Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:14
Als ik naar instellingen/apps/wieltje/over andere apps tekenen/apps met rechten ga zie ik maar een app of 7 staan. Als ik die allemaal uit zet en vervolgens de permissies van agenda probeert te wijzigen krijg ik wederom de melding dat er een schermoverlay is gedetecteerd.

Begrijp er echt helemaal niets meer van en is gruwelijk irritant.
En verder, ik merk dat punt 2 uit mijn vorige post weer terug is. Vanuit bepaalde schermen kan ik niet of nauwelijks met een swipe omlaag dat snelle menu krijgen. Heel irritant. Lijkt wel alsof het scherm niet goed geconfigureerd is ofzo. Alleen vanuit mijn home scherm lukt het direct. Ook dit probleem heb ik pas sinds ik na de vakantie de nieuwe android update heb gedaan. Ik had dus Marshmallow al draaien, kreeg alleen een update binnen die ik heb uitgevoerd.

Iemand die me hiermee kan helpen want dit lijken me toch gewoon 2 bugs?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 14:47
draakhoofd schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:39:
[...]

ik heb daar geen ervaring meer, maar wat ik wel merk bij de laatste update (23.5.A.1.291) dat de Back toets (linksonder) regelmatig geen aanraking registreert. Ik heb dat met de voorgaande firmwares niet gehad, toen zat ik op de MM beta's. Vind het wel erg irritant. Het toestel voelt ook net iets minder snappy aan is mijn gevoel erbij. Ik heb al een factory reset uitgevoerd maar dat hielp niets.
Dit probleem heb ik ook maar dan met de home knop na een reboot van het toestel werkt het weer even maar naar verloop van tijd wordt het weer slechter. Heb je al een oplossing of oorzaak gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:05
Lapoor schreef op woensdag 07 september 2016 @ 09:12:
[...]

Dit probleem heb ik ook maar dan met de home knop na een reboot van het toestel werkt het weer even maar naar verloop van tijd wordt het weer slechter. Heb je al een oplossing of oorzaak gevonden?
Ik ben bang dat dit een hardwareprobleem is. Het komt soms voor dat de bovenkant en/of de onderkant van het scherm ongevoelig wordt voor aanraking. Je kunt dan de navigatieknoppen of de statusbalk (of allebei) niet meer goed bedienen. Gek genoeg kun je de statusbalk wel openen op het vergrendelscherm en treedt het probleem vaak als eerste op na een update naar MM. Sommige gebruikers (mijzelf incluis) zien in het begin ook 'geest'-aanrakingen elders op het scherm. Je kunt je aanraakscherm testen door te 'bellen' met *#*#service#*#* en dan Service Tests -> Touch Screen.
Het schijnt te maken hebben met vocht en als je je toestel opstuurt naar Sony vervangen ze de digitizer. Hopelijk heb je nog garantie!

• Juancho
Ik dacht dat dit ook te maken had met mijn probleem, dat ik sinds die update niet meer vanuit ieder scherm en/of geopende app het snelmenu kon openen door van boven naar beneden te swipen. Dus dat de bovenkant van het scherm minder gevoelig is geworden want soms lukt het na 20x proberen wel.

Echter vanuit mijn homescreen lukt het altijd en direct net zoals voor de update. Heel irritant probleem overigens want ik gebruik die swipe echt heel, heel vaak en vanuit vrijwel alle geopende schermen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• M!chiel
Juancho schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:29:
Ik dacht dat dit ook te maken had met mijn probleem, dat ik sinds die update niet meer vanuit ieder scherm en/of geopende app het snelmenu kon openen door van boven naar beneden te swipen. Dus dat de bovenkant van het scherm minder gevoelig is geworden want soms lukt het na 20x proberen wel.

Echter vanuit mijn homescreen lukt het altijd en direct net zoals voor de update. Heel irritant probleem overigens want ik gebruik die swipe echt heel, heel vaak en vanuit vrijwel alle geopende schermen.
Hier is de screen capture van de touch screen test die ik hierboven beschreef. De statusbalk kon ik niet swipen omdat de bovenkant ongevoelig was geworden, vooral in het midden en rechts. Er zijn twee workarounds: in de handschoenmodus gaat het wat beter en je kunt een app installeren die de statusbalk toont als je bijvoorbeeld twee keer op het scherm tikt.

• Juancho
Zou kunnen werken, alleen in mijn geval ligt het denk ik puur aan die update van Android die ik gedaan heb. Want daarvoor had ik geen last en bovendien kan ik vanuit het home screen die swipe gewoon snel en goed altijd maken. Alleen als ik bijv. in het whatsapp scherm zit gaat het heel moeizaam of lukt het gewoon niet.

• M!chiel
Ik hoop het voor je! Je kunt met Flashtool weer terug naar Lollipop, als je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ik hoef niet helemaal terug, Marshmellow vond ik prima en werkte ook gewoon goed. Alleen die laatste update (dus niet overgang van Lollipop) zorgt me die 2 irritante en vervelende problemen... Kun je dat ook rollbacken?

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:56:
Ik hoef niet helemaal terug, Marshmellow vond ik prima en werkte ook gewoon goed. Alleen die laatste update (dus niet overgang van Lollipop) zorgt me die 2 irritante en vervelende problemen... Kun je dat ook rollbacken?
wil ik graag ook, ik wil naar de een ns laatste MM firmware.

Bij de tests werkt mijn touch screen gewoon goed. Volgens mij hapert ie nu als de cpu het wat drukker heeft. Dat patroon herken ik iig bij het niet werken vd terug-knop linksonder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
Juancho schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:56:
Ja, dat kan natuurlijk ook. De vorige versie is 23.5.A.0.575; je kunt hem zelf downloaden in Flashtool (XperiFirm). Een goede handleiding voor Flashtool staat hier. Laat je het hier weten als de downgrade de problemen oplost?

• Juancho
Oei ik heb echt 0,0 verstand van dat soort dingen en ben al snel bang dat ik mijn hele telefoon aan gort help wat absoluut niet mag aangezien het ook voor zakelijk gebruik is :). Is het een simpele terugzetting van een vorige versie? Niveautje drag & drop zeg maar? :)

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Ms. Alexo heeft haar Z3C helaas laten stuiteren, met als gevolg enkele barsten in het scherm (LCD functioneert verder prima, touchscreen werkt ook nog naar behoren). Ik zie dat reparatiekosten meestal hoger zijn dan €150, en dit is incl nieuw LCD-scherm. Weten jullie toevallig een zaak die dit goedkoper doet (lees: alleen digitizer vervangen en niet ook nog het LCD-scherm)?
BVD :Y

-edit- foon is bij een KPN store gekocht (los toestel)-

[ Voor 7% gewijzigd door Alexo op 08-09-2016 14:51 ]

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Alexo schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:44:
Weten jullie toevallig een zaak die dit goedkoper doet (lees: alleen digitizer vervangen en niet ook nog het LCD-scherm)?
Dat is niet mogelijk bij de Sony, die 2 lagen zitten aan elkaar vast, is ook een wonder dat je touch het nog doet want die is meestal ook gelijk stuk bij Sony schermen.
Misschien eentje in china bestellen?

Wear Sunscreen!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:36
Juancho schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:56:
Oei ik heb echt 0,0 verstand van dat soort dingen en ben al snel bang dat ik mijn hele telefoon aan gort help wat absoluut niet mag aangezien het ook voor zakelijk gebruik is :). Is het een simpele terugzetting van een vorige versie? Niveautje drag & drop zeg maar? :)
Dat is de simpelste methode. Echter met een downgrade ben je nooit zeker van of het lukt om terug te gaan zonder dat je je gebruiksdata moet wissen.

Als het een telefoon van de zaak is, blijf er maar van af ;)

Welke problemen heb je zoal met de telefoon?

• Juancho
Deze 2:

1. bepaalde instellingen kan ik niet meer doen omdat ik steeds de melding krijg:

"Schermoverlay gedetecteerd. Als u deze instelling voor rechten wilt wijzigen moet u eerst de schermoverlay uitschakelen via instellingen-->apps."

Ik kan echter bij geen enkele app meer de rechten/machtingen aanpassen en heb geen flauw idee waardoor het komt. Ik heb geen nieuwe apps geinstalleerd die dit zou kunnen veroorzaken, via googlen kwamen een aantal apps naar voren die probleem zouden kunnen zijn maar die gebruik ik niet. Wat natuurlijk wel zo is dat na een update van Android het direct ook alle apps checkt op updates en dit installeert. Dan zou een bestaande app de problemen moeten geven (hiervoor dus niet) maarja, welke?? 8)7

2: het snelle menu dat je krijgt als je van boven het scherm naar beneden sleept werkt opeens maar deels. Vanuit mijn home screen werkt het wel maar open ik bijv. een app en probeer het daar dan komt het snelle menu niet of ik moet 20x vegen ofzo. Heel irritant.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 08-09-2016 15:04 ]

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Humma Kavula schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:54:
[...]

Dat is niet mogelijk bij de Sony, die 2 lagen zitten aan elkaar vast, is ook een wonder dat je touch het nog doet want die is meestal ook gelijk stuk bij Sony schermen.
Misschien eentje in china bestellen?
Dank voor de snelle reply. Misschien was ik niet duidelijk genoeg, ging om telefoon van mijn vriendin :)
Heb wat zelfreparatiefilmpjes op YouTube bekeken maar hier zal ik me toch niet aan gaan wagen (geen simpele "schroef-klik-klaar"-methode) dus dan maar retour naar de winkel en afwachten wat het kostenplaatje wordt.

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• M!chiel
Juancho schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:56:
Helaas, met de officiële Sony Companion Tool kun je alleen upgraden en niet downgraden. Het lastigste bij Flashtool is de drivers aan de praat te krijgen. Als dat lukt en je volgt de instructies kan het eigenlijk niet mis gaan; je moet best rare dingen doen om een brick van je telefoon te maken. Maar het is idd wel lastiger dan drag & drop.

Overigens: als het toch een hardwareprobleem is en Sony repareert het toestel krijg je hem na 1 - 2 weken 'schoon' terug (laatste versie marshmallow, al je apps en data gewist).

• Juancho
Overigens, ik las dat iemand dit als oplossing deed:

Go to Settings/App-Click Settings icon at top right corner/Draw over apps/Turn off all the apps settings to No from Yes(for all the apps)

Maar als ik probeer van een app van nee naar ja zetten kan dat niet omdat die keuze is gedisabled (uitgegrijst). Wellicht dat het (rechten) probleem dus op een hoger niveau ligt?

Iemand?

• M!chiel
Juancho schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:18:
Overigens, ik las dat iemand dit als oplossing deed:

Go to Settings/App-Click Settings icon at top right corner/Draw over apps/Turn off all the apps settings to No from Yes(for all the apps)

Maar als ik probeer van een app van nee naar ja zetten kan dat niet omdat die keuze is gedisabled (uitgegrijst). Wellicht dat het (rechten) probleem dus op een hoger niveau ligt?

Iemand?
Gaat het probleem weg als je in Safe Mode opstart (Power Off ingedrukt houden nadat je lang op de aan/uitknop hebt gedrukt)? Als ja, dan ligt het aan een van de apps die je hebt geïnstalleerd. De eerder genoemde Twilight app en Clean Master zijn goede kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
draakhoofd schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:39:
ik heb daar geen ervaring meer, maar wat ik wel merk bij de laatste update (23.5.A.1.291) dat de Back toets (linksonder) regelmatig geen aanraking registreert. Ik heb dat met de voorgaande firmwares niet gehad, toen zat ik op de MM beta's. Vind het wel erg irritant. Het toestel voelt ook net iets minder snappy aan is mijn gevoel erbij. Ik heb al een factory reset uitgevoerd maar dat hielp niets.
Met betrekking tot het niet goed reageren van het scherm: ik heb ondertussen ook gemerkt dat ik het scherm een beetje kan indrukken, soms hoor je hem zelfs even kraken als je ergens drukt. Gelezen dat er zoiets bestaat als een druktest. Deze geeft aan dat de druk op 1017 staat, en niet meer of minder wordt als ik op het scherm druk. Dat is niet goed dus.

Ik heb nog garantie tot 30 september. Hoop dat Sony dit, samen met het niet blijven zitten van de SD-kaart (die schiet meteen weer los als je hem vastklikt) nog netjes wil maken. Ik had echt gewild om nog minimaal een jaar met dit toestel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

draakhoofd schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 09:10:
[...]
Ik heb nog garantie tot 30 september. Hoop dat Sony dit, samen met het niet blijven zitten van de SD-kaart (die schiet meteen weer los als je hem vastklikt) nog netjes wil maken. Ik had echt gewild om nog minimaal een jaar met dit toestel te doen.
Mijn uSD kaart bleef 2 weken geleden ineens ook niet meer zitten. Dat was nog meer een reden dan de slecht werkende GPS om hem zo'n 14 dagen voor het einde van mijn 2 jaar weer voor reparatie op te laten sturen door de winkel.

Grofweg een jaar geleden liet mijn scherm (gehele voorkant) trouwens los van het binnenste. Dat was verre weg van waterdicht te noemen :). Volgens mij is toen de gehele buitenkant vervangen (als ik niet gewoon een andere heb gekregen). Met als voordeel dat ik ook van een lelijke kleine maar diepe kras af was. Ik denk dat nu de binnenkant aan de beurt is.

Edit: net een melding binnen dat ik mijn telefoon morgen weer op kan halen:
- Er is een software update uitgevoerd. - vreemd dat die niet in de standaard ROM/updates zat dan. Maar goed, als het de GPS fixt…
- Het SD-slot werd vervangen. - mooi dat alleen dat kleine onderdeel vervangen kon worden.

[ Voor 13% gewijzigd door ArmEagle op 09-09-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Zojuist een nieuw toestel gekregen na schermproblemen (Direct via Sony geregeld)...De Z3 Compact hebben ze gewoon liggen bij Dynafix.

Nu alleen nog discussie over garantie...
Ik zeg: Nieuw toestel = nieuwe garantie. Sony zegt van niet.

Iemand enig idee hoe dit zit?

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dat is een goede vraag. Wellicht kun je even een nieuw topic starten in Shopping Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

foxkuil schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:17:
Zojuist een nieuw toestel gekregen na schermproblemen (Direct via Sony geregeld)...De Z3 Compact hebben ze gewoon liggen bij Dynafix.

Nu alleen nog discussie over garantie...
Ik zeg: Nieuw toestel = nieuwe garantie. Sony zegt van niet.

Iemand enig idee hoe dit zit?
In België alvast niet: http://economie.fgov.be/n...ntie/Wettelijke_garantie/
Kan de garantietermijn verlengd worden?

1) De garantietermijn van 2 jaar wordt opgeschort gedurende de herstellings- of vervangingsperiode.

2) U geniet niet van een nieuwe garantietermijn van 2 jaar, maar de reeds begonnen termijn begint opnieuw te lopen vanaf het moment van de vervanging of de beëindiging van de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Even wat zoekwerk

De wettelijke garantie schrijft voor dat een mobiele telefoon, smartphone of tablet moet voldoen aan de verwachtingen en verwachte levensduur van de consument. Is dit niet het geval, dan heeft de consument wettelijk gezien recht op garantie, ook al wordt dit uitgesloten door de fabrikant.

Dus nieuw toestel, nieuwe verwachting, nieuwe levensduur = nieuwe garantie...??

Ik kan er niet echt veel over vinden

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

foxkuil schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:38:
Even wat zoekwerk

De wettelijke garantie schrijft voor dat een mobiele telefoon, smartphone of tablet moet voldoen aan de verwachtingen en verwachte levensduur van de consument. Is dit niet het geval, dan heeft de consument wettelijk gezien recht op garantie, ook al wordt dit uitgesloten door de fabrikant.

Dus nieuw toestel, nieuwe verwachting, nieuwe levensduur = nieuwe garantie...??

Ik kan er niet echt veel over vinden
Ik kan op de schijnbaar officiële website die deze informatie zou moeten aanbieden helaas geen antwoord op jouw vraag vinden.
https://www.acm.nl/nl/ond...p-een-deugdelijk-product/
https://www.acm.nl/nl/ond...en-conformiteit/garantie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:41
https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn
Voor garantie geldt dat als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, de garantie niet opnieuw ingaat. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na één jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog één jaar garantie.
Hier nog wat andere info, maar niet echt concreet: https://webwinkelrecht.nl/garantie/garantie-op-de-garantie/

[ Voor 12% gewijzigd door Canard op 09-09-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
M!chiel schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:34:
[...]

Gaat het probleem weg als je in Safe Mode opstart (Power Off ingedrukt houden nadat je lang op de aan/uitknop hebt gedrukt)? Als ja, dan ligt het aan een van de apps die je hebt geïnstalleerd. De eerder genoemde Twilight app en Clean Master zijn goede kandidaten.
Helaas, ook in veilige modus is het niet mogelijk om die keuze te maken... Bovendien heb ik geen speciale apps als die je noemt voor cleaning of light voor je telefoon.

Wat kan het dan in godsnaam zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:44
Oh crisis. Mijn toestel is dus omgeruild. Laat ik dat kreng vandaag vallen, zit er een prachtige rechte barst in het scherm waardoor ik niet meer bij m'n meldingen kan in portrait mode :').

Nu maar zoeken naar een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Als je een beetje tussen de regels van deze conclusie hier door leest: http://blog.iusmentis.com...n-refurbished-toestellen/ dan blijft de oude periode gelden.

De koop is x tijd terug aangegaan met de verwachting dat je een toestel y tijd kunt gebruiken. Met een echt nieuw ongebruikt toestel, is dat een redelijke verwachting. Refurbished minder.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Juancho schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:01:
[...]

Helaas, ook in veilige modus is het niet mogelijk om die keuze te maken... Bovendien heb ik geen speciale apps als die je noemt voor cleaning of light voor je telefoon.

Wat kan het dan in godsnaam zijn?
Kan je is kijken in Settings > Security > Device administrators?
De apps die hier aangevinkt zijn, kunnen niet zomaar verwijderd worden. En mogelijks kan men er ook geen settings van wijzigen?
Kan gerust de vinkjes tijdelijk uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Ik merk sinds kort dat ik vanuit de linkerbovenhoek niet meer zo goed mijn notification scherm omlaag kan swipen. Vanuit het midden gaat dit wel goed, maar niet vanuit de linkerbovenhoek.

Heeft dit iets te maken met de laatste update?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Strider schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:50:
Ik merk sinds kort dat ik vanuit de linkerbovenhoek niet meer zo goed mijn notification scherm omlaag kan swipen. Vanuit het midden gaat dit wel goed, maar niet vanuit de linkerbovenhoek.

Dit kan te maken hebben met je touchscreen die minder goed begint te werken. Dat is namelijk al een paar keer eerder hier voorbij gekomen. Je kan je touchscreen testen in Settings => About Phone => Diagnostics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Regeneration schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:10:
[...]

Dit kan te maken hebben met je touchscreen die minder goed begint te werken. Dat is namelijk al een paar keer eerder hier voorbij gekomen. Je kan je touchscreen testen in Settings => About Phone => Diagnostics
Wat is er precies eerder voorbij gekomen, dat het swipen vanaf de linkerbovenhoek minder goed gaat? De test onder diagnostics is erg basic :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Strider schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:18:
[...]

Wat is er precies eerder voorbij gekomen, dat het swipen vanaf de linkerbovenhoek minder goed gaat? De test onder diagnostics is erg basic :)
Er wordt door anderen ook gemerkt dat of de bovenkant of de onderkant van het scherm niet of slecht reageert (dus inderdaad het swipen naar beneden en/of de back, home en overview touch knoppen). Je kan in het diagnostics de touchscreen test (een aantal keren) uitvoeren om te zien of het inderdaad aannemelijk is dat je touchscreen daar ook minder goed reageert. Reageert de touchscreen verder prima, dan zou je verder kunnen kijken wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Regeneration schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:23:
[...]

Er wordt door anderen ook gemerkt dat of de bovenkant of de onderkant van het scherm niet of slecht reageert (dus inderdaad het swipen naar beneden en/of de back, home en overview touch knoppen). Je kan in het diagnostics de touchscreen test (een aantal keren) uitvoeren om te zien of het inderdaad aannemelijk is dat je touchscreen daar ook minder goed reageert. Reageert de touchscreen verder prima, dan zou je verder kunnen kijken wat het probleem is.
Het heeft tot nu toe alleen te maken met het omlaag swipen van mijn notification balk, voor de rest werkt het prima. Dat kun je helaas niet testen. Maar misschien is het een softwarematige aanpassing in de laatste firmware.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Strider schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:37:
[...]

Het heeft tot nu toe alleen te maken met het omlaag swipen van mijn notification balk, voor de rest werkt het prima. Dat kun je helaas niet testen. Maar misschien is het een softwarematige aanpassing in de laatste firmware.
Hoezo kan je dat niet testen? Wat ik dus voorstel is dat je test of je scherm linksbovenin nog goed werkt. Heb je überhaupt de touchscreen test uitgevoerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Regeneration schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:45:
[...]

Hoezo kan je dat niet testen? Wat ik dus voorstel is dat je test of je scherm linksbovenin nog goed werkt. Heb je überhaupt de touchscreen test uitgevoerd? :)
Ah lol ik voerde de test verkeerd uit, hmm soms als ik het scherm probeer te wissen en ik veeg van bovenaf omlaag dan blijft er bovenaan soms een richeltje staan (waar het scherm begint) wat niet weggeveegd is. Vanuit onderen heb ik hier geen last van.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcswitzer
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-01 11:49
Juancho schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:03:
Deze 2:

1. bepaalde instellingen kan ik niet meer doen omdat ik steeds de melding krijg:

"Schermoverlay gedetecteerd. Als u deze instelling voor rechten wilt wijzigen moet u eerst de schermoverlay uitschakelen via instellingen-->apps."

Ik kan echter bij geen enkele app meer de rechten/machtingen aanpassen en heb geen flauw idee waardoor het komt. Ik heb geen nieuwe apps geinstalleerd die dit zou kunnen veroorzaken, via googlen kwamen een aantal apps naar voren die probleem zouden kunnen zijn maar die gebruik ik niet. Wat natuurlijk wel zo is dat na een update van Android het direct ook alle apps checkt op updates en dit installeert. Dan zou een bestaande app de problemen moeten geven (hiervoor dus niet) maarja, welke?? 8)7

2: het snelle menu dat je krijgt als je van boven het scherm naar beneden sleept werkt opeens maar deels. Vanuit mijn home screen werkt het wel maar open ik bijv. een app en probeer het daar dan komt het snelle menu niet of ik moet 20x vegen ofzo. Heel irritant.
Ik had dit probleem ook. Heb de ontwikkelaars opties uitgezet, bij 'teken over apps' alles op nee gezet, maar dit werkte niet. Nu bleek bij mij het probleem te zitten in de app DU Speed Booster. Het programma gedwongen gestopt en toen kon ik andere apps weer toestemming geven. Naderhand de app weer opgestart en dat lever tot heden nog geen problemen op. Misschien heeft iemand hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Strider schreef op zondag 11 september 2016 @ 11:50:

Ik heb dit sinds een dag of vier. Not. scherm krijg ik alleen omlaag als ik langzaam en net iets onder de S van Sony naar beneden veeg. Ik lees meer meldingen op Internet van mensen met een Z3 Compact met hetzelfde issue. Lijkt me toch echt softwarematig, lijkt me heel stug dat dit "ineens" bij velen optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Exorcist schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:07:
[...]
Ik heb dit sinds een dag of vier. Not. scherm krijg ik alleen omlaag als ik langzaam en net iets onder de S van Sony naar beneden veeg. Ik lees meer meldingen op Internet van mensen met een Z3 Compact met hetzelfde issue. Lijkt me toch echt softwarematig, lijkt me heel stug dat dit "ineens" bij velen optreedt.
Gebruikers zonder problemen komen niet naar fora... Ik weet niet hoe vaak dit voorkomt, maar ik heb nog nergens gelezen hoe het anders werd opgelost dan het vervangen van de digitizer :-(. Ik heb zelf de Sony Concept geprobeerd en zelfs Kitkat met Flashtool geïnstalleerd, maar het probleem bleef. Gelukkig voor mij trad het het op binnen de garantieperiode (al had ik het toestel 2dehands gekocht) en werd het toestel kosteloos gerepareerd door Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb nog garantie t/m november maar ik maak er liever geen gebruik van want je toestel wordt natuurlijk weer gereset. Wat ga jij ermee doen Exorcist?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Strider schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:14:
Ik heb nog garantie t/m november maar ik maak er liever geen gebruik van want je toestel wordt natuurlijk weer gereset.
Bij mijn vervanging van het scherm is alles behouden gebleven.... dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:01
Iemand recente ervaring met een goed "SD kaart / usb adapter klepje"? Mijne is een los gaan zitten (elastiekje is los gegaan waardoor hij niet meer vast blijft zitten).

Heb er al 1 besteld en ontvangen van Ali Express, maar het dingetje warmee je hem vast moet prikken is veel buigzamer dan het origineel, waardoor ik hem er niet in krijg. Originele wel eruit en weer erin gekregen, dus het ligt echt niet aan mij :+

Zonde van de 3 euro, maar nu dus op zoek naar een andere. Ik weet dat ze in dit topic vaker voorbij zijn gekomen, maar die van Ali Express had ik ook van een linkje van hier, dus ik vraag het maar even nogmaals :)

edit: Link erbij voor de zekerheid:

https://nl.aliexpress.com...2114.13010608.0.50.HObOR7

Deze was het. Op zich goede beoordelingen. Misschien gewoon pech gehad

[ Voor 18% gewijzigd door KingKoning op 12-09-2016 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Strider schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:14:
Ik heb nog garantie t/m november maar ik maak er liever geen gebruik van want je toestel wordt natuurlijk weer gereset. Wat ga jij ermee doen Exorcist?
Niks. Wil hem eigenlijk vervangen, het is storend maar niet té, en heb sowieso geen garantie meer. Leegmaken wil ik 'm ook niet. Dus op hoop van zegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

KingKoning schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:51:
Heb er al 1 besteld en ontvangen van Ali Express, maar het dingetje waarmee je hem vast moet prikken is veel buigzamer dan het origineel, waardoor ik hem er niet in krijg. Originele wel eruit en weer erin gekregen, dus het ligt echt niet aan mij :+
Kan je dat niet een zetje geven met een kleine schroevendraaier/paperclip/whatever?
Ik bedoel dat moet er toch in te frotten zijn.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 17:35
Iemand recente ervaring met een goed "SD kaart / usb adapter klepje"? Mijne is een los gaan zitten (elastiekje is los gegaan waardoor hij niet meer vast blijft zitten).

Heb er al 1 besteld en ontvangen van Ali Express, maar het dingetje warmee je hem vast moet prikken is veel buigzamer dan het origineel, waardoor ik hem er niet in krijg. Originele wel eruit en weer erin gekregen, dus het ligt echt niet aan mij :+

Zonde van de 3 euro, maar nu dus op zoek naar een andere. Ik weet dat ze in dit topic vaker voorbij zijn gekomen, maar die van Ali Express had ik ook van een linkje van hier, dus ik vraag het maar even nogmaals :)
Ik heb deze paar maanden terug besteld, past prima: http://www.ebay.com/itm/311534233481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49

Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...114.13010608.0.124.Sltbqx
Past prima.

[ Voor 0% gewijzigd door Mehari72 op 12-09-2016 18:46 . Reden: Foutje weggewerkt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
Edit: Het is spuit 11 toch gelukt hem er in te friemelen met een schroevendraaier en een naaldje. :+
Humma Kavula schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:21:
[...]

Kan je dat niet een zetje geven met een kleine schroevendraaier/paperclip/whatever?
Ik bedoel dat moet er toch in te frotten zijn.
ik heb al een hoop frustratie erin gestopt, ook met pincetjes enzo, maar het is me echt niet gelukt. Ding wiebelt meteen zodra je er een beetje druk op uitoefent.
kepler schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:03:
[...]

Ik heb deze paar maanden terug besteld, past prima: http://www.ebay.com/itm/311534233481
Thanx beiden! Ik ga een nieuwe uitzoeken

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 12-09-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 11 september 2016 @ 21:07:
[...]

En ook ik heb dit probleem plotseling, maar dan aan de rechterkant van het scherm. Een smalle strook blijft staan bij de touchscreentest. Kwam er vandaag achter, het aantikken van knopjes uiterst rechtst op het scherm lukte ineens niet meer. Snap niet hoe dit ineens kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Lijkt me dat het geen softwarematig probleem is maar toch een hardwarematig probleem :(

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
Ook hier sinds laatste update naar 23.5.a.1.291 touch problemen met notificatiescherm. Soms lijkt zelfs de terugknop in sommige apps het notificatiescherm licht te triggeren.

Kan uiteraard ook hardwarematig zijn maar gevoelsmatig Is het mij te toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Hier geen problemen.
Wel een nepscherm uit China.

• Canard
Hier ook geen probleem met het scherm, maar deze is recent vervangen.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Hier ook geen problemen. #conceptrommasterrace

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
Hier ook geen problemen, heb het toestel in Juli gekocht en er deze week een andere rom op gezet (SliMM). Eigenlijk behalve het oplaad-klepje geen enkel "probleem" met het toestel, ben er zeer tevreden mee.

• draakhoofd
  • Niet online
Strider schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:40:
Lijkt me dat het geen softwarematig probleem is maar toch een hardwarematig probleem :(
Ook bij andere merken is e.e.a. te vinden over touch screen issues na update naar Marshmallow.

In mijn geval zat mijn scherm ook daadwerkelijk los, dus ik neem aan dat hij wordt vervangen (ligt nu bij Dynafix). Erg benieuwd of ik daarna nog issues heb met het scherm.

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 22:31
Hier ook sinds kort problemen. In app kan ik het notificatiescherm niet naar beneden trekken, gek genoeg op m'n homescreen weer wel. De Back,home en overzicht touchknoppen onder aan het scherm werken helemaal niet meer. Zit aardig wat tijd tussen de Marshmallow update en de eerste problemen. Reset heeft niet geholpen, probleem is op te lossen met bijvoorbeeld backbutton uit de Store,maar werkt niet echt ideaal. Denk zelf toch aan hardware problemen,nog garantie tot december,breng hem volgende week maar weg voor reparatie. Oja als ik de touchscreen test uitvoer kan ik de bovenste 1/2 centimeter van m'n scherm niet schoonvegen, rond de homeknop etc dan weer wel.

• RaptorK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-08 13:46
Hier ook problemen met de navigatiebar (Back Button, Home Button en die andere knop onderaan).

Sinds de nieuwe software-update deed de Back Button het al steeds wat minder goed (minder gevoelig of iets dergelijks). En sinds gister stopte zomaar de hele navigatiebar er opeens mee. Eerder hier zei iemand dat het mogelijk een Hardware-probleem betreft, maar dat lijkt me sterk. Op het vergrendelingsscherm doet dat gedeelte van het touchscreen het namelijk wel. En door handschoenmodus aan te zetten kun je de navigatiebar wel gebruiken als je er met je nagel optikt, dus dat is een tijdelijke oplossing tot nu toe.

Ik heb Xperia Care gebeld en de meneer aan de lijn vertelde mij ook dat het waarschijnlijk toch een Software-probleem is (al was hij er eerst toch echt van overtuigd dat het een Hardware-probleem zou zijn).

Terug gaan naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. En met de Xperia Companion een software-reparatie uitvoeren had ook geen baat. Ik zou eigenlijk willen proberen of ik terug kan naar een oudere Android-versie, maar ik ben niet zo thuis in die technologie en ik wil m'n telefoon niet verpesten. Dus als iemand een prachtige Nederlandse guide heeft daarvoor, laat het me weten!

• draakhoofd
  • Niet online
draakhoofd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:19:
In mijn geval zat mijn scherm ook daadwerkelijk los, dus ik neem aan dat hij wordt vervangen (ligt nu bij Dynafix). Erg benieuwd of ik daarna nog issues heb met het scherm.
Heb vandaag een nieuwe Z3 Compact in ontvangst genomen (weet niet of hij refurbished is, buitenkant is in ieder geval nieuw en met alle beschermingen erop, IMEI is anders). Ik had het toestel 8 dagen geleden naar Dynafix opgestuurd via het aankoopadres. Snel en goed geregeld dus!

Er zit trouwens ook de laatste .291 firmware op, dus ik hou in de gaten of er touch screen issues optreden...

[ Voor 9% gewijzigd door draakhoofd op 17-09-2016 18:59 ]

• M!chiel
RaptorK schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:47:
Hier ook problemen met de navigatiebar.

Ik heb Xperia Care gebeld en de meneer aan de lijn vertelde mij ook dat het waarschijnlijk toch een Software-probleem is (al was hij er eerst toch echt van overtuigd dat het een Hardware-probleem zou zijn).
Je kunt het touch screen testen in het service menu (kies *#*#service#*#* in de dialer). Als je dit ziet is het je hardware: https://surfdrive.surf.nl/files/index.php/s/1i6qFaRNrvzNIjk

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:49
Ik heb gisteren via MP ook een gloednieuwe Z3 Compact overgenomen die de vorige eigenaar teruggestuurd gekregen had van Dynafix. Ik kon alleen wat krasjes op de adapter ontdekken.
Het toestel is voorzien van de laatste firmware en tot nu toe bevalt ie goed. Snelste toestel wat ik ooit gehad heb :-)

• draakhoofd
  • Niet online
Goofman schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:13:
Ik heb gisteren via MP ook een gloednieuwe Z3 Compact overgenomen die de vorige eigenaar teruggestuurd gekregen had van Dynafix. Ik kon alleen wat krasjes op de adapter ontdekken.
Het toestel is voorzien van de laatste firmware en tot nu toe bevalt ie goed. Snelste toestel wat ik ooit gehad heb :-)
dat zou kunnen, je krijgt van Sony/Dynafix alleen een toestel zonder de accessoires of adapter :). Veel plezier ermee!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:49
draakhoofd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:53:
[...]

dat zou kunnen, je krijgt van Sony/Dynafix alleen een toestel zonder de accessoires of adapter :). Veel plezier ermee!
In dit geval was het een compleet pakket dus niet alleen een nieuw toestel, maar ook nieuwe doos en toebehoren uitgezonderd de adapter dus ;-)

Ik kom van een Samsung (Galaxy A5 2016) en dat was ook een erg goed toestel. De Z3 Compact is uiteraard compacter, maar ook wat sneller en met een wat zakelijkere interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:07
Sinds gisteren heb ik helaas ook problemen met mijn notificatiebalk die ik niet meer naar beneden kan slepen :'( Heb afgelopen week geen update gedaan maar wel de nieuwste software (sinds een maand?).

Heb al een hardware test gedaan en daar zie je ook dat het scherm hier niet meer op reageert (zie onderstaand screenshot). Meer mensen dit probleem wat wellicht dan software is of zou het toch hardware matig iets zijn? Als ik het toestel draai (bijv. naar landscape) dan werkt de notificatiebalk wel gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19488431/2016-09-18%2009.55.48.png

[ Voor 7% gewijzigd door Onedayflyer682 op 18-09-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellydaddy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-12-2022
jellydaddy schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:38:
Ook hier sinds laatste update naar 23.5.a.1.291 touch problemen met notificatiescherm. Soms lijkt zelfs de terugknop in sommige apps het notificatiescherm licht te triggeren.

Kan uiteraard ook hardwarematig zijn maar gevoelsmatig Is het mij te toevallig.
Inmiddels ben ik over op #kamphardware en heb mijn foon opgestuurd naar dynafix via de xperia klantenservice. Hoe oud is de telefoon van andere gebruikers met schermklachten?
De mijne over drie weken twee jaar oud en dus uit garantie. Vandaar maar meteen actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Even weer een uitstapje richting dit topic.

Ben tot op heden altijd ontzettend tevreden geweest over mijn Z3C. Geen problemen met barsten, klepjes of software problemen.
Helaas heb ik wel sinds de laatste update dat mijn batterij ontzettend snel leegloopt. Voorheen redde ik 2 dagen op lading. Nu red ik het net tot aan de avond (in de ochtend van de lader af). Met stamina is er geen verschil. Volgens verschillende battery apps is er geen slurpende app of iets dergelijks.
Snap er niets van. Herkenning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jellydaddy schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:36:
[...]

Inmiddels ben ik over op #kamphardware en heb mijn foon opgestuurd naar dynafix via de xperia klantenservice. Hoe oud is de telefoon van andere gebruikers met schermklachten?
De mijne over drie weken twee jaar oud en dus uit garantie. Vandaar maar meteen actie ondernomen.
Die van mij is nu anderhalf. Maar vind het onbegrijpelijk dat een hardwareprobleem ineens bij aardig wat mensen opspeelt. Daar moet iets anders aan ten grondslag liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Too5 schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:18:.
Helaas heb ik wel sinds de laatste update dat mijn batterij ontzettend snel leegloopt. Voorheen redde ik 2 dagen op lading. Nu red ik het net tot aan de avond (in de ochtend van de lader af). Met stamina is er geen verschil. Volgens verschillende battery apps is er geen slurpende app of iets dergelijks.
Met een recente update is het (mogelijk geworden en) standaard ingesteld dat je accu maar tot 80% opgeladen wordt. Dat om de levensduur te verlengen. (Had ik dat maar voor mijn windows hybrid laptop gehad...) Die 80% is natuurlijk niet zichtbaar. Je zult gewoon 100% zien.

Je kunt het ergens wel uitzetten. Maar het loopt dus inderdaad sneller leeg. Alleen wat jij aangeeft is wel bizar snel. Bij mij hielp herstarten een enkele keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Too5 schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:18:
Even weer een uitstapje richting dit topic.

Ben tot op heden altijd ontzettend tevreden geweest over mijn Z3C. Geen problemen met barsten, klepjes of software problemen.
Heb je niet toevallig double tap to wakeup aan staan? Dan is de kans groot namelijk dat je scherm de hele tijd in je broekzak aan staat.
*edit dit sloeg natuurlijk op de andere post

[ Voor 56% gewijzigd door Snowhite0901 op 18-09-2016 23:01 . Reden: Verkeerde quote ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
jellydaddy schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:36:
[...]

Mijn telefoon was op 3 weken na 2 jaar oud, ik neem aan dat jij hetzelfde bedoelt? Ik heb onder garantie een nieuwe gekregen via Dynafix, dus dat zou ik bij jou ook verwachten.

Ik had een scherm dat was los zat linksboven (je kon hem opliften met je nagel) en linksonder werkte de 'back' toets niet altijd goed. Het is dus niet helemaal hetzelfde als wat veel andere mensen melden waar het meestal over notificatiescherm gaat. Ook deden de schermtesten het wel gewoon goed bij mij (m.u.v. de pressuretest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Too5 schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:18:
Een aantal gebruikers (ik ook een paar weken terug) heeft last van extreem batterijverbruik door Google Play Services. Dit kun je goed checken met een batterijmonitorzoals GSam Battery. Treedt met name op als je van wifi af bent. Updates van GPS lossen het vaak op (gaat automatisch of via apkmirror: je moet versie 9.6.80 (436-xxx) of later hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 09:22
Ook hier al enige tijd problemen met het touchscreen. Bij mij is het ook de bovenkant die niet tot slecht reageert waardoor de notificatiebalk niet naar beneden te halen is.
Vandaag of morgen thuis even een back-up maken van het toestel en ook maar opsturen ter reparatie.
Dan kunnen ze ook gelijk de cameralens weer schoonmaken, hier is nu voor de tweede keer stof op gaan zitten binnenin de behuizing (lekker waterdicht dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Dank voor jullie adviezen!
- Oplaadoptimalisatie staat uit.
- Double tap wake up staat uit. Heb ik wel aan gehad en dacht ook dat het daar aan lag. Nu een week uit en geen verschil.
- GSam Battery Monitor gedownload: google play-service lijkt niet veel te gebruiken, maar toch de update uitgevoerd (stond nog op 9.4.52. Hopelijk gaat dit het verhelpen.

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Hier sinds een week ook problemen met touchscreen (.291). Begon ermee dat ik aantal letters niet meer kon selecteren in WhatsApp en swipen mondde vaak uit in selecteren. En het werd steeds erger. Heel erg irritant, heb ding diverse malen bijna uit het raam geflikkerd. Net maar ingeleverd by Vodafone. Voor de tweede keer, want er is al een keer een nieuw mainboard in de telefoon gezet wegens brakke 4G-antenne.

Had net besloten 'nooit meer sony', maar als het een softwareprobleem is verandert de zaak misschien.

Telefoon is van mei vorig jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door grmpf op 22-09-2016 16:41 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn Z3 Compact wordt ook opgestuurd. Heb overigens meermaals gevraagd of dat kan, want ondanks dat ik het toestel nieuw heb gekocht (overgenomen van iemand) heb ik er geen bon bij. Op basis van het IMEI nummer kon ik hem gewoon opsturen (schermprobleem en achterkant gebarsten).

Gelukkig gisteren een Z5 Compact gekocht, dus kan 'm wel even missen. Ga hem daarna inzetten als werktelefoon of wellicht aan m'n vrouw doorschuiven, die heeft een Z2. Mijn originele Z lijkt ook zijn beste tijd te hebben gehad, bij gesprekken doet de microfoon het vaker niet dan wel.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:36:
[...]

Die van mij is nu anderhalf. Maar vind het onbegrijpelijk dat een hardwareprobleem ineens bij aardig wat mensen opspeelt. Daar moet iets anders aan ten grondslag liggen...
Ik verdenk nu toch de laatste update. Op het lockscreen reageren de icoontjes van Spraakassistent, ontgrendeling en camera 100% goed en altijd.
Home en Back zitten op dezelfde hoogte op het scherm (home zelfs op dezelfde plek als ontgrendeling) en die reageren ronduit slecht of niet. 8)7

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

Cheezus

Luiaard

Fijn, heb ik vandaag eindelijk de plakrand binnen om m'n achterkant te repareren zit er een barst in het scherm en reageert deze nergens meer op :X 8)7
Had m'n telefoon nog in m'n broekzak zitten bij het sjouwen van wat lompe zware dingen en dus daarbij door m'n eigen schuld stukgegaan maar na een redelijk vlekkeloos eerste jaar is m'n telefoon nu continue stuk :/
Ik heb maar even een pricewatch: Motorola Moto G4 2GB ram, 16GB opslag Zwart gekocht die als het goed is morgen binnenkomt (jeej coolblue!) en een nieuw scherm uit china besteld. Als het repareren lukt maar eens kijken welke ik blijf gebruiken en wat de backup telefoon wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Bij mij heeft de upgrade van Google Service niet het gewenste effect gehad, de batterij gaat nog steeds binnen 24 uur helemaal leeg, zonder dat ik er gekke dingen mee doe. Batterij apps halen er niets uit.
Dus óf de batterij is defect (wat wel toevallig is dat het precies na de update begon, maar kan) óf er is toch iets met die laatste update aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Too5 schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:30:
Bij mij heeft de upgrade van Google Service niet het gewenste effect gehad, de batterij gaat nog steeds binnen 24 uur helemaal leeg, zonder dat ik er gekke dingen mee doe. Batterij apps halen er niets uit.
Dus óf de batterij is defect (wat wel toevallig is dat het precies na de update begon, maar kan) óf er is toch iets met die laatste update aan de hand.
Heb je Greenify geprobeerd? Bij mij werkt de optie Agressive Doze erg goed. Als je geen root hebt moet je wel een commando via ADB geven om hem goed te laten werken. Staat goed uitgelegd in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Too5 schreef op zondag 25 september 2016 @ 12:30:
Dat probleem met invloed van google services op de accu speelt bij mij al langer dan de laatste update. Er zijn ook mensen die er onder Android 5 al last van hadden.
Wat bij mij vaak tijdelijk werkt is de cache van Google play services clearen, telefoon restarten. Maar na een paar dagen is het probleem daarna weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Dank voor jullie tips. Ik ga er weer mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij was ik zo'n beetje de eerste hier die kwam met het notification swipe probleem. Maar kan iemand mij uitleggen hoe dit in godsnaam een hardware probleem kan zijn?

In mijn geval:

1. ik heb het opeens nadat ik terug van vakantie Android updated
2. vanuit mijn home screen of lock screen werk het gewoon prima

Dan MOET dit toch gewoon komen door die upgrade en is het toch gewoon een software fout? Alle verhalen hierboven duiden ook op een software probleem, is allemaal eigenlijk hetzelfde.

Onbegrijpelijk dat de makers die gewoon niet goed testen want nu zit ik en vele anderen met een gigantisch irritant probleem dat niet op te lossen valt en waarbij ik het vertik om om maar 1 cent aan uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 09:07:
Mijn Z3 Compact wordt ook opgestuurd. Heb overigens meermaals gevraagd of dat kan, want ondanks dat ik het toestel nieuw heb gekocht (overgenomen van iemand) heb ik er geen bon bij. Op basis van het IMEI nummer kon ik hem gewoon opsturen (schermprobleem en achterkant gebarsten).
Via welke weg heb jij hem precies opgestuurd? Direct via Sony of via de winkel?

[edit] heb een mailtje gestuurd naar Sony via de contact-knop op de site. Ben benieuwd... Die van mij heeft nl. ook een behoorlijke barst in de achterkant (terwijl ik altijd een hoesje erom heb) en een defecte koptelefoonaansluiting (terwijl ik die bijna nooit gebruikt heb).

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 27-09-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Palomar schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:12:
[...]

Via welke weg heb jij hem precies opgestuurd? Direct via Sony of via de winkel?

[edit] heb een mailtje gestuurd naar Sony via de contact-knop op de site. Ben benieuwd... Die van mij heeft nl. ook een behoorlijke barst in de achterkant (terwijl ik altijd een hoesje erom heb) en een defecte koptelefoonaansluiting (terwijl ik die bijna nooit gebruikt heb).
Via Sony, kreeg toen een DPD label en heb hem maandag (laten) verzenden. Wat niet handig is, is dat mijn vrouw bij dat afgeefpunt geen bewijs van afgifte heeft gekregen noch gevraagd 8)7

• M!chiel
Juancho schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:30:
Volgens mij was ik zo'n beetje de eerste hier die kwam met het notification swipe probleem. Maar kan iemand mij uitleggen hoe dit in godsnaam een hardware probleem kan zijn?

In mijn geval:

1. ik heb het opeens nadat ik terug van vakantie Android updated
2. vanuit mijn home screen of lock screen werk het gewoon prima

Dan MOET dit toch gewoon komen door die upgrade en is het toch gewoon een software fout? Alle verhalen hierboven duiden ook op een software probleem, is allemaal eigenlijk hetzelfde.

Onbegrijpelijk dat de makers die gewoon niet goed testen want nu zit ik en vele anderen met een gigantisch irritant probleem dat niet op te lossen valt en waarbij ik het vertik om om maar 1 cent aan uit te geven.
Ik had hetzelfde probleem en heb ook andere roms geflashed (Kitkat, Sony Concept). Het probleem bleef. Ergens op XDA las ik dat het met vocht te maken heeft en de aansluitingen op de digitizer. Dat zou verklaren waarom het vaak na een jaar of 2 pas optreedt. Als het geplande veroudering door Sony was zaten ze net een half jaartje te vroeg :-). Mijn toestel is onder garantie gerepareerd.

• Juancho
Hmm maar dan is het wel heel opmerkelijk toch nog steeds dat de problemen voorkomen na die update? Ik had tijdens vakantie geen last, bij thuiskomst Android geupdate en toen had ik de problemen...

Hoelang heb je eigenlijk garantie? Ik heb mijn telefoon gekocht op 14 oktober 2014....

• draakhoofd
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:49:
Hmm maar dan is het wel heel opmerkelijk toch nog steeds dat de problemen voorkomen na die update? Ik had tijdens vakantie geen last, bij thuiskomst Android geupdate en toen had ik de problemen...

Hoelang heb je eigenlijk garantie? Ik heb mijn telefoon gekocht op 14 oktober 2014....
2 jaar, snel opsturen dus die handel!

• Juancho
Bedankt! Dan ga ik een reparatieaanvraag invoeren bij bol.com. Ik zit trouwens met nog een probleem dat ik tijdens het bellen ALTIJD de opmerking krijg dat de ander een echo hoort. Als ik bel met oordopjes incl. microfoontje heb ik dat probleem niet net als ik geen probleem heb als ik bel op speaker. Dus het lijkt ergens iets stuk/fout te zitten als ik normaal bel. Zal dat ook gelijk maar doorgeven...

Moet alleen wel even een andere telefoon regelen want het is namelijk een werk/privé mobiel...

Edit: dan nog begrijp ik totaal niet hoe het dan kan dat ik het snelmenu WEL vanaf het homescreen of lockscreen moeiteloos naar voren krijg. Als het idd hardware is, of vocht of whatever... hoe wil je het verklaren dat het alleen vanuit een app niet werkt? |:( 8)7

[ Voor 80% gewijzigd door Juancho op 28-09-2016 12:52 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nou, ik zal nooit meer iets via Dyniafix laten doen in ieder geval. Kan nu OF 200 Euro betalen en alles laten repareren (gebarsten achterkant, touch screen bovenzijde werkt niet meer) of 50 Euro en ding ongerepareerd retour. Reden: dropping damage. 50 Euro voor Jan Doedel.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:22:
Nou, ik zal nooit meer iets via Dyniafix laten doen in ieder geval. Kan nu OF 200 Euro betalen en alles laten repareren (gebarsten achterkant, touch screen bovenzijde werkt niet meer) of 50 Euro en ding ongerepareerd retour. Reden: dropping damage. 50 Euro voor Jan Doedel.
hmz.. das wel minder. Twijfel nu wel of ik die van mij wel moet opsturen. Van een barst in de achterkant kun je natuurlijk altijd zeggen dat het door vallen komt... Of zijn er mensen bij wie een scheur wel onder garantie viel?

• Juancho
Hmm heb ik 2 telefoons gevonden die ik evt. tijdelijk zou kunnen gebruiken als ik de mijne terug stuur...past mijn simkaart niet.. Ik heb zo'n hele kleine terwijl die telefoons alleen zo'n grote kunnen hebben.

Valt dat nog simpel op te lossen?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Daar heb je adapters voor, een habbekrats bij een winkel als So Low, of iets meer bij een gewone telefoonwinkel.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Of, zoals ik heb gedaan, even langs je provider shop lopen en aan de balie vragen, kreeg de adapters in alle maten mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Humma Kavula op 28-09-2016 20:02 . Reden: verduidelijking ]

Wear Sunscreen!

• Juancho
Ga ik doen! Ik probeer trouwens eerst morgen even nog wat anders, terug naar fabrieksinstellingen. Als je de telefoon terugstuurt doe je dat normaal gesproken toch (niet vergeten backup te maken :)) dus wie weet lost dat het op. Maar er zijn hierboven al personen die dat geprobeerd hebben maar waarbij het niet werkt.

Blijft nog altijd mijn vraag open: als het idd hardware is (wellicht vervangen ze het scherm?)...hoe kan het dan in godsnaam dat de swipe wel lukt vanaf je home/lock screen?

• Too5
Heb gisteren alleen op 4g internet gehad en opeens is mijn batterij verbruik weer normaal. Dus blijkbaar is mijn wifi in huis en op het werk veel minder stabiel dan voorheen (op mijn werk was ik ervan op de hoogte).
Vreemd dat al die batterij apps dat niet aangeven...

• Mehari72
Exorcist schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:22:
Het is zelf te doen, is een stuk goedkoper.
Ik heb nog een chinees imitatie scherm en een witte achterkant over.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:56:

Blijft nog altijd mijn vraag open: als het idd hardware is (wellicht vervangen ze het scherm?)...hoe kan het dan in godsnaam dat de swipe wel lukt vanaf je home/lock screen?
Dat vraag ik me dus ook nog steeds af :?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Juancho
Ja want ik vraag me dan af, hoe zou een Bol.com of Sony hier dan naar kijken? Ze kunnen zeggen, het is geen hardware problemen want op je home/lock screen werkt het. Dus geen reparatie.

Aan de andere kant kun je bij diagnotische testen het scherm dus testen op gevoeligheid en ik krijg ook bovenin een rand die ik niet kan 'weg vegen'....

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 29-09-2016 10:52 ]

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Heb net mijn telefoon terug met een nieuw scherm. Probleem opgelost. Bij mij was 't dus de hardware.
Pagina: 1 ... 55 ... 60 Laatste