Ik heb mijn Z3C via bluetooth verbonden met de audio in mijn auto (Seat Leon uit 2014) om Spotify af te spelen. Voorheen toonde het display van het audiosysteem in mijn auto altijd de songtitel en artiest, maar sinds een tijdje wordt dit niet meer getoond. Heeft iemand een idee waar ik de oorzaak hiervan moet zoeken? Ligt dit aan een instelling of update van de Z3C? Of is dit iets wat door Spotify wordt geregeld? Ik denk niet dat het aan mijn autoradio ligt, want die heeft geen updates oid gehad.
Ik heb mijn telefoon vorige week ook opgestuurd ivm een slecht werkende bovenkant van het touchscreen. Mijn oude toestel is niet meer gemaakt, misschien ook omdat er nu voor de tweede keer stof voor de camera zat maar ik heb in ieder geval een nieuw toestel gekregen.
Keurig opgelost dus!
Keurig opgelost dus!
Hmm dat is goed om te horen want ik denk dat ik hetzelfde probleem heb met de bovenkant van het touchscreen. Ik ga zo de boel maar eens backuppen en dan nog opsturen. Heb nog 2 weken garantie 
Zou het nog uitmaken waar je je toestel heen stuurt of moet dit probleem door alle partijen gewoon opgelost worden? Ik heb de mijne bij bol.com gekocht namelijk...
En moet je ook je protected glass etc. eraf halen? Of kan je dat rustig allemaal laten zitten?
Edit: net mijn toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ook dit werk niet. Sterker nog, nu kan ik zelfs vanuit het homescreen niet die swipe doen zodat ik het snelle menu krijg
Wel vanuit lockscreen dus blijft een bizar verhaal dit.
Morgen toch maar opsturen dan....
Zou het nog uitmaken waar je je toestel heen stuurt of moet dit probleem door alle partijen gewoon opgelost worden? Ik heb de mijne bij bol.com gekocht namelijk...
En moet je ook je protected glass etc. eraf halen? Of kan je dat rustig allemaal laten zitten?
Edit: net mijn toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ook dit werk niet. Sterker nog, nu kan ik zelfs vanuit het homescreen niet die swipe doen zodat ik het snelle menu krijg

Wel vanuit lockscreen dus blijft een bizar verhaal dit.
Morgen toch maar opsturen dan....
[ Voor 64% gewijzigd door Juancho op 30-09-2016 11:41 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik begin ook last te krijgen van het swipe-probleem. Wel typisch dat dit nu in ene bij meerdere begint op te steken.
Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...
Kan het niet gewoon komen door die update van Android dat hardwareproblemen veroorzaakt? Geen idee hoor maar kan geen toeval zijn dat er vanuit het niets opeens zoveel mensen komen met die swipe problemen...
Het heeft ook niets met rechten of dergelijke te maken want houd je de telefoon horizontaal kun je wel gewoon swipen.
Het heeft ook niets met rechten of dergelijke te maken want houd je de telefoon horizontaal kun je wel gewoon swipen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik moet zeggen dat ik er zelf geen last van heb (wel de laatste update geinstalleerd) en dat het op zich ook klinkt als een hardware matig probleem. Waarom zou anders slechts een gedeelte van je scherm kapot gaan. Daarnaast hebben mensen al aangegeven dat het gerepareerd is onder garantie. Dat zou met een software probleem lastig zijn lijkt me.
Het valt echter wel behoorlijk op dat mensen hier over beginnen te klagen sínds die laatste update, wat eerder inderdaad een software probleem impliceert.
Ik hoop dat het mij iig bespaart blijft. Maar vind het maar een vreemd probleem, wat op zich wel weer past bij alle andere rare zaken die gespeeld hebben bij de Z3C in het verleden.
Het valt echter wel behoorlijk op dat mensen hier over beginnen te klagen sínds die laatste update, wat eerder inderdaad een software probleem impliceert.
Ik hoop dat het mij iig bespaart blijft. Maar vind het maar een vreemd probleem, wat op zich wel weer past bij alle andere rare zaken die gespeeld hebben bij de Z3C in het verleden.
Ik zal jullie iig op de hoogte houden wat er gebeurt met mijn toestel nadat ik die opgestuurd heb voor (gratis) reparatie...
Heb de mijne 3 dagen geleden via de kpn winkel verstuurd. Net Mail dat hij gerepareerd is onder garantie en dat hij verstuurd wordt. Lekker snel
Ik heb de mijne twee weken geleden opgestuurd naar dynafix op aanraden van het xperia care team. Als ik de status bekijk van mijn toestel staat hij al sinds 23 september op 'wacht op onderdelen'. Toen ook een mail dat het 'iets' langer ging duren. Ik heb behoorlijke afkickverschijnselen op het moment. Hoop hem snel weer gerepareerd terug te hebben.
Werkt bij mij prima, echter heb ik een Volvo uit 2015. Artiest/Nummer/Album komt allemaal nog prima door, ook met de nieuwste Android versies. Pair anders eens opnieuw of iets dergelijks.Palomar schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:15:
Ik heb mijn Z3C via bluetooth verbonden met de audio in mijn auto (Seat Leon uit 2014) om Spotify af te spelen. Voorheen toonde het display van het audiosysteem in mijn auto altijd de songtitel en artiest, maar sinds een tijdje wordt dit niet meer getoond. Heeft iemand een idee waar ik de oorzaak hiervan moet zoeken? Ligt dit aan een instelling of update van de Z3C? Of is dit iets wat door Spotify wordt geregeld? Ik denk niet dat het aan mijn autoradio ligt, want die heeft geen updates oid gehad.
ok thanks, dan ligt het probleem ws. bij mijn audiosysteem. Ga daar idd maar eens even in troubleshootenFoOnEeN schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:13:
[...]
Werkt bij mij prima, echter heb ik een Volvo uit 2015. Artiest/Nummer/Album komt allemaal nog prima door, ook met de nieuwste Android versies. Pair anders eens opnieuw of iets dergelijks.
Hier dezelfde status, vorige week verstuurd naar Dynafix. Wat was in jou geval het probleem met het toestel (in mijn geval niet goed werkende touch). Op de foto van Dynafix zag ik dat ze het scherm al los hadden gehaald.jellydaddy schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:12:
Ik heb de mijne twee weken geleden opgestuurd naar dynafix op aanraden van het xperia care team. Als ik de status bekijk van mijn toestel staat hij al sinds 23 september op 'wacht op onderdelen'. Toen ook een mail dat het 'iets' langer ging duren. Ik heb behoorlijke afkickverschijnselen op het moment. Hoop hem snel weer gerepareerd terug te hebben.
Ook touch probleem inderdaad.Onedayflyer682 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:19:
[...]
Hier dezelfde status, vorige week verstuurd naar Dynafix. Wat was in jou geval het probleem met het toestel (in mijn geval niet goed werkende touch). Op de foto van Dynafix zag ik dat ze het scherm al los hadden gehaald.
Dag of 5 geleden m'n toestel ingeleverd bij de kpn winkel met de bekende touch problemen. Kon hem zojuist weer ophalen, blijkt een compleet nieuwe te zijn.
Sinds een tijdje heb ik een ontzettend vervelend probleem. Tijdens het bellen gaat mijn scherm op zwart, maar blijft ook zwart totdat het belletje voorbij is (opgehangen wordt). Ik kan niks doen. Scherm reageert niet op tikken enzo. Ik kan zelf niet het telefoontje ophangen of een andere setting benaderen, want het scherm reageert niet. Wel kan ik via de camera-knop mijn telefoon weer in en dan ik heb ook beeld weer, maar zodra weer terug ga naar het telefoontje gaat mijn scherm weer op zwart en reageert ie niet meer.
Hoe los ik dit op?
Al geprobeerd om de laatste paar apps die ik geinstalleerd had te verwijderen om te kijken of dat wat uithaalde, maar niks helaas. Heb wat zitten rondsnuffelen in de instellingen van de bel app, maar daar kan ik het probleem ook niet mee oplossen. Heb overigens ook geen screenprotector, dus dat kan ook niet het probleem zijn dat die de input niet goed registreert ofzo.
Hoe los ik dit op?
Al geprobeerd om de laatste paar apps die ik geinstalleerd had te verwijderen om te kijken of dat wat uithaalde, maar niks helaas. Heb wat zitten rondsnuffelen in de instellingen van de bel app, maar daar kan ik het probleem ook niet mee oplossen. Heb overigens ook geen screenprotector, dus dat kan ook niet het probleem zijn dat die de input niet goed registreert ofzo.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Waarschijnlijk is de nabijheidssensor defect, je kunt deze testen onder Over de telefoon→Diagnostische gegevens.
Verwijderd
De 3,5mm jack van mijn Z3c ging afgelopen maand voor de tweede keer kapot. Opgestuurd door Vodafone naar Dynafix en hij is daar niet repareerbaar verklaard.
Is er iemand hier die soortgelijke ervaringen heeft, krijg ik een nieuwe z3 of wordt de dagwaarde vergoed?
Is er iemand hier die soortgelijke ervaringen heeft, krijg ik een nieuwe z3 of wordt de dagwaarde vergoed?
Ik heb sinds een week ook een erg vergelijkbaar probleem. Ik had nog wel dat ik na het gesprek wel het beeld terug kreeg. Ook had kon ik de ander slecht horen. Wat bij mij het geval is dat mijn bovenkant van mijn scherm loslaat (helaas een probleem dat hier wel eens is voorbijgekomen). Dus die bovenste speaker en waarschijnlijk ook iets met de nabijheidsensor/lichtsensor die het niet goed doet. Als ik de bovenkant dichtknijp dan gaat namelijk alles wel goed. Maar goed, ik zal hem zeker laten repareren. Misschien heb je ook hier last van.Zeror schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:32:
Sinds een tijdje heb ik een ontzettend vervelend probleem. Tijdens het bellen gaat mijn scherm op zwart, maar blijft ook zwart totdat het belletje voorbij is (opgehangen wordt). Ik kan niks doen. Scherm reageert niet op tikken enzo. Ik kan zelf niet het telefoontje ophangen of een andere setting benaderen, want het scherm reageert niet. Wel kan ik via de camera-knop mijn telefoon weer in en dan ik heb ook beeld weer, maar zodra weer terug ga naar het telefoontje gaat mijn scherm weer op zwart en reageert ie niet meer.
Hoe los ik dit op?
Dat wordt dus ook voor mij terugsturen voor reparatie. Jammer dat ik ook een probleem heb met de Z3 compact, ik ben er ook nog zo zuinig op.
Bij mij is de telefoon verder nog helemaal in orde. Wel mn usb klepje vervangen tijdje terug en mn gps die soms wat moeite heeft, maar verder is mn telefoon nog in orde. Scherm zit nog goed vast enzo.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik had ook het probleem van mijn batterij die sinds de marsmallow veel sneller leeg was. Na wat Googlen ontdekte ik dat bij de laatste update naar marshmallow door Sony een oplaadoptimalisatie werd ingebouwd om de levensduur van de batterij te verlengen (er wordt gezegd -> als je het toestel meer dan 4 jaar zou gebruiken). Het komt er op neer dat bij een laadbeurt de batterij niet meer dan 80% wordt geladen. Er werd een tip gegeven om dit uit te schakelen via 'Instellingen - Over de telefoon - Status - Oplaadoptimalisatie' - Van aan naar uit. Het toestel moet ook opnieuw opgestart worden. Ik heb tevens de gegevens/cache van Google Play Services via 'Ruimte beheren' gewist. Na deze handeling lijkt me idd de batterij langer mee te gaan.
Als je je telefoon terug stuurt, is het dan verstandig om je hard glass beschermlaag van het scherm te halen of lekker laten zitten?
Lekker laten zitten, dat heb ik alle keren ook gedaan (3x opgestuurd ondertussen en bezig met mijn 3e toestelJuancho schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:19:
Als je je telefoon terug stuurt, is het dan verstandig om je hard glass beschermlaag van het scherm te halen of lekker laten zitten?
Argh, gisteren mijn telefoon laten stuiteren, weer een band van 1cm touch digitizer over m'n scherm kapot en ik had juist afgelopen zomer mijn scherm vervangen. Daar gaan we weer
. Ik ben in dubio of ik weer 35 euro ga uitgeven aan een vervangend scherm, of dat ik een nieuwe telefoon ga aanschaffen. Deze nieuwe telefoon wordt, of een z5 compact, of ik laat m'n telefoon afmetingen eis varen: d'r zal een heel andere wereld voor me open gaan.
Begrijp hoe je je voelt. Heb de mijne gisteren ook laten vallen, voor en achterkant kapot. Ben nu ook op zoek naar een reparatie optie. Waar vind je voor € 35 een vervangend scherm en zijn die een beetje ok(of zijn die orginieel?).Arie- schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:43:
Ik ben in dubio of ik weer 35 euro ga uitgeven aan een vervangend scherm,
Sowieso gisteren een slechte Sony dag, nadat ik de Z3c had laten vallen wilde ik mn oude Z1c gebruiken als Backup, sloop ik die door kennelijk niet voorzichtig genoeg de simkaart try te verwijderen, die kan dus ook gerepareerd worden.
Ebay of Aliexpress. De schermen zijn echter, in mijn ervaring, van mindere kwaliteit dan het originele scherm. Ik heb hier echter ook iemand zien schrijven dat deze persoon wel een scherm van gelijke kwaliteit heeft ontvangen. Ik durf te stellen dat de kleuren in de twee schermen die ik heb mogen ontvangen beiden minder mooi zijn/waren dan het originele scherm.
Blijft altijd lastig, ga denk ik toch op zoek naar een originele (bij voorkeur met reparatie), wil zeker zijn van een goed werkende touchscreen.
Mocht iemand tips hebben (ook voor de reparatie van de Z1c Simkaart lezer) dan wordt dat gewaardeerd.
Mocht iemand tips hebben (ook voor de reparatie van de Z1c Simkaart lezer) dan wordt dat gewaardeerd.
Welke hoesjes gebruiken jullie? Ik gebruikte altijd zo'n transparant 0.3mm hoesje, maar die verkleuren nogal snel.
BlaBlaBla
En nog steeds is mijn telefoon niet terug van reparatie. Sinds 23-9 is de status 'wacht op onderdelen'. Zowel dynafix als Sony geven aan dat ik nog even geduld moet hebben. Op mijn vraag of ze dan niet een nieuwe kunnen sturen zoals bij anderen gebeurt, zeggen ze dat ze dat pas doen na een paar reparaties. Ze 'escaleren' de call evt pas als het langer duurt dan een maand....

Soms "Cruzerlite Bugdroid Circuit Case" en soms "nillkin frosted shield hardcase".Strider schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:15:
Welke hoesjes gebruiken jullie? Ik gebruikte altijd zo'n transparant 0.3mm hoesje, maar die verkleuren nogal snel.
Verwijderd
Man wat duurt dat lang bij jou. Het is irritant dat je niet weet hoe lang het gaat duren he. Die van mij was vanaf 21-9 in reparatie (voor de tweede keer al) Gelukkig hebben ze besloten dat het toestel niet gemaakt kan worden. De informatie voorziening loopt alleen niet zo goed tot nu toe.jellydaddy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:56:
En nog steeds is mijn telefoon niet terug van reparatie. Sinds 23-9 is de status 'wacht op onderdelen'. Zowel dynafix als Sony geven aan dat ik nog even geduld moet hebben. Op mijn vraag of ze dan niet een nieuwe kunnen sturen zoals bij anderen gebeurt, zeggen ze dat ze dat pas doen na een paar reparaties. Ze 'escaleren' de call evt pas als het langer duurt dan een maand....![]()
Hoor niets. Dynafix gemaild: "Vraag Vodafone". Vodafone: "We weten het niet". Naar de Winkel: "Het ligt bij Sony". Sony: "We hebben een week geleden al gecrediteerd." Vodafone: "Wat een gezeik (letterlijk) het toestel mag gecrediteerd worden je kan naar de winkel voor een nieuw toestel". Winkel: "Wij hebben nog geen toestemming voor een nieuwe telefoon". Toen toch wel kwaad geworden, maar de arme jongen kon niets doen. Nu wacht ik af.
Sowieso valt de Z3c mij tegen. De reden dat ik hem kocht was dat het een mooi klein toestel is. Dit voordeel wordt teniet gedaan doordat er altijd een hoesje omheen moet omdat hij zo fragiel is. Hierdoor voelt hij een stuk groter aan in mijn broekzak dan de 5¨ G4 van mijn vrouw. En de headphone jack is nu voor de tweede keer stuk gegaan.
Het hoesje wat ik gebruik is de Cruzerlite Bugdroid. Dit een erg goed hoesje, maar wel dik. Heb ook een Nilkin frostshield gehad en een naamloos hoesje.
Sony heeft het er maar druk mee...
Ik had een week of 4 geleden ineens een baan van de digitizer kapot, terwijl het scherm aan de buitenkant volledig intact is. Vergelijkbaar dus met hier gemelde problemen.
Ingeleverd bij de Mediamarkt voor reparatie en nu krijg ik n mail dat de reparatietermijn overschreden is en dat ik nu de keuze heb uit 'een nieuw product of uw geld retour'.
Nu lijken ze de z3c niet meer in het assortiment te hebben (en de z5c ook niet) dus dat wordt interessant. Ik heb alleen helemaal geen zin om nu op zoek te gaan naar een nieuwe telefoon... Deze beviel me eigenlijk best goed.
Ik had een week of 4 geleden ineens een baan van de digitizer kapot, terwijl het scherm aan de buitenkant volledig intact is. Vergelijkbaar dus met hier gemelde problemen.
Ingeleverd bij de Mediamarkt voor reparatie en nu krijg ik n mail dat de reparatietermijn overschreden is en dat ik nu de keuze heb uit 'een nieuw product of uw geld retour'.
Nu lijken ze de z3c niet meer in het assortiment te hebben (en de z5c ook niet) dus dat wordt interessant. Ik heb alleen helemaal geen zin om nu op zoek te gaan naar een nieuwe telefoon... Deze beviel me eigenlijk best goed.
Hoeveel geld zou je dan retour krijgen, het volledige bedrag?BlueMotion schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:54:
Sony heeft het er maar druk mee...
Er zijn vast nog wel winkels die een Z3C of een Z5C hebben liggen
BlaBlaBla
Toestel ook maar aangemeld bij Dynafix, wordt morgen opgehaald.
Ondertussen een nieuw toestel gehaald dus ben niet afhankelijk van de reparatiesnelheid. Ik ga het toestel als backup gebruiken of doorschuiven naar mn vriendin.
To be continued...
Ondertussen een nieuw toestel gehaald dus ben niet afhankelijk van de reparatiesnelheid. Ik ga het toestel als backup gebruiken of doorschuiven naar mn vriendin.
To be continued...
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
De Z5C is ook gewoon nog bij veel winkels te koop: https://tweakers.net/product/446776/sony-xperia-z5-compact/.Strider schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:17:
[...]
Er zijn vast nog wel winkels die een Z3C of een Z5C hebben liggen
Ik ben net terug en ik heb de volledige 376 euro teruggekregen (aankoop in jan '15, btwdagen) Op zich niet verkeerd natuurlijk, maar ik weet niet of blindelings een nieuwe z*c nu de beste aankoop is. Ik zag in de winkels vanavond niet echt een toestel dat me qua formaat+specs kon bekoren dus ik ga me eerst maar even online oriënteren (meer keus).
Mijn Z3C is ook alweer 2 weken weg, jammer dat de Z5C niet in prijs lijkt te zakken, anders zou ik ook wel blij zijn geweest met het aankoopbedragrens-br schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:54:
[...]
De Z5C is ook gewoon nog bij veel winkels te koop: https://tweakers.net/product/446776/sony-xperia-z5-compact/.
BlaBlaBla
Ik kreeg net een status update van Bol.com dat de reparatie gestart is door iemand van Sony. Kan ik hieruit opmaken dat het probleem idd erkent wordt? Dat van de bovenkant van het touchscreen...
Och de Z3C. Een pracht van een apparaatje, als het werkt 
Ik ben ondertussen naar de OP3 gegaan (naja, over een maandje komtie aan) en ben van plan mijn Z3C aan mijn pa te geven. Iemand die een hoesje of iets dergelijks kan aanprijzen? Hij vindt de Z3C vooral een glad kreng (klopt ook wel).
Ik ben ondertussen naar de OP3 gegaan (naja, over een maandje komtie aan) en ben van plan mijn Z3C aan mijn pa te geven. Iemand die een hoesje of iets dergelijks kan aanprijzen? Hij vindt de Z3C vooral een glad kreng (klopt ook wel).
Verwijderd
Hallo,
ik heb een probleem met mijn contacten van Whatsapp op mijn sony expria z3 compact. Ik heb vorige week een update gedaan en sindsdien ben ik een deel van mijn contacten kwijt in de zin dat het nummer wel zichtbaar is maar de naam niet. Erg onhandig.
Ik heb al van alles geprobeerd en de tips van Whatsapp toegepast. Zojuist een deel van de contacten opnieuw in mijn contacten boek gezet. Op dat moment staan ze erin. Als de telefoon uitgaat en ik zet hem weer aan, ben ik de zojuist toegevoegde namen wederom kwijt.
Ik vermoed eigenlijk nu een probleem met mijn contactenboek en niet met whatsapp.
Ik las nog ergens dat sommige apps toestemming nodig hebben en dat je dat ergens op je telefoon kan instellen. Dat kan ik nog niet vinden.
Iemand hier ervaringen mee en weet hoe ik dit weer op los.
Alvast bedankt.
ik heb een probleem met mijn contacten van Whatsapp op mijn sony expria z3 compact. Ik heb vorige week een update gedaan en sindsdien ben ik een deel van mijn contacten kwijt in de zin dat het nummer wel zichtbaar is maar de naam niet. Erg onhandig.
Ik heb al van alles geprobeerd en de tips van Whatsapp toegepast. Zojuist een deel van de contacten opnieuw in mijn contacten boek gezet. Op dat moment staan ze erin. Als de telefoon uitgaat en ik zet hem weer aan, ben ik de zojuist toegevoegde namen wederom kwijt.
Ik vermoed eigenlijk nu een probleem met mijn contactenboek en niet met whatsapp.
Ik las nog ergens dat sommige apps toestemming nodig hebben en dat je dat ergens op je telefoon kan instellen. Dat kan ik nog niet vinden.
Alvast bedankt.
Hier had een andere user ook al last van. Bij hem hielp het om de contacten onder een andere account op te slaan. Waar staan jou contacten in opgeslagen?Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:09:
Dat is gewoon het bekende probleem dat je even Whatsapp de rechten moet geven om je contacten te mogen inzien. Anders zie je idd alleen telefoonnummers staan of kunnen sommige contacten niet gevonden worden. Dat moet je bij instellingen/apps/whatsapp/rechten of dergelijke kunnen aanpassen.
Verwijderd
Euhhm, ik heb een app contacten, stond standaard op de telefoon denk ik. Daarin zijn alle contacten opgeslagen. Sommige contacten staan hierin vanuit de mailprogramma's die ik gebruik. Dus ook zonder telefoonnummer.
Sommige contacten staan hierin via whatsapp, alleen met telefoonnummer.
Er zijn contacten die ik later via whatsapp heb toegevoegd en er nog wel in staan en andere contacten die er langer in staan via whatsapp zijn verdwenen.
Er zijn contacten die ik later via whatsapp heb toegevoegd en er nog wel in staan en andere contacten die er langer in staan via whatsapp zijn verdwenen.
Verwijderd
En hoe doe ik dat? Want ik heb ik echt al vanalles geprobeerd. En het is ook niet zo dat ik alle contacten kwijt ben. Ik zie nu dat voor de laatste nieuwe contacten, lees ongeveer 1-1,5 jaar oud wel blijven staan en de rest niet.Juancho schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:22:
Dat is gewoon het bekende probleem dat je even Whatsapp de rechten moet geven om je contacten te mogen inzien. Anders zie je idd alleen telefoonnummers staan of kunnen sommige contacten niet gevonden worden. Dat moet je bij instellingen/apps/whatsapp/rechten of dergelijke kunnen aanpassen.
Maar 'whatsapp' houdt geen contacten bij. Dus ze staan ergens opgeslagen. Je kan dit kijken in de contacten app zelf:Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:24:
'Contacten app' -> drie puntjes -> 'Zichtbare contacten'. Als je ze dan één voor een selecteer, kun je precies zien waar de contacten staan.
Heb je je contactenlijst niet gesynct met gmail dan? Dan kun je zo het bestandje terugzetten en heb je alle contacten weer terug....
Vraagje van mijn kant, ik krijg net reactie terug dat mijn telefoon die ik opgestuurd heb blijkbaar buiten de garantie termijn vallen. Dat is toch onzin? Je hebt toch 2 jaar fabrieksgarantie op je toestel? Ik heb de mijne gekocht op 14 oktober 2014 dus dat is nog geen 2 jaar geleden...
Ze doen mij nu een voorstel voor vervanging van het scherm voor 174 euro (er is al geconstateerd dat het scherm idd op bepaalde plekken niet meer reageerde). Wat is dit voor onzin? Ze geven aan dat het einde fabrieksgarantie op 31-08-2016 is geweest....
In de voorwaarden van Sony zelf zie ik overigens ook 2 jaar staan:
Onze garantie
Conform de bepalingen in deze beperkte garantie garandeert Sony dat dit
product vrij is van defecten in ontwerp, materiaal en arbeid op het moment van
oorspronkelijke aanschaf door een consument. Deze Beperkte garantie is geldig
voor een periode van twee (2) jaar vanaf de oorspronkeljke aankoopdatum van
het Product voor uw mobiele apparaat, en voor een periode van een (1) jaar
vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum van het Product voor alle originele
accessoires (zoals de batterijk lader of handdsfree-kit) die met het apparaat
kunnen zijn meegeleverd.
Ze doen mij nu een voorstel voor vervanging van het scherm voor 174 euro (er is al geconstateerd dat het scherm idd op bepaalde plekken niet meer reageerde). Wat is dit voor onzin? Ze geven aan dat het einde fabrieksgarantie op 31-08-2016 is geweest....
In de voorwaarden van Sony zelf zie ik overigens ook 2 jaar staan:
Onze garantie
kunnen zijn meegeleverd.
[ Voor 45% gewijzigd door Juancho op 07-10-2016 11:52 ]
Verwijderd
ik heb outlook (hotmail) die heb ik inmiddels tig x gesynchroniseerd. contactenapp heb ik al tig x gesynchroniseerd. Zelfs bij instellingen, account van whats app verwijdert, volgens informatie die ik gevonden had op google.
Men zegt dat je in je contacten app je contact moet toevoegen en dan je whatsapp bijwerken. Dat doe ik. Een contact staat er dan in.....zelfs na een paar keer telefoon aan en uit zetten. En vervolgens ben ik ze weer kwijt.
Men zegt dat je in je contacten app je contact moet toevoegen en dan je whatsapp bijwerken. Dat doe ik. Een contact staat er dan in.....zelfs na een paar keer telefoon aan en uit zetten. En vervolgens ben ik ze weer kwijt.
Enig idee waar die datum 31-8 vandaan komt?Juancho schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:31:
Vraagje van mijn kant, ik krijg net reactie terug dat mijn telefoon die ik opgestuurd heb blijkbaar buiten de garantie termijn vallen. Dat is toch onzin? Je hebt toch 2 jaar fabrieksgarantie op je toestel? Ik heb de mijne gekocht op 14 oktober 2014 dus dat is nog geen 2 jaar geleden...
Ze doen mij nu een voorstel voor vervanging van het scherm voor 174 euro (er is al geconstateerd dat het scherm idd op bepaalde plekken niet meer reageerde). Wat is dit voor onzin? Ze geven aan dat het einde fabrieksgarantie op 31-08-2016 is geweest.... (...)
Moet een foutje zijn, ik zou gewoon even een kopietje aankoopbon (met datum) naar ze opsturen.
Belangrijk om te weten in deze kwestie is de plek waar je het apparaat gekocht hebt. In Europa heb je namelijk 2 jaar garantie bij het verkooppunt en niet bij de fabrikant. Waar heb je het apparaat dus gekocht?Juancho schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:31:
Mocht je er verder niet uitkomen, kun je beter een topic aanmaken in het Shopping Forum.
Er gaat gewoon iets niet goed met synchroniseren waarschijnlijk. Heb je al bij zichtbaarheid gekeken in welke accounts welke contacten huisvest? Want het kan ook gewoon zijn dat de zichtbaarheid niet goed staat, waardoor sommige accounts niet worden weergegeven.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:34:
ik heb outlook (hotmail) die heb ik inmiddels tig x gesynchroniseerd. contactenapp heb ik al tig x gesynchroniseerd. Zelfs bij instellingen, account van whats app verwijdert, volgens informatie die ik gevonden had op google.
[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 07-10-2016 12:35 ]
Ik heb de Sony Z3c gekocht bij bol.com. Daar heb je idd 2 jaar garantie. Maar ook bij Sony zelf staat 2 jaar garantie in de voorwaarden. Ik heb net contact gehad met Bol.com en ze gaven aan dat het idd vreemd is dat ik een prijsopgave ontving en dat ze hier zsm op terugkwamen met een reactie.
Ik ga er dus vanuit dat het idd een foutje is geweest want die datum van 31-08-2016 slaat helemaal nergens op.
Ik ga er dus vanuit dat het idd een foutje is geweest want die datum van 31-08-2016 slaat helemaal nergens op.
Heb je de garantieaanvraag ook via bol.com lopen of via Sony? Verder kunnen die voorwaarden op de website van Sony alleen gelden voor de Sony webshop.Juancho schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:42:
Ik heb de Sony Z3c gekocht bij bol.com. Daar heb je idd 2 jaar garantie. Maar ook bij Sony zelf staat 2 jaar garantie in de voorwaarden. Ik heb net contact gehad met Bol.com en ze gaven aan dat het idd vreemd is dat ik een prijsopgave ontving en dat ze hier zsm op terugkwamen met een reactie.
Je hebt er nu niet veel aan, maar je kunt de geldigheid van de garantie terugvinden onder het kopje 'Support' in het instellingen menu
Heel simpel, ik heb de telefoon gekocht bij Bol.com en die heeft hem naar een Sony reparateur doorgestuurd. Het zou mij eerlijk gezegd een worst zijn wie of wat dat doet, als ik een toestel bestel bij Bol.com en ze geven aan 2 jaar fabrieksgarantie dan ga ik er vanuit dat ze dat ook met de mensen van Sony hebben besproken. Anders vind ik het gewoon misleidende informatie....rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:36:
[...]
Heb je de garantieaanvraag ook via bol.com lopen of via Sony? Verder kunnen die voorwaarden op de website van Sony alleen gelden voor de Sony webshop.
Sony is gewoon 2 jaar garantie vanaf aankoopdatum, simpel. Of daar een verkoper tussen zit of niet maakt niks uit, wel lijkt het altijd sneller te werken als je foon direct naar Sony brengt en dat niet via de winkel gaat doen. Van de winkel krijg je ook garantie dus je kunt ze alsnog inschakelen als Sony moeilijk doet (wat ze bijna nooit doen) zoals jij ook gedaan hebt dus helemaal top! ;-)
Helder. Je hebt gewoon de juiste stappen uitgevoerd en er zou dan ook 2 jaar garantie op moeten zitten. Ze hebben gewoon ergens een foutje gemaakt.Juancho schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:52:
[...]
Heel simpel, ik heb de telefoon gekocht bij Bol.com en die heeft hem naar een Sony reparateur doorgestuurd. ]
Verwijderd
als ik de contacten app zit zie ik drie puntjes maar als ik die aan klik zie ik geen kopje zichtbare contacten.rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:36:
[...]
Maar 'whatsapp' houdt geen contacten bij. Dus ze staan ergens opgeslagen. Je kan dit kijken in de contacten app zelf:
'Contacten app' -> drie puntjes -> 'Zichtbare contacten'. Als je ze dan één voor een selecteer, kun je precies zien waar de contacten staan.
Ik heb het van de week wel ergens gezien maar weet het niet meer.
Ik kan wel zien als ik op het contact klik of het mailcontact is of van de whatsapp.
Verwijderd
Van de hoesjes die ik getest heb (nillkin Frosted shield, naamloos tpu) vond ik de cruzerlite bugdroid verreweg de beste. Je hebt alleen een magnetische lader nodig.ikt schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:09:
Och de Z3C. Een pracht van een apparaatje, als het werkt
Ik heb helaas sinds afgelopen week ook een barst in mijn achterkant. Is 1 enkele barst die aan de linkerhoek zit, net onder de camera. De barst is spontaan ontstaan maar heb al wel enkele krasjes en wat kleine plekjes op de bumper/zijkant.
Iemand ervaring met het opsturen naar Sony met toch wat gebruikerssporen en wat toch onder garantie viel?
Iemand ervaring met het opsturen naar Sony met toch wat gebruikerssporen en wat toch onder garantie viel?
Klopt het dat zo'n magnetische lader altijd trager oplaadt dan gewoon via usb?Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:16:
[...]
Van de hoesjes die ik getest heb (nillkin Frosted shield, naamloos tpu) vond ik de cruzerlite bugdroid verreweg de beste. Je hebt alleen een magnetische lader nodig.
Ik had een opzetstukje usb-->magnetisch gekocht en getest, maar het toestel geeft dan altijd aan dat hij traag opgeladen wordt...
Verwijderd
Kan ik je geen antwoord op geven. Ik heb het toestel altijd s'nachts aan de lader. Krijg in ieder geval deze melding niet.BeArt schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:18:
[...]
Klopt het dat zo'n magnetische lader altijd trager oplaadt dan gewoon via usb?
Ik had een opzetstukje usb-->magnetisch gekocht en getest, maar het toestel geeft dan altijd aan dat hij traag opgeladen wordt...
Geen ervaring helaas maar gezien de reacties in dit topic kan het wel eens lastig worden. Moeilijk in te schatten vanaf de zijlijn natuurlijk dus ik zou zeggen; reken sowieso op de onderzoekskosten die je kwijt bent.giganielsie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:16:
Maar aangezien het de achterkant is, allicht zelf repareren? Achterkant kost geen drol en kapot is hij toch al. Alleen zorgen dat je de boel goed schoonmaakt en recht vastplakt.
Nee, dat klopt niet.BeArt schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 20:18:
Klopt het dat zo'n magnetische lader altijd trager oplaadt dan gewoon via usb?
Ik heb een wsken magneetkabel met usb die ik in de originele lader prop. Geen verschil met via de usb ingang laden. Ligt dus waarschijnlijk aan de lader of de de adapter.
[ Voor 46% gewijzigd door Humma Kavula op 07-10-2016 21:23 ]
Verwijderd
Het ligt ook heel dikwijls aan de usb-kabel zelf. Is die te dun, dan is de weerstand te groot en te veel verlies.Humma Kavula schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:12:
[...]
Nee, dat klopt niet.
Ik heb een wsken magneetkabel met usb die ik in de originele lader prop. Geen verschil met via de usb ingang laden. Ligt dus waarschijnlijk aan de lader of de de adapter.
Het verschil in weerstand tussen verschillende kabels is gewoon te meten met een ohm-meter en maakt een heel groot verschil bij het laden.
Als ik met mijn magneetkabel oplaad, staat er zelfs 'snel laden' in mijn scherm. En het gaat ook snel.
Lol,
ik ben nu alsnog in discussie geraakt met Bol.com en de Sony reparateur. Ik kreeg namelijk te horen van bol.com nadat ze contact hebben gehad met Sony dat ze slechts 1 jaar garantie hebben. Dit klopt volgens mij niet, in de boekjes staat gewoon 2 jaar. En daarnaast biedt Bol.com zelf ook 2 jaar aan maar ze geven aan dat het nu afhankelijk is van of de schade door mezelf komt of niet. Alleen in dat laatste geval wordt de reparatie door bol.com vergoed.
Ik heb dus een reactie gestuurd dat die 1 jaar van Sony nergens op slaat. Als dat al zo zou zijn...waarom komen ze dan zelf met die datum in augustus aan zetten? Dat is alsnog veel langer dan die 1 jaar.
Klopt gewoon helemaal niks van, een bekende van me die in een telefoonwinkel werkt zei me al dat ze het soms proberen om wat geld te cashen omdat er genoeg mensen wel intrappen en er genoegen mee nemen.
ik ben nu alsnog in discussie geraakt met Bol.com en de Sony reparateur. Ik kreeg namelijk te horen van bol.com nadat ze contact hebben gehad met Sony dat ze slechts 1 jaar garantie hebben. Dit klopt volgens mij niet, in de boekjes staat gewoon 2 jaar. En daarnaast biedt Bol.com zelf ook 2 jaar aan maar ze geven aan dat het nu afhankelijk is van of de schade door mezelf komt of niet. Alleen in dat laatste geval wordt de reparatie door bol.com vergoed.
Ik heb dus een reactie gestuurd dat die 1 jaar van Sony nergens op slaat. Als dat al zo zou zijn...waarom komen ze dan zelf met die datum in augustus aan zetten? Dat is alsnog veel langer dan die 1 jaar.
Klopt gewoon helemaal niks van, een bekende van me die in een telefoonwinkel werkt zei me al dat ze het soms proberen om wat geld te cashen omdat er genoeg mensen wel intrappen en er genoegen mee nemen.
Pertinent onwaar!Juancho schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 09:26:
Ik kreeg namelijk te horen van bol.com nadat ze contact hebben gehad met Sony dat ze slechts 1 jaar garantie hebben.
Ik heb mijn Z3c van 1,5 jaar oud meegenomen in het zwembad, beste plons, en gewoon onder garantie een nieuwe ontvangen.
Weliswaar via de T-mobile shop maar garantie is garantie. Sony is geen Apple die maar 1 jaar geeft. ( waar ze overigens ook voor beboet zijn.)
Daarom, het is gewoon een geintje die ze wellicht soms proberen om wat meer geld te genereren. Het komt ook vanaf de reparateur af, niet direct vanuit Sony als ik het goed begreep. Geen idee of die reparateur weer namens Sony werkt of whatever maar ik was al in de overtuiging dat ik gewoon 2 jaar garantie heb.
Ik heb dit (op een redelijke nette maar harde manier) aangegeven bij Bol.com dat ik hier niet van gediend bent en krijg je natuurlijk weer een standaard reactie terug dat ze dit gaan uitzoeken.
Mochten ze nog 1x terug komen met het bericht dat er 1 jaar garantie is ga ik het hoger op zoeken....
Edit:
Als je dit leest:
Ik heb dit (op een redelijke nette maar harde manier) aangegeven bij Bol.com dat ik hier niet van gediend bent en krijg je natuurlijk weer een standaard reactie terug dat ze dit gaan uitzoeken.
Mochten ze nog 1x terug komen met het bericht dat er 1 jaar garantie is ga ik het hoger op zoeken....
Edit:
Als je dit leest:
lijkt het dat ze het hebben over het vetgedrukte. Maar een scherm lijkt me nou niet echt een accessoire van de telefoonOnze garantie
kunnen zijn meegeleverd.

[ Voor 38% gewijzigd door Juancho op 10-10-2016 15:08 ]
Vrijdag is mn toestel opgehaald door DrMobile...vandaag een mail dat t wat langer duurt.
Status volgens RMA pagina is Reparatie Intern - Wacht op onderdelen
Ik ben benieuwd
Status volgens RMA pagina is Reparatie Intern - Wacht op onderdelen
Ik ben benieuwd
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Hier sinds eind september ook al de status 'wacht op onderdelen'. Probeerde vandaag even te bellen om een statusupdate te verkrijgen maar continu 5 wachtenden voor u dus de hoop vandaag opgegeven.
Eindelijk. Eindelijk vandaag mijn telefoon gerepareerd terug gekregen. Scherm is vervangen en werkt weer prima. 16 sept opgestuurd en vandaag dus terug. Ik vind het lang.
Mijn Z3C komt ook weer retour met een vervangen scherm, ik had liever geld gezien maarja
BlaBlaBla
Hoe bevalt die SliMM ROM?BeArt schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:15:
Hier ook geen problemen, heb het toestel in Juli gekocht en er deze week een andere rom op gezet (SliMM). Eigenlijk behalve het oplaad-klepje geen enkel "probleem" met het toestel, ben er zeer tevreden mee.
Ik ben mogelijks van plan binnen enkele maanden - als de Concept ROM development volledig zou stoppen - te experimenteren met ROMs en heb SliMM al meermaals zien aanbeveeld worden.
Gisteren bij de Mediamarkt eens met mijn Z3C langs de 'courante' Android toestellen gelopen en geen enkel moment het gevoel gehad een ander toestel dan de Z3C te willen en/of nodig te hebben. Heerlijk gevoel moet ik zeggen ;-)
Ik twijfel over een S7, wel wat groter, maar met 1 hand bedienen ging toch nog wel redelijk comfortabel.Goofman schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:59:
Gisteren bij de Mediamarkt eens met mijn Z3C langs de 'courante' Android toestellen gelopen en geen enkel moment het gevoel gehad een ander toestel dan de Z3C te willen en/of nodig te hebben. Heerlijk gevoel moet ik zeggen ;-)
BlaBlaBla
Heb nu al bijna 2 jaar mijn Z3 Compact en ben er erg tevreden over, behalve dat het klepje van de batterijoplader nu constant loslaat. Wat ik ook doe, het elastiekje heeft het opgegeven en blijft draaien en losschieten. Heeft iemand ervaring met dit elastiekje vastlijmen of vervangen, zou dit werken om het klepje dicht te krijgen? Ik zie op ebay wel vervangingsklepjes, maar gezien het klepje zelf nog prima is vind ik dit een beetje zonde. Tips zijn welkom.
Ben overigens aan het zoeken naar een vervangende dual sim Sony gezien ik van m'n werk nu een sim heb met onbeperkt data (ook voor prive), maar daar heb ik nog weinig succes mee, dus ik denk dat ik nog even met m'n Z3 doormoet (de werktelefoon is dan een antieke Xperia P die slecht oplaadt, maarja het werkt). Daarom wil ik 'm wel graag repareren als het kan, want dat het klepje constant openvalt is best vervelend.
Ben overigens aan het zoeken naar een vervangende dual sim Sony gezien ik van m'n werk nu een sim heb met onbeperkt data (ook voor prive), maar daar heb ik nog weinig succes mee, dus ik denk dat ik nog even met m'n Z3 doormoet (de werktelefoon is dan een antieke Xperia P die slecht oplaadt, maarja het werkt). Daarom wil ik 'm wel graag repareren als het kan, want dat het klepje constant openvalt is best vervelend.
I have stability. The ability to stab.
Als de Z3C het doet, is alles ook meteen geweldigGoofman schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:59:
Maar zo'n nieuw klepje kost geen drol? Losse elastiekjes zijn er niet en verlijmen lijkt mij nou niet echt een goede oplossing. Maar goed, ieder zijn keus natuurlijk.SmurfLink schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:47:
Heeft iemand ervaring met dit elastiekje vastlijmen of vervangen, zou dit werken om het klepje dicht te krijgen? Ik zie op ebay wel vervangingsklepjes, maar gezien het klepje zelf nog prima is vind ik dit een beetje zonde. Tips zijn welkom.
Losse klepjes (ik heb al 2x een klepje moeten bestellen voor het deel van de oplader) kost idd geen drol... Los van het feit dat het natuurlijk in deze tijd een heel slechte oplossing is om uberhaubt met zulke klepjes te werken.
[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 13-10-2016 15:25 ]
Maar om enkel daarvoor een Z5 Compact aan te schaffen lijkt me ook weer overkillJuancho schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 15:24:
Losse klepjes (ik heb al 2x een klepje moeten bestellen voor het deel van de oplader) kost idd geen drol... Los van het feit dat het natuurlijk in deze tijd een heel slechte oplossing is om uberhaubt met zulke klepjes te werken.
Ik moet wel zeggen dat ik het toestel nu pas 2 maanden gebruik. Ik heb het nieuw in de doos via MP overgenomen van iemand die het toestel teruggekregen had nadat hij zijn eigen toestel teruggestuurd had naar Dynafix omdat hij niet tevreden was met de reparatie (lijmresten). Ik heb samen met het toestel ook meteen 2 van die magnetische oplaaddocks mee overgenomen (totaalprijs 265 Euro) en er 1 thuis en 1 op het werk staan. Ik haal de klepjes dus nooit los. Verder ben ik wel enigszins geschrokken van de hoeveelheid klachten die voorbij komen, maar aangezien mijn vrouw al 1,5 jaar zonder problemen met een Z3c rondloopt, ben ik er ook maar voor gegaan.
Kort geleden nieuwe z3 compact via kpn gekregen nadat ik mijn toestel hadden aangeboden ter reparatie i.v.m. de bekende touch problemen. Toestel dat ik kreeg had al de laatste software ( ook nog getest via updatecenter)Zie zojuist dat er een update is geïnstalleerd, had helaas automatisch updaten niet uitgeschakeld. Staat verder geen uitgebreide omschrijving van de update alleen dat het een onderhoudsupdate is. Meer mensen die een update hebben gehad? Is het een reguliere update of zijn de touch problemen toch softwarematig geweest of krijg ik nu de update die de bron van de touch problemen is.... Vragen, vragen...
Heb net ook deze onderhoudsupdate gekregen. Ik had trouwens geen problemen met het touchscreen. Toestel in december 2 jaar oud en nog nooit problemen gehad.
Ik denk dat sommigen een maandagochtendmodel hebben, en anderen er dan weer erg slordig mee omgaan... Ik heb 'm zelf al genoeg (teveel) laten vallen - hout vasthouden - maar een degelijk hoesje en een screen protector maken een wereld van verschil. Nog geen enkele kras of barst. Binnenkort heb ik 'm anderhalf jaar. Langer dan al mijn vorige smartphonesGoofman schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 19:21:
Ik moet wel zeggen dat ik het toestel nu pas 2 maanden gebruik. Ik heb het nieuw in de doos via MP overgenomen van iemand die het toestel teruggekregen had nadat hij zijn eigen toestel teruggestuurd had naar Dynafix omdat hij niet tevreden was met de reparatie (lijmresten). Ik heb samen met het toestel ook meteen 2 van die magnetische oplaaddocks mee overgenomen (totaalprijs 265 Euro) en er 1 thuis en 1 op het werk staan. Ik haal de klepjes dus nooit los. Verder ben ik wel enigszins geschrokken van de hoeveelheid klachten die voorbij komen, maar aangezien mijn vrouw al 1,5 jaar zonder problemen met een Z3c rondloopt, ben ik er ook maar voor gegaan.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Vanmorgen weer reactie van Bol.com ontvangen...
Wat is dit toch voor geneuzel en is er dan niemand daar die het opvalt dat het wel heel gek is dat als de telefoon kocht is in oktober dat het einde garantie NOOIT in augustus kan zijn. Of neemt niemand daar dan even de moeite om de garantievoorwaarden van Sony te lezen? Daar staat letterlijk in, heb ik hier eerder gequote, dat er TWEE jaar garantie gegeven wordt. Net als vanuit bol.com zelf overigens.
Word er helemaal gek van....
Dit is nu al de DERDE keer dat ze hiermee en ik heb voor de DERDE keer mijn verhaal gedaan en voor de DERDE keer geven ze aan dat ik gelijk heb en dat ik gewoon garantie zou moeten hebben. Ik heb ze nu heel duidelijk gemaakt dat het voor mij nu klaar is en ik aan het einde van de dag een antwoord verwacht.De geautoriseerde reparatieservice van Sony heeft geconstateerd dat het defect buiten de fabieksgarantie valt. Dit betekent dat de reparatie niet kosteloos kan worden verricht.
Wat is dit toch voor geneuzel en is er dan niemand daar die het opvalt dat het wel heel gek is dat als de telefoon kocht is in oktober dat het einde garantie NOOIT in augustus kan zijn. Of neemt niemand daar dan even de moeite om de garantievoorwaarden van Sony te lezen? Daar staat letterlijk in, heb ik hier eerder gequote, dat er TWEE jaar garantie gegeven wordt. Net als vanuit bol.com zelf overigens.
Misschien heb ik het mis, maar afgaande de op de door jou gequote reactie van Bol, heb ik niet het idee dat het om de garantietermijn gaat, maar dat het defect an sich beoordeeld wordt als iets wat niet onder garantie valt ?Juancho schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:56:
Vanmorgen weer reactie van Bol.com ontvangen...
[...]
Dit is nu al de DERDE keer dat ze hiermee en ik heb voor de DERDE keer mijn verhaal gedaan en voor de DERDE keer geven ze aan dat ik gelijk heb en dat ik gewoon garantie zou moeten hebben. Ik heb ze nu heel duidelijk gemaakt dat het voor mij nu klaar is en ik aan het einde van de dag een antwoord verwacht.
In de prijsopgave van het reparatiebedrijf, Dynaflex, staat heel duidelijk:
Los van het feit dat een touchscreen gewoon iets is wat onder de fabrieksgarantie moet vallen lijkt me. Ik heb bijv. geen barsten of dergelijke in het scherm.Geachte klant,
Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: Symptoom niet beschikbaar.
Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: Display | Touchscreen | Werkt plaatselijk niet. U ontvangt een prijsopgave omdat de garantietermijn verstreken is.
Edit: reactie van bol.com vandaag:
Bizar verhaal blijft dit hoor....
Op mijn vraag dat Sony wettelijk volgende EU 2 jaar fabrieksgarantie moet geven:Maar de reparateur dient nog aan te geven of de schade: externe en/of gebruikerschade betreft. Op dit antwoord zijn we aan het wachten. Als dit niet het geval is, dan wordt het kosteloos door ons gerepareerd.
Mijn scherm heeft echter geen barsten, het zit niet los, het heeft verder geen problemen alleen het touchscreen werkt niet goed. Iets wat de reparateur ook letterlijk in zijn offerte zet. En als het geen gebruikersschade is, dan zou Sony het toch moeten vergoeden en niet bol.com?Niet als het om gebruikersschade gaat. Dan valt het niet onder de 2 jaar garantie.
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 14-10-2016 16:07 ]
Ik ben over het geluidsvolume van de z3c altijd best ontevreden geweest. Maximaal volume was/is aan de zachte kant. Ik heb het idee dat, misschien wel sinds de laatste (onderhouds)update, het volume hoger is geworden. Hebben jullie verschil gemerkt?
Hier http://www.gsmarena.com/s..._compact-reviews-6538.php ook klachten over het touchscreen na de laatste update.
Sorry hoor, maar dit ruikt echt als planned obscolescence...
Aan diegene met klachten: vooraleer het device in te sturen, probeer eens de Sony Concept ROM!
Ik zit daarop en heb nog nooit problemen gehad.
Sorry hoor, maar dit ruikt echt als planned obscolescence...
Aan diegene met klachten: vooraleer het device in te sturen, probeer eens de Sony Concept ROM!
Ik zit daarop en heb nog nooit problemen gehad.
Hier ook...jellydaddy schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:28:
Ik ben over het geluidsvolume van de z3c altijd best ontevreden geweest. Maximaal volume was/is aan de zachte kant. Ik heb het idee dat, misschien wel sinds de laatste (onderhouds)update, het volume hoger is geworden. Hebben jullie verschil gemerkt?
Tip: Gebruikersschade is iets wat de fabrikant / serviceverlener aan moet tonen. Als ze dat niet aan kunnen tonen valt de schade gewoon onder de garantie.Juancho schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:07:
Edit: reactie van bol.com vandaag:
Mijn scherm heeft echter geen barsten, het zit niet los, het heeft verder geen problemen alleen het touchscreen werkt niet goed. Iets wat de reparateur ook letterlijk in zijn offerte zet. En als het geen gebruikersschade is, dan zou Sony het toch moeten vergoeden en niet bol.com?![]()
Disclaimer: recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen. Krijg je je recht niet bel dan je rechtsbijstandsverzekering.
Iemand die zijn Xperia Z3 compact aan de praat krijgt met BMW Connected drive via USB ?
En nu is het oorlog....
Krijg net weer een mailtje:
2. ze geven totaal niet aan waarom het buiten de fabrieksgarantie zou vallen. Zoals gezegd..ik heb bijv. geen kapot scherm waarom het touchscreen niet meer werkt.
Wat is dit toch voor gezeur, ben er HELEMAAL klaar mee...
Krijg net weer een mailtje:
1. ik zit nog IN de garantieperiodeDe geautoriseerde reparatieservice van Sony heeft geconstateerd dat het defect buiten de fabieksgarantie valt. Dit betekent dat de reparatie niet kosteloos kan worden verricht.
2. ze geven totaal niet aan waarom het buiten de fabrieksgarantie zou vallen. Zoals gezegd..ik heb bijv. geen kapot scherm waarom het touchscreen niet meer werkt.
Wat is dit toch voor gezeur, ben er HELEMAAL klaar mee...
Daar heb je zeker gelijk in, maar gezien ik met een Dual Sim telefoon mijn internet, bellen en smsen volledig op kosten van mijn nieuwe baas kan laten lopen is die investering er best snel uit. In Maart loopt het abonnement van m'n Z3 Compact af, dus dan schroef ik die helemaal omlaag naar een prepaid nummer.ikt schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:03:
[...]
Maar om enkel daarvoor een Z5 Compact aan te schaffen lijkt me ook weer overkill
I have stability. The ability to stab.
@Juancho,
Ik heb even wat posts terug gelezen en zit met een vraag: wat heb jij met de fabrieksgarantie te maken? Jij hebt je telefoon toch bij Bol.com gekocht, zij dienen je garantie af te handelen, niet Sony, of heb ik wat gemist?
Ik heb even wat posts terug gelezen en zit met een vraag: wat heb jij met de fabrieksgarantie te maken? Jij hebt je telefoon toch bij Bol.com gekocht, zij dienen je garantie af te handelen, niet Sony, of heb ik wat gemist?
Geen idee wat ik ermee te maken hebt en dat boeit me als klant ook nietArie- schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:00:
@Juancho,
Bol geeft vervolgens aan dat ze het alleen vergoeden als het aantoonbare gebruikersschade is. Dit proces loopt nu al 1,5 week en beide partijen communiceren volgens mij vreselijk slecht...
Wie het betaalt zal me een rotzorg zijn, als het maar snel en goed opgelost wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 17-10-2016 14:05 ]
Je bedoelt het vast andersom.Juancho schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:05:
(...)
Bol geeft vervolgens aan dat ze het alleen vergoeden als het aantoonbare gebruikersschade is.
(...)
Maar: het gaat dus puur om de vraag of het jouw schuld is dat die telefoon kapot is. De bewijslast hiervoor ligt bij de verkoper. Je moet ze dus vragen om dat bewijs.
Tijdens het bellen merk ik wel eens dat de andere partij mij slecht kan verstaan, is dit een herkenbaar probleem?
BlaBlaBla
Nee, de letterlijke woorden van Bol.com waren dat ze moesten afwachten op reactie van de reparateur of het wel/geen gebruikersschade was. Als dat niet het geval was vergoed Bol.com de reparatie en NIET Sony zelf. Wat ik dus al heel merkwaardig vind....droner schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:53:
[...]
Je bedoelt het vast andersom.
Maar: het gaat dus puur om de vraag of het jouw schuld is dat die telefoon kapot is. De bewijslast hiervoor ligt bij de verkoper. Je moet ze dus vragen om dat bewijs.
En weer reactie... Ik ben nu echt woest en ga ook mijn rechtsbijstandverzekering erbij halen. Ze geven aan dat de schade niet valt onder de fabrieksgarantie waar ze dus mee zeggen dat het mijn eigen schuld is en dokken maar. En dat nadat ik notabene een ANDROID update heb gedaan...echt ik ben woest!
Nooit gedacht van een bedrijf als Bol.com...
En:
Alleen al dat toontje...om van te kotsen!Bedankt voor je geduld. Je hebt enige tijd geleden contact gehad met de klantenservice van bol.com. Ik begrijp dat je niet akkoord gaat met de gegeven factuur omdat het apparaat binnen de garantie zou moeten vallen.
Mijn collega heeft het nagekeken maar het blijft zo dat ze de kosten niet kunnen vergoeden omdat het buiten de garantie valt. De factuur blijft dus staan.
Excuses voor het ongemak en ik wens je nog een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
Merel

En:
Via deze weg wil ik je mededelen dat onze reparatieservice het document heeft opgevraagd bij de reparateur, wij geven hier intern vaak 2 werkdagen voor. Daarom wil ik je vragen om nog wat geduld, zodra het document binnen is zullen wij je hierover informeren.
Daarnaast geven zij ook aan dat Sony maar 1 jaar biedt en bol 2 jaar garantie, mits er geen gebruikersschade is. Dit zal dan ook blijken uit het rapport van de reparateur.
[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 18-10-2016 17:14 ]