• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:28
Bedankt voor de reactie! Als ik dus een backcover waar al tape op zit plus een accu bestel is het goed zelf te doen? :)

i5-10400F | R9 Fury Nitro | 16GB - Precision 15

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Gewoon even op Youtube wat tutorials bekijken en ik geloof er heilig in dat dat je gaat lukken.

Wear Sunscreen!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
josje94 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:10:
Bedankt voor de reactie! Als ik dus een backcover waar al tape op zit plus een accu bestel is het goed zelf te doen? :)
Interessante link die shop www.telefoon-onderdelenshop.nl.
Ik kwam laatst deze, voor mij onbekende, shop tegen die wel veel meer onderdelen biedt: https://rounded.com/xperia-z3-compact-d5803-d5833/

[Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 03-01-2017 08:28]

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 10:29
josje94 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 19:10:
Yep. dit kun je gewoon zelf. Het achterkantje er heel af krijgen is ook geen moeilijk iets. Gewoon zorgen dat de achterkant goed heet is (kan met een fohn al) en heel voorzichtig iets scherps (mes is weer te scherp) er onderdoor halen. Dan heb je alleen maar adhesive tape nodig. Overigens is dat achterkantje bij die website wel kneiterduur. Bij aliexpress waren ze in de beste tijd €18 euro goedkoper. En die zijn echt niet van deze te onderscheiden.

• josje94
LoeWn schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:40:
[...]

Yep. dit kun je gewoon zelf. Het achterkantje er heel af krijgen is ook geen moeilijk iets. Gewoon zorgen dat de achterkant goed heet is (kan met een fohn al) en heel voorzichtig iets scherps (mes is weer te scherp) er onderdoor halen. Dan heb je alleen maar adhesive tape nodig. Overigens is dat achterkantje bij die website wel kneiterduur. Bij aliexpress waren ze in de beste tijd €18 euro goedkoper. En die zijn echt niet van deze te onderscheiden.
Inmiddels heb ik een batterij besteld die als het goed is vanmiddag binnenkomt. Als het toestel dan werkt bestel ik een nieuwe achterkant. Hij is inderdaad aardig duurder maar heb niet heel veel zin om weken te gaan wachten op een nieuwe achterkant ;) Maar wel bedankt voor de tip. Als de nieuwe batterij goed werkt zal ik eens wat rond gaan kijken naar een goedkoper alternatief.

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb vorig jaar september, net vor het verstrijken van de garantietermijn, een nieuwe z3c gekregen vanwege loszittend scherm en sdkaart die niet bleef zitten.

Helaas is nu de gps van mijn 'nieuwe' toestel defect, na wat tests ben ik bang dat het hardware is. Heb ik nog recht op reparatie? Ik vind dit wel heel zuur.

Edit: kennelijk geen garantie. Lees in dit topic meer mensen met gps problemen. Iemand die het heeft gefixt met openmaken vh toestel en connector fixen?

[Voor 29% gewijzigd door draakhoofd op 25-01-2017 21:59]

Anoniem: 676352

Is de z reeks beëindigd door Sony? Ik heb op dit moment nog een z3c, maar die is het langzamerhand aan het begeven. Nu vind ik het zonde om nog over te gaan op de z5c. Is next in line de x compact?

• LoeWn
de X Compact is inderdaad de 'opvolger' van de Z5C. Nou zet ik nadrukkelijk opvolger tussen haakjes omdat het qua specs niet beter is. De X Compact heeft een midrange SoC ipv een highrange. ( hier de verschillen)

Overigens zou ik het persoonlijk een moeilijke keuze vinden; de Z5C vs de X Compact. Maar ik zou dan toch voor de nieuwere gaan denk ik. Ik werk nu op een SD430, en dat heeft ook al best wat power. Een SD650 is niet verkeerd.. maar wel net geen SD810.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 16:14
draakhoofd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:07:
Ik heb vorig jaar september, net vor het verstrijken van de garantietermijn, een nieuwe z3c gekregen vanwege loszittend scherm en sdkaart die niet bleef zitten.

Helaas is nu de gps van mijn 'nieuwe' toestel defect, na wat tests ben ik bang dat het hardware is. Heb ik nog recht op reparatie? Ik vind dit wel heel zuur.

Edit: kennelijk geen garantie. Lees in dit topic meer mensen met gps problemen. Iemand die het heeft gefixt met openmaken vh toestel en connector fixen?

Na 6x Sony heb ik nu wel zeker My Last Sony in handen...
Ik heb geen antwoord, maar wel zelfde ervaring en twijfel nu of ik hem nog voor GPS reparatie ga opsturen. Garantie verloopt in maart 2017 als ik het goed heb. Echter, ik gebruik GPS niet zo vaak dat ik me er continu aan stoor, wil nog 1 jaar met de telefoon doen en dan een nieuwe kopen.
Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.

PSN:CanisLupusNL - Xbox: CanisLupusNL - About.me

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-06 02:29
draakhoofd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:07:

Na 6x Sony heb ik nu wel zeker My Last Sony in handen...
Geen garantie? Het moment dat jij een nieuw toestel krijgt, heb je vanaf dat moment opnieuw garantie.
Lijkt me sterk dat die termijn nu al is verlopen. Of is dat niet via een winkel gegaan?

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Canis Lupus schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:28:
Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Geen problemen met GPS hier, dit toestel komt uit een garantie in Juli vorig jaar.
Ook het vorige toestel ( 1,5 gebruikt ) had geen enkel probleem met GPS.
En ik heb de GPS zwaar gebruikt met Ingress :P

Wear Sunscreen!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-06 00:14
josje94 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:27:
[...]
Inmiddels heb ik een batterij besteld die als het goed is vanmiddag binnenkomt. Als het toestel dan werkt bestel ik een nieuwe achterkant. Hij is inderdaad aardig duurder maar heb niet heel veel zin om weken te gaan wachten op een nieuwe achterkant ;) Maar wel bedankt voor de tip. Als de nieuwe batterij goed werkt zal ik eens wat rond gaan kijken naar een goedkoper alternatief.
Ik heb onlangs wat onderdelen besteld via etradesupply (gevallen & scherm kapot. Lijkt wat betreft prijs goed te zitten, maar shipping wel redelijk hoog.
Alleen jammer dat ik de adhesive voor het scherm dan vergeten bij te bestellen was :(

Na wat verder zoeken heb ik dan replacebase gevonden die wat duurder is maar meer betaalbare shipping.

Beide leveringen zijn binnen de 5 werkdagen toegekomen. En ze geven beiden zelf heel duidelijk aan wat een OEM-onderdeel is of "variant" en wat je er mag van verwachten.

Anoniem: 676352

LoeWn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:25:
de X Compact is inderdaad de 'opvolger' van de Z5C. Nou zet ik nadrukkelijk opvolger tussen haakjes omdat het qua specs niet beter is. De X Compact heeft een midrange SoC ipv een highrange. ( hier de verschillen)

Overigens zou ik het persoonlijk een moeilijke keuze vinden; de Z5C vs de X Compact. Maar ik zou dan toch voor de nieuwere gaan denk ik. Ik werk nu op een SD430, en dat heeft ook al best wat power. Een SD650 is niet verkeerd.. maar wel net geen SD810.
Ah oke duidelijk. Jammer dat ze er geen high range processor in gestopt hebben.
Dat was toch wel een van de redenen dat ik toen voor de z3c heb gekozen.

Misschien is het tijd om over te stappen van sony naar wat anders.

• Kungfufighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:45
Ik heb vandaag zitten kijken naar de X compact in de winkel maar ik vond hem echt errug dik voor een "compacte" telefoon. Ik vond bijv. de Samsung A3 echt veeel fijner in de hand liggen. Veel mooier ook, terwijl ik zeker geen Samsung fan ben, integendeel. Ik heb nu de Alcatel Idol 3 4.7 besteld. Voor 120€ op Amazon.de. Kijken of dat wat is...

• draakhoofd
  • Niet online
Kashika schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Geen garantie? Het moment dat jij een nieuw toestel krijgt, heb je vanaf dat moment opnieuw garantie.
Lijkt me sterk dat die termijn nu al is verlopen. Of is dat niet via een winkel gegaan?
Ik heb een ander toestel gekregen met een ander IMEI. Is via de winkel gegaan. Als ik inlog op website van Sony en ik het toestel registreer, heb ik volgens de website geen garantie. Ik heb even gegoogled, maar kennelijk hoeft fabrikant garantie niet te verlengen na omruil. Aan de ene kant logisch, in theorie kun je zo oneindig doorgaan. Maar voor mij geldt dat ik een minor/medium issue had met mijn vorig toestel, en nu een ander toestel krijg met een major issue. Ik hoop op coulance van Sony, ik ben met ze aan het mailen maar tot nu toe krijg ik alleen van die standaard mailtjes terug ("stuur hem maar op en we kijken wel of je garantie hebt").

Gedoe :'(

• Kashika
draakhoofd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:34:
[...]
Ik heb een ander toestel gekregen met een ander IMEI. Is via de winkel gegaan. Als ik inlog op website van Sony en ik het toestel registreer, heb ik volgens de website geen garantie. Ik heb even gegoogled, maar kennelijk hoeft fabrikant garantie niet te verlengen na omruil. Aan de ene kant logisch, in theorie kun je zo oneindig doorgaan. Maar voor mij geldt dat ik een minor/medium issue had met mijn vorig toestel, en nu een ander toestel krijg met een major issue. Ik hoop op coulance van Sony, ik ben met ze aan het mailen maar tot nu toe krijg ik alleen van die standaard mailtjes terug ("stuur hem maar op en we kijken wel of je garantie hebt").

Gedoe :'(
Garantie kun je ook via de winkel claimen. Probeer je dat?
Of je stuurt hem op. Ik denk dat je een refurb gekregen hebt ipv een nieuw toestel. Vandaar dat het IMEI nummer zegt dat de garantieperiode verlopen is.

• draakhoofd
  • Niet online
Kashika schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Of je stuurt hem op. Ik denk dat je een refurb gekregen hebt ipv een nieuw toestel. Vandaar dat het IMEI nummer zegt dat de garantieperiode verlopen is.
Goeie tip, ga ik doen! Van die Refurb had ik nog eens bij stilgestaan. Winkel in deze is ook een reparatiecentrum, die weten waarschijnlijk ook hoe e.e.a. zou moeten gaan.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:07
LoeWn schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:25:

Ik hoop dat mijn Z3C het voorlopig nog even volhoudt.
Eigenlijk wil ik wel een opvolger (zodat ik ook android 7 kan draaien bijvoorbeeld) maar ja welke....
Z5C is niet echt vooruitgang en ook al oud. (magneetlaadkabel is bijvoorbeeld erg handig bij Z3C)
X Compact valt al direct af omdat die niet waterdicht is
Samen met dat hij klein is (mag zelfs nog iets kleiner als z3c wat mij betreft) is waterdicht een vereiste.
Geen zin meer in gedoe met zakjes om telefoon mee te kunnen nemen tijdens het fietsen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• draakhoofd
  • Niet online
DDX schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:53:
[...]

Ik hoop dat mijn Z3C het voorlopig nog even volhoudt.
Eigenlijk wil ik wel een opvolger (zodat ik ook android 7 kan draaien bijvoorbeeld) maar ja welke....
Z5C is niet echt vooruitgang en ook al oud. (magneetlaadkabel is bijvoorbeeld erg handig bij Z3C)
Samen met dat hij klein is (mag zelfs nog iets kleiner als z3c wat mij betreft) is waterdicht een vereiste.
Geen zin meer in gedoe met zakjes om telefoon mee te kunnen nemen tijdens het fietsen.
Ik ken nu ook totaal geen alternatief in de kleiner dan 5" markt. Daarom hoop ik ook dat ik de Z3C nog kan blijven gebruiken voor een jaartje! X Compact is echt te meh.

• LoeWn
Kungfufighter schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:16:
Ik heb vandaag zitten kijken naar de X compact in de winkel maar ik vond hem echt errug dik voor een "compacte" telefoon. Ik vond bijv. de Samsung A3 echt veeel fijner in de hand liggen. Veel mooier ook, terwijl ik zeker geen Samsung fan ben, integendeel. Ik heb nu de Alcatel Idol 3 4.7 besteld. Voor 120€ op Amazon.de. Kijken of dat wat is...
de a3 2016 of de a3 2017? Daar zit nog best wel een groot verschil tussen. De bezels bij de 2017 versie zijn helaas groter geworden en daarom een device die minder goed in de hand ligt.
DDX schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:53:
[...]
Wat vind je handig aan de magnetische aansluiting? Ik vind het zelf maar een fragiel ding. En in het donker heb ik makkelijker een micro-usb kabel aangesloten dan een magnetische connector. Overigens heeft de X Compact een type C connector, wat het dus alleen maar makkelijker maakt.
De Z3 Compact was waterdicht. De Z5 Compact was het ook, maar dit is later teruggetrokken. Ik zou het dan ook helemaal niet raar vinden als de X Compact dit wel is, maar Sony dit gewoon niet aangeeft vanwege juridische overwegingen. Ik moet zeggen dat ik niet zo thuis ben in de ervaringen van de X Compact, dus ik weet niet hoe het in de praktijk is. Maar ik gok dat hij wel wat water kan verduren (al heb je natuurlijk 0 garantie op waterschade)

• Kashika
draakhoofd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:52:
[...]
Goeie tip, ga ik doen! Van die Refurb had ik nog eens bij stilgestaan. Winkel in deze is ook een reparatiecentrum, die weten waarschijnlijk ook hoe e.e.a. zou moeten gaan.
Alleen laten maken door Sony of iemand die gecertificeerd is. Anders kan je toestel niet meer waterdicht gemaakt worden.

• Kungfufighter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:45
@LoeWn Samsung A3 2016 model

• DDX
LoeWn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:15:
[...]
Wat vind je handig aan de magnetische aansluiting? Ik vind het zelf maar een fragiel ding. En in het donker heb ik makkelijker een micro-usb kabel aangesloten dan een magnetische connector. Overigens heeft de X Compact een type C connector, wat het dus alleen maar makkelijker maakt.
Ik heb thuis en op m'n werk een kabeltje liggen.
Aansluiten om op te laden, is idd wel iets wat je met 2 handen moet doen.
Maar als je wilt weglopen trek je de connector zo los.

• draakhoofd
  • Niet online
Kashika schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:39:
[...]

In de laatste mail van Sony zit een verwijzing naar garantievoorwaarden 2014-2016. Helaas staat daar dit in:
Nadat Sony het Product gerepareerd of vervangen heeft, geldt als
garantietermijn voor het gerepareerde of vervangende Product de resterende
tijd van de oorspronkelijke garantietermijn of een garantietermijn van negentig
(90) dagen vanaf de reparatiedatum, afhankelijk van welke langer is.
Mijn GPS-verbinding heeft het net week of 2-3 langer volgehouden :F. Situatie wel uitgelegd aan Sony, hoop op coulance. Anders een bedrijfje zoeken die het goed kan repareren tegen niet al te hoge kosten.

Edit: Sony mailt binnen enkele minuten terug dat ik geen garantie heb. Wat een schijtbedrijf. Gaar refurbished model uitleveren met een veel groter probleem dan je eerst had :(. En dan star vasthouden aan je garantietermijn. Geen Sony meer voor mij, never.

[Voor 18% gewijzigd door draakhoofd op 25-01-2017 11:39]

• Kashika
draakhoofd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:33:
[...]

In de laatste mail van Sony zit een verwijzing naar garantievoorwaarden 2014-2016. Helaas staat daar dit in:

[...]

Mijn GPS-verbinding heeft het net week of 2-3 langer volgehouden :F. Situatie wel uitgelegd aan Sony, hoop op coulance. Anders een bedrijfje zoeken die het goed kan repareren tegen niet al te hoge kosten.

Edit: Sony mailt binnen enkele minuten terug dat ik geen garantie heb. Wat een schijtbedrijf. Gaar refurbished model uitleveren met een veel groter probleem dan je eerst had :(. En dan star vasthouden aan je garantietermijn. Geen Sony meer voor mij, never.
Ja, dat is hun goedrecht. Het is geen schijtbedrijf omdat ze voldaan hebben aan de voorwaarden.

Als ik jou was zou ik het opsturen en dan het gesprek aangaan over de reparatie. Je hebt namelijk als consument meer rechten dan de garantietermijn die hier vermeldt wordt. Daar heb je niks mee te verliezen.

• draakhoofd
  • Niet online
Kashika schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:16:
[...]

Ja, dat is hun goedrecht. Het is geen schijtbedrijf omdat ze voldaan hebben aan de voorwaarden.

Als ik jou was zou ik het opsturen en dan het gesprek aangaan over de reparatie. Je hebt namelijk als consument meer rechten dan de garantietermijn die hier vermeldt wordt. Daar heb je niks mee te verliezen.
Ik ga wel het gesprek aan over garantie en over het feit dat ze je een slechter toestel leveren dan je al had na 3,5 maand. Maar het toestel opsturen doe ik niet, want dan krijg je dat niet terug zonder een rekening te betalen (en dan is hij niet eens gemaakt). De ervaringen daarmee, hier en op andere fora beschreven, zijn echt heel slecht.

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-12-2022
KoenVW76 schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:42:
Ik heb sinds kort last van een slecht functionerende koptelefoonpoort, hij maakt slecht contact waardoor hij als ik maar een beetje aan het stekkertje zit op pauze gaat, super irritant. Hebben meer mensen hier last van? Zou ik het zelf kunnen fixen?
Heb je hier ooit wat op gevonden? Ik heb nu precies hetzelfde. Ik vraag me af of het een kwestie van schoonmaken is of dat er een defect is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mercje schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:46:
[...]

Heb je hier ooit wat op gevonden? Ik heb nu precies hetzelfde. Ik vraag me af of het een kwestie van schoonmaken is of dat er een defect is.
Is gewoon een productiefout. Zoals ook in dit topic te lezen hebben veel mensen hier last van. Die van mij ook en heb hem daarom ook opgestuurd voor garantie. Ben alleen ontzettend gen**id door dat reparatiebedrijf van Sony, omdat er ook een barstje in de glazen achterkant zat en daarom dus helemaal niks onder garantie gerepareerd zou worden.
(slim van Sony, maak een telefoon met een enorm kwetsbare glazen behuizing waar snel scheurtjes in komen, vervolgens kun je alle garantiegevallen negeren omdat de behuizing beschadigd is en dus zijn alle mankementen door jezelf veroorzaakt :')).

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:22

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb daar ook last van. Al een hele tijd. Inmiddels sleep ik mn tablet maar gewoon mee om muziek mee te luisteren. Over een maand heb ik een nieuwe telefoon en zeg ik dit toestel vaarwel (deze verdwijnt dan naar de eeuwige telefoonvelden onderin de kast).

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
Ik heb mijn toestel (vanwege werktelefoon) een tijd niet gebruikt. Nu blijkt dat de virtuele knoppen back/home/recent apps niet meer werken in normale oriëntatie. In landscape doen ze het wel.

Het blijkt een bekend probleem. Blijkt te berusten op een fabrieksfout in combinatie met een software update.

Op het internet veel meer threads.

Ik heb in de zomer van 2015 een nieuw toestel gekregen. Een vervanging onder garantie. Sony geeft aan dat ik geen garantie heb en het nieuwe toestel ter reparatie kan aanbieden.

Nu mijn vraag:

Is het nog de moeite waard om het te repareren of zal ik hem maar gewoon weggooien?
Sony is stug en geeft geen enkele garantie, ook al heeft Sony ervoor gezorgd dat mijn toestel niet meer werkt.

Specs van pc

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Tja, ik heb drie keer m'n scherm zelf vervangen, drie keer had ik er binnen een maand weer een scheur in zitten. Ik heb een OP3 gekocht, en mijn Sony ligt stof te happen op m'n bureau. M'n schoonzus heeft die van haar recentelijk aan m'n moeder gegeven, ik heb er een kwartiertje tijd ingestoken om een en ander te configureren: het apparaat kan nog makkelijk mee :(, als ie maar niet kapot gaat. Ik zou er nog veel plezier van hebben gehad. Dus: laten repareren is zeker een optie, etv zelf proberen. Ik was er gewoon klaar mee telkens 2-4 weken geen telefoon normaal bruikbare(1) telefoon te hebben tijdens het wachten op een nieuw scherm.
Je moet voor jezelf in overweging nemen:
* Zelf fixen en hopen dat het (langer dan bij mij) goed gaat: €35
* Laten repareren: €100 euro
* Nieuwe telefoon: €200-€500

1) middels een draadloos toetsenbordje oid is de telefoon nog te gebruiken, maar allemaal wel erg onhandig.

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:30
Ik heb ook een scherm uit China besteld en zelf erin gezet. Op zich niet een hele moeilijke reparatie, maar die schermen uit china voor 35 euro zijn echt om te huilen. De kleuren en helderheid is slecht. Ook de stevigheid is niet je van het. Ik zou het ieder geval niet aanraden.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:01
Tijdens het bellen krijg ik regelmatig te horen dat het lijkt of dat ik ergens ver weg sta te praten, herkent iemand dit?

BlaBlaBla

• Joostje123
  • Laatst online: 21:21
Batterij gaat nu om 6:40 eruit en om 18:00 heb ik nog 30% over.
Op een werkdag dat ik af en toe op whatsapp zit, mail lees
En navigatie aan heb voor 2 uur maar scherm bijna altijd uit.
Als ik savonds dan nog iets wil doen red ik het niet.
Best frustrerend!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
@Strider, Ik heb sinds kort ook dat ik minder goed te verstaan ben. Ik ben wel overgestapt op 4G, misschien heeft het daar mee te maken.

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:04
Hebben jullie ervaringen met de concept software van sony? Is het makkelijk te instaleren als dat mijn problemen hersteld?
Mijn telefoon doet heel erg langzaam met multitasken etc . Zelfs met zware apps eraf merk ik enige langzaamheid . Met voorgaande android versies had ik dat niet echt

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:00
WhiteHwk schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:07:
Hebben jullie ervaringen met de concept software van sony? Is het makkelijk te instaleren als dat mijn problemen hersteld?
Mijn telefoon doet heel erg langzaam met multitasken etc . Zelfs met zware apps eraf merk ik enige langzaamheid . Met voorgaande android versies had ik dat niet echt
Die Concept software werkt erg goed. Ook is deze erg makkelijk te installeren met Concept installer tooltje van Sony zelf. Voorheen kon je met dat tooltje ook heel makkelijk de originele software terugzetten, maar toen ik laatst de originele software ermee terug wilde zetten (ivm verkoop toestel) kreeg ik telkens een foutmelding. Ik denk dat de support inmiddels stopgezet is.

• WhiteHwk
Heb wel op internet gelezen dat je met software repair dan terug kan gaan . Ben wel beetje een leek
Doet alles het zonder fouten en stotteren dan eigenlijk in die software ? En heb je dan ook nog wel geruis dempen?

[Voor 37% gewijzigd door WhiteHwk op 26-02-2017 17:22]

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 00:11
Kijk eens of jullie noise reduction/cancellation aan hebben staan. Dat is meestal de reden dat anderen aangeven jou slechter te verstaan. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer waar dat stond.
Als dat aan staat dan ben je zachter, maar wel degelijk beter, te horen/verstaan. Nadat ik mijn gesprekspartners dat had uitgelegd heb ik er geen klachten meer over gehad.
"Ik hoor je zacht" .... Maar je hoort verstaat mij toch goed !? "Ja" , zeur dan niet :+

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:11
Goofman schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:14:
[...]

Die Concept software werkt erg goed. Ook is deze erg makkelijk te installeren met Concept installer tooltje van Sony zelf. Voorheen kon je met dat tooltje ook heel makkelijk de originele software terugzetten, maar toen ik laatst de originele software ermee terug wilde zetten (ivm verkoop toestel) kreeg ik telkens een foutmelding. Ik denk dat de support inmiddels stopgezet is.
Ja, support voor de Z3c is gestopt. Je kunt wel Concept flashen met Flashtool. Zoek even op xda developers voor de ftf en instructies. Ik was erg happy met Concept (lijkt een beetje op puur Android, veel Sony stuff is niet geïmplementeerd). Rom voelt snel en is goed voor je batterijduur. Check ook https://plus.google.com/communities/112992521987845274967

Ik heb nu Concept op mijn Xperia X. Bevalt ook heel goed.

Edit: hier staat alles bij elkaar http://xperiafirmware.com...y-xperia-z3-compact-d5803

[Voor 5% gewijzigd door M!chiel op 27-02-2017 20:04. Reden: Aanvulling]

• WhiteHwk
Zijn de animaties dan wel weer heel vloeiend met concept ? En word hij dan niet meer heel langzaam want ik gebruik wel beetje zware apps als facebook messenger /skype/facebook en whatsapp

• M!chiel
WhiteHwk schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:56:
Zijn de animaties dan wel weer heel vloeiend met concept ? En word hij dan niet meer heel langzaam want ik gebruik wel beetje zware apps als facebook messenger /skype/facebook en whatsapp
Animaties gingen bij mij altijd wel vloeiend, maar dat zou ook zo moeten zijn bij de stock versie. Ik zou eerst een factory reset overwegen voordat je Concept probeert, zeker als je graag sony apps gebruikt (Concept heeft bv geen dialer en berichtenapp van sony, en de thema's doen het niet). Maak eerst een backup van je foto's, berichten en adressen (bv met de app easy backup and restore). Zet in het begin alleen de apps terug die je veel gebruikt en kijk hoe het gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 23:22
Ik heb m'n Z3 Compact van juli '16 kunnen doorverkopen voor 200 euro, en ben overgestapt op de Lenovo P2. Ik had de Z3 Compact vooral voor de batterijduur gekocht, en die viel toch zwaar tegen. Met de Lenovo P2 zit 't op dat vlak zeker goed ;)

• Canis Lupus
Iemand recent nog ervaring met reparatie door Sony en bijbehorende termijn?

Mijne is vorige week dinsdag opgehaald, was donderdag in het servicecentrum (Dr Mobile), daarna niets meer gehoord. Vorige keer (juni 2016) had ik hem binnen een week na ophalen terug.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik moest even denken; Dr Mobile? Maar dat is dus Dynafix. Tja, wisselende ervaringen lees ik. Mijn Z werd destijds doorgestuurd naar Teleplan en dat ging allemaal vlot, de Z3c weet ik niet eerlijk gezegd want dat ging via T-mobile, naar mijn weten is dat ook Dynafix/Dr Mobile en had ik binnen 10 dagen een compleet nieuwe.
Gezien die van jou pas sinds dinsdag weg is gok ik nog een weekje.
Kijk ook even hier: http://www3.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx als je een RMA nummer hebt

Wear Sunscreen!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb een paar weken geleden het toestel via Coolblue laten repareren (nog garantie via hen, vandaar). Toestel is een week weggeweest en toen netjes gerepareerd teruggekregen. Scherm liet los dus daar is vast iets aan vervangen of weer vastgelijmd. Toestel zal vast niet naar Sony zelf zijn geweest maar naar een of ander knutselcentrum voor mobieltjes.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Canis Lupus
Toevallig vandaag bericht dat hij onderweg is naar huis :)

• WhiteHwk
M!chiel schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:52:
[...]

Animaties gingen bij mij altijd wel vloeiend, maar dat zou ook zo moeten zijn bij de stock versie. Ik zou eerst een factory reset overwegen voordat je Concept probeert, zeker als je graag sony apps gebruikt (Concept heeft bv geen dialer en berichtenapp van sony, en de thema's doen het niet). Maak eerst een backup van je foto's, berichten en adressen (bv met de app easy backup and restore). Zet in het begin alleen de apps terug die je veel gebruikt en kijk hoe het gaat.
Ik begin nou toch super sterk te twijfelen om concept te instaleren , De installer lijkt het te doen want op mijn pc kan ik het ineens instaleren?
En het multitasken gaat aardig in slowmotion nu . Software herstel maakte ietsjes verschil maar nu merk ik het weer

[Voor 3% gewijzigd door WhiteHwk op 24-03-2017 21:27]

• M!chiel
WhiteHwk schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:43:
[...]

Ik begin nou toch super sterk te twijfelen om concept te instaleren , De installer lijkt het te doen want op mijn pc kan ik het ineens instaleren?
En het multitasken gaat aardig in slowmotion nu . Software herstel maakte ietsjes verschil maar nu merk ik het weer
Volgens mij werkt de installer niet meer. Je kunt de rom wel flashen met Flashtool. Een goede uitleg staat hier (optie 3): http://xperiafirmware.com...y-xperia-z3-compact-d5803

[Voor 9% gewijzigd door M!chiel op 24-03-2017 21:49]

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 00:39
Vandaag is m'n besteld SIM-covertje toegekomen want m'n huidige kon niet meer goed sluiten.
Dit is tot dusver het enigste mankement dat ik ooit heb gehad met mijn Z3C (gekocht juni 2015), dus zeer tevreden nog altijd. :)

Draait ook nog altijd vlot, en dat zal ook vooral komen doordat ik op Concept ROM draai. Kan er nog zeker een jaar mee verder!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijne loopt ook nog altijd soepel met standaard sony software en hij is 1 van de eerste die in NL geleverd is in 2014.

Ik heb nu 1 keer het scherm laten vervangen (buigen in een broekzak kan hij blijkbaar niet tegen) en het klepje voor de usb was lam en is dus vervangen.

Na 2,5 jaar nog steeds tevreden

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19
Leipo schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:43:
Mijne loopt ook nog altijd soepel met standaard sony software en hij is 1 van de eerste die in NL geleverd is in 2014.

Ik heb nu 1 keer het scherm laten vervangen (buigen in een broekzak kan hij blijkbaar niet tegen) en het klepje voor de usb was lam en is dus vervangen.

Na 2,5 jaar nog steeds tevreden
Same here.
Had hem in pre-order inclusief gratis Sony noise-canceling headset. Het scherm of achterkant is nog nooit gebarsten. Maar ik begin nu toch stilaan uit te kijken naar iets nieuws. :)

• Leipo
  • Niet online
Mantis schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:58:
[...]

Same here.
Had hem in pre-order inclusief gratis Sony noise-canceling headset. Het scherm of achterkant is nog nooit gebarsten. Maar ik begin nu toch stilaan uit te kijken naar iets nieuws. :)
Ik had hem idd ook met headset. Achterkant ook nog steeds helemaal heel.

Ik kijk rustig naar een opvolger, maar heb er nog geen gevonden...

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:41
Prima ding inderdaad. Heb hem nu een jaar en ben al jaar zeer tevreden. Vooral vanwege goede batterij. Gisteren weer 4 a 5 uur gefietst met Tomtom navigatie op het scherm constant aan en daarna nog 35% batterij over. Door de week, bij gewoon gebruik, kan ik met een volle batterij meestal twee dagen vooruit. :)

[Voor 18% gewijzigd door hansie18 op 26-03-2017 06:23]

• Palomar
  • Niet online
Bij die van mij na 1 jaar en 9 maanden gebruik idd ook een nieuw usb/micro-sd klepje besteld, omdat die niet meer bleef zitten. Verder vind ik de bouwkwaliteit niet top, want dit is de eerste telefoon die ik heb waarbij barsten in de behuizing zijn ontstaan. Ook is ie al een keer voor reparatie geweest van de koptelefoonaansluiting die al vrij snel niet meer goed werkte (terwijl ik dat nauwelijks gebruik).
En ik ben iemand die best zuinig op zijn telefoon is en er altijd een hoesje omheen heeft. Vraag me af hoelang deze telefoon het uithoudt als je er nooit een hoesje omheen hebt.

Qua batterijverbruik vind ik het wel een erg fijne telefoon. Mijn eerste smartphone waarmee ik makkelijk 2 dagen kan doen.

Weet alleen nog niet of mijn volgende telefoon weer een Sony wordt. Gezien de matige bouwkwaliteit en slechte ervaringen met garantie van Sony zou ik het eigenlijk niet moeten doen.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nou de mijne word voorlopig nog lang niet vervangen. Is in Juli vorig jaar vervangen voor een gevalletje waterschade ( al filmend een bommetje in het zwembad levert schijnbaar iets meer druk op dan het toestel aankon O-) ) en sindsdien ( en daarvoor ook ) nog steeds een perfect werkend toestel, nooit vastlopers.

Ik zal wel geluk hebben ofzo gezien alle klachten want die van mij is gewoon nog steeds als nieuw, alleen een roxfit bumpercase en screenprotectors erop en ik gebruik hem gewoon, al tig keer gevallen.
Gebruik ook een magneetlader dus geen last van een kapot usb klepje.

Accu gaat ook nog steeds minimaal 2 dagen mee, enige wat ik wel jammer vind is dat er geen nieuwe updates meer komen, misschien in de toekomst maar eens een andere rom erop maar voorlopig loopt hij gewoon nog top.
En een echte vervanger kan ik ook niet aanwijzen, ja de X compact maar die bied te weinig meerwaarde.

Wear Sunscreen!

• Palomar
  • Niet online
Humma Kavula schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:06:
Gebruik ook een magneetlader dus geen last van een kapot usb klepje.
Die gebruik ik ook, maar in de praktijk laad je je telefoon niet altijd op hetzelfde punt op en ga je toch regelmatig via de micro usb opladen.
En die magneetlader vind ik sowieso niet ideaal. In de auto heb ik ook zo'n kabeltje, maar het is gewoon niet te doen om die tijdens het rijden te bevestigen (telefoon in houder). Je hoeft de telefoon maar iets te bewegen en hij valt weer los. Ook gewoon op je bureau ben je soms 5 keer aan het proberen voordat ie vast zit. Volgens mij gebruiken ze die magneetlader ook al niet meer bij nieuwe telefoons en dat is maar goed ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 11:17
Palomar schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Die gebruik ik ook, maar in de praktijk laad je je telefoon niet altijd op hetzelfde punt op en ga je toch regelmatig via de micro usb opladen.
En die magneetlader vind ik sowieso niet ideaal. In de auto heb ik ook zo'n kabeltje, maar het is gewoon niet te doen om die tijdens het rijden te bevestigen (telefoon in houder). Je hoeft de telefoon maar iets te bewegen en hij valt weer los. Ook gewoon op je bureau ben je soms 5 keer aan het proberen voordat ie vast zit. Volgens mij gebruiken ze die magneetlader ook al niet meer bij nieuwe telefoons en dat is maar goed ook.
Op aanraden van iemand uit dit topic heb ik een tijd geleden Wsken oplaadkabels gekocht via AliExpress. Deze magneten zijn veel sterker. Je kunt met deze kabels de telefoon optillen. Gebruik ze in de auto in combinatie met een universele houder en dan trilt de kabel nooit los. Daarnaast heb ik er 1 op het werk en 1 als oplader. Ik vind het een uitkomst. Helemaal omdat het USB klepje niet toegankelijk is in combinatie met de cover die ik gebruik: http://www.cruzerlite.com...or-sony-xperia-z3-compact

• Palomar
  • Niet online
Ik heb idd wel een magnetische oplaadkabel via ebay die een sterkere magneet heeft, maar dan nog klikt ie niet makkelijk in 1 keer erop (zoals bijv. de apple magnetische lader). Vind het gewoon niet een ideaal systeem ;)

Sinds een paar dagen trouwens last van sterke battery drain. Als ik bij battery usage kijk dan is het steeds 'Android OS' met een erg hoge keep awake time. Heb al een aantal recent geinstalleerde apps geuninstalled, maar het blijft. Hebben meer mensen hier last van of zou het toch een specifieke app zijn die hiervoor zorgt?

• Leipo
  • Niet online
de enkele keer dat ik een flinke batterydrain heb dan verhelpt een restart van de telefoon dat altijd wel (volgens mij blijft er dan 1 of ander achtergrond proces hangen)

• Palomar
  • Niet online
Leipo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:26:
de enkele keer dat ik een flinke batterydrain heb dan verhelpt een restart van de telefoon dat altijd wel (volgens mij blijft er dan 1 of ander achtergrond proces hangen)
Oh ja vergeten te melden dat ik de telefoon idd al enkele keren herstart heb :)

• Leipo
  • Niet online
misschien die instelling voor het opladen aanstaan waarbij hij de accu pas op het laatste moment probeert vol te hebben? dus dat je maar met 90% de deur uit gaat terwijl hij wel 100% aangeeft?

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:59
Marc3l schreef op maandag 7 december 2015 @ 12:04:

Hoofdtelefoon aansluiting werkt bij mij niet goed (vaag geluid) meer dus gaat ook terug voor reparatie :(
Als je aansluiting van hoofdtelefoontje beweegt werkt het wel goed.
Dacht eerst aan mijn hoodtelfoontjes dus had die al weer weg gegooid en nieuwe gaan kopen :/
Helaas weer het zelfde probleem gehad + lam klepje bij oplaadpunt (terwijl ik deze niet gebruik).
Had ook een barst in de achterkant en deze is ook meteen gefixed (of heb een ander toestel) _/-\o_

Vorige week woensdag verzonden en gisteren terug gehad, nette service dus :)

• zeve
  • Laatst online: 09-06 23:27
Na gisterenavond zijn mijn back\home and all apps button ook bevroren. Balen dus. Nu las ik dat een aantal van jullie dit ook hebben gehad. Hebben jullie het laten reparen? is dat onder garantie? Zo niet wat zijn dan de kosten?
Heeft het bij een van jullie geholpen om een software repair te doen?
Hopelijk kunnen jullie wat antwoorden op mijn vragen geven
Farmerwood schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:48:
Hoe verklaar je dan dat de navigatiebuttons direct na een harde reset gewoon werken en na een update van de Xperia software niet meer? Geen andere ROM en geen andere mode.

Heb vanmorgen een app geinstalleerd die de navigatieknoppen kan verbergen en heb daar nu die floating buttons staan. Die doen het ook prima.

Ik heb tot morgen garantie op mijn toestel. Misschien toch maar wel even langs de winkel en melden dat ik problemen heb. Mocht het hardware blijken, dan is het in ieder geval binnen de garantie gemeld.
Farmerwood hoe heet de app die jij heb geinstalleerd? Wellicht kan ik hem ook gebruiken?

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45
Eergisteren kletterde mijn telefoon op de grond, linksboven een paar kleine scheuren in het scherm. :'(
Op zich zou ik hier nog best een tijdje mee kunnen leven als het alleen cosmetisch zou zijn.

Echter werkt het swipe from top nu niet meer, waardoor ik nu niet meer met 1 beweging bij mijn notificaties en instellingen kan, en ook lijkt het touch gedeelte bovenin niet accuraat meer te zijn.
Telefoon is nu 2 jaar en een maand of acht oud. Maar moet er helaas afscheid van gaan nemen.
(werkte verder nog helemaal perfect waarbij ik vooral de accu een dikke pluim wil geven)

Nu maar eens op zoek naar een waardige opvolger.

Mijn Flickr; Sony A7iii

• starbeach
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 19:32
josje94 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 17:02:
Afgelopen vrijdag haalde ik mijn Z3 Compact uit m'n broekzak en bleek hij ineens uit te staan. Hij wilde ook niet meer aan. De batterij moest nog vol zijn (vlak daarvoor nog 80%) maar hij reageerde nergens op. Toen ik thuisgekomen was heb ik met een pen de resetknop ingedrukt en toen startte hij weer op. Ik dacht: Het zal wel, gelukkig is dit nog nooit eerder voorgekomen. Diezelfde avond is de telefoon nog 2x uitgevallen waarna hij zeer moeilijk aan gaat (5-10x proberen). Vrijdagavond de telefoon helemaal gereset in de hoop dat dat het probleem op zou lossen.

Gisteren leek het goed te gaan maar halverwege de middag viel hij toch weer uit. In totaal is hij gisteren weer 3x uitgevallen waarna hij zeer moeilijk opstart.

Vandaag heb ik de telefoon nog maar een uurtje aangehad. Hij blijft constant uitvallen en krijg hem ook praktisch niet meer opgestart. Hij blijft maar uitvallen.

Mijn vraag: Iemand die dit herkent en een idee heeft wat ik er aan kan doen om het op te lossen? Garantie heb ik helaas sinds oktober niet meer. Vlak voor oktober is het scherm nog vervangen omdat het scherm los kwam van de telefoon. Sinds de reparatie is de telefoon nooit gevallen en leek de accu nog perfect te werken. (bijna altijd tussen de 30-45% batterij over na een normale dag)
Dit heb ik dus precies hetzelfde. Inmiddels de accu vervangen door een originele en dat leek goed te gaan tot de telefoon weer ineens uitviel.
Hoe is dit bij jou afgelopen Josje94?
Op internet lees ik wat berichten over sudden death, maar een echte oplossing zie ik niet. Nu eens even mn SD-kaart eruit gelaten, misschien ligt het aan zoiets simpels.
Ben verder altijd super tevreden geweest over deze telefoon, maar dit valt me wat tegen na 2 jaar middelmatig gebruik.

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:35

DarkUnreal

Postmaster General

starbeach schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:48:
[...]

Dit heb ik dus precies hetzelfde. Inmiddels de accu vervangen door een originele en dat leek goed te gaan tot de telefoon weer ineens uitviel.
Op internet lees ik wat berichten over sudden death, maar een echte oplossing zie ik niet. Nu eens even mn SD-kaart eruit gelaten, misschien ligt het aan zoiets simpels.
Ben verder altijd super tevreden geweest over deze telefoon, maar dit valt me wat tegen na 2 jaar middelmatig gebruik.
Zelfde gebeurde hier (zomaar de telefoon uit).

De telefoon aanzetten dmv aanknop + volume up werkte wel (weet niet precies wat hij doet met die toetsencombi, hij trilt iets voordat hij begint met booten, gebeurd niet bij normaal aanzetten).

Tot zover 2x gebeurd, dit was wel in de winter, en vermoed dat het met koud / warmte te maken had (liep bv het kantoor binnen, waarbij beide keren de telefoon uit was (met nog voldoende accu voor de hele dag)

Sinds dat het weer wat warmer is, geen last meer van gehad.

13:37

• josje94
starbeach schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:48:
[...]

Na het vervangen van de accu was het niet opgelost. Uiteindelijk heb ik het toestel opnieuw geflashed en dat leek te helpen. Enige nadeel is nu dat het scherm op zwart gaat in plaats van uit wat een dramatische accuduur tot gevolg heeft.

Aangezien ik al een nieuw toestel had gekocht houd ik hem als backup toestel voor familie, vrienden en mezelf.

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
zeve schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 10:31:
Na gisterenavond zijn mijn back\home and all apps button ook bevroren. Balen dus. Nu las ik dat een aantal van jullie dit ook hebben gehad. Hebben jullie het laten reparen? is dat onder garantie? Zo niet wat zijn dan de kosten?
Heeft het bij een van jullie geholpen om een software repair te doen?
Hopelijk kunnen jullie wat antwoorden op mijn vragen geven

[...]

Farmerwood hoe heet de app die jij heb geinstalleerd? Wellicht kan ik hem ook gebruiken?
Als je wat posts van mij terug zoekt uit november, dan staat mijn hele verhaal daar wel incl de naam van die app.

Korte samenvatting:
Soft repair werkte steeds tijdelijk en leek te bevestigen dat het een software bug is. Uiteindelijk is mijn toestel gerepareerd onder garantie met een nieuw scherm. Was wel nogal een gedoe omdat het precies 1 dag voor aflopen van de garantie was. Kreeg eerst een offerte van 203 euro van Teleplan.
De telefoon werkt intussen alweer een half jaar probleemloos.

• zeve
  • Laatst online: 09-06 23:27
Farmerwood schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:52:
[...]

Als je wat posts van mij terug zoekt uit november, dan staat mijn hele verhaal daar wel incl de naam van die app.

Korte samenvatting:
Soft repair werkte steeds tijdelijk en leek te bevestigen dat het een software bug is. Uiteindelijk is mijn toestel gerepareerd onder garantie met een nieuw scherm. Was wel nogal een gedoe omdat het precies 1 dag voor aflopen van de garantie was. Kreeg eerst een offerte van 203 euro van Teleplan.
De telefoon werkt intussen alweer een half jaar probleemloos.
Bedankt. Heb je posts terug gelezen en de app gevonden. Ik ga eens kijken of deze ook voor mij werkt.

• MaDLiVe
  • Laatst online: 10-06 09:52

MaDLiVe

.-Observer-.

Vraag me af hoeveel mensen het toestel nog gebruiken. Ik ben zelf nog een gebruiker van de Z3C (bij gebrek aan beter), en draai al sinds den beginne custom ROMs. Momenteel draait ik nog steeds de 6.0.1 ROM van Panzerox123. (AXOP1.5.8D), maar ik merk dat ik me steeds meer begin te irriteren aan de traagheid van het toestel. Ik zag dat er ook een linageOS distro voor de Z3C is verschenen, maar dan moet je wel eerst je bootloader unlocken en er zijn nog wat issues met spontane reboots en verbindingen via bluetooth (ik luister elke dag muziek via een BT headset). Dus nog niet helemaal klaar voor dagelijks gebruik.

Ben benieuwd wie dit toestel nog gebruikt en welke custom ROMs jullie gebruiken.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Leipo
  • Niet online
Na 2,5 jaar bleek mijn gps vorige week stuk dus ben nu overgestapt op een iphone 7. Wel weer ff wennen maar ik had voor de z3c ook jaren een 3gs dus ios was me niet geheel onbekend

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:26
Ik gebruik hem nog steeds standaard. Prima telefoon nog steeds. Heb alleen rare issues met mijn laadstroom als hij vol Is aan de usb. Mijn docking sration moet ik spanning af en op zetten en hij heeft al twee laptops gesmoked (te laat door waardoor de eerste wrs kapot Is gegaan)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• lukadad
  • Registratie: November 2010
Sinds kerst 2014 dagelijks in gebruik, stock rom, tot volle tevredenheid van echtgenote. Geen barsten, geen krassen, geen defecten...

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• DDX
Ik gebruik hem ook nogsteeds bij gebrek aan een vervanger en dat is gewoon nog tevreden ben.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb mijn vervanger gevonden in de vorm van een LG G6, was serieus van plan om de Z3c nog een jaar te houden maar... te veel voordelen op de G6 ( incl. prijs ).
Succes iedereen met jullie Z3c. ik weet zeker dat het kleine Z3c monstertje het nog wel even uitzingt qua gebruiksgemak :)

Wear Sunscreen!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:49
Ik heb de Z3C bijna twee jaar gebruikt. Een keer laten repareren omdat zowel de voor- als achterkant gebarsten was (in broekzak). Een paar weken na de laatste reparatie barstte (broekzak) de achterkant weer en ben ik gaan zoeken naar een vervangend toestel. Vorige week moest ik de knoop wel doorhakken omdat het scherm uit de behuizing losklikte (hij deed het nog, maar had mijn twijfels over hoe lang dat nog goed zou gaan).

Eigenlijk kon ik geen volwaardige vervanger vinden. De grootte was ideaal, hij werkte soepel, etc. Ik wilde eigenlijk een Samsung A5 nemen, maar uiteindelijk voor de OPO 3T omdat ik iets anders wilde dan Samsung en ik OPO wel eens wilde uitproberen. Maar wat een bakbeest zeg, alsof ik aan het bellen ben met een tablet. Ik ben dus ook nog niet écht tevreden. :+

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 16:37
Nog steeds zeer tevreden met mijn Z3C, accu gaat nog makkelijk 2 dagen mee en nooit last dat hij traag is of zo. Op dit moment geen enkele reden om over te stappen.

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 13:33
Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Nog steeds gebruik ik de z3c dagelijks. Heb een tijdje custom roms gedraaid (slimm), maar ondertussen gewoon terug Stock. De Sony-schil bevalt me wel.

Ik heb het ding net geen jaar, maar al bij al een geweldig toestel voor mijn gebruik.

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09-2022
Inmiddels een aantal maanden aan de XZ, maar mis de compactheid, batterijduur en de FM radio van m'n Z3c. Die verder nog steeds helemaal netjes is, op een kleine lichte schermverkleuring door de hitte van de processor(kleine vierkante oranje vlek in zwart scherm).
Ik denk erover om de XZ te verkopen en de Z3c weer in gebruik te nemen.

• Palomar
  • Niet online
Ik denk dat ik de Z3C ook nog een tijdje hou. Is nog wel snel genoeg (al heb ik het idee dat ie met sommige apps wel wat meer moeite heeft dan vroeger) en batterij gaat ook nog lang mee. Alleen de 16GB opslag is wat karig. Heb het aldoor bijna vol zitten (melding 95% vol), terwijl ik foto's e.d. al op de SD-kaart heb en verder niet echt veel apps heb en ook geen uitzonderlijk grote apps. Met van die ruimtecheck-tooltjes kom ik ook nooit uitschieters tegen. 16GB is gewoon niet meer van deze tijd...

[edit] Alleen whatsapp is erg groot. Officieel kan die niet op de sd-kaart, maar met een truukje wel: https://www.gadgetgossips...App-images-videos-SD-Card . Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?

[Voor 17% gewijzigd door Palomar op 25-04-2017 11:32]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

BeArt schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:24:
Hier ongeveer hetzelfde verhaal. Nog steeds gebruik ik de z3c dagelijks. Heb een tijdje custom roms gedraaid (slimm), maar ondertussen gewoon terug Stock. De Sony-schil bevalt me wel.

Ik heb het ding net geen jaar, maar al bij al een geweldig toestel voor mijn gebruik.
Er is een heel bruikbare LineageOS builebuild voor 7.1, draait heel goed, en camera is zoals bij stock (dat was tot voor kort met een 'echte' 3rd party ROM nog wel anders).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:30
Hafermaut schreef op maandag 24 april 2017 @ 07:42:
Ik heb de Z3C bijna twee jaar gebruikt. Een keer laten repareren omdat zowel de voor- als achterkant gebarsten was (in broekzak). Een paar weken na de laatste reparatie barstte (broekzak) de achterkant weer en ben ik gaan zoeken naar een vervangend toestel. Vorige week moest ik de knoop wel doorhakken omdat het scherm uit de behuizing losklikte (hij deed het nog, maar had mijn twijfels over hoe lang dat nog goed zou gaan).

Eigenlijk kon ik geen volwaardige vervanger vinden. De grootte was ideaal, hij werkte soepel, etc. Ik wilde eigenlijk een Samsung A5 nemen, maar uiteindelijk voor de OPO 3T omdat ik iets anders wilde dan Samsung en ik OPO wel eens wilde uitproberen. Maar wat een bakbeest zeg, alsof ik aan het bellen ben met een tablet. Ik ben dus ook nog niet écht tevreden. :+
Zit in ongeveer dezelfde situatie. Mijn Z3c was gesneuveld doordat ik te hard met mijn hand geknepen had. Dit betekende teveel spanning op het scherm en deze is toen gesneuveld. Ik had blijkbaar wel genoeg karma opgebouwd, want ik heb een S8 gewonnen. Super toestel, alleen mis ik af en toe de compactheid van de Z3c.
Ik kan me dan ook helemaal voorstellen dat het nog erg wennen is met z'n OPO 3T

• draakhoofd
  • Niet online
Ik heb na wikken en wegen voor een witte X Compact gekozen, nadat mijn Z3C refurb al na enkele maanden defecte GPS had. Ik gunde het Sony niet, maar zag geen ander alternatief. Ik moet nu zeggen, op alle vlakken een vooruitgang tov Z3C, behalve de sjieke looks van de Z3C die ik mis. Ik vind de handelbaarheid wel veel beter van de XC. En in het wit (i.t.t. de zwarte versie van de XC) geen last van vetvlekken en kleine krasjes. Ik ben, zeker gezien de prijs na cashback, tevreden. Maar blijft echt heel jammer dat er niet meer alternatieven zijn in 4,6".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
De accu van mijn Z3C begint achteruit te gaan, 2 dagen lukt normaal gesproken niet meer.

Ik twijfel om mijn accu te laten vervangen, of toch voor een nieuwe telefoon te gaan.

Zijn er tegenwoordig nog compact telefoons met betere specs dan de Z3C?

Een nieuwe accu is overigens nog wel betaalbaar, ik weet alleen niet of het verstandig is om hier zelf aan te beginnen en ik vraag me af of je er vanuit kunt gaat dat het ook echt de originele is en niet 1 of andere namaak. + verkopen ze hier in Nederland ook een pakking waarmee je hem weer waterdicht kunt maken?
Ik was 2.5 jaar geleden super tevreden met mijn standby tijd, hopelijk is dat terug te krijgen.

Stel ik ga het toch zelf proberen, laten doen is +/- € 50,- en aangezien de telefoon zelf niet meer dan € 100,- opbrengt is dat misschien niet echt de moeite waard, zijn de onderstaande stappen dan de juiste stappen? :)

1. Je maakt de telefoon warm, +/- 1 min met een phone en je wrikt de backcover los
2. Je klikt de accu los en je plaatst de nieuwe accu, is deze niet gekleefd ofzo?
3. Je verwijdert de oude pakking van het frame of de backcover? Waarmee verwijder je dit, wasbenzine?
4. Je plakt de nieuwe pakking op de backcover
5. Je plaatst de backcover weer terug.
6. Klaar of mis ik nog een stap?

Met de onderstaande producten zou ik dan in principe klaar moeten zijn: 7,50 + 12= € 19,50. Dat is wel te overzien :)

http://www.ebay.nl/itm/Or...0W0AAOSwrklVgGuH#shpCntId

http://www.ebay.nl/itm/Fo...da28a2:g:YOsAAOSwPcVVmUIn

[Voor 97% gewijzigd door Strider op 15-05-2017 19:04]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:20
Ff op youtube instructiefilmpje kijken @Strider gebruik ipv die plastic dingen speelkaarten, dan is de kans wat te beschadigen een stuk kleiner. Schoonmaken kan met terpentine of wasbenzine, maar niet te veel en voorzichtig ivm beschadigingen. Als je een zwarte hebt dan kun je evt beschadigingen aan de binnenkant met een zwarte marker weer mooi maken. Het kan wel zo zijn dat de achterkant snel weer loslaat of iig een hoek als het frame te veel verbogen is. Leg er een paar uur een paar zware boeken op als je hem weer in elkaar hebt, pas wel op met je scherm ivm beschadigen;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
peptalk schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:35:
Ff op youtube instructiefilmpje kijken @Strider gebruik ipv die plastic dingen speelkaarten, dan is de kans wat te beschadigen een stuk kleiner. Schoonmaken kan met terpentine of wasbenzine, maar niet te veel en voorzichtig ivm beschadigingen. Als je een zwarte hebt dan kun je evt beschadigingen aan de binnenkant met een zwarte marker weer mooi maken. Het kan wel zo zijn dat de achterkant snel weer loslaat of iig een hoek als het frame te veel verbogen is. Leg er een paar uur een paar zware boeken op als je hem weer in elkaar hebt, pas wel op met je scherm ivm beschadigen;-)
Bedankt voor de tip, die ga ik zeker gebruiken!

Ik neem aan dat met de nieuwe plak strip de achterkant wel fatsoenlijk blijft zitten, of zijn die vaak maar van een matige kwaliteit?

Voor het vervangen van de accu heb ik nog 2 vraagtekens, volgens mij moet ik tijdens het vervangen van mijn accu ook de NFC chip losmaken en op de nieuwe accu plakken? En moet de nieuwe accu ook weer in de behuizing vastgeplakt worden?

Is het overigens ook nodig om je accu hierna weer te kalibreren?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:20
Strider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:15:
[...]

Ik neem aan dat met de nieuwe plak strip de achterkant wel fatsoenlijk blijft zitten, of zijn die vaak maar van een matige kwaliteit?

Voor het vervangen van de accu heb ik nog 2 vraagtekens, volgens mij moet ik tijdens het vervangen van mijn accu ook de NFC chip losmaken en op de nieuwe accu plakken? En moet de nieuwe accu ook weer in de behuizing vastgeplakt worden?

Heeft niet met de plakstrip te maken, maar met het frame.

Is allemaal op youtube te zien.

Volgens mij is kalibreren niet nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoeWn
Strider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:15:
[...]

Bij mij lieten ze na een tijdje vanzelf los. Paar druppeltjes 10 seconden lijm er bij gedaan en het was weer goed.
De nieuwe accu plak je inderdaad vast in de behuizing. In principe hoeft dit niet heel veer voor te stellen. Ik heb bij mij gewoon op 2 plekjes een druppeltje lijm gedaan zodat hij op z'n plek blijft. De accu kan in principe al niet zijwaards bewegen omdat hij best strak zit opgesloten. Het is wel belangrijk dat hij niet los kan laten en daarmee de backcover er uit drukt.

De NFC chip plak je gewoon weer op de accu. Je sluit 'm eerst aan, en valt dan eigenlijk vanzelf op de accu. Even aandrukken is genoeg indien de chip nog genoeg plakt (was bij mij wel aan de orde)
Geen idee. Ik heb dat toen niet gedaan.

Ik heb overigens nog het een en ander liggen aan onderdelen.. Sowieso een batterij welke bijna nooit gebruikt is.. En ik denk nog wel plak strips voor de achterkant. PM me if interested

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Weet er iemand waar die afdekkapjes voor oa het microSD-slot etc. te krijgen zijn? Op Amazon vind ik er voor een zwarte Z3 Compact maar ik heb 'n oranje model en daar vind ik helemaal niks voor...

eBay doe ik liever niet :(

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wat is er mis met eBay?

• Strider
peptalk schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:27:
[...]

Heeft niet met de plakstrip te maken, maar met het frame.

Is allemaal op youtube te zien.

Volgens mij is kalibreren niet nodig.
Oke, ik kon op Youtube wel filmpjes terugvinden over het vervangen van de accu, maar niet voor oplossingen als de backcover van het frame loslaat, of waar je moet op letten bij het plakken van de backcover op het frame. Maar dat moet met de tips hier wel goedkomen.
LoeWn schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:40:
[...]

Bij mij lieten ze na een tijdje vanzelf los. Paar druppeltjes 10 seconden lijm er bij gedaan en het was weer goed.

[...]

De nieuwe accu plak je inderdaad vast in de behuizing. In principe hoeft dit niet heel veer voor te stellen. Ik heb bij mij gewoon op 2 plekjes een druppeltje lijm gedaan zodat hij op z'n plek blijft. De accu kan in principe al niet zijwaards bewegen omdat hij best strak zit opgesloten. Het is wel belangrijk dat hij niet los kan laten en daarmee de backcover er uit drukt.

De NFC chip plak je gewoon weer op de accu. Je sluit 'm eerst aan, en valt dan eigenlijk vanzelf op de accu. Even aandrukken is genoeg indien de chip nog genoeg plakt (was bij mij wel aan de orde)

[...]

Geen idee. Ik heb dat toen niet gedaan.

Ik heb overigens nog het een en ander liggen aan onderdelen.. Sowieso een batterij welke bijna nooit gebruikt is.. En ik denk nog wel plak strips voor de achterkant. PM me if interested
Is het met 2 druppels lijm nog wel mogelijk om de accu los te halen, iig op een wijze dat de rest ook heel blijft?

Bedankt voor je aanbod, ik had toevallig voor je reactie de bestelling al op Ebay doorgevoerd.

BlaBlaBla

• LoeWn
Als je kleine druppeltjes aanbrengt opzich nog wel. Je moet zeker niet te grote klonten neerleggen want het folietje om het de accu is best slap. Dan krijg je de accu wel los, maar zal het folie niet heel blijven.

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 17:14
Borromini schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:38:
Weet er iemand waar die afdekkapjes voor oa het microSD-slot etc. te krijgen zijn? Op Amazon vind ik er voor een zwarte Z3 Compact maar ik heb 'n oranje model en daar vind ik helemaal niks voor...

aliexpress..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:38:

Ik had laatst hier besteld: https://www.mytrendyphone...+JACK&ZOEK.x=24&ZOEK.y=19

Misschien niet het goedkoopst, maar iig wel snel in huis itt ali express e.d.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06 14:59
ArmEagle schreef op vrijdag 9 september 2016 @ 10:59:
[...]

Mijn uSD kaart bleef 2 weken geleden ineens ook niet meer zitten. Dat was nog meer een reden dan de slecht werkende GPS om hem zo'n 14 dagen voor het einde van mijn 2 jaar weer voor reparatie op te laten sturen door de winkel.

Grofweg een jaar geleden liet mijn scherm (gehele voorkant) trouwens los van het binnenste. Dat was verre weg van waterdicht te noemen :). Volgens mij is toen de gehele buitenkant vervangen (als ik niet gewoon een andere heb gekregen). Met als voordeel dat ik ook van een lelijke kleine maar diepe kras af was. Ik denk dat nu de binnenkant aan de beurt is.
En ik ben weer 9 maanden verder en nu begint de voorkant opnieuw los te laten bij de volume knoppen... Nu natuurlijk buiten de standaard 2 jaar garantie. Toch ga ik binnenkort maar weer contact opnemen met Coolblue. Dankzij consumentenbescherming moet dat nog steeds wel goed komen denk ik.

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn Z3C. Maar het is wel mijn eerste telefoon waar ik zo vaak problemen mee heb gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
ArmEagle schreef op zondag 21 mei 2017 @ 14:53:
[...]

En ik ben weer 9 maanden verder en nu begint de voorkant opnieuw los te laten bij de volume knoppen... Nu natuurlijk buiten de standaard 2 jaar garantie. Toch ga ik binnenkort maar weer contact opnemen met Coolblue. Dankzij consumentenbescherming moet dat nog steeds wel goed komen denk ik.

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn Z3C. Maar het is wel mijn eerste telefoon waar ik zo vaak problemen mee heb gehad.
Ik help je hopen, maar ik heb via de winkel, reparateur en via Sony geen enkele beweging gekregen in reparatie na de garantietermijn. Ik kreeg een refurbished met issues terug, die natuurlijk net na de garantietermijn zich openbaarde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
http://playfuldroid.com/s...d-specifications-surface/

De XZ1 compact wordt de opvolger van menig Z3c ...waarschijnlijk ook de mijne

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ziet er leuk uit, maar ik hoop dat de mijne toch nog een jaartje meegaat. Dan heb ik 'm 3 jaar gehad, persoonlijk record voor een smartphone :p

Is ook altijd beetje koffiedik kijken in het begin of het wat wordt qua custom ROMs (gebruik nu Lineage, dus Android 7.1.2).

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee