Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:19
Juancho schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:57:
En weer reactie... Ik ben nu echt woest en ga ook mijn rechtsbijstandverzekering erbij halen. Ze geven aan dat de schade niet valt onder de fabrieksgarantie waar ze dus mee zeggen dat het mijn eigen schuld is en dokken maar. En dat nadat ik notabene een ANDROID update heb gedaan...echt ik ben woest!
Ik heb mijn toestel bij een tweedehands winkel gekocht en bij mij liet de achterkant los. De winkel verzekerde mij dat het door de warmte kwam en dat Sony geen garantie gaf, omdat ik het toestel in mijn broekzak had gedragen (!). Ik belde daarna direct met Sony en zij deden dit verhaal af als complete onzin. Het toestel is gewoon onder garantie gerepareerd, ondanks dat ik de tweede eigenaar ben. De app 'Support' geeft aan tot wanneer je toestel garantie heeft; ik denk dat die datum gekoppeld is aan de IMEI. In de EU is die termijn inderdaad 2 jaar. Ik raad je dus aan om Sony te bellen.

P.S. Note to the self: geen elektronica bij Bol.com meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
Maar Sony (of de reparateur die namens Sony werkt) is juist het probleem. Die geeft aan dat het niet onder fabrieksgarantie valt. Het is dus blijkbaar niet dat de datum verlopen is maar dat het type schade niet onder de garantievoorwaarden valt.

Ik wacht even het rapport van de reparateur af, ik zou die binnen 2 dagen ontvangen en zal dan de uitleg hier wel posten.

Btw: ik was altijd erg te spreken over Bol, ook op elektronica gebied. Dit is echter het eerste geval dat ik gedonder met ze heb...

[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 19-10-2016 14:07 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 21:35

Alexo

groots met een zachte o

De Z3 compact van mijn vriendin was gevallen (hier al gemeld een maand of wat terug) en het gebarsten scherm is zowaar onder 'fabrieksgarantie' gerepareerd door Teleplan (los toestel gekocht bij KPN, ruim een jaar geleden).

In het 'nieuwe' scherm zitten wel veel heel kleine krasjes. Misschien hebben ze een scherm van een ander (defect) toestel gebruikt. Mijn vraag: kan dat zomaar?

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
is toch bizar wat voor verschillende verhalen je hoort.... Jij laat je telefoon vallen en scherm stuk (gebruikersschade lijkt me) en ik doe niks en na een android update doet mn touchscreen het niet meer goed en valt het opeens wel onder gebruikersschade.... Heel bizar blijft het toch, dat telefoon wereldje....

Ik wacht overigens nog altijd op het rapport van de reparateur. Afhankelijk van wat daar in staat ga ik het bij Sony zelf neerleggen en/of bij mijn rechtsbijstand. want ik ben nog altijd woest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb die van mij van de week ook opgestuurd vanwege een defecte koptelefoonaansluiting en een spontane barst in de achterkant (ondanks het gebruik van een beschermhoesje). Ben benieuwd of beide onder garantie gefixt worden en hoe snel ik hem terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

M!chiel schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:47:
[...]

Ik heb mijn toestel bij een tweedehands winkel gekocht en bij mij liet de achterkant los. De winkel verzekerde mij dat het door de warmte kwam en dat Sony geen garantie gaf, omdat ik het toestel in mijn broekzak had gedragen (!). Ik belde daarna direct met Sony en zij deden dit verhaal af als complete onzin. Het toestel is gewoon onder garantie gerepareerd, ondanks dat ik de tweede eigenaar ben. De app 'Support' geeft aan tot wanneer je toestel garantie heeft; ik denk dat die datum gekoppeld is aan de IMEI. In de EU is die termijn inderdaad 2 jaar. Ik raad je dus aan om Sony te bellen.

P.S. Note to the self: geen elektronica bij Bol.com meer kopen.
Behalve dat een groot volwassen ''bedrijf'' klanten met ''je,jij,jouw'' aanspreken en niet zoals een normaal beleefd bedrijf klanten aanspreekt met u en uw.
*Wij hebben uw mobiele telefoon nagekeken......
Bol.com taal is meer van de tokkie's ( wat tegenwoordig heel nederland is)
*We hebben je mobieltje gecheckt.......

en dit is niet enkel bij bol.com, maar ook overheidsdiensten zoals gemeentehuis, oom (wijsneus) agent etc.

on-topic.
Mijn Xperia Z3 kan aardig warm/heet worden. dit is zowel tijdens het opladen als gebruik.
De oude Z1 had ik dit niet bij. kan dit door mijn hoesje komen dat deze zijn warmte niet kwijt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:06
Mijn z3 compact is gecrashed. Moest mijn sd-kaartje formatteren, bij het weer restaureren (from scratch). Eigenlijk twee vragen:

Kan een complete crash komen door een foutje op de sd-kaart?

Zo ja, kan een sd-kaartje kapot gaan door veelvuldig gebruik (kilometers/uren lang (fiets)navigatie via tomtom go mobile maps en tegelijk muziek afspelen die ook op kaartje staat)?

Bedankt alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 18:04
Mijn toestel ligt inmiddels bijna een maand bij Dynafix te wachten op onderdelen (notificatiebar problemen). Dynafix kan geen verdere statusupdate geven dan dat ze de onderdelen nog niet hebben ontvangen vanuit Sony..... Grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Onedayflyer682 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:18:
Mijn toestel ligt inmiddels bijna een maand bij Dynafix te wachten op onderdelen (notificatiebar problemen). Dynafix kan geen verdere statusupdate geven dan dat ze de onderdelen nog niet hebben ontvangen vanuit Sony..... Grrrr
Daar heeft Dynafix in combinatie met Samsung toestellen ook last van. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met: http://www.rtlnieuws.nl/g...iljoen-zeecontainers-vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 17:01

Boy

www.byoscoop.nl

Mijn vrouw heeft een z3 compact maar nog geen Marshmallow update gekregen. Moet je hier iets speciaals voor doen?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Boy schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:33:
Mijn vrouw heeft een z3 compact maar nog geen Marshmallow update gekregen. Moet je hier iets speciaals voor doen?
Misschien heeft de telefoon een speciale softwareversie die hoort bij een bepaalde telecomaanbieder? Of is-ie geroot of unlocked? Normaal gesproken krijg je een melding als er een update is. In Settings -> About Phone krijg je ook te zien als er een update is. Via de PC kun je updaten met Sony Companion. Als dat allemaal ook niet wil lukken kun je Flashtool gebruiken. Daarmee kun je alle Z3C software flashen die je wil (ik heb bv. op mijn Z3C tablet een Duitse versie geïnstalleerd, omdat Sony maar steeds geen Marshmallow uitbracht voor de NL-versie; even de taal aanpassen - klaar). Check wel goed hoe je Flashtool moet gebruiken, want je kunt je toestel ook in een baksteen veranderen met Flashtool :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Onedayflyer682 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:18:
Ik heb mn toestel 6-10 opgestuurd, log net eens in om te kijken wat de status is en zie tot mijn vreugde:

STATUS DATUM / TIJD
Logistiek - Product klaar voor retourzending 27-10-2016 17:01

Servicehandeling: Onderdeel vervangen

Servicehandeling: Software update

Ik ben benieuwd :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 17:01

Boy

www.byoscoop.nl

M!chiel schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Misschien heeft de telefoon een speciale softwareversie die hoort bij een bepaalde telecomaanbieder? Of is-ie geroot of unlocked? Normaal gesproken krijg je een melding als er een update is. In Settings -> About Phone krijg je ook te zien als er een update is. Via de PC kun je updaten met Sony Companion. Als dat allemaal ook niet wil lukken kun je Flashtool gebruiken. Daarmee kun je alle Z3C software flashen die je wil (ik heb bv. op mijn Z3C tablet een Duitse versie geïnstalleerd, omdat Sony maar steeds geen Marshmallow uitbracht voor de NL-versie; even de taal aanpassen - klaar). Check wel goed hoe je Flashtool moet gebruiken, want je kunt je toestel ook in een baksteen veranderen met Flashtool :) .
Bedankt!

Ik denk niet dat ie unlocked of rooted is, maar moet ik es nakijken. Ik heb m 2ehands gekocht en die jongen leek me een gewone gebruiker. Ook krijg ik gewoon OTA updates binnen voor 5.0.x versie. Echt vreemd.

Qua flashen heb ik wel wat ervaring, ook wel es een aangepaste rom gemaakt, maar vind dat eng met de telefoon van mijn vriendin. Doe het normaal met toestellen die wel leeg mogen...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Oogje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:33:
[...]

Ik heb mn toestel 6-10 opgestuurd, log net eens in om te kijken wat de status is en zie tot mijn vreugde:

STATUS DATUM / TIJD
Logistiek - Product klaar voor retourzending 27-10-2016 17:01

Ik ben benieuwd :)
Het zal vast geen toeval zijn maar ik heb nu dezelfde melding staan :) Ik zag ook dat er een nieuwe versie van de software is geïnstalleerd (terwijl ik hem up-to-date heb opgestuurd). Iemand anders recent een update gekregen?

Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 23.5.A.1.291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:18:
Heb die van mij van de week ook opgestuurd vanwege een defecte koptelefoonaansluiting en een spontane barst in de achterkant (ondanks het gebruik van een beschermhoesje). Ben benieuwd of beide onder garantie gefixt worden en hoe snel ik hem terug heb.
Inmiddels bericht van Dynafix dat de gebreken aan mijn telefoon niet onder onder garantie vallen :( De defecte koptelefoonaansluiting willen ze niet los zien van de (voor mij onverklaarbare) barst. Heb gevraagd of ze alleen de koptelefoonaansluiting willen fixen, maar 'van de fabrikant' mogen ze niet 1 van de 2 defecten fixen, terwijl dit geheel los van elkaar staat. De koptelefoon was al lang voordat die barst in de achterkant zat defect. Krijg hier een behoorlijk wrang gevoel bij, omdat ik er altijd voorzichtig mee om ben gegaan, altijd een hoesje eromheen gehad, en met eerdere telefoons van andere merken nooit zoiets heb gehad. Deze Sony is wat mij betreft dus gewoon van erg slechte bouwkwaliteit.

Kon kiezen tussen ongerepareerd terugsturen voor 50 euro of gerepareerd voor 100 euro. Omdat het me nu toch al geld gaat kosten laat ik hem maar repareren, maar zoals gezegd erg ontevreden gevoel hierover. Dit was mijn eerste Sony en ws. ook mijn laatste. Volgende wordt weer gewoon een degelijke Samsung.

(klaag klaag ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Zo, vanmiddag voor de tweede/derde keer zelf m'n scherm vervangen, ik word er nog handig in :o. Het nieuwe scherm is opnieuw anders dan m'n voorgaande schermen, deze lijkt grotere bezels te hebben dan m'n vorige vervangende scherm. Wel zijn in dit scherm de kleuren weer mooi, het vorige vervangende scherm had geen mooie kleuren. Tevens in dit scherm geen vreemde heldere backlight vlekken. Wel lijkt er meer spanning in het lcd te zitten, als ik de rand aanraak, zelfs met m'n nagel aan de buitenkant van de speakers, krijg ik van die druk golven in het lcd te zien.
Al met al moet je denk ik geluk hebben met het scherm wat je geleverd krijgt als vervanging, ik kan er hopelijk weer even tegen aan. Nu alleen m'n telefoon niet weer op plavuizen laten stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:58
Is er nu duidelijk wat dan de oorzaak is van die notificatiebalk-storing? Bij mij is het ook begonnen na de laatste update. Het is niet erger geworden, het werkt 50/50. Maar ik ben wel benieuwd wat de oorzaak is. Ik heb echt geen zin in Dynafix-hoofdpijn. Of die fantastische Sony service.
Als ik het LCD moet vervangen kan ik dat tenminste zelf nog overwegen. Het werkt nog de helft van de tijd, dus vervangen ga ik nog niet doen. Maar als het helemaal stopt met werken, wil ik wel graag weten wat er moet worden vervangen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb mijn telefoon opgestuurd naar Sony met dezelfde storing. Daar is het scherm vervangen.
Via de Sony support pagina contact opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Die Bruine
Dat heb ik de vorige keer dus ook gedaan. Toen hebben ze enkel het klepje vervangen (probleem was geheugenkaart die niet blijft zitten).
Stom, ik heb maar garantie tot 3-11. Zojuist toch maar een e-mail gestuurd. Nu maar hopen dat er niemand gaat lopen etteren en frustreren zodat ik pas na het verlopen van de garantie antwoord krijg.
Zal het hier nog wel laten weten. Hopelijk repareren ze gewoon alles.

So far so good (reactie van Sony, goede service mag ook gemeld worden):
We kunnen uw Xperia z3 compact weer opnieuw insturen, officeel moet het toestel binnen de garantie termijn bij osn reparatie centrum binnen zijn, maar ik kan ik dat geval een garantie verlening voor u aanvragen, en u heeft 3 maanden garantie op de reparatie.

Of toch niet :/ ?
Wat vervelend om te horen dat uw Xperia Z3 Compact niet meer naar behoren werkt. Uw garantie is overegens nog, maar 3 dagen. We gaan voor u, daarom proberen garantie verlenging aan te vragen. Helaas kunnen we alleen niet garanderen dat u die garantie verlenging ook krijgt.

[ Voor 45% gewijzigd door Die Bruine op 31-10-2016 12:30 . Reden: Reply Sony ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Had eerder over hetzelfde gebeld en Sony gaf aan dat de datum van 'registratie' van het probleem de garantiedatum is (Sony had overigens een andere datum dan mijn aankoopbon). Mijn garantie was volgens mij formeel verlopen (enkele dagen) maar hij is wel kosteloos gerepareerd, een maand later. Dat dan weer wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 07:50
Balen. Mijn navigatie toetsen werken niet meer. Ook kan ik het notificatiemenu niet meer naar beneden swipen. Diagnostische test van scherm laat zien dat touch niet overal meer wordt geregistreerd.

Telefoon is nooit gevallen, niet in water geweest, ziet er nog uit als nieuw. Het is vandaag exact 2 jaar geleden!

Het probleem is ontstaan na een software update, draaide die concept software. Heb inmiddels al aantal resets gedaan maar dat helpt niet. Lees op andere fora dat het probleem wel vaker voorkomt.

https://talk.sonymobile.c...king/td-p/1047855/page/31

Contact gehad met Sony.. Krijg je natuurlijk dat verhaal van de 50 euro onderzoekskosten etc.
Oja.. ik heb geen garantie meer.. Ik ben 1 maand te laat.

[ Voor 12% gewijzigd door aalekss op 02-11-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24

Cheezus

Luiaard

Arie- schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:32:
Zo, vanmiddag voor de tweede/derde keer zelf m'n scherm vervangen, ik word er nog handig in :o. Het nieuwe scherm is opnieuw anders dan m'n voorgaande schermen, deze lijkt grotere bezels te hebben dan m'n vorige vervangende scherm. Wel zijn in dit scherm de kleuren weer mooi, het vorige vervangende scherm had geen mooie kleuren. Tevens in dit scherm geen vreemde heldere backlight vlekken. Wel lijkt er meer spanning in het lcd te zitten, als ik de rand aanraak, zelfs met m'n nagel aan de buitenkant van de speakers, krijg ik van die druk golven in het lcd te zien.
Al met al moet je denk ik geluk hebben met het scherm wat je geleverd krijgt als vervanging, ik kan er hopelijk weer even tegen aan. Nu alleen m'n telefoon niet weer op plavuizen laten stuiteren.
Heb je een 'origineel' scherm of een compatible scherm uit china? Ik had dat laatste en het scherm was gewoon een cm kleiner dan het origineel 8)7 De grote bezels die daardoor ontstaan maken het toestel er ook niet mooier op. Ik heb maar een ander toestel gekocht en hou m'n z3-compact met extra mini scherm maar als backup toestel. Ik was een jaar lang erg tevreden over het toestel maar heb nu de hoop een opgegeven dat ik deze nog voor een acceptabel bedrag kan fixen waarbij hij het nog een paar jaar probleemloos vol zou houden -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 18:21

ArmEagle

Duzz.

Cheezus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:00:
[...]

Heb je een 'origineel' scherm of een compatible scherm uit china? Ik had dat laatste en het scherm was gewoon een cm kleiner dan het origineel 8)7 De grote bezels die daardoor ontstaan maken het toestel er ook niet mooier op. Ik heb maar een ander toestel gekocht en hou m'n z3-compact met extra mini scherm maar als backup toestel. Ik was een jaar lang erg tevreden over het toestel maar heb nu de hoop een opgegeven dat ik deze nog voor een acceptabel bedrag kan fixen waarbij hij het nog een paar jaar probleemloos vol zou houden -O-
Als je dat scherm binnen de garantietermijn als vervanging hebt gekregen heb je alle recht om dat te weigeren. Binnen de garantie termijn, maar ook daar nog voorbij, heb je simpelweg recht op een conform product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Volgens mij zijn al mijn tot nu toe ontvangen schermen 'compatible schermen' geweest. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht voor schermen van 30-35 euro van Chinese leveranciers. Deze laatste heeft dus misschien een iets kleinere schermdiagonaal, maar de kleuren zijn goed. Ik kan met deze telefoon iig voorlopig vooruit. Als dit scherm ook weer sneuvelt ga ik denk ik een nieuwe telefoon halen, of ik dan m'n telefoon afmetingen eis laat varen, dat zie ik op dat moment wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

ArmEagle schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:43:
[...]

Als je dat scherm binnen de garantietermijn als vervanging hebt gekregen heb je alle recht om dat te weigeren. Binnen de garantie termijn, maar ook daar nog voorbij, heb je simpelweg recht op een conform product.
Ik had het scherm zelf gesloopt dus maar een schermpje uit china laten komen en deze zelf vervangen ;)
In de specificaties stond nergens een diameter vermeld en de foto's waren duidelijk dezelfde afmeting als het origineel dus ik heb nog wel een klacht ingediend, de verkoper heeft me nog de helft van het aankoopbedrag teruggestort (€15 jeej :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:24
Cheezus schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:00:
[...]

Ik ben helaas ook in de markt voor een nieuw scherm en heb besloten dit zelf te repareren. Waar heb jij um gekocht als ik vragen mag? Dan ga ik die ieder geval niet kopen :)
Arie- schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:32:
Arie ook van jou hoor ik graag waar je ze gekocht hebt en welk scherm je het beste vind. Het aanbod van scherm is nogal groot en je weet met China helaas nooit wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Mijn laatst bestelde is deze geweest, hier ben ik ook 't meest tevreden over qua kleuren. De bezels lijken dus wel iets groter te zijn.

Edit: En weer een barst in m'n scherm... Ik ga een nieuwe telefoon zoeken :(.

[ Voor 22% gewijzigd door Arie- op 04-11-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Frank!in schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:03:
[...]

Ik ben helaas ook in de markt voor een nieuw scherm en heb besloten dit zelf te repareren. Waar heb jij um gekocht als ik vragen mag? Dan ga ik die ieder geval niet kopen :)
In mijn geval ging het om deze:
http://www.ebay.com/itm/131516131472

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Thanks! Nu nog even de knoop doorhakken of zelf het scherm in bouwen of de nieuwe Redmi 4 pro aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Regeneration schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:52:
[...]

Ik heb sinds een week ook een erg vergelijkbaar probleem. Ik had nog wel dat ik na het gesprek wel het beeld terug kreeg. Ook had kon ik de ander slecht horen. Wat bij mij het geval is dat mijn bovenkant van mijn scherm loslaat (helaas een probleem dat hier wel eens is voorbijgekomen). Dus die bovenste speaker en waarschijnlijk ook iets met de nabijheidsensor/lichtsensor die het niet goed doet. Als ik de bovenkant dichtknijp dan gaat namelijk alles wel goed. Maar goed, ik zal hem zeker laten repareren. Misschien heb je ook hier last van.

Dat wordt dus ook voor mij terugsturen voor reparatie. Jammer dat ik ook een probleem heb met de Z3 compact, ik ben er ook nog zo zuinig op. :-( Ik hoop dat ik na de reparatie alles weer goed is. Maar eerst maar afwachten hier de afhandeling hiervan gaat lopen.
Even een quote van mezelf hierboven. Ik had dus ook een probleem met mijn telefoon. Deze had ik op 3 oktober bij Media Markt ingeleverd ter reparatie. Op zich werd ik redelijk snel geholpen. Ik hoopte dat deze zonder problemen gerepareerd zou worden. Dus niet dat ze het schuiven op oneigenlijk gebruik: ik ben heel zuinig op de telefoon geweest en had eigenlijk gewoon geen gebruikssporen (altijd screenprotectors gebruikt tegen de krassen). Of dat ze er maanden over zouden doen of welke andere doem senarios ik in dit topic wel niet allemaal heb gelezen. Ik had mijn verweer dan ook helemaal klaar, omdat ik legio's foto's en een paar filmpjes van de telefoon heb genomen. Dat de telefoon nog in perfecte staat was op het los laten scherm na.

Na 25 dagen toch maar een beleefd mailtje gestuurd met de vraag hoe de voortgang was, want ik hoorde niks. Als antwoord kreeg ik dat ze daar niks over konden zeggen, maar vroegen wel nogmaals om mijn aankoopbon. Dat vond ik wel wat vreemd, maar ok, die dan maar opgestuurd. Krijg ik na 30 dagen te horen dat ik ze zelf de reparatie termijn hebben overschreden en dat ik mijn volledig bedrag retour zou krijgen! Uiteraard blij verrast. Wel jammer dat mijn Z3 compact gebruikt hiermee abrupt ten einde is gekomen. Ik weet ook niet wat de reden was: niet meer kunnen repareren? Te lang wachten op Sony onderdelen? De reparatie was duurder dan het geld retour geven? Geen idee, en heb ik ook niet meer gevraagd. Ik moest wel bij de vestiging langs en kreeg inderdaad netjes mijn geld terug (gewoon contact niet met zo'n cadeau-card). Kan ik nu op zoek gaan naar een nieuwe telefoon.

Kortom:
+ Op zich nette en redelijk snelle Media Markt service
+ Erg positief dat Media Markt mij na 30 reparatiedagen het volledige bedrag terug heeft gegeven
- Ze zouden wel iets meer mogen communiceren tijdens de reparatie, maar gezien de prima oplossing sta ik hier niet meer zo bij stil.

Dit wilde ik nog kwijt en leek me ook leuk om eens iets positief te melden omtrent reparaties/garanties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-01 11:16
Hier precies hetzelfde probleem als jij gehad, nog net wel binnen garantietermijn en opgestuurd naar Dynafix.
Deze hebben het toestel ontvangen inclusief compleet nieuwe grote barst in het glas aan achterzijde, wordt nu dus beoordeeld als gebruikersschade en niet gerepareerd onder garantie. Vervoerder DPD bedankt!

Gratis tip voor iedereen: neem uitgebreid foto's van je toestel voor je hem opstuurt.....

Verder: wat kunnen jullie mij aanraden voor reparatie van touchscreen (originele probleem) en gebarsten glas achterzijde (bonus probleem). Ik ben nu al 50 euro kwijt aan onderzoekskosten Dynafix, totale reparatie Dynafix zou 228 euro moeten kosten.
aalekss schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:38:
Balen. Mijn navigatie toetsen werken niet meer. Ook kan ik het notificatiemenu niet meer naar beneden swipen. Diagnostische test van scherm laat zien dat touch niet overal meer wordt geregistreerd.

Telefoon is nooit gevallen, niet in water geweest, ziet er nog uit als nieuw. Het is vandaag exact 2 jaar geleden!

Het probleem is ontstaan na een software update, draaide die concept software. Heb inmiddels al aantal resets gedaan maar dat helpt niet. Lees op andere fora dat het probleem wel vaker voorkomt.

https://talk.sonymobile.c...king/td-p/1047855/page/31

Contact gehad met Sony.. Krijg je natuurlijk dat verhaal van de 50 euro onderzoekskosten etc.
Oja.. ik heb geen garantie meer.. Ik ben 1 maand te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 07:50
jhvanburk schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:58:
Hier precies hetzelfde probleem als jij gehad, nog net wel binnen garantietermijn en opgestuurd naar Dynafix.
......
[...]
Zie verhaal hierboven dus. Schandalig echt. Dit is dus ook altijd mijn grote vrees. Je moet hem opsturen en dan maar afwachten wat Dynafix ervan vindt. Mijn garantie is dus 1 maand verlopen.. maar ik denk niet dat ik er nog werk van ga maken

Klantenservice Sony: 'Ja wij gaan niet over de garantie. Daarvoor moet je bij Dynafix zijn. Je moet maar aan hen vragen of ze je toestel nog willen maken. '..

okeej Sony prima hoor. Gevolg, ik koop de rest van mijn leven geen Sony meer. .. Geen telefoon, geen tv, geen camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Update van mijn kant want ik had ook het probleem met de notificatiebar die niet meer goed werkte doordat een deel van het scherm niet meer gevoelig was.

Na een maand (!!) en vele chats/mails/telefoons is het me eindelijk gelukt om de reparatie er door te krijgen bij Dynafix. Eerst bleven ze maar verkondigen dat het buiten de fabrieksgarantie viel omdat de datum al verlopen was. Dit klopte alleen niet en tot 3x toe hebben verschillende medewerkers van bol.com mij gelijk gegeven.

Toen bleek opeens dat de schade niet onder de garantie viel en was het gebruikersschade. Heel apart want ik had nog geen barst of zelfs krasje op mijn scherm. Kortom ook daar was ik woedend over en heb gedreigd om de rechtsbijstandsverzekering erbij te halen.

En net toen ik de hoop al had opgegeven kreeg ik vorige week een mailtje met dat het toestel kosteloos gerepareerd was, dat het binnen de garantietermijn viel en de volgende dat ontving ik mijn toestel gerepareerd en goed werken alweer terug...

Blijft soms bizar hoe slecht dit soort dingen nog altijd gaan, dat kan toch echt niet meer in deze tijd zou je denken. Gewoon doorzetten mensen, helemaal als je 100% voor jezelf weet dat je gelijk hebt.....

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:37
09-11-2016 Product op intern transport Uw product wordt verzonden van de reparatieafdeling van Coolblue naar de winkel in Utrecht

09-11-2016 Uw product is naar de fabrikant/leverancier gestuurd voor herstelling Gerepareerd:
Het moederbord van uw toestel was defect en werd vervangen.
Het product is getest en functioneert volledig naar behoren.
07-11-2016 Product op intern transport Uw product wordt verzonden van de winkel in Utrecht naar de reparatieafdeling van Coolblue
05-11-2016 Wij hebben uw product in behandeling genomen Het product is in onze winkel in Utrecht ingenomen

Positieve noot:
Via Coolblue

5-11 dus ingevoerd.
Verwacht morgen op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
iemand die een plek weet waar je het scherm betaalbaar kan laten maken?
ik heb het een tijd terug voor 80 euro laten doen, maar dat is niet goed gebeurd
ik zie ook veel prijzen van 100+ euro maar dat lijkt mij wat veel. zoveel is de telefoon niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gister wilde me vrouw een foto maken met haar Z3c, maar in plaats van dat de camera startte, kreeg ze zwart beeld en allemaal artefacts op haar scherm. Verticaal, iets van 10px breed, over het hele scherm.
Ook schijnt dat ze soms niet kan scrollen, of dat de tel. uit zichzelf scrolled.

Iemand anders dit probleem ook gehad? Volgens mij zit er geen garantie meer op.

Uiteraard gezocht in dit topic maar vind alleen reacties die betrekking hebben op artefacts in foto's.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Het cameraprobleem heb ik nooit gezien, maar wel een 'springerig' touchscreen. Kort daarna kon ik de notificatiebalk niet meer goed swipen en deden ook de navigatieknoppen het niet zo best meer. Dat is een bekend probleem dat hier al (te) veel is beschreven. Het kan dus het begin van het einde van de digitizer zijn, maar hopelijk valt het mee. Treden de problemen ook op in Safe Mode?

De garantietermijn kun je zien in de Sony Support app. Daar kun je ook testen of je touch screen nog goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Laatst online: 01-05 18:05
Ook mijn telefoon is nog steeds voor reparatie aan het scherm via Herman Bakker. Ik heb inmiddels 7 weken niets van de beste meneer gehoord. Hij reageert op geen enkele manier van communicatie (zijn website, mail, bellen, sms, whatsapp, Marktplaats). Ik ben er alleen nog niet langs geweest. Zijn er nog meer mensen met slechte ervaringen bij hem? Ik begin zo langerzamerhand aan oplichting te denken.. (telefoon is dus weg en heb ook al betaald voor de reparatie).

Dit kun je beter vragen in Shopping Forum, aangezien het niks toevoegd aan de ervaring van de Z3C

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 16-11-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 18:36
80 euro voor de reparatie van elk Sony toestel is ook gewoon echt onmogelijk. Een goed scherm kost minimaal 60 euro (en dat is nog laag), dus waarschijnlijk krijg je een goedkoop chinees schermpje waarbij de maximale helderheid een stuk minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:28

Zeror

Ik Henk 'm!

Jeej. Probleem met mn koptelefoon aansluiting. Breekt soms de verbinding af bij de minste beweging aan de kabel. Hierdoor stopt dus de muziek of gaat de audio vrolijk via speaker verder.

Geen stof probleem overigens. Al gecheckt.

Iemand een oplossing?

edit: Bedenk me net dat het mogelijk door mij zelf komt. Heb een paar een paperclip gebruikt om stof eruit te halen. Wellicht dat d.m.v. krassen van de paperclip het een en ander beschadigd geraakt is. Geen idee.

[ Voor 29% gewijzigd door Zeror op 16-11-2016 14:32 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Ja. Nieuwe er in zetten :+
Stelt opzich niet heel erg veel voor als je een beetje handig bent.
- Achterkantje er af halen (warm maken en creditcard er onder prielen)
- moederbord los schroeven (5 schroefjes loshalen)
- jack connector vervangen door nieuwe
- alles terugzetten

Verder is er opzich niks aan te doen. Je kunt een keer met de compressor er door blazen, of een keer met een tandenstokertje in het rond gaat, maar meer opties zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
aalekss schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:38:

Ik heb sinds gisteren ook het probleem dat mijn navigatietoetsen niet meer werken. De laatste update is alweer even geleden volgens mij geïnstalleerd.
Via diagnostics en de schermtest blijkt dat de onderste 2-3 mm van het scherm geen touch registreert. Als ik de telefoon horizontaal hou werken de navigatietoetsen probleemloos.
Op het lock screen lijkt het onderste deel van het scherm wel correct te werken. Die 3 knoppen daar (mic, slotje en camera) reageren in ieder geval nog wel.

Het toestel is gekocht op 22 november 2014, dus ik ga hem straks nog mooi net binnen de garantietermijn aanmelden. Toestel los gekocht bij een KPN winkel, dus daar ga ik ook maar eerst heen.
De telefoon ziet er ook bij mij nog uit als nieuw en nooit andere problemen gehad. Ik neem hem wel regelmatig mee in de regen, maar dat moet ook gewoon kunnen.

Edit:
Zie op verschillende forums een hoop mensen roepen dat het een software probleem is na updates. Net eens even een losse muis aangesloten op de telefoon en daarmee werken die navigatietoetsen prima. Het lijkt dus echt een hardware probleem in het touchscreen.

Edit2:
I.v.m terug brengen net even een complete reset van de telefoon gedaan en zowaar alle navigatieknoppen werken weer... Ook de diagnostische test geeft nu weer beter resultaat onderaan het scherm. Het lijkt dus wel degelijk een software issue.

Edit3:
Voor de zekerheid nogmaals een volledige reset gedaan en nu ook even alle updates binnen laten halen die gevonden konden worden. Dat was alleen maar de eigen Sony software. Android zat en zit op versie 6.0.1 met build 23.5.A.1.291.
Alles werkt nog steeds prima qua navigatietoetsen en de diagnostische test van het scherm is nu 100% dekkend. Na de eerste reset pakte hij een paar kleine stukjes onderaan nog niet helemaal mee.

Edit4:
Nauwelijks bovenstaand getikt en de navigatietoetsen stoppen ermee... Het zou dus wel eens een update van een van de Sony apps kunnen zijn.

Edit5:
Na nog een reset alle auto updates uitgezet incl notificaties van zowel de Play store als Sony Xperia. Alleen een update van de Xperia updater toegestaan omdat die melding niet weg wilde. Vrijwel direct na die update stopte de navigatietoetsen er weer mee. Nieuwe reset gedaan en nu laat ik die update melding maar even staan voor een paar uur.

Edit6:
So far so good na enkele uren. Alles werkt nog. Na elke reboot van de telefoon eenmalig de update service uitschakelen om de meldingen weg te halen. Aangezien ik vrijwel nooit reboot is dat acceptabel. En dan nu hopen dat er idd een bugfix voor komt.

[ Voor 35% gewijzigd door Farmerwood op 20-11-2016 15:01 . Reden: Stukje toegevoegd na wat testen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Even een nieuwe post om het overzichtelijk te houden.

------------------------------------------------------------------------------
Edit:
Onderstaand laat ik even staan voor het geval het toch nog lukt. Op de een of andere manier wordt de Sony Updater toch weer geactiveerd en werd een update geïnstalleerd waarna alsnog al mijn werk voor niks geweest is.
Heb nu als oplossing maar deze app erop gezet die een extra set navigatieknoppen op je scherm zet.
Google Play: Back Button (No root)

Voor reparatie aanbieden lijkt me verder zinloos aangezien het nu echt wel zeker een softwareprobleem is.
------------------------------------------------------------------------------

Nadat ik gisteren last kreeg van niet functionerende navigatieknoppen heb ik e.e.a. geprobeerd en uiteindelijk lijkt de conclusie dat het probleem veroorzaakt wordt door de Xperia updater software of een van de andere Sony apps.
Na een softwarematige reset to factory settings werken de navigatieknoppen prima tot de Xperia updater de kans gekregen heeft om te updaten.
Als iemand met hetzelfde probleem onderstaande eens zou willen proberen, dan is het probleem misschien beter te pinpointen:

- Open 'Settings' -> 'Apps' -> '...' -> 'Show system' -> 'Software update'
- Klik op disable
- Kies voor de optie om te origineel versie terug te zetten.
- Reboot de telefoon
- Controleer in het home scherm vervolgens of al je navigatieknoppen weer correct werken.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Via onderstaand stappenplan heb ik de boel uiteindelijk weer (voorlopig) werkend gekregen. Hopelijk is het anderen ook tot hulp:
- Maak een backup van alle data die je niet kwijt wilt.
- Schakel de telefoon uit
- Verwijder de SIMkaart en evt ook de SD-kaart om de data zeker veilig te houden.
- Schakel de telefoon weer in.
- Open 'Settings' -> 'Backup & reset', kies voor 'Factory data reset' en bevestig met 'Reset phone' en 'Erase everything'
- Wacht tot de telefoon weer opnieuw opgestart is en de welkoms wizard toont
- Kies je voorkeurstaal, vink 'I am aware of the important information' aan en klik op 'Get started'
- Skip 'Insert SIM card'
- Skip 'Select Wi-Fi network'
- Selecteer de correcte setting bij 'Date & time' en klik 'next'
- Geef je voor- en achternaam op bij 'Name' en klik 'next'
- Google services: Selecteer de vinkjes naar eigen keuze en klik 'next' (Ik vink zelf alles uit)
- Xperia services: Idem. Waarschijnlijk zet iedereen hier alles uit. Meuk... Klik 'next'
- Klik 'Finish' in het 'You're ready to go' scherm
- In de pop-up 'Data disclaimer' klik je 'next', vinkje naar keuze aan/uit en 'ok'
- Controleer in het home scherm vervolgens dat al je navigatieknoppen weer correct werken.

- Open 'Settings' -> 'About phone' -> 'Software update' -> '...' -> 'Settings'
- Selecteer de optie 'Do not update automatically'
- Open de app 'What's new', selecteer 'Not now' en open het menu 'Settings'
- Bij 'Auto update apps' selecteer je 'off'
- Turn of 'Show notifications' en confirm het pop-up bericht
- Controleer in het home scherm vervolgens dat al je navigatieknoppen weer correct werken.

- Schakel de telefoon uit
- Plaats SIM-kaart en evt SD-kaart en schakel de telefoon weer in.
- Configureer en installeer nu weer je apps naar keuze.

Zodra je een pop-up krijgt van een Sony app dat er een update is:
- Hou de melding ingedrukt tot er een kleine i verschijnt en klik daarop.
- Zet alle meldingen uit van de betreffende app.
- Klik nogmaals op de i om de app te disablen of te un-installen.

Note:
1: Toen ik tijdens het maken van bovenstaand stappenplan mijn magnetische lader aansloot op de intussen bijna lege accu stopte de navigatieknoppen er weer mee. Nadat ik de lader los haalde werkten ze meteen weer. Het is nu reproduceerbaar, dus ik kan niet navigeren met de lader eraan... Sony blijft verbazen... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Farmerwood op 20-11-2016 23:03 . Reden: Alternatief toegevoegd om alleen de Software updater terug te zetten naar een vorige versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Toen ik je post als dacht ik.. Probeer eens een custom ROM. Ik ben zelf fan van SLiMM. Deze ROM kan gewoon op locked bootloader, dus veel werk is het niet voor je.

Als je iets minder energie er aan wilt besteden zou je ook eens een stock firmware uit een ander land kunnen flashen. Misschien dat het daar niet in zit. Wie niet waagt..

Maar toen zag ik je note onderaan.. En dit komt mij bekend voor. Ik heb ervaring met goedkope kabels van DealExtreme waardoor tijdens hetladen het touchscreen rare fratsen uit ging halen (slechte touch zoals jij, of ghost touches). Deze ervaring heb ik ook bij een originele kabel met een simpel kabelbreukje. Als je op dit probleem googlet zijn er genoeg resultaten. Of te wel, probeer 'ns een weekje een andere lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Mijn hypothese (voor wat die waard is) is dat het toch om een hardwareprobleem gaat. Ik denk dat de 'hit boxes' verschillen van grootte bij de verschillende rom-versies en in verschillende modes. Dat verklaart waarom je soms wel reacties hebt op het lockscreen, maar niet op het homescreen, en ook waarom de problemen plotseling op lijken te treden na het installeren van een nieuwe versie van de rom (verder ben je op zo'n moment ook alerter op veranderingen). Ik vermoed dat het touchscreen door een onbekende oorzaak (vocht?) defect raakt vanaf de onderkant of de bovenkant van het toestel en dat dit langzaam erger wordt. Alle softwarematige oplossingen (andere rom, handschoenmodus, etc) zullen dan ook geen of maar tijdelijk soelaas bieden :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Hoe verklaar je dan dat de navigatiebuttons direct na een harde reset gewoon werken en na een update van de Xperia software niet meer? Geen andere ROM en geen andere mode.

Heb vanmorgen een app geinstalleerd die de navigatieknoppen kan verbergen en heb daar nu die floating buttons staan. Die doen het ook prima.

Ik heb tot morgen garantie op mijn toestel. Misschien toch maar wel even langs de winkel en melden dat ik problemen heb. Mocht het hardware blijken, dan is het in ieder geval binnen de garantie gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Farmerwood schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:48:
Hoe verklaar je dan dat de navigatiebuttons direct na een harde reset gewoon werken en na een update van de Xperia software niet meer? Geen andere ROM en geen andere mode.
Goede vraag. Het kan zijn dat het toeval was (of dat het toestel wat warmer was na de reboot) en dat je na een tijdje weer terug bent bij af. Hou ons op de hoogte, want tot nu toe heb ik nergens op het het interwebs een oplossing gevonden voor dit probleem anders dan het vervangen van de digitizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-05 09:59
Z3 compact hier, gekocht in juni dit jaar; 300 euro. Ineens wil het toestel niet meer laden, en dus ook niet meer aan.
Geen probleem: opsturen voor reparatie (naar Dynafix)
Diagnose: toestel is niet te repareren, en omdat hij geroot is: geen garantie. Graag 50 euro onderzoekskosten betalen om 'm ongerepareerd terug te krijgen.
Ja, da's 'vervelend' op zich, maar eigen schuld tot op zekere hoogte. Take your loss...
Laat ik eens kijken wat ze nu nieuw kosten, zal vast goedkoper zijn dan een half jaar geleden: 529 euro?! WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Het viel mij gisteren ook al op ja dat ze zo duur zijn. Heb zelf 2 jaar geleden 400 euro betaald en je zou nu dus verwachten dat het een heel stuk lager is dan dat. De Z5C is zelfs een stuk goedkoper. (Die zit nu op 400)

Edit:
Net bij de KPN winkel (Paddepoel Groningen) geweest. De medewerker vertelde me dat hij al meer Z3C's terug gehad had met dezelfde klacht. Bij allemaal was of het scherm vervangen of er was een vervangend toestel geleverd. Hij adviseerde daarom de telefoon ter reparatie aan te bieden omdat het nu via KPN geregeld wordt en vanaf woensdag (als de garantie voorbij is) ik het zelf met Sony moet uitvechten.
Dus heb de telefoon ter plekke nog even een reset gegeven, SD-kaart eruit, SIMkaart eruit en nu afwachten maar.

[ Voor 58% gewijzigd door Farmerwood op 21-11-2016 18:10 . Reden: Bezoek KPN vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308794

Mijn z3 compact ligt nu ook bij Dynafix met een kapot touchscreen. Krijg nu de keuze voor een nieuwe (helaas hebben ze alleen wit...) of onbekend lang wachten op een onderdeel dat niet op voorraad is. Ga denk ik toch maar voor de eerste optie. Helaas dan wel weer opnieuw wat Nillkin screen protectors aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Bij KPN vertelden ze me dat de telefoon direct naar Sony gaat. Hun eigen reparateur heeft geen licentie om Sony te repareren. Het gaat dan ook minimaal 2-3 weken duren.
Net de oude iPhone 4 van mijn vriendin gereanimeerd. Wel even wennen een antieke iPhone...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 20:07
Ik heb de laatste tijd weer erg veel last van de "Google Play services" bug. Dat wil zeggen: Hij draint mijn batterij. Ik heb nu nog 9% over, sinds laatste volledige lading (gisterochtend om 7:00 van de stroom afgehaald). Google Play services heeft 60% van de batterij verbruikt 8)7

Wat vaak werkt is cache clearen, opnieuw opstarten, maar tegenwoordig werkt dat ook niet goed meer. En daarnaast is dat geen structurele oplossing.

Omdat ik het voorheen (onder android 5) niet had, en dat in volgens mij dankzij stamina was, draai ik Greenify, maar dat werkt ook niet. Of moet ik daar specifieke settings gebruiken? Heb wel agressive doze altijd aan staan.

Zijn er toevallig mensen die hier ook last van hebben/houden, en misschien andere oplossingen hebben gevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 23-11-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57
KingKoning schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:14:
Ik heb de laatste tijd weer erg veel last van de "Google Play services" bug. Dat wil zeggen: Hij draint mijn batterij. Ik heb nu nog 9% over, sinds laatste volledige lading (gisterochtend om 7:00 van de stroom afgehaald). Google Play services heeft 60% van de batterij verbruikt 8)7

Wat vaak werkt is cache clearen, opnieuw opstarten, maar tegenwoordig werkt dat ook niet goed meer. En daarnaast is dat geen structurele oplossing.

Omdat ik het voorheen (onder android 5) niet had, en dat in volgens mij dankzij stamina was, draai ik Greenify, maar dat werkt ook niet. Of moet ik daar specifieke settings gebruiken? Heb wel agressive doze altijd aan staan.

Zijn er toevallig mensen die hier ook last van hebben/houden, en misschien andere oplossingen hebben gevonden?
Ik ondervind precies hetzelfde. Gooi ook cache weg, herstart 1x per week, Greenify ook aan de slag en toch soms voordat ik naar bed ga staat de mobiel op 51% accu, terwijl het de hele dag aan het laden is geweest. Behoorlijk irritant als ik terugdenk aan het begin waar het makkelijk anderhalf tot twee dagen zonder stroom kon...
Mocht iemand het weten; ik hou me ook aanbevolen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Zojuist opgebeld door Sony. Het toestel kan niet worden gerepareerd omdat de Sony spare parts niet kunnen worden geleverd. Ik vraag me af of het serieus zo is dat Sony zoveel heeft moeten reaperen dat de spares op zijn, of dat ze te nonchalant op benodigde spares hebben geanticipeerd, of dat de leverancier teveel aan derden heeft geleverd.... Of misschien zelfs zo dat het met Hanjin te maken heeft :? !?

anyhoe... voorstel van een nieuwe Z3c in de kleur wit in plaats van zwart maar geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Dat is balen. Zal ik binnenkort wel eenzelfde belletje krijgen van ze...
Al heb ik liever een Z3C in een andere kleur dan bv de Z5C. Die heeft wel weer een paar voordelen boven de Z3C, maar de accuduur is beduidend minder en dat wint voor mij toch.

Zag in een vorige post van je dat het nog even twijfelachtig was of je wel garantie zou krijgen omdat de telefoon niet voor afloop van de garantie bij Sony was aangekomen. Is dat 'vanzelf' goed gegaan?
Die van mij is op de 21ste ingeleverd bij KPN en had garantie t/m de 22ste. Hij is dus nooit voor de 22ste bij Sony aangekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Farmerwood op 23-11-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 18:21

ArmEagle

Duzz.

Farmerwood schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:29:
Die van mij is op de 21ste ingeleverd bij KPN en had garantie t/m de 22ste. Hij is dus nooit voor de 22ste bij Sony aangekomen.
Dat mag niet uitmaken. Zolang je maar melding hebt gedaan voor het verstrijken van de garantieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
ArmEagle schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:11:
[...]

Dat mag niet uitmaken. Zolang je maar melding hebt gedaan voor het verstrijken van de garantieperiode.
Dat lijkt mij ook, maar zoals ik het uit die post van 'Die Bruine' begreep werd er bij hem wel moeilijk over gedaan. Dus vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03 09:40
Anoniem: 308794 schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:23:
Mijn z3 compact ligt nu ook bij Dynafix met een kapot touchscreen. Krijg nu de keuze voor een nieuwe (helaas hebben ze alleen wit...) of onbekend lang wachten op een onderdeel dat niet op voorraad is. Ga denk ik toch maar voor de eerste optie. Helaas dan wel weer opnieuw wat Nillkin screen protectors aanschaffen.
Ik heb precies hetzelfde kreeg ook een witte aangeboden alleen konden ze mij ook niet aangeven wanneer deze dan geleverd wordt. Hebben ze jou dat wel kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
ArmEagle schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:11:
[...]

Ik zie net op de reparatiepagina dat de telefoon aangekomen is. En er staat dus idd wel deze melding bij:
"Garantie: definitieve garantie moet nog worden vastgesteld - Aankoopbewijs niet meer geldig(verlopen)"

Maar als ze hem echt gaan weigeren op 1 dag, dan heb ik in ieder geval niet voor niks al enkele jaren betaald voor een rechtsbijstandvezekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lapoor schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:44:
[...]

Ik heb precies hetzelfde kreeg ook een witte aangeboden alleen konden ze mij ook niet aangeven wanneer deze dan geleverd wordt. Hebben ze jou dat wel kunnen vertellen?
Meneer aan de telefoon was zeer onduidelijk en kortaf, maar volgens mij verstond ik iets van 'ongeveer een week'. Maar pin me er niet op vast!

• Palomar
  • Niet online
Farmerwood schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:47:
[...]

Maar als ze hem echt gaan weigeren op 1 dag, dan heb ik in ieder geval niet voor niks al enkele jaren betaald voor een rechtsbijstandvezekering.
Die zou ik dan idd gebruiken. Heb zelf ook best wel negatieve ervaring met die reparatieservice (zie mijn post van een paar weken geleden), maar je bent eigenlijk aan de goden overgeleverd of Sony/Dynafix vindt dat het onder garantie valt. Hun argumenten qua bewijs zijn zo zwak dat een rechtsbijstandverzekering me ws. wel had kunnen helpen hiermee, maar als individu begin je weinig.

Het is zelfs zo dat ik mijn telefoon slecht gerepareerd terugkreeg. Onder het notificatieledje sluit het niet goed meer aan (volgens mij is dat de proximity sensor), waardoor een gloed licht er langs ziet 'lekken' en binnen in de telefoon kunt kijken. Heb gezien bovenstaande ervaring helemaal geen zin meer om dit nog weer opnieuw aan te kaarten en de telefoon weer weken kwijt te zijn. Ben er wel klaar mee en er moet heel wat gebeuren voordat mijn volgende telefoon weer een Sony wordt....

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 24-11-2016 09:25 ]

• Farmerwood
  • Niet online
Vanmiddag kreeg ik dus idd een prijsopgave van Teleplan van 203 euro voor het vervangen van 'Behuizing (delen)'
Volgens Teleplan was mijn garantie verlopen omdat zij hem pas op 23 november binnen hadden gekregen. (aka 1 dag na verlopen garantie)

Uiteraard meteen maar even een belletje aan besteed en de dame die ik aan de telefoon kreeg (in nette woorden) gezegd dat het mij geen totaal niet interesseert wanneer zij de telefoon binnen gekregen hebben. Ik heb de telefoon voor het aflopen van de garantie bij de verkoper (KPN) ingeleverd en die hebben aangegeven dat de telefoon onder garantie viel. Dat KPN reparatie uitbesteed aan Teleplan is hun zaak en niet die van mij. En het is zeker niet aan Teleplan om daarna nog te gaan bepalen of ik wel garantie zou hebben. Zij krijgen de telefoon van KPN + de melding dat het voor hen een garantiegeval is.
Mevrouw reageerde een beetje zonder echt te zeggen of ze het daar wel of niet mee eens was. Ze moest even overleggen. Weer terug aan de lijn vroeg ze me een kopie van de bon te mailen en ik zou z.s.m. meer horen over wat er mogelijk was.
Morgen ben ik vrij, dus dan ga ik nog even langs de de KPN-winkel en dan mogen die het nog even aan Teleplan uitleggen.

Heb het woord rechtsbijstandsverzekering nog maar even niet gebruikt. Dat werkt wellicht averechts.

[ Voor 5% gewijzigd door Farmerwood op 24-11-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monty_burns_007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-05 09:27
voor diegene die net als ik niet meer werkende soft keys had, hier de oplossing :

1) Download Nova Launcher & set it as default to replace TouchWiz.
2) Long press on the home screen.
3) Choose Widgets.
4) At the top, under Nova Launcher, scroll to the right & press & hold on Activities and place it

somewhere empty on the home screen.
5) Scroll down to Setup Wizard. I saw 2 Setup Wizard options.
6) Under the first Setup Wizard option, I opened it & scrolled down to the 3rd choice which said

".SetupWizardTestActivity". It might be in a different spot for you, but look at the small

writing, that's how I saw this one.
7) Select that to create the widget shortcut.
8) Open it. Apparently you're supposed to have a menu to go through and just click through "Next",

but there wasn't one for me.
The screen just flashed and then next thing you know, everything works!

OF DEZELFDE OPLOSSING MAAR VIA ANDERE WEG :

I began experiencing this problem some days ago.

I spent some time online and found something that did the trick for me.

When you go through the update process, it's mandatory to do a factory reset.

If not, there is a bug affecting the marshmallow update process so the phone think

you are always achieving the setup wizard, and try to keep the softkeys off.

FIRST:

-> swipe the notification bar and press your user account icon.

-> press on the "Guest" icon to enable someone to use your phone (desktop change to it's default

settings)

-> swipe the notification bar again, press user account icon and press your user icon (Host) to

come back to your session.

-> Now, the softkeys are working (for me indeed)!

SECOND: if you can use adb, do a :

adb shell am start -n com.google.android.setupwizard/.SetupWizardTestActivit

Click through the wizard and the issue will disappear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Ik wilde net hetzelfde posten. Volg intussen ook een topic op de Sony site:. Daar zijn dit weekend idd bovenstaande fixes beschreven incl. de eerste meldingen dat het inderdaad werkt.
Link: https://talk.sonymobile.c...301/highlight/true#M25250

Toch voor niks de telefoon opgestuurd dus... Al blijft het dan vreemd dat bij heel veel mensen het met een nieuw scherm opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
Sorry Tweakers, ik was druk. Ik heb een ticket aangemaakt en ik heb gebeld. Ik kreeg twee totaal uiteenlopende reacties. Er is overigens wel verlenging aangevraagd voor mij. Dit is nadat de garantie was verlopen toegezegd.
Telefoon is uiteindelijk de 24ste verstuurd, wanneer ontvangen weet ik niet. Ik vraag er net naar (dochter) en zij heeft hem inderdaad al binnen. Dus dat zal dan ergens afgelopen weekend geweest zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Geachte klant

De fabrikant wijst de garantie claim af om de volgende reden:

De datum van binnenkomst bij ons is bindend voor de fabrikanten. Het toestel is op 24 november 2016 door ons ontvangen. De fabrikanten zijn erg exact wat betreft het verlenen van de garantie. Wij kunnen de kosten voor een herstelling niet meer claimen bij de fabrikant. De prijsopgave blijft gehandhaafd.

Met vriendelijke groet / Best regards,

<Naam medewerker Teleplan>
Sony is duidelijk niet zo soepel als het om garantie gaat. Al zullen ze niet de enige zijn.

En Teleplan probeert klanten op te lichten door net te doen alsof ik bovenstaande maar moet accepteren. Heb deze update intussen ook aan KPN gemeld en die bevestigen nogmaals dat ik gewoon recht heb op garantie aangezien het toestel op tijd bij hen aangemeld is. Ze nemen morgen contact op met Teleplan. Blijkbaar loopt het communicatie tussen KPN en Teleplan niet geheel soepel. Of iemand bij Teleplan heeft gewoon keihard gefaald. Die hadden tenslotte alleen maar bij Sony aan hoeven geven dat het toestel 21 november ingeleverd is.

Update:
Vanmorgen contact gehad met KPN. Teleplan blijft falen, maar KPN heeft nu aangegeven de kosten voor reparatie te zullen betalen. Vanuit hen dus netjes opgelost.
Nu wachten tot Teleplan de telefoon gefixed heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Farmerwood op 29-11-2016 13:36 . Reden: Update erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-05 09:59
Update: uit coulance heeft Belsimpel de onderzoekskosten betaald en heb ik het toestel ongerepareerd terug ontvangen. Guess what: hij doet het gewoon! Al mijn apps en settings zijn gewoon nog aanwezig. Laden gaat ook weer prima.
Toch knap voor een toestel dat volgens Dynafix niet meer te repareren is... 8)7
ToniW schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:57:
Z3 compact hier, gekocht in juni dit jaar; 300 euro. Ineens wil het toestel niet meer laden, en dus ook niet meer aan.
Geen probleem: opsturen voor reparatie (naar Dynafix)
Diagnose: toestel is niet te repareren, en omdat hij geroot is: geen garantie. Graag 50 euro onderzoekskosten betalen om 'm ongerepareerd terug te krijgen.
Ja, da's 'vervelend' op zich, maar eigen schuld tot op zekere hoogte. Take your loss...
Laat ik eens kijken wat ze nu nieuw kosten, zal vast goedkoper zijn dan een half jaar geleden: 529 euro?! WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lapoor schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:44:
[...]

Inmiddels stelt Dynafix dat dit aanbod niet meer mogelijk is, omdat de witte versie van de z3 compact ook niet meer leverbaar is. :(
Benodigde onderdeel voor reparatie van mijn z3 compact (touchscreen probleem) is ook nog steeds momenteel niet leverbaar.

Nu komen ze met een nieuw aanbod: ruilen voor een nieuwe Xperia X compact (zwart). Ik twijfel, is dit een goede deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Anoniem: 308794 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:32:
[...]

Nu komen ze met een nieuw aanbod: ruilen voor een nieuwe Xperia X compact (zwart). Ik twijfel, is dit een goede deal?
Ik heb mijn Z3 Compact ingeruild voor de Xperia X (zelfde processor als de X Compact) en ben tot nu toe erg tevreden. Toestel is snel, camera is minstens zo goed, je hebt meer geheugen en meer opslagruimte, en het en ligt goed in de hand. Alleen development stelt niet veel voor (geen root zonder ontsloten bootloader) en het toestel is niet waterdicht. Niettemin zou ik het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund666
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-04-2021
Al iets meer dan een jaar in het bezit van een Z3. Prachtig toestel tot de irritante bug wanneer er een Messenger-venster openstaat de telefoon over een 'schermoverlay' gaat zeuren.
Maar goed, de vraag. Sinds gisteren reageert het toestel niet meer goed op de koptelefoon. Ik had iPod-oortjes voor de telefoon. Die reageren echter niet meer. Totaal niet. Andere koptelefoons reageren wel, maar zijn best gevoelig voor het draaien van het plugje waardoor je soms een soort wazig blik geluid krijgt (Je kent het vast wel. Alsof je alles uit een blikje hoort)
Is dit een bug, bekend probleem of een fabricagefout van Sony? Dit omdat het toestel binnen de maand of twee maanden 2 jaar oud en uit garantie is.

Alvast bedankt.

It is written only Link can get AIDS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-03 04:50
M'n scherm is weer kapot.. 2e keer dit jaar. De eerste keer gevallen en nu was t amper een stoot. Touchscreen doet t niet meer en dus maar weer opsturen. Ook het klepje zit los hopelijk kunnen ze daar ook wat aan doen. Erg vervelend want ik vind dit een fijne telefoon maar om nu weer 150+ te betalen voor een scherm.. hoop dat ze redelijk zijn en t onder garantie laten vallen. 'T scherm is gewoon erg kwetsbaar bij deze telefoon, lees er dan ook veel over terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Anoniem: 308794 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:32:

Inmiddels stelt Dynafix dat dit aanbod niet meer mogelijk is, omdat de witte versie van de z3 compact ook niet meer leverbaar is. :(
Benodigde onderdeel voor reparatie van mijn z3 compact (touchscreen probleem) is ook nog steeds momenteel niet leverbaar.

Wat heb je uiteindelijk gedaan?
Mijn telefoon ligt nu al bijna 2 weken bij Teleplan en de laatste statusupdate is van 29-11 dat ze z.s.m. verder gaan met reparatie. Ze wachten op onderdelen (digitizer). Lijkt ook bij hen dus moeilijk leverbaar en niet op voorraad.

Heb intussen van KPN het geld voor de reparatie terug ontvangen. Prima geregeld dus door KPN. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben uiteindelijk maar akkoord gegaan met de ruil voor de Xperia compact x. Had geen zin om eindeloos lang op mijn z3 te blijven wachten. Alleen... de compact x heb ik tot nu toe ook nog niet mogen ontvangen, geen idee wanneer deze nu komt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-03 04:50
Mijn reparatie kost weer 188,61,- om het scherm te vervangen. Tijd om een nieuwe tel te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Net nog even contact gehad met Teleplan over mijn telefoon. Die is op 29 november naar hun reparateur gegaan en ligt sindsdien op onderdelen te wachten. En ze hebben geen enkel idee hoe lang dat gaat duren...

Krijg nu toch wel de neiging hem dan maar zonder nieuw scherm terug te laten komen en te hopen dat het inderdaad toch een software bug blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:37
Hoe kan Coolblue het zo snel doen, en Dynafix (via welke partij komt die daar) zo langzaam zijn.

Ik had bij coolblue, zaterdag middag mijn telefoon ingeleverd bij hun zelf in Utrecht.
En vrijdag opgehaald.

Datum Aanvullend Voltooid
11-11-2016 Product naar u retour
10-11-2016 Product op intern transport Uw product wordt verzonden van de reparatieafdeling van Coolblue naar de winkel in Utrecht
09-11-2016 Uw product is naar de fabrikant/leverancier gestuurd voor herstelling Gerepareerd:
07-11-2016 Product op intern transport Uw product wordt verzonden van de winkel in Utrecht naar de reparatieafdeling van Coolblue
05-11-2016 Wij hebben uw product in behandeling genomen Het product is in onze winkel in Utrecht ingenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Joostje123 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:39:
Hoe kan Coolblue het zo snel doen, en Dynafix (via welke partij komt die daar) zo langzaam zijn.

Ik had bij coolblue, zaterdag middag mijn telefoon ingeleverd bij hun zelf in Utrecht.
En vrijdag opgehaald.

Datum Aanvullend Voltooid
11-11-2016 Product naar u retour
10-11-2016 Product op intern transport Uw product wordt verzonden van de reparatieafdeling van Coolblue naar de winkel in Utrecht
Zou coolblue dan een eigen reparatieafdeling hebben? Ik heb mijn Z3C ook bij Coolblue gekocht, maar ik dacht dat het sneller was om het rechtstreeks via Sony (en dus Dynafix) te doen. Zo te lezen misschien achteraf beter via Coolblue kunnen laten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Waarschijnlijk mag Dynafix zelf de reparatie uitvoeren en had dan gok ik ook reserveonderdelen liggen. Teleplan heeft (volgens KPN) geen licentie om Sony te repareren en dus sturen die het door naar Sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft er al iemand CM14.1 geprobeerd op z'n Z3 Compact? :*)

Ga me er binnenkort toch maar es aan wagen denk ik.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Borromini schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:14:
Heeft er al iemand CM14.1 geprobeerd op z'n Z3 Compact? :*)

Ga me er binnenkort toch maar es aan wagen denk ik.
Nee, wel CM12.1. Ging prima: de rom is snel en ik ben erg gecharmeerd van CM, maar het probleem van alle niet-stock based roms is de camera. Die doet het veel slechter als er weinig licht is (dit komt doordat je DRM-keys kwijtraakt na het unlocken van de bootloader) en de vervorming door de lens wordt niet gecorrigeerd (dit doet de Sony camera blob in de stock rom). Daardoor ontstaat een omgekeerd fish-eye effect: als je een foto neemt van een vierkant lopen de lijnstukken niet parallel maar enigszins hol naar het centrum van het vierkant. Het is tot nu toe niet gelukt om die problemen op te lossen.

[ Voor 0% gewijzigd door M!chiel op 14-12-2016 13:28 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Idd. Da's het enige dilemma, gebruik nu zelf ook 12.1. Heb er al meerdere keren spijt van gehad... Langs de andere kant kost het mij teveel tijd om alles met Xposed etc. in te stellen zoals CM het standaard doet :(

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Slimm 3.8 (Marshmallow) is een alternatief. Kun je DRM-fix doen, of een kernel met ingebouwde DRM-fix flashen. Helaas is de development van Slimm gestopt, omdat de telefoon van de developer de geest heeft gegeven. Of Sony Concept (ook MM, al dan niet met root), maar ook hier is de development gestopt.

• Farmerwood
  • Niet online
Farmerwood schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:21:
Net nog even contact gehad met Teleplan over mijn telefoon. Die is op 29 november naar hun reparateur gegaan en ligt sindsdien op onderdelen te wachten. En ze hebben geen enkel idee hoe lang dat gaat duren...

Krijg nu toch wel de neiging hem dan maar zonder nieuw scherm terug te laten komen en te hopen dat het inderdaad toch een software bug blijkt te zijn.
Wel weer typisch. Nog geen 24 uur nadat ik gebeld heb is de telefoon gerepareerd en onderweg terug naar de winkel. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb ondertussen CM14.1 draaien. Moet duidelijk nog wat worden bijgevijld maar draait alleszins heel vlot :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Mijn Z3C vanmiddag weer opgehaald. De hele buitenkant lijkt vervangen incl scherm. Kreeg er ook meteen 2 screenprotectors bij. IMEI nummer is hetzelfde, dus de binnenkant is nog origineel.

Telefoon staat intussen zo'n 2 uur aan incl enkele reboots en nu alles weer aan het installeren. Ook de Sony apps kwamen met updates. So far so goed qua navigatieknoppen.

Edit:
Intussen 1,5 dag de telefoon in gebruik. Alle navigatietoetsen werken nog steeds prima.
Ik heb helaas niet de software versie genoteerd voordat ik het toestel inleverde. Er staat nu 23.5.A.1.291 op. Die lijkt van afgelopen augustus, dus waarschijnlijk stond die er ook gewoon al op.

Al met al lijkt het dus toch met een hardwarefix verholpen te zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Farmerwood op 19-12-2016 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:51

JayPe

Ondertitel

Hmm.. achterkant aan diggelen, nieuw achterkant erop, en paar dagen later merk ik dat de camera niet focust. dichtbij is scherp, object verder dan 1 meter = geen focus. blurr.

Zou het hardware zijn, of toeval?

Nieuwe camera besteld via ebay. Lijkt relatief simpel te vervangen.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebe87
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik heb momenteel een Z1 compact, maar de Z3 comapct lijkt me wel een mooi alternatief ervoor. Kan ik goedkoop overnemen. De achterkant van de Z1 kraste snel, is dat ook bij de z3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 13:20
Wiebe87 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:53:
Ik heb momenteel een Z1 compact, maar de Z3 comapct lijkt me wel een mooi alternatief ervoor. Kan ik goedkoop overnemen. De achterkant van de Z1 kraste snel, is dat ook bij de z3?
Ik heb er altijd een vrijwel onzichtbare beschermsticker op gehad en zo de telefoon altijd netjes gehouden. De sticker bekrast wel maar die kun je ook weer gemakkelijk vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Die van de Z3 breekt vooral snel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Ik denk niet dat ik iemand nog de Z3c zal aanraden. Ik vind het zelf een erg fijne telefoon en heb er bijna niks op aan te merken, maar hoe snel het glas kan sneuvelen vind ik toch wel een erg grote dealbreaker.

Het is bij mij een jaar goed gegaan en daarna alleen maar erg veel pech gehad helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Ik had voor mijn Z3c een protector op de voorkant en achterkant van tempered glass. Dat werkte goed, maar omdat de achterkant erg glad is, glijdt het toestel makkelijk ergens van af. Omdat het toestel snel beschadigd raakt en elk barstje in het scherm fataal is, is dat niet zo handig...
Ik raad je aan de X compact ook serieus te overwegen. De prijs is een stuk lager geworden (bv via Sony.nl een cashback van €100). Ik heb nu de X (zelfde processor als de Xc) en het is een snel, fijn toestel dat ook wat robuuster aanvoelt dan de Z3c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebe87
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik vind eigenlijk wel dat de X compact niet zoveel beter is dan de Z1 compact. De Z3 heeft nog wat extra's mbt accu e.d. dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
JayPe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:33:
Hmm.. achterkant aan diggelen, nieuw achterkant erop, en paar dagen later merk ik dat de camera niet focust. dichtbij is scherp, object verder dan 1 meter = geen focus. blurr.

Camera vervangen is echt doodsimpel. Had nog wel een originele liggen uit mijn overleden z3c.
Heb je gecheckt of de camera nog goed op z'n plek zit? Ik kan me haast niet voorstellen dat hij uit positie is geraakt als je het frame niet losgehaalt hebt.. maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wiebe87 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:48:
Ik vind eigenlijk wel dat de X compact niet zoveel beter is dan de Z1 compact. De Z3 heeft nog wat extra's mbt accu e.d. dacht ik?
De X Compact is zeker bij standaard gebruik (browsen, foto's) een hele vooruitgang t.o.v. de Z1c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:51
JayPe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:33:

Ik heb de camera van de Z3c niet los gezien, maar soms zit een een focuswieltje op (hele lens ronddraaien), wat in de fabriek juist gecalibreerd is. Misschien heb je dit bij je reparatie per ongeluk versteld?

(pure aanname overigens, maar het viel mij bij reparatie van een andere telefoon op dat dit beweegbare onderdeel op de module zat, ik ben er niet zeker van of dit daadwerkelijk de focus versteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Frank!in schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:57:
[...]

Ik denk niet dat ik iemand nog de Z3c zal aanraden. Ik vind het zelf een erg fijne telefoon en heb er bijna niks op aan te merken, maar hoe snel het glas kan sneuvelen vind ik toch wel een erg grote dealbreaker.

Het is bij mij een jaar goed gegaan en daarna alleen maar erg veel pech gehad helaas.
Inderdaad, dat was ook de reden dat ik gezien mijn soort werk gewoon ben doorgegaan met mijn Experia-S. Nu 4 jaar daarmee gedaan te hebben ligt er nu een Xperia-X klaar wachtend op een verse nano sim.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 20:29
Afgelopen vrijdag haalde ik mijn Z3 Compact uit m'n broekzak en bleek hij ineens uit te staan. Hij wilde ook niet meer aan. De batterij moest nog vol zijn (vlak daarvoor nog 80%) maar hij reageerde nergens op. Toen ik thuisgekomen was heb ik met een pen de resetknop ingedrukt en toen startte hij weer op. Ik dacht: Het zal wel, gelukkig is dit nog nooit eerder voorgekomen. Diezelfde avond is de telefoon nog 2x uitgevallen waarna hij zeer moeilijk aan gaat (5-10x proberen). Vrijdagavond de telefoon helemaal gereset in de hoop dat dat het probleem op zou lossen.

Gisteren leek het goed te gaan maar halverwege de middag viel hij toch weer uit. In totaal is hij gisteren weer 3x uitgevallen waarna hij zeer moeilijk opstart.

Vandaag heb ik de telefoon nog maar een uurtje aangehad. Hij blijft constant uitvallen en krijg hem ook praktisch niet meer opgestart. Hij blijft maar uitvallen.

Mijn vraag: Iemand die dit herkent en een idee heeft wat ik er aan kan doen om het op te lossen? Garantie heb ik helaas sinds oktober niet meer. Vlak voor oktober is het scherm nog vervangen omdat het scherm los kwam van de telefoon. Sinds de reparatie is de telefoon nooit gevallen en leek de accu nog perfect te werken. (bijna altijd tussen de 30-45% batterij over na een normale dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik verdenk de accu, die lijkt gewoon overleden. Nieuwe erin zetten is gelukkig niet heel moeilijk en niet duur.
Dus dat zou ik gewoon proberen, baat het niet dan schaad het niet ( amper :P )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 20:29
Is de telefoon wel weer goed dicht te krijgen dan? Waterdicht is hij dan sowieso niet meer ga ik vanuit, maar dat is ook niet heel erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ja hoor, zorg dat het frame goed schoonmaakt voordat je het nieuwe achterkantje met nieuwe tape monteert ;)

Wear Sunscreen!

Pagina: 1 ... 57 ... 60 Laatste