Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Thanks voor de reacties, ik heb contact opgenomen met t mobile en de vrouw die ik sprak gaf inderdaad aan dat het pas bij een 4e reparatie (dus NA 3 reparaties) kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
Kiswum schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:02:
Vier reparaties in 12 maanden tijd, was in het verleden een nieuwe telefoon. Ik weet niet of dat nog steeds geldt.
Is/was dit wettelijk vastgesteld? Zojuist begint de koptelefoon-aansluiting van mijn Z3 compact alweer kuren te vertonen. De mini-jack is al 5 keer gerepareerd van dit toestel.

Morgen maar even met Belsimpel bellen. Tot nu toe heb ik elke keer het toestel moeten opsturen en vervolgens wordt het toestel doorgestuurd naar Teleplan. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik nu een andere oplossing mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:03

Pinjataaa

Hit me!

Duurt wel lang met die marshmallow update :(

Het verbaast me trouwens hoe lang mijn telefoon het volhoudt, ik heb hem al een paar keer op een hele domme manier laten vallen. Ik zag overal op het internet staan hoe breekbaar de telefoon wel niet zou zijn.
Ik heb hem 1x met tennis vol op het gravel laten vallen, 2x is ie van de wasbak vol op de badkamertegels gevallen en zo nog een aantal domme vallen. Alleen het plastic heeft deukjes, het scherm en de achterkant zijn nog puntgaaf. (wel met folie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:10
Zijn hier trouwens mensen die problemen hebben met bellen met de Z3C? Wanneer ik mensen bel horen ze mij tijdens het gesprek vaak niet. In eerste instantie dacht ik dat dit lag aan een slechte verbinding, maar sinds kort heb ik ontdekt dat ik dit op vrij alle locaties heb, niet alleen thuis. Ik las wel iets over noise cancellation wat roet door het eten gooit, maar ik kan die optie niet meer vinden op mijn marshmallow 6.0.1 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb de z3 compact nu ongeveer een jaar.
Geen probleem met glasbreuken oid.
Helaas is dat zo een beetje het enige wat bij mij positief is.
Deze gsm heeft softwarematig werkelijk altijd wel iets wat dwarsligt.
Widgets die plotseling zijn gedeinstalleerd. Bluetooth die vanzelf uitgaat etc. etc.
Dit is niet af en toe maar regelmatig.
En nu alweer dagenlang een batterij die leegzuigt warm wordt en binnen een paar uur leeg is zonder te gebruiken omdat een of andere app op de achtergrond actief blijft. Ga ik vervolgens naar energiebeheer is er geen enkele melding en is het meeste batterijverbruik door toedoen van het scherm wat dus uit staat?
Dit zijn maar enkele voorbeelden van een scenario wat een hoog irritatiegehalte heeft.
Ik heb nog nooit een gsm gehad die zo onvoorspelbaar is.
Het lijkt er toch op dat hoe mooi de telefoon ook is, Sony zijn software niet op orde heeft.
Ik heb natuurlijk ook al een keer gereset naar fabrieksinstellingen maar na een tijd duiken dit soort vreemde software-narigheden toch weer op.
Ik ben toch bang dat ik volgende keer maar ga voor de grote massa en mee ga lopen en dus een Samsung koop.
Saai wellicht maar een stuk betrouwbaarder en degelijker.
Mijn vrouw heeft er een en ik zit af en toe best wel jaloers te kijken naar de probleemloze werking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ardjee schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:02:
Zijn hier trouwens mensen die problemen hebben met bellen met de Z3C? Wanneer ik mensen bel horen ze mij tijdens het gesprek vaak niet. In eerste instantie dacht ik dat dit lag aan een slechte verbinding, maar sinds kort heb ik ontdekt dat ik dit op vrij alle locaties heb, niet alleen thuis. Ik las wel iets over noise cancellation wat roet door het eten gooit, maar ik kan die optie niet meer vinden op mijn marshmallow 6.0.1 rom.
Ja, ik heb dit al vaker langs zien komen. Ik geloof te herinneren dat het hardware defect was van je microfoon. Je zou anders even terug kunnen zoeken naar die oude reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

MatMich schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:13:
Widgets die plotseling zijn gedeinstalleerd.
Dit heb ik zelf nog nooit gehad maar gek genoeg zie ik dit wel bij mijn oude telefoons als mijn moeder ze overneemt. BV de weerwidget, op de Arc en Z1c verdwijnt die telkens terwijl dat bij mij in 2 jaar gebruik nog nooit is gebeurd. Nu is het wel zo dat mijn moeder geen mobiele data heeft en ziggo (=vaak geen wifi) dus ik vermoed dat het daar wat mee te maken heeft maar kan het nog niet hard maken.
Bluetooth die vanzelf uitgaat etc. etc.
En nu alweer dagenlang een batterij die leegzuigt warm wordt en binnen een paar uur leeg is zonder te gebruiken omdat een of andere app op de achtergrond actief blijft.
Heb je hier wel altijd volledig wifi of mobiele data? Uit ervaring weet ik dat als hij gaat zoeken naar netwerken dat de batterij leeg zuigt.
Dit zijn maar enkele voorbeelden van een scenario wat een hoog irritatiegehalte heeft.
Het lijkt er toch op dat hoe mooi de telefoon ook is, Sony zijn software niet op orde heeft.
Ik heb natuurlijk ook al een keer gereset naar fabrieksinstellingen maar na een tijd duiken dit soort vreemde software-narigheden toch weer op.
Heb je ook al eens geprobeerd om via pc compagnion de software er helemaal opnieuw op te flashen? Misschien dat dat soelaas brengt want ik heb echt geen van de problemen die jij opnoemt, of misschien is het toch hardware wat niet goed werkt, garantie?
Ik ben toch bang dat ik volgende keer maar ga voor de grote massa en mee ga lopen en dus een Samsung koop.
Mijn vrouw heeft er een en ik zit af en toe best wel jaloers te kijken naar de probleemloze werking
En hier zijn de meningen ook over verdeeld :+
Ik zou zoals eerder vermeld de software opnieuw flashen of anders garantie proberen, de problemen zijn niet normaal miz

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
MatMich schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:13:
Ik heb de z3 compact nu ongeveer een jaar.
Geen probleem met glasbreuken oid.
Helaas is dat zo een beetje het enige wat bij mij positief is.
Deze gsm heeft softwarematig werkelijk altijd wel iets wat dwarsligt.
Widgets die plotseling zijn gedeinstalleerd. Bluetooth die vanzelf uitgaat etc. etc.
En nu alweer dagenlang een batterij die leegzuigt warm wordt en binnen een paar uur leeg is zonder te gebruiken omdat een of andere app op de achtergrond actief blijft. Ga ik vervolgens naar energiebeheer is er geen enkele melding en is het meeste batterijverbruik door toedoen van het scherm wat dus uit staat?
Ik heb ook niks dergelijks meegemaakt en ook in dit topic heb ik er verder nog niemand anders dergelijke problemen horen melden. Dat je al een fabrieksreset hebt gegaan is heel goed. Helaas heeft het voor jou niet gewerkt. Heb je veel apps geïnstalleerd? Misschien dat het aan een bepaalde app ligt?

Wellicht kan je dus zo veel mogelijk apps verwijderen en even een paar weken kijken of dat het probleem oplost. Zo ja, dan weet je dat het aan een of meerdere apps ligt, dan installeert je weer 1 app per week terug. Krijg je weer problemen dan ligt het mogelijk aan de laatste app die je dus hebt geïnstalleerd. Overweeg dan om die niet meer te gebruiken. En ga zo verder met apps per week installeren tot je alle apps hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Regeneration schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:39:
[...]

Ik heb ook niks dergelijks meegemaakt en ook in dit topic heb ik er verder nog niemand anders dergelijke problemen horen melden. Dat je al een fabrieksreset hebt gegaan is heel goed. Helaas heeft het voor jou niet gewerkt. Heb je veel apps geïnstalleerd? Misschien dat het aan een bepaalde app ligt?

Wellicht kan je dus zo veel mogelijk apps verwijderen en even een paar weken kijken of dat het probleem oplost. Zo ja, dan weet je dat het aan een of meerdere apps ligt, dan installeert je weer 1 app per week terug. Krijg je weer problemen dan ligt het mogelijk aan de laatste app die je dus hebt geïnstalleerd. Overweeg dan om die niet meer te gebruiken. En ga zo verder met apps per week installeren tot je alle apps hebt gehad.
Het zijn de apps.
Als ik de apps op de achtergrond sluit koelt de telefoon af en stopt het leegtrekken van de batterij.
Het is niet een bepaalde app.
Ik kan dus niet iets gewoon bekijken ,ik moet altijd via taakbeheer alle apps echt afsluiten.
Dit is de eerste telefoon van velen die dit probleem heeft en het is niet van het begin af aan dus het lijkt erop dat ik regelmatig een reset moet uitvoeren om weer een tijdje normaal gebruik te kunnen maken.
Ik vind dit onacceptabel, het kost nl iedere keer veel tijd moet al mijn apps er weer opzetten bijbehorende accounts en wachtwoorden weer instellen.
Opgeslagen wifi ww van plaatsen waar ik ben geweest ook weer allemaal opnieuw invoeren.
De telefoon behoort er voor mij te zijn en niet andersom.
Helaas is het niet anders maar nogmaals, dit is voor mij mijn laatste Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
MatMich schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:40:
[...]

Het zijn de apps.
Als ik de apps op de achtergrond sluit koelt de telefoon af en stopt het leegtrekken van de batterij.
Het is niet een bepaalde app.
Ik kan dus niet iets gewoon bekijken ,ik moet altijd via taakbeheer alle apps echt afsluiten.
Dit is de eerste telefoon van velen die dit probleem heeft en het is niet van het begin af aan dus het lijkt erop dat ik regelmatig een reset moet uitvoeren om weer een tijdje normaal gebruik te kunnen maken.
Ik vind dit onacceptabel, het kost nl iedere keer veel tijd moet al mijn apps er weer opzetten bijbehorende accounts en wachtwoorden weer instellen.
Opgeslagen wifi ww van plaatsen waar ik ben geweest ook weer allemaal opnieuw invoeren.
De telefoon behoort er voor mij te zijn en niet andersom.
Helaas is het niet anders maar nogmaals, dit is voor mij mijn laatste Sony.
Tsja, dan denk ik dat je Sony in de laatste zin moet vervangen door Android telefoon. Want wat je noemt kan bij elke Android telefoon voorkomen als het aan de Apps ligt...
Misschien dat Apple dit kan voorkomen, maar misschien kun je beter weer een dumphone aanschafffen.

Net als de anderen al aangeven, zijn dit geen veelvoorkomende issues in dit topic.

Ik ben zelf juist erg te spreken over de regelmatige updates van het OS, de vlotte werking, en de lange batterijduur van het toestel. Ik doe wel een factory reset na iedere update, en gebruik geen sociale netwerken (afgezien van Linkedin), en laat vrijwel geen apps achtergronddata gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:32
de z3 compact van mijn vriendin doet ineens niets meer, is vanzelf uitgeschakeld en wilt niet meer aan gaan. Gisterenavond en vanochtend werkte hij nog zoals gewoonlijk maar nu niets meer. Heb het internet afgespeurd maar niets over te vinden, ook hier op het forum niets..

Heeft iemand ervaring hiermee? of een what-to-do wellicht, safe modus oid kom ik ook niet. Power button + volume up of down.

Enige wat hij nu doet, heb em aan de lader, is opladen lijkt het ? Rode notificatie licht brand en hij trilt 3 keer, vervolgens wat pauze en daarna weer 3x trillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 14-09 19:29
Ik ben ook aan de beurt met een stukke 3.5mm aansluiting. Sinds vrijdag maakt hij maar matig contact en vandaag herkent ie niet eens oordopjes meer. Volgens de pressure test is hij ook niet waterdicht, dus dat laat ik dan maar gelijk ook fixen.

Ik word overigens wel een beetje moe van stukke Sony's. Had hiervoor een Xperia Z2, die is tot 2x toe gerepareerd, maar kon uiteindelijk niet meer gerepareerd worden (waarom weet ik ook niet). Toen heb ik de Z3c als vervanger gekregen, maar die is dus ook al stuk. Wordt dus de 3e keer (in 1.5 jaar tijd) dat ik m'n toestel op moet sturen en meerdere weken kwijt ben. Blegh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 23:06

DDX

Wat ik vooral mis is gewoon optie om volledige image te maken als je telefoon terug stuurt die je na afloop weer terug kan zetten.
Heel irritant dat je steeds weer tijdje zit te klooien om alle apps en settings goed te zetten.

Houdt me nu ook weer terug om m'n Z3C terug te sturen voor garantie...

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 10-01-2016 21:46 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:44
BigF25 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:47:
de z3 compact van mijn vriendin doet ineens niets meer, is vanzelf uitgeschakeld en wilt niet meer aan gaan. Gisterenavond en vanochtend werkte hij nog zoals gewoonlijk maar nu niets meer. Heb het internet afgespeurd maar niets over te vinden, ook hier op het forum niets..

Heeft iemand ervaring hiermee? of een what-to-do wellicht, safe modus oid kom ik ook niet. Power button + volume up of down.

Enige wat hij nu doet, heb em aan de lader, is opladen lijkt het ? Rode notificatie licht brand en hij trilt 3 keer, vervolgens wat pauze en daarna weer 3x trillen
Als je het klepje open met de sim-kaart zie je naast de sim-tray een beige/wit blokje - dat is de hard shutdown/reset knop. Druk daar eens op en probeer 'm dan aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
ikt schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:25:
[...]

Als je het klepje open met de sim-kaart zie je naast de sim-tray een beige/wit blokje - dat is de hard shutdown/reset knop. Druk daar eens op en probeer 'm dan aan te zetten?
ok zal dat vanavond eens proberen, Thx!

Edit;
Helaas, ook dat werkt niet. In eerste instantie dacht ik, Hey! Sony logo komt tevoorschijn maar vlak daarna gaat hij weer op zwart en trilt hij 3x.
Lijkt me een rma gevalletje.. ;(

[ Voor 22% gewijzigd door BigF25 op 11-01-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05 13:10
Is er niet ergens een instelling dat bij het openen van de FM Radio app deze ook gelijk begint af te spelen?
Meen mij te herinneren dat voor de reparatie dit zo was. Als ik dan de koptelefoon inplugde zetten Smart Connect de FM radio aan en begon deze gelijk te spelen. Nu moet ik hem zelf aanzetten nadat Smart Connect de app geopend heeft.
Kan de instelling alleen nergens meer vinden (of moet ik dat instellen bij Smart Connect, zie de instelling daar ook zo snel niet bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Wild Chocolate schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:35:
[...]

Tsja, dan denk ik dat je Sony in de laatste zin moet vervangen door Android telefoon. Want wat je noemt kan bij elke Android telefoon voorkomen als het aan de Apps ligt...
Misschien dat Apple dit kan voorkomen, maar misschien kun je beter weer een dumphone aanschafffen.

Net als de anderen al aangeven, zijn dit geen veelvoorkomende issues in dit topic.

Ik ben zelf juist erg te spreken over de regelmatige updates van het OS, de vlotte werking, en de lange batterijduur van het toestel. Ik doe wel een factory reset na iedere update, en gebruik geen sociale netwerken (afgezien van Linkedin), en laat vrijwel geen apps achtergronddata gebruiken.
Helemaal klaar met dit toestel, onbetrouwbaar als de nete
Het feit dat weinig mensen dit ervaren geeft mij geen beter gevoel en is ook niet relevant.
Toestel trekt volkomen random leeg binnen een paar uur om vervolgens weer een paar dagen gewoon te werken.
Daar kan ik helemaal niets mee en heb geen zin om als een trial en error onderzoeker daar mijn tijd aan te gaan spenderen.
En de ervaring leert dat het toestel opsturen maanden duurt met vervolgens het toestel weer werkend retour met de mededeling " we hebben niets kunnen vinden" om de klant het gevoel te geven dat er niets aan de hand is maar stiekem dus wel gerepareerd.
Spullen moeten werken en als ze dat niet goed doen is de fabrikant een klant kwijt zo simpel is dat en dat is wat mij betreft dus ook de reden dat Sony het gaat verliezen op deze markt. Mark my words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dus jij installeert applicaties die de accu telefoon leegrekken en dat is de schuld van Sony. Does not compute.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
MatMich schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:33:
[...]
Het feit dat weinig mensen dit ervaren geeft mij geen beter gevoel en is ook niet relevant.
Wat wel relevant is, is dat als ik naar jouw posthistorie kijk er weinig is waar je geen problemen mee hebt, je klaagt over van alles. Wat ook relevant is, is dat er ook heel veel mensen zijn die wel plezier beleven aan dit toestel. Een aantal van die mensen doet ook gewoon een poging om je te helpen ondanks dat je alleen maar klaagt.

Mijn advies: neem een andere telefoon en verhuis naar een ander topic of probeer uit te vinden waar de problemen door komen. Desnoods door hem ter reparatie op te sturen. Misschien helpt het, zo niet heb je in ieder geval een poging gedaan voordat je verhuist naar de grote massa :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Alsje problemen hebt met de wijze van modereren op GoT, dan mag je dat melden in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile en niet in een toesteltopic. Kom dan ook met concrete voorbeelden en niet met losse opmerkingen.

Ga maar eens naar de Phonearena dan zal je zien hoe het ook kan en blijft van deze phone geen spat heel.
Trouwens het is wel eng dat als iets je niet zint in mijn post je direct mijn verleden uit gaat pluizen om je gelijk proberen te bevestigen. Sneu

[ Voor 40% gewijzigd door janvanduschoten op 19-01-2016 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

MatMich schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:30:
Het probleem op dit forum is dat er weinig negatiefs over producten staat
Ik zie anders constant geneut over dit en dat in deze draden, mij lijkt er geen gebrek te zijn aan negativiteit.
Bij klachten over moderatie > Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile. Kom dan ook met steekhoudende voorbeelden en niet met losse opmerkingen.
Dat lijkt mij straf.
Of zoals nu door jouw irritatie omtrent mijn persoon langzaam off-topic wordt geschreven en uiteindelijk doodbloedt
De irritatie wordt niet opgewekt door jouw persoon, maar door je vaag geneuzel. Als er problemen zijn, benoem die dan zodat anderen die kunnen proberen reproduceren. Dan kunnen we tenminste concluderen aan wie het ligt: aan jou of aan de telefoon. Nu is het niets meer dan populisme.
Ga maar eens naar de Phonearena dan zal je zien hoe het ook kan en blijft van deze phone geen spat heel.
Wil je beweren dat al jouw problemen niét gebeuren op andere modellen?
Trouwens het is wel eng dat als iets je niet zint in mijn post je direct mijn verleden uit gaat pluizen om je gelijk proberen te bevestigen. Sneu
Iets zint niet aan hoe je Z3C omgaat met hoe jij die gebruikt, dus ga je die maar afbranden in een topic zonder te pogen de problemen te verhelpen.

Het is zeer begrijpelijk dat een slecht werkende foon een shitstorm van raaage teweegbrengt, maar probeer nuchter en neutraal te blijven hierin; desnoods nadien als je bekoeld bent.

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 19-01-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Voegt niets toe, dus weg.

[ Voor 119% gewijzigd door janvanduschoten op 19-01-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:05
MatMich schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:33:
[...]

Helemaal klaar met dit toestel, onbetrouwbaar als de nete
Toestel trekt volkomen random leeg binnen een paar uur om vervolgens weer een paar dagen gewoon te werken.
Daar kan ik helemaal niets mee en heb geen zin om als een trial en error onderzoeker daar mijn tijd aan te gaan spenderen.
En de ervaring leert dat het toestel opsturen maanden duurt met vervolgens het toestel weer werkend retour met de mededeling " we hebben niets kunnen vinden" om de klant het gevoel te geven dat er niets aan de hand is maar stiekem dus wel gerepareerd.
Spullen moeten werken en als ze dat niet goed doen is de fabrikant een klant kwijt zo simpel is dat en dat is wat mij betreft dus ook de reden dat Sony het gaat verliezen op deze markt. Mark my words.
Net als HTC, dus dan maar Samsung of Apple kopen. Of iets Chinees.

HTC weet ik uit ervaring dat je max 1 major update van Android krijgt als je het top-end toestel koopt. En kuren is hen niet vreemd.

Veel plezier met het uitzoeken van een ander toestel. Ik ben net als een aantal anderen hier, zeer tevreden met mijn Z3C. Hij is niet perfect, maar ik heb niet de illusie dat het perfecte toestel (waar iedereen 100% tevreden over zal zijn) te koop is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnagain
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 20:11

Dit heb ik nu ook. Sinds gisteravond. Na bijna 1,5 jaar gebruik zonder problemen.

Alles geprobeerd inc het reset knopje bij de simkaart. Heb 'em aan de lader liggen (hij was niet leeg) en een keer in de zoveel tijd zie ik het oplaad scherm voor 1-2 seconden (53%). Vandaag opsturen.

Ik heb geen lampje bij het opladen (alleen als het scherm even aangaat). Enorm vreemd probleem.

Telefoon heeft 0 krasjes, nooit nat geweest en werkte ervoor vlekkeloos. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Hebben jullie trouwens ook het probleem dat de SD kaart eruit floept als je het klepje heel stevig probeert vast te drukken? Dat klepje zit zo'n halve millimeter open, ik kan het in ieder geval voelen. Het dichtdrukken ejecteert de SD-kaart. Is mijn Samsung SDtje nou zo groot of is Sony iets te zuinig met ruimte omgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
ikt schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 08:32:
Hebben jullie trouwens ook het probleem dat de SD kaart eruit floept als je het klepje heel stevig probeert vast te drukken? Dat klepje zit zo'n halve millimeter open, ik kan het in ieder geval voelen. Het dichtdrukken ejecteert de SD-kaart. Is mijn Samsung SDtje nou zo groot of is Sony iets te zuinig met ruimte omgegaan?
Ik heb ergens gelezen (sorry ik kan het nu niet meer vinden) dat er meer mensen zijn met dit probleem. De oplossing was daar een heel klein stukje van de achterkant van de sd af te schuren/vijlen.

*edit op eigen risico uiteraard :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Snowhite0901 op 19-01-2016 08:36 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:34
J.o.r.i.s schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:21:
Is er niet ergens een instelling dat bij het openen van de FM Radio app deze ook gelijk begint af te spelen?
Meen mij te herinneren dat voor de reparatie dit zo was. Als ik dan de koptelefoon inplugde zetten Smart Connect de FM radio aan en begon deze gelijk te spelen. Nu moet ik hem zelf aanzetten nadat Smart Connect de app geopend heeft.
Kan de instelling alleen nergens meer vinden (of moet ik dat instellen bij Smart Connect, zie de instelling daar ook zo snel niet bij)
Dat klopt, die gebruik ik ook. De radio gaat alleen ook echt aan als je telefoon is unlocked, als je dus je koptelefoon erin steekt terwijl de telefoon gelockt is dan begint hij niet met afspelen maar start hij wel de app op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-08 21:56
Gebruik de Z3C sinds juli 2015. Tot nu bevalt het toestel me nog prima bij dagelijks gebruik.. Heb ook pas één keer een echt probleem gehad met de 3,5mm jack plugin, hij herkende opeens mijn headset niet meer. Probleem was wel opgelost door hem er even uit te halen en hem er weer in te pluggen. Daarnaast ben ik ook nog steeds te spreken over de accuduur. Het toestel gaat bij mij twee dagen mee met ongeveer 4 uurtjes screen on time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
k1NG schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 11:00:
Gebruik de Z3C sinds juli 2015. Tot nu bevalt het toestel me nog prima bij dagelijks gebruik.. Heb ook pas één keer een echt probleem gehad met de 3,5mm jack plugin, hij herkende opeens mijn headset niet meer. Probleem was wel opgelost door hem er even uit te halen en hem er weer in te pluggen. Daarnaast ben ik ook nog steeds te spreken over de accuduur. Het toestel gaat bij mij twee dagen mee met ongeveer 4 uurtjes screen on time.
Daar begon de mijne ook mee, een tijdje later ging de 3.5mm poort kaduuk. Hij ligt nu bij Coolblue voor reparatie. Gelijk ook maar even gemeld dat hij niet meer waterdicht is volgens de pressure test, wordt ook gefixed :)

Heb nu tijdelijk een iPhone 5s als vervangend toestel, maar man, wat word je verwend met de accuduur van een Z3c. Dit ding haalt nauwelijks 2 uur SoT :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-08 21:56
Knul schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:06:
[...]
Daar begon de mijne ook mee, een tijdje later ging de 3.5mm poort kaduuk. Hij ligt nu bij Coolblue voor reparatie. Gelijk ook maar even gemeld dat hij niet meer waterdicht is volgens de pressure test, wordt ook gefixed :)
Ben benieuwd hoelang het gaat duren bij mij dan, want ondertussen zijn we alweer een maand verder en gebruik de 3.5mm poort zowat dagelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik heb gewoon geen zin om hem terug te sturen/toestel tijd je te missen/alles weer opnieuw in te stellen. (vooral missen van waterdicht toestel is gewoon erg lastig)
Nu dus weer terug naar ouderwetse mp3 speler.

Maar zal hem toch wel weer eens terug moeten sturen voor die 3.5mm poort...

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 19-01-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
DDX schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 13:12:
Ik heb gewoon geen zin om hem terug te sturen/toestel tijd je te missen/alles weer opnieuw in te stellen. (vooral missen van waterdicht toestel is gewoon erg lastig)
Nu dus weer terug naar ouderwetse mp3 speler.

Maar zal hem toch wel weer eens terug moeten sturen voor die 3.5mm poort...
Zoveel hoef je toch niet opnieuw in te stellen? Je kan bijna alles backuppen via je Google account. Zelfs WiFi en dergelijke onthoudt hij allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Was vorige keer toch flink wat aan het instellen van settings van apps die helemaal kaal installed zijn.
Of mis ik een optie in google op iets te restoren oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:09
Ik had laatst dat m'n wifi/Bluetooth en 3G niet meer aan gingen. Opeens, vanuit het niets. Blijkt dat m'n moederboard is gecrashed.. reboot/systeemherstel werkte allemaal niet .

https://talk.sonymobile.c...pdate/td-p/1018357/page/3

Ligt nu bij de reparatiecentrum van de MediaMarkt.. benieuwd of die dat repareren, of gewoon een nieuw toestel geven.

Iemand met soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Het lijkt er op dat de batterij van mijn Z3 compact kaduuk is.
Eerst dacht ik dat het aan de apps lag maar nu valt me op dat hij ieder keer snel begint leeg te raken en warm wordt rond de 70%
Daarvoor gaat het wel ok.
Ik ben bang dat ik het daar maar bij laat want een reparatie is me te kostbaar.
Dan nog maar een jaartje ellende en dan heel erg blij naar een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
@BigF25 en spawnagain

Heb precies dit gehad, en ook alles inclusief tip van ikt geprobeerd: niets hielp.
Is uiteinddelijk gerepareerd, eerst als software update (hielp niet) en daarna als vervanging moederbord (hielp wel)

Alleen heeft het reparatiecentrum het weer verknoeid want nu doet de magneetoplader niks meer en blijft het klepje niet meer zitten. Gaat binnenkort weer terug dus, derde keer.
Met het oog op "4x is nieuw toestel bij T-mobile", weet iemand of mediamarkt iets soortgelijks hanteert? Heb inmiddels door meerdere toestellen weinig vertrouwen meer in hun reparatiecentrum. Nieuw exemplaar of compensatie zou inmiddels wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Ik zou aangeven bij de klantenservice dat je het toestel al 4x hebt laten repareren en dat er structureel problemen optreden door de reparatieservice en de telefoon zelf. Misschien dat je dan daar het bedrag terug krijgt om iets nieuws uit te kiezen. Klantenservice van MM heeft nooit echt moeilijk gedaan als het product echt slecht is.

Maar ja, ik weet niet of een oven van 100 of een harde schijf van 60 in dezelfde categorie valt :+

Is er trouwens iemand die geen problemen heeft gehad met dit apparaat? Mijn Z3 Compact is dus al 2x terug geweest en het lijkt erop dat ze langzamerhand allemaal kapot gaan hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Laatst online: 10:28
De witte Z3 Compact, gekocht in december 2014, doet het hier nog altijd uitstekend hoor. Nog geen cracks, twists of andere reeds gemelde problemen tegengekomen.

Raad het toestel nog steeds aan bij mensen die hun eerste smartphone gaan kopen, of die op zoek zijn naar een kleiner toestel.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:26

Cheezus

Luiaard

Hier ook in 6 maanden nog 0 problemen gehad, paar keer gevallen en gebruik geen hoesje of protectors maar niks aan de hand. Wel komen er wat krasjes op de achterkant (door schuiven over bureau/tafel) maar #care, ik was toch van plan om het te gebruiken tot ie stuk gaat.

Ik zou er dus zo weer een kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Ik heb hem sinds juni 2015. Geen enkel problem mee gehad, niet met de jack, niet met het bereik, en ook geen rare cracks zoals veel online gemeld worden. Hij is wel een aantal keer gevallen, gebruik eigenlijk alleen screenprotectors.

* KingKoning klopt af.

wat krasjes her en der maar dat zijn de normale gebruikerssporen. Wat dat betreft vind ik glas op de achterkant maar onhandig. Ziet er leuk uit maar in het dagelijks gebruik niet practisch en na een paar maanden krijg je er hoe dan ook krassen op. Of je doet er een hoesje omheen, maar dan Is de glasplaat al helemaal niet meer nuttig...

Moet wel zeggen dat ik de waterdichtheid nooit heb durven proberen, maar daar zie ik de noodzaak ook niet zo van.

[ Voor 20% gewijzigd door KingKoning op 20-01-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Hier ook 0 problemen, heb hem alleen iets korter (september 2015). Ik heb er wel een hoesje en screenprotector omheen, zie andere topic Accessoires. Vind het glas toch net iets te glad + toestel blijft als nieuw. Audiojack gebruik ik bijna elke dag, dus daar ben ik wel huiverig voor maar zolang hij het doet doet hij het :P

Update naar Android 5.1.1 zonder problemen. Accu gaat gemiddeld 3 dagen mee, 's nachts uit. Screen-on time is nu gemiddeld 4 uur en 50 minuten per acculading. Dit wel met enige tips uit dit topic. Ben ook benieuwd naar Android 6, daarmee schijnt hij een nog langere standby tijd te kunnen halen.
Blijf het een geweldige telefoon vinden in dit formaat dus hoop er nog jaren mee te kunnen spelen :)

[ Voor 8% gewijzigd door poekman op 20-01-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Ik heb zelf best wel interesse in die telefoon, ben zelf een heel zuinig persoon (in februari 2015 is mijn Nexus 4 gestolen in mint conditie na 1,5 jaar gebruik, ondanks fragiele glas) maar toch een beetje huiverig, ik wil niet dat in de 2 jaar (of langer) dat ik een abonnement neem er een scheur in komt, vooral omdat ik veelal lees dat als dit op het scherm gebeurt deze niet werkt.

Meer zo van, ik heb absoluut interesse in de Z3 Compact, maar indien je zuinig bent maar wel een heavy gebruiker, zou ik met een gerust hart de Z3 Compact kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Mizgala28 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:44:
Meer zo van, ik heb absoluut interesse in de Z3 Compact, maar indien je zuinig bent maar wel een heavy gebruiker, zou ik met een gerust hart de Z3 Compact kunnen gebruiken?
Ik ben een casual user maar misbruik mij xperia's redelijk. Kreeg vandaag nog te horen van een iphone gebruiker dat hij zijn telefoon nooit zo op de tafel zou gooien.. :+
Nooit last van breuken gehad ( klopt af ) en heb zelf met vol gewicht op mijn vorige Xperia Z gestaan zonder schade en ja hij lag op asfalt zonder hoesje aangezien die dat was verloren in zijn val vanaf een rijdende fiets..
Ik gebruik bij deze compact wel een bumpercase en screenprotector en dat is maar goed ook, al zeer vaak gevallen maar nog geen enkele schade.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 21:55

JayPe

Ondertitel

Iemand ervaring met UPC/Ziggo Technicolor modems vs Z3c?

Ik heb last van een spontaan herstartend modem, loopt eerst vast ( geen internet & telefonie meer ) en vervolgens herstart het modem na een minuut of 2.

Heb monteur over de vloer gehad die bekabeling van huis - wijkkast heeft getest, en voorzien van nieuwe stekkers om ruist te verminderen: probleem bleef. Inmiddels nieuw modem,.. probleem bleef.

Haal ik vanochtend m'n telefoon uit vliegtuigmodes, kapt precies op dat moment het modem er mee.. Ik gebruik flightmodus eigenlijk nooit,..dus die andere haperingen komen niet door 't uit vliegtuig modes halen, maar t modem stopt/herstart wel opvallend vaak als ik met m'n telefoon thuis ben (en anders merk ik t niet :-) )

maar zou het kunnen dat mn telefoon mn modem laat flippen?

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
vaagisdenaam schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:46:
@BigF25 en spawnagain

[...]

Heb precies dit gehad, en ook alles inclusief tip van ikt geprobeerd: niets hielp.
Is uiteinddelijk gerepareerd, eerst als software update (hielp niet) en daarna als vervanging moederbord (hielp wel)

Alleen heeft het reparatiecentrum het weer verknoeid want nu doet de magneetoplader niks meer en blijft het klepje niet meer zitten. Gaat binnenkort weer terug dus, derde keer.
Met het oog op "4x is nieuw toestel bij T-mobile", weet iemand of mediamarkt iets soortgelijks hanteert? Heb inmiddels door meerdere toestellen weinig vertrouwen meer in hun reparatiecentrum. Nieuw exemplaar of compensatie zou inmiddels wel leuk zijn.
phone is inmiddels retour, hopen dat we niet hetzelfde traject in gaan.. :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Hier ook (bijna) alleen maar goede ervaringen met de Z3C kwam duurzaamheid. De telefoon is meerdere keren gevallen van heuphoogte van zowel mijzelf als van een 5-jarig kind, de telefoon is 1x van zo'n 2 meter gevallen, er heeft iemand op gezeten, er heeft iemand op gelegen, er heeft iemand op gestaan...

Ik heb slechts 1 kras in het scherm en een paar schaafplekken aan de onderkant, maar de telefoon ziet er nog steeds uitstekend uit. Als je er niet op let zou je de schadeplekken niet zien.

Edit: Geen screenprotector of andere bescherming, gewoon au naturel.

Dat gezegd hebbende, een vriend van me zat me een keer te filmen, en tijdens het filmen werd de telefoon heet en brak spontaan de achterkant... Je hoorde het toen ook best wel hard. Gelukkig was dat via dmv garantie snel afgehandeld.

[ Voor 9% gewijzigd door thefal op 21-01-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Mijn telefoon is inmiddels ook terug van de reparatie. 8 jan opgestuurd, 19 jan weer ontvagen. Heb de telefoon sinds november 2014 en enige dat dus kapot is gegaan is de 3.5 mm jack. Voor de rest ben ik ook zeer tevreden over het toestel. Voor degene die het interessant vinden, een foto van het reparatierapport. Lijkt wel of er van alles is vervangen behalve de 3.5 mm jack :P

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/kaql3a.jpg

P.S. Zijn er mensen die een 64gb sd kaart gebruiken? Ik had gelezen dat sommige wel werken en sommige niet. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
NYG schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:53:

P.S. Zijn er mensen die een 64gb sd kaart gebruiken? Ik had gelezen dat sommige wel werken en sommige niet. Iemand advies?
Ik gebruik deze van Samsung.

pricewatch: Samsung 64GB + SD-adapter

Werkt gewoon goed. Gebruik hem nu een maand of 5 en nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 20:04
Mizgala28 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 21:44:
Ik heb zelf best wel interesse in die telefoon, ben zelf een heel zuinig persoon (in februari 2015 is mijn Nexus 4 gestolen in mint conditie na 1,5 jaar gebruik, ondanks fragiele glas) maar toch een beetje huiverig, ik wil niet dat in de 2 jaar (of langer) dat ik een abonnement neem er een scheur in komt, vooral omdat ik veelal lees dat als dit op het scherm gebeurt deze niet werkt.

Ik ben een soortgelijke gebruiker en kan je de Z3C van harte aanraden, ben zeer tevreden met de telefoon (in gebruik sinds maart 2015). Accuduur is top, geen problemen met spontane scheuren/breuken in het glas en hij loopt als een zonnetje. Het enige vervelende is dat sinds kort de 3,5 mm plug ook problemen geeft, maar dit heb ik tijdelijk opgelost (ga hem nog wel ter reparatie aanbieden) door gebruik te maken van en BT headset, wat ook meer dan prima werkt. Al is dit probleem wel zeker iets waar ik rekening mee zou houden, zeker gezien het relatief grote aantal mensen dat hier schijnbaar last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelofB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 20:04
KingKoning schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:45:
[...]

Ik gebruik deze van Samsung.

pricewatch: Samsung 64GB + SD-adapter

Werkt gewoon goed. Gebruik hem nu een maand of 5 en nooit problemen gehad.
Ik ook en een soortgelijke ervaring sinds maart 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
En ja hoor, weer een issue,
Ik zet hem al een jaar 's nachts in het veel te dure Sony magnetische dock om op te laden.
Maar nu blijft de verlichting weer aan en staat mijn hele slaapkamer in het licht.
Achtergrondverlichting staat nochtahans gewoon op na 2 min. uit.
Enige oplossing handmatig uit zetten, kakirritant weer.
Wilde 's avonds ook een timelapsfilmpje maken maar kreeg eerst 3 uitlegschermen waardoor ik matuurlijk te laat was en helaas bleek ondanks dat ik de verlichting op automatisch en aan heb gezet het flitslicht uit dus was sowieso ook te donker.
Werd dus ook weer een gevalletje laat maar.
Verder zuigt bij tijd en wijle de batterij ook nog steeds in een paar uur leeg.
Let wel de ene keer niet en volkomen random de andere keer wel.
Op zoek gegaan naar apps die stroom verbruiken want dat gaf hij een jaar geleden nog wel eens aan maar blijft nu consequent zwijgen over wie en wat er stroom verbruikt, geen enkele melding dus.
Enz.enz.enz.enz.enz.enz gaaaaaap!,,,
Ik begrijp dat iedereen uitermate tevreden is over deze smartphone maar bij mij, en ik lijk de enige, is het al vanaf het begin af aan huilen met de pet op.
Ik zie en begrijp wat er allemaal zo geweldig aan is maar op het moment supreme laat de Z3c het bij mij ALTIJD afweten.
Ik vind het een erg slechte smartphone zo niet de slechste doe ik ooit heb gehad.
Op papier geweldig maar wat praktijk betreft voor mij een absolute miskleun.
Maar ja, dat hadden jullie al begrepen.
Maar ik wil dit toch op het forum melden want mensen die op zoek zijn naar een nieuwe gsm hebben ook recht op slechte ervaringen om een beeld te kunnen vormen.
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:34

Heb een 128gb erin, weet alleen het merk niet.

Ook nog zeer tevreden over de telefoon. 1x terug gegaan voor kapotte jack. Hiervoor altijd iPhones gehad maar zou nu zo weer voor dit toestel kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Z3 complete reset gegeven maar nu werkt de style cover ineens niet meer deed het eerst na reset wel.
Is hoesje met NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Mijn telefoon is inmiddels ook terug van de reparatie. 8 jan opgestuurd, 19 jan weer ontvagen. Heb de telefoon sinds november 2014 en enige dat dus kapot is gegaan is de 3.5 mm jack. Voor de rest ben ik ook zeer tevreden over het toestel. Voor degene die het interessant vinden, een foto van het reparatierapport. Lijkt wel of er van alles is vervangen behalve de 3.5 mm jack :P
Sjow, dat is bijna precies ook mijn reparatierapport. (touchscreen was defect). Ze hebben uiteindelijk alles behalve het moederbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Marc3l schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:09:
[...]

Ook nog zeer tevreden over de telefoon. 1x terug gegaan voor kapotte jack. Hiervoor altijd iPhones gehad maar zou nu zo weer voor dit toestel kiezen.
Toch wel leuk om te horen dat ook iPhone overstappers tevreden zijn, doet Sony toch echt wel wat goed. :)

Zelf ook nog erg tevreden over het toestel. Ik heb heb laatst de tempered glass voor de achterkant en voorkant vervangen. Voorkant zat een barst in de tempered glass wat vervelend was bij het aflezen en voor de achterkant wilde ik een stroeve protector. Het gaat bij mij ook meer om het beschermen tegen krasjes. Ik ga er namelijk vanuit dat geen enkele protector/case/bumper de telefoon van een ongelukkige val kan redden. Alle bescherming is wel mooi meegenomen uiteraard. De stroeve protector die ik nu hebt voor de achterkant is echt wel fijn, originele achterkant en de tempered glass waren echt wel glad. Voorkant heb ik een simpele screenprotector erop gezet, en is verder goed genoeg. Ik heb nu ook meer het idee dat de telefoon minder vaak warm wordt, wat ik vaker leek te hebben met de 2 tempered glasses. Ik had zelf de theorie bedacht dat de warmte werd geïsoleerd tussen de 2 tempered glasses. Geen idee of daar een kern van waarheid in zit. Ik heb ten slotte de nieuwe screen protectors pas een week.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 25-01-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Regeneration schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:10:
[...]

Toch wel leuk om te horen dat ook iPhone overstappers tevreden zijn, doet Sony toch echt wel wat goed. :)

Zelf ook nog erg tevreden over het toestel. Ik heb heb laatst de tempered glass voor de achterkant en voorkant vervangen. Voorkant zat een barst in de tempered glass wat vervelend was bij het aflezen en voor de achterkant wilde ik een stroeve protector. Het gaat bij mij ook meer om het beschermen tegen krasjes. Ik ga er namelijk vanuit dat geen enkele protector/case/bumper de telefoon van een ongelukkige val kan redden. Alle bescherming is wel mooi meegenomen uiteraard. De stroeve protector die ik nu hebt voor de achterkant is echt wel fijn, originele achterkant en de tempered glass waren echt wel glad. Voorkant heb ik een simpele screenprotector erop gezet, en is verder goed genoeg. Ik heb nu ook meer het idee dat de telefoon minder vaak warm wordt, wat ik vaker leek te hebben met de 2 tempered glasses. Ik had zelf de theorie bedacht dat de warmte werd geïsoleerd tussen de 2 tempered glasses. Geen idee of daar een kern van waarheid in zit. Ik heb ten slotte de nieuwe screen protectors pas een week.
Weet je toevallig nog waar je die stroeve protector heb gehaald? Ook al een tijdje naar op zoek voor de achterkant. Voorop wil ik wel tempered glass houden.

Overigens nooit last van opwarming. Je theorie klinkt aannemelijk, waar moet die warmte anders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
KingKoning schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 06:36:
[...]

Weet je toevallig nog waar je die stroeve protector heb gehaald? Ook al een tijdje naar op zoek voor de achterkant. Voorop wil ik wel tempered glass houden.

Overigens nooit last van opwarming. Je theorie klinkt aannemelijk, waar moet die warmte anders heen.
Ik heb ze op eBay gekocht. Je moet zoeken naar de protectors zoeken die je nat aanbrengt of de omschrijving "self healing" hebben, dat zouden de stroeve protectors zijn. Maar ik zal nog eens nazoeken, waar ik de mijne precies vandaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnagain
vaagisdenaam schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:46:
@BigF25 en spawnagain

[...]

Telefoon is hier retour gestuurd. Morgen terug. Ze hebben bij mij het mainboard vervangen, wel raar dat die spontaan defect is geraakt. :?
Hopelijk hebben ze hem netjes in elkaar gezet. De magneetoplader gebruik ik nl altijd.

Ik heb ook weinig vertrouwen aangezien ze mijn Xperia S toentertijd 3x hebben 'gerepareerd' waarvan 2x een software-update terwijl ik zelf duidelijk heb vermeld dat dat niet werkte. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
KingKoning schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 06:36:
[...]

Regeneration schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:53:
[...]

Ik heb ze op eBay gekocht. Je moet zoeken naar de protectors zoeken die je nat aanbrengt of de omschrijving "self healing" hebben, dat zouden de stroeve protectors zijn. Maar ik zal nog eens nazoeken, waar ik de mijne precies vandaan heb.
Aanvulling op bovenstaande:

Ik had deze gekocht: ScreenKnight Sony Xperia Z3 Compact FULL BODY SCREEN PROTECTOR military shield
Je krijgt ook de voorkant maar de bovenhoekjes zijn er niet zo groot uitgesneden zoals op de foto maar zijn gewoon rondjes. De speakers zijn wel zo uitgesneden. Ik gebruik alleen de achterkant en deze past niet helemaal perfect overigens. Ik moet de screenprotector relatief veel naar rechts zetten (vanuit de achterkant gezien), maar met de camera en flitser led opening komt dit nog wel (net) genoeg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die ergens een los scherm (LCD+digitizer) voor de Z3 compact hebben gekocht. Ik heb er maanden geleden één besteld voor 3 tientjes op AliExpress voor mijn defecte telefoon, alleen deze is nooit aangekomen. Verder weet ik niet of ik Nederlandse webshops die ze voor 80/90 euro verkopen kan vertrouwen. Deze zien er vaak wat ongeloofwaardig uit. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:48:
Zijn er mensen die ergens een los scherm (LCD+digitizer) voor de Z3 compact hebben gekocht. Ik heb er maanden geleden één besteld voor 3 tientjes op AliExpress voor mijn defecte telefoon, alleen deze is nooit aangekomen. Verder weet ik niet of ik Nederlandse webshops die ze voor 80/90 euro verkopen kan vertrouwen. Deze zien er vaak wat ongeloofwaardig uit. Iemand?
Neem aan dat je wel geld hebt teruggekregen? Anders alsnog dispute doen.

Zelf nooit een scherm besteld, maar zou het gewoon nog een keer proberen via eBay of AliExpress (even goed checken of de seller goede reviews heeft). Tenminste als je kunt wachten. Scheelt vaak nogal wat w.b. prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:08:
[...]

Neem aan dat je wel geld hebt teruggekregen? Anders alsnog dispute doen.

Zelf nooit een scherm besteld, maar zou het gewoon nog een keer proberen via eBay of AliExpress (even goed checken of de seller goede reviews heeft). Tenminste als je kunt wachten. Scheelt vaak nogal wat w.b. prijs.
Toen ik een dispute opende kreeg ik een berichtje van de seller (Top Leading HK Co ltd.) dat ze zwaar teleurgesteld waren dat ik hen niet eerst had ingelicht dat mijn scherm nog niet was aangekomen. Ze hebben toen half december, zeggen ze, een nieuw scherm toegestuurd maar sindsdien reageren ze al niet meer op mijn berichten. Vandaar mijn vraag hier of er iemand is met positieve ervaringen bij een andere seller.

Vind het wel vreemd aangezien de verkoper vrijwel alleen maar positieve feedback krijgt (ook van Nederlandse kopers). Maar een dispute openen gaat nu niet meer (enkel 45 dagen na aankoop dacht ik?) dus het lijkt op een truc van hen om daar onder uit te komen, en dat is ze mooi gelukt. En ik zit zonder scherm ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:20
Vreemd. Geen trackingcode ook?

Kan je helaas niet verder helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoosie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-08 18:42
Ik heb mijn Z3C nu al bijna een jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad, tot een uur of 2 geleden. Zat wat te surfen op m'n toestel en hoorde iets knappen aan de achterkant van het toestel. Helaas een barst van onder tot aan de cameramodule.

Direct contact met Sony opgenomen en mijn toestel zal maandag worden opgehaald door de koerier. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hoosie schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:41:
Ik heb mijn Z3C nu al bijna een jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad, tot een uur of 2 geleden. Zat wat te surfen op m'n toestel en hoorde iets knappen aan de achterkant van het toestel. Helaas een barst van onder tot aan de cameramodule.

Direct contact met Sony opgenomen en mijn toestel zal maandag worden opgehaald door de koerier. Iemand hier ervaringen mee?
Staan genoeg ervaringen in dit topic ;) Over het algemeen worden alle toestellen gewoon gerepareerd.
Sony is vrij coulant met spontane barsten, het is geen garantie maar merendeel werd echt wel gefixed.
Ik neem aan dat jou toestel ook naar Teleplan gaat, die verzorgen de garanties van Sony Xperia meestal.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Ik heb zelf maar een achterkantje besteld nadat ik er een barst in had (valschade).
10 euro bij AliExpress. Vervangen was een eitje met de fohn. Telefoon is weer als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Pinjataaa schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:29:
Ik heb zelf maar een achterkantje besteld nadat ik er een barst in had (valschade).
10 euro bij AliExpress. Vervangen was een eitje met de fohn. Telefoon is weer als nieuw :)
Heb je een linkje naar de specifieke verkoper op AliExpress voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnagain
Telefoon terug van reparatie. Gelijk een debranded firmware erop en erna Sony's software nog een keer laten flashen (voor de zekerheid dat ik geen gekke dingen heb gedownload, vast niet maar dit doe ik al jaren). Waarom blijven bedrijven die branded software volhouden? 8)7

Lekker sterke lijmgeur, dat wel. Geen mededeling in de brief of de telefoon nogsteeds waterdicht is. Ik heb hier wel eens berichten over gelezen dat het na een reparatie niet meer is?

Overigens gebruik ik zelf dit hoesje:
http://www.ebay.co.uk/itm...m:mD8tIjGWFbDdiqM5LhMdxKg

Vooral vanwege de stroeve achterkant (dat glas is mij te glad). Eentje is ooit stuk gegaan (het dunne randje tussen de USB cover & bovenkant). Toen heb ik er nog 3 besteld. Maar de 2e is nog prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Mijn SD kaart wil niet meer vastklikken en na 2x terug sturen heb ik er wel een beetje genoeg van. Iemand een snelle fix behalve secondelijm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
ikt schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 01:47:
Mijn SD kaart wil niet meer vastklikken en na 2x terug sturen heb ik er wel een beetje genoeg van. Iemand een snelle fix behalve secondelijm?
Hier ook last van. Ik werd er ook echt simpel van, en dat zoiets basaals gewoon niet functioneert irriteert me echt. Ik heb het kaartje mbv een stukje 'dik' papier vastgeklemd. Eerst met iets anders, maar dat hield hem weer net niet goed op de juiste plek, waardoor de kaart niet stabiel gelezen werd. Gedoe inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Mijn Z3c is inmiddels ook terug van reparatie, heeft al met al 12 dagen geduurd. Erg snel, topservice van Coolblue :) hij is weer waterdicht en de 3.5mm poort werkt weer. Android werkt voor mij toch fijner dan iOS heb ik gemerkt (had een iPhone 5s gehaald als vervangend toestel)

Wat wel opmerkelijk is: ze hebben er een andere rom op geflashed. Eerst zag ik 4g staan, dat is nu LTE geworden. IMEI nummer is wel hetzelfde dus het is gewoon dezelfde telefoon.

Kreeg overigens ook nog twee screenprotectors erbij, maar wat zijn die ruk zeg :+ trekken stof aan en er blijven luchtbubbels onder zitten. Heb alweer twee glazen protectors besteld op eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Kak, Z3c gevallen en nu een kaarsrechte breuk in het scherm waardoor de bovenste 2cm van het scherm niet meer reageert op aanrakingen. Heb hem als sinds september '14 en nooit problemen, maar nu helaas wel.

Met flink wat links- en rechtsom roteren kan ik alles nog bedienen maar handig is het niet. Nu naar de reparatie shop waar hij voor €140 een nieuw glas+scherm krijgt, ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door André op 28-01-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Satch schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:41:
[...]

Heb je een linkje naar de specifieke verkoper op AliExpress voor me? :)
Oh, ik had hem hier weg:
https://www.replacebase.c...esult/?cat=0&q=z3+compact

Dacht dat het AliExpress was, maar daar heb ik mijn Moto360 cover vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
Waar kan je eigenlijk goede screen protectors halen die Stof niet aan trekt ? . Die van sony die trekken heel veel stof aan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Ik ben fan geworden van de Nillkin tempered glass screen proctector. Op ebay goedkoper te krijgen, maar moet je wel paar weekjes wachten.

Trekt absouluut geen stof aan, vette vingers daarentegen wel maar dat is sowieso een nadeel van gladde oppervlakken.

[ Voor 6% gewijzigd door poekman op 28-01-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:10
Ik gebruik ook de Nillkin tempered glass screen protectors en die werken hier ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
Hm oke dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa_1960
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 14:17
Dit tempered glass in gebruik: http://www.ebay.com/itm/301579087552
Was binnen een week thuis, door de brievenbus. Slimme verpakking.
Glas iets kleiner dan het lcd, maar prima helderheid en kijkhoek.
Stof geen probleem, vette vingers zie je op elk glad oppervlak. Ik veeg het scherm meermaal per dag af aan mijn shirt (ivm vet werk), glimt dan als nieuw.
Past door iets krapper formaat ook precies in de DevilCase (alu-bumper).

Toestel oktober 2015 nieuw uit verpakking tegen stalen hoek van bureau gestoten, en lcd was zo dood als een pier. Kerstballenglas, zo dun. Ik kende de horrorverhalen al, maar het valt toch tegen als je voor je ogen de splinters er uit ziet vallen terwijl de shockproof-case er nog naast ligt. :'( ASF zat er nog niet op, zat los in de Sony-doos. Dure les, nieuwe lcd voor €189.

Ik gebruik de Z3c (naar tevredenheid) als werktelefoon, ook bij vieze/natte klussen. Daar heb ik een waterdichte foon voor gekocht. Maar ALLEEN met hardglas, Devilcase en kunstleren achtersticker (hoort bij Devilcase).
In een half jaar tijd nog geen krasje op het glas te zien, terwijl toestel altijd los in de zak zit.
En anders heb ik nog wat glaasjes liggen, voor €5 kun je je geen buil vallen.

[ Voor 21% gewijzigd door Opa_1960 op 30-01-2016 14:36 . Reden: Aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb in dit topic al een paar keer gelezen dat mensen problemen hadden met de headphone jacket van de Z3C. Nu heb ik mijn Z3C al ruim een half jaar en nog nooit een hoofdtelefoon aangesloten. Vandaag deed ik dat toevallig en ik merkte dat dit moeizaam ging. Eerst bleef het geluid gewoon door de telefoonspeaker. Na wat draaien aan het stekkertje ging het alleen door het linker kanaal. Na nog wat draaien had ik uiteindelijk door beide kanalen geluid. Later probeerde ik het weer en toen moest ik ook een paar keer draaien aan de stekker en hem erin eruit doen voordat het goed werkte.

Is dit nou een bekend euvel van deze telefoon en kan ik hem nu het beste voor garantie aanbieden? Of kan het komen omdat ik de aansluiting lang niet heb gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
Heh wat?
Ik zag een icoontje in m'n lockscreen dat ik een systeem-update had, en een mailtje. Mailtje gelezen, nu is het update-icoontje weg. Ook als ik controleer op updates vanuit het menu, nada, niks. "Uw apparaat is up-to-date".
Nu zag ik in het icoontje wel staan 'Lollipop'. maar heb ik nu m'n kans op Marsmellow verkeken of wat was dat nou?!

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Kijk es met de tool Xperifirm welke versie van firmware jouw customisation code normaal zou moeten krijgen, dan is het meteen duidelijk of jouw foon inderdaad terecht of niet aanduidt dat het de laatste versie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
1288-6945 Netherlands KPN Mobile NL 23.4.A.1.232 / R8C
en dat komt overeen met de build die ik heb.
Ik zie dat T-Mobile en Vodafone al op .264 zitten.

Grrr... dan maar wachten net als de rest.
(zou het kunnen dat ze random zo maar wat toestellen als pre-release of zoiets kiezen?)

[ Voor 10% gewijzigd door barchettanl op 31-01-2016 10:28 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Palomar schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:29:
Ik heb in dit topic al een paar keer gelezen dat mensen problemen hadden met de headphone jacket van de Z3C. Nu heb ik mijn Z3C al ruim een half jaar en nog nooit een hoofdtelefoon aangesloten. Vandaag deed ik dat toevallig en ik merkte dat dit moeizaam ging. Eerst bleef het geluid gewoon door de telefoonspeaker. Na wat draaien aan het stekkertje ging het alleen door het linker kanaal. Na nog wat draaien had ik uiteindelijk door beide kanalen geluid. Later probeerde ik het weer en toen moest ik ook een paar keer draaien aan de stekker en hem erin eruit doen voordat het goed werkte.

Is dit nou een bekend euvel van deze telefoon en kan ik hem nu het beste voor garantie aanbieden? Of kan het komen omdat ik de aansluiting lang niet heb gebruikt?
Kijk anders of er wat stofje in je jack zit. Die kan je voorzichtig met een tandenstoker eruit halen. En wellicht heel logisch, maar doe de koptelefoon aansluiting diep genoeg in de jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:25
Even een andere vraag tussen door. Weet niet zeker of hij hier hoort maar probeer het maar.
Zelf heb ik een Z3C met een duitse rom.
Net voor mijn vriedin ook een Z3C geïnstalleerd. deze heeft zover bekend een Nederlandse rom.
Beiden zijn we klant bij telfort.

Nu viel mij het volgende op.
Als ik roaming aan heb staan dan zie ik dus alleen een R.
Als haar toestel op roaming staat dan zie ik gewoon H of 3g
Als ik in de instellingen kijk dan zie ik bij mjj alleen een slider bij gegevensroaming.
Bij haar kan ik kiezen tussen internationaal of nationaal roamen.

Wordt dit verschil veroorzaakt door de rom of wordt dit veroorzaakt door de nieuwe simkaart van Telfort?
Hoewel mijn simkaart pas een half jaar oud is.
Ik ga er vanuit dat alle roms hetzelfde zijn in principe en dat je alleen de taal aanpast of is dit te simpel gedacht?

Ben benieuwd naar jullie mening\ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

barchettanl schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:25:
1288-6945 Netherlands KPN Mobile NL 23.4.A.1.232 / R8C
en dat komt overeen met de build die ik heb.
Ik zie dat T-Mobile en Vodafone al op .264 zitten.

Grrr... dan maar wachten net als de rest.
(zou het kunnen dat ze random zo maar wat toestellen als pre-release of zoiets kiezen?)
Je kan met flashtool de generic rom van jouw land erop flashen zodat je niet gebonden bent aan de grillen van je provider. Dit kan perfect met behoud van data en is volledig analoog aan de manier waarop de officiële tool van Sony de firmware update uitvoert via de computer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Palomar schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:29:

Gebruik je de meegeleverde hoofdtelefoon? Of een willekeurige? Een gewone werkt waarschijnlijk niet goed omdat die een andere verdeling heeft op de plug. Op de meegeleverde hoofdtelefoon zit een extra ring voor de afstandsbediening of microfoon of beide. Hierdoor komt niet elke hoofdtelefoon aansluiting goed in de aansluiting met als gevolg dat je alleen links of alleen rechts of geen geluid hebt. Het kan wel, na wat gefriemel, maar kijk even na wat voor aansluiting je hebt.

Zie eventueel https://hosteltechremedie...-5mm-jack.jpg?w=282&h=235 voor de verschillende versies. De tekst die erbij staat klopt in dit voorbeeld niet, maar het gaat om het idee.

Edit: Relevanter plaatje gevonden: https://qph.is.quoracdn.n...9038?convert_to_webp=true

[ Voor 8% gewijzigd door Kornalt op 01-02-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Kornalt schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:05:
[...]

Gebruik je de meegeleverde hoofdtelefoon? Of een willekeurige? Een gewone werkt waarschijnlijk niet goed omdat die een andere verdeling heeft op de plug. Op de meegeleverde hoofdtelefoon zit een extra ring voor de afstandsbediening of microfoon of beide. Hierdoor komt niet elke hoofdtelefoon aansluiting goed in de aansluiting met als gevolg dat je alleen links of alleen rechts of geen geluid hebt. Het kan wel, na wat gefriemel, maar kijk even na wat voor aansluiting je hebt.

Zie eventueel https://hosteltechremedie...-5mm-jack.jpg?w=282&h=235 voor de verschillende versies. De tekst die erbij staat klopt in dit voorbeeld niet, maar het gaat om het idee.

Edit: Relevanter plaatje gevonden: https://qph.is.quoracdn.n...9038?convert_to_webp=true
aha ok thanks, zal ook nog eens proberen met de meegeleverde hoofdtelefoon (volgens mij zit die nog in de verpakking, nog niet gebruikt). Wel slecht dat het dus kennelijk altijd zo moeilijk gaat bij andere headsets. Zo'n aansluiting moet toch gewoon universeel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Palomar schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:14:
[...]

aha ok thanks, zal ook nog eens proberen met de meegeleverde hoofdtelefoon (volgens mij zit die nog in de verpakking, nog niet gebruikt). Wel slecht dat het dus kennelijk altijd zo moeilijk gaat bij andere headsets. Zo'n aansluiting moet toch gewoon universeel zijn?
Helemaal met je eens. Echter zoals het zo vaak gaat zal hier ooit wel met een standaard begonnen zijn en toen was links en rechts geluid voldoende. Daarna kwam er behoefte aan een afstandsbediening in de kabel, een microfoon enz. Dus toen moest men het een en ander aanpassen...
Volgens mij is dat wel weer vastgelegd in nieuwe standaarden maar als gebruiker zie je een 3,5 mm jack plug en kijk je over het algemeen niet naar hoe de aansluitingen op de plug zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:26

Cheezus

Luiaard

Er is een ring bijgekomen maar de oude zijn nog hetzelfde gebleven - een standaard connector moet dus gewoon werken (backwards compatible). Maar bij een half jaar geen gebruik zit er misschien wel vuil of oxidatie op de contacten. Misschien even schoonblazen en juist de plug een beetje draaien/schuiven om de contacten te 'poetsen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
Cheezus schreef op maandag 01 februari 2016 @ 09:38:
Er is een ring bijgekomen maar de oude zijn nog hetzelfde gebleven - een standaard connector moet dus gewoon werken (backwards compatible). Maar bij een half jaar geen gebruik zit er misschien wel vuil of oxidatie op de contacten. Misschien even schoonblazen en juist de plug een beetje draaien/schuiven om de contacten te 'poetsen'?
Dat is helaas niet in 100% van de gevallen zo weet ik uit ervaring. Heb al eens raar staan kijken toen ik zelf een aansluiting probeerde te maken voor m'n autoradio en een jackplug bij conrad bestelde. Maar wat meer voorkomt is dat de ground niet altijd op dezelfde plek zit. Dit is niet altijd de onderste ring. Gevolg is dat niet alle hoofdtelefoons uit te wisselen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Ah vandaar misschien dat de mic van mijn Apple oordopjes het niet doen op mijn z3 compact. Audio wel overigens, puur de mic die niet werkt.
bijgeleverde Sony headset zelf werkt prima en zijn top oordopjes imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Komt nog eens bij kijken dat er een 5-polige wordt gebruikt, dus het feest is helemaal compleet :) . Die kun je overigens ook bij Conrad bestellen en dan zelf omsolderen. Maardat heeft weinig nut als er geen NC in zit (dat is die vijfde).

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een idee hoe ik ervoor zorg dat ik mijn telefoon kan ontgrendelen zonder gebruik van een code of iets dergelijks als hij verbinding heeft met mijn wifi thuis? Ik heb gezocht bij smartlock maar ik kan deze functie nergens vinden, ik meen wel dat zoiets erop zit. Vergis ik me hierin?

Een vriend van me heeft een z5c, en hij heeft het wel maar kan het ook nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:51:
Heeft er iemand een idee hoe ik ervoor zorg dat ik mijn telefoon kan ontgrendelen zonder gebruik van een code of iets dergelijks als hij verbinding heeft met mijn wifi thuis? Ik heb gezocht bij smartlock maar ik kan deze functie nergens vinden, ik meen wel dat zoiets erop zit. Vergis ik me hierin?

Een vriend van me heeft een z5c, en hij heeft het wel maar kan het ook nergens vinden.
Bij mij staat het gewoon bij de instellingen onder Beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:55:
[...]

Bij mij staat het gewoon bij de instellingen onder Beveiliging.
Hm, raar haha. Ik heb android 5.1.1 op het moment, draai jij een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:59:
[...]

Hm, raar haha. Ik heb android 5.1.1 op het moment, draai jij een andere?
nope, ook 5.1.1. Heb wel taal op engels (vs) staan, maar ook al even teruggezet op nederlands en dan blijft de optie ook beschikbaar.

Kijk je wel goed? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 01-02-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:53
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:51:

Misschien een zakelijk Exchange account gekoppeld ofzo? Dat kan er voor zorgen dat bepaalde beveiligingsinstellingen (zoals een pincode om te unlocken) verplicht zijn. Mogelijk is dan ook SmartLock verdwenen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kijk ik goed ja haha, hoe heet de functie precies?
Ik zie smartlock wel staan, maar niet met de mogelijkheid om deze te activeren door middel van een bekend wifi netwerk. De locatiedienst optie zie ik wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:44:
Volgens mij kijk ik goed ja haha, hoe heet de functie precies?
Ik zie smartlock wel staan, maar niet met de mogelijkheid om deze te activeren door middel van een bekend wifi netwerk. De locatiedienst optie zie ik wel staan.
Aha OK begrijp nu dat je specifiek op zoek bent naar unlocken via een bekend WiFi netwerk. Die optie heb ik idd ook niet. Wellicht dat dit onveilig is omdat iedereen een wifi netwerk kan aanmaken met een bepaalde naam.

Ik gebruik zelf unlocken via gps locatie (thuisadres) en via bluetooth (als ie verbonden is met de carkit in mijn auto). Werkt wel aardig, al is ie soms toch weer gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:57:
[...]

Aha OK begrijp nu dat je specifiek op zoek bent naar unlocken via een bekend WiFi netwerk. Die optie heb ik idd ook niet. Wellicht dat dit onveilig is omdat iedereen een wifi netwerk kan aanmaken met een bepaalde naam.

Ik gebruik zelf unlocken via gps locatie (thuisadres) en via bluetooth (als ie verbonden is met de carkit in mijn auto). Werkt wel aardig, al is ie soms toch weer gelocked.
Ja maar volgens mij is het dan het idee dat je zelf een aantal wifi's als bekend op kan geven, dus dan hoef je alleen geen wachtwoord in te voeren als de telefoon verbonden is met die netwerken. Maar die functie zal deze telefoon niet hebben denk ik dan. Bedankt voor het zoeken in ieder geval!
Pagina: 1 ... 46 ... 60 Laatste