Mr Ton schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:31:
[...]
De beste camera telefoons van Nokia (808&1020) staan er toevallig wel bij.
Maar de iPhone 6 heeft wel een erg goede camera. Ik vond die reportage die een pro fotograaf in IJsland heeft gemaakt heel erg indrukwekkend. Je zag daarbij ook duidelijk verschil tussen de 5S en de 6. Can't wait!
Daarom vroeg ik het me af. De 930 komt ook overal erg goed uit de tests. Zeker omdat veel mensen een camera tegenwoordig steeds belangrijker vinden in een telefoon, leek zo'n test me wel zinvol

.
Ik heb wel een filmpje gevonden van de video performance. Beide hun sterktes en zwaktes, maar het lijkt erop dat Apple eindelijk een deftige camera in de Iphone heeft gestopt

. Met stabilisator!
Wat me vooral opvalt, is dat de objecten op de 6+ veel dichterbij lijken dan met de Lumia camera. Heeft met de lens te maken.
Hierbij nog wat opvallende zaken uit de filmpjes;
- The iPhone 6 Plus seems to focus on objects faster than the Lumia Icon.
- When the Lumia Icon changes focus, the image seems to zoom in or out a little bit for a fraction of a second. I don't notice that on the iPhone 6 Plus.
- The Lumia Icon has wider lens. Objects appear closer on the iPhone 6 Plus camera.
- The iPhone 6 Plus video appears brighter, while the Lumia Icon is darker with more contrast.
- Both performed well with Image Stabilization. It's hard for me to see if there's a clear winner here.
[
Voor 28% gewijzigd door
StealthyPeanut op 26-09-2014 08:39
]