Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCormick
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
fespen schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 17:37:
mijn telefoonscherm begint los te laten.
over de gehele bovenkant kan ik het scherm los krijgen.
en ook aan de zijkanten begint het scherm los te laten.

ik ben bang dat dit alleen maar erger gaat worden.

heeft iemand dit ook gehad of enig idee of dit onder garantie valt?

ik begrijp dat ik sowieso onderzoekkosten betaal van 38 euro maar dat heb ik geen zin in als de telefoon niet onder garantie valt.
Ik heb dit eind vorig jaar ook gehad, dit viel bij mij nog binnen garantie (destijds jaar oud). Coolblue had het binnen een week (!) en zonder kosten verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_oram
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 13:39:
[...]

Er staat niks over dat dit ook werkt op de Z3C.
Goede vraag.. Ik dacht het in de reacties te lezen. Maar kan het nu ook zo snel niet meer vinden. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nu sinds dit weekend 6.0.1 ( Nordic ) update gedaan en moet zeggen dat het goed bevalt.
Geen reset gedaan, gewoon updaten en hij loopt naar mijn idee iets soepeler. Zelfs de accu gaat tot nu toe aardig mee.

Kan nog geen goed vergelijk maken die paar dagen maar het ziet er niet drastisch uit qua verkorte duur.
Alles werkt gewoon goed, nu hopen dat de Z3c ook Android N beta gaat krijgen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14
Humma Kavula schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:28:
Nu sinds dit weekend 6.0.1 ( Nordic ) update gedaan en moet zeggen dat het goed bevalt.
Geen reset gedaan, gewoon updaten en hij loopt naar mijn idee iets soepeler. Zelfs de accu gaat tot nu toe aardig mee.

Kan nog geen goed vergelijk maken die paar dagen maar het ziet er niet drastisch uit qua verkorte duur.
Alles werkt gewoon goed, nu hopen dat de Z3c ook Android N beta gaat krijgen.
Zelfde ervaring hier :) Draait erg soepel en batterij lijkt ook iets beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:35
Kan je dan nog steeds het home screen roteren zoals in android 5.1? Vind dat wel een fijne feature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26

ik begrijp dat ik sowieso onderzoekkosten betaal van 38 euro maar dat heb ik geen zin in als de telefoon niet onder garantie valt.
Tenzij er duidelijke sporen zijn dat jij expres het scherm hebt los zitten peuteren (zou raar zijn als dat zo was :+) moet je gewoon garantie kunnen krijgen. Kan me ook niet indenken dat dit niet onder garantie valt. Ik zou het zeker weten opsturen voordat er ergere dingen gebeuren met het scherm.

Ik heb na het zelf vervangen van mijn scherm een paar druppeltjes secondenlijm gebruikt. de bijbehorende 3M sticker liet ook vrij snel los :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-08 07:43
Ik heb vanmiddag de 6.01 update gedaan en hij lijkt wel wat sneller. En ik heb het idee dat ik nu een extra rij heb om apps te plaatsen. Ik had 4 van boven naar beneden maar kan er nu nog een boven plaatsen. Of dat is nieuw of het is mij nooit opgevallen. Ik kan overigens wel de Quick tasks aanpassen. Icoontje naast batterij percentage. Zag dat daar vragen over waren.

Xbox: Didoekoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

WhiteHwk schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:50:
Kan je dan nog steeds het home screen roteren zoals in android 5.1? Vind dat wel een fijne feature
Volgens mij niet maar ik zeg heel eerlijk dat ik niet wist dat het kon. Als ik hem met de magneet lader of dock aansluit draait hij wel maar ik nu geen optie vinden om dit continue aan te zetten.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsVdB
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02-2023

Heb exact hetzelfde voorgehad. Case geopend bij Xperia support en de situatie uitgelegd, ze hebben mij een DPD label verstuurd waarmee ik em gratis kon opsturen. Na een week had ik em terug, volledig hersteld en voorzien van een screenprotector. 8)

Niets van onderzoekskosten hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
bedankt heb hem opgestuurd, is gegaan via Typhone.nl
ik moest trouwens 6-9 euro betalen voor dat label :O

[ Voor 34% gewijzigd door fespen op 28-04-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:25
Dwersbongel schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:11:
Ik heb vanmiddag de 6.01 update gedaan en hij lijkt wel wat sneller. En ik heb het idee dat ik nu een extra rij heb om apps te plaatsen. Ik had 4 van boven naar beneden maar kan er nu nog een boven plaatsen. Of dat is nieuw of het is mij nooit opgevallen. Ik kan overigens wel de Quick tasks aanpassen. Icoontje naast batterij percentage. Zag dat daar vragen over waren.
Ik heb nog een vraagje.
Is het nog steeds mogelijk om apps op de SD card te zetten? Ik weet dat er geen adoptable storage in zit. Maar ik vind het wel belangrijk dat ik nog steeds apps op de sd kaart kan zetten en opstarten. Dit ivm eventuele ruimte gebrek.
Alvast hartelijk dank voor je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

zeve schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:25:
[...]
Is het nog steeds mogelijk om apps op de SD card te zetten?
Yup

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:44:
Volgens mij kijk ik goed ja haha, hoe heet de functie precies?
Ik zie smartlock wel staan, maar niet met de mogelijkheid om deze te activeren door middel van een bekend wifi netwerk. De locatiedienst optie zie ik wel staan.
edit: ik zie net dat een review zegt:
BEWARE - DISABLE THIS APP BEFORE UPGRADING TO MARSHMALLOW! My phone just upgraded to Marshmallow, and it no longer recognizes my old PIN, so my phone is bricked.. I'll have to do hard reset! Argh!.

Misschien dat ik het dan ook maar niet meer gebruik. Ik zit op Concept ROM en zal regelmatig OS updates krijgen. Iemand die het experiment aan wilt gaan om deze app te houden en dan een OS upgrade uit te voeren?

edit 2: net in die XDA thread gezocht op 'upgrade' en 'upgrading' en ik vond nauwelijks reports van mensen met problemen. Kan een geïsoleerd geval geweest zijn. Developer is ook nog steeds actief.

Ik gebruik hiervoor volgende app:
Google Play: Smart Unlock Universal
Gebruik het al 3 dagen en nog geen issues opgemerkt.
XDA thread: http://forum.xda-develope...xda-version-skip-t2974396

Betreffende dat kwaadwilligen een Wi-Fi netwerk kunnen spoofen: deze app checkt ook het MAC-adres van de router waardoor spoofing niet mogelijk is. Of is MAC spoofing ook al mogelijk? Jah, dan blijven we bezig... :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aHtt69p.png

[ Voor 25% gewijzigd door Asgaro op 29-04-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Mac spoofing is al ouder dan de standaard zelf zo'n beetje :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Arfman schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:45:
Mac spoofing is al ouder dan de standaard zelf zo'n beetje :)
Ok, denk dat ik terugkeer naar de built-in smart lock via geofencing dan! edit: hoop tenminste dat dat wat moeilijker te spoofen is. Het is tenslotte een built-in feature dat toch wel degelijk hoort te werken.

edit:
Make sure you're secure when using trusted devices

Different devices support different Bluetooth standards and security capabilities. There's a possibility that someone could keep your phone unlocked by imitating your Bluetooth connection, even if your trusted device is no longer nearby. Your device is not always able to determine whether your connection is secure from someone trying to imitate it.
https://support.google.com/nexus/answer/6093922?hl=en

Concreet komt het erop neer dat ik misschien toch weer Smart Unlock Universal ga installeren, als de built-in functie ook niet garant staat voor veiligheid :+

[ Voor 66% gewijzigd door Asgaro op 30-04-2016 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die nog steeds geen 6.0 update hebben? Ik heb model 5803 en nog geen update beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:00:
Zijn er meer mensen die nog steeds geen 6.0 update hebben? Ik heb model 5803 en nog geen update beschikbaar...
Volgens mij heeft ook nog niemand hem via de officiele manier (update knopje in het menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Hoe zit het met de wifi eigenlijk? Ik lees dat sommige mensen zeggen dat het wifi signaal slechter is dan in 5.1
Staat op de forums van sony

De update komt wel dichterbij http://support.sonymobile.com/nl/xperiaz3compact/software/

[ Voor 35% gewijzigd door WhiteHwk op 30-04-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 14:33
Palomar schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:01:
[...]

Volgens mij heeft ook nog niemand hem via de officiele manier (update knopje in het menu)
Jawel hoor, ik kreeg afgelopen week de update via OTA. Tot dusver erg tevreden, batterij lijkt weer net wat langer mee te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 10:36
Virtual Reality schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:04:
[...]

Jawel hoor, ik kreeg afgelopen week de update via OTA. Tot dusver erg tevreden, batterij lijkt weer net wat langer mee te gaan!
Heb je het apparaat in Nederland gekocht en draai je "gewoon" de Nederlandse ROM? Op XperiFirm is er nog geen Nederlandse versie online gekomen. Wel van een hoop andere Europese landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 14:33
Gewoon in Nederland gekocht ja. Of ik de officiële Nederlandse rom nog draai weet ik niet, dacht van wel maar misschien vroeger ooit een nordic versie erop gezet van een oudere Android versie?
Kan ik dit ergens controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Mijn Z3C komt bij Paradigit vandaan en vorige week woensdag heb ik android 6.0 erop gezet na update melding via telefoon. Gewoon van Sony dus.
Aantal zaken anders maar went snel en ondanks gemis van Stamina gaat de telefoon paar dagen mee op accu. Wel heeft Klok app moeite om op tijd af te gaan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
stamed schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:41:
Mijn Z3C komt bij Paradigit vandaan en vorige week woensdag heb ik android 6.0 erop gezet na update melding via telefoon. Gewoon van Sony dus.
Aantal zaken anders maar went snel en ondanks gemis van Stamina gaat de telefoon paar dagen mee op accu. Wel heeft Klok app moeite om op tijd af te gaan. 8)7
heeft sony jou zeker uitgekozen als proefkonijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Geen Stamina meer? Die functie is juist een van de redenen dat ik zo'n fan ben van deze telefoon.
Of zitten de mogelijkheden van Stamina nu standaard ingebakken in Android..??

Heb zelf een Z3C die als los toestel gekocht is bij een KPN-winkel (nov 2014) en die geeft nog geen kik over een update. Zowel OTA als via de pc niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
Farmerwood schreef op maandag 02 mei 2016 @ 10:23:
Geen Stamina meer? Die functie is juist een van de redenen dat ik zo'n fan ben van deze telefoon.
Of zitten de mogelijkheden van Stamina nu standaard ingebakken in Android..??

Heb zelf een Z3C die als los toestel gekocht is bij een KPN-winkel (nov 2014) en die geeft nog geen kik over een update. Zowel OTA als via de pc niet.
Is al eerder over gesproken. Zit er gedeeltelijk in (alleen is het dan wel afhankelijk van beweging). Maar er is gelukkig hoop:

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

Haal ik vrijdagmiddag de telefoon uit mijn zak, ineens een barst in het scherm! :(. Telefoon zat gewoon in een hoesje (sok), nooit eerder problemen mee gehad. Telefoon is ook zeker niet in aanraking gekomen met de grond oid. De helft van het touchscreen werkt ook niet meer, enorm balen. Morgen maar opsturen naar Sony, ben erg benieuwd wat zij ervan zeggen. Ondertussen dus telefoonloos .. wat een gedoe zeg.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Sport_Life schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:04:
Haal ik vrijdagmiddag de telefoon uit mijn zak, ineens een barst in het scherm! :(.
Balen, hoop dat ze hem vergoeden, ik moet zeggen dat die van mij echt alle afstraffingen overleeft tot op heden, zelfs collega's vragen wel eens waarom de z3c zo hard op tafel wordt gegooid...
Gewoonte, had het maar geen telefoon moeten worden ( wel met een roxfit gelcase en screenprotectors eromheen natuurlijk )

Wat betreft de 6.0.1 update; zeer tevreden na 1 week behalve de accu..deels.

De telefoon voelt sneller aan en alles lijkt echt soepeler te lopen, camera nog niet goed geprobeerd maar die gebruik ik maar sporadisch maar zelfs die lijkt sneller klaar te staan en goede ( als voorheen ) foto's te maken.
Accu is op zich niet slecht maar wel minder dan met stamina,
Doze is toch ondergeschikt dus ik ben blij dat Sony die terug laat komen bij een van de volgende updates.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Maar word het dan geen combi als in Doze met combinatie van stamina die je aan /uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
Ik heb ook even gekeken of ik een update heb staan maar voor mij staat er alleen een amazon shopping update klaar. Alleen die vraagt nogal veel machtigingen vandaar dat ik dat niet heb gedaan. Zou ik deze dan wel moeten doen voor de update vrijkomt?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:23

TijsVdB schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:28:

Heb exact hetzelfde voorgehad. Case geopend bij Xperia support en de situatie uitgelegd, ze hebben mij een DPD label verstuurd waarmee ik em gratis kon opsturen. Na een week had ik em terug, volledig hersteld en voorzien van een screenprotector. 8)

Niets van onderzoekskosten hoeven betalen.
Beetje laat misschien maar dit heb ik ook gehad. Heb ook niets hoeven te betalen. Had hem op een maandagavond opgestuurd en hij lag zaterdag weer in huis met een nieuw scherm, nieuwe zijkanten (geen deukje meer te zien) en er was net zoals bij TijsVdB een gratis screenprotector meegeleverd.

Telefoon was op het moment van opsturen ruim een jaar oud trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
hmm.. maintenance update, wasda? Schijnbaar was 'diagnostics launcher' updated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schanske
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35
Sport_Life schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:04:
Haal ik vrijdagmiddag de telefoon uit mijn zak, ineens een barst in het scherm! :(. Telefoon zat gewoon in een hoesje (sok), nooit eerder problemen mee gehad. Telefoon is ook zeker niet in aanraking gekomen met de grond oid.
Idem hier. :'(
Bij mij was er een barst rechts bovenaan. Opgestuurd naar Bol.com en daar zeggen ze dat het buiten de garantie valt. 247Euro kosten. pffff.
Bij de offerte staat dat 'Beeldscherm vervangen. Huisdeel (-delen) herstellen / vervangen. Afregelen, testen en controleren. Apparaat heeft externe schade'
Wat moet ik verstaan onder 'Beeldscherm vervangen'? Enkel het glas is toch stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:29
Normaal gezien zit de "touch" laag in het glas, waardoor deze zo duur zijn.
Misschien is er ook wat schade aan de body dst ze gelijk mee herstellen.
Met €245 als herstelkost, ben je haast beter af met een nieuwe te kopen.

Verder ben ik wat teleurgesteld in de Z3c. Na 1.5 jaar was hij al zeer traag (heb een wipe gedaan tegelijkertijd ik MM installeerde, heeft wat geholpen), is de batterij bedroevend (ivm het begin) en wil mijn USB klepje niet meer goed zijn ding doen (ondanks ik die vervangen heb). Springt continue van zichzelf weer open (de eerste ging volledig niet meer toe doordat rubber kapot was). Sony wilt mij ook niet meer verder helpen met dit probleem (ondanks kans op waterschade).

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fespen
  • Niet online

ik heb mijn telefoon weer, ziet er weer als nieuw uit en heeft ongeveer 2 weken geduurd. (Via Dynafix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog steeds geen update. Wat eerlijk gezegd ronduit schandalig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Zelfde hier, telefoon niet gevallen of gestoten maar gewoon in m'n broekzak in een hoesje is het scherm gebarsten. Opgestuurd voor garantie en nu geven ze aan dat het 100% zeker stoot of valschade is en dat het buiten de garantie valt, 200 euro reparatiekosten of voor 40 euro terug laten sturen ivm. onderzoekskosten, wat een mafia-praktijken daar bij Dynafix/Sony, m'n volgende telefoon zal geen Sony toestel meer zijn.

Ik heb inmiddels voor 30 euro een nieuw scherm besteld in China en ga hem zelf maar proberen te fixen...

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Snobbieh schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:00:
Normaal gezien zit de "touch" laag in het glas, waardoor deze zo duur zijn.
Misschien is er ook wat schade aan de body dst ze gelijk mee herstellen.
Met €245 als herstelkost, ben je haast beter af met een nieuwe te kopen.

Verder ben ik wat teleurgesteld in de Z3c. Na 1.5 jaar was hij al zeer traag (heb een wipe gedaan tegelijkertijd ik MM installeerde, heeft wat geholpen), is de batterij bedroevend (ivm het begin) en wil mijn USB klepje niet meer goed zijn ding doen (ondanks ik die vervangen heb). Springt continue van zichzelf weer open (de eerste ging volledig niet meer toe doordat rubber kapot was). Sony wilt mij ook niet meer verder helpen met dit probleem (ondanks kans op waterschade).
Ik had het snel door dat dat klepje niet veel waard was, ik heb een cradle aangeschaft om op te laden. Heb 'm bijna een jaar binnenkort... Fingers crossed.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:29
Borromini schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:33:
[...]

Ik had het snel door dat dat klepje niet veel waard was, ik heb een cradle aangeschaft om op te laden. Heb 'm bijna een jaar binnenkort... Fingers crossed.
Klopt maar voor een smartphone van €500 had ik toch wel wat meer verwacht (en zeker kwa support). Lijkt alsof het met de warmte nog erger is, klepje sluiten, in broekzak, uit broekzak, klepje open ><

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daar heb je zeker gelijk in. Dat klepje is totaal niet stevig uitgevoerd.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Na bijna een jaar begon mijn scherm dan ook los te laten. Reparatie duurde een week (teleplan) waarbij ook de achterkant en de klepjes zijn vervangen. Helaas hebben ze ook meteen een factory reset gedaan zodat ik weer een dag kwijt was met alles instellen/weghalen/terugzetten...
Hopelijk blijft ie het nu wel gewoon nog een paar jaar heel, anders was dit m'n eerste en ook meteen mijn laatste 'high-end' smartphone.
Die klepjes gebruik ik trouwens nooit (vind ik irritant en worden sowieso een keer lam), magnetische lader werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n twee maanden geleden deze telefoon aangeschaft vanwege de goede specificaties. Afgezien dan van de verhalen over spontane glasbreuk. Dat zal mij toch niet overkomen, dacht ik. Ik doe er een stevig hoesje omheen, een screenprotector, en ik ben heel voorzichtig.
Maar ... binnen twee maanden toch een spontane haarscheur.
Ik heb een DPD-label aangevraagd bij Sony, en stuur 'm morgen op.
Lijkt mij een duidelijke garantiekwestie, maar ben wat bezorgd door eerdere verhalen ...

Maar: weet iemand of bij de reparatie een ander soort, minder breekbaar, glas wordt geplaatst? Of loop ik straks weer evengoed de kans op een nieuwe barst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:26
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:44:
Hier nog steeds geen update. Wat eerlijk gezegd ronduit schandalig is...
De update voor NL is nog niet vrijgegeven: https://xpericheck.com/device/D5803

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Maar er zitten toch nog wat fouten in? dus is het dan wel verstandig om op te waarderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

WhiteHwk schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:47:
Maar er zitten toch nog wat fouten in? dus is het dan wel verstandig om op te waarderen?
:? Ik kan geen fout ontdekken hoor, enige wat ik mis (nordic rom) is NL Alert...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
Mooii :) maar omdat ik dit las http://www.xperiablog.net...ate-stamina-battery-mode/

Twijfel ik een beetje
Dus het is wel de moeite waard , wel jammer dat het nog niet bij KPN is

[ Voor 21% gewijzigd door WhiteHwk op 08-05-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Hier nog 1 die terug gaat. De microSD blijft niet zitten. Dat vind ik toch wel een vreemde eigenschap. Dit is nu het tweede toestel waar dit bij voor komt. Dat heb ik toen kunnen oplossen met een ander kaartje. Maar bij dit toestel maakt het niet uit welke kaart ik probeer, het blijft niet zitten. De kaart zit er al sinds aanschaf in en is er het afgelopen jaar niet één keer uitgehaald :? . Het toestel is anderhalf jaar oud, maar ik mag hem van Sony opsturen naar Dynafix. Ik hoop maar dat het goed gaat en het toestel normaal terug komt. Helaas is de klep nu ook naar de @$#^. Die heb ik maar wel alvast zelf besteld.
Nu valt het nog onder garantie, hoop ik. Maar daarna lijm ik hem wel vast met hot glue.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Die Bruine schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:04:
Hier nog 1 die terug gaat. De microSD blijft niet zitten. Dat vind ik toch wel een vreemde eigenschap. Dit is nu het tweede toestel waar dit bij voor komt. Dat heb ik toen kunnen oplossen met een ander kaartje. Maar bij dit toestel maakt het niet uit welke kaart ik probeer, het blijft niet zitten. De kaart zit er al sinds aanschaf in en is er het afgelopen jaar niet één keer uitgehaald :? . Het toestel is anderhalf jaar oud, maar ik mag hem van Sony opsturen naar Dynafix. Ik hoop maar dat het goed gaat en het toestel normaal terug komt. Helaas is de klep nu ook naar de @$#^. Die heb ik maar wel alvast zelf besteld.
Nu valt het nog onder garantie, hoop ik. Maar daarna lijm ik hem wel vast met hot glue.
Probleem heb ik ook. Kaartje zit er dan nog gewoon in, maar elke keer klaagt de telefoon dat het kaartje ontkoppeld is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nu blijkbaar wel dan...
1288-5414 Customized NL 23.5.A.0.570-R6D 7 minutes ago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jup, het gaat nu echt los.

Inmiddels de procedure hier ook begonnen (via PC Companion). Ben benieuwd! :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Scipionyx schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:16:
Jup, het gaat nu echt los.

Inmiddels de procedure hier ook begonnen (via PC Companion). Ben benieuwd! :)
Twijfel om PC companion idd te installeren om hem te kunnen update, heb geen idee wanneer hij eigenlijk gepushed wordt, zag inderdaad wel dat update er is

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:20

d0s

sssst

Die Bruine schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:04:
Mijne toevallig vorige week opgestuurd met hetzelfde probleem. Hij is ook al weer onderweg terug volgens dynafix.

Inmiddels een Z5 compact gekocht dus deze gaat nadat ik deze heb terug ontvangen in de verkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Via 'Software update' in het menu van de telefoon geeft ie bij mij nu ook aan dat er een system update is van 1GB :)

(dat zit dus in de settings onder 'About phone').

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 09-05-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:41
Ook hier is de update beschikbaar, ik denk dat ik nog even wacht totdat stamina weer terug is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
yep, as we speak ook bezig met de software update. Ben benieuwd. Heb de telefoon trouwens een jaar; tijdlang gekampt met wegvallende ontvangst waardoor ik allerlei oproepen miste. En de batterij was ook niet zo best. Twee keer weggebracht; eerste keer constateerde Dynafix geen probleem, maar de tweede keer heb ik de telefoon teruggekregen met een nieuw mainboard. Alle problemen opgelost. Kan er dus weer even tegenaan :-)

Oh, gammele USB-klepje hebben ze ook vervangen. Inmiddels heb ik trouwens een magnetische lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
Teleplan kan er ook veel van :/ Ik stuur 'm op met de reden dat de camera niet wil focussen, dit vindt Teleplan ervan: Klachtomschrijving: Toestel gaat niet aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
OTA nog niks, maar via de PC wordt de update intussen ook gevonden. Eerst maar even een backup draaien en dan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update is zojuist naar me doorgestuurd: 23.5.A.0.570 van 1GB. Deze is via OTA naar me gepushed, ik ben hem nu aan het downloaden.
Telefoon is afkomstig van T-Mobile: 1288-5414 RC8.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

Dat is zelfde versie/build als ik al draai via het beta programma.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 09-05-2016 14:07 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02 18:36
Net de update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Wat kun je zeggen over de accuduur vergeleken met Lollypop?
Is de afwezigheid van Stamina een gemis?

Ik begin nog even te twijfelen of ik zal gaan upgraden met het oog op vakantie naar Africa volgende maand waar we regelmatig een dag (of meer) zonder stroom zullen zitten.
(En wellicht dan ook zonder mobiel netwerk, dus dan kan de foon evt uit.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Farmerwood op 09-05-2016 14:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 20:50
Meeste mensen hier rapporteerden (vanuit de beta) dat accuduur zelfs zonder stamina ongeveer hetzelfde was.

Maar twijfel zelf idd ook nog over update, misschien toch ff wachten tot de versie met stamina, hoewel het me niet zou verbazen als je dan 2 maanden verder bent.

Bij mij nu ook OTA melding iig.

[ Voor 6% gewijzigd door KingKoning op 09-05-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farmerwood schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:16:
Wat kun je zeggen over de accuduur vergeleken met Lollypop?
Is de afwezigheid van Stamina een gemis?

Ik begin nog even te twijfelen of ik zal gaan upgraden met het oog op vakantie naar Africa volgende maand waar we regelmatig een dag (of meer) zonder stroom zullen zitten.
Het verschil tussen de Z5c van 3 weken oud en 1,5 jaar oude Z3c was nihil. Dit komt naar mijn idee vooral door het ontbreken van de stamina modus.
Over de huidige accutijd, kan ik over enkele dagen pas iets zinnigs zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:50

Arfman

Drome!

Stamina mode is leuk als je rogue apps hebt die niet doen wat ze moeten doen. Ik merk op mijn redelijk schone Z3C geen verschil tussen Stamina aan en uit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan helpen met een fijn hoesje? Ik heb al even in het accessoire topic gezocht maar kon daar zo snel niets vinden, ook leek die thread mij een beetje doodgebloed..

Ik zoek eigenlijk een bookcase, (het liefst leer maar dit is geen must), die de hoeken goed beschermd en het liefst ook afsluit met magneetjes, niet met een knoop of iets dergelijks.
Ik gebruik momenteel deze: Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.co.uk/graphics/productmisc/40760/1.jpg
Maar hij is versleten en beschermd de hoeken van de telefoon ook niet echt.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
Helaas is ook mijn achterkant spontaan gebarsten. Ik heb het toestel nu bijna een jaar. De telefoon lag aan de lader op mijn nachtkastje dit weekend, 's ochtends een barst erin. Mede mogelijk door het warme weer? Wel mooi jammer. Ticket inschieten bij Xperia support de beste course of action?

Hoe lang kan ik verwachten het toestel kwijt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Autovisie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:56:
Mede mogelijk door het warme weer?
Dat idee heb ik ook wel eens, ik had hem afgelopen weekend iets te lang in de zon en hij was zo heet dat ik mij goed kan voorstellen dat dat ervoor zorgt dat de lijm laag gaat "werken" waardoor hij bij het afkoelen misschien een foute positie inneemt met alle gevolgen van dien ( is maar een hersenspinsel )
Hoe lang kan ik verwachten het toestel kwijt te zijn?
2 weken max voor wat ik zo lees ( mijn eerste Z was ook binnen 2 weken terug )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:37

CoeliJoeli

Gamer

Iemand een ftf beschikbaar van de NL versie? zit nu namelijk op CE maar wil graag de update

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb vandaag de upgrade gedaan naar android 6. Alles leek wel lekker snel tot ik Spotify opende. Zo traag heb ik mijn telefoon en spotify nog niet gezien WTF. Spotify sloeg steeds op stil, beetje als een slecht bufferende video/audio, maar dat de afspeellijst was gewoon eentje die offline stond. Heel apart. Nu was mijn accu wel ver leeg (15/20%), maar dat kan er toch niet mee te maken hebben?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb android 6 er nu ook op staan. Zie op het oog nog niet heel veel veranderingen; vnl. van het subtiele soort ;) Wat wel handig is, is die zoekbalk bovenin het applications scherm. Weet iemand of je die ook op je homescreen kunt krijgen? Heb daar nu een google zoekvak, maar die werkt wat log en toont ook google resultaten, terwijl ik alleen apps wil doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ook zag ik ergens dat je net zo als op de iphone het zo kunt instellen dat je nog maar 1 homescreen hebt met al je apps en niet ook nog een aparte applications pagina. Dat zou ik ook graag zo instellen, want die aparte applications sectie heb ik nooit zo begrepen in android (apps op 2 plekken).

Kan dit alleen nergens instellen, dus vraag me af of dit wel kan???

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 09-05-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
En iets geks. Na de upgrade zijn alle foto's in whatsapp in het formaat thumbnail. Ook als je erop drukt. Fysiek staan de foto's nog wel in mijn photo gallery, dus lijkt wel of whatsapp de link met de afbeeldingen is kwijtgeraakt. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:44:
En iets geks. Na de upgrade zijn alle foto's in whatsapp in het formaat thumbnail. Ook als je erop drukt. Fysiek staan de foto's nog wel in mijn photo gallery, dus lijkt wel of whatsapp de link met de afbeeldingen is kwijtgeraakt. Meer mensen hier last van?
Ik bevestig dit, je bent niet de enige.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 22:12
Arie- schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:48:
[...]

Ik bevestig dit, je bent niet de enige.
Je moet waarschijnlijk Whatsapp eerst toestemming gegeven tot je SD (je krijgt vanzelf de melding als je paar op een foto klikt of anders via instellingen->apps->whatsapp-> toestemming) en vervolgens even wachten tot je afbeeldingen geladen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
dez1983 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:58:
[...]

Je moet waarschijnlijk Whatsapp eerst toestemming gegeven tot je SD (je krijgt vanzelf de melding als je paar op een foto klikt of anders via instellingen->apps->whatsapp-> toestemming) en vervolgens even wachten tot je afbeeldingen geladen zijn.
Aha thanks, dat was hem idd. Ik heb onder settings, apps, whatsapp, permissions ook 'storage' aangevinkt. Daarna laden foto's wel in :)

En WhatsApp nog even hard afgesloten en opnieuw opgestart zodat profile icoontjes het ook weer doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 09-05-2016 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:23:
Heb vandaag de upgrade gedaan naar android 6. Alles leek wel lekker snel tot ik Spotify opende. Zo traag heb ik mijn telefoon en spotify nog niet gezien WTF. Spotify sloeg steeds op stil, beetje als een slecht bufferende video/audio, maar dat de afspeellijst was gewoon eentje die offline stond. Heel apart. Nu was mijn accu wel ver leeg (15/20%), maar dat kan er toch niet mee te maken hebben?
Ik heb er ook Spotify op draaien + een hoop apps op mijn SD en interne opslag. Ik merk zelf geen traagheid m.b.t. Spotify (daarvoor had ik wel af en toe hapreringen, maar dat heb ik bij meer mobieltjes gehad). Het viel me vooral op dat de telefoon gloeiend heet was na de update en dat alle apps op de SD niet werkten.
Na een herstart van de telefoon was alles weer in orde en hoefde ik niet voor elke app aan te geven dat ze toegang mochten hebben tot de SD kaart (dit kan weleens een obstakel zijn als apps niet werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 14:46
Bij mij is hij sneller dan er voor. Deze nacht ook maar 1 % gezakt sinds de update. Ik heb wel battery saver aanstaan. Hopelijk komt de stamina optie snel. Wat mij nu wel opvalt is dat mijn scherm met maximum helderheid toch redelijk donker is. Nog mensen ?

[ Voor 25% gewijzigd door SmokingSig op 10-05-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Kiswum schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:12:
[...]

Ik heb er ook Spotify op draaien + een hoop apps op mijn SD en interne opslag. Ik merk zelf geen traagheid m.b.t. Spotify (daarvoor had ik wel af en toe hapreringen, maar dat heb ik bij meer mobieltjes gehad). Het viel me vooral op dat de telefoon gloeiend heet was na de update en dat alle apps op de SD niet werkten.
Na een herstart van de telefoon was alles weer in orde en hoefde ik niet voor elke app aan te geven dat ze toegang mochten hebben tot de SD kaart (dit kan weleens een obstakel zijn als apps niet werken).
Dit had ik ook tijdens het updaten, achterkant was echt heel erg heet. Tevens moest ik meerdere keren opnieuw opstarten, onder meer omdat hij mn SD kaart niet herkende, en later omdat "Google Play services" geupdate moest worden, maar hij vond die update niet in de Play Store. Pas na deze update kon ik permissies geven aan apps, waardoor ook apps op de SD kaart weer deden wat ze moesten doen. Daarna werkte alles vloeiend.

Kan er na een avond/nacht nog niet teveel over zeggen, maar algemene look & feel is dat het wat sneller aanvoelt, en vind het instellingen menu een stuk overzichtelijker geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 10-05-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb nog geen update gekregen via OWA. Twijfel ook nog om hem (los daarvan :+ ) te vervangen door een Z5 compact maar als ik de specificaties vergelijk dan schiet ik er niet bijzonder veel mee op. Kan dan beter even wachten op een evt. Z6/7 compact maar ergens ben ik "bang" dat Sony tzt de smartphone markt verlaat vanwege de tegenvallende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 12:03
Farmerwood schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:16:

Beetje laat antwoord, maar ik zou niet zomaar upgraden als je een over een maand naar Afrika gaat, en je nu tevreden bent met je foon. Ik heb ook een losse GPS en daar raden ze meestal ook al af om de kaart te updaten als je binnenkort op vakantie gaat. Een smartphone is toch iets complexer.
Ikzelf upgrade mijn Z5C ook nog niet naar 6.0 (afgezien of ik de mijne wel al kan upgraden) maar dat is omdat ik er nog teveel problemen over lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Hmmmm.. zal je net zien: komt de update van 982,8 Mb binnen, als ik nét op vakantie ben! Ik gebruik m'n mifi voor internet zodat ik niet alleen m'n Z3c maar ook 2 tablets kan voorzien. Maar m'n datalimiet is 5Gb (voor 600 Rand, netjes - dat vind je niet in Nederland!) en eerlijk gezegd gaat het best hard!

Moet dan 3 weken wachten of is het mogelijk om stukje bij beetje het te downloaden? Ik kan bij de diverse restaurants een paar Mb per bezoek krijgen.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Ik heb m ook net via de PC-companion binnengehaald, lijkt op t eerste gezicht prima te werken :)

1 dingetje waar ik mee zit: Is er een makkelijke manier om toestemmingen te managen zonder werkelijk ELKE app af te moeten? bijvoorbeeld alles uit en als een app er om vraagt evt weer aan zetten?

En hebben ze de adaptable storage hier ook uit gezet? zou wel jammer zijn :P

[ Voor 11% gewijzigd door kgd92 op 10-05-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 13:15
Hmm, nog geen update hier (zowel OTA als Xperia Companion).
Maar eens verdiepen hoe je de stock versie erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Ik heb wel een nadeel gevonden in versie 6.0.

Je kunt niet meer automatisch applicaties overbrengen naar de SD-kaart via de applicatie "Data overbrengen naar SD-kaart" daar kun je nu alleen Foto's, Video's en Muziek mee overzetten naar de SD-kaart.

Wanneer je een app update, wordt deze automatisch alleen op het intern geheugen geïnstalleerd. Voorheen gebruikte ik dat overbrengen om ge-update apps weer over te brengen naar de SD-kaart.
Dat gaat nu dus een hoop werk kosten een voor een.

En dat terwijl de hoop was dat heel de SD-kaart gebruikt kon worden voor Apps, maar die functie heeft Sony eruit gehaald toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Heb sinds gisteren ook de Z3c aangeschaft. Heb voorheen de Z1c gehad maar daarvan is het scherm gesneuveld (eigen schuld). Daarna de M4 Aqua die ik altijd al te groot van formaat vond en toch enigzins traag. De M4 is afgelopen weekend ook gesneuveld (wederom door eigen schuld) en nu dus de Z3c. Ik moet zeggen dat, alhoewel ik amper ervaring heb met het ding, ik er toch wel erg over te spreken ben; mooi ( compact ;) ) formaat & snel. Ook fijn dat er schermbeschermers standaard bij ziiten en redelijk fatsoenlijke oordopjes (die in de losse verkoop voor €15,- verkocht worden; heb deze namelijk voor mijn DualShock 4 controller).

Nu even door het topic heen browsen om me alvast een beetje in te lezen wat me te wachten staat.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 23:02
Hier ook de update gedaan. Op het Whatsapp thumbnail probleem nog maar een enkele gevonden:

voor mijn werk moet encryptie op de telefoon aanstaan, maar mijn Exchange vroeg dus elke keer om encryptie aan te zetten, ondanks dat dit wel al aan stond . Gevolg: een infinite loop.

Probleem lijkt in de volgende setting te zitten:

Go to Security -> Screen lock
2. Select one of Pattern, PIN, and Password options
3. Select "Require pattern to start device" on the next UI
4. Finish setup

ondanks dat ik een PIN heb stond de setting bij regel 3 niet aan...Deze aanzetten en voila..Exchange werkt weer. Mocht je dus een soortgelijk probleem hebben: dan kan dit de oplossing zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 10-05-2016 11:30 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KingKoning
kgd92 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:22:

1 dingetje waar ik mee zit: Is er een makkelijke manier om toestemmingen te managen zonder werkelijk ELKE app af te moeten? bijvoorbeeld alles uit en als een app er om vraagt evt weer aan zetten?

En hebben ze de adaptable storage hier ook uit gezet? zou wel jammer zijn :P
Hier zat ik ook mee. Dit heb ik afgevangen door het niet per app te doen, maar per recht. Je ziet dan een lijst welke apps bijvoorbeeld recht hebben tot "Camera" of "Locatie", en die vink je dan gewoon aan of uit.
Gaat een stuk sneller dan alle apps af.

Staat onder Apps -- Apps configureren -- App-rechten.

Best een aantal nieuws-apps die blijkbaar bij je contacten willen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
Ik heb nu ook 6.0.
Maar kan Doze nergens vinden, stamina mode kon je zo aan en uitzetten.
Maar had ik altijd gewoon aan. Omdat ik Whatsapp op de uitzonderingspositie had neergezet.
Kan dat ook met Doze ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
How to disable doze in Android 6.0 Marshmallow

1. Head over to your phone's Settings.

2. Select Battery from the device list and select Battery optimization from the menu icon at the top-right of the screen.

3. Select All apps from the drop-down menu in the center of the display. Now you'll see all the apps that are Doze-enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
NIMIC schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:38:
How to disable doze in Android 6.0 Marshmallow

1. Head over to your phone's Settings.

2. Select Battery from the device list and select Battery optimization from the menu icon at the top-right of the screen.

3. Select All apps from the drop-down menu in the center of the display. Now you'll see all the apps that are Doze-enabled.
Ook nadaal is nu dat ik battery saver aan heb gezet, whatsapp dus uit mijn optimalizatie lijst heb gegooid.
Maar dan heb ik altijd een notificatie, ook irritant. 8)7

Ja ik kan de notificatie uit zetten van System ui. Maar dan krijg ik nooit meer notifcaties van eht hele systeem.

Hopelijk komt die stamina mode snel terug.

--

Ook kon ik eerst google now benaderen via home knop swipen naar boven dat lukt nu ook niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Joostje123 op 10-05-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Joostje123 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:45:
Ook nadaal is nu dat ik battery saver aan heb gezet, whatsapp dus uit mijn optimalizatie lijst heb gegooid.
Maar dan heb ik altijd een notificatie, ook irritant. 8)7
Wat bedoel je nu? Doze werkt iets anders dan Stamina-mode, lees er wat over. Doze werkt trouwens pas als je je foon ergens stil laat liggen; als je hem op zak houdt zal doze niet in gang schieten. Dit heeft Google ook aangepakt in Android N, waar Doze meer werkt zoals Stamina-mode: direct vanaf de foon in standby gaat, ipv pas als hij ergens minutenlang stil blijft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik krijg altijd een melding, dat battery saver actief is, via een notificatie.
Bij stamina modus was dit gewoon in het icoontje van de batterij verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
KingKoning schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:24:
[...]

Hier zat ik ook mee. Dit heb ik afgevangen door het niet per app te doen, maar per recht. Je ziet dan een lijst welke apps bijvoorbeeld recht hebben tot "Camera" of "Locatie", en die vink je dan gewoon aan of uit.
Gaat een stuk sneller dan alle apps af.

Staat onder Apps -- Apps configureren -- App-rechten.

Best een aantal nieuws-apps die blijkbaar bij je contacten willen 8)7
Thanks! goeie tip, kost een stuk minder tijd. Voor nu gewoon n hele zooi uitgezet, binnenkort even een keertje goed kijken in hoeverre ik google toegang wil geven en wat voor rare popups ik ga krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Zit zelf op Concept ROM, maar aan alle nieuwe Marshmallows:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JQReZ3n.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Joostje123 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:45:
[...]

Ook kon ik eerst google now benaderen via home knop swipen naar boven dat lukt nu ook niet meer.
Now on Tap is gelinkt aan de Google App dus diens permissions is bekijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Net (via beta waarschijnlijk) een update gehad naar 23.5.A.1.151 (zo'n 500 megabyte)

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 10-05-2016 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Concept ROM heeft ook nieuwe update:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tiVx081.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 17:47:
Net (via beta waarschijnlijk) een update gehad naar 23.5.A.1.151 (zo'n 500 megabyte)
Mailclient is aangepast, was m'n shortcut kwijt en moest ook opnieuw security settings van exchange server accepteren.
En look en feel is wat aangepast van de mailclient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHetEendje
  • Laatst online: 10-09 17:08
dez1983 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:58:
[...]

Ik kreeg dit niet voor elkaar, de optie was greyed out. Bleek dat ik Twilight moest pauzeren omdat deze een screen overlay deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:22
(jarig!)
Helaas de Z3c van mijn vrouw bij Sony aangemeld voor een gebarsten achterkant. Ik heb een Nordic ROM erop via XperiFirm gaat dit problemen geven qua garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
Mensen met de concept ROM - is deze te installeren zonder de bootloader te hoeven unlocken?
Mayet193 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:22:
Helaas de Z3c van mijn vrouw bij Sony aangemeld voor een gebarsten achterkant. Ik heb een Nordic ROM erop via XperiFirm gaat dit problemen geven qua garantie?
Voor de zekerheid zou ik de Nederlandse FTF erop flashen. Dit heb ik elke keer gedaan, nog geen problemen gehad. Bij het opsturen wist de reparateur toch het apparaat (factory reset/FTF flashen), dus qua behoud van apps en dergelijke hoef je niet op te rekenen.

Het is, uh, inmiddels 4 keer dat ik deze procedure heb gedaan :+

[ Voor 7% gewijzigd door ikt op 10-05-2016 22:02 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 60 Laatste