Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 3 jaar iOS, 2 jaar Android en een jaar WP toch weer voor iOS gekozen (iPhone 6 space gray besteld :D). Na fulltime gebruik en vergelijk tussen de 'big three' is en blijft iOS superieur wat betreft user experience en ecosysteem. Punt uit.

Ja, Android heeft meer keuze en vrijheid maar biedt momenteel voor mij geen interessant toestel (te groot, slechte camera, slechte lagen over Android die de ervaring verknallen, etc). Ja, Lumia's hebben fantastische camera's en WP is op wat domme slippertjes na best fijn, maar heeft een ecosysteem dat ver achter ligt qua beschikbare Apps en het release moment van nieuwe Apps ligt ook vaak pas maanden na iOS en Android.

Met de iPhone 6 is Apple eindelijk weer terug bij een ergonomisch verantwoord rond design, niet te groot scherm (4.7" is net als m'n huidige Lumia voor mij de sweet spot tussen real estate en hanteerbaarheid) en een camera die eindelijk lijkt te voldoen aan mijn point en shoot eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 10:38
Heeft er iemand al een goede autohouder kunnen vinden voor de iPhone 6+ liefst voor bevestiging op het dashboard. Ik kan helaas nog weinig spectaculairs vinden..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:01
crazylegs schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:03:
Heeft er iemand al een goede autohouder kunnen vinden voor de iPhone 6+ liefst voor bevestiging op het dashboard. Ik kan helaas nog weinig spectaculairs vinden..
Brodit heeft een mooie lijn in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Extreme smell schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:07:
[...]

Ik zat ook al te neuzen bij brodit, maar snap de bevestiging niet helemaal.. druk je deze tussen bepaalde kieren/ruimtes ofzo? En kun je je telefoon in landscape modus gebruiken met de spullen van brodit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 12:47
Extreme smell schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:07:
[...]

Inderdaad, brodit is echt de enigste telefoonhouder die ik je aan kan raden en stijlvol uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 11:57
ASNNetworks schreef op zondag 21 september 2014 @ 03:13:
Ok. Na een paar keer ERG getwijfeld te hebben heb ik nu definitief een iPhone gekozen! Ik ga tóch voor de Plus. In eerste instantie wilde ik de 6, na een aantal keer de Plus via videos gezien te hebben leek het mij wel wat. Echter was ik bang dat het te groot zou zijn, dus dacht ik nah toch maar de 6. Ik heb vandaag een tijdje met de Note 3 gespeeld van mn broertje, die komt erg dicht in de buurt van de Plus. Ik merk dat ik het wel met 1 hand kan bedienen, enkel toetsenbord (helemaal met SwiftKey). En ik moet zeggen dat ik het helemaal niet storend vind. De iPhone 5 gebruik ik ook vaak met 2 handen en als ik het met 1 hand bedien is het vaak als ik ff wat wil typen. Dit kan met de Plus ook gewoon met 1 hand.

Uiteindelijk bleef ik maar heen en weer twijfelen tussen de 6 en de Plus. Een hand bediening of niet? Uiteindelijk ben ik op de Plus gekomen om een hele simpele reden (voor mij). Ik ken mezelf en weet dat het aan mij gaat knagen zodra ik de normale versie neem. Zodra mijn batterij leeg is denk ik: als ik de Plus had kon ik het langer gebruiken. Als ik videos maak denk ik: de Plus heeft OIS. Als ik het scherm bekijk lijkt het gewoon op de iPhone 5, enkel iets groter. Dan denk ik: de Plus heeft 1080p! Ik weet zeker dat het steeds aan me gaat knagen en ik steeds denk: waarom heb ik niet gewoon de Plus gehaald (specs whore I know:p).

Als ik de Plus neem is het enige probleem dat het toestel misschien te groot is. Maargoed daar wen ik dus snel aan (gezien de Note 3 ook wel goed te doen was) en ik weet dus dat ik in ieder geval elke keer denk: maarja, ik heb wel een 1080p scherm, OIS cam en een betere batterij:p

Als alles goed gaat, heb ik vrijdag mijn iPhone 6 Plus 64GB Space Gray :D
Hahah, dat heb ik ook! Ik twijfel ook heel erg, maar ik ga dan inderdaad spijt krijgen als ik voor de iPhone 6 kies. Misschien niet gelijk, maar zeker als je dan iemand zit die dan de Plus heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:16
Ga waarschijnlijk weer voor een magnetische carkithouder van Tetrax, simpel en elegant. Heb hem nu voor de 5 en hij is nooit eraf gevallen

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Ik vind de brodit oplossingen erg stijlvol, lekker clean! Must voor mij is dat de iPhone ook in landscape mode geplaatst kan worden, dat kan ik dr bij brodit nog niet echt uit halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
crazylegs schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:20:
[...]

Ik zat ook al te neuzen bij brodit, maar snap de bevestiging niet helemaal.. druk je deze tussen bepaalde kieren/ruimtes ofzo? En kun je je telefoon in landscape modus gebruiken met de spullen van brodit?
Je moet eerst een proclip kopen welke gemaakt is voor jouw merk/type auto. Die word meestal vastgezet met plakstrips tussen bepaalde kieren van je dashboard. Op de proclip bevestig je dan je telefoonhouder. (Voordeel is dus dat je bij een nieuwe telefoon alleen een nieuwe houder hoeft te kopen.)
En ja er zit een swivel base op de houder, je kan hem gewoon 90 graden draaien en is dus in landscape modus te gebruiken.

Ik ben erg tevreden met de houder voor mijn iPhone 5. Heb de houder voor de 6 Plus al in bestelling staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Extreme smell schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:35:
[...]

Je moet eerst een proclip kopen welke gemaakt is voor jouw merk/type auto. Die word meestal vastgezet met plakstrips tussen bepaalde kieren van je dashboard. Op de proclip bevestig je dan je telefoonhouder. (Voordeel is dus dat je bij een nieuwe telefoon alleen een nieuwe houder hoeft te kopen.)
En ja er zit een swivel base op de houder, je kan hem gewoon 90 graden draaien en is dus in landscape modus te gebruiken.

Ik ben erg tevreden met de houder voor mijn iPhone 5. Heb de houder voor de 6 Plus al in bestelling staan :)
Is de proclip ook weer te verwijderen? Bijvoorbeeld bij verkoop vd auto? Niet dat ik dat op korte termijn ga doen, maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen zo'n ding wil in zn auto.

Waar heb jij de spullen besteld? Onderzoek leert dat er nogal verschil in prijs zit bij de verschillende webshops. En welke heb je precies besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
crazylegs schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:44:
[...]

Is de proclip ook weer te verwijderen? Bijvoorbeeld bij verkoop vd auto? Niet dat ik dat op korte termijn ga doen, maar ik kan me zo voorstellen dat niet iedereen zo'n ding wil in zn auto.

Waar heb jij de spullen besteld? Onderzoek leert dat er nogal verschil in prijs zit bij de verschillende webshops. En welke heb je precies besteld?
Hij is prima te verwijderen!
Ik heb hem besteld bij broditcenter. Niet perse de goedkoopste maar ze hebben wel het hele assortiment en goede service.
Ik heb deze besteld: http://www.broditcenter.n...m=showItem&id=36265&mid=0
Volgens brodit zelf in oktober leverbaar.

Redenen: met hoesje te gebruiken, en de usb kabel werk ik netjes weg achter mijn dashboard naar de achteringang van mijn radio. Kan ik makkelijk door mijn muziek bladeren vanaf mijn radio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:45:
Na 3 jaar iOS, 2 jaar Android en een jaar WP toch weer voor iOS gekozen (iPhone 6 space gray besteld :D). Na fulltime gebruik en vergelijk tussen de 'big three' is en blijft iOS superieur wat betreft user experience en ecosysteem. Punt uit.

Ja, Android heeft meer keuze en vrijheid maar biedt momenteel voor mij geen interessant toestel (te groot, slechte camera, slechte lagen over Android die de ervaring verknallen, etc). Ja, Lumia's hebben fantastische camera's en WP is op wat domme slippertjes na best fijn, maar heeft een ecosysteem dat ver achter ligt qua beschikbare Apps en het release moment van nieuwe Apps ligt ook vaak pas maanden na iOS en Android.

Met de iPhone 6 is Apple eindelijk weer terug bij een ergonomisch verantwoord rond design, niet te groot scherm (4.7" is net als m'n huidige Lumia voor mij de sweet spot tussen real estate en hanteerbaarheid) en een camera die eindelijk lijkt te voldoen aan mijn point en shoot eisen.
Ben benieuwd naar jouw ervaringen. Wanneer krijg je het toestel binnen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:07
Brodit is echt onnodig duur. Ik zweer tegenwoordig bij m'n Kenu Airframe. Is zowel in een normale als in een plus-variant te krijgen. Stevige houder voor in je ventilatieroosters en niet zo bulky als die andere houders :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
VeeGee schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:09:
Brodit is echt onnodig duur. Ik zweer tegenwoordig bij m'n Kenu Airframe. Is zowel in een normale als in een plus-variant te krijgen. Stevige houder voor in je ventilatieroosters en niet zo bulky als die andere houders :).
In mijn type auto is een houder voor in de ventilatieroosters niet praktisch en iets aan het raam plakken wil ik al helemaal niet :) de brodit is voor mij een mooie oplossing als ik het zo lees..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-10 12:53
Ik heb voor (nog wel) mijn Nexus 4 de AnyGrip gekocht:
http://www.wehkamp.nl/ele...ouder/C26_6FI_6FI_855584/

Qua formaat kan dus ook de iPhone 6 erin, de Plus niet.

Kan op je dashboard worden 'geplakt', en werkt ook op bobbelige ondergronden. Kan ook met M3-tape worden vastgemaakt als ie alsnog niet goed plakt maar dat hoefde in mijn geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Wat ik toch altijd mis in dit type houders is de kabel die erin verwerkt zit. Met de brodit schuif ik mijn iPhone er met 1 hand in en hij heeft gelijk verbinding met mijn radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrian6414
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 19:28
Iemand enige ervaring met het bestellen van (vorige) iPhones (simlock, zonder abbonement) via de officiële webstore van Apple? Ik wiil hem namelijk zo snel mogelijk in huis hebben, maar voor mij lukt het niet om hem als één van de eersten op te halen bij een officiële Apple store.

lk wil hem daarom vrijdag zo snel mogelijk bestellen. Maar vanaf welk tijdstip (00.00 of 08.00) kan dit en hoelang zou ik dan moeten wachten voordat hij bij mij thuis bezorgd wordt?

Misschien iemand die ervaring heeft met het bestellen van vorige iPhones op de dag van de release via Apple.nl, die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:43
jurrian6414 schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:57:
Iemand enige ervaring met het bestellen van (vorige) iPhones (simlock, zonder abbonement) via de officiële webstore van Apple? Ik wiil hem namelijk zo snel mogelijk in huis hebben, maar voor mij lukt het niet om hem als één van de eersten op te halen bij een officiële Apple store.

lk wil hem daarom vrijdag zo snel mogelijk bestellen. Maar vanaf welk tijdstip (00.00 of 08.00) kan dit en hoelang zou ik dan moeten wachten voordat hij bij mij thuis bezorgd wordt?

Misschien iemand die ervaring heeft met het bestellen van vorige iPhones op de dag van de release via Apple.nl, die mij kan helpen?
Ik denk dat dit beter pas in [iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6. Mijn ervaring met de 5 was dat de levertijden van het buitenland werden overgenomen (zou nu dus 3-4 weken zijn afgaande op de buitenlandse levertijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Extreme smell schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:54:
Wat ik toch altijd mis in dit type houders is de kabel die erin verwerkt zit. Met de brodit schuif ik mijn iPhone er met 1 hand in en hij heeft gelijk verbinding met mijn radio.
Enige waar ik dan mee zit, is dat ik allerlei capriolen uit moet gaan halen om de kabels aan de sluiten achterop de radio..

Ik gebruik altijd gewoon de ingang voor de sigaretten aansteker met kabeltje er naar toe.. nog geen minuutje en hij zit dr in, en in dezelfde tijd is ie dr weer uit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
crazylegs schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:00:
[...]

Enige waar ik dan mee zit, is dat ik allerlei capriolen uit moet gaan halen om de kabels aan de sluiten achterop de radio..

Ik gebruik altijd gewoon de ingang voor de sigaretten aansteker met kabeltje er naar toe.. nog geen minuutje en hij zit dr in, en in dezelfde tijd is ie dr weer uit ook.
Kan ook, het model dat ik gaf word geleverd met een aanstekerplug. Je hoeft hem niet perse in het dashboard te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Extreme smell schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:06:
[...]

Kan ook, het model dat ik gaf word geleverd met een aanstekerplug. Je hoeft hem niet perse in het dashboard te verwerken.
Krijg je dr ook een kabel bij dan? Anders heb je wel een hele dure oplossing.. zo'n plug en kabel heb ik al liggen.. Dus model wat jij heb gekozen is vrij prijzig in mijn geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
crazylegs schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:10:
[...]

Krijg je dr ook een kabel bij dan? Anders heb je wel een hele dure oplossing.. zo'n plug en kabel heb ik al liggen.. Dus model wat jij heb gekozen is vrij prijzig in mijn geval..
Dat weet ik niet precies. Bij mijn iPhone 5 houder moest ik een kabel er zelf insteken. Maar op het plaatje van de iPhone 6 houder lijkt de kabel er al in verwerkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virish01
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23-06 21:09
Ik weet niet precies waar ik het moet vragen, dus vandaar dat ik het maar hier vraag.
Is het mogelijk om alleen je contacten, agenda, mail en foto's over te zetten naar je nieuwe iphone? Of komen dan ook gelijk de apps erop. Ik wil namelijk een clean install doen, maar wel dus met mijn contacten, agenda, mail en vooral foto's erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
virish01 schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:50:
Ik weet niet precies waar ik het moet vragen, dus vandaar dat ik het maar hier vraag.
Is het mogelijk om alleen je contacten, agenda, mail en foto's over te zetten naar je nieuwe iphone? Of komen dan ook gelijk de apps erop. Ik wil namelijk een clean install doen, maar wel dus met mijn contacten, agenda, mail en vooral foto's erop
Ja hoor dat kan.

Bij de eerste keer aanmelden kies je dan "configureer als nieuwe iPhone" daarna log je in met je iCloud en zet hij daaruit de data terug, contacten, mail, agenda, en foto's uit de foto cloud.

Wel belangrijk dat je op je huidige telefoon dus als iOS8 uitvoerd ivm de foto's

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
crazylegs schreef op zondag 21 september 2014 @ 16:10:
[...]

Nee krijg je niet erbij. Het is misschien wat prijzig (alhoewel hongkong het een en ander bied) maar dan heb je ook wel een top of the line iphone houder. Meer dan het geld waard als je het veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viresh87 schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:22:
[...]

Hahah, dat heb ik ook! Ik twijfel ook heel erg, maar ik ga dan inderdaad spijt krijgen als ik voor de iPhone 6 kies. Misschien niet gelijk, maar zeker als je dan iemand zit die dan de Plus heeft.
Ik ben zelf niet zo'n fan van die absurd grote telefoons. Heb nu een iPhone 4S en; probeer het zelf eens zou ik zeggen, een goede test is op de telefoon badge te drukken, bij dubbel klikken op de homebutton zie ik geen telefoon, misschien dat ie helemaal rechts ergens opduikt dat zou nog kunnen.
Als je dan bij die telefoon "app" bent probeer eens 112 in te typen.
En dat allemaal met één hand.(kortweg, probeer eens 112 te bellen in te typen met één hand ! )bij de bel app die best een heel stuk makkelijker te bereiken had mogen zijn!!
In het homescreen staan bijvoorbeeld standaard de aandelen ipv een snelkoppelingen naar bellen..en de telefoon app moet je open hebben staan dan komt ie er wel te staan bij dubbelklikken op de home button.
Het lukt bij mij net met de 4S ik vind het meer een theoretische"het kan" dan dat het (makkelijk) werkt, op de 4S.
Hoe zou dat dan op de grotere versies zijn..De 4S heeft een scherm van 3.5"
Ook vind ik het formaat net kunnen voor in m'n broekzak. Dat ik waarschijnlijk overstap naar een 5S en die een stukje groter is, dat moet dan maar.
Als jij iemand gebeld ziet worden in de trein bijvoorbeeld je hoort het standaard Apple deuntje, en je ziet hoe iemand ofwel lomp dat ding uit een gigantische broekzak met gigantische grote handen :o aan het halen is, ofwel uit zijn of haar handtas haalt.
1 Ding is zeker, lang zoeken naar je telefoon is het niet in je handtas..met een iPhone 6 plus.
Wat ik ook akelig vind is als je je telefoon uit hebt staan en even snel moet bellen.
Het duurt een eeuwigheid-maar dat geldt ongetwijfeld in meer of mindere mate voor iedere smartphone- voordat die telefoon eindelijk eens is opgestart. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mochajava
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:02
Zojuist heb ik de voorbeelden van de maten van de Iphones 6 en 6 plus uitgeprint die ik een paar pagina's terug tegenkwam. Handig! Ik heb twee dagen terug een IPhone zes besteld. Maar ik zag nadat ik het papieren printje op mijn huidige telefoon legde, dat de iPhone zes smaller is dan mijn Lumia 920 :'( ! Daarom ga ik mijn bestelling morgen wijzigen in een IPhone zes plus. De breedte van de plus scheelt praktisch niets met de Lumia, de Lumia 920 is ook een blok van een telefoon :P . In de lengte scheelt het wel aardig, IPhone zes plus is ongeveer twee centimeter langer. Maar dat lijkt me wel fijn. Nu maar hopen dat ik de bestelling nog kan wijzigen...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 17:55:
[...]

Ik ben zelf niet zo'n fan van die absurd grote telefoons. Heb nu een iPhone 4S en; probeer het zelf eens zou ik zeggen, een goede test is op de telefoon badge te drukken, bij dubbel klikken op de homebutton zie ik geen telefoon, misschien dat ie helemaal rechts ergens opduikt dat zou nog kunnen.
Als je dan bij die telefoon "app" bent probeer eens 112 in te typen.
En dat allemaal met één hand.(kortweg, probeer eens 112 te bellen in te typen met één hand ! )bij de bel app die best een heel stuk makkelijker te bereiken had mogen zijn!!
In het homescreen staan bijvoorbeeld standaard de aandelen ipv een snelkoppelingen naar bellen..en de telefoon app moet je open hebben staan dan komt ie er wel te staan bij dubbelklikken op de home button.
Het lukt bij mij net met de 4S ik vind het meer een theoretische"het kan" dan dat het (makkelijk) werkt, op de 4S.
Hoe zou dat dan op de grotere versies zijn..De 4S heeft een scherm van 3.5"
Ook vind ik het formaat net kunnen voor in m'n broekzak. Dat ik waarschijnlijk overstap naar een 5S en die een stukje groter is, dat moet dan maar.
Als jij iemand gebeld ziet worden in de trein bijvoorbeeld je hoort het standaard Apple deuntje, en je ziet hoe iemand ofwel lomp dat ding uit een gigantische broekzak met gigantische grote handen :o aan het halen is, ofwel uit zijn of haar handtas haalt.
1 Ding is zeker, lang zoeken naar je telefoon is het niet in je handtas..met een iPhone 6 plus.
Wat ik ook akelig vind is als je je telefoon uit hebt staan en even snel moet bellen.
Het duurt een eeuwigheid-maar dat geldt ongetwijfeld in meer of mindere mate voor iedere smartphone- voordat die telefoon eindelijk eens is opgestart. :/
Zelf komende van een 4S naar een 5 kan ik zeggen dat de 5 wat dat betreft een ideaal formaatje is. 112 heb ik zo gebeld met 1 hand ;). De 4S gebruik ik af en toe nog eens, maar die is dan echt wel (te) klein.
Verder start een 5 een stuk sneller op, en een 5S en 6 alleen maar sneller. Mijn telefoon staat ook bijna nooit uit, maar opstarten heb ik eigenlijk nog nooit als zeer traag ervaren met mijn 5. Weet nog wel dat de 3GS daar een hele tijd over deed, maar dan heb je het ook over een telefoon van 5 jaar oud.

Ik neig naar de iPhone 6, maar ben voor het eerst ook naar Android telefoons aan het kijken. Of misschien dan toch de plus, maar dan moet ik mijn telefoon een heel stuk anders gaan gebruiken, en ik weet niet of ik dat wel wil.

[ Voor 4% gewijzigd door wesleytjuh op 21-09-2014 18:14 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb begrepen dat je vrijdag kan bestellen op Apple.com?!
Ik heb vandaag maar eens de formaten uitgeknipt. Ik vind de iPhone 6 Plus echt te groot. Ik ga voor de iPhone 6. Het design is erg mooi maar ik begrijp niet dat Apple niet heeft gekozen de iPhone die ene millimeter dikker te maken zodat de lens niet uitsteekt. Ik gebruik m'n iPhone vaak liggend op het bureau maar dat gaat natuurlijk enorm wiebelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
wesleytjuh schreef op zondag 21 september 2014 @ 18:11:
[...]

Zelf komende van een 4S naar een 5 kan ik zeggen dat de 5 wat dat betreft een ideaal formaatje is. 112 heb ik zo gebeld met 1 hand ;). De 4S gebruik ik af en toe nog eens, maar die is dan echt wel (te) klein.
Verder start een 5 een stuk sneller op, en een 5S en 6 alleen maar sneller. Mijn telefoon staat ook bijna nooit uit, maar opstarten heb ik eigenlijk nog nooit als zeer traag ervaren met mijn 5. Weet nog wel dat de 3GS daar een hele tijd over deed, maar dan heb je het ook over een telefoon van 5 jaar oud.

Ik neig naar de iPhone 6, maar ben voor het eerst ook naar Android telefoons aan het kijken. Of misschien dan toch de plus, maar dan moet ik mijn telefoon een heel stuk anders gaan gebruiken, en ik weet niet of ik dat wel wil.
6 is ook nog prima te doen hoor, leuk maatje imo. Plus zul je ook zeker aan kunnen wennen, maar zoals je al zegt, dan zul je je telefoon anders moeten gaan gebruiken.
iAmRenzo schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:58:
Ik heb begrepen dat je vrijdag kan bestellen op Apple.com?!
Ik heb vandaag maar eens de formaten uitgeknipt. Ik vind de iPhone 6 Plus echt te groot. Ik ga voor de iPhone 6. Het design is erg mooi maar ik begrijp niet dat Apple niet heeft gekozen de iPhone die ene millimeter dikker te maken zodat de lens niet uitsteekt. Ik gebruik m'n iPhone vaak liggend op het bureau maar dat gaat natuurlijk enorm wiebelen :(
Apple.nl ja, klopt hier baal ik ook nog een beetje van, leg nu maar steeds een papiertje of iets anders onder mijn iPhone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
Scrtz schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:04:

Apple.nl ja, klopt hier baal ik ook nog een beetje van, leg nu maar steeds een papiertje of iets anders onder mijn iPhone..
Precies mijn punt, maar kreeg hier eerder de indruk dat kritiek daarover niet heel erg gewenst was.
Maar het lijkt mij (heb 'm nog niet) ook minder, zoals ik eerder al zei, ik heb mn telefoon ook regelmatig plat op mn bureau liggen bij gebruik en dat gaat een mindere ervaring worden met de 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt de iPhone 5S ook beter in de hand?
Ik weet dat de telefoon iets minder weegt vergeleken met de 4S maar die randen heb je natuurlijk wel in je handen in landscape modus, waar mijn rechter pink gewoon van in slaap valt na lang een tijdje oneigenlijk gebruik van een telefoon in principe. Maar ja het is een smartphone.. Tenzij de telefoon ergonomisch aanvoelt en een toetsenbord heeft zoals de Blackberry Bold.
Ligt de 5S merkbaar beter in de hand dan de 4S?
De 6 waarschijnlijk wel maar voelt die niet plastic?
Waar hou je um vast in landscape de randen ja en ze zijn ongetwijfeld mooier maar ligt het beter en tegelijkertijd ook niet "te dun"/ iets anders in je handen?
Valt/"glijdt" ie niet zo uit je handen?-in landscape "modus"-
Iemand die zegt dat de 5S niet beter aanvoelt dan de 4S, ligt ie dan slechter in de hand? Evengoed? Of beweerde je vorig jaar dat ie perfect aanvoelde?
Geen een telefoon ligt perfect in de handen de 6 ook niet.
Sterker nog, over een oude Nokia werd niet gediscussieerd of ie goed in de handen lag(3310) die lag ook gewoon prima in je handen.
Maar nu willen we meer van onze telefoons zoals internet en.. een landscape modus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind niet bepaald snel een foto van iemand die een -"geheel zichtbare"- iPhone 6 in zijn hand heeft terwijl ie aan het bellen is :P
Is de emoji taal al standaard toegevoegd in iOS 8? Het zijn vast simpele vragen, maar ik moet werkelijk bedenken wat voor woord nou van toepassing is. Op alles.
Emoji zit ingebouwd, als taal.
Toch kun je het toevoegen. Dan blijft alsnog de spatiebalk even hangen op "Nederlands" en ook wil ie nog wel eens die taal als standaard zien lijkt het dat ie smileys als tobo geeft terwijl je tekst wil.
Achjs een smartphone..heb je internet alles ga je kijken naar de paar dingen die niet werken(ik vermoed dat ik het ooit werkend had maar die iCloud back-up terugzetten ging verkeerd of zoiets)
Ook geeft dat ding lang niet altijd lees:bijna nooit m'n email adres terwijl dat(meen ik) op m'n vorige "OS" hoe het mag heten, toen het werkte, wel zo was meen ik. Auto invullen en beetje voor me denken nouja ik snap dit ding niet meer voor vandaag;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij aan/uitzetten van hoofdletter komen de Emilia nee emojiis voorbij leuke spellingscontrole. Gepost vanaf mijn iPhone :* ook iets met spaties n dubbele punt in ieder geval na het woord iPhone toen ik de dubbele punt aanklikte en ik klikte niet er naast.
Verder ben ik geen Blackberry dan om et even aan te halen ik weet het het is het in Nederland maarja de Nokia en de ouderen zijn dus ook erbij gehaald even.
Verwijder m'n Posts maar en geef me ritalin. Kut telefoon sorry hoowr adhdhhddddd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je iets wilt toevoegen aan je post, dan kan dat met de edit-knop. Het is niet de bedoeling om meerdere keren onder elkaar te posten :)

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 21-09-2014 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet dat je een laatste bericht kunt aanpassen hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Flip, je kan je posts gewoon editten hoor, je hoeft niet te spammen.

Edit: @ hieronder: zie [iPhone 6 & 6 Plus] Hoesjes

[ Voor 37% gewijzigd door Fietsbel op 21-09-2014 21:27 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 20:14
Ik kom nu van de iPhone 5 ! Ik ga voor de plus, ook vanwege de betere camera en accu. Ben wel benieuwd naar het formaat maar ga er wel aan wennen. Heb een abbo van m'n werk dus ga hem los bestellen bij Apple. Hoe is het leren hoesje? Is dat een behoorlijke afbraak aan het design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:10
general_p schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:25:
Hoe is het leren hoesje? Is dat een behoorlijke afbraak aan het design?
Elk hoesje is uiteraard een afbraak aan het design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik vind het wel grappig om te horen dat veel mensen zeggen dat ze liever een mm dikkere telefoon hadden gehad met betere accu. Ik moet zeggen dat dat eerder ook mijn gedachte was. Echter nu ik de 6 heb en zie hoe prachtig dun hij is, dat dit toch best indrukwekkend en mooi er uit ziet. Ik geloof ook best dat ie met de mm extra toch net wat minder mooi was geweest. De 6 plus is een stuk groter en lijkt daardoor ondanks dat hij iets dikker is nog steeds heel slank. Andere mensen die het toestel hebben gezien vonden het dunne design ook heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
-NRG- schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:29:
Ik vind het wel grappig om te horen dat veel mensen zeggen dat ze liever een mm dikkere telefoon hadden gehad met betere accu. Ik moet zeggen dat dat eerder ook mijn gedachte was. Echter nu ik de 6 heb en zie hoe prachtig dun hij is, dat dit toch best indrukwekkend en mooi er uit ziet. Ik geloof ook best dat ie met de mm extra toch net wat minder mooi was geweest. De 6 plus is een stuk groter en lijkt daardoor ondanks dat hij iets dikker is nog steeds heel slank. Andere mensen die het toestel hebben gezien vonden het dunne design ook heel erg mooi.
Dat zou dan weer als speerpunt gebruikt worden door het anti-Apple kamp dat ze een telefoon hebben uitgebracht die dikker is als hun voorganger. Op zich begrijp ik Apple's redenering dus wel. Al had een halve mm dikker dezelfde dikte als de iPhone 5 opgeleverd en had in mijn ogen prima geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-09 13:51
Moet zeggen dat ik wel enorm tevreden ben over de batterij duur van mij 6 Plus. Heb deze vrijdag volledig opgeladen en dit is nu:

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/NlcKlxCo

[ Voor 23% gewijzigd door boosterbosch op 22-09-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:04
boosterbosch schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:41:
Moet zeggen dat ik wel enorm tevreden ben over de batterij duur van mij 6 Plus. Heb deze vrijdag volledig opgeladen en dit is nu:

[afbeelding]
Ben ik wel benieuwd naar, maar alleen werkt jouw plaatje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:10
Untouchablezz20 schreef op maandag 22 september 2014 @ 00:29:
[...]

Ben ik wel benieuwd naar, maar alleen werkt jouw plaatje niet.
denk dat net de batterij leeg was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22

[afbeelding]
Is dat 8 uur screen in time? Dat is wel goed dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
Scrtz schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:20:
[...]

Inderdaad, brodit is echt de enigste telefoonhouder die ik je aan kan raden en stijlvol uitziet.
Ik heb al sinds m'n Nokia 5800 (kuch) zo'n zeven jaar geleden Brodit telefoon houders. M'n iPhone 5
houder was een ietwat onhandige klem houder (iets omhoog schuiven en je telefoon er tussen). Voor m'n iPhone 6 heb ik nu een soort universele houder, waar je de breedte kunt aanpassen door een paar schroefjes losser te draaien. Hij ligt er meer in dan dat ie vastgeklemd zit. Misschien dat ik nog vilt ofzo erin plak. Deze is 6 - 10 mm.

Dit Brodit houders klik je op een soort universele bevestiging. Dat kan of een zuignap zijn, iets wat op een ventilatie rooster gaan of je plakt iets op je dashboard.

Ik heb al jaren een bevestiging in een ventilatie rooster zitten, voordeel dat er niet meteen een houder in het zicht zit als je ergens parkeert.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

[afbeelding]
Facebook verslaafd? :+ Die 8 uur is netjes! Dan gaat ie makkelijk twee dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 12-10 09:37
cardwizard schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:32:
[...]

Ik ben ook altijd tegen casings of hoesje die om je telefoon heen gaan. Ik heb bij de Mediamarkt een leren (??) hoesje gescoord van Golla. Wel even het leren draag bandje eraf slopen.

Ding heet Golla Air (~29 euro).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

[afbeelding]
Moet zeggen dat ik dit ook makkelijk haal met mijn "normale" 6 en toen nog 19% over had. Ligt natuurlijk ook er aan wat je in die 8,5 uur doet met de telefoon maar ik ben er in elk geval blij mee.

offtopic:
Mijn 5 moest ik elke paar uur aan de lader gooien en de 6 pas één keer sinds vrijdagavond en nu nog 57%. :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:48
Famous schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:35:
[...]

Moet zeggen dat ik dit ook makkelijk haal met mijn "normale" 6 en toen nog 19% over had. Ligt natuurlijk ook er aan wat je in die 8,5 uur doet met de telefoon maar ik ben er in elk geval blij mee.

offtopic:
Mijn 5 moest ik elke paar uur aan de lader gooien en de 6 pas één keer sinds vrijdagavond en nu nog 57%. :+
Klinkt in ieder geval beter dan mijn iPhone 5. Daar haal ik inmiddels het einde van de dag niet eens meer mee als ik hem niet tussendoor oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

sverzijl schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:42:
[...]

Klinkt in ieder geval beter dan mijn iPhone 5. Daar haal ik inmiddels het einde van de dag niet eens meer mee als ik hem niet tussendoor oplaad.
Ja echt een verademing!
Nu kan ik wel de batterij laten vervangen bij Apple gezien ik het model heb met het batterij probleem. Ben ook wel benieuwd hoe de 5 dan is qua batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

sverzijl schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:42:
[...]

Dan zou ik ook even kijken of je de batterij niet kunt laten vervangen. Want dit is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Famous schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:45:
[...]

Ja echt een verademing!
Nu kan ik wel de batterij laten vervangen bij Apple gezien ik het model heb met het batterij probleem. Ben ook wel benieuwd hoe de 5 dan is qua batterijduur.
Niet heel veel beter kan ik je vertellen... Terwijl ik eerst 4 uurtjes (incl. standby) haalde, voordat de defecte batterij leeg was, is dit nu ongeveer 8 - 10 uur (incl. Stand-by!) geworden met de nieuwe batterij. Dit is als je het mij vraagt nog steeds te weinig, want na een lange dag school, werk etc is 'ie om 18:00 gewoon helemaal leeg.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 19:31

Nitai

Live the life you love.

[afbeelding]
Nice! Gebruik je geen whatsapp?

@Famous, heb jij Whatsapp? Ik ben namelijk benieuwd wat de batterij doet met zowel FB als Whatsapp gebruik :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nitai op 22-09-2014 10:02 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Bosmonster schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:55:
[...]

Dan zou ik ook even kijken of je de batterij niet kunt laten vervangen. Want dit is niet normaal.
Ik kom er niet voor in aanmerking in ieder geval. En ook geen garantie meer.
In het 1e jaar weet ik nog wel dat ik er (met klein beetje moeite) gewoon 2 dagen mee kon doen.

Maar zodra ik de 6 heb ga ik zelf wel een andere batterij plaatsen, kan ie daarna naar m'n vrouw ;)

[ Voor 11% gewijzigd door sverzijl op 22-09-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Safaci schreef op maandag 22 september 2014 @ 08:37:
[...]

Facebook verslaafd? :+ Die 8 uur is netjes! Dan gaat ie makkelijk twee dagen mee.
haha ja best wel, maar Facebook is voor mij vooral om in contact te blijven met mensen in België aangezien ik in Schotland woon. En met heel het referendum hier was het op Facebook best druk.
Nitai schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:59:
[...]

@Famous, heb jij Whatsapp? Ik ben namelijk benieuwd wat de batterij doet met zowel FB als Whatsapp gebruik :)
Ik gebruik Whatsapp wel, maar niet zoveel aangezien de meeste mensen in mijn vriendenkring iOS gebruiken dus we iMessage vooral gebruiken.

even het screenshot opnieuw posten omdat het niet correct werkte op de vorige pagina:

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/NlcKlxCo

[ Voor 7% gewijzigd door boosterbosch op 22-09-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Nitai schreef op maandag 22 september 2014 @ 09:59:
[...]

Whatsapp is bij mij 32% :D Heb even een screenshot geplaatst. Niet helemaal accuraat gezien ik hem "maar" tot 90% had opgeladen gisteren.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2605uvq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mareck1
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-09 14:33
Ik kom er niet voor in aanmerking in ieder geval. En ook geen garantie meer.
In het 1e jaar weet ik nog wel dat ik er (met klein beetje moeite) gewoon 2 dagen mee kon doen.

Maar zodra ik de 6 heb ga ik zelf wel een andere batterij plaatsen, kan ie daarna naar m'n vrouw ;)
Als je hem nog geen 2 jaar hebt kan je het nog proberen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Dat de batterij zo slecht is zou niet moeten. Je hebt tenslotte 2 jaar garantie volgens Europees recht (bij de winkel waar je hem gekocht hebt dus. Niet perse bij Apple zelf dus).

Ik heb mijn Iphone 5 nu bijna twee jaar (gekocht bij online Apple store). En ze repareren hem deze week kosteloos voor mij. (Kleine problemen met home knop en beeldscherm). Ik ben overigens wel wat teleurgesteld in de stevigheid van de iphone 5. Mijn 3gs en 4s zagen er toen ik ze weg deed nog perfect uit. De 5 heeft toch wat probleempjes en de behuizing heeft toch wel wat verf verloren aan de randen hier en daar. Maar goed, de service van de Apple store is gelukkig wel uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik heb net de iphone 6 besteld bij vodafone, de Plus kwa grote ( en het al hebben van een ipadMini retina.. )
deed mij kiezen voor de 6. Wil gewoon heel graag me telefoon makkelijk in 1 hand kunnen gebruiken. Dus heb gewoon een puur prakties overweging gemaakt.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
mareck1 schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:49:
[...]
Als je hem nog geen 2 jaar hebt kan je het nog proberen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Dat de batterij zo slecht is zou niet moeten. Je hebt tenslotte 2 jaar garantie volgens Europees recht (bij de winkel waar je hem gekocht hebt dus. Niet perse bij Apple zelf dus).
Ik heb helaas maar 1 jaar garantie omdat ik hem zakelijk heb aangeschaft. Daar geldt het Europees consumentenrecht niet, dat maakt Apple dan ook goed duidelijk zodra je ze belt. Kan hem uiteraard wel ter reparatie aanbieden, maar dan betaal je al gauw 100-200 euro voor iets wat je zelf voor 10-20 euro kan doen.

Ik koop de 6 nu bij Dixons, waar iedereen (ook zakelijke klanten) 3 jaar garantie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Hoop dat die apps zoals whatsapp eens snel geupdate worden, alles is zo uitgerekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-10 15:49
Sinds vrijdagavond een 6 Spacegray 64GB in mijn bezit, opgehaald in Oberhausen. Ben er tot nu toe heel erg tevreden over, maar ik moet wel wennen. De Plus nog wel even in de Store in mijn handen gehad, maar die is te groot voor mij. Gebruik een Apple leren case en die maakt hem nog wel iets breed. Bovenkant haal ik met moeite in één hand, maar wellicht is dat nog wennen. Accuduur ben ik heel erg over te spreken; dit weekend de hele dag gehaald en nog wat sap over en toen kwam ik er achter dat 4G nog aanstond. 4G is in mijn gebied nog niet eens beschikbaar, dus dat kan nog beter. Tot nu toe bijna 4 uur screentime vandaag en nog ruim 60% over, prima dus. Vooral de camera is prachtig overigens.
Scrtz schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:38:
Hoop dat die apps zoals whatsapp eens snel geupdate worden, alles is zo uitgerekt..
Inderdaad, plus dat nog niet alle iOS7-apps retestabiel zijn. De Pebble-app wil nog wel eens blijven hangen terwijl je alleen scrolled. Buienradar heeft geen topbar meer, RTVOost crasht als je een artikel wil openen. Vooral de hoge informatieweergave mis ik in apps als Facebook, Nu, noem maar op. Maar dat is meer een iOS8/developers probleem.

[ Voor 28% gewijzigd door me_mrtn op 22-09-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
me_mrtn schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:01:
Sinds vrijdagavond een 6 Spacegray 64GB in mijn bezit, opgehaald in Oberhausen. Ben er tot nu toe heel erg tevreden over, maar ik moet wel wennen. De Plus nog wel even in de Store in mijn handen gehad, maar die is te groot voor mij. Gebruik een Apple leren case en die maakt hem nog wel iets breed. Bovenkant haal ik met moeite in één hand, maar wellicht is dat nog wennen. Accuduur ben ik heel erg over te spreken; dit weekend de hele dag gehaald en nog wat sap over en toen kwam ik er achter dat 4G nog aanstond. 4G is in mijn gebied nog niet eens beschikbaar, dus dat kan nog beter. Tot nu toe bijna 4 uur screentime vandaag en nog ruim 60% over, prima dus. Vooral de camera is prachtig overigens.

[...]

Inderdaad, plus dat nog niet alle iOS7-apps retestabiel zijn. De Pebble-app wil nog wel eens blijven hangen terwijl je alleen scrolled. Buienradar heeft geen topbar meer, RTVOost crasht als je een artikel wil openen. Vooral de hoge informatieweergave mis ik in apps als Facebook, Nu, noem maar op. Maar dat is meer een iOS8/developers probleem.
Ja accuduur van de 6 64gb bevalt mij ook erg goed hier, hele dag kloten en dagelijks 2 uur reizen leveren me nog steeds zo'n 70-80% accuduur op om op school te misbruiken.

Juist, vervelend dat het zo lang duur, niet zozeer iets van Apple maar mag toch hopen dat de meeste apps binnen een week een update ontvangen (Whatsapp, facebook) nu voelt het grotere scherm als weinig meerwaarde nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Laatst online: 13-10 09:28
Weet iemand of een iPhone 6 uit Japan hier zonder problemen werkt? Ik was dit weekend in de Apple store en een 16GB 6 is daar 480 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
jwtje schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:55:
Weet iemand of een iPhone 6 uit Japan hier zonder problemen werkt? Ik was dit weekend in de Apple store en een 16GB 6 is daar 480 euro.
Kzou zeggen check even het model nummer en kijk op de apple site. http://www.apple.com/iphone-6/specs/ (halverwege ergens)
Cellular and Wireless

Model A1549 (GSM)*
Model A1522 (GSM)*

UMTS/HSPA+/DC-HSDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)

GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)

LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29)

Model A1549 (CDMA)*
Model A1522 (CDMA)*

CDMA EV-DO Rev. A and Rev. B (800, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)

LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29)

Model A1586*
Model A1524*

CDMA EV-DO Rev. A and Rev. B (800, 1700/2100, 1900, 2100 MHz)

TD-SCDMA 1900 (F), 2000 (A)

FDD-LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26, 28, 29)

TD-LTE (Bands 38, 39, 40, 41)

All models

802.11a/b/g/n/ac Wi‑Fi

Bluetooth 4.0 wireless technology

NFC
Het zou me niet verbazen als niet alle functies werken, dan bedoel ik met name de frequentiebanden voor bijv 4G kunnen heel anders zijn...

[ Voor 53% gewijzigd door ElayZ op 22-09-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Meer mensen met een "losse" mute knop?
Het viel mij net op dat er iets rammelde als ik de telefoon schudde. Dacht eerst dat het binnenin de telefoon was maar het is dus de mute knop :+

Edit: is trouwens alleen als het geluid aanstaat, als het geluid gemute is die dan dus ook echt stil :')

[ Voor 22% gewijzigd door Famous op 22-09-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Laatst online: 13-10 09:28
ElayZ schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:00:
[...]

Kzou zeggen check even het model nummer en kijk op de apple site. http://www.apple.com/iphone-6/specs/ (halverwege ergens)

[...]

Het zou me niet verbazen als niet alle functies werken, dan bedoel ik met name de frequentiebanden voor bijv 4G kunnen heel anders zijn...
Moet volgens mij A1586 hebben en die is gewoon te verkrijgen in Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:28
jwtje schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:08:
[...]

Volgens mij is dat toch een CDMA iPhone? Die werkt volgens mij niet in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 02-10 09:33
jwtje schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:08:
[...]

Scheelt dan wel een pak geld !

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
Famous schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:05:
Meer mensen met een "losse" mute knop?
Het viel mij net op dat er iets rammelde als ik de telefoon schudde. Dacht eerst dat het binnenin de telefoon was maar het is dus de mute knop :+

Edit: is trouwens alleen als het geluid aanstaat, als het geluid gemute is die dan dus ook echt stil :')
net even gechekt op mijn 6+ maar deze heeft dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:14
Bij mijn iPhone 6 zit de mute knop ook een klein beetje los, meer een soort van speling.
Niet echt storend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Bij mijn 4S ook en bij vrienden hun iPhone van verschillende generaties ook. Het gaat om een heel klein beetje speling. Fractie van een milimeter. Is volgens mij "normaal", heb er ook in geen enkel opzicht last van en uiteraard maakt het geen geluid. Als het geluid maakt, dan zou ik zeker even langs de winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Aardmens schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:38:
Bij mijn 4S ook en bij vrienden hun iPhone van verschillende generaties ook. Het gaat om een heel klein beetje speling. Fractie van een milimeter. Is volgens mij "normaal", heb er ook in geen enkel opzicht last van en uiteraard maakt het geen geluid. Als het geluid maakt, dan zou ik zeker even langs de winkel gaan.
Bij mijn 5 heb ik dit niet, die zit echt vast.
Geluid maakt die alleen als ik zelf echt de telefoon daarvoor beweeg of kantel o.i.d. Gezien ik toch mijn 5 binnenkort aanmeld voor reparatie van de batterij zal ik dit ook meteen even voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Laatst online: 02-10 09:33

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Staat echter niet zo met kop en schouders meer er bovenuit op alle benchmarks, zoals "vroeger" bij iPhone releases. Niet dat ik dat spannend vind hoor, boeit me vrij weinig. Batterylife ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeshua9
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-10 15:21
Eerste resultaten zien er goed uit wat mij betreft.

Weet iemand toevallig wanneer tweakers de eerste review uit gaat brengen?

[ Voor 27% gewijzigd door Jeshua9 op 22-09-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-10 08:25
Ze hebben pas sinds vrijdag een exemplaar dus hopelijk in de loop van deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-10 16:48

Metten

ik hou het graag simpel

ElayZ schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:00:
[...]

[...]

Volgens mij kan je alle iPhone 6 modellen probleemloos in NL gebruiken - tot zover ik het zie ondersteunen ook de CDMA modellen gewoon GSM/HSPA/LTE.

De LTE banden die in NL gebruikt worden zijn 3, 7 en 20: Respectievelijk 1800, 2600 en 800Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Mooi, hopelijk kunnen alle Android-fanboys nu dan ook ophouden met het 'de iPhone loopt jaren achter op Android-devices'-verhaal onder ieder artikel op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 18:40
Tijdje geen iPhone gehad dus weet niet of het aan de iPhone 6 ligt of ouder 'issue' is, maar de verticale scroll snelheid in Safari vind ik vrij traag. In de Music app scrollt hij wel supersnel door je song lijst of artiestenlijst, maar in Safari krijg ik er dus geen snelheid in. Is dit bekend?

(Op mijn iPad scrollt Safari wel heel snel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Xrenity schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:30:
[...]

Mooi, hopelijk kunnen alle Android-fanboys nu dan ook ophouden met het 'de iPhone loopt jaren achter op Android-devices'-verhaal onder ieder artikel op Tweakers.
Dit is al een tijdje zo, sinds zeker de iPhone 5 is de iPhone altijd sneller of vergelijkbaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 13-10 16:20

Vuvuzela

My spire is forming

plinders schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:34:
[...]
Dit is al een tijdje zo, sinds zeker de iPhone 5 is de iPhone altijd sneller of vergelijkbaar geweest.
:Y gezeur om specs altijd.. op youtube staan ook 1000den snelheidsvergelijkingen tussen verschillende telefoons.. en de 5s was vaak al gelijk of net iets sneller dan alle concurrenten. En de 6 weer ietsie sneller. :9

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
SAICRJMPM schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:31:
Tijdje geen iPhone gehad dus weet niet of het aan de iPhone 6 ligt of ouder 'issue' is, maar de verticale scroll snelheid in Safari vind ik vrij traag. In de Music app scrollt hij wel supersnel door je song lijst of artiestenlijst, maar in Safari krijg ik er dus geen snelheid in. Is dit bekend?

(Op mijn iPad scrollt Safari wel heel snel.)
Als je een flinke 'swiep' geeft dan scrollt die ook snel hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Weet iemand hoeveel mm de camera uitsteekt bij de iphone 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Z_Jr schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:43:
Weet iemand hoeveel mm de camera uitsteekt bij de iphone 6?
1-1.5mm ongeveer, dikte van een pinpasje dus, vergis je er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 22:56
DisplayMate noemt iPhone 6 Plus scherm beste smartphone LCD ooit
http://displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm
While its lab tests gave the 6 Plus its best ever smartphone LCD designation, DisplayMate’s “overall best smartphone display” pick (which includes both LCDs and OLEDs) goes to Samsung’s Galaxy Note 4. “In particular, for implementing Color Management to provide multiple Color Gamuts, and then using the Color Management to provide the Highest Absolute Color Accuracy for Standard (sRGB/Rec.709) consumer content of any Smartphone or Tablet display that we have ever measure.”

[ Voor 77% gewijzigd door SidewalkSuper op 22-09-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:05
Correctie, het beste LCD scherm :). Maar toch, erg netjes. (post hierboven gewijzigd)

[ Voor 23% gewijzigd door Anteros op 22-09-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 20:14
cardwizard schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:32:
[...]

ja natuurlijk, maar zo'n duur apparaat wil ik echt wel beschermen, zeker omdat ik voor de plus ga en deze een stuk groter is dan de 5 hij ook makkelijker kan vallen denk ik (als in uit je handen glippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Scrtz schreef op maandag 22 september 2014 @ 19:50:
[...]

1-1.5mm ongeveer, dikte van een pinpasje dus, vergis je er niet in.
Dus op tafel leggen en dan gebruiken (wat ik nu toch wel vaak doe als ik op kantoor zit) zit er niet meer in zeker ?
Blijft wel een beetje knullig dat het uit moet steken. Klinkt een beetje als een issue wat niet op tijd voor go-live opgelost kon worden 'dus dan maar even zo'. Met iPhone 6S zal dit euvel vast wel weer opgelost zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 15:47

CR1691

Hero of Time

http://www.theverge.com/2...27863/apple-iphone-6-plus

Voor alle 6 Plussers wel een aardig artikeltje om door te lezen. Om vervolgens weer over je keuze te gaan twijfelen.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
CR1691 schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:10:

Voor alle 6 Plussers wel een aardig artikeltje om door te lezen. Om vervolgens weer over je keuze te gaan twijfelen.
Blijft een redelijk subjectief artikel. De een heeft wat minder moeite met de grootte dan de ander.
Dit baard mij meer zorgen:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1785905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 22:56
lol @ baard :+
verder wel iets om op te letten idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm misschien toch maar voor de 6 gaan dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

sverzijl schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:04:
[...]

Blijft wel een beetje knullig dat het uit moet steken. Klinkt een beetje als een issue wat niet op tijd voor go-live opgelost kon worden 'dus dan maar even zo'. Met iPhone 6S zal dit euvel vast wel weer opgelost zijn ;)
Design passen ze normaliter alleen bij de major-versies aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR1691 schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:10:

Ik gebruik mijn plus nu drie volle dagen (heb hem dus dinsdag vrijdag) en ben echt verkocht.

Wilde al jaren een grote iPhone en heb er nu eindelijk een.
Vooral het scherm en de kleur weergave daarvan is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sverzijl schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:04:
[...]

Dus op tafel leggen en dan gebruiken (wat ik nu toch wel vaak doe als ik op kantoor zit) zit er niet meer in zeker ?
Lijkt me sterk. De dikte van de Camera module + degelijke lens levert dit op.

Als ze nu voor een dunnere lens module hadden gekozen had je hetzelfde gekregen als bij Bv de Sony Experia Z Ultra. weet even niet meer hoe het heet maar er is een logische verklaring voor.

Het is niet een design fail zoals hier en online vaak beweerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Jawel, had hem dikker gemaakt en de hardware onder die huge bezels wat het ding zo groot maken er onder geschoven, klaar. Niks grotere batterij, gewoon de bezels kleiner maken. Had geheid meer indruk gemaakt dan die mm dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dit persoonlijk echt geen issue en de mensen met wie ik vrijdag iPhones ben wezen halen ook niet.

Het lijkt wel alsof het alleen een puntje is bij de mensen die hem nog niet hebben.

Pagina: 1 ... 11 ... 55 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 6, niet over Android telefoons. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 6 Plus] Problemen met buigen
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.