BlaBlaBla
Idd, bootloader unlocking is niet nodig. Sinds een maand of twee is deze ROM op zeer gebruiksvriendelijke manier te installeren. Via een officiële Sony tool die sterk lijkt op Sony PC Companion qua gebruik.ikt schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:02:
Mensen met de concept ROM - is deze te installeren zonder de bootloader te hoeven unlocken?
Je kan ook gemakkelijk terug naar de normale ROM.
Meer info:
Asgaro in "[Sony Xperia Z3 Compact] Ervaringen & Discussie"
en
[ Voor 4% gewijzigd door Asgaro op 10-05-2016 23:41 ]
Bedankt!Asgaro schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:39:
[...]
Idd, bootloader unlocking is niet nodig. Sinds een maand of twee is deze ROM op zeer gebruiksvriendelijke manier te installeren. Via een officiële Sony tool die sterk lijkt op Sony PC Companion qua gebruik.
Je kan ook gemakkelijk terug naar de normale ROM.
Meer info:
en
(In Android Marshmallow natuurlijk)
Bij mij is ie dan wel zichtbaar en soms ook niet. Heel apart.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Nee dat heb ik niet. Pijltje is altijd zichtbaar.Scipionyx schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:44:
Hebben jullie ook wel 's dat het dropdown-pijltje, wanneer je volume aanpast, niet altijd tevoorschijn komt?
Wat ik wel vreemd vind, voorheen (in Lollipop) kon je door volume te verlagen, bij stil ("Niet storen") kiezen voor "Alarmen" en/of "Favoriete contacten".
Ik zie daar nu onder Marshmallow alleen nog maar Alarmen. Die favorieten zijn daar weg? Beetje vreemd, waarom zou je zo'n functie weghalen. Ik gebruikte dat soms nachts. Alleen paar personen kunnen me dan wakker bellen
[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 11-05-2016 11:52 ]
Dat is inderdaad een handige functie! (Lees ook dit pakkend verhaal: https://www.reddit.com/r/...e_end_thanks_to_androids/ )KingKoning schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:49:
[...]
Nee dat heb ik niet. Pijltje is altijd zichtbaar.
Wat ik wel vreemd vind, voorheen (in Lollipop) kon je door volume te verlagen, bij stil ("Niet storen") kiezen voor "Alarmen" en/of "Favoriete contacten".
Ik zie daar nu onder Marshmallow alleen nog maar Alarmen. Die favorieten zijn daar weg? Beetje vreemd, waarom zou je zo'n functie weghalen. Ik gebruikte dat soms nachts. Alleen paar personen kunnen me dan wakker bellen
Die functie is wel nog aanwezig, maar nu moet je in de quick settings op Do Not Disturb klikken. Dan krijg je wel nog de optie tussen: Total silence, Alarms only, Priority only.
Wel in te stellen:KingKoning schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:49:
[...]
Nee dat heb ik niet. Pijltje is altijd zichtbaar.
Instellingen -> Geluid en melding -> Niet storen -> Als prioriteit toestaan -> Oproepen -> ...
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ik heb dat ingesteld. En dan doe je priority only, maar dan geeft die opeens wel een trill icoontje aan.Scipionyx schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:06:
[...]
Wel in te stellen:
Instellingen -> Geluid en melding -> Niet storen -> Als prioriteit toestaan -> Oproepen -> ...
Ik wil geen trillen!
Wel opmerking, ik merk op dag 1 batterij aanzienlijk langer mee gaat en de snelheid aanzienlijk versnelt is van de telefoon met Marshmallow!
Asgaro schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:01:
[...]
Dat is inderdaad een handige functie! (Lees ook dit pakkend verhaal: https://www.reddit.com/r/...e_end_thanks_to_androids/ )
Die functie is wel nog aanwezig, maar nu moet je in de quick settings op Do Not Disturb klikken. Dan krijg je wel nog de optie tussen: Total silence, Alarms only, Priority only.
Ah thankx. Had niet door dat het nu via Quick settings moet. Wel vreemd dat het nu op 2 locaties is, waarbij de ene stil optie wel met alarmen is en de ander niet. Als je het dan van 2 plekken kan benaderen, laat het dan ook dezelfde optie zijn.Scipionyx schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:06:
[...]
Wel in te stellen:
maar goed, ik heb de functionaliteit weer terug en daar gaat t om
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verhip, ik dacht eerst dat ie er gewoon zat, kijk ik net, is ie weg. Daarna deezer even opgestart en toen stond ie er weer... maf. Ik gebruik hem nooit dus het was mij nog niet opgevallen.Scipionyx schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:44:
Hebben jullie ook wel 's dat het dropdown-pijltje, wanneer je volume aanpast, niet altijd tevoorschijn komt?
Verwijderd
- Bizar batterijverbruik, één dag zonder iets speciaals te doen haal ik niet.
- Een nacht aan de oplader levert maar een van 0% naar 32% batterij op.
- Telkens vastlopers
- Telefoon is erg warm
Hoe kan ik zien wat er gebeurt?
Of er processen lopen die ik moet stoppen?
Of is de "simpelste" stap een factory reset?
Intern geheugen zit behoorlijk vol (15 van 16gig), maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen?
Ik heb de telefoon nu sinds september 2014, nog geen enkele klacht gelukkig
Nou ja, eentje dan: ik heb nog geen excuus om een nieuwe te kopen

Daar zit ook nog een hele aparte bug in, als je op Do Not Disturb klikt kan je ook kiezen om te beindigen bij eerste alarm (handig om 's nachts de telefoon op stil te zetten). Alleen deze optie verdwijnt tegen het eind van de maand om vervolgens in de nieuwe maand weer op te duikenAsgaro schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:01:
[...]
Dat is inderdaad een handige functie! (Lees ook dit pakkend verhaal: https://www.reddit.com/r/...e_end_thanks_to_androids/ )

http://www.androidpolice....-until-google-patches-it/
Moet wel zeggen dat ik niet veel apps installeer en ook alleen bekende/betrouwbare apps.
Als je na de upgrade problemen ondervindt zou bij battery usage kijken welke app veel stroom trekt en die uninstallen. Misschien een bepaalde app die niet goed werkt met android 6. Als dit geen resultaat oplevert zou ik idd een factory restore doen.
Zojuist de telefoon ontvangen. Compleet nieuw buitenwerk zo te zien, scherm voor en achter helemaal nieuwu. SD kaart probleem is gefixt. Zelfs nieuwe screenprotector erbij.d0s schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:34:
Mijne werd binnen een week weer terug gestuurd, maar was wel een issue (SD kaart bleef niet meer zitten).
Prima service van Sony.
Verwijderd
- batterij laadt weer normaal op en loopt weer normaal leeg
- geen vastlopers
- telefoon wordt niet meer heet.
Oftwel, Marshmellow zoals het bedoeld is.
Toch jammer dat dit de enige manier leek te zijn, op mijn andere telefoon (2015 Moto E) is alles wel goed gegaan.
- De melding voor de system update valt niet weg te halen. Ik kan wel Xperia Update stoppen en daar verdwijnt de melding tijdelijk mee totdat de app weer automatisch zoekt naar nieuwe updates. Is dit ergens uit te zetten? Ik hoef de update niet zo nodig op mijn telefoon te hebben staan...
- Tijdens het laden van het toestel krijg ik een advertentie te zien. Ook ziet het laadscherm er anders uit dan dat het deed op bijv. mijn oude Z1c en oude M4Aqua; is dit uit te schakelen? Laat maar; dat valt dus wel makkelijk uit te schakelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sup4rdurt op 12-05-2016 10:27 ]
Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl
Deze week kreeg ik update van de update-tool en volgens mij kun je sindsdien de herinnering van de systeemupdate uitstellen, of instellen op nooit.Chckdsk! schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:58:
Heb de telefoon nu een aantal dagen en er zijn nu toch een paar dingen die mij ergeren;
- De melding voor de system update valt niet weg te halen. Ik kan wel Xperia Update stoppen en daar verdwijnt de melding tijdelijk mee totdat de app weer automatisch zoekt naar nieuwe updates. Is dit ergens uit te zetten? Ik hoef de update niet zo nodig op mijn telefoon te hebben staan...
[ Voor 16% gewijzigd door Canard op 12-05-2016 10:53 ]
Kijk eens op de markt, of op bol.comVerwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:53:
Is er iemand die mij kan helpen met een fijn hoesje? Ik heb al even in het accessoire topic gezocht maar kon daar zo snel niets vinden, ook leek die thread mij een beetje doodgebloed..
Ik zoek eigenlijk een bookcase, (het liefst leer maar dit is geen must), die de hoeken goed beschermd en het liefst ook afsluit met magneetjes, niet met een knoop of iets dergelijks.
Ik gebruik momenteel deze: [afbeelding]
Maar hij is versleten en beschermd de hoeken van de telefoon ook niet echt.
Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.
Daar zijn er honderden.
Tjeemig, mijn accu duur is echt flink vooruit gegaanStrider schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 22:23:
Is de Android 6 update op de Z3 aan te raden?
BlaBlaBla
Echter, een GROOT probleem: mijn Sennheiser 400MM Bluetooth hoofdtelefoon stottert enorm.
Wanneer is bedrade hoofdtelefoon aansluit is het probleem weg.
Er zijn meer mensen met dit probleem.
Iemand hier ideeën en/of een oplossing voor? Ik ga vh weekend maar een factory reset proberen, hopelijk helpt dat.
Update:lees net deze update over beta softwaree, waar het probleem zou moeten zijn opgelost
[ Voor 17% gewijzigd door Canis Lupus op 13-05-2016 08:43 ]
Voorheen onder Lollipop was dit meestal het scherm. Ik vind dit wel enigzins opvallend. Kan niet zo goed pinpointen waar het in zit, want onder Google Services vallen nogal wat diensten. Heb het idee dat er misschien op de achtergrond nog iets draait wat voorheen uit stond ofzo.
Iemand enig idee of soortgelijke ervaring?
Heb ik ook.Scipionyx schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:44:
Ik zit in dat beta programma, en ik ben bang dat er geen fix is. Er is deze week een nieuwe beta uitgekomen (opvolger van de .570) waarin het stotteren voor de 2e keer opgelost zou moeten zijn. Ik moet dat nog testen. Ik zit dus op de .570 en ik heb dat stotteren over bluetooth helaas ook. Erg irritant.Canis Lupus schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:42:
Eergisteren ook de update naar 6.0.1 gedaan. Over het algemeen sneller, betere batterij.
Echter, een GROOT probleem: mijn Sennheiser 400MM Bluetooth hoofdtelefoon stottert enorm.
Wanneer is bedrade hoofdtelefoon aansluit is het probleem weg.
Er zijn meer mensen met dit probleem.
Iemand hier ideeën en/of een oplossing voor? Ik ga vh weekend maar een factory reset proberen, hopelijk helpt dat.
Update:lees net deze update over beta softwaree, waar het probleem zou moeten zijn opgelostHopelijk rolt hij snel uit.
Best frustrerend..
Al geprobeerd:
- SD-kaart openen op pc: geen probleem, kaart en foto's worden correct uitgelezen
- alle gegevens op de SD-kaart wissen behalve de foto's: lost niks op
- volledige reset en clean reinstall via PC Companion: lost niks op
- nieuwste versie van de app (7.7.A.0.10) geïnstalleerd vanop apkmirror, appcache gewist: lost niks op
Iemand nog een ideetje? :-)
Verwijderd
Pak hem gisteravond op : zwart beeld en gaat niet meer aan.
Het kan toeval zijn, maar dit probleem nog nooit gehad.
Anyhow, niet meer aan te krijgen alle tip en trucs doorgeworsteld te vinden op youtube en via google maar helemaal niets meer mee te doen. Laden werkte ook niet meer, vlak voordat hij uitviel was de accu nog meer als 80% vol.
Schoot me ineens te binnen dat mijn samsung tablet dit probleem ook wel eens heeft.
En ja hoor, batterij losgenomen van boardje (daar gaat mijn garantie, maar hij moet nog maar eventjes voordat een nieuwe besteld kan worden) en weer aangesloten met de lader aangesloten op het toestel en voila daar was hij weer. This annoys the h*** out of me.
En dan zou je hem opsturen en het enige wat men doet, is stekkertje los en weer vast.
Mochten er dus mensen zijn die hetzelfde tegen komen wellicht is dit handig om te weten ik heb verschillende reacties gezien van mensen die met een toestel zitten dat niets meer doet. Je bent alleen je garantie kwijt en erg waterdicht zal het geheel ook niet meer zijn maar je zal maar net die ene foto willen hebben.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Nee hoor, ik ook nog niet(T-mobile)Flagg schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:58:
Ben ik de enige onderhand die nog geen update aangeboden heeft gekregen?
Ik zit ook bij T-Mobile en heb hem begin vd week gehad.
Wel heb ik laatst mijn toestel weggebracht voor garantiereparatie (scherm) en sinds ik hem terug heb heb ik geen T-mobile logo meer bij opstarten. Ik vermoed dus dat ik geen branded ROM meer heb. Misschien dat ik hem daarom eerder heb gehad.
Er is een topic op het T-mobile forum gericht op Sony updates, waar medewerkers aangeven hoe het testen e.d. gaat en wanneer ze die updates releasen.
Bug gemeld bij flitsmeister en die geven aan dat dit een feature is van mjjn telefoon. Dit loskoppelen wordt nl. gezien als het undocken van de telefoon en mijn telefoon zou dan de actieve app sluiten (met de normale oplader gebeurt het niet). Met andere apps gebeurt het echter niet, dus ik weet nog niet zo zeker of dit nou aan de telefoon ligt ipv. de app (ik vermoed beide).
De belangrijkste vraag: hebben meer mensen dit en weet iemand een oplossing?
Ja, dit hebben meer apps, ingress ook bv: ThreadPalomar schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:35:
De belangrijkste vraag: hebben meer mensen dit en weet iemand een oplossing?
Het is dus echt aan de app om er wat aan te doen volgens hen.
Okay, dan wachten we nog ff, was al van plan om een factory reset te doen.
En simyo hier overigens.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Overigens heb ik deze vraag ook aan Sony Support gesteld via het contactformulier op de website. Maar ik verwacht vandaag en morgen nog geen reactie ;-). Wellicht dat een Tweaker mij van advies kan voorzien. Verder zal ik het antwoord van Sony hier ook meedelen zodra ik die ontvangen heb.
Hierbij het antwoord van Sony Support:
Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan Sony Xperia Support.
Wanneer u een software update wilt uitvoeren, een factory data reset of een software herstel is niet altijd perse aangeraden of noodzakelijk.
Wat ik u wel willen aanraden is een back up van uw opgeslagen gegevens maken met Xperia Companion en vervolgens de software van uw telefoon updaten.
U kunt de Sony Xperia Companion software hier downloaden:
http://support.sonymobile.com/nl/tools/xperia-companion/ of http://support.sonymobile...ols/xperia-companion-mac/
Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met de Sony Xperia Support. Bezoekt u ook gerust onze website. Op www.sonymobile.com ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interessante content.
U kunt e-mails sturen naar het volgende adres: questions.nl@support.sonymobile.com.
Met vriendelijke groeten,
Sony Xperia Support Nederlands
[ Voor 91% gewijzigd door Rabster op 17-05-2016 23:34 . Reden: Antwoord Sony Xperia Support toegevoegd ]
Zit bij Tele2 en zie bij xpericheck Tele2NL nog niet staan, moet ik wachten op Tele2 of hebben andere Tele2 gebruikers de update al gehad?
[ Voor 4% gewijzigd door evleerdam op 15-05-2016 15:18 ]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ja dat is aan te raden jaRabster schreef op zondag 15 mei 2016 @ 14:28:
Is het aan te raden om een factory reset uit te voeren (wordt dan de eerste keer)?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Yup, zit bij Tele2 en heb hem binnen. Ik heb hem hiervoor wel aan de PC moeten hangenevleerdam schreef op zondag 15 mei 2016 @ 15:17:
Heb de update nog niet gehad.
Zit bij Tele2 en zie bij xpericheck Tele2NL nog niet staan, moet ik wachten op Tele2 of hebben andere Tele2 gebruikers de update al gehad?
Kom er net pas achter dat er een easteregg in zit als je op de android versie aantikt in "about phone"

Lol en ben nu een echte developer. (Build versie)
[ Voor 18% gewijzigd door Flagg op 15-05-2016 22:12 ]
Merk niet echt verandering in accuverbruik, maar ik had voorheen de stamina modus altijd al geactiveerd, dat was toen al goed merkbaar. Voor de rest werkt Android 6 lekker soepel.
Overigens dacht mijn z3c voorheen altijd dat ik met Telfort aan het roamen was op een ander netwerk, waardoor ik dataroaming aan moest hebben staan om meer te kunnen doen dan bellen als ik niet op de wifi zat. Dat is nu gelukkig opgelost.
CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro
heb je een nederlandse rom of een buitenlandse. in de nederlandse rom kan je namelijk instelen of je internationaal of nationaal roamt.Ben1985 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:12:
Ik heb hier afgelopen donderdag de update binnengehaald (Telfort abbo). Gewoon via de wifi binnen gehengeld, werkte prima.
Merk niet echt verandering in accuverbruik, maar ik had voorheen de stamina modus altijd al geactiveerd, dat was toen al goed merkbaar. Voor de rest werkt Android 6 lekker soepel.
Overigens dacht mijn z3c voorheen altijd dat ik met Telfort aan het roamen was op een ander netwerk, waardoor ik dataroaming aan moest hebben staan om meer te kunnen doen dan bellen als ik niet op de wifi zat. Dat is nu gelukkig opgelost.
in de buitenlandse bijv duitse rom kan dat niet...
[ Voor 3% gewijzigd door zeve op 16-05-2016 16:34 ]
Ik heb mijn HTC RC E242 perongeluk meegewassen. Maar deze zijn niet meer leverbaar
Ik heb geen idee waar ik op moet letten. Maar ik had deze gevonden op een forum dat ze compatible zouden zijn en alledrie de knoppen zouden werken.
Ik heb de rechten aangepast de telefoon opnieuw opgestart, en het icon opnieuw op de quick launcher geplaatst, maar het heeft niet geholpen.Arie- schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:56:
Is dat geen eigenschap van de launcher die je gebruikt en niet van WhatsApp en je ROM? Even je rechten langslopen denk ik, er is namelijk wat veranderd in de rechtenstructuur bij Android 6. Bij mij had WhatsApp bijvoorbeeld geen rechten om foto's te benaderen in het opslaggeheugen.
Bij mij gaf het Whats App icoontje alleen op IOS een teller. Bij Android (standaard) nooit.shadowlyse schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:41:
Ik heb mijn z3c overgezet naar Android 6.0 en nu werkt Whatsapp niet meer goed. Het Whatsapp icoontje telt geen nieuwe berichten meer en blijft leeg. Ik heb whatsapp al opnieuw geinstalleerd maar dat heeft helaas niet geholpen. Iemand nog andere ideeën behalve een factory reset?
Heb dit opgelost door de Widget van Whats App op het home screen te zetten en dan te verkleinen naar het formaat van een icoontje.
Ik heb hetzelfde probleem met de Nine-mailapp (http://9folders.com/). Gaf vroeger altijd een tellertje, nu niet meer - ook al staat de optie actief in de app zelf.shadowlyse schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 11:41:
Ik heb mijn z3c overgezet naar Android 6.0 en nu werkt Whatsapp niet meer goed. Het Whatsapp icoontje telt geen nieuwe berichten meer en blijft leeg. Ik heb whatsapp al opnieuw geinstalleerd maar dat heeft helaas niet geholpen. Iemand nog andere ideeën behalve een factory reset?
De Sony Concept ROM devs zijn alvast op de hoogte, heb ik gelezen in de Google+ community group.

Tja in Android 5.1.1. lollipop is er niets aan de handAsgaro schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:23:
Het Stagefright probleem blijkt nog niet helemaal van de baan: er zijn recentelijk nog vulnerabilities gevonden.
De Sony Concept ROM devs zijn alvast op de hoogte, heb ik gelezen in de Google+ community group.
[afbeelding]
Geen idee wat het is, heb de laatste MM versie ( 6.0.1) er al op. Straks toch maar even installeren om te zien wat er is veranderd.
Goed, zo te zien optisch geen veranderingen, wel een beveiligings update:
* Android beveiligingspatch: 1 maart 2016
* Kernel versie: 3.4.0 Fri Apr 22 17:27
* Build: 23.5.A.0.575
-edit-
Stagefright zimperium v 5.2:
10 critical
10 High
0 Moderate
Ik geloof die stagefright niet meer zo
[ Voor 47% gewijzigd door Humma Kavula op 20-05-2016 14:53 ]
Echter kregen wij vandaag mail van dynafix met de melding dat de schade 'vermoedelijk' ontstaan is door vallen. Dit is niet gebeurd, hoe zagen bij jullie de achterkanten eruit? Heeft het nog zin om met de 'experts' van dynafix in discussie te gaan? Telefoon is ouder dan 6 maanden dus dynafix hoeft niet te bewijzen dat de telefoon gevallen is...

[ Voor 14% gewijzigd door Michiel193 op 24-05-2016 19:31 ]
Bij mij was de achterkant spontaan gebarsten, met nog meer cracks... die was gerepareerd onder garantie.Mayet193 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:29:
Graag jullie mening zoals ik eerder aangaf is de achterkant van de z3c van mijn vrouw gebarsten. Zodoende contact opgenomen met Sony en de telefoon hun kant op gestuurd ter reparatie.
Misschien hebben ze andere schade gevonden waardoor ze denken die ie gevallen is?
[ Voor 9% gewijzigd door Canard op 24-05-2016 20:02 ]
Ik ben zeker geen expert, maar moet er bij valschade geen impact te zien zijn ergens op de smartphone? Dus waar het toestel de grond raakte. Bv. een gehavend of platgedrukt stukje van een rand.Mayet193 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:29:
Graag jullie mening zoals ik eerder aangaf is de achterkant van de z3c van mijn vrouw gebarsten. Zodoende contact opgenomen met Sony en de telefoon hun kant op gestuurd ter reparatie.
Echter kregen wij vandaag mail van dynafix met de melding dat de schade 'vermoedelijk' ontstaan is door vallen. Dit is niet gebeurd, hoe zagen bij jullie de achterkanten eruit? Heeft het nog zin om met de 'experts' van dynafix in discussie te gaan? Telefoon is ouder dan 6 maanden dus dynafix hoeft niet te bewijzen dat de telefoon gevallen is...
[afbeelding]
Als je foto's maakt vanuit elk perspectief kan je aantonen dat er geen enkel zulk impactsgebied te vinden is.
Dat is alleen in de eerste 6 maanden van het toestel dat de verkopende partij moet bewijzen dat het valschade is, helaas is dit toestel ouder. Ik ben voornemens vandaag dynafix om uitleg te vragen.Asgaro schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 02:13:
[...]
Ik ben zeker geen expert, maar moet er bij valschade geen impact te zien zijn ergens op de smartphone? Dus waar het toestel de grond raakte. Bv. een gehavend of platgedrukt stukje van een rand.
Als je foto's maakt vanuit elk perspectief kan je aantonen dat er geen enkel zulk impactsgebied te vinden is.
Als ik zo naar jouw foto kijk lijkt het erop dat er wat beschadigingen zitten op de bezel aan de zijkant. Ik denk dan dat ze het daarop gooien. Belachelijk ook. Maar goed, helaas ben ik één van die mensen die wel vaker pech heeft met Dynafix.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Ja (het was binnen 6 maanden)Mayet193 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:26:
Bedankt voor je reactie, is die van jou door dynafix herstelt?
[ Voor 7% gewijzigd door Canard op 25-05-2016 09:08 ]
Update: Stagefright Detector kreeg vandaag een update en... Not Vulnerable nu.Asgaro schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:23:
Het Stagefright probleem blijkt nog niet helemaal van de baan: er zijn recentelijk nog vulnerabilities gevonden.
[afbeelding]
Had het wel niet verwacht van zo'n bedrijf dat er
a) zulke grove detection bugs in zouden zitten
b) het ook zolang geduurd heeft vooraleer deze gecorrigeerd werden.
Zojuist even gebeld met dynafix, geven aan dat ze niks kunnen doen en dat hun oordeel vast staat. Enige wat de beste meneer mij kon aanraden was bellen met Sony. Ook dit gedaan en de medewerker van Sony heeft de foto gezien en geeft aan een impactzone te zien op de achterkant wat dus wijst op impactschade. Hij geeft aan dat een spontane breuk een enkele of twee schone breuken laat zien niet deze schade.Die Bruine schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 07:57:
F#(*-ing Pino's daar bij Dynafix. Ik heb afgelopen vrijdag mijn telefoon terug gekregen. De klep is vervangen, maar de SD kaart ploept er nog steeds uit. Ze hebben gewoon anderhalve week de tijd genomen om een klepje te vervangen. Maar reparatie uitvoeren ho maar.
Als ik zo naar jouw foto kijk lijkt het erop dat er wat beschadigingen zitten op de bezel aan de zijkant. Ik denk dan dat ze het daarop gooien. Belachelijk ook. Maar goed, helaas ben ik één van die mensen die wel vaker pech heeft met Dynafix.
Inmiddels heb ik nu een origineel klepje, achterkant en accu liggen. Nu nog die lijmlaag scoren voor wanneer de achterkant het begeeft. Aan de andere kant, over een paar maanden is de garantie verlopen. Dan maakt de originele lijmlaag ook iet echt veel meer uit. Van waterdicht ging ik toch al niet meer uit.
Zelfde geld voor de originele 23.5.A.0.575 ROM, na de update van Zimperium Not Vulnerable.Asgaro schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:42:
[...]
Update: Stagefright Detector kreeg vandaag een update en... Not Vulnerable nu.![]()
Wat een poep-app is het zeg, net weer gedraaid:
- 8 critical
- 5 High
Ze kunnen mij de boom in met die stagefright
[ Voor 12% gewijzigd door Humma Kavula op 25-05-2016 14:25 ]

Twee "schone breuken", in principe geen valschade aan mijn toestel. Hoop dat het gewoon onder garantie wordt gerepareerd. Mijn toestel ligt nu bij Dr. Mobile (via Xperia care).
EDIT: krijg net een SMS van Sony dat mijn toestel gerepareerd is en wordt teruggezonden.
[ Voor 13% gewijzigd door Autovisie op 25-05-2016 16:52 ]
Wat lelijk zeg.. hier hebben ze hetzelfde probleem wel gefixt.. kreeg je geen reden?Die Bruine schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 07:57:
F#(*-ing Pino's daar bij Dynafix. Ik heb afgelopen vrijdag mijn telefoon terug gekregen. De klep is vervangen, maar de SD kaart ploept er nog steeds uit. Ze hebben gewoon anderhalve week de tijd genomen om een klepje te vervangen. Maar reparatie uitvoeren ho maar.
Op de S6 nog steeds vulnerableAsgaro schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:42:
[...]
Update: Stagefright Detector kreeg vandaag een update en... Not Vulnerable nu.![]()

Bizar!Humma Kavula schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:14:
[...]
Zelfde geld voor de originele 23.5.A.0.575 ROM, na de update van Zimperium Not Vulnerable.
Wat een poep-app is het zeg, net weer gedraaid:
- 8 critical
- 5 High
Ze kunnen mij de boom in met die stagefright
Want hier (Concept ROM) blijft het op Non Vulnerable.
Ook na herproberen na Force Close van de app via Settings.
Ja, zoals ik al zei: poep-app die van zimperium.Asgaro schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:42:
[...]
Bizar!
Net Lookout Stagefright gedraaid en die zegt weer: Not Vulnerable

Neen, België zit nog op 23.4.A.1.264 (laatste lollipop met stagefright-fix), net gecheckt met Xperifirm. De Z2 zit in BE wél al op 23.5.A.0.575, maar ondertussen zitten ze in bèta weer verder, dus wacht ik maar tot Marshmellow voor Xperia matuur is.Infinity88 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:23:
Heeft iemand van België de update naar 6.0 al? Ik heb een unbranded z3 maar nog geen update te bespeuren via pc companion of ota.
Ik heb geen moeite meer gedaan. In oktober is hij uit garantie. Op zich ben ik al blij dat ze het klepje hebben vervangen. Nu heb ik een stuk plakband dubbel gevouwen en met een pincet tussen SD en slot gepropt. Plakband geeft een beetje mee, beetje als een rubberen deurstop, dus ik verwacht niet dat die ooit per ongeluk los komt. Had ik ook meteen kunnen doen, maar goed. Intussen had ik al wel zelf een klepje besteld. Op zich niet zo erg. Met nog een Z3c in huis kan dat nooit kwaad.d0s schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:57:
[...]
Wat lelijk zeg.. hier hebben ze hetzelfde probleem wel gefixt.. kreeg je geen reden?
Wat ze nog wel hebben gedaan is de 6.0.1 update erop zetten. Overigens heeft de andere Z3c nog geen update melding ontvangen. Ook via de pc laat die geen update zien (ook niet na herstel). Ik vermoed dat daar een UKR ROM op draait. Is alweer een tijd geleden, maar volgens mij heb ik er ooit een pre-rooted uKR ROM op geflashed. Na herstel via de PC is daar weer vermoedelijk een standaard UKR ROM op gezet.
Ik zal wel zoeken naar een unbranded NL ROM en die flashen. Zal vast ergens te vinden zijn. En anders op zijn minst de versie die op de door Dynafix geupdate Z3c draait.
De galaxy a5 van mijn moeder is ook not vunerable.Asgaro schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:42:
[...]
Bizar!
De ROM kun je prima van XperiFirm af plukkenDie Bruine schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:29:
[...]
Ik heb geen moeite meer gedaan. In oktober is hij uit garantie. Op zich ben ik al blij dat ze het klepje hebben vervangen. Nu heb ik een stuk plakband dubbel gevouwen en met een pincet tussen SD en slot gepropt. Plakband geeft een beetje mee, beetje als een rubberen deurstop, dus ik verwacht niet dat die ooit per ongeluk los komt. Had ik ook meteen kunnen doen, maar goed. Intussen had ik al wel zelf een klepje besteld. Op zich niet zo erg. Met nog een Z3c in huis kan dat nooit kwaad.
Wat ze nog wel hebben gedaan is de 6.0.1 update erop zetten. Overigens heeft de andere Z3c nog geen update melding ontvangen. Ook via de pc laat die geen update zien (ook niet na herstel). Ik vermoed dat daar een UKR ROM op draait. Is alweer een tijd geleden, maar volgens mij heb ik er ooit een pre-rooted uKR ROM op geflashed. Na herstel via de PC is daar weer vermoedelijk een standaard UKR ROM op gezet.
Ik zal wel zoeken naar een unbranded NL ROM en die flashen. Zal vast ergens te vinden zijn. En anders op zijn minst de versie die op de door Dynafix geupdate Z3c draait.
Infinity88 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:23:
Heeft iemand van België de update naar 6.0 al? Ik heb een unbranded z3 maar nog geen update te bespeuren via pc companion of ota.
Ik heb de update via pc companion kunnen installeren. Versie 23.5.A.0.570IveGotARuddyGun schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:51:
[...]
Neen, België zit nog op 23.4.A.1.264 (laatste lollipop met stagefright-fix), net gecheckt met Xperifirm. De Z2 zit in BE wél al op 23.5.A.0.575, maar ondertussen zitten ze in bèta weer verder, dus wacht ik maar tot Marshmellow voor Xperia matuur is.
Toestel via Bol.com gekocht indertijd. Geen idee of dit iets uitmaakt.
Dat kan eventueel toch iets uitmaken. Kan je de customisation version van je foon even checken?Schanske schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 07:58:
Ik heb de update via pc companion kunnen installeren. Versie 23.5.A.0.570
Toestel via Bol.com gekocht indertijd. Geen idee of dit iets uitmaakt.
Ga naar de dialer (beller) en typ het volgende nummer in: *#*#service#*#* -> dat is dus *#*#7378423#*#*, zo kom je automatisch in een zwart scherm met de titel 'Service Info'.
Ga daar naar Software Info en kijk naar de tekst die hoort bij de hoofding 'Customization Version'.
Voor de Z3C in .be geldt de volgende customisation version: 1288-4962
Voor de Z3C in .nl gelden deze: 1288-5414 (customised NL), 1288-6945 (KPN Mobile NL), 1289-2858 (T-Mobile NL) en 1289-8443 (Vodafone NL).
Welke heb jij?
Mijn customisation version is 1288-5414_R6DIveGotARuddyGun schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:30:
[...]
Dat kan eventueel toch iets uitmaken. Kan je de customisation version van je foon even checken?
Ga naar de dialer (beller) en typ het volgende nummer in: *#*#service#*#* -> dat is dus *#*#7378423#*#*, zo kom je automatisch in een zwart scherm met de titel 'Service Info'.
Ga daar naar Software Info en kijk naar de tekst die hoort bij de hoofding 'Customization Version'.
Voor de Z3C in .be geldt de volgende customisation version: 1288-4962
Voor de Z3C in .nl gelden deze: 1288-5414 (customised NL), 1288-6945 (KPN Mobile NL), 1289-2858 (T-Mobile NL) en 1289-8443 (Vodafone NL).
Welke heb jij?
Een customised NL versie dus. Dat verklaart dus waarom ik de update wel al gehad heb.
Hmmmz, mijn zwarte Z3C blijkt nadat ik hem een keer uit mijn wallet case heb gehaald ook een dergelijke breuk te bevattenAutovisie schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:45:
@ Mayet193: Bij mij zag de spontane breuk er zo uit:
[afbeelding]
De telefoon heb ik in juni 2015 gekocht. Wat zouden jullie doen? Aanmelden voor reparatie of het zo laten? Ik zie het normaal nl. niet, omdat ik de telefoon altijd in een case heb. Aan de andere kant is ie nu vast niet meer waterdicht en ik weet ook niet of het nog verder door kan scheuren oid.
Hoe zet ik het verder in werking? Melden bij de webshop (Coolblue) of rechtstreeks bij Sony?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dat is de customisation version voor Central Europe: 'Customized CE1'Snowhite0901 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:35:
hmm mijne is 1288-7915_r6c. zou niet customised moeten zijn maar ik heb nog geen update klaar staan
Ik zou hem toch retour sturen naar Sony. Even bellen en je krijgt een mail met DPD bonnetje die je kunt printen en afgeven met telefoon bij zo'n DPD punt. Met een week wordt de telefoon gerepareerd en is ie weer als nieuw. Via Coolblue is een extra onnodige schakel welke alleen maar tijd kost (Jij > CB > Sony > CB > jij).Palomar schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:32:
[...]
Hmmmz, mijn zwarte Z3C blijkt nadat ik hem een keer uit mijn wallet case heb gehaald ook een dergelijke breuk te bevattenHet is bij mij 1 scheur die door de zwarte kleur niet heel goed opvalt.
De telefoon heb ik in juni 2015 gekocht. Wat zouden jullie doen? Aanmelden voor reparatie of het zo laten? Ik zie het normaal nl. niet, omdat ik de telefoon altijd in een case heb. Aan de andere kant is ie nu vast niet meer waterdicht en ik weet ook niet of het nog verder door kan scheuren oid.
Hoe zet ik het verder in werking? Melden bij de webshop (Coolblue) of rechtstreeks bij Sony?
Die van mij is nu onderweg van Sony repair centrum naar mijn huis
Bij mij was het een barst aan de voorkant, ik kon de telefoon niet eens meer uitzetten, dus heb een paar dagen moeten wachten tot de batterij leeg was voor ik hem op kon sturen

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 26-05-2016 10:22 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik heb mijn Z3c achterkant door een telefoonshop laten vervangen voor € 20. Dit was zeer slecht gedaan, plaklaag liet direct weer los en hij zat duidelijk scheef. Heb toen via aliexpress een nieuwe glazen achterzijde laten overkomen, die was er binnen een week, kosten: € 5,50.Sport_Life schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:19:
[...]
Ik zou hem toch retour sturen naar Sony. Even bellen en je krijgt een mail met DPD bonnetje die je kunt printen en afgeven met telefoon bij zo'n DPD punt. Met een week wordt de telefoon gerepareerd en is ie weer als nieuw. Via Coolblue is een extra onnodige schakel welke alleen maar tijd kost (Jij > CB > Sony > CB > jij).
Die van mij is nu onderweg van Sony repair centrum naar mijn huis.
Bij mij was het een barst aan de voorkant, ik kon de telefoon niet eens meer uitzetten, dus heb een paar dagen moeten wachten tot de batterij leeg was voor ik hem op kon sturen
Zelf plaatsen was een fluitje van een cent. Je zou ze voor die prijs bijna op voorraad leggen, zeker met de frequentie waarin die backplates stuk gaan... Man wat een gedrocht, een telefoon van glas.
Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.
Als je hem opstuurt, krijg je dan weer je eigen telefoon gerepareerd terug? Of een refurbished/nieuwe? Zitten nl. ook wat krasjes op mn scherm doordat de bankpasjes in mn wallet case er tegenaan schuren.
Tip aan iedereen met gebarsten scherm: je kan via een USB-OTG adapter een muis aansluiten.Sport_Life schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:19:
[...]
Ik zou hem toch retour sturen naar Sony. Even bellen en je krijgt een mail met DPD bonnetje die je kunt printen en afgeven met telefoon bij zo'n DPD punt. Met een week wordt de telefoon gerepareerd en is ie weer als nieuw. Via Coolblue is een extra onnodige schakel welke alleen maar tijd kost (Jij > CB > Sony > CB > jij).
Die van mij is nu onderweg van Sony repair centrum naar mijn huis.
(Vraag me wel geen ervaringen want heb nog geen gebarsten scherm voorgehad gelukkig. *knocks on wood*)
Verwijderd
Ik kreeg mijn eigen telefoon terug. Het display was vernieuwd onder garantie (haarscheur na twee maanden).Palomar schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:38:
...
Als je hem opstuurt, krijg je dan weer je eigen telefoon gerepareerd terug? Of een refurbished/nieuwe? Zitten nl. ook wat krasjes op mn scherm doordat de bankpasjes in mn wallet case er tegenaan schuren.
Duurde wel wat langer dan ik gehoopt had, nl. 11 dagen.
Ook ik had direct Sony support benaderd, dus niet via de verkoper (CoolBlue) gedaan, dit om tijd te sparen.
Denk er wel aan alles vooraf te backuppen, zowel via PC Companion als Backup van Xperia in instellingen en backup van Google. En haal je sd kaart en sim kaart er uit.
En ja, het is nu te laat, maar een goede tempered glass protector van een tientje had de krassen op het scherm kunnen voorkomen ...
Bij de 5.1.1 versie is dat mapje doorzichtig. Bij de 6.0.1 versie heeft het mapje een witte achtergrond.
Heeft iemand een idee hoe je deze weer transparant krijg?
Is visueel toch net iets mooier.
Ff vol laden, kijken wat zn uithoudingsvermogen is zonder stamina.
[ Voor 50% gewijzigd door neukbegonia op 27-05-2016 17:21 ]
Verwijderd
Ik ervaar een minder lange batterijduur sinds 6.0. dacht dat MM juist extra zuinig was met de batterij. Nah goed, we kunnen er mee leven.neukbegonia schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:19:
Android 6 nu binnen OTA T-Mobile.
Ff vol laden, kijken wat zn uithoudingsvermogen is zonder stamina.
Daarnaast een andere vraag:
Wat is jullie maximale snelheid op WiFi? Ik haal zo rond de 165Mbps (soms) en zit gemiddeld op een 100Mbps. Dit icm een Asus AC68u en 5Ghz netwerk op kanaal 136.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2016 13:51 ]
Heb al naar de rechten gekeken of waar ik dat kan aanpassen, maar ben voor nu even de weg kwijt. Zoek ik verkeerd?
Even opnieuw installeren?Exorcist schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:24:
Gisteren (eindelijk) de update naar Android 6 verkregen. Ik heb nu echter wat issues met een app die ik gebruik, Sync Me. Hier lopen iedere avond kopieeracties mee naar mijn NAS voor met name foto's en video's (die op SD staan). De folder waar de foto's in staan kan ik echter niet meer vinden in Sync Me. Met ES File Explorer zie ik wel de SD kaart en de DCIM\100Andro folder en de juiste inhoud, maar ondanks dat Sync Me wel de SD kaart lijkt te zien komen de bestanden die ik zie niet overeen met wat er daadwerkelijk op staat.
Heb al naar de rechten gekeken of waar ik dat kan aanpassen, maar ben voor nu even de weg kwijt. Zoek ik verkeerd?
Had met whatsapp ook problemen. Verse installatie loste het op.
Helaas, ook een verste installatie niet. Ziet alleen de "emulated" omgeving maar niet meer de daadwerkelijke SD kaart. Naar 's op zoek naar een ander sync programma.neukbegonia schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:42:
[...]
Even opnieuw installeren?
Had met whatsapp ook problemen. Verse installatie loste het op.
Thuis even een backup gemaakt van alles met de Sony software, en nog een keer alle foto's gekopieerd (wil de vakantiefoto's toch niet per ongelijk kwijt raken) en Marshmallow geïnstalleerd.
Geen problemen ondervonden tot nog toe! En wat draait alles vloeiend! Toch neb ik zo'n 350 apps op m'n telefoon staan. Ook leuk zijn de nieuwe transities op het homescherm, en zie dat er op de één of andere manier er een lege rij bij is komen op datzelfde scherm.
En bedankt voor de Whatsapp-tip om toegang tot de opslag aan te zetten
Vooralsnog zeer tevreden over Sony's werk!
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Verwijderd
Of moet ik alles handmatig weer terug zetten zoals ik had?