Mwa dat valt wel mee hoor vind ik, het is iig een stuk beter dan de vele android phones die in het midden een uitstekende camera hebben, dan ligt je telefoon pas onstabiel en bungelt hij steeds naar links en rechts, nu ligt de 6 nog redelijk stabiel op tafel.sverzijl schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:04:
[...]
Dus op tafel leggen en dan gebruiken (wat ik nu toch wel vaak doe als ik op kantoor zit) zit er niet meer in zeker ?
Blijft wel een beetje knullig dat het uit moet steken. Klinkt een beetje als een issue wat niet op tijd voor go-live opgelost kon worden 'dus dan maar even zo'. Met iPhone 6S zal dit euvel vast wel weer opgelost zijn
Ik snap wat je bedoelt. Maar de iPhones waren ooit perfectie. En dat stukje hebben ze nu laten vallen imho.Donstil schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:11:
Ik vind dit persoonlijk echt geen issue en de mensen met wie ik vrijdag iPhones ben wezen halen ook niet.
Het lijkt wel alsof het alleen een puntje is bij de mensen die hem nog niet hebben.
En daar baal ik van, die van mij ligt altijd op zijn achterkant, en nooit met een hoesje. Kijk je dan naar de +, inderdaad, huge bezels. Leg er een LG G3 naast, groter scherm en is behoorlijk "korter". En juist van Apple verwacht je anders. Niet dat ik hem niet haal, daar niet van, maar toch.
1 van de redenen waarom ik voor de 6 ben gegaan, was te verwachten.Extreme smell schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:24:
[...]
Dit baard mij meer zorgen:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1785905
Geen zit om m steeds in en uit mn broek te moeten verplaatsen op mn werk bijv. en laat zo'n dure telefoon echt niet achter
[ Voor 10% gewijzigd door b.jelle op 22-09-2014 21:20 ]
Dat is waar, dat gevoel had ik ook meteen toen ik die uitstekende camera zag, niet dat het zo verschrikkelijk is, maar het neemt de perfectie van Apple inderdaad weg.UltraSub schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:17:
[...]
Ik snap wat je bedoelt. Maar de iPhones waren ooit perfectie. En dat stukje hebben ze nu laten vallen imho.
En daar baal ik van, die van mij ligt altijd op zijn achterkant, en nooit met een hoesje. Kijk je dan naar de +, inderdaad, huge bezels. Leg er een LG G3 naast, groter scherm en is behoorlijk "korter". En juist van Apple verwacht je anders. Niet dat ik hem niet haal, daar niet van, maar toch.
Moet wel zeggen dat ik een lichte twijfel heb of ik niet de Plus had moeten kiezen, reis nu veel met de trein en doe dus vrij veel internet, mailing etc dagelijks op mijn iPhone, nu gaat dat ook prima met de 6 maar de Plus is toch een tandje extra.. maar dat formaat.. hmm
[ Voor 16% gewijzigd door Scrtz op 22-09-2014 21:22 ]
Ik denk overigens dat met een hardcase dit niet zo'n probleem moet wezen
Denk je ja? Dan moet je wel een stevige hardcase hebben. En of ie dan nog in je broekzak past? Ben benieuwd of er meer mensen dit probleem hebben/krijgen.Extreme smell schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:22:
Ik ben niet zo gevoelig voor al die problemen op internet, ervaring met alle modellen leert me dat het altijd zwaar overtrokken was in the end. Zelfs antennagate. Zelf nooit last van gehad. Maar goed, wel ff in de gaten blijven houden.
Ik houd m'n iPad mini of iPad Air ook gewoon boven m'n hoofd vast in bed, wel eens gevallen, maar dat gaat over het algemeen best goed. Kan haast niet wachten op de Plus. :-) En anders kan ik het altijd nog terug brengen binnen 14 dagen, maar denk niet dat dat gebeurt.CR1691 schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:10:
http://www.theverge.com/2...27863/apple-iphone-6-plus
Voor alle 6 Plussers wel een aardig artikeltje om door te lezen. Om vervolgens weer over je keuze te gaan twijfelen.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Geen idee of dit filmpje al gepost is hier maar ik vond deze wel interessant om te zien, niet heel lang maar wel goed gefilmd en hoge kwaliteit (4K zelfs!) en vergelijkingen met andere telefoons qua grootte.
YouTube: Apple iPhone 6 vs 6 Plus Dual Unboxing and Comparison (128GB and 64GB)
Na het zien van dit filmpje heb ik zeker geen spijt dat ik de 6 plus heb besteld.
Hij is groot, maar niet té groot denk ik. De galaxy S5 is van vergelijkbare grootte en de OnePlus One ook. Eigenlijk alleen de LG is iets kleiner qua bezels maar lang niet zo mooi als de 6 plus imho.
Kan niet wachten tot ik hem vrijdag in handen heb. :-)
YouTube: Apple iPhone 6 vs 6 Plus Dual Unboxing and Comparison (128GB and 64GB)
Na het zien van dit filmpje heb ik zeker geen spijt dat ik de 6 plus heb besteld.
Hij is groot, maar niet té groot denk ik. De galaxy S5 is van vergelijkbare grootte en de OnePlus One ook. Eigenlijk alleen de LG is iets kleiner qua bezels maar lang niet zo mooi als de 6 plus imho.
Kan niet wachten tot ik hem vrijdag in handen heb. :-)
Ja dat is waar maar het zal wel ergens voor nodig zijn denk ik dan. Apple is het bedrijf wat deze keus niet had gemaakt als het niet nodig was geweest.UltraSub schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:17:
[...]
Ik snap wat je bedoelt. Maar de iPhones waren ooit perfectie. En dat stukje hebben ze nu laten vallen imho.
Zal wel iets met de gebruikte lensjes te maken hebben.
Liever een uitstekende camera en daardoor een uitstekende camera dan geen uitstekende camera en daardoor geen uitstekende camera
Ik heb die Apple Case erom (ProductRED), inboedel geval tot de eerste kras erop zitExtreme smell schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:22:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Kan je hem ook ruilen als je hem geopend en gebruikt hebt?Nitai schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:39:
[...]
Ik houd m'n iPad mini of iPad Air ook gewoon boven m'n hoofd vast in bed, wel eens gevallen, maar dat gaat over het algemeen best goed. Kan haast niet wachten op de Plus. :-) En anders kan ik het altijd nog terug brengen binnen 14 dagen, maar denk niet dat dat gebeurt.
De Galaxy S5 is véél kleiner.ElayZ schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:42:
Hij is groot, maar niet té groot denk ik. De galaxy S5 is van vergelijkbare grootte
Nickname does not reflect reality
Sorry hoor, maar gemiddeld gezien heeft niemand zijn telefoon 18 uur in zijn broekzak zitten.b.jelle schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:19:
[...]
1 van de redenen waarom ik voor de 6 ben gegaan, was te verwachten.
Geen zit om m steeds in en uit mn broek te moeten verplaatsen op mn werk bijv. en laat zo'n dure telefoon echt niet achter
[afbeelding]
En alleen de mensen zonder hoesje hebben er tot nu toe last van.
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
De S5 is ongeveer even groot als de normale 6, maar heeft wel een groter scherm.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Dit is uiteraard wel overdreven omdat hij voorbij de lens, helemaal op de rand duwt, over het algemeen zul je alleen het scherm aanraken (
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ja, dus moet je maar een hoesje nemen om te voorkomen dat de telefoon buigt?Niek_1981 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:51:
[...]
Sorry hoor, maar gemiddeld gezien heeft niemand zijn telefoon 18 uur in zijn broekzak zitten.
En alleen de mensen zonder hoesje hebben er tot nu toe last van.
Misschien maar een hardcase ipv sleeve bestellen dan. Maar ik heb m ook niet in mn broekzak als ik zit moet ik zeggen. Ook niet in de auto.
[ Voor 16% gewijzigd door Draakje5 op 22-09-2014 21:53 ]
Euhm, de 6 Plus is een stuk groter dan een Galaxy S5 hoor. Hier zie je de 6 Plus naast de Galaxy S5 liggen. De 6 Plus is zelfs groter dan een Note 3 (zie hier). De Galaxy S5 komt eerder in de buurt van de normale iPhone 6 (zie de video op 8.50mins). De OnePlus One komt wel redelijk dicht in de buurt qua afmetingen, alhoewel ook deze net iets minder hoog is.ElayZ schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:42:
Hij is groot, maar niet té groot denk ik. De galaxy S5 is van vergelijkbare grootte en de OnePkus One ook. Eigenlijk alleen de LG is iets kleiner qua bezels maar lang niet zo mooi als de 6 plus imho.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik heb hem vaak zat op kantoor op mijn bureau liggen. Even snel reageren op een berichtje doe ik dan wanneer hij op mijn bureau ligt, met mij vele andere denk ikSpike_wolf schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:52:
[...]
Dit is uiteraard wel overdreven omdat hij voorbij de lens, helemaal op de rand duwt, over het algemeen zul je alleen het scherm aanraken () want lager ligt waardoor hij al minder wiebelt. Ik vraag me af in hoeverre het lastig is. En het blijft zo dat een telefoon niet bedoeld is om plat op tafel bediend te worden. Mijn auto doet ook wazig als ik hem met de wielen tegen de muur zet
Er staat nergens dat een telefoon op een tafel gebruikt moet kunnen worden, maar dat wilt niet zeggen dat niemand hem zo gebruikt. Auto's zie ik daarentegen niet zovaak tegen een muur gebruikt worden
[ Voor 13% gewijzigd door wesleytjuh op 22-09-2014 21:59 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Mobiletechreview is met een erg uitgebreide review gekomen van de iPhone 6 plus 
http://youtu.be/AY3V-uF8F9U
http://youtu.be/AY3V-uF8F9U
[ Voor 10% gewijzigd door crazylegs op 22-09-2014 22:09 ]
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
@ hierboven, jullie hebben gelijk, ik bedoelde inderdaad de Note.
Hier nog een mooi filmpje waarin beide 6 iphones goed te zien zijn van alle kanten.
Zit ook video in wat met de 6 gefilmd is.
YouTube: Apple iPhone 6 vs 6 Plus: Unboxing & Comparison
Dat van die uitstekende camera is wel slordig van Apple vind ik ook. Maar ik ga er toch een hoesje om gebruiken dus dan is dat probleem al snel irrelevant... Gaan jullie geen hoesje gebruiken dan en leg je m dan altijd zo naked op tafel? Kans op krassen op de achterkant is dan vrij groot naar mijn idee.. Ik leg mn tel NOOIT zo zonder iets op welk oppervlak ook. Er hoeft maar een korreltje zand te liggen en je hebt schade. (ok misschien ben ik te voorzichtig maar ik hou er gewoon van mn tel mooi te houden)
Hier nog een mooi filmpje waarin beide 6 iphones goed te zien zijn van alle kanten.
Zit ook video in wat met de 6 gefilmd is.
YouTube: Apple iPhone 6 vs 6 Plus: Unboxing & Comparison
Dat van die uitstekende camera is wel slordig van Apple vind ik ook. Maar ik ga er toch een hoesje om gebruiken dus dan is dat probleem al snel irrelevant... Gaan jullie geen hoesje gebruiken dan en leg je m dan altijd zo naked op tafel? Kans op krassen op de achterkant is dan vrij groot naar mijn idee.. Ik leg mn tel NOOIT zo zonder iets op welk oppervlak ook. Er hoeft maar een korreltje zand te liggen en je hebt schade. (ok misschien ben ik te voorzichtig maar ik hou er gewoon van mn tel mooi te houden)
Nja je kan wel 100 filmpjes kijken, 100 foto's bekijken en zelfs de 6 en de plus in de hand vast houden, het blijft moeilijk oordelen. Eigenlijk zou je beide eens een weekje moeten kunnen proberen om echt een keus te maken. Tenslotte kun je overal wel aan wennen uiteindelijk.
Ik heb zelf de OnePlus One aangeschaft om weer eens Android te proberen en natuurlijk om te kijken dat het formaat wat is.Scrtz schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:15:
Nja je kan wel 100 filmpjes kijken, 100 foto's bekijken en zelfs de 6 en de plus in de hand vast houden, het blijft moeilijk oordelen. Eigenlijk zou je beide eens een weekje moeten kunnen proberen om echt een keus te maken. Tenslotte kun je overal wel aan wennen uiteindelijk.
De Oneplus One gaat strakjes netjes de verkoop in zodra ik mij 6 plus binnen heb, ik kom overigens van een postzegel 4S vandaan.
XboxLive: Dave 130R
Dat zeg ik toch niet?Draakje5 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:53:
[...]
Ja, dus moet je maar een hoesje nemen om te voorkomen dat de telefoon buigt?

Het is alleen een constatering, buigen mag in geen elk geval gebeuren, hoesje of niet,
Maar 18 uur is gewoon extreem!
Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.
Ik denk dat 18 uur hier niet zo relevant is, dit had net zo goed na een kortere tijd kunnen gebeuren. Met de iPhone 5 en 5s las je ook dit soort gevallen, met een nog dunnere en vooral langere iPhone 6+ is de kans op dit soort defecten enkel maar hoger. Laten we hopen dat het bij enkele gevallen blijft
Mensen die de normale IPhone 6 hebben hoe bevalt deze?
Batterij duur
Klachten kunnen ontdekken
Geluid van speaker vergeleken met de 5S
Camera
Snelheid
Als iemand een kort review kan geven van de normale IPhone 6 graag
Ik heb zelf ook de normale IPhone 6 grijs besteld
Batterij duur
Camera
Snelheid
Zoek gewoon reviews op internet.Colors schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:49:
Mensen die de normale IPhone 6 hebben hoe bevalt deze?
Batterij duur
Camera
Snelheid
Batterijduur prima
klachten geen
geluid van speaker nog niet echt getest
Camera dikke prima
snelheid ook dikke prima
Euh, dat heb ik nog nooit gelezen over de 5 en 5Swesleytjuh schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:35:
Ik denk dat 18 uur hier niet zo relevant is, dit had net zo goed na een kortere tijd kunnen gebeuren. Met de iPhone 5 en 5s las je ook dit soort gevallen, met een nog dunnere en vooral langere iPhone 6+ is de kans op dit soort defecten enkel maar hoger. Laten we hopen dat het bij enkele gevallen blijft
Anyway, ik denk gevalletje kontzak, en dan vraag je er wel een beetje om.
[ Voor 62% gewijzigd door UltraSub op 22-09-2014 22:53 ]
In beide gevallen werd de iPhone 6+ gewoon in de voorste normale broekzaken gebruikt voor zover ik kon lezen. In het iPhone 5 topic wat hier loopt kwam het oa voor dat gebruikers een kromme telefoon hadden, werd wel netjes door Apple omgewisseld. Maar ook op Macrumors vind je gevallen van gebogen iPhone 5 en 5S telefoons. Is ook niet gek, met een zwak materiaal als aluminium.
[ Voor 11% gewijzigd door wesleytjuh op 22-09-2014 23:10 ]
ik denk dat aluminium nog steeds sterker is als plastiek, dus als ze een galaxy s5 ofzo hadden was ie allang kaput.
Nah.. Dat spul buigt allemaal ook weer terug. Aluminium niet.thibautb schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:10:
ik denk dat aluminium nog steeds sterker is als plastiek, dus als ze een galaxy s5 ofzo hadden was ie allang kaput.
Alstublieft :UltraSub schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:53:
[...]
Euh, dat heb ik nog nooit gelezen over de 5 en 5S
http://www.cultofmac.com/...nding-in-peoples-pockets/
https://discussions.apple.com/thread/4358456?tstart=0
http://www.todaysiphone.c...s-all-by-themselves-pics/
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1459792
[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 22-09-2014 23:19 ]
Ik geloof helemaal niks van die gebogen telefoons. Dat wil zeggen, ik geloof dat dit alleen komt door verkeerd gebruik. Enige onderbouwing hiervoor is mijn gevoel dat zegt dat er dusdanig veel kracht nodig is dat het wel misbruik moet zijn. Ben benieuwd wanneer het wordt ontkracht/bevestigd.
Hoe ervaren jullie de scherm resolutie van de 6? Ik vind de resolutie erg mager voor een 4.7" scherm en ben benieuwd hoe het in de praktijk bevalt. Kun je, vergeleken met een 5, echt meer kwijt op 1 scherm of is alles gewoon wat groter?
Je krijgt een extra rij iconen op het scherm en de ppi is hetzelfde als de 5(S) en 4(S)
ja en om nu eerlijk te zijn vanaf de "retina" marketing kon ik toch geen enkelen pixel meer zien, het is misschien een beetje mager, maar het gaat zeker niet zijn dat je de pixels kan zien!
Ik hoor veel positieve verhalen. Niet zozeer de scherpte, maar wel de kleuren en het contrast.
Sommige zeggen dat het scherper oogt dan de 5 en 5S vanwege nieuwe technologie. Het kan natuurlijk per persoon ook verschillen.
Sommige zeggen dat het scherper oogt dan de 5 en 5S vanwege nieuwe technologie. Het kan natuurlijk per persoon ook verschillen.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Whhuuut, de site werkt dus al 
Ik deed het als test, want ik heb de mijne (Plus) al elders gereserveerd icm abo. Kreeg ook een e-mail bevestiging.
Ik deed het als test, want ik heb de mijne (Plus) al elders gereserveerd icm abo. Kreeg ook een e-mail bevestiging.

[ Voor 9% gewijzigd door ASNNetworks op 23-09-2014 00:07 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Ik ga ‘m sowieso pas de 26e online bestellen maar wat me opvalt,, De 6 plus alleen in 16GB te bestellen
Ja in Amsterdam hebben ze de 16 alleen op voorraad. Online zal dat niet het geval zijn. Dan krijg je hem alleen een paar weken later.
PSN: Finally_Chris
@crazylegs
De 64GB en 128GB zijn al uitverkocht. Maar ik heb er eentje, kan hem tussen 10 en 11 uur ophalen.
De 64GB en 128GB zijn al uitverkocht. Maar ik heb er eentje, kan hem tussen 10 en 11 uur ophalen.

[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 23-09-2014 00:21 ]
Bekijk even een foto op iFixit van de kale aluminium behuizing. Bedenk dan dat aluminium een erg zwak materiaal is wat makkelijk en zeer snel plastisch vervormd, en dan lijkt het in 1x niet zo gek meerAardmens schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:22:
Ik geloof helemaal niks van die gebogen telefoons. Dat wil zeggen, ik geloof dat dit alleen komt door verkeerd gebruik. Enige onderbouwing hiervoor is mijn gevoel dat zegt dat er dusdanig veel kracht nodig is dat het wel misbruik moet zijn. Ben benieuwd wanneer het wordt ontkracht/bevestigd.
Zeer weinig materiaal zoals je ziet, dat in combinatie met de flinke lengte heeft niet eens zoveel kracht nodig om te buigen. Nu zorgt de sandwich constructie met het glas natuurlijk wel voor extra stijfheid maar het blijft best een lengte, die makkelijk buigt. Bij de 2 foto's die ik tot nu toe tegen gekomen ben zie je ook dat de telefoon gebogen is bij de simkaart, waar het minste materiaal aanwezig is.
[ Voor 23% gewijzigd door wesleytjuh op 23-09-2014 00:28 ]
Het klinkt misschien wat raar zoals ik het nu ga zeggen maar als je je iPhone in je achterzak draagt dan speelt de vorm van je bil ook mee. En uiteraard de plek waar die zak zit. Als je zak hoog genoeg zit en niet op de ronding van je bil, dan komt er niet zo heel veel druk op te staan.
Een collega van me heeft hierdoor een kromme iPhone 5 gekregen. Zo'n hippe jeans met lage zakken. En als je dan ook een dikke kont hebt, dan komt er aardig wat druk en gewicht op te staan. Hij stond raar te kijken toen hij merkte dat die iets gebold was. Maar hij doet het nog steeds.
Een collega van me heeft hierdoor een kromme iPhone 5 gekregen. Zo'n hippe jeans met lage zakken. En als je dan ook een dikke kont hebt, dan komt er aardig wat druk en gewicht op te staan. Hij stond raar te kijken toen hij merkte dat die iets gebold was. Maar hij doet het nog steeds.
Maar als je hem in je kontzak doet vraag je er ook wel een beetje om
Daar doe ik hem altijd in. En daarom test ik bij het passen van een nieuwe broek ook altijd even hoe de telefoon zit als ik ga zitten. En ik heb geen billen (volgens mijn vriendin een rug met schijtgat
) omdat ik erg slank ben.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 23-09-2014 00:42 ]
Resolutie is prima, qua scherpte identiek aan de 4, 4S, ,5 en 5S.Aghanim schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:22:
Hoe ervaren jullie de scherm resolutie van de 6? Ik vind de resolutie erg mager voor een 4.7" scherm en ben benieuwd hoe het in de praktijk bevalt. Kun je, vergeleken met een 5, echt meer kwijt op 1 scherm of is alles gewoon wat groter?
Net in de Apple store in Toronto beide modellen in mijn handen gehad. Ik was overtuigd om voor de Plus te gaan maar die is dus echt massive. Nu twijfel ik toch tussen de 6 en de 6 Plus ....
Overigens weer een massale rij voor de reserveringen hier in Toronto. Ik denk wel een stuk of 150 man in de rij.
Overigens weer een massale rij voor de reserveringen hier in Toronto. Ik denk wel een stuk of 150 man in de rij.
Nein BeatsByCookdanda schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 02:25:
Geen beats headphones in the package?
Als iemand het idee heeft dat de iphone 6 of 6+ niet snel oplaad dan komt het door de adapter die apple levert http://9to5mac.com/2014/0...d-6-plus-faster-charging/
Oplossing...gebruik de lader van je ipad
Verwijderd
Lol hoezo biased, dit is gewoon slecht, die lens had nooit mogen uitsteken.Spike_wolf schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:52:
[...]
Dit is uiteraard wel overdreven omdat hij voorbij de lens, helemaal op de rand duwt, over het algemeen zul je alleen het scherm aanraken () want lager ligt waardoor hij al minder wiebelt. Ik vraag me af in hoeverre het lastig is. En het blijft zo dat een telefoon niet bedoeld is om plat op tafel bediend te worden. Mijn auto doet ook wazig als ik hem met de wielen tegen de muur zet
Goed om te weten, al hoop ik dat het voldoende gaat zijn om hem alleen 's nachts aan de lader te hangen, en dan is 6 uur wel voldoende, ook voor laden met een 1A adapter.dbz1985 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 06:08:
Als iemand het idee heeft dat de iphone 6 of 6+ niet snel oplaad dan komt het door de adapter die apple levert http://9to5mac.com/2014/0...d-6-plus-faster-charging/
Ik heb zelf de 6+, 64GB besteld.
Zijn hier ook mensen die de 6+ hebben en die op een of andere manier last hebben van lag?
ik hoorde al in 2 reviews dat het beeld wat hapert wanneer je van portrait naar landscape gaat en ik kwam ook de volgende link tegen: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1785430
Zijn hier ook mensen die de 6+ hebben en die op een of andere manier last hebben van lag?
ik hoorde al in 2 reviews dat het beeld wat hapert wanneer je van portrait naar landscape gaat en ik kwam ook de volgende link tegen: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1785430
...less is more
Last van is een groot woord maar de mijne doet het zeker.funk-e schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:04:
Ik heb zelf de 6+, 64GB besteld.
Idd als je van portrait naar Landscape draait. Je ziet dan dat bepaalde mapjes zwart worden.
Ook merk ik het tijdens het scrollen wel eens.
Zal nog wel wat geoptimaliseerd moeten worden. Ios8 is sowieso een draak.
Verwijderd
Dit is bewust. De diepte van de lens is gewoon zo door de sensor. Apple had anders de telefoon dikker kunnen maken, maar koos toch voor een dunnere body, wetende dat de meeste er een shell omheen doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 06:34:
[...]
Lol hoezo biased, dit is gewoon slecht, die lens had nooit mogen uitsteken.
Verwijderd
Dit heeft vooral te maken met de applicaties die op de achtergrond draaien en nog niet geoptimaliseerd zijn voor ios8. Dit zal wel worden opgelost als meerdere software leveranciers hun apps aanpassen aan de nieuwe functionaliteit en resolutie. Op dit moment worden apps kunstmatig geresized en dat vreet memory.
Denk dat in de volgende minor update van ios8 men wel dat zal oplossen door die apps die niet compatible zijn uit de memory te wissen.
Denk dat in de volgende minor update van ios8 men wel dat zal oplossen door die apps die niet compatible zijn uit de memory te wissen.
Donstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:49:
[...]
Last van is een groot woord maar de mijne doet het zeker.
Idd als je van portrait naar Landscape draait. Je ziet dan dat bepaalde mapjes zwart worden.
Ook merk ik het tijdens het scrollen wel eens.
Zal nog wel wat geoptimaliseerd moeten worden. Ios8 is sowieso een draak.
Ja ik ben toch wel zeker van de +, dat moet hem gewoon gaan worden, alleen de kleur moet ik nog even bedenken. Twijfel tussen spacegray en zilver..... de witte voorkant vind ik wat mooier, en ik ga een leren hoes bestellen dus die achterkant zie je niet eens :-)
Ik zag het net ook in het losse koop topic, ga kijken, tuurlijk, 64GB + niet te krijgen.
Dat gaat een drama worden volgens mij.
oh keurig, ja had al niet anders verwacht dan dat het gewoon een Softwarematig iets is.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:53:
Dit heeft vooral te maken met de applicaties die op de achtergrond draaien en nog niet geoptimaliseerd zijn voor ios8. Dit zal wel worden opgelost als meerdere software leveranciers hun apps aanpassen aan de nieuwe functionaliteit en resolutie. Op dit moment worden apps kunstmatig geresized en dat vreet memory.
[...]
6+ 64GB wil ik dus ookUltraSub schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:46:
Ik zag het net ook in het losse koop topic, ga kijken, tuurlijk, 64GB + niet te krijgen.
Ik heb de zilvere 6+ 64GB besteld bij Typhone op 19 september. Heb 20 september nog gebeld hoe het zit met de levertijd. De dame aan de telefoon verwachte dat ik hem vrijdag gewoon krijg. Ben benieuwd of het gaat lukken.crazylegs schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:10:
[...]
6+ 64GB wil ik dus ookzilver variant.. Benieuwd naar levertijd vanaf vrijdag..
Hij schreef anders heel duidelijk front pocket.UltraSub schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:53:
[...]
Euh, dat heb ik nog nooit gelezen over de 5 en 5S
Anyway, ik denk gevalletje kontzak, en dan vraag je er wel een beetje om.
Hoezo? heb je graag Troep in de verpakking?danda schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 02:25:
Geen beats headphones in the package?
Donstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:22:
[...]
Hoezo? heb je graag Troep in de verpakking?
XboxLive: Dave 130R
Meer mensen verbaasd over het geluid? Zowel met bellen als wanneer je muziek afspeelt.
Kom zelf van een 5 af maar wat een verschil zeg
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Beter of slechter?Famous schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:05:
Meer mensen verbaasd over het geluid? Zowel met bellen als wanneer je muziek afspeelt.
In zo vergelijkingsvideo vond ik het geluid van de iphone bij filmen wel een stuk minder dan van de Galaxy S5.
Zelf vind ik het beter, wat voller en niet meer zo plat.
Als ik hem nu op luidspreker zet tijdens het bellen hoeft hij ook niet meer op maximaal volume en zijn de mensen (of dieren) aan de andere kant sowieso beter hoorbaar.
Ook de overstap gemaakt van Vodafone naar het KPN netwerk wat wellicht iets mee helpt? Kan niet meer herinneren of ik ook op het Vodafone netwerk heb gebeld
Maar het is in elk geval een stuk beter geregeld qua geluid.
Als ik hem nu op luidspreker zet tijdens het bellen hoeft hij ook niet meer op maximaal volume en zijn de mensen (of dieren) aan de andere kant sowieso beter hoorbaar.
Ook de overstap gemaakt van Vodafone naar het KPN netwerk wat wellicht iets mee helpt? Kan niet meer herinneren of ik ook op het Vodafone netwerk heb gebeld
Geluid is inderdaad echt stukken beter met de 6, veel voller en veel volume.
Ik heb er nog niet eens mee gebeldFamous schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:05:

de standaard oordopjes zijn veel beter wil je zeggenDonstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:22:
[...]
Hoezo? heb je graag Troep in de verpakking?

39
Verwijderd
Prijs/kwaliteit is in ieder geval beterFietsbel schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:21:
[...]
de standaard oordopjes zijn veel beter wil je zeggen
Maar jij hebt dan ook de tablet, die is ook niet bedoeld om mee te bellen
Famous schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:30:
[...]

[ Voor 26% gewijzigd door general_p op 23-09-2014 13:39 ]
Net iPhone 6 in ontvangst genomen, eerste indruk is dat ie heel goed bevalt! Had verwacht dat ik me zou storen aan het grote formaat, maar so far nog niet! Nu wachten tot ik vanavond thuis ben, dan kan ik m'n backup er op terug zetten en hem echt gaan gebruiken. (En nu nog proberen m'n hoofd bij m'n werk te houden
)
Haha nou dat zei ik niet, ik zei alleen dat je er geen Beats bij hoeft te willen.Fietsbel schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:21:
[...]
de standaard oordopjes zijn veel beter wil je zeggen
Althans tenzij je een hart hebt voor Marketing natuurlijk, dat hebben ze bij Beats namelijk wel begrepen.
Haha i stand corrected,Famous schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:30:
[...]

We zitten al op de 5e dag dat de iPhone 6/plus beschikbaar is, je zou toch verwachten dat Facebook, whatsapp en zulke veelgebruikte apps inmiddels geupdate zouden zijn om gebruik te maken van de grotere schermen..
Houd je adem maar niet in voor Whatsapp, die zijn berucht. Facebook daar in tegen... Zullen wel een complex proces hebben met testen enzo.Scrtz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:39:
We zitten al op de 5e dag dat de iPhone 6/plus beschikbaar is, je zou toch verwachten dat Facebook, whatsapp en zulke veelgebruikte apps inmiddels geupdate zouden zijn om gebruik te maken van de grotere schermen..
Moah, dacht het niet. Ten eerste ben je al snel 5 dagen zoet met door de procedure van Apple komen; daarnaast zijn het aanpassingen die een hoop werk vergen (ik kan het weten, zelf atm ook bezig met aanpassen van een app) en verder is het zo goed als onmogelijk om aan testdevices te komen (zal voor dergelijke partijen eenvoudiger zijn).Scrtz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:39:
Whatsapp kun je wel paar maanden op wachten, traag met updates..t1mmy schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:42:
[...]
Houd je adem maar niet in voor Whatsapp, die zijn berucht. Facebook daar in tegen... Zullen wel een complex proces hebben met testen enzo.

Verwijderd
Ja, heel jammer altijd. gaat nog wel tot januari minimaal duren denk ik.Dennischo schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:54:
[...]
Whatsapp kun je wel paar maanden op wachten, traag met updates..
Nja Whatsapp update duurde toen met de iPhone 5 tergend lang inderdaad. Hopelijk valt dat nu mee sinds de overname door Facebook..
Vind het gewoon vervelend dat veelgebruikte apps (voor mij althans) de ervaring nu nog verpesten met de iPhone 6.
Vind het gewoon vervelend dat veelgebruikte apps (voor mij althans) de ervaring nu nog verpesten met de iPhone 6.
Verwijderd
Oja, facebook heeft het overgenomen, dat was ik alweer vergeten. In dat geval zal het wel meevallen inderdaad.Scrtz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:59:
Nja Whatsapp update duurde toen met de iPhone 5 tergend lang inderdaad. Hopelijk valt dat nu mee sinds de overname door Facebook..
En ik wil dan ook Landscape ondersteuning voor alles, als ze toch bezig zijn
Ja, begrijp ook niet echt waarom de Plus dat alleen heeft, kan makkelijk bij de 6 ook. Niet dat ik overigens veel landscape gebruik, eigenlijk alleen bij games ^^.Donstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:53:
En ik wil dan ook Landscape ondersteuning voor alles, als ze toch bezig zijn
Net zoals dat de 6+ profielfoto's laat zien bij iMessage en de iPhone 6 niet. Haha, gaat toch nergens over.Scrtz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:10:
[...]
Ja, begrijp ook niet echt waarom de Plus dat alleen heeft, kan makkelijk bij de 6 ook. Niet dat ik overigens veel landscape gebruik, eigenlijk alleen bij games ^^.
Ja je gebruikt het nu niet omdat het niet kan natuurlijkScrtz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:10:
[...]
Ja, begrijp ook niet echt waarom de Plus dat alleen heeft, kan makkelijk bij de 6 ook. Niet dat ik overigens veel landscape gebruik, eigenlijk alleen bij games ^^.
Neemt trouwens niet weg dat het Keyboard op de Plus in Landscape echt een draak is, doordat ze allemaal extra knoppen wilden toevoegen (Copy, paste, enz) zijn de toetsen alsnog erg klein

Maar buiten dat is het voor b.v. Email of iMessage wel handig.
[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 23-09-2014 16:16 ]
Verwijderd
kan je niet custom keyboards gebruiken in landscape mode op de 6plus?Donstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:15:
[...]
Ja je gebruikt het nu niet omdat het niet kan natuurlijk![]()
Neemt trouwens niet weg dat het Keyboard op de Plus in Landscape echt een draak is, doordat ze allemaal extra knoppen wilden toevoegen (Copy, paste, enz) zijn de toetsen alsnog erg klein![]()
Maar buiten dat is het voor b.v. Email of iMessage wel handig.
Ja lijkt me wel.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:23:
[...]
kan je niet custom keyboards gebruiken in landscape mode op de 6plus?
alleen dan heb je het normale keyboard niet meer portret.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 23-09-2014 16:27 ]
Verwijderd
Kan je hem toch weer aanpassen links onderin?Donstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:26:
[...]
Ja lijkt me wel.
Eerste wat ik doe is Fleksy installeren op mijn PlusDonstil schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:26:
[...]
Ja lijkt me wel.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Verwijderd
is die echt zo fijn? Twijfelde om hem uit te proberen, maar wat is de reden dat deze zo fijn is?ASNNetworks schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:28:
[...]
Eerste wat ik doe is Fleksy installeren op mijn PlusHeb het nu ook op mn iPad Air en had het op mn iPhone 5. Ideaal!
Het is erg wennen door de gestures en layout, maar eenmaal gewend is het erg fijn en lekker grote toetsen. Ik maak minder fouten door de NLse correctie en kan eventuele fouten zeer snel aanpassen via gestures. Werkt overigens op iPad en iPhone (universeel). Er is echter een bug dat de settings steeds worden gereset waardoor ik weer de NLse taal moet selecteren via de app. Dit schijnt door ios te komen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:32:
[...]
is die echt zo fijn? Twijfelde om hem uit te proberen, maar wat is de reden dat deze zo fijn is?
Overigens ga ik ook SwiftKey gebruiken op de Plus, dat is met dat swipen. Werkt erg ideaal met 1 hand en kan daardoor de Plus toch nog bedienen met 1 hand als ik gewoon een bericht stuur bijv.
[ Voor 21% gewijzigd door ASNNetworks op 23-09-2014 16:54 ]
Ook volledig toegang aangevinkt bij keyboards?Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:54:
Hmm geprobeerd, maar geeft download error als ik nederlands probeer te downloaden
Verwijderd
Ja en nu al reinstalled en afgesloten enzo, maar nog steeds download error.ASNNetworks schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:55:
[...]
Ook volledig toegang aangevinkt bij keyboards?
ach het was maar 89 cent...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 17:06 ]
Ik krijg het downloaden ook niet voor elkaar.
Ik lees net op de Fleksy website dat ze al een update aan het brouwen zijn.
Ik lees net op de Fleksy website dat ze al een update aan het brouwen zijn.
[ Voor 47% gewijzigd door RnB op 23-09-2014 17:11 ]
Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.