• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil mijn Z3C weer in gebruik nemen als tweede telefoon en heb hem een factory reset gegeven. Het valt mij alleen op dat het pulldownmenu (dat menu dat je van boven af naar beneden 'trekt') heel slecht reageert. Echter als de telefoon in het lockscherm staat reageert dit menu wel makkelijk. Lijkt dus iets softwarematigs.

Weet iemand of dit is op te lossen?

[edit] nog even gespeeld met de diagnostics mode en bovenin het scherm lijkt ie niet overal touches te registreren. Via google kwam ik deze post tegen: https://talk.sonymobile.c...78/highlight/false#M27309 waarin men suggereert om met een tooltje overscan toe te passen.
Iemand hier ervaring mee? Wel een beetje hacky hacky zo...

[Voor 36% gewijzigd door Palomar op 29-01-2018 10:31]

lukadad schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:50:
Voorlopig ook geen problemen in het dagdagelijks gebruik met deze omnirom.

Enkel de videofunctie lukt dus inderdaad nog niet. Anders geen connectieproblemen met wifi ac, 4G of bluetooth.

De laatste OTA-update (15-1-18) wil echter niet installeren, zip-bestand verificatie lukt niet; Wacht de volgende update wel af.
Is het ook mogelijk om de smartphone nog steeds als scherm voor je PS4 te gebruiken? Dat is nogal een unieke feature door middel van de PS4 Remote Play app.
Er is een omweg op de PS4 Remote Play app op een andere smartphone te gebruiken, maar die is niet meer in ontwikkeling en werkt niet meer op een PS4 die vanaf het voorjaar 2017 is geüpdatet.
https://forum.xda-develop...y-android-thread-t3068225

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-03 23:24
Borromini schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 16:57:
[...]

Je gaat geen enkele ROM vinden die die vereiste niet heeft, voor zover ik weet :)
Ik denk dat er wel meerdere zijn, de eerste die ik vanuit het hoofd kon terugvinden:

https://forum.xda-develop...opment/rom-slimm-t3359831

requirements: - Z3 Compact [D5803|D5833] with Locked or Unlocked Bootloader

Heb ik ook een tijdje gebruikt zonder de bootloader te moeten aanpassen.
Palomar schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:07:
Ik wil mijn Z3C weer in gebruik nemen als tweede telefoon en heb hem een factory reset gegeven. Het valt mij alleen op dat het pulldownmenu (dat menu dat je van boven af naar beneden 'trekt') heel slecht reageert. Echter als de telefoon in het lockscherm staat reageert dit menu wel makkelijk. Lijkt dus iets softwarematigs.

Weet iemand of dit is op te lossen?

[edit] nog even gespeeld met de diagnostics mode en bovenin het scherm lijkt ie niet overal touches te registreren. Via google kwam ik deze post tegen: https://talk.sonymobile.c...78/highlight/false#M27309 waarin men suggereert om met een tooltje overscan toe te passen.
Iemand hier ervaring mee? Wel een beetje hacky hacky zo...
Had Nova Launcher geen bug die zo'n symptonen vertoonde? Misschien eens een andere launcher proberen (als je nu Nova gebruikt :-) )

[Voor 49% gewijzigd door BeArt op 29-01-2018 15:59]

• Palomar
  • Niet online
BeArt schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:58:
[...]

Had Nova Launcher geen bug die zo'n symptonen vertoonde? Misschien eens een andere launcher proberen (als je nu Nova gebruikt :-) )
Ik ken Nova Launcher niet, maar ik heb de telefoon gewoon naar factory settings gezet en daarna merkte ik dit probleem (telefoon had daarvoor een paar maanden in de kast gelegen). Lijkt erop dat dit gewoon een hardwarefout is.

Heb nu een app geinstalleerd (dropdownstatusbar) die de notificatiebalk naar beneden haalt als je op het icoon klikt. Is voorlopig wel werkbaar. Al is het natuurlijk de vraag of het touchscreen niet nog slechter gaat worden.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-03 19:51
Kiswum schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:43:
[...]

Is het ook mogelijk om de smartphone nog steeds als scherm voor je PS4 te gebruiken? Dat is nogal een unieke feature door middel van de PS4 Remote Play app.
Er is een omweg op de PS4 Remote Play app op een andere smartphone te gebruiken, maar die is niet meer in ontwikkeling en werkt niet meer op een PS4 die vanaf het voorjaar 2017 is geüpdatet.
https://forum.xda-develop...y-android-thread-t3068225
Ja, remote play werkt op mijn Z3C... edit: jij bedoelt natuurlijk voor de Omnirom. Ik heb gewoon stock.
(Ik dacht dat ze die exclusiviteit voor Sony devices juist hadden laten vallen.)

[Voor 4% gewijzigd door Canard op 29-01-2018 20:33]

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:03
Ik heb een probleem met het koppelen van min Z3C via bluetooth met mijn autoradio, via een Loudlink kastje (autoradio Alfa Romeo). De telefoon maakt wel verbinding maar er wordt geen geluid afgespeeld op de radio, zowel bij gesprekken als het afspelen van muziek. In de BT instellingen staat het apparaat op verbonden maar met de toevoeging "no media". BT werkt wel bij het verbinden met andere apparaten en met mijn vorige telefoon (Motorola Moto G) werkte het loudlink kastje wel. (Her)kent iemand dit probleem van wel verbinding maar geen media en wat kan ik proberen om het op te lossen? Al diverse firmwareversies van het Loudlink apparaat geprobeerd overigens.

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Deze week eens aan het kijken naar de XZ2 Compact (599 euro) die nu met een gratis hoofdtelefoon te krijgen is a 380 euro en de XZ1 (399 euro) als opvolger voor de Z3C.

Eigenlijk bevalt hij op zich nog steeds prima na 3,5 jaar. Het enige wat irritant is is de 16 GB die constant vol zit waardoor ik steeds moet opruimen bij updates van apps. Dat kost me nu elke week wat tijd. En ja, ik heb al zoveel mogelijk apps over gezet naar de SD-kaart.

Puur qua specs lijkt de XZ1 het meest te passen, maar ben bang dat die 32 GB binnen nu en 3 jaar precies hetzelfde probleem geeft. De XZ2 heeft 64 GB, maar een hoop andere minpunten...

Wie is er hier overgestapt en heeft ervaringen en redenen van overstap?
Wellicht nog andere interessante toestellen?

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-03 18:29

Dxue

PSN:EvilDrunk

ik ga overstappen, maar kan nog geen ervaring delen, ben voor de xz2 compact gegaan i.c.m. abo bij tele2. telefoon en headset is voor mij goedkoper dan de prijs van de xz1 die jij geeft (die prijs wordt nu ook niet meer aangeboden, ik heb het voor 360 samen).

ik hoop dat dat sony het nu niet verknald, want de mijn z3c heeft veel problemen gehad met het scherm en de kapjes voor de usb. 2x op reparatie geweest en ik zit nu weer met een los scherm en een kapje dat weer niet goed dicht wil ook al heb ik het maar 3x open gehad in jaar tijd (gebruikte een dock voor het opladen)

een 2e z3 compact bij mijn zusje heeft alleen problemen met headset aansluiting, maar voor de rest wel normaal functionerend

edit: verduidelijking.

er is ook een kans dat de xz2 niet leverbaar is, vanwege tekorten bij de provider, ik las net dat iemand bij kpn al op de wachtlijst staat (ook niet 100% zeker, kan ook interne foute mail zijn)

[Voor 25% gewijzigd door Dxue op 04-04-2018 15:40]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Farmerwood
  • Niet online
Dxue schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:29:
ik ga overstappen, maar kan nog geen ervaring delen, ben voor de xz2 compact gegaan i.c.m. abo bij tele2. telefoon en headset is voor mij goedkoper dan de prijs van de xz1 die jij geeft (die prijs wordt nu ook niet meer aangeboden).
De XZ1 staat bij Belsimpel op dit moment voor 399 euro op de website. Gezien die actie met de headset t/m morgen loopt wil ik idd wel snel beslissen. Hoef die set niet, maar heb mijn budget op 400 gezet en er wordt 225-250 geboden bij V&A op die headsets.

• Dxue

Dxue

Farmerwood schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:37:
[...]

De XZ1 staat bij Belsimpel op dit moment voor 399 euro op de website. Gezien die actie met de headset t/m morgen loopt wil ik idd wel snel beslissen. Hoef die set niet, maar heb mijn budget op 400 gezet en er wordt 225-250 geboden bij V&A op die headsets.
offtopic: check het levertijden topic, je kan de xz2 al voor minder dan 500 kopen en dan nog de headset verkopen is het nog goedkoper. maar alleen interessant als je geen voorkeur voor xz2 of xz1 hebt.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 03:50
Farmerwood schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:24:
....
Eigenlijk bevalt hij op zich nog steeds prima na 3,5 jaar. Het enige wat irritant is is de 16 GB die constant vol zit waardoor ik steeds moet opruimen bij updates van apps. Dat kost me nu elke week wat tijd. En ja, ik heb al zoveel mogelijk apps over gezet naar de SD-kaart.
...
Die 16 GB is ruim genoeg voor heel veel applicaties. Ik heb ook maanden tegen genoemd probleem aangelopen (te weinig geheugen), tot ik de cache (en data?) van Google Books (of misschien Google Photo's of Music?) verwijderde. Daarna geen problemen meer. Kijk eens naar geheugen gebruik van genoemde Google diensten en probeer daarvan eerst eens de cache (en data?) te verwijderen. Spaart je weer paar 100 euro. Nog altijd tevreden hier met mijn Z3 compact.

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 03:50

• Farmerwood
  • Niet online
hansie18 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:30:
[...]
Die 16 GB is ruim genoeg voor heel veel applicaties. Ik heb ook maanden tegen genoemd probleem aangelopen (te weinig geheugen), tot ik de cache (en data?) van Google Books (of misschien Google Photo's of Music?) verwijderde. Daarna geen problemen meer. Kijk eens naar geheugen gebruik van genoemde Google diensten en probeer daarvan eerst eens de cache (en data?) te verwijderen. Spaart je weer paar 100 euro. Nog altijd tevreden hier met mijn Z3 compact.
Cache leeg ik regelmatig, thumbnails ook. Eigenlijk is alleen de WhatsApp directory met 3.86 GB erg groot volgens Storage Analyser tooltje. Verder zet ik alles qua data op de SD-kaart van 64 GB waarvan nog 28 GB vrij) (Foto's, spotify datadir, navigatiekaarten etc)

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01 09:22
Farmerwood schreef op woensdag 4 april 2018 @ 15:24:
Deze week eens aan het kijken naar de XZ2 Compact (599 euro) die nu met een gratis hoofdtelefoon te krijgen is a 380 euro en de XZ1 (399 euro) als opvolger voor de Z3C.

Puur qua specs lijkt de XZ1 het meest te passen, maar ben bang dat die 32 GB binnen nu en 3 jaar precies hetzelfde probleem geeft. De XZ2 heeft 64 GB, maar een hoop andere minpunten...

Wie is er hier overgestapt en heeft ervaringen en redenen van overstap?
Wellicht nog andere interessante toestellen?
Ik ben wel benieuwd welke minpunten de XZ2C heeft voor jou. Hij is wel weer iets groter (en een stukje dikker) geworden en de camera zal niet top zijn. Maar echte minpunten zitten er voor mij niet aan.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wat is de mening van de mensen hier die een Z3C hebben/hadden en nu ook een XZ2 Compact? Is die nog steeds met één hand te bedienen?

Edit: OK... Alleen preorder dan want hij staat wel al in de pricewatch :p

135 mm hoog en 65 mm breed, even breed als de Z3 Compact en 8 mm hoger blijkbaar. Misschien nog net te overzien... Ik heb m'n Z3C bijna drie jaar. Voorlopig kat wat uit de boom kijken, hoop dat ie nog tijdje meegaat. Er lijken echt minder en minder compacte modellen uit te komen :(

[Voor 57% gewijzigd door Borromini op 04-04-2018 19:08]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Dxue

Dxue

xz2 compact is officieel nog niet uit, dus er zullen erg weinig mensen zijn met hands on ervaring. @CLB zal 1 van de weinige zijn

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
HTCHolland schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:52:
[...]
Ik ben wel benieuwd welke minpunten de XZ2C heeft voor jou. Hij is wel weer iets groter (en een stukje dikker) geworden en de camera zal niet top zijn. Maar echte minpunten zitten er voor mij niet aan.
Hij is dan nog wel pre-order, maar de KPN-winkel hier in Groningen had hem al wel in de winkel liggen. Dus heb er al even mee gespeeld. Een vriend van me heeft de XZ1C, dus ook die heb ik al in handen gehad.

Ik heb hier een vergelijking gemaakt tussen de Z3C, XZ1C en XZ2C: https://tweakers.net/pric...re/412545;968843;1156153/
Als ik die naast elkaar zet is de XZ1C naar mijn idee echt een opvolger van de Z3C, terwijl de XZ2C een ander toestel is.

Kijkend naar de verschillen tussen de XZ1C en de XZ2C kom ik tot dit lijstje plus- en minpunten.
+ 64 GB i.p.v 32 GB
+ Dualsim. Of ik het in de praktijk gebruik weet ik niet aangezien het gedeeld is met de SD-kaart.
- Groter scherm met hogere resolutie. Ik wil liever kleiner dan groter.
- Waarschijnlijk een slechtere accuduur door dat grotere scherm en hogere resolutie
- Toestel is 6 mm langer
- Toestel is ook fors zwaarder. 40 gram zwaarder dan de Z3C zelfs.
- Vingerafdruksensor op de achterkant i.p.v aan de zijkant.
- Geen 3,5 mm plug meer, maar een verloopstukje. Mijn vriendin met iPhone 7 is haar verloopstukje constant kwijt.
- Het scherm was eigenlijk alleen lekker af te lezen met de helderheid op bijna maximaal en dat was dan ook meteen weer behoorlijk fel. Maar dat kan wellicht aan de verlichting in de winkel gelegen hebben.
- Puur persoonlijk, maar ik ben wel fan van de vormgeving van de Z3C en XZ1C. Dat bolle van de XZ2C is minder mijn ding.

• HTCHolland
Farmerwood schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:57:
[...]

Hij is dan nog wel pre-order, maar de KPN-winkel hier in Groningen had hem al wel in de winkel liggen. Dus heb er al even mee gespeeld. Een vriend van me heeft de XZ1C, dus ook die heb ik al in handen gehad.
[afbeelding]

Ik heb hier een vergelijking gemaakt tussen de Z3C, XZ1C en XZ2C: https://tweakers.net/pric...re/412545;968843;1156153/
Als ik die naast elkaar zet is de XZ1C naar mijn idee echt een opvolger van de Z3C, terwijl de XZ2C een ander toestel is.

Kijkend naar de verschillen tussen de XZ1C en de XZ2C kom ik tot dit lijstje plus- en minpunten.
+ 64 GB i.p.v 32 GB
+ Dualsim. Of ik het in de praktijk gebruik weet ik niet aangezien het gedeeld is met de SD-kaart.
- Waarschijnlijk een slechtere accuduur door dat grotere scherm en hogere resolutie
- Toestel is 6 mm langer
- Geen 3,5 mm plug meer, maar een verloopstukje. Mijn vriendin met iPhone 7 is haar verloopstukje constant kwijt.
- Het scherm was eigenlijk alleen lekker af te lezen met de helderheid op bijna maximaal en dat was dan ook meteen weer behoorlijk fel. Maar dat kan wellicht aan de verlichting in de winkel gelegen hebben.
- Puur persoonlijk, maar ik ben wel fan van de vormgeving van de Z3C en XZ1C. Dat bolle van de XZ2C is minder mijn ding.
Ik kan me opzich wel vinden in die punten inderdaad. Maar mijn z3c loopt helaas op z'n eind, en de Z2c is nu erg aantrekkelijk omdat die headset erbij geleverd wordt die verkocht kan worden. Mede daarom heb ik hem gehaald, nog steeds redelijk compact, eindelijk een vingerscanner en een top-notch processor.

• Dxue

Dxue

Farmerwood schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:57:
[...]

[afbeelding]

+ 64 GB i.p.v 32 GB
- Toestel is 6 mm langer
ik kan me in veel van die minpunten wel vinden, maar gelukkig is gewicht niet erg een probleem (hoop ik). dat die langer is, dat vind ik veel kwalijker, er zit genoeg bezel in de xz1c om het scherm erin te plaatsen en genoeg overhouden voor de rest (kijk naar de xiaomi mi mix 2s).
geen 3,5 mm is opgelost door de gratis headset die sony bij een pre order geeft, is dus alleen een geldig argument als je het voor 6 april koopt.
dat bolle heb ik geen probleem mee, ik vind dat zelf zelfs wel fijner.

maar goed, ik ga way too offtopic hier.

iemand een goed adresje waar je tape kan halen om het scherm weer vast te plakken en goede kapjes? die kapjes die je van sony krijgt zijn ook niet echt super. ik wil de z3c proberen te repareren zover mogelijk om hem als reservetoestel in te zetten

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De softwareknoppen van mijn Z3 Compact lijken het te begeven. De helft van de tijd werken ze, de andere helft kan ik er nog zo vaak/lang op drukken, ze geven geen kik :?

Iemand die dit herkent? Is dit een probleem met het touchscreen? Lijkt me dat de digitiser het aan begeven is... Kan ik dit laten herstellen/vervangen en wat kost zo'n grapje?

[Voor 17% gewijzigd door Borromini op 09-04-2018 22:33]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03 22:08
Rond de 30,- voor een imitatie schermpje met digitzer en twee nieuwe kleefranden. Youtube instructies genoeg. Ongeveer 20 minuten werk een eerste keer denk ik.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Farmerwood
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 9 april 2018 @ 19:16:
Iemand die dit herkent? Is dit een probleem met het touchscreen? Lijkt me dat de digitiser het aan begeven is... Kan ik dit laten herstellen/vervangen en wat kost zo'n grapje?
Lees even terug in het topic. Rond oktober/november 2016 uitgebreid aan bod geweest.
Het lijkt een software issue, maar was uiteindelijk alleen echt op te lossen met een hardware fix.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt. Wat is wijsheid? Als ik 't laat doen lijkt het zo'n 120 € te kosten (ik vind prijzen bij winkels tot 190 €). Ik sta niet echt te springen om het te doen. Ben wel handig, maar elektronica is nog wat anders dan wat klussen.

@Die Bruine Heb ik gelezen ja. Kwaliteit lijkt evenwel heel hard te fluctueren. Afmetingen van de LCD's blijkbaar ook :P.

Ik ben naar een nieuw compact model aan het kijken, maar dan zit ik rond de 260 € voor een X Compact of 375 € minimum voor een XZ1 Compact... Ik zou m'n Z3 Compact in juni drie jaar hebben.

[Voor 3% gewijzigd door Borromini op 10-04-2018 21:49]

• Dxue

Dxue

wijsheid was de xz2 compact op 5 april bestellen, dan kon je de headset die je erbij kreeg verkopen en had je een erg goedkope telefoon.

of een belgische p20pro bestellen en de bose headset die je daar erbij krijgt allebei verkopen en voor het geld een compact kopen. misschien dat je dan zelfs nog geld overhoudt? maar dat is een rekensommetje dat je zelf moet maken

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op 5 april werkten die knoppen nog gewoon netjes. En de P20 Pro is nu niet echt een compact toestel.

[Voor 34% gewijzigd door Borromini op 10-04-2018 22:29]

• Dxue

Dxue

Borromini schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:28:
Op 5 april werkten die knoppen nog gewoon netjes. En de P20 Pro is nu niet echt een compact toestel.
die p20pro actie is tot de 15e, je zou die dus kunnen kopen en telefoon en headset verkopen en met het geld dat je overhoudt een sony compact kunnen kopen (dat bedoelde ik eerder te zeggen, maar het stond er een beetje onhandig in haha).

je zult altijd zien dat dingen kapot gaan, nadat een actie voorbij is. ze voelen het gewoon aan...

• Die Bruine
Dit kun je echt wel zelf vervangen hoor. Het is echt zo simpel als föhnen, platen lostrekken, schroeven loshalen, nieuw scherm plaatsen en klaar :+ .
Of het de kosten waard is kan ik niet voor je bepalen. Vorig jaar heb ik een nieuwe originele accu in een Z1c geplaatst. In januari zo ongeveer is er een barst in gekomen. Begin deze maand heb ik toch maar een nieuw scherm besteld. Kan mooi in de auto als GPS / audio etcetera. Afgelopen maand ook een accu van een Z1 vervangen.

My point, als je dan toch bezig bent, vervang dan ook de accu. Na drie jaar zou ik die wel vervangen als hij toch open moet. Ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat ze na 3 jaar intensief gebruik de geest willen geven.

Inmiddels heb ik ook een achterkant in de bestelling staan omdat GPS niet goed meer functioneert in een Z3c. Voor die € 5,- ga ik wel een poging wagen dat te "verhelpen". Lukt dat niet, pech. Lukt het wel, kan deze Z3c er ook nog weer een paar jaar tegen aan.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Het kriebelt om het te proberen, maar dan wel als ik een backup heb :P.

De batterij lijkt het nog altijd goed te doen (hout vasthouden). Als ik de kosten ga optellen dan tikt het alleen nogal snel aan.

Waar heb jij je onderdelen besteld?

[Voor 37% gewijzigd door Borromini op 12-04-2018 10:52]

• Die Bruine
LCD Ebay.
Accu's alle drie in NL. Ik meen gsmpunt.nl en gsmbatterij.nl.

• HTCHolland
Nou ik ben een week in het bezit van de xz2 compact, terwijl mijn z3c eigenlijk nog prima werkte. Had af en toe wel wat kuren maar oke. Nu pak ik hem gisteren uit de la, en merk ik dat ik de notificatiebalk niet meer omlaag krijg. Heb even in het service menu een test gedaan, en dat gedeelte van het touchscreen werkt gewoon ineens niet meer.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Join the club zou ik zeggen :P.

• HTCHolland
Erg raar, hij werkte prima tot ik een factory reset deed. Daarna was dat gedeelte van het scherm ineens kapot.

• Dxue

Dxue

HTCHolland schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:59:
Nou ik ben een week in het bezit van de xz2 compact, terwijl mijn z3c eigenlijk nog prima werkte. Had af en toe wel wat kuren maar oke. Nu pak ik hem gisteren uit de la, en merk ik dat ik de notificatiebalk niet meer omlaag krijg. Heb even in het service menu een test gedaan, en dat gedeelte van het touchscreen werkt gewoon ineens niet meer.
Aangezien je toch al eeb factory reset hebt gedaan, misschien een 2e keer proberen en eventueel een custom rom? Mijne werkt nog steeds goed qua scherm. Batterij gaat amper omlaag als je hem uit heb staan.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

Iemand ervaring met vervangen usbklepje?

[Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 15-04-2018 22:51]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dxue schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:09:
[...]

Aangezien je toch al eeb factory reset hebt gedaan, misschien een 2e keer proberen en eventueel een custom rom? Mijne werkt nog steeds goed qua scherm. Batterij gaat amper omlaag als je hem uit heb staan.
Draai zelf ook custom ROM hier... Voor zover ik begrepen heb zijn die dode knoppen een hardwareprobleem (digitiser) en geen softwareprobleem.

Vreemd genoeg werkt het toetsenbord in landschapsmodus nog weer wel, voor de toetsen die daar staan... Go figure :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ch14346
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:27

ch14346

To change or not to change...

Sport_Life schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:50:
Iemand ervaring met vervangen usbklepje?
Je kan de huidige usb klep uit de socket trekken (zie hier) en het vervangen met je nieuwe klepje (die je online kunt halen).

• HTCHolland
Dxue schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:09:
[...]

Heb ik geprobeerd inderdaad, geen resultaat helaas. Zal toch wel iets hardwarematigs zijn.
Ik heb overigens geen idee wat custom roms etc. zijn haha. Moet er maar eens op gaan googlen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dxue

Dxue

HTCHolland schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:53:
[...]

Heb ik geprobeerd inderdaad, geen resultaat helaas. Zal toch wel iets hardwarematigs zijn.
Ik heb overigens geen idee wat custom roms etc. zijn haha. Moet er maar eens op gaan googlen.
oh custom roms is niks anders dan het aangepaste besturingssysteem voor je telefoon. er zijn vele versies van aangepaste sony rom tot aosp (dat zijn de kale originele android besturingssysteem waar verder niks bij zit behalve de meest noodzakelijke om een smartphone te gebruiken (uit mijn hoofd zijn dat iig phone, contacts, messaging en browser. er is geen app store aanwezig). er zijn vele artikelen op xda te vinden over wat je moet doen om dit te bewerkstelligen, maar om je een idee te geven, volgens mij hebben ze het voor elkaar om een samsung s2 android 7.0 te laten draaien.

voor de z3c zijn ze bezig om de nieuwere versies te laten draaien en ik weet nog niet hoe stabiel ze nu draaien, wegens het missen van de benodigde drivers. Maar er zijn hier vast wel wat mensen die daar veel meer weet van hebben en/of kunnen ze me verbeteren waar nodig, ik flash al sinds htc desire hd roms, maar om nou te zeggen dat ik er verstand van heb is een zware overdrijving.

Moch je geinteresseerd zijn omdat je z3c toch niet meer 100% werkt, check dan ook vooral xposed module, daarmee kan je nog heel veel extra functies aan je telefoon toevoegen. bijvoorbeeld dat je telefoon niet kantelt als je hem in een dock zet. of dat je kan zien hoe snel je data verbinding is op dat moment, extra knoppen toevoegen op je navigatiebalk etc etc.

voor de meesten is ook interessant omdat je een vrij schone sony rom erop kunt zetten zonder alle 3rd party apps, waardoor je meer ruimte overhoudt voor andere dingen.

• HTCHolland
Dxue schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:11:
[...]

oh custom roms is niks anders dan het aangepaste besturingssysteem voor je telefoon. er zijn vele versies van aangepaste sony rom tot aosp (dat zijn de kale originele android besturingssysteem waar verder niks bij zit behalve de meest noodzakelijke om een smartphone te gebruiken (uit mijn hoofd zijn dat iig phone, contacts, messaging en browser. er is geen app store aanwezig). er zijn vele artikelen op xda te vinden over wat je moet doen om dit te bewerkstelligen, maar om je een idee te geven, volgens mij hebben ze het voor elkaar om een samsung s2 android 7.0 te laten draaien.

voor de z3c zijn ze bezig om de nieuwere versies te laten draaien en ik weet nog niet hoe stabiel ze nu draaien, wegens het missen van de benodigde drivers. Maar er zijn hier vast wel wat mensen die daar veel meer weet van hebben en/of kunnen ze me verbeteren waar nodig, ik flash al sinds htc desire hd roms, maar om nou te zeggen dat ik er verstand van heb is een zware overdrijving.

Moch je geinteresseerd zijn omdat je z3c toch niet meer 100% werkt, check dan ook vooral xposed module, daarmee kan je nog heel veel extra functies aan je telefoon toevoegen. bijvoorbeeld dat je telefoon niet kantelt als je hem in een dock zet. of dat je kan zien hoe snel je data verbinding is op dat moment, extra knoppen toevoegen op je navigatiebalk etc etc.

voor de meesten is ook interessant omdat je een vrij schone sony rom erop kunt zetten zonder alle 3rd party apps, waardoor je meer ruimte overhoudt voor andere dingen.
Bedankt!! Ik ga er zeker eens naar kijken als ik iets meer tijd heb.

• droner
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-02 12:39
HTCHolland schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:53:
[...]
Heb met een andere telefoon ook wel eens zo'n probleem gehad, waarschijnlijk een defect in de digitizer (interactielaagje wat bovenop je LCD screen ligt). Geloof dat je ze voor de Sony's alleen compleet kunt vervangen, kost op Amazon typisch zo'n 35 dollar incl. montagesetje maar of je ook zelf bereid bent de telefoon te demonteren is een tweede... is redelijk wat gedoe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• royco110
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-02-2021
Nu ben ik in juli 2018 nogsteeds opzoek naar een Sony z5 compact of een goeie z3 compact.
Nu ben ik vie ebay onderstaande website tegengekomen:

Z5 compact:

https://www.ebay.co.uk/it...Px7cDx3Q&var=552634746884

Z3 compact:

https://www.ebay.co.uk/it...CxIffvlw&var=552518512588

Ik heb hier lang niet zoveel verstand van als de meesten van jullie dus zou graag jullie mening willen.
omgerekend kost de nieuwe(volgens advertentie) Z5C mij zo'n 160 euro.
De Z3C kost mij omgerekend zo'n 130 euro.
Er vanuit gaande dat beide toestellen nieuw uit een gesealde verpakking komen; welke is dan de beste optie?

Ik vind het niet erg om, indien nodig, de 30 euro meer neer te leggen voor de Z5C
Toch zou ik voor mijn besluit jullie mening graag horen.

Ik kijk uit naar jullie reactie

Met vriendelijke groet,

Roy :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb nog een ongebruikte Z3c , toen met het verlengen van contract ben ik wel bezig geweest de boel over te zetten maar mijn Xperia-S heeft gewoon nog 2 jaar trouw doorgewerkt en werkt nog steeds. Overigens werk ik nu op een Xperia-X.

Dus ja, de boel weer geleegd en in zijn doosje gedaan.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Ik zou voor de Z5compact gaan of eigen liever voor de X-compact. De laatste krijgt volgens mij nog updates en won het wat mij betreft nipt van de Z5c.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Farmerwood
  • Niet online
In november 2016 is mijn scherm vervangen nadat de navigatieknoppen niks meer deden. Sinds 2 dagen heb ik nu hetzelfde probleem maar dan aan de bovenkant van het scherm.
De notificatie bar komt vrijwel niet meer naar beneden. Lukt eens in de 25 pogingen oid. In het lockscreen werkt het wel netjes trouwens waardoor je weer denkt aan een software issue.
Touchscreen getest via Instellingen -> Over de Telefoon -> Support -> Touchscreen en daar zie ik inderdaad dat het scherm bovenin delen mist. :'(

Ondanks dat de telefoon verder nog prima werkt lijkt er nu toch versneld een nieuwe te moeten komen.
Met mijn eisen van:
- max 5" scherm
- IP67 maar liefst IP68 (ivm gebruik in boot)
- Minimaal 32 GB, maar liefst 64 GB of meer
- Bluetooth 5
- Sterke voorkeur voor 3,5 mm audio aansluiting
- Zo kaal mogelijke Android

kom ik weer uit op een Sony. De XZ1C en XZ2C zijn de enige 2 telefoons die aan mijn eisen voldoen. Een combi van die 2 zou mijn ideale telefoon zijn....
Jammer dat er geen XZ3C aangekondigd is vorige week.

[Voor 9% gewijzigd door Farmerwood op 11-09-2018 10:42. Reden: typo]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik ben zelf overgestapt naar de XZ1 Compact. Hij voelt een stuk lomper dan de Z3 Compact helaas, maar de XZ2 Compact lijkt dat nog meer afgaande op ontwerp & afmetingen. Voor de rest ben ik er wel tevreden over.

• Dxue

Dxue

Farmerwood schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:09:
In november 2016 is mijn scherm vervangen nadat de navigatieknoppen niks meer deden. Sinds 2 dagen heb ik nu hetzelfde probleem maar dan aan de bovenkant van het scherm.
De notificatie bar komt vrijwel niet meer naar beneden. Lukt eens in de 25 pogingen oid. In het lockscreen werkt het wel netjes trouwens waardoor je weer denkt aan een software issue.
Touchscreen getest via Instellingen -> Over de Telefoon -> Support -> Touchscreen en daar zie ik inderdaad dat het scherm bovenin delen mist. :'(

Ondanks dat de telefoon verder nog prima werkt lijkt er nu toch versneld een nieuwe te moeten komen.
Met mijn eigen van:
- max 5" scherm
- IP67 maar liefst IP68 (ivm gebruik in boot)
- Minimaal 32 GB, maar liefst 64 GB of meer
- Bluetooth 5

kom ik weer uit op een Sony. De XZ1C en XZ2C zijn de enige 2 telefoons die aan mijn eisen voldoen. Een combi van die 2 zou mijn ideale telefoon zijn....
Jammer dat er geen XZ3C aangekondigd is vorige week.
xz2 compact is wel een stuk langer dan de xz1c en is ook nog eens een stuk zwaarder! persoonlijk vind ik de 2 wel veel fijner vasthouden dan de 1. ik zou zeggen, ga naar een winkel, hou ze beide in je handen en kijk welke je het fijnst vindt. qua software zit er volgens mij weinig verschil in en ze krijgen allebei een update naar de nieuwste android in de herfst/winter/ wanneer sony het klaar heeft.

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Na lange tijd mijn z3 compact maar weer eens uit de kast gepakt.

Nu merk ik dat de back/home/menu knoppen het niet meer doen. Touchscreen werkt wel, ook op die plek wanneer de knoppen niet in beeld zijn, maar als de knoppen er staan, is er geen reactie.
Reset naar factory defaults heeft niet geholpen.

Iemand een idee wat ik kan doen?

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:38
Zeror schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 00:09:
Na lange tijd mijn z3 compact maar weer eens uit de kast gepakt.

Nu merk ik dat de back/home/menu knoppen het niet meer doen. Touchscreen werkt wel, ook op die plek wanneer de knoppen niet in beeld zijn, maar als de knoppen er staan, is er geen reactie.
Reset naar factory defaults heeft niet geholpen.

Iemand een idee wat ik kan doen?
Is al vaker voorbij gekomen. Stiekem toch de hardware ofzo.....

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Snowhite0901 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 06:01:
[...]

Is al vaker voorbij gekomen. Stiekem toch de hardware ofzo.....
Das klote... Heb het voor nu maar opgelost door een app te installeren die een zwevende balk met de betreffende knoppen laat zien. Alleen niet elke app vind het leuk als er een overlay app aanstaat...

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Palomar
  • Niet online
Zeror schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

Das klote... Heb het voor nu maar opgelost door een app te installeren die een zwevende balk met de betreffende knoppen laat zien. Alleen niet elke app vind het leuk als er een overlay app aanstaat...
Die van mij doet precies hetzelfde. Eerst werkte alleen het sleepmenu aan de bovenkant niet en daarna ook de homeknop e.d. aan de onderkant niet meer. Toen ook zo'n app met een zwevende balk met deze knoppen geïnstalleerd, maar laatst constateerde ik dat ook in het midden van het scherm aanrakingen niet altijd gedetecteerd worden. Dat maakt de telefoon toch echt wel onbruikbaar, dus nu ligt ie in de kast om ws. nooit meer te gebruiken. Heb nog nooit een telefoon met zo'n slechte bouwkwaliteit gehad... Is volgens mij ook wel echt een hardwareprobleem. Dat ie het in het lockscreen niet doet komt denk ik omdat de software daar op een groter deel van het scherm reageert op aanrakingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Palomar schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:25:
[...]

Die van mij doet precies hetzelfde. Eerst werkte alleen het sleepmenu aan de bovenkant niet en daarna ook de homeknop e.d. aan de onderkant niet meer....
Ik ben erg tevreden met dit toestel, heb hem nu ruim 3 jaar. Ook bij mij is het sleepmenu opeens kapot gegaan. Hoop dat het daar bij blijft.

Maar sinds deze week heb ik het idee dat mijn batterij een stuk sneller leeg loopt, ondanks dat ik hem hetzelfde gebruik. Als ik naar de batterij statistieken kijk staat:

Android-systeem 15%
Scherm 13%
Google Play-services 7%
(en daaronder een paar apps met een paar %)

Volledige lading was 10 uur geleden, nu nog maar 25% over. Hebben meer mensen hier last van?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat klinkt als een batterij die op weg naar de uitgang is.

• Dxue

Dxue

Knordy schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 22:45:
[...]

Ik ben erg tevreden met dit toestel, heb hem nu ruim 3 jaar. Ook bij mij is het sleepmenu opeens kapot gegaan. Hoop dat het daar bij blijft.

Maar sinds deze week heb ik het idee dat mijn batterij een stuk sneller leeg loopt, ondanks dat ik hem hetzelfde gebruik. Als ik naar de batterij statistieken kijk staat:

Android-systeem 15%
Scherm 13%
Google Play-services 7%
(en daaronder een paar apps met een paar %)

Volledige lading was 10 uur geleden, nu nog maar 25% over. Hebben meer mensen hier last van?
Het is zoals hierboven gezegd de batterij die langzaam dood gaat, of heb je toevallig nog apps geinstalleerd/geupdate? Ikzelf heb op een ander toestel gemerkt dat een bepaalde update van stocard ineens veel meer batterij gebruikte en dat 1 van de games die ik had geinstalleerd stiekem erg veel stroom gebruikte. (na verwijdering van de games was de batterij duur weer normaal, maar de game zelf kwam niet bij de batterij info naar boven, maar precies zoals jij het aangaf)

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Dxue schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 08:56:
[...]

Het is zoals hierboven gezegd de batterij die langzaam dood gaat, of heb je toevallig nog apps geinstalleerd/geupdate? Ikzelf heb op een ander toestel gemerkt dat een bepaalde update van stocard ineens veel meer batterij gebruikte en dat 1 van de games die ik had geinstalleerd stiekem erg veel stroom gebruikte. (na verwijdering van de games was de batterij duur weer normaal, maar de game zelf kwam niet bij de batterij info naar boven, maar precies zoals jij het aangaf)
Ik heb het idee dat het aan de Google play service ligt.
Vandaag lijkt de batterij zich normaal te gedragen, alleen staat de Google play service nog relatief hoog in het verbruik. Is daar te zien of die zichzelf heeft geüpdate of waar die mee bezig is o.i.d.?
Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee