Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Na een paar weken op MM te hebben gedraaid ga ik toch maar even een factory reset doen.
Dan weet ik zeker dat hij weer soepel draait en is hopelijk bluetooth headphone connectivity weer als vanouds. Nu veel stottering, gek genoeg soms ook lange perioden niet.

Wel irritant: ik had mijn SD card van 32 GB geencrypt. Nu moet ik eerst de hele content naar PC kopieren, factory reset en dan weer terugzetten. De encryption key gaat met factory reset nl. verloren.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:59
Over een geëncrypte SD kaart, gesproken is er op de Sony ook een mogelijkheid om deze encryptie ongedaan te maken zonder de data er via het interne geheugen er te moeten afhalen? Ik wil namelijk een andere SD kaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:48:
[...]

Ik ervaar een minder lange batterijduur sinds 6.0. dacht dat MM juist extra zuinig was met de batterij. Nah goed, we kunnen er mee leven.
Ik quote mezelf even daar ik mezelf moet corrigeren.

Nu na een dag hetzelfde gedaan te hebben (filmpjes kijken , surfen, Facebook) kom ik tot de conclusie dat de batterij toch wel langer meegaat. Ik zit nu op 54%, waar ik normaal op de 20/25% zit. Rond 10:00 gestart met de telefoon. Netjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gisteren de upgrade ook maar eens uitgevoerd. Goede backup gemaakt, maar geen factory reset gedaan. Eerst eens kijken hoe het zo gaat. Tot nu toe gaat alles vlekkeloos.

Restricties van een aantal app's flink terug geschroefd, maar nog geen problemen mee ondervonden. Alleen Twilight is een probleem zodra je een scherm met restricties wilt openen. Even op pauze dus eerst.

Vanmorgen van de lader gehaald en 'gewoon' gebruikt. Dat betekent nu na ongeveer 10 uur dat ik wat heb zitten Whatsappen, beetje nieuws lezen en wat op Facebook gekeken heb. Ook 15 min de navigatie (Waze) aan gehad. Zit nu nog op 85% accu. Dikke prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Farmerwood schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:13:
Restricties van een aantal app's flink terug geschroefd, maar nog geen problemen mee ondervonden. Alleen Twilight is een probleem zodra je een scherm met restricties wilt openen. Even op pauze dus eerst.
In Twilight kan je de juiste app toevoegen aan de lijst van restrictions, waardoor de app automatisch zal pauseren wanneer een app uit die lijst op de voorgrond komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:46
Heel raar, ik gebruik sinds dit jaar Google Fit, maar sinds gisteren registreert Google Fit helemaal niks meer.
Terwijl Google Maps nog steeds mijn geschiedenis weet.

Meerdere mensen hier problemen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Canis Lupus schreef op zondag 29 mei 2016 @ 21:23:
Na een paar weken op MM te hebben gedraaid ga ik toch maar even een factory reset doen.
Dan weet ik zeker dat hij weer soepel draait en is hopelijk bluetooth headphone connectivity weer als vanouds. Nu veel stottering, gek genoeg soms ook lange perioden niet.
Nog geen factory reset kunnen doen, maar wel gisteren de optie erboven 'Netwerken resetten' gebruikt om te zien of dit iets uitmaakte. Hiermee wis je gegevens van Wifi, Bluetooth enz.
Hierna lijkt mijn bluetooth koptelefoon weer prima te werken, dus hopelijk hebben anderen hier ook wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50
Ik heb sinds de update naar Marshmallow last van dat "Google Play Services" steeds de grootverbruiker van mijn batterij is. Ik heb niks noemenswaardigs gewijzigd aan de instellingen. Voorheen was meestal het scherm de grootverbruiker.
Ik heb dan ook het gevoel dat mn batterijverbruik alleen maar is toegenomen, en dat dit hierdoor komt. De bewuste app trekt op een gegeven dag zeker 20-25% van mn batterij leeg...

Ik heb al eea aan dingen geprobeerd waaronder,

- Google Now uitzetten.
- Locatie van nauwkeurig wijzigen naar "Grote Nauwkeurigheid" naar "Accubesparing".

Dit eerste had geen effect, en het laatste kan het niet zijn, want dan doet Flitsmeister het niet, en die problemen heb ik voorheen nooit gehad. Tenzij dit nu van grotere invloed is door de afwezigheid van Stamina (oftewel: "Grote nauwkeurigheid" had minder invloed toen stamina nog bestond, doordat Stamina zaken op de achtergrond uitzette).

Iemand hier ervaringen mee of ideeen over? Ik denk dat ik een factory reset ga doen, maar als het een instelling/ontbreken van stamina is wat dit veroorzaakt, dan zal dat ook geen effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Joostje123 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:08:
Heel raar, ik gebruik sinds dit jaar Google Fit, maar sinds gisteren registreert Google Fit helemaal niks meer.
Terwijl Google Maps nog steeds mijn geschiedenis weet.

Meerdere mensen hier problemen mee?
En nu opeens, 2 dagen zonder data in Google Fit heb ik wel opeens data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
KingKoning schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:20:
Ik heb sinds de update naar Marshmallow last van dat "Google Play Services" steeds de grootverbruiker van mijn batterij is. Ik heb niks noemenswaardigs gewijzigd aan de instellingen. Voorheen was meestal het scherm de grootverbruiker.
Ik heb dan ook het gevoel dat mn batterijverbruik alleen maar is toegenomen, en dat dit hierdoor komt. De bewuste app trekt op een gegeven dag zeker 20-25% van mn batterij leeg...

Ik heb al eea aan dingen geprobeerd waaronder,

- Google Now uitzetten.
- Locatie van nauwkeurig wijzigen naar "Grote Nauwkeurigheid" naar "Accubesparing".

Dit eerste had geen effect, en het laatste kan het niet zijn, want dan doet Flitsmeister het niet, en die problemen heb ik voorheen nooit gehad. Tenzij dit nu van grotere invloed is door de afwezigheid van Stamina (oftewel: "Grote nauwkeurigheid" had minder invloed toen stamina nog bestond, doordat Stamina zaken op de achtergrond uitzette).

Iemand hier ervaringen mee of ideeen over? Ik denk dat ik een factory reset ga doen, maar als het een instelling/ontbreken van stamina is wat dit veroorzaakt, dan zal dat ook geen effect hebben.
Ik heb dit ook soms, en ook steeds met Google Play Services.

Wat bij mij helpt: Location volledig uitzetten voor pakweg 2 min. En dan terug aan.

Soms is het dan opgelost. Indien niet: dan sluit ik al mijn apps in Recent Apps en herstart ik vervolgens mijn device. Bij mij is het dan sowieso verholpen.

Als ook dat niet helpt, kan je je cache clearen* en terug herstarten.

* Settings > Storage & USB > Internal Storage > 'Cached data' aanklikken > 'OK' om te clearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

KingKoning schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:20:
Ik heb sinds de update naar Marshmallow last van dat "Google Play Services" steeds de grootverbruiker van mijn batterij is. [...]
Stamina kan GooglePlayServices (of 'GPS') het zwijgen niet opleggen, want het komt niet voor in de lijst met mogelijke apps die stamina onder de knoet kan houden.

Wat je wél kan doen, is Greenify uit de store kopen (want enkel de betaalde versie kan apps op /system/ doen hibernaten) en GPS (en mogelijks enkele gerelateerde apps) doen auto-hibernaten wanneer het scherm uitgaat. Dat heeft bij mij minstens een halvering tot zelfs een kwartering (bestaat dat woord?) van het verbruik van GPS opgebracht, met name het getal 'kept awake during screen off' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50
Asgaro schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:39:
[...]

Ik heb dit ook soms, en ook steeds met Google Play Services.

Wat bij mij helpt: Location volledig uitzetten voor pakweg 2 min. En dan terug aan.

Soms is het dan opgelost. Indien niet: dan sluit ik al mijn apps in Recent Apps en herstart ik vervolgens mijn device. Bij mij is het dan sowieso verholpen.

Als ook dat niet helpt, kan je je cache clearen* en terug herstarten.

* Settings > Storage & USB > Internal Storage > 'Cached data' aanklikken > 'OK' om te clearen.
thanx. Dit ga ik even proberen. Heb je dit ook pas sinds marshmellow? Want onder Lollipop had ik hier nooit last van.
IveGotARuddyGun schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:41:
[...]

Stamina kan GooglePlayServices (of 'GPS') het zwijgen niet opleggen, want het komt niet voor in de lijst met mogelijke apps die stamina onder de knoet kan houden.

Wat je wél kan doen, is Greenify uit de store kopen (want enkel de betaalde versie kan apps op /system/ doen hibernaten) en GPS (en mogelijks enkele gerelateerde apps) doen auto-hibernaten wanneer het scherm uitgaat. Dat heeft bij mij minstens een halvering tot zelfs een kwartering (bestaat dat woord?) van het verbruik van GPS opgebracht, met name het getal 'kept awake during screen off' oid.
Ok. Goeie tip die app. Als Stamina GPS het zwijgen niet op kan leggen, dan zou dat iig impliceren dat het daar niet aan ligt, want onder Lollipop had ik er geen last van en nu onder Marshmallow (zonder Stamina) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Er zit al heel lang een bug in Google Play Services die de telefoon wakker houdt. Soms heb ik het ook en zonder iets te doen gaat het ook weer weg. Greenify kan GPS ook alleen met root bevriezen en sowieso is dat niet aan te raden, Google Play Services is voor van alles en nog wat nodig op je telefoon.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Arfman schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:22:
Er zit al heel lang een bug in Google Play Services die de telefoon wakker houdt. Soms heb ik het ook en zonder iets te doen gaat het ook weer weg. Greenify kan GPS ook alleen met root bevriezen en sowieso is dat niet aan te raden, Google Play Services is voor van alles en nog wat nodig op je telefoon.
Juist ja, root heb je inderdaad ook nodig om met Greenify system-apps te kunnen hibernaten.

Ik heb echter geen problemen ontdekt door het hibernaten van GPS, maar ik gebruik google-services dan ook zo min mogelijk waar dat kan. Het is inderdaad zo dat veel apps gebruikmaken van GPS en dus raar beginnen doen als GPS niet de hele tijd heeft aangestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Heeft iemand hier nog een goed adresje voor een recplacement LCD?

Ik heb tot 2 keer toe een scherm besteld (china wholesale):
1e scherm gemonteerd: Bleek goed te werken maar telefoon registreerde geen touch-input.
2e scherm gemonteerd: Geen backlight, wél touch-input. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, een gecertificeerd Sony repair center.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:28:
Ja, een gecertificeerd Sony repair center.
Ik ga even contact met ze zoeken, thanks! Ben benieuwd... heb niet zoveel zin in +150 euro reparatiekosten voor een telefoon die gloednieuw 'slechts' 300 kost. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat betreft die Google play Services hoog in je accu verbruikt komt, heb ik al een tijdje last van, dus al ruim voor de MM update. Wat ik laatst toevallig tegen kwam is de "apps with usage access".

Settings > security > apps with usage access (helemaal onderaan) > Off: Google play Services, Google play store, whats New, Life log en Xperia tips (onder show System bij de 3 puntjes rechtsboven).

Google play Services lijkt nu minder hoog te staan in de accu verbruik. Nu bijv. 10% als 2de (voorheen vaak boven de 20%), en met nu het scherm bovenaan met 34%. Accu duur lijkt nu ook wat beter. Voorheen rond de 5-6 uur SoT. Nu is het vaker 7-9 SoT, als ik het extrapoleer naar 100%. Maar dit licht uiteraard ook aan hoe ik mijn mobiel gebruik. Kortom mijn accuduur lijkt eerder verbeterd dan dat dit minder is geworden. Ik ben dus wel tevreden.

Wel zie ik dat de telefoon vaker awake is terwijl ik de mobiel niet aan heb en is soms de Wifi aan terwijl ik die uit heb gedaan.

Edit:
MM heeft wel wat verbeter puntjes althans dat vind ik (weet overigens niet zeker of het MM of van Sony komt):
- dubbel Power Button is camera shortcut. Long press camera Button ging wel eens per ongeluk
- wekker staat weer op lockscreen (net als bij KitKatbij, LP weggehaald)
- notificaties kan je instellen dat ze niet op je lockscreen blijven staan (dus 1x, daarna kan je ze nog zien als je de telefoon unlocked, totdat je ze echt weg veegt)
- meer mogelijk automatische geluidsinstelling (voor bijv. Automatisch still in de nacht)

[ Voor 21% gewijzigd door Regeneration op 31-05-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
KingKoning schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:14:
[...]

thanx. Dit ga ik even proberen. Heb je dit ook pas sinds marshmellow? Want onder Lollipop had ik hier nooit last van.
Ik weet niet meer of ik het nooit of minder vaak had op LP. Toen ik indertijd wake locks had, bekeek ik niet echt wat de oorzaak was maar herstartte ik m'n device gewoon.

De laatste tijd zoek ik graag wat dieper naar de oorzaak, via Wakelock Detector (heeft nu ook methode voor non-rooted) en valt het me idd op dat vooral Google Play Services de oorzaak is.

Vroeger had ik wel soms Mobile Radio Active wake locks en die lijken in MM wel volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

Schanske schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:43:
[...]

Idem hier. :'(
Bij mij was er een barst rechts bovenaan. Opgestuurd naar Bol.com en daar zeggen ze dat het buiten de garantie valt. 247Euro kosten. pffff.
Bij de offerte staat dat 'Beeldscherm vervangen. Huisdeel (-delen) herstellen / vervangen. Afregelen, testen en controleren. Apparaat heeft externe schade'
Wat moet ik verstaan onder 'Beeldscherm vervangen'? Enkel het glas is toch stuk.
Ik heb de mijne weer retour van Sony ontvangen met nieuw scherm en volgens mij hebben ze ook gelijk alle vier de kanten vernieuwd! Ziet er weer hagelnieuw uit, topservice van Sony! _/-\o_

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hebben jullie ook wel 's dat je geen melding krijgt als je een SMS hebt ontvangen? Heb dit nu al een paar keer gehad en het is zwaar irritant als je eerst de (in mijn geval) de Messenger app moet openen om te kijken of je een nieuwe SMS hebt of niet.

Probleem had ik ook al met Lullipop en het komt sporadisch voor, meestal gaat het goed.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
Scipionyx schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:30:
Hebben jullie ook wel 's dat je geen melding krijgt als je een SMS hebt ontvangen? Heb dit nu al een paar keer gehad en het is zwaar irritant als je eerst de (in mijn geval) de Messenger app moet openen om te kijken of je een nieuwe SMS hebt of niet.

Probleem had ik ook al met Lullipop en het komt sporadisch voor, meestal gaat het goed.
Ik heb dat wel eens met whatsapps, dus misschien iets met notificaties te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Mwah, de rechten voor de messenger-app staan in ieder geval wel goed. Qua notificaties heb ik niks aangepast. Het werkt meestal ook wel goed, maar is heel sporadisch dat het laat afweten.

Anyway, as we speak download ik nu een systeemupdate (OTA) van 200,6 MB. Misschien lost dat 't op. Vraag me af of er verder nog nieuwigheden zitten in deze update. Iemand?

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
In het kader van 'better safe than sorry': ik heb een nieuwe Z3 compact. Hoort daar geen afsluitdopje voor de koptelefoon op te zitten? Of is-ie zonder zo'n afsluiting gewoon toch waterdicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:50
ToniW schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:12:
In het kader van 'better safe than sorry': ik heb een nieuwe Z3 compact. Hoort daar geen afsluitdopje voor de koptelefoon op te zitten? Of is-ie zonder zo'n afsluiting gewoon toch waterdicht?
Zit er niet op en is zonder afsluiting ook waterdicht.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Dat gedoe met de volume is er nog steeds.. Hoopte dat dat opgelost zou zijn met die 200MB update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Scipionyx schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:25:
Dat gedoe met de volume is er nog steeds.. Hoopte dat dat opgelost zou zijn met die 200MB update..
Welk gedoe met de volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Dit:
Scipionyx schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:44:
Hebben jullie ook wel 's dat het dropdown-pijltje, wanneer je volume aanpast, niet altijd tevoorschijn komt?
(In Android Marshmallow natuurlijk)

Bij mij is ie dan wel zichtbaar en soms ook niet. Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ah. Heb je een factory reset of software repair via de Sony Companion gedaan? (For the record: Ik heb er zelf geen last van en ik heb wel een factory reset gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Canis Lupus schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:09:
[...]
Nog geen factory reset kunnen doen, maar wel gisteren de optie erboven 'Netwerken resetten' gebruikt om te zien of dit iets uitmaakte. Hiermee wis je gegevens van Wifi, Bluetooth enz.
Hierna lijkt mijn bluetooth koptelefoon weer prima te werken, dus hopelijk hebben anderen hier ook wat aan!
Welke software draai je dan nu? Een beta nog?

De support pagina van Sony heeft de tweede MM build ook live staan zag ik al een paar dagen:
"Nieuwste beschikbare software: 23.5.A.0.575
Release gestart: 2016-05-20"

Dit was toch echt 23.5.A.0.570.

Mijn toestel wil nog steeds .570 binnenhalen, evenals PC Companion. Ik draai lollipop nog omdat alles simpelwerk werkt en ik heel tevreden ben. En zéker geen bluetooth stuttering wil hebben.

Desalniettemin, laatste 48 uur is m'n telefoon al drie keer spontaan uitgevallen en lukt het bijna niet om hem aan te zetten. Ik hoop nog op een software storing, al ben ik bang van niet: hij wilde onmogelijk aan of laden met 50% accu. Toch aan de lader gehangen en vele uren later zag ik dat ie toch is gaan opladen. Sindsdien ook weer werkend... Tot nu toe.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Is hier ook iemand met een Ziggo Mobiel abonnement of iemand die nog andere suggesties heeft voor onderstaand probleem?

Ik heb gisteren mijn Xperia een harde reset gegeven maar nu blijkt mijn mobiel internet niet meer te werken terwijl dit voor de reset nog gewoon werkte.

Daarom ben ik even benieuwd welke instellingen jullie hebben staan bij mobiel netwerk. Staat hier de Vodafone APN (die je automatisch krijgt) of hebben jullie deze handmatig ingesteld conform het Ziggo Mobiel internet (internet.ziggo.nl). Als ik de APN handmatig instel valt het me op zodra ik de 'MSC' instel op 18 en op opslaan klik de APN is verdwenen uit de lijst.

Update: Blijkbaar moest ik een ander APN (ziggo.dataxs.mobi) hebben dan de standaard Ziggo APN (internet.ziggo.nl). Het werkt dus weer :)

[ Voor 10% gewijzigd door Onedayflyer682 op 05-06-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

dinkelover schreef op zondag 05 juni 2016 @ 07:43:
[...]

Welke software draai je dan nu? Een beta nog?

De support pagina van Sony heeft de tweede MM build ook live staan zag ik al een paar dagen:
"Nieuwste beschikbare software: 23.5.A.0.575
Release gestart: 2016-05-20"

Dit was toch echt 23.5.A.0.570.

Mijn toestel wil nog steeds .570 binnenhalen, evenals PC Companion. Ik draai lollipop nog omdat alles simpelwerk werkt en ik heel tevreden ben. En zéker geen bluetooth stuttering wil hebben.

Desalniettemin, laatste 48 uur is m'n telefoon al drie keer spontaan uitgevallen en lukt het bijna niet om hem aan te zetten. Ik hoop nog op een software storing, al ben ik bang van niet: hij wilde onmogelijk aan of laden met 50% accu. Toch aan de lader gehangen en vele uren later zag ik dat ie toch is gaan opladen. Sindsdien ook weer werkend... Tot nu toe.
Customised NL (1288-5414) heeft nog .570 volgens xperifirm, terwijl KPN Mobile NL (1288-6945), T-Mobile NL (1289-2858) en Vodafone NL (1289-8443) allemaal al .575 hebben gekregen. Welke customisation heb jij?

Dit kan je trouwens ook makkelijk zelf checken via Xperifirm. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Regeneration schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:01:
[...]

Ah. Heb je een factory reset of software repair via de Sony Companion gedaan? (For the record: Ik heb er zelf geen last van en ik heb wel een factory reset gedaan)
Nope. Geen zin in :P

Las op XDA dat er meer gebruikers hier last van hebben (en ook hier op GoT). Verdiep me er later nog wel 's in. Heb het nu te druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejabberd
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07 22:49
Ik overweeg om een Xperia Z3 Compact te kopen, maar heeft iemand ervaring met AdAway op dit toestel? Is dit makkelijk aan de praat te krijgen op dit toestel? Voorheen had ik een Jiayu G4A en die was rooted out-of-the-box, dus ervaring met rooten heb ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

ejabberd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:06:
Ik overweeg om een Xperia Z3 Compact te kopen, maar heeft iemand ervaring met AdAway op dit toestel? Is dit makkelijk aan de praat te krijgen op dit toestel? Voorheen had ik een Jiayu G4A en die was rooted out-of-the-box, dus ervaring met rooten heb ik nog niet.
Een Xperia rooten is vrij simpel: download de laatste versie van Flashtool, gebruik de ingebouwde Xperifirm om een bepaalde versie van firmware te downloaden. Gebruik dan PRFCreator om die firmware te pre-rooten en flash alles naar je foon. Om de zip van PRFCreator te kunnen flashen moet je wel een recovery geïnstalleerd hebben staan. Geen idee of je met PRFCreator ondertussen ook volwaardige ftf-firmwarebestanden kan maken, want dat zou nog makkelijker zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:14
IveGotARuddyGun schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:26:
[...]

Een Xperia rooten is vrij simpel: download de laatste versie van Flashtool, gebruik de ingebouwde Xperifirm om een bepaalde versie van firmware te downloaden. Gebruik dan PRFCreator om die firmware te pre-rooten en flash alles naar je foon. Om de zip van PRFCreator te kunnen flashen moet je wel een recovery geïnstalleerd hebben staan. Geen idee of je met PRFCreator ondertussen ook volwaardige ftf-firmwarebestanden kan maken, want dat zou nog makkelijker zijn.
Klopt. De procedure is eerst kitkat installeren met flashtool, dan root en recovery installeren en dan een zip met nieuwe rom inclusief ingebouwde root en recovery flashen. Hier staat een goede handleiding: http://xperiafirmware.com...y-xperia-z3-compact-d5803 (je moet 8 volgen).
Laat je niet verleiden 'gewoon' de Bootloader te ontsluiten. Dan kun je geen mooie foto's meer maken met weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

M!chiel schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:52:
Laat je niet verleiden 'gewoon' de Bootloader te ontsluiten. Dan kun je geen mooie foto's meer maken met weinig licht.
Daarvoor bestaan zelfs procedures, om de speciale zaken die met een unlock verloren gaan te backuppen en na de unlock op zekere wijze terug te plaatsen. Geen idee of dat effectief lukt, of dat nog steeds lukt en hoe het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 10:36
Zo zeg, na maar 11 minuten en 34 seconden raakt de Z3 Compact oververhit - dit op 1080p, 60 frames per seconde en zonder beeldstabilisatie. Nog nooit zo lang gebruikt, maar ik had 'm vandaag even als super-ghetto GoPro gebruikt i.c.m. een Google Cardboard. Valt me toch tegen zeg, ik dacht dat dit alleen op 4K voor kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:35
Heb de telefoon bijgewerkt naar de nieuwste firmware .575 . Merk dat hij sneller is en dat accu langer meegaat.
Het geluid hoger doen hoor je geen bij geluid bij wat in elke firmware versie wel zo was . En het opstarten duurt nu veel langer dan anders. En het opstart geluid is weg
Voor de rest ben ik wel tevreden :)
, Is het aan te raden om een herstel naar fabrieksinstellingen te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door WhiteHwk op 07-06-2016 19:08 . Reden: Wou nog paar dingen aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandY1981
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 12:09
Ik zit de sinds de android 6 update met het probleem dat van mijn (vergrendelde) telefoon in mijn broekzak tijdens het fietsen de volgende dingen regelmatig gebeuren:

- zaklamp aan
- scherm rotatie uit
- telefoon op vliegtuigmodus
- bluetooth aan

Ik merk dat de snelle instellingen toegankelijk zijn als de telefoon nog vergrendeld is. Ik heb nu een patroon als vergendeling ingesteld. Als ik 1x op de power knop duk kan ik al bij de snelle instellingen.

Kan dit geblokkeerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Hmm... Ik had sinds kort dat mijn SD Kaart er vanzelf uitspring (zelfs als klepje ervoor zat) van begin af aan had ik wel altijd moeite om de sd kaart er in te plaatsen.

Maar nu hoor ik hem erin klikken maar springt er direct uit.
Mijn klepje is ook niet meer stevig genoeg om dit te blokkeren.
Met die 16gb red ik het helaas niet heb toch een sd kaart nodig.

Is dit op een bepaalde manier op te lossen nieuwe sd kaart? (heb helaas nergens een micro sd kaart liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
RandY1981 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:46:
Ik zit de sinds de android 6 update met het probleem dat van mijn (vergrendelde) telefoon in mijn broekzak tijdens het fietsen de volgende dingen regelmatig gebeuren:

- zaklamp aan
- scherm rotatie uit
- bluetooth aan

Ik merk dat de snelle instellingen toegankelijk zijn als de telefoon nog vergrendeld is. Ik heb nu een patroon als vergendeling ingesteld. Als ik 1x op de power knop duk kan ik al bij de snelle instellingen.

zou ik ook wel willen weten. Want bijv. als je telefoon gestolen wordt kan de dief alsnog gewoon vliegtuigmodus inschakelen, zodat locatiebepaling van de gestolen telefoon ook niet meer werkt (al kan ie dan nog wel uit met de powerknop, maar ja ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

- zaklamp aan
- scherm rotatie uit
- bluetooth aan

Heb jij "Tap to wake up" in de display settings aangezet? Hoewel dit een handige functie is heeft deze mij ook bovenstaande problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

- zaklamp aan
- scherm rotatie uit
- bluetooth aan

Hier nog 1. Ik dacht dat het aan mij lag, maar zie nu dat bij mij hetzelfde probleem optreedt.
Heb al meerdere keren gehad dat hierdoor verschillende instellingen zijn aangepast.

Ik heb wel Smart Lock aan staan, dus ik hoef alleen maar te swipen, maar die Snelle Instellingen al vanaf lockscreen beschikbaar lijkt me niet wenselijk. Tap to wake staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandY1981
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09 12:09
Mr.C4 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Heb jij "Tap to wake up" in de display settings aangezet? Hoewel dit een handige functie is heeft deze mij ook bovenstaande problemen veroorzaakt.
Ik heb idd de double tap to wake up aan staan.

Heb em zonet uit gezet, maar als je een x op de power knop druk, kun je nog steeds de snelle toegankelijkheid benaderen...

Ik wil dit geblokkeerd hebben... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Net even wat gegoogled, maar die quick settings op lock screen zijn al een issue sinds introductie bij lollipop en nog steeds niet aangepakt.
In sommige custom roms (CM12) kun je het wel aanpassen, maar standaard android dus niet.

Gek wel dat ik er in Lollipop nooit last van had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
RandY1981 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 16:26:
[...]

Ik heb idd de double tap to wake up aan staan.

Heb em zonet uit gezet, maar als je een x op de power knop druk, kun je nog steeds de snelle toegankelijkheid benaderen...

Ik wil dit geblokkeerd hebben... :-(
Klopt maar ik denk dat de kans dat de power knop per ongeluk in je broekzak wordt ingedrukt wel klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Ik heb dat probleem ook sinds deze week, is erg ambetant! Vliegmode aan, kleuren conversie ging aan= zwart wit...
Dat was volgens mij sinds laaste concept update van vorige week.

Zitten jullie ook op concept?
Canis Lupus schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:37:
[...]
Hier nog 1. Ik dacht dat het aan mij lag, maar zie nu dat bij mij hetzelfde probleem optreedt.
Heb al meerdere keren gehad dat hierdoor verschillende instellingen zijn aangepast.

Ik heb wel Smart Lock aan staan, dus ik hoef alleen maar te swipen, maar die Snelle Instellingen al vanaf lockscreen beschikbaar lijkt me niet wenselijk. Tap to wake staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

royalt123 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:58:
Ik heb dat probleem ook sinds deze week, is erg ambetant! Vliegmode aan, kleuren conversie ging aan= zwart wit...

[...]
Ik herken mij hier niet in, ja hij schuift naar beneden in lock ( al tijden ) en ik heb double tap aan en geen scherm beveiliging, geen problemen in de broekzak.
Oh ik draai geen concept, gewoon nordic 23.5.A.0.575 en misschien wel handig te vermelden; een roxxfit bumpercase waardoor allicht de powerknop wat minder makkelijk per ongeluk wordt ingedrukt.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:54:
[...]

Dat is de customisation version voor Central Europe: 'Customized CE1'
dus waar moet ik nu op wachten voor er een update komt..? Customised voor wie?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Snowhite0901 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:41:
dus waar moet ik nu op wachten voor er een update komt..? Customised voor wie?
Ofwel wacht je tot jouw customisation een upgrade beschikbaar heeft (net gecheckt via xperifirm, helaas...), OF je kan beslissen om nu zelf manueel via flashtool+xperifirm een nieuwere firmware voor een andere customisation te downloaden en die te flashen.

Je moet die customised in 'Customized CE1' niet bekijken als customised, maar eerder als generic. Je hebt allerlei variaties op firmwares geschikt voor een bepaalde provider, en een variatie die als 'overige' dient. Jouw versie is dus zo'n 'overige', maar dan voor Centraal Europa. Niets houdt je echter tegen om een (nieuwere) versie voor NL te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Over quick settings
Gloeiende... Ik dacht het zal wel aan mij liggen, maar ik heb het idee dat ik ook problemen heb met quick settings. Ik heb 'dubbel-tap to wake' niet aan staan.
Nu schiet mij wel iets anders te binnen. Volgens mij gaf mijn Nova Launcher een melding dat er iets niet helemaal klopte aan de (animatie?) status balk bij het omlaag vegen. Ik had hier verder niet meer naar omgekeken, maar misschien dat het er iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Ik heb "double tap to wake" ook uit moeten zetten sinds Marshmallow. Ik had al meerdere pocket-dials uitgevoerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
Ik heb ondertussen ook de android 6 update gehad. Ik werk er nu een dikke week mee en ben er wel heel tevreden van, alles werkt snel en de de geluidsinstellingen zijn beter nu.
Wat me we opvalt is dat google play services het overgrote merendeel van de battery usage inneemt. Ik heb de cache al gewist. Usage access ook disabled. Geen van de oplossingen lijkt iets te doen.

Heeft dit met de play store te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Infinity88 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:38:
Ik heb ondertussen ook de android 6 update gehad. Ik werk er nu een dikke week mee en ben er wel heel tevreden van, alles werkt snel en de de geluidsinstellingen zijn beter nu.
Wat me we opvalt is dat google play services het overgrote merendeel van de battery usage inneemt. Ik heb de cache al gewist. Usage access ook disabled. Geen van de oplossingen lijkt iets te doen.

Heb het zelfde , heb alleen de play store laten optimaliseren voor accu gebruik dat helpt niet veel . Misschien is het een bugg van google play services? Want ik kan play services niet optimaliseren voor accu gebruik ?
Wel fijn dat de oplaad tijd op het vergrendel scherm weer terug is (dat was er ook in android 5.0.2)

Word bij jullie de telefoon ook warm tijdens het opladen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Als je van Android 5 komt, kun je het beste een factory reset te doen (na een backup uiteraard). Zal je probleem hoogstwaarschijnlijk oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Heb het probleem van de play services opgelost door de cache en data van play services te verwijderen . En dan de telefoon opnieuw op te starten . Je merkt het verschil pas als je de telefoon opnieuw hebt opgeladen . Bij mij gebruikt play services inplaatts van 20 % nu 10 %

Bij mij word de telefoon warm als ik hem even gebruik twijfel of een fabrieks reset kan helpen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Mijn Z3 compact is uit elkaar aan het vallen. Het scherm komt deels los aan de voorkant en reageert niet altijd even lekker meer. Het klepje aan de zijkant sluit niet goed meer. De achterkant heeft een grote ster. Ik zit eigenlijk te wachten op een goede opvolger. Een Z6 compact, of zoals het nu lijkt in de Xperia X lijn een compact oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 21:13
André schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:42:
Mijn Z3 compact is uit elkaar aan het vallen. Het scherm komt deels los aan de voorkant en reageert niet altijd even lekker meer. Het klepje aan de zijkant sluit niet goed meer. De achterkant heeft een grote ster. Ik zit eigenlijk te wachten op een goede opvolger. Een Z6 compact, of zoals het nu lijkt in de Xperia X lijn een compact oid.
Ik herken het. Eerst liet mijn voorkant los (na een val van lage hoogte, maar dan nog), die zelf opnieuw geplakt. Dat liet weer los, weer opnieuw geplakt maar met meer plakspul. Nu laat de achterkant weer los (die ik ook heb moeten vervangen).

Zo klooi ik een beetje aan. Best zonde voor de rest (op de camera na, kijk maar eens naar de foto's van een S7, en m'n headphone jack is te barsten maar doe alles bluetooth) ben ik nog dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Joostje123 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:05:
Hmm... Ik had sinds kort dat mijn SD Kaart er vanzelf uitspring (zelfs als klepje ervoor zat) van begin af aan had ik wel altijd moeite om de sd kaart er in te plaatsen.

Maar nu hoor ik hem erin klikken maar springt er direct uit.
Mijn klepje is ook niet meer stevig genoeg om dit te blokkeren.
Met die 16gb red ik het helaas niet heb toch een sd kaart nodig.

Is dit op een bepaalde manier op te lossen nieuwe sd kaart? (heb helaas nergens een micro sd kaart liggen)
Is helaas een vaker voorkomend probleem. Je kan het opsturen naar Sony om te laten repareren. Andere mogelijkheid is om het geheugenkaartje beetje te klemmen met een papiertje (dit is uiteraard wel met enig risico, laat altijd een stukje papiertje uitsteken zou ik zeggen). Een andere SD kaartje aanschaffen heb ik ook wel eens voorbij zien komen als een oplossing, echter je weet uiteraard van te voren niet of deze beter past.

Infinity88 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:38:

Wat bij mij een beetje geholpen lijkt te hebben:

Wat betreft die Google play Services hoog in je accu verbruikt komt, heb ik al een tijdje last van, dus al ruim voor de MM update. "Apps with usage access" uitzetten voor Google play Services:
Settings > security > apps with usage access (helemaal onderaan) > Off: Google play Services, Google play store (als je wil ook de rest: whats New, Life log en Xperia tips, onder show System bij de 3 puntjes rechtsboven).

Edit: Ah, ik zie nu pas, dat je dit al geprobeerd had.

WhiteHwk schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:23:
[...]

Heb het zelfde , heb alleen de play store laten optimaliseren voor accu gebruik dat helpt niet veel . Misschien is het een bugg van google play services? Want ik kan play services niet optimaliseren voor accu gebruik ?
Wel fijn dat de oplaad tijd op het vergrendel scherm weer terug is (dat was er ook in android 5.0.2)

Word bij jullie de telefoon ook warm tijdens het opladen ?
Ja, maar verder ook wel eens als ik foto's maak of foto's verstuur en soms lijkt het random te zijn. Wat ik bij het opladen nu hebt gemerkt is dat je nu in de lockscreen kan zien of deze nu "Charching slowly", "Charching" of "Charching rapidly" is. Tot nu toe altijd als de telefoon warm wordt bij opladen is de telefoon "Charching slowly" (terwijel ik dus dezelfde magnetische oplader gebruik). Ik sluit de opladen dan opnieuw aan totdat er staat Charching rapidly, dan lijkt de telefoon niet meer warmer te worden. Verder helpt het bij mij als ik alle apps afsluit als de telefoon warm is. Ik weet dat dit niet nodig is, maar het is wel een (redelijk goede) symptoom bestrijding van mijn warme telefoon (bij gebrek aan betere oplossing). Ik heb overigens al meerdere malen een factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Heb de stappen die je beschreef gedaan . Houd google play services dan nog wel bij wat je locatie is? en trekt hij dan de accu minder leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
WhiteHwk schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:18:
Heb de stappen die je beschreef gedaan . Houd google play services dan nog wel bij wat je locatie is? en trekt hij dan de accu minder leeg?
Geen idee, ik gebruikt de locatie nauwelijks.
En ja, dat accu lijkt iets langer mee te gaan, maar wellicht is dit een placebo effect. Google play services komt in ieder minder vaak zo hoog op bij de battery usage.

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 13-06-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Regeneration schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Is helaas een vaker voorkomend probleem. Je kan het opsturen naar Sony om te laten repareren. Andere mogelijkheid is om het geheugenkaartje beetje te klemmen met een papiertje (dit is uiteraard wel met enig risico, laat altijd een stukje papiertje uitsteken zou ik zeggen). Een andere SD kaartje aanschaffen heb ik ook wel eens voorbij zien komen als een oplossing, echter je weet uiteraard van te voren niet of deze beter past.
Ja ben coolblue binnen gestapt en die vertelde doe maar inleveren.
Maar toen had ik nog geen backup telefoon dus ik ga binnenkort wel weer naar coolblue.

Hij zei het veertje is kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
Joostje123 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:39:
[...]

Ja ben coolblue binnen gestapt en die vertelde doe maar inleveren.
Maar toen had ik nog geen backup telefoon dus ik ga binnenkort wel weer naar coolblue.

Hij zei het veertje is kapot.
Deze heb ik ook laten repareren. Nadat ik al een origineel klepje had besteld. En wat denk je? Het klepje werd vervangen, maar de reparatie werd niet uitgevoerd. Gezien het aantal meldingen, en het feit dat dit voorkomt op een tweede Z3c in huis, heeft mij doen besluiten dat een stukje plakband tussen SD en slot in beter werkt en sneller is te realiseren ;) .

Opsturen zodat zij hem demonteren met het risico dat het over een half jaar weer defect raakt. Nah doe ma nie. Wat ik al aangaf, een stukje zacht meegevend plakband werkt in mijn geval net zo goed.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Net geconstateerd dat bij mijn 1 jaar 4 mnd oude z3c het scherm linksbovenin loslaat.
Zorgt voor gekke kleurzweem en flikkerend backlight. Morgen wordt hij voor reparatie opgehaald.
* Fingers crossed *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

André schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:42:
Van een telefoon met aan 2 kanten glas naar een telefoon zonder glas, maar daardoor zo goed als onverwoestbaar:
http://tweakers.net/product/453968/motorola-moto-x-force/

Helaas wel iets groter, maar dat is dan niet anders. Als iemand belang heeft bij een 21 maanden oude Z3 compact die deels uit elkaar valt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Regeneration schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:26:
[...]

Geen idee, ik gebruikt de locatie nauwelijks.
En ja, dat accu lijkt iets langer mee te gaan, maar wellicht is dit een placebo effect. Google play services komt in ieder minder vaak zo hoog op bij de battery usage.
Ah oke , misschien is het een bugg van play services . Maar mijn accu gaat lang mee en play services gebruikt 25 % stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Die Bruine schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:14:
[...]

Deze heb ik ook laten repareren. Nadat ik al een origineel klepje had besteld. En wat denk je? Het klepje werd vervangen, maar de reparatie werd niet uitgevoerd. Gezien het aantal meldingen, en het feit dat dit voorkomt op een tweede Z3c in huis, heeft mij doen besluiten dat een stukje plakband tussen SD en slot in beter werkt en sneller is te realiseren ;) .

Opsturen zodat zij hem demonteren met het risico dat het over een half jaar weer defect raakt. Nah doe ma nie. Wat ik al aangaf, een stukje zacht meegevend plakband werkt in mijn geval net zo goed.
Ok ik zal vanavond dat proberen maar zie nog niet hoe een klein stukje plakband het beste kan plakken.

Doe de sd kaart erin ? En dan aan de bovenkant hem dichttplakken met plakband? En dan klepje er nog proberen op te duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:14
Nope, een stukje plakband twee of driedubbel vouwen en dan zo knippen dat het net iets smaller is dan de geheugenkaart. Halverwege het lot insteken en met bv een pincet vasthouden. Daarna geheugenkaart erbij prikken en erin duwen. De geheugenkaart blijft nu klem zitten doordat het plakband werkt als een wig tussen kaart en houder.
Plakband halverwege erin steken zorgt ervoor dat je deze ook weer eruit kan trekken wanneer dat nodig is. Zo komt ook de geheugenkaart weer makkelijker los.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Die Bruine schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:59:
Nope, een stukje plakband twee of driedubbel vouwen en dan zo knippen dat het net iets smaller is dan de geheugenkaart. Halverwege het lot insteken en met bv een pincet vasthouden. Daarna geheugenkaart erbij prikken en erin duwen. De geheugenkaart blijft nu klem zitten doordat het plakband werkt als een wig tussen kaart en houder.
Plakband halverwege erin steken zorgt ervoor dat je deze ook weer eruit kan trekken wanneer dat nodig is. Zo komt ook de geheugenkaart weer makkelijker los.
Aah ideaal, dan ga ik dat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Iemand nog een tip om de foto's van Whatsapp te verbergen uit de 'Album' applicatie? Ik heb in de Whatsapp met foto's en filmpje al een .NOMEDIA bestand geplaatst maar de fotos worden nog steeds getoond.

Het probleem heb ik voor mijn harde reset niet gehad. Nu staan alle foto's op de datum van restore wat erg vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Onedayflyer682 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:19:
Iemand nog een tip om de foto's van Whatsapp te verbergen uit de 'Album' applicatie? Ik heb in de Whatsapp met foto's en filmpje al een .NOMEDIA bestand geplaatst maar de fotos worden nog steeds getoond.

Het probleem heb ik voor mijn harde reset niet gehad. Nu staan alle foto's op de datum van restore wat erg vervelend is.
Geen echte oplossing, maar ik gebruik Google Photos als fotoalbum-app en die toont standaard wel alleen foto's uit je fotoalbum-map (tenzij je handmatig naar de andere folders bladert).

Wel waardeloos dat die Sony app alles door elkaar toont. Krijg altijd zoveel zooi via whatsapp binnen, daar wil ik niet doorheen moeten bladeren als ik mijn moeder de vakantiefoto's laat zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
(Ik heb elke persoon gequoted zodat die een notificatie krijgt)

- zaklamp aan
- scherm rotatie uit
- bluetooth aan

Palomar schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:29:
[...]

zou ik ook wel willen weten. Want bijv. als je telefoon gestolen wordt kan de dief alsnog gewoon vliegtuigmodus inschakelen, zodat locatiebepaling van de gestolen telefoon ook niet meer werkt (al kan ie dan nog wel uit met de powerknop, maar ja ;)).
Canis Lupus schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:37:
[...]

royalt123 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:58:

[...]
Arie- schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:18:
[...]

Over quick settings
Gloeiende... Ik dacht het zal wel aan mij liggen, maar ik heb het idee dat ik ook problemen heb met quick settings. Ik heb 'dubbel-tap to wake' niet aan staan.
Nu schiet mij wel iets anders te binnen. Volgens mij gaf mijn Nova Launcher een melding dat er iets niet helemaal klopte aan de (animatie?) status balk bij het omlaag vegen. Ik had hier verder niet meer naar omgekeken, maar misschien dat het er iets mee te maken heeft.
Cerberus kan dit! Betaalde app maar zeker z'n geld waard.
Google Play: Cerberus anti diefstal
https://www.cerberusapp.com/

Onderste optie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S0qkSaV.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrvH
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:31
Asgaro schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:25:
(Ik heb elke persoon gequoted zodat die een notificatie krijgt)

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Cerberus kan dit! Betaalde app maar zeker z'n geld waard.
Google Play: Cerberus anti diefstal
https://www.cerberusapp.com/

Onderste optie:

[...]
Thanks voor de tip! Meteen geïnstalleerd en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Onedayflyer682 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:19:

De cache van je album app en media services (of zoiets) al weg gegooid? En je thumbnails?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
Heb de foto's na een harde reset teruggezet dus de cache zou het probleem niet mogen zijn. Ik ga maar eens kijken naar de Google Foto's App en kijken of die beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Je hebt in de album applicatie een balk aan de zijkant , Dan druk je op mappen en dan druk je op het mapje van de camera en dan zit je in dat mapje . Deze handeling iedere keer doen als je alleen een mapje wil zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawid127
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:09
Na 3x een reparatie te hebben uitgevoerd aan m'n Z3C (2 vd 3x een defect veroorzaakt door de reparatie) ben ik sinds de 3de reparatie niet meer goed verstaanbaar aan de telefoon. Problemen lijken dus niet zozeer aan de telefoon te liggen, als aan het reparatiecentrum.

Nu is m'n mobiel naar een andere reparatiecentrum gestuurd voor een 'second opinion'. MM kon mij niet vertellen wat er precies gedaan wordt in dit geval en hoe lang dit gaat duren. Iemand hier ooit iets vergelijkbaars meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Mijn telefoon nu voor 2de keer gevallen op zijn scherm direct 2de keer dat die kapot is.
Zit een klein barstje in onderkant van het scherm maar direct hele touchscreen doet het niet meer.

Ik heb van die telefoons gezien waar het hele scherm gebarsten is maar het touchscreen nog steeds werkt.
Hoe kan dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:41
Nou, mijn Z3C is vanochtend gevallen van kastje naast bed, niet eens hoog. Barst aan de voorkant en touchscreen werkt niet meer. Erg zuur, juist omdat ik er zo zuinig op ben, nu één keer gevallen en meteen kapot... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Dawid127 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:51:
Na 3x een reparatie te hebben uitgevoerd aan m'n Z3C (2 vd 3x een defect veroorzaakt door de reparatie) ben ik sinds de 3de reparatie niet meer goed verstaanbaar aan de telefoon. Problemen lijken dus niet zozeer aan de telefoon te liggen, als aan het reparatiecentrum.

Nu is m'n mobiel naar een andere reparatiecentrum gestuurd voor een 'second opinion'. MM kon mij niet vertellen wat er precies gedaan wordt in dit geval en hoe lang dit gaat duren. Iemand hier ooit iets vergelijkbaars meegemaakt?
Ik heb mijn Z3 Compact bij Belsimpel gehaald, dus ik heb een tijdje Dynafix gehad, daarna Teleplan. Kan niet echt zeggen dat Teleplan een solide reparatie oplevert - na de eerste fix hadden ze het moederbord waarschijnlijk fout geplaatst waardoor de SD kaart steeds tegen het klepje kwam en de telefoon niet lekker op de dock zat. SD kaart lezer half kapot (klikmechanisme), teruggestuurd. Na terug ontvangen is na een halve week focust de camera niet meer, dus weer teruggestuurd. In totaal iets van 4 keer terug moeten sturen. Ongelukkige combinatie van de Z3C die benedenmaats stevig is en reparatiecentrum die dingen erger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Canard schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:58:
Nou, mijn Z3C is vanochtend gevallen van kastje naast bed, niet eens hoog. Barst aan de voorkant en touchscreen werkt niet meer. Erg zuur, juist omdat ik er zo zuinig op ben, nu één keer gevallen en meteen kapot... :(
Ja balen is dat he, ik snap niet waarom hij niet gewoon door kan werken, als je sommige telefoons ziet waar gewoon hele scherm aan diggelen is. dat die nog werkt. Hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik wil een stevig hoesje, Waardoor mijn sony wel tegen een stootje kan?
Misschien toch maar zo flipcase, dan als die valt valt die niet vol op het glas?

Of zijn er nog andere (betere? bescherming hoesjes voor mijn telefoon? ben niet zo grote voorstander van zo flipcase. WIl eigenlijk geowon mijn telefoon aan kunnen doen. Zonder eerst zo flipcase om te slaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Joostje123 op 21-06-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Joostje123 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:23:
[...]

Ja balen is dat he, ik snap niet waarom hij niet gewoon door kan werken, als je sommige telefoons ziet waar gewoon hele scherm aan diggelen is. dat die nog werkt. Hier niet.
Dat komt omdat sony zijn touchscreen in het scherm verwerkt in plaats van eronder.
Daardoor is bij 1 barst je scherm al onbruikbaar.
Joostje123 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:08:
Misschien toch maar zo flipcase, dan als die valt valt die niet vol op het glas?

Of zijn er nog andere (betere? bescherming hoesjes voor mijn telefoon? ben niet zo grote voorstander van zo flipcase. WIl eigenlijk geowon mijn telefoon aan kunnen doen. Zonder eerst zo flipcase om te slaan.
Ik gebruik zelf een Bumpercase van Roxxfit, kan wel zeggen dat mijn toestel echt klappen krijgt maar ja, schijnbaar zit er nogal verschil in bouwkwaliteit. ( alhoewel ik nu al bij 3 verschillende xperia Z xx toestellen geen enkel probleem heb ervaren en ze worden allemaal even hardhandig behandelt)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Humma Kavula schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:41:
[...]

Dat komt omdat sony zijn touchscreen in het scherm verwerkt in plaats van eronder.
Daardoor is bij 1 barst je scherm al onbruikbaar.
Daar dus volgende keer opletten bij mijn telefoon.
Zijn er veel merken die dat doen of alleen Sony?

Maar bij die Roxxfit heb je je voorkant niet geschermd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liamy
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-01 23:20
Hebben jullie Z3C eigenaren ook wifi problemen?
Ik zal het even kort toelichten:

1. De telefoon is volledig opgeladen en heb alle power saving opties uitgeschakeld, tevens 'Keep wifi on during sleep' staat op Allways.
2. De telefoon is ergens buiten mijn wifi bereik
3. De telefoon komt in het bereik van mijn wifi (of andere opgeslagen wifi netwerken)
4. Na enkele minuten zonder de telefoon aangeraakt te hebben, heeft deze nog steeds geen wifi connectie, behalve als ik deze uit sleep mode haal, dus het scherm inschakel.

Dus in het kort, mijn Z3C maakt alleen een verbinding met een (opgeslagen) wifi netwerk zodra ik de telefoon ontgrendel/scherm inschakel.

Mijn vorige Z1C heeft dit issue niet, deze maakt netjes verbinding als deze in sleep is. Ook andere merken hebben dit probleem blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Joostje123 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:08:

Ik gebruik de Ringke Fusion (Smoke Black), in combinatie met Nillkin Tempered Glass 9H Screen Protector.

Deze combinatie wordt veel op XDA aangeraden. Bv. in deze thread: http://forum.xda-develope...3-compact-thread-t2879996

https://www.amazon.com/Xp...-Absorption/dp/B00OI09JLY
http://be.mobilefun.com/5...umper-case-rook-zwart.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zelf ook dat Nilkin gehard glas, heel tevreden over. Onlangs nog vervangen, heeft al heel wat schokken opgevangen :p

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Canis Lupus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:28:
Net geconstateerd dat bij mijn 1 jaar 4 mnd oude z3c het scherm linksbovenin loslaat.
Zorgt voor gekke kleurzweem en flikkerend backlight door waterlekkage. Morgen wordt hij voor reparatie opgehaald.
* Fingers crossed *
Gisteren mijn telefoon terug gehad van Dynafix. Terug binnen een week en naast het scherm lijkt ook de voor- en zijkant vervangen. Tot nu toe dus helemaal tevreden met service :)

Update: Ik heb trouwens het idee dat ze er ook gelijk een nieuwe batterij in hebben gestopt, na 1 dag heb ik nu nog meer dan 50% over, normaal was dat 20-30%. :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Canis Lupus op 24-06-2016 15:30 . Reden: Nieuwe batterij toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
:'( telefoon gaat niet meer aan. Gisteravond met 53% gaan slapen, om 05.00 was de telefoon uitgevallen. Aangezet maar valt uit tijdens boot scherm. Erna aan de lader gehangen tot 07.20 maar het wil niet meer aan gaan. Issie dood? ;( Ik heb M pas met een maandje of twee terug met nieuw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Niet online
Klopt het dat je met versie 6 niet meer via wifi met je pc kan verbinden? Hier had ik regelmatig gebruik van gemaakt als ik kleine files van mijn pc op mijn telefoon wou zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
  • Laatst online: 27-12-2022
Hoi allemaal, ik heb een probleem met de front camera. Wellicht speelt dit ook bij de rear camera, maar heb ik nog niet op gelet.

De optie voor "gladde huid" lijkt altijd aan te staan. Ook al zet je deze uit, dan nog voegt de telefoon een effect over je gezicht toe waardoor het er kunstmatig gephotoshopd uitziet.

Ik geloof dat dit issue door meer mensen wordt gevonden. Is hier iemand die dit heeft kunnen oplossen? Hardwarematig lijkt de camera me wel capabel, maar er gaat brakke software bij gepaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Darkblaster schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:36:
Hoi allemaal, ik heb een probleem met de front camera. Wellicht speelt dit ook bij de rear camera, maar heb ik nog niet op gelet.
Heb je dit sinds kort ( lees via update ) of heb je hem al langer en heb je dit nooit eerder getest?

De frontcam is 2 megapixel, daar kan je geen wonderen van verwachten maar ik ben het met je eens, en dat zegt iedereen, dat de ruisreductie van de sony software veels te agressief is.
Aan de andere kant, voor een kleine selfie ziet het er best redelijk uit miz en daar was hij destijds ook voor bedoeld.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkblaster
  • Laatst online: 27-12-2022
Humma Kavula schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:07:
[...]

Heb je dit sinds kort ( lees via update ) of heb je hem al langer en heb je dit nooit eerder getest?

De frontcam is 2 megapixel, daar kan je geen wonderen van verwachten maar ik ben het met je eens, en dat zegt iedereen, dat de ruisreductie van de sony software veels te agressief is.
Aan de andere kant, voor een kleine selfie ziet het er best redelijk uit miz en daar was hij destijds ook voor bedoeld.
Helaas het tweede, dus ik heb hem al sinds ongeveer launch, maar nooit echt opgelet. De gladde huid functie staat standaard ook aan, dus ook al was de uit stand eerder wellicht wel te activeren, heb ik misschien alsnog met de aan stand gedaan voor langere tijd. Ik weet dus ook niet of een bepaalde update de boosdoener kan zijn.

Op zich maakt de 2 megapixel niet uit, dat is immers gelijkwaardig aan de full HD resolutie die we van onze tv's gewend zijn. Het is dan ook erg zonde om te zien dat de preview er goed uitziet, totdat de foto daadwerkelijk genomen en geprocessed is. De sensors van Sony komen altijd goed uit de verf, behalve bij hun eigen toestel blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je hebt niet toevallig je bootloader unlocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Ondanks dat mijn Z3C nog goed bevalt ben ik er wat op uitgekeken, helaas zijn er bijna geen alternatieven, volgens mij alleen de Z5C.

Naar wat voor alternatief kijken jullie?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01
Strider schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:24:
Ondanks dat mijn Z3C nog goed bevalt ben ik er wat op uitgekeken, helaas zijn er bijna geen alternatieven, volgens mij alleen de Z5C.

Ik zit met hetzelfde. Ik heb een Z5c gedaan (mocht abbo verlengen) bij gebrek aan beter, voordat de Z5c eruit gaat.
Ik vind het heel erg jammer dat de Z5c geen magnetisch laadpunt meer heeft, maar de geruchten die er nu gaan over de mogelijke X compact zagen er ook niet best uit.

Erg jammer dat Sony deze mooi serie niet echt lijkt door te zetten.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Er is geen alternatief, dus als mijn Z3C kapot gaat zal ik ook met zo'n mobiele veldtelefoon rond moeten lopen vrees ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 21:14

Ik kijk ook naar de Z5C, maar ben wel geinteresseerd in de Daydream toestellen die er aan zitten te komen. Kijken of daar iets leuks tussen zit.

Maar iets vergelijkbaars als met de Z3C gaat moeilijk worden... Wat de Z3C voor mij perfect zou maken is draadloos opladen, verder is het ideaal. Goede batterij, waterdicht, mooi scherm en perfect formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ik ben nog zeer tevreden met mijn Z3C. Heb hem wel nog maar sinds Juni vorig jaar en doe zeer lang met elke smartphone. Zit op de Concept ROM en die draait als een zonnetje (on steroids)!
Ik verwacht ook nog dat we Android N krijgen, dus pas wanneer Android O relevant wordt, zal ik overschakelen. (Tenzij we O ook nog krijgen >:) )

Wel heb ik onlangs toch al is gekeken voor interessante manufacturers die ik in het oog moet houden. Deze tool is zeer handig om het huidig landschap te doorgronden mbv filters: http://www.gsmarena.com/s...ax=5&nBatCapacityMin=4000

Ik kom tot de conclusie dat uitstekende battery life in combinatie met een sub 5 inch scherm gewoonweg niet meer te vinden is... (Buiten van die devices die meer voor "into the field" zijn)

Daarom heb ik me voorgenomen om de stap naar 5.0 inch te zetten bij m'n opvolger. Maar ook niet meer dan dat! Een 5 inch device met kleine bezels moet wel nog hanteerbaar zijn met 1 hand, denk/hoop ik.

De manufacturer die momenteel echt uitblinkt qua battery life is Xiaomi. Ik zie ze dikwijls vernoemd worden op de Android subreddit.

Ook interessant om te weten is dat 4000+ mAh devices pas vanaf 2014 op de markt kwamen maar het merendeel pas in 2015 uitkwam.
Daarom wordt mijn volgend device sowieso een met 4000+ mAh (om toch nog een wat unieke factor te hebben tov een doorsnee device. Net zoals de Z3C toch wel een unicum is ook :) )

Alleen jammer dat die Xiaomi serie die focust op goede battery life, eerder low-end(*) devices zijn. Ik hoop dat Xiaomi binnen nu en pakweg 3 jaar ook met high-end inclusief uitstekende battery life komt. Dan krijgen ze vrijwel zeker mijn geld.

(*) Die betreffende toestellen zijn zeer degelijk en halen goede reviews. Maar ze kosten slechts rond de €150 en ik wil gerust er nog €200 bijdoen voor nóg betere hardware.

--

Voor de rest waren er ook is geruchten dat OnePlus met een sub 5 inch variant zou komen, maar die geruchten lijken uitgedoofd... Alsook Samsung, die met een Mini terug zou komen, maar ook lang niet meer van gehoord.

[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 27-06-2016 16:38 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 60 Laatste