Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12-2022
Arfman schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:25:
Je hebt niet toevallig je bootloader unlocked?
Ik heb nog nooit iets gedaan met een custom OS of iets dergelijks. Dus dat kan mijn camera en de 'gladde huid' functie niet hebben beïnvloed. Helaas, anders hadden we misschien wel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Darkblaster schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:09:
[...]

Ik heb nog nooit iets gedaan met een custom OS of iets dergelijks. Dus dat kan mijn camera en de 'gladde huid' functie niet hebben beïnvloed. Helaas, anders hadden we misschien wel een oplossing.
Helaas!

En Xiaomi is leuk maar ik wil echt zo dicht mogelijk bij stock Android zitten. Sony kan nog net, Motorola, OnePlus ook goed maar daar gaat houdt het wel op. Nexus is mooi maar geen SD card en dus geen optie.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:09
kepler schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:40:
[...]

Ik kijk ook naar de Z5C, maar ben wel geinteresseerd in de Daydream toestellen die er aan zitten te komen. Kijken of daar iets leuks tussen zit.

Maar iets vergelijkbaars als met de Z3C gaat moeilijk worden... Wat de Z3C voor mij perfect zou maken is draadloos opladen, verder is het ideaal. Goede batterij, waterdicht, mooi scherm en perfect formaat.
Helaas is er vrijwel geen support voor de z5c op xda. Dat weerhoudt mij om over te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
kepler schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:40:
[...]

Ik kijk ook naar de Z5C, maar ben wel geinteresseerd in de Daydream toestellen die er aan zitten te komen. Kijken of daar iets leuks tussen zit.

Maar iets vergelijkbaars als met de Z3C gaat moeilijk worden... Wat de Z3C voor mij perfect zou maken is draadloos opladen, verder is het ideaal. Goede batterij, waterdicht, mooi scherm en perfect formaat.
Komen er dan compact Daydream toestellen aan?

Het ziet er naar uit dat Sony is gestopt met de high-end compact modellen, vooral als ik het onderstaande bericht lees, jammer. Ik zie de Z5C ook niet echt als een vooruitgang op de Z3C.

http://www.phonearena.com...4.6-inch-displays_id80650

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
Strider schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:28:
[...]

Komen er dan compact Daydream toestellen aan?
Geen idee, ik verwacht het eigenlijk niet. Maar ik wil er in ieder geval even op wachten om te kijken of er iets tussen zit. Mijn huidige Z3C doet het nog prima, dus ik heb de tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:41
Canard schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:58:
Nou, mijn Z3C is vanochtend gevallen van kastje naast bed, niet eens hoog. Barst aan de voorkant en touchscreen werkt niet meer. Erg zuur, juist omdat ik er zo zuinig op ben, nu één keer gevallen en meteen kapot... :(
Vorige week mijn Z3C weer ontvangen, 9 dagen weggeweest, alles netjes afgehandeld door Anyfix! De waterdichte reparatie is uitgevoerd door een andere partij volgens mij.
Mijn oude HTC One S heeft me ondertussen een goede dienst bewezen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Canard op 03-07-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sinds de laatste update (voor mij 23.5.A.0.575) lijkt mijn batterijduur beter te zijn geworden. Waar ik normaal gesproken na 1 dag: 30-50 % verbruik lijkt dat nu de helft te zijn: 15-25%. Dat is toch wel een flinke verbetering. Geen idee hoe dit kan, maar ben er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:27
Hm heb je de facebook app geinstaleerd? Dat trekt wel veel batterij merk ik bij mij . Had dat niet in Android 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05 13:10
liamy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:28:
Hebben jullie Z3C eigenaren ook wifi problemen?
Ik zal het even kort toelichten:

1. De telefoon is volledig opgeladen en heb alle power saving opties uitgeschakeld, tevens 'Keep wifi on during sleep' staat op Allways.
2. De telefoon is ergens buiten mijn wifi bereik
3. De telefoon komt in het bereik van mijn wifi (of andere opgeslagen wifi netwerken)
4. Na enkele minuten zonder de telefoon aangeraakt te hebben, heeft deze nog steeds geen wifi connectie, behalve als ik deze uit sleep mode haal, dus het scherm inschakel.

Dus in het kort, mijn Z3C maakt alleen een verbinding met een (opgeslagen) wifi netwerk zodra ik de telefoon ontgrendel/scherm inschakel.

Mijn vorige Z1C heeft dit issue niet, deze maakt netjes verbinding als deze in sleep is. Ook andere merken hebben dit probleem blijkbaar niet.
Had dit probleem ook en kwam erachter dat de KPN Fon app dit veroorzaakte.
Wellicht kun je als jij die ook hebt eens proberen of het beter is na verwijderen van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22
Ik heb sinds vandaag dat mijn Experia Z3C constant aanrakingen op de bovenkant van de display signaleert, waardoor dat menu wat bovenin staat telkens uitklapt. Dat maakt de telefoon nu bijna onbruikbaar helaas, zijn er meer mensen met dit probleem?

Iets soortgelijks heb ik bij de introductie gehad bij sommige opladers, maar nu al lang geen last meer van gehad. Het gebeurde spontaan ineens, en de reden erachter kan ik niet achterhalen. Mogelijk een update aan een tweetal sony apps, maar dat lijkt me verder sterk.

Er zit verder ook een spontane barts achterop de behuizing, en de sluiting linksboven begint lastig te doen. Hem terugsturen en dat allemaal proberen te laten fixen is dus wel een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djen12345
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-05-2024
Ja ik heb precies hetzelfde gehad. Het probleem verergerde zich een aantal weken waarna de bovenkant van het scherm nu helemaal niet meer reageert op aanrakingen.

Had zelf geen zin in retour sturen en dergelijke, heb in plaats daarvan een app gedownload die iets heet van "drop taskbar". Met een druk op de knop komt het menu aan de bovenkant nu naar beneden gescrolled. Niet ideaal maar ik ben er inmiddels aan gewend en vind het wel prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
FoOnEeN schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:31:
Ik heb sinds vandaag dat mijn Experia Z3C constant aanrakingen op de bovenkant van de display signaleert, waardoor dat menu wat bovenin staat telkens uitklapt. Dat maakt de telefoon nu bijna onbruikbaar helaas, zijn er meer mensen met dit probleem?

Iets soortgelijks heb ik bij de introductie gehad bij sommige opladers, maar nu al lang geen last meer van gehad. Het gebeurde spontaan ineens, en de reden erachter kan ik niet achterhalen. Mogelijk een update aan een tweetal sony apps, maar dat lijkt me verder sterk.

Er zit verder ook een spontane barts achterop de behuizing, en de sluiting linksboven begint lastig te doen. Hem terugsturen en dat allemaal proberen te laten fixen is dus wel een mogelijkheid.
Ik zou hem gewoon terugsturen, duurt even maar dan heb je wel weer gewoon een goede telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:08
Djen12345 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:19:
Ja ik heb precies hetzelfde gehad. Het probleem verergerde zich een aantal weken waarna de bovenkant van het scherm nu helemaal niet meer reageert op aanrakingen.

Had zelf geen zin in retour sturen en dergelijke, heb in plaats daarvan een app gedownload die iets heet van "drop taskbar". Met een druk op de knop komt het menu aan de bovenkant nu naar beneden gescrolled. Niet ideaal maar ik ben er inmiddels aan gewend en vind het wel prima zo.
Hier ook hetzelfde probleem; mijn toestel is nu in reparatie. Gek genoeg kan ik de statusbalk wel openen op het vergrendelscherm. Met de Nova launcher (of Gravity Box als je root en Xposed hebt) kun je ook de statusbalk laten uitklappen door te dubbeltikken of met bepaalde veegacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
Nog iemand recente ervaring met vochtschade en Dynafix?... De mijne heeft een lekkage in de tent niet overleefd.... Mooi is dat wanneer je in contact bent dat Sony toch zegt dat ze het eerst moeten onderzoeken (ondanks dat ik al aangeeftdat het vochtschade is..). Ik ben van mening dat het niet had mogen gebeuren, maar ben bang dat ze me toch afwimpelen...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Afgelopen week heb ik via marktplaats een Z3 compact met kapot scherm gekocht.
Nu heb ik wel al een aantal gedaan op diverse Jiau's, een HTC, type weet ik niet meer, en een iPhone 5, en iPhone 4's uit elkaar gehad.
Voor wat betreft de specificaties lijkt de Z3 compact een bijna ideaal telefoontje maar wat is dat ding fragiel gebouwd.
De volledige torsiestijfheid komt voornamelijk van het voor en achter paneel samen.
Het frame, wat alleen maar de buitenrand is, kan alleen maar buigkrachten opvangen.
Ik wil iedereen met deze telefoon aanraden hem voorzichtig te behandelen en niet in de broekzak van een strakke spijkerbroek te dragen.
Beter helemaal geen broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
Hopjesvla79 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:03:
Nog iemand recente ervaring met vochtschade en Dynafix?... De mijne heeft een lekkage in de tent niet overleefd.... Mooi is dat wanneer je in contact bent dat Sony toch zegt dat ze het eerst moeten onderzoeken (ondanks dat ik al aangeeftdat het vochtschade is..). Ik ben van mening dat het niet had mogen gebeuren, maar ben bang dat ze me toch afwimpelen...
Heb je je telefoon direct bij Sony gekocht? Want officieel moet je de garantie claimen bij de verkopende partij.
Ik had met mijn 'gewone' Z3 ook waterschade (in een rijstveld gevallen tijdens mijn vakantie). Aangemeld bij Tele2. In de aanmeldprocedure van Tele2 wordt naar de ouderdom van de telefoon gevraagd (in mijn geval jonger dan 2 jaar) en dan zou het nog in de garantie kunnen vallen. Zodoende onder garantie aangemeld, omdat ik vind dat als een telefoon IPxx gecertificeerd is, deze een duik van 10 sec in 20 cm water moet overleven.
Ik mocht de telefoon opsturen naar Dynafix en na 7 dagen kreeg ik het bericht dat ik een nieuwe IMEI had en dat de telefoon werd omgeruild :) . Ik blij (want had eigenlijk een offerte voor reparatie en een gevalletje reisverzekering verwacht)

Ik snap dat Sony toch nog zelf onderzoek wil doen (al dan niet via Dynafix).
In jouw geval van lekkage in een tent, zou ie eigenlijk wel moeten overleven (tenzij het een aantal uur ondergedompeld is geweest zonder de beschermkapjes op de aansluitingen).
Ik zou zeggen, stuur 'm naar Sony / Dynafix op en hoor aan wat ze voorstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door CappieL op 07-07-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
'Helaas' meteen bij Sony aangemeld (ipv MM waar ik hem gekocht heb bij afsluiten nieuw abbo). Dacht dat scheelt weer een tussenpartij, maar inderdaad wellicht dat het beter was geweest om eerst naar MM te gaan en het via hun te regelen. In principe zit er nog garantie op...nou ja afwachten dan maar. Hij moet vanochtend afgeleverd zijn geworden bij Dynafix (pff DPD...wat een drama: maandag opsturen en pas donderdag afleveren...)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:09
Daar hebben we V&A voor, niet in een topic

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 07-07-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
Volgende keer graag een TR maken :)

[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 07-07-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Mehari72 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:30:
Nu heb ik wel al een aantal gedaan op diverse Jiau's, een HTC, type weet ik niet meer, en een iPhone 5, en iPhone 4's uit elkaar gehad.
Voor wat betreft de specificaties lijkt de Z3 compact een bijna ideaal telefoontje maar wat is dat ding fragiel gebouwd.
De volledige torsiestijfheid komt voornamelijk van het voor en achter paneel samen.
Het frame, wat alleen maar de buitenrand is, kan alleen maar buigkrachten opvangen.
Ik wil iedereen met deze telefoon aanraden hem voorzichtig te behandelen en niet in de broekzak van een strakke spijkerbroek te dragen.
Ik draag hem al bijna 2 jaar regelmatig om mijn broekzak, maar geen problemen (behalve in het begin spontane barst in het achterscherm, was bekend probleem).

n=1, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:36
Ondanks dat dit een 'oude' telefoon is, lijkt het nog steeds één van de meest, zo niet de meest interessante telefoon te zijn wanneer je zoekt naar:

- Goede batterij
- Goede camera
- 'Normale' afmetingen <5"
- Betrouwbaar en snel

Of vergis ik me en is dit toestel anno 2016 niet meer aan te raden om nieuw aan te schaffen?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
RudyL schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:57:
Ondanks dat dit een 'oude' telefoon is, lijkt het nog steeds één van de meest, zo niet de meest interessante telefoon te zijn wanneer je zoekt naar:

- Goede batterij
- Goede camera
- 'Normale' afmetingen <5"
- Betrouwbaar en snel

Of vergis ik me en is dit toestel anno 2016 niet meer aan te raden om nieuw aan te schaffen?
Mijn mening is dat ie nog steeds prima mee kan! Ik heb 'm nu anderhalf jaar en zou op dit moment geen nieuwe vergelijkbare kunnen vinden denk ik. De nieuwprijs is helemaal interessant...
Mehari72 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:30:
Ik heb 'm onderweg altijd in mijn broekzak... de achterkant en voorkant is al wel kapot gegaan maar dat kwam niet door de broekzak :)

[ Voor 28% gewijzigd door Canard op 08-07-2016 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMEUKER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-08 09:03
Allen,

Mijn Z3C heeft soms last van spontane reboots. Geen probleem denk ik dan, tot Waze opstaat en je aan het rijden bent. Daar kan hij tot 2x toe crashen op een ritje van 30 minuten. Wat erg vervelend is als je de weg niet kent. Hij start dan wel uit zichzelf op zonder dat ik mijn PIN moet ingeven, en Waze kan zich snel hervatten, maar toch, het stoort. Iemand nog zo'n probleem? Moet ik het eerder bij Waze gaan zoeken? Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
SIMEUKER schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:35:
Allen,

Mijn Z3C heeft soms last van spontane reboots. Geen probleem denk ik dan, tot Waze opstaat en je aan het rijden bent. Daar kan hij tot 2x toe crashen op een ritje van 30 minuten. Wat erg vervelend is als je de weg niet kent. Hij start dan wel uit zichzelf op zonder dat ik mijn PIN moet ingeven, en Waze kan zich snel hervatten, maar toch, het stoort. Iemand nog zo'n probleem? Moet ik het eerder bij Waze gaan zoeken? Wat kan ik doen?
Warmte? Hangt de telefoon voor het raam en aan de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
SIMEUKER schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:35:
Allen,

Herstart uw device in safe mode en kijk of het daar ook gebeurt. Aangezien daar alle third party apps uitgeschakeld zijn weet je zo of het aan een third party app ligt.

Ik had enkele maanden geleden ook spontane reboots. Bleek door een app te zijn die wel goed werkte in Lollipop, maar niet in Marshmallow. (Deze: Google Play: Device Analyzer )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22
Na eerder ervaringen gehad te hebben met onverklaarbare scherm aanrakingen, is het probleem volledig verdwenen na een nacht volledig opladen? Vreemd, accu was bij lange na niet leeg ook.
Meerdere reboots en een factory reset wilden ook niet helpen, maar een nachtje opladen doet dus blijkbaar ook nog dingen.

Afijn, hij werkt nu weer perfect. Vreemd dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 21:55

JayPe

Ondertitel

BOEHOEHOEHOE!

Barst, Scherm.. :-(

Vanaf hoek statusled, tot rechts net onder de statusbalk.. alles doet t nog, maar statusbalk alleen nog in de uiterste linkerhoek naar beneden te swipen.

Kan wel janken, en dat is dan weer eng qua gewaarwording. Is immers maar een materialistisch 'ding'.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neukbegonia
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-08-2023
Ik heb gewoon een bookcover/stand er omheen, neemt hitte weg en voorkomt barsten.
Nu bijna 2 jaar in bezit, ziet er nog als nieuw uit. (Z3 compact wit)
Als je weet dat ie broos is, bescherm m in godsnaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 21:55

JayPe

Ondertitel

Ik heb ook een hele mooie fijne Roxfit eromheen..
.
Maar 's nachts op de lader dock.. en mn jongste klom via 't nachtkastje op t bed,.. val van nog geen 30 centimeter.. unprotected..

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Iemand al Pokémon Go gespeeld, en in deze hitte? Ik vraag me af of de kans op spontane barsten hierdoor zal toenemen... Ik neem aan van wel :|

Heb m'n Z3C nu circa 13 maand. Nog niets van hardwareklachten gehad en hoop dat het geluk aan m'n kant blijft. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 12:35
Als ik mijn z3c aansluit op mijn pc, verschijnt er op het display een menu met:
USB gebruiken voor:
- alleen opladen
- bestanden overzetten (MTP)
- Massaopslagm odus (MSC)
- MIDI

Standaard staat het menu op de eerste optie (alleen opladen).
Hoe stel ik in dat bij aansluiten standaard de 2e (MTP) optie wordt gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
Asgaro schreef op zondag 10 juli 2016 @ 15:10:
Iemand al Pokémon Go gespeeld, en in deze hitte? Ik vraag me af of de kans op spontane barsten hierdoor zal toenemen... Ik neem aan van wel :|

Heb m'n Z3C nu circa 13 maand. Nog niets van hardwareklachten gehad en hoop dat het geluk aan m'n kant blijft. :*)
Ik speel Ingress, enigzins vergelijkbaar, nooit problemen met warmte gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29
Mijn Xperia Z3c is nu voor de derde keer opgestuurd voor reparatie. Eerste keer was het vanwege een stukke AUX poort, de tweede keer vanwege stof onder de cameralens en de derde keer is wel het toppunt.

Ik kreeg hem namelijk terug na de reparatie van de cameralens en zag dat het onderste klepje open was. Ik druk hem dicht, en nog geen 5 seconden later sprong hij weer open. Dussss. Fijne kwaliteitscontrole daar bij Dynafix.

Ben ondertussen klaar met de telefoon. Het is een fijn toestel, maar hij gaat me gewoon te vaak kapot. De Z2 die ik hiervoor had ging ook al 3x stuk binnen een jaar. Ik heb nu een S7 edge, eens kijken of die het langer vol houdt.

Wellicht ter overvloede: ik ga altijd erg zuinig met m'n telefoons om, m'n Z3c is dan ook volledig krasvrij. Het ligt dus niet aan user abuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Knul schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:31:
Mijn Xperia Z3c is nu voor de derde keer opgestuurd voor reparatie.
...
Ben ondertussen klaar met de telefoon. Het is een fijn toestel, maar hij gaat me gewoon te vaak kapot.
Ik heb nu een S7 edge, eens kijken of die het langer vol houdt.
Helemaal mee eens, net 3 maanden geleden het touch display laten vervangen, nu alweer een spontane barst aan de voorkant. Ik vind het ook een fijn toestel maar ben er ook klaar mee.

Grappig dat jij nu voor een Samsung S7 Edge gekozen hebt. Ik zit daar namelijk ook aan te denken.
Kun jij aangeven of het menu erg wennen is tov de Sony? Of is de Samsung juist gebruiksvriendelijker wat jou betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
tijs67 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:48:
[...]
Grappig dat jij nu voor een Samsung S7 Edge gekozen hebt. Ik zit daar namelijk ook aan te denken.
Kun jij aangeven of het menu erg wennen is tov de Sony? Of is de Samsung juist gebruiksvriendelijker wat jou betreft?
Ik vind zelf de menu's van Sony iets duidelijker en overzichtelijker. Ook vind ik het handig dat je gelijk apps kan zoeken als je vanuit het homescreen naar beneden veegt, kan bij Samsung niet. Tevens vind ik de standaard launcher en toetsenbord van de S7 ronduit matig, maar dat is makkelijk te vervangen door de Google Now launcher en het Google toetsenbord.

Verder bevalt hij uitstekend, het scherm en de camera zijn veel beter dan bij de Z3c, en zelfs de accuduur is beter. De grootte is in het begin wel even wennen, maar na een paar dagen weet je niet beter. Het enige grote nadeel voor mij is dat er geen fatsoenlijke screen protector op kan. Door de buigingen van het scherm blijft niets plakken, waardoor ik genoodzaakt ben om een flipcase te gebruiken. Vrij matig, op de rechte Sony schermen kon ik altijd af met een screen protector voor & achter :+

Heb overigens voor de Edge gekozen omdat de accuduur daarvan een stuk beter is dan de gewone S7, vind hem nou niet echt mooier. Gelukkig zie je daar niks van als ie in z'n flipcase zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Iets te optimistisch geweest op vakantie, alles gecheckt en hop het zwembad in... Ligt nu in het reparatiecentrum, zal mij benieuwen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
Gisteren is de telefoon uit m'n broekzak geglipt en op de vloer/trap gevallen... volledige touchscreen aan diggelen :( Ga denk ik toch maar een bookcase bestellen voor als hij gerepareerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
Knul schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:11:
[...]
...
Verder bevalt de S7 Edge uitstekend....
Heb je in je zoektocht ook nog de nieuwe Sony Xperia X series overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
tijs67 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:08:
[...]

Heb je in je zoektocht ook nog de nieuwe Sony Xperia X series overwogen?
Yup. Vond ik te duur voor wat je krijgt. De S7 (edge) is over twee jaar iets van 50 euro duurder, een S7 kun je, als je goed zoekt, voor dezelfde prijs krijgen als een Xperia X. Dat is de X niet waard imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Sony laat echt steken vallen met hun nieuwe lijn telefoons.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
poekman schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:35:
Gisteren is de telefoon uit m'n broekzak geglipt en op de vloer/trap gevallen... volledige touchscreen aan diggelen :( Ga denk ik toch maar een bookcase bestellen voor als hij gerepareerd is.
Is het mogelijk om via USB OTG een muis op de telefoon aan te sluiten zodat ik hem (volledig) kan bedienen zonder touchsreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

poekman schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:42:
[...]

Is het mogelijk om via USB OTG een muis op de telefoon aan te sluiten zodat ik hem (volledig) kan bedienen zonder touchsreen?
Ja, dat kan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:02
Sinds enkele dagen ben ik ook in het bezit van een Z3 Compact.
Het heeft even geduurd voor ik de knoop heb doorgehakt (heb even een Iphone geprobeerd, een Lumia 650, een Nexus 5x, ...) maar de combinatie van het OS, het formaat en de camera hebben uiteindelijk de doorslag gegeven.

Leuk toestel!

Iemand nog tips om de z3 optimaal te gebruiken?

Voorlopig bevalt de batterij alvast prima, ben goed op weg om de 2e avond te halen zonder problemen (weinig schermtijd moet ik wel toegeven).

Doet Sony trouwens moeilijk ivm garantie indien het toestel geroot zou zijn?
Ik gebruik normaal altijd o.a. adaway, maar dan zal ik eerst roottoegang moeten hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door BeArt op 18-07-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:44
BeArt schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:32:
Sinds enkele dagen ben ik ook in het bezit van een Z3 Compact.
Het heeft even geduurd voor ik de knoop heb doorgehakt (heb even een Iphone geprobeerd, een Lumia 650, een Nexus 5x, ...) maar de combinatie van het OS, het formaat en de camera hebben uiteindelijk de doorslag gegeven.

Leuk toestel!

Voorlopig bevalt de batterij alvast prima, ben goed op weg om de 2e avond te halen zonder problemen (weinig schermtijd moet ik wel toegeven).

Ik gebruik normaal altijd o.a. adaway, maar dan zal ik eerst roottoegang moeten hebben.
Als je kan rooten, kan je ook stock firmware flashen. Dat zien ze bij Sony niet. Daarnaast doen ze er bij mijn weten niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

BeArt schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:32:
Gezien je hem net hebt moet hij nog even de accu optimaliseren dus dat wordt nog wat beter.
Verder komt Stamina weer terug dus hou die ook zeker in de gaten bij een volgende update.
Nope, geen probleem, bootloader unlocken durf ik niet met zekerheid te zeggen maar root is nooit een probleem geweest met garantie.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Hebben jullie ook een brakke GPS-fix? Ik ben bang dat het hardwarematig is, maar mijn fabrieksgarantie is nu 4 maanden verlopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Nee, is dat pas sinds kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50
Hebben jullie ook een brakke GPS-fix? Ik ben bang dat het hardwarematig is, maar mijn fabrieksgarantie is nu 4 maanden verlopen :'(
Ik heb ook af en toe last van brakke GPS, maar gezien meer mensen er last van hebben vraag ik me sterk af of het wel hardware is.
Daarnaast komt het bij mij slechts sporadisch voor bij Google Maps, maar bijvoorbeeld nooit bij Flitsmeiser. Heb het idee dat het een softwarematig probleem is.

[ Voor 20% gewijzigd door KingKoning op 19-07-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
KingKoning schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Ik heb ook af en toe last van brakke GPS, maar gezien meer mensen er last van hebben vraag ik me sterk af of het wel hardware is.
Daarnaast komt het bij mij slechts sporadisch voor bij Google Maps, maar bijvoorbeeld nooit bij Flitsmeiser. Heb het idee dat het een softwarematig probleem is.
Ik heb dus constant met apps die een nauwkeurige locatie nodig hebben. Locatiebepaling aan de hand van de zendmasten werkt prima, Wifi ook. Zodra ik echter de deur uit ben en 'm aanzet is ie all over the place. Geen fix krijgen (of eenmalig en daarna de fix kwijtraken). Dit speelt eigenlijk in alle kaarten-apps. Ook Pokemon Go ( :') ) kan geen fix krijgen en springt over de hele kaart heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier werkt GPS prima. Altijd vrij snel een fix. Binnenshuis heb ik de GPS nooit aan, alleen buiten als ik een route moet volgen. :P

Wat ik wél heb, en dat ben ik in dit topic en op Google ook wel 's tegengekomen, is dat mijn MicroSD kaartje niet blijft zitten. Dus de tel gaat terug voor reparatie.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Humma Kavula schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:30:
Iets te optimistisch geweest op vakantie, alles gecheckt en hop het zwembad in... Ligt nu in het reparatiecentrum, zal mij benieuwen.
Netjes geregeld, vandaag heel nieuw exemplaar gekregen inclusief nieuwe screenprotectors.
Top, toch fijn dat de waterdichtheid toch echt een garantiepunt is :)
En ik kan mooi weer even vooruit, andere toestel was ondertussen toch al 1,5 jaar oud.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

KingKoning schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Net op vakantie geweest, het ging meer dan een week perfect, op een bepaald moment een update van Google Maps en sindsdien was hij niks meer waard, geen GPS fix.

Dus nee, ik heb ook niet het idee dat het aan de hardware ligt. Maat van me met een Xiaomi had het ook, maar zijn smartphone is gewoon all round brak...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Helaas, een breuk van rechtsonder naar linksmidden over m'n scherm: digitizer kapot. Legde m'n telefoon wat onbenullig op tafel, maar niet iets wat dat zo moeten veroorzaken, zat zelfs een plastic bumper omheen. Mijn telefoon heeft genoeg gebruikssporen, ik ga 'm dus niet opsturen. Ik heb een nieuw scherm besteld op het www, het duurt nog wel even voor deze binnen is en ben nu dus aan het overwegen wat te gaan doen.
* Een Moto G achtige[1] telefoon kopen voor tijdelijk gebruik, om deze daarna aan m'n moeder geven (als zelf repareren lukt).
* Kijken of er ergens een lokale telefoonboer is die 'm per direct kan repareren
* Paar weken op een houtje bijten, maar daar gaan veel mensen niet vrolijk van worden ;)
* Een oude HTC Sensation afstoffen
Misschien nog meer mogelijkheden, maar dit is wat me nu zo te binnen schiet.

1) Eén/twee jaar geleden of zo was dat dé telefoon geweest om te nemen, ben niet zo thuis in die markt op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Humma Kavula schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:17:
[...]

Netjes geregeld, vandaag heel nieuw exemplaar gekregen inclusief nieuwe screenprotectors.
Top, toch fijn dat de waterdichtheid toch echt een garantiepunt is :)
En ik kan mooi weer even vooruit, andere toestel was ondertussen toch al 1,5 jaar oud.
Geregeld via Sony/Dynafix? Ik wacht al 3 weken op vervanging na waterschade (die komt er ook) maar blijkbaar gaat het allemaal niet zo snel.... :|

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hopjesvla79 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Geregeld via Sony/Dynafix? Ik wacht al 3 weken op vervanging na waterschade (die komt er ook) maar blijkbaar gaat het allemaal niet zo snel.... :|
T-mobile shop, die gaat naar Dynafix volgens mij. Kreeg netjes een SMS dat ie weer klaar lag in de winkel.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
mmmm dan maar even wachten...heb ieg nieuws dat het ook bij mij onder garantie vervangen wordt, dat is het belangrijkste..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Heeft iemand hier al eens een qi spoel in zijn telefoon gemeubeld?

Mijn z3c is laatst dusdanig hard gevallen dat de hele achterkant aan gruzelementen is, dus een nieuwe glazen achterkant bij aliexpress besteld en een nieuwe originele accu hier in NL (als tie dan toch open gaat) maar nu heb ik ook een universele QI spoel besteld en wil eens gaan kijken of ik die erin gebakken kan krijgen. Niet dat ik al een qi lader heb ofzo, maar meer om te kijken of het lukt.

Mocht iemand het al eens eerder geprobeerd hebben dan ben ik wel benieuwd waar ik tegenaan ga lopen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flagg schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 12:38:
Heeft iemand hier al eens een qi spoel in zijn telefoon gemeubeld?

Mijn z3c is laatst dusdanig hard gevallen dat de hele achterkant aan gruzelementen is, dus een nieuwe glazen achterkant bij aliexpress besteld en een nieuwe originele accu hier in NL (als tie dan toch open gaat) maar nu heb ik ook een universele QI spoel besteld en wil eens gaan kijken of ik die erin gebakken kan krijgen. Niet dat ik al een qi lader heb ofzo, maar meer om te kijken of het lukt.

Mocht iemand het al eens eerder geprobeerd hebben dan ben ik wel benieuwd waar ik tegenaan ga lopen. :)
Wilt U het dan eens melden als dat lukt met die QI spoel, ik heb er ook interresse voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:08:
[...]

Wilt U het dan eens melden als dat lukt met die QI spoel, ik heb er ook interresse voor.
Uiteraard als ik echt zin heb zal ik eens kijken of er een howto in zit. Mot het wel lukken uiteraard. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

FML

Alles besteld voor de achterkant accu en QI....

Laat ik hem kletteren met het resultaat dat de voorkant nu ook een barst heeft.... godgloeiende.... dus ook maar een screen besteld... als we toch aan het repareren zijn. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Flagg schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:03:
FML

Laat ik hem kletteren met het resultaat dat de voorkant nu ook een barst heeft.... godgloeiende.... dus ook maar een screen besteld... als we toch aan het repareren zijn. }:|
:o _O- _O- Sorry, ik ging echt even stuk hier.
Maar, succes met de reparatie, hoor graag of je de QI werkend krijgt

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Zit je me nou uit te lachen? :P :+

@Asgaro :D

[ Voor 19% gewijzigd door Flagg op 23-07-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Flagg schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 17:03:
FML

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Jjc91Y.gif

edit: Ik wens je succes en kijk uit naar het Qi verhaal :)

[ Voor 7% gewijzigd door Asgaro op 23-07-2016 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg hoe krijg je het voor elkaar ;)
Sterkte!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Knul schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:31:
Mijn Xperia Z3c is nu voor de derde keer opgestuurd voor reparatie. Eerste keer was het vanwege een stukke AUX poort, de tweede keer vanwege stof onder de cameralens en de derde keer is wel het toppunt.

Ik kreeg hem namelijk terug na de reparatie van de cameralens en zag dat het onderste klepje open was. Ik druk hem dicht, en nog geen 5 seconden later sprong hij weer open. Dussss. Fijne kwaliteitscontrole daar bij Dynafix.

Ben ondertussen klaar met de telefoon. Het is een fijn toestel, maar hij gaat me gewoon te vaak kapot. De Z2 die ik hiervoor had ging ook al 3x stuk binnen een jaar. Ik heb nu een S7 edge, eens kijken of die het langer vol houdt.

Wellicht ter overvloede: ik ga altijd erg zuinig met m'n telefoons om, m'n Z3c is dan ook volledig krasvrij. Het ligt dus niet aan user abuse.
Dusss. Verkopende winkel gaf aan dat ze nu extra hun best gaan doen (het is echt heel vervelend voor u meneer! Zal er een aantekening bij zetten om te voorkomen dat het weer gebeurd), wat ze ook wel hebben gedaan: m'n Z3c is namelijk in Duitsland "gerepareerd". Volgens mij hebben ze hem alleen een software update gegeven, want het klepje springt alsnog open :') Met toegevoegde bonus dat het bovenste klepje nu ook open gaat.

Anyway, heb hem ingeleverd bij de winkel, krijg binnenkort te horen wat ze er mee gaan doen. Zit te twijfelen om de koop te ontbinden, ben er nu echt klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:46
Mijn klepje blijft niet met SD Kaart erin zitten.
Hier al eerder gepost, geprobeerd met een dubbelzijdig plakkertje aan de sd kaart te doen en dan erin stoppen maar dat werkt niet goed. Ondertussen ook een magnetic lader kopje besteld zodat ik het klepje ook minder vaak hoef open en dicht te doen!

Maar zoek dus nog een betere oplossing voor de SD Kaart er in plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Reparatieservice van Sony is kennelijk ook echt enorm verbeterd de laatste jaren/maanden(?).

Telefoon had waterschade van een regenbui. Eigen schuld want het rubber was al lang losgeraakt, dus het klepje sloot niet goed. Na een weekje drogen deed het toestel het weer zonder problemen.

Onlangs de telefoon opgestuurd ter reparatie van het beruchte probleem met de 3,5mm jack (speelde al voor de waterschade). Uiteraard verwacht je dan een discussie over waterschade, maar niets van dat. In minder dan twee weken weer terug gekregen, zonder lastige vragen gerepareerd, met nieuwe screenprotector, nieuwe USB flap en om een of andere reden ook een nieuw mainboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
HallonRubus schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:14:
Reparatieservice van Sony is kennelijk ook echt enorm verbeterd de laatste jaren/maanden(?).
pfff hier mixed feelings... Ook waterschade, en wordt idd gemaakt oftewel een omruil naar een nieuw toestel. Zit er alleen al bijna 4 weken op te wachten en er wordt totaal niets gecommuniceerd...zelf maar eens even aan de bel getrokken...blijkt dat ze aan het wachten zijn op nieuwe toestellen maar geen idee hebben wanneer ze binnen komen. Voor hetzelfde geld duurt het nog een maand ofzo. Ik vind het niet erg om te wachten, maar communiceer het dan even (ze zijn helaas niet op in gegaan om dan maar een Z5 compact terug te sturen :/ )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
Misschien moet ik dan ook eens proberen mijn Z3 compact op te sturen. In het weekend is de kelder en garage onder water gelopen bij mijn bomma en bompa en door de regen was ik door en door nat. Ik heb foto's als bewijs van de schade genomen in de regen en de gsm stak de hele tijd in mijn broekzak. Op een bepaald moment bleef het scherm bevroren, reageerde het precies niet meer op mijn vingers. Daarna met de volumeknop en de powerknop proberen te resetten maar hij ging niet meer aan. Als ik de gsm aan de netstroom hang dan blijft het rode ledje knipperen.

Achter het klepje van de sd kaart is de bovenste vochtindicator wit en de onderste roze. Dus er is water ingekomen terwijl het klepje dicht was, plus dat klepje heb ik amper open gedaan gehad in de tijd dat ik de gsm had. Dus van slijtage kan geen sprake zijn.

Valt dit onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ja, en een tip: Je kan de telefoon een hard reset geven, zit een knopje onder het klepje van de simkaart. Met wat geluk doet hij het weer even en kan je je gegevens met een OTG usb/muis er weer af halen en een factory reset doen.
Daarna gewoon inleveren en duidelijk zeggen dat je alle klepjes dicht had.

Succes!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Eerste keer dat ik hoor van die vochtindicators. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Ik ga de mijne ook maar opsturen. Zie dat mijn vochtindicator zo roze is als maar kan, dus we gaan wel zien hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Luco schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:48:
Ik ga de mijne ook maar opsturen. Zie dat mijn vochtindicator zo roze is als maar kan, dus we gaan wel zien hoe en wat.
Dat er een vochtindicator wat roze is zegt nog niks als je toestel gewoon goed werkt. Die dingen verkleuren al als je iets te hard op ademt.
Ik ga er vanuit dat er echt iets mis is met je toestel want anders denk ik niet dat ze hem gaan omruilen of wat je dan ook wil. Plus dan mag je fijn de onderzoekskosten betalen ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
Humma Kavula schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Ja, en een tip: Je kan de telefoon een hard reset geven, zit een knopje onder het klepje van de simkaart. Met wat geluk doet hij het weer even en kan je je gegevens met een OTG usb/muis er weer af halen en een factory reset doen.
Daarna gewoon inleveren en duidelijk zeggen dat je alle klepjes dicht had.

Succes!
Na een week drogen heb ik de Z3 nog eens aan het stopcontact gehangen. Ik kreeg plots het batterij symbool op het scherm en ik dacht dat het terug werkte. Enkele seconden later viel het scherm weer uit en ging de rode led uit, dan weer het logo. Na een uur laden was de batterij nog steeds leeg volgens het logo dat soms verschijnt. Resetten helpt niet, dus hij is wel degelijk kapot spijtig genoeg. Dan maar eens opsturen, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Humma Kavula schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:36:
[...]

Dat er een vochtindicator wat roze is zegt nog niks als je toestel gewoon goed werkt. Die dingen verkleuren al als je iets te hard op ademt.
Ik ga er vanuit dat er echt iets mis is met je toestel want anders denk ik niet dat ze hem gaan omruilen of wat je dan ook wil. Plus dan mag je fijn de onderzoekskosten betalen ;)
GPS-fix werkt sinds een paar maanden niet meer. Zowel op stock als non-stock, root en non-root.

[ Voor 4% gewijzigd door Luco op 29-07-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Een jaar lang was ik tevreden gebruiker van de telefoon zonder één van de veelbesproken problemen maar nu wordt het toch snel minder:

Scherm begon los te laten. Netjes onder garantie gerepareerd (en achterkant + klepjes ook meteen vervangen).
Helaas vinden ze het dan ook nodig de telefoon te resetten zodat ik weer een week bezig ben om alles te installeren/in te stellen.. En het onderste klepje sluit nu niet meer goed, deze komt er steeds 1mm uit waardoor dit lelijk lijkt en niet fijn aanvoelt.

Op vakantie leg ik mijn telefoon op de (koude) grond, 10 sec. later een scherpe tik, blijkt de hele achterkant aan gruzelementen te zijn -O-
Om niet weer 2 weken zonder telefoon te zitten maar voor 2 euro een plaatje van eBay gescoord, laat ik hem 2 dagen later vallen en zit er weer een barst in de achterkant :X
Nu maar een voorraadje glazen achterkanten besteld en misschien toch maar eens proberen of een case wat is, verder vind ik het namelijk nog steeds een prima telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Cheezus schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:22:
Een jaar lang was ik tevreden gebruiker van de telefoon zonder één van de veelbesproken problemen maar nu wordt het toch snel minder:

Scherm begon los te laten. Netjes onder garantie gerepareerd (en achterkant + klepjes ook meteen vervangen).
Helaas vinden ze het dan ook nodig de telefoon te resetten zodat ik weer een week bezig ben om alles te installeren/in te stellen.. En het onderste klepje sluit nu niet meer goed, deze komt er steeds 1mm uit waardoor dit lelijk lijkt en niet fijn aanvoelt.

Op vakantie leg ik mijn telefoon op de (koude) grond, 10 sec. later een scherpe tik, blijkt de hele achterkant aan gruzelementen te zijn -O-
Om niet weer 2 weken zonder telefoon te zitten maar voor 2 euro een plaatje van eBay gescoord, laat ik hem 2 dagen later vallen en zit er weer een barst in de achterkant :X
Nu maar een voorraadje glazen achterkanten besteld en misschien toch maar eens proberen of een case wat is, verder vind ik het namelijk nog steeds een prima telefoon!
Klepje kan je zo zelf vervangen. Nieuwe bestellen op eBay, oude eruit trekken, nieuwe erin en klaar is Cheezus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:51
Gebroken z3 compact

Dit is vandaag helaas vandaag in mijn broekzak gebeurd:( (ik dacht nog wel dat hij niet heel strak was, maarja..

Ik gok dat dit definitief als gebruikersschade wordt afgedaan? Heeft er iemand ervaring met een geknakte z3c als deze? Hij Doet het behalve mijn camera wel nog gewoon.

Hebben jullie enig idee hoeveel ik hieraan kwijt ga zijn ongeveer als ik hem naar kpn stuur? Erg balen dit:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij het vervangen van het scherm wordt ook meteen de hele zijkant vervangen (is 1 geheel) masr ik weet niet of dat de enige schade is bij jou. Scherm is zo'n 165 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:05

Shabbaman

Got love?

Geachte z3c-lotgenoten,

Ook ik lijd aan het losse klepjessyndroom. Na enige tijd van irritatie kwam ik tot de ontdekking dat de sluitring niet meer goed vast zit. Ik kan 'm er ook in z'n geheel afrossen, maar wordt het daar beter of slechter van?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Gewoon een paar nieuwe bestellen, oude eraf trekken, nieuwe erop, klaar!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Betreffende de QuadRooter vulnerability:

Ik heb op de Sony Concept ROM getest en dit is het resultaat. Nu nog iemand die post voor de stock ROM. :)

(Let niet op de kleine tekst en de wat rare interfaceverhoudingen. Dit is wel degelijk de Z3C: ik heb m'n DPI aangepast.)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xat6USo.png

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 08-08-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CM12.1 hier met patch level 1/7, zelfde CVE.s die hij geeft.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:13
Het is over met m'n Z3 Compact. Al maanden loop ik te klooien met loslatende voor- en achterkant. Dit kwam door een val dus heb het zelf gerepareerd, tot 3 maal toe. Eerste keren ging het goed, nu is m'n touch screen/digitizer te barsten bij ongeveer 10% van de bovenste rand van het scherm. Headphonejack was al lang daarvoor kapot gegaan, klepje van de usb poort ook lam, camera lang niet meer zo goed als in het begin. Wat ik nog wel kan waarderen zijn de concept rom updates, je merkt dat daar gepassioneerde developers aan werken en dat is mooi. Maar voor mij geen Sony meer, bouwkwaliteit is gewoon een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Bakko schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:34:
Het is over met m'n Z3 Compact. Al maanden loop ik te klooien met loslatende voor- en achterkant. Dit kwam door een val dus heb het zelf gerepareerd, tot 3 maal toe. Eerste keren ging het goed, nu is m'n touch screen/digitizer te barsten bij ongeveer 10% van de bovenste rand van het scherm. Headphonejack was al lang daarvoor kapot gegaan, klepje van de usb poort ook lam, camera lang niet meer zo goed als in het begin. Wat ik nog wel kan waarderen zijn de concept rom updates, je merkt dat daar gepassioneerde developers aan werken en dat is mooi. Maar voor mij geen Sony meer, bouwkwaliteit is gewoon een teleurstelling.
Kan het zijn dat door al je eigen gefrommel je dingen erger hebt gemaakt?
Luco schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:48:
En vandaag berichtje dat het toestel teruggezonden is. Geen opmerkingen verder, dus ik ga er vanuit dat het onder garantie gerepareerd is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Luco schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:51:
[...]

Kan het zijn dat door al je eigen gefrommel je dingen erger hebt gemaakt?
Ja ho even, gefrommel. Ik heb de alle stappen juist doorlopen van iFixit, goed gereedschap gebruikt, goed de rand verwarmt voordat ik de voor- achterkant eraf haalde en het is ook gewoon twee keer goed gegaan. Het is gewoon een slecht ontworpen toestel qua repairability. Als bij toekomstige telefoons stap 1 voor opmaken is "pak je föhn" dan hoef ik hem al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Bakko schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:34:
Ik ben ook niet echt kapot van mijn versie:
  • Headphonejack
  • Loslatend scherm (geen val)
  • Niet werkende touch bovenaan
  • USB klepje niet meer waterdicht (rubbertje volledig losgelaten)
Volgens mij zat ik nog wel in mijn garantieperiode, maar was een beetje huiverig omdat ik de bootloader ooit unlocked heb. Had geen zin in ge-nietes/welles. Toen ging het overigens alleen nog om de headphonejack. Het scherm en de touch waren pas enkele weken geleden. Heb maar een nieuw toestel gekocht, maar geen Sony. Teveel kapot aan één telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik kwam er vandaag achter dat mijn FM-radio niet meer werkt en uiteindelijk de oplossing gevonden. Misschien handig voor mensen die dit ook hebben. Het is 'vanzelf' ontstaan bij mij, ws na een update.

Oplossing gevonden via Google:
It might be a OK google issue

Settings > language & input > Google voice typing > OK Google detection > try turning off from any screen and personal results.

[ Voor 10% gewijzigd door kepler op 08-08-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Joostje123 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 07:53:
Mijn klepje blijft niet met SD Kaart erin zitten.
Hier al eerder gepost, geprobeerd met een dubbelzijdig plakkertje aan de sd kaart te doen en dan erin stoppen maar dat werkt niet goed. Ondertussen ook een magnetic lader kopje besteld zodat ik het klepje ook minder vaak hoef open en dicht te doen!

Maar zoek dus nog een betere oplossing voor de SD Kaart er in plaatsen.
hier zelfde probleem. Stukje dik papier ertussen werkte ook maar tijdelijk. Ik word er moe van, zal hem denk ik toch maar eens opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoess
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-06 15:28
Mijn headphonejack doet ook vaak moeilijk, hij doet t wel. Maar is zo onstabiel als wat. Omdat ik mn telefoon liever niet 2 weken kwijt ben, heb verder ook geen fatsoenlijk vervangend toestel, koop ik nog liever een Bluetooth headset. Ik neem aan dat daar geen problemen mee zullen onstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakko
TheBoess schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:02:
Mijn headphonejack doet ook vaak moeilijk, hij doet t wel. Maar is zo onstabiel als wat. Omdat ik mn telefoon liever niet 2 weken kwijt ben, heb verder ook geen fatsoenlijk vervangend toestel, koop ik nog liever een Bluetooth headset. Ik neem aan dat daar geen problemen mee zullen onstaan.
Ik heb dat opgelost door deze te kopen: https://tweakers.net/product/335539/sony-sbh20/
Je krijgt er oordopjes bij maar er zit gewoon een 3,5mm jack op dus je kunt ook je eigen aansluiten. Werkt goed, ik vind het wel handig om niet met een draad aan je telefoon vast te zitten als je ergens naar luistert, bijv. in het ov of in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
Is het mogelijk om de z3c aan te krijgen zonder de aan/uit knop?

Zit met defecte aan/uit- en volume knop. Als ik hem aan de pc hang met pc companion komt er alleen het laad symbool op het scherm, kan geen contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Als je hem eenmalig aankrijgt, vergeet dan niet direct 'dubbel tikken -> ontwaken' meteen aan te zetten (en niet meer uit zetten/vergeten op te laden). Maar hoe je hem eenmalig aankrijgt....

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:12
Misschien vanuit fastboot (volume-knop+ en dan aansluiten op je PC), en dan het commando "fastboot reboot" opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
routier_lub schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:41:
Is het mogelijk om de z3c aan te krijgen zonder de aan/uit knop?

Zit met defecte aan/uit- en volume knop. Als ik hem aan de pc hang met pc companion komt er alleen het laad symbool op het scherm, kan geen contact maken.
Er zit een knopje onder een van de 2 covers dat je met paperclip ofzo kunt indrukken, denk ik. Misschien dat dat werkt.

En anders...

Afbeeldingslocatie: https://cdn3.volusion.com/a94vt.osp7c/v/vspfiles/photos/11130-000037-2.jpg?1412925358

[ Voor 11% gewijzigd door Asgaro op 09-08-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-09 22:33
dinkelover schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:37:
Als je hem eenmalig aankrijgt, vergeet dan niet direct 'dubbel tikken -> ontwaken' meteen aan te zetten (en niet meer uit zetten/vergeten op te laden). Maar hoe je hem eenmalig aankrijgt....
Zover was ik dus. Scherm aangekregen door de lader in te pluggen.
Maar toen kwam ik op het geniale(not) idee om de reset knop te proberen. In de veronderstelling dat het toestel herstart, maar dat gebeurde dus niet.
Toestel gaat uit, en dan is het de bedoeling om met de aan/uit knop het toestel weer te starten. En dat gaat dus niet ivm defecte knoppen.
Ben bang dat het opsturen naar Sony wordt. Zit nog binnen de 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vraagje, ik heb een raar probleempje met mijn Z3C.

De menuknoppen werken niet meer. Tenminste niet op de plek waar ze normaal zitten. Als ik de telefoon op zijn kant houd ondersteboven (uit knop naar beneden) dan springen de knoppen naar de andere kant.
En dan werken ze wel.

Heb via het diagnose scherm het touchscreen getest. Daar werkt ook het onderste gedeelte niet.
Iemand een idee om het op te lossen?

Update1> Touchscreen lijkt niet tot onder op het scherm te werken...
Update2> Sony helpdesk zegt de software te laten herstellen via de xperia software... Eerst een backup uitvoeren natuurlijk.
Update3> Zelf software hersteld, via xperia. Het ligt denk ik dus aan de hardware. Nu dus via Mediamarkt of rechtsreeks via Sony de telefoon opsturen voor reparatie.
Update4> Opgestuurd ter reparatie, rechtstreeks via Sony. Nu afwachten.

[ Voor 38% gewijzigd door NIMIC op 16-08-2016 16:57 . Reden: Update 1+2+3+4 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Zo, eindelijk een RMA-nummer gekregen van Sony. Toestel is omgeruild en naar me verzonden. Zie ik net bij de DHL tracking dat het pakketje retour afzender is gestuurd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
routier_lub schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:53:
[...]

Zover was ik dus. Scherm aangekregen door de lader in te pluggen.
Maar toen kwam ik op het geniale(not) idee om de reset knop te proberen. In de veronderstelling dat het toestel herstart, maar dat gebeurde dus niet.
Toestel gaat uit, en dan is het de bedoeling om met de aan/uit knop het toestel weer te starten. En dat gaat dus niet ivm defecte knoppen.
Ben bang dat het opsturen naar Sony wordt. Zit nog binnen de 2 jaar garantie.
Kun je niet in fastboot terecht komen door onderstaande instructies en hem vanuit hier rebooten?

1. Turn off your phone – don’t reboot it, just shut it down completely (press power button and select “power off” or press and hold power key for a few seconds).

2. Plug your phone’s USB cable on your computer (don’t plug it to your phone though).

3. Press and hold Volume Up key on your Xperia Z3.

4. Plug the USB cord on your smartphone while pressing Volume Up.

5. Fastboot mode will be displayed on your device.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij mijn Z3C doet de koptelefoonaansluiting het niet meer (lees dat dit vaker voorkomt). Ook zit er een barst in de achterkant (vind ik minder ernstig).

Mijn Z3C is 1 jaar en 2 maanden oud (gekocht in juni 2015). Wat is de beste manier om dit onder garantie te laten herstellen? Ik heb de telefoon gekocht bij Coolblue, maar wellicht is direct via Sony handiger/sneller? Kan op de site van Sony alleen niet echt een onderdeel vinden waar je een garantiegeval kunt indienen.
Pagina: 1 ... 53 ... 60 Laatste