Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Oke ik ga mijn telefoon terugsturen voor garantie en daarna verkopen, ben er toch niet heel tevreden over.
Dit zijn de defecten: hoekje linksonderin heeft losgelaten toen de telefoon een keer heet werd van het gebruik, koptelefoonaansluiting zit los en ruist en AR coating van de camera laat los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
tijm15 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:28:
Ik heb een z3c met provider Tele2. Nu had ik 4g maar na vorige week de telefoon naar fabrieks instellingen te hebben teruggezet heb ik opeens geen 4g meer! Heb al via de sms opnieuw de APN gegevens ingesteld. Maar helaas. Iemand een idee?
Ik kon, om mobiel internet te verkrijgen, niet werken via dat systeem met smsen die toekomen en die alles automatisch configuren.
Ik moest specifiek bij de support sectie van mijn mobile provider voor mijn specifiek toestel een tutorial doorlopen en wat zaken manueel ingeven.

Dus misschien moet je dat is bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm15
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-06-2017
Tele2 gebeld en bij de instellingen voor de APN moest bij APN type staan: default,supl en bij verificatietype: PAP. Handig dat dit niet via de APN SMS service wordt ingesteld. Maar hij doet het weer dus ben weer gelukkig.

[ Voor 85% gewijzigd door tijm15 op 03-12-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:00
volgende week is er weer een nationale NL-Alert-oefening. Bij de vorige oefening raakte mijn Z3C volledig van slag en liep helemaal vast. Meerdere mensen die hier last van hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:58
Onderhand weer een week verder zonder reactie van Coolblue op mijn vraag waarom in hun ogen de gebarsten achterkant niet onder garantie gerepareerd kan worden ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:38:
Net ontdekte ik dat de bovenkant van m'n scherm los begon te laten :(
Precies zoals in dit filmpje:

[video]

Hoop dat het onder garantie te fixen is...
Iemand bekend met dit probleem?
Gisteren na 10 dagen de telefoon weer teruggekregen. Is door Teleplan gewoon netjes gefixed onder de garantie. Ik heb alleen het idee dat ik een hele nieuwe telefoon terug heb gekregen... niet alleen nieuw scherm, ook nieuwe backcover, nieuwe 'rand', klepjes, enz.

Ze hebben ook (ongevraagd) een software update uitgevoerd :X :(
Geen idee waarom ze dat gedaan hebben, maar ik baal er wel heel hard van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
Standaardprocedure :)

Je kunt altijd terugflashen naar elke gereleasede firmware met de flashtool - je bootloader hoeft hiervoor niet geunlocked te zijn en je behoudt gewoon je garantie en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Pelle schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:19:
[...]

Gisteren na 10 dagen de telefoon weer teruggekregen. Is door Teleplan gewoon netjes gefixed onder de garantie. Ik heb alleen het idee dat ik een hele nieuwe telefoon terug heb gekregen... niet alleen nieuw scherm, ook nieuwe backcover, nieuwe 'rand', klepjes, enz.

Ze hebben ook (ongevraagd) een software update uitgevoerd :X :(
Geen idee waarom ze dat gedaan hebben, maar ik baal er wel heel hard van.
;(. En de mijne ligt nu al 24 dagen bij Coolblue op de retourenafdeling zonder dat er ook maar iets mee gedaan is. Alleen naar gekeken en tot de conclusie gekomen dat een barst sowieso niet onder de garantie valt.

Edit: Coolblue kan via Facebook blijkbaar wel een duidelijke reactie geven.
Op dit moment hebben we het toestel doorgestuurd naar de externe reparateur van Sony. Zij gaan het toestel verder inspecteren en komen daarin met een oordeel. Zoals je zelf al aangeeft is Sony op de hoogte van het spontaan ontstaan van deze schade.
Omdat de aux poort ook defect is en daar de schade is geconstateerd is er twijfel bij mijn collega's van de retourafdeling.
De barst liep over de hoek waar de AUX-poort zit. Zou ik daar nou door gefucked worden? We wachten rustig af.

[ Voor 28% gewijzigd door Luco op 06-12-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolledriesnl schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 11:30:
volgende week is er weer een nationale NL-Alert-oefening. Bij de vorige oefening raakte mijn Z3C volledig van slag en liep helemaal vast. Meerdere mensen die hier last van hadden?
Klopt, is ook via de zoekopdracht terug het vinden.

Als het dit keer weer is, dan heeft een herstart geen nut.
Bij die melding ontbrak namelijk het kruisje/vakje om de melding af te kunnen sluiten. Na enkele minuten kwam er weer een melding waarbij het kruisje/vakje wel zichtbaar was. Daarna was het probleem verholpen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Tot nog toe nog nooit een bericht gekregen van NL Alert. Op de website van NL Alert staat dat dit toestel automatisch correct is ingesteld. Klopt dit ook? Ik kan zelf geen instelling vinden namelijk. Burgeralarmen heette het vroeger bij Sony maar die app bestaat ook niet meer. Volgens het artikel van Tweakers zou er een optie zijn in het Android menu maar die staat er bij mij niet tussen.

[ Voor 32% gewijzigd door -MD- op 07-12-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:09
De laatste was in juni, is niet iedere maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt
Mijn telefoon staat op het Engels, maar die heet hier dus Emergency Alerts. NL-Alert en NL-Alert-CMAS staan erbij (en NL-Alert stond uit, de CMAS(?) stond aan). Kijk daar eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs67
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 12:35
Mijn Z3C is gevallen met als gevolg een hele ster in de achterkant.
Ik wil zelf de achterkant gaan vervangen.

Nu heb ik 2 back covers gevonden:
https://www.gsmpunt.nl/on...ompact-battery-cover-wit/
https://www.mobilesupplie...peria-z3-compact-wit.html

Heeft iemand van jullie ervaring met 1 van deze back covers?

En weten jullie, voor wat extra bescherming, nog een goede glazen backscreen protector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
De laatste was 2 minuten geleden :+

Hier is die iig aangekomen, 5.1.1/23.4.A.1.232 (NL ROM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:26
Joostje123 schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:15:
De laatste was in juni, is niet iedere maand.
Kreeg er net een, een test :)
Verder niets voor aangezet/aangepast

Hoofdtelefoon aansluiting werkt bij mij niet goed (vaag geluid) meer dus gaat ook terug voor reparatie :(
Als je aansluiting van hoofdtelefoontje beweegt werkt het wel goed.
Dacht eerst aan mijn hoodtelfoontjes dus had die al weer weg gegooid en nieuwe gaan kopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:11
Hier ook niets ontvangen, net als -MD- kan ik ook geen instelling hiervoor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
nl-alert hier opeens ontvangen, terwijl ik het eerder had uitgezet. Toen heb ik bij m'n provider moeten vragen het uit te zetten, maar deze kreeg ik wel zomaar. Blijkbaar ander systeem / freq dus deze gaat niet meer via de provider of zo.

De meegeleverde aparte 'Emergency Alerts' app kan je het in uitzetten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik heb hem ontvangen. Daardoor weet ik nu ook dat ik een geïnstalleerde app heb die 'Landelijke waarschuwingen' heet. Deze was verantwoordelijk voor de melding. In deze app kun je dus ook instellen dat je NL Alert meldingen wilt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft niemand gehad dat je dat schermpje van de alert niet meer kon wegklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Palomar schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:38:
Heeft niemand gehad dat je dat schermpje van de alert niet meer kon wegklikken?
Ik had daar geen last van. Ik werk met een lockscreen met pin, maar deze was wel uitgeschakeld vanwege smart connect i.c.m. bekend wifi netwerk. Alleen een swype to unlock. Build-nummer 23.4.A.1.232

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-04-2021
Ik heb helemaal niks gehad. Maar ik kreeg ze op m'n vorige telefoon (xperia T) ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Handige site toch ook... http://www.nl-alert.nl/instelhulp/sony/?type=sony_android

Heb dus wederom geen bericht ontvangen, maar aangeven hoe je kunt controleren of het standaard goed is ingesteld is al teveel werk voor de ambtenaartjes blijkbaar. Dan maar vertrouwen op de medemens als de Russen binnenvallen of zo. :P

Heb Android 5.1.1, build 23.4.A.1.264. Standaard ROM afaik met Vodafone als telco en verbinding is 4G. Zal wel een onmogelijke combi zijn.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn SD card blijft niet meer goed zitten, hij schiet telkens los. Daardoor komt ook het klepje los, en werken de apps die op de SD staan niet meer. Maar eens kijken hoe ik dat kan gaan oplossen. Duidelijk dat dit wel echt een zwak punt van de Z3c is zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

Na tien maanden zit er toch een barst in de achterkant van mijn tweede Z3c. In de achterkant, dus ach... Nu is hij afgelopen weekend wel helemaal van de bank gevallen terwijl hij in een Casemate zit, dus ja, dit heeft echt niks te maken met matige constructiekwaliteit maar is volledig te wijten aan onjuist gebruik.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Bastien schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:54:
...
Heb Android 5.1.1, build 23.4.A.1.264. Standaard ROM afaik met Vodafone als telco en verbinding is 4G. Zal wel een onmogelijke combi zijn.
Ik heb wel NL Alert ontvangen, ook 5.1.1 en Vodafone 4G, maar heb build 23.4.A.1.232.
Vorige keer heb ik de alert niet ontvangen overigens...

[ Voor 7% gewijzigd door Canard op 08-12-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Het valt me de laatste tijd op dat als ik mijn Z3 aan de oplader hang ik niet meer te zien krijg hoeveel tijd het duurt voordat de accu vol is, dit was vroeger wel. Is dit een instelling die ik ergens weer aan kan zetten?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Strider schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:09:
dit was vroeger wel. Is dit een instelling die ik ergens weer aan kan zetten?
Update gedaan? Helaas na de update is die functie verdwenen :(

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Strider schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:09:
Het valt me de laatste tijd op dat als ik mijn Z3 aan de oplader hang ik niet meer te zien krijg hoeveel tijd het duurt voordat de accu vol is, dit was vroeger wel. Is dit een instelling die ik ergens weer aan kan zetten?
Ik weet niet hoe correct die aanduiding bij jou was, maar bij mij klopte er geen snars van. Als ik hem ongebruikt aan de lader had hangen duurde het soms nog 30/45 minuten langer dan aangegeven. Erg onbetrouwbaar.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:58
Op de een of ander manier sluit mijn klepje van de SD kaart niet meer. Nu zijn er wel nieuwe klepjes te koop zoals bijv. deze: http://www.mytrendyphone.nl/shop/sony-xperia-z3-158971p.html

Maar ik zie dat deze gewoon zwart zijn terwijl de originele wat doorzichtig is. Zijn er dus ook originele klepjes te koop of gewoon namaak klepjes die hetzelfde eruit zien?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Vraag anders Sony op Facebook die kunnen misschien orginele sturen

• Juancho
ja zal ik even doen. Ik ga natuurlijk niet mijn telefoon terug sturen naar Bol.com, die vervolgens weken kwijt zijn en dat alleen voor 1 klepje :). Ik heb mijn Z3C overigens net een jaar dus vind het te snel dat dat klepje kapot is gegaan.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Chris.nl
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:47:
Op de een of ander manier sluit mijn klepje van de SD kaart niet meer. Nu zijn er wel nieuwe klepjes te koop zoals bijv. deze: http://www.mytrendyphone.nl/shop/sony-xperia-z3-158971p.html

Maar ik zie dat deze gewoon zwart zijn terwijl de originele wat doorzichtig is. Zijn er dus ook originele klepjes te koop of gewoon namaak klepjes die hetzelfde eruit zien?
Hoppa

• Juancho
Ja die link had ik al gevonden, maar je kan ze alleen uit het buitenland bestellen met paypall. En laat ik dat nu net niet hebben.. Is er geen NL aanbieder?

Anders zal ik natuurlijk een Paypall account aanmaken want het is gruwelijk irritant dat dat klepje constant open gaat. Het rubber aan de binnenkant ben ik ook verloren zie ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 10-12-2015 12:22 ]

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Juancho schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:47:

Heb je er een nieuwe SD kaart ingestoken toevallig? Toen ik een SD kaartje gekocht had bleek dat iets te lang te zijn (of het SD slot in de telefoon is iets te kort). Ik heb toen een stukje van het SD kaartje afgeschuurd om dat op te lossen.

Als je hetzelfde probleem hebt is dat misschien niet opgelost met een nieuw klepje.

• Juancho
Nee ik heb geen SD kaartje in gebruik nog. Volgens mij is er gewoon iets afgebroken van dat klepje waardoor die niet meer dicht kan. Moet gewoon een nieuwe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:10
Recent heb ik de beta versie van android 6.0 op mijn toestel gezet (enkele weken geleden) maar zit nu al een tijdje met een probleem: ik kan files die ik binnen krijg niet verwijderen. Foto's via whatsapp zijn bijvoorbeeld niet te deleten: als ik op het prullenbak druk in de gallery app gebeurt er niets.

Zelfde met videos: Zelf wat tv series op mijn mobiel gezet: dat ging prima, maar zodra ik ze wil deleten gebeurd er helemaal niets.

Iemand enig idee wat er voor zorgt dat ik mijn files niet kan verwijderen?

(p.s: de foto's die ik maak via de camera kan ik wel gewoon deleten, dus het is niet zo dat niets werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb uiteindelijk toch een NL website gevonden waar je die dingen kan kopen: http://www.parts4gsm.com/nl/

Nu maar hopen dat het een betrouwbare online shop is, maar ik krijg het idee van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Gister besteld, vandaag al binnen het klepje past perfect! Exact dezelfde als de originele. Dus mensen die het klepje ook stuk hebben, http://www.parts4gsm.com/nl/ is absoluut een aanrader! Ook voor andere klepjes en/of schermen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-08 23:15
Kan je het oude klepje er gewoon uit trekken en de nieuwe erin duwen, of moet het toestel uit elkaar?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
barchettanl schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:15:
Kan je het oude klepje er gewoon uit trekken en de nieuwe erin duwen, of moet het toestel uit elkaar?
Gewoon even trekken/duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
*O*. Kreeg ik donderdag uit het niets een mailtje dat mijn toestel volledig onder garantie gerepareerd is. Sinds vrijdag weer in gebruik. Toch jammer dat ik zo hard heb moeten pushen bij Coolblue om het door te sturen naar de reparateur voor reparatie onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 18:05
De laatste tijd gaat mijn databundel er harder doorheen dan vroeger. Nu kom ik er zojuist achter dat dit gebeurd als ik 's ochtends naar mijn werk ga, waarbij ik FM-radio luister die opstart via Smart Connect. Klopt het dat de FM-radio app data gebruikt? Zou niet mogen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Gaat die niet via TrackID voor elk nummer informatie ophalen via het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
Hoe kan ik dat uitzetten dan? Kan er in de fm app niks over vinden en de applicatie kan ik ook niet vinden op m'n telefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door poekman op 14-12-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Heeft iemand hier wel eens de achterkant laten vervangen met behoud van garantie? Zo ja, zou je dan willen delen waar en wat het kostte?

En een andere vraag, iemand wel eens gezeik gehad met garantie ongerelateerd aan een niet-originele achterkant?

1 dag oude Z3c laten kletteren. Shit happens, maar toch... Waterdicht boeit niet zo. Mocht er ooit iets gaan haperen, wil ik niet horen "Ja meneer, de achterkant is niet origineel. En daardoor werkt uw minijack niet meer en ja is de voorkant gaan loslaten."

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolledriesnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:00
Juancho schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:50:
Gister besteld, vandaag al binnen het klepje past perfect! Exact dezelfde als de originele. Dus mensen die het klepje ook stuk hebben, http://www.parts4gsm.com/nl/ is absoluut een aanrader! Ook voor andere klepjes en/of schermen etc.
bedankt voor deze tip!
mijn klepje was ook niet meer sluitend, ook na vetvrij maken niet. Dus online hier eentje besteld, de volgende dag in huis, vervangen inderdaad de oude eruit trekken en de nieuwe er in drukken... en hij zit weer als gegoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-05 13:10
Iemand een idee? Sinds mijn schermreparatie van 6 november blijk ik geen SMS te kunnen ontvangen en versturen. Ik kwam hier gister pas achter omdat ik toen zelf een sms wilde versturen en dit niet lukte.
Heb zojuist op internet gekeken en op de site van Sony en Simyo de stappen gevolgd om alles goed in te stellen. Nog werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier verstand van comsumentenbescherming?
Bij mijn eerste z3c ging de earjack kapot. Heeft Sony toen netjes gerepareerd onder garantie. Een tijdje daarna ging de wifi antenne kapot, toen heeft Sony me een gloednieuw toestel aangeboden.
Nu, nog geen 3 weken na het ontvangen van het nieuwe toestel is mijn microphone kapot.
Ik ben het ondertussen gewoon moe, is er een manier om van dit ding af te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Je toestel zal minstens 3x gerepareerd moeten zijn, echter (al ben ik hier niet 100% zeker van) zul je wanneer je een nieuw toestel ontvangen hebt, het toestel weer 3x moeten laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:07:
Iemand hier verstand van comsumentenbescherming?
Bij mijn eerste z3c ging de earjack kapot. Heeft Sony toen netjes gerepareerd onder garantie. Een tijdje daarna ging de wifi antenne kapot, toen heeft Sony me een gloednieuw toestel aangeboden.
Nu, nog geen 3 weken na het ontvangen van het nieuwe toestel is mijn microphone kapot.
Ik ben het ondertussen gewoon moe, is er een manier om van dit ding af te komen?
Zie post hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:09
Ik wil eigenlijk mijn telefoon nul geluid maakt met niks behalve met media als ik kies dat ik die afspeel en als ik gebeld wordt.

Hiervoor heb je verschillende geluid niveaus voor media en andere geluiden. Dus dat is mogelijk.

En ik heb mijn telefoon op stil gezet met allow exceptions en calls toegevoegd.

Maar helaas zijn er altijd nog apps die dat negeren zoals Messenger van fb die heb ik los stil gezet.

Maar ook bijvoorbeeld whatsapp, soms druk ik op microfoon om geluid op te nemen. Dan maakt die ook geluid. Alleen ik ben bang dat dat als media wordt gezien daarom die er door komt. Is er een manier om dit uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hmm, net mijn eerste "spontane reboot" gehad. Heb dit ook bij mijn vorige telefoons gehad en dat werden er steeds meeren dat was erg vervelend. Ik hoop dat dit bij deze telfoon niet ook zo wordt.

Ik had de telefoon gedurende de nacht opgeladen en na het van de lader halen had ik de telefoon niet gebruikt. Toen ik de telefoon na iets van een uur wilde gebruiken ging deze niet aan door de aan/uit knop. Na een paar keer de aan /uit knop in te hebben gedrukt werd de telefoon opgestart, zoals nadat je hem hebt uitgezet. Echter ik hoefde geen picode van de sim in te toetsen, wat dan weer wel apart was.

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 21-12-2015 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
J.o.r.i.s schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:57:
Iemand een idee? Sinds mijn schermreparatie van 6 november blijk ik geen SMS te kunnen ontvangen en versturen. Ik kwam hier gister pas achter omdat ik toen zelf een sms wilde versturen en dit niet lukte.
Heb zojuist op internet gekeken en op de site van Sony en Simyo de stappen gevolgd om alles goed in te stellen. Nog werkt het niet.
Ik kan ook geen sms versturen (maar dan gewoon met een nieuwe telefoon). De centrale en alle andere instellingen lijken goed te staan. Zit bij Telfort. Als ik een sms wil sturen krijg ik na het drukken op de send-knop een melding "kan niet verzenden" en dan is m'n sms verdwenen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb even een SMS naar mijzelf gestuurd, komt gewoon aan. Ik heb KPN als provider en verstuur de SMS met Hangouts telefoonsoftwareversie 23.4.A.1.232.

[ Voor 13% gewijzigd door Arie- op 21-12-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
Met Hangouts als standaard berichten-app werkt verzenden wel, maar ontvangen nog steeds niet..
(zelfde telefoonversie als jou) Ik heb wel iets gelezen over VoLTE uitschakelen bij instellingen maar dat kan ik niet vinden in het menu.

[ Voor 47% gewijzigd door poekman op 21-12-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
Ik zit bij Simyo (KPN) en volgens hen stonden de instellingen bij hen in ieder geval goed. Probleem zit zeker in mijn telefoon, met de simkaart van mijn vrouw in mijn Z3C kan ik ook geen sms versturen en ontvangen.
Wel raar dat dit is sinds reparatie (waarbij ook de laatste software geplaatst is door reparateur).

Net nog even geprobeerd met Hangouts maar als ik deze instel als standaard en naar berichten ga, vraat deze of Berichten de standaard app moet zijn. Zeg je dan nee dat sluit ie berichten af. Dus moet berichten als standaard app instellen

[ Voor 27% gewijzigd door J.o.r.i.s op 21-12-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Interessante app: https://github.com/nowsecure/android-vts
Is tijdelijk van de Play Store gehaald maar is te downloaden via: https://github.com/nowsecure/android-vts/releases
Meer info: https://www.nowsecure.com...vulnerability-test-suite/
https://www.nowsecure.com...d-vts-now-on-google-play/
https://www.nowsecure.com...-the-vts-for-android-app/

Het test allerlei vulnerabilities en ons device scoort perfect!

Wat screens:
https://i.imgur.com/s4gR0ir.png

https://i.imgur.com/6zyyZ79.png

https://i.imgur.com/wNx7Iym.png

https://i.imgur.com/wdyhgzc.png

https://i.imgur.com/enbWXcf.png

De lijst van geteste vulnerabilities is lang maar hier een voorbeeld:

https://i.imgur.com/mV1yGYB.png

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 30-12-2015 16:47 ]

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik kreeg net een melding voor een update met versienummer 23.4.A.1.264. Kan iemand hier even bevestigen dat deze veilig is voor Telfort klanten. Het is mij nu te vaak gebeurt dat het roaming probleem terug kwam na een update. En omdat het ook invloed lijkt te hebben op de stabiliteit van 3G wil ik het risico nu niet lopen.

• poekman
Jup, hier Telfort en sinds gisteren 23.4.A.1.264 draaiende. Geen problemen tot dusver. Wat voor roaming probleem was dat dan?

• WhiteHwk
  • Nu online
Bij mij werd hij met die nieuwe firmware harstikke warm . Een factory reset heeft het verholpen ,voor de rest hij draait wel sneller dan met de vorige firmware

• J.o.r.i.s
poekman schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:51:
Jup, hier Telfort en sinds gisteren 23.4.A.1.264 draaiende. Geen problemen tot dusver. Wat voor roaming probleem was dat dan?
En kun je dan nu weer sms versturen en ontvangen?
Krijg ook net de melding van de update

• eew

eew

poekman schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:51:
In sommige firmware ontbreekt er een regel in een xml bestand waardoor Telfort niet als Nederlandse provider wordt herkent, hierdoor denkt je telefoon dat je in het buitenland bent. Er verschijnt dus bovenin een r in plaats van het soort netwerk waarmee je verbinding hebt, en op de een of andere manier draait hij er ook niet stabiel door.

Dit probleem was er toen ik mijn telefoon uit de verpakking haalde, en sindsdien is het met iedere update opgelost of weer terug gekomen. De vorige update loste het op, dus dan verwacht ik dat deze het probleem weer terug brengt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Nieuw persoonlijk record voor Screen On Time... Blijft toch een beest van een device! :)

Dit is toen er nog 11% over was dus als ik tot 0% zou gegaan zijn, had ik zeker 7 uur. (Het charger icoon staat er maar screenshot is genomen nét na het inpluggen.)

https://i.imgur.com/Ty6TNG4.png

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 30-12-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Asgaro schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:01:
Nieuw persoonlijk record voor Screen On Time... Blijft toch een beest van een device! :)

Dit is toen er nog 11% over was dus als ik tot 0% zou gegaan zijn, had ik zeker 7 uur. (Het charger icoon staat er maar screenshot is genomen nét na het inpluggen.)

[afbeelding]
Hoeveel dagen geleden sinds vorige lading? Hoeveel tijd geen verbinding met een lokaal netwerk gehad? Hoe vaak extra verbindingen zoals bluetooth en gps gebruikt? Welke app het vaakst gebruikt?

Ik heb met mijn Z2 al meer dan acht uur gehaald: Batterijduur na update naar .232, maar mijn gebruik is niet het jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Laatst online: 14-09 17:25
hebben jullie ook de app avg virus protection aangeboden gekregen? En gebruiken jullie die? Is deze zinvol of vreet dit veel batterij?

wat betreft Telfort en de nieuwste update. Heb niet het idee dat hij het niet goed doet maar moet hem wel op roaming zetten en krijg dus alleen maar de R in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barchettanl
  • Laatst online: 26-08 23:15
Deed ik eerst bijna 2 dagen op een accu, sinds afgelopen week is er iets erg mis met m'n toestel. Hij laadde laatst op tot 90% en een andere keer tot 98%, wil soms helemaal niet laden. En is nu binnen een dag leeg.

Denk dat het na de Xperia Acro S, Z1 Compact en deze het tijd wordt voor een Z5 Compact ... :'(

(Misschien een maandje volhouden en dan is er vast weer een BTW-weg actie bij de MM)

[ Voor 12% gewijzigd door barchettanl op 26-12-2015 13:08 ]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
zeve schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:11:
hebben jullie ook de app avg virus protection aangeboden gekregen? En gebruiken jullie die? Is deze zinvol of vreet dit veel batterij?

wat betreft Telfort en de nieuwste update. Heb niet het idee dat hij het niet goed doet maar moet hem wel op roaming zetten en krijg dus alleen maar de R in beeld.
Vandaag ook geüpdate. Nog geen problemen gezien. Had een paar updates terug ook last van het roaming probleem. Bij deze update geen last van.

Krijg ook de avg app update (via de Whats New app). Installeer ik niet, net zoals de Amazon app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:42:
[...]

Hoeveel dagen geleden sinds vorige lading? Hoeveel tijd geen verbinding met een lokaal netwerk gehad? Hoe vaak extra verbindingen zoals bluetooth en gps gebruikt? Welke app het vaakst gebruikt?

Ik heb met mijn Z2 al meer dan acht uur gehaald: [afbeelding], maar mijn gebruik is niet het jouwe.
De details herinner ik mij eerlijk gezegd niet meer want screenshot is van enkele dagen geleden en heb geen andere screenshots genomen van het app overview scherm. :-/
Wel had ik altijd verbinding met lokaal netwerk dus dat zal zeker geholpen hebben.
Noch BT, noch GPS gebruikt in die tijd.
Gebruikte apps: vooral SMS, FB app (Tinfoil For Facebook) en Snapchat, met 's avonds in bed een uurtje of 2 webbrowsen. En ook 2 cleaner apps vrij regelmatig gedraaid: CCleaner en SD Maid.

Volgende keer let ik er is op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.o.r.i.s
J.o.r.i.s schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:25:
[...]

Net een fabrieksreset gedaan via de PC (op aanraden van Sony) en kan nog steeds niet sms versturen of ontvangen :(
Iemand hier een idee hoe dit komt?

***UPDATE*** probleem opgelost.
Heb wederom een fabrieksreset gedaan en daarna een back up herstel maar "berichten" uitgevinkt. Alles staat er weer op (behalve oude sms berichten) én sms ontvangen en verzenden doet het weer :)

[ Voor 23% gewijzigd door J.o.r.i.s op 27-12-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

zeve schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:11:

Wat is je precieze firmware versie nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
eew schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:45:
[...]

Wat is je precieze firmware versie nu?
23.4.A.1.264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Nu online
Raak je met een software herstel via pc companion van sony echt letterlijk alles kwijt ? Bestanden etc ? Mijn telefoon word nog steeds heel erg warm zelfs als ik hem oplaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:47

DDX

DDX schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:43:
Ik had paar weken geleden mijn telefoon opgestuurd ivm defecte koptelefoonpoort. (probleem van disconnects wat hier al aantal keer beschreven is)
Vandaag (met dank aan 'stakende' postnl 1,5w vertraging) nieuwe telefoon gekregen :)
En helaas probleem begint weer, binnenkort dus maar weer opsturen......

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Had je het probleem ook voor de laatste update, of is het daarna weer ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:26
DDX schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:02:
[...]

En helaas probleem begint weer, binnenkort dus maar weer opsturen......
Die van mij is vorige week terug gekomen, reparatie van hetzelfde probleem.
Dacht eerst dat het aan mijn oordopjes lag, die al weg gedaan en nieuwe gekocht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:01:

[afbeelding]
Dat lukt mij ook wel als ik de telefoon als radio gebruik.
Zonder te weten welke apps/synchronisaties je op de achtergrond gebruikt en welk apps er zijn gebruikt, zegt zo'n OST natuurlijk niet veel. Dus kom maar op met meer screenshots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
IveGotARuddyGun schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:42:
[...]

Ik heb met mijn Z2 al meer dan acht uur gehaald: [afbeelding], maar mijn gebruik is niet het jouwe.
Kiswum schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:21:
[...]

Dat lukt mij ook wel als ik de telefoon als radio gebruik.
Zonder te weten welke apps/synchronisaties je op de achtergrond gebruikt en welk apps er zijn gebruikt, zegt zo'n OST natuurlijk niet veel. Dus kom maar op met meer screenshots :)
Bij deze heb ik onlangs een nieuwe "run" gedaan. Waarmee ik bedoel: opgeladen naar 100% en niet herladen tot <5 % bereikt is, wat ik normaal nooit doe.
Ik heb 8 uur SOT bereikt. :) En nu heb ik overal screenshots van genomen!

Wel ben ik ondertussen ook bezig met een nieuwe run die iets accurater zal zijn: ik heb bij de run die ik hieronder ga beschrijven Google Chrome verwijderd halfweg de run ongeveer.Ik heb een betere browser gevonden: zie m'n Reddit post: https://www.reddit.com/r/...hperformance_web_browser// Hierdoor komt Google Chrome nergens in de statistieken waardoor mogelijks "the numbers don't add up" van toepassing is.

Anyway, hier een snelle maar gedetailleerde write-up incl. screens.
Screens staan in quotes om de afbeelding ietsje te verkleinen voor jullie gemak.
Als men zich afvraagt wat die dunne lijn is vanboven bij elke screenshot: is een CPU monitorGoogle Play: Tinycore - CPU, RAM monitor

https://i.imgur.com/CVQWW7N.png
Ik heb de low-power modus van Sony automatisch laten activeren. Deze laat ik triggeren van 10% en lager. Ook in real-life scenario's zou ik deze gebruiken en dus niet enkel voor deze battery life test.
Na dit triggeren heb ik wel manueel Wi-Fi terug ingeschakeld om verder te kunnen browsen. Ik kon zeker nog een uur browsen waarna 10% daalde naar 4% en ik screens begon te nemen.

Brightness bij low-power modus:
https://i.imgur.com/BVFnACP.png

Al de rest van functies wordt bij low-power modus UITgeschakeld.

De brightness bij low-power modus is ongeveer ingesteld op dezelfde brightness dat ik altijd hanteer!

Ik heb mijn brightness altijd op zo laag staan. Waarom?
- Brightness, blijkt uit studies, is nog steeds dé grootste battery consumer. Je kan toggles aan/uit zetten zoveel je wil: met brightness merk je het echt.
Ik heb deze run volledig binnenshuis uitgevoerd (Examenperiode... :+ ) waardoor dit niet echt representatief is voor normaal gebruik, denk* ik.
*Want: auto-brightness staat wel altijd aan! M.a.w. de brightness zou buitenshuis dynamisch verhogen waardoor het niet geeft dat de slider zo laag staat.

Mijn toggles:
- Auto-sync: UIT. Ik zet dit enkel aan tijdens oplaadbeurten, of als ik het echt wens, doe ik een auto-sync door kort aan en uit te togglen. (Bv. wanneer ik bookmarks dringend wil syncen)
- Auto-rotate: UIT. Ik gebruik die rotate functie nauwelijks. Youtube vids zullen in fullscreen ook direct rotaten zónder dat je auto-rotate moet aanzetten: handig!Werkt enkel in de app; niet via de website
- Airplane mode: staat elke nacht AAN. Ik wens 's nachts niet gestoord te worden. M.a.w. alle smsen en telefoons komen mooi 's ochtends toe wanneer je de mode UIT zet. Ik vind het handig EN het bespaart batterij.
Een alternatief is om elke nacht je Xperia sowieso op te laden, maar ons device is uniek en daar hoeft dat niet. :+ Veel charge cycles is ook niet goed heb ik vernomen Dus ik stel onnodig opladen uit.
- Location: AAN. Inclusief location history ook AAN in de Google settings. Dit hoort namelijk aan voor als je ooit je device zou verliezen en wenst te tracken via Google Device Manager. Daarnaast gebruik ik veel Google Maps en Waze waarbij het kan helpen. (Maar in deze run nooit gebruikt)
Let wel: bij deze run heb ik Maps en Waze NIET gebruikt.
- NFC: UIT.
- Mobile data: AAN.
- LTE: UIT. Inderdaad: ik gebruik enkel 3G, ook voor browsen en Youtube. Dit werkt perfect en hoeft niet sneller. Uit m'n research online bleek dat LTE/4G meer verbruikt dan 3G over het algemeen, dus ik zet het uit.
- STAMINA: altijd AAN. Gewhiteliste apps zijn: 2 klok/timer apps, Prey en Where's My Droid. Deze laatste 2 apps zijn om bij verlies van je device allerhande acties te triggeren. Voor de zekerheid whitelist ik deze om te voorkomen dat acties niet zouden triggeren.
- Bluetooth: UIT.Tenzij ik mijn Pebble Time of heart rate monitor in combinatie met Runkeeper gebruik. Maar dat heb ik NIET gedaan in deze run.
- Brightness: op circa 15%. Adaptive brightness in Settings staat AAN.

https://i.imgur.com/zBPhH6a.png
Wat je in de linkerbovenhoek ziet, is een indicatie van DEEP SLEEP. Widget: Google Play: CPU Deep Sleep Info Widget Hoe hoger, hoe beter. Deep sleep betekent dat in stand-by (= scherm uit) je device kan slapen omdat er geen apps aan het werk zijn.
Bij mij balanceert dit rond de 70 - 75 %. Dit kan beter! Op m'n vader's smartphone Samsung Galaxy J5 bereikt hij 90+ %.
Ik heb ik het verleden ook 90+ bereikt dus het ligt niet aan onze Xperia.
Ik gebruik nu namelijk 5 tracking apps die via crowdsourcing data bekomen van een community van gebruikers. M.a.w. deze werken bewust door in de achtergrond. Deze zijn:
- OpenSignal: Google Play: Speed Test & 4G / WiFi kaarten
- WifiMapper: Google Play: WifiMapper - Wi-Fi map
- Device Analyzer: Google Play: Device Analyzer
- Portolan: Google Play: Portolan network tools
- Carat: Google Play: Carat

Dus zonder die apps zou zowel de Deep Sleep widget hoger scoren, als zou m'n standby time en screen on time nog verhogen.
Auto-sync staat bij mij UIT en er wordt weliswaar geen data door/naar deze tracking apps verzonden, maar het tracking en creëren van data blijft wél doorgaan continu.

Rechtsonder in bovenstaande screenshot geeft de sterkte/zwakte van het cellulair netwerk aan in percenten. (Je kan ook via dBm werken.)
In deze run zat ik altijd binnenshuis: m.a.w. mijn signaalsterkte bleef altijd goed genoeg!
In normale scenario's kom ik buiten :+ en zou dit dus een invloed kunnen hebben.

Meest gebruikte apps in deze run: al deze die u hieronder ziet, en meer. Want als ik naar boven swipe op icoon komen namelijk nog veelgebruikte apps te voorschijn. (U ziet de geopende folder met al m'n tracking apps.)
https://i.imgur.com/0Fy9JSb.png

Concrete Android stats:
De grote gaten in de screen hieronder komt dus door de Airplane mode dat ik 's nachts opzet.
Let ook niet op mijn bizarre slaapuren. :+

https://i.imgur.com/45adSHL.png

https://i.imgur.com/77HfPdX.png

https://i.imgur.com/PUAyqmA.png

https://i.imgur.com/7huqGpu.png

(Ik kan per item in de lijst detailscreens geven, indien gewenst.)

Dit is alles van items die in dat overzicht stonden.
Nochtans heb ik nog andere apps ook dus gebruikt zoals: Spotify, Google Calendar, etc.
Ik gebruik echter ook een meer gedetailleerde monitoring app die ik iedereen kan aanraden: Google Play: GSam Battery Monitor Daar zie je wel meer gebruikte apps verschijnen.

https://i.imgur.com/iPesEkH.png

https://i.imgur.com/ByAjfCP.png

https://i.imgur.com/WkIlPCf.png

https://i.imgur.com/6eWfqOE.png

https://i.imgur.com/QpoIYmh.png

https://i.imgur.com/XOiaAiD.png

(Ook hier: ik kan per item in de lijst detailscreens geven, indien gewenst.)

Nu mijn disabled apps!
Dit is belangrijk want ik merk hierdoor echt een batterij consumptie verschil.
Het kan echter ook te maken hebben met dat ik ook Facebook verwijderd heb en in de plaats Tinfoil For FacebookGoogle Play: Tinfoil for Facebook gebruik: zuipt je batterij niet leeg!
Uninstallen van Facebook en een alternatief gebruiken heeft écht geholpen hier. Gebruik je de Facebook app echter bewust om je contact images te syncen in je contacts? Dan kan je beter Sync.meGoogle Play: Sync.ME - Caller ID & Block gebruiken: daar kan je bewust syncen en daar werkt het altijd. De Facebook app had soms kuren mbt contact image syncing.

Google Chrome verwijderen en https://www.reddit.com/r/...hperformance_web_browser/ gebruiken, hielp ook merkelijk.

https://i.imgur.com/fAPT8VW.png

https://i.imgur.com/RYSs4sn.png

https://i.imgur.com/oGecBHZ.png

https://i.imgur.com/rL2Xrhu.png

Ik heb geen enkel probleem ondervonden door bovenstaande te disablen. Herstart wel best daarna is je smartphone zodat je met een "clean state" start.

Betreffende notificaties: zoals gezegd zet ik default auto-sync uit en toggle ik dit manueel soms kort aan & uit. Daarnaast heb ik ook de notificaties in vele apps uitstaan.
Ik wens bv. niet onmiddellijk een notif bij elke mail of FB chat.
Enigste notifs dat ik wens is: SMS (duh), Snapchat en Google Calendar.

Belangrijke opmerking: ook voor mij is dit niet normaal gebruik. Zoals verteld:
- Google Maps & Waze werd niet gebruikt.
- Runkeeper werd niet gebruikt.
- Ik was continu binnenshuis en op Wi-Fi.
- Heb niet gegamed. (Wel soms Youtube)
Dit alles speelt mee in deze hoge screen on time.

Over Location: staat op high accuracy mode altijd.
En hier een screen die toont dat er altijd tracking apps in de achtergrond werken:

https://i.imgur.com/grOmd8V.png

Bijkomend:
- Google Now UIT. Verbruikt blijkbaar nogal veel zegt men online.
- "Ok Google" detection UIT.
- Scanning always availabe onder Advance Wi-Fi settings: AAN.
- Keep Wi-Fi on during sleep: Only when plugged in
- Image enhancement: UIT.
- Brightness level: circa 15%.
- Tap to wake up: UIT.
- Extended stand-by onder STAMINA settings: AAN.
- STAMINA clock onder STAMINA settings: AAN.
- Queue background data onder STAMINA settings: AAN.
- Greenify heb ik geïnstalleerd maar ik greenify geen enkele app. Ik gebruik het (momenteel) louter om te ontdekken welke apps Greenify ontdekken als zijnde werkende in de background.
- Ik ben NIET rooted.
- Ik sluit NOOIT apps manueel af via Recent Apps. Research wijst uit dat dit anno 2015 niet meer nodig is en juist nadelig is. Leesvoer:
http://androidforums.com/...zers-and-the-like.896663/
http://lifehacker.com/565...why-you-shouldnt-use-them
http://www.howtogeek.com/...a-task-killer-on-android/
Probeer je vrienden en omgeving echter maar is te overtuigen als ze dit gewoon zijn van op te kuisen. Ik heb het al lang opgegeven. :+

Conclusie: in deze run heb ik alle apps gebruikt die ik normaalgezien gebruik - wat er redelijk veel zijn - BUITEN apps die GPS gebruiken (Google Maps, Waze, Runkeeper).
Aangezien ik nu ook niet élke dag die apps zou gebruiken, is deze run toch wel representatief te noemen. :)

[ Voor 112% gewijzigd door Asgaro op 30-12-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
eew schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:47:
[...]

Had je het probleem ook voor de laatste update, of is het daarna weer ontstaan?
ik heb vanaf het begin altijd de R gezien. Voor mij niet echt een probleem.
heb gewoon een app geinstalleerd waar ik kan zien wat hij pakt wifi of 3g/4g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Bij deze mijn tweede run. Nu moeten alle stats kloppen want ik heb geen apps ge-uninstalled in die periode.
Nu 7 uur screen on time bereikt.
Alle toggles, etc. bleven zoals in mijn post hierboven.
Zat ook nog altijd binnenshuis en geen GPS apps gebruikt (Google Maps, Waze, Runkeeper).
Toch wel tevreden dat ik dit haal.

Jammer dat die 'mobile radio active' bug er nog altijd in zit. :o
In de bovenstaande beschreven run was die 3h37m actief.

In deze run 8h41m! Groot verschil en kan niet vinden waaraan het ligt.

Bugtracker: https://code.google.com/p...by=&sort=-stars&id=165558

Als we die bug niet zouden hebben, zouden we misschien 1 uur extra screen on time bekomen?

https://i.imgur.com/AjvTmeu.png

https://i.imgur.com/BOWogPy.png

https://i.imgur.com/R4H64DL.png

https://i.imgur.com/IW7ggNN.png

https://i.imgur.com/syy7OwO.png

https://i.imgur.com/s5Mt4yj.png

https://i.imgur.com/ZHbjada.png

https://i.imgur.com/4YWMdoq.png

edit
@ Heatonme: done!

[ Voor 11% gewijzigd door Asgaro op 30-12-2015 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Leuk en informatief maar kunnen die plaatjes niet achter linkjes? Ik scroll mij de ziekte zo.

Wear Sunscreen!

• Regeneration
  • Niet online
zeve schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:35:
[...]

ik heb vanaf het begin altijd de R gezien. Voor mij niet echt een probleem.
heb gewoon een app geinstalleerd waar ik kan zien wat hij pakt wifi of 3g/4g
Niet specifiek voor jou, maar meer in het algemeen, lees ik op de laatste pagina hier en daar wat bezorgdheid over de R die gezien wordt bij het mobiele signaal, maar er staat op de Telfort website dat dit geen enkel probleem is binnen Nederland:
https://www.telfort.nl/pe...ming-binnen-nederland.htm

Melding 'roaming' binnen Nederland

Het is niet erg als je op het netwerk NL KPN of Telfort bent aangemeld en toch een R (roaming) in je beeldscherm ziet. Je betaalt dan geen kosten voor bellen in het buitenland. Het is bij de meeste toestellen niet mogelijk om deze melding (de R van roaming) uit te schakelen.

Als je een R in het beeldscherm van je telefoon ziet in combinatie met de naam van een buitenlands netwerk, dan heb je geen verbinding met het eigen netwerk, maar met een ander (buitenlands) netwerk. In de grensstreken kan het voorkomen dat je een R in je beeldscherm ziet, terwijl je in Nederland bent. De dekking van het buitenlandse netwerk is op dat moment sterker. Als je dit buitenlandse netwerk gebruikt, maak je onnodige extra kosten.

Je kunt het netwerk handmatig instellen op NL KPN of Telfort. Ga hiervoor naar de Toestelhulp, selecteer je toestel en kies het onderwerp Buitenland. Hier wordt uitgelegd hoe je op je toestel een ander netwerk kunt selecteren.
Stel dus desnoods het netwerk handmatig in en let een beetje extra op als je bij de grens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew

eew

Regeneration schreef op donderdag 31 december 2015 @ 22:11:
[...]

Niet specifiek voor jou, maar meer in het algemeen, lees ik op de laatste pagina hier en daar wat bezorgdheid over de R die gezien wordt bij het mobiele signaal, maar er staat op de Telfort website dat dit geen enkel probleem is binnen Nederland:

[...]

Stel dus desnoods het netwerk handmatig in en let een beetje extra op als je bij de grens bent.
Mijn ervaring is dat het wel een probleem is. En ik vind het gewoon heel erg irritant. Ik heb er nu momenteel geen last van, en het lijkt erop dat de volgende update dit probleem voor mij terug zal brengen. Dat is voor mij voldoende reden om niet te updaten. En ik snap werkelijk niet waarom Sony dit probleem oplost en dan een update later weer terug laat komen. De laatste keer dat ik het probleem had werkte mijn mobiele internet overigens nauwelijks, en leek ik dat op geen enkele manier te kunnen oplossen. Het is volgens mij echt niet zo onschuldig als ze doen voorkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door eew op 01-01-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
eew schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:41:
[...]

Mijn ervaring is dat het wel een probleem is. En ik vind het gewoon heel erg irritant. Ik heb er nu momenteel geen last van, en het lijkt erop dat de volgende update dit probleem voor mij terug zal brengen. Dat is voor mij voldoende reden om niet te updaten. En ik snap werkelijk niet waarom Sony dit probleem oplost en dan een update later weer terug laat komen. De laatste keer dat ik het probleem had werkte mijn mobiele internet overigens nauwelijks, en leek ik dat op geen enkele manier te kunnen oplossen. Het is volgens mij echt niet zo onschuldig als ze doen voorkomen.
Ik had precies hetzelfde paar updates terug. Die R zou niets uit moeten maken, maar het is inderdaad irritant, en het mobiele internet werkte toen dramatisch. Met deze update geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Laatst online: 16-12-2024
ik heb een vraagje over de simlock. ik heb de code ingevoerd om de simlok te bekijken en dan zie ik allemaal 0 en. dan zou de simlockvrij moeten zijn. ik heb er nog geen simkaart inzitten, omdat ik geen nano kaartje heb. Ik heb het toestel tweedehands gekocht en de verkoper zei dat er een kpn simlock op zat. als er geen sim kaartje in het toestel zit, zie je dan ook niet dat er een simlock op zit of is deze dan gewoon vrij. ik heb tmobile en een nano vervangings simkaartje kost 5,09 euro, anders koop ik een nano kaartje van kpn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
eew schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 13:41:
[...]

Knordy schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:58:
[...]

Ik had precies hetzelfde paar updates terug. Die R zou niets uit moeten maken, maar het is inderdaad irritant, en het mobiele internet werkte toen dramatisch. Met deze update geen problemen gehad.
En hadden jullie het netwerk dan handmatig ingesteld op NL KPN of Telfort?

Het is uiteraard heel vervelend voor jullie, maar ik vraag me wel een beetje af hoe jullie zo zeker kan zijn dat het aan die R ligt, misschien had het totaal een andere reden: bijvoorbeeld je had het (hoe vervelend dan ook) dit probleem met een factory reset kunnen verhelpen. Wat ik dus probeer te zeggen is, probeer er nog voor open te zijn dat het wellicht nog een andere oorzaak heeft met dus mogelijk een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYG
  • Laatst online: 15-07 20:57

NYG

Helaas is mijn koptelefoon aansluiting ook kaduk. Merk wel dat er veel mensen hier last van hebben. Ben ik hem waarschijnlijk ook 3 weken kwijt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:22
NYG schreef op zondag 03 januari 2016 @ 21:09:
Helaas is mijn koptelefoon aansluiting ook kaduk. Merk wel dat er veel mensen hier last van hebben. Ben ik hem waarschijnlijk ook 3 weken kwijt ;w
Sinds een week of 2 hier ook. Gebruik nu een Bluetooth headset dus twijfel nog of ik hem terug moet sturen voor reparatie.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
Regeneration schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:50:
[...]

[...]

En hadden jullie het netwerk dan handmatig ingesteld op NL KPN of Telfort?

Het is uiteraard heel vervelend voor jullie, maar ik vraag me wel een beetje af hoe jullie zo zeker kan zijn dat het aan die R ligt, misschien had het totaal een andere reden: bijvoorbeeld je had het (hoe vervelend dan ook) dit probleem met een factory reset kunnen verhelpen. Wat ik dus probeer te zeggen is, probeer er nog voor open te zijn dat het wellicht nog een andere oorzaak heeft met dus mogelijk een andere oplossing.
Uiteraard ben ik ook al die dingen gaan controleren. Maar het valt wel op als je telefoon het nog normaal doet voor de update en niet meer na de update. Daarnaast contact opgenomen met de telfort helpdesk en de Sony helpdesk. Forums bekeken of er soortgelijke issues gerapporteerd werden, en dat was zo, maar niet veel. Factor reset gedaan, meerdere keren via de Sony software ook. En het probleem was pas opgelost na een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
J.o.r.i.s schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:25:
[...]

Jup! Weliswaar met de Hangouts-app en niet met de standaard berichten app. Maar goed, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, jammer dat je de plaatjes nu niet meer ziet.
Ik zal het nogmaals plaatsen voor je plaatjes, met klikbare foto's.
(je kunt de inhoud van mijn post bekijken en de diverse tags)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AjvTmeu.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BOWogPy.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/R4H64DL.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IW7ggNN.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/syy7OwO.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s5Mt4yj.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZHbjada.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AjvTmeu.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4YWMdoq.png

Van al je foto's kun je thumbnails maken door het volgende achter de IMG tag te plaatsen: =180,320
Hierdoor wordt je foto 75% kleiner (normaal formaat is 720,1280).

Je kunt er ook 240,426 van maken om je foto 66% kleiner te maken.

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, ik zie dat je een hoop apps hebt uitgeschakeld/je telefoon hebt getweaked. Een hoop apps zoals veel systemtools en Google apps verwijder ik ook standaard. Het grootste gedeelte heeft voor mij geen toevoegde waarde. Het is hoe dan ook een mooi resultaat wat je uit je telefoon hebt kunnen halen.

@mensen met hoofdtelefoonproblemen. Is dat een software of hardware/hoofdtelefoon probleem?
Ik heb het zojuist getest met build: 23.4.A.1.264 en ik heb het probleem zelf niet. Normaal gesproken gebruik ik die aansluiting niet vanwege mijn BT headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Kiswum schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:11:
[...]

code:
1
2
3
4
5
[url="https://i.imgur.com/AjvTmeu.png"][afbeelding][/url] [url="https://i.imgur.com/BOWogPy.png"][afbeelding][/url]
[url="https://i.imgur.com/R4H64DL.png"][afbeelding][/url] [url="https://i.imgur.com/IW7ggNN.png"][afbeelding][/url]
[url="https://i.imgur.com/syy7OwO.png"][afbeelding][/url] [url="https://i.imgur.com/s5Mt4yj.png"][afbeelding][/url]
[url="https://i.imgur.com/ZHbjada.png"][afbeelding][/url] [url="https://i.imgur.com/AjvTmeu.png"][afbeelding][/url]
[url="https://i.imgur.com/4YWMdoq.png"][afbeelding][/url]

Van al je foto's kun je thumbnails maken door het volgende achter de IMG tag te plaatsen: =180,320

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, ik zie dat je een hoop apps hebt uitgeschakeld/je telefoon hebt getweaked. Een hoop apps zoals veel systemtools en Google apps verwijder ik ook standaard. Het grootste gedeelte heeft voor mij geen toevoegde waarde. Het is hoe dan ook een mooi resultaat wat je uit je telefoon hebt kunnen halen.
Ah, interessante tip!

En momenteel heb ik iets bizar: ik heb nu geen last van de Mobile Radio Active bug. Heb niets aan mijn systeeminstellingen aangepast.
Ik zit al aan 5 uur SOT met +- 36% batterij nog te gaan :o (En vannacht ben ik vergeten Airplane mode aan te zetten waardoor het +- 40% kon geweest zijn)

Screen brightness staat nu altijd op +- 20% tov +- 15% bij de eerder beschreven runs. Dat is het enigste dat in heb veranderd qua methodiek.

code:
1
[img=240,426]https://i.imgur.com/GwuHMS5.png[/img] [img=240,426]https://i.imgur.com/OfbYo5y.png[/img][img=240,426]https://i.imgur.com/4rUvbBc.png[/img] [img=240,426]https://i.imgur.com/JbQZjNG.png[/img]

Als de Mobile Radio Active bug actief is, zou normaal gezien hieronder dit te zien moeten zijn bij Google Services.

code:
1
[img=240,426]https://i.imgur.com/XYUqYmK.png[/img] [img=240,426]https://i.imgur.com/94ujafi.png[/img][img=240,426]https://i.imgur.com/8lvycQv.png[/img]

Hier een voorbeeld van een eerdere run waar de bug duidelijk te zien is.

code:
1
[img=240,426]https://i.imgur.com/IW7ggNN.png[/img]

[ Voor 5% gewijzigd door Asgaro op 06-01-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:42:
[...]

Ah, interessante tip!

En momenteel heb ik iets bizar: ik heb nu geen last van de Mobile Radio Active bug. Heb niets aan mijn systeeminstellingen aangepast.
Graag gedaan, je past het nu netjes toe :)

Ik heb me eerlijk gezegd nooit beziggehouden met de Mobile Radio Active bug. Dit komt vooral doordat ik bij veel telefoons niet langer kan doen dan 1-2 dagen :) Hierbij zijn andere zaken actiever dan Android services.
Ik zou zo niet weten waardoor het wordt veroorzaakt en hoe je het kunt omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Kiswum schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:11:
[...]

[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]

@mensen met hoofdtelefoonproblemen. Is dat een software of hardware/hoofdtelefoon probleem?
Ik heb het zojuist getest met build: 23.4.A.1.264 en ik heb het probleem zelf niet. Normaal gesproken gebruik ik die aansluiting niet vanwege mijn BT headset.
Leuk idee, maar het werkt niet in mijn slimfoonbrowser; de thumbs blijven de normale (veel te hoge) grootte behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IveGotARuddyGun schreef op maandag 04 januari 2016 @ 13:41:
[...]

Leuk idee, maar het werkt niet in mijn slimfoonbrowser; de thumbs blijven de normale (veel te hoge) grootte behouden.
Ik heb het getest met Chrome en Opera, op beide systemen is het plaatje niet extreem groot. (max 1 pagina groot van een 4,3" scherm). Het kan dan aan je browser liggen, een instelling in je browser (Desktop modus i.p.v. mobiele telefoon) of een instelling op Tweakers. In Tweakers kun je ervoor zorgen dat de site responsive is of dat het altijd op Desktop modus blijft staan.

Automatisch schalen instellen bij schermgroottes.
https://secure.tweakers.net/instellingen/layout/

Wat is je resultaat bij een andere browser (zonder ingelogd te zijn)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verkoper1000
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
Hey mensen, ik heb een vraag over het al dan niet mogen inruilen van je toestel nadat het toestel een aantal keer voor het zelfde probleem gerepareerd moet worden.

Ik heb m'n z3c bij t mobile aangeschaft en heb het toestel nu ongeveer 1 jaar en 3 maanden. Ik ben zeer tevreden over het toestel, maar het toestel blijft last hebben van één groot probleem; de headphone jack. Het toestel is hier al 2 keer voor gerepareerd en heeft nu (ong 3 maanden na laatste reparatie) weer een defecte headphone jack. Dit zou dus de derde reparatie in ongeveer 8 maanden zijn.

Ik begin het behoorlijk zat te worden om het toestel telkens kwijt te zijn (voor hetzelfde probleem) , heeft iemand enig idee of ik het toestel zou kunnen ruilen bij tmo? Zou ik daar kans/recht op kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Kiswum schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:07:
[...]

Ik heb het getest met Chrome en Opera, op beide systemen is het plaatje niet extreem groot. (max 1 pagina groot van een 4,3" scherm). Het kan dan aan je browser liggen, een instelling in je browser (Desktop modus i.p.v. mobiele telefoon) of een instelling op Tweakers. In Tweakers kun je ervoor zorgen dat de site responsive is of dat het altijd op Desktop modus blijft staan.

Automatisch schalen instellen bij schermgroottes.
https://secure.tweakers.net/instellingen/layout/

Wat is je resultaat bij een andere browser (zonder ingelogd te zijn)?
Automatisch schalen staat ingeschakeld.

Als ik mijn foon in landschapstand hou, dan zijn de duimnagels inderdaad kleiner, maar in portretstand blijven ze de hele breedte inpalmen en zijn ze zichtbaar groter.

Dit is met de AOSP-browser met webview gebaseerd op chromium v33, android 4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
Verkoper1000 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:49:
Hey mensen, ik heb een vraag over het al dan niet mogen inruilen van je toestel nadat het toestel een aantal keer voor het zelfde probleem gerepareerd moet worden.

Ik heb m'n z3c bij t mobile aangeschaft en heb het toestel nu ongeveer 1 jaar en 3 maanden. Ik ben zeer tevreden over het toestel, maar het toestel blijft last hebben van één groot probleem; de headphone jack. Het toestel is hier al 2 keer voor gerepareerd en heeft nu (ong 3 maanden na laatste reparatie) weer een defecte headphone jack. Dit zou dus de derde reparatie in ongeveer 8 maanden zijn.

Ik begin het behoorlijk zat te worden om het toestel telkens kwijt te zijn (voor hetzelfde probleem) , heeft iemand enig idee of ik het toestel zou kunnen ruilen bij tmo? Zou ik daar kans/recht op kunnen hebben?
Denk dat je dat beter even hier kunt checken..
Acht je kansen zeer klein, het is een probleem van Sony niet van T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

poekman schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:44:
[...]

Denk dat je dat beter even hier kunt checken..
Acht je kansen zeer klein, het is een probleem van Sony niet van T-mobile.
Is de verkopende partij niet verantwoordelijk voor het goedwerken van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekman
IveGotARuddyGun schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:08:
[...]

Is de verkopende partij niet verantwoordelijk voor het goedwerken van het toestel?
Klopt, maar die bieden hem ook weer ter reparatie aan Sony natuurlijk. Of je hem geruild kan krijgen ligt aan de coulance van T-Mobile. Ik geef het een kleine kans na deze (langere) periode. Maar wie niet waagt die niet wint, dus even contact opnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vier reparaties in 12 maanden tijd, was in het verleden een nieuwe telefoon. Ik weet niet of dat nog steeds geldt.

Pagina: 1 ... 45 ... 60 Laatste