Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASNNetworks schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:28:
[...]

Eerste wat ik doe is Fleksy installeren op mijn Plus :) Heb het nu ook op mn iPad Air en had het op mn iPhone 5. Ideaal!
Die had in op mijn 5S. Stotterde als een debiel, kon me niet bijhouden zo leek het.

Verwijderd en niet meer achterom gekeken.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:28:
[...]

Kan je hem toch weer aanpassen links onderin?
Ja maar dat is weer een handeling extra.
(Ik ben lastig, is mij reeds bekend 8)7 )

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 23-09-2014 17:11 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ASNNetworks schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:28:
[...]

Eerste wat ik doe is Fleksy installeren op mijn Plus :) Heb het nu ook op mn iPad Air en had het op mn iPhone 5. Ideaal!
(hoort eigenlijk in ander topic thuis, maar:) pas wel op met Fleksy: Ik heb begrepen dat alles wat je met Fleksy typt wordt ook naar de Fleksy-servers gestuurd. Dus voor wachtwoorden enzo even switchen naar reguliere keyboard is het devies ;)

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:38
Alles qua autocomplete en autocorrect zet ik altijd direct uit, typ zelf net zo snel of misschien wel sneller dan op een normaal computer toetsenbord op mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:58
Tio Nordin schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:20:
[...]

(hoort eigenlijk in ander topic thuis, maar:) pas wel op met Fleksy: Ik heb begrepen dat alles wat je met Fleksy typt wordt ook naar de Fleksy-servers gestuurd. Dus voor wachtwoorden enzo even switchen naar reguliere keyboard is het devies ;)
Ik las in de iOS 8 review van Ars Technica (aanrader) dat velden voor wachtwoorden nog steeds het Apple-toetsenbord oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat past beter in het iOS8 topic :)
DwightKSchrute schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:34:
[...]

Ik las in de iOS 8 review van Ars Technica (aanrader) dat velden voor wachtwoorden nog steeds het Apple-toetsenbord oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.jelle
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Iemand hier ervaring mee? Net in de mail.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14704060/9-23-2014%205-52-55%20PM.png

Order staat nog wel op 26-9 bezorgen, maar tekst is nogal vrijblijvend....

[ Voor 3% gewijzigd door b.jelle op 23-09-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:51:
Dit is bewust. De diepte van de lens is gewoon zo door de sensor. Apple had anders de telefoon dikker kunnen maken, maar koos toch voor een dunnere body, wetende dat de meeste er een shell omheen doen.

[...]
Op welke cijfers baseer jij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46
b.jelle schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:55:
[afbeelding]

Dat is vreemd, ik sta op plaats 153 van zelfde iphone en mijn leverdatum zou 20-10 pas zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Dat hele verhaal hadden we gisteravond toch al meegekregen?
b.jelle in "[iPhone 6 & iPhone 6 Plus] Ervaringen & discussie"
b.jelle schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 17:55:
[afbeelding]

Hier moet je zijn ;)
Intruder in "[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 3"

[ Voor 36% gewijzigd door deBennie op 23-09-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het is wel jammer dat de 6+ toch mobiele weergaven van sites toont ipv desktop. Bijvoorbeeld bij tweakers zou ik de tracker er wel naast willen hebben maar dat gebeurt niet in safari. Zelfs als je los de desktop site opvraagt in safari dan toont hij de mobiele weergave van tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.jelle
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:13:
[...]

Dat is vreemd, ik sta op plaats 153 van zelfde iphone en mijn leverdatum zou 20-10 pas zijn.
Lekker is dat. Hoop niet dat ze me tot de release voor de gek houden, dan bestel ik m liever bij Apple zelf vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b.jelle schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:20:
[...]

Lekker is dat. Hoop niet dat ze me tot de release voor de gek houden, dan bestel ik m liever bij Apple zelf vrijdag.
Bij welke partij heb je hem nu besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.jelle
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:22:
[...]

Bij welke partij heb je hem nu besteld?
Dixons

Met nog steeds deze status
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/14704060/9-23-2014%207-22-47%20PM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik twijfel toch nog wel erg of ik de 6 moet halen. Persoonlijk vind ik dat er relatief weinig vernieuwing wordt geboden en dat het toestel daardoor echt knetterduur is. De voornaamste nieuwe features zijn in Nederland vaak pas erg laat, of in het geval Siri helemaal niet, bruikbaar en daarom bieden die voor mij geen toegevoegde waarde.

Ergens voel ik me ook wel genaaid en niet serieus genomen door Apple, bijvoorbeeld door het ontbreken van een Full HD scherm, dat is echt een no go op de een na duurste telefoon beschikbaar. Het voelt voor mij dan ook een beetje alsof Apple ons gewoon een dikke vinger geeft, want zelfs telefoons die minder dan de helft kosten bieden deze feature al aan.

Daarnaast is het design ook niet meer wat het geweest is, waarbij ik het heb over die lelijke strepen op de achterkant en de uitstekende lens. Als je een hoesje gebruikt heb je dit probleem niet, maar een hoesje vind ik niet prettig en het toestel is dusdanig duur dat het gewoon perfect had moeten zijn qua design. Ook hier voelt die uitstekende lens als een dikke vinger want voorheen gingen design en usability voor features/specs.

Verder is iOS8 zeer buggy en daardoor is de verbeterde user experience in vergelijking met andere OS-en een stuk kleiner geworden. iOS8 is namelijk zeker niet minder buggy dan WP of Android.

Ik vind dat deze aspecten geen recht doen aan de prijs van de iPhone 6 en ben eigenlijk niet bereid om het er aan uit te geven. Als je dan kijkt wat je krijgt:
- groter scherm maar qua specs ver onder de geldende standaarden;
- nieuwe features (NFC betalen, Health) niet direct out of the box bruikbaar;
- design is door uitstekende lens niet van kwaliteitsniveau Apple;
- iOS8 is enorm buggy en de gebruikerservaring ondermaats.

Mocht mijn iPhone5 stuk gaan dan zal ik er wel een halen want Android is compleet bagger, maar mijn enthousiasme is sinds de release toch wel wat minder dan daarvoor.

Hoe kijken jullie naar de door mij genoemde punten in relatie tot de prijs van de iPhone 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b.jelle schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:23:
[...]

Dixons

Met nog steeds deze status
[afbeelding]
Oké duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Aghanim schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:30:
Verder is iOS8 zeer buggy en daardoor is de verbeterde user experience in vergelijking met andere OS-en een stuk kleiner geworden. iOS8 is namelijk zeker niet minder buggy dan WP of Android.

Mocht mijn iPhone5 stuk gaan dan zal ik er wel een halen want Android is compleet bagger, maar mijn enthousiasme is sinds de release toch wel wat minder dan daarvoor.
Je maakt de keuze erg makkelijk: geen iphone 6 gezien je negatieve oordeel over iOS8 (niet minder 'bagger' dan android volgens jou), geen alternatief met android aangezien je dit 'bagger' vindt, dus blijft over: windows phone of blijf bij je huidige iphone5!
:+

[ Voor 4% gewijzigd door mcauseway op 23-09-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mcauseway schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:46:
[...]

Je maakt de keuze erg makkelijk: geen iphone 6 gezien je negatieve oordeel over iOS8 (niet minder 'bagger' dan android volgens jou), geen alternatief met android aangezien je dit 'bagger' vindt, dus blijft over: windows phone of blijf bij je huidige iphone5!
:+
Dat klopt, al ben ik eveneens niet blij met iOS8 op mijn iPhone 5 waar ik nogal wat bugs ervaar. Maar ik ben vooral benieuwd naar jullie beeld over wat de iPhone 6 biedt in relatie tot de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Teknix1982 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:16:
Het is wel jammer dat de 6+ toch mobiele weergaven van sites toont ipv desktop. Bijvoorbeeld bij tweakers zou ik de tracker er wel naast willen hebben maar dat gebeurt niet in safari. Zelfs als je los de desktop site opvraagt in safari dan toont hij de mobiele weergave van tweakers
In het geval van tweakers kun je toch op de site zelf de layout aanpassen? Dus de autodetect omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 00:17
Aghanim schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:55:
[...]

Dat klopt, al ben ik eveneens niet blij met iOS8 op mijn iPhone 5 waar ik nogal wat bugs ervaar. Maar ik ben vooral benieuwd naar jullie beeld over wat de iPhone 6 biedt in relatie tot de prijs.
Ik zie het vooral zo. Ik ga nu ook over van een iPhone 5 naar een iPhone 6.
Ben je tevreden met iOS in het algemeen? Dan blijft dat hetzelfde in grote lijnen, je krijgt er nu wat nieuwe features bij. iOS 8 heb ik nog niet kunnen proberen (mijn iPhone gestolen).
Maar al is het nu even minder stabiel (wat ik van jou begrijp maar niet van mijn bekenden), dat gaan ze vast elk moment updaten en patchen.
Daar hoef je je bij Apple nooit lang zorgen over te maken.

Verder hoeft je inderdaad geen grote revolutionaire zaken meer te verwachten op smartphone gebied.
Niet bij Apple, Samsung, HTC of wie dan ook.

Hij is gewoon weer iets sneller, iets betere camera, iets meer mogelijkheden, Apple pay over niet al te lange tijd hoop ik.
Overal is het gewoon weer een iets beter toestel dan zijn voorganger. En de prijs is gewoon hetzelfde gebleven.
Verder is hij groter en is dat voor velen een grote vooruitgang.

Full HD kan me niet zoveel boeien. Dat verschil zie je bijna niet.
Ik zie het gewoon als weer een betere versie van iets wat ik al had. Niks groots inderdaad, maar gewoon weer paar stappen vooruit.

En dat zie je eigenlijk bij alle fabrikanten. Ik kan in elk geval niet wachten tot hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Aghanim schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:55:
[...]

Ik heb de 6 nog niet, dus veel kan ik er nog niet over zeggen, maar over dit soort reviews wordt ik wel enthousiast:
http://www.cultofmac.com/297034/review-iphone-6/7/

Alhoewel hij t wel over de (verkeerde) positie van de powerbutton heeft. Iets wat ik eerder over de 6 heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:57:
[...]

In het geval van tweakers kun je toch op de site zelf de layout aanpassen? Dus de autodetect omzeilen.
Ja klopt, voor tweakers geldt dit wel. Echter voor veel sites niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 12:53
deBennie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:09:
[...]

Ik heb de 6 nog niet, dus veel kan ik er nog niet over zeggen, maar over dit soort reviews wordt ik wel enthousiast:
http://www.cultofmac.com/297034/review-iphone-6/7/

Alhoewel hij t wel over de (verkeerde) positie van de powerbutton heeft. Iets wat ik eerder over de 6 heb gelezen.
Het is maar net wat je gewend bent denk ik.. Bij mijn huidige Nexus 4 zit ie ook aan de zijkant dus de verplaatsing komt mij wel goed uit eigenlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Pino112 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:43:
[...]

Het is maar net wat je gewend bent denk ik.. Bij mijn huidige Nexus 4 zit ie ook aan de zijkant dus de verplaatsing komt mij wel goed uit eigenlijk. :+
Ja nee, het gaat erom dat bij het indrukken van de powerknop, je ook druk zet op de volumeknoppen.
Ik heb een lumia 920 gehad, die had de powerknop ook aan de zijkant, maar dan in t midden. De volumeknoppen zaten daarboven.
Ik herinner me dat ik de lumia inderdaad altijd met 1 hand aandeed door te 'knijpen'. Dat zal bij de 6 denk ik een ander verhaal worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
deBennie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:50:
[...]

Ja nee, het gaat erom dat bij het indrukken van de powerknop, je ook druk zet op de volumeknoppen.
Ik heb een lumia 920 gehad, die had de powerknop ook aan de zijkant, maar dan in t midden. De volumeknoppen zaten daarboven.
Ik herinner me dat ik de lumia inderdaad altijd met 1 hand aandeed door te 'knijpen'. Dat zal bij de 6 denk ik een ander verhaal worden. :)
Klopt, dit heb ik ook soms met de 6, dan zet ik druk op de volumeknop en de powerbutton.

Scherm is overigens meer dan prima op de 6 hoor, maar dat was het op de 5(s) ook al, zelfde PPI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:10

ScreamGT

joejoe

alhoewel je had mogen verwachten dat FullHD gewoon op een Iphone hoort te zitten, gebruik je dit dus bijna nooit. Ikzelf heb eeuwig een Sony Xperia Z gehad, mooi beeld. Ik zit alleen niet elke dag een FullHD film erop te kijken.

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
iPhone 6 schijnt redelijk waterdicht te zijn en goed tegen een val te kunnen: YouTube: BREAKABILITY TEST: iPhone 6 and iPhone 6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScreamGT schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:26:
alhoewel je had mogen verwachten dat FullHD gewoon op een Iphone hoort te zitten, gebruik je dit dus bijna nooit. Ikzelf heb eeuwig een Sony Xperia Z gehad, mooi beeld. Ik zit alleen niet elke dag een FullHD film erop te kijken.
Gelukkig is het hebben van een hogere resolutie ook voor een hoop andere dingen fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:24
Donstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:03:
[...]

Gelukkig is het hebben van een hogere resolutie ook voor een hoop andere dingen fijn.
True, maar ik kom met het scherm van de iPhone 6 niets tekort. Alles is haarscherp en ik vraag me dan ook oprecht af wat FullHD zou toevoegen (behalve een hoger batterijverbruik ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd het scherm is echt fantastisch mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Teknix1982 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:16:
Request desktop sites in Safari

iOS 8 request desktop EMBARGOED "Mobile" websites can be truly awful sometimes, so with iOS 8, Apple is finally giving you the option to specifically request the desktop version of any page you're on. It's something that's long been available on Android — and even in Chrome for iOS. But it's very nice that Apple's own browser can now help you avoid terrible sites that look like they were designed for the original iPhone. Yet again, this handy feature isn't in an obvious spot. Tap on the URL / search bar (as though you were leaving the current website) and then drag down to expose the "request desktop site" option.

http://www.theverge.com/2...es-you-may-not-know-about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
bamoah schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:33:
[...]

Request desktop sites in Safari

iOS 8 request desktop EMBARGOED "Mobile" websites can be truly awful sometimes, so with iOS 8, Apple is finally giving you the option to specifically request the desktop version of any page you're on. It's something that's long been available on Android — and even in Chrome for iOS. But it's very nice that Apple's own browser can now help you avoid terrible sites that look like they were designed for the original iPhone. Yet again, this handy feature isn't in an obvious spot. Tap on the URL / search bar (as though you were leaving the current website) and then drag down to expose the "request desktop site" option.

http://www.theverge.com/2...es-you-may-not-know-about
Klopt, die functie had ik dus al gevonden, maar kregen mijn schoonvader ( 6 plus ) en ik ( 6 ) dus niet werkend. Je klikt en er gebeurd helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VeeGee schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:16:
[...]

True, maar ik kom met het scherm van de iPhone 6 niets tekort. Alles is haarscherp en ik vraag me dan ook oprecht af wat FullHD zou toevoegen (behalve een hoger batterijverbruik ;)).
Het scherm van de 6 is idd erg fraai maar dat van de Plus is wel weer een stuk mooier.

Blijft zonde dat er geen 1920x1080 scherm in de normale zes zit. Had het allemaal toch net weer wat mooier gemaakt. Dat kleine beetje extra kracht wat dit kost had wel weg geoptimaliseerd kunnen worden.

Had voor de developers ook makkelijker geweest natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 23-09-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had altijd een Iphone 5 en na diverse reparatie's en straks misschien weer een gerepareerd toestel, dacht ik, ik ga een Galaxy S5 gebruiken. Ok het is niet mijn ding maar mijn bereik is een heel stuk beter. Waar ik normaal GPRS/EDGE of 3G had heb ik nu 4G. Ok soms niet top maar toch wel 4G. dat valt wel erg op. Ik weet niet wat jullie ervaring is t.o.v. S5 en een Iphone 6? Ik heb net bij Breukelen dit ook mogen ervaren terwijl mijn paps op de 3G mast bleef en ik zat op de 4G mast en met nog meer diverse plekken waar ik stond te vloeken met mijn Iphone en met de S5 was het geen punt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
itsalex schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:45:
Ik had altijd een Iphone 5 en na diverse reparatie's en straks misschien weer een gerepareerd toestel, dacht ik, ik ga een Galaxy S5 gebruiken. Ok het is niet mijn ding maar mijn bereik is een heel stuk beter. Waar ik normaal GPRS/EDGE of 3G had heb ik nu 4G. Ok soms niet top maar toch wel 4G. dat valt wel erg op. Ik weet niet wat jullie ervaring is t.o.v. S5 en een Iphone 6? Ik heb net bij Breukelen dit ook mogen ervaren terwijl mijn paps op de 3G mast bleef en ik zat op de 4G mast en met nog meer diverse plekken waar ik stond te vloeken met mijn Iphone en met de S5 was het geen punt.
Met dezelfde provider? Beetje vreemd, geen ervaring met de S5 maar ik heb een stuk beter bereik met het KPN netwerk dan het vodafone netwerk dat ik ervoor had.
Donstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:37:
[...]

Het scherm van de 6 is idd erg fraai maar dat van de Plus is wel weer een stuk mooier.

Blijft zonde dat er geen 1920x1080 scherm in de normale zes zit. Had het allemaal toch net weer wat mooier gemaakt. Dat kleine beetje extra kracht wat dit kost had wel weg geoptimaliseerd kunnen worden.

Had voor de developers ook makkelijker geweest natuurlijk.
Klopt, vind het ook zonde dat de 6 geen full hd scherm heeft, voelt een beetje minderwaardig aan en vind het ook maar een beetje een rare/vuile zet van Apple.. natuurlijk kan het full hd scherm bij de 6S ineens weer wel, let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Scrtz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:48:
[...]

Met dezelfde provider? Beetje vreemd, geen ervaring met de S5 maar ik heb een stuk beter bereik met het KPN netwerk dan het vodafone netwerk dat ik ervoor had.

[...]

Klopt, vind het ook zonde dat de 6 geen full hd scherm heeft, voelt een beetje minderwaardig aan en vind het ook maar een beetje een rare/vuile zet van Apple.. natuurlijk kan het full hd scherm bij de 6S ineens weer wel, let maar op.
Tja, als de iPhone 6 1080p had net als de Plus, is de iPhone 6 weer een stuk scherper en ook nog eens goedkoper. De iPhone 6 heeft dan een hogere ppi dan de duurdere grotere versie. Beide telefoons gelijk houden en alleen het scherm groter maken heeft een nadelig gevolg voor de Plus.

Het is simpel. Je hebt de iPhone 6: biedt dezelfde user experience als de iPhone 5S, maar in een moderner/dunner jasje met vernieuwde hardware en een iets groter scherm. En dan heb je de iPhone 6 Plus die een andere ervaring wil bieden met scherm die een stuk groter is, een hogere resolutie en een betere cam/batterij. De iPhone 6 Plus moet je gewoon anders (willen) gebruiken dan de normale iPhones.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Plus omdat het gewoon de 'beste' is van de iPhones uiteindelijk. Bovendien wil ik wel eens een nieuwe ervaring en niet steeds hetzelfde gevoel krijgen. De een stapt over van iOS naar Android voor een andere ervaring, ik stap over naar een groter scherm zodat ik het anders kan (moet) gebruiken. Heb sinds de eerste iPhone in 2007 iPhones en moet zeggen dat ik wel zin heb om even all out te gaan en gelijk een 5,5" model te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door ASNNetworks op 23-09-2014 22:55 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:46
ASNNetworks schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:52:
[...]

Ja, déjà vu omdat het al 5x voorbij is gekomen hier :+
Haha excuses, heb de laatste pagina doorgelezen van dit topic en zag er niets van staan.

Had er geen rekening mee gehouden dat dit topic zo 'hard' gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:03
Hmmm...

Ff kijken hoe deze trend ontwikkeld!

YouTube: iPhone 6 Plus Bend Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
zo, dat is best heftig!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:33
Ja, een hoesje lijkt me geen luxe meer na dat filmpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 30-09 18:34
martijnmartijn schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:31:
Ja, een hoesje lijkt me geen luxe meer na dat filmpje...
mwoah, leder of plastic houdt dit niet tegen

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Tja, als de iPhone 6 1080p had net als de Plus, is de iPhone 6 weer een stuk scherper en ook nog eens goedkoper. De iPhone 6 heeft dan een hogere ppi dan de duurdere grotere versie. Beide telefoons gelijk houden en alleen het scherm groter maken heeft een nadelig gevolg voor de Plus.

Het is simpel. Je hebt de iPhone 6: biedt dezelfde user experience als de iPhone 5S, maar in een moderner/dunner jasje met vernieuwde hardware en een iets groter scherm. En dan heb je de iPhone 6 Plus die een andere ervaring wil bieden met scherm die een stuk groter is, een hogere resolutie en een betere cam/batterij. De iPhone 6 Plus moet je gewoon anders (willen) gebruiken dan de normale iPhones.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Plus omdat het gewoon de 'beste' is van de iPhones uiteindelijk. Bovendien wil ik wel eens een nieuwe ervaring en niet steeds hetzelfde gevoel krijgen. De een stapt over van iOS naar Android voor een andere ervaring, ik stap over naar een groter scherm zodat ik het anders kan (moet) gebruiken. Heb sinds de eerste iPhone in 2007 iPhones en moet zeggen dat ik wel zin heb om even all out te gaan en gelijk een 5,5" model te nemen.
Ja ik ben het met je eens dat 2x 1920x1080 misschien niet handig is. Nu is er duidelijk verschil tussen de iPhone die alles heeft maar groot is en de iPhone welke bepaalde dingen dan weer net niet heeft maar wel in een compacter jasje zit.

Ze hadden eigenlijk 1920x1080 moeten pakken voor de 6 en 2560x1440 voor de plus.

Ach zal met de 7 of misschien 6s Plus wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 10:38
Hebben jullie ook gekeken naar hoeveel druk die idioot uitoefent op die iPhone, echt niet normaal hoor!

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 15:59
crazylegs schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:33:
Hebben jullie ook gekeken naar hoeveel druk die idioot uitoefent op die iPhone, echt niet normaal hoor!
Dat valt reuze mee hoor, als hij in je in voorkant van je broekzak zit en je gaat zitten dan is de druk vergelijkbaar. En telefoon hoort echt niet zo te buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:02
Bendgate! :+

[ Voor 14% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-09-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 13:18
Uiteindelijk toch maar een 6 opgepikt ipv een 6 Plus. 6 Plus is toch te groot voor eventuele 1 handige gebruik. Uitgebreid getest in de store en tot de conclusie gekomen dat ik toch voor de 6 moet kiezen.

Toevallig een voorraadje binnengekomen hier in Toronto waar ik momenteel ben en vanochtend maar een reservering gedaan en opgehaald net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
BendGhazi, wordt op internet al gekscherend gezegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
BlacKstaR- schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:40:
[...]

Dat valt reuze mee hoor, als hij in je in voorkant van je broekzak zit en je gaat zitten dan is de druk vergelijkbaar. En telefoon hoort echt niet zo te buigen.
Dat valt zeker niet mee en ik kan mij niet voorstellen dat mensen dit geloven. Als je zoveel druk uit oefent terwijl je gaat zitten, dan sta je direct weer op omdat het zo ongemakkelijk/pijnlijk is. Dus laten we alsjeblieft het gezonde verstand gebruiken en deze hele zaak laten rusten. (tenzij iemand een echte druktest wilt uitvoeren, waarbij dus gemeten wordt hoeveel druk er wordt uitgeoefend. Anders zegt het nog niets. Dit is een zeer slecht uitgevoerde druktest die niks zegt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

Misschien dat het komt omdat veelgebruikte apps door mij nog niet zijn geoptimaliseerd voor de 6/plus, maar zo voelt het nu nog een beetje voor mij ook inderdaad. 4s,5,5s gehad en misschien toch voor de plus moeten kiezen, geeft weer wat nieuws en je gebruikt de iPhone toch een stuk anders met zo'n formaat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
hebben julie dit al gezien? https://www.youtube.com/watch?v=znK652H6yQM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:55
Dat staat 7 posts hierboven :P

Ik geloof dat die hoeveelheid druk in je achterzak goed mogelijk is als je gaat zitten. Maar hoe kan dat gebeuren in de zakken aan de voorkant van je broek 8)7 Hoe kan daar ooit zoveel druk ontstaan. De telefoon zit toch gewoon evenwijdig met je been...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
dus ik ga nieuwe broeken gaan kopen met grote zakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Hoedje schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:49:
[...]

Ik geloof dat die hoeveelheid druk in je achterzak goed mogelijk is als je gaat zitten. Maar hoe kan dat gebeuren in de zakken aan de voorkant van je broek 8)7 Hoe kan daar ooit zoveel druk ontstaan. De telefoon zit toch gewoon evenwijdig met je been...
Met 4 tot 4.5 inch telefoons heb je daar geen problemen mee, maar de iphone 6 plus is ook echt idioot lang. Waardoor het natuurlijk makkelijker wordt om te buigen. Het buigen van een potlood van 10cm is moeilijker dan een van 30 cm. Dit geld natuurlijk ook voor telefoons. Omdat de 6 plus dan ook nog van aluminium is gemaakt ga je hier geheid problemen van krijgen. De telefoon gaat de contouren van je dijbeen volgen aangezien je dijbeen ook buigzaam is buigt het toestel gewoon gezellig mee. Niet totaal verwonderlijk, ze hadden net als bij HTC gekozen hadden voor een metal unibody ipv van aluminium was hij zeker niet zo makkelijk te buigen. Gewoon slechte materiaal keuze of bouwkwaliteit aangezien er blijkbaar een soft spot is, waarschijnlijk is het toestel hol waar de volume knoppen zitten.

Iphone 6
Afbeeldingslocatie: http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2014/09/bent_iphone2.jpg?w=1024&h=301

Iphone 6
Afbeeldingslocatie: http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2014/09/bentiphone.jpg?w=370&h=504

Hier is goed te zien dat het buigen begint bij de volume knoppen, net als in het filmpje. Dit is trouwens een Iphone 6, dus niet de plus. Dan zou ik de 6 plus absoluut vermijden! Volgens de eigenaar zijn de reparatie kosten trouwens €279,-......En het toestel moest zo dun dat zelf de camera lens eruit steekt. Doe er gewoon een paar millimeters bij dan stak de lens niet uit en had je een stevigere toestel die er nog beter uitzag....

[ Voor 22% gewijzigd door BlacKstaR- op 24-09-2014 00:22 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 21:50
[...]
Maar hoe kan dat gebeuren in de zakken aan de voorkant van je broek 8)7 Hoe kan daar ooit zoveel druk ontstaan. De telefoon zit toch gewoon evenwijdig met je been...
Ik kan het me goed voorstellen, zeker als je een spijkerbroek aan hebt. In de video van Unboxtherapy zet hij flink wat kracht, maar in je broekzak heb je heel wat meer hefboom werking en zit de telefoon meer klem tussen 2 oppervlakken (jouw been en de stof van de broek).

Ik hoop voor Apple dat dit bij een paar uitzonderingsgevallen blijft, anders hebben ze denk ik een groot probleem. Dit lijkt mij namelijk niet iets wat je even snel kunt fixen, dan zullen ze de hele telefoon opnieuw moeten designen (dikkere unibody, verstevigingen intern aanbrengen etc.).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

[...]

Doe je hand maar s in je zak en ga zitten/fietsen oid, dan voel je aan je pols hoeveel druk zich dan ontwikkeld. Ik denk dat je ervan schrikt.

(uiteraard is het minder in een joggin/wijde spijkerbroek en als je alleen op een bureaustoel zit etc).

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 00:01:
[...]

Ik kan het me goed voorstellen, zeker als je een spijkerbroek aan hebt. In de video van Unboxtherapy zet hij flink wat kracht, maar in je broekzak heb je heel wat meer hefboom werking en zit de telefoon meer klem tussen 2 oppervlakken (jouw been en de stof van de broek).

Ik hoop voor Apple dat dit bij een paar uitzonderingsgevallen blijft, anders hebben ze denk ik een groot probleem. Dit lijkt mij namelijk niet iets wat je even snel kunt fixen, dan zullen ze de hele telefoon opnieuw moeten designen (dikkere unibody, verstevigingen intern aanbrengen etc.).
ik vind dit wel een beetje bij apple horen dit jaar, beetje stuurloos/ondoordacht/fantasieloos. (helaas)

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 00:05:
[...]

ik vind dit wel een beetje bij apple horen dit jaar, beetje stuurloos/ondoordacht/fantasieloos. (helaas)
Tot op zekere hoogte wil ik hierin meegaan, al zou ik eerder de term gehaast gebruiken. Echter, mocht dit werkelijk een serieus probleem zijn, dan is dat gewoon een grove fout. Alles leuk en aardig, maar als je grote kans hebt dat het toestel buigt/knikt terwijl deze in de voorste broekzak zit dan noem ik dat een blamage voor de R&D afdeling. Zoiets onderzoek en test je toch voordat je een product op de markt brengt?

Maar oke, laten we nog niet al te hard van stapel lopen. Ben wel benieuwd hoe Apple hierop gaat reageren. Laten ze voorlopig de boel de boel en handelen ze de RMA gevallen af, of gaan ze over tot (algehele) preventieve terugroeping en/of stopzetting van de levering van de 6 Plus?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Moi_in_actie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 00:18:
[...]
Ben wel benieuwd hoe Apple hierop gaat reageren.
You're wearing it wrong :P

Nickname does not reflect reality

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:05
Verder nog geen video's gezien over de iPhone 6. Het lijkt alleen te gebeuren bij de iPhone 6 Plus?

• Moi_in_actie
Haha zou leuk zijn, maar ik denk niet dat ze met zo'n excuus wegkomen ("it's not a bug, it's a feature":P)

• BlacKstaR-
mprkooij schreef op woensdag 24 september 2014 @ 00:25:
Verder nog geen video's gezien over de iPhone 6. Het lijkt alleen te gebeuren bij de iPhone 6 Plus?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42935072

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 20:36

Aight!

'A toy robot...'

Heb ook blindelings een plus besteld, maar kom er toch achter dat ik misschien de gewone 6 wel fijner vindt i.v.m de beperkte grote, zodat je nog altijd een hand kan gebruiken.

Hopelijk maakt die extra accuruimte het goed! :)

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit nu toch te twijfelen om de 6 Plus te bestellen, nu je hem kunt dubbelvouwen past ie gewoon weer in mijn zak.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ByPGPy5CEAE6muP.jpg

Maarruh, serieus. Als dit met de 6 ook zo is, wacht ik nog even..

[ Voor 56% gewijzigd door Executor16 op 24-09-2014 00:46 ]

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

BlacKstaR- schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 23:55:
[...]
Niet totaal verwonderlijk, ze hadden net als bij HTC gekozen hadden voor een metal unibody ipv van aluminium was hij zeker niet zo makkelijk te buigen. Gewoon slechte materiaal keuze of bouwkwaliteit aangezien er blijkbaar een soft spot is, waarschijnlijk is het toestel hol waar de volume knoppen zitten.
Aluminium is ook gewoon een metaal ;) Ik weet niet welk metaal er bij de de HTC gebruikt is maar over het algemeen zijn metalen veel buigzamer dan glas bijvoorbeeld. Het verbaast me dan ook dat het scherm niet breekt terwijl de telefoon wel buigt?

Wat betreft de 1080p discussie, ik ben blij dat Apple die resolutie niet in de 6 heeft gestopt, op m'n 4S is alles ook al meer dan scherp genoeg en zo heeft de 6 betere gpu performance dan de 6+ ;)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Deze berichten weerhouden me er dus echt van een 6 of 6+ te kopen. Zie dat het ook bij de 5 en de 5s voorkomt... heb nu een 4, enige veilige opvolger zou dus een 5C zijn (4S is me te oud).

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dancing_Animal schreef op woensdag 24 september 2014 @ 00:51:
Deze berichten weerhouden me er dus echt van een 6 of 6+ te kopen. Zie dat het ook bij de 5 en de 5s voorkomt... heb nu een 4, enige veilige opvolger zou dus een 5C zijn (4S is me te oud).
Hoeveel van die tien miljoen verkochte telefoons zien er nu uit als een banaan? Ik zou me er echt niet door laten onthouden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Dancing_Animal
fsfikke schreef op woensdag 24 september 2014 @ 00:53:
[...]

Hoeveel van die tien miljoen verkochte telefoons zien er nu uit als een banaan? Ik zou me er echt niet door laten onthouden.
Geen idee hoeveel het er zijn, maar het is in ieder geval wel al heel snel, dus na niet zo veel dragen. Lees ik zo eens verder op 't net dan staan er ook best wat gevallen van de 5 / 5S die niet eens in broekzakken hadden gezeten en die toch krom getrokken zijn. Wat off topic, maar van de 2008 MacBook Pro is ook bekend dat ie door kan zakken. Dan zou je ook denken, hoe vaak gebeurt dat? Nou, in ieder geval bij de mijne en ik belast het ding fysiek amper, ding is heel voorzichtig een keer of 5 vervoert in een hele goed beschermende case. Verder altijd binnen gestaan :)

Sorry, maar Apple en aluminium... als de verf er niet af dondert (iPhone 5) buigt 't wel (PowerBook, MacBook Pro, iPhone 5/5S/6/6+).

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

-NRG- schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:59:
iPhone 6 schijnt redelijk waterdicht te zijn en goed tegen een val te kunnen: YouTube: BREAKABILITY TEST: iPhone 6 and iPhone 6 Plus
Ik ben zelf erg tevreden met de 6 en zeker nu er "bend" foto's opduiken van de 6+. Hoe ze beide echter onder water blijven zonder ook maar iets te hebben (zonder certificering) verbaasde mij wel.
Een spat waterdichte Galaxy S5 (met certificering) overleefde een kleine val in het toilet niet eens en de iPhone blijft nog goed werken na 10 secondes.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Tim14ww
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 09:55
Ach je kunt het ook overdrijven. T zal best gebeuren, maar meer als 5 verschillende gevallen ben ik nog niet tegen gekomen. Daarnaast hebben die kerels op Macrumors gratis een nieuwe gehad. Probleem opgelost?

• Dancing_Animal
Tim14ww schreef op woensdag 24 september 2014 @ 01:07:
Ach je kunt het ook overdrijven. T zal best gebeuren, maar meer als 5 verschillende gevallen ben ik nog niet tegen gekomen. Daarnaast hebben die kerels op Macrumors gratis een nieuwe gehad. Probleem opgelost?
Ja als het product net uit is, dan kun je zelfs met een gebarsten scherm terug en krijg je een nieuwe. Da's dan reclame voor het nieuwe product zeg maar. Ik lees en onthoud zulke positieve verhalen gelukkig ook wel :) Maar helaas lees ik ook over mensen die een 5 hadden die ging buigen en ze konden betalen voor een reparatie. Apple kan soms heel zeikerig doen over zulke dingen.
Nog een leuk voorbeeld : op dit moment loopt er een topic op OneMoreThing van meerdere mensen die hun 5 willen laten repareren ivm het accuprobleem. Ding wordt NIET gerepareerd, want er zitten een paar krasjes op het toestel. Zowel iemand die bij iCentre bot vangt (zij zeggen dat Apple het niet repareert als er krasjes op zitten) als iemand die naar de Apple Store in Den Haag ging waar reparatie ook geweigerd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dancing_Animal op 24-09-2014 01:20 ]

• BlacKstaR-

YouTube: iPhone 6 Plus Bend Test

YouTube: Galaxy Note 3 Bend Test (iPhone 6 Plus Follow-up)

Nu de test met de Samsung Note 3.

[ Voor 23% gewijzigd door BlacKstaR- op 24-09-2014 03:04 ]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:10

ScreamGT

joejoe

Juist.

700,- minimaal neerleggen voor een telefoon die bij simpel buigen breekt. No, Thanks. Ik wacht dus even af nu. We kunnen allemaal wel "Ja maar" gaan roepen; een product van minimaal 700,- die bij, lets face it, een kleine hefboombeweging in je broekzak die al gauw gemaakt is, doormidden breekt. Nee, sorry.

Men begint nu al te schreeuwen dat iedereen een protecting case moet aanschaffen, ivm het moeten zien aankomen van het buigen door het design. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door ScreamGT op 24-09-2014 03:19 ]

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Schandalig is het zeker wel idd!

Samsung Flip 7

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

De iPhone 6 Plus kost rond de 168 euro (215,60 dollar) om te maken, ongeveer 12 euro meer dan de kleinere iPhone 6, die zo'n 155,60 euro (200,10 dollar) kost. Maar dat is incl een buigend scherm. Wat een blamage van Apple..

:)

[ Voor 16% gewijzigd door silitek op 24-09-2014 07:34 ]

Tubes....It's what make music music!

Zo bijzonder is dit toch niet? 0,5% uitval is heel normaal bij dergelijke consumenten producten.

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-10 09:03
ScreamGT schreef op woensdag 24 september 2014 @ 02:59:
Juist.

700,- minimaal neerleggen voor een telefoon die bij simpel buigen breekt. No, Thanks. Ik wacht dus even af nu. We kunnen allemaal wel "Ja maar" gaan roepen; een product van minimaal 700,- die bij, lets face it, een kleine hefboombeweging in je broekzak die al gauw gemaakt is, doormidden breekt. Nee, sorry.

Men begint nu al te schreeuwen dat iedereen een protecting case moet aanschaffen, ivm het moeten zien aankomen van het buigen door het design. 8)7
Ik stond echt te springen om een iphone 6 te halen

Maar de uitstekende camera + lelijke antenne randen+ nu het doorbuigen+ 1A lader ipv 2A+ de prijs

ze zijn ervan uitgegaan dat iedereen standaard een case wil/heeft/neemt

Het word steeds moeilijk om het goed te praten in me hoofd om voor een nieuwe iphone 6 te gaan

Ik begin steeds meer op me keuze terug gekomen en me Iphone 5C begint er beter uit te zien!

[ Voor 5% gewijzigd door rjm81 op 24-09-2014 07:54 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

silitek

Tubes Only

Donstil schreef op woensdag 24 september 2014 @ 07:44:
Zo bijzonder is dit toch niet? 0,5% uitval is heel normaal bij dergelijke consumenten producten.
Nou, in dit geval vind ik prijs en kwaliteit bijzonder ver uit elkaar liggen...denk dat de 0,5% norm niet haalbaar is voor Apple. ;)

Productielijn draait op volle toeren. Wachten is op de bekende alternatieven van Apple zoals het hoesje.
Of komt het advies: "Pas op vervoer alleen in rugzak"

Tubes....It's what make music music!

silitek schreef op woensdag 24 september 2014 @ 07:54:
[...]

Nou, in dit geval vind ik prijs en kwaliteit bijzonder ver uit elkaar liggen...denk dat de 0,5% norm niet haalbaar is voor Apple. ;)

Productielijn draait op volle toeren. Wachten is op de bekende alternatieven van Apple zoals het hoesje.
Of komt het advies: "Pas op vervoer alleen in rugzak"
0,5% op 10 miljoen zijn natuurlijk een hoop telefoons.

zoveel verschillende gevallen zijn er nou ook weer niet.
De 5 en 5s deden het ook, hoorde je daarna ook niets meer van.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 24-09-2014 08:08 ]

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 13-10 13:21

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 17:22
Het is vooral oppassen met bijv. je schoenveters strikken als je je telefoon in je broekzak hebt. Een knikje is zo gemaakt.

• keanu_
  • Laatst online: 12-10 14:51
Donstil schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:03:
[...]

0,5% op 10 miljoen zijn natuurlijk een hoop telefoons.

zoveel verschillende gevallen zijn er nou ook weer niet.
De 5 en 5s deden het ook, hoorde je daarna ook niets meer van.
Inderdaad, ik zou mij dus echt niet laten leiden door enkele (ja enkele duizenden op miljoenen!) gevallen met defecten. Dat is gewoon onderdeel van het hele proces, er zijn altijd wat probleemgevallen.

Het laat je in ieder geval inzien dat het om een product gaat waar je voorzichtig mee om moet gaan, maar dat zou je denk ik sowieso al doen bij 700-900,-? Kijk, een grote iPhone heeft natuurlijk een andere behandeling nodig dan een iphone 3GS, daar komt men nu ook achter dat je hem niet uren in je zak kan proppen onder druk. Het is gewoon wat meer oppassen. Ik bedoel, als je een ipad Air in je rugzak stopt, ga je hem toch ook niet onderop leggen en de rest van je spullen er bovenop?

Persoonlijk zou ik hem gewoon lekker halen en beetje voorzivhtig zijn. Wedden dat je er gewoon van kunt genieten?
Ik heb mij persoonlijk nooit laten tegenhouden door zulke verhalen, want ik neem ze altijd met een korreltje zout.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:06

Nitai

Live the life you love.

Weet je hoeveel het repareren van een scherm kost bij Samsung? (Note 2, Note 3) Dat heb ik aan den lijve mogen ondervinden, van dat geld kun je beter een nieuwe smartphone halen. :X

Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt. Ik ga ook niet op m'n Macbook Air (1500 euro) zitten of m'n bril (800 euro). Mijn bankpasje was ook gebroken na een hele dag los in m'n broekzak te zitten. Common sense....
Dat ding is van aluminium, is dun en lang. :>

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:15
rjm81 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 07:53:
[...]

ze zijn ervan uitgegaan dat iedereen standaard een case wil/heeft/neemt
Ik betwijfel of een hoesje zoveel helpt tegen het mee buigen, als je bijv. een tpu hoesje hebt, die buigen gewoon mee denk ik hoor, bij wat druk.

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 16:12
Hanky74 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:27:
Het is vooral oppassen met bijv. je schoenveters strikken als je je telefoon in je broekzak hebt. Een knikje is zo gemaakt.
Dat hij kan buigen in je kontzak snap ik wel maar in je broekzak zal dit echt niet mogen gebeuren, dit gebeurt bij mijn OnePlus One ook niet.
Mocht dit toch gebeuren met mijn plus dan dan gaat hij terug naar Apple (Apple care+) en het vervangende exemplaar gaat gewoon de verkoop in.

XboxLive: Dave 130R

• keanu_
En dat het product 700,- is betekent natuurlijk niet dat hij onverwoestbaar is. Het is een premium product met premium materialen, maar alles kan kapot.. beetje logisch nadenken is wel geboden bij gebruik van zulke producten. Op zich prettig dat deze probleemgvallen naar buiten komen, weet je in ieder geval wat je niet moet doen.

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Tja, er zit blijkbaar ter hoogte van de volume knop een zwakke plek, daar buigt het door. ( voor zover ik gezien heb )

Apple lijkt gewoon te ver te zijn gegaan met dunner en lichter maken

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Moet zeggen dat dit gewoon niet kan, ik bedoel de Note 3 heeft echt nergens last van. Design fout in mijn ogen. Probleem is dat ze het ontwerp dan helemaal moeten aanpassen. Slecht dat dit niet getest is.

Verwijderd

Ben toch wel benieuwd naar de reactie van Alle want ik denk dat er veel phones retour gaan...

Ze zullen intern er een stukje versteviging aan gaan brengen denk ik bij een volgende batch...

• deBennie
Amrit schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:40:
Tja, er zit blijkbaar ter hoogte van de volume knop een zwakke plek, daar buigt het door. ( voor zover ik gezien heb )

Apple lijkt gewoon te ver te zijn gegaan met dunner en lichter maken
Hoezo? De 5S kon ook buigen:

Afbeeldingslocatie: http://www.nowhereelse.fr/wp-content/uploads/2013/10/iphone-5s-plie-tordu-01.jpg

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
keanu_ schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:32:
En dat het product 700,- is betekent natuurlijk niet dat hij onverwoestbaar is. Het is een premium product met premium materialen, maar alles kan kapot.. beetje logisch nadenken is wel geboden bij gebruik van zulke producten.
Premium als in materialen die minder stevig en krasvast zijn als die van de plastic concurrentie, die het wel voor elkaar krijgen een groter scherm in een kleinere telefoon te toveren waarbij ze nog sterker zijn ook? Netjes.

Nickname does not reflect reality

• Amrit
  • Niet online
Maar hoe erg zal het zijn in de praktijk? Ook een maatje iphone 4 in je broekzak is niet echt comfortable. Hangt natuurlijk af van het type broek, maar zeker een wat grotere smartphone stop je imo al snel in je jas/colbert/(hand)tas. Kom je er ook makkelijker bij. Beetje hipster of pakkendrager valt dus niet echt in de risico groep :P

• keanu_
Brad Pitt schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:48:
[...]

Premium als in materialen die minder stevig en krasvast zijn als die van de plastic concurrentie, die het wel voor elkaar krijgen een groter scherm in een kleinere telefoon te toveren waarbij ze nog sterker zijn ook? Netjes.
Joh, iedereen onthoudt hier natuurlijk weer de negatieve ervaringen (want ja die blijven langer hangen dan de positieve). Alle andere producten van Apple zijn van uitmuntende kwaliteit (zie de MBA/rMBP/iPad), dus ik begrijp dat iedereen verwacht dat het met de iPhone hetzelfde is, maar om nou te zeggen dat de plastic varianten sterker zijn, ja misschien wat meer buigzaam :')

[ Voor 13% gewijzigd door keanu_ op 24-09-2014 08:57 ]

• Amrit
  • Niet online
Het glas is anders mooi recht gebleven ;) maar deze is echt in het midden mooi rond gebogen, dat gaat je met andere toestellen ook wel lukken. De 6 lijkt te knikken op 1 plek, bij de volume knop.

Maar ik voorzie een nieuwe testmethode. Men neme een vrouw met billen als appeltjes, strakke spijkerbroek en dan phone in de kontzak. En dan buigen maar :9~

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:26
Op andere telefoons zit dan ook een waarschuwingssticker dat je er niet mee moet gaan zitten in je broek. Geen nieuw probleem, maar wellicht wel voor Apple. 4,7-5.5" telefoons horen niet in je broek, tenzij je baggy pants draagt. Zodra je gaat zitten, breekt ie. Maat van me heeft als een van de eerste zo'n note gekocht en nog altijd een 5,5" telefoon. Nooit meer in zijn broek, want anders breekt 't. Komt binnen, legt dat ding ergens op een kast of tafel en komt als ie weg is altijd terug om 'm te halen - oeps vergeten :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:51
toch zijn de iPhone 6 en 6+ best wel duurzaam:

http://blogs.wsj.com/pers...-iphone-yet-says-insurer/

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:18:
Op andere telefoons zit dan ook een waarschuwingssticker dat je er niet mee moet gaan zitten in je broek. Geen nieuw probleem, maar wellicht wel voor Apple. 4,7-5.5" telefoons horen niet in je broek, tenzij je baggy pants draagt. Zodra je gaat zitten, breekt ie. Maat van me heeft als een van de eerste zo'n note gekocht en nog altijd een 5,5" telefoon. Nooit meer in zijn broek, want anders breekt 't. Komt binnen, legt dat ding ergens op een kast of tafel en komt als ie weg is altijd terug om 'm te halen - oeps vergeten :+
misschien om zijn schouders in een laptoptas? comon, het is een telefoon, geen 17" laptop.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:34:
[...]

misschien om zijn schouders in een laptoptas? comon, het is een telefoon, geen 17" laptop.
Pakweg 10 miljoen Apple klanten zijn het met hem eens - en constateren nu dus proefondervindelijk ook dat in je broekzak niet handig is. Was altijd het argument voor een kleinere telefoon - makkelijker in je zak, dat is niet in ene anders omdat Apple ook een groter toestel uitbracht...
Denk ook dat het wel losloopt, tis even wennen en er zijn nu eenmaal mensen die met hun nieuwe reuze-phone eerst squats in een skinny jeans gaan doen. En dat kan blijkbaar niet.
Maat van me stond bij vuurwerk vorig jaar en terwijl hij staat te kijken knapt het glas van zijn iPhone 5 spontaan tijdens een luide knal. Oftewel; geen vuurwerk kijken met je iPhone?

[ Voor 38% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-09-2014 09:39 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Pagina: 1 ... 13 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.