Hoe lang duurt de update nog denken jullie?
Ik krijg iedere dag de melding: intern geheugen is 75% vol, Tik om blabla.
Is het mogelijk om deze melding uit te schakelen?
BlaBlaBla
Volgens mij is de update ivm een bug voor de z5c stopgezet zal voor ons dus sowieso nog wel even duren!Twieeker schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:32:
Hoe lang duurt de update nog denken jullie?
Ja dat kan. De notificatie lang ingedrukt houden. Op de "i" drukken en dan notificatie blokkeren.Strider schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:56:
ik heb de beta 6 draaien en de auto-notificatie is daar een stuk 'krapper' ingesteld, Lager dan 10% in ieder gevalGuids schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:34:
[...]
Ja dat kan. De notificatie lang ingedrukt houden. Op de "i" drukken en dan notificatie blokkeren.
Ik heb android 6 afgelopen weekend nog geïnstalleerd op de Z5c van mijn moeder. Geen betá gewoon via normale uitrol. Dus volgens mij niet stopgezetMayet193 schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:05:
[...]
Volgens mij is de update ivm een bug voor de z5c stopgezet zal voor ons dus sowieso nog wel even duren!
[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 04-04-2016 10:49 ]
Als ik op de i druk krijg ik de melding:Guids schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:34:
[...]
Ja dat kan. De notificatie lang ingedrukt houden. Op de "i" drukken en dan notificatie blokkeren.
Prioriteit
Meldingen boven aan de lijst weergeven en blijven aanvullen wanneer het apparaat is ingesteld op alleen prioriteitsonderbrekingen.
Als ik van deze setting de switch omzet blijft mijn geheugen nog steeds voorbij komen.
BlaBlaBla
Je hebt gelijk. Om een of andere reden kun je deze notificatie niet blocken heb ik gemerkt. Bij vele andere (systeem) apps werkt het wel.Strider schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:50:
[...]
Als ik op de i druk krijg ik de melding:
Prioriteit
Meldingen boven aan de lijst weergeven en blijven aanvullen wanneer het apparaat is ingesteld op alleen prioriteitsonderbrekingen.
Als ik van deze setting de switch omzet blijft mijn geheugen nog steeds voorbij komen.
update: ipv 2 weken, had ik hem al binnen 5 dagen terug. Niet alleen scherm geplakt, maar complete nieuwe behuizing, want een aantal krasjes die er zeker weten zaten zitten er niet meer op.KingKoning schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:10:
Heb mijn z3c nu sinds Juni 2015. Hier meerdere malen geroepen dat ik een tevreden klant was en nooit problemen had rondom de discussies over dat er zoveel problemen gemeld werden met dit toestel.
Dus nu ook fair enough om te zeggen dat ik hem gister weggebracht heb voor een reparatie. Scherm is rechtsboven aan het los laten. Je kan er zo tussen kijken en er kwam dan ook stof onder het scherm terecht. Geen idee wanneer het precies is gebeurd. Ik kwam er gister achter, maar gezien het scherm het nog deed kan het eventueel eerder in het weekend gebeurd zijn. Het was dat ik opeens een stukje stof voor de les van de front-cam zag, anders was het me misschien nog later opgevallen.
Blijkbaar kan die lijm loslaten als hij heet wordt, wat ik op zich al een vreemd verhaal vind. Toestel niet heet moeten worden, of in ieder geval tegen die hitte moeten kunnen.
Hoe dan ook. Reparatie zou 2 weken moeten duren, of eventueel krijg ik een nieuw en/of refurb toestel. Neem aan dat alles onder garantie gefixt gaat worden. Als dit geen fabrieksfout is weet ik het niet meer.
Als dit gewoon gefixt wordt onder garantie, ben ik overigens nog steeds een tevreden klant
Prima service van T-Mobile.
Natuurlijk terug naar fabrieksinstellingen, maar wat me opviel, hij toont geen T-Mobile logo meer bij opstarten, dus volgens mij is hij niet meer T-Mobile branded.
kan ik dat nog ergens anders aan zien? Ben benieuwd of dit invloed gaat hebben op het moment dat er updates uitgerold worden. Tot nu toe moest ik steeds op T-Mobile wachten...
Of je kon zelf een officiële unbranded firmware flashen mbv Flashtool.KingKoning schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:32:
Tot nu toe moest ik steeds op T-Mobile wachten...
Ik heb deze melding ook, wat ook irritant is dan kan je daarna "apps" naar sd kaart plaatsen.Strider schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:56:
Maar hoezo als ik update worden ze van mijn SD kaart gehaald en weer naar intern geheugen geplaatst.
Exactly, om van de melding af te komen moet ik dus apps gaan verwijderenJoostje123 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:54:
[...]
Ik heb deze melding ook, wat ook irritant is dan kan je daarna "apps" naar sd kaart plaatsen.
Maar hoezo als ik update worden ze van mijn SD kaart gehaald en weer naar intern geheugen geplaatst.

BlaBlaBla
nieuwe beta is vandaag uitgekomen en net geïnstalleerd. Zitten nu op versie 23.5.A.0.570
Ben benieuwd of de kleine glitches eruit zijn!
Bluetooth probleem (storrerend geluid) schijnt opgelost te zijn las ik ik van anderenmathman schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:09:
nieuwe beta is vandaag uitgekomen en net geïnstalleerd. Zitten nu op versie 23.5.A.0.570
hoe lang was-ie bezig?mathman schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:09:
ik krijg (heb beta-6) ook een ' systeem-update' aangeboden,
Het is/was niet zo'n grote update. Hij was meer bezig met het optimaliseren/updaten van de apps dan de update zelf, waar hij behoorlijk warm van wordt. Nog steeds geen factory-reset uitgevoerd..
* mathman is lazy
* mathman is lazy
Heeft iemand hier toevallig ervaring met apps die notification badges toevoegen voor apps? Oftewel een teller met je "unread count" als icoontje bij het logo van de app?
Ik ben hier heel erg aan gewend vanuit IOS. Het zit wel standaard in de Sony schil, maar werkt net niet lekker bij alle apps. Eigenlijk alleen bij de standaard meegeleverde apps (Berichten, Telefoon, Gmail etc.) maar niet als je andere apps gebruikt voor bijvoorbeeld e-mail.
Bij Whatsapp werkt het bij mij wel, maar bij een kennis die al op Android 6 zit dan weer niet.
Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van de aparte loader HOLA, en hier zat het wel in, maar vond deze uiteindelijk teveel bloatware bevatten, dus ben inmiddels weer naar de standaard Sony loader.
Heb Notifyer even geprobeerd, maar die maakt feitelijk widgets van je apps, wat ik ook weer niet heel prettig vind werken.
sta best open voor een andere loader, maar die hoeft niet veel meer te doen dan bovenstaand eigenlijk. Zit niet te wachten op een totaal andere look and feel.
Ik ben hier heel erg aan gewend vanuit IOS. Het zit wel standaard in de Sony schil, maar werkt net niet lekker bij alle apps. Eigenlijk alleen bij de standaard meegeleverde apps (Berichten, Telefoon, Gmail etc.) maar niet als je andere apps gebruikt voor bijvoorbeeld e-mail.
Bij Whatsapp werkt het bij mij wel, maar bij een kennis die al op Android 6 zit dan weer niet.
Ik heb een tijdje gebruik gemaakt van de aparte loader HOLA, en hier zat het wel in, maar vond deze uiteindelijk teveel bloatware bevatten, dus ben inmiddels weer naar de standaard Sony loader.
Heb Notifyer even geprobeerd, maar die maakt feitelijk widgets van je apps, wat ik ook weer niet heel prettig vind werken.
sta best open voor een andere loader, maar die hoeft niet veel meer te doen dan bovenstaand eigenlijk. Zit niet te wachten op een totaal andere look and feel.
Denk dat je de vraag beter in Google Play & Androidapps - Deel 18 kunt stellen... krijg je vast meer reactie.KingKoning schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:13:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met apps die notification badges toevoegen voor apps? Oftewel een teller met je "unread count" als icoontje bij het logo van de app?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Zit toevallig dit topic te lezen vanwege interesse in Z3 compact en zag je vraag. Ik weet niet hoe het bij Sony zit maar met Nova launcher kun je wel een unread badge counter toevoegen. Ik weet niet wat voor apps je allemaal bedoeld maar de bekende apps zouden moeten werken. Ik heb zelf een Samsung en TouchWiz heeft standaard deze counter erin zitten maar omdat ik ook wel eens de Nova launcher heb geprobeerd weet ik dat dit ook werkt.KingKoning schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:13:
Je kan nu de Concept ROM draaien op elke Z3 en Z3C!
(En dit op een gebruiksvriendelijke manier zonder XDA expert stuff te moeten uitvoeren.)
Meer info:
https://plus.google.com/1...1542866/posts/gThhhfCJRQv
https://plus.google.com/+ZingoAndersen/posts/UMdkruTDvr8
https://plus.google.com/1...1542866/posts/TQFah1i9L94
https://plus.google.com/u...ies/112992521987845274967
(En dit op een gebruiksvriendelijke manier zonder XDA expert stuff te moeten uitvoeren.)
Meer info:
[ Voor 8% gewijzigd door Asgaro op 08-04-2016 20:29 ]
"Firmware version ID not found"Asgaro schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 19:03:
Je kan nu de Concept ROM draaien op elke Z3 en Z3C!![]()
(En dit op een gebruiksvriendelijke manier zonder XDA expert stuff te moeten uitvoeren.
Meer info:
Lekker dan. Full wipe voor niets...
Staat ook bovenaan de pagina:barrymossel schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:10:
[...]
"Firmware version ID not found"
Currently there is a problem installing, we are investigating.
https://plus.google.com/1...1542866/posts/Bo5zDLoNrBS
Tja, ik had te hoge verwachtingen van je schijnbaar.. sorrybarrymossel schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:13:
Je verwacht toch niet dat ik alles ga lezen...?
[ Voor 28% gewijzigd door Humma Kavula op 08-04-2016 20:16 ]
Je verwacht toch niet dat ik alles ga lezen...?
---edit---
Dan maar met de flashtool...
---edit---
Dan maar met de flashtool...
[ Voor 31% gewijzigd door barrymossel op 08-04-2016 20:44 ]
Thanx. Heb nova even geprobeerd maar die counter zit alleen in de betaalde versie. Weet niet of 't die 5.40 waard is. Maar zal die launcher ff een tijdje proberen.Garret1410 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:32:
[...]
Zit toevallig dit topic te lezen vanwege interesse in Z3 compact en zag je vraag. Ik weet niet hoe het bij Sony zit maar met Nova launcher kun je wel een unread badge counter toevoegen. Ik weet niet wat voor apps je allemaal bedoeld maar de bekende apps zouden moeten werken. Ik heb zelf een Samsung en TouchWiz heeft standaard deze counter erin zitten maar omdat ik ook wel eens de Nova launcher heb geprobeerd weet ik dat dit ook werkt.
Ja zit wat inBastien schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:24:
[...]
Denk dat je de vraag beter in Google Play & Androidapps - Deel 18 kunt stellen... krijg je vast meer reactie.
Ik wil het wel even voor je nakijken . Van welke apps wil je zo'n counter. Zover ik weet werkt het bij de social media apps en Gmail.KingKoning schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:58:
[...]
Thanx. Heb nova even geprobeerd maar die counter zit alleen in de betaalde versie. Weet niet of 't die 5.40 waard is. Maar zal die launcher ff een tijdje proberen.
[...]
Ja zit wat inMaar gezien die notificaties half werken in die Sony launcher zag ik t als een Sony specifiek dingetje.
Ook in xperiFirm staan diverse Marshmallow roms, heb ze nog niet geprobeerd! Iemand ervaringen met een van deze roms?
Volgens de frontpage is de update uit en is het handmatig te downloaden. Iemand enig idee waar?
Zie mijn post boven je... In XperiFirmTwieeker schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:08:
Volgens de frontpage is de update uit en is het handmatig te downloaden. Iemand enig idee waar?
Ah ja, ik zag het.Mayet193 schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:10:
[...]
Zie mijn post boven je... In XperiFirmmaar welke ik/we zouden moeten hebben weet ik niet.
Ik denk dat ik gewoon nog een paar dagen wacht, het is blijkbaar een release die in fases wordt uitgerold.
Leuk dat de update naar 6.0.1 er komt. Ik vraag me wel wat af... Ik heb nog eigenlijk geen enkele update gedaan op mijn z3c. Alles ging nog goed maar deze wil ik misschien wel doen. Kan ik direct deze doen of moet ik ze allemaal doorlopen? Dus, direct van 4.4.4 naar deze
?
Feel the fear and do it anyway...
Ik wacht wel ff. Als adoptable storage niet standaard werkt, en er geen workarounds zijn om dat goed aan de praat te krijgen, dan heeft het niet zo veel zin (voor mij) om op Marshmallow over te stappen...
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Wat ik zo lees over adoptable storage is dat je de keuze heb, adoptable of gewoon gebruiken zoals externe sd. Is er iets specifiek voor de Z3C waarom het niet werkt?
Veel leveranciers (niet alleen Sony) halen die functionaliteit uit hun toestel specifieke ROMs. Datzelfde las ik vanavond, volgens mij op xperiablog en/of xda-developers, voor de Z2 t/m Z5 en alle Compact modellen. Wel in de Concept en Beta's, maar niet in de nu gereleasde "final" (wat alleen maar een officiële release van de laatste beta (b)lijkt te zijn).
Overigens nog wel ergens een linkje tegen gekomen van een workaround via ADB voor de Z5, maar de reacties op die post waren niet heel bemoedigend...
Overigens nog wel ergens een linkje tegen gekomen van een workaround via ADB voor de Z5, maar de reacties op die post waren niet heel bemoedigend...
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Waarschijnlijk moet je dat dan even via een computer doen, met de Sony PC Companion software.Piedojng schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:52:
Leuk dat de update naar 6.0.1 er komt. Ik vraag me wel wat af... Ik heb nog eigenlijk geen enkele update gedaan op mijn z3c. Alles ging nog goed maar deze wil ik misschien wel doen. Kan ik direct deze doen of moet ik ze allemaal doorlopen? Dus, direct van 4.4.4 naar deze?
Als je je telefoon aansluit met een USB kabel wijst de rest zich vanzelf.
Tadaa:Strider schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:56:
Telefoon aan PC hangen, en via ADB.exe onderstaand commando typen:
adb shell pm hide com.sonymobile.storagechecker
En voila, nooit meer die vervelende notificatie wegklikken!
hoe ADB aan de gang te krijgen?..Google is your friend
Maar ik ben al een tijd een gelukkige gebruiker zonder meldingen (en nee je hoeft niet te rooten oid...maar er is een kans dat de melding na een update weer terug komt, maar volgens mij is het dan weer een kwestie van het commando uitvoeren)
Hi Ha Hopjesvla
Zal ik eens proberen. Eerst zien als hij al beschikbaar is, dat zal waarschijnlijk nog even wachten zijn vermoed ikMadMarky schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:37:
[...]
Waarschijnlijk moet je dat dan even via een computer doen, met de Sony PC Companion software.
Als je je telefoon aansluit met een USB kabel wijst de rest zich vanzelf.
Feel the fear and do it anyway...
Ben benieuwd of de standby-tijd dan nog langer wordt
Op naar de 4 dagen
Ik merk geen verschil met of zonder stamina. Hooguit ultra stamina kan nuttig zijn op b.v. een festival ofzo, maar als je dm.v gewoon stamina een langere accuduur krijgt is er gewoon iets mis met je toestel (rogue apps e.d.) imo.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik merk anders genoeg verschil. Veel apps die sap blijven drinken terwijl je foon in standby staat. Daarom gebruik ik stamina in combinatie met greenify (om die stomme google play services te doen stoppen) en dat werkt lekker. De stat Time Held Awake is zo meer dan gehalveerd.Arfman schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:17:
Ik merk geen verschil met of zonder stamina. Hooguit ultra stamina kan nuttig zijn op b.v. een festival ofzo, maar als je dm.v gewoon stamina een langere accuduur krijgt is er gewoon iets mis met je toestel (rogue apps e.d.) imo.
[ Voor 4% gewijzigd door RuddyMysterious op 13-04-2016 09:24 ]
Weet iemand ook of er verschil is in batterijgebruik tussen 3G en 4G. Ik heb nu een Ben 3G abo en overweeg om over te stappen naar 4G.
Blijkt sinds enkele uren geleden terug te werken! Zie comments https://plus.google.com/+ZingoAndersen/posts/UMdkruTDvr8barrymossel schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:10:
[...]
"Firmware version ID not found"
Ik zat er ook op aan het wachten. Heb besloten om eerst de Concept ROM te proberen en als het me echt niet bevalt, ga ik wel naar normale 6.0.1.
Voor mensen die twijfelen om de Concept ROM te proberen: hier wat verschillen tov de normale ROM:
https://plus.google.com/+andretrescony/posts/ZG3L2FCnsUY
https://plus.google.com/1...1563587/posts/im3C15tXnj1
http://forum.xda-develope...-android-concept-t3338024
Het komt er vooral op neer dat je bepaalde Sony features niet zal vinden (bv. ClearAudio+ equalizer) maar je krijgt wel een ROM met veel updates, die stabiel is, zeer licht aanvoelt, waarbij je Google apps kunt uninstallen (!) ipv gewoon disablen, je officiële stock Android icons rechtsboven in beeld hebt, etc.
Accuverbruik is in theorie minder als je op een 4G netwerk zit, al zal het ook sterk afhangen van je signaalkwaliteit. Ik heb thuis 4G altijd uit staan omdat ik daar net op het randje van ontvangst zit en daardoor m'n accu juist extra hard leeglooptPalomar schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:35:
Weet iemand ook of er verschil is in batterijgebruik tussen 3G en 4G. Ik heb nu een Ben 3G abo en overweeg om over te stappen naar 4G.

Is het niet gewoon nodig om WiFi te gebruiken zodat hij de mobiele verbinding niet gebruikt, of moet je effectief terugschakelen naar een lagere G om dat te vermijden?MadMarky schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:08:
[...]
Accuverbruik is in theorie minder als je op een 4G netwerk zit, al zal het ook sterk afhangen van je signaalkwaliteit. Ik heb thuis 4G altijd uit staan omdat ik daar net op het randje van ontvangst zit en daardoor m'n accu juist extra hard leegloopt
Dat zeg ik, rogue apps. De echte oplossing Is de developer contacteren en de app niet gebruiken tot het opgelost is, maar dat is helaas een utopie.IveGotARuddyGun schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:23:
[...]
Ik merk anders genoeg verschil. Veel apps die sap blijven drinken terwijl je foon in standby staat. Daarom gebruik ik stamina in combinatie met greenify (om die stomme google play services te doen stoppen) en dat werkt lekker. De stat Time Held Awake is zo meer dan gehalveerd.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
FM-radio werkt niet bij de concept ROM helaas... Dan maar gewoon wachten op de officiele update, gebruik de FM-radio namelijk dagelijksAsgaro schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:05:
[...]
Blijkt sinds enkele uren geleden terug te werken! Zie comments https://plus.google.com/+ZingoAndersen/posts/UMdkruTDvr8
Ik zat er ook op aan het wachten. Heb besloten om eerst de Concept ROM te proberen en als het me echt niet bevalt, ga ik wel naar normale 6.0.1.
Voor mensen die twijfelen om de Concept ROM te proberen: hier wat verschillen tov de normale ROM:
https://plus.google.com/+andretrescony/posts/ZG3L2FCnsUY
https://plus.google.com/1...1563587/posts/im3C15tXnj1
http://forum.xda-develope...-android-concept-t3338024
Het komt er vooral op neer dat je bepaalde Sony features niet zal vinden (bv. ClearAudio+ equalizer) maar je krijgt wel een ROM met veel updates, die stabiel is, zeer licht aanvoelt, waarbij je Google apps kunt uninstallen (!) ipv gewoon disablen, je officiële stock Android icons rechtsboven in beeld hebt, etc.
It's your lucky day: http://www.xperiablog.net...-firmware-mmb29v-z1-3568/kepler schreef op woensdag 13 april 2016 @ 17:22:
[...]
FM-radio werkt niet bij de concept ROM helaas... Dan maar gewoon wachten op de officiele update, gebruik de FM-radio namelijk dagelijks
(Maar ik zou nog even wachten als je FM-radio dagelijks gebruikt: ik zie de update namelijk nog niet via OTA.)
Podver, dat is handig!Asgaro schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:59:
[...]
It's your lucky day: http://www.xperiablog.net...-firmware-mmb29v-z1-3568/
(Maar ik zou nog even wachten als je FM-radio dagelijks gebruikt: ik zie de update namelijk nog niet via OTA.)
Heb zojuist de Latin America ROM erop gezet via flashtool alleen nu een soort antenne linksboven staan met NL KPN, afkomstig van de app infoservice, krijg dit icoontje niet weg? Iemand dit ook of juist niet gehad bij zijn Z3c en Marshmallow?

[ Voor 18% gewijzigd door Michiel193 op 15-04-2016 21:04 ]
Verwijderd
Ik had hem ook. Als je op het icoontje drukt kun je hem uitschakelen en gaat hij weg. Maar na elke reboot komt hij weer terug. Geen idee wat het eigenlijk doet.Mayet193 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:47:
Heb zojuist de Latin America ROM erop gezet via flashtool alleen nu een soort antenne linksboven staan met NL KPN, afkomstig van de app infoservice, krijg dit icoontje niet weg? Iemand dit ook of juist niet gehad bij zijn Z3c en Marshmallow?
Maar goed, na veel gedoe eindelijk MM, rooted, debloated en xposed werkend.
Valt me op dat mijn batterijgebruik een stuk beter is dan met Stamina.
Had vannochtend slechts 1% verbruik na nachtje slaap. Normaal was dat altijd % of 8. (In vliegtuigmodus!)
Dus wat mij betreft hoeft Stamina niet terug te komen (als deze trend zich doorzet in dagelijks gebruik).
Verwijderd
Hoi allemaal,
Gebruik inmiddels 1,5 jaar mijn Xperia Z3 compact naar tevredenheid.
Gisteren heb ik een nieuwe koptelefoon gekocht en deze wilde ik testen op mijn telefoon. Tijdens het luisteren merkte ik dat bij een paar nummers de muziek heel eventjes oversloeg. Dacht eerst dat het op vaste plekken was (foutje in het nummer) maar dat bleek niet zo te zijn.
Iemand een idee waar dat vandaan kan komen? Koptelefoon zelf lijkt me sterk, die is nieuw (Sennheiser HD518).
Gebruik inmiddels 1,5 jaar mijn Xperia Z3 compact naar tevredenheid.
Gisteren heb ik een nieuwe koptelefoon gekocht en deze wilde ik testen op mijn telefoon. Tijdens het luisteren merkte ik dat bij een paar nummers de muziek heel eventjes oversloeg. Dacht eerst dat het op vaste plekken was (foutje in het nummer) maar dat bleek niet zo te zijn.
Iemand een idee waar dat vandaan kan komen? Koptelefoon zelf lijkt me sterk, die is nieuw (Sennheiser HD518).
Misschien stof in het 3,5mm poortje?
En misschien kun je je koptelefoon ook even op een ander apparaat testen?
Hij is dan misschien wel nieuw, maar dat wil niet zeggen dat ie niet defect kan zijn
En misschien kun je je koptelefoon ook even op een ander apparaat testen?
Hij is dan misschien wel nieuw, maar dat wil niet zeggen dat ie niet defect kan zijn
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Hm, mijn scherm hangt een beetje los zie ik. Het is amper zichtbaar maar als je goed kijkt zie je het en je kunt het meetrekken.
Wel jammer, ook niet meer waterdicht nu.
Thanks!!Hopjesvla79 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:04:
[...]
Tadaa:
Telefoon aan PC hangen, en via ADB.exe onderstaand commando typen:
adb shell pm hide com.sonymobile.storagechecker
En voila, nooit meer die vervelende notificatie wegklikken!
hoe ADB aan de gang te krijgen?..Google is your friend![]()
Maar ik ben al een tijd een gelukkige gebruiker zonder meldingen (en nee je hoeft niet te rooten oid...maar er is een kans dat de melding na een update weer terug komt, maar volgens mij is het dan weer een kwestie van het commando uitvoeren)
BlaBlaBla
Verwijderd
Heb infoservice nu middels Rommanager gefreezed, en zie: hij komt niet meer terug bij het opstarten. Misschien kun je hem ook wel uninstallen, maar geen flauw idee wat het doet.Mayet193 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:47:
Hoe goed is de accu eigenlijk met android 6.0.1 in vergelijking met android 5.1 op z3 compact?
En is de accu met android 6 ook zuiniger als je de telefoon gebruikt?
En is alles sneller dan met android 5.1?
[ Voor 11% gewijzigd door WhiteHwk op 17-04-2016 16:14 ]
Het handmatig uitschakelen werkt inderdaad als prima tijdelijke oplossing!Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:57:
[...]
Heb infoservice nu middels Rommanager gefreezed, en zie: hij komt niet meer terug bij het opstarten. Misschien kun je hem ook wel uninstallen, maar geen flauw idee wat het doet.
Heb ook geprobeerd te uninstallen, gaat inderdaad niet... Kun je een korte uitleg geven over hoe rommanager werkt? Ik neem aan dat dit de app in de playstore is van clockworkmod? Die app heeft geen standaard profiel voor de z3c? Of moet ik hiervoor geroot zijn?
Het is met marshmallow niet merkbaar sneller, ik heb wel het idee dat ik langer doe met de batterij! Doze doet volgens mij prima zijn werk ipv stamina 2 dagen is nu beter te halen dan onder lollipop.WhiteHwk schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:14:
Hoe goed is de accu eigenlijk met android 6.0.1 in vergelijking met android 5.1 op z3 compact?
Hm oke dankje Maar spaart hij ook als de telefoon in broek zak zit?
Vanmiddag de concept rom geinstalleerd. Ging lekker soepel en draait goed! Zeker een aanrader, als je de software van Sony niet gebruikt. De geinstalleerde MM is zo goed als gelijk aan de Nexus 5x van mijn vriendin.
Zojuist dit erop gezet. ROM werkt tot nu toe super, zonder een factory/data te hebben gedaan. Wel enkele apps weer permissions moeten geven, maar dat was geen probleem.
Je hebt wel het LTE icoontje in plaats van 4G, maar dat is een klein detail.
Wel jammer is dat Sony wéér die lelijke KitKat-generatie icoontjes (met
spacing) heeft gebruikt en nóg meer onregelmatigheden erin heeft gestopt.
Lollipop

Marshmallow

-------------
Wel weer leuk is dat het nu aangeeft hoe snel je laadt. USB van m'n computer @weet-ik-veel-hoeveel Ampère: Slow charging, 1.5A: Charging, 2.0A: Rapid charging.
Je hebt wel het LTE icoontje in plaats van 4G, maar dat is een klein detail.
Wel jammer is dat Sony wéér die lelijke KitKat-generatie icoontjes (met

Lollipop

Marshmallow

-------------
Wel weer leuk is dat het nu aangeeft hoe snel je laadt. USB van m'n computer @weet-ik-veel-hoeveel Ampère: Slow charging, 1.5A: Charging, 2.0A: Rapid charging.
[ Voor 12% gewijzigd door ikt op 17-04-2016 23:14 ]
Verwijderd
Ja, je moet root hebben. Het is trouwens niet RomManager maar Rom Toolbox Pro. Maar er zijn diverse apps waarmee dat kan. (Gebruik bijv ook Systemcleanup en die is gratis) Wel met root, dus. Kun je gelijk al die bloatware deïnstallerenMayet193 schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:20:
[...]
Het handmatig uitschakelen werkt inderdaad als prima tijdelijke oplossing!
Heb ook geprobeerd te uninstallen, gaat inderdaad niet... Kun je een korte uitleg geven over hoe rommanager werkt? Ik neem aan dat dit de app in de playstore is van clockworkmod? Die app heeft geen standaard profiel voor de z3c? Of moet ik hiervoor geroot zijn?
Gelijk mee naar de winkel om te laten repareren! Ik heb dit ook gehad, is de lijm die los laat. Zal alleen maar erger worden en je scherm wordt ook gevoeligerr voor barsten. Als het goed is wordt dit gewoon onder garantie geregeld, ik had mijn toestel ruim binnen 2 weken weer terug (KPN)Twieeker schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:20:
Hm, mijn scherm hangt een beetje los zie ik. Het is amper zichtbaar maar als je goed kijkt zie je het en je kunt het meetrekken.
kgd92 schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:07:
[...]
Gelijk mee naar de winkel om te laten repareren! Ik heb dit ook gehad, is de lijm die los laat. Zal alleen maar erger worden en je scherm wordt ook gevoeligerr voor barsten. Als het goed is wordt dit gewoon onder garantie geregeld, ik had mijn toestel ruim binnen 2 weken weer terug (KPN)
ik had dit laatst ook. Meteen terug naar T-Mobile. Zou 2 weken duren, maar had hem binnen 5 dagen terug met compleet nieuwe behuizing (dus niet alleen het glas).Twieeker schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:20:
valt gewoon onder garantie en kan blijkbaar veel voorkomen bij dit toestel. Als hij heet wordt kan die lijm loslaten is het verhaal.
Behuizing was bij mij niet vervangen, maar scherm was bij mij dus inderdaad gebarsten en naast het scherm hebben ze ook de glasplaat achter vervangen en wat kleine dingetjes zoals de 3.5 mm jack. Toestel krijgt blijkbaar dus ook gewoon een checkup en alles wat aan vervanging toe is nemen ze meeKingKoning schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:51:
[...]
[...]
ik had dit laatst ook. Meteen terug naar T-Mobile. Zou 2 weken duren, maar had hem binnen 5 dagen terug met compleet nieuwe behuizing (dus niet alleen het glas).![]()
valt gewoon onder garantie en kan blijkbaar veel voorkomen bij dit toestel. Als hij heet wordt kan die lijm loslaten is het verhaal.
M'n magnetische lader doet het niet meer. Heb meerdere nieuwe laders geprobeerd.
Meer mensen hier last van? Wellicht android 6 probleem?
Kort vraagje,
ik heb een barst in de achterplaat. Ontstaan uit het niets, haal hem uit mijn zak en zie het ineens. Als ik Coolblue spreek of Sony zeggen ze dat ze niet kunnen vertellen of dat onder garantie valt en dat ik het moet opsturen om dat te beoordelen. Als ik dat doe en ze dan besluiten valt niet onder garantie moet ik onderzoekskosten betalen a 20-50 euro.
Hebben jullie hier ervaring mee? Weet niet goed wat ik nu moet doen...
ik heb een barst in de achterplaat. Ontstaan uit het niets, haal hem uit mijn zak en zie het ineens. Als ik Coolblue spreek of Sony zeggen ze dat ze niet kunnen vertellen of dat onder garantie valt en dat ik het moet opsturen om dat te beoordelen. Als ik dat doe en ze dan besluiten valt niet onder garantie moet ik onderzoekskosten betalen a 20-50 euro.
Ik kreeg hetzelfde verhaal van CoolBlue en Sony... ik had een spinnenweb barst aan de achterkant.. dat is toen onder garantie gerepareerd.soulie37 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:39:
Kort vraagje,
Hier lijkt het juist beter ter werken. Daarentegen merk ik wel dat het laden an sich allemaal wat moeilijker gaat de laatste tijd. Al heeft dat niks te maken met Android 6, maar met de brakke aansluitingen op mijn Z3C. Vind de kwaliteit van mijn toestel niet om over naar huis te schrijven: usb aansluiting brak, audio jack brak, magnetische aansluiting zo-zo, waterdichte klepje voor usb brak.Dawid127 schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:29:
M'n magnetische lader doet het niet meer. Heb meerdere nieuwe laders geprobeerd.
Voor mij geen Sony meer de komende tijd.
Overigens merk ik dat wifi een stuk slechter is met de versie Android 6 die ik draai (buildnummer; MMB29V.Z1.3568-somc?). Op zolder waar wij slapen heb ik vrijwel geen bereik meer, waar dat voorheen wel het geval was.
Bij mij is het toen (1,5 jaar geleden) onder garantie gerepareerdsoulie37 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:39:
Kort vraagje,
Ze zijn niet heel moeilijk daar bij garantie.soulie37 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:39:
Kort vraagje,
Ik heb mijn compact z3 mee genomen op reis, laten vallen, (eigen schuld) (Vietnam).
Daar laten repareren (zelf betaald).
Scherm viel vanzelf daarna uitelkaar stukjes lieten gewoon los, dus ik naar Coolblue gestapt.
Eerlijke verhaal vertelt. Dus ik ging er al vanuit dat ik 200 euro kwijt was ofzo.
Kwam ik terug is gerepareerd onder garantie.

Ik heb ondertussen nog steeds de Android 6 update niet binnen. Wat doe ik fout? Heb gewoon een standaard NL 5.1 ROM geïnstalleerd staan op het moment
Hier ook. Denk dat we nog ff geduld moeten hebben.
Net weer ff gecheckt en kreeg een update voor de updater zelf ofzo.. dacht dat er daarna een grotere update zou komen maar helaas.. nog niet.
Net weer ff gecheckt en kreeg een update voor de updater zelf ofzo.. dacht dat er daarna een grotere update zou komen maar helaas.. nog niet.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
thanks iedereen! Terug naar coolblue it is!
ff gecheckt en die kreeg ik ook idd (er automatisch 'iets' geinstalleerd). Misschien een voorbode voor de echte update.....Scipionyx schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:05:
Hier ook. Denk dat we nog ff geduld moeten hebben.
Zouden we stamina mode weer terug krijgen ? Of komt dat in een latere software versie van android 6?
Ja, stamina komt terug!WhiteHwk schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:54:
Zouden we stamina mode weer terug krijgen ? Of komt dat in een latere software versie van android 6?

http://www.xperiablog.net...on-marshmallow-confirmed/

Hij is er nog niet voor Nederland. Je kunt met XperiFirm kijken welke locaties beschikbaar zijn. Als je avontuurlijk bent, kun je een buitenlandse image binnenhalen en flashen. Ik gebruik nu de USA/Customized US versie, maar die heb ik van XDA.
Je kunt zelf een .zipje bakken dat prerooted is, wil je dat zelf doen. Moet je wel recovery + root hebben
De huidige versienummer (dus voor 6.0.1) is 23.5.A.0.570.
[ Voor 6% gewijzigd door ikt op 20-04-2016 01:08 . Reden: + huidige versienummer ]
Aaaaaaand it's gone...Asgaro schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:59:
[...]
It's your lucky day: http://www.xperiablog.net...-firmware-mmb29v-z1-3568/
http://www.xperiablog.net...th-issues-mmb29v-z1-3571/
Ook maar even de concept versie op de Z3C gezet. Wat ik wel jammer vind, is dat je in de gedeelte waar je je wifi, gps etc kan aan/uit zetten, je zelf niet meer kan kiezen wat je daar wil hebben (Tenminste bij lollipop ging het makkelijk). Is het mogelijk om het toch nog ergens anders aan te passen, of moet ik nu steeds naar instellingen om mijn NFC uit/aan te zetten?
Asgaro schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:56:
[...]
Aaaaaaand it's gone...
http://www.xperiablog.net...th-issues-mmb29v-z1-3571/
Er is volgende app: Google Play: Custom Quick Settingsboymen35 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:36:
Ook maar even de concept versie op de Z3C gezet. Wat ik wel jammer vind, is dat je in de gedeelte waar je je wifi, gps etc kan aan/uit zetten, je zelf niet meer kan kiezen wat je daar wil hebben (Tenminste bij lollipop ging het makkelijk). Is het mogelijk om het toch nog ergens anders aan te passen, of moet ik nu steeds naar instellingen om mijn NFC uit/aan te zetten?
waarmee je vanalles kunt toevoegen.
Zo ziet het er bij mij momenteel uit: Adaptive Brightness en Auto Sync heb ik zelf toegevoegd.

Maar NFC toevoegen zal niet gaan zonder root te worden:
Actions include:
- Launch apps
- Launch shortcuts, including tasker tasks (Pro version only)
- Launch URL
- Custom settings toggle (WiFi, Bluetooth, Flashlight, Hotspot, Volume panel & Sync)
- Custom root settings toggle (Battery saver, airplane mode, NFC, colour inversion, data connection, location, ADB, LTE)
Is dat er alleen uit bij de concept? Of kunnen mensen met de de "officiele" 6.0.1 en/of de beta's dit ook niet aanpassen?
Zou het nogal vreemd vinden als dit eruit gesloopt is.
[ Voor 39% gewijzigd door KingKoning op 21-04-2016 09:15 ]
Idd, dit doet zich enkel voor in de Concept ROM.KingKoning schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:14:
Is dat er alleen uit bij de concept? Of kunnen mensen met de de "officiele" 6.0.1 en/of de beta's dit ook niet aanpassen?
Oja, er is een bijkomende methode, die native in stock Android zit sinds Marshmallow, om al wat Quick Tiles toe te voegen. Zie http://www.howtogeek.com/...-settings-and-status-bar/boymen35 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 20:36:
Maar zoveel keus heb je niet. De rest zal nog steeds moeten via bv. Google Play: Custom Quick Settings
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe android versie! Al ben ik ook best te vreden met de laatste standaard versie 
Vraagje, heeft iemand hier ervaring met het stuk gaan van de camera knop op de behuizing? mijn toestel is de dubbele functie kwijt. Effect is dat hij wel scherp wil stellen met die knop maar niet wil afdrukken. Je kan natuurlijk prima foto's maken via het scherm maar het is wel mega irritant.
Het lijkt er op dat de knop lam is geraakt, de test via het instellingen menu beweert dat de knop prima werkt. Ook een factory reset heeft niet geholpen (via een chat van de helpdesk aangeraden).
Nu wil ik het toestel best opsturen maar dan wil ik wel enige zekerheid hebben/gevoel dat ze het gaan oplossen
Vraagje, heeft iemand hier ervaring met het stuk gaan van de camera knop op de behuizing? mijn toestel is de dubbele functie kwijt. Effect is dat hij wel scherp wil stellen met die knop maar niet wil afdrukken. Je kan natuurlijk prima foto's maken via het scherm maar het is wel mega irritant.
Het lijkt er op dat de knop lam is geraakt, de test via het instellingen menu beweert dat de knop prima werkt. Ook een factory reset heeft niet geholpen (via een chat van de helpdesk aangeraden).
Nu wil ik het toestel best opsturen maar dan wil ik wel enige zekerheid hebben/gevoel dat ze het gaan oplossen
-= Its dry in the dessert =- So what??
Als die knop kaduuk is (en dat zeg je) en je hebt het apparaat niet laten vallen of onder water gedompeld, dan is het gewoon een gevalletje garantie (mits binnen de garantietermijn).atacama schreef op donderdag 21 april 2016 @ 16:02:
nieuws: Sony en Google brengen testversie Android N uit voor Xperia Z3 Voor iedereen die Android N op zijn Z3 wilt installeren (ook voor de Z3c). Na het werk gelijk maar even uitproberen.
Iemand op Marshmallow problemen met de camera die niet op kleine afstand wil focussen? De camera was al bagger voor macro-shots maar nu wil deze niet eens meer focusen op middel-lange afstand.
Of is mijn camera kapot? Dat zou echt bagger zijn, dan is mijn Z3c al 4x kapot geweest en naar de garantieboer

De focus hoort op de USB-stick te zitten, de camera staat zo'n 20cm van het object af. Het lijkt alsof de focus niet dichterbij wilt dan ±40cm.
Of is mijn camera kapot? Dat zou echt bagger zijn, dan is mijn Z3c al 4x kapot geweest en naar de garantieboer

De focus hoort op de USB-stick te zitten, de camera staat zo'n 20cm van het object af. Het lijkt alsof de focus niet dichterbij wilt dan ±40cm.
[ Voor 28% gewijzigd door ikt op 22-04-2016 11:21 ]
Heb je de druppeltruuk al eens geprobeerd? Een druppel net in het midden van je lens en je kan tot op 5mm focussen; leuk effect om een mier te fotograferen.ikt schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:06:
De camera was al bagger voor macro-shots
Ik vind de focus vanaf dag 1 al dat ik dit toestel heb ruk, gewoon stock op 5.1. Ook met diverse presets en handmatig dingen instellen kreeg ik geen fatsoenlijke focus..ikt schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:06:
Iemand op Marshmallow problemen met de camera die niet op kleine afstand wil focussen? De camera was al bagger voor macro-shots maar nu wil deze niet eens meer focusen op middel-lange afstand.
[afbeelding]
Zelfs m'n S3 focuste beter
Er staat niks over dat dit ook werkt op de Z3C.J_oram schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:36:
nieuws: Sony en Google brengen testversie Android N uit voor Xperia Z3 Voor iedereen die Android N op zijn Z3 wilt installeren (ook voor de Z3c). Na het werk gelijk maar even uitproberen.
Waar lees jij dat het ook voor de Z3C is?J_oram schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 10:36:

Wow, freaky.
Mijn camera had dus kuren, maar nu werkt deze weer, een beetje. Tijdens het (proberen te) focussen hoor je het cameraatje bewegen. Een paar fysieke tikken deed niks, maar ik had een neodymium magneet liggen. Ik heb deze op de camera gelegd, waarna opeens focussen op een kleine afstand goed werkte. Jammer genoeg was het apparaat nu bijziend, omdat veraf focussen niet lukte. Ik heb geprobeerd de polen om te draaien maar hij blijft bijziend.
Achja, nu kan ik tenminste weer barcodes scannen
---
Nog meer zitten klooien met het magneetje, gefixt!
Wederom het magneetje eropgelegd, maar nu heb ik het snel weggetrokken: nu werkt focussen weer als vanouds. Héél apart avontuur, waarschijnlijk is er het een en ander vast komen te zitten. Man man man, dit ding kan echt niet tegen een stootje.
Mijn camera had dus kuren, maar nu werkt deze weer, een beetje. Tijdens het (proberen te) focussen hoor je het cameraatje bewegen. Een paar fysieke tikken deed niks, maar ik had een neodymium magneet liggen. Ik heb deze op de camera gelegd, waarna opeens focussen op een kleine afstand goed werkte. Jammer genoeg was het apparaat nu bijziend, omdat veraf focussen niet lukte. Ik heb geprobeerd de polen om te draaien maar hij blijft bijziend.
Achja, nu kan ik tenminste weer barcodes scannen
---
Nog meer zitten klooien met het magneetje, gefixt!
[ Voor 23% gewijzigd door ikt op 22-04-2016 17:02 . Reden: Fixed! ]
Er zijn nu meer versies te krijgen via xperifirm.
Ik heb Nordic en kreeg OTA geen melding. Via PC companion wel (of je gebruikt flashtool).
Kan je dan nog steeds landscape modus aanzetten bij je homescreen in android 6.0.1 zoals in Android 5.1 kan ?
Ik krijg ook de melding via de PC (Mac eigenlijk), maar het downloaden lukt niet.. Aan het eind geeft hij steeds een error. Morgen maar eens proberenspawnagain schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 05:48:
Er zijn nu meer versies te krijgen via xperifirm.Ik heb Nordic en kreeg OTA geen melding. Via PC companion wel (of je gebruikt flashtool).
mijn telefoonscherm begint los te laten.
over de gehele bovenkant kan ik het scherm los krijgen.
en ook aan de zijkanten begint het scherm los te laten.
ik ben bang dat dit alleen maar erger gaat worden.
heeft iemand dit ook gehad of enig idee of dit onder garantie valt?
ik begrijp dat ik sowieso onderzoekkosten betaal van 38 euro maar dat heb ik geen zin in als de telefoon niet onder garantie valt.
over de gehele bovenkant kan ik het scherm los krijgen.
en ook aan de zijkanten begint het scherm los te laten.
ik ben bang dat dit alleen maar erger gaat worden.
heeft iemand dit ook gehad of enig idee of dit onder garantie valt?
ik begrijp dat ik sowieso onderzoekkosten betaal van 38 euro maar dat heb ik geen zin in als de telefoon niet onder garantie valt.