Sony heeft op de IFA de Xperia Z3 Compact gepresenteerd, een telefoon die veel gelijkenissen vertoont met de Z3, maar een stuk kleiner is. De Z3 Compact is de opvolger van de Z1 Compact van eerder dit jaar. Ten opzichte van dat vorige model is het scherm groter geworden - van 4,3" naar 4,6" - maar de behuizing is vrijwel even groot, waardoor de randen rondom het scherm een stuk dunner zijn. De resolutie is met 1280x720 pixels gelijk gebleven.

De Snapdragon 800-soc uit de Z1 Compact is verruild door de Snapdragon 801-soc en de accucapaciteit is vergroot van 2300mAh naar 2600mAh. Ook de behuizing is aangepast: de speakers zijn nu aan de voorzijde van de telefoon te vinden, boven en onder het scherm en daarnaast is de rand rondom een beetje bol, net als bij de Z3. Ook bij de Z3 Compact zouden de hoekjes harde klappen op moeten kunnen vangen. De Xperia Z3 Compact krijgt een adviesprijs van 499 euro en is vanaf de herfst beschikbaar.

Gerelateerde topics;[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hxtiQVo09fY]
Sony Xperia Z3 Compact specificaties
Android OSAndroid KitKat 4.4
SkinSony UI
ChipsetQualcomm Snapdragon 801
Processor snelheid2500MHz
Intern geheugen16GB
RAM geheugen2048MB
Flash geheugenmicroSD
GPS Glonass-ondersteuningJa
Scherm4,6" / Triluminos / 1280 x 720 pixels
Frontcamera2.2 megapixels
Backcamera20.7 megapixels
Fysieke cameraknopJa
Accu (mAh, standby, spreektijd)2600mAh
Afmetingen 127 x 64,9 x 8,6 mm
Gewicht 129 gram
BijzonderhedenWater- / stofdicht & MHL 3.0
NotificatieledjeRGB
Adviesprijs€ 499-

Overige hardwarespecificaties zijn:
  • nanoSIM
  • DLNA
  • Bluetooth 4.0 aptX®, A2DP

Waar het bij de Z3 gaat op de details zijn er tussen de Z1 Compact en Z3 Compact wel grotere verschillen te vinden dan alleen dat. Zo is er een 0,3 inch groter scherm in nagenoeg dezelfde behuizing gestopt, waardoor de bezels nog dunner zijn dan bij de Z1 Compact. Het toestel bevat nieuwere hardware en ook is er bij dit toestel overgestapt op de nieuwe design-language van Sony met afgeronde hoeken. Ook is er een grotere accu te vinden en zijn de kleuren aangepast ten opzichte van het eerste Compact-model, namelijk groen, zwart, oranje en wit.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fTflOPSyWg0]

[Voor 14% gewijzigd door CLB op 27-09-2014 13:14]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Topicstart wordt nog uitgebreid

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:49
mercje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:39:
Ik heb bij de overstap van 4.4.4 naar 5.0.2 geen factory reset gedaan. Aangezien mijn batterij een stuk minder goed is en ik wat meer rare dingen merk, wil ik dat wel gaan doen. Ik wilde daarvoor eigenlijk wachten op 5.1, maar vandaag heb ik er wel wat tijd voor. Zou het zin hebben dit nu te doen of zou het met 5.1 eigenlijk weer moeten? In dat laatste geval sla ik vandaag namelijk toch maar even over.
Toevallig had ik hetzelfde, ook slechte accuduur na de update naar Lollipop. Dus gister maar eens een factory reset gedaan. Eerst een backup gemaakt met Sony Bridge, blijkt dus echt een waardeloos systeem, ik kon alles opnieuw instellen na de reset en alle appdata was ook verdwenen. Dit alleen is al ergerlijk genoeg om hierna weer een iPhone te nemen, dat backup systeem werkt onnoemelijk veel beter. Samen met de genant slechte fotokwaliteit vind ik de Z3c wel een beetje teleurstellend. De waterdichtheid bevalt me dan wel weer erg goed :)

En de reset heeft wel effect gehad, vooral de drain terwijl het scherm uitstaat lijkt sterk verbeterd te zijn.

• jellydaddy
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-11-2020
Voor wie het interessant vindt: deze gast maakt erg mooie xperia themes!

https://play.google.com/s...ev?id=8283627813994013579

• Chris.nl
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
kippengaas schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:44:
Weet iemand hoe je "Quick apps" uit kan schakelen op een niet geroote telefoon? Ik gebruik het nooit en het zit dus eigenlijk alleen maar in de weg.
Dat kan, succes!
Ik zal starten met een Z5c topic. Even geduld :)

Alle Z5 compact gerelateerde content mag hier worden geplaatst:
[Sony Xperia Z5 Compact] Ervaringen & Discussie

[Voor 60% gewijzigd door Kiswum op 04-09-2015 12:45. Reden: Topic is aangemaakt]

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Chris.nl
  • Niet online
Ik had eigenlijk afgelopen maand wel een update verwacht. Nieuwsbericht

Nu is het stil rond de Stagefright bug maar het idee dat ik kwetsbaar ben vind ik toch niet zo prettig.

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:23
Hier ook prima. Heb hem nu een half jaar ongeveer, toestel werkt zoals het hoort.

Nog geen krasje op te vinden terwijl ik geen hoesje gebruik. Maak intensief gebruik van de telefoon.

Ik vraag me overigens af of de z5c minder last van gebarsten schermen heeft. Ja misschien de achterkant minder maar glas blijft toch een probleem. De z3c zou ook beter beschermd zijn dan de z1c maar dit blijkt tocht niet zo te zijn.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• NL_Joshua
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 08-02 10:38
Hier ook, niks te klagen over Sony zijn garantieafhandelingen.

2x waterschade gehad. 1x bij mijn Z, die op dat moment al anderhalf jaar oud was. (normaal als ze zouden willen, hadden ze moeilijk kunnen doen, want langer dan 6 maand. Oftewel ik moet bewijzen dat het niet mijn schuld geweest is.) en met mijn Z3 binnen 3 maand. Binnen anderhalve week een nieuw toestel gekregen. Nooit last van gebarsten schermen. Heel erg tevreden dus.

• neukbegonia
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 27-12-2020
Hier nog een tevreden gebruiker..
Sinds oktober vorig jaar de Z3 compact in bezit (Witte versie, t-mobile)
Niks geen barsten en krassen op de mijne.
Waterdichtheid nog steeds optimaal.
Geen loslatende lijm of rare vlekken in de cameralens of scherm.
Gebruik geen screenprotectors.
Heb wel 3 verschillende bookcase/moviestand hoesjes (gewoon voor de afwisseling).
Is al een paar keer flink op de tegels en het laminaat gestuiterd (in het hoesje uiteraard)..
Deerde hem totaal niet.
Geen kapotte audiojack.. die ik ook regelmatig gebruik.
Nee, ik ga er niet mee douchen(waterdamp) of zwemmen(te hoge drukverschillen), maar bellen in een stortbui, of even afspoelen onder de kraan doe ik zeker wel.
Met de accu doe ik ruim 2 dagen, gemiddeld gebruik.
Hij is nog net zo mooi als de dag dat ik m uit de doos haalde.
Komend van een Xperia T, was dit formaat met die specs de enige optie.
In het begin best huiverig van al dat glas en alle klachten hier, maar het is echte de beste en mooiste telefoon die ik ooit heb gehad.
NIET TWIJFELEN, GEWOON AANSCHAFFEN.
Zeker als je topspecs in handzaam formaat wil is er niets wat ook maar enigzins in de buurt kan komen.
Ik ga er nog wel een jaartje van genieten en dan komt er een Z6c of Z7c.

Join the club!

• niwde
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 15:38
Hier ook een tevreden Z3c gebruiker, heb het toestel tweedehands aangeschaft via marktplaats. Ondertussen heb ik het toestel een aantal keer laten vallen tijdens het passen van kleding in de winkel (wel met een siliconehoesje & Nillkin 9H glas). Geen barst te bekennen! Ook een keer onder water gehouden en tot nu toe geen gebreken. Audiojack gebruik ik dagelijks.. onderweg simpele oortjes thuis een wat grotere hoofdtelefoon.
Heb het toesel ongeveer 4 maanden en de gebruiker voor mij had het toestel ook al een maand of 3.

[Voor 10% gewijzigd door niwde op 22-09-2015 17:33]

• mercje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 18:04
Voor de mensen met batterijproblemen: ik had na de update naar Lollipop en daarna een factory reset batterijproblemen. Die zijn voor mij opgelost door het schonen van de cache partition. Met het scherm uit gelijktijdig op power en vol up drukken tot je drie keer trillen voelt. En dan de telefoon weer aanzetten. Voila. Ik doe dat nu ongeveer eens in de maand en de hele telefoon, inclusief batterij, draait weer als een zonnetje.

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 26-10 22:02
pmanagement schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:55:
[...]

Daar heb ik nog niet aangedacht, dit zou misschien wel kunnen ja.
Kan ik dit nakijken of testen op de een of andere manier?
Ik kom zelf regelmatig in onze fabriek in de buurt van Groningen, waar binnen op bepaalde plaatsen zeer slechte tot geen ontvangst is. Als ik daar een dag ben, gebruik ik zomaar 20% extra van mijn batterij, terwijl ik mijn telefoon niet wezenlijk anders gebruik dan normaal. Ik ga er ook vanuit dat dit komt door continu zoeken naar een netwerk.

Heb je een mogelijkheid om je toestel op een plek te laten overnachten waar je beter bereik hebt? bijvoorbeeld achter het raam ofzo. Dan kan je zien of hij dan minder stroom gebruikt.
Albert020 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:19:
[...]

GSM ontvangst is bij mij ook maar 2 a 3 streepjes, desondanks ruim 2 dagen hoor !
Maar dat is nog steeds een bruikbaar signaal, dus gaat je telefoon niet actief op zoek naar een mast. Als de verbinding echter steeds kort wegvalt, moet je toestel steeds met de mast communiceren om weer verbinding te maken, lijkt me.

iRacing Profiel

• Floyt
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:49
pmanagement schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:55:
[...]

Daar heb ik nog niet aangedacht, dit zou misschien wel kunnen ja.
Kan ik dit nakijken of testen op de een of andere manier?
Ik zal 'm gewoon een nachtje in vliegtuigmodus zetten, met wifi aan. Ben je alleen een nachtje niet telefonisch bereikbaar (maar de vraag is of je überhaupt 's nachts bereik hebt ;) )

• dolledriesnl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 27-08 08:01
The system cache partition stores temporary system data. It's supposed to allow the system to access apps more quickly and efficiently, but sometimes things get cluttered and outdated, so a periodic cache clearing can help make the system run more smoothly. It's different from clearing individual app caches, and it won't lead to any loss of personal data or settings. Many authorities suggest a cache wipe after installing a system update.

• jellydaddy
Never mind...

[Voor 94% gewijzigd door jellydaddy op 25-09-2015 09:04]

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Chris.nl schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 23:45:
Voor wie niet wil wachten op versie 23.4.A.1.200...
Komt nu net binnen via pc companion, nordic rom non root.
Kijken of het wat is.

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• Chris.nl
  • Niet online
SIMEUKER schreef op donderdag 24 september 2015 @ 21:50:
Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Besteld en morgen ontvangen.. blijkbaar kan je ook een quickcharger kopen die werkt voor deze smartphone (http://www.sonymobile.com...ries/quick-charger-uch10/ volgens: https://talk.sonymobile.c...UK-Z3C/td-p/894635/page/4) een aanrader?

Ook een hoesje besteld, de Roxfit Gel Shell Plus Sony Xperia Z3 Compact Z, al vroeg ik mij af of een bijkomende screen protector ook aan te raden valt, en met welke jullie goede ervaringen hebben?

Is de stock OS goed? Ik las dat er redelijk veel bloatware op zat, dus ik vroeg me af of het nodige is om een andere rom te installeren?

Het is de eerste keer dat ik een duurdere Smartphone koop, mijn vorige was een Huawei Ascend G525, 3 jaar meegegaan maar ik heb me toch wel lang mateloos gestoord aan zijn matigheid, zeker nu hij het aan het begeven is!
Ik kan je deze screenprotector van harte aanbevelen.

• CoeliJoeli
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 26-10 15:07
Gister de FW .200 geinstalleerd
Batterij is bijna of precies hetzelfde als Kitkat FW :D

Twitch.tv/coelijoeli

• WhiteHwk
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 15:26
Jammer

[Voor 20% gewijzigd door WhiteHwk op 25-09-2015 17:23]

• Canard
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 14:58
pmanagement schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:50:
Kan iemand me even snel vertellen hoe ik de instelling wijzig dat als ik mijn earplugs insteek de muziekapp meteen opent? Ik heb me rot gezocht maar ik kan het niet vinden.
Smart Connect?

• Chris.nl
  • Niet online
SIMEUKER schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:00:
[...]

Debloaten? Ik kan 99% van die apps niet verwijderen of kan ik die gewoon deleten via de filelocaties?

Ik zit momenteel op 22% batterij met 4,5h screentime. Mijn fixes lijken al wat vruchten af te werpen maar het kan altijd beter natuurlijk!

Bedankt al allemaal
Je zal moeten rooten, en een pre-rooted ROM moeten flashen om te kunnen debloaten / deleten. Omdat je zelf aangaf: "Ik begin stilaan te denken aan een flash en iets zoals Cyanogen te installeren, nadelen mbt garantie? Ik denk dat nog meer problemen kunnen opgelost worden als ik dit gewoon uitvoer.." ging ik ervan uit dat je hier aardig bekend mee bent.

Je kan rooten zonder de boatloader te unlocken. Dan kan je via een custom recovery de ROM flashen die je wil. Wanneer je later weer een stock ROM flasht is ie volgens mij garantieproof (omdat de bootloader niet unlocked is geweest).

'k Ben zelf in ieder geval flink in mijn nopjes met m'n gedebloate stock ROM. Draai nu al de 23.4.A.1.232 build, terwijl die officieel nog niet voor NL uitgebracht is. Zit momenteel op 64% met 2uur45min schermtijd (edit - 48% met 4 uur schermtijd). En heb plezier van alle mogelijkheden die root biedt, zoals Ad-Blocker, firewall, opstartbeheer, extra opschoon mogelijkheden e.d.

Mocht je willen rooten, zonder de bootloader te unlocken, dan moet je de stappen uit de startpost van het [Sony Xperia Z3 & Z3c] Rooten & Custom ROM's topic doorlopen:
Nilsepils schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 21:05:
Rooten met een locked bootloader d.m.v. Giefroot by zxz0O0

Deze stappen zijn voor de Z3 en Z3 compact bijna gelijk, het enige verschil is de firmware versie en de recovery variant die je moet downloaden. Ik hoop dat jullie daar zelf uit kunnen komen.

Voordat je kunt rooten moet je toestel een firmware versie van voor october 2014 draaien (.93). Is dat al het geval, dan kun je deze stap overslaan. Zo niet, dan zal ik hier uitleggen hoe je kunt downgraden naar versie .93.

Downgraden naar een ondersteunde software versie
Voor volledige uitleg van de werking van Flashtool, klik hier. Hieronder zal ik specifiek beschrijven welke stappen je moet ondernemen om een ondersteunde firmware versie te installeren.
  • Download en installeer flashtool.
  • Installeer ook de drivers voor jouw toestel, deze kun je vinden in de map waar je flashtool hebt geinstalleerd. Kies voor flashmode, fastboot en drivers voor jouw specifieke toestel.
  • Op windows 8 en 8.1 kun je de drivers niet zomaar installeren. Hoe je dat wel doet kun je hier vinden.
  • Download firmware versie .93 voor jouw toestel, D5803 voor Z3c, D6603 voor Z3. Deze sla je op in C:/flashtool/firmwares
  • !!!LET OP!!! Je toestel wordt nu helemaal gewist, als je nog dingen wilt bewaren maak dan een back-up voordat je de volgende stap onderneemt!!!
  • Vervolgens kun je beginnen met flashen. Zet je toestel uit, hou de volume omlaag knop ingedrukt en verbind de USB kabel met je computer. De rest spreekt voor zich, dit kan best even duren.
  • Als je toestel nu opnieuw is opgestart staat er versie .93 op je toestel, je telefoon is nu klaar om te gaan rooten.
Rooten met Griefroot
Je kunt voor deze stap het onderstaande filmpje bekijken, of de geschreven uitleg doorlezen.

[video]

Naast een correcte kernel-/firmwareversie moet je telefoon aan nog een aantal dingen voldoen:
  • USB Debugging moet aan staan (developer options menu)
  • Mock locations moeten toegestaan worden (developer options menu)
  • adb drivers moeten geinstalleerd zijn (deze heb je al geinstalleerd als je flashtool hebt gebruikt).
  • Telefoon in airplane modus draaien voordat je begint met rooten
  1. Download Griefroot van de XDA Thread, pak deze uit naar een handige locatie.
  2. Sluit je telefoon aan en klik op Install.bat
  3. Volg nu de instructies in het command prompt. Je telefoon zal je ook een paar keer om toestemming vragen.
Als je telefoon opnieuw is opgestart heb je roottoegang!

Upgrade naar .77 MET root
Je kunt er voor kiezen weer te upgraden naar de nieuwste firmware met root, hier voor moet je een aantal dingen doen.
  • Download en installeer NUT dual recovery op je telefoon. Kies hiervoor lockeddualrecovery installer.zip voor jouw toestel.
Bij stap 4 staat: Download firmware versie .93 voor jouw toestel, D5803 voor Z3c, D6603 voor Z3. Deze sla je op in C:/flashtool/firmwares daar kan je dan prima deze tft file voor pakken.

Na het doorlopen van bovenstaande stappen kan je vervolgens direct één van de laatste ROM's installeren. Ik zorg er wel voor dat de komende tijd van elke update een pre-rooted ROM beschikbaar komt, ook op XDA zijn die zat te vinden.

Mocht je ooit je toestel weer terug willen brengen in originele staat (generiek NL of KPN / Vodafone of T-Mobile branded) dan kan ik t.z.t. de nodige tft file wel voor je uploaden (of je maakt die zelf). Die je dan bij stap 4 weer flasht.

[Voor 73% gewijzigd door Chris.nl op 06-10-2015 19:49]

• xon
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:47
je kan het vrij gemakkelijk checken. Ga eens naar whatsmyipaddress.com en kijk welke provider je ziet. Als het KPN/VODA/T-Mob ziet dan weet je dat je mobiel zit.

• jellydaddy
23.4.A.1.232 beschikbaar via pc companion

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:38

Arfman

Drome!

Mensen de 6.0 Marshmallow preview al draaien? Mijn Z3C is weg voor reparatie dus was benieuwd naar bevindingen en evt. filmpjes :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | PV 5.760kWp |

• RuddyMysterious
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 25-10 19:54

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Staminamodus onderdrukt apps die de foon willen wekken, zodat de foon minder wakker is zonder het scherm aan waardoor de batterijlading langer meegaat. Om sommige apps toch toe te staan de foon te wekken moet je die toevoegen aan de wittelijst in het instelscherm van de staminamodus.

• vaagisdenaam
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:23
Vads schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:28:

Idem vanochtend met mijn alarm. Het is dat ik mijn wekker nog heb op het nachtkastje, maar mijn alarm op de Z3 ging niet af (met Timely). Ook hier deed ik de Z3 aan door eenmaal op de powertoets te drukken en zie daar: Timely ging af!

Wat zie ik over het oog?
Hier ook. Heb de tip in de reactis opgevolgd en klok (ik gebruik android stock, uit de play store) toegevoegd aan de whitelist. Ben benieuwd.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

pmanagement schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:20:
Weet iemand of een factory reset hetzelfde is als herstellen via PC companion?
Neen.

Factory reset = alle data weg, alles naar default configuratie, maar de software blijft onaangeroerd.
Herstellen via PC companion = de volledige firmware opnieuw flashen.

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Je hebt geen budget aspect genoemd, dus ik neem even aan dat geld geen issue is. In dat geval zou ik voor een Z5C gaan. Je bent weer langer voorzien van updates zonder zelf met ROM's aan de slag te moeten. Wel is het zo dat voor jouw gebruik een Z3C ruimschoots voldoet aan je eisen. Je wilt een betere camera, dan kun je beter weer niet voor de Z3C gaan, daar zit een verschrikkelijk slechte camera in. Dit is misschien aardig verbloemd met filters en andere camera apps, maar de camera is daadwerkelijk echt niet goed. Ga gewoon voor de Z5C dus.

• poekman
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 18-10 19:38
Klopt, je moet geen haast hebben en je moet er snel bij zijn als hij weer voorraad heeft. Ik heb ook een aantal weken moeten wachten helaas, maar wel voor een mooi prijsje uiteindelijk.

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:10
Laatste OTA update fixt Stagefright volledig. :)

• ikt
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 14:41
Standaardprocedure :)

Je kunt altijd terugflashen naar elke gereleasede firmware met de flashtool - je bootloader hoeft hiervoor niet geunlocked te zijn en je behoudt gewoon je garantie en alles.

• ikt
Mijn telefoon staat op het Engels, maar die heet hier dus Emergency Alerts. NL-Alert en NL-Alert-CMAS staan erbij (en NL-Alert stond uit, de CMAS(?) stond aan). Kijk daar eens?

• NL_Joshua
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 08-02 10:38
Je toestel zal minstens 3x gerepareerd moeten zijn, echter (al ben ik hier niet 100% zeker van) zul je wanneer je een nieuw toestel ontvangen hebt, het toestel weer 3x moeten laten repareren.

• Heatonme
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Leuk en informatief maar kunnen die plaatjes niet achter linkjes? Ik scroll mij de ziekte zo.

• -MD-
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:56
MatMich schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:33:
[...]
Het feit dat weinig mensen dit ervaren geeft mij geen beter gevoel en is ook niet relevant.
Wat wel relevant is, is dat als ik naar jouw posthistorie kijk er weinig is waar je geen problemen mee hebt, je klaagt over van alles. Wat ook relevant is, is dat er ook heel veel mensen zijn die wel plezier beleven aan dit toestel. Een aantal van die mensen doet ook gewoon een poging om je te helpen ondanks dat je alleen maar klaagt.

Mijn advies: neem een andere telefoon en verhuis naar een ander topic of probeer uit te vinden waar de problemen door komen. Desnoods door hem ter reparatie op te sturen. Misschien helpt het, zo niet heb je in ieder geval een poging gedaan voordat je verhuist naar de grote massa :).

Steam: -MiDe- Uplay: MiDe- PSN: MiDe-- Origin: -8-MiDe-4-

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

MatMich schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:30:
Het probleem op dit forum is dat er weinig negatiefs over producten staat
Ik zie anders constant geneut over dit en dat in deze draden, mij lijkt er geen gebrek te zijn aan negativiteit.
Bij klachten over moderatie > Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile. Kom dan ook met steekhoudende voorbeelden en niet met losse opmerkingen.
Dat lijkt mij straf.
Of zoals nu door jouw irritatie omtrent mijn persoon langzaam off-topic wordt geschreven en uiteindelijk doodbloedt
De irritatie wordt niet opgewekt door jouw persoon, maar door je vaag geneuzel. Als er problemen zijn, benoem die dan zodat anderen die kunnen proberen reproduceren. Dan kunnen we tenminste concluderen aan wie het ligt: aan jou of aan de telefoon. Nu is het niets meer dan populisme.
Ga maar eens naar de Phonearena dan zal je zien hoe het ook kan en blijft van deze phone geen spat heel.
Wil je beweren dat al jouw problemen niét gebeuren op andere modellen?
Trouwens het is wel eng dat als iets je niet zint in mijn post je direct mijn verleden uit gaat pluizen om je gelijk proberen te bevestigen. Sneu
Iets zint niet aan hoe je Z3C omgaat met hoe jij die gebruikt, dus ga je die maar afbranden in een topic zonder te pogen de problemen te verhelpen.

Het is zeer begrijpelijk dat een slecht werkende foon een shitstorm van raaage teweegbrengt, maar probeer nuchter en neutraal te blijven hierin; desnoods nadien als je bekoeld bent.

[Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 19-01-2016 11:47]

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Kijk es met de tool Xperifirm welke versie van firmware jouw customisation code normaal zou moeten krijgen, dan is het meteen duidelijk of jouw foon inderdaad terecht of niet aanduidt dat het de laatste versie heeft.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

barchettanl schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:25:
1288-6945 Netherlands KPN Mobile NL 23.4.A.1.232 / R8C
en dat komt overeen met de build die ik heb.
Ik zie dat T-Mobile en Vodafone al op .264 zitten.

Grrr... dan maar wachten net als de rest.
(zou het kunnen dat ze random zo maar wat toestellen als pre-release of zoiets kiezen?)
Je kan met flashtool de generic rom van jouw land erop flashen zodat je niet gebonden bent aan de grillen van je provider. Dit kan perfect met behoud van data en is volledig analoog aan de manier waarop de officiële tool van Sony de firmware update uitvoert via de computer.

• Kornalt
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07-04 12:43
Palomar schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:29:
Ik heb in dit topic al een paar keer gelezen dat mensen problemen hadden met de headphone jacket van de Z3C. Nu heb ik mijn Z3C al ruim een half jaar en nog nooit een hoofdtelefoon aangesloten. Vandaag deed ik dat toevallig en ik merkte dat dit moeizaam ging. Eerst bleef het geluid gewoon door de telefoonspeaker. Na wat draaien aan het stekkertje ging het alleen door het linker kanaal. Na nog wat draaien had ik uiteindelijk door beide kanalen geluid. Later probeerde ik het weer en toen moest ik ook een paar keer draaien aan de stekker en hem erin eruit doen voordat het goed werkte.

Is dit nou een bekend euvel van deze telefoon en kan ik hem nu het beste voor garantie aanbieden? Of kan het komen omdat ik de aansluiting lang niet heb gebruikt?
Gebruik je de meegeleverde hoofdtelefoon? Of een willekeurige? Een gewone werkt waarschijnlijk niet goed omdat die een andere verdeling heeft op de plug. Op de meegeleverde hoofdtelefoon zit een extra ring voor de afstandsbediening of microfoon of beide. Hierdoor komt niet elke hoofdtelefoon aansluiting goed in de aansluiting met als gevolg dat je alleen links of alleen rechts of geen geluid hebt. Het kan wel, na wat gefriemel, maar kijk even na wat voor aansluiting je hebt.

Zie eventueel https://hosteltechremedie...-5mm-jack.jpg?w=282&h=235 voor de verschillende versies. De tekst die erbij staat klopt in dit voorbeeld niet, maar het gaat om het idee.

Edit: Relevanter plaatje gevonden: https://qph.is.quoracdn.n...9038?convert_to_webp=true

[Voor 8% gewijzigd door Kornalt op 01-02-2016 09:09]

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:26
tijs67 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:15:
Ik weet niet of dit al een keer voorbij gekomen is, maar ik heb het volgende probleem: thuis heb ik 2 access points (1 beneden en 1 op zolder) onder hetzelfde SSID.

Wanneer ik thuis kom pakt de Z3C automatisch het "beneden-netwerk". Maar als ik naar boven loop blijft de Z3C verbonden met het "beneden-netwerk", terwijl dat in kracht behoorlijk afneemt en het "zolder-netwerk" veel sterker is.
Als ik vervolgens de wifi van de Z3C even uit en aanzet en weer verbinding heb pakt de Z3C wel het sterkste netwerk.

Oftewel, mijn Z3C schakelt niet automatisch over.

Is dit een bekend probleem? Of heb ik een instelling niet goed staan?
Dat is volgens mij een standaard functionaliteit. Zolang de verbinding met een Wifi netwerk nog enigszins stabiel is gaat er niet veranderd worden van netwerk. Ik heb zelf eens gekeken om thuis hetzelfde te doen, maar tenzij ik iets over het hoofd zie blijkt dat moelijker te zijn dan het lijkt.

Ubiquiy zou access points hebben die "zero-handoff" ondersteunen, wat hetgeen is wat je wil. Maar ik had begrepen dat dat ook niet altijd vlekkeloos werkt. En hun access points zijn niet van de goedkoopste.

• KingKoning
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 26-10 14:47
Ik heb dit ook. Ik heb dan wel 2 verschillende SSID's (router boven/router beneden, waarvan 1 ingesteld als access point), maar hij pakt niet automatisch de sterkste.

Op zich ook niet echt wenselijk denk ik? Dan zou hij continue naar andere wifi-signalen moeten zoeken, waarvan ik verwacht dat het batterij vreet.

• Asgaro
rinusnl schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 23:12:
Las onderstaande bericht op Android word:
http://androidworld.nl/apps/sony-xperia-beta-program/

"De applicatie is te downloaden voor een onbeperkt aantal mensen, maar alleen in enkele landen waaronder Nederland. Gebruikers van de Xperia Z2, Z3 of Z3 Compact kunnen de app downloaden en zich aanmelden om zodoende alvast een pre-build van de officiële Marshmallow-software die eraan zit te komen voor iedereen te kunnen testen."

Ga het Downloaden ben erg benieuwd!
Ben benieuwd :) (Ik kan het niet proberen omdat ik in dat klein landje onder jullie woon :$ )

• ikt
Snowhite0901 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:50:
[...]

waar ben je naar op zoek? Ik heb een orginele met build nummer
23.4.A.1.264 maar kan uiteraard andere gegevens opzoeken die je nodig hebt.
Gewoon wat niet verdacht staat wanneer ik mijn telefoon terugstuur naar de reparatieservice. Ik wil niet aankomen met een versie die ze nog niet hebben in Nederland, of die echt outdated is. Ik neem aan dat de Xperia tool dinges normaal up-to-date is?

• KingKoning
Op de site van Sony (In de NL software staat er een link onder instellingen - over de telefoon - software update) kan je zien wat de laatste versie is en van welke datum.

Op dit moment inderdaad 23.4.A.1.264 (Android 5.1 ).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-10 14:41
KingKoning schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Dit triggered mij om te zoeken naar hoe ik in dat beta program kom. Google zegt via de "Xperia Beta Program" app van Sony, maar die is niet te vinden in Google play, zelfs niet via de Link die google geeft als bovenste hit bij de zoekterm "Xperia Beta Program".

Ben ik gewoon te laat ofzo? Of zijn ze gestopt na x aantal aanmeldingen oid?
Als ik hem zoek in de play-store, kan ik hem inderdaad niet meer vinden. Denk dat ze ermee gestopt zijn en genoeg beta-testers binnen hebben...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
mathman schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:26:
Net een mailtje van Xperia Beta Program: ik ben geselecteerd. Vraag me af of niet iedereen dat is ;)

Minimale vereisten: What's New moet de laatste versie zijn. Via die tool zal de update (6.0.1) gepushed worden. Binnenkort een melding op de telefoon. Ben benieuwd!

Zou over de huidige installatie heen gezet kunnen worden. Ik denk dat ik er maar een verse installatie van maak.
Ik doe mee in die beta en kreeg hem gisteren al gepushed OTA. Ik heb hem over Lollipop gezet zonder reset. Ben op vakantie nu dus nam een redelijk risico. Maar alles is goed gegaan. De Z3 Compact reageert sneller, subtiele verbeteringen in de software (oa volume controls, godzijdank). Alleen ik lijk wel last te hebben van een stotterende verbinding met mijn bluetooth speaker, wat wel irritant is op vakantie. Die heb ik nu net nodig!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:53
MatMich schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:52:
Als ik hier zo eens door het forum blader treft het mij hoeveel problemen er zijn met deze gsm.
Ik dacht eerst dat ik de enige was met een heel erg slecht gevoel over deze gsm maar dat ligt dus iets genuanceerder merk ik nu.
Ik heb echt al heel erg veel gsm's gehad, ook veel Sony, maar deze is dus duidelijk niet mijn "ding"
Ik heb een niet te tellen hoeveelheid kleine en grote ergernissen , van een loslatend scherm tot een alarm wat 's ochtends ineens niet uitgaat zonder helemaal eers uit en aan te zetten.
Ontelbaar veel van dit soort kleine en grotere software problemen.
Ik heb uiteraard alles al gereset fabrieksinstellingen teruggezet maar de ergernissen komen altijd weer terug.
Ik wijt het eerlijk gezegd ook aan het feit dat het gewoon " je phone" niet kan zijn maar dit is werkelijk wel heel bizar.
Ik moet moet nog een half jaar maar zal met plezier een bedrag uitgeven aan een ander gsm en deze hopelijk snel vergeten..
als ik eens door het forum heen blader dan treft me vooral het aantal keer dat jij hier komt klagen over de telefoon, wij weten nu dat hij jou niet bevalt. Wij vinden het ook heel vervelend dat jij wel problemen ondervindt, maar je hoeft niet elke zoveel dagen te komen klagen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowhite0901
Screamer2003 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:06:
[...]

iemand een idee wanneer de Z3 (compact) update er aan komt?
en mocht er al een 6.0 versie officieel in omloop zijn welke komt dan het meest nabij van europees versie's?
i.c.m vodafone.
hen nu de unbranded versie 5.x erop zitten.
Ze zitten nu in het betaprogramma (en dat is dus ook voor de europese versie). Hierboven staat volgens mij een reactie dat je je niet meer op kunt geven helaas, dus we zullen moeten wachten tot de beta test klaar is. Onbekend dus hoe lang nog.

• Snowhite0901
MatMich schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:52:
[...]

Oei "wij" dus toch een fanboy clubje.
Er zijn ook mensen die graag ervaringen horen die misschien niet zo goed zijn eer ze bepalen wat voor Phone ze gaan aanschaffen.
nee hoor, wij als in andere forumlezers. Uiteraard willen we ook graag horen als iemand problemen heeft met zijn telefoon (daar zoek ik ook naar voor ik iets koop), maar ik zoek dan naar reacties van meerdere mensen en niet van 1 persoon die elke zoveel berichten post dat het hem niet bevalt.
Als je hier leest dan zie je dat er meerdere mensen zijn die problemen hebben voornamelijk met brekend scherm, earphone plug en klepjes, slordig en zeker niet goed te praten, ik heb van jou heel vaak gelezen over jouw softwarematige problemen, 1x over hetzelfde probleem posten zonder dat je hulp verwacht lijkt mij voldoende.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Enige 'garantie' die je hebt is een Nexus kopen, of een Motorola...

Van mij mag de EU snel beginnen pushen met een verplicht updatebeleid. Misschien dat fabrikanten dan niet meer elk half jaar hun line-up compleet omgooien voor een extra 200 MHz etc. ...

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• poekman
Precies hetzelfde gehad met Telfort en sms. Je standaard berichten app al is gewijzigd naar Hangouts? Dat deed bij mij wonderen. Kon iig weer ontvangen en versturen. Alleen de ontvangen berichten kon ik niet openen, dan verdween het bericht als het ware. Nu met Android 6 is dit opgelost.

• mikekiwi
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-10 21:46
poekman schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 16:17:
Precies hetzelfde gehad met Telfort en sms. Je standaard berichten app al is gewijzigd naar Hangouts? Dat deed bij mij wonderen. Kon iig weer ontvangen en versturen. Alleen de ontvangen berichten kon ik niet openen, dan verdween het bericht als het ware. Nu met Android 6 is dit opgelost.
Dank voor de tip, met Hangouts werkt het wel inderdaad (er nooit aan gedacht om dat te proberen, te vastgeroest aan het idee van een vaste sms-omgeving), ik lijk binnenkomende berichten ook gewoon te kunnen openen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• poekman
Met Android 6 is de standby-tijd wel verbeterd hoor. En dat zonder Stamina-modus :o
Eerste screenshot is met Android 5.1.1, tweede met 6 (kijk alleen naar gemiddelden na opladen)

• poekman
Heatonme schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:15:

Dan maar een met led, gewoon niet zo strak oprollen dan zal die ook vast lang mee gaan
Ah toch nog gevonden O+
15 dollar?! Kan een stuk goedkoper...

Ik heb deze en is volgens mij precies dezelfde. Werkt echt prima, sterke magneet en laadt goed op! Aansluiten is 10x makkelijker dan via usb kabel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21-10 12:09
Strider schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:56:
Ik krijg iedere dag de melding: intern geheugen is 75% vol, Tik om blabla.

Is het mogelijk om deze melding uit te schakelen?
Ja dat kan. De notificatie lang ingedrukt houden. Op de "i" drukken en dan notificatie blokkeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Asgaro
Je kan nu de Concept ROM draaien op elke Z3 en Z3C! _/-\o_
(En dit op een gebruiksvriendelijke manier zonder XDA expert stuff te moeten uitvoeren.)

Meer info:
https://plus.google.com/1...1542866/posts/gThhhfCJRQv
https://plus.google.com/+ZingoAndersen/posts/UMdkruTDvr8
https://plus.google.com/1...1542866/posts/TQFah1i9L94
https://plus.google.com/u...ies/112992521987845274967

[Voor 8% gewijzigd door Asgaro op 08-04-2016 20:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:01
Officiele update schijnt er ook aan te komen:

http://www.xperiablog.net...-z3-compact-23-5-a-0-570/

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 13:43
Strider schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:56:
Ik krijg iedere dag de melding: intern geheugen is 75% vol, Tik om blabla.

Is het mogelijk om deze melding uit te schakelen?
Tadaa:

Telefoon aan PC hangen, en via ADB.exe onderstaand commando typen:

adb shell pm hide com.sonymobile.storagechecker

En voila, nooit meer die vervelende notificatie wegklikken!

hoe ADB aan de gang te krijgen?..Google is your friend ;)

Maar ik ben al een tijd een gelukkige gebruiker zonder meldingen (en nee je hoeft niet te rooten oid...maar er is een kans dat de melding na een update weer terug komt, maar volgens mij is het dan weer een kwestie van het commando uitvoeren)

• Heatonme
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

zeve schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:25:
[...]
Is het nog steeds mogelijk om apps op de SD card te zetten?
Yup

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Asgaro
pmanagement schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:44:
Volgens mij kijk ik goed ja haha, hoe heet de functie precies?
Ik zie smartlock wel staan, maar niet met de mogelijkheid om deze te activeren door middel van een bekend wifi netwerk. De locatiedienst optie zie ik wel staan.
edit: ik zie net dat een review zegt:
BEWARE - DISABLE THIS APP BEFORE UPGRADING TO MARSHMALLOW! My phone just upgraded to Marshmallow, and it no longer recognizes my old PIN, so my phone is bricked.. I'll have to do hard reset! Argh!.

Misschien dat ik het dan ook maar niet meer gebruik. Ik zit op Concept ROM en zal regelmatig OS updates krijgen. Iemand die het experiment aan wilt gaan om deze app te houden en dan een OS upgrade uit te voeren?

edit 2: net in die XDA thread gezocht op 'upgrade' en 'upgrading' en ik vond nauwelijks reports van mensen met problemen. Kan een geïsoleerd geval geweest zijn. Developer is ook nog steeds actief.

Ik gebruik hiervoor volgende app:
Google Play: Smart Unlock Universal
Gebruik het al 3 dagen en nog geen issues opgemerkt.
XDA thread: http://forum.xda-develope...xda-version-skip-t2974396

Betreffende dat kwaadwilligen een Wi-Fi netwerk kunnen spoofen: deze app checkt ook het MAC-adres van de router waardoor spoofing niet mogelijk is. Of is MAC spoofing ook al mogelijk? Jah, dan blijven we bezig... :+

[Voor 25% gewijzigd door Asgaro op 29-04-2016 23:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikt
Teleplan kan er ook veel van :/ Ik stuur 'm op met de reden dat de camera niet wil focussen, dit vindt Teleplan ervan: Klachtomschrijving: Toestel gaat niet aan. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-10 22:21
Arie- schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:48:
[...]

Ik bevestig dit, je bent niet de enige.
Je moet waarschijnlijk Whatsapp eerst toestemming gegeven tot je SD (je krijgt vanzelf de melding als je paar op een foto klikt of anders via instellingen->apps->whatsapp-> toestemming) en vervolgens even wachten tot je afbeeldingen geladen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KingKoning
kgd92 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:22:

1 dingetje waar ik mee zit: Is er een makkelijke manier om toestemmingen te managen zonder werkelijk ELKE app af te moeten? bijvoorbeeld alles uit en als een app er om vraagt evt weer aan zetten?

En hebben ze de adaptable storage hier ook uit gezet? zou wel jammer zijn :P
Hier zat ik ook mee. Dit heb ik afgevangen door het niet per app te doen, maar per recht. Je ziet dan een lijst welke apps bijvoorbeeld recht hebben tot "Camera" of "Locatie", en die vink je dan gewoon aan of uit.
Gaat een stuk sneller dan alle apps af.

Staat onder Apps -- Apps configureren -- App-rechten.

Best een aantal nieuws-apps die blijkbaar bij je contacten willen 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Asgaro
ikt schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:02:
Mensen met de concept ROM - is deze te installeren zonder de bootloader te hoeven unlocken?
Idd, bootloader unlocking is niet nodig. Sinds een maand of twee is deze ROM op zeer gebruiksvriendelijke manier te installeren. Via een officiële Sony tool die sterk lijkt op Sony PC Companion qua gebruik. :)
Je kan ook gemakkelijk terug naar de normale ROM.

Meer info:
Asgaro in "[Sony Xperia Z3 Compact] Ervaringen & Discussie"
en

[Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 10-05-2016 23:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ikt
Asgaro schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:39:
[...]

Idd, bootloader unlocking is niet nodig. Sinds een maand of twee is deze ROM op zeer gebruiksvriendelijke manier te installeren. Via een officiële Sony tool die sterk lijkt op Sony PC Companion qua gebruik. :)
Je kan ook gemakkelijk terug naar de normale ROM.

Meer info:
en
Bedankt! :) Dan doe ik dit meteen als ik mijn telefoon terug krijg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Asgaro
KingKoning schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:49:
[...]

Nee dat heb ik niet. Pijltje is altijd zichtbaar.

Wat ik wel vreemd vind, voorheen (in Lollipop) kon je door volume te verlagen, bij stil ("Niet storen") kiezen voor "Alarmen" en/of "Favoriete contacten".

Ik zie daar nu onder Marshmallow alleen nog maar Alarmen. Die favorieten zijn daar weg? Beetje vreemd, waarom zou je zo'n functie weghalen. Ik gebruikte dat soms nachts. Alleen paar personen kunnen me dan wakker bellen 8)
Dat is inderdaad een handige functie! (Lees ook dit pakkend verhaal: https://www.reddit.com/r/...e_end_thanks_to_androids/ )

Die functie is wel nog aanwezig, maar nu moet je in de quick settings op Do Not Disturb klikken. Dan krijg je wel nog de optie tussen: Total silence, Alarms only, Priority only. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
KingKoning schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:49:
[...]

Nee dat heb ik niet. Pijltje is altijd zichtbaar.

Wat ik wel vreemd vind, voorheen (in Lollipop) kon je door volume te verlagen, bij stil ("Niet storen") kiezen voor "Alarmen" en/of "Favoriete contacten".

Ik zie daar nu onder Marshmallow alleen nog maar Alarmen. Die favorieten zijn daar weg? Beetje vreemd, waarom zou je zo'n functie weghalen. Ik gebruikte dat soms nachts. Alleen paar personen kunnen me dan wakker bellen 8)
Wel in te stellen:
Instellingen -> Geluid en melding -> Niet storen -> Als prioriteit toestaan -> Oproepen -> ...
:)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 26-10 22:49
shadowlyse schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:41:
Ik heb mijn z3c overgezet naar Android 6.0 en nu werkt Whatsapp niet meer goed. Het Whatsapp icoontje telt geen nieuwe berichten meer en blijft leeg. Ik heb whatsapp al opnieuw geinstalleerd maar dat heeft helaas niet geholpen. Iemand nog andere ideeën behalve een factory reset?
Bij mij gaf het Whats App icoontje alleen op IOS een teller. Bij Android (standaard) nooit.
Heb dit opgelost door de Widget van Whats App op het home screen te zetten en dan te verkleinen naar het formaat van een icoontje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heatonme
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Asgaro schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:42:
[...]

Update: Stagefright Detector kreeg vandaag een update en... Not Vulnerable nu. _/-\o_
Had het wel niet verwacht van zo'n bedrijf dat er
a) zulke grove detection bugs in zouden zitten
b) het ook zolang geduurd heeft vooraleer deze gecorrigeerd werden.
Zelfde geld voor de originele 23.5.A.0.575 ROM, na de update van Zimperium Not Vulnerable.

Wat een poep-app is het zeg, net weer gedraaid:
- 8 critical
- 5 High

Ze kunnen mij de boom in met die stagefright

[Voor 12% gewijzigd door Heatonme op 25-05-2016 14:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 25-10 19:23
Asgaro schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:42:
[...]

Bizar!

Want hier (Concept ROM) blijft het op Non Vulnerable.
Ook na herproberen na Force Close van de app via Settings.
De galaxy a5 van mijn moeder is ook not vunerable.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:00
Canis Lupus schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:23:
Na een paar weken op MM te hebben gedraaid ga ik toch maar even een factory reset doen.
Dan weet ik zeker dat hij weer soepel draait en is hopelijk bluetooth headphone connectivity weer als vanouds. Nu veel stottering, gek genoeg soms ook lange perioden niet.
Nog geen factory reset kunnen doen, maar wel gisteren de optie erboven 'Netwerken resetten' gebruikt om te zien of dit iets uitmaakte. Hiermee wis je gegevens van Wifi, Bluetooth enz.
Hierna lijkt mijn bluetooth koptelefoon weer prima te werken, dus hopelijk hebben anderen hier ook wat aan!

PSN:CanisLupusNL - About.me - LEGO sets

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

ejabberd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:06:
Ik overweeg om een Xperia Z3 Compact te kopen, maar heeft iemand ervaring met AdAway op dit toestel? Is dit makkelijk aan de praat te krijgen op dit toestel? Voorheen had ik een Jiayu G4A en die was rooted out-of-the-box, dus ervaring met rooten heb ik nog niet.
Een Xperia rooten is vrij simpel: download de laatste versie van Flashtool, gebruik de ingebouwde Xperifirm om een bepaalde versie van firmware te downloaden. Gebruik dan PRFCreator om die firmware te pre-rooten en flash alles naar je foon. Om de zip van PRFCreator te kunnen flashen moet je wel een recovery geïnstalleerd hebben staan. Geen idee of je met PRFCreator ondertussen ook volwaardige ftf-firmwarebestanden kan maken, want dat zou nog makkelijker zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 14:15
IveGotARuddyGun schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:26:
[...]

Een Xperia rooten is vrij simpel: download de laatste versie van Flashtool, gebruik de ingebouwde Xperifirm om een bepaalde versie van firmware te downloaden. Gebruik dan PRFCreator om die firmware te pre-rooten en flash alles naar je foon. Om de zip van PRFCreator te kunnen flashen moet je wel een recovery geïnstalleerd hebben staan. Geen idee of je met PRFCreator ondertussen ook volwaardige ftf-firmwarebestanden kan maken, want dat zou nog makkelijker zijn.
Klopt. De procedure is eerst kitkat installeren met flashtool, dan root en recovery installeren en dan een zip met nieuwe rom inclusief ingebouwde root en recovery flashen. Hier staat een goede handleiding: http://xperiafirmware.com...y-xperia-z3-compact-d5803 (je moet 8 volgen).
Laat je niet verleiden 'gewoon' de Bootloader te ontsluiten. Dan kun je geen mooie foto's meer maken met weinig licht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Asgaro
(Ik heb elke persoon gequoted zodat die een notificatie krijgt)
RandY1981 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:46:
Ik zit de sinds de android 6 update met het probleem dat van mijn (vergrendelde) telefoon in mijn broekzak tijdens het fietsen de volgende dingen regelmatig gebeuren:

- zaklamp aan
- scherm rotatie uit
- telefoon op vliegtuigmodus
- bluetooth aan

Ik merk dat de snelle instellingen toegankelijk zijn als de telefoon nog vergrendeld is. Ik heb nu een patroon als vergendeling ingesteld. Als ik 1x op de power knop duk kan ik al bij de snelle instellingen.

Kan dit geblokkeerd worden?
Palomar schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:29:
[...]

zou ik ook wel willen weten. Want bijv. als je telefoon gestolen wordt kan de dief alsnog gewoon vliegtuigmodus inschakelen, zodat locatiebepaling van de gestolen telefoon ook niet meer werkt (al kan ie dan nog wel uit met de powerknop, maar ja ;)).
Canis Lupus schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:37:
[...]
Hier nog 1. Ik dacht dat het aan mij lag, maar zie nu dat bij mij hetzelfde probleem optreedt.
Heb al meerdere keren gehad dat hierdoor verschillende instellingen zijn aangepast.

Ik heb wel Smart Lock aan staan, dus ik hoef alleen maar te swipen, maar die Snelle Instellingen al vanaf lockscreen beschikbaar lijkt me niet wenselijk. Tap to wake staat uit.
royalt123 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:58:
Ik heb dat probleem ook sinds deze week, is erg ambetant! Vliegmode aan, kleuren conversie ging aan= zwart wit...
Dat was volgens mij sinds laaste concept update van vorige week.

Zitten jullie ook op concept?

[...]
Arie- schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:18:
[...]

Over quick settings
Gloeiende... Ik dacht het zal wel aan mij liggen, maar ik heb het idee dat ik ook problemen heb met quick settings. Ik heb 'dubbel-tap to wake' niet aan staan.
Nu schiet mij wel iets anders te binnen. Volgens mij gaf mijn Nova Launcher een melding dat er iets niet helemaal klopte aan de (animatie?) status balk bij het omlaag vegen. Ik had hier verder niet meer naar omgekeken, maar misschien dat het er iets mee te maken heeft.
Cerberus kan dit! Betaalde app maar zeker z'n geld waard.
Google Play: Cerberus anti diefstal
https://www.cerberusapp.com/

Onderste optie:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 10:22
Asgaro schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:25:
(Ik heb elke persoon gequoted zodat die een notificatie krijgt)

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Cerberus kan dit! Betaalde app maar zeker z'n geld waard.
Google Play: Cerberus anti diefstal
https://www.cerberusapp.com/

Onderste optie:

[...]
Thanks voor de tip! Meteen geïnstalleerd en het werkt perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Canard
Asgaro schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:10:
Iemand al Pokémon Go gespeeld, en in deze hitte? Ik vraag me af of de kans op spontane barsten hierdoor zal toenemen... Ik neem aan van wel :|

Heb m'n Z3C nu circa 13 maand. Nog niets van hardwareklachten gehad en hoop dat het geluk aan m'n kant blijft. :*)
Ik speel Ingress, enigzins vergelijkbaar, nooit problemen met warmte gehad...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

FML

Alles besteld voor de achterkant accu en QI....

Laat ik hem kletteren met het resultaat dat de voorkant nu ook een barst heeft.... godgloeiende.... dus ook maar een screen besteld... als we toch aan het repareren zijn. }:|

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Bakko
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16:04
Het is over met m'n Z3 Compact. Al maanden loop ik te klooien met loslatende voor- en achterkant. Dit kwam door een val dus heb het zelf gerepareerd, tot 3 maal toe. Eerste keren ging het goed, nu is m'n touch screen/digitizer te barsten bij ongeveer 10% van de bovenste rand van het scherm. Headphonejack was al lang daarvoor kapot gegaan, klepje van de usb poort ook lam, camera lang niet meer zo goed als in het begin. Wat ik nog wel kan waarderen zijn de concept rom updates, je merkt dat daar gepassioneerde developers aan werken en dat is mooi. Maar voor mij geen Sony meer, bouwkwaliteit is gewoon een teleurstelling.

• Bakko
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16:04
TheBoess schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:02:
Mijn headphonejack doet ook vaak moeilijk, hij doet t wel. Maar is zo onstabiel als wat. Omdat ik mn telefoon liever niet 2 weken kwijt ben, heb verder ook geen fatsoenlijk vervangend toestel, koop ik nog liever een Bluetooth headset. Ik neem aan dat daar geen problemen mee zullen onstaan.
Ik heb dat opgelost door deze te kopen: https://tweakers.net/product/335539/sony-sbh20/
Je krijgt er oordopjes bij maar er zit gewoon een 3,5mm jack op dus je kunt ook je eigen aansluiten. Werkt goed, ik vind het wel handig om niet met een draad aan je telefoon vast te zitten als je ergens naar luistert, bijv. in het ov of in huis.

• M!chiel
Canis Lupus schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:37:
Bij de nieuwe firmware wordt bij 1e keer opstarten gesproken over een Stamina Battery life charge optimalisatie, die standaard wordt aangezet. Net als bij laptops dat hij dat tot max 80% oplaadt bv.

Echter, ik kan die instelling nu nergens vinden om het uit te zetten?
Het zit idd op een hele rare plek: About phone > Status > Charging optimization

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

J.o.r.i.s schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:37:
En via instellingen Apps staat meldingen weergeven aangevinkt maar deze is niet uit te vinken (lichtgrijs/wazig gemaakt)
Jammer, bij mij in Kitkat werkt het wel. Geen idee hoe je dat anders kan wegkrijgen. Misschien de die Sony Update Center force-closen en de lokale data verwijderen?

• Heatonme
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

/me Heatonme aait zijn 2 maand oude Z3c en fluistert hem lieve woordjes toe opdat hij nog lang goed blijft

Maar aan de andere kant, ze maken tenminste nog de Compact lijn, beter dan geen O-)
En ik moet zeggen dat ik het design wel heel mooi vind maar dat is persoonlijk natuurlijk.

• Canard
Lemonn schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:48:
Een oplossing zou ook kunnen zijn: een andere app, die wel betrouwbaar is.
Wie weet een betrouwbare wekker-app?
Ik gebruik de ingebouwde wekker van de Klok app...

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Ik heb ook een probleem gehad met mijn wekker app, Google Play: Alarm Clock Plus(NoAds). Ik ben er achter gekomen dat ik na het opnieuw starten van mijn telefoon handmatig de wekker die ik ingesteld heb weer een keer uit en aan moet zetten. Als mijn telefoon dus gereboot of uit is geweest, dan herkent Android de ingestelde wekker in de derden app niet meer.

• Asgaro
Lemonn schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:48:
Sinds de laatste Sony software update (zit nu op Build-nummer 23.5.A.1.291) werkt mijn wekker app niet meer betrouwbaar. Ik gebruik Alarm Clock Xtreme, en dat werkte vroeger perfect. Nu gaat de wekker soms wel af, soms niet, ik kan er geen peil op trekken. Ook Night Clock geprobeerd, zelfde verschijnselen.
Ik heb Stamina uit staan, d.w.z. Instellingen - Batterij - STAMINA-modus - Nooit.
In Instellingen - Batterij - Opties - Accuoptimallisatie heb ik de beide apps aangevinkt staan. (Maar uitgevinkt maakt volgens mij geen verschil).

Herkent iemand dit? Weet iemand een oplossing?

Een oplossing zou ook kunnen zijn: een andere app, die wel betrouwbaar is.
Wie weet een betrouwbare wekker-app?
Ik herken dit probleem!

Zo heb ik bij Google Play: Klok dat de countdown timer niet afgaat wanneer het scherm uitstaat. (Of de wekker functie ook een probleem is, heb ik niet getest.)
Zodra ik het scherm aan zet, gaat de app wel af. Maar ik zie ook geen notification icon en moet de app via Recents of via z'n icon openen.
(De Doze mode heb ik uitgeschakeld voor deze app, maar verhelpt niets.)

Ik gebruik nu:
- als wekker: Google Play: Turbo Alarm - Alarm Clock
Deze gebruik ik al zeer lang. (Al van vóór de problemen met niet afgaande timers.)
Kan ik echt aanraden. Ook omdat je op specialere manieren de wekker uit afzetten.
Ik stel het zo in dat er licht in mijn slaapkamer moet zijn vooraleer de wekker stopt. 8)

- voor countdowns, gebruik ik nu Google Play: Oversleep? AMdroid Alarm Clock
(Deze heeft ook een wekker functie, dus als je slechts 1 app wenst, kan je deze verkiezen.)

[Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 05-09-2016 10:11]

• Lemonn
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 03-11-2019
Bedankt voor alle tips. Ik ga ze allemaal uitproberen. Morgen gaan er achter elkaar drie verschillende wekkers af. Of niet ...

• Juancho
  • Laatst online: 14:56
Ik hoef niet helemaal terug, Marshmellow vond ik prima en werkte ook gewoon goed. Alleen die laatste update (dus niet overgang van Lollipop) zorgt me die 2 irritante en vervelende problemen... Kun je dat ook rollbacken?

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.163 Thu Jul 27 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

• M!chiel
Juancho schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:56:
Ik hoef niet helemaal terug, Marshmellow vond ik prima en werkte ook gewoon goed. Alleen die laatste update (dus niet overgang van Lollipop) zorgt me die 2 irritante en vervelende problemen... Kun je dat ook rollbacken?
Ja, dat kan natuurlijk ook. De vorige versie is 23.5.A.0.575; je kunt hem zelf downloaden in Flashtool (XperiFirm). Een goede handleiding voor Flashtool staat hier. Laat je het hier weten als de downgrade de problemen oplost?

• ArmEagle
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 12:07
draakhoofd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:10:
[...]
Ik heb nog garantie tot 30 september. Hoop dat Sony dit, samen met het niet blijven zitten van de SD-kaart (die schiet meteen weer los als je hem vastklikt) nog netjes wil maken. Ik had echt gewild om nog minimaal een jaar met dit toestel te doen.
Mijn uSD kaart bleef 2 weken geleden ineens ook niet meer zitten. Dat was nog meer een reden dan de slecht werkende GPS om hem zo'n 14 dagen voor het einde van mijn 2 jaar weer voor reparatie op te laten sturen door de winkel.

Grofweg een jaar geleden liet mijn scherm (gehele voorkant) trouwens los van het binnenste. Dat was verre weg van waterdicht te noemen :). Volgens mij is toen de gehele buitenkant vervangen (als ik niet gewoon een andere heb gekregen). Met als voordeel dat ik ook van een lelijke kleine maar diepe kras af was. Ik denk dat nu de binnenkant aan de beurt is.

Edit: net een melding binnen dat ik mijn telefoon morgen weer op kan halen:
- Er is een software update uitgevoerd. - vreemd dat die niet in de standaard ROM/updates zat dan. Maar goed, als het de GPS fixt…
- Het SD-slot werd vervangen. - mooi dat alleen dat kleine onderdeel vervangen kon worden.

[Voor 13% gewijzigd door ArmEagle op 09-09-2016 11:17]

• KingKoning
Edit: Het is spuit 11 toch gelukt hem er in te friemelen met een schroevendraaier en een naaldje. :+
Heatonme schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:21:
[...]

Kan je dat niet een zetje geven met een kleine schroevendraaier/paperclip/whatever?
Ik bedoel dat moet er toch in te frotten zijn.
ik heb al een hoop frustratie erin gestopt, ook met pincetjes enzo, maar het is me echt niet gelukt. Ding wiebelt meteen zodra je er een beetje druk op uitoefent.
kepler schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:03:
[...]

Ik heb deze paar maanden terug besteld, past prima: http://www.ebay.com/itm/311534233481
Thanx beiden! Ik ga een nieuwe uitzoeken

[Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 12-09-2016 21:03]

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:37
Mijn Z3C is ook alweer 2 weken weg, jammer dat de Z5C niet in prijs lijkt te zakken, anders zou ik ook wel blij zijn geweest met het aankoopbedrag

BlaBlaBla

• Goofman
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15:43
Gisteren bij de Mediamarkt eens met mijn Z3C langs de 'courante' Android toestellen gelopen en geen enkel moment het gevoel gehad een ander toestel dan de Z3C te willen en/of nodig te hebben. Heerlijk gevoel moet ik zeggen ;-)

• Onedayflyer682
  • Laatst online: 26-10 18:26
Mijn toestel ligt inmiddels bijna een maand bij Dynafix te wachten op onderdelen (notificatiebar problemen). Dynafix kan geen verdere statusupdate geven dan dat ze de onderdelen nog niet hebben ontvangen vanuit Sony..... Grrrr

• Onedayflyer682
Oogje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:33:
[...]

Ik heb mn toestel 6-10 opgestuurd, log net eens in om te kijken wat de status is en zie tot mijn vreugde:

STATUS DATUM / TIJD
Logistiek - Product klaar voor retourzending 27-10-2016 17:01

Servicehandeling: Onderdeel vervangen

Servicehandeling: Software update

Ik ben benieuwd :)
Het zal vast geen toeval zijn maar ik heb nu dezelfde melding staan :) Ik zag ook dat er een nieuwe versie van de software is geïnstalleerd (terwijl ik hem up-to-date heb opgestuurd). Iemand anders recent een update gekregen?

Servicehandeling: Onderdeel vervangen

Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 23.5.A.1.291

• Die Bruine
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12:59
Dat heb ik de vorige keer dus ook gedaan. Toen hebben ze enkel het klepje vervangen (probleem was geheugenkaart die niet blijft zitten).
Stom, ik heb maar garantie tot 3-11. Zojuist toch maar een e-mail gestuurd. Nu maar hopen dat er niemand gaat lopen etteren en frustreren zodat ik pas na het verlopen van de garantie antwoord krijg.
Zal het hier nog wel laten weten. Hopelijk repareren ze gewoon alles.

So far so good (reactie van Sony, goede service mag ook gemeld worden):
We kunnen uw Xperia z3 compact weer opnieuw insturen, officeel moet het toestel binnen de garantie termijn bij osn reparatie centrum binnen zijn, maar ik kan ik dat geval een garantie verlening voor u aanvragen, en u heeft 3 maanden garantie op de reparatie.

Of toch niet :/ ?
Wat vervelend om te horen dat uw Xperia Z3 Compact niet meer naar behoren werkt. Uw garantie is overegens nog, maar 3 dagen. We gaan voor u, daarom proberen garantie verlenging aan te vragen. Helaas kunnen we alleen niet garanderen dat u die garantie verlenging ook krijgt.

[Voor 45% gewijzigd door Die Bruine op 31-10-2016 12:30. Reden: Reply Sony]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Onedayflyer682
Had eerder over hetzelfde gebeld en Sony gaf aan dat de datum van 'registratie' van het probleem de garantiedatum is (Sony had overigens een andere datum dan mijn aankoopbon). Mijn garantie was volgens mij formeel verlopen (enkele dagen) maar hij is wel kosteloos gerepareerd, een maand later. Dat dan weer wel ;)

• Juancho
  • Laatst online: 14:56
Update van mijn kant want ik had ook het probleem met de notificatiebar die niet meer goed werkte doordat een deel van het scherm niet meer gevoelig was.

Na een maand (!!) en vele chats/mails/telefoons is het me eindelijk gelukt om de reparatie er door te krijgen bij Dynafix. Eerst bleven ze maar verkondigen dat het buiten de fabrieksgarantie viel omdat de datum al verlopen was. Dit klopte alleen niet en tot 3x toe hebben verschillende medewerkers van bol.com mij gelijk gegeven.

Toen bleek opeens dat de schade niet onder de garantie viel en was het gebruikersschade. Heel apart want ik had nog geen barst of zelfs krasje op mijn scherm. Kortom ook daar was ik woedend over en heb gedreigd om de rechtsbijstandsverzekering erbij te halen.

En net toen ik de hoop al had opgegeven kreeg ik vorige week een mailtje met dat het toestel kosteloos gerepareerd was, dat het binnen de garantietermijn viel en de volgende dat ontving ik mijn toestel gerepareerd en goed werken alweer terug...

Blijft soms bizar hoe slecht dit soort dingen nog altijd gaan, dat kan toch echt niet meer in deze tijd zou je denken. Gewoon doorzetten mensen, helemaal als je 100% voor jezelf weet dat je gelijk hebt.....

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.163 Thu Jul 27 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

• KingKoning
Ik heb de laatste tijd weer erg veel last van de "Google Play services" bug. Dat wil zeggen: Hij draint mijn batterij. Ik heb nu nog 9% over, sinds laatste volledige lading (gisterochtend om 7:00 van de stroom afgehaald). Google Play services heeft 60% van de batterij verbruikt 8)7

Wat vaak werkt is cache clearen, opnieuw opstarten, maar tegenwoordig werkt dat ook niet goed meer. En daarnaast is dat geen structurele oplossing.

Omdat ik het voorheen (onder android 5) niet had, en dat in volgens mij dankzij stamina was, draai ik Greenify, maar dat werkt ook niet. Of moet ik daar specifieke settings gebruiken? Heb wel agressive doze altijd aan staan.

Zijn er toevallig mensen die hier ook last van hebben/houden, en misschien andere oplossingen hebben gevonden?

[Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 23-11-2016 11:15]

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb ondertussen CM14.1 draaien. Moet duidelijk nog wat worden bijgevijld maar draait alleszins heel vlot :).

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee