Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:44
Luco schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:33:
Zo, eindelijk een RMA-nummer gekregen van Sony. Toestel is omgeruild en naar me verzonden. Zie ik net bij de DHL tracking dat het pakketje retour afzender is gestuurd :')
En nu ook duidelijk waarom. DHL had een "plakkerige substantie" op het pakket gezien en heeft met Dynafix overlegd over terugsturen. Dynafix wil het pakket dus terug hebben en gaat kijken of de telefoon zelf ook besmeurd is.
Palomar schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 14:52:
Bij mijn Z3C doet de koptelefoonaansluiting het niet meer (lees dat dit vaker voorkomt). Ook zit er een barst in de achterkant (vind ik minder ernstig).

Mijn Z3C is 1 jaar en 2 maanden oud (gekocht in juni 2015). Wat is de beste manier om dit onder garantie te laten herstellen? Ik heb de telefoon gekocht bij Coolblue, maar wellicht is direct via Sony handiger/sneller? Kan op de site van Sony alleen niet echt een onderdeel vinden waar je een garantiegeval kunt indienen.
Ik zou het niet via Coolblue doen. CB deed bij mij erg moeilijk over de gebarsten achterkant. Kijk anders even hier en neem rechtstreeks contact met Sony op. Ze zullen je dan via de mail verder helpen.

[ Voor 45% gewijzigd door Luco op 10-08-2016 15:26 ]

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
DeOS schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:54:
[...]

Kun je niet in fastboot terecht komen door onderstaande instructies en hem vanuit hier rebooten?

1. Turn off your phone – don’t reboot it, just shut it down completely (press power button and select “power off” or press and hold power key for a few seconds).

2. Plug your phone’s USB cable on your computer (don’t plug it to your phone though).

3. Press and hold Volume Up key on your Xperia Z3.

4. Plug the USB cord on your smartphone while pressing Volume Up.

5. Fastboot mode will be displayed on your device.
Nee, stap 3 werkt gaat niet ivm defecte knop.

Maar bedankt voor de reacties, telefoon is opgehaald door koerier voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Luco schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:23:
Ik zou het niet via Coolblue doen.
.......
Kijk anders even hier en neem rechtstreeks contact met Sony op. Ze zullen je dan via de mail verder helpen.
Geld dit ook via de Mediamarkt? Ik kreeg de tip om het via Mediamarkt te regelen.
Via welke weg zou ik mijn telefoon het snelste terug krijgen?
Via Mediamarkt of direct via Sony?

[ Voor 3% gewijzigd door NIMIC op 12-08-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
NIMIC schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:13:
[...]

Geld dit ook via de Mediamarkt? Ik kreeg de tip om het via Mediamarkt te regelen.
Via welke weg zou ik mijn telefoon het snelste terug krijgen?
Via Mediamarkt of direct via Sony?
Wat denk je zelf? Hoe meer schakels ertussen hoe langer het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
tl;dr; Zojuist bij poging twee mijn scherm succesvol vervangen, conclusie: laat het door een bedrijf doen, kost wat, heb je ook wat. Een goedkoop scherm heeft lelijke kleuren en ik heb nu vocht voor de lens van de camera zitten een beschadigde lens :(.
Tip: vergeet niet de plakrand voor de voorkant te plaatsen voor het plaatsen van je nieuwe scherm. Erg onhandig vasthouden na aanbrenging, maar de plakrand op een later tijdstip aanbrengen is nog onhandiger.

M'n scherm was één/twee maanden terug gesneuveld, het scherm functioneerde nog, maar reageerde niet op aanrakingen. Bij twee verschillende leveranciers een scherm besteld voor ongeveer €35 per stuk. Het scherm wat ik 't eerst had ontvangen, daar zat een stekkertje niet vastgeplakt. Dit stekkertje raakte los bij het inschuiven van het scherm. Het scherm functioneerde verder wel, maar ik kon m'n telefoon niet dichtmaken. Na veel pogingen uiteindelijk scherm 1 kapot gekregen. Tijdelijk m'n originele display weer aangesloten, en mijn telefoon maar met een toetsenbord bestuurd. Scherm 2 een paar weken later ontvangen, het aansluiten ging van een leien dak, ik had immers al geoefend. Deze had gelukkig een plakkertje over het vervelende stekkertje, ook hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Ik heb via Aliexpress een goede kwaliteit scherm kunnen kopen voor 24Euro.
Een eerder scherm, compleet met frame was duidelijk minder.
Goede kwaliteit camera lens ook bij Ali voor 4,58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03:30
En nu maar hopen dat de achterkant en het scherm niet los gaan laten v/h frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 21:11
Ik heb sinds vorige week het probleem dat mijn onderste knoppen niet meer werken als mijn telefoon ontgrendeld is.
Ontgrendelen lukt wel. De knoppen onderaan als hij vergrendeld is, spraakassistent, ontgrendelen en camera werken wel.
Eénmaal ontgrendeld werken de knoppen 'terug', 'home' en 'open apps' niet.

Ik heb via google gevonden dat je deze kan bedienen door de handschoenmode actief te zetten, maar echt handig is het niet.

Heeft iemand dit ook al voor gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
Hopjesvla79 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:32:
[...]

pfff hier mixed feelings... Ook waterschade, en wordt idd gemaakt oftewel een omruil naar een nieuw toestel. Zit er alleen al bijna 4 weken op te wachten en er wordt totaal niets gecommuniceerd...zelf maar eens even aan de bel getrokken...blijkt dat ze aan het wachten zijn op nieuwe toestellen maar geen idee hebben wanneer ze binnen komen. Voor hetzelfde geld duurt het nog een maand ofzo. Ik vind het niet erg om te wachten, maar communiceer het dan even (ze zijn helaas niet op in gegaan om dan maar een Z5 compact terug te sturen :/ )
omfg, zit nu al 1,5 maand te wachten dat mijn mobiel vervangen wordt :( Probleem is dat er geen witte z3 compacts meer zijn en niemand bij Sony weet wanneer ze er weer zijn :( :( :( :(
Als goedmaker willen ze dan maar een smartband meesturen (SWR10), ik vermoed dat ze daar heel erg van af willen, en het enige wat ik wil is mijn mobiel terug :( :( :( Als dan vraagt hoe lang het gaat duren, dan weet niemand wat. sterker ook elke keer moet ik er zelf maar achteraan gaan om te vragen wat de status is ondanks toezeggingen dat het dan eind vorige week echt opgelost moest zijn :( :(

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

omfg, zit nu al 1,5 maand te wachten dat mijn mobiel vervangen wordt :( Probleem is dat er geen witte z3 compacts meer zijn en niemand bij Sony weet wanneer ze er weer zijn :( :( :( :(
Als goedmaker willen ze dan maar een smartband meesturen (SWR10), ik vermoed dat ze daar heel erg van af willen, en het enige wat ik wil is mijn mobiel terug :( :( :( Als dan vraagt hoe lang het gaat duren, dan weet niemand wat. sterker ook elke keer moet ik er zelf maar achteraan gaan om te vragen wat de status is ondanks toezeggingen dat het dan eind vorige week echt opgelost moest zijn :( :(
Kun je geen Z5c eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
tja dat heb ik al een paar keer voorgesteld, maar helaas. 'klantenservice' kan er helaas ook niets aan doen behalve zeggen dat ze begrijpen hoe frustrerend het allemaal wel niet is (dat klopt...).

het zou ze sieren als ze dat inderdaad zouden doen...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:01
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 14:37:
[...]

kunnen ze niet gewoon een andere kleur leveren? of wil je m per sé in het wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
KingKoning schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:03:
[...]

kunnen ze niet gewoon een andere kleur leveren? of wil je m per sé in het wit
as we speak hebben ze net inderdaad in het zwart aangeboden... Maar wil hem in het wit, dat is de kleur die ik gekocht heb, anders was ik wel voor een zwarte gegaan...
Ik ga er nog eens over nadenken....maar mij irriteert mateloos dat, tot nu toe, ik elke keer er zelf achteraan heb moeten mailen om te vragen hoe het er voor staat. Had ik dat niet gedaan dan was ik nu nog steeds aan het wachten en wist ik van niets.

*bij goed doorvragen blijkt ook nog eens dat het dan om een zwarte refurb gaat |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Hopjesvla79 op 16-08-2016 16:24 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Schanske schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:22:
Ik heb sinds vorige week het probleem dat mijn onderste knoppen niet meer werken als mijn telefoon ontgrendeld is.

Heeft iemand dit ook al voor gehad?
Ja, ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem.
NIMIC schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 08:20:
Vraagje, ik heb een raar probleempje met mijn Z3C.

De menuknoppen werken niet meer. Tenminste niet op de plek waar ze normaal zitten. Als ik de telefoon op zijn kant houd ondersteboven (uit knop naar beneden) dan springen de knoppen naar de andere kant.
En dan werken ze wel.
Ik heb de telefoon nu opgestuurd voor reparatie.
Zitten er krassen op je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

:w

Galaxy S7 gekocht :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
Arfman op dit ogenblik:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q1ACwyA.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Arfman schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Er is geen alternatief, dus als mijn Z3C kapot gaat zal ik ook met zo'n mobiele veldtelefoon rond moeten lopen vrees ik :'(
En dan met smileys een veldtelefoon... Maar hij is helemaal kapot stuck geen garantie in de plomp?

Oh wacht, nieuw abbo. :>

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
NIMIC schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 16:54:
[...]

Ja, ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem.

[...]

Ik heb de telefoon nu opgestuurd voor reparatie.
Zitten er krassen op je scherm?
Rechtsboven in de hoek zat er een kleine barst en dat stukje glas is er vorige week ergens uitgevallen.

Zal hem dus ook moeten opsturen :'(
Vind er via google niet direct een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 17:35
Nieuwe update staat klaar, ben hem nu aan het binnenhalen via OTA

Naar het schijnt is de stamina-mode weer terug :D

Blijkbaar oud nieuws :P
http://www.xperiablog.net...xperia-z2-and-z3-devices/

[ Voor 34% gewijzigd door kepler op 17-08-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hier nog geen update :P

Wel een andere vraag. Ik heb het idee dat sinds android 6 mijn Z3C minder snel oplaadt (met dezelfde lader(s)). Heb helaas geen concreet bewijs. is hierover iets bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Hebben andere mensen ook recent (laatste maand) GPS issues?
Prestaties variëren heel erg, soms duurt ook erg lang voordat er een fix is.

Heb al even gekeken met GPS Toolbox, dan krijg je dit beeld:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/21621331/Screenshot_20160816-174919.png

Het signaal naar veel satelieten lijkt erg zwak te zijn. De Z5C die ernaast lag had wel heel snel een fix...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 17:35
Canis Lupus schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:53:

[afbeelding]

Het signaal naar veel satelieten lijkt erg zwak te zijn. De Z5C die ernaast lag had wel heel snel een fix...
Wanneer ik online ben heb ik geen problemen, maar ik heb wel issues bij offline maps. Daar verlies ik regelmatig mijn GPS, waardoor het eigenlijk niet lukt om offline navigatie te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Canis Lupus schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 14:53:

[afbeelding]

Ik heb mijn toestel opgestuurd omdat m'n GPS-fix naar z'n gallemiezen was. Kreeg gewoon met geen mogelijkheid een fix. Toestel was een jaar en 4 maanden oud en is onder garantie omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Luco schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:53:
[...]
Ik heb mijn toestel opgestuurd omdat m'n GPS-fix naar z'n gallemiezen was. Kreeg gewoon met geen mogelijkheid een fix. Toestel was een jaar en 4 maanden oud en is onder garantie omgeruild.
Mijne is ook 1 jaar 5 maanden. Even komende weken afwachten, vanmiddag nog rondje gelopen met prima fix :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnagain
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 20:11
Stamina is terug maar niet echt hetzelfde. Zoals de stamina klok functie (telefoon gaat niet uit standby als je even de tijd wil bekijken). En niet aanpasbaar zodat je sommige apps aan kan laten terwijl je stamina gebruikt. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

spawnagain schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:29:
Stamina is terug maar niet echt hetzelfde. Zoals de stamina klok functie (telefoon gaat niet uit standby als je even de tijd wil bekijken). En niet aanpasbaar zodat je sommige apps aan kan laten terwijl je stamina gebruikt. Jammer.
Er zijn genoeg alternatieven die hetzelfde bereiken:
- Power Nap for Xposed
- Greenify
- eventueel nog andere mogelijkheden die ik vergeten ben of niet ken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:27
Heb hier op mijn toestel die nieuwe firmware update nog niet gezien . Het is zeker een langzame uitrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:05
WhiteHwk schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 16:20:
Heb hier op mijn toestel die nieuwe firmware update nog niet gezien . Het is zeker een langzame uitrol
het rare is dat ik bij de firmware update naar android 6 een van de laatste was maar deze heb ik al.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 15:31:
[...]

as we speak hebben ze net inderdaad in het zwart aangeboden... Maar wil hem in het wit, dat is de kleur die ik gekocht heb, anders was ik wel voor een zwarte gegaan...
Ik ga er nog eens over nadenken....maar mij irriteert mateloos dat, tot nu toe, ik elke keer er zelf achteraan heb moeten mailen om te vragen hoe het er voor staat. Had ik dat niet gedaan dan was ik nu nog steeds aan het wachten en wist ik van niets.

*bij goed doorvragen blijkt ook nog eens dat het dan om een zwarte refurb gaat |:(
well, ze hebben de oplossing gevonden hoor. De witte z3 compact kunnen ze niet meer leveren (duh). Dus mag als alternatief een witte Z3+ of een roze Z5 compact kiezen :| Tja wat moet ik daar nu weer mee.. De Z3+ is te groot, de roze is...tja een kleur waar ze van af moeten lijkt me...(De rode Z3 was nog enigzins ok, maar die roze Z5 compact ...)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:07

d0s

sssst

Neem hem gewoon en verkoop hem voor een mooie prijs? Vervolgens koop je een Z5 compact in een mooie kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ha ja dat is inderdaad een optie, maar het zou gewoon niet zo moeten zijn, al dit gedoe.
Als ze gewoon vanaf het begin hadden gecommuniceerd wat er aan de hand was dan had het allemaal niet zo'n probleem hoeven te zijn, maar dit duurt inmiddels nu al zo lang waarbij ze telkens afspraken niet nakomen (ook gewoon de "we nemen maandag contact op, beloofd" afspraken). En ,ok ik generaliseer, maar ze hadden wel kunnen bedenken dat ik als man toch niet heel erg gecharmeerd ben van een roze mobiel.... zucht..welke klantenservicemedewerker dit nu weer heeft bedacht om het op te lossen... |:( Natuurlijk, ze beiden dan wel een normale kleur aan bij de Z3+, maar ik heb niet voor niets voor de compact gekozen...
Heb ze maar weer eens gemaild maar wordt er wel een beetje erg moe van

Of is er hier al iemand die tegen de prijs van een nieuwe witte Z5 compact een mooie roze wil kopen van me >:) ?

[ Voor 27% gewijzigd door Hopjesvla79 op 23-08-2016 15:09 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:00

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb nogal een vervelend probleem mbt mijn gps. Normaal gesproken gebruik ik die helemaal niet, maar nu ik Pokemon Go speel dus wel.

Helft van de tijd valt mijn gps signaal weg of plaatst ie mij op verkeerde plekken. Apps als GPS test etc.. werken niet om het signaal te verbeteren. Via Pokemon of Google maps staat ie fout, dus ligt niet aan de game opzich.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:18:
Ik heb nogal een vervelend probleem mbt mijn gps. Normaal gesproken gebruik ik die helemaal niet, maar nu ik Pokemon Go speel dus wel.

Helft van de tijd valt mijn gps signaal weg of plaatst ie mij op verkeerde plekken. Apps als GPS test etc.. werken niet om het signaal te verbeteren. Via Pokemon of Google maps staat ie fout, dus ligt niet aan de game opzich.

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?
Werkt GPS test ook niet om GPS te testen? Dat is namelijk het doel van die app. In principe moet het signaal goed genoeg zijn om vanaf je woning een GPS te kunnen ontvangen. Desnoods ga je even bij de voordeur staat. Je zou kunnen kijken op welke instellingen je GPS ingesteld staat:
GPS

Dit zijn de instellingen die gebruikt kunnen worden:
• Alleen apparaat: Alleen de interne GPS module
• Accubesparing: Alleen wifi en mobiele netwerken
• Grote nauwkeurigheid: GPS, wifi en mobiele netwerken

Als dat niet goed is dan moet je waarschijnlijk de software opnieuw op je toestel zetten (maak eerst een volledige backup) en als het daarmee niet is verholpen, dan is het een RMA geval. Je telefoon heeft 2 jaar garantie (tenzij er grote schade is (geweest) aan je telefoon)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Geen Nougat voor ons... http://blogs.sonymobile.c...a-and-android-7-0-nougat/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gAyYSoO.gif

Ik blijf sowieso nog 2 jaar met dit device werken. Ik ben niet echt iemand die continu upgrade maar haal altijd m'n geld uit een gekocht product.

- Goede performance
- Small form factor (sub 5")
- Goede battery life
- microSD support

Je vindt geen enkel device dat deze 4 key points heeft. Daarom voelt het wel nog goed om het device te blijven gebruiken.
Zit ook op de Sony Concept ROM dus alles voelt smooth aan en hopelijk blijft dit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:00:
ha ja dat is inderdaad een optie, maar het zou gewoon niet zo moeten zijn, al dit gedoe.
Als ze gewoon vanaf het begin hadden gecommuniceerd wat er aan de hand was dan had het allemaal niet zo'n probleem hoeven te zijn, maar dit duurt inmiddels nu al zo lang waarbij ze telkens afspraken niet nakomen (ook gewoon de "we nemen maandag contact op, beloofd" afspraken). En ,ok ik generaliseer, maar ze hadden wel kunnen bedenken dat ik als man toch niet heel erg gecharmeerd ben van een roze mobiel.... zucht..welke klantenservicemedewerker dit nu weer heeft bedacht om het op te lossen... |:( Natuurlijk, ze beiden dan wel een normale kleur aan bij de Z3+, maar ik heb niet voor niets voor de compact gekozen...

Of is er hier al iemand die tegen de prijs van een nieuwe witte Z5 compact een mooie roze wil kopen van me >:) ?
Via welke provider gaat dit? Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Heb mijn toestel ter reparatie aangeboden bij Vodafone. Toestel bleek niet meer te repareren en kon een andere telefoon uitzoeken. Heb een soort van voucher gekregen en kan een telefoon uitzoeken van €430,- uitkiezen met een marge van €50,-.
Toen ik in de eerste keer in de winkel was werd aangegeven dat ik kon bij betalen en dan bv een z5 compact kon kiezen.
Toen ik 2 dagen later eruit was en ruim €200,- wilde bij betalen en dan een s7 mee naar huis te nemen was dit niet mogelijk omdat ik maximaal €100,- bij kon betalen.

Medewerker toch maar een email laten sturen met het verzoek of ze geen uitzondering kunnen maken. Ik begrijp de regeling ook niet helemaal. Zou maandag gebeld worden, uiteraard niets gehoord dus maar weer naar de winkel toe. Bleek het antwoord van Vodafone dat ik iets uit moest kiezen voor max €480,- en kon niets bij betalen.

Normaal gesproken kan je voor €480,- best een leuk toestel uitkiezen, echter niet met de prijzen die Vodafone rekent. De oplossing van Vodafone is in eerste instantie best netjes. De communicatie daarna erg belabberd. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat komen. Ben er nu al klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:00:

Don't you ever ever ever dare to take a Z3+. Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik zelf ook de +, echter is de combinatie van glas en een Snapdragon 810 zooooo hinderlijk. Wanneer de phone heet wordt gaan de prestaties gewoon zichtbaar aanmerkelijk achteruit. En helemaal met dit weer gaat het maar al te vaak fout met de warmte. Desondanks maakt de + wel (een stuk) betere foto's dan de Z3 😎.

Overigens had ik hetzelfde probleem met een defecte Z3, door belsimpel een Z3+ aangeboden gekregen zonder bijbetaling oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
helaas is dit zonder de provider geregeld. Ik heb een T-mobile abbo en de mobiel geregeld bij Media Markt. Ik dacht alleen slimmer te kunnen handelen door meteen contact op te nemen met Sony ipv dit met MM te regelen. Achteraf had ik dat dus beter niet kunnen doen, want ontbinden van de koop wordt nu erg lastig. Feitelijk hoeft die koop van mij ook niet ontbonden te worden, ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn Z3 compact, maar zo vreemd lijkt het me toch niet dat als ik voor een bepaald model en kleur heb gekozen dat ik dan niet tevreden ben met of een veel groter toestel, of een zeer afwijkende kleur. Vooral als ikd aar lek keer het gevoel bij krijg dat ik ze op mijn blote knieën voor moet bedanken maar dan toch met een incourant model afgescheept wordt (of als eerste goedmakertje, een totale nutteloze smartband die overal voor dumpprijzen nu te koop zijn). Volgens de mensen van Consuwijzer hoef ik ook niet akkoord te gaan met bv een andere kleur of model. Goed, ik begrijp dat de Z3 compact nu lastig te leveren is dus ik neem ook zeker genoegen met een Z5 compact, maar dan wel in een normalere kleur dan roze (het is ook niet zo dat de andere kleuren zo slecht te verkrijgen zijn, dus ik zie het probleem niet)...alleen dat lijken ze daar bij Sony niet echt te begrijpen....koekebakkers.... Misschien toch maar wat meer de publiciteit opzoeken ofzo, volgens mij zijn mijn 'wensen' redelijk normaal en goed te onderbouwen.

[ Voor 22% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-08-2016 08:36 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hopjesvla79, accepteer het zwarte model en dan ruil ik mijn witte variant om met jouw zwarte :) Ik heb nog t/m december garantie en hij ziet er van buiten nog hagelnieuw uit (alleen de accu mag wel worden vervangen, na 15% zakt het in enkele minuten naar 5%).

Overigens ben ik het met je eens, dat je gewoon je eigen telefoon terug hoort te krijgen. Het kan ook zijn dat ze een gedeelte repareren of een refurbished telefoon terug sturen. Ik kan me voorstellen dat ze de laatste optie kiezen als de telefoon al ouder is dan 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Schanske schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 07:55:
[...]
Zal hem dus ook moeten opsturen :'(
Ik heb hem zojuist terug.
Er is een nieuw scherm geplaatst en de onderkant van het scherm werkt nu weer.
Goede service van Sony. (alleen jammer dat we geen android 7 krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

http://forum.xda-develope...p?p=68331384&postcount=16
Sony cant release N for z3. Google/ Qualcomm removed msm8974 support from aosp N kernel. Sony would have to revert these commits which is the legal issues that the concept Dec was talking my about on g+

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
Hopjesvla79 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 08:24:
... Goed, ik begrijp dat de Z3 compact nu lastig te leveren is dus ik neem ook zeker genoegen met een Z5 compact, maar dan wel in een normalere kleur dan roze (het is ook niet zo dat de andere kleuren zo slecht te verkrijgen zijn, dus ik zie het probleem niet) ...
Als Kiswum zijn voorstel aanlokkelijk klinkt maar hij woont te ver om het persoonlijk te regelen, wil ik nog een alternatief bieden; ik wil de roze z5 compact wel ruilen tegen mijn zo-goed-als-nieuwe z3 compact (wit). In juli 2016 als tweedekansje gekocht via coolblue, maar behalve missende accesoires (laders) was er niets te zien aan het toestel. Nog steeds niet. Altijd in hoesje bewaard.

Regio Turnhout (België)

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Kiswum schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:29:
@Hopjesvla79, accepteer het zwarte model en dan ruil ik mijn witte variant om met jouw zwarte :) Ik heb nog t/m december garantie en hij ziet er van buiten nog hagelnieuw uit (alleen de accu mag wel worden vervangen, na 15% zakt het in enkele minuten naar 5%).

Overigens ben ik het met je eens, dat je gewoon je eigen telefoon terug hoort te krijgen. Het kan ook zijn dat ze een gedeelte repareren of een refurbished telefoon terug sturen. Ik kan me voorstellen dat ze de laatste optie kiezen als de telefoon al ouder is dan 1 jaar.
ha, de optie van de zwarte compact is er ineens niet meer... ach ja ik wacht eerst maar eens hun reactie af, waarschijnlijk weer eerst 3 keer 'nee we kunnen niets doen, ik mag het niet escaleren' en daarna ineens toch weer wel...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 07:24

ArmEagle

Duzz.

Luco schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 16:53:
[...]

En de nieuwe (ook met de laatste updates) heeft geen problemen?

Ik merkte ook met Pokemon (uiteindelijk toch maar 'even' geprobeerd) problemen wanneer er geen gebouwen in de buurt waren en de telefoon het op het niet werkende GPS moet doen. Ik weet alleen niet of ik het eerder ook al had of niet.

Sommigen zeggen dat het door de upgrade naar Android 5(.1.1) komt (linkt ook naar Google issue waar sommige mensen succes hebben met zelf gevonden root-aanpassingen). Anderen geven ook een hardware probleem aan.

Er zijn vele tips, maar veel mensen blijven problemen hebben. Volgende week mijn data maar even backuppen en een factory reset doen. Kijken of dat toch misschien helpt. Anders maar weer terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn firmware ongeveer 3 maanden draaien (android patch level mei 2016), maar ik heb mijn telefoon(s) altijd puur en alleen op de GPS ingesteld staan. Ik kan gewoon Pokémon binnenshuis spelen. Het hoeft dus geen Z3c of Android 6.01 probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Bij de nieuwe firmware wordt bij 1e keer opstarten gesproken over een Stamina Battery life charge optimalisatie, die standaard wordt aangezet. Net als bij laptops dat hij dat tot max 80% oplaadt bv.

Echter, ik kan die instelling nu nergens vinden om het uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:05
Canis Lupus schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:37:
Bij de nieuwe firmware wordt bij 1e keer opstarten gesproken over een Stamina Battery life charge optimalisatie, die standaard wordt aangezet. Net als bij laptops dat hij dat tot max 80% oplaadt bv.

Echter, ik kan die instelling nu nergens vinden om het uit te zetten?
Het zit idd op een hele rare plek: About phone > Status > Charging optimization

• KingKoning
Ook de update uitgevoerd naar de nieuwe 6.0.1 Ik had eigenlijk verwacht dat er nu 6.1 zou staan? Of op zn minst 6.0.2?

Maar goed, het gaat dus om 23.5.A.1.291

Aantal dingen vind ik vreemd.

- De nieuwe staminia bestaat náast de modi die er al waren van Google. Maar dat staat dan weer op een andere plek, net zoals accuoptimalisatie. Maak gewoon 1 menu met alle batterij-opties, zou je zeggen. Maar goed; gekke design keuzes zijn we wel gewend van Sony :P

- Voorheen had ik Stamina altijd gewoon standaard aanstaan. Altijd, en dat kon je dan redelijk tweaken. Maar als ik hem nu aanzet, staat er altijd zo'n balk bovenin mn scherm met Stamina aan, die je ook niet kan wegswipen. Of kan ik dat ergens alsnog uitschakelen?
spawnagain schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:29:
Volgens mij kan dat laatste wel. Bij de batterij-opties kan je rechtsboven op de drie stipjes drukken. En dan onder accu-optimalisatie kan je uitzonderingen toevoegen. Volgens mij zag ik een pop-up voorbij komen dat die dan ook voor Stamina gelden.

• J_oram
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Staat dat niet bij instellingen --> weergave ---> systeempictogrammen?

• DDX
  • Nu online

DDX

Ik heb 23.5.A.1.238 maar krijg de melding dat device up to date is.

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
DDX schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:41:
Ik heb 23.5.A.1.238 maar krijg de melding dat device up to date is.
ik kreeg de update ook niet via OTA, maar als ik de smartphone aan computer aansloot gaf Xperia Companion wel meteen aan dat er een update was.
Dan meteen gedownload en geïnstalleerd, behalve de accu-optimalisatie heb ik nog geen verschil gemerkt.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

KingKoning schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:55:
Maar als ik hem nu aanzet, staat er altijd zo'n balk bovenin mn scherm met Stamina aan, die je ook niet kan wegswipen. Of kan ik dat ergens alsnog uitschakelen?
Kan je geen tap & hold doen op die balk in het notifications menu, op het tevoorschijngetoverde 'App Info' tappen en dan in het app menu de notifications uitschakelen?

• Palomar
  • Niet online
Sinds de nieuwste firmware kreeg ik ook een melding over Charging Optimization. Als ik het goed begrijp laadt ie je batterij minder snel en/of minder ver op, zodat je batterij een langere levensduur heeft. Ik weet nog niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Bijv. als ik weg moet en zie dat de batterij bijna leeg is en ik heb nog een kwartiertje de tijd om te laden, dan wil ik dat gewoon 'full pull' kunnen doen en niet dat ie maar 1% bijlaadt in die tijd. 's Nachts mag ie natuurlijk wel rustig aan doen. Heeft iemand hier al ervaring mee?

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Palomar schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:41:
Sinds de nieuwste firmware kreeg ik ook een melding over Charging Optimization. Als ik het goed begrijp laadt ie je batterij minder snel en/of minder ver op, zodat je batterij een langere levensduur heeft. Ik weet nog niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Bijv. als ik weg moet en zie dat de batterij bijna leeg is en ik heb nog een kwartiertje de tijd om te laden, dan wil ik dat gewoon 'full pull' kunnen doen en niet dat ie maar 1% bijlaadt in die tijd. 's Nachts mag ie natuurlijk wel rustig aan doen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Het idee hiervan is natuurlijk dat de batterij simpelweg langer mee gaat. Dan is het het beste om gewoon altijd 'voorzichtig' te doen (ik heb zelfs trouwens alleen het tot 80% laden gelezen, niets over langzamer laden, maar dat kan aan mij liggen).
Voor nu kun je het volledig uitschakelen. Misschien komen er apps om dit tijdsafhankelijk te maken. Maar dan verpest je de levensduur alsnog met die enkele keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
J_oram schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:14:
Staat dat niet bij instellingen --> weergave ---> systeempictogrammen?
Nee die staat daar niet bij. Daar staan alleen de pictogrammen die rechtsboven staan, Wifi, 4G, Alarm, Tijd etc.

Dat is ook een groot verschil met de Stamina onder Android 5, ipv de + naast de bestaand batterij icoon rechts, staat er nu een icoon linksboven, op de plek waar meldingen van apps staan (ongelezen whatsapp berichten, facebook etc.)
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:09:
[...]

Kan je geen tap & hold doen op die balk in het notifications menu, op het tevoorschijngetoverde 'App Info' tappen en dan in het app menu de notifications uitschakelen?
Tap & Hold en dan de "I", dan kom je bij "App meldingen" uit, waar je dat niet kan aanpassen.

Al met al vind ik de nieuwe stamina maar een slap aftreksel van hoe het was, en het voelt als een functie die gerusht is. Waarom ze niet gewoon de Android 5 variant exact hebben teruggebracht is me een raadsel. Zal mogelijk te maken hebben met de toevoeging van Doze van Google, maar bepaalde functionaliteit (zoals instellingen) zijn er nu niet. Het is feitelijk aan of uit.

- Je kan niks instellen, zo worden nu standaard bijvoorbeeld animaties uitgeschakeld. Ik weet het niet precies meer maar volgens mij had je voorheen meer opties om zaken in te stellen.
- Die balk en Icoon bovenin zijn (voor zover ik nu weet) niet weg te krijgen.
- Voor stamina klok functie heb je weer aparte apps nodig.
- Accuoptimalisatie hebben ze verstopt onder "Over de telefoon" - "Status" 8)7

Overigens had ik vannacht Accupoptimalisatie aan, maar telefoon is "gewoon" tot 100% opgeladen. Of heeft het meer te maken met de snelheid waarmee hij oplaadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:05
KingKoning schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:21:

Overigens had ik vannacht Accupoptimalisatie aan, maar telefoon is "gewoon" tot 100% opgeladen. Of heeft het meer te maken met de snelheid waarmee hij oplaadt?
Ik ben ook niet meer zo'n fan van de nieuwe stamina. En de verbeterde doze krijgen we dus jammer genoeg niet.
Over jouw laatste opmerking: Het lijkt me dat ze gewoon nog maar 80% (of weet ik veel welk percentage precies) van de accu gebruiken en dat opnieuw schalen. Dat betekend dat als je die functie aanhebt 80% van vroeger nu als 100% wordt weergegeven.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Palomar schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:41:
Ik heb dat dus mooi uitgezet, ik zag er het voordeel niet van in (zit redelijk verstopt: Settings > About Phone > Status > Charging Optimisation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13
Klopt het dat met de nieuwste firmware het locken en unlocken is veranderd?
Ik kon (als ik het me goed herinner) op verschillende manieren locken, powerbutton was gewoon screen off, na 10 min pas locken, double tap had ik ingesteld als meteen locken.
Dit kan ik niet meer terugvinden.

(ik merk dat mijn telefoon makkelijker unlocked in mijn broekzak, misschien bij in broekzak stoppen al)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
draakhoofd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:31:
[...]

Ik heb dat dus mooi uitgezet, ik zag er het voordeel niet van in (zit redelijk verstopt: Settings > About Phone > Status > Charging Optimisation).
Ik wil nog even aankijken of mijn batterijduur nu merkbaar minder wordt. Vind het toch een beetje gek dat er kennelijk zomaar 20% batterijduur afgehaald wordt in een tijd dat eigenlijk elke minuut extra batterijduur bij een mobiel zeer wenselijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Hmm, awesome. Ik heb een nieuwe micro sd kaart gekocht, die toch echt niet anders leek dan degene die ik er al tijden in heb gebruikt.

Deze blijft echter haast niet zitten. Helemaal niet als er iets zacht tegenaan drukt, zoals het afsluit-stripje.
Ach, vanwege de GPS problemen ging ik hem waarschijnlijk toch al 'voor reparatie' inleveren. Dan kan dit er ook wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05 13:10
Vraagje, ik draai nog gewoon op Android 5 maar mijn telefoon heeft wel de software update naar 6 binnen gehaald.
Ik wil gewoon op 5 blijven draain maar heb nu continue van die icoontjes in beeld. Plus dat wanneer ik nu mijn telefoon een keer uit en aan zou zetten deze gelijk Android 6 gaat installeren.
Hoe kan ik die update weer verwijderen zonder hem te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
ArmEagle schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

En de nieuwe (ook met de laatste updates) heeft geen problemen?

Ik merkte ook met Pokemon (uiteindelijk toch maar 'even' geprobeerd) problemen wanneer er geen gebouwen in de buurt waren en de telefoon het op het niet werkende GPS moet doen. Ik weet alleen niet of ik het eerder ook al had of niet.

Sommigen zeggen dat het door de upgrade naar Android 5(.1.1) komt (linkt ook naar Google issue waar sommige mensen succes hebben met zelf gevonden root-aanpassingen). Anderen geven ook een hardware probleem aan.

Er zijn vele tips, maar veel mensen blijven problemen hebben. Volgende week mijn data maar even backuppen en een factory reset doen. Kijken of dat toch misschien helpt. Anders maar weer terug naar de winkel.
Met de nieuwe telefoon geen GPS-problemen. Werkt als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:27
Misschien dat ik een fabrieksreset of software herstel moet uitvoeren . Na de final versie van android 6 van sony reageert mijn scherm soms helemaal niet meer . Dan moet ik scherm vergrendelen en dan weer ontgrendelen voor dat hij het weer doet . Iemand anders een soort gelijk probleem?

Krijg wel de indruk dat het accu gebruik weer heel goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Helaas blijkt de cameralens van de Z3 Compact niet van al te beste kwaliteit, deze ligt op exact gelijke hoogte als de achterkant en beschadigd erg snel (iets waar ook de Z5 nog last van heeft), de mijne ziet er ondertussen zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OcqjK1b.jpg

Het resultaat is helaas dat er geen fatsoenlijke foto meer mee te maken valt, alles heeft een enorme waas/halo om zich heen. Ik ga vanmiddag eens met een wattenstaafje en wat tandpasta aan de slag, zal het resultaat hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
NIMIC schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:32:
[...]

Ik heb hem zojuist terug.
Er is een nieuw scherm geplaatst en de onderkant van het scherm werkt nu weer.
Goede service van Sony. (alleen jammer dat we geen android 7 krijgen)
Die van mij zal ik nu ook sowieso moeten opsturen.
In het weekend is hij gevallen en het scherm aan de voorkant is volledig gebarsten. :'(

Iemand een idee waar ik hem het goedkoopst kan laten repareren?
Of best terug sturen naar bol.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:36
Iemand interesse om te kijken of AOSP Nougat draait? Ik heb deze gisteren gecompileerd aan de hand van de guide van Sony, maar geen apparaat om t op uit te testen :+ Mijne is onderweg voor reparatie.

Zoals gewoonlijk zal de camera niet werken en ik heb de 6.0 binaries gebruikt, dus het is meer een zaak van "boot het?" Als er interesse is zal ik de bestanden ergens uploaden - ik vind het maar jammer dat het compilen voor niks zal zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman63
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 20:31
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:09:
[...]

Nee, al geprobeerd maar kan niet.
Heb op het Sony forum al een reactie geplaatst dat die notificatie moet ophoepelen. Dus Sony, de klant is koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Ik had in de trein terug naar Groningen vanuit het westen van het land een tijdje gewoon weer GPS (volgens mij was dat station Lelystad). Maar voor Zwolle bleef het weer bij 00 SNR (GPS Test app).

Vage boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
J.o.r.i.s schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:56:
Vraagje, ik draai nog gewoon op Android 5 maar mijn telefoon heeft wel de software update naar 6 binnen gehaald.
Ik wil gewoon op 5 blijven draain maar heb nu continue van die icoontjes in beeld. Plus dat wanneer ik nu mijn telefoon een keer uit en aan zou zetten deze gelijk Android 6 gaat installeren.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmEagle

ArmEagle

Duzz.

Nee sorry. Maar wel een vraag;
Wordt de update inderdaad geforceerd doorgevoerd bij een herstart? Ik heb het tot dusver altijd zelf gedraaid, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

J.o.r.i.s schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:56:
1/ De update zal nooit vanzelf installeren, jij zal altijd je goedkeuring moeten geven.
2/ Je kan press-and-hold doen op de notification, waarna je in het popupmenu op App Info kan tappen. Normaal kom je zo terecht in het appmenu van Sony Update Center. Daar kan je uitvinken dat je diens notifications wilt zien. Als je dat gedaan hebt, dan zal de notification dat er een update is verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
IveGotARuddyGun schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:57:
[...]

1/ De update zal nooit vanzelf installeren, jij zal altijd je goedkeuring moeten geven.
2/ Je kan press-and-hold doen op de notification, waarna je in het popupmenu op App Info kan tappen. Normaal kom je zo terecht in het appmenu van Sony Update Center. Daar kan je uitvinken dat je diens notifications wilt zien. Als je dat gedaan hebt, dan zal de notification dat er een update is verdwenen zijn.
2/ dat lukt niet, in de App Info kan ik alleen aan/uit zetten Prioriteit (meldingen boven aan de lijst weergeven en blijven aanvullen...etc).
Deze staat uit, en toch hou ik de meldingen.
En via instellingen Apps staat meldingen weergeven aangevinkt maar deze is niet uit te vinken (lichtgrijs/wazig gemaakt)

[ Voor 8% gewijzigd door J.o.r.i.s op 31-08-2016 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

J.o.r.i.s schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:37:
En via instellingen Apps staat meldingen weergeven aangevinkt maar deze is niet uit te vinken (lichtgrijs/wazig gemaakt)
Jammer, bij mij in Kitkat werkt het wel. Geen idee hoe je dat anders kan wegkrijgen. Misschien de die Sony Update Center force-closen en de lokale data verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Grrr sinds vanmorgen werkt mn navigatiebalk onderin niet meer, dus geen Back of Home.
Scherm reageert daar nog wel, snap niet wat er aan de hand is :(

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Weet je zeker dat het scherm daar nog reageert? Komt het echt laag genoeg.

Je kunt het testen via Instellingen - Over de telefoon - Diagnostische gegevens - TESTEN - Touchscreen.
Dan van boven naar onder bewegen.

Ik had hetzelfde probleem en het scherm is onder garantie vervangen.

[ Voor 14% gewijzigd door NIMIC op 31-08-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
NIMIC schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:28:
Weet je zeker dat het scherm daar nog reageert? Komt het echt laag genoeg.

Je kunt het testen via Instellingen - Over de telefoon - Diagnostische gegevens - TESTEN - Touchscreen.
Dan van boven naar onder bewegen.

Ik had hetzelfde probleem en het scherm is onder garantie vervangen.
Thnx voor de tip, als ik die test doe blijft er helemaal onderin een heel klein streepje staan (onder de nee - ja)
Lijkt er dus toch op dat het scherm niet helemaal fris is.
Snel actie ondernemen maar, heb nog garantie tot november als ik me niet vergis.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ormagon schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:30:
Helaas blijkt de cameralens van de Z3 Compact niet van al te beste kwaliteit, deze ligt op exact gelijke hoogte als de achterkant en beschadigd erg snel (iets waar ook de Z5 nog last van heeft), de mijne ziet er ondertussen zo uit:

[afbeelding]

Het resultaat is helaas dat er geen fatsoenlijke foto meer mee te maken valt, alles heeft een enorme waas/halo om zich heen. Ik ga vanmiddag eens met een wattenstaafje en wat tandpasta aan de slag, zal het resultaat hier posten.
Holy sh..., dit heb ik nog nooit gezien. Wellicht komt dat doordat ik al mijn telefoons in hoesjes stop :) Mijn vrouw heeft haar Z compact nooit in hoesjes, maar een beschadigde camera heb ik bij haar nooit gezien (z1c / z5c)
ikt schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 07:56:
Iemand interesse om te kijken of AOSP Nougat draait? Ik heb deze gisteren gecompileerd aan de hand van de guide van Sony, maar geen apparaat om t op uit te testen :+ Mijne is onderweg voor reparatie.

Zoals gewoonlijk zal de camera niet werken en ik heb de 6.0 binaries gebruikt, dus het is meer een zaak van "boot het?" Als er interesse is zal ik de bestanden ergens uploaden - ik vind het maar jammer dat het compilen voor niks zal zijn geweest
Volgende week, na de IFA kan ik hem misschien wel testen of heb je je telefoon dan al terug? Ik gebruik die telefoon momenteel niet meer dagelijks, dus het zou wel een testcase kunnen worden.

• Asgaro
De Sony press conference op IFA begint weldra hier: https://community.sony.co...ony/ifa-2016/ba-p/2215288

Ben benieuwd naar de X Compact. :)
(Hoewel ik persoonlijk wel mijn Z3C voor nog zeker een jaar of twee hou.)

• DDX
  • Nu online

DDX

De smartphone is, in tegenstelling tot zijn voorganger Xperia Z5 Compact, niet bestand tegen water en krijgt geen ip-rating mee.
Z3C -> Z5C was al geen vooruitgang, maar dit is gewoon een achteruitgang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

/me Heatonme aait zijn 2 maand oude Z3c en fluistert hem lieve woordjes toe opdat hij nog lang goed blijft

Maar aan de andere kant, ze maken tenminste nog de Compact lijn, beter dan geen O-)
En ik moet zeggen dat ik het design wel heel mooi vind maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Wear Sunscreen!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Als de XZ iets kleiner was geweest of de X Compact een gig meer RAM had gehad, dan zou vanmiddag de opvolger van mijn z3c zijn aangekondigd, maar nu weet ik het zo net nog niet.

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Wachten dan maar op de XZ Compact :)

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• Asgaro
Iemand hier die Pokémon Go fan is?
Indien ja, hoelang kan je dit spelen op 1 acculading?

(Ik heb examens en dus heb ik mezelf voorgenomen om die game pas te beginnen spelen wanneer ze voorbij zijn. Nog een kleine week te gaan haha.
Maar ben van plan om dit dan te combineren met lopen.)

[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 01-09-2016 22:10 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

mercje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 16:30:
Als de XZ iets kleiner was geweest of de X Compact een gig meer RAM had gehad, dan zou vanmiddag de opvolger van mijn z3c zijn aangekondigd, maar nu weet ik het zo net nog niet.
Huh, ram is gelijk aan de de XZ of gaat het om de soc/ip rating?

Wat ik net tegenkwam en even schaamteloos quote vanuit het X topic is de beeldstabilisatie bij video ( en foto wss ). Damn, dat ziet er zo op het eerste gezicht erg goed uit.
Moi_in_actie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:57:
• 5-axis optical image stabilization (zie hier voor een voorbeeld)
En ja de compact heeft dit dus ook, hij speelt hier met de XZ

[ Voor 3% gewijzigd door Humma Kavula op 01-09-2016 22:35 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:41
DDX schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:18:
[...]

Z3C -> Z5C was al geen vooruitgang, maar dit is gewoon een achteruitgang...
Humma Kavula schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:38:
/me Heatonme aait zijn 2 maand oude Z3c en fluistert hem lieve woordjes toe opdat hij nog lang goed blijft

Maar aan de andere kant, ze maken tenminste nog de Compact lijn, beter dan geen O-)
En ik moet zeggen dat ik het design wel heel mooi vind maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Helemaal mee eens.
Mijn vorige phones had ik al afgeschreven na 2 jaar, deze voelt nog als nieuw. Wel jammer dat Android upgrades niet meer komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Canard schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:41:
[...]

[...]

Helemaal mee eens.
Mijn vorige phones had ik al afgeschreven na 2 jaar, deze voelt nog als nieuw. Wel jammer dat Android upgrades niet meer komen...
Ik had ook nog graag Android N upgrade gehad, maar wellicht dat we nog wel beveiligingsupdates krijgen voor de Z3 compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatste Sony software update (zit nu op Build-nummer 23.5.A.1.291) werkt mijn wekker app niet meer betrouwbaar. Ik gebruik Alarm Clock Xtreme, en dat werkte vroeger perfect. Nu gaat de wekker soms wel af, soms niet, ik kan er geen peil op trekken. Ook Night Clock geprobeerd, zelfde verschijnselen.
Ik heb Stamina uit staan, d.w.z. Instellingen - Batterij - STAMINA-modus - Nooit.
In Instellingen - Batterij - Opties - Accuoptimallisatie heb ik de beide apps aangevinkt staan. (Maar uitgevinkt maakt volgens mij geen verschil).

Herkent iemand dit? Weet iemand een oplossing?

Een oplossing zou ook kunnen zijn: een andere app, die wel betrouwbaar is.
Wie weet een betrouwbare wekker-app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:41
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:48:
Ik gebruik de ingebouwde wekker van de Klok app...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb ook een probleem gehad met mijn wekker app, Google Play: Alarm Clock Plus(NoAds). Ik ben er achter gekomen dat ik na het opnieuw starten van mijn telefoon handmatig de wekker die ik ingesteld heb weer een keer uit en aan moet zetten. Als mijn telefoon dus gereboot of uit is geweest, dan herkent Android de ingestelde wekker in de derden app niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
Sinds de laatste Sony software update (zit nu op Build-nummer 23.5.A.1.291) werkt mijn wekker app niet meer betrouwbaar. Ik gebruik Alarm Clock Xtreme, en dat werkte vroeger perfect. Nu gaat de wekker soms wel af, soms niet, ik kan er geen peil op trekken. Ook Night Clock geprobeerd, zelfde verschijnselen.
Ik heb Stamina uit staan, d.w.z. Instellingen - Batterij - STAMINA-modus - Nooit.
In Instellingen - Batterij - Opties - Accuoptimallisatie heb ik de beide apps aangevinkt staan. (Maar uitgevinkt maakt volgens mij geen verschil).

Herkent iemand dit? Weet iemand een oplossing?

Ik herken dit probleem!

Zo heb ik bij Google Play: Klok dat de countdown timer niet afgaat wanneer het scherm uitstaat. (Of de wekker functie ook een probleem is, heb ik niet getest.)
Zodra ik het scherm aan zet, gaat de app wel af. Maar ik zie ook geen notification icon en moet de app via Recents of via z'n icon openen.
(De Doze mode heb ik uitgeschakeld voor deze app, maar verhelpt niets.)

Ik gebruik nu:
- als wekker: Google Play: Turbo Alarm - Alarm Clock
Deze gebruik ik al zeer lang. (Al van vóór de problemen met niet afgaande timers.)
Kan ik echt aanraden. Ook omdat je op specialere manieren de wekker uit afzetten.
Ik stel het zo in dat er licht in mijn slaapkamer moet zijn vooraleer de wekker stopt. 8)

- voor countdowns, gebruik ik nu Google Play: Oversleep? AMdroid Alarm Clock
(Deze heeft ook een wekker functie, dus als je slechts 1 app wenst, kan je deze verkiezen.)

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 05-09-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman63
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 20:31
Sinds Build-nummer 23.5.A.1.291 hebben we Stamina terug en was daar blij mee.... Was want er werken dingen niet zoals ze zouden moeten werken. Met uitsluitingen voor apps aangevinkt krijg ik vaak toch de meldingen niet binnen en ik kreeg geen bestand meer geupload naar onedrive omdat de melding kwam: maak verbinding met een wifipunt of je hebt geen internet toegang. Na het uitzetten van Stamina werkt alles weer en het vreemde is dat mijn accu het langer volhoud. ik snap daar geen hout van dus misschien heeft iemand daar een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
jandeman63 schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:26:
Sinds Build-nummer 23.5.A.1.291 hebben we Stamina terug en was daar blij mee.... Was want er werken dingen niet zoals ze zouden moeten werken. Met uitsluitingen voor apps aangevinkt krijg ik vaak toch de meldingen niet binnen en ik kreeg geen bestand meer geupload naar onedrive omdat de melding kwam: maak verbinding met een wifipunt of je hebt geen internet toegang. Na het uitzetten van Stamina werkt alles weer en het vreemde is dat mijn accu het langer volhoud. ik snap daar geen hout van dus misschien heeft iemand daar een antwoord op?
ik heb daar geen ervaring meer, maar wat ik wel merk bij de laatste update (23.5.A.1.291) dat de Back toets (linksonder) regelmatig geen aanraking registreert. Ik heb dat met de voorgaande firmwares niet gehad, toen zat ik op de MM beta's. Vind het wel erg irritant. Het toestel voelt ook net iets minder snappy aan is mijn gevoel erbij. Ik heb al een factory reset uitgevoerd maar dat hielp niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle tips. Ik ga ze allemaal uitproberen. Morgen gaan er achter elkaar drie verschillende wekkers af. Of niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 12:11:
Bedankt voor alle tips. Ik ga ze allemaal uitproberen. Morgen gaan er achter elkaar drie verschillende wekkers af. Of niet ...
Misschien voor de zekerheid ook een haan kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
De "standaard" Sony wekker heb ik nooit problemen mee gehad. Ook niet na de meest recente update. Hij is alleen niet echt heel erg geavanceerd, kan me voorstellen dat hij niet voldoet voor veel mensen.

Ik maak zelf echter gebruik van een wake-up light aan de andere kant van de kamer (buiten handbereik vanuit mn bed :+) dus een basic wekker app is genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-04 20:56
Sinds de laatste Sony software update (zit nu op Build-nummer 23.5.A.1.291) werkt mijn wekker app niet meer betrouwbaar.
Even voor de zekerheid: heb je 'niet storen' misschien aan staan en alarmen niet bij de uitzonderingen geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mercje schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:41:
[...]

Even voor de zekerheid: heb je 'niet storen' misschien aan staan en alarmen niet bij de uitzonderingen geselecteerd?
Dat was ik inderdaad vergeten te vermelden.
Ik heb 'Niet storen' aan staan, maar ik zie daar 'Alarmen' onder 'Als prioriteit toestaan' staan. Ik kan trouwens 'Alarmen' daar zelfs niet uit zetten, de schuifknop is grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:19
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Na mijn vakantie kreeg ik bij thuiskomst de melding dat er een nieuwe android update was. Geïnstalleerd en alles leek te werken. Maar ik loop tegen twee heel vervelende zaken aan:

1. bepaalde instellingen kan ik niet meer doen omdat ik steeds de melding krijg:

"Schermoverlay gedetecteerd. Als u deze instelling voor rechten wilt wijzigen moet u eerst de schermoverlay uitschakelen via instellingen-->apps."

Ik kan echter bij geen enkele app meer de rechten/machtingen aanpassen en heb geen flauw idee waardoor het komt. Ik heb geen nieuwe apps geinstalleerd die dit zou kunnen veroorzaken, via googlen kwamen een aantal apps naar voren die probleem zouden kunnen zijn maar die gebruik ik niet.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

2: het snelle menu dat je krijgt als je van boven het scherm naar beneden sleept werkt opeens maar deels. Vanuit mijn home screen werkt het wel maar open ik bijv. een app en probeer het daar dan komt het snelle menu niet of ik moet 20x vegen ofzo. Heel irritant.

Edit: dit is opgelost na uitvoeren van: instellingen/over de telefoon/diagnotische gegevens/testen/touchscreen.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Juancho schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:44:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende. Na mijn vakantie kreeg ik bij thuiskomst de melding dat er een nieuwe android update was. Geïnstalleerd en alles leek te werken. Maar ik loop tegen twee heel vervelende zaken aan:

1. bepaalde instellingen kan ik niet meer doen omdat ik steeds de melding krijg:

"Schermoverlay gedetecteerd. Als u deze instelling voor rechten wilt wijzigen moet u eerst de schermoverlay uitschakelen via instellingen-->apps."

Ik kan echter bij geen enkele app meer de rechten/machtingen aanpassen en heb geen flauw idee waardoor het komt. Ik heb geen nieuwe apps geinstalleerd die dit zou kunnen veroorzaken, via googlen kwamen een aantal apps naar voren die probleem zouden kunnen zijn maar die gebruik ik niet.

Gebruik je toevallig Twilight? Zet die eens even op pauze en kijk of het dan wel werkt, bij mij was dat ieg het euvel bij een paar apps... Na het instellen van je app kan je Twilight weer aanzetten.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Juancho schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:44:

Dit probleem heb ik ook. Dit is iets nieuws sinds Marshmallow en is iets dat Google oplegt; niet Sony.
(Jammer genoeg... Anders kon het wel verholpen worden door Sony...)

Er is geen workaround voor. Je zal moeten gaan naar Settings > Apps > "wiel" rechtsboven > Draw over other apps > in dropdown menu kiezen 'Apps with permission'.
Daar zie je een ganse lijst van apps die permissie hebben om permanent iets over het scherm heen te drawen. Zo zal bv. Facebook daar staan omdat die chat heads hebben.
Ook apps die je brightness aanpassen (zoals hierboven Twilight vermeld werd), zullen hier te zien zijn.

Je moet nu vinden welke apps er precies op dit ogenblik aan het drawen zijn op je scherm. Of als je niet wilt zoeken, gewoon overal tijdelijk 'Permit drawing over other apps' disablen, is ook OK.

Bij mij zijn het altijd dezelfde 3 apps:
- een CPU usage monitor (TinyCore)
- een battery usage monitor (EnergyBar)
- iets dat continu 'pins' toont op het scherm (PinTasking)

Zodra de betreffende apps hun draw-functie disabled is, kan je wel permissies aanpassen overal.

Vervolgens liefst terug die 'Permit drawing over other apps' terug overal enablen want het kan zijn dat je functionaliteit mist anders. (Langs de andere kant, als je denkt niets te missen, denk ik dat je gewoon alles kunt disabled laten. Dit zou geen negatief effect verder op de betreffende app mogen hebben.)
Pagina: 1 ... 54 ... 60 Laatste