• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:25
LoeWn schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:40:
[...]

Bij mij lieten ze na een tijdje vanzelf los. Paar druppeltjes 10 seconden lijm er bij gedaan en het was weer goed.

[...]

De nieuwe accu plak je inderdaad vast in de behuizing. In principe hoeft dit niet heel veer voor te stellen. Ik heb bij mij gewoon op 2 plekjes een druppeltje lijm gedaan zodat hij op z'n plek blijft. De accu kan in principe al niet zijwaards bewegen omdat hij best strak zit opgesloten. Het is wel belangrijk dat hij niet los kan laten en daarmee de backcover er uit drukt.

De NFC chip plak je gewoon weer op de accu. Je sluit 'm eerst aan, en valt dan eigenlijk vanzelf op de accu. Even aandrukken is genoeg indien de chip nog genoeg plakt (was bij mij wel aan de orde)

[...]

Geen idee. Ik heb dat toen niet gedaan.

Ik heb overigens nog het een en ander liggen aan onderdelen.. Sowieso een batterij welke bijna nooit gebruikt is.. En ik denk nog wel plak strips voor de achterkant. PM me if interested
Heb je toevallig ook nog een display liggen? Met het vervangen van mijn accu is er een stukje van mijn display connector afgebroken, en nu heb ik geen beeld meer ;(

Zijn dit nu fatsoenlijke schermen?:
http://www.ebay.nl/itm/Fo...e1c3dd:g:QvwAAOSw5cNYXKYN

Of kun je dan toch maar beter voor zoiets gaan:

http://www.ebay.nl/itm/Fo...a23869:g:-KQAAOSwImRYMs8b

[Voor 122% gewijzigd door Strider op 25-05-2017 15:32]

BlaBlaBla

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-06 06:31
@strider
niet te veel uitgeven en die eerste met frame nemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@Strider @peptalk
De goedkopere schermen zijn functioneel gelijk, de kans bestaat echter dat je een scherm van mindere kwaliteit krijgt.
- kleuren minder mooi.
- de bezels grotere bezels, afmetingen van het lcd zijn kleiner.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
Ik ga denk ik op MP kijken naar een tweede handse die een gebroken backcover ofzo heeft, en daar het frame + scherm overzetten naar die van mij.

Iemand trouwens een idee hoe ik mijn backup eraf kan krijgen. USB for developers is denk ik gedisabled :/

[Voor 27% gewijzigd door Strider op 26-05-2017 17:20]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:29
Strider schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 13:42:
[...]

Heb je toevallig ook nog een display liggen? Met het vervangen van mijn accu is er een stukje van mijn display connector afgebroken, en nu heb ik geen beeld meer ;(

Zijn dit nu fatsoenlijke schermen?:
http://www.ebay.nl/itm/Fo...e1c3dd:g:QvwAAOSw5cNYXKYN

Of kun je dan toch maar beter voor zoiets gaan:

http://www.ebay.nl/itm/Fo...a23869:g:-KQAAOSwImRYMs8b
Ik heb er nog eentje liggen ja. Eentje in frame.

Ik zal morgen even kijken voor je of het nog werkt etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
LoeWn schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 18:29:
[...]

Ik heb er nog eentje liggen ja. Eentje in frame.

Ik zal morgen even kijken voor je of het nog werkt etc.
Thanks!!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Strider schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 10:11:
Ik ga denk ik op MP kijken naar een tweede handse die een gebroken backcover ofzo heeft, en daar het frame + scherm overzetten naar die van mij.

Iemand trouwens een idee hoe ik mijn backup eraf kan krijgen. USB for developers is denk ik gedisabled :/
Je kan niks via ADB doen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
Borromini schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:01:
[...]

Je kan niks via ADB doen?
Helaas niet, als ik mijn Z3 aansluit dan geeft ADB de melding dat er geen devices zijn gevonden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
Ik kan voor 50 euro een Z3 compact overnemen waarvan de camera het niet meer doet. Daarmee zou ik mijn z3 compact hopelijk weer aan de praat kunnen krijgen om zo mijn WhatsApp te backuppen en over te zetten naar mijn nieuwe s7. Misschien kan ik dan van 2 toestellen ook 1 volledig werkend toestel maken. Wat zouden jullie doen, het is eigenlijk wel een heel gedoe voor alleen whatsapp :+

Volgens mij brengt een volledig werkend toestel tegenwoordig ook niet meer dan € 100,- op?

[Voor 27% gewijzigd door Strider op 29-05-2017 08:44]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoeWn
Ik vind het een super goede deal. Zonder goede camera is het nog wel €100 euro waard vind ik. Camera kost geen €30. En tweedehands is een z3C nog wel €130-150 waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
LoeWn schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:17:
Ik vind het een super goede deal. Zonder goede camera is het nog wel €100 euro waard vind ik. Camera kost geen €30. En tweedehands is een z3C nog wel €130-150 waard.
Ik heb eens op marktplaats rondgekeken en toestellen met een vraagprijs van € 125,- blijven er wekenlang opstaan.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Strider schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:22:
Ik kan voor 50 euro een Z3 compact overnemen waarvan de camera het niet meer doet. Daarmee zou ik mijn z3 compact hopelijk weer aan de praat kunnen krijgen om zo mijn WhatsApp te backuppen en over te zetten naar mijn nieuwe s7. Misschien kan ik dan van 2 toestellen ook 1 volledig werkend toestel maken. Wat zouden jullie doen, het is eigenlijk wel een heel gedoe voor alleen whatsapp :+
Heb je geen online backup van Whatsapp dan? Ik dacht dat dat ding dat standaard deed.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Heb je geen online backup van Whatsapp dan? Ik dacht dat dat ding dat standaard deed.
idd, dat kun je volgens mij ook wel zien als je inlogt op Google Drive en dan in de linker kolom op 'back-ups' klikt. Bij mij staat daar whatsapp tussen. Op een nieuwe telefoon zou die die back-up dus terug moeten zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
Borromini schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Ik had het zo ingesteld dat het alleen handmatig werd gebackupt 8)7

En de laatste keer was alweer een jaar geleden.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Strider schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:01:
[...]

Ik had het zo ingesteld dat het alleen handmatig werd gebackupt 8)7

En de laatste keer was alweer een jaar geleden.
hehe, lees dat je schade is ontstaan nadat je de telefoon open hebt gemaakt en geprobeerd hebt de accu te vervangen. Op zich zijn dat wel dingen waarbij ik eerst een volledige backup van alles zou maken voordat ik eraan zou beginnen. En dat naast de kans dat je sowieso elke dag je telefoon kan verliezen/kapot laten vallen en dus eigenlijk alle belangrijke zaken op je telefoon regelmatig moet backuppen.

Maar goed, dat is achteraf :P Captain hindsight to the rescue :+ Ik zou nu ook eigenlijk geen risico's meer nemen en de telefoon gewoon laten repareren door een deskundige als je die whatsapp-geschiedenis nog terug wilt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:40
Strider schreef op maandag 29 mei 2017 @ 00:22:

Volgens mij brengt een volledig werkend toestel tegenwoordig ook niet meer dan € 100,- op?
Je kunt misschien ook een goedkope micro usb --> HDMI kabel kopen? Moet je er wel op gokken dat de digitizer nog wel werkt.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
DeOS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:29:
[...]

Je kunt misschien ook een goedkope micro usb --> HDMI kabel kopen? Moet je er wel op gokken dat de digitizer nog wel werkt.
Maar dan kan ik hem nog steeds niet bedienen toch? :) Of bedoel je dat met de digitizer?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeOS
Strider schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Maar dan kan ik hem nog steeds niet bedienen toch? :) Of bedoel je dat met de digitizer?
Je hebt kans dat alleen het beeldscherm niet meer werkt en de digitizer (touch gedeelte) nog wel.

Ik weet trouwens ook niet of je een PC hebt waar je whatsapp web een keer mee hebt gebruikt icm met je telefoon. Anders zou je hiermee ook je berichten nog kunnen lezen als je telefoon aan staat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
Palomar schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:26:
[...]

hehe, lees dat je schade is ontstaan nadat je de telefoon open hebt gemaakt en geprobeerd hebt de accu te vervangen. Op zich zijn dat wel dingen waarbij ik eerst een volledige backup van alles zou maken voordat ik eraan zou beginnen. En dat naast de kans dat je sowieso elke dag je telefoon kan verliezen/kapot laten vallen en dus eigenlijk alle belangrijke zaken op je telefoon regelmatig moet backuppen.

Maar goed, dat is achteraf :P Captain hindsight to the rescue :+ Ik zou nu ook eigenlijk geen risico's meer nemen en de telefoon gewoon laten repareren door een deskundige als je die whatsapp-geschiedenis nog terug wilt.
haha, ja het is een kwestie van voorzichtig de display connector aansluiten, en niets forceren :P
Maar repareren voor € 89,- zie ik niet zo zitten.
DeOS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:31:
[...]

Je hebt kans dat alleen het beeldscherm niet meer werkt en de digitizer (touch gedeelte) nog wel.

Ik weet trouwens ook niet of je een PC hebt waar je whatsapp web een keer mee hebt gebruikt icm met je telefoon. Anders zou je hiermee ook je berichten nog kunnen lezen als je telefoon aan staat?
Aah, nee dat touchscreen gedeelte werkt volgens mij niet meer, als ik hem probeer te unlocken dan voel ik geen trilling.

Mijn pc heb ik nooit geprobeerd, maar ik wil ook graag mijn foto's etc. terug.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeOS
Je kunt dan nog proberen om een micro USB --> HDMI kabel te gebruiken in combinatie met een USB muis via een OTG kabel. De micro usb --> HDMI kabel heeft namelijk altijd een micro usb uitgang zodat je hem kan opladen tegelijkertijd, maar dus ook nog een OTG kabel kan aansluiten.

[Voor 40% gewijzigd door DeOS op 29-05-2017 14:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
DeOS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:37:
Je kunt dan nog proberen om een micro USB --> HDMI kabel te gebruiken in combinatie met een USB muis via een OTG kabel. De micro usb --> HDMI kabel heeft namelijk altijd een micro usb uitgang zodat je hem kan opladen tegelijkertijd, maar dus ook nog een OTG kabel kan aansluiten.
Maar er kan toch maar 1 kabel aangesloten worden? Dus ik heb of beeld of control?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeOS
Strider schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:42:
[...]

Maar er kan toch maar 1 kabel aangesloten worden? Dus ik heb of beeld of control?
Nee dat zeg ik dus, de micro USB --> HDMI kabel heeft een micro usb ingang. Zie https://www.amazon.de/MHL...r-Sensation/dp/B00NHKTW9A .

Laatste optie die ik kan bedenken als je alleen swipe to unlock hebt is om via de OTG kabel een muis aan te sluiten en hiermee blind te unlocken. Zodra hij is geunlocked kun je volgens mij via PC companion bij de data. Dan heb je niet eens een microusb --> HDMI kabel nodig.

En met pin anders het onderstaande:

1. Turn the volume up fully on the phone till it beeps
2. Take the OGT cable and connect the mouse
3. Use the mouse and do a drag motion (holding left mouse button) from bottom to top. This
reveals the pin pad.
4. Next disconnect the mouse from the OGT and connect a USB keyboard.
5. Press CAPS lock light to check keyboard is powered and proceed to enter your pin. Listen out for
each digit entered then press return and listen for the unlocking tone. AND YOU'RE IN!!!!!!!!
6. Please note I have a Apple Mac and I'm using Android File Transer program which makes things
super easy.

[Voor 38% gewijzigd door DeOS op 29-05-2017 14:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
DeOS schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:44:
[...]

Nee dat zeg ik dus, de micro USB --> HDMI kabel heeft een micro usb ingang. Zie https://www.amazon.de/MHL...r-Sensation/dp/B00NHKTW9A .

Laatste optie die ik kan bedenken als je alleen swipe to unlock hebt is om via de OTG kabel een muis aan te sluiten en hiermee blind te unlocken. Zodra hij is geunlocked kun je volgens mij via PC companion bij de data. Dan heb je niet eens een microusb --> HDMI kabel nodig.

En met pin anders het onderstaande:

1. Turn the volume up fully on the phone till it beeps
2. Take the OGT cable and connect the mouse
3. Use the mouse and do a drag motion (holding left mouse button) from bottom to top. This
reveals the pin pad.
4. Next disconnect the mouse from the OGT and connect a USB keyboard.
5. Press CAPS lock light to check keyboard is powered and proceed to enter your pin. Listen out for
each digit entered then press return and listen for the unlocking tone. AND YOU'RE IN!!!!!!!!
6. Please note I have a Apple Mac and I'm using Android File Transer program which makes things
super easy.
Thanks dat kan ik nog wel eens proberen.

Ik heb vandaag een tweede Z3 Compact gekocht, moederbord overgeschroefd maar helaas, nog steeds geen beeld :'(

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArmEagle
  • Laatst online: 01-06 14:59
draakhoofd schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:56:
[...]

Ik help je hopen, maar ik heb via de winkel, reparateur en via Sony geen enkele beweging gekregen in reparatie na de garantietermijn. Ik kreeg een refurbished met issues terug, die natuurlijk net na de garantietermijn zich openbaarde.
Ik had het even druk dus een reactie bleef even uit. Wel heb ik een aantal keren met de webshop gecommuniceerd die kortaf blijft. Ze reageren op haast geen enkel van meerdere punten in mijn e-mails en blijven de "economische levensduur" van 2 jaar noemen. Nu vind ik die categorie nogal breed en lijkt me die 2 jaar nogal kunstmatig door de 1- en 2-jaars abonnementen. High end telefoons (waaronder deze Z3c) lijken mij makkelijk langer dan dat mee te moeten gaan. Tuurlijk, batterij, opslag/snelheid, etc. gaat wat achterlopen. Maar zo mechanisch defect raken zou toch echt niet moeten. Zeker niet binnen 2 jaar na de vorige zelfde reparatie.

Nogal wat websites noemen dit echter toch als leidend. Alleen Kieskeurig geeft aan dat er ook nog een technische levensduur is.

Ik blijf van mening dat dit een fout in het product is welke niet-conform is. Morgen maar weer een nieuwe mail opstellen en de winkel maar eens in gebreke gaan stellen.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:14
*knip*. Dit moet helaas toch echt via de V&A.

[Voor 90% gewijzigd door rens-br op 13-06-2017 15:32]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Sinds een aantal weken hoef je niet meer extra te betalen voor internetten in EU-landen. Het leek me wel handig om mijn telefoon alvast in te stellen om roaming standaard aan te zetten, zodat ik bij de volgende keer de grens over rijden meteen internet heb ipv. dat ik roaming dan nog moet aanzetten. Nu zie ik bij de instellingen voor 'Data roaming' zowel 'EU roaming' staan als 'national and international'. Weet iemand of het vinkje bij 'EU roaming' aanzetten genoeg is? Want de naam suggereert dat roaming in de EU dan werkt, maar buiten de EU niet (wat ook wenselijk is, aangezien er dan wel extra kosten zijn).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:42
Palomar schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:45:
Nu zie ik bij de instellingen voor 'Data roaming' zowel 'EU roaming' staan als 'national and international'. Weet iemand of het vinkje bij 'EU roaming' aanzetten genoeg is? Want de naam suggereert dat roaming in de EU dan werkt, maar buiten de EU niet (wat ook wenselijk is, aangezien er dan wel extra kosten zijn).
Die optie heb ik een paar maanden geleden ook gezien. Uit nieuwsgierigheid heb ik die optie aangezet maar toen werkte mobiel internet niet in het buitenland. Geen idee waar die optie voor dient, maar werkt mogelijk wel sinds 1 juni :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Canard schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Die optie heb ik een paar maanden geleden ook gezien. Uit nieuwsgierigheid heb ik die optie aangezet maar toen werkte mobiel internet niet in het buitenland. Geen idee waar die optie voor dient, maar werkt mogelijk wel sinds 1 juni :?
Heb het nu aangezet. Morgen rij ik ws een stuk je via Duitsland, dus zal es kijken of internet dan blijft werken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:36
Roamen in de EU moet uit, vraag me even niet meer waarom (het klinkt nl tegenstrijdig)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mrxtreem
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05 21:09
Hoi ik had even een vraag, mijn Z3 compact heeft sinds kort dat ik het drop down notification bar niet meer kan "openen" wanneer ik op mijn home screen ben. Maar als ik op mijn lock screen ben doet hij het nog gewoon |:( . Zijn er mensen die dit ook hebben???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik zit met mijn Z3C een beetje in dubio: vervangen of houden. Heb hem nu ruim 2 jaar en grotendeels bevalt ie nog goed, alleen begin ik wel erg tegen de limiet van 16GB opslag aan te lopen. Grotere apps kan ik op dit moment ook niet meer installeren wegens een tekort aan opslag. Ik ben al vrij behoudend qua installeren van apps en heb alleen apps geïnstalleerd die ik ook daadwerkelijk regelmatig gebruik (en dus ook niet eraf kunnen). Van die apps zijn er ook geen grote uitschieters qua opslagverbruik. Alleen whatsapp is wat groter (1GB), maar die kan niet naar de sd-kaart verplaatst worden en ik wil wel de chatgeschiedenis incl. foto's e.d. behouden. Verder heb ik foto's/video's e.d. al op de sd-kaart staan.

Maw. simpelweg apps verwijderen is geen optie. Heb ook al een keer een factory reset gedaan, maar nadat ik al mijn gebruikte apps weer had geïnstalleerd kreeg ik al snel weer de melding dat de opslag bijna vol zat.

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben om het leven van mijn Z3C nog een tijdje te verlengen? ;) Android 6 heeft een functie om het main-opslaggeheugen uit te breiden met een sd-kaart (adoptable storage), alleen heeft Sony dat uitgeschakeld. Zijn er nog manieren om dat toch te gebruiken? Of zijn er nog andere tips om structureel/substantieel opslagruimte te winnen? (dus niet cache legen e.d.).

Of zou de conclusie toch kunnen zijn om beter een nieuwe telefoon te kopen, aangezien apps tegenwoordig steeds groter worden en 16GB gewoon niet meer voldoet? Neig daar nl. wel erg naar...

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik snap wat je bedoelt. Zit enigszins met het zelfde. Met als verschil dat ik net genoeg app(s) verwijder zodat die melding over "vol geheugen" weg gaat.

Over WhatsApp; je media map is het grootst. Dat zijn zowel je ontvangen alsook verzonden media. Dit kun je wél verplaatsen naar je sd-card. Je app blijft dus gewoon op z'n plek. (Zelf nog niet gedaan trouwens)

https://www.gadgetgossips...App-images-videos-SD-Card

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik moet regelmatig mijn foto's en video's van WhatsApp verwijderen of verplaatsen naar de SD kaart.
Alleen door WhatsApp raakt mijn telefoon vol.

Facebook was ook een boosdoener trouwens, maar Facebook werkt via de browser ook prima.

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-06 16:19
Hier ook een Z3C 2 jaar oud. "Plots" is de perfermance enorm gezakt ? Toevallig. Ook na een factory reset loopt het tergend traag...

• Palomar
  • Niet online
Scipionyx schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:11:
Over WhatsApp; je media map is het grootst. Dat zijn zowel je ontvangen alsook verzonden media. Dit kun je wél verplaatsen naar je sd-card. Je app blijft dus gewoon op z'n plek. (Zelf nog niet gedaan trouwens)

https://www.gadgetgossips...App-images-videos-SD-Card
Dat heb ik een tijdje geleden geprobeerd, maar gaf niet het gewenste resultaat (volgens mij werkten alle afbeeldingen in de berichten niet meer). Heb het toen maar weer snel teruggezet omdat ik bang was dat mn whatsapp profiel anders corrupt raakte. Sowieso ben ik niet zo'n fan van zulke onofficiele 'hacks', omdat je niet weet of dat bij toekomstige updates nog blijft werken.

Sowieso kun je verder volgens mij weinig naar de sd-kaart verplaatsen.

• Palomar
  • Niet online
SmokingSig schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:05:
Hier ook een Z3C 2 jaar oud. "Plots" is de perfermance enorm gezakt ? Toevallig. Ook na een factory reset loopt het tergend traag...
Ik merk eigenlijk vooral dat de camera soms langzaam is en dan met name video's. Als ik een filmpje wil opnemen en ik druk op record dan blijft het beeld een aantal seconden stilstaan en hangt alles. Gevolg is dat de opname ook pas een paar seconden later begint dan gewenst, waardoor je net mist wat je wilde filmen....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:57
mrxtreem schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:30:
Hoi ik had even een vraag, mijn Z3 compact heeft sinds kort dat ik het drop down notification bar niet meer kan "openen" wanneer ik op mijn home screen ben. Maar als ik op mijn lock screen ben doet hij het nog gewoon |:( . Zijn er mensen die dit ook hebben???
Op dit forum en op op xda in de Q en A section zijn er nog veel meer beschrijvingen van dit probleem. Het is een veelvoorkomend hardwareprobleem bij de Z3C. Het komt waarschijnlijk door vocht en wordt langzaam maar zeker erger. Je kunt het checken bij de touchscreen-test ('draai' *#*#7378423#*#* in de dialer). De oplossing is om een nieuwe digitizer te (laten) plaatsen; een work-around is om een app te installeren waarmee je de notificatiebalk kunt openen met een swipe of double tap (bv. Nova Prime). Ik had 'geluk': mijn digitizer is onder garantie gerepareerd.
P.S. op je lockscreen zijn de touch areas groter, dus daar werkt het nog wel.

• NIMIC
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:18:
[...]

Ik merk eigenlijk vooral dat de camera soms langzaam is en dan met name video's. Als ik een filmpje wil opnemen en ik druk op record dan blijft het beeld een aantal seconden stilstaan en hangt alles. Gevolg is dat de opname ook pas een paar seconden later begint dan gewenst, waardoor je net mist wat je wilde filmen....
Dat heb ik inderdaad ook. Weet eigenlijk niet wanneer het begonnen is.
De telefoon crashed nu ook regelmatig.

Het wordt blijkbaar tijd voor een nieuwe. Nog even een paar maandjes wachten. Als hij 3 jaar is vind ik dat ik wel een mooie nieuwe mag.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik hoop dat de mijne drie jaar haalt... Ik denk dat de meeste mensen niet eens de twee halen met hun smartphone als ik 't zo zie.

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:23
Ik heb de mijne net vorige week vervangen door een Xiaomi MI6. Ik had m'n Z3C op release day via pre-order dus bijna drie jaar :)
Het usb-klepje aan de zijkant was echt wel versleten.

• Palomar
  • Niet online
NIMIC schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Het wordt blijkbaar tijd voor een nieuwe. Nog even een paar maandjes wachten. Als hij 3 jaar is vind ik dat ik wel een mooie nieuwe mag.
Dat idee had ik idd ook, maar stoor me steeds meer aan deze telefoon dat ik toch wel neig naar eerder ontvangen. Voornaamste reden:
- Gebrek aan opslagruimte
- Crappy magnetische lader die moeilijk erop is te zetten en snel loslaat (vooral in de auto) en die klepjes zijn ook erg irritant
- Slechte camera, laat de laatste tijd vaker foto's afdrukken en dan zie je helemaal dat de kwaliteit gewoon slecht is. En veel foto's maak je maar één keer, dus zonde dat die allemaal matig zijn.

Aan de andere kant voldoet ie qua snelheid nog wel. En vind hem qua formaat ook zeer ideaal. Maarja, genoemde punten zijn toch wel dooddoeners waar ik na 2+ jaar gebruik wel vanaf wil.

Nieuwe telefoon zal geen Sony worden. Heb met deze Z3C nog nooit een telefoon gehad die zo slecht in elkaar zit qua bouwkwaliteit (met vorige telefoons nooit beroep op garantie of reparatie hoeven doen). Koptelefoonaansluiting was al snel defect, ondanks het gebruik van een hoesje zat er een dikke barst in de achterkant, klepjes aan de zijkant die niet meer sluiten etc. Vervolgens zeer onbeschoft behandeld bij de garantieafhandeling, dus geen Sony meer.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mantis schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:05:
Ik heb de mijne net vorige week vervangen door een Xiaomi MI6. Ik had m'n Z3C op release day via pre-order dus bijna drie jaar :)
Het usb-klepje aan de zijkant was echt wel versleten.
Ik heb het rubber verwijderd. Sony heeft duidelijk niet ontworpen op duurzaamheid met zo'n dun rubbertje. Ik heb het dan nog niet eens veel gebruikt, aangezien ik via zo'n cradle oplaad...

Dat waterdichte boeit me niet zo, da's uiteindelijk vooral een gimmick. Maar blijft slecht ontworpen.

• mrxtreem
M!chiel schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:45:
[...]

Op dit forum en op op xda in de Q en A section zijn er nog veel meer beschrijvingen van dit probleem. Het is een veelvoorkomend hardwareprobleem bij de Z3C. Het komt waarschijnlijk door vocht en wordt langzaam maar zeker erger. Je kunt het checken bij de touchscreen-test ('draai' *#*#7378423#*#* in de dialer). De oplossing is om een nieuwe digitizer te (laten) plaatsen; een work-around is om een app te installeren waarmee je de notificatiebalk kunt openen met een swipe of double tap (bv. Nova Prime). Ik had 'geluk': mijn digitizer is onder garantie gerepareerd.
P.S. op je lockscreen zijn de touch areas groter, dus daar werkt het nog wel.
Gaan we proberen de app had ik ook al op mn telefoon staan, nu net een factory reset gedaan maar dat heeft ook niet geholpen. in ieder geval bedankt!
NIMIC schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:18:
[...]

Ja dat valt mij ook op dat hij wat kuren krijgt. Toch vindt ik het wel raar want ik heb hem altijd in een hoesje gehad en ben er echt zuinig op geweest. Daarnaast zijn er niet echt dingen gebeurt de laatste tijd waardoor dit te verklaren is. Ik ga eens contact opnemen met Coolblue het is inmiddels alweer meer dan 2 jaar dat ik hem heb maar wellicht kunnen ze me nog helpen O-) .

• NIMIC
  • Niet online
In het Z5 compact topic wordt gesproken dat mensen de laatste tijd last hebben van een langzame telefoon.

Dat heb ik ook met mijn z3 compact.
Het lijkt erop dat herstarten in safe mode en daarna weer opnieuw herstarten helpt.
Let op, je widgets verdwijnen van het scherm, en die moet je dus opnieuw plaatsen.
To enable safe mode

While the phone is on, press and hold down the power key.
In the pop up window, touch and hold Power off until the Reboot to safe mode message appears.
Tap OK and let your device restart in safe mode.
Het lijkt er op dat het veroorzaakt wordt door de sony movie creator app. Dus het kan helpen om deze uit te schakelen.

[Voor 10% gewijzigd door NIMIC op 14-07-2017 08:53. Reden: movie creator app commentaar toegevoegd]

• Mylou
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09-2022
SmokingSig schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:05:
Ik heb dit nu ook sinds een week zoiets. Heb het altijd een fantastisch toestel gevonden en nu loopt hij continu vast. Applicaties openen is niet te doen en foto's maken hoef ik al helemaal niet te proberen. Heb hem ook al teruggezet naar fabrieksinstellingen maar helaas. Ik wil geen afscheid nemen van mijn Z3 Compact maar dit schiet niet op zo :/

• Mylou
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-09-2022
NIMIC schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:57:
...

Het lijkt er op dat het veroorzaakt wordt door de sony movie creator app. Dus het kan helpen om deze uit te schakelen.
Heb hem uitgeschakeld, hoop dat het helpt.

• SmokingSig
Mylou schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:47:
[...]

Ik heb dit nu ook sinds een week zoiets. Heb het altijd een fantastisch toestel gevonden en nu loopt hij continu vast. Applicaties openen is niet te doen en foto's maken hoef ik al helemaal niet te proberen. Heb hem ook al teruggezet naar fabrieksinstellingen maar helaas. Ik wil geen afscheid nemen van mijn Z3 Compact maar dit schiet niet op zo :/
Echt bizar he. Van de ene op de andere dag. Een update ?

Als ik in developers opties mijn cpu weergave aanzet zie ik heel de tijd maar 3 cores ipv 4. Ook bij het uivoeren van taken. Is dit normaal ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
@SmokingSig, probeer eens de sony movie creator app uit te schakelen en opnieuw op te starten.

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-05 15:40
Hier ook last gehad van het trage gedoe. De tip van het uitschakelen van movie creator uitgevoerd en dit lijkt te helpen. Heb de indruk dat het verbruik in zijn algeheel een stuk minder is geworden. Zelfs minder dan voor het traag worden!

Verder nog steeds tevreden met de Z3c, al kijk ik voorzichtig wel rond. Wil geen 5" telefoon eigelijk, of beter gezegd, geen telefoon die een slag groter is in oppervlakte. Blijft weinig over als ik het zo zie. Vind de x compact een optie sinds de prijs verlaagt is maar ben nog niet overtuigd. Hoop nog op een net niet top model met een nieuw scherm zonder dikke bezels.

-= Its dry in the dessert =- So what??

• Palomar
  • Niet online
atacama schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:44:
Verder nog steeds tevreden met de Z3c, al kijk ik voorzichtig wel rond. Wil geen 5" telefoon eigelijk, of beter gezegd, geen telefoon die een slag groter is in oppervlakte. Blijft weinig over als ik het zo zie. Vind de x compact een optie sinds de prijs verlaagt is maar ben nog niet overtuigd. Hoop nog op een net niet top model met een nieuw scherm zonder dikke bezels.
Heb mijn Z3C onlangs verruild voor een Galaxy S7. Ook wel iets groter dan ik van plan was, maar veel alternatieven zijn er niet en als je dan toch een grotere telefoon moet is de S7 nog wel aan de slanke kant vergeleken met veel andere telefoons. Ik vind het iig wel te doen.

• SmokingSig
NIMIC schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:37:
@SmokingSig, probeer eens de sony movie creator app uit te schakelen en opnieuw op te starten.
Fixed it :)

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33
Mijn Z3C viel de laatste tijd regelmatig (minstens 1x/week) uit, en kon daarna pas enkele minuten later terug opgestart worden (oververhit?). Dit gebeurde schijnbaar willekeurig, niet bij bepaalde programma's en ook niet enkel bij het gebruik van video of zo...

Heb hem nu opgestuurd voor herstel in garantie, ben benieuwd naar het verdere verloop.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 00:39
Nog altijd tevreden met deze smartphone! Maar toch begin ik wat last te krijgen van het aantal RAM: dat begint te weinig te worden...
Ik gebruik ook veel meer apps dan een doorsnee persoon en net daardoor merk ik het goed.

Alleen heb ik nog steeds geen opvolger gevonden die echt in het oog springt.
Ik zal sowieso een kopen met minimal bezels: zo kan het display zelf bv. 5" zijn maar zal, wegens gebruik van minimal bezels, de totale grootte toch vrij compact blijven.

Ik hoop dat het aanbod aan smartpones met minimal bezels snel groeit.
Ook benieuwd naar wat Sony zal meebrengen op de IFA beurs in september. Maar ik verwacht van hen nog geen minimal bezels... Hopelijk ben ik mis :)

• ArmEagle
mrxtreem schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:52:
Ik ga eens contact opnemen met Coolblue het is inmiddels alweer meer dan 2 jaar dat ik hem heb maar wellicht kunnen ze me nog helpen O-) .
Schat je kansen. Coolblue houdt super strak vast aan de 2jaar garantie. Ik ben na weken nog steeds in discussie en ga waarschijnlijk een geschil starten, ondanks dat er een recente uitspraak van de geschillencommissie is die de klant in het ongelijk stelde. Die zaak moet ik dit weekend nog eens goed bestuderen.

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 13:16
In september zal ik dit toestel nu ook 3 jaar hebben.

Exterieur is inmiddels redelijk afgeleefd (oplaadklepje hangt niet meer mooi vast, afgekraste rand, ..).
Daarnaast heb ik ook het gevoel dat hij op sommige momenten alles wat trager doet.

Ik vertrek binnenkort op reis en wil bij deze meteen ook een nieuwe smartphone aanschaffen, vooral ook omdat de camera zwaar ondermaats is..

In het verleden gebruikte ik de camera amper maar nu ik op reis ga wil ik toch op zijn minst mooie foto's kunnen nemen wat bij deze telefoon toch echt het geval niet is, is altijd zo al geweest denk ik? Als ik die vergelijk met bijvoorbeeld de iPhone 6S van m'n vrienden is dit echt een wereld van verschil.

Dus als er mensen zijn die ook recent overgeschakeld zijn naar een nieuw toestel, graag enkele aanbevelingen aangezien ik deze markt niet meer volg. De grootte van het toestel, de accu die relatief lang meegaat, etc. waren wel factoren die ik goed vond aan de Xperia Z3 compact.

Ik vertrek volgende week zaterdag dus suggestie's zijn welkom, alvast bedankt!

• BeArt
Ik ga, om privacy-redenen, geen voorbeelden tonen maar ik ben eigenlijk best tevreden over de foto's die ik met mijn Z3C kan maken.

De foto's die mijn vriendin maakt (Iphone 5S) lijken me niet veel beter, maar hangt natuurlijk van allerlei factoren af.

• ziny
BeArt schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:33:
Ik ga, om privacy-redenen, geen voorbeelden tonen maar ik ben eigenlijk best tevreden over de foto's die ik met mijn Z3C kan maken.

De foto's die mijn vriendin maakt (Iphone 5S) lijken me niet veel beter, maar hangt natuurlijk van allerlei factoren af.
Gebruik je de standaard camera? Als ik standaard camera of instagram gebruik zijn mijn foto's wel eerder wazig.. Of heb je ergens bepaalde instellingen en waarden aangepast? Als ik camera op punt zou krijgen zou ik evt. wel nog langer deze telefoon gebruiken maar ben toch al eindje teleurgesteld erover..

Enkele foto's als voorbeeld;
Standaard camera (http://i.imgur.com/eAY3Qog.jpg / http://i.imgur.com/xSmFMpa.jpg / http://i.imgur.com/CcBSLsB.jpg)
Instagram (http://i.imgur.com/XP4IF4Q.jpg)

Vind je deze kwaliteit oké? Misschien ligt het gewoon aan mij maar vind die van een 6S bvb. toch opmerkelijk beter?

• BeArt
ziny schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:45:
[...]

Gebruik je de standaard camera? Als ik standaard camera of instagram gebruik zijn mijn foto's wel eerder wazig.. Of heb je ergens bepaalde instellingen en waarden aangepast? Als ik camera op punt zou krijgen zou ik evt. wel nog langer deze telefoon gebruiken maar ben toch al eindje teleurgesteld erover..

Enkele foto's als voorbeeld;
Standaard camera (http://i.imgur.com/eAY3Qog.jpg / http://i.imgur.com/xSmFMpa.jpg / http://i.imgur.com/CcBSLsB.jpg)
Instagram (http://i.imgur.com/XP4IF4Q.jpg)

Vind je deze kwaliteit oké? Misschien ligt het gewoon aan mij maar vind die van een 6S bvb. toch opmerkelijk beter?
Oh nee, ik heb de indruk dat mijn foto's "beter" zijn, vooral scherper denk ik. Je laatste foto lijkt in de auto getrokken te zijn, misschien heeft de camera toen niet goed kunnen focussen?
De eerste kan misschien een beetje met de lichtomstandigheden te maken hebben, maar volgens mij zou mijn Z3C daar een mooiere foto van kunnen maken.

Ik vind niet meteen een voorbeeld waar je het verschil kan zien, ik neem meestal foto's binnen van men vriendin of zoontje... Maar die zijn quasi altijd scherp met mooie kleuren.

met standaard camera app denk ik, ik heb een tijdje wel zitten zoeken tussen de custom roms, maar ben uiteindelijk altijd terug naar stock gegaan. De foto's die ik maakte met custom roms waren duidelijk van mindere kwaliteit. Maar jij lijkt me ook de originele software te werken, dus zou geen idee hebben wat de oorzaak betreft.

[Voor 11% gewijzigd door BeArt op 28-07-2017 14:54]

• ziny
Ja, al mijn foto's zien er steeds zo uit. Totaal niet scherp. Is hier een oplossing voor? Anders lijkt het mij geen slecht idee om eens naar een nieuwe smartphone over te schakelen, met dat hij nu ook al 3 jaar oud is. Wel jammer want anders kan hij waarschijnlijk wel nog een eindje mee.
BeArt schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:52:
[...]

Oh nee, ik heb de indruk dat mijn foto's "beter" zijn, vooral scherper denk ik. Je laatste foto lijkt in de auto getrokken te zijn, misschien heeft de camera toen niet goed kunnen focussen?
De eerste kan misschien een beetje met de lichtomstandigheden te maken hebben, maar volgens mij zou mijn Z3C daar een mooiere foto van kunnen maken.

Ik vind niet meteen een voorbeeld waar je het verschil kan zien, ik neem meestal foto's binnen van men vriendin of zoontje... Maar die zijn quasi altijd scherp met mooie kleuren.

met standaard camera app denk ik, ik heb een tijdje wel zitten zoeken tussen de custom roms, maar ben uiteindelijk altijd terug naar stock gegaan. De foto's die ik maakte met custom roms waren duidelijk van mindere kwaliteit. Maar jij lijkt me ook de originele software te werken, dus zou geen idee hebben wat de oorzaak betreft.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:04
Ik ben idd ook niet echt onder de indruk van de camera.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• BeArt
ziny schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:02:
Ja, al mijn foto's zien er steeds zo uit. Totaal niet scherp. Is hier een oplossing voor? Anders lijkt het mij geen slecht idee om eens naar een nieuwe smartphone over te schakelen, met dat hij nu ook al 3 jaar oud is. Wel jammer want anders kan hij waarschijnlijk wel nog een eindje mee.
[...]
Persoonlijk zou ik dan eens proberen het ding terug naar de fabrieksinstellingen te zetten, maar dan ben je wel wat data kwijt (best van alles dus eerst een backup bewaren).
+ ik heb geen idee of het gaat helpen, als het een hardware-probleem is wordt het lastiger vrees ik.
Herstel zal vermoedelijk niet goedkoop zijn, maar ook daar heb ik geen idee van. Misschien iemand anders die dit leest?

• mrxtreem
ArmEagle schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:57:
[...]

Schat je kansen. Coolblue houdt super strak vast aan de 2jaar garantie. Ik ben na weken nog steeds in discussie en ga waarschijnlijk een geschil starten, ondanks dat er een recente uitspraak van de geschillencommissie is die de klant in het ongelijk stelde. Die zaak moet ik dit weekend nog eens goed bestuderen.
Ja ik verwachtte er ook niet veel van maar nu begint ook het gebied van gebruiksgemak de telefoon kuren te vertonen. M.a.w. onverklaarbaar lang laden van apps en vast slaan op rare momenten dit heb ik vroeger nooit gehad. Zelfs een factory reset heeft hierbij niet heel veel geholpen. Het jammere vind ik dat ik geen alternatief zie voor de telefoon los van misschien de z5c maar die is alweer een tijdje uit....

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 22:50
In mijn zoektocht naar een leuke fietscomputer heb ik de Z5c en Z3c gekocht. De Z5c is een tijdje m'n daily driver geweest.

Het meest prettige vond ik de vingerafdrukscanner en de lokatie daarvan. De Z3c vind ik een stuk beter aanvoelen in de hand, ondanks de vergelijkbare afmeting.
De Z3c heb ik nu nog. Vooral vanwege de prijs (65 € vanwege defecte microfoon)

Een alternatief is misschien de Galaxy A3, al vond ik die veel groter aanvoelen. Ik zou naast de breedte op papier ook letten op de vorm van de achterkant. Een 67 mm breed apparaat met afgeronde achterkant zal bv smaller aanvoelen dan een Z5c en net zoals de Z3c.

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
mrxtreem schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:14:
[...]

Ja ik verwachtte er ook niet veel van maar nu begint ook het gebied van gebruiksgemak de telefoon kuren te vertonen. M.a.w. onverklaarbaar lang laden van apps en vast slaan op rare momenten dit heb ik vroeger nooit gehad. Zelfs een factory reset heeft hierbij niet heel veel geholpen. Het jammere vind ik dat ik geen alternatief zie voor de telefoon los van misschien de z5c maar die is alweer een tijdje uit....
Heb je Movie Maker uitgeschakeld? Want daar schijnen wat problemen mee te zijn.

• kvandt
  • Laatst online: 08:15
Helaas begint na 3 jaar mijn touchscreen het te begeven... Eerst de bovenrand, waardoor ik niet meer naar beneden kan swipen, nu begeeft ook het midden van het scherm het (Horizontale balk). Nu eindeloos ghost touches. Glove mode staat uit. Best waardeloos voor zo'n telefoon! Iemand al zelf eens een touch paneel vervangen? Origineel of imitatie?rtr

• kvandt
  • Laatst online: 08:15
(double q a post) k]#*=@te scherm!

[Voor 91% gewijzigd door kvandt op 02-08-2017 17:23. Reden: Double post]

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:50
kvandt schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:14:
Helaas begint na 3 jaar mijn touchscreen het te begeven... Eerst de bovenrand, waardoor ik niet meer naar beneden kan swipen, nu begeeft ook het midden van het scherm het (Horizontale balk). Nu eindeloos ghost touches. Glove mode staat uit. Best waardeloos voor zo'n telefoon! Iemand al zelf eens een touch paneel vervangen? Origineel of imitatie?rtr
DIe band in het midden heeft mijn vriendin ook last van en ze wordt er gek van.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10
Mijn onscreen buttons werken zo goed als niet meer (werd steeds erger en erger) terwijl dat stuk scherm het op het lockscreen wel doet...tijdje met handschoenmodus gebruikt maar uiteindelijk maar een andere telefoon aangeschaft. Zonde want voor de rest was ik nog steeds helemaal tevreden. Ben ook niet de enige.... https://talk.sonymobile.c...-not-working/td-p/1047855 ... Meer mensen meer dit probleem? Lijkt me toch een software dingetje heb ik het idee, complete reset mocht niet baten overigens.

[Voor 15% gewijzigd door mach2 op 04-08-2017 10:53]

Hallo

• LoeWn
kvandt schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:14:
Yup zelf al een keer scherm vervangen. Best wel een vervelend klusje bij de z3c. speakers + grilletjes overzetten etc maakt het best wel priegelwerk. Ik had overduidelijk een imitatie aangezien de blacklight bleeding enorm was en de maximale helderheid stukken minder was. Het scherm heeft er ook niet lang op gezeten want het begon al vrij snel los te laten. Mijn z3c ligt daarom ook al een jaar in stukken te wachten tot ik een keer in een goede bui ben..

• J.o.r.i.s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-06 07:47
mach2 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:50:
Mijn onscreen buttons werken zo goed als niet meer (werd steeds erger en erger) terwijl dat stuk scherm het op het lockscreen wel doet...tijdje met handschoenmodus gebruikt maar uiteindelijk maar een andere telefoon aangeschaft. Zonde want voor de rest was ik nog steeds helemaal tevreden. Ben ook niet de enige.... https://talk.sonymobile.c...-not-working/td-p/1047855 ... Meer mensen meer dit probleem? Lijkt me toch een software dingetje heb ik het idee, complete reset mocht niet baten overigens.
Hier sinds 2 weken ook dat de onscreen buttons het nauwelijks/niet meer doen. Handschoenmodus in het begin nog wel maar wordt ook minder.
Dit is gebeurd na een Sony update dus moet een software ding zijn.
Aangezien ik nog van plan ben een aantal jaar met deze telefoon te willen doen, zou rooten en een andere ROM erop zetten dit kunnen verhelpen als het software is?
En als dit wel eens de oplossing kan zijn, ik heb nog nooit een telefoon geroot. Hoe moeilijk is dit? En blijft de camera werken zoals deze dat nu doet (zelfde app?)

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:10
J.o.r.i.s schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Hier sinds 2 weken ook dat de onscreen buttons het nauwelijks/niet meer doen. Handschoenmodus in het begin nog wel maar wordt ook minder.
Aangezien ik nog van plan ben een aantal jaar met deze telefoon te willen doen, zou rooten en een andere ROM erop zetten dit kunnen verhelpen als het software is?
En als dit wel eens de oplossing kan zijn, ik heb nog nooit een telefoon geroot. Hoe moeilijk is dit? En blijft de camera werken zoals deze dat nu doet (zelfde app?)
Dat idee had ik ook, echter nog nooit geroot of wat dan ook.

Hallo

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Die van mij is nu voor de 4e keer kapot. Nu springt SD kaartje er steeds uit.
Voorheen was het de hoofdtelefoon aansluiting (3x) en lam klepje van sim en SD kaart (1x).
Vorige keer al aangegeven dat ik toch wel weet dat hij weer kapot gaat en om een 'echte' oplossing gevraagd.
Konden ze niet doen dus toch maar weer repareren (behalve de melding dat ze er deze keer echt goed naar gaan kijken, wat ik elke keer te horen kreeg).

Amper 2 maanden later dus weer kapot, nu dan geen kapotte hoofdtelefoon aansluiting maar verwacht deze wel weer. Weer gesproken met de helpdesk maar omdat mijn garantie 2 maanden verlopen is moet ik zelf de reparatie betalen... :|

Had van Sony wel een klantvriendelijke oplossing verwacht nadat toestel voor de 4e keer kapot is gegaan.
My first and last Sony (telefoon) dus :P

• Palomar
  • Niet online
Marc3l schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:05:
Die van mij is nu voor de 4e keer kapot. Nu springt SD kaartje er steeds uit.
Voorheen was het de hoofdtelefoon aansluiting (3x) en lam klepje van sim en SD kaart (1x).
Vorige keer al aangegeven dat ik toch wel weet dat hij weer kapot gaat en om een 'echte' oplossing gevraagd.
Konden ze niet doen dus toch maar weer repareren (behalve de melding dat ze er deze keer echt goed naar gaan kijken, wat ik elke keer te horen kreeg).

Amper 2 maanden later dus weer kapot, nu dan geen kapotte hoofdtelefoon aansluiting maar verwacht deze wel weer. Weer gesproken met de helpdesk maar omdat mijn garantie 2 maanden verlopen is moet ik zelf de reparatie betalen... :|

Had van Sony wel een klantvriendelijke oplossing verwacht nadat toestel voor de 4e keer kapot is gegaan.
My first and last Sony (telefoon) dus :P
Dat is ook wel de reden waarom ik mijn Z3C een paar weken geleden heb verruild voor een nieuwe. De bouwkwaliteit is niet echt top. Heb naast andere defecten idd ook een paar keer gehad dat mn sd-kaartje er zomaar los uit hing. Zag het al gebeuren dat dat ding met al je foto's en persoonlijke bestanden erop een keer eruit valt. Ben je mooi alles kwijt wat je niet geback-upt hebt.

• jandeman63
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-05 21:28
Altijd superzuinig geweest op mijn Z3C. Vanaf dag 1 in case en screen protector en geladen met een magnetische lader om het klepje te ontzien. Toestel is nooit nat geweest of gevallen en is nooit gerepareerd en ziet er optisch uit als nieuw. Nu na 2 1/2 jaar gebruik is het touchscreen bovenaan ongevoelig en trek je de status-bar niet meer naar beneden. Trouwens opgelost met de app dropdownstatusbar dus ik kan weer door. Ik ben het wel eens met veel gebruikers hier wat bouwkwaliteit betreft. Het is achteraf toch fragiel met de klepjes en de vele klachten na een tijdje gebruiken. Ook software wise irritant nu met b.v. what`s new. Toch is het ook veel liefde voor mijn Z3C want zoals deze soort is er wat android betreft geen keus als opvolger, vooral qua grootte zeker. Zoek nu een paar maanden voor wat anders maar wil je een zuinig toestel wat niet te groot is met een goede camera dan ben je snel klaar, Het wordt dus een............roept U maar.

• IAmNice
  • Laatst online: 06-03 13:10
jandeman63 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:15:
Altijd superzuinig geweest op mijn Z3C. Vanaf dag 1 in case en screen protector en geladen met een magnetische lader om het klepje te ontzien. Toestel is nooit nat geweest of gevallen en is nooit gerepareerd en ziet er optisch uit als nieuw. Nu na 2 1/2 jaar gebruik is het touchscreen bovenaan ongevoelig en trek je de status-bar niet meer naar beneden. Trouwens opgelost met de app dropdownstatusbar dus ik kan weer door. Ik ben het wel eens met veel gebruikers hier wat bouwkwaliteit betreft. Het is achteraf toch fragiel met de klepjes en de vele klachten na een tijdje gebruiken. Ook software wise irritant nu met b.v. what`s new. Toch is het ook veel liefde voor mijn Z3C want zoals deze soort is er wat android betreft geen keus als opvolger, vooral qua grootte zeker. Zoek nu een paar maanden voor wat anders maar wil je een zuinig toestel wat niet te groot is met een goede camera dan ben je snel klaar, Het wordt dus een............roept U maar.
Tja klein is tegenwoordig niet makkelijk te krijgen.

Mi 6 wellicht? "Klein" 5.15 inch scherm, goede batterijduur en goede camera voor een scherpe prijs.

Als je echt iets onder 5 inch wil wat redelijk is kom je al snel op dingen zoals dit uit.

http://www.gsmarena.com/r...n=10&nBatCapacityMin=3000

Tja, niet echt goed...

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:14
jandeman63 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:15:
Xperia XZ1 compact?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• jandeman63
Had gehoopt op een redelijke LG g6 mini met een 6xx erin maar helaas heeft LG het weer verknoeid met zeer matige specs.

• J.o.r.i.s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-06 07:47
J.o.r.i.s schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Is opgelost door een nieuw scherm te plaatsen. Is dus toch hardware en niet software die het probleem veroorzaakte.

• ArmEagle
Zucht. Ondertussen heeft 'de webshop met een glimlach' mijn Z3C (die dus nog steeds ter reparatie ingeleverd was, nu al maanden omdat mailwisseling traag is, ook van mjn kant) vernietigd omdat ik niet zou hebben gereageerd, terwijl zij juist niet gereageerd hebben. Dat terwijl ik twee keer had aangegeven daar niet mee akkoord te gaan zonder mijn expliciete toestemming.

Ik wil hen best graag lief vinden. Maar ze maken het me wel erg moeilijk.

[Voor 0% gewijzigd door ArmEagle op 17-08-2017 20:05. Reden: typo]

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:04

Tacoos

i am i

Ook mijn Z3C begon te verslijten, waaronder dode GPS en slechte speaker werking (na een schermreparatie was het geluid in eerste instantie onhoorbaar, wel gereclameerd en gerepareerd, maar nooit meer helemaal de oude geworden)

Tot nog toe was ik super tevreden over de Z3c (op dat irritante klepje voor laden na), dus iets vergelijkbaars met modernere specs en features leek me wel wat; Dus een snelle soc, goed scherm maar geen tablet formaat, beetje high end specs in een kleiner toestel...
Helaas lijken op dit moment toestellen op dit moment non-existent?

Het is of een lel van een toestel of duidelijk mid range tot low end specs?

Voorlopig kan ik weer vooruit met een 2dehandse Z3C die op bovengenoemde punten weer prima presteert, maar ik merk dat die z'n sd kaart er wel erg makkelijk uit gooit, dus ook die houdt t vast geen jaar meer uit (of ik niet met die Z3C...)

Ik hoop dus idd dat die xz1 compact snel komt zoals hier wordt gespeculeerd en een beetje gunstig geprijsd blijkt O+

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

• HTCHolland
  • Laatst online: 25-01 09:22
Ik zag dat de xz1 compact 600 euro gaat kosten, dat vind ik een beetje te veel van het goede.
Volgens mij heb ik ongeveer 2,5 jaar geleden zo'n 420 euro betaald voor mijn z3C. Iemand nog andere (goedkopere) alternatieven? Ik vind het maar raar dat er zo weinig aanbod is van kleinere smartphones. Je zou toch denken dat er meer vraag naar is.
Dan heb je sowies niet de adviesprijs betaald bij de Z3C, die je nu wel noemt voor de XZ1 Compact ;)
Even wachten dus ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Lemonn
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-11-2019
HTCHolland schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:58:
Ik zag dat de xz1 compact 600 euro gaat kosten, dat vind ik een beetje te veel van het goede.
Volgens mij heb ik ongeveer 2,5 jaar geleden zo'n 420 euro betaald voor mijn z3C. Iemand nog andere (goedkopere) alternatieven? Ik vind het maar raar dat er zo weinig aanbod is van kleinere smartphones. Je zou toch denken dat er meer vraag naar is.
Ik heb mijn Z3C in de kast gelegd, na de tweede maal een gebarsten display, en nog andere problemen, en toen een Huawei Nova gekocht. Thans nog voor dumpprijzen verkrijgbaar rond €260. Ik ben er heel tevreden mee. Nauwelijks groter dan de Z3C.

• HTCHolland
  • Laatst online: 25-01 09:22
CLB schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:02:
Dan heb je sowies niet de adviesprijs betaald bij de Z3C, die je nu wel noemt voor de XZ1 Compact ;)
Even wachten dus ;)
Oh ja ik zie het. De prijs van de z3c is dan wel redelijk snel gedaald moet ik zeggen. Ik heb hem toen in december gekocht volgens mij.

Anyhow, persoonlijk wil ik niet meer uitgeven dan zo'n 500 euro. Ik heb even getwijfeld over een oneplus 5 maar die vindt ik kwa formaat echt te groot. Misschien dat ik voor een Huawei honor 9 ga. Toch altijd lastig zo'n nieuwe telefoon uitzoeken.

• NYG
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-03 21:54
Mijn Z3c is helaas nu ook kapot denk ik. Dagje phantasialand is hem te veel geworden. Hij is nat geworden tijdens een attractie en begon toen al kuren te vertonen( toch niet zo waterdicht als ik dacht) Telefoon ging ineens vanzelf uit en ik kreeg hem voor een tijdje niet meer aan. Na enkele uren kreeg ik hem weer aan maar viel hij daarna weer telkens uit. Eenmaal thuis meteen alle klepjes opengemaakt en in een bak met rijst gedaan. De volgende dag ging hij weer aan en bleef ong anderhalve dag weer fatsoenlijk te functioneren zonder uit te vallen. Maar krijg hem nu helaas de hele dag niet meer aan.

Iemand wellicht soortgelijke ervaringen? Is het 't waard om hem nog te laten repareren? Hij is eerder al 2x opgestuurd binnen de garantie omdat de headphone jack kuren vertoonde. Verder altijd heel tevreden geweest over de telefoon en niet echt de behoefde om een nieuw toestel te halen.

• Roelofff
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Heren, ik heb al een Z3 compact sinds 2015 en gelukkig nooit problemen mee gehad. Maar sinds gisteren werken vreemd genoeg de onderste drie knoppen niet meer (homescreen, back en tabbladen). Erg frappant want tijdens het spelen van een spel kan ik wel op dat gebied klikken. Heeft iemand hier toevallig iets soortgelijks meegemaakt?

• BeArt
Roelofff schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:33:
Heren, ik heb al een Z3 compact sinds 2015 en gelukkig nooit problemen mee gehad. Maar sinds gisteren werken vreemd genoeg de onderste drie knoppen niet meer (homescreen, back en tabbladen). Erg frappant want tijdens het spelen van een spel kan ik wel op dat gebied klikken. Heeft iemand hier toevallig iets soortgelijks meegemaakt?
Je zal het toestel wellicht al eens herstart hebben?
Misschien eens een andere launcher proberen (eventueel tijdelijk) en de cache van je huidige launcher leegmaken?

Aangezien het bij spellen wel werkt moet het iets softwarematig zijn. Kan me aan de andere kant moeilijk voorstellen dat er in je launcher een instelling zou zijn die die knoppen uitschakelt ,maar je weet nooit. Welke launcher gebruik je, of gewoon stock?

• Roelofff
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Bedankt voor je reactie, helaas werkt een nieuwe launcher niet (volgens mij blijven ook bij elke launcher de bekende xperia knoppen in beeld).
BeArt schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:03:
[...]

Je zal het toestel wellicht al eens herstart hebben?
Misschien eens een andere launcher proberen (eventueel tijdelijk) en de cache van je huidige launcher leegmaken?

Aangezien het bij spellen wel werkt moet het iets softwarematig zijn. Kan me aan de andere kant moeilijk voorstellen dat er in je launcher een instelling zou zijn die die knoppen uitschakelt ,maar je weet nooit. Welke launcher gebruik je, of gewoon stock?

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:27
Roelofff schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:40:
Bedankt voor je reactie, helaas werkt een nieuwe launcher niet (volgens mij blijven ook bij elke launcher de bekende xperia knoppen in beeld).
[...]
Probeer je cache te verwijderen. Op Xperia's gaat dat door volume omhoog + power-knop in te houden, tot het apparaat 3 keer trilt en uit gaat.
Negeer dat, blijkbaar is het alleen een hard-reset (batterij d'ruit en weer in) in plaats van cache wipe.

[Voor 12% gewijzigd door ikt op 01-10-2017 22:36]

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Roelofff schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:33:
Late reactie op je vraag, maar lees het topic nu pas weer bij. Ik had vorig jaar vrijwel hetzelfde net zoals veel anderen. Lees het topic een stukje terug voor de details.
Het leek eerst een softwareprobleem, want na een complete reset werkte alles weer. Uiteindelijk is nog net onder garantie mijn scherm vervangen en sindsdien werkt hij weer vlekkeloos. Het lijkt dus toch, in ieder geval deels, een hardware issue.

Heb mijn Z3C deze week precies 3 jaar en ben er nog steeds dik tevreden over. Accu gaat makkelijk 2 dagen mee bij mijn normale gebruik en de telefoon voelt nog steeds vlot aan.
Enige bezwaren zijn de GPS-ontvangst en kwaliteit van de camera.

Afgelopen weekend heb ik de Zevenheuvelenloop gelopen. Mag er vanuit gaan dat die heel strak op 15 km uitgezet is. Mijn GPS-horloge kwam tot 15.2 km en mijn Z3C met Strava tot 16.5 km. Dat is gewoon 10% extra...

Over de camera is al genoeg gezegd. leuk voor wat kiekjes, maar je maakt er geen kwaliteitfoto's mee.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Iemand hier die zijn LCD al opnieuw heeft moeten 'vastlijmen' op het frame? De sticker die de LCD vasthoudt op het frame heeft hier wat losgelaten, het ziet er niet zo simpel uit :p

• jochemdepochem
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-02 07:32
Borromini schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:31:
De sticker die de LCD vasthoudt op het frame heeft hier wat losgelaten
Niet het scherm maar de glazen backplate heb ik een week geleden terug gemonteerd. Dit heb ik gedaan omdat ik de accu heb willen vervangen, dat was uiteindelijk niet succesvol maar dat is een ander verhaal.

Ik had ook stickers gekocht om daarmee de glasplaat vast te maken, alleen bleef het niet zitten en liet het half los. Toen ontdenkte ik B7000 lijm. De combinatie van de sticker en deze lijm werkt zo goed dat het toestel zelfs waterdicht is volgens de interne pressure sensor.

Zowel stickers als de lijm heb ik gekocht op aliexpress.

• jandeman63
Gisteravond na gebruik mijn z3c op tafel gelegd. Nu fluit en piept ie af en toe als er iets binnenkomt maar op een gegeven moment bleef het erg stil. Hij was van standby naar uit gegaan en kreeg hem niet meer aan. Soms als je aan/uit knop inhoud trilt hij 1x en zie het eerste opstart gedeelte waarna hij weer uitvalt. Alles geprobeerd met resetten en knoppen maar nada/noppes/niente resultaat. Hij is dus naar de Smartphone hemel(of hel) gegaan. Nu ben ik altijd super overdreven zuinig geweest met al mijn toestellen en zelfs mijn eerste Philips baksteen met uitschuif antenne werkt nog. Geen gebroken glas, laten vallen of nat worden en laden via magnetische lader. Nu na 3 jaar en schermreparatie vanwege het bekende ongevoelig wordende touchscreen en nog vele bekende sony probleempjes ben ik er wel klaar mee. Ik ga het formaat missen maar ga toch na een ander merk kijken.

• jochemdepochem
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-02 07:32
jandeman63 schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:04:
Hij is dus naar de Smartphone hemel(of hel) gegaan.
Misschien moet je er een nieuwe accu in zetten, is best zelf te doen. Alleen bevatten de accu's op aliexpress niet 2600mah maar eerder 2200mah

• jandeman63
Koop regelmatig iets op aliexpress maar geen accu`s, dat is troep daar. Alles wat ik daar heb gekocht met een accu is slecht als het geen officieel merk is.
Even terug naar de Sony want hij werkt weer. Doe even snel copy/paste vanuit mijn commentaar op het Sony forum.
Also had a sudden death while not using the phone and with around 75% charge left.

Tried every tip and trick know to mankind but it kept silent. Then i red about a "new" trick. I will discribe it as best as i can.

first hold the volume down key in for about 30 seconds. After that try to hold down the power and volume up key until you feel three short vibrations. Let go of the keys and immediatley plug in the micro usb power. This can work but it didn`t do the trick for me. I did it slightly different. I kept holding down the power and volume key and kept holding it down while at the same time plugging the micro usb. I got a constant blue led and when i pushed the power button the z3 started to charge. when it was full i hit the power button again and YES! it came alive.

I almost had given up hope.

• jandeman63
IAmNice schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:49:
[...]

Tja klein is tegenwoordig niet makkelijk te krijgen.

Mi 6 wellicht? "Klein" 5.15 inch scherm, goede batterijduur en goede camera voor een scherpe prijs.

Als je echt iets onder 5 inch wil wat redelijk is kom je al snel op dingen zoals dit uit.

http://www.gsmarena.com/r...n=10&nBatCapacityMin=3000

Tja, niet echt goed...
Ben intussen overgestapt op een LG G6 en wat denk je? Fantastisch! Voor mij ook een prima accuduur en echt veel en veel sneller. Die 2de groothoek camera is heerlijk. Moet wel eerlijk zeggen dat camera van de Sony ook prima foto`s nam en neemt. Neemt? Ja, want na eindeloos fora te hebben gelezen wat je allemaal kan doen tegen de sudden death en bijna de hoop te hebben opgegeven werkt hij weer. Niet helemaal de fora gevolgd maar ik heb nu dus een fraaie Z3 c te koop.

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:13
Na de aankoop van de XZ1 compact is de Z3c aan een tweede leven begonnen, dankzij de Unofficial Omnirom 8.1 : https://forum.xda-develop...official-omnirom-t3696536

Belangrijkse detail is dat de video-functie voorlopig nog niet werkt. Uiteindelijk gaat de Z3c dan als eerste toestel gebruikt worden bij de oudjes, kwestie van die ook in de wereld van Whatsapp en zo toe te laten.
Ben benieuwd.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• BeArt
lukadad schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:40:
Na de aankoop van de XZ1 compact is de Z3c aan een tweede leven begonnen, dankzij de Unofficial Omnirom 8.1 : https://forum.xda-develop...official-omnirom-t3696536

Belangrijkse detail is dat de video-functie voorlopig nog niet werkt. Uiteindelijk gaat de Z3c dan als eerste toestel gebruikt worden bij de oudjes, kwestie van die ook in de wereld van Whatsapp en zo toe te laten.
Ben benieuwd.
Ben die rom ook al een tijdje wat aan het volgen, maar vind het wel jammer dat de bootloader unlocked moet zijn.
Heb je al wat foto's getrokken met die rom, geen problemen ondervonden? Ik gebruik de camera regelmatig en wil er niet teveel op achteruit gaan wat dat betreft...

Heb de stap maar gezet en voorlopig nog geen spijt van, werkt voor mijn gebruik vrijwel probleemloos. Had wel even wat kleine probleempjes, maar die waren met een cache-clean op te lossen. O.a. screenlock zorgde voor een crash, en de telefoon-app moet expliciet als standaard aangeduid worden (staat ook in het topic ergens vermeld). Verder heel blij met men Oreo-update!

[Voor 18% gewijzigd door BeArt op 23-01-2018 11:23]

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:13
Voorlopig ook geen problemen in het dagdagelijks gebruik met deze omnirom.

Enkel de videofunctie lukt dus inderdaad nog niet. Anders geen connectieproblemen met wifi ac, 4G of bluetooth.

De laatste OTA-update (15-1-18) wil echter niet installeren, zip-bestand verificatie lukt niet; Wacht de volgende update wel af.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

BeArt schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:02:
[...]

Ben die rom ook al een tijdje wat aan het volgen, maar vind het wel jammer dat de bootloader unlocked moet zijn.
Je gaat geen enkele ROM vinden die die vereiste niet heeft, voor zover ik weet :)

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee