Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het weer naast de Xperia klokwidget te zien krijg.
Ik krijg nl wel de klok maar niet het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
MatMich schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:34:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het weer naast de Xperia klokwidget te zien krijg.
Ik krijg nl wel de klok maar niet het weer
Ik heb dat gedaan door op een lege ruimte te drukken (inhouden), dan linksonder voor Widgets & apps te kiezen, en vervolgens de weather widget te selecteren. Of bedoel je een andere widget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
opgelost
ik moest de in xperia app het weer aanzetten.
Anders laat hij geen weer zien in widgets maar alleen een klok.
In ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:25
zeve schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:57:
Even een andere vraag tussen door. Weet niet zeker of hij hier hoort maar probeer het maar.
Zelf heb ik een Z3C met een duitse rom.
Net voor mijn vriedin ook een Z3C geïnstalleerd. deze heeft zover bekend een Nederlandse rom.
Beiden zijn we klant bij telfort.

Nu viel mij het volgende op.
Als ik roaming aan heb staan dan zie ik dus alleen een R.
Als haar toestel op roaming staat dan zie ik gewoon H of 3g
Als ik in de instellingen kijk dan zie ik bij mjj alleen een slider bij gegevensroaming.
Bij haar kan ik kiezen tussen internationaal of nationaal roamen.

Wordt dit verschil veroorzaakt door de rom of wordt dit veroorzaakt door de nieuwe simkaart van Telfort?
Hoewel mijn simkaart pas een half jaar oud is.
Ik ga er vanuit dat alle roms hetzelfde zijn in principe en dat je alleen de taal aanpast of is dit te simpel gedacht?

Ben benieuwd naar jullie mening\ervaring
iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:44:
Volgens mij kijk ik goed ja haha, hoe heet de functie precies?
Ik zie smartlock wel staan, maar niet met de mogelijkheid om deze te activeren door middel van een bekend wifi netwerk. De locatiedienst optie zie ik wel staan.
Volgens mij kan dit wel met de app Tasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:56
Marc3l schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 08:49:
[...]

Volgens mij kan dit wel met de app Tasker.
Volgens mij moet je dan wel geroot zijn voor die functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik weet niet of dit al een keer voorbij gekomen is, maar ik heb het volgende probleem: thuis heb ik 2 access points (1 beneden en 1 op zolder) onder hetzelfde SSID.

Wanneer ik thuis kom pakt de Z3C automatisch het "beneden-netwerk". Maar als ik naar boven loop blijft de Z3C verbonden met het "beneden-netwerk", terwijl dat in kracht behoorlijk afneemt en het "zolder-netwerk" veel sterker is.
Als ik vervolgens de wifi van de Z3C even uit en aanzet en weer verbinding heb pakt de Z3C wel het sterkste netwerk.

Oftewel, mijn Z3C schakelt niet automatisch over.

Is dit een bekend probleem? Of heb ik een instelling niet goed staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giesber
tijs67 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:15:
Ik weet niet of dit al een keer voorbij gekomen is, maar ik heb het volgende probleem: thuis heb ik 2 access points (1 beneden en 1 op zolder) onder hetzelfde SSID.

Wanneer ik thuis kom pakt de Z3C automatisch het "beneden-netwerk". Maar als ik naar boven loop blijft de Z3C verbonden met het "beneden-netwerk", terwijl dat in kracht behoorlijk afneemt en het "zolder-netwerk" veel sterker is.
Als ik vervolgens de wifi van de Z3C even uit en aanzet en weer verbinding heb pakt de Z3C wel het sterkste netwerk.

Dat is volgens mij een standaard functionaliteit. Zolang de verbinding met een Wifi netwerk nog enigszins stabiel is gaat er niet veranderd worden van netwerk. Ik heb zelf eens gekeken om thuis hetzelfde te doen, maar tenzij ik iets over het hoofd zie blijkt dat moelijker te zijn dan het lijkt.

Ubiquiy zou access points hebben die "zero-handoff" ondersteunen, wat hetgeen is wat je wil. Maar ik had begrepen dat dat ook niet altijd vlekkeloos werkt. En hun access points zijn niet van de goedkoopste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
Ik heb dit ook. Ik heb dan wel 2 verschillende SSID's (router boven/router beneden, waarvan 1 ingesteld als access point), maar hij pakt niet automatisch de sterkste.

Op zich ook niet echt wenselijk denk ik? Dan zou hij continue naar andere wifi-signalen moeten zoeken, waarvan ik verwacht dat het batterij vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

tijs67 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:15:

Dit klopt. Ik heb een ASUS router en dan kun je instellen dat hij een client dropt als hij beneden een bepaalde dbM waarde komt, misschien heb jij die optie ook in je router.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Mijn Z3C doet dit ook, die blijft vasthouden aan zo'n zwak signal.
HTC One M8 en IPhone 6 die switchen wel gewoon lekker naar de sterkste.
Zelfs Lumia 930 switch over.

Moet dus echt iets van de Z3C zijn.... irritant is het, ben ik met je eens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Giesber schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:46:
[...]

Dat is volgens mij een standaard functionaliteit. Zolang de verbinding met een Wifi netwerk nog enigszins stabiel is gaat er niet veranderd worden van netwerk. Ik heb zelf eens gekeken om thuis hetzelfde te doen, maar tenzij ik iets over het hoofd zie blijkt dat moelijker te zijn dan het lijkt.
MrDirect schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:25:
Mijn Z3C doet dit ook, die blijft vasthouden aan zo'n zwak signal.
HTC One M8 en IPhone 6 die switchen wel gewoon lekker naar de sterkste.
Zelfs Lumia 930 switch over.

Moet dus echt iets van de Z3C zijn.... irritant is het, ben ik met je eens.....
  • Om het roaming goed te laten werken, is het dan noodzakelijk dat de verschillende accesspoints verschillende kanalen hebben? (dus zelfde SSID, password maar verschillende kanalen)
  • Is het een idee om via mijn router de Z3C een Statisch ip adres toe te wijzen?
  • Bij mijn Z3C staat bij geavanceerde (Wifi) instellingen de optie: “Ondersteuning Auto IP” (toewijzen wanneer DHCP is mislukt). Deze staat nu uit. Is dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
tijs67 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:27:
  • Om het roaming goed te laten werken, is het dan noodzakelijk dat de verschillende accesspoints verschillende kanalen hebben? (dus zelfde SSID, password maar verschillende kanalen)
  • Is het een idee om via mijn router de Z3C een Statisch ip adres toe te wijzen?
  • Bij mijn Z3C staat bij geavanceerde (Wifi) instellingen de optie: “Ondersteuning Auto IP” (toewijzen wanneer DHCP is mislukt). Deze staat nu uit. Is dat goed?
Ik weet niet of het voor roaming veel verschil maakt, maar:
  1. Verschillende kanalen lijkt mij in elk geval niet slecht
  2. Een statisch IP lijkt op het eerste zicht handig, maar aangezien het wisselen tussen Wifi en 4G vlot gaat bij mij verwacht ik niet dat een verschillend IP adres een probleem geeft voor de meeste toepassingen.
  3. Die laatste optie ken ik niet, maar omdat DHCP niet hoort te mislukken zou die optie niet veel verschil mogen maken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

AutoIP is inderdaad bij gebrek aan een DHCP-server een automatisch IP-adres binnen het netwerk 169.254/16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

tijs67 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:27:
[list]
Nee, laat maar op hetzelfde kanaal staan, anders krijg je alleen maar "schreeuwende" accesspoints tegenover elkaar.
Dat zal voor je AP probleem niet uitmaken. Nogmaals, kijk even of je router de auto disconnect feature ondersteunt.
[/list]
Ja, dat is goed.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Arfman schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:00:
[...]
Nogmaals, kijk even of je router de auto disconnect feature ondersteunt.
Nee, helaas, dat ondersteunt mijn router (KPN Experiabox V10) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Laatst online: 14-09 17:25
eew schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:41:
[...]

Mijn ervaring is dat het wel een probleem is. En ik vind het gewoon heel erg irritant. Ik heb er nu momenteel geen last van, en het lijkt erop dat de volgende update dit probleem voor mij terug zal brengen. Dat is voor mij voldoende reden om niet te updaten. En ik snap werkelijk niet waarom Sony dit probleem oplost en dan een update later weer terug laat komen. De laatste keer dat ik het probleem had werkte mijn mobiele internet overigens nauwelijks, en leek ik dat op geen enkele manier te kunnen oplossen. Het is volgens mij echt niet zo onschuldig als ze doen voorkomen.
Waarschijnlijk heb toch de update uitgevoerd. Maar ik wilde nog even terug komen op deze topic.
Zoals jullie weten had ik ook alleen een R staan bovenin en nog steeds.
Nu heeft mijn vriendin ook een Z3C gekocht.
Aangezien we beiden Telfort klant zijn was ik dus zeer benieuwd hoe het bij haar zou zijn.
Tot mijn stomme verbazing heeft zij dus wel netjes 3g staan bovenin.
Ook heeft zij bij roaming de optie om nationaal of internationaal te roamen, Als je het toestel op nationaal zet 3g symbool. Zet je hem op internationaal R symbool.
Haar toestel is me nederlandse FW en de mijne met Duitse FW.
Conclusie het verschil voor het symbol en de optie zit in de firmware helaas.
Het voordeel van mijn firmware is dat deze sneller wordt geupdate dan de Nederlandse is mijn ervaring na volging van dit forum.

Hopelijk is het toch goed gekomen met jouw probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hebben meer mensen er sindskort last van dat notificaties van gmail-berichten niet altijd aankomen op de z3c? Is me de laatste tijd al een paar keer gebeurd dat ik de gmail app open en er ongelezen berichten zijn waarvan ik geen notificatie heb gehad. Op mijn tablet is de notificatie dan wel aangekomen, waaruit ik concludeer dat het ws. niet aan gmail ligt.

Ook merk ik soms als ik mail op mn pc of tablet als gelezen markeer dat die mail op mn z3c na een tijdje nog op ongelezen staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 06-02-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:00
Palomar schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:33:
Hebben meer mensen er sindskort last van dat notificaties van gmail-berichten niet altijd aankomen op de z3c? Is me de laatste tijd al een paar keer gebeurd dat ik de gmail app open en er ongelezen berichten zijn waarvan ik geen notificatie heb gehad. Op mijn tablet is de notificatie dan wel aangekomen, waaruit ik concludeer dat het ws. niet aan gmail ligt.

Ook merk ik soms als ik mail op mn pc of tablet als gelezen markeer dat die mail op mn z3c na een tijdje nog op ongelezen staat.
Ja, hier ook sinds een tijdje.
Ik heb 2 gmail-accounts, de 'hoofd-account' haalt wel alles real-time uit zichzelf op volgens mij, maar die andere regelmatig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:46
Mijn outlook (hotmail) account toont sowieso geen notifications cijfer bij het icoontje. Ik krijg wel een melding bij nieuwe mail, maar normaal zie je ook het aantal nieuwe mailtjes bij het icoontje van je mail staan. Dat zie ik dus nu niet meer....

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

zeve schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:14:
[...]

Waarschijnlijk heb toch de update uitgevoerd. Maar ik wilde nog even terug komen op deze topic.
Zoals jullie weten had ik ook alleen een R staan bovenin en nog steeds.
Nu heeft mijn vriendin ook een Z3C gekocht.
Aangezien we beiden Telfort klant zijn was ik dus zeer benieuwd hoe het bij haar zou zijn.
Tot mijn stomme verbazing heeft zij dus wel netjes 3g staan bovenin.
Ook heeft zij bij roaming de optie om nationaal of internationaal te roamen, Als je het toestel op nationaal zet 3g symbool. Zet je hem op internationaal R symbool.
Haar toestel is me nederlandse FW en de mijne met Duitse FW.
Conclusie het verschil voor het symbol en de optie zit in de firmware helaas.
Het voordeel van mijn firmware is dat deze sneller wordt geupdate dan de Nederlandse is mijn ervaring na volging van dit forum.

Hopelijk is het toch goed gekomen met jouw probleem
Ik heb nog steeds niet geupdate omdat ik nog niet 100% zeker ben dat mijn probleem na deze update niet terug zal komen.

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 09:59
Even een vraagje hier. Ik ben sinds deze week ook eigenaar van de Z3c en super tevreden (batterijduur _/-\o_ ). Kom van een LG g3 af en deze is toch wel een stuk sneller.

Maar nu de vraag, het klepje wat voor de simkaart zit gaat steeds open. Ik lees op internet ook al veel problemen hiermee maar geen concrete oplossingen. Iemand een oplossing hiervoor? Best irritant namelijk als het klepje constant open gaat...

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
giganielsie schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:41:
Even een vraagje hier. Ik ben sinds deze week ook eigenaar van de Z3c en super tevreden (batterijduur _/-\o_ ). Kom van een LG g3 af en deze is toch wel een stuk sneller.

Maar nu de vraag, het klepje wat voor de simkaart zit gaat steeds open. Ik lees op internet ook al veel problemen hiermee maar geen concrete oplossingen. Iemand een oplossing hiervoor? Best irritant namelijk als het klepje constant open gaat...
Ik geloof dat soms de sim teveel uitsteekt, die een beetje afvijlen zou dan moeten werken. Lijkt me te testen, als de sim eruit is en hij sluit nog steeds slecht, dan ligt het daar niet aan. in dat geval garantie claimen, dan sturen ze als het goed is een nieuw klepje op.

iRacing Profiel

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 09:59
Wild Chocolate schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:58:
[...]

Ik geloof dat soms de sim teveel uitsteekt, die een beetje afvijlen zou dan moeten werken. Lijkt me te testen, als de sim eruit is en hij sluit nog steeds slecht, dan ligt het daar niet aan. in dat geval garantie claimen, dan sturen ze als het goed is een nieuw klepje op.
Thanks voor je reactie!

Blijkt ook zonder sim nog open te gaan... Maar even garantie claimen. Maar wel irritant want ga as woensdag al op vakantie... Hopen dat er een snelle oplossing komt

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09-2024
Las onderstaande bericht op Android word:
http://androidworld.nl/apps/sony-xperia-beta-program/

"De applicatie is te downloaden voor een onbeperkt aantal mensen, maar alleen in enkele landen waaronder Nederland. Gebruikers van de Xperia Z2, Z3 of Z3 Compact kunnen de app downloaden en zich aanmelden om zodoende alvast een pre-build van de officiële Marshmallow-software die eraan zit te komen voor iedereen te kunnen testen."

Ga het Downloaden ben erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
rinusnl schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:12:
Las onderstaande bericht op Android word:
http://androidworld.nl/apps/sony-xperia-beta-program/

"De applicatie is te downloaden voor een onbeperkt aantal mensen, maar alleen in enkele landen waaronder Nederland. Gebruikers van de Xperia Z2, Z3 of Z3 Compact kunnen de app downloaden en zich aanmelden om zodoende alvast een pre-build van de officiële Marshmallow-software die eraan zit te komen voor iedereen te kunnen testen."

Ga het Downloaden ben erg benieuwd!
Ben benieuwd :) (Ik kan het niet proberen omdat ik in dat klein landje onder jullie woon :$ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:52
giganielsie schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:41:

Dat probleem heb ik ook gehad. Ik heb hem opgestuurd onder een DOA (Death on Arrival) regeling en een nieuwe gekregen. (Geld terug had ook gekund.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:04
telefoon nu anderhalf jaar in gebruik, puntgaaf nog. Totdat ik net bij gebruik wat lijm voelde aan de rechterkant van het scherm, ik dacht eerst dat het gewoon vuil was, maar het zat precies in het randje van het scherm. Bij nadere bestudering blijkt dat het scherm los zit en een beetje omhoog komt aan de rechterkant. Deze week maar eens opsturen dus...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 22:12
Met mijn ziggo horizon box valt telkens de wifi weg (5.1.1. 23.4.a.1.264 built). Iemand de zelfde ervaring/oplossing? (via andere fora kom ik niet tot een oplossing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 10:41
laatste week 2 x iets heel vaags meegemaakt met de mobiel: deze begint om 03:21 (3-2-1...) mijn ringtone af te spelen... Geen melding op disply oid, de enige manier om het te stoppen is om de mobiel opnieuw op te starten..erg vaag... Iemand een idee? Ik heb wel last van een rotte oplaadkabel, die af en toe connect/disconnect een tig x per seconde voordat deze goed pakt. Daar zit een kabelbreukje in, de vervanger is onderweg. wellicht raakt de mobiel daar van slag af? Strange......

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:27
Krijg net melding van update naar 23.4.a.1.264 is dit nu marshmallow of gewoon andere update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:38
Joostje123 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:22:
Krijg net melding van update naar 23.4.a.1.264 is dit nu marshmallow of gewoon andere update?
die draai ik al. gewoon android 5.1.1

*edit extra info:
http://www.ibtimes.co.uk/...l-stagefright-fix-1531321

[ Voor 20% gewijzigd door Snowhite0901 op 15-02-2016 14:34 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Lekker dan update van 2 maanden terug nu binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ik heb hem vandaag ook pas binnen gekregen. Hoopte dat het marshmallow was..

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik hoop dat Marshmellow snel uitkomt voor de Z3c. Ik erger me echt enorm aan de gare volume controls in Lollipop. Met name het snel en geruisloos op stil (silent mode) zetten mis ik. Ik wil niet de fysieke zijknoppen gebruiken, om vervolgens met een matige responsieve slidebar naar mute te gaan, waarbij de telefoon vaak eerst nog een keer vibreert omdat je verplicht langs die optie moet. Enorme facepalm dat ze dat ooit zo verzonnen hebben, en zover ik weet zonder root niet te omzeilen.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Volume op silent zetten vereist niet dat je langs de slider gaat; een druk op één van de icoontjes zou voldoende moeten zijn, maar wel nadat je het geluidsmenu zichtbaar hebt gemaakt door één druk op een van de volumeknoppen. Welke knop om je foon op silent te zetten dat juist is, weet ik niet meer.

• kepler
  • Laatst online: 10:10
draakhoofd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:34:
Ik hoop dat Marshmellow snel uitkomt voor de Z3c. Ik erger me echt enorm aan de gare volume controls in Lollipop. Met name het snel en geruisloos op stil (silent mode) zetten mis ik. Ik wil niet de fysieke zijknoppen gebruiken, om vervolgens met een matige responsieve slidebar naar mute te gaan, waarbij de telefoon vaak eerst nog een keer vibreert omdat je verplicht langs die optie moet. Enorme facepalm dat ze dat ooit zo verzonnen hebben, en zover ik weet zonder root niet te omzeilen.
Ik kan met de fysieke volume-control mijn telefoon prima op silent mode zetten. Gewoon volume naar beneden drukken en als je bij trillen aan bent gekomen, nog een keer volume naar beneden drukken (dus twee keer drukken). Dan staat hij op stil.

Klopt wel dat hij altijd trilt op deze manier...

• draakhoofd
  • Niet online
Inderdaad, beide manieren zijn omslachtig en zorgen er (meestal) voor dat je telefoon vibreert. De Kitkat manier was velen malen handiger (toen zat de silent optie ook onder de longpress van de powerbutton, bijvoorbeeld).

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Langs de andere kant mogen we blij zijn dat Sony de moeite heeft gedaan om silent mode er terug in te bouwen nadat Google had beslist om die volledig uit Android 5 te slopen. Jawel, zo geschift zijn ze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik weet niet zo goed waar ik die vraag moet stellen hier. Gaat over google maps op Android.
Maar op vrijdagochtend had ik google maps opgestart, om te navigeren van een random werklocatie. Toen kreeg ik opeens de optie, wil je een detour maken voor bijvoorbeeld een tankstation of een lunchlocatie.

Ik moest toevallig tanken en dit kwam dus ideaal uit. Maar daarna zat ik een beetje rond te klikken maar kreeg deze optie nooit meer te voorschijn. Hoe krijg ik deze optie weer altijd bij het invoeren van een route?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Ik heb net een gebruikte Z3 compact aangeschaft en dat blijkt een T-Mobile branded versie te zijn. Wat is de makkelijkste/beste manier om daarvan af te komen? Niet dat ik hem nu zo vaak opnieuw aanzet en het scherm zie, maar ik hou van een schone phone.

Zat al te kijken naar flashen met andere firmwares, maar ben daar niet zo wijs mee en hoop op een simpelere manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Een unbranded firmware flashen is nochtans de meest simpele manier. Probeer je er in te werken en je zal merken dat het echt zo ingewikkeld niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
IveGotARuddyGun schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 19:13:
Een unbranded firmware flashen is nochtans de meest simpele manier. Probeer je er in te werken en je zal merken dat het echt zo ingewikkeld niet is.
Ben het nu toch maar aan het doen...vind het geen fijne klus; ik volg deze stappen, maar na een hoop opstartproblemen met drivers (win10) levert de eerste flash naar de oude firmware een loop tijdens het booten op. Nu dus nog maar een keer proberen... :X

Edit: ondertussen een oude firmware terug weten te zetten en daarna via de Sony PC-companion weer upgedate naar de nieuwste schone versie. Geen root dus nog, die kreeg ik niet voor elkaar. Giefroot krijgt verbinding met de telefoon.

Wie weet doe ik dat nog een andere keer...

[ Voor 18% gewijzigd door mikekiwi op 24-02-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

mikekiwi schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 21:40:
[...]

Ben het nu toch maar aan het doen...vind het geen fijne klus; ik volg deze stappen, maar na een hoop opstartproblemen met drivers (win10) levert de eerste flash naar de oude firmware een loop tijdens het booten op. Nu dus nog maar een keer proberen... :X

Edit: ondertussen een oude firmware terug weten te zetten en daarna via de Sony PC-companion weer upgedate naar de nieuwste schone versie. Geen root dus nog, die kreeg ik niet voor elkaar. Giefroot krijgt verbinding met de telefoon.

Wie weet doe ik dat nog een andere keer...
Wowowow, waarom wil je rooten of je klaarmaken om de bootloader te unlocken? Als je een stock (en al dan niet unbranded) firmware flasht, zijn die stappen helemaal niet nodig!

Protip: download een recente versie van Flashtool waarin Xperifirm is ingewerkt. Die laatste tool praat rechtstreeks met de servers van Sony om voor elke customization te checken welke versie van firmware beschikbaar is en kan die dan downloaden. Flashtool zet die bestanden dan om naar een proper .ftf-bestand dat perfect te flashen is zonder enige andere stoot te moeten uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Ja sorry hoor... ik volg ook maar een stappenplan dat ik ergens heb gevonden :-)

Maar eh, ik ben nu weer op 5.1.1 uitgekomen via de Sony software en dat draait nu goed. Wat is de meerwaarde van de stap die jij nu noemt? Ik had idd al via Xperifirm een goede firmware uitgezocht en gedownload (vanwege mijn eerdere plannen volgens die actie waar ik eerder naar linkte) en daar niets mee gedaan.
Kan ik als ik die er nu opflash dan meer mee en bijvoorbeeld de aanwezige bloatware verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

De Sony-software zal je nooit de mogelijkheid bieden om te veranderen van customization of 'branding', terwijl Flashtool met ingebouwde Xperifirm jou wél die keuze biedt. Sommige customizations zijn rapper bijgewerkt met de nieuwste versie firmware, terwijl sommige andere (oa voornamelijk de branded customizations) veel langer op oudere versies blijven hangen, tot groot ongenoegen van de mensen die zo'n customization hebben staan op hun foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Eh, maar ik ben nu eerst met de flashtool naar een oudere firmware (die ik via een link op XDA heb gedownload). Daarna heeft de Sonysoftware nu dezelfde versie (qua nummering in ieder geval) erop gezet als dat ik via Xperifirm erop zou kunnen zetten.

En alle branding is er nu af, heb geen enkele TMobile melding (Startscherm, apps) er meer op staan. Dus dan ben ik volgens mij waar ik wezen wilde. Of heeft een andere versie bijv. een grotere kans om de Marshmallow-update te gaan krijgen bijvoorbeeld?

• mark213
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07 15:18
"The Xperia Z line has reached its culmination – Xperia X series represents a new chapter and evolution of our product strategy. Whilst the Xperia Z series was all about bringing the best of Sony’s advanced technologies to smartphones, Xperia X series is based on bringing smart, adaptive Sony user experiences across camera, battery performance and hardware / software design."

T is dus afgelopen met de Z serie.

• Snowhite0901
hmm maar voorlopig heb ik nog niets gehoord over een X compact :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThieF_24
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-03-2022
Klein vraagje, ik heb ook de z3c maar van de ene dag op de andere.
Wou die niet meer aan, het lampje knippert alleen rood of constant rood.

Heeft iemand enige idee wat er mis is, met mijn mobiel?

groetjes ThieF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lijkt erop alsof je in de bootloader of recovery zit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThieF_24
oke en is mijn probleem te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
ThieF_24 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:24:
Klein vraagje, ik heb ook de z3c maar van de ene dag op de andere.
Wou die niet meer aan, het lampje knippert alleen rood of constant rood.

Heeft iemand enige idee wat er mis is, met mijn mobiel?

groetjes ThieF
Klinkt als een lege accu. Maar neem aan dat je hem al wel aan de lader gehangen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThieF_24
Ja klopt, heb mijn z3c al aan de lader gehad, maar hij gaat gewoon niet meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ThieF_24 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 12:51:
Ja klopt, heb mijn z3c al aan de lader gehad, maar hij gaat gewoon niet meer aan
wel enkele uren aan de lader gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Al eens geprobeerd volume up en power button tegelijk ingedrukt te houden totdat je m voelt trillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThieF_24
allemaal al gedaan, het hielp niet helaas.
Het enige wat nog werkt is het roode lampje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
ook een andere oplader geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
of terwijl hij aan de lader hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThieF_24
Ja ook al een andere sony oplader gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
De hard reset knop al geprobeerd, ingedrukt houden? Zit volgens mij achter het klepje van je USB port, moet je wel met een paperclip of zo doen...

Heb het nooit met de z3c hoeven doen, maar werkte bij de xpz en de xpz ultra wel zo, dus misschien hier ook...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al andere oplaadkabel gebruikt?
Indien deze te grote weerstand heeft, knippert het rood lampje.
Er is een groot verschil tussen sommige "Chinese " kabels en de originele.Het is zelfs gewoon te meten met een ohmmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mmmm mijn telefoon van een jaar begint wat keuren te vertonen. Soms wil het scherm gewoon niet meer aan, en dan in eens reset hij zichzelf. Heb al een factory reset gedaan maar dat had geen nut helaas. Maar eens even aan kijken en anders maar terug naar de winkel er mee, begint een beetje vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WeAreLegion schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:22:
Mmmm mijn telefoon van een jaar begint wat keuren te vertonen. Soms wil het scherm gewoon niet meer aan, en dan in eens reset hij zichzelf. Heb al een factory reset gedaan maar dat had geen nut helaas. Maar eens even aan kijken en anders maar terug naar de winkel er mee, begint een beetje vervelend te worden.
Van zelf resetten heb ik ook heel veel gehad tot ik gevonden heb dat de simkaart soms een slecht contact maakte. Ik heb een dun papiertje tussen de simkaart gestoken zodat die iets meer tegen de contactjes drukte en sinds dien nu al zeker 6 maanden geen reset meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThieF_24
ik heb de hard-reset manier geprobeert, hij reageerde daar niet op.
Ik denk dat mijn z3c echt dood is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02 18:36
Ik ben normaal niet van het klagen, maar het begint nu toch een beetje irritant te worden. Eerst was de Android 6.0 update zogenaamd eind 2015, toen was het zeker in Januari of Februari en 1 maart en wachten nog steeds...

Ik wil gebruik maken van de optie dat je opslag en SD-kaart kan laten werken als eenheid, omdat ik nu chronisch ruimte tekort kom maar veel apps kuren vertonen op de SD-kaart. Maar dat kan alleen in 6.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Twieeker schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:24:
Ik ben normaal niet van het klagen, maar het begint nu toch een beetje irritant te worden. Eerst was de Android 6.0 update zogenaamd eind 2015, toen was het zeker in Januari of Februari en 1 maart en wachten nog steeds...

Ik wil gebruik maken van de optie dat je opslag en SD-kaart kan laten werken als eenheid, omdat ik nu chronisch ruimte tekort kom maar veel apps kuren vertonen op de SD-kaart. Maar dat kan alleen in 6.0...
Ik begin me er ook aan te ergeren, en ook omwille van een geldige reden:
pakweg anderhalve maand geleden had ik last van random reboots. Uiteindelijk opgelost door een factory reset.

Omdat ik weet dat ik na het installeren van Marsmallow ook een factory reset ga doen, zie ik het nut niet van alles nu terug van 0 mooi in te stellen als ik het binnenkort terug allemaal moet doen. Maar ondertussen zit ik wel met een ongemakkelijk gevoel omdat alles her en der staat, niets van logica, de settings niet optimized voor battery life, etc. En dat al ver 2 maanden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Asgaro schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 03:19:
[...]

Ik begin me er ook aan te ergeren, en ook omwille van een geldige reden:
pakweg anderhalve maand geleden had ik last van random reboots. Uiteindelijk opgelost door een factory reset.

Omdat ik weet dat ik na het installeren van Marsmallow ook een factory reset ga doen, zie ik het nut niet van alles nu terug van 0 mooi in te stellen als ik het binnenkort terug allemaal moet doen. Maar ondertussen zit ik wel met een ongemakkelijk gevoel omdat alles her en der staat, niets van logica, de settings niet optimized voor battery life, etc. En dat al ver 2 maanden :+
Van die random reboots daar heb ik nu ook erg veel last van, maar goed dan maar factory reset :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
WeAreLegion schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:35:
[...]

Van die random reboots daar heb ik nu ook erg veel last van, maar goed dan maar factory reset :(
Zijn het bij jou ook reboots waarbij je je PIN code niet dient in te vullen? Want dat was bij mij het geval: ik moest die niet invullen na een spontane reboot en het kon zelfs zijn dat je daardoor niet merkte dat je device zich had gereboot. :P

Ik heb nooit de oorzaak gevonden btw. Ook geen patroon gevonden m.b.t. wanneer ze net gebeuren...
Maar kans is groot dat het gewoon lag aan een app of 2 apps die elkaar tegenwerken.
Want na de eerste factory reset was ik begonnen met exact dezelfde apps te installeren als wat ik eerder had, met exact dezelfde settings.
En dan kreeg ik plots terug random reboots.

Dan heb ik nógmaals een factory reset gedaan, en nu heb ik maar lukraak wat apps geïnstalleerd, maar nog niet alles van vroeger.
Anyway, long story short: nooit de oorzaak gevonden en het apparaat werkt momenteel vlekkeloos na die 2de factory reset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Asgaro schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 02:20:
[...]

Zijn het bij jou ook reboots waarbij je je PIN code niet dient in te vullen? Want dat was bij mij het geval: ik moest die niet invullen na een spontane reboot en het kon zelfs zijn dat je daardoor niet merkte dat je device zich had gereboot. :P

Ik heb nooit de oorzaak gevonden btw. Ook geen patroon gevonden m.b.t. wanneer ze net gebeuren...
Maar kans is groot dat het gewoon lag aan een app of 2 apps die elkaar tegenwerken.
Want na de eerste factory reset was ik begonnen met exact dezelfde apps te installeren als wat ik eerder had, met exact dezelfde settings.
En dan kreeg ik plots terug random reboots.

Dan heb ik nógmaals een factory reset gedaan, en nu heb ik maar lukraak wat apps geïnstalleerd, maar nog niet alles van vroeger.
Anyway, long story short: nooit de oorzaak gevonden en het apparaat werkt momenteel vlekkeloos na die 2de factory reset :)
Ik heb er geen pincode opstaan dus dat hoeft zoiezo niet. Maar goed gister factory reset gedaan, en toen liet ik hem uit me klauwen vallen toen ik op stond boven op punt van de tafel, hele scherm angort :( hij doet helemaal nada meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 23:06

DDX

Twieeker schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:24:
Ja duurt erg lang allemaal.
Xperia Beta programma wat maand geleden is aangekondigd heeft ook nog geen update, dus als die eerst aan de beurt komen duurt het nog wel even voordat er een officiele update komt...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:44
Straks maar weer de originele F/W flashen. Welke staat er in Nederland op de telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
ikt schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:45:
Straks maar weer de originele F/W flashen. Welke staat er in Nederland op de telefoons?
waar ben je naar op zoek? Ik heb een orginele met build nummer
23.4.A.1.264 maar kan uiteraard andere gegevens opzoeken die je nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:44
Snowhite0901 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:50:
[...]

waar ben je naar op zoek? Ik heb een orginele met build nummer
23.4.A.1.264 maar kan uiteraard andere gegevens opzoeken die je nodig hebt.
Gewoon wat niet verdacht staat wanneer ik mijn telefoon terugstuur naar de reparatieservice. Ik wil niet aankomen met een versie die ze nog niet hebben in Nederland, of die echt outdated is. Ik neem aan dat de Xperia tool dinges normaal up-to-date is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
Op de site van Sony (In de NL software staat er een link onder instellingen - over de telefoon - software update) kan je zien wat de laatste versie is en van welke datum.

Op dit moment inderdaad 23.4.A.1.264 (Android 5.1 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen: een z3c van oktober 2014. Deze is het eerste half jaar 3 weken gebruikt. Een jaar geleden is hij bij Sony - garantie - gepareerd voor een kapot display/touchscreen.

Net voor de krokusvakantie (wintersport) kwam ik erachter dat mijn achter camera 20.7mp niet meer werkt.

T.w; als ik de camera app start zie ik ALLEEN zwart beeld en de focus is beschikbaar. Er wordt geen foutmelding gegeven en als er een 'foto' gemaakt wordt er een 'broken image' gesavet. En de diagnose in het 'servicemenu' geeft ook ALLEEN zwart scherm.

Nu heb ik van de week het toestel naar een non-authorized (telefoonmaken) reparateur gebracht om ook gelijk de backcover te fixen. Daar bleek bij vervanging van de camera dat het probleem met de camera niet is opgelost.

Mogelijke oplossing:
- software reset naar fabrieksinstelling (geen resultaat)
- PCB vervangen

Wat zijn jullie ervaringen bij het alsnog opsturen van het toestel naar Sony?
Tegen welke prijs zouden zij de reparatie aanbieden?

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het bij mij liggen of zou er een defect zijn of zou een reset kunnen helpen?
Als ik de fm radio wil gebruiken met een aangesloten hoofdtelefoon krijg ik geen zenders te horen.
De regio staat juist ingesteld op standaard en als ik zenders laat zoeken vind hij er verschillende op schijnbaar juiste frequenties.
Als ik dan afstem naast een zender hoor ik ruis, maar indien ik op een zender afstem is het bij de meeste volledig stil ( bij sommige hoor ik ruis )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboeman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:13
dr.nld schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:49:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen: een z3c van oktober 2014. Deze is het eerste half jaar 3 weken gebruikt. Een jaar geleden is hij bij Sony - garantie - gepareerd voor een kapot display/touchscreen.

Net voor de krokusvakantie (wintersport) kwam ik erachter dat mijn achter camera 20.7mp niet meer werkt.

T.w; als ik de camera app start zie ik ALLEEN zwart beeld en de focus is beschikbaar. Er wordt geen foutmelding gegeven en als er een 'foto' gemaakt wordt er een 'broken image' gesavet. En de diagnose in het 'servicemenu' geeft ook ALLEEN zwart scherm.

Nu heb ik van de week het toestel naar een non-authorized (telefoonmaken) reparateur gebracht om ook gelijk de backcover te fixen. Daar bleek bij vervanging van de camera dat het probleem met de camera niet is opgelost.

Mogelijke oplossing:
- PCB vervangen

Heb zelf mijn Z3C 3 weken geleden teruggebracht naar de winkel waar ik deze had gekocht, ook met een kapotte achtercamera. Gaf ook alleen maar zwart beeld en foto's werden alleen als broken images gesaved. Zij hebben hem opgestuurd (viel gewoon binnen de garantie) en ik had mijn telefoon vorige week weer terug, met een werkende camera. (Die van mij is alleen wel van oktober 2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
dr.nld schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:49:

Mogelijke oplossing:
- PCB vervangen

Hebben we geen 2 jaar garantie op onze Xperia's? Mijne is ook van oktober 2014 en wilde ook aanspraak maken op reparatie ivm niet meer vast blijven zitten van de sd-kaart slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft er al iemand een Marshmallow ROM op zijn Z3 Compact draaien?

Gebruik hier zelf een vroege CM13-versie maar daar zitten nog wat haken en ogen aan...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:58:
Heeft er al iemand een Marshmallow ROM op zijn Z3 Compact draaien?

Gebruik hier zelf een vroege CM13-versie maar daar zitten nog wat haken en ogen aan...
staat er hier net op! Lijkt qua UI niet veel veranderd, links en rechts wel wat nieuwe opties en settings. Snelheid is dik in orde, verbetering tov Lollipop tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik hoop dat ie lekker loopt voor je. Ik heb het volgende gemerkt:
  • Batterij loopt snel leeg
  • Camera loopt vast (app meldt na een tijdje 'cannot connect to camera)'
  • Meldings-LED werkt niet
  • Backlight fluctueert enorm qua weergave
  • Zaklamp werkt even maar valt daarna uit (icoontje blijft wel 'aan' weergeven)
Ik volg de XDA thread op de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-08 00:23
Borromini schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 00:25:

• Camera loopt vast (app meldt na een tijdje 'cannot connect to camera'
volgens mij komt dit omdat je eenn andere app nog niet goed hebt afgesloten (dit heb ik wel eens als ik net snapchat heb afgesloten en daarna mijn camera wil gebruiken

verder heb ik niet echt problemen met de z3 compact wel het volgende :

scherm 1x defect (laten vallen op een stenen vloer dus eigen stommiteit)
het oplaad klepje laat steeds los dus als iemand nog 1 extra heeft pb uw prijs :)

[ Voor 24% gewijzigd door Jozuaurk op 08-03-2016 00:30 ]

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het bizarre is dat ik de laatste CM13 build al een tijdje draai en die vastlopende camera nu pas krijg (laten we zeggen een week nadat ik 'm geïnstalleerd heb, heb al een paar foto's genomen sindsdien). Ik heb mijn backup van 5.1 er opnieuw opgezet.

Wat het klepje betreft: ik heb een lader van Sony erbij gekocht zodat het klepje niet open hoeft. Heel comfortabel.

[ Voor 30% gewijzigd door Borromini op 08-03-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:51
Net een mailtje van Xperia Beta Program: ik ben geselecteerd. Vraag me af of niet iedereen dat is ;)

Minimale vereisten: What's New moet de laatste versie zijn. Via die tool zal de update (6.0.1) gepushed worden. Binnenkort een melding op de telefoon. Ben benieuwd!

Zou over de huidige installatie heen gezet kunnen worden. Ik denk dat ik er maar een verse installatie van maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
Heb de mail ook net gekregen. Binnen enkele dagen over the air update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 23:06

DDX

En dat is dan een 'beta', duurt dus nog wel even voordat de final uitkomt....

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier misschien of er een mogelijkheid is om het waterdichte klepje van het oplaadpunt te vervangen? Ik heb de telefoon nu ongeveer 7 maanden en het klepje begint een beetje lam te raken, waardoor hij niet helemaal goed sluit en dus ook af en toe ineens openstaat, heel erg irritant dus..

Heeft iemand anders bovendien het probleem dat het knopje van de camera het niet meer doet? Is betrekkelijk snel gebeurt, maar ik moest helaas 6 weken mijn telefoon missen als ik het wilde laten maken, dat is mij iets te lang. Dan maar geen camera knopje. :X

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2016 13:12 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 13:12:
Weet iemand hier misschien of er een mogelijkheid is om het waterdichte klepje van het oplaadpunt te vervangen? Ik heb de telefoon nu ongeveer 7 maanden en het klepje begint een beetje lam te raken, waardoor hij niet helemaal goed sluit en dus ook af en toe ineens openstaat, heel erg irritant dus..

Heeft iemand anders bovendien het probleem dat het knopje van de camera het niet meer doet? Is betrekkelijk snel gebeurt, maar ik moest helaas 6 weken mijn telefoon missen als ik het wilde laten maken, dat is mij iets te lang. Dan maar geen camera knopje. :X
Hier een link voor dat klepje: schijnt dat je gewoon het klepje er hard kan uittrekken op een bepaalde manier..
Pinjataaa schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:05:
[...]

Oh, ik had hem hier weg:
https://www.replacebase.c...esult/?cat=0&q=z3+compact

Dacht dat het AliExpress was, maar daar heb ik mijn Moto360 cover vandaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
mathman schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:26:
Net een mailtje van Xperia Beta Program: ik ben geselecteerd. Vraag me af of niet iedereen dat is ;)

Minimale vereisten: What's New moet de laatste versie zijn. Via die tool zal de update (6.0.1) gepushed worden. Binnenkort een melding op de telefoon. Ben benieuwd!

Zou over de huidige installatie heen gezet kunnen worden. Ik denk dat ik er maar een verse installatie van maak.
Dit triggered mij om te zoeken naar hoe ik in dat beta program kom. Google zegt via de "Xperia Beta Program" app van Sony, maar die is niet te vinden in Google play, zelfs niet via de Link die google geeft als bovenste hit bij de zoekterm "Xperia Beta Program".

Ben ik gewoon te laat ofzo? Of zijn ze gestopt na x aantal aanmeldingen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Pinjataaa

Hit me!

Nu maak ik mij zorgen, heb nog geen mail gehad :-(
Maar zal wel goedkomen, ik kreeg de mail van de Playstation beta ook een dag later dan de rest.

[ Voor 49% gewijzigd door Pinjataaa op 08-03-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
poekman schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 14:01:
[...]

Hier een link voor dat klepje: schijnt dat je gewoon het klepje er hard kan uittrekken op een bepaalde manier..

[...]
Ik heb zo'n klepje hier besteld:
http://www.parts4gsm.com/...-compact-wit-1284-34.html

Ze zijn hier ook in andere kleuren te bestellen. Ik had hem snel in huis, gewoon door de brievenbus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:51
KingKoning schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Dit triggered mij om te zoeken naar hoe ik in dat beta program kom. Google zegt via de "Xperia Beta Program" app van Sony, maar die is niet te vinden in Google play, zelfs niet via de Link die google geeft als bovenste hit bij de zoekterm "Xperia Beta Program".

Ben ik gewoon te laat ofzo? Of zijn ze gestopt na x aantal aanmeldingen oid?
Als ik hem zoek in de play-store, kan ik hem inderdaad niet meer vinden. Denk dat ze ermee gestopt zijn en genoeg beta-testers binnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Als ik hier zo eens door het forum blader treft het mij hoeveel problemen er zijn met deze gsm.
Ik dacht eerst dat ik de enige was met een heel erg slecht gevoel over deze gsm maar dat ligt dus iets genuanceerder merk ik nu.
Ik heb echt al heel erg veel gsm's gehad, ook veel Sony, maar deze is dus duidelijk niet mijn "ding"
Ik heb een niet te tellen hoeveelheid kleine en grote ergernissen , van een loslatend scherm tot een alarm wat 's ochtends ineens niet uitgaat zonder helemaal eers uit en aan te zetten.
Ontelbaar veel van dit soort kleine en grotere software problemen.
Ik heb uiteraard alles al gereset fabrieksinstellingen teruggezet maar de ergernissen komen altijd weer terug.
Ik wijt het eerlijk gezegd ook aan het feit dat het gewoon " je phone" niet kan zijn maar dit is werkelijk wel heel bizar.
Ik moet moet nog een half jaar maar zal met plezier een bedrag uitgeven aan een ander gsm en deze hopelijk snel vergeten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
mathman schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:26:

Ik doe mee in die beta en kreeg hem gisteren al gepushed OTA. Ik heb hem over Lollipop gezet zonder reset. Ben op vakantie nu dus nam een redelijk risico. Maar alles is goed gegaan. De Z3 Compact reageert sneller, subtiele verbeteringen in de software (oa volume controls, godzijdank). Alleen ik lijk wel last te hebben van een stotterende verbinding met mijn bluetooth speaker, wat wel irritant is op vakantie. Die heb ik nu net nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
MatMich schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:52:
Als ik hier zo eens door het forum blader treft het mij hoeveel problemen er zijn met deze gsm.
Ik word ook een beetje droevig van deze topic. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit een representatief beeld van de telefoon geeft. Ikzelf bijvoorbeeld heb dus geen enkel probleem met de telefoon, op een gebarsten scherm na, wat netjes onder garantie is hersteld. Nu al ruim een jaar in het bezit van deze telefoon, en nog steeds bijzonder tevreden! Mooi formaat, mooi design, telefoon werkt lekker soepel.

Enige waar ik met smart op zit te wachten is Marshmallow met adoptable storage. Dat duurt echt VEEL te lang bij Sony...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

MatMich schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:52:
DFKT schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:56:
[...]
Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit een representatief beeld van de telefoon geeft.
Hier een zeer tevreden Z3 Compact gebruiker :). Na de goede ervaring met de Z nu de 3 compact, niks anders dan lof. Mijn toestel werkt gewoon zoals het hoort met alle fijne extra functies zoals: Handschoen modus ( heerlijk met goede,normale handschoenen aan ingressen op de fiets, waterdicht, stevig ( meerdere valpartijen) , goed scherm en snel <3

ps: en een echt compacte telefoon met high end specs ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Humma Kavula op 08-03-2016 21:07 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben zelf ook heel tevreden. Je weet wat ze zeggen: meestal hoor je alleen de klachten en niks van de eigenaars die tevreden zijn :).

Al een paar keer laten vallen, maar werkt nog perfect. Wel direct hoesje gekocht en screen protectors, ik heb geleerd van de fouten met mijn oude smartphones...

Ik ben wel blij dat ik ook ineens de cradle heb aangeschaft, het lipje is inderdaad maar een halfbakken ontwerp.

Maar ineens ook aan het topic gelinkt :+

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 08-03-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
draakhoofd schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:08:
De Z3 Compact reageert sneller, subtiele verbeteringen in de software (oa volume controls, godzijdank).
De nieuwsgierigheid in mij vraagt zich af: wat voor verbeteringen in de volumecontrols?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
DFKT schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:56:
[...]

Ik word ook een beetje droevig van deze topic. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit een representatief beeld van de telefoon geeft. Ikzelf bijvoorbeeld heb dus geen enkel probleem met de telefoon, op een gebarsten scherm na, wat netjes onder garantie is hersteld. Nu al ruim een jaar in het bezit van deze telefoon, en nog steeds bijzonder tevreden! Mooi formaat, mooi design, telefoon werkt lekker soepel.

Enige waar ik met smart op zit te wachten is Marshmallow met adoptable storage. Dat duurt echt VEEL te lang bij Sony...
Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Dat ik lieg?
Voor mij is dit een zeer representatief beeld na 14 maanden.
En een gebarsten scherm vind ik toch echt wel een issue en is heel erg vaak voorgekomen en dus een ronduit slechte beurt van Sony.
Grappig genoeg is dat dus zowat het enige probleem wat ik dus niet gehad heb
Humma Kavula schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:05:
[...]

[...]

Mijn toestel werkt gewoon zoals het hoort met alle fijne extra functies
Ja en de mijne dus niet! maar dat schijnt niet te mogen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 11-03-2016 09:40 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 60 Laatste