die niet perfect zijn en beperkingen hebben. Ik weerleg zijn argumenten. Niks meer, niks minder.
Elk merk en elke telefoon heeft beperkingen. Zo ook deze iPhone en zo ook alle telefoons die nog uit gaan komen. Laat iedereen lekker genieten van hun toestel.
Het feit dat er überhaupt al een aanval aan vooraf gaat vind ik bijzonder.deBennie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:19:
[...]
Dat je zoiets wil verdedigen is helemaal niet raar.
Afgunst misschien? Onzekerheid over je eigen beslissing, kan ook.kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:20:
Het feit dat er überhaupt al een aanval aan vooraf gaat vind ik bijzonder.
Waarom heb je het er dan over dat Apple niet meer revolutionair is? Dat heeft dan toch niks meer met de reactie van Mr Ton te maken? Vind de fanboy kreet die je in je reactie gebruikt ook niet erg kies, eerlijk gezegd.StealthyPeanut schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:20:
Ik heb 2 jaar de iPhone 4 gehad zakelijk, maar daar was ik wel snel klaar mee. Enorm beperkt in de vrijheid die IK belangrijk vind bij een toestel. Iets met Widgets, lockscreens, Tiles.... Daarnaast wil ik niet meer terug, nu ik met swiping heb gewerkt...
Wat Apps betreft heb ik er nu een enkele niet kunnen vinden, maar ik ben geen appgek, dus dat is voor mij van minder belang. Ik gebruik er veel en allemaal werken goed en naar mijn verwachting. Je kan W8 ook niet echt vergelijken met iOs natuurlijk. iOs is al vanaf 2007 met iPhone verbonden. Iets wat je over Nokia en Microsoft niet echt kunt zeggen.
Mijn reactie was btw een antwoord op de Mr Ton reactie dat het een perfecte telefoon zou zijn. Hij vergelijkt het zelf met andere merken en dat die niet perfect zijn en beperkingen hebben. Ik weerleg zijn argumenten. Niks meer, niks minder.
Elk merk en elke telefoon heeft beperkingen. Zo ook deze iPhone en zo ook alle telefoons die nog uit gaan komen. Laat iedereen lekker genieten van hun toestel.
De laatste is zeer waarschijnlijk. Maar dit is eigenlijk een offtopic discussie.deBennie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:22:
[...]
Afgunst misschien? Onzekerheid over je eigen beslissing, kan ook.
Dus, wie heeft er zijn iPhone 6 al laten vallen?
Posts over het buigen mogen in [iPhone 6 Plus] Problemen met buigen.
[ Voor 36% gewijzigd door Hoedje op 24-09-2014 18:03 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Omdat Apple dat wel is geweest in mijn ogen met de iPhone, iPod, iMac etc. Zij hebben ervoor gezorgd dat er zoveel goede technologische zaken zijn ontwikkeld, bedacht en ontworpen.Daardoor zijn alle andere aanbieders en ontwikkelaars ook steeds verder door blijven ontwikkelen.deBennie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:23:
[...]
Waarom heb je het er dan over dat Apple niet meer revolutionair is? Dat heeft dan toch niks meer met de reactie van Mr Ton te maken? Vind de fanboy kreet die je in je reactie gebruikt ook niet erg kies, eerlijk gezegd.
[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-09-2014 15:30 ]
Daar ben ik het mee eens. Apple heeft als bedrijf fantastische dingen gedaan, maar het is lastig om te ontkennen dat ze tegenwoordig achter de feiten aanlopen qua (r)evolutie.StealthyPeanut schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:28:
[...]
Omdat Apple dat wel is geweest in mijn ogen. Zij hebben ervoor gezorgd dat er zoveel goede zaken zijn ontwikkeld en gekomen voor de smartphones. Daardoor zijn alle andere aanbieders en ontwikkelaars ook steeds verder door blijven ontwikkelen.
Dat topic was er, maar is gesloten, want dubbelopHoedje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:26:
[modbreak]Dit topic is bedoeld om de iPhone te bespreken. Niet de vergelijking te maken met Windows Phone of Android. Iedereen kan verder de afweging maken of het buigen wel/niet acceptabel is. Dat hoef je niet voor iemand anders te doen.[/]
Als verder iemand een topic kan maken over het "bend-gate", dan kunnen we dit topic verder ook wat overzichtelijker houden

[iPhone 6 Plus] Will it bend?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik zie het, even overleggenRannasha schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:32:
[...]
Dat topic was er, maar is gesloten, want dubbelop
[iPhone 6 Plus] Will it bend?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Er is helemaal niks bekend over het buigen en hoeveel kracht daarvoor nodig is en hoe vaak het gebeurt, maar de fandroids bestormen gelijk dit topic en masse. Wacht nou eens eerst lekker af tot er gedegen onderzoek is gedaan en/of meer informatie bekend is, voordat je het hier komt onderspammen. Lastig natuurlijk, maar het zou wel goed zijn voor de sfeer.
Sorry, maar dat is complete larie.kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:34:
[...]
Snap dat serieus niet.
- Je zult meer Apple-bashers hebben omdat de andere OS'en bij elkaar nu eenmaal een groter marktaandeel hebben. Simpel.
- Als je op andere sites neust zoals OneMoreThing.nl of iCulture, dan is het gebash en getroll rond Android echt niet van de lucht.
[ Voor 22% gewijzigd door gday op 24-09-2014 16:03 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
Wat verwacht je op Feyenoord-sites te lezen? "Ajax, wat hebben ze toch een goed team en een mooie club."?
Boeit toch geen ene flikker. Daar zou je juist boven moeten staan als Tweaker.
[ Voor 16% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-09-2014 16:04 ]
"Wat ik nogal om mij heen merk"gday schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:01:
[...]
Sorry, maar dat is complete larie.
- Je zult meer Apple-bashers hebben omdat de andere OS'en bij elkaar nu eenmaal een groter marktaandeel hebben. Simpel.
- Als je op andere sites neust zoals OneMoreThing.nl of iCulture, dan is het gebash en getroll rond Android echt niet van de lucht.
Dat is dus niet wat jij om je heen merkt.
Wat ik daarmee probeer te zeggen is dat het compleet afhangt van de site die je bezoekt. Ik hoopte eigenlijk dat dat wel duidelijk zou zijn ...SidewalkSuper schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:03:
Lol, wat is dat nou weer voor een opmerking. "Op Apple-sites is het bashen van Android niet van de lucht."
Wat verwacht je op Feyenoord-sites te lezen? "Ajax, wat hebben ze toch een goed team en een mooie club."?
Overigens denk ik dat ik op een site als feyenoord.netwerk.to meer positiefs lees over Ajax, dan ik aan positieve dingen kan spotten over Android op een site als OneMoreThing.nl. Op OMT is zelfs de helft van de redactie niet in staat om objectief te schrijven.
Daar had ik inderdaad overheen gelezen. Dan snap ik eerlijk gezegd niet dat jij dat niet snapt, want het is volledig afhankelijk van de omgeving waar je je in bevindt en de sites die je bezoekt. Geloof me: beide kampen rellen net zo hevig. Kijk ook eens op een artikel over Android op nujij.nl. Dan lijkt ook de 3e Wereldoorlog uitgebroken te zijn.kaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:04:
[...]
"Wat ik nogal om mij heen merk"
Dat is dus niet wat jij om je heen merkt.
Ik hoor verder ook vaak mensen die het tegenovergestelde zeggen van wat jij zegt. Dan laat ik ze soms ook even reacties zien op sites als Androidworld.nl.
[ Voor 52% gewijzigd door gday op 24-09-2014 16:12 ]
ingen vill veta var du köpt din tröja
http://www.apparata.nl/ni...-iphone-6-cameralens-9419
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Oeff er worden wat oude koeien uit de sloot getrokken, en dan ook nog eens met termen als fanboy gesmeten. Erg sneu, en zegt al genoeg over jou als persoon...StealthyPeanut schreef op woensdag 24 september 2014 @ 13:48:
[...]
Als je dan ook nog de 6+ in je achterhoofd houdt ivm buigzaamheid...tja, dan is dit toch niet echt de beste phone die Apple op de markt heeft gebracht.
Verder, als jij helemaal tevreden bent met Windows Phone, dat is toch helemaal prima? Ik zit er niet mee hoor, en de rest in deze thread ook niet. Nokia bouwt prachtige telefoons dat is helemaal waar! Maar verder hoef je dat echt niet te melden in dit topic.
Zullen we het nu weer over de iPhone gaan hebben? Geniet van je telefoon! Ik ga van mijn iPhone 6 genieten.
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Nou een pot bier en een goeie discussie over een boormachine kun je mij voor wakker maken hoorkaos- schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:12:

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Dat space grey is niet altijd consistent volgens mij. Die iPhone 5s van de vriend van mijn zus is donker dan het space grey van mijn iPad Air. Misschien speelt de oppervlakte ook een rol.Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:59:
Sinds vandaag ook de iPhone 6. Heb de kleur space grey. Echter vind ik de achterkant lichter (lees: bijna zilver) dan dat ik op de foto's enzo zie. Vinden meer mensen dit, of lijkt dat zo?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Camera is super. Stelt bijzonder snel scherp en foto's zijn van betere kwaliteit van die van de iPhone 5s.
Accuduur is perfect: 20% gebruikt bij 22 uur stand-by waarvan 3 uur gebruikt. Bluetooth en GPS staan bij mij standaard uit. Vooral de stand-by tijd is erg goed. Na een nacht van 7 uur stond het % nog op 100%.
Apparaat werkt snel zoals alle iPhones.
Enige nadeel vind ik dat sommige apps nog niet zijn afgesteld op de nieuwe grootte. Zo is Whatsapp iets minder scherp. Zal waarschijnlijk een kwestie van tijd zijn.
Dat is fijn om te wetenmastamasta schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:55:
Heb sinds 2 dagen de iPhone 6 plus in mijn bezit. Echt een geweldig apparaat als je je niet stoort aan de grootte. Op zich goed in broekzak te dragen, maar hem in je zak houden als je gaat rijden of zitten is niet echt een optie.
Camera is super. Stelt bijzonder snel scherp en foto's zijn van betere kwaliteit van die van de iPhone 5s.
Accuduur is perfect: 20% gebruikt bij 22 uur stand-by waarvan 3 uur gebruikt. Bluetooth en GPS staan bij mij standaard uit. Vooral de stand-by tijd is erg goed. Na een nacht van 7 uur stond het % nog op 100%.
Apparaat werkt snel zoals alle iPhones.
Enige nadeel vind ik dat sommige apps nog niet zijn afgesteld op de nieuwe grootte. Zo is Whatsapp iets minder scherp. Zal waarschijnlijk een kwestie van tijd zijn.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Stitch! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:49:
Even een klein vraagje, hoe zit het met garantie en de 7 dagen bedenktijd? Maandag in Duitsland een 6+ gekocht maar na wat problemen ga ik denk ik toch een ander toestel uitzoeken of houd mijn Iphone 5 nog een tijdje. Kan ik gewoon naar een premium reseller in nederland gaan en mijn geld terugkrijgen?
Alvast bedankt.
Ik heb niet veel met de camera zitten spelen, maar vond dit artikel op Tomsmastamasta schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:55:
http://www.tomsguide.com/...-problems,news-19585.html
Komt eigenlijk neer op klachten over de wit balans. Kleuren zijn niet 100% correct, neigen naar paars soms en aan de randen zie je verkleuringen.
Heb dit bij andere reviews gezien. Nog niet eerder gezien, ik vind tot nu toe de kleurenweergave van iPhones (4 en 5) best ok.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Dat is mij net wat te ver ben ik bang. Ik loop straks in Utrecht wel even langs de winkel en kijk wat ze kunnen doen. Dit is nu mijn 5e iphone dus ben een vrij trouwe klant. In het verleden ben ik ook al een paar keer gematst dus wie weet heb ik geluk.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:50:
Geen idee wat de regels zijn in Duitsland, maar daar zal je moeten inruilen en niet in Nederland. Terug naar de winkel waar je hem haalde.
[...]
Zeker niet bij een premium reseller.Stitch! schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:49:
Even een klein vraagje, hoe zit het met garantie en de 7 dagen bedenktijd? Maandag in Duitsland een 6+ gekocht maar na wat problemen ga ik denk ik toch een ander toestel uitzoeken of houd mijn Iphone 5 nog een tijdje. Kan ik gewoon naar een premium reseller in nederland gaan en mijn geld terugkrijgen?
Alvast bedankt.
En 7 dagen bedenktijd heb je volgens mij niet (in NL). Enige uitzondering is als je hem online koopt.
...less is more
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.