Ik ben nog zeer tevreden met mijn Z3C. Heb hem wel nog maar sinds Juni vorig jaar en doe zeer lang met elke smartphone. Zit op de Concept ROM en die draait als een zonnetje (on steroids)!
Ik verwacht ook nog dat we Android N krijgen, dus pas wanneer Android O relevant wordt, zal ik overschakelen. (Tenzij we O ook nog krijgen

)
Wel heb ik onlangs toch al is gekeken voor interessante manufacturers die ik in het oog moet houden. Deze tool is zeer handig om het huidig landschap te doorgronden mbv filters:
http://www.gsmarena.com/s...ax=5&nBatCapacityMin=4000
Ik kom tot de conclusie dat
uitstekende battery life in combinatie met een
sub 5 inch scherm gewoonweg niet meer te vinden is... (Buiten van die devices die meer voor "into the field" zijn)
Daarom heb ik me voorgenomen om de stap naar 5.0 inch te zetten bij m'n opvolger. Maar ook niet meer dan dat! Een 5 inch device met kleine bezels moet wel nog hanteerbaar zijn met 1 hand, denk/hoop ik.
De manufacturer die momenteel echt uitblinkt qua battery life is
Xiaomi. Ik zie ze dikwijls vernoemd worden op de Android subreddit.
Ook interessant om te weten is dat 4000+ mAh devices pas vanaf 2014 op de markt kwamen maar het merendeel pas in 2015 uitkwam.
Daarom wordt mijn volgend device sowieso een met 4000+ mAh (om toch nog een wat unieke factor te hebben tov een doorsnee device. Net zoals de Z3C toch wel een unicum is ook

)
Alleen jammer dat die Xiaomi serie die focust op goede battery life, eerder low-end(*) devices zijn. Ik hoop dat Xiaomi binnen nu en pakweg 3 jaar ook met high-end inclusief uitstekende battery life komt. Dan krijgen ze vrijwel zeker mijn geld.
(*) Die betreffende toestellen zijn zeer degelijk en halen goede reviews. Maar ze kosten slechts rond de €150 en ik wil gerust er nog €200 bijdoen voor nóg betere hardware.
--
Voor de rest waren er ook is geruchten dat OnePlus met een sub 5 inch variant zou komen, maar die geruchten lijken uitgedoofd... Alsook Samsung, die met een Mini terug zou komen, maar ook lang niet meer van gehoord.
[
Voor 10% gewijzigd door
Asgaro op 27-06-2016 16:38
]